abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:51:34 #101
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043022
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Net als ongelukken met Stints. Je hebt nu eenmaal geen 100% controle over je leven. iemand met een opleiding kan evengoed in paniek slaan op zo'n moment en het resultaat is dan precies hetzelfde. Een opleiding is niet heilig, en zoals eerder gezegd; het merendeel zal gewoon een rijbewijs hebben, wat me opleiding genoeg lijkt. Hoogstens kun je verwachten dat de gebruikers met zo'n ding oefenen voordat ze de weg opgaan, maar als je dat wilt gaan afdwingen is het hek van de dam.
Oefenen als in een noodsituatie is heel zinvol - daarmee verminder je de stress en paniek factor en verhoog je het logisch handelen. Doe ik in het ziekenhuis waar ik werk regelmatig en dat werkt behoorlijk goed ....
"Hoka Hey!"
pi_182043029
Als dat meisje dat bestuurde overleeft, kan ik me geen erger leven voorstellen.
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:52:17 #103
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043039
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:51 schreef Loekie1 het volgende:
Als dat meisje dat bestuurde overleeft, kan ik me geen erger leven voorstellen.
Wat dacht je van de machinist?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:52:26 #104
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182043043
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:51 schreef matspontius het volgende:

[..]

Oefenen als in een noodsituatie is heel zinvol - daarmee verminder je de stress en paniek factor en verhoog je het logisch handelen. Doe ik in het ziekenhuis waar ik werk regelmatig en dat werkt behoorlijk goed ....
Werkelijk? En hoe meet je dat? Door twee jaar niet te oefenen en dan een noodsituatie te organiseren? En daarna wel oefenen en weer doen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182043056
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:50 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het merendeel heeft een rijbewijs? Dus niet iedereen? En het gaat daarbij ook nog om de ervaring in het verkeer. Heeft iemand van 20 voldoende ervaring om met 8 kinderen door druk verkeer te bewegen?
De infantilisering van de samenleving is compleet. 20 jarigen hebben niet de kunde om op een fietspad te rijden. Hoe krijg je het uit je strot?
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:52:57 #106
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182043059
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:51 schreef Loekie1 het volgende:
Als dat meisje dat bestuurde overleeft, kan ik me geen erger leven voorstellen.
Wat dacht je van de ouders die twee kinderen kwijt zijn en een derde levensveranderend gewond?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182043072
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Iedereen kan een stint kopen. Ook moeders die ermee de buurkinderen ophalen om ze gezamenlijk naar school te brengen. Wil je dan iedereen die zo'n ding koopt een opleiding en keuring laten ondergaan? Vind ik prima, maar dan wil ik dat voor elk vervoersmiddel wat gekocht wordt.

De onzin die sommige mensen spuien. "Ze hebben geen opleiding". Het merendeel van die mensen heeft ongetwijfeld gewoon een rijbewijs, dus dat lijkt me opleiding genoeg voor een ding wat niet harder kan dan 17 km / uur.
Het feit dat ik aankaart wat scheef zit wil nog niet zeggen dat ik er een pasklare oplossing voor heb.
Het is idd zo dat ze ook prive gebruikt worden. Toch vind ik dat als iemand beroepsmatig personen vervoert daar een opleiding voor zou moeten doen. En een medische keuring.
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:53:54 #108
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043082
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Werkelijk? En hoe meet je dat? Door twee jaar niet te oefenen en dan een noodsituatie te organiseren? En daarna wel oefenen en weer doen?
Noodsituaties in het ziekenhuis komen dagelijks voor en door deze in een vergelijkbare setting te oefenen verminder je de stress en paniek factor significant
"Hoka Hey!"
pi_182043096
Ik vrees dat het toch aan gaten in de wet ligt dat dit kan, terwijl, zoals iemand eerder zei, de afstand tussen de spijlen van een box wettelijk bepaald zijn.
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:54:54 #110
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043100
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De infantilisering van de samenleving is compleet. 20 jarigen hebben niet de kunde om op een fietspad te rijden. Hoe krijg je het uit je strot?
Het gaat om het rijden met zo'n bak, met daarin meerdere kinderen, simpele
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:56:02 #111
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182043120
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:53 schreef matspontius het volgende:

[..]

Noodsituaties in het ziekenhuis komen dagelijks voor en door deze in een vergelijkbare setting te oefenen verminder je de stress en paniek factor significant
En dat is natuurlijk precies hetzelfde als het oefenen van noodsituaties in het verkeer waar 750 miljoen factoren tegelijk spelen die elke dag anders kunnen zijn.

Je kunt NOOIT oefenen op elke noodsituatie. In een ziekenhuis heb je een beperkt aantal scenario's. In het verkeer niet. Zeker niet als het over kinderen gaat.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:56:29 #112
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182043125
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat om het rijden met zo'n bak, met daarin meerdere kinderen, simpele
Ja, want dat is veeeeeel moeilijker op een fietspad als je 20 bent... :')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182043127
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:53 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het feit dat ik aankaart wat scheef zit wil nog niet zeggen dat ik er een pasklare oplossing voor heb.
Het is idd zo dat ze ook prive gebruikt worden. Toch vind ik dat als iemand beroepsmatig personen vervoert daar een opleiding voor zou moeten doen. En een medische keuring.
Tijdens mijn groep 8 kamp gingen we in de auto's van leraren naar het kamp toe en naar sommige van de activiteiten. Dat zou volgens jou dus niet meer mogen zonder speciale opleiding en keuring, maar als diezelfde leraar zijn/haar zoontje naar voetbal zou brengen met wat andere teamgenoten wel?
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:59:02 #114
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043163
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, want dat is veeeeeel moeilijker op een fietspad als je 20 bent... :')
Als 20 jarige heb je natuurlijk ook al ruime ervaring in het verkeer, dat scheelt dan wel weer .....
"Hoka Hey!"
pi_182043179
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat om het rijden met zo'n bak, met daarin meerdere kinderen, simpele
Hoeveel kinderen mag de 20 jarige op de fiets hebben voordat het risico te groot wordt? Met andere woorden hoeveel kinderen wil jij in levensgevaar brengen op het fietspad voor er actie wordt ondernomen!? Hoe verantwoord je het eigenlijk dat die 20 jarige zomaar zoiets gevaarlijks doet als op het fietspad rijden? 20 jarige lives mater.
pi_182043187
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij rijdt ook nooit me de auto langs water?
Nie zo gauw met 10 kinderen van vreemden aan boord idd. En ook niet zonder rijbewijs.
pi_182043221
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tijdens mijn groep 8 kamp gingen we in de auto's van leraren naar het kamp toe en naar sommige van de activiteiten. Dat zou volgens jou dus niet meer mogen zonder speciale opleiding en keuring, maar als diezelfde leraar zijn/haar zoontje naar voetbal zou brengen met wat andere teamgenoten wel?
In een personenauto mag je ook geen 10 passagiers vervoeren. En zoals ik al eerder zei, er is verschil tussen prive vervoer en beroepsmatig vervoer.
Op kinderdagverblijven wordt dagelijks meerdere keren heen en weer gereden met bakken vol met kinderen door het drukke verkeer. Als een taxichaffeur 10 personen meeneemt heeft hij een groot probleem als hij aangehouden wordt.
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:03:03 #118
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043224
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoeveel kinderen mag de 20 jarige op de fiets hebben voordat het risico te groot wordt? Met andere woorden hoeveel kinderen wil jij in levensgevaar brengen op het fietspad voor er actie wordt ondernomen!? Hoe verantwoord je het eigenlijk dat die 20 jarige zomaar zoiets gevaarlijks doet als op het fietspad rijden? 20 jarige lives mater.
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
"Hoka Hey!"
pi_182043230
Dit is wel erg lief, de brandweermannen krijgen een omhelzing:
https://www.tubantia.nl/b(...)p-rampplek~a1a4ba15/
pi_182043239
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:51 schreef Loekie1 het volgende:
Als dat meisje dat bestuurde overleeft, kan ik me geen erger leven voorstellen.
Ik dacht dat ze 32 was? Dat lijkt me geen meisje meer.
pi_182043309
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:02 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

In een personenauto mag je ook geen 10 passagiers vervoeren. En zoals ik al eerder zei, er is verschil tussen prive vervoer en beroepsmatig vervoer.
Op kinderdagverblijven wordt dagelijks meerdere keren heen en weer gereden met bakken vol met kinderen door het drukke verkeer. Als een taxichaffeur 10 personen meeneemt heeft hij een groot probleem als hij aangehouden wordt.
Appels en peren. Iets met massa en snelheid.

[ Bericht 24% gewijzigd door Frutsel op 21-09-2018 11:20:38 ]
pi_182043359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Appels en peren. Iets met massa en snelheid.

Je snapt mijn punt niet. Ik bedoel te zeggen dat het vervoeren van groepen kinderen vanuit dagverblijven, hetgeen meerdere keren per dag gebeurt, onder groepsvervoer zou moeten vallen met de nodige vergunningen en opleiding.
pi_182043408
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Van dit soort nieuwsberichten zoals die van Tubantia word ik alleen maar treurig. Zo'n vingertje opsteken en zeggen dat ik het altijd bij het juiste eind had op de dag van het ongeluk. Walgelijke journalistiek en ook walgelijk van die kinderopvang in Enschede.

Verder snap ik prima dat er eens goed gekeken moet worden naar de stint qua veiligheid en wat er eventueel te verbeteren valt. Is in ieder geval een stuk genuanceerder dan de mensen die meteen oproepen voor een verbod zonder naar alternatieven te kijken.

Overigens denk ik dat BSO/KDV niet uit luxe voor een stint kiest als vervoersmiddel. Als de BSO en school naast elkaar zouden zitten (of enkele honderden meters lopen) zonder gevaarlijke wegen ertussen in zou lopen vaak een prima alternatief zijn. Realiteit is echter dat dit vaker niet dan wel voorkomt
Precies. Dat je kijkt of er nog verbetering mbt veiligheid mogelijk is prima. Om meteen met een verbod te gaan smijten is natuurlijk een slechte zaak.

Persoonlijk lijkt het mij niet een geschikt vervoersmiddel in druk verkeer. Het kan wel veilig zijn Maar als een automobilist de fout in gaat en rijd die Stint aan dan vrees ik het ergste.
pi_182043413
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:50 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het merendeel heeft een rijbewijs? Dus niet iedereen? En het gaat daarbij ook nog om de ervaring in het verkeer. Heeft iemand van 20 voldoende ervaring om met 8 kinderen door druk verkeer te bewegen?
iedereen die wil fietsen ook maar meteen een opleiding laten volgen?

We moeten gewoon accepteren dat ongelukken kunnen gebeuren, hoe triest ook.
There are only 151 Pokémon.
pi_182043478
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:27 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor al het groepsvervoer moet je een opleiding doen met examen en een medische keuring.
In een stint kunnen tot 10 kinderen vervoerd worden door iemand met geen enkele opleiding die relevant is aan personenvervoer en geen relevante keuring (ogen, oren, reactievermogen)
De leidsters krijgen alleen uitleg over hoe het ding werkt en hop, de straat op met een groep kinderen in de bak. :(
Hoewel het een tragisch ongeluk is met een nasleep die ik niemand toewens vind ik het allemaal overtrokken wat de voorgestelde maatregelen betreft.

Er gebeuren landelijk en wereldwijd zoveel ongelukken met auto's. Er zijn auto's die door een trein geraakt zijn en ongelukken met bussen geweest waarbij men wel een rijbewijs had en waarin meerdere kinderen zijn omgekomen. Daarna is er nooit een discussie geweest. We voeren zelfs de maximumsnelheid zonder slag of stoot even op waardoor de remweg wordt vergroot. Logica wordt hier niet toegepast en het kan allemaal.

Tot nu toe is de stint inmiddels al ja-ren in het verkeer aanwezig en is er op dit ongeluk na niets noemenswaardigs gebeurd. Het ding rolt als een fiets waar je ook geen diploma voor moet hebben en behaalt geen topsnelheden en instructies en oefening voor gebruik zouden genoeg moeten zijn om er mee in het verkeer te kunnen bewegen. Je kunt voor automobilisten en stintgebruikers misschien algemene slipcursussen aanbieden maar diploma's verkleinen de kans op beter handelen in 'uitzonderlijke' panieksituaties echt niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')