abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182031411
Goedenavond,

Onderstaande vraag omdat ik via het internet verder niet veel wijzer word:

Je hebt een bedrag aan inkomstenbelasting te betalen met een uiterste datum van betaling. Je betaalt 3 dagen na het verlopen van de vervaldatum, wat is dan het percentage wat er berekend wordt
aan invorderingsrente voor die 3 dagen dat je te laat betaald?

Als voorbeeld: te betalen bedrag 734 euro met uiterlijke betaaldatum 14 oktober en de daadwerkelijk betaling geschiedt 17 oktober. Ze geven aan dat het geld er dan definitief op moet staan maar dit lijkt me dezelfde dag van betaling.

Hoor graag of iemand mij kan helpen hiermee! Bij voorbaat dank!
pi_182032091
Of iemand die weet of het onder de coulancetermijn valt indien je binnen 7 dagen na verlopen van de uiterste betaaldatum hebt betaald?
pi_182032117
Dat is de wettelijke rente. Als je die wilt weten zal je moeten bellen met de belastingdienst.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 20 september 2018 @ 19:22:03 #4
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182032768
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:14 schreef HulkHeld het volgende:
Goedenavond,

Onderstaande vraag omdat ik via het internet verder niet veel wijzer word:

Je hebt een bedrag aan inkomstenbelasting te betalen met een uiterste datum van betaling. Je betaalt 3 dagen na het verlopen van de vervaldatum, wat is dan het percentage wat er berekend wordt
aan invorderingsrente voor die 3 dagen dat je te laat betaald?

Als voorbeeld: te betalen bedrag 734 euro met uiterlijke betaaldatum 14 oktober en de daadwerkelijk betaling geschiedt 17 oktober. Ze geven aan dat het geld er dan definitief op moet staan maar dit lijkt me dezelfde dag van betaling.

Hoor graag of iemand mij kan helpen hiermee! Bij voorbaat dank!
Van 15 oktober tot en met 16 oktober betaal je in theorie invorderingsrente, dus voor twee dagen. Maar best kans dat ze er niets mee doen.

Het percentage ligt momenteel op 4 procent, wat twee keer zo hoog is als de wettelijke rente voor niet-handelstransacties.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 20-09-2018 19:27:54 ]
pi_182032885
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:14 schreef HulkHeld het volgende:
Onderstaande vraag omdat ik via het internet verder niet veel wijzer word:
Beter zoeken.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_182033082
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

Van 15 oktober tot en met 16 oktober betaal je in theorie invorderingsrente, dus voor twee dagen. Maar best kans dat ze er niets mee doen.

Het percentage ligt momenteel op 4 procent, wat twee keer zo hoog is als de wettelijke rente voor niet-handelstransacties.
ik had dat idee al, bedankt!!
pi_182033087
quote:
ik kwam meerdere tegenstrijdige berichten tegen, vandaar voor de zekerheid de vraag ;)
pi_182090227
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

Van 15 oktober tot en met 16 oktober betaal je in theorie invorderingsrente, dus voor twee dagen. Maar best kans dat ze er niets mee doen.

Het percentage ligt momenteel op 4 procent, wat twee keer zo hoog is als de wettelijke rente voor niet-handelstransacties.
Hi Zelva,

Wat bedoelde je met: je hebt best kans dat ze er niks mee doen? Is dat vanwege de 7 dagen waaruit de coulancetermijn bestaat?
pi_182090394
Bij de laatste of enige betaling wordt geen invorderingsrente in rekening gebracht als deze onder de ¤26 ofzo is. 4 procent op jaarbasis,¤734 en 2 dagen te laat. Geen invorderingsrente dus
pi_182323649
Wordt sowieso niet een herinnering verstuurd voordat de rente begint te lopen?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')