abonnement Unibet Coolblue
pi_182044550
Ik tik dit berichtje uit pure wanhoop. Ik ben al 25+ en woon nog steeds bij mijn ouders. De situatie was al moeilijk, maar het is nu ondraaglijk. Ik dacht dat als ik alles zou doen wat ze van mij vroegen... ze wel van me zouden houden. Dit bleek niet zo te zijn.

Korte voorgeschiedenis: ben van nature gehoorzaam en volgzaam. Nooit gekke dingen gedaan. Door mijn problemen thuis kreeg ik een angststoornis toen ik 20 jaar was. Het ging namelijk zo: mijn ouders veranderden compleet tov mij in de tijd rond mijn 20ste jaar. Omdat ik het dat jaar niet redde op de uni. Dat namen ze me het heel kwalijk. Klinkt raar misschien, maar mijn ouders vielen me constant lastig, waren pesterig ipv steunend. Binnen een jaar ontwikkelde ik psychische problemen. Moest naar de psycholoog. Kreeg later ook gehoorschade hyperacusis en tinnitus. Pure pech.

Al mijn resterende energie moest naar mijn inmiddels 3e gekozen studie die ik wel na veel moeite kon afronden. Had geen bijbaantjes daarnaast. Geestelijk heb ik alles alleen moeten doen. Ik was sinds kort bezig met uit huis gaan, maar de situatie is nu dus ondraaglijk. Ik moet eigenlijk al zsm weg. Mijn ouders negeren me compleet, evenals mijn zusje. Als ik naar de keuken kom, gaat iedereen naar boven. Als ik naar boven ga, gaat iedereen naar beneden. Eerst werd dit jarenlang door alleen mijn moeder en zusje vaak gedaan. Nu doet mijn vader mee.

Als ik poging tot toenadering zoek, wordt er weinig tot niets gezegd. Elke week zijn er zulke ruzies, maar deze keer is het langdurigst en meest vervelend. Het gaat ook altijd om niks. Deze keer ging het omdat ik zaterdag van 1 tot 6 uur met een vriendin had afgesproken. Mijn vader wordt gek als ik wat buitenhuis doe, maar deze keer schreeuwde hij nou ben je gelukkig met die vent? Dit vond ik erg respectloos. Zo begin je geen gesprek. Ik gaf al aan dat ik dit niet leuk vind. Sindsdien negeert iedereen me. Het doet me heel slecht, want ben al gevoelig. Als ik bij iemand anders ga intrekken, is er vaker gedreigd dat ik nooit meer hoef terug te komen en dat ik een vies mens ben. Maar ik wil niemand lastigvallen met mijn problemen en het is ook geen optie. Ik zoek een eigen plek en die heb ik gevonden. Het is wel antikraak, maar ik heb helemaal niet veel geld en begin pas in oktober met parttime baan. Maar heb nu wel het gevoel dat ik zsm wel moet, omdat ik me lichamelijk en geestelijk slecht voel. Ik had nooit de kracht om weg te gaan, maar wist altijd dat het zo zou eindigen ergens. Waarom zouden mijn ouders zo doen en wat kan ik het beste doen nu?
pi_182044665
Denk dat je ouders beter naar een psycholoog kunnen gaan.
Sometimes when I close my eyes, I can't see.
pi_182044693
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:38 schreef Bobbly het volgende:
en wat kan ik het beste doen nu?
Je hebt de stappen al genomen die je moet nemen. Starten met partime baan, zoeken naar andere woonruimte. Een antikraakwoning is wellicht niet veel, maar het is iets. In elk geval beter dan wat je nu hebt.
Je hebt je ouders nu nog nodig, want je woont bij ze in. Straks kun je ze rustig laten vallen.
Print je openingspost van dit topic uit en bespreek het bij je psycholoog.
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:57:55 #4
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182044909
Wow. Zelf heb ik met weinig geld een kamer kunnen krijgen binnen 3 weken toen. Zou als ik jou was zo snel mogelijk weggaan en helemaal geen contact meer met hen willen. Bedoel als jouw verhaal klopt en er niet hele rare andere kanten aan het verhaal zitten dan heb je gewoon de pech dat je ouders gestoord zijn
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:59:02 #5
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044929
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:44 schreef Already_in_use het volgende:
Denk dat je ouders beter naar een psycholoog kunnen gaan.
TS kan dan gelijk mee :Y
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:59:35 #6
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182044939
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:59 schreef matspontius het volgende:

[..]

TS kan dan gelijk mee :Y
Hoezo TS ook?
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:02:06 #7
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044981
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:59 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Hoezo TS ook?
Och ja, het ligt natuurlijk alleen aan zijn ouders en niet aan TS zelf ..............
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:02:42 #8
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182044990
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Och ja, het ligt natuurlijk alleen aan zijn ouders en niet aan TS zelf ..............
Misschien wel. Wat weet jij daarvan?
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:03:50 #9
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045012
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:02 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Misschien wel. Wat weet jij daarvan?
Ik niet, maar een psycholoog wel. Een verhaal bestaat altijd uit 2 kanten, weet je wel .....
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:04:34 #10
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182045025
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:03 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik niet, maar een psycholoog wel. Een verhaal bestaat altijd uit 2 kanten, weet je wel .....
Dus als jouw ouders jou zouden mishandelen dan is dat ook sowieso jouw schuld
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:06:12 #11
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045060
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:04 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Dus als jouw ouders jou zouden mishandelen dan is dat ook sowieso jouw schuld
Nogmaals, dit is 1 kant van het verhaal .............. Jij gelooft alles wat hier gezegd wordt?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:06:16 #12
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182045062
Bedoel ik denk dat je niet beseft dat soms gewoon kinderen pech hebben met hun ouders terwijl de kinderen zelf niks fout doen. Dat gebeurd, er zijn nou eenmaal gekken op de wereld. Dat kan je begrijpen toch als het zo uitgetypt wordt neem ik aan? :?
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182045089
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:06 schreef mercimarci het volgende:
Bedoel ik denk dat je niet beseft dat soms gewoon kinderen pech hebben met hun ouders terwijl de kinderen zelf niks fout doen. Dat gebeurd, er zijn nou eenmaal gekken op de wereld. Dat kan je begrijpen toch als het zo uitgetypt wordt neem ik aan? :?
soms wel, maar daar is helemaal niks van te zeggen aangezien de ouders waarschijnlijk een heel ander verhaal hebben dan wat hier staat
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:08:10 #14
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182045094
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:06 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nogmaals, dit is 1 kant van het verhaal .............. Jij gelooft alles wat hier gezegd wordt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:57 schreef mercimarci het volgende:
Bedoel als jouw verhaal klopt en er niet hele rare andere kanten aan het verhaal zitten dan heb je gewoon de pech dat je ouders gestoord zijn
Gast le-zen. En aangezien je het niet begrijpt zeg ik dus dat als het zo is zoals ze zegt zonder dat ze zelf hele rare dingen heeft gedaan dat ze weg moet gaan. Dan is het niet haar schuld, dan zijn er niet 2 kanten van het verhaal waarbij beide kanten iets van schuld hebben ofzo. Jij stuurt haar naar de psycholoog omdat je ervanuit gaat dat zij ook wel wat dingen fout heeft gedaan. Hoe ziek ben jij dan als je op basis van die gedachte dat soort dingen tegen mensen zegt die het moeilijk hebben
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:08:24 #15
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045102
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:06 schreef mercimarci het volgende:
Bedoel ik denk dat je niet beseft dat soms gewoon kinderen pech hebben met hun ouders terwijl de kinderen zelf niks fout doen. Dat gebeurd, er zijn nou eenmaal gekken op de wereld. Dat kan je begrijpen toch als het zo uitgetypt wordt neem ik aan? :?
Jij gaat er maar vanuit dat deze ouders gestoord zijn .... Dat beide ouders hun kind zo laten vallenkomt zelden voor. TS komt niet heel stabiel over dus het zu niet gek zijn als hij/zij ook naar de psycholoog gaat - daar is niks mis mee
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:08:52 #16
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182045109
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:07 schreef gianni61 het volgende:

[..]

soms wel, maar daar is helemaal niks van te zeggen aangezien de ouders waarschijnlijk een heel ander verhaal hebben dan wat hier staat
Nee dus dan ga je niet stellen dat zij naar de psycholoog moet, dat kan jij wel snappen toch? :X
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182045129
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:03 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik niet, maar een psycholoog wel. Een verhaal bestaat altijd uit 2 kanten, weet je wel .....
Ik zeg ook niet dat ik geen schuld zou hebben, daarom ben ik jaren geleden ook naar de psycholoog geweest om te onderzoeken wat er mis met mij is als er zo tegen me gedaan wordt. Ik kan met eerlijkheid zeggen dat ik de afgelopen jaren erg mijn best heb gedaan om de genegenheid van mijn moeder terug te winnen. Echt mijn stinkende best gedaan. Is me nooit gelukt. Ze is weggepest van dr werkplek en heeft ruzie met heel haar familie en nu dus ook met dr dochter. Ik probeerde haar altijd hierbij te helpen en gelukkig te maken. Maar ze liet me nooit dichtbij komen. Omgekeerd hielp ze mij nooit. Ze gaf me te kennen dat ze mijn gehoorschade absoluut niet erg vond. Ik vind het wel heel zielig voor mijn pa en zusjes. Altijd die sfeer thuis. Dus ik liet alles tegen me zeggen
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:10:54 #18
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045148
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:08 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Nee dus dan ga je niet stellen dat zij naar de psycholoog moet, dat kan jij wel snappen toch? :X
Volgens mij kan jij ook wel mee .... :W
"Hoka Hey!"
pi_182045154
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:08 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Nee dus dan ga je niet stellen dat zij naar de psycholoog moet, dat kan jij wel snappen toch? :X
iemand hoeft niet de oorzaak van het probleem te zijn om met een psych te praten..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:11:20 #20
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182045158
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:08 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jij gaat er maar vanuit dat deze ouders gestoord zijn .... Dat beide ouders hun kind zo laten vallenkomt zelden voor. TS komt niet heel stabiel over dus het zu niet gek zijn als hij/zij ook naar de psycholoog gaat - daar is niks mis mee
Oke ja wat mij betreft is er ook niks mis mee als jij naar een psycholoog gaat als je iedereen zomaar erheen wil sturen.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:12:27 #21
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182045182
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:11 schreef gianni61 het volgende:

[..]

iemand hoeft niet de oorzaak van het probleem te zijn om met een psych te praten..
Oke goed jullie begrijpen het beide dus niet. Stel dat jij problemen hebt en je hart hier uit omdat je veel onrecht is aangedaan. Je bent verder oke maar gewoon veel pech gehad. En dan zegt een persoon dat jij ook wel naar de psycholoog kan als reactie. Vind je het dan nog zo normaal?
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182045195
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:09 schreef Bobbly het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik geen schuld zou hebben, daarom ben ik jaren geleden ook naar de psycholoog geweest om te onderzoeken wat er mis met mij is als er zo tegen me gedaan wordt. Ik kan met eerlijkheid zeggen dat ik de afgelopen jaren erg mijn best heb gedaan om de genegenheid van mijn moeder terug te winnen. Echt mijn stinkende best gedaan. Is me nooit gelukt. Ze is weggepest van dr werkplek en heeft ruzie met heel haar familie en nu dus ook met dr dochter. Ik probeerde haar altijd hierbij te helpen en gelukkig te maken. Maar ze liet me nooit dichtbij komen. Omgekeerd hielp ze mij nooit. Ze gaf me te kennen dat ze mijn gehoorschade absoluut niet erg vond. Ik vind het wel heel zielig voor mijn pa en zusjes. Altijd die sfeer thuis. Dus ik liet alles tegen me zeggen
Terug te winnen?
Hoe was je het dan kwijtgeraakt?
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:13:27 #23
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045197
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:12 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Oke goed jullie begrijpen het beide dus niet. Stel dat jij problemen hebt en je hart hier uit omdat je veel onrecht is aangedaan. Je bent verder oke maar gewoon veel pech gehad. En dan zegt een persoon dat jij ook wel naar de psycholoog kan als reactie. Vind je het dan nog zo normaal?
Nee, jij begrijpt het uitstekend _O- Misschien moet je je post ook eens wat duidelijker verwoorden want er is geen touw aan vast te knopen
"Hoka Hey!"
pi_182045210
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:12 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Oke goed jullie begrijpen het beide dus niet. Stel dat jij problemen hebt en je hart hier uit omdat je veel onrecht is aangedaan. Je bent verder oke maar gewoon veel pech gehad. En dan zegt een persoon dat jij ook wel naar de psycholoog kan als reactie. Vind je het dan nog zo normaal?
Ja
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:16:15 #25
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_182045236
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:04 schreef mercimarci het volgende:

Dus als jouw ouders jou zouden mishandelen
Daarvan is in het verhaal van TS toch geen sprake?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')