abonnement Unibet Coolblue
pi_182061770
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:32 schreef De_Onnoembare het volgende:
Zelfde geldt voor Wilders. Het is een clown maar als zijn cijfers kloppen dat ALLE sociale huurwoningen de laatste paar jaar naar "vluchtelingen" zijn gegaan dan is dat schofterig en woede-opwekkend.
Tegen de tijd dat we weten of zo'n uitspraak klopt luistert er al niemand meer en heeft Wilders al een punt gewonnen.
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:48:52 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182061936
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:15 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Rechtse kiezers zijn er voor de inhoud, bijvoorbeeld: "minder islam".

Linkse kiezers zijn er om de onrealistische jankverhalen te horen van Marijnisen en Klaver.
Minder slaan bedoel je, tikfout zeker

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 22-09-2018 11:20:34 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182062009
Wat me opviel is dat Baudet niet gevat reageerde toen hij door enkele fractievoorzitters werd aangevallen. Ik volg het verder niet zo maar misschien is dat de ware reden dat hij niet meedeed met de debatten. Omdat hij het niet kan.
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:22:39 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182063523
kleine ondernemers zijn zwaar de klos bij de VVD

Willem Alexander zal blij zijn

https://www.telegraaf.nl/(...)-taks-zo-slecht-valt


quote:
Duizenden kleinere ondernemers met een eigen bv krijgen een extra belastingaanslag. De directeur-grootaandeelhouder (dga) die meer dan ¤500.000 leent bij het eigen bedrijf gaat met de 'dga-taks' de staatskas met ¤1,8 miljard spekken.

Ondernemers zijn verrast en woedend. Hoe kon dit gebeuren? Lees het dossier over deze mkb-heffing.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182063600
De verkiezingsprogramma's hoeven de volgende keer niet eens geschreven te worden. Afgezien van de windmolens is dat allemaal de papierversnipperaar in gegaan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 september 2018 @ 12:38:28 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182063717
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:29 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb gisteravond Baudet horen spreken en was mij toen aan het klaar maken voor mijn nachtdienst. Ik vond het verre van sterk.
Nu net thuis en ik kijk terug, en ik vind het nog steeds niet sterk. Het komt cynisch en schouderophalend over.

Maar.

Heel veel Nederlanders delen wel zijn mening. Als ik op Twitter en hier op FOK! en op heel veel andere plekken de verschillende mensen zie reageren, zie ik iedereen kritiek of lof geven aan zijn betoog. Ik zie echter een enkeling reageren die zegt: "Heel veel mensen voelen precies wat hij voelt, en hij spreekt die mensen wel aan met dit betoog".
Ik denk dat heel veel mensen zich afzijdig houden van Politiek, juist omdat zij het idee hebben dat ze 1 keer in de 4 jaar wat te zeggen hebben. En dan zien ze vaak alsnog dat er dingen doorheen worden gedrukt die nergens op papier stond. (in dit geval de dividendbelasting).

Ik zal de laatste zijn die zegt dat Baudet alle kennis heeft of altijd de waarheid predikt. Maar de Nederlander op straat hoort dit en denkt: "Hij zegt het tenminste".
Probleem wat ik nu een beetje heb met Baudet is dat hij gewoon keer op keer gelijk heeft, maar dat het zo extreem beroerd zijn strot uit. Bij RTL LN iets soortgelijks; hij wil benadrukken dat het gewoon stom is om alle lasten voor groene energie bij de burgers te leggen gezien het geringe effect, maar komt over als een klimaatontkenner.

Nu weer. Als hij dit gewoon op een normale manier had verteld en onderbouwd, was er niks aan de hand geweest. Het is namelijk de waarheid; in heel dit debat is er niks bereikt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:48:45 #232
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_182064660
Baudet heeft helemaal gelijk. Links zat urenlang voor het oog van de camera hysterische rampscenario's te schetsen die kant noch wal raakten. De premier torende verbaal en mentaal metershoog boven die bende valse gutmensch onderkruipsels. Links is totaal niet in staat om een deukje in een pak boter te slaan. Wat een incompetentie. Marijnissen en Thieme zijn van een zeldzaam achterlijk niveau. Pechtold wordt boos dat Wilders een opmerking maakt over zijn geneuk in Meppel en trapt weer vierkant in de val van de blonde meester. Kuzu is een islamo-fascist die beroerd Nederlands spreekt en die wacht op de bevelen van zijn meester in Ankara. Hij straalt verder niets uit van een Nederlander. Wat doet zo'n gevaarlijke gek eigenlijk in de Tweede Kamer? En Klaver? Ach, Klaver is een schattig pyamaknulletje.

Debatteren heeft zo geen enkele zin meer, Baudet heeft weer eens gelijk.
pi_182065065
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Er is geen gespeelde verontwaardiging over hoe genant dit was. Het was zo genant dat er niet eens gesproken wordt over hoe Rutte het voor Baudet op nam om hem de afgang te besparen tot 2 keer toe.
Nee, dat deed Rutte niet. Die maakte er op bijzonder neerbuigende wijze een showtje van, zeer ongepast tegenover welke volksvertegenwoordiger dan ook. Als iedereen 'van het partijkartel' dan opzettelijk heel hard en hol gaat lachen dan lijkt het wat.

Het is ook gewoon niet terecht. De plucheplakkers zitten misschien nog oprecht vast in oude gewoontes, maar het is al een paar jaar mogelijk dat het kabinet een motie overneemt wanneer dat zich daarin kan vinden. Als je dat dan niet doet, kun je niet stellen dat het oordeel aan de kamer laten betekent dat je het ermee eens bent, daar is tegenwoordig een andere manier voor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 22 september 2018 @ 20:42:43 #234
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182070286
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat deed Rutte niet. Die maakte er op bijzonder neerbuigende wijze een showtje van, zeer ongepast tegenover welke volksvertegenwoordiger dan ook. Als iedereen 'van het partijkartel' dan opzettelijk heel hard en hol gaat lachen dan lijkt het wat.

Het is ook gewoon niet terecht. De plucheplakkers zitten misschien nog oprecht vast in oude gewoontes, maar het is al een paar jaar mogelijk dat het kabinet een motie overneemt wanneer dat zich daarin kan vinden. Als je dat dan niet doet, kun je niet stellen dat het oordeel aan de kamer laten betekent dat je het ermee eens bent, daar is tegenwoordig een andere manier voor.
Goed gezien en weer(ge)sproken

Ik vond hem ook komisch maar achteraf (de koe) klopte die "hilarische" show ook niet, wat de andere f(r)acties mogelijk toen (ook) nog niet in de gaten hadden. Zo gewend als ze zijn in top-down verordonneerde Kamerprocedures. Baudet heeft er voor mij een puntje bij.

De term "oordeel kamer" wil dus zeggen dat het kabinet het oordeel van de Kamer niet persé zal blokkeren en het voor het kabinet eigenlijk een rotzorg zal zijn. Klein bier noemen we dat.
Ergens is het laatdunkend om je als "regering" zo uit te laten over degene die jou controleert. Ook
erg uit de hoogte zoals, "wat jij wil kerel, van ons mag je"... als je tenminste in de Kamer een meerderheid vindt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182076890
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:48 schreef Voice_Over het volgende:
Baudet heeft helemaal gelijk. Links zat urenlang voor het oog van de camera hysterische rampscenario's te schetsen die kant noch wal raakten. De premier torende verbaal en mentaal metershoog boven die bende valse gutmensch onderkruipsels. Links is totaal niet in staat om een deukje in een pak boter te slaan. Wat een incompetentie. Marijnissen en Thieme zijn van een zeldzaam achterlijk niveau. Pechtold wordt boos dat Wilders een opmerking maakt over zijn geneuk in Meppel en trapt weer vierkant in de val van de blonde meester. Kuzu is een islamo-fascist die beroerd Nederlands spreekt en die wacht op de bevelen van zijn meester in Ankara. Hij straalt verder niets uit van een Nederlander. Wat doet zo'n gevaarlijke gek eigenlijk in de Tweede Kamer? En Klaver? Ach, Klaver is een schattig pyamaknulletje.

Debatteren heeft zo geen enkele zin meer, Baudet heeft weer eens gelijk.
Als Baudet zegt dat we de democratie maar wat moeten inperken geef je hem vast ook gelijk, je geeft niet eens argumenten, je gooit maar wat harde opmerkingen rond en verwart mening met feiten, doe eens normaal, als je echt een discussie wilt hebben want tot dusverre slaag je daar net zo min in als je grote voorbeeld van de FvD wat dat betreft.
pi_182081344

Inmiddels is 39% van het land het eens met het plannetje van Wilders om de Islam te weren in de publieke ruimte. :s)

50% niet, de overige 11% 'weet het niet'.
  zondag 23 september 2018 @ 15:12:19 #237
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_182083853
Nieuwe peilingen zijn ook weer leuk, polarisatie! DENK blijft ook netjes op 7 staan. We gaan interessante tijden tegemoet!

''Aquila non capit muscas.''
pi_182084007
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 12:58 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Inmiddels is 39% van het land het eens met het plannetje van Wilders om de Islam te weren in de publieke ruimte. :s)

50% niet, de overige 11% 'weet het niet'.
*O*
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zondag 23 september 2018 @ 15:26:16 #239
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_182084082
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 12:58 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Inmiddels is 39% van het land het eens met het plannetje van Wilders om de Islam te weren in de publieke ruimte. :s)

50% niet, de overige 11% 'weet het niet'.
Ik ben wel benieuwd hoe een groot deel van de ondervraagden vindt dat religie (in het algemeen) uit de openbare ruimte moet worden geweerd, dat geeft toch een wat vollediger beeld.
''Aquila non capit muscas.''
  zondag 23 september 2018 @ 15:27:04 #240
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_182084093
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 12:58 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Inmiddels is 39% van het land het eens met het plannetje van Wilders om de Islam te weren in de publieke ruimte. :s)

50% niet, de overige 11% 'weet het niet'.
Goed nieuws. Ik voorzie binnen 10 jaar een islamvrij Nederland. ^O^
pi_182084110
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:27 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Goed nieuws. Ik voorzie binnen 10 jaar een islamvrij Nederland. ^O^
Dat lijkt me een vrij lachwekkende fantasie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 23 september 2018 @ 15:35:05 #242
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_182084234
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat deed Rutte niet. Die maakte er op bijzonder neerbuigende wijze een showtje van, zeer ongepast tegenover welke volksvertegenwoordiger dan ook. Als iedereen 'van het partijkartel' dan opzettelijk heel hard en hol gaat lachen dan lijkt het wat.

Het is ook gewoon niet terecht. De plucheplakkers zitten misschien nog oprecht vast in oude gewoontes, maar het is al een paar jaar mogelijk dat het kabinet een motie overneemt wanneer dat zich daarin kan vinden. Als je dat dan niet doet, kun je niet stellen dat het oordeel aan de kamer laten betekent dat je het ermee eens bent, daar is tegenwoordig een andere manier voor.
Dus Baudet had wel gelijk toen hij beweerde dat de regering geen 1 motie had aangenomen(of een stelling in die richting)?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182084307
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 15:35 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dus Baudet had wel gelijk toen hij beweerde dat de regering geen 1 motie had aangenomen(of een stelling in die richting)?
Ik weet niet precies hoe het alle moties is vergaan. Feit is dat de parlementaire gebruiken rondom moties recentelijk een wijziging hebben ondergaan.

Als je 3 opties krijgt, overnemen, oordeel aan de kamer laten en ontraden, ipv alleen ontraden en aan de kamer laten, verandert het karakter van het oordeel aan de kamer laten natuurlijk. Die sluit dan niet langer het omarmen van de motie in, want daar is een andere optie voor.

Het moment wordt dan ook verder nergens uitgemolken door het deel van de pers dat Baudet graag negatief afschildert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 23 september 2018 @ 15:40:40 #244
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_182084325
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 15:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat lijkt me een vrij lachwekkende fantasie.
Nee hoor, als de islam zich onacceptabel blijft opstellen tegen de Nederlandse samenleving en haar waarden, kan het niet anders dat er drastische maatregelen komen.
  zondag 23 september 2018 @ 15:46:42 #245
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_182084420
Samenvatting van het (virtuele) Nederlandse politieke landschap op 23 september 2018:

Extreemlinks: GroenLinks (18), SP (12), DENK (7) = 37
Centrumlinks: PvdA (13), PvdD (8), D66 (10) = 31
Centrum: 50Plus (5) + ChristenUnie (6) = 11
Centrumrechts: VVD (26) + CDA (11) = 37
Extreemrechts: PVV (17) + FVD (14) + SGP (3) = 34

Totaal links: 68
Totaal centrum: 11
Totaal rechts: 71

Nadere analyse: extreemlinks is ongeveer net zo groot als extreemrechts. Verder is het afwachten of centrumrechts (VVD en CDA) gaan splijten de komende maanden. Beide partijen gaan toch meer een conservatieve richting op, en bij de VVD zie je steeds meer klassiek-liberalen (e.g. Arend Jan Boekestijn) afstand nemen van de partij en haar leiding. Echt liberaal is de VVD in mijn optiek ook niet meer te noemen (helaas), vanwege onder meer allerlei conservatief-populistische maar bovenal illiberale retoriek die met name door heren als S. Blok en K. Dijkhoff is geuit. Ook van conservatief-liberalisme is inmiddels geen sprake meer bij de VVD, omdat het hele liberale fundament (met de daarbij behorende liberale filosofie) onder de partij stukje bij beetje is afgebroken. Het is een ordinaire conservatieve partij geworden. En libertarisch als ik ben stem ik er dan ook allang niet meer op, (en heb mij inmiddels aangesloten bij een partij die meer affiniteit heeft met het liberale gedachtegoed) maar dat geheel terzijde.

Bij het CDA is een vergelijkbaar proces gaande. De compassionele/''linkse'' christen-democraten, waar bijvoorbeeld Dries van Agt nog onder viel verliezen terrein, deze gaan meer naar partijen als CU of GroenLinks (hebben ook deels progressief-christelijke roots). Zowel de VVD als het CDA zullen verder gaan krimpen en hun middenpositie verliezen. Het CDA zal op termijn niet meer zijn dan een quantité négligeable, omdat die partij ook nog eens te maken heeft met een achterban die al decennia fors inkrimpt ten gevolge van de ontzuiling.

Op termijn zal het extreemlinkse en extreemrechtse blok gaan groeien ten koste van de centrumlinkse en centrumrechtse blokken. Bekend verhaal inmiddels: de gematigde/naar het centrum neigende krachten zullen verder gaan verdampen, de polarisatie zet onverminderd door.

Mijn verwachting is overigens dat extreemrechts de komende tijd sterker gaat groeien dan extreemlinks, omdat bij rechts met name FvD in potentie nog veel stemmen kan weghalen bij VVD en CDA, terwijl bij links wel min of meer een status quo is bereikt. Wellicht gaat er onderling nog wat schuiven aan de linkerkant, maar er is weinig potentie meer om stemmen bij andere partijen (centrumlinks, centrum of centrumrechts) weg te halen.

[ Bericht 8% gewijzigd door AQUILA. op 23-09-2018 16:27:44 ]
''Aquila non capit muscas.''
pi_182084425
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:40 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Nee hoor, als de islam zich onacceptabel blijft opstellen tegen de Nederlandse samenleving en haar waarden, kan het niet anders dat er drastische maatregelen komen.
Ik weet niet in welke fantasiewereld jij denkt kamermeerderheden te krijgen voor voorstellen die systematisch elke uiting van een geloof uit de publieke ruimte weren, de benodigde grondwetswijzigingen doorgevoerd krijgen en vervolgens middels een soort van Chinees programma alle moslims in Nederland van hun geloof af te helpen, maar ik acht dat op zijn zachtst gezegd niet heel realistisch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182084932
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 15:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke fantasiewereld jij denkt kamermeerderheden te krijgen voor voorstellen die systematisch elke uiting van een geloof uit de publieke ruimte weren, de benodigde grondwetswijzigingen doorgevoerd krijgen en vervolgens middels een soort van Chinees programma alle moslims in Nederland van hun geloof af te helpen, maar ik acht dat op zijn zachtst gezegd niet heel realistisch.
Heropvoedingskampen geleid door Harry Mens. DIe ze in een business class achtig format met interessante gasten leert hoe Nederland in elkaar steekt en hoe men zich heeft te gedragen.

Hou je het 3 maanden vol dan mag je blijven. Zo niet het land uit.

Probleem opgelost. :7
  zondag 23 september 2018 @ 16:20:53 #248
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182085002
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 16:16 schreef Nintex het volgende:

[..]

Heropvoedingskampen geleid door Harry Mens. DIe ze in een business class achtig format met interessante gasten leert hoe Nederland in elkaar steekt en hoe men zich heeft te gedragen.

Hou je het 3 maanden vol dan mag je blijven. Zo niet het land uit.

Probleem opgelost. :7
De man die stiekem twee gezinnen tegelijk onderhield en tienduizenden euro's boete moest betalen vanwege een grote valse factuur moet gaan laten zien hoe men zich te gedragen heeft? :')
pi_182085068
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 16:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De man die stiekem twee gezinnen tegelijk onderhield en tienduizenden euro's boete moest betalen vanwege een grote valse factuur moet gaan laten zien hoe men zich te gedragen heeft? :')
Als ze na een week discussies tussen van Hanegem en Harry nog niet de grens over terug naar Afrika gevlucht zijn dan weet ik het ook niet meer.
pi_182086922
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 15:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat lijkt me een vrij lachwekkende fantasie.
40% is anders een vrij hoog percentage. Al zijn peilingen iets anders dan zelf gevraagd worden de handen uit te mouwen te steken voor een islamvrij Nederland.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')