abonnement Unibet Coolblue
pi_182031873
Onderstaande brief ontving ik een week geleden:



Nu dacht ik in eerste instantie aan een nepbrief, gezien de vele fouten die er in staan. Zo woon ik niet aan nr 53/12 maar op nr 53 met een andere toevoeging, is mijn naam in de aanhef verkeerd gespeld, staat er een 2e naam bij van ene Elisabeth van wie ik nog nooit heb gehoord en staan er data in van een maand geleden (zie o.a. dagtekening). Het enige wat overeenkomt is mijn achternaam in de adressering (tezamen met de andere onbekende persoon) en het huisnummer (zonder toevoeging).

Maar nu ik vandaag een tweede brief heb ontvangen met opnieuw het verzoek contact op te nemen met de ambtenaar wil ik voordat ik bel hier om advies vragen. Ik vraag mij bv. af aan wie de overtreding nu is gericht gezien de vele fouten in de adressering. Ik woon in een studentenflat waar er per verdieping 13 verschillende kamers zijn. Beneden zijn er brievenbussen met voor elke verdieping een aparte bus. Ik let altijd heel goed op mijn post, precies om dit soort dingen te voorkomen, en het is onmogelijk dat er een brief van mij in een vuilniszak zit welke door mij op straat is gezet. Ik vermoed dus dat er een poststuk via een andere bewoner in een willekeurige vuilnisbak op één van de verdiepingen terecht is gekomen. En dat deze vervolgens bij de containers buiten is gezet.

Iemand die in een vergelijkbare situatie heeft gezeten? Ik heb wel begrepen dat het boetebeleid omtrent dit soort overtredingen abnormaal streng is. Zo kun je iedereen een hak zetten door vuilniszakken met daarin een brief voor die persoon op straat achter te laten op willekeurige plekken in de stad. Zodra die zak wordt gevonden door BOA's maakt het niet uit of je 5 of 10km verderop woont. Je bent verantwoordelijk. Daarom ben ik best wel huiverig te gaan bellen en vraag ik graag eerst jullie advies :)
  donderdag 20 september 2018 @ 18:38:17 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182031927
Misschien schrijven ze de persoon aan die het er langst woont of het langst geregistreerd staat? Zeker bij studentenhuizen zal er een hoge mate van verloop zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 20 september 2018 @ 18:46:33 #3
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182032078
Heb je troep op straat gegooit waarbij je adresgegevens zaten? Dan zal je wel moeten bellen.

zo niet laat ze maar bewijzen dat t van jou is
Man of Steal.
pi_182032080
Ik zou bellen met 14020 en vragen of ze je willen doorverbinden met de betreffende afdeling zodat je kan navragen of die brief van de gemeente komt.

NIET het nummer in de brief bellen in ieder geval.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 20 september 2018 @ 18:49:20 #5
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182032116
Gewoon zeggen dat je geen troep op straat gooit en dat je graag wilt weten hoe ze hierop zijn gekomen.

Vraag me altijd al af hoe dit precies werkt dus ik zal dit met interesse gaan volgen :7
Man of Steal.
pi_182032161
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:49 schreef SuperNeger het volgende:
Gewoon zeggen dat je geen troep op straat gooit en dat je graag wilt weten hoe ze hierop zijn gekomen.

Vraag me altijd al af hoe dit precies werkt dus ik zal dit met interesse gaan volgen :7
Ze bekijken of er post in bij het afval ligt met een adres en dan krijg je de boete. DIt is genoeg bewijs om een boete te geven. Dit komt omdat de brief al afval is en die is van jou omdat je adres erop staat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 20 september 2018 @ 18:52:01 #7
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182032180
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ze bekijken of er post in bij het afval ligt met een adres en dan krijg je de boete. DIt is genoeg bewijs om een boete te geven.
Naja alleen je adres lijkt me niet. Je naam moet ook kloppen. Want stel er wonen meer mensen in dat complex wat bij hem dus zo is.
Man of Steal.
pi_182032195
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:52 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Naja alleen je adres lijkt me niet. Je naam moet ook kloppen. Want stel er wonen meer mensen in dat complex wat bij hem dus zo is.
Nee adres is genoeg en de hoofdbewoner krijgt die boete.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 20 september 2018 @ 18:53:20 #9
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182032208
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee adres is genoeg en de hoofdbewoner krijgt die boete.
Dus als ik iemand niet mag print ik zijn adres uit op een envelop en vervolgens flikker ik die met allemaal zooi ergens neer.

Yeah right. :') Bewijzen dat het echt van jou afkomstig is lijkt me wel nodig.
Man of Steal.
pi_182032218
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Dus als ik iemand niet mag print ik zijn adres uit op een envelop en vervolgens flikker ik die met allemaal zooi ergens neer.

Yeah right. :') Bewijzen dat het echt van jou afkomstig is lijkt me wel nodig.
Dat kan. Je hoeft me niet te geloven hoor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 20 september 2018 @ 18:55:14 #11
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182032256
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat kan. Je hoeft me niet te geloven hoor.
als het een brief is van een bedrijf waar jij klant van bent of zo dan is het natuurlijker realistischer maar ja als ik ts was zou ik eerst eens vragen om bewijs of vragen hoe ze hierop zijn gekomen

neem aan dat er dan ook fotos gemaakt zullen zijn?
Man of Steal.
pi_182032270
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:55 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

als het een brief is van een bedrijf waar jij klant van bent of zo dan is het natuurlijker realistischer maar ja als ik ts was zou ik eerst eens vragen om bewijs of vragen hoe ze hierop zijn gekomen

neem aan dat er dan ook fotos gemaakt zullen zijn?
Wie sturen er anders nog tegenwoordig brieven dan?
Je penvriendin? :')
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 20 september 2018 @ 18:56:39 #13
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182032280
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wie sturen er anders nog tegenwoordig brieven dan?
Je penvriendin? :')
Misschien was t reclame en dna geef je gewoon de postbode de schuld
Man of Steal.
pi_182032824
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Dus als ik iemand niet mag print ik zijn adres uit op een envelop en vervolgens flikker ik die met allemaal zooi ergens neer.

Yeah right. :') Bewijzen dat het echt van jou afkomstig is lijkt me wel nodig.
Dat klopt hoor. Lees deze recente uitspraak maar eens vanaf paragraaf 3: https://uitspraken.rechts(...)CLI:NL:RVS:2018:2432

quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou bellen met 14020 en vragen of ze je willen doorverbinden met de betreffende afdeling zodat je kan navragen of die brief van de gemeente komt.

NIET het nummer in de brief bellen in ieder geval.
Dit ga ik doen idd, bedankt
  donderdag 20 september 2018 @ 19:28:20 #15
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182032845
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:26 schreef julian6 het volgende:

[..]

Dat klopt hoor. Lees deze recente uitspraak maar eens vanaf paragraaf 3: https://uitspraken.rechts(...)CLI:NL:RVS:2018:2432

[..]

Dit ga ik doen idd, bedankt
ik krijg zovaak post van verkeerde straten of nummers in mn brievenbus en als ik dat op straat gooi is het dus hun schuld? Nogmaals schuldig tot onschuldig is bewezen.
Man of Steal.
pi_182032857
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:28 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

ik krijg zovaak post van verkeerde straten of nummers in mn brievenbus en als ik dat op straat gooi is het dus hun schuld? Nogmaals schuldig tot onschuldig is bewezen.
Jep, dan is het hun schuld.
  donderdag 20 september 2018 @ 19:29:16 #17
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182032863
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:29 schreef julian6 het volgende:

[..]

Jep, dan is het hun schuld.
zo ga ik een paar mensen een oor aan naaien als ik ze niet mag
Man of Steal.
pi_182032882
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:29 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

zo ga ik een paar mensen een oor aan naaien als ik ze niet mag
Je hebt de hoogste bestuursrechter aan je zijde iig ^O^

Belachelijke uitspraak, maar kan mij wel een hoop geld gaan kosten :{
  donderdag 20 september 2018 @ 19:31:46 #19
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182032897
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:30 schreef julian6 het volgende:

[..]

Je hebt de hoogste bestuursrechter aan je zijde iig ^O^

Belachelijke uitspraak, maar kan mij wel een hoop geld gaan kosten :{
maar nu blijft de vraag heb je troep naast de container gegooid of niet?
Man of Steal.
pi_182032909
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:31 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

maar nu blijft de vraag heb je troep naast de container gegooid of niet?
Nee, zoals ook in de OP staat.
pi_182033216
Ehm

Als het echt is, dan hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Laat ze maar die bon van 95, - schrijven als ze zo zeker van hun zaak zijn.

Zijn ze dat niet, dan is alles wat jij gaat zeggen/verklaren alleen maar om jou in de problemen te brengen.

Lekker helemaal niet reageren dus.

Mocht er toch nog een bon komen, dan kan je altijd nog in bezwaar daartegen.
Dum de dum
pi_182033229
Aangezien er een hoop zaken niet kloppen, zou ik inderdaad het bewijs opvragen. Als dat dan een brief is met de foutieve nummertoevoeging, kun je in ieder geval aannemelijk maken dat deze brief nooit bij jou bezorgd is en het afval ook ergens anders vandaan kan komen.

Overigens hoeft het feit dat de gemeente een andere nummertoevoeging hanteert dan jijzelf, nog niet zoveel te zeggen. In mijn vorige huis woonde ik volgens de gemeente op C, volgens het waterbedrijf op III, volgens KPN op 3e.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_182033921
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:53 schreef Fe2O3 het volgende:
Ehm

Als het echt is, dan hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Laat ze maar die bon van 95, - schrijven als ze zo zeker van hun zaak zijn.

Zijn ze dat niet, dan is alles wat jij gaat zeggen/verklaren alleen maar om jou in de problemen te brengen.

Lekker helemaal niet reageren dus.

Mocht er toch nog een bon komen, dan kan je altijd nog in bezwaar daartegen.
Dit is inderdaad een vrees van mij. Graaf ik niet mijn eigen graf door te bellen en mn identiteit kenbaar te maken?

En mocht er inderdaad een boete komen, hoef ik daar dan iets mee te doen nu die niet juist is geadresseerd?

De toevoeging achter mijn huisnummer is overigens een heel ander cijfer dan in de adresregel staat.
pi_182034191
Heb dit ook een keer gehad toen een andere student van mijn verdieping zijn trash op straat had gegooid.
Ik was toen hoofdhuurder dus was mijn verantwoordelijkheid waar hij zijn afval liet :')

Kreeg alleen een waarschuwing tho, daarna zou t een bekeuring worden
pi_182034831
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:33 schreef julian6 het volgende:
Graaf ik niet mijn eigen graf door te bellen en mn identiteit kenbaar te maken?
alsof ze daar niet met 1 muisklik achter komen.... :')
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')