abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182036090
quote:
Laatste update: Kernpunten uit Persconferentie 13.00 uur aldus Mevr. van Kammeren (Politie Oss)

-Ongeval gebeurd tussen 800-830 op een bewaakte spoorwegoverweg in Oss
-Ongeval met een elektrische (STINT) bakfiets - werd geschept door een intercity vanuit Den Bosch naar Oss met daarin 57 passagiers
-NS heeft speciaal telefoonnummer geopend voor mensen die met vragen/emoties en die hulp behoeven.
-Oorzaak/Toedracht van het ongeval nog onbekend
-4 kinderen omgekomen in de leeftijd van basisschoolleerlingen
-Meerdere kinderen komen uit één gezin, wordt niet bevestigd of zij allen omgekomen zijn of niet. Het zou gaan om kinderen uit in totaal drie gezinnen
-1 kind + 1 volwassene zwaar gewond in het ziekenhuis
-Politie gaat niet in op vragen over speculaties omtrent de bakfiets (al dan niet op hol geslagen/technisch mankement) en dat zal onderzoek moeten uitwijzen
quote:
Vier kinderen omgekomen bij ongeluk op het spoor bij Oss

OSS - Bij het ongeluk tussen een trein en een elektrische bakfiets op het spoor bij Oss zijn vier kinderen omgekomen. Dat bevestigt de politie. Ook raakten een kind en een volwassene zwaargewond. Het ongeluk gebeurde donderdagochtend rond halfnegen. De twee gewonden liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis.

De omgekomen kinderen kwamen van een voorschoolse opvang. De vrouw die de bakfiets bestuurde, kwam van een kinderdagverblijf en had net een of meer kinderen afgezet bij een school. Ze was op weg naar een volgende school. Dat zeggen mensen die de vrouw kennen. De politie bevestigt dat het ging om een bakfiets van een kinderdagverblijf, op weg naar een school in Oss.

In wijkcentrum de Hille aan de Looveltlaan 25 in Oss is een opvangcentrum ingericht. Hier kunnen mensen met vragen terecht, laat de gemeente Oss weten. Burgemeester Wobine Buijs geeft aan 'geschrokken te zijn'. "Dit raakt ons allemaal. We zijn enorm van slag. Wij leven mee met alle families, de school, de kinderopvang en alle andere betrokkenen", zegt ze.

Voor getuigen, waaronder meerdere kinderen, is Slachtofferhulp geregeld. Over de oorzaak van het ongeluk is nog niks bekend.

De politie gaf meteen na het ongeluk al aan dat het om een zeer ernstig ongeluk op het spoor ging waarbij zwaargewonden en mogelijk meerdere doden waren gevallen.

ProRail spreekt na het ongeluk van 'een inktzwarte dag'. "Dit is echt heel erg verschrikkelijk'', aldus een woordvoerder. Het spoorbedrijf gaat, zoals bij ieder ongeluk, onderzoeken wat er precies is misgegaan. Het ongeval gebeurde bij een bewaakte overgang. Topman Pier Eringa van ProRail gaat zelf naar Oss. "Het is verschrikkelijk voor de nabestaanden en betrokkenen. Hier zijn geen woorden voor", aldus Eringa.

Ook bij de NS is men zeer aangeslagen na het zware ongeluk. Ze laten weten verder nog geen details te hebben over de toedracht. Ze worden op de hoogte gehouden door de politie. De aanrijding gebeurde met een trein tussen Nijmegen en Den Bosch. Het treinverkeer ligt stil. "Hoe erg, dit dramatische ongeluk in Oss", reageert NS-topman Roger van Boxtel op Twitter. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers, hun nabestaanden, bij de gewonden en bij de reizigers en onze collega's die erbij waren. Wat een verdriet."

Onderzoeksraad voor Veiligheid
Onderzoekers van de Onderzoeksraad voor Veiligheid zijn onderweg naar Oss. Dit laat de plaatsvervangend secretaris-directeur van de Onderzoeksraad weten.

Ook staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur reageert op Twitter. "Uit de grond van mijn hart- heel erg veel sterkte aan alle betrokkenen', laat ze weten.
quote:
Bij een ongeval op het spoor in Oss, waarbij een bakfiets is betrokken, zijn vanochtend zwaargewonden en mogelijk meerdere doden gevallen.

Volgens de politie zijn op de Braakstraat in de Brabantse plaats meerdere hulpdiensten aanwezig. Ook zijn traumahelikopters opgeroepen.

Meer informatie volgt

bron



politieob twitterde op donderdag 20-09-2018 om 08:49:17 Hulpdiensten aanwezig in #Oss bij zeer ernstig ongeval op spoor #Braakstraat met trein en bakfiets. Zwaargewonden en mogelijk meerdere doden. Meer info volgt later. reageer retweet
Een bakfiets. Dat belooft niet veel goeds. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is overigens het kinderdagverblijf waar de kinderen op zaten:http://kinderdagverblijfokido.nl/

Ouders en betrokkenen worden daar uiteraard nu opgevangen door slachtofferhulp.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_182036102
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:07 schreef Psychopaatje het volgende:
Ben nu bij de plaats van het ongeval waar zo ook een herdenking is.
Ken die mensen niet maar het is heel moeilijk je groot te houden tussen al het verdriet hier :(
Maak er filmpjes van en post ze hier in dit topic.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 20 september 2018 @ 21:58:33 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_182036106
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:54 schreef daNpy het volgende: [..] Ze hebben bij uitzondering een speciale "goedkeuring" gekregen idd. Geen normale type goedkeuring met allerlei plichten, zo lees ik het althans.
Een goedkeuring is een goedkeuring. Het speciale is dat het een speciaal voertuig is dat niet in een standaard typegoedkeuring past
  donderdag 20 september 2018 @ 21:58:38 #4
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182036108
Inktzwarte dag als ouder ....
"Hoka Hey!"
  donderdag 20 september 2018 @ 21:59:39 #5
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182036138
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:58 schreef superniger het volgende:

[..]

Maak er filmpjes van en post ze hier in dit topic.
Serieus? Beetje leedvermaak lijkt jou wel wat?
"Hoka Hey!"
  donderdag 20 september 2018 @ 22:08:49 #6
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182036359
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:58 schreef superniger het volgende:

[..]

Maak er filmpjes van en post ze hier in dit topic.
Waarom zou je zo kansloos zijn om daar foto's van te maken. Om iedereen te laten zien van 'ik was erbij! Kijk mij eens medeleven!'

Doet me echt denken aan de slachtoffers van het uit de lucht geschoten vliegtuig. Staan ze netjes langs de weg om dr medeleven te betuigen, maar ondertussen wel met dr camera in dr klauwen. Respectloos gedrag. Daar hebben we de pers voor om verslag te leggen.

Beter houdt ie gewoon zn GSM in zn zak.
  donderdag 20 september 2018 @ 22:11:08 #7
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182036397
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Een goedkeuring is een goedkeuring. Het speciale is dat het een speciaal voertuig is dat niet in een standaard typegoedkeuring past
Leuk dat het een type goedkeuring voor een speciaal voertuig is, die zijn er wel meer.
Maar waarom is er compleet voorbij gegaan aan het feit dat het een gemotoriseerd voertuig is dat bedoeld is voor personenvervoer en alle eisen die voor andere voertuigen met dezelfde doelstelling gelden ineens compleet zijn vervallen?
Ik noem een verplichte WA(M) verzekering, vermogensmeting, wat is er eigenlijk technisch "goedgekeurd" aan het voertuig of het mevrouw de minister gewoon gedacht "leuk bakkie" en daarom een uitzondering gemaakt?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182036423
Binnenkort zullen er wel wat Stintaanbiedingen komen op marktplaats
  donderdag 20 september 2018 @ 22:16:11 #9
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182036491
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Binnenkort zullen er wel wat Stintaanbiedingen komen op marktplaats
Denk dat dat reuze mee zal vallen. Die dingen zjin en blijven praktisch in gebruik. Ik zou er niet over peinzen om dat ding te verkopen omdat er een ongeval heeft plaatsgevonden ermee. Wel zou ik het ding volledig na laten kijken.

Ben wel benieuwd naar hoe vaak de bestuurster met zo'n ding gereden heeft en of zij bijv. instructues heeft gehad hoe met het ding om te gaan. Hoe bijv. plots uit te wijken, enz.
pi_182036555
64alexz19 twitterde op donderdag 20-09-2018 om 22:07:37 Dat massale publieke rouwen.. Moet dat? #oss #Nieuwsuur reageer retweet
zo makkelijk om dit het web op te slingeren vanaf je veilige thuishaven...
pi_182036617
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:16 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Denk dat dat reuze mee zal vallen. Die dingen zjin en blijven praktisch in gebruik. Ik zou er niet over peinzen om dat ding te verkopen omdat er een ongeval heeft plaatsgevonden ermee. Wel zou ik het ding volledig na laten kijken.

Denk dat je gelijk hebt. Als je bedenkt dat het een betrekkelijk nieuw voertuig is dan is het niet gek dat er kinderziektes zijn en een ernstig ongeluk zou vroeg of laat toch wel gebeuren. Er rijden er maar 3500 van rond dus dan zullen de ongelukken relatief ook weinig zijn. Maar ja, als je met de fiets onder een vrachtwagen kan komen, dan kan dat met een Stint ook. Of een trein in dit geval.
pi_182036681
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Denk dat je gelijk hebt. Als je bedenkt dat het een betrekkelijk nieuw voertuig is dan is het niet gek dat er kinderziektes zijn en een ernstig ongeluk zou vroeg of laat toch wel gebeuren. Er rijden er maar 3500 van rond dus dan zullen de ongelukken relatief ook weinig zijn. Maar ja, als je met de fiets onder een vrachtwagen kan komen, dan kan dat met een Stint ook. Of een trein in dit geval.
oh er wordt nog steeds gespeculeerd hier. Ik ga weer.
  donderdag 20 september 2018 @ 22:29:45 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_182036796
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Leuk dat het een type goedkeuring voor een speciaal voertuig is, die zijn er wel meer.
Maar waarom is er compleet voorbij gegaan aan het feit dat het een gemotoriseerd voertuig is dat bedoeld is voor personenvervoer en alle eisen die voor andere voertuigen met dezelfde doelstelling gelden ineens compleet zijn vervallen?
Ik noem een verplichte WA(M) verzekering, vermogensmeting, wat is er eigenlijk technisch "goedgekeurd" aan het voertuig of het mevrouw de minister gewoon gedacht "leuk bakkie" en daarom een uitzondering gemaakt?
Leuk he. Een paar baude aannames doen en daar vragen over stellen, zonder dat je uberhaupt weet wat er gebeurt is...
pi_182036814
quote:
13s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:19 schreef Handleiding het volgende:
64alexz19 twitterde op donderdag 20-09-2018 om 22:07:37 Dat massale publieke rouwen.. Moet dat? #oss #Nieuwsuur reageer retweet
zo makkelijk om dit het web op te slingeren vanaf je veilige thuishaven...
Ik stoor me daar wel aan als een of andere celebrity is gestorven, die ooit eens een boekje heeft geschreven of in een filmpje heeft meegespeeld.

Maar 4 kinderen mag je toch wel even bij stilstaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182036831
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik stoor me daar wel aan als een of andere celebrity is gestorven, die ooit eens een boekje heeft geschreven of in een filmpje heeft meegespeeld.

Maar 4 kinderen mag je toch wel even bij stilstaan.
grijpt gewoon heel veel mensen aan, begrijpelijk. En dan zoek je elkaar op.
pi_182036922
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:58 schreef matspontius het volgende:
Inktzwarte dag als ouder ....
Ik heb zelf geen kids maar wel nichtjes in die leeftijdscategorie, het blijft maar door mijn hoofd spoken hoe verschrikkelijk hartverscheurend dit voor de ouders en families moet zijn... In een klap je eigen vlees en bloed weggerukt, gisteravond stop je ze in voor het slapen gaan, vanmorgen breng je ze naar de VSO, je geeft ze nog een kus en een knuffel en dan ben je ze voor altijd kwijt... :'( :'(
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_182036999
Is dit het centrale vingerwijzen topic?
Ik ben blij dat alle deskundigen over elektrische voertuigen, spoorwegovergangen en menselijk handelen op Fok! zitten, dat maakt het leven voor de onderzoekers ook makkelijker. Heeft iemand dit topic al doorgestuurd naar de politie? Dan hoeven ze de komende dagen ook niet over te werken...

:') :') :')
  Forum Admin donderdag 20 september 2018 @ 22:43:33 #18
35723 crew  GGMM
pi_182037107
quote:
11s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:39 schreef Gutz het volgende:
Is dit het centrale vingerwijzen topic?
Ik ben blij dat alle deskundigen over elektrische voertuigen, spoorwegovergangen en menselijk handelen op Fok! zitten, dat maakt het leven voor de onderzoekers ook makkelijker. Heeft iemand dit topic al doorgestuurd naar de politie? Dan hoeven ze de komende dagen ook niet over te werken...

:') :') :')
Welkom in elk NWS topic ooit.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 22:45:20 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182037154
quote:
11s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:39 schreef Gutz het volgende:
Is dit het centrale vingerwijzen topic?
Ik ben blij dat alle deskundigen over elektrische voertuigen, spoorwegovergangen en menselijk handelen op Fok! zitten, dat maakt het leven voor de onderzoekers ook makkelijker. Heeft iemand dit topic al doorgestuurd naar de politie? Dan hoeven ze de komende dagen ook niet over te werken...

:') :') :')
misschien is het gewoon een discussietopic met meningen enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Spellchecker donderdag 20 september 2018 @ 22:45:32 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182037159
Afschuwelijk ongeluk ....
Ik moet ook denken aan de mensen wiens kinderen voor het ongeluk veilig op school zijn gekomen ...
pi_182037172
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Leuk dat het een type goedkeuring voor een speciaal voertuig is, die zijn er wel meer.
Maar waarom is er compleet voorbij gegaan aan het feit dat het een gemotoriseerd voertuig is dat bedoeld is voor personenvervoer en alle eisen die voor andere voertuigen met dezelfde doelstelling gelden ineens compleet zijn vervallen?
Ik noem een verplichte WA(M) verzekering, vermogensmeting, wat is er eigenlijk technisch "goedgekeurd" aan het voertuig of het mevrouw de minister gewoon gedacht "leuk bakkie" en daarom een uitzondering gemaakt?
Omdat elektrisch. Net als dat de elektrische fiets niet als snorfiets wordt gezien, terwijl dit ook een gemotoriseerde tweewieler is met dezelfde maximum snelheid.
pi_182037425
:')

NWS / [NWS Feedfrutsel] Modderen als een orkaan :-)

[ Bericht 73% gewijzigd door sp3c op 20-09-2018 22:57:10 ]
U MAD?
pi_182037456
quote:
Hier ook. Noem het hypocriet, overdreven, etc. maar ik heb me in tijden niet zo naar gevoeld na het horen van een nieuwsbericht. Heb er de hele dag een naar gevoel van gehad. -O- ;(
Neem je het niet een beetje veel te zwaar op :? Is het familie van je? Ken je die kinderen?
pi_182037473
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:45 schreef maily het volgende:
Afschuwelijk ongeluk ....
Ik moet ook denken aan de mensen wiens kinderen voor het ongeluk veilig op school zijn gekomen ...
Die hebben geluk gehad vandaag
pi_182037477
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:46 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Omdat elektrisch. Net als dat de elektrische fiets niet als snorfiets wordt gezien, terwijl dit ook een gemotoriseerde tweewieler is met dezelfde maximum snelheid.
Met het grote verschil dat een elektrische fiets niet rijdt als je niet blijft trappen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 20 september 2018 @ 23:05:46 #26
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182037614
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen kids maar wel nichtjes in die leeftijdscategorie, het blijft maar door mijn hoofd spoken hoe verschrikkelijk hartverscheurend dit voor de ouders en families moet zijn... In een klap je eigen vlees en bloed weggerukt, gisteravond stop je ze in voor het slapen gaan, vanmorgen breng je ze naar de VSO, je geeft ze nog een kus en een knuffel en dan ben je ze voor altijd kwijt... :'( :'(
Ik heb 2 kleine dochters van 1 en 5 en het idee dat ik ze plots verlies is onverteerbaar - hele dag met dit drama in mijn hoofd, onbevattelijk dat dit gebeurt is ...
"Hoka Hey!"
pi_182037638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Met het grote verschil dat een elektrische fiets niet rijdt als je niet blijft trappen.
Alsof je met zo'n ding zelf een significante hoeveelheid vermogen bij draagt. Het is gewoon een andere manier van besturen, snorfiets met je pols, E-fiets met je benen. Snorfiets blijft ook niet rijden als je geen koppel meer zet op de gashendel.
  donderdag 20 september 2018 @ 23:07:20 #28
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182037649
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:57 schreef Krollie het volgende:

[..]

Neem je het niet een beetje veel te zwaar op :? Is het familie van je? Ken je die kinderen?
Empathie is aan jou niet besteed ....
"Hoka Hey!"
  donderdag 20 september 2018 @ 23:18:38 #29
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_182037863
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:07 schreef matspontius het volgende:

[..]

Empathie is aan jou niet besteed ....
Heb ik ook wel, maar dan nog voel ik me niet de hele dag rot door dit nieuws.
  donderdag 20 september 2018 @ 23:20:04 #30
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182037888
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:18 schreef schoolstudent het volgende:

[..]

Heb ik ook wel, maar dan nog voel ik me niet de hele dag rot door dit nieuws.
Ik wel en dat bepaal ik helemaal zelf en daarover hoeft niemand te oordelen ...
"Hoka Hey!"
  donderdag 20 september 2018 @ 23:22:24 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182037937
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Leuk he. Een paar baude aannames doen en daar vragen over stellen, zonder dat je uberhaupt weet wat er gebeurt is...
Maar het zijn wel relevante vragen. Ongeacht of het al dan niet aan dat apparaat gelegen heeft lijkt het me zinnig dat er goed gekeken wordt naar de veiligheid van dingen waarmee personen vervoerd worden, en dat je niet zomaar kinderen in elke zeepkist heen en weer kan rijden.

Mijn persoonlijke ervaring met dit soort dingen (in hartje Utrecht) is dat de bestuurders ervan over het algemeen niet in het bezit zijn van bijzonder veel verkeersinzicht en voertuigbeheersing. Regelmatig zijn het de goed oplettende fietsers die de ongelukken met dit soort lompe apparaten voorkomen. Maar goed, dat zegt natuurlijk niks over dit voorval.
Huilen dan.
  donderdag 20 september 2018 @ 23:26:54 #32
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182038039
Afijn, weer ontopic. Weet iemand hoe de 2 zwaar gewonden er aan toe zijn?
"Hoka Hey!"
pi_182038065
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:26 schreef matspontius het volgende:
Afijn, weer ontopic. Weet iemand hoe de 2 zwaar gewonden er aan toe zijn?
:'), Nou wat dacht je van slecht? Anders zijn ze niet zwaar gewond hé :|W
pi_182038071
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:26 schreef matspontius het volgende:
Afijn, weer ontopic. Weet iemand hoe de 2 zwaar gewonden er aan toe zijn?
Zeer ernstig gewond en buiten levensgevaar las ik. Maar dat is nergens officieel gemaakt volgens mij.
  donderdag 20 september 2018 @ 23:30:29 #35
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182038117
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:28 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Zeer ernstig gewond en buiten levensgevaar las ik. Maar dat is nergens officieel gemaakt volgens mij.
Ok, en het zwaargewonde kind is de zus van de 2 overleden zusjes?
"Hoka Hey!"
  donderdag 20 september 2018 @ 23:31:20 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_182038134
quote:
7s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar het zijn wel relevante vragen. Ongeacht of het al dan niet aan dat apparaat gelegen heeft lijkt het me zinnig dat er goed gekeken wordt naar de veiligheid van dingen waarmee personen vervoerd worden, en dat je niet zomaar kinderen in elke zeepkist heen en weer kan rijden.

Mijn persoonlijke ervaring met dit soort dingen (in hartje Utrecht) is dat de bestuurders ervan over het algemeen niet in het bezit zijn van bijzonder veel verkeersinzicht en voertuigbeheersing. Regelmatig zijn het de goed oplettende fietsers die de ongelukken met dit soort lompe apparaten voorkomen. Maar goed, dat zegt natuurlijk niks over dit voorval.
Prima, maar de ondertoon die erachter zit van dat het allemaal wel niet goed gedaan zal zijn irriteert me. Al de hele dag worden er zonder enige vorm van onderzoek al conclusies getrokken over dit hele voorval
pi_182038137
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ok, en het zwaargewonde kind is de zus van de 2 overleden zusjes?
dat zegt de NOS ja, zover ik bij ben.
  donderdag 20 september 2018 @ 23:34:23 #38
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182038200
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Prima, maar de ondertoon die erachter zit van dat het allemaal wel niet goed gedaan zal zijn irriteert me. Al de hele dag worden er zonder enige vorm van onderzoek al conclusies getrokken over dit hele voorval
Er worden gewoon hele plausibele vragen gesteld zonder een schuldige aan te wijzen ...
"Hoka Hey!"
pi_182038318
Doe eens niet zo zuur in dit topic Fokker89.
ijs_beer fan!
  donderdag 20 september 2018 @ 23:42:02 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182038328
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Prima, maar de ondertoon die erachter zit van dat het allemaal wel niet goed gedaan zal zijn irriteert me. Al de hele dag worden er zonder enige vorm van onderzoek al conclusies getrokken over dit hele voorval
Welkom in NWS. Daarom kijk ik eigenlijk nooit in dit soort topics.

Wat er voornamelijk gebeurt is dat:
1) iedereen over elkaar heen struikelt om te laten merken hoe verschrikkelijk het is en hoe hard het ze raakt, en
2) men gaat speculeren over de toedracht.

Dit soort topics kunnen eigenlijk ook niet anders, want waar wil je het dan over hebben? Als je het strikt bij de feiten houdt ben je snel uitgepraat.

Zo'n reactie als die van daNpy is eigenlijk één van de weinige echt inhoudelijke reacties waarover je kan discussiëren zonder in speculaties verzeild te raken.
Huilen dan.
pi_182038359
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:08 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Waarom zou je zo kansloos zijn om daar foto's van te maken. Om iedereen te laten zien van 'ik was erbij! Kijk mij eens medeleven!'

Doet me echt denken aan de slachtoffers van het uit de lucht geschoten vliegtuig. Staan ze netjes langs de weg om dr medeleven te betuigen, maar ondertussen wel met dr camera in dr klauwen. Respectloos gedrag. Daar hebben we de pers voor om verslag te leggen.

Beter houdt ie gewoon zn GSM in zn zak.
nee idd.

Absoluut geen foto's gemaakt daar, respect noemen ze dat!
Alles weten over agenda 2030 en meediscussiëren?
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
  donderdag 20 september 2018 @ 23:50:18 #43
62913 Blik
The one and Only!
pi_182038467
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:34 schreef matspontius het volgende:

[..]

Er worden gewoon hele plausibele vragen gesteld zonder een schuldige aan te wijzen ...
De toon is kritisch (wat prima is) maar verre van objectief en vol met aannames naar het negatieve toe. En je zegt zonder een schuldige aan te wijzen, maar de minister wordt nog net niet bij naam genoemd...
pi_182038544
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:07 schreef matspontius het volgende:

[..]

Empathie is aan jou niet besteed ....
Ik kan het me minder goed voorstellen bij onbekenden
pi_182038632
quote:
7s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Welkom in NWS. Daarom kijk ik eigenlijk nooit in dit soort topics.

Wat er voornamelijk gebeurt is dat:
1) iedereen over elkaar heen struikelt om te laten merken hoe verschrikkelijk het is en hoe hard het ze raakt, en
2) men gaat speculeren over de toedracht.

Dit soort topics kunnen eigenlijk ook niet anders, want waar wil je het dan over hebben? Als je het strikt bij de feiten houdt ben je snel uitgepraat.

Zo'n reactie als die van daNpy is eigenlijk één van de weinige echt inhoudelijke reacties waarover je kan discussiëren zonder in speculaties verzeild te raken.
Er is ook nog een derde groep. Namelijk zij die constant de vinger op de 'zere plek'. tracht te leggen in plaats van mee te discussiëren, mee te rouwen.

Van die wijsneuzen die als moreel kompas voor anderen menen te moeten fungeren en totaal niet begrijpen wat de essentie is van een (internet)forum.

Vraag me oprecht af hoe je hier ooit verzeild geraakt bent als je je alleen maar loopt te ergeren aan de toon.
blablablabla
pi_182039276
Je zult ook maar degene zijn die het vreselijke bericht aan de ouders moet gaan vertellen.

Sta je daar voor de deur, ik denk dat je hele hand dan trilt als t richting de deurbel beweegt.

Wetende dat je levens definitief kapot gaat maken.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_182039426
Dat er werkelijk mensen zijn die zoiets uit hun toetsenbord krijgen. Onbegrijpelijk :(

Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 21 september 2018 @ 01:32:18 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182039439
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 01:29 schreef maryen65 het volgende:
Dat er werkelijk mensen zijn die zoiets uit hun toetsenbord krijgen. Onbegrijpelijk :(

[ afbeelding ]
En wat beweegt jou ertoe dit hier te delen?
Huilen dan.
pi_182039471
Ik zou mijn kind nooit meegeven aan een begeleider die in zo'n bak kinderen zou vervoeren.
Die bakfiets is al gevaarlijk genoeg.
  vrijdag 21 september 2018 @ 01:53:44 #50
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182039519
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 01:40 schreef Fidji het volgende:
Ik zou mijn kind nooit meegeven aan een begeleider die in zo'n bak kinderen zou vervoeren.
Die bakfiets is al gevaarlijk genoeg.
Mogen ze straks wel buiten spelen van je?

Als die bakfiets zo gevaarlijk zou zijn, zouen er al veel meer ongelukken mee gebeurd zijn. Denk dat een dagje naar de speeltuin gevaarlijker is.
pi_182039551
Zo aangrijpend ik denk dat heel Oss is uitgelopen ;(
https://www.trouw.nl/home(...)olderwagen~a619873d/
pi_182039694
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 01:40 schreef Fidji het volgende:
Ik zou mijn kind nooit meegeven aan een begeleider die in zo'n bak kinderen zou vervoeren.
Die bakfiets is al gevaarlijk genoeg.
Soms heb je als ouder weinig keus en moet je erop vertrouwen dat jouw kinderopvang het beste met je kind voor heeft, of tenminste je kind nooit in gevaar brengt.

Soms lijkt het of de kinderopvang (ik zeg niet dat hier zo is) gaat om winstbejag, meer kinderen dan toegestaan, zo goedkoop mogelijk onervaren personeel met veel te grote verantwoordelijkheid en veel andere misstanden.

En als je dan ook die race busjes speciaal vervoer ziet, met chauffeurs die waarschijnlijk te dom waren om stadswacht te worden.

En ik vraag me af hoe ervaren de arme bestuurster van deze badkuip op wielen was.
  vrijdag 21 september 2018 @ 02:51:27 #53
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182039757
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 02:33 schreef Majoraan het volgende:
En ik vraag me af hoe ervaren de arme bestuurster van deze badkuip op wielen was.
Ik ook wel eigenlijk/

Tegelijkertijd weet je dat het een ongeluk is dat de beste kan overkomen. Ze heeft gewoon de pech gehad dat er net een trein aankwam. Had ze 5 seconden eerder vertrokken, had dit niet gebeurd
  vrijdag 21 september 2018 @ 03:44:41 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182040023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 01:53 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Mogen ze straks wel buiten spelen van je?

Als die bakfiets zo gevaarlijk zou zijn, zouen er al veel meer ongelukken mee gebeurd zijn. Denk dat een dagje naar de speeltuin gevaarlijker is.
Er zijn dus 3500 van die dingen in gebruik. Je vraagt je af of er nog een kdv zonder is.

En het punt is natuurlijk dat het voor veel mensen belangrijker is de hypotheek van een te duur huis te kunnen betalen dan zelf je kinderen naar school te brengen. En dan liever een goedkoop kdv dat de kinderen in de Stint vervoert dan dat er taxibusjes met beroepschauffeurs worden ingehuurd.

Gewoonlijk sta je er niet bij stil dat je je kind overlaat aan een ander en dat je daarmee minder in de hand hebt wat er met je kind gebeurt. En als er iets gebeurt, zoals vandaag, zie ik hier op FOK! de ouders iedereen de schuld geven, maar niet zichzelf.
Als je doorgaans het vertrouwen hebt dat de mensen van het kdv goed voor je kinderen zorgen en het beste met hen voor hebben, blijf dat dan houden. Voor zover bekend valt niemand iets te verwijten, dit is een ongeluk. Er kan altijd iets gebeuren, jammer maar helaas. Ongevallen als deze zijn heel zeldzaam, sowieso dat kinderen overlijden of gewond raken als ze met de mensen van het kdv zijn hoor je bijna nooit. Terwijl er ontzettend veel kinderen op een kdv zitten, en met zo'n Stint worden vervoerd. Dat doen ze feitelijk hartstikke goed op de kdv-en.
Wil je meer grip op wat er met de kinderen gebeurt, voedt ze dan zelf op, zonder kdv. Helaas houden veel mensen meer van status en geld dan van hun kinderen, dus ik geloof er niks van dat mensen n.a.v. dit incident hun kinderen thuishouden als het kdv een Stint blijft gebruiken.
pi_182040142
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 03:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn dus 3500 van die dingen in gebruik. Je vraagt je af of er nog een kdv zonder is.

En het punt is natuurlijk dat het voor veel mensen belangrijker is de hypotheek van een te duur huis te kunnen betalen dan zelf je kinderen naar school te brengen. En dan liever een goedkoop kdv dat de kinderen in de Stint vervoert dan dat er taxibusjes met beroepschauffeurs worden ingehuurd.

Gewoonlijk sta je er niet bij stil dat je je kind overlaat aan een ander en dat je daarmee minder in de hand hebt wat er met je kind gebeurt. En als er iets gebeurt, zoals vandaag, zie ik hier op FOK! de ouders iedereen de schuld geven, maar niet zichzelf.
Als je doorgaans het vertrouwen hebt dat de mensen van het kdv goed voor je kinderen zorgen en het beste met hen voor hebben, blijf dat dan houden. Voor zover bekend valt niemand iets te verwijten, dit is een ongeluk. Er kan altijd iets gebeuren, jammer maar helaas. Ongevallen als deze zijn heel zeldzaam, sowieso dat kinderen overlijden of gewond raken als ze met de mensen van het kdv zijn hoor je bijna nooit. Terwijl er ontzettend veel kinderen op een kdv zitten, en met zo'n Stint worden vervoerd. Dat doen ze feitelijk hartstikke goed op de kdv-en.
Wil je meer grip op wat er met de kinderen gebeurt, voedt ze dan zelf op, zonder kdv. Helaas houden veel mensen meer van status en geld dan van hun kinderen, dus ik geloof er niks van dat mensen n.a.v. dit incident hun kinderen thuishouden als het kdv een Stint blijft gebruiken.
Alle alleenstaande moeders terug de bijstand in dus, vrouwen die kinderen willen moeten maar afhankelijk worden van de vader of van de bijstand.
En alsof er met taxibusjes nooit ongelukken gebeuren.
pi_182040418
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 04:57 schreef T-D het volgende:

[..]

Alle alleenstaande moeders terug de bijstand in dus, vrouwen die kinderen willen moeten maar afhankelijk worden van de vader of van de bijstand.
En alsof er met taxibusjes nooit ongelukken gebeuren.
Dit idd, de ongelukken met taxibusjes waar 4 kinderen omgekomen zijn, zijn met 2 handen niet te tellen :') :')
pi_182041184
Bericht van 13 september mbt overwegen:

https://www.metronieuws.n(...)jd-overweg-en-rij-om

Ook te vinden in allerlei andere kranten die dagen. Tragisch dat het gelijk binnen een paar dagen na deze berichten dat het finaal verkeerd is gegaan.
pi_182041239
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 03:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn dus 3500 van die dingen in gebruik. Je vraagt je af of er nog een kdv zonder is.

En het punt is natuurlijk dat het voor veel mensen belangrijker is de hypotheek van een te duur huis te kunnen betalen dan zelf je kinderen naar school te brengen. En dan liever een goedkoop kdv dat de kinderen in de Stint vervoert dan dat er taxibusjes met beroepschauffeurs worden ingehuurd.

Gewoonlijk sta je er niet bij stil dat je je kind overlaat aan een ander en dat je daarmee minder in de hand hebt wat er met je kind gebeurt. En als er iets gebeurt, zoals vandaag, zie ik hier op FOK! de ouders iedereen de schuld geven, maar niet zichzelf.
Als je doorgaans het vertrouwen hebt dat de mensen van het kdv goed voor je kinderen zorgen en het beste met hen voor hebben, blijf dat dan houden. Voor zover bekend valt niemand iets te verwijten, dit is een ongeluk. Er kan altijd iets gebeuren, jammer maar helaas. Ongevallen als deze zijn heel zeldzaam, sowieso dat kinderen overlijden of gewond raken als ze met de mensen van het kdv zijn hoor je bijna nooit. Terwijl er ontzettend veel kinderen op een kdv zitten, en met zo'n Stint worden vervoerd. Dat doen ze feitelijk hartstikke goed op de kdv-en.
Wil je meer grip op wat er met de kinderen gebeurt, voedt ze dan zelf op, zonder kdv. Helaas houden veel mensen meer van status en geld dan van hun kinderen, dus ik geloof er niks van dat mensen n.a.v. dit incident hun kinderen thuishouden als het kdv een Stint blijft gebruiken.
Dit hele gelul he -O-

Het is natuurlijk triest en verdrietig wat er gebeurd is, maar één keer een heel naar ongeluk en gelijk moet alles maar weer afgeschaft en verboden worden?
Ik word een beetje moe van deze redeneringen. Ben het dus met je eens. Mensen doe gewoon eens een keer normaal...
Juin uit Eigen Tuin!
  vrijdag 21 september 2018 @ 07:28:35 #59
62913 Blik
The one and Only!
pi_182041278
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 01:40 schreef Fidji het volgende:
Ik zou mijn kind nooit meegeven aan een begeleider die in zo'n bak kinderen zou vervoeren.
Die bakfiets is al gevaarlijk genoeg.
Dan wordt het dus geen kdv of bso voor je kind. Ik ken geen bedrijf hier in de buurt die niet een stint of bakfiets heeft
pi_182041298
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 07:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan wordt het dus geen kdv of bso voor je kind. Ik ken geen bedrijf hier in de buurt die niet een stint of bakfiets heeft
Eerlijk gezegd zie ik die dingen nu pas voor het eerst. Maar goed, ik ben dan ook voor dag en dauw aan het werk en kom pas thuis als de scholen al een tijdje uit zijn, dus de kans dat ik ze tegenkom is dan ook erg miniem.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 21 september 2018 @ 07:34:59 #61
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182041313
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 01:40 schreef Fidji het volgende:
Ik zou mijn kind nooit meegeven aan een begeleider die in zo'n bak kinderen zou vervoeren.
Die bakfiets is al gevaarlijk genoeg.
Als je verstandig bent dan laat je ze ook niet meegaan op schoolreisjes in een bus. Daar gebeuren nog veel vaker ongelukken mee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:03:51 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_182041591
Nooit meer kinderen nemen, niemand niet, steriliseren die maatschappij. Bestaande kinderen invriezen en pas ontdooien als er geen ongelukken meer gebeuren. /s

Triest en hartverscheurend dit
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:28:28 #63
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182041840
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 07:18 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Dit hele gelul he -O-

Het is natuurlijk triest en verdrietig wat er gebeurd is, maar één keer een heel naar ongeluk en gelijk moet alles maar weer afgeschaft en verboden worden?
Ik word een beetje moe van deze redeneringen. Ben het dus met je eens. Mensen doe gewoon eens een keer normaal...
Ah ja, 4 dode, kleine kinderen en 1 zeer zwaar gewond is volgens jou geen redenen om dit vervoermiddel eens goed onder de loep te nemen? Ik heb inmiddels al meerdere verhalen op het internet gelezen die waarschuwen voor zo'n vervoermiddel als de Stint (er zijn er genoeg)

In deze maatschappij is het altijd zo dat er eerst iets zeer ernstigs moet gebeuren voordat er geluisterd wordt naar dit soort waarschuwingen.

De kinderopvang van mijn dochter heeft dit heel goed opgelost. Gewoon het stuk lopen van de basisschool naar de opvang (geen bus of bolderkar!) - veilig, milieuvriendelijk, kostenbesparend en goed voor de conditie

http://www.nienhuisjurist.nl/de-elektrische-bolderkar/
https://www.tubantia.nl/h(...)gevaarlijk~ad0b2c1b/
https://www.trouw.nl/home(...)versteken-~aca1712b/
"Hoka Hey!"
pi_182041933
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 01:29 schreef maryen65 het volgende:
Dat er werkelijk mensen zijn die zoiets uit hun toetsenbord krijgen. Onbegrijpelijk :(

[ afbeelding ]
gewoon niet posten hier
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:38:10 #65
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182041957
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ah ja, 4 dode, kleine kinderen en 1 zeer zwaar gewond is volgens jou geen redenen om dit vervoermiddel eens goed onder de loep te nemen? Ik heb inmiddels al meerdere verhalen op het internet gelezen die waarschuwen voor zo'n vervoermiddel als de Stint (er zijn er genoeg)

In deze maatschappij is het altijd zo dat er eerst iets zeer ernstigs moet gebeuren voordat er geluisterd wordt naar dit soort waarschuwingen.

De kinderopvang van mijn dochter heeft dit heel goed opgelost. Gewoon het stuk lopen van de basisschool naar de opvang (geen bus of bolderkar!) - veilig, milieuvriendelijk, kostenbesparend en goed voor de conditie

http://www.nienhuisjurist.nl/de-elektrische-bolderkar/
https://www.tubantia.nl/h(...)gevaarlijk~ad0b2c1b/
https://www.trouw.nl/home(...)versteken-~aca1712b/
Ja, ook erg goed te doen als je te maken hebt met kinderen van verschillende leeftijden. Of kinderen met een rugzakje. ADHD of zo. Die zijn ook helemaal niet onvoorspelbaar en kunnen helemaal niet zomaar van de stoep springen, een weg ovgerrennen, onder spoorbomen door duiken enzovoort. En als ons onderwijssysteem nu uitpuilde van de leraren enj ander personeel was dat nog te ondervangen. Maar een groepje zoals in die bakfiets met 1 begeleider los over straat sturen is echt vragen om moeilijkheden. Nog afgezien van het feit, dat de scholen waar deze kinderen heen moeten redelijk ver uit elkaar liggen en op redelijk grote afstand van de preschoolse opvang is dit totaal ondoenlijk.

Kijk maar even op Google map. De opvang en de eerste school waar ze geweest was liggen vlakbij het station. De Korenaer ligt aan de andere kant van de woonwijk aan de overkant van het spoor. Met kinderen doe je daar lopend makkelijk drie kwartier tot een uur over.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182041961
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

De kinderopvang van mijn dochter heeft dit heel goed opgelost. Gewoon het stuk lopen van de basisschool naar de opvang (geen bus of bolderkar!) - veilig, milieuvriendelijk, kostenbesparend en goed voor de conditie

Hoe veilig is dat? Ook dan kan er gewoon een kind de weg op schieten en voor een auto komen? Niks is uit te sluiten en zo ook niet dit soort noodlottige ongevallen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182041982
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe veilig is dat? Ook dan kan er gewoon een kind de weg op schieten en voor een auto komen? Niks is uit te sluiten en zo ook niet dit soort noodlottige ongevallen.
Met veel kinderen oversteken is inderdaad ook niet echt veilig.
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:43:00 #68
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182042010
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ah ja, 4 dode, kleine kinderen en 1 zeer zwaar gewond is volgens jou geen redenen om dit vervoermiddel eens goed onder de loep te nemen? Ik heb inmiddels al meerdere verhalen op het internet gelezen die waarschuwen voor zo'n vervoermiddel als de Stint (er zijn er genoeg)

In deze maatschappij is het altijd zo dat er eerst iets zeer ernstigs moet gebeuren voordat er geluisterd wordt naar dit soort waarschuwingen.

De kinderopvang van mijn dochter heeft dit heel goed opgelost. Gewoon het stuk lopen van de basisschool naar de opvang (geen bus of bolderkar!) - veilig, milieuvriendelijk, kostenbesparend en goed voor de conditie

http://www.nienhuisjurist.nl/de-elektrische-bolderkar/
https://www.tubantia.nl/h(...)gevaarlijk~ad0b2c1b/
https://www.trouw.nl/home(...)versteken-~aca1712b/
Precies! Laatst ook een vliegtuig neergestort met 78 doden! Het is toch schandalig dat ze dat vervoersmiddel niet onder de loep nemen he ?
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:44:02 #69
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182042022
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:43 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Precies! Laatst ook een vliegtuig neergestort met 78 doden! Het is toch schandalig dat ze dat vervoersmiddel niet onder de loep nemen he ?
Nou ja, als er alleen 78 doden aan boord waren was het natuurlijk ook niet echt een ramp, he?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:47:33 #70
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042078
Flauwekul, ik heb zelf meegelopen met het groepje van mijn dochter. Dat ging heel rustig en de kinderen krijgen dan direct "les" in verkeersveiligheid. Probleem is natuurlijk dat niet alle opvang en scholen dicht bij elkaar liggen. Over die logistiek zou in de toekomst natuurlijk beter nagedacht kunnen worden. Bv dat kinderen, ook de oudere, niet langs een spoorwegovergang moeten op weg naar school.

Mijn middelbare school lag dicht bij een spoorwegovergang en al die kinderen moesten elke dag van en naar school via deze overgang. In mijn periode op die school is het dus meerdere malen voorgekomen dat een kind aangereden werd door een trein, meestal met dodelijke afloop. Belachelijk eigenlijk zo'n locatie voor een school 8)7
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:48:18 #71
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042092
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:43 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Precies! Laatst ook een vliegtuig neergestort met 78 doden! Het is toch schandalig dat ze dat vervoersmiddel niet onder de loep nemen he ?
Wanneer was dat precies?
"Hoka Hey!"
pi_182042134
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:47 schreef matspontius het volgende:
Flauwekul, ik heb zelf meegelopen met het groepje van mijn dochter. Dat ging heel rustig en de kinderen krijgen dan direct "les" in verkeersveiligheid. Probleem is natuurlijk dat niet alle opvang en scholen dicht bij elkaar liggen. Over die logistiek zou in de toekomst natuurlijk beter nagedacht kunnen worden. Bv dat kinderen, ook de oudere, niet langs een spoorwegovergang moeten op weg naar school.

Mijn middelbare school lag dicht bij een spoorwegovergang en al die kinderen moeten elke dag van en naar school via deze overgang. In mijn periode op die school is het dus meerdere malen voorgekomen dat een kind aangereden werd door een trein, meestal met dodelijke afloop. Belachelijk eigenlijk zo'n locatie voor een school 8)7
Op mijn middelbare school is ook twee schooljaren na elkaar een leerling onder de trein gekomen, heftig :o

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2018 08:52:14 ]
pi_182042141
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:47 schreef matspontius het volgende:
Flauwekul, ik heb zelf meegelopen met het groepje van mijn dochter. Dat ging heel rustig en de kinderen krijgen dan direct "les" in verkeersveiligheid. Probleem is natuurlijk dat niet alle opvang en scholen dicht bij elkaar liggen. Over die logistiek zou in de toekomst natuurlijk beter nagedacht kunnen worden. Bv dat kinderen, ook de oudere, niet langs een spoorwegovergang moeten op weg naar school.

Mijn middelbare school lag dicht bij een spoorwegovergang en al die kinderen moeten elke dag van en naar school via deze overgang. In mijn periode op die school is het dus meerdere malen voorgekomen dat een kind aangereden werd door een trein, meestal met dodelijke afloop. Belachelijk eigenlijk zo'n locatie voor een school 8)7
Vroeger was de buitenschoolse opvang gewoon op de school zelf.....
Niet dat er veel kinderen waren omdat ik in een wijk ben opgegroeid welke gebouwd was op kindvriendelijkheid. Buiten de eerste keer ben ik altijd zelf naar school gegaan, en toen was ik dus net 4.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:52:28 #74
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042148
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Op mijn middelbare is ook twee schooljaren na elkaar een leerling onder de trein gekomen.
Het probleem met die oudere leerlingen is dat ze stoer gaan doen en denken nog net even voor de trein te kunnen oversteken. Dat is in de 6 jaar dat ik op die school heb gezeten dus mooi 3x fataal afgelopen ....
"Hoka Hey!"
pi_182042155
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Op mijn middelbare is ook twee schooljaren na elkaar een leerling onder de trein gekomen.
Het blijft gewoon pubergedrag, daar ontkom je niet aan, ik werkte zelf in Hoorn aan de provinciale weg, daar heb je ook een stoplicht wat soms 2 minuten op rood staat, als je ziet wat die kinderen daar uit halen....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:54:01 #76
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042169
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vroeger was de buitenschoolse opvang gewoon op de school zelf.....
Niet dat er veel kinderen waren omdat ik in een wijk ben opgegroeid welke gebouwd was op kindvriendelijkheid. Buiten de eerste keer ben ik altijd zelf naar school gegaan, en toen was ik dus net 4.
Kijk, dat is een goede oplossing. Opvang naast of bij de basisschool - milieuvriendelijk, kostenbesparend, veilig. Maar ja met die grote, gecentraliseerde opvangcentra is dat natuurlijk vervaagd ...
"Hoka Hey!"
pi_182042217
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 03:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn dus 3500 van die dingen in gebruik. Je vraagt je af of er nog een kdv zonder is.

En het punt is natuurlijk dat het voor veel mensen belangrijker is de hypotheek van een te duur huis te kunnen betalen dan zelf je kinderen naar school te brengen. En dan liever een goedkoop kdv dat de kinderen in de Stint vervoert dan dat er taxibusjes met beroepschauffeurs worden ingehuurd.

Gewoonlijk sta je er niet bij stil dat je je kind overlaat aan een ander en dat je daarmee minder in de hand hebt wat er met je kind gebeurt. En als er iets gebeurt, zoals vandaag, zie ik hier op FOK! de ouders iedereen de schuld geven, maar niet zichzelf.
Als je doorgaans het vertrouwen hebt dat de mensen van het kdv goed voor je kinderen zorgen en het beste met hen voor hebben, blijf dat dan houden. Voor zover bekend valt niemand iets te verwijten, dit is een ongeluk. Er kan altijd iets gebeuren, jammer maar helaas. Ongevallen als deze zijn heel zeldzaam, sowieso dat kinderen overlijden of gewond raken als ze met de mensen van het kdv zijn hoor je bijna nooit. Terwijl er ontzettend veel kinderen op een kdv zitten, en met zo'n Stint worden vervoerd. Dat doen ze feitelijk hartstikke goed op de kdv-en.
Wil je meer grip op wat er met de kinderen gebeurt, voedt ze dan zelf op, zonder kdv. Helaas houden veel mensen meer van status en geld dan van hun kinderen, dus ik geloof er niks van dat mensen n.a.v. dit incident hun kinderen thuishouden als het kdv een Stint blijft gebruiken.
wat een bullshit.

je kan niet alles controleren en naar je zin maken. zo werkt het niet. je kan je stinkende best doen,zorgen dat er altijd iemand thuis is voor je kind, zelf van en naar school brengen en alles en dan kan domme pech je net zo goed treffen. je kind verongelukt, jijzelf, iemand krijgt kanker en gaat dood. er is zoveel ellende die ieder van ons kan treffen. maar daar denken we liever maar niet aan, liever doen we alsof we alles onder controle hebben en als het eens een keer misgaat? dan willen we iemand de schuld geven. want domme pech? dat bestaat niet, want als het wel zou bestaan zou het onszelf ook kunnen treffen.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:58:32 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_182042226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ah ja, 4 dode, kleine kinderen en 1 zeer zwaar gewond is volgens jou geen redenen om dit vervoermiddel eens goed onder de loep te nemen? Ik heb inmiddels al meerdere verhalen op het internet gelezen die waarschuwen voor zo'n vervoermiddel als de Stint (er zijn er genoeg)

In deze maatschappij is het altijd zo dat er eerst iets zeer ernstigs moet gebeuren voordat er geluisterd wordt naar dit soort waarschuwingen.

De kinderopvang van mijn dochter heeft dit heel goed opgelost. Gewoon het stuk lopen van de basisschool naar de opvang (geen bus of bolderkar!) - veilig, milieuvriendelijk, kostenbesparend en goed voor de conditie

http://www.nienhuisjurist.nl/de-elektrische-bolderkar/
https://www.tubantia.nl/h(...)gevaarlijk~ad0b2c1b/
https://www.trouw.nl/home(...)versteken-~aca1712b/
Van dit soort nieuwsberichten zoals die van Tubantia word ik alleen maar treurig. Zo'n vingertje opsteken en zeggen dat ik het altijd bij het juiste eind had op de dag van het ongeluk. Walgelijke journalistiek en ook walgelijk van die kinderopvang in Enschede.

Verder snap ik prima dat er eens goed gekeken moet worden naar de stint qua veiligheid en wat er eventueel te verbeteren valt. Is in ieder geval een stuk genuanceerder dan de mensen die meteen oproepen voor een verbod zonder naar alternatieven te kijken.

Overigens denk ik dat BSO/KDV niet uit luxe voor een stint kiest als vervoersmiddel. Als de BSO en school naast elkaar zouden zitten (of enkele honderden meters lopen) zonder gevaarlijke wegen ertussen in zou lopen vaak een prima alternatief zijn. Realiteit is echter dat dit vaker niet dan wel voorkomt
pi_182042257
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Van dit soort nieuwsberichten zoals die van Tubantia word ik alleen maar treurig. Zo'n vingertje opsteken en zeggen dat ik het altijd bij het juiste eind had op de dag van het ongeluk. Walgelijke journalistiek en ook walgelijk van die kinderopvang in Enschede.
Eens.
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:02:02 #80
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042269
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Van dit soort nieuwsberichten zoals die van Tubantia word ik alleen maar treurig. Zo'n vingertje opsteken en zeggen dat ik het altijd bij het juiste eind had op de dag van het ongeluk. Walgelijke journalistiek en ook walgelijk van die kinderopvang in Enschede.

Verder snap ik prima dat er eens goed gekeken moet worden naar de stint qua veiligheid en wat er eventueel te verbeteren valt. Is in ieder geval een stuk genuanceerder dan de mensen die meteen oproepen voor een verbod zonder naar alternatieven te kijken.

Overigens denk ik dat BSO/KDV niet uit luxe voor een stint kiest als vervoersmiddel. Als de BSO en school naast elkaar zouden zitten (of enkele honderden meters lopen) zonder gevaarlijke wegen ertussen in zou lopen vaak een prima alternatief zijn. Realiteit is echter dat dit vaker niet dan wel voorkomt
Er is echter wel degelijk voor het ongeluk gewaarschuwd voor dit soort voertuigen. Er kunnen ook andere ongelukken mee gebeuren. Punt moet nu zo zijn dat ze dit soort voertuigen goed controleren, veiliger maken waar nodig en naar mij idee in ieder geval de trainingen met dit soort voertuigen verplicht stellen en certificeren en in godsnaam de max leeftijd omhoog. Verbieden hoeft van mij zeker niet

[ Bericht 1% gewijzigd door matspontius op 21-09-2018 09:07:18 ]
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:03:02 #81
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042289
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:01 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Eens.
Ja, misschien niet het beste voorbeeld. Maar er zijn genoeg andere waarschuwingen te vinden voordat dit ongeluk gebeurde.
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:08:07 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_182042361
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Er is echter wel degelijk voor het ongeluk gewaarschuwd voor dit soort voertuigen. Er kunnen ook andere ongelukken mee gebeuren. Punt moet nu zo zijn dat ze dit soort voertuigen goed controleren, veiliger maken waar nodig en naar mij idee in ieder geval de trainingen met dit soort voertuigen verplicht stellen. Verbieden hoeft van mij zeker niet
Er zal misschien gewaarschuwd zijn door sommigen, maar hoogswtwaarschijnlijk door die eigenaar van die kdv. Die heeft alleen de keuze gemaakt voor busjes ipv stints. Dan is het wel erg makkelijk roeptoeteren als eigenaar van een kdv en op je borst kloppen op het moment dat er een ongeluk gebeurt. Als kdv moet je dat niet doen. Als die ondernemer het zo gevaarlijk vond, heeft die vast en zeker ook diverse instanties hierop geattendeerd zeker.. Nee, dat heeft die waarschijnlijk niet gedaan (anders stond het wel in het artikel). Het is in dit geval gewoon makkelijk scoren over de dood van 4 kinderen, en dat vind ik walgelijk.

We moeten gewoon accepteren dat ongelukken gebeuren, want mensen zitten achter het stuur. We moeten daarnaast proberen dat ongelukken door mechanisch falen tot een minimum beperkt wordt.
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:10:24 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_182042392
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:03 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, misschien niet het beste voorbeeld. Maar er zijn genoeg andere waarschuwingen te vinden voordat dit ongeluk gebeurde.
Voor alles wordt gewaarschuwd tegenwoordig, wat dat betreft kun je het nooit goed doen

Zelfde als de gordel-discussie in stints. Als er een botsing is dan wil iedereen dat er een gordel in die stints zit, maar op het moment dat het te water kan raken dan is een gordel opeens onveilig. Kortom, je kunt het nooit goed doen, je hebt altijd 2 verschillende inzichten
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:10:31 #84
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042395
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Er zal misschien gewaarschuwd zijn door sommigen, maar hoogswtwaarschijnlijk door die eigenaar van die kdv. Die heeft alleen de keuze gemaakt voor busjes ipv stints. Dan is het wel erg makkelijk roeptoeteren als eigenaar van een kdv en op je borst kloppen op het moment dat er een ongeluk gebeurt. Als kdv moet je dat niet doen. Als die ondernemer het zo gevaarlijk vond, heeft die vast en zeker ook diverse instanties hierop geattendeerd zeker.. Nee, dat heeft die waarschijnlijk niet gedaan (anders stond het wel in het artikel). Het is in dit geval gewoon makkelijk scoren over de dood van 4 kinderen, en dat vind ik walgelijk.

We moeten gewoon accepteren dat ongelukken gebeuren, want mensen zitten achter het stuur. We moeten daarnaast proberen dat ongelukken door mechanisch falen tot een minimum beperkt wordt.
Typisch, over de andere artikelen spreek je niet. Die Tubantia is een slecht voorbeeld inderdaad. Nogmaals, genoeg artikelen te vinden die waarschuwen voordat dit ongeluk gebeurde ......
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:12:18 #85
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042421
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Voor alles wordt gewaarschuwd tegenwoordig, wat dat betreft kun je het nooit goed doen

Zelfde als de gordel-discussie in stints. Als er een botsing is dan wil iedereen dat er een gordel in die stints zit, maar op het moment dat het te water kan raken dan is een gordel opeens onveilig. Kortom, je kunt het nooit goed doen, je hebt altijd 2 verschillende inzichten
Misschien moet er dan een andere soort gordel ontwikkeld worden. Langs het water zou ik nooit rijden met zo'n ding. Punt is nu dat de veiligheid gecontroleerd en aangepast wordt indien nodig. Of ouders nog willen dat hun kinderen in dit soort voertuigen vervoerd worden is een andere vraag - de Stint gaat sowieso een moeilijke tijd tegemoet :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door matspontius op 21-09-2018 09:18:15 ]
"Hoka Hey!"
pi_182042499
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Misschien moet er dan een andere soort gordel ontwikkeld worden. Langs het water zou ik nooit rijden met zo'n ding. Punt is nu dat de veiligheid gecontroleerd en aangepast wordt indien nodig. Of ouders nog willen dat hun kinderen in dit soort voertuigen vervoerd worden is een andere vraag - de Stint gaat sowieso een moeilijke tijd tegemoet :Y
Jij rijdt ook nooit me de auto langs water?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:19:47 #87
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042504
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij rijdt ook nooit me de auto langs water?
Ik heb geen auto, wij doen alles per fiets
"Hoka Hey!"
pi_182042513
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:19 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik heb geen auto, wij doen alles per fiets
O ja, daarmee kan niets gebeuren, dat is waar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:22:07 #89
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042536
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O ja, daarmee kan niets gebeuren, dat is waar.
Dat klopt, stuk veiliger. Ligt er natuurlijk wel aan wie zo'n ding bestuurt ...
"Hoka Hey!"
pi_182042605
Voor al het groepsvervoer moet je een opleiding doen met examen en een medische keuring.
In een stint kunnen tot 10 kinderen vervoerd worden door iemand met geen enkele opleiding die relevant is aan personenvervoer en geen relevante keuring (ogen, oren, reactievermogen)
De leidsters krijgen alleen uitleg over hoe het ding werkt en hop, de straat op met een groep kinderen in de bak. :(
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:29:54 #91
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042653
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:27 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor al het groepsvervoer moet je een opleiding doen met examen en een medische keuring.
In een stint kunnen tot 10 kinderen vervoerd worden door iemand met geen enkele opleiding die relevant is aan personenvervoer en geen relevante keuring (ogen, oren, reactievermogen)
De leidsters krijgen alleen uitleg over hoe het ding werkt en hop, de straat op met een groep kinderen in de bak. :(
Heb zelfs begrepen dat een rondje op het schoolplein al voldoende is. Vreemd dat hier vanuit de overheid geen toezicht op wordt gehouden. Zelf ook gezien dat een meisje van amper 20 (stagiaire) zo'n ding met 8 kinderen de drukke weg op stuurde, tja .......
"Hoka Hey!"
pi_182042715
Stints verbieden zonder dat de oorzaak van dit vreselijke ongeluk is achterhaald, is op dit moment natuurlijk veel te voorbarig. 'Gewoon accepteren' gaat er bij de meesten enigszins terecht ook niet in.

Het punt met het vingertje wijzen gaat imo om twee zaken:

a. het sterke vermoeden dat ook bij het ontwerp al niet voldoende is gekeken naar de veiligheid van het apparaat en/of de inzittenden en/of veilige gebruiksinstructies voor bestuurders. Bij het massale gebruik ervan voor het vervoeren van kinderen, is dat imo kwalijk en geen acceptabel risico.
b. lering trekken uit het ongeval om toekomstige ongevallen te voorkomen. Als daarvoor alle stints van de weg gehaald moeten halen om aangepast te worden, dan is dat prima. We roepen auto's terug naar de garage voor dezelfde redenen.

Mocht blijken dat er wel degelijk een technisch probleem aanwezig is dat de remmen kunnen falen, dan hoop ik dat ze meteen van de weg worden gehaald. De volgende keer vliegt een wachtende stint bij een stoplicht voor een aankomende vrachtwagen of rijdt deze in op groep kinderen. Gaan we dan ook roepen dat "ongelukken nou eenmaal gebeuren"? :')

Er blijft altijd een restrisico, zeker als we kijken naar de factor 'menselijk handelen', maar mogelijke kansen laten liggen om de veiligheid op ontwerpvlak te vergroten zou echt zonde zijn.
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:36:40 #93
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042743
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:34 schreef Justinn het volgende:
Stints verbieden zonder dat de oorzaak van dit vreselijke ongeluk is achterhaald, is op dit moment natuurlijk veel te voorbarig. 'Gewoon accepteren' gaat er bij de meesten enigszins terecht ook niet in.

Het punt met het vingertje wijzen gaat imo om twee zaken:

a. het sterke vermoeden dat ook bij het ontwerp al niet voldoende is gekeken naar de veiligheid van het apparaat en/of de inzittenden en/of veilige gebruiksinstructies voor bestuurders. Bij het massale gebruik ervan voor het vervoeren van kinderen, is dat imo kwalijk en geen acceptabel risico.
b. lering trekken uit het ongeval om toekomstige ongevallen te voorkomen. Als daarvoor alle stints van de weg gehaald moeten halen om aangepast te worden, dan is dat prima. We roepen auto's terug naar de garage voor dezelfde redenen.

Mocht blijken dat er wel degelijk een technisch probleem aanwezig is dat de remmen kunnen falen, dan hoop ik dat ze meteen van de weg worden gehaald. De volgende keer vliegt een wachtende stint bij een stoplicht voor een aankomende vrachtwagen of rijdt deze in op groep kinderen. Gaan we dan ook roepen dat "ongelukken nou eenmaal gebeuren"? :')

Er blijft altijd een restrisico, zeker als we kijken naar de factor 'menselijk handelen', maar mogelijke kansen laten liggen om de veiligheid op ontwerpvlak te vergroten zou echt zonde zijn.
Eens, goed omschreven. De factor menselijk handelen kan je inperken door een gedegen en gecertificeerde opleiding verplicht te stellen en daarnaast de minimum leeftijd aan te passen
"Hoka Hey!"
pi_182042864
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:36 schreef matspontius het volgende:

[..]

Eens, goed omschreven. De factor menselijk handelen kan je inperken door een gedegen en gecertificeerde opleiding verplicht te stellen en daarnaast de minimum leeftijd aan te passen
En dan nog kan het gewoon gebeuren. Het is een schijnoplossing.
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:44:51 #95
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182042887
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:22 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat klopt, stuk veiliger. Ligt er natuurlijk wel aan wie zo'n ding bestuurt ...
Ja, want er is verder geen ander verkeer of zo.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:45:43 #96
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042904
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:43 schreef iBenny het volgende:

[..]

En dan nog kan het gewoon gebeuren. Het is een schijnoplossing.
Nee hoor, daarmee beperk je het risico. 100% uitsluiten kan nooit maar de opleiding is nu ieder geval niet adequaat geregeld. De veiligheid van de Stint kan, indien nodig, verbeterd worden. Dus hoezo schijnoplossing?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:47:28 #97
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182042938
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:27 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor al het groepsvervoer moet je een opleiding doen met examen en een medische keuring.
In een stint kunnen tot 10 kinderen vervoerd worden door iemand met geen enkele opleiding die relevant is aan personenvervoer en geen relevante keuring (ogen, oren, reactievermogen)
De leidsters krijgen alleen uitleg over hoe het ding werkt en hop, de straat op met een groep kinderen in de bak. :(
Iedereen kan een stint kopen. Ook moeders die ermee de buurkinderen ophalen om ze gezamenlijk naar school te brengen. Wil je dan iedereen die zo'n ding koopt een opleiding en keuring laten ondergaan? Vind ik prima, maar dan wil ik dat voor elk vervoersmiddel wat gekocht wordt.

De onzin die sommige mensen spuien. "Ze hebben geen opleiding". Het merendeel van die mensen heeft ongetwijfeld gewoon een rijbewijs, dus dat lijkt me opleiding genoeg voor een ding wat niet harder kan dan 17 km / uur.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:47:37 #98
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042943
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, want er is verder geen ander verkeer of zo.
Ja, als je zo gaat redeneren kun je beter binnen blijven. De fiets zelf vormt inderdaad geen enkel risico. Niet voor de bestuurder, kinderen of andere weggebruikers. Aangereden worden door andere weggebruikers kan altijd gebeuren ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:49:40 #99
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182042981
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, als je zo gaat redeneren kun je beter binnen blijven. De fiets zelf vormt inderdaad geen enkel risico. Niet voor de bestuurder, kinderen of andere weggebruikers. Aangereden worden door andere weggebruikers kan altijd gebeuren ...
Net als ongelukken met Stints. Je hebt nu eenmaal geen 100% controle over je leven. iemand met een opleiding kan evengoed in paniek slaan op zo'n moment en het resultaat is dan precies hetzelfde. Een opleiding is niet heilig, en zoals eerder gezegd; het merendeel zal gewoon een rijbewijs hebben, wat me opleiding genoeg lijkt. Hoogstens kun je verwachten dat de gebruikers met zo'n ding oefenen voordat ze de weg opgaan, maar als je dat wilt gaan afdwingen is het hek van de dam.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:50:02 #100
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182042994
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Iedereen kan een stint kopen. Ook moeders die ermee de buurkinderen ophalen om ze gezamenlijk naar school te brengen. Wil je dan iedereen die zo'n ding koopt een opleiding en keuring laten ondergaan? Vind ik prima, maar dan wil ik dat voor elk vervoersmiddel wat gekocht wordt.

De onzin die sommige mensen spuien. "Ze hebben geen opleiding". Het merendeel van die mensen heeft ongetwijfeld gewoon een rijbewijs, dus dat lijkt me opleiding genoeg voor een ding wat niet harder kan dan 17 km / uur.
Het merendeel heeft een rijbewijs? Dus niet iedereen? En het gaat daarbij ook nog om de ervaring in het verkeer. Heeft iemand van 20 voldoende ervaring om met 8 kinderen door druk verkeer te bewegen?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:51:34 #101
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043022
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Net als ongelukken met Stints. Je hebt nu eenmaal geen 100% controle over je leven. iemand met een opleiding kan evengoed in paniek slaan op zo'n moment en het resultaat is dan precies hetzelfde. Een opleiding is niet heilig, en zoals eerder gezegd; het merendeel zal gewoon een rijbewijs hebben, wat me opleiding genoeg lijkt. Hoogstens kun je verwachten dat de gebruikers met zo'n ding oefenen voordat ze de weg opgaan, maar als je dat wilt gaan afdwingen is het hek van de dam.
Oefenen als in een noodsituatie is heel zinvol - daarmee verminder je de stress en paniek factor en verhoog je het logisch handelen. Doe ik in het ziekenhuis waar ik werk regelmatig en dat werkt behoorlijk goed ....
"Hoka Hey!"
pi_182043029
Als dat meisje dat bestuurde overleeft, kan ik me geen erger leven voorstellen.
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:52:17 #103
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043039
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:51 schreef Loekie1 het volgende:
Als dat meisje dat bestuurde overleeft, kan ik me geen erger leven voorstellen.
Wat dacht je van de machinist?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:52:26 #104
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182043043
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:51 schreef matspontius het volgende:

[..]

Oefenen als in een noodsituatie is heel zinvol - daarmee verminder je de stress en paniek factor en verhoog je het logisch handelen. Doe ik in het ziekenhuis waar ik werk regelmatig en dat werkt behoorlijk goed ....
Werkelijk? En hoe meet je dat? Door twee jaar niet te oefenen en dan een noodsituatie te organiseren? En daarna wel oefenen en weer doen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182043056
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:50 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het merendeel heeft een rijbewijs? Dus niet iedereen? En het gaat daarbij ook nog om de ervaring in het verkeer. Heeft iemand van 20 voldoende ervaring om met 8 kinderen door druk verkeer te bewegen?
De infantilisering van de samenleving is compleet. 20 jarigen hebben niet de kunde om op een fietspad te rijden. Hoe krijg je het uit je strot?
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:52:57 #106
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182043059
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:51 schreef Loekie1 het volgende:
Als dat meisje dat bestuurde overleeft, kan ik me geen erger leven voorstellen.
Wat dacht je van de ouders die twee kinderen kwijt zijn en een derde levensveranderend gewond?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182043072
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Iedereen kan een stint kopen. Ook moeders die ermee de buurkinderen ophalen om ze gezamenlijk naar school te brengen. Wil je dan iedereen die zo'n ding koopt een opleiding en keuring laten ondergaan? Vind ik prima, maar dan wil ik dat voor elk vervoersmiddel wat gekocht wordt.

De onzin die sommige mensen spuien. "Ze hebben geen opleiding". Het merendeel van die mensen heeft ongetwijfeld gewoon een rijbewijs, dus dat lijkt me opleiding genoeg voor een ding wat niet harder kan dan 17 km / uur.
Het feit dat ik aankaart wat scheef zit wil nog niet zeggen dat ik er een pasklare oplossing voor heb.
Het is idd zo dat ze ook prive gebruikt worden. Toch vind ik dat als iemand beroepsmatig personen vervoert daar een opleiding voor zou moeten doen. En een medische keuring.
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:53:54 #108
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043082
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Werkelijk? En hoe meet je dat? Door twee jaar niet te oefenen en dan een noodsituatie te organiseren? En daarna wel oefenen en weer doen?
Noodsituaties in het ziekenhuis komen dagelijks voor en door deze in een vergelijkbare setting te oefenen verminder je de stress en paniek factor significant
"Hoka Hey!"
pi_182043096
Ik vrees dat het toch aan gaten in de wet ligt dat dit kan, terwijl, zoals iemand eerder zei, de afstand tussen de spijlen van een box wettelijk bepaald zijn.
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:54:54 #110
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043100
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De infantilisering van de samenleving is compleet. 20 jarigen hebben niet de kunde om op een fietspad te rijden. Hoe krijg je het uit je strot?
Het gaat om het rijden met zo'n bak, met daarin meerdere kinderen, simpele
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:56:02 #111
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182043120
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:53 schreef matspontius het volgende:

[..]

Noodsituaties in het ziekenhuis komen dagelijks voor en door deze in een vergelijkbare setting te oefenen verminder je de stress en paniek factor significant
En dat is natuurlijk precies hetzelfde als het oefenen van noodsituaties in het verkeer waar 750 miljoen factoren tegelijk spelen die elke dag anders kunnen zijn.

Je kunt NOOIT oefenen op elke noodsituatie. In een ziekenhuis heb je een beperkt aantal scenario's. In het verkeer niet. Zeker niet als het over kinderen gaat.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:56:29 #112
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182043125
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat om het rijden met zo'n bak, met daarin meerdere kinderen, simpele
Ja, want dat is veeeeeel moeilijker op een fietspad als je 20 bent... :')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182043127
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:53 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het feit dat ik aankaart wat scheef zit wil nog niet zeggen dat ik er een pasklare oplossing voor heb.
Het is idd zo dat ze ook prive gebruikt worden. Toch vind ik dat als iemand beroepsmatig personen vervoert daar een opleiding voor zou moeten doen. En een medische keuring.
Tijdens mijn groep 8 kamp gingen we in de auto's van leraren naar het kamp toe en naar sommige van de activiteiten. Dat zou volgens jou dus niet meer mogen zonder speciale opleiding en keuring, maar als diezelfde leraar zijn/haar zoontje naar voetbal zou brengen met wat andere teamgenoten wel?
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:59:02 #114
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043163
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, want dat is veeeeeel moeilijker op een fietspad als je 20 bent... :')
Als 20 jarige heb je natuurlijk ook al ruime ervaring in het verkeer, dat scheelt dan wel weer .....
"Hoka Hey!"
pi_182043179
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat om het rijden met zo'n bak, met daarin meerdere kinderen, simpele
Hoeveel kinderen mag de 20 jarige op de fiets hebben voordat het risico te groot wordt? Met andere woorden hoeveel kinderen wil jij in levensgevaar brengen op het fietspad voor er actie wordt ondernomen!? Hoe verantwoord je het eigenlijk dat die 20 jarige zomaar zoiets gevaarlijks doet als op het fietspad rijden? 20 jarige lives mater.
pi_182043187
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij rijdt ook nooit me de auto langs water?
Nie zo gauw met 10 kinderen van vreemden aan boord idd. En ook niet zonder rijbewijs.
pi_182043221
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tijdens mijn groep 8 kamp gingen we in de auto's van leraren naar het kamp toe en naar sommige van de activiteiten. Dat zou volgens jou dus niet meer mogen zonder speciale opleiding en keuring, maar als diezelfde leraar zijn/haar zoontje naar voetbal zou brengen met wat andere teamgenoten wel?
In een personenauto mag je ook geen 10 passagiers vervoeren. En zoals ik al eerder zei, er is verschil tussen prive vervoer en beroepsmatig vervoer.
Op kinderdagverblijven wordt dagelijks meerdere keren heen en weer gereden met bakken vol met kinderen door het drukke verkeer. Als een taxichaffeur 10 personen meeneemt heeft hij een groot probleem als hij aangehouden wordt.
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:03:03 #118
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043224
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoeveel kinderen mag de 20 jarige op de fiets hebben voordat het risico te groot wordt? Met andere woorden hoeveel kinderen wil jij in levensgevaar brengen op het fietspad voor er actie wordt ondernomen!? Hoe verantwoord je het eigenlijk dat die 20 jarige zomaar zoiets gevaarlijks doet als op het fietspad rijden? 20 jarige lives mater.
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
"Hoka Hey!"
pi_182043230
Dit is wel erg lief, de brandweermannen krijgen een omhelzing:
https://www.tubantia.nl/b(...)p-rampplek~a1a4ba15/
pi_182043239
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:51 schreef Loekie1 het volgende:
Als dat meisje dat bestuurde overleeft, kan ik me geen erger leven voorstellen.
Ik dacht dat ze 32 was? Dat lijkt me geen meisje meer.
pi_182043309
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:02 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

In een personenauto mag je ook geen 10 passagiers vervoeren. En zoals ik al eerder zei, er is verschil tussen prive vervoer en beroepsmatig vervoer.
Op kinderdagverblijven wordt dagelijks meerdere keren heen en weer gereden met bakken vol met kinderen door het drukke verkeer. Als een taxichaffeur 10 personen meeneemt heeft hij een groot probleem als hij aangehouden wordt.
Appels en peren. Iets met massa en snelheid.

[ Bericht 24% gewijzigd door Frutsel op 21-09-2018 11:20:38 ]
pi_182043359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Appels en peren. Iets met massa en snelheid.

Je snapt mijn punt niet. Ik bedoel te zeggen dat het vervoeren van groepen kinderen vanuit dagverblijven, hetgeen meerdere keren per dag gebeurt, onder groepsvervoer zou moeten vallen met de nodige vergunningen en opleiding.
pi_182043408
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Van dit soort nieuwsberichten zoals die van Tubantia word ik alleen maar treurig. Zo'n vingertje opsteken en zeggen dat ik het altijd bij het juiste eind had op de dag van het ongeluk. Walgelijke journalistiek en ook walgelijk van die kinderopvang in Enschede.

Verder snap ik prima dat er eens goed gekeken moet worden naar de stint qua veiligheid en wat er eventueel te verbeteren valt. Is in ieder geval een stuk genuanceerder dan de mensen die meteen oproepen voor een verbod zonder naar alternatieven te kijken.

Overigens denk ik dat BSO/KDV niet uit luxe voor een stint kiest als vervoersmiddel. Als de BSO en school naast elkaar zouden zitten (of enkele honderden meters lopen) zonder gevaarlijke wegen ertussen in zou lopen vaak een prima alternatief zijn. Realiteit is echter dat dit vaker niet dan wel voorkomt
Precies. Dat je kijkt of er nog verbetering mbt veiligheid mogelijk is prima. Om meteen met een verbod te gaan smijten is natuurlijk een slechte zaak.

Persoonlijk lijkt het mij niet een geschikt vervoersmiddel in druk verkeer. Het kan wel veilig zijn Maar als een automobilist de fout in gaat en rijd die Stint aan dan vrees ik het ergste.
pi_182043413
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:50 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het merendeel heeft een rijbewijs? Dus niet iedereen? En het gaat daarbij ook nog om de ervaring in het verkeer. Heeft iemand van 20 voldoende ervaring om met 8 kinderen door druk verkeer te bewegen?
iedereen die wil fietsen ook maar meteen een opleiding laten volgen?

We moeten gewoon accepteren dat ongelukken kunnen gebeuren, hoe triest ook.
There are only 151 Pokémon.
pi_182043478
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:27 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor al het groepsvervoer moet je een opleiding doen met examen en een medische keuring.
In een stint kunnen tot 10 kinderen vervoerd worden door iemand met geen enkele opleiding die relevant is aan personenvervoer en geen relevante keuring (ogen, oren, reactievermogen)
De leidsters krijgen alleen uitleg over hoe het ding werkt en hop, de straat op met een groep kinderen in de bak. :(
Hoewel het een tragisch ongeluk is met een nasleep die ik niemand toewens vind ik het allemaal overtrokken wat de voorgestelde maatregelen betreft.

Er gebeuren landelijk en wereldwijd zoveel ongelukken met auto's. Er zijn auto's die door een trein geraakt zijn en ongelukken met bussen geweest waarbij men wel een rijbewijs had en waarin meerdere kinderen zijn omgekomen. Daarna is er nooit een discussie geweest. We voeren zelfs de maximumsnelheid zonder slag of stoot even op waardoor de remweg wordt vergroot. Logica wordt hier niet toegepast en het kan allemaal.

Tot nu toe is de stint inmiddels al ja-ren in het verkeer aanwezig en is er op dit ongeluk na niets noemenswaardigs gebeurd. Het ding rolt als een fiets waar je ook geen diploma voor moet hebben en behaalt geen topsnelheden en instructies en oefening voor gebruik zouden genoeg moeten zijn om er mee in het verkeer te kunnen bewegen. Je kunt voor automobilisten en stintgebruikers misschien algemene slipcursussen aanbieden maar diploma's verkleinen de kans op beter handelen in 'uitzonderlijke' panieksituaties echt niet.
pi_182043497
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:09 schreef matspontius het volgende:

[..]

Normaal reageren is aan jou niet besteed he?
Net twijfelde jij nog of 20 jarigen wel vertrouwd kunnen worden op het fietspad.
pi_182043522
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hoewel het een tragisch ongeluk is met een nasleep die ik niemand toewens vind ik het allemaal overtrokken wat de voorgestelde maatregelen betreft.

Maar echt he. Van alle spoorwegovergangen verbouwen naar tunnels, tot een complete medische check voor mensen op een segway :')

Vreemd dat je dit soort dingen niet hoort bij het eerstvolgende dodelijk auto ongeluk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182043555
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hoewel het een tragisch ongeluk is dat ik niemand toewens vind ik het allemaal overtrokken.

Er gebeuren landelijk en wereldwijd zoveel ongelukken met auto's. Er zijn auto's die door een trein geraakt zijn en ongelukken met bussen geweest waarbij men wel een rijbewijs had en waarin meerdere kinderen zijn omgekomen. Daarna is er nooit een discussie geweest. We voeren zelfs de maximumsnelheid zonder slag of stoot even op waardoor de remweg wordt vergroot.

Tot nu toe is de stint inmiddels al ja-ren in het verkeer aanwezig en is er op dit ongeluk na niets noemenswaardigs gebeurd. Het ding rolt als een fiets waar je ook geen diploma voor moet hebben en behaalt geen topsnelheden en instructies en oefening voor gebruik zouden genoeg moeten zijn om er mee in het verkeer te kunnen bewegen. Je kunt voor automobilisten en stintgebruikers misschien algemene slipcursussen aanbieden maar diploma's verkleinen de kans op beter handelen in 'uitzonderlijke' panieksituaties echt niet.
Het gegeven dat ongelukken kunnen gebeuren is toch geen reden om waar nodig veiligheidsmaatregelen aan te scherpen? Anders kunnen we b.v. de rijbewijzen ook wel afschaffen want autongelukkken gebeuren toch wel.

Het gaat hier om beroepsmatig vervoeren van groepen (andermans) kinderen.
Ik vind dat daar best basiseisen gesteld mogen worden mbt de persoon die het voertuig bestuurt. Ook ter bescherming van de bestuurder zelf, want je krijgt het maar zo op je bordje om met een groep kinderen de weg op te moeten gaan.
pi_182043573
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:14 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

iedereen die wil fietsen ook maar meteen een opleiding laten volgen?

We moeten gewoon accepteren dat ongelukken kunnen gebeuren, hoe triest ook.
Dit is gewoon weer een typisch geval van ik ken het niet en dan mag het niet. In het nieuws waren kinderdagverblijven met stints die slechte remmen hadden of soms stilvielen. Als je zoiets hebt met een auto ga je naar de garage toe en als je slechte remmen op je fiets hebt ben je gewoon nalatig bezig als je andermans kinderen gaat vervoeren. Maar die machines kennen we en gebruiken we zelf dus als daar wat mee gebeurd is het onderdeel van het leven.

En zo komen we in een situatie waarin mensen meer autoverkeer willen in de buurt van kinderdagverblijven en speelplaatsen. Want 20 jarigen op een fietspad dat moeten we niet willen. Mijn god.
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:28:01 #130
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043612
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hoewel het een tragisch ongeluk is met een nasleep die ik niemand toewens vind ik het allemaal overtrokken wat de voorgestelde maatregelen betreft.

Er gebeuren landelijk en wereldwijd zoveel ongelukken met auto's. Er zijn auto's die door een trein geraakt zijn en ongelukken met bussen geweest waarbij men wel een rijbewijs had en waarin meerdere kinderen zijn omgekomen. Daarna is er nooit een discussie geweest. We voeren zelfs de maximumsnelheid zonder slag of stoot even op waardoor de remweg wordt vergroot. Logica wordt hier niet toegepast en het kan allemaal.

Tot nu toe is de stint inmiddels al ja-ren in het verkeer aanwezig en is er op dit ongeluk na niets noemenswaardigs gebeurd. Het ding rolt als een fiets waar je ook geen diploma voor moet hebben en behaalt geen topsnelheden en instructies en oefening voor gebruik zouden genoeg moeten zijn om er mee in het verkeer te kunnen bewegen. Je kunt voor automobilisten en stintgebruikers misschien algemene slipcursussen aanbieden maar diploma's verkleinen de kans op beter handelen in 'uitzonderlijke' panieksituaties echt niet.
En wat nou als het ongeluk als oorzaak het menselijk handelen heeft? Dan vind je nog dat er geen adequate training nodig is? En een noodstop of iets dergelijks op zo'n voertuig is ook flauwekul? Getraind zijn in noodsituaties heeft geen zin?
"Hoka Hey!"
pi_182043708
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:22 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar echt he. Van alle spoorwegovergangen verbouwen naar tunnels, tot een complete medische check voor mensen op een segway :')

Vreemd dat je dit soort dingen niet hoort bij het eerstvolgende dodelijk auto ongeluk.
Spoorwegovergangen saneren is een prima zaak. Hoe meer hoe beter. Dat het onmogelijk ze allemaal te saneren mbt de kosten en vaak ook infra is waar. Maar overwegen zijn niet alleen gevaarlijk maar bezorgen ons ook vaak storingen met grote vertragingen tot het gevolg.
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:36:48 #132
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043729
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

Spoorwegovergangen saneren is een prima zaak. Hoe meer hoe beter. Dat het onmogelijk ze allemaal te saneren mbt de kosten en vaak ook infra is waar. Maar overwegen zijn niet alleen gevaarlijk maar bezorgen ons ook vaak storingen met grote vertragingen tot het gevolg.
Te beginnen met de onbewaakte spoorwegovergangen. Dat die überhaupt nog bestaan ....
"Hoka Hey!"
pi_182043788
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:24 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het gegeven dat ongelukken kunnen gebeuren is toch geen reden om waar nodig veiligheidsmaatregelen aan te scherpen? Anders kunnen we b.v. de rijbewijzen ook wel afschaffen want autongelukkken gebeuren toch wel.

Het gaat hier om beroepsmatig vervoeren van groepen (andermans) kinderen.
Ik vind dat daar best basiseisen gesteld mogen worden mbt de persoon die het voertuig bestuurt. Ook ter bescherming van de bestuurder zelf, want je krijgt het maar zo op je bordje om met een groep kinderen de weg op te moeten gaan.
Als je veiligheid en kosten beide in een grafiek zet, is er een punt in de curve waar extra maatregelen niet meer exponentieel meer veiligheid brengen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:44:21 #134
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043844
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als je veiligheid en kosten beide in een grafiek zet, is er een punt in de curve waar extra maatregelen niet meer exponentieel meer veiligheid brengen.
Het feit dat er 4 dode kinderen zijn geeft volgens mij aan dat je nog in de stijgende lijn van deze curve zit .....
"Hoka Hey!"
pi_182043880
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het feit dat er 4 dode kinderen zijn geeft volgens mij aan dat je nog in de stijgende lijn van deze curve zit .....
Die curve is natuulijk altijd stijgend aangezien je ongelukken nooit kunt voorkomen. I.e. er zullen altijd wel doden in het verkeer vallen, hoeveel je ook investeert.

De vraag is nu hoe onveilig deze situatie was, of het kon worden voorkomen met bepaalde regelingen die praktisch zijn uit te voeren. Ik vraag me af of er serieus een beleid zal worden opgesteld nav gisteren. Treurig, maar dingen zijn niet te voorkomen...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:52:41 #136
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043962
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:46 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Die curve is natuulijk altijd stijgend aangezien je ongelukken nooit kunt voorkomen. I.e. er zullen altijd wel doden in het verkeer vallen, hoeveel je ook investeert.

De vraag is nu hoe onveilig deze situatie was, of het kon worden voorkomen met bepaalde regelingen die praktisch zijn uit te voeren. Ik vraag me af of er serieus een beleid zal worden opgesteld nav gisteren. Treurig, maar dingen zijn niet te voorkomen...
Ik kan je verzekeren dat er op verschillende niveaus zaken aangepakt gaan worden. Ouders zullen een "onveilige" situatie niet accepteren. Of dat ook werkelijk zo is doet er niet toe - dit ongeluk heeft zo'n enorme impact in Nederland aangezien er heel veel ouders met kleine kinderen op een KDV zijn. Ook de KDV zullen geen enkel risico willen nemen en hun beleid t.a.v. transport van kinderen gaan verscherpen. Of je het hier nou mee eens bent of niet ....
"Hoka Hey!"
pi_182043982
quote:
13s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:19 schreef Handleiding het volgende:
64alexz19 twitterde op donderdag 20-09-2018 om 22:07:37 Dat massale publieke rouwen.. Moet dat? #oss #Nieuwsuur reageer retweet
zo makkelijk om dit het web op te slingeren vanaf je veilige thuishaven...
Maar is het nou echt nodig dat massale rouwen? Ik vind het wel een terechte vraag. De nabestaanden worden eerst geconfronteerd met het grootste drama uit hun leven en vervolgens wil de hele gemeenschap ongevraagd deel uit maken van dit rouw proces, ik vind dit toch wat ongemakkelijk.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:57:28 #138
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044011
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:53 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maar is het nou echt nodig dat massale rouwen? Ik vind het wel een terechte vraag. De nabestaanden worden eerst geconfronteerd met het grootste drama uit hun leven en vervolgens wil de hele gemeenschap ongevraagd deel uit maken van dit rouw proces, ik vind dit toch wat ongemakkelijk.
Er zijn vele ouders met kinderen op een KDV en dit drama is dus heel herkenbaar en komt daarom akelig dichtbij. Wat is er mis met empathie tonen met 4 kleine kinderen die in een split second uit het leven gerukt zijn?
"Hoka Hey!"
pi_182044070
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:57 schreef matspontius het volgende:

[..]

Er zijn vele ouders met kinderen op een KDV en dit drama is dus heel herkenbaar en komt daarom akelig dichtbij. Wat is er mis met empathie tonen met 4 kleine kinderen die in een split second uit het leven gerukt zijn?
Empathie is wat anders dan collectieve rouw.

Ik zeg niet dat het per se fout is, maar vond het wel een relevante vraag. De ouders van de overleden kinderen wordt niks gevraagd, dus uit respect voor deze mensen vind ik enige terughoudendheid op z'n plaats.
٩๏̯͡๏)۶
pi_182044084
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:57 schreef matspontius het volgende:

[..]

Er zijn vele ouders met kinderen op een KDV en dit drama is dus heel herkenbaar en komt daarom akelig dichtbij. Wat is er mis met empathie tonen met 4 kleine kinderen die in een split second uit het leven gerukt zijn?
Ik krijg er juist een ongemakkelijk gevoel van.
pi_182044089
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat er op verschillende niveaus zaken aangepakt gaan worden. Ouders zullen een "onveilige" situatie niet accepteren. Of dat ook werkelijk zo is doet er niet toe - dit ongeluk heeft zo'n enorme impact in Nederland aangezien er heel veel ouders met kleine kinderen op een KDV zijn. Ook de KDV zullen geen enkel risico willen nemen en hun beleid t.a.v. transport van kinderen gaan verscherpen. Of je het hier nou mee eens bent of niet ....
De oorzaak is nog niet eens bekend toch?
Wat zit je dan met je 'ik kan je verzekeren'.

Je weet niet eens wat er gebeurt is?!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182044105
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

En wat nou als het ongeluk als oorzaak het menselijk handelen heeft? Dan vind je nog dat er geen adequate training nodig is? En een noodstop of iets dergelijks op zo'n voertuig is ook flauwekul? Getraind zijn in noodsituaties heeft geen zin?
Het is imho gewoon te uitzonderlijk om er zo'n gewicht aan te hangen. Sinds wanneer hebben we dergelijke oefeningen voor noodsituaties bij andere voertuigen?

Zoals ik zei is de reactie op het enorme ongelukken met auto's het opvoeren van de limiet met een VVD 'feestje' en ik zie mensen met 130 op de teller gewoon bumperkleven.

En dan gaan we ineens een heel pakket met maatregelen wensen omdat er van 2011 tm 2018 één noemenswaardig ongeluk is geweest met een stint. Als dat een busje met kinderen was geweest dan was deze discussie er niet geweest want dan was het wel tragisch maar daarnaast gewoon het zoveelste verkeersongeluk geweest die op de grote hoop gaat. Automobilisten willen geen bemoeienis en wensen geen extra trainingen op noodsituaties.

Als het zo is dat ervaring telt vind dat dit bericht op zichzelf al vele gebruikers en potentiele gebruikers heeft wakkergeschud om hier iets beter mee te oefenen. Mensen die kinderen op dergelijke manieren vervoeren hebben zich na gisteren gerealiseerd hoe kwetsbaar ze zijn en dat kan er imho alleen maar aan bijdragen dat ze nog bewuster worden van dat feit.
pi_182044160
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is imho gewoon te uitzonderlijk om er zo'n gewicht aan te hangen. Sinds wanneer hebben we dergelijke oefeningen voor noodsituaties bij andere voertuigen?

Zoals ik zei is de reactie op het enorme ongelukken met auto's het opvoeren van de limiet met een VVD 'feestje' en ik zie mensen met 130 op de teller gewoon bumperkleven.

En dan gaan we ineens een heel pakket met maatregelen wensen omdat er van 2011 tm 2018 één noemenswaardig ongeluk is geweest met een stint. Als dat een busje met kinderen was geweest dan was deze discussie er niet geweest want dan was het wel tragisch maar daarnaast gewoon het zoveelste verkeersongeluk geweest die op de grote hoop gaat. Automobilisten willen geen bemoeienis.

Als het zo is dat ervaring telt vind dat dit bericht op zichzelf al vele gebruikers en potentiele gebruikers heeft wakkergeschud om hier iets beter mee te oefenen. Mensen die kinderen op dergelijke manieren vervoeren hebben zich na gisteren gerealiseerd hoe kwetsbaar ze zijn en dat kan er imho alleen maar aan bijdragen dat ze nog bewuster worden van dat feit.
Als het een busje was geweest had het dezelfde impact gehad omdat plots 4 kinderen uit het leven zijn gerukt op een manier waar ook omstanders etc bij betrokken zijn. Dan was het ook op het landelijk nieuws te zien etc. Het gaat niet alleen om die Stint in dit specifiek geval.
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:13:37 #144
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182044196
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182044216
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:53 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maar is het nou echt nodig dat massale rouwen? Ik vind het wel een terechte vraag. De nabestaanden worden eerst geconfronteerd met het grootste drama uit hun leven en vervolgens wil de hele gemeenschap ongevraagd deel uit maken van dit rouw proces, ik vind dit toch wat ongemakkelijk.
Relatief kleine gemeenschap daar, ik snap het wel.
pi_182044232
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Relatief kleine gemeenschap daar, ik snap het wel.
Ook dat speelt natuurlijk een rol.
pi_182044270
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Relatief kleine gemeenschap daar, ik snap het wel.
De gemeente Oss is niet heel klein naar mijn idee.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:17:54 #148
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182044275
Ik las vanmorgen een verhaal van een moeder die haar kinderen naar school bracht in een bakfiets. Die onderweg werd uitgescholden..... pfff het leven gaat weer verder.
pi_182044321
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:17 schreef KingRadler het volgende:
Ik las vanmorgen een verhaal van een moeder die haar kinderen naar school bracht in een bakfiets. Die onderweg werd uitgescholden..... pfff het leven gaat weer verder.
Dezelfde gekken die Suzuki Swift bestuurders gingen bedreigen
٩๏̯͡๏)۶
pi_182044367
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als het een busje was geweest had het dezelfde impact gehad omdat plots 4 kinderen uit het leven zijn gerukt op een manier waar ook omstanders etc bij betrokken zijn. Dan was het ook op het landelijk nieuws te zien etc. Het gaat niet alleen om die Stint in dit specifiek geval.
Dezelfde impact inderdaad, maar de roep om aanpassingen en andere maatregelen zou er niet zijn.
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:26:18 #151
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182044375
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Relatief kleine gemeenschap daar, ik snap het wel.
Oss heeft rond de 60.000 inwoners....

https://nl.wikipedia.org/wiki/Oss#Bevolkingsontwikkeling
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182044419
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:17 schreef KingRadler het volgende:
Ik las vanmorgen een verhaal van een moeder die haar kinderen naar school bracht in een bakfiets. Die onderweg werd uitgescholden..... pfff het leven gaat weer verder.
Beetje de omgekeerde wereld dit.
pi_182044448
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dezelfde impact inderdaad, maar de roep om aanpassingen en andere maatregelen zou er niet zijn.
Ik betwijfel het. In plaats van de Stint was het dan het taxibusje mogelijk bestuurd door een vrijwilliger of pensionado of dat nog wel veilig is. Maar goed als na een onderzoek blijkt dat men nog iets kan verbeteren is daar niets mis mee.
pi_182044508
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. In plaats van de Stint was het dan het taxibusje mogelijk bestuurd door een vrijwilliger of pensionado of dat nog wel veilig is. Maar goed als na een onderzoek blijkt dat men nog iets kan verbeteren is daar niets mis mee.
Dat klopt.

Ik ben dan ook niet tegen verbeteringen. Slechts tegen overtrokken maatregelen.
pi_182044543
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat klopt.

Ik ben dan ook niet tegen verbeteringen. Slechts tegen overtrokken maatregelen.
Precies. Ben ook geen voorstander van gelijk verbieden, harde maatregelingen etc. Ongelukken gebeuren en zijn helaas niet altijd te voorkomen.
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:40:17 #156
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182044576
Vind het wel erg zielig voor die ouders. Dikke pech heb je dan
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:44:12 #157
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044663
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

De oorzaak is nog niet eens bekend toch?
Wat zit je dan met je 'ik kan je verzekeren'.

Je weet niet eens wat er gebeurt is?!
Wat de oorzaak ook is, er gaan dingen veranderen. Dat bepaal ik niet, maar zo werken dit soort dingen nou eenmaal als de impact zo groot is ....
"Hoka Hey!"
pi_182044678
Jammer dat het gebeurd. Maar om daar nou nationaal om te rouwen gaat mij te ver.
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:48:09 #159
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044724
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. In plaats van de Stint was het dan het taxibusje mogelijk bestuurd door een vrijwilliger of pensionado of dat nog wel veilig is. Maar goed als na een onderzoek blijkt dat men nog iets kan verbeteren is daar niets mis mee.
Dit dus. Mijn vrouw heeft een tijdje bij een BSO gewerkt. Zonder enige aandacht of ervaring met zo'n busje ging men er maar van uit dat ze met een busje met 8 tot 10 kinderen de weg op kon. En dan was zij met haar 26 destijds nog een van de oudste medewerkers daar! Mijn vrouw heeft dat toen geweigerd omdat ze het niet verantwoord vond. De anderen niet, die gingen gewoon hun gang ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:48:41 #160
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044735
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:44 schreef Deckard het volgende:
Jammer dat het gebeurd. Maar om daar nou nationaal om te rouwen gaat mij te ver.
Jammer? Jij vind het jammer?
"Hoka Hey!"
pi_182044761
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jammer? Jij vind het jammer?
Ongelukken enzo. Ik kan mij meer kwaad maken over zaken waar je echt invloed op hebt en kinderen de dupe van worden. Niet alles is maakbaar.
pi_182044807
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat de oorzaak ook is, er gaan dingen veranderen. Dat bepaal ik niet, maar zo werken dit soort dingen nou eenmaal als de impact zo groot is ....
Wat een onzin lol. Noem een ongeluk in de afgelopen 5 jaar waarna er iets structureels is veranderd. Ik kan alleen Haaksbergen bedenken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:53:26 #163
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044832
Ongelukken enzo. Ik kan mij meer kwaad maken over zaken waar je echt invloed op hebt en kinderen de dupe van worden. Niet alles is maakbaar.
[/quote]
Een veiliger omgeving voor kinderen is wel degelijk maakbaar ...
"Hoka Hey!"
pi_182044842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:53 schreef matspontius het volgende:

[..]

[..]

Een veiliger omgeving voor kinderen is wel degelijk maakbaar ...
Tot een zekere grens ja.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:54:35 #165
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044854
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:53 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Tot een zekere grens ja.
Ja, dat is duidelijk. Maar die grens is hier nog niet bereikt ....
"Hoka Hey!"
pi_182044876
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dit dus. Mijn vrouw heeft een tijdje bij een BSO gewerkt. Zonder enige aandacht of ervaring met zo'n busje ging men er maar van uit dat ze met een busje met 8 tot 10 kinderen de weg op kon. En dan was zij met haar 26 destijds nog een van de oudste medewerkers daar! Mijn vrouw heeft dat toen geweigerd omdat ze het niet verantwoord vond. De anderen niet, die gingen gewoon hun gang ...
Weigeren is goed. Want het is ook gewoon verboden.
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:57:20 #167
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044899
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:55 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Weigeren is goed. Want het is ook gewoon verboden.
Gek dat zo'n BSO dat dan niet weet .....
"Hoka Hey!"
pi_182044917
Wat kan ProRail nog meer doen? Tunnels bouwen ok, maar die zijn duur. Het klinkt zuur, maar ongelukken gebeuren altijd. Dit keer is het extra schokkend, maar ik zou niet weten hoe je dit kunt voorkomen.

Het is goed als de bakfietsenfabrikant veel geld stopt in extra onderzoek en een standaard altijd werkend noodstop op die voertuigen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182044932
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:44 schreef Deckard het volgende:
Jammer dat het gebeurd. Maar om daar nou nationaal om te rouwen gaat mij te ver.
Inderdaad, toen ik kind was verongelukte een teamgenoot uit mijn voetbalteam samen met vader + broertje.

Moest daar gisteren even aan denken, maar dat haalde het nieuws niet eens. Wat ook normaal is, dit soort dramatische ongelukken gebeuren soms helaas.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:01:27 #170
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044969
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:58 schreef Sigaartje het volgende:
Wat kan ProRail nog meer doen? Tunnels bouwen ok, maar die zijn duur. Het klinkt zuur, maar ongelukken gebeuren altijd. Dit keer is het extra schokkend, maar ik zou niet weten hoe je dit kunt voorkomen.

Het is goed als de bakfietsenfabrikant veel geld stopt in extra onderzoek en een standaard altijd werkend noodstop op die voertuigen.
Laten ze eens beginnen met de nog bestaande, onbewaakte spoorovergangen aan te pakken. Want die zijn echt levensgevaarlijk. Daarna eens kijken inderdaad welke overgangen weg kunnen. Hoe minder, hoe beter. Ongelukken met treinen 100% voorkomen zal nooit gaan zolang deze overwegen bestaan ......
"Hoka Hey!"
pi_182044989
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, dat is duidelijk. Maar die grens is hier nog niet bereikt ....
Nogmaals, onzin om dit uit te kramen als je niet weet wat de oorzaak was.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:03:11 #172
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045000
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:58 schreef Sigaartje het volgende:
Wat kan ProRail nog meer doen? Tunnels bouwen ok, maar die zijn duur. Het klinkt zuur, maar ongelukken gebeuren altijd. Dit keer is het extra schokkend, maar ik zou niet weten hoe je dit kunt voorkomen.

Het is goed als de bakfietsenfabrikant veel geld stopt in extra onderzoek en een standaard altijd werkend noodstop op die voertuigen.
De bakfiets fabrikant zal de keus hebben dat te doen inderdaad of anders failliet gaan ....
"Hoka Hey!"
pi_182045032
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:01 schreef matspontius het volgende:

[..]

Daarna eens kijken inderdaad welke overgangen weg kunnen. Hoe minder, hoe beter. Ongelukken met treinen 100% voorkomen zal nooit gaan zolang deze overwegen bestaan ......
Jij denkt echt dat als je een spoorwegovergang weg haalt dat de mensen dan mysterieus niet meer aan de andere kant van het spoor hoeven te zijn?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:04:59 #174
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045035
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:02 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nogmaals, onzin om dit uit te kramen als je niet weet wat de oorzaak was.
De oorzaak zal menselijk falen en/of een defect aan het voertuig zijn geweest. In beide gevallen kan de veiligheid verbeterd worden ........
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:05:31 #175
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045041
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat als je een spoorwegovergang weg haalt dat de mensen dan mysterieus niet meer aan de andere kant van het spoor hoeven te zijn?
Wel eens van een tunnel gehoord?
"Hoka Hey!"
pi_182045075
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wel eens van een tunnel gehoord?
ga eens kijken bij station Driebergen-zeist. Daar zijn ze ook tunnel aan het maken en omgeving en station is al jaar een grote puinzooi. Even een tunnel bouwen voor alle spoorovergangen is niet te doen
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:09:11 #177
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045114
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ga eens kijken bij station Driebergen-zeist. Daar zijn ze ook tunnel aan het maken en omgeving en station is al jaar een grote puinzooi. Even een tunnel bouwen voor alle spoorovergangen is niet te doen
Het kan toch stapsgewijs, wie zegt dat dit allemaal in 1x moet?
"Hoka Hey!"
pi_182045133
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wel eens van een tunnel gehoord?
Heeel erg veel situaties waarbij een tunnel simpelweg niet in te passen is.
pi_182045156
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:09 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Heeel erg veel situaties waarbij een tunnel simpelweg niet in te passen is.
Een brug kan ook nog.
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:12:15 #180
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045178
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:11 schreef T-D het volgende:

[..]

Een brug kan ook nog.
Mogelijkheden genoeg. Kost alleen klauwen vol met geld en waar leg je als Pro rail de prioritieten?
"Hoka Hey!"
pi_182045196
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:09 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het kan toch stapsgewijs, wie zegt dat dit allemaal in 1x moet?
niemand maar stapsgewijs lost niks op als elke tunnel meer dan jaar tijd kost. 4 kinderen dood is vreselijk voor nabestaanden, maar zwaar overdreven reactie om alle overgangen te vervangen
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:14:21 #182
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045208
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

niemand maar stapsgewijs lost niks op als elke tunnel meer dan jaar tijd kost. 4 kinderen dood is vreselijk voor nabestaanden, maar zwaar overdreven reactie om alle overgangen te vervangen
Dan begin je met de meest risicovolle of eerst alle onbewaakte overgangen ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:15:52 #183
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182045233
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:14 schreef matspontius het volgende:

of eerst alle onbewaakte overgangen ...
Daar zijn ze toch ook mee bezig?
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:17:27 #184
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182045257
Je hebt helemaal geen brug of tunnel nodig als iedereen die de sporen oversteekt, inclusief elektrische bolderkarren ( :') ).

Zorg ervoor dat alle overgangen signalen hebben en liefst ook slagbomen, en wie dan nog dom genoeg is om over te steken terwijl er een bel rinkelt, rode lampen flikkeren en slagbomen naar beneden gaan heeft het volledig aan zichzelf te danken als ie dan overreden wordt door een trein.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:17:41 #185
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045259
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:15 schreef Voszje het volgende:

[..]

Daar zijn ze toch ook mee bezig?
Prima toch. Vorig jaar nog een dodelijk ongeluk met een vader en zijn kleine zoon op een onbewaakte spoorwegovergang - lag dicht naast de kinderboerderij
"Hoka Hey!"
pi_182045284
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wel eens van een tunnel gehoord?
Probleem = geld.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:21:07 #187
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045331
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:17 schreef Lothiriel het volgende:
Je hebt helemaal geen brug of tunnel nodig als iedereen die de sporen oversteekt, inclusief elektrische bolderkarren ( :') ).

Zorg ervoor dat alle overgangen signalen hebben en liefst ook slagbomen, en wie dan nog dom genoeg is om over te steken terwijl er een bel rinkelt, rode lampen flikkeren en slagbomen naar beneden gaan heeft het volledig aan zichzelf te danken als ie dan overreden wordt door een trein.
Daar hebben die 4 dode en 1 zwaargewonde kinderen iets aan zeg. Lompe opmerking
"Hoka Hey!"
pi_182045349
Ik snap sowieso niet dat mensen hun kinderen met 10 anderen in een bakfiets laten rondrijden door een of andere Truus of Ingrid. Ik laat niet eens een onbekende met m'n hond wandelen, laat staan dat ik die mijn kind toevertrouw.
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:22:14 #189
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045350
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:18 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Probleem = geld.
Klopt, maar waar leg je je prioriteiten? Ondanks dat het niet de schuld van Pro rail is zal dit ongeluk ze erg zwaar op de maag liggen ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:26:28 #190
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045416
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:22 schreef Sapstengel het volgende:
Ik snap sowieso niet dat mensen hun kinderen met 10 anderen in een bakfiets laten rondrijden door een of andere Truus of Ingrid. Ik laat niet eens een onbekende met m'n hond wandelen, laat staan dat ik die mijn kind toevertrouw.
Je mag het hier niet hardop zeggen maar ik heb deze Trusen, Ingrids of Henken meerdere malen geobserveerd in de speeltuin en bij het KDV. Heel erg professioneel zag dat er allemaal niet uit. Ze rijden echter wel met 8-10 kinderen in een lompe bak de drukke weg op. Ook als je binnenkomt in zo'n dagverblijf is er geen enkele controle - een kind kun je zo meenemen. Ik weet niet wat voor een opleiding/cursus deze mensen hebben maar ze hebben wel een grote verantwoording, namelijk jouw kind (eren) .....
"Hoka Hey!"
pi_182045464
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wel eens van een tunnel gehoord?
Wel eens zo'n tunnel gezien? Of heel groot en duur of iets minder duur, maar niet te gebruiken voor auto's en mensen met een beperking. En als je het groot en duur maakt weet ik zeker dat je elders met het geld meer levens had kunnen redden.
pi_182045480
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wel eens van een tunnel gehoord?
Hier komt dus de discussie, ben je als overheid bereid om gemiddeld 40 miljoen per spooortunnel uit te geven om gemiddeld 11 levens te redden?

Of zouden er wellicht wat tussenwegen zijn?
Ik vind de oproep voor tunnels echt te simplistisch voor woorden. Het zijn juist vaak overgangen die niet bewaakt zijn en niet drukbezocht worden.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:33:01 #193
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_182045507
Nog nieuws over de toestand van de begeleidster en het 11 jarige kind??
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 12:33:21 #194
382129 crew  Donna
pi_182045512
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:26 schreef matspontius het volgende:

[..]

Je mag het hier niet hardop zeggen maar ik heb deze Trusen, Ingrids of Henken meerdere malen geobserveerd in de speeltuin en bij het KDV. Heel erg professioneel zag dat er allemaal niet uit. Ze rijden echter wel met 8-10 kinderen in een lompe bak de drukke weg op. Ook als je binnenkomt in zo'n dagverblijf is er geen enkele controle - een kind kun je zo meenemen. Ik weet niet wat voor een opleiding/cursus deze mensen hebben maar ze hebben wel een grote verantwoording, namelijk jouw kind (eren) .....
Wat een onzin. De deur is hier op het KDV (waar m'n dochter zit) gewoon op slot en als een ander je kind komt ophalen moet je dit zelf (als ouder dus) doorgeven aan een leidster en moet de ophaler zich identificeren.
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:33:26 #195
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045513
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hier komt dus de discussie, ben je als overheid bereid om gemiddeld 40 miljoen per spooortunnel uit te geven om gemiddeld 11 levens te redden?

Of zouden er wellicht wat tussenwegen zijn?
Ik vind de oproep voor tunnels echt te simplistisch voor woorden. Het zijn juist vaak overgangen die niet bewaakt zijn en niet drukbezocht worden.
Ah, een spoortunnel kost 40 miljoen? Jij werkt voor pro rail neem ik aan?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:35:19 #196
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045545
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:33 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Wat een onzin. De deur is hier gewoon op slot en als een ander je kind komt ophalen moet je dit zelf (als ouder dus) doorgeven aan een leidster en moet de ophaler zich identificeren.
Niet bij het KDV van mijn dochters!
"Hoka Hey!"
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 12:36:03 #197
382129 crew  Donna
pi_182045561
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Niet bij het KDV van mijn dochters!
Dat KDV heb je dan toch zelf gekozen? Of ga in de ouderraad en probeer veranderingen door te voeren. Het is echt niet overal hetzelfde en je bent er zelf bij als je een KDV kiest.
pi_182045585
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:17 schreef Lothiriel het volgende:
Je hebt helemaal geen brug of tunnel nodig als iedereen die de sporen oversteekt, inclusief elektrische bolderkarren ( :') ).

Zorg ervoor dat alle overgangen signalen hebben en liefst ook slagbomen, en wie dan nog dom genoeg is om over te steken terwijl er een bel rinkelt, rode lampen flikkeren en slagbomen naar beneden gaan heeft het volledig aan zichzelf te danken als ie dan overreden wordt door een trein.
Ja maar een keer per jaar slaat een auto af op de overgang of raakt een Stint op hol! Beter investeren we miljarden om die levens te redden. Je kan misschien zeggen dat fietsinfrastructuur, meer ambulances, gratis zwemlessen, korting op veilige auto's, meer controles op snelheid in de woonwijk, gratis fietslampjes op scholen en uni's enz enz allemaal meer levens gaan redden en goedkoper zijn, maar zie je dan niet hoe zielig en belangrijk dit media spektakel is!!@#?
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:38:27 #199
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045598
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:36 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Dat KDV heb je dan toch zelf gekozen? Of ga in de ouderraad en probeer veranderingen door te voeren. Het is echt niet overal hetzelfde en je bent er zelf bij als je een KDV kiest.
Daar kwam ik later pas achter en heb daarover inderdaad een duidelijke klacht ingediend. Tot nu tot nog geen verandering. Maar dat is niet het belangrijkste punt t.a.v. dit topic - het gaat hier meer over de professionaliteit van de medewerkers ...
"Hoka Hey!"
pi_182045609
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Mogelijkheden genoeg. Kost alleen klauwen vol met geld en waar leg je als Pro rail de prioritieten?
Als een brug past, past een tunnel ook.

Vergeet niet dat bijvoorbeeld die overgang in Oss, een drukke dubbele weg is, met gescheiden fietspaden en trottoirs. Daar bouw je echt niet zomaar een brug/tunnel met dezelfde capaciteit.
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 12:39:50 #201
382129 crew  Donna
pi_182045611
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:38 schreef matspontius het volgende:

[..]

Daar kwam ik later pas achter en heb daarover inderdaad een duidelijke klacht ingediend. Tot nu tot nog geen verandering. Maar dat is niet het belangrijkste punt t.a.v. dit topic - het gaat hier meer over de professionaliteit van de medewerkers ...
Ja nouja, daar zitten dus ook grote verschillen tussen. Ik las hier ook al ergens dat soms stagiaires de stints besturen. Dat gebeurt ook echt niet overal. Maar het moet eigenlijk al niet zo zijn dat die verschillen zo groot zijn dus daar zijn we het wel over eens denk ik.
pi_182045614
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:53 schreef matspontius het volgende:
Ongelukken enzo. Ik kan mij meer kwaad maken over zaken waar je echt invloed op hebt en kinderen de dupe van worden. Niet alles is maakbaar.
Een veiliger omgeving voor kinderen is wel degelijk maakbaar ...
[/quote]

Het is ook slecht voor kinderen om het volledig veilig te houden. Dit was gewoon iets onvoorzien. Een ongecontroleerde fiets heb je niet echt in de hand.
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:41:30 #203
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045629
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:40 schreef Deckard het volgende:

[..]

Een veiliger omgeving voor kinderen is wel degelijk maakbaar ...
Het is ook slecht voor kinderen om het volledig veilig te houden. Dit was gewoon iets onvoorzien. Een ongecontroleerde fiets heb je niet echt in de hand.
[/quote]

Wie zegt dat de fiets de oorzaak is?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:44:45 #204
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045662
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:39 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja nouja, daar zitten dus ook grote verschillen tussen. Ik las hier ook al ergens dat soms stagiaires de stints besturen. Dat gebeurt ook echt niet overal. Maar het moet eigenlijk al niet zo zijn dat die verschillen zo groot zijn dus daar zijn we het wel over eens denk ik.
Precies, gewoon duidelijke, landelijke richtlijnen voor elk KDV ...
"Hoka Hey!"
pi_182045761
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:49 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat?
Waarom vraag je je dat af? Dit is zo.
pi_182045769
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Precies, gewoon duidelijke, landelijke richtlijnen voor elk KDV ...
Ja nog meer regels die niet nageleefd of gecontroleerd kunnen worden met de huidige budgetten, dan over 2 jaar weer klagen dat kdv niet meer te betalen is.

Ik snap de hysterie van sommigen na dit ongeluk totaal niet. Rationaliteit is ver te zoeken.
pi_182045780
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:41 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het is ook slecht voor kinderen om het volledig veilig te houden. Dit was gewoon iets onvoorzien. Een ongecontroleerde fiets heb je niet echt in de hand.
Wie zegt dat de fiets de oorzaak is?
[/quote]

Anders is het de trein, wat maakt het uit? De maatschappij is niet maakbaar.
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:54:23 #208
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045792
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:52 schreef Krollie het volgende:

[..]

Waarom vraag je je dat af? Dit is zo.
Waarom is dit dan zo? Waarom deze kinderen en geen andere kinderen?
"Hoka Hey!"
pi_182045800
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja nog meer regels die niet nageleefd of gecontroleerd kunnen worden met de huidige budgetten, dan over 2 jaar weer klagen dat kdv niet meer te betalen is.

Ik snap de hysterie van sommigen na dit ongeluk totaal niet. Rationaliteit is ver te zoeken.
Ik zou eerder denken dat het komt door de werkdruk en de managers die er overal een rotzooi van maken.
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:54:51 #210
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045806
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:53 schreef Deckard het volgende:

[..]

Wie zegt dat de fiets de oorzaak is?
Anders is het de trein, wat maakt het uit? De maatschappij is niet maakbaar.
[/quote]

Wel als er fouten gemaakt zijn, zeker in het materiaal!
"Hoka Hey!"
pi_182045938
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:33 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ah, een spoortunnel kost 40 miljoen? Jij werkt voor pro rail neem ik aan?
https://www.omroepwest.nl(...)0-en-80-miljoen-euro
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182045950
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Waarom is dit dan zo? Waarom deze kinderen en geen andere kinderen?
Dat weet niemand. Waarom is het zo dat mensen die niet dood willen of horen te gaan overlijden en mensen die dood willen blijven leven als ze er zelf niets aan doen?
pi_182045954
Fix die quote eens
pi_182045975
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:54 schreef matspontius het volgende:

Wel als er fouten gemaakt zijn, zeker in het materiaal!
Er worden altijd fouten gemaakt. Dat is het hele idee. Er is altijd een risico. Dan kan je er wel een rapport op gooien, maar als er mensen in het spel zijn is een fout niet te voorkomen.
  vrijdag 21 september 2018 @ 13:33:43 #216
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182046425
quote:
Menselijk
"Hoka Hey!"
pi_182046581
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 03:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En het punt is natuurlijk dat het voor veel mensen belangrijker is de hypotheek van een te duur huis te kunnen betalen dan zelf je kinderen naar school te brengen. En dan liever een goedkoop kdv dat de kinderen in de Stint vervoert dan dat er taxibusjes met beroepschauffeurs worden ingehuurd.

Gewoonlijk sta je er niet bij stil dat je je kind overlaat aan een ander en dat je daarmee minder in de hand hebt wat er met je kind gebeurt. En als er iets gebeurt, zoals vandaag, zie ik hier op FOK! de ouders iedereen de schuld geven, maar niet zichzelf.
Als je doorgaans het vertrouwen hebt dat de mensen van het kdv goed voor je kinderen zorgen en het beste met hen voor hebben, blijf dat dan houden. Voor zover bekend valt niemand iets te verwijten, dit is een ongeluk. Er kan altijd iets gebeuren, jammer maar helaas. Ongevallen als deze zijn heel zeldzaam, sowieso dat kinderen overlijden of gewond raken als ze met de mensen van het kdv zijn hoor je bijna nooit. Terwijl er ontzettend veel kinderen op een kdv zitten, en met zo'n Stint worden vervoerd. Dat doen ze feitelijk hartstikke goed op de kdv-en.
Wil je meer grip op wat er met de kinderen gebeurt, voedt ze dan zelf op, zonder kdv. Helaas houden veel mensen meer van status en geld dan van hun kinderen.
Goede post en 100% gelijk!

Waar ik mij ook aan stoor is de enorme overdreven media-aandacht met allemaal jankende figuren die doen alsof ze de kinderen persoonlijk kennen.
Natuurlijk is het een drama voor alle betrokkenen, laat ik daar duidelijk in zijn! Maar het lijkt nu alsof heel Nederland in een nationale rouw gedompeld moet worden.
Een vreselijke ''trend'' is het geworden om massaal te gaan janken. En het liefst via alle mediakanalen zodat iedereen maar kan zien hoeveel tranen men moet laten.
:') :r
Next.
  vrijdag 21 september 2018 @ 13:48:10 #218
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182046651
quote:
Ja, lekker vergelijk zeg. Een spoortunnel in het centrum van Delft is nogal wat anders dan een spoortunnel bij Oss ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 13:49:35 #219
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182046684
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:44 schreef Je-EXx het volgende:

[..]

Goede post en 100% gelijk!

Waar ik mij ook aan stoor is de enorme overdreven media-aandacht met allemaal jankende figuren die doen alsof ze de kinderen persoonlijk kennen.
Natuurlijk is het een drama voor alle betrokkenen, laat ik daar duidelijk in zijn! Maar het lijkt nu alsof heel Nederland in een nationale rouw gedompeld moet worden.
Een vreselijke ''trend'' is het geworden om massaal te gaan janken. En het liefst via alle mediakanalen zodat iedereen maar kan zien hoeveel tranen men moet laten.
:') :r
De zurigheid en het chagrijn druipt werkelijk van deze posts af :r :r :r
"Hoka Hey!"
pi_182046757
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, lekker vergelijk zeg. Een spoortunnel in het centrum van Delft is nogal wat anders dan een spoortunnel bij Oss ...
Hoeveel denk jij dat t kost om alle spoorwegovergangen te doen/vervangen/verplaatsen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 13:55:52 #221
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182046800
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:53 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoeveel denk jij dat t kost om alle spoorwegovergangen te doen/vervangen/verplaatsen?
Wie heeft het over alle? Dat is toch helemaal niet betaalbaar of realiseerbaar. Gewoon kijken waar het meeste risico ligt en als eerste beginnen met het aanpakken van de onbewaakte overgangen ...
"Hoka Hey!"
pi_182046833
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wie heeft het over alle? Dat is toch helemaal niet betaalbaar of realiseerbaar. Gewoon kijken waar het meeste risico ligt en als eerste beginnen met het aanpakken van de onbewaakte overgangen ...
Je weet dat Oss geen onbewaakte overgang was he?

Wat moet er aan de overgang bij oss gebeuren als je het zelf mocht zeggen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:01:00 #223
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182046872
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je weet dat Oss geen onbewaakte overgang was he?

Wat moet er aan de overgang bij oss gebeuren als je het zelf mocht zeggen?
Jij bent wel erg kort van begrip he? Oss was maar een voorbeeld qua grootte

1. Begin met het aanpakken van de onbewaakte spoorwegovergangen in Nederland - volgens mij zijn dat er niet zo veel meer
2 Inventariseer waar de grootste risico's liggen bij de bewaakte spoorwegovergangen, bv een overgang vlakbij een middelbare school, uit eigen ervaring weet ik dat dat om problemen vragen is
"Hoka Hey!"
pi_182046965
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:01 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jij bent wel erg kort van begrip he? Oss was maar een voorbeeld qua grootte

1. Begin met het aanpakken van de onbewaakte spoorwegovergangen in Nederland - volgens mij zijn dat er niet zo veel meer
2 Inventariseer waar de grootste risico's liggen bij de bewaakte spoorwegovergangen, bv een overgang vlakbij een middelbare school, uit eigen ervaring weet ik dat dat om problemen vragen is
In beide gevallen zou Oss dan als een veilige overgang naar voren komen, of iig geen prioriteit.
Toch gebeuren er ongelukken.

Oftewel je snapt nu zelf ook wel dat het dus vrij moeilijk is om dit soort dingen te voorkomen. Het gold hier gewoon als veilig.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:07:51 #225
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182046984
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:06 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

In beide gevallen zou Oss dan als een veilige overgang naar voren komen, of iig geen prioriteit.
Toch gebeuren er ongelukken.

Oftewel je snapt nu zelf ook wel dat het dus vrij moeilijk is om dit soort dingen te voorkomen. Het gold hier gewoon als veilig.
Ik geef het op 8)7
"Hoka Hey!"
pi_182047034
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:07 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik geef het op 8)7
Ja beter :P

Je doet alsof je een plan hebt om ongelukken te voorkomen, maar je hebt geen idee hoe je dit specifieke ongeluk had kunnen voorkomen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:12:18 #227
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182047068
Het verhaal tot dusver is dat de remmen weigerden. Dan krijg je dus het effect dat zo'n Stint met een noodgang door een tunnel onder het spoor zou razen als die overweg was "opgelost". Is ook niet veilig.
Ergo: de overweg is het probleem niet.
Waren ze nu niet onder de trein gekomen, dan misschien enkele tientallen meters verder onder een vrachtauto.
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:13:53 #228
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047103
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja beter :P

Je doet alsof je een plan hebt om ongelukken te voorkomen, maar je hebt geen idee hoe je dit specifieke ongeluk had kunnen voorkomen.
Dan moet je beter lezen.

Afhankelijk van het oorzaak van ongeluk kunnen er eventueel verbeter maatregelen doorgevoerd worden. Die spoorwegovergangen zijn een verhaal van een hele andere orde. Maar ik zou zeggen :W
"Hoka Hey!"
pi_182047134
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dan moet je beter lezen.

Afhankelijk van het oorzaak van ongeluk kunnen er eventueel verbeter maatregelen doorgevoerd worden. Die spoorwegovergangen zijn een verhaal van een hele andere orde. Maar ik zou zeggen :W
Die kinderen waren nog steeds verongelukt, ook met jouw 'plan'.
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:16:45 #230
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047162
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:12 schreef Lunatiek het volgende:
Het verhaal tot dusver is dat de remmen weigerden. Dan krijg je dus het effect dat zo'n Stint met een noodgang door een tunnel onder het spoor zou razen als die overweg was "opgelost". Is ook niet veilig.
Ergo: de overweg is het probleem niet.
Waren ze nu niet onder de trein gekomen, dan misschien enkele tientallen meters verder onder een vrachtauto.
Flauwekul, dan had ze waarschijnlijk de tijd gehad om die Stint ergens tegen aan te laten botsen. Nu kreeg ze die kans niet. En het lijkt me wenselijker om met een vaart door een tunnel te razen dan gegrepen te worden door een trein op volle snelheid
"Hoka Hey!"
pi_182047167
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dan moet je beter lezen.

Afhankelijk van het oorzaak van ongeluk kunnen er eventueel verbeter maatregelen doorgevoerd worden. Die spoorwegovergangen zijn een verhaal van een hele andere orde. Maar ik zou zeggen :W
Ze zijn al jaren bezig alle onbewaakte overgangen aan te pakken om ze bewaakt te maken, en de planning is dat dat eind 2019 klaar is.

Het heeft echter met dit ongeluk niets te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:18:54 #232
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182047204
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze zijn al jaren bezig alle onbewaakte overgangen aan te pakken om ze bewaakt te maken, en de planning is dat dat eind 2019 klaar is.

Het heeft echter met dit ongeluk niets te maken.
Volgens mij was er een paar weken geleden in het nieuws dat het nog drie jaar duurt om onbewaakte overgangen uit te bannen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:18:55 #233
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047205
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:15 schreef Deckard het volgende:

[..]

Die kinderen waren nog steeds verongelukt, ook met jouw 'plan'.
Nee hoor, wat te denken van een noodstop/stroomonderbreker of iets dergelijks op de Stint - dan was dit niet gebeurt. Die zat er niet op .... op eerdere versies wel
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:19:14 #234
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047211
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze zijn al jaren bezig alle onbewaakte overgangen aan te pakken om ze bewaakt te maken, en de planning is dat dat eind 2019 klaar is.

Het heeft echter met dit ongeluk niets te maken.
Wie zegt dat dan?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:19:37 #235
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182047217
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:18 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee hoor, wat te denken van een noodstop/stroomonderbreker of iets dergelijks op de Stint - dan was dit niet gebeurt. Die zat er niet op .... op eerdere versies wel
Heb je hard bewijs dat die noodstop er niet op zat?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:22:18 #236
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047266
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Heb je hard bewijs dat die noodstop er niet op zat?
Hard genoeg?

https://www.volkskrant.nl(...)nnen-gaan-~bc5be119/
"Hoka Hey!"
pi_182047277
Andere vraag: hoe is het mogelijk dat de remmen pas voor de eerste keer weigerden uitgerekend op het moment vlak voor een aanstormende intercity??
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:24:39 #238
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047308
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:22 schreef Sigaartje het volgende:
Andere vraag: hoe is het mogelijk dat de remmen pas voor de eerste keer weigerden uitgerekend op het moment vlak voor een aanstormende intercity??
Interessante vraag, dat is inderdaad wel heel toevallig ...
"Hoka Hey!"
pi_182047342
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dan moet je beter lezen.

Afhankelijk van het oorzaak van ongeluk kunnen er eventueel verbeter maatregelen doorgevoerd worden. Die spoorwegovergangen zijn een verhaal van een hele andere orde. Maar ik zou zeggen :W
Welke verbeter maatregelen dan? Kom met iets concreets, vooralsnog roep je alleen maar dure dingen die dit ongeluk niet eens hadden voorkomen.

Lekker klagen langs de zijlijn maar geen oplossing hebben.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:28:00 #240
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182047355
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:24 schreef matspontius het volgende:

[..]

Interessante vraag, dat is inderdaad wel heel toevallig ...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:28:29 #241
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047366
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Welke verbeter maatregelen dan? Kom met iets concreets, vooralsnog roep je alleen maar dure dingen die dit ongeluk niet eens hadden voorkomen.

Lekker klagen langs de zijlijn maar geen oplossing hebben.
LEZEN!
"Hoka Hey!"
pi_182047495
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

LEZEN!
Quote even het stukje, want ik kan totaal niet lezen/zoeken.
BVD
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182047507
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:53 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoeveel denk jij dat t kost om alle spoorwegovergangen te doen/vervangen/verplaatsen?
Dit kost inderdaad vele tientallen, zo niet honderden, miljarden euro's.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:39:59 #244
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047526
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Quote even het stukje, want ik kan totaal niet lezen/zoeken.
BVD
Nog lui ook :W
"Hoka Hey!"
pi_182047540
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:39 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nog lui ook :W
Ik vraag het 3x en het lukt je niet eens.
Geef gewoon toe dat je geen betaalbare oplossingen hebt. Of log uit, nog beter :+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182047547
Op het radionieuws werd verteld dat er 15(!) auto’s voor de overweg stonden te wachten toen het gebeurde.
15!
Dat is nogal een sliert waar je langs moet met defecte remmen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:41:58 #247
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047553
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik vraag het 3x en het lukt je niet eens.
Geef gewoon toe dat je geen betaalbare oplossingen hebt. Of log uit, nog beter :+
Wat begrijp je niet aan :W
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:43:14 #248
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047569
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:41 schreef Sigaartje het volgende:
Op het radionieuws werd verteld dat er 15(!) auto’s voor de overweg stonden te wachten toen het gebeurde.
15!
Dat is nogal een sliert waar je langs moet met defecte remmen.
Je gaat toch al afremmen ruim voor die slagbomen en/of gas loslaten, dan moet je toch merken dat er iets met die remmen aan de hand is?
"Hoka Hey!"
pi_182047580
quote:
Het aantal dodelijke ongevallen op spoorwegovergangen is de afgelopen dertig jaar met 80 procent gedaald.

In 1986 kwamen er nog 68 personen om na een botsing met een trein op een overweg, in de eerste zes maanden van 2018 waren er 7 dodelijke ongelukken. Ook het aantal botsingen op overwegen is duidelijk afgenomen: van 180 in heel 1986 tot 23 in de eerste zes maanden van dit jaar.
Om even te relativeren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182047616
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:41 schreef Sigaartje het volgende:
Op het radionieuws werd verteld dat er 15(!) auto’s voor de overweg stonden te wachten toen het gebeurde.
15!
Dat is nogal een sliert waar je langs moet met defecte remmen.
Hoe bedoel je dit nou precies? Het is een afzonderlijk fietspad en 15 auto's zegt niets over waar de Stint zich bevond.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182047625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:43 schreef matspontius het volgende:

[..]

Je gaat toch al afremmen ruim voor die slagbomen, dan moet je toch merken dat er iets met die remmen aan de hand is?
Maar toch, het lijkt me ook dat er al fietsers staan, blijkbaar was het druk.
Ik vind het verhaal gewoon bizar. Die bak heeft altijd goed gefunctioneerd en vlak voor de spoorbomen geven de remmen niet thuis. Ik vind dat bizar.

Ik wil iets totaal niet suggereren, maar hoe groot is de pech die je kunt hebben.
Hoe hard reed die bak? Kom ze niet de struiken insturen?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:48:43 #252
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182047650
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:41 schreef Sigaartje het volgende:
Op het radionieuws werd verteld dat er 15(!) auto’s voor de overweg stonden te wachten toen het gebeurde.
15!
Dat is nogal een sliert waar je langs moet met defecte remmen.
Jezus. Lees even de topics door. Het wemelt van de foto's en plaatjes. Het fietspad waar ze op reed ligt links van de weg. De weg is dubbel, met middenbermpje daar. De baan naast haar was dus leeg. Bovendien kwam ze bij een school vandaan die bijna tegen de spoorbaan aan ligt en met een pad met dat fietspad verbonden is, zodat ze bijna vooraan het fietspad opgedraaid is.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:49:25 #253
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182047658
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:47 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Maar toch, het lijkt me ook dat er al fietsers staan, blijkbaar was het druk.
Ik vind het verhaal gewoon bizar. Die bak heeft altijd goed gefunctioneerd en vlak voor de spoorbomen geven de remmen niet thuis. Ik vind dat bizar.

Ik wil iets totaal niet suggereren, maar hoe groot is de pech die je kunt hebben.
Hoe hard reed die bak? Kom ze niet de struiken insturen?
Er zijn geen struiken. Bij de slagbomen is de ingang naar het perron.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182047671
Een vreselijk ongeluk, je moet er niet aan denken dat het je overkomt :'(

Er zijn nog vele vragen, hopelijk worden die beantwoord. Met name waarom zowel het afremmen op de motor als afremmen met de conventionele rem niet gewerkt heeft. Waarom heeft de bestuurster nog wel om hulp kunnen roepen (aangenomen dat de ooggetuigen de waarheid spreken) maar geen kans gezien tegen een auto of de struiken in te sturen (kan op die overgang prima). Was het wel echt een mankement of toch een fout van de bestuurster?

Al met al is het gewoon een kwestie van pech. Als er geen trein zou zijn geweest op dat moment dan hadden ze misschien (zwaar) gewond geweest door de slagbomen. Het is een duidelijk geval van verkeerde tijd, verkeerde plaats voor een dergelijk mankement/fout van de bestuurster.

Het domste wat bedrijven nu doen is de Stint stil zetten. Dat is een beetje van het niveau dat telefoons vliegtuigen doen neerstorten als ze niet in flight modus staan. Als er echt iets met de telefoons of Stints aan de hand is, dan zouden er dagelijks dergelijke situaties ontstaan en zou iedereen die iets meegemaakt heeft breeduit uitgemeten worden in de media.
De Stint is niet minder veilig dan vervoer per auto(busje) zoals we het tot de komst van de Stint meestal deden.

Wel pleit ik zelf voor 2 maatregelen:
1. Noodstop verplicht. Sowieso gek dat die eraf gehaald is, lijkt mij bij elk ongeluk(je) met een elektrisch voertuig van cruciaal belang om de stroom er snel af te kunnen gooien.

2. Een certificaat om een Stint te mogen besturen. Net als dat noodzakelijk is voor bijvoorbeeld de vorkheftruck. Hoeft allemaal niet mega uitgebreid en zwaar, maar we hebben wel te maken met bijzonder vervoer en kwetsbare passagiers.

Daarmee voorkomen we zeker niet alle ongelukken overigens, dat kan niet en moeten we ook niet willen. Maar het is wel goed om een bepaald niveau van kennis/vaardigheid te bezitten over een voertuig wat je bestuurd.
pi_182047673
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jezus. Lees even de topics door. Het wemelt van de foto's en plaatjes. Het fietspad waar ze op reed ligt links van de weg. De weg is dubbel, met middenbermpje daar. De baan naast haar was dus leeg. Bovendien kwam ze bij een school vandaan die bijna tegen de spoorbaan aan ligt en met een pad met dat fietspad verbonden is, zodat ze bijna vooraan het fietspad opgedraaid is.
Inderdaad. Hier is ze het fietspad opgekomen als ze van de school kwamen.
https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:50:40 #256
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047678
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:47 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Maar toch, het lijkt me ook dat er al fietsers staan, blijkbaar was het druk.
Ik vind het verhaal gewoon bizar. Die bak heeft altijd goed gefunctioneerd en vlak voor de spoorbomen geven de remmen niet thuis. Ik vind dat bizar.

Ik wil iets totaal niet suggereren, maar hoe groot is de pech die je kunt hebben.
Hoe hard reed die bak? Kom ze niet de struiken insturen?
De oorzaak/oorzaken zijn nog niet bekend, toch?
"Hoka Hey!"
pi_182047703
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er zijn geen struiken. Bij de slagbomen is de ingang naar het perron.
Links zijn struiken / open veld toch? En rechts de rijbanen. Beter tegen een stilstaande auto dan door de slagbomen zou je zeggen.

Sowieso is wegsturen altijd de beste optie in zo'n situatie. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is niet alsof een bestuurder van een Stint een jarenlange opleiding en ervaring heeft zoals bijvoorbeeld een piloot. In een noodsituatie moet je maar net goed handelen. Waar een piloot dat dankzij opleiding en ervaring op instinct veelal juist zal doen is dit een heel ander verhaal.
pi_182047724
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit nou precies? Het is een afzonderlijk fietspad en 15 auto's zegt niets over waar de Stint zich bevond.
Wat ik bedoel is dat die bomen al een tijd neer waren dus dat de bestuurster van de bak ruim de tijd had om te gaan remmen. Ik kan me niet voorstellen dat je met kinderen in de bak een meter voor de overgang pas gaat beginnen met remmen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:55:46 #259
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047751
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:54 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat die bomen al een tijd neer waren dus dat de bestuurster van de bak ruim de tijd had om te gaan remmen. Ik kan me niet voorstellen dat je met kinderen in bak een meter voor de overgang pas gaat beginnen met remmen.
Nu ik die Google map heb bekeken begin ik het ook steeds vreemder te vinden. Je remt toch niet in 1x vlak voor die slagbomen. Heeft ze voor die tijd helemaal niets gemerkt aan die Stint?
"Hoka Hey!"
pi_182047772
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nu ik die Google map heb bekeken begin ik het ook steeds vreemder te vinden. Je remt toch niet in 1x vlak voor die slagbomen. Heeft ze voor die tijd helemaal niets gemerkt aan die Stint?
Misschien wel, maar je verwacht niet dat dat apparaat door de slagboom ramt en een trein kopt he.
Tap tap tap
pi_182047778
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nu ik die Google map heb bekeken begin ik het ook steeds vreemder te vinden. Je remt toch niet in 1x vlak voor die slagbomen. Heeft ze voor die tijd helemaal niets gemerkt aan die Stint?
Als de bestuurster bij kennis is kan ze het ons hopelijk vertellen.
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:59:28 #262
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047807
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als de bestuurster bij kennis is kan ze het ons hopelijk vertellen.
Als ze niet in shock verkeerd, wat aannemelijk is. Wat een drama voor deze vrouw als ze gaat beseffen wat er gebeurt is ...
"Hoka Hey!"
pi_182047825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Misschien wel, maar je verwacht niet dat dat apparaat door de slagboom ramt en een trein kopt he.
Het was een samenloop van pech.

1. Stint reageert niet zoals verwacht door defect of fout bestuurster
2. Je verwacht niet dat hij krachtig genoeg is om door slagbomen te klappen
3. Je verwacht niet dat er precies op dat moment een trein komt. 30 seconden eerder of later had een ander resultaat gehad

Opgeteld, brute kloterige pech. Met een vreselijke afloop :'(
pi_182047849
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:59 schreef matspontius het volgende:

[..]

Als ze niet in shock verkeerd, wat aannemelijk is. Wat een drama voor deze vrouw als ze gaat beseffen wat er gebeurt is ...
Er vanuit gaande dat ze dit niet expres deed, ik weet niet of mevrouw er ooit nog bovenop komt psychisch :'(

Hopelijk lukt het haar om de boel zover op een rijtje te krijgen dat er erover kan praten. De shock zal zeker een groot probleem zijn.
pi_182047857
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als de bestuurster bij kennis is kan ze het ons hopelijk vertellen.
Is ze nog in coma?
OMG, ze weet het dus nog niet, dat is vreselijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:02:19 #266
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047858
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het was een samenloop van pech.

1. Stint reageert niet zoals verwacht door defect of fout bestuurster
2. Je verwacht niet dat hij krachtig genoeg is om door slagbomen te klappen
3. Je verwacht niet dat er precies op dat moment een trein komt. 30 seconden eerder of later had een ander resultaat gehad

Opgeteld, brute kloterige pech. Met een vreselijke afloop :'(
Punt 2 niet mee eens. Gezien de massa die zo'n voertuig heeft, zeker met 6 personen aan boord, is het niet vreemd dat deze met zo'n snelheid de slagboom knakt ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:04:08 #267
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182047885
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat ze dit niet expres deed, ik weet niet of mevrouw er ooit nog bovenop komt psychisch :'(

Hopelijk lukt het haar om de boel zover op een rijtje te krijgen dat er erover kan praten. De shock zal zeker een groot probleem zijn.
Ik zou niet meer met mezelf kunnen leven, hoe moet je zoiets verwerken? Niet alleen de omgekomen kinderen zijn slachtoffer in dit drama, wat te denken van de machinist of de kinderen op de fiets of de mensen in de auto. Dit krijg je toch nooit meer van je netvlies?
"Hoka Hey!"
pi_182047894
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:02 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Is ze nog in coma?
OMG, ze weet het dus nog niet, dat is vreselijk.
Geen idee hoe ze er aan toe is. Ze was zwaar gewond, dus is het aannemelijk dat ze niet aanspreekbaar is. Danwel door de shock danwel door een coma.
pi_182047895
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het was een samenloop van pech.

1. Stint reageert niet zoals verwacht door defect of fout bestuurster
2. Je verwacht niet dat hij krachtig genoeg is om door slagbomen te klappen
3. Je verwacht niet dat er precies op dat moment een trein komt. 30 seconden eerder of later had een ander resultaat gehad

Opgeteld, brute kloterige pech. Met een vreselijke afloop :'(
Dat ding haalt 17 km per uur, als ik een rustig gangetje fiets zit ik tegen de 20. En dan moet ik nog tegen de spoorboom aan.
Ik heb geen idee hoe buigzaam die dingen zijn.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182047906
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:04 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik zou niet meer met mezelf kunnen leven, hoe moet je zoiets verwerken? Niet alleen de omgekomen kinderen zijn slachtoffer in dit drama, wat te denken van de machinist of de kinderen op de fiets of de mensen in de auto. Dit krijg je toch nooit meer van je netvlies?
Er zijn enkel verliezers in deze situatie :'(
pi_182047928
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:04 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat ding haalt 17 km per uur, als ik een rustig gangetje fiets zit ik tegen de 20. En dan moet ik nog tegen de spoorboom aan.
Ik heb geen idee hoe buigzaam die dingen zijn.
Ik ook niet. Maar we weten ook niet of ze 5 km/u reed of 17,2 km/u (de max). En hoe zwaar het was, en of de spoorboom dat in theorie kan houden. Allemaal vragen waar een antwoord op moet komen.
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:08:12 #272
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182047951
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nu ik die Google map heb bekeken begin ik het ook steeds vreemder te vinden. Je remt toch niet in 1x vlak voor die slagbomen. Heeft ze voor die tijd helemaal niets gemerkt aan die Stint?
De overweg ligt hoger. De aanloop ernaartoe is hellend. Als ze van het zijpad kwam moest ze zelfs gas bijgeven vermoedelijk. Afremmen was dus kwestie van de power loslaten en de helling het werk laten doen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:08:59 #273
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182047967
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:04 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat ding haalt 17 km per uur, als ik een rustig gangetje fiets zit ik tegen de 20. En dan moet ik nog tegen de spoorboom aan.
Ik heb geen idee hoe buigzaam die dingen zijn.
Spoorbomen zijn gemaakt om te breken bij impact. Dat voorkomt trauma.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182048000
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Punt 2 niet mee eens. Gezien de massa die zo'n voertuig heeft, zeker met 6 personen aan boord, is het niet vreemd dat deze met zo'n snelheid de slagboom knakt ...
Ja denk je? Ik knal er liever niet tegenaan met de fiets. Een auto knalt erdoorheen, maar dan heb je niet de splinters in je gezicht.
Tap tap tap
pi_182048029
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:00 schreef GereDathan het volgende:

2. Je verwacht niet dat hij krachtig genoeg is om door slagbomen te klappen
Is hij denk ik ook niet. Als de stint door de slagboom was 'gebroken' en het hele voertuig incl. bestuurster frontaal door de trein zou zijn geraakt, had imo niemand het overleefd.

Ik vermoed eerder dat het voorste deel van het voertuig, met daarin de kinderen nog net onder de slagboom door paste en het stuk met het stuurgedeelte niet. De trein hoefde de stint maar voor een klein deel te raken om het hele voertuig weg te slingeren. Door de kracht van de impact en het wegslingeren van het voertuig is de slagboom ook gebroken/beschadigd geraakt. Dat klinkt in mijn ogen iets logischer, maar blijft voor nu speculatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Justinn op 21-09-2018 15:21:38 ]
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:14:08 #276
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182048038
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja denk je? Ik knal er liever niet tegenaan met de fiets. Een auto knalt erdoorheen, maar dan heb je niet de splinters in je gezicht.
En je punt is?
"Hoka Hey!"
pi_182048055
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:14 schreef matspontius het volgende:

[..]

En je punt is?
Ja geen idee, dit hele topic is verzand in vage herhalingen van theorieën terwijl niemand er met z'n neus bovenop stond.
Tap tap tap
pi_182048086
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:13 schreef Justinn het volgende:

[..]

Is hij denk ik ook niet. Als de stint door de slagboom was 'gebroken' en het hele voertuig incl. bestuurster frontaal door de trein zou zijn geraakt, had imo niemand het overleefd.

Ik vermoed eerder dat het voorste deel van het voertuig, met daarin de kinderen nog net onder de slagboom door paste en het stuk met het stuurgedeelte niet. De trein hoefde de stint maar voor een klein te raken om het hele voertuig weg te slingeren. Door de kracht van de impact en het wegslingeren van het voertuig is de slagboom ook gebroken/beschadigd geraakt. Dat klinkt in mijn ogen iets logischer, maar blijft voor nu speculatie.
Klinkt aannemelijk, maar is inderdaad speculatie. Net als wat er fout is gegaan.

Hopelijk wordt het snel opgehelderd, dan kunnen er mogelijk maatregelen worden genomen.

Maar belangrijker, hopelijk knappen de 2 zwaargewonden snel op. Als het 3e kind ook overlijd dan ben ik heel bang dat de ouders ook gelijk begraven moeten worden :'( Dat kom je toch niet meer te boven denk ik.
pi_182048104
Al iets bekend over het kind en de begeleidster die in het ziekenhuis liggen?
pi_182048121
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Al iets bekend over het kind en de begeleidster die in het ziekenhuis liggen?
De vrouw zou buiten levensgevaar zijn iig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:18:54 #281
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182048123
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klinkt aannemelijk, maar is inderdaad speculatie. Net als wat er fout is gegaan.

Hopelijk wordt het snel opgehelderd, dan kunnen er mogelijk maatregelen worden genomen.

Maar belangrijker, hopelijk knappen de 2 zwaargewonden snel op. Als het 3e kind ook overlijd dan ben ik heel bang dat de ouders ook gelijk begraven moeten worden :'( Dat kom je toch niet meer te boven denk ik.
Inderdaad, de ouders hebben nu nog iets om voor te leven. Als je 3e dochter ook overlijd is dat de druppel ....
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:19:15 #282
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182048128
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De vrouw zou buiten levensgevaar zijn iig.
en het kind?
"Hoka Hey!"
pi_182048144
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:19 schreef matspontius het volgende:

[..]

en het kind?
Onbekend.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182048170
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De vrouw zou buiten levensgevaar zijn iig.
Gisteren meldde je nog dat ze zwanger en overleden was
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:23:06 #285
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182048178
Net even die Google map close bekeken tot op het spoor - ondanks dat het maar een foto is lopen de rillingen over je lijf als je beseft dat daar dat ongeluk heeft plaatsgevonden .........
"Hoka Hey!"
pi_182048218
https://www.bd.nl/dossier(...)fstand-van~a5efa43a/

"Een leerkracht van basisschool De Spiegel in Den Haag is per direct ontslagen nadat ze op sociale media zeer kwetsende berichten had geschreven over de slachtoffertjes van het spoordrama in Oss."

Is bekend wat deze 'schokkende berichten' waren?
pi_182048227
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Gisteren meldde je nog dat ze zwanger en overleden was
Dat was een veelgehoord gerucht wat rond ging. Dat ze nu buiten levensgevaar is, is bevestigd door haar eigen partner/man.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:28:36 #288
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182048282
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:25 schreef Justinn het volgende:
https://www.bd.nl/dossier(...)fstand-van~a5efa43a/

"Een leerkracht van basisschool De Spiegel in Den Haag is per direct ontslagen nadat ze op sociale media zeer kwetsende berichten had geschreven over de slachtoffertjes van het spoordrama in Oss."

Is bekend wat deze 'schokkende berichten' waren?
Benieuwd wat voor een type of soort die leerkracht was? Een leerkracht van een basisschool nota bene .....

Wat zal ze gezegd hebben?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:30:53 #289
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182048317
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:25 schreef Justinn het volgende:
https://www.bd.nl/dossier(...)fstand-van~a5efa43a/

"Een leerkracht van basisschool De Spiegel in Den Haag is per direct ontslagen nadat ze op sociale media zeer kwetsende berichten had geschreven over de slachtoffertjes van het spoordrama in Oss."

Is bekend wat deze 'schokkende berichten' waren?
Zou ik ook wel graag willen weten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182048321
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:25 schreef Justinn het volgende:
https://www.bd.nl/dossier(...)fstand-van~a5efa43a/

"Een leerkracht van basisschool De Spiegel in Den Haag is per direct ontslagen nadat ze op sociale media zeer kwetsende berichten had geschreven over de slachtoffertjes van het spoordrama in Oss."

Is bekend wat deze 'schokkende berichten' waren?
Ja kwam vanochtend voorbij op Facebook. Mevrouw dacht grappig te zijn met een opmerking in de trant van dat ze te laat was omdat de treinen niet reden en waarom al die kinderen in Oss op het spoor moesten liggen...

Onpasselijk mens wat beslist niet in het beroep leerkracht thuishoort.

https://www.facebook.com/821611235/posts/10156544346416236/

[ Bericht 2% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 21-09-2018 15:36:12 ]
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:35:01 #292
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182048384
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja kwam vanochtend voorbij op Facebook. Mevrouw dat grappig te zijn met een opmerking in de trant van op dat ze te laat was omdat de treinen niet reden en waarom al die kinderen in Oss op het spoor moesten liggen...

Onpasselijk mens wat beslist niet in het beroep leerkracht thuishoort.

https://www.facebook.com/821611235/posts/10156544346416236/
Wat een kutwijf. :r
pi_182048400
Leerkracht is ontslagen te lezen op het bericht van de desbetreffende school

https://www.cbsdespiegel.nl/nieuws/ontslag-leerkracht
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:36:17 #294
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182048414
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja kwam vanochtend voorbij op Facebook. Mevrouw dat grappig te zijn met een opmerking in de trant van op dat ze te laat was omdat de treinen niet reden en waarom al die kinderen in Oss op het spoor moesten liggen...

Onpasselijk mens wat beslist niet in het beroep leerkracht thuishoort.

https://www.facebook.com/821611235/posts/10156544346416236/
Wat een randdebiel zeg en dat is nota bene leerkracht. Mag hopen dat ze nergens meer aan de bak komt. Wat bezielt je om dit soort dingen te zeggen? En hoe dom ben je dan want je weet dat dit gekopieerd en gepubliceerd gaat worden .....
"Hoka Hey!"
pi_182048420
Ik heb wel meer van dit soort vreselijke berichten op het internet gelezen over dit drama.
Kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen zo triest kunnen zijn..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:37:04 #296
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182048432
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja kwam vanochtend voorbij op Facebook. Mevrouw dacht grappig te zijn met een opmerking in de trant van dat ze te laat was omdat de treinen niet reden en waarom al die kinderen in Oss op het spoor moesten liggen...

Onpasselijk mens wat beslist niet in het beroep leerkracht thuishoort.

https://www.facebook.com/821611235/posts/10156544346416236/
Onsmakelijke reactie.
Maar ontslag vind ik wel weer een beetje overdreven hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182048479
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat was een veelgehoord gerucht wat rond ging. Dat ze nu buiten levensgevaar is, is bevestigd door haar eigen partner/man.
Hiervoor heb je uiteraard een bron?
pi_182048481
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Onsmakelijke reactie.
Maar ontslag vind ik wel weer een beetje overdreven hoor.

Dus jij vindt dat iemand die dit soort uitspraken doet in het onderwijs thuis hoort?
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:39:27 #299
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182048486
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Onsmakelijke reactie.
Maar ontslag vind ik wel weer een beetje overdreven hoor.

Probeer je lollig te zijn?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:39:37 #300
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182048489
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Onsmakelijke reactie.
Maar ontslag vind ik wel weer een beetje overdreven hoor.

Leerkracht meent grappig te doen over de rug van de omgekomen kinderen en jij vindt ontslag overdreven... Oké. Naar mijn mening is het niet meer dan logisch dat mevrouw is ontslagen. Wat een verstand.
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:40:27 #301
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182048503
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Hiervoor heb je uiteraard een bron?
quote:
gisteren om 13:22
De echtgenoot van de begeleider heeft tegen media gezegd dat zij buiten levensgevaar is. De politie kan dat nog niet bevestigen.
https://www.nu.nl/algemee(...)oten.html?redirect=1
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')