abonnement Unibet Coolblue
pi_182034209
Eindelijk is het zover.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer relevante info over werkzaamheden staan in mijn voorgaande 2 topics.
pi_182034257
Reken eerst eens uit Wat je bruto wil hebben, netto bedragen bestaan niet tenzij zwart.
pi_182034410
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:48 schreef Deshain het volgende:
Reken eerst eens uit Wat je bruto wil hebben, netto bedragen bestaan niet tenzij zwart.
Maar bruto zegt niets. Netto is wat ik hard op me rekening krijg.

Probleem is dan ook dat ik niet precies weet wat ik bruto wil hebben, aangezien hier ook de eventuele bijtelling vanaf gaat.
pi_182034592
Maar van je bruto gaan naast bijtelling en belasting, ook nog dingen als pensioen regeling. Dus wij kunnen zonder info ook weinig zeggen.

Maar als grove leidraad, zou ik uitgaan van zo'n 4k minimaal met je eisen. Gezien je huidige salaris lijkt me dat ietwat hoog gegrepen. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 21:00:38 ]
pi_182034764
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:53 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Maar bruto zegt niets. Netto is wat ik hard op me rekening krijg.

Probleem is dan ook dat ik niet precies weet wat ik bruto wil hebben, aangezien hier ook de eventuele bijtelling vanaf gaat.
je netto salaris hangt af van je persoonlijke omstandigheden. Bruto is hetgeen je werkgever betaald excl pensioenpremies en dat is dus voor hem interessant.

Niemand praat over netto salaris bij onderhandelingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182034786
quote:
99s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:00 schreef CrashO het volgende:
Maar van je bruto gaan naast bijtelling en belasting, ook nog dingen als pensioen regeling. Dus wij kunnen zonder info ook weinig zeggen.

Maar als grove leidraad, zou ik uitgaan van zo'n 4k minimaal met je eisen. Gezien je huidige salaris lijkt me dat ietwat hoog gegrepen. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen..
4k lijkt mij overdreven hoog, maar zo moet je ook beginnen inderdaad.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182035012
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

4k lijkt mij overdreven hoog, maar zo moet je ook beginnen inderdaad.
Afhankelijk vanaf oa zijn auto en pensioen ed natuurlijk.
Maar als hij voor zijn eigen pensioen zorgt en een rolschaats (VW Up) gaat rijden, zal hij nog steeds rond de 3500 moeten gaan pakken om op 2300 netto te komen. 22% bijtelling tikt aan. En ik hoop dat hij toch wel iets van pensioen mee gaat nemen in zijn deal.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 21:19:37 ]
pi_182035680
quote:
99s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:16 schreef CrashO het volgende:

[..]

Afhankelijk vanaf oa zijn auto en pensioen ed natuurlijk.
Maar als hij voor zijn eigen pensioen zorgt en een rolschaats (VW Up) gaat rijden, zal hij nog steeds rond de 3500 moeten gaan pakken om op 2300 netto te komen. 22% bijtelling tikt aan. En ik hoop dat hij toch wel iets van pensioen mee gaat nemen in zijn deal.
Rolschaats :D

Pas op dat je je hand niet overspeelt. Kunt beter inzetten op zaken als pensioen e.d.
Alius aliud dicit
pi_182035812
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:45 schreef denattedweil het volgende:
Eindelijk is het zover.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer relevante info over werkzaamheden staan in mijn voorgaande 2 topics.
Wat zou je gaan verdienen bij een andere werkgever ?
En heb je het naar je zin op je huidige plek ?

Ik ben pas geswitcht en heb er geen seconde spijt van. Veel beter salaris 13e maand, auto, iPhone, laptop en mega veel vrijheid en een baas uit duizenden !
Ik was hier...
pi_182035868
Verkeerde topic. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 20 september 2018 @ 22:16:47 #11
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_182036498
Zojuist even gekeken naar m'n pensioen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik rij nu geen auto van de zaak dus buiten de loonheffing word er verder niets ingehouden

Ik ben nog niet op het punt gekomen om daadwerkelijk op gesprek te gaan. Bij diverse vacatures zie ik dat het salaris schommelt tussen de 2500-4000. Sommige met auto, sommige zonder. Over specifieke zaken zoals pensioen bij andere werkgevers weet ik dus niet. Vaak zit er wel winstdeling bij.
pi_182036594
2300 Netto overhouden na eigen bijdrage van je lease auto, eventuele pensioenpremie, sociale lasten... Dan zit je al snel aan de 3800, zo niet meer. Lijkt mij eerlijk gezegd behoorlijk onrealistisch voor jouw werkzaamheden, denk dat je met 3200 bruto tevreden mag zijn. (Je kan het natuurlijk altijd proberen, wie weet valt het mee :))
  donderdag 20 september 2018 @ 22:22:59 #13
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_182036643
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

4k lijkt mij overdreven hoog, maar zo moet je ook beginnen inderdaad.
Afkomend van +/-2500 lijkt dit wel hoog inderdaad. De laagste klasse auto's welke accountmanagers rijden zijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zover ik mijn werkgever kan inschatten denk ik dat het een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gaat worden, mocht het doorgaan. Dit zijn de auto's die andere mensen van kantoor rijden, buiten de directie.

Dit zijn auto's die toch wel in de 22% kunnen vallen, dus daarmee kijkend zou ik wel rond de 4k moeten beginnen inderdaad.
  donderdag 20 september 2018 @ 22:27:11 #14
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_182036740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:21 schreef jroz het volgende:
2300 Netto overhouden na eigen bijdrage van je lease auto, eventuele pensioenpremie, sociale lasten... Dan zit je al snel aan de 3800, zo niet meer. Lijkt mij eerlijk gezegd behoorlijk onrealistisch voor jouw werkzaamheden, denk dat je met 3200 bruto tevreden mag zijn. (Je kan het natuurlijk altijd proberen, wie weet valt het mee :))
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182038493
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:53 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Maar bruto zegt niets. Netto is wat ik hard op me rekening krijg.

Probleem is dan ook dat ik niet precies weet wat ik bruto wil hebben, aangezien hier ook de eventuele bijtelling vanaf gaat.
Snap dit nooit zo goed. Je kunt toch berekenen wat je bruto moet verdienen in netto genoeg over te houden? Bijtelling Kan je ook prima berekenen. Ga naar berekenhet.nl en je kan je toekomstige werkgever ook presenteren waar hij aan toe is. Binnen komen met rekensommetjes die ze zelf moeten oplossen of geen lekkere binnenkomer.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182038768
Het zou me verrassen als je werkgever ineens akkoord gaat met ¤ 4k én een auto. Dat is zo ongeveer een verdubbeling en daarmee eigenlijk compleet ongeloofwaardig.

Schat je eigen onmisbaarheid niet te hoog in. In de praktijk blijkt eigenlijk nagenoeg altijd dat niemand onmisbaar of niet-vervangbaar is.

Wat 'vragen' betreft: persoonlijk zou ik gaan voor een net salaris, reiskostenvergoeding, schriftelijke belofte voor een jaarlijkse salarisverhoging (tenzij je functioneren ruk is, uiteraard), regeling voor overwerk, pensioen en scholingsbudget voor het halen van wat extra certificaten. Heb je op de lange termijn meer plezier van dan van een Skoda Fabia ;)
  vrijdag 21 september 2018 @ 00:12:06 #17
286575 Roces18
Chef de party
pi_182038833
Heb altijd het idee dat je bij dergelijke salarisonderhandelingen nooit meer dan 750¤ erbij zal krijgen.

Daarnaast toont onderzoek aan dat het merendeel binnen een half jaar alsnog weg is. Bevalt het werk niet dan kan je er wel meer geld voor krijgen maar dat verandert je motivatie niet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182051460
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:51 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Snap dit nooit zo goed. Je kunt toch berekenen wat je bruto moet verdienen in netto genoeg over te houden? Bijtelling Kan je ook prima berekenen. Ga naar berekenhet.nl en je kan je toekomstige werkgever ook presenteren waar hij aan toe is. Binnen komen met rekensommetjes die ze zelf moeten oplossen of geen lekkere binnenkomer.
Je netto salaris hangt van vele factoren of die persoonlijk zijn, vandaar dat het altijd lastig is om daarover te onderhandelen. Bruto daarintegen is het bedrag wat je daadwerkelijk verdiend.
Je hebt het toch ook niet over hoe hoog je spaargeld moet zijn?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182051472
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 00:12 schreef Roces18 het volgende:
Heb altijd het idee dat je bij dergelijke salarisonderhandelingen nooit meer dan 750¤ erbij zal krijgen.

Daarnaast toont onderzoek aan dat het merendeel binnen een half jaar alsnog weg is. Bevalt het werk niet dan kan je er wel meer geld voor krijgen maar dat verandert je motivatie niet.
750 euro bruto erbij in deze categorie van salaris is ook al aanzienlijk en zeldzaam.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182051500
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 00:07 schreef Queller het volgende:
Schat je eigen onmisbaarheid niet te hoog in. In de praktijk blijkt eigenlijk nagenoeg altijd dat niemand onmisbaar of niet-vervangbaar is.
:Y ik ken genoeg verhalen van mensen die echt heel serieus meenden dat hun werk onmisbaar was en dat de gehele productie onderuit zou gaat als hij er niet was. Na ontslag liep het verder als een zonnetje, omdat dan andere mensen dit overnemen, die het normaal niet deden omdat hij het wel deed.
Onmisbaarheid van een werknemer is een zeldzaamheid en als het zo is verkeerd management.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 21 september 2018 @ 21:56:09 #21
286575 Roces18
Chef de party
pi_182055689
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

:Y ik ken genoeg verhalen van mensen die echt heel serieus meenden dat hun werk onmisbaar was en dat de gehele productie onderuit zou gaat als hij er niet was. Na ontslag liep het verder als een zonnetje, omdat dan andere mensen dit overnemen, die het normaal niet deden omdat hij het wel deed.
Onmisbaarheid van een werknemer is een zeldzaamheid en als het zo is verkeerd management.
Werk valt altijd wel over te nemen, maar het komt de kwaliteit vaak niet ten goede.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182058407
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:56 schreef Roces18 het volgende:
Werk valt altijd wel over te nemen, maar het komt de kwaliteit vaak niet ten goede.
Ik heb andere ervaring. Je denkt dat iemand onmisbaar is, dan gaat iemand en blijkt zijn (haar) opvolger het ook prima te kunnen en blijken er door de frisse wind zelfs dingen ineens opgelost te kunnen worden.
pi_182061842
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niemand praat over netto salaris bij onderhandelingen.
Niemand? Ik ken er een paar. Gewoon de werkgever een proforma salarisstrookje uit laten draaien. Vooral handig als je wisselt van pensioenfonds. Er bestaan grote verschillen in pensioenpremies.
pi_182062149
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:40 schreef GX3 het volgende:

[..]
Er bestaan grote verschillen in pensioenpremies.
Pensioenfondsen kosten rond de 12%, enkele tiendenprocenten schelen ze van elkaar. Misschien de kleine bedrijfsfondsen zijn anders, maar de grote schelen amper van elkaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182062157
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:56 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Werk valt altijd wel over te nemen, maar het komt de kwaliteit vaak niet ten goede.
Mijn ervaring is toch echt anders....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')