abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 september 2018 @ 17:25:28 #1
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182030447
De eerste keer dat ik mediteerde, járen en járen terug, wurmde ik mezelf in kleermakerszit, deed mijn ogen dicht en wachtte tot het stil werd in mijn hoofd. Dat gebeurde niet :+
Járen en járen later besloot ik het mediteren nog een kans te geven. Ik heb de app 'Headspace' gedownload, en na wat vallen en opstaan, is het me nu al 7 dagen achter elkaar gelukt om te mediteren. Yay!

Het is maar 10 minuten per dag zodra ik wakker word, maar mijn dag begint echt een stuk relaxter. In het begin duurden die 10 minuten ook lááng, maar nu is het voorbij voor ik het weet.

Hoe mediteer jij en wat levert het jou op?
With the stars as her umbrella
  donderdag 20 september 2018 @ 17:34:15 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182030615
Ik wil graag een keer mediteren om rustiger te worden maar ik heb het geduld er niet voor.
Man of Steal.
  donderdag 20 september 2018 @ 17:44:51 #3
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182030840
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:34 schreef SuperNeger het volgende:
Ik wil graag een keer mediteren om rustiger te worden maar ik heb het geduld er niet voor.
Heel herkenbaar. Ik vond het ook saai.
Met de app die ik heb start je met de 'Basic', dat zijn oefeningen van 3 of 5 minuten en je wordt er doorheen geloodst ook. Echt heel prettig.


Ik heb geen aandelen in het bedrijf :+
With the stars as her umbrella
pi_182031116
Ik probeer ook nog te zoeken naar een meditatievorm welke bij mij past.
Ik kwam op internet een lijstje tegen van de verschillende manieren van mediteren. De ene is puur ademhaling terwijl anderen je meer op muziek of herhalende woorden/zinnen/deuntje kan meezingen (in je hoofd).
  donderdag 20 september 2018 @ 18:21:33 #5
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182031598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:56 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik probeer ook nog te zoeken naar een meditatievorm welke bij mij past.
Ik kwam op internet een lijstje tegen van de verschillende manieren van mediteren. De ene is puur ademhaling terwijl anderen je meer op muziek of herhalende woorden/zinnen/deuntje kan meezingen (in je hoofd).

Ga je ze proberen? Ben benieuwd wat werkt voor jou en waarom.

Zelf vind ik de ademhalingstechnieken wel prettig. Dat zorgt bij mij voor de minste afleiding.
Maar dat andere heb ik nooit geprobeerd dus wie weet...
With the stars as her umbrella
pi_182032009
Zazen gedaan onder leer van iemand vervolgens overgeschakeld op vipassana.
Ook ben ik bekend met pranayama oefeningen vanuit de yoga.

Vipassana 20 minuten per dag voor het slapen gaan. Waarom? Geen idee.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 18:43:13 ]
pi_182032825
Vipassana doe ik ook wel eens.
het helpt mij wel :)
pi_182033172
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:21 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Zelf vind ik de ademhalingstechnieken wel prettig. Dat zorgt bij mij voor de minste afleiding.
Maar dat andere heb ik nooit geprobeerd dus wie weet...
Ik heb niet heel lang geleden een mindfulness-training gedaan bij 'mijn' psychologe (maar tijdens die training was ze dat uiteraard niet).

Nooit gedacht dat ik mijn ademhaling fijn zou vinden.. Het horen van mijn hart of iemand anders zijn of haar hart vind ik bijvoorbeeld niet prettig. Maar de ademhalingstechniek(en) werken voor mij heel goed.

Ik gebruik ze als ik in paniek ben of als ik ineens vette stress heb op mijn werk en even rustig moet worden/doen.

Ik draag op het werk ook een klein wit steentje bij me die mij eraan helpt herinneren (klinkt misschien raar, maar anders vergeet ik het juist dóór de stress/hectiek.. en dan valt mijn oog op mijn steentje die ik bewust in de weg leg en dan denk ik; Oh ja. Adem in, adem uit.)

Ik heb het gelukkig niet elke dag nodig, zelfs niet elke week, maar ik merk wel dat je moet blijven oefenen, anders gaat het steeds een stukje minder makkelijk.
  donderdag 20 september 2018 @ 20:18:58 #9
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182033661
quote:
11s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:43 schreef Argo het volgende:
Zazen gedaan onder leer van iemand vervolgens overgeschakeld op vipassana.
Ook ben ik bekend met pranayama oefeningen vanuit de yoga.

Vipassana 20 minuten per dag voor het slapen gaan. Waarom? Geen idee.
Oh wauw, dit klinkt zo vergevorderd _O_
20 minuten klinkt heel lang voor mij.
Heb je er veel baat bij in het dagelijks leven?

quote:
11s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Vipassana doe ik ook wel eens.
het helpt mij wel :)
Heb jij ook zo'n 10-daagse gedaan?
En hoe helpt het jou als ik vragen mag?
With the stars as her umbrella
  donderdag 20 september 2018 @ 20:21:56 #10
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182033722
quote:
14s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:50 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik heb niet heel lang geleden een mindfulness-training gedaan bij 'mijn' psychologe (maar tijdens die training was ze dat uiteraard niet).

Nooit gedacht dat ik mijn ademhaling fijn zou vinden.. Het horen van mijn hart of iemand anders zijn of haar hart vind ik bijvoorbeeld niet prettig. Maar de ademhalingstechniek(en) werken voor mij heel goed.

Ik gebruik ze als ik in paniek ben of als ik ineens vette stress heb op mijn werk en even rustig moet worden/doen.

Ik draag op het werk ook een klein wit steentje bij me die mij eraan helpt herinneren (klinkt misschien raar, maar anders vergeet ik het juist dóór de stress/hectiek.. en dan valt mijn oog op mijn steentje die ik bewust in de weg leg en dan denk ik; Oh ja. Adem in, adem uit.)

Ik heb het gelukkig niet elke dag nodig, zelfs niet elke week, maar ik merk wel dat je moet blijven oefenen, anders gaat het steeds een stukje minder makkelijk.
Zo'n steentje klinkt heel logisch juist. Een tastbare herinnering om diep adem te halen als je overspoeld wordt door wat dan ook.Goed idee!
En wat je zegt, als het versloft wordt het gewoon weer lastiger om toe te passen. Daarom probeer ik het 10 minuten per dag. Dat moet lukken.
With the stars as her umbrella
pi_182038020
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:18 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Oh wauw, dit klinkt zo vergevorderd _O_
20 minuten klinkt heel lang voor mij.
Heb je er veel baat bij in het dagelijks leven?

[..]

Heb jij ook zo'n 10-daagse gedaan?
En hoe helpt het jou als ik vragen mag?
Kom hier morgen op terug had bezoek en nu te veel gedronken. Waar wil je meer over weten? Ik heb ook tijdje boeddhisme bestudeerd en ook het yoga gebeuren ben geen expert maar zazen heb ik beoefend onder een leerling van een monnik abt uit een klooster.

Echter paste vipassana beter bij me of nouja ze duiden het vaak aan met vipassana maar eigenlijk is het geen echte vipassana maar de voorbereiding.
pi_182038262
Ik beschouw hypnose als een diepe meditatie. Heerlijk!
Resistance is futile.
pi_182038406
Wat is je doel met meditatie? Gewoon ff tot rust komen en rust ervaren, of wil je ermee tot spiritueel inzicht komen?
Eens kijken
pi_182042830
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:21 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ga je ze proberen? Ben benieuwd wat werkt voor jou en waarom.

Zelf vind ik de ademhalingstechnieken wel prettig. Dat zorgt bij mij voor de minste afleiding.
Maar dat andere heb ik nooit geprobeerd dus wie weet...
Ik ben heel snel afgeleid, mn gedachten vliegen ook alle kanten uit (AHD hoofd). Ik zoek nog naar een vorm welke bij mij past.
Ik heb geprobeerd bij een repeterend mantra youtube fulmpje tot rust te komen.
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:51:35 #16
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182043023
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:26 schreef Argo het volgende:

[..]

Kom hier morgen op terug had bezoek en nu te veel gedronken. Waar wil je meer over weten? Ik heb ook tijdje boeddhisme bestudeerd en ook het yoga gebeuren ben geen expert maar zazen heb ik beoefend onder een leerling van een monnik abt uit een klooster.

Echter paste vipassana beter bij me of nouja ze duiden het vaak aan met vipassana maar eigenlijk is het geen echte vipassana maar de voorbereiding.
Ik weet er weinig vanaf en ik vind het sowieso interessant om te weten. Ho ehet in z'n werk gaat, wat de verschillende technieken zijn of achterliggende gedachten.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:46 schreef Maharski het volgende:
Wat is je doel met meditatie? Gewoon ff tot rust komen en rust ervaren, of wil je ermee tot spiritueel inzicht komen?
In de eerste plaats rust. Ik ben altijd erg bezig met dat wat er nog gaat komen. Dat kán leuk zijn want je kunt je fantasie de vrije loop laten en mogelijkheden, mogelijkheden O+ Maar als dat doorslaat veroorzaakt het bij mij onrust, controledwang, passiviteit of angst. Helemaal niet nuttig.
Dus ik zoek voor mezelf een manier om met beiden benen op de grond te blijven, in het hier en nu.

Spiritueel inzicht door meditatie voelt nog iets te hoog gegrepen op dit moment :+
With the stars as her umbrella
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:53:57 #17
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182043084
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:41 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Ik ben heel snel afgeleid, mn gedachten vliegen ook alle kanten uit (AHD hoofd). Ik zoek nog naar een vorm welke bij mij past.
Ik heb geprobeerd bij een repeterend mantra youtube fulmpje tot rust te komen.
Oh dat klinkt aangenaam :D
Werkt het voor jou?

Ik luister geregeld naar zulke nummers trouwens, als mijn hoofd dreigt over te lopen :D
Maar intussen doe ik tien dingen tegelijkertijd, dus ik haal er niet echt uit wat er in zit.
With the stars as her umbrella
pi_182043530
Ik ga gewoon zitten, op mijn kont en in mijn hoofd.
1 + 1 = blauw
pi_182043953
Nee ik heb helaas nog niet mijn ding en ritme oid gevonden. Ik kan mij op momenten ook echt irriteren aan dat soort ohm melodietjes.
Merk dat wandelen of fietsen en vervolgens op een verlaten bankje zitten heel fijn is :-)
Maarja kost meer tijd en vanmorgen heeft de herfst zich aangekondigd...
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:30:16 #20
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182044425
Mij lukte het 3/4 jaar geleden echt uitstekend, maar nu echt totaal niet
meer. Ik raak afgeleid, mijn houding voelt niet goed (mijn rug rechthouden doet pijn), last van een slapende been.. best wel vervelend want het mediteren had mij best wel goed geholpen, totdat ik in een zware dip kwam. Nu voel ik mij beter en wil ik het oppakken, maar lukt het niet.
pi_182044701
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:51 schreef -Miauw- het volgende:
In de eerste plaats rust. Ik ben altijd erg bezig met dat wat er nog gaat komen. Dat kán leuk zijn want je kunt je fantasie de vrije loop laten en mogelijkheden, mogelijkheden Maar als dat doorslaat veroorzaakt het bij mij onrust, controledwang, passiviteit of angst. Helemaal niet nuttig.
Dus ik zoek voor mezelf een manier om met beiden benen op de grond te blijven, in het hier en nu.

Spiritueel inzicht door meditatie voelt nog iets te hoog gegrepen op dit moment
Oké, duidelijk.
In dat geval kan ik het zeer aanraden het ook bv lekker in bad te doen (als je die hebt), met etherische olie, mooi muziekje, misschien het geluid van klankschalen (youtube zat van te vinden). Dat is heel rustgevend.
Voorbeeld van een muziekje:
Geleide meditatie is ook aan te raden. Kun je allemaal op zoeken op youtube.
Eens kijken
pi_182045202
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:30 schreef -Phineas- het volgende:
Mij lukte het 3/4 jaar geleden echt uitstekend, maar nu echt totaal niet
meer. Ik raak afgeleid, mijn houding voelt niet goed (mijn rug rechthouden doet pijn), last van een slapende been.. best wel vervelend want het mediteren had mij best wel goed geholpen, totdat ik in een zware dip kwam. Nu voel ik mij beter en wil ik het oppakken, maar lukt het niet.
Is je houding dan wel echt goed?
Ik heb geleerd om mijn bekken wat naar voren te kantelen en daar mezelf op te laten zakken (voelt echt alsof ik als een zak aardappelen neergekwakt ben). Dan heb ik bijna 0.0% last.

Terwijl wanneer ik (voor mijn gevoel) recht ga zitten, ik het nog geen 10 minuten volhou. Dan gaat het pijn doen en ben ik continu aan het verzitten waardoor mediteren een uitdaging wordt.

Waarom doe je het anders niet gewoon een keer liggend? ^O^ Dan leg je het obstakel van je juiste houding in ieder geval even opzij.
pi_182049306
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:13 schreef Anne het volgende:

[..]

Is je houding dan wel echt goed?
Ik heb geleerd om mijn bekken wat naar voren te kantelen en daar mezelf op te laten zakken (voelt echt alsof ik als een zak aardappelen neergekwakt ben). Dan heb ik bijna 0.0% last.

Terwijl wanneer ik (voor mijn gevoel) recht ga zitten, ik het nog geen 10 minuten volhou. Dan gaat het pijn doen en ben ik continu aan het verzitten waardoor mediteren een uitdaging wordt.

Waarom doe je het anders niet gewoon een keer liggend? ^O^ Dan leg je het obstakel van je juiste houding in ieder geval even opzij.
Waarom niet gewoon zittend in een doodnormale stoel?

Tenzij je gelooft in chakra's en zulks kan je liggen, zitten, staan en wandelen. Je kan zelfs een herhaaldelijke fysieke handeling uitvoeren, van kraaltjes door je handen laten gaan of breien.

Zelf kan ik niet in de klassieke lotushouding zitten omdat ik niet zo flexibel ben als dat en op mijn knieen kan ik ook niet zitten, want dat doet pijn. Twee meditatiekussentjes helpen overigens wel, zo'n matje en zo'n poefje. Maar het is totaal niet nodig.

Om terug te komen op wat ik eerder zei; gewoon zitten. Op je kont en in je hoofd. Meer is niet nodig.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 21 september 2018 @ 16:57:11 #24
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182049971
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:13 schreef Anne het volgende:

[..]

Is je houding dan wel echt goed?
Ik heb geleerd om mijn bekken wat naar voren te kantelen en daar mezelf op te laten zakken (voelt echt alsof ik als een zak aardappelen neergekwakt ben). Dan heb ik bijna 0.0% last.

Terwijl wanneer ik (voor mijn gevoel) recht ga zitten, ik het nog geen 10 minuten volhou. Dan gaat het pijn doen en ben ik continu aan het verzitten waardoor mediteren een uitdaging wordt.

Waarom doe je het anders niet gewoon een keer liggend? ^O^ Dan leg je het obstakel van je juiste houding in ieder geval even opzij.
Ik heb geleerd om te mediteren met een rechte rug inderdaad..


Liggend kan ik wel proberen.. dan lig ik ook tenminste recht.

Mijn houding is trouwens sowieso niet goed, want ik heb al onderrugklachten. Ik moet mijn rugspieren meer trainen.
  vrijdag 21 september 2018 @ 16:58:47 #25
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182049990
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:46 schreef Maharski het volgende:

[..]

Oké, duidelijk.
In dat geval kan ik het zeer aanraden het ook bv lekker in bad te doen (als je die hebt), met etherische olie, mooi muziekje, misschien het geluid van klankschalen (youtube zat van te vinden). Dat is heel rustgevend.
Voorbeeld van een muziekje:
Geleide meditatie is ook aan te raden. Kun je allemaal op zoeken op youtube.
Thanks! Goeie.
With the stars as her umbrella
  vrijdag 21 september 2018 @ 16:59:13 #26
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182049996
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:22 schreef Kamina het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon zittend in een doodnormale stoel?

Tenzij je gelooft in chakra's en zulks kan je liggen, zitten, staan en wandelen. Je kan zelfs een herhaaldelijke fysieke handeling uitvoeren, van kraaltjes door je handen laten gaan of breien.

Zelf kan ik niet in de klassieke lotushouding zitten omdat ik niet zo flexibel ben als dat en op mijn knieen kan ik ook niet zitten, want dat doet pijn. Twee meditatiekussentjes helpen overigens wel, zo'n matje en zo'n poefje. Maar het is totaal niet nodig.

Om terug te komen op wat ik eerder zei; gewoon zitten. Op je kont en in je hoofd. Meer is niet nodig.
Kraaltjes door je handen laten gaan of breien is eerder mindfullness geloof ik.

Kussentjes is wel een goede idd.. ga ik zo proberen.
  vrijdag 21 september 2018 @ 16:59:53 #27
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182050009
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:52 schreef Roosgeluk het volgende:
Nee ik heb helaas nog niet mijn ding en ritme oid gevonden. Ik kan mij op momenten ook echt irriteren aan dat soort ohm melodietjes.
Merk dat wandelen of fietsen en vervolgens op een verlaten bankje zitten heel fijn is :-)
Maarja kost meer tijd en vanmorgen heeft de herfst zich aangekondigd...
_O-
Dan houdt het snel op ja. Natuurgeluiden dan? Zee vind ik ook vaak rustgevend klinken.
With the stars as her umbrella
  vrijdag 21 september 2018 @ 17:00:35 #28
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182050020
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:22 schreef Kamina het volgende:
Ik ga gewoon zitten, op mijn kont en in mijn hoofd.
En dan? :o
With the stars as her umbrella
pi_182050297
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:57 schreef -Phineas- het volgende:
Liggend kan ik wel proberen.. dan lig ik ook tenminste recht.
Risico is wel dat je in slaap valt dan haha.
Eens kijken
  vrijdag 21 september 2018 @ 17:35:04 #30
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182050632
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:17 schreef Maharski het volgende:

[..]

Risico is wel dat je in slaap valt dan haha.
Oja daarom deed ik het niet meer liggend _O-
pi_182050941
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:59 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Kraaltjes door je handen laten gaan of breien is eerder mindfullness geloof ik.

Kussentjes is wel een goede idd.. ga ik zo proberen.
Tomato, potato. :P

Qua kussens bedoelde ik zoiets als dit:

Maar maak ervan wat jij fijn vindt. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:00 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

En dan? :o
Blijven zitten. :D
1 + 1 = blauw
pi_182050956
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:57 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik heb geleerd om te mediteren met een rechte rug inderdaad..


Liggend kan ik wel proberen.. dan lig ik ook tenminste recht.

Mijn houding is trouwens sowieso niet goed, want ik heb al onderrugklachten. Ik moet mijn rugspieren meer trainen.
Dan zou ik yoga aanraden. Is ook meditatie, waar aandacht, beweging en ademhaling samenkomen, en tegelijkertijd train je heel je lichaam ermee. Zeker je rug- en core spieren.

Ik heb vroeger aan zen meditatie gedaan maar dat vond ik wel heel statisch, alleen maar zitten. Yoga is geweldig, alleen (zoals met zoveel dingen) moet je het wel een tijdje beoefenen voordat je echt de goede werking gaat ervaren.
  vrijdag 21 september 2018 @ 18:05:21 #33
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182051062
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:13 schreef Anne het volgende:

[..]

Is je houding dan wel echt goed?
Ik heb geleerd om mijn bekken wat naar voren te kantelen en daar mezelf op te laten zakken (voelt echt alsof ik als een zak aardappelen neergekwakt ben). Dan heb ik bijna 0.0% last.

Terwijl wanneer ik (voor mijn gevoel) recht ga zitten, ik het nog geen 10 minuten volhou. Dan gaat het pijn doen en ben ik continu aan het verzitten waardoor mediteren een uitdaging wordt.

Waarom doe je het anders niet gewoon een keer liggend? ^O^ Dan leg je het obstakel van je juiste houding in ieder geval even opzij.
O dankje.. bekken naar voren kantelen heeft geholpen. Net gemediteerd en voor het eerst sinds best een lange tijd (paar maanden geleden dat het mij lukte om goed zen te zijn) lukte het mij :)
  vrijdag 21 september 2018 @ 18:05:56 #34
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182051072
En het onweert hard en regent nu ook.
  vrijdag 21 september 2018 @ 18:08:06 #35
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182051104
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:57 schreef Kamina het volgende:

[..]

Tomato, potato. :P

Qua kussens bedoelde ik zoiets als dit:
[ afbeelding ]
Maar maak ervan wat jij fijn vindt. ;)

[..]

Blijven zitten. :D
Word je door die kussen ook gedwongen rechtop te zitten?
  vrijdag 21 september 2018 @ 18:10:34 #36
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182051138
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:58 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dan zou ik yoga aanraden. Is ook meditatie, waar aandacht, beweging en ademhaling samenkomen, en tegelijkertijd train je heel je lichaam ermee. Zeker je rug- en core spieren.

Ik heb vroeger aan zen meditatie gedaan maar dat vond ik wel heel statisch, alleen maar zitten. Yoga is geweldig, alleen (zoals met zoveel dingen) moet je het wel een tijdje beoefenen voordat je echt de goede werking gaat ervaren.
Hm oké maar goede yoga is vgm wel echt duur. Misschien straks als ik ga werken/ werk heb gevonden.
pi_182051165
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:00 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

En dan? :o
Ik doe dat ook. De resultaten zijn erg goed. Gewoon gedachten binnen laten komen.
Kleermakerszit en middelvingers omhoog, wat een flauwekul.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182051198
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:10 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Hm oké maar goede yoga is vgm wel echt duur. Misschien straks als ik ga werken/ werk heb gevonden.
Wat vind jij duur? Een paar tientjes per maand? Je kan ook een goedkoop matje kopen en gratis lessen via youtube volgen.

En yoga betaalt zichzelf ruimschoots terug in de vorm van betere gezondheid.
pi_182051235
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:08 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Word je door die kussen ook gedwongen rechtop te zitten?
Ik kan me voorstellen dat je meer rechtop gaat zitten omdat je kont hoger zit doordat je knieen onder je heupen zijn.

Maar voor mij is de beste oefening om je rug te rechten simpelweg squatten en deadliften. Dat hoeft niet zwaar te zijn en je wordt ook geen she-hulk, dus geen zorgen.

Daarbij opent het je bekken en oefen je je bekkenspieren, wat heel veel andere voordelen heeft. :9
1 + 1 = blauw
pi_182051245
Bij mediteren komen gedachten en beelden binnen, die je heel anders laten denken. Tenminste, dat heb ik. Je komt volledig tot rust.
Soms ook bizarre dingen.

Het meest bizarre wat ik heb meegemaakt is dat ik verdrietig was "omdat mijn vrouw eerder was overleden dan voorzien".
Ik heb helemaal geen vrouw, maar er hing een zweem van waarheid om heen, iets dat echt zo was, net zoals je weet welke fiets in je schuur staat.
Toen ik weer terug in de meditatie ging, kwam weer dat verdriet terug en het was een voldongen feit.

Omdat het zo levensecht was, denk ik dat ik het echt heb meegemaakt, in een eerder leven.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 21 september 2018 @ 18:17:11 #41
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182051248
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:57 schreef Kamina het volgende:

[..]

Tomato, potato. :P

Qua kussens bedoelde ik zoiets als dit:
[ afbeelding ]
Maar maak ervan wat jij fijn vindt. ;)

[..]

Blijven zitten. :D
Mijn gedachten dwalen dan alsnog heel erg af :{
With the stars as her umbrella
pi_182051251
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:12 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik doe dat ook. De resultaten zijn erg goed. Gewoon gedachten binnen laten komen.
Kleermakerszit en middelvingers omhoog, wat een flauwekul.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 21 september 2018 @ 18:17:34 #43
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182051254
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:12 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik doe dat ook. De resultaten zijn erg goed. Gewoon gedachten binnen laten komen.
Kleermakerszit en middelvingers omhoog, wat een flauwekul.
Nou ja wat voor jou flauwekul is, werkt voor een ander wel.
With the stars as her umbrella
pi_182051326
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:17 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Nou ja wat voor jou flauwekul is, werkt voor een ander wel.
Nee je moet zo zitten dat je volledig ontspannen bent en op een gegeven moment je lichaam niet meer voelt. Je geest moet even vrij zijn en dan zie je dingen ook totaal anders. In zo'n kleermakerszit met fuckyou-vingers lukt je dat echt niet, tenminste mij niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182051336
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:17 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Mijn gedachten dwalen dan alsnog heel erg af :{
Geen probleem. Gewoon terugkeren en verder gaan met zitten. Het kan helpen om een object voor je te plaatsen.

Als ik één ding moet noemen dat ik nuttig vind aan de klassieke meditatiehouding is het een lichte tilt naar beneden van het hoofd en je oogleden laten rusten door je ogen/zicht ongeveer 45 graden naar beneden te richten.

Een object voor je neus kan dan helpen. Sommigen gebruiken een kaarsje, maar dat vind ik te fel. Ikzelf kijk naar een 'punt', wat dat ook moge zijn. Niet zozeer met mijn ogen, maar meer met mijn gedachten. Lastig uit te leggen, maar dat is wel iets dat je kan leren van meditatie (hoeft niet natuurlijk!).
Bij mij gaat dat punt ook gepaard met 'luisteren naar stilte'. Ik heb geleerd om een soort stilte te horen onder geluid. Dat kwam tot mij door simpeweg lange tijd te luisteren naar mijn ademhaling, puur uit noodzaak door maandenlange slapeloosheid in het verleden.
1 + 1 = blauw
pi_182051385
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:22 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee je moet zo zitten dat je volledig ontspannen bent en op een gegeven moment je lichaam niet meer voelt. Je geest moet even vrij zijn en dan zie je dingen ook totaal anders. In zo'n kleermakerszit met fuckyou-vingers lukt je dat echt niet, tenminste mij niet.
Sommigen zweren ook bij een handsymbool, iets dat in sommige religieuze stromingen terug komt. Van een gebedsvorm tot je duim op één of andere vinger of je handpalmen gericht naar boven, what the fuck ever.

Mijn handen leg ik gewoon compleet ontspannen neer (wat toevallig (?) wel twee kommetjes naar boven lijkt.
1 + 1 = blauw
pi_182051398
Om nog even bij andere levens te blijven: ik heb in die 40 jaar dat ik mediteer tot nu toe twee stervensherinneringen gekregen. Een was een gewone hartstilstand en de ander bij een belegering van een een of ander dorp waar ik woonde in primitieve tijden. Ik was geraakt door iets en ik weet nog dat ik stomverbaasd was dat ik zomaar dood was, ik had totaal niet door wat er gebeurd was, dat gevoel kreeg ik heel sterk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182051562
Een van de meest bekende meditatiedenkers is trouwens Albert Einstein. Hij ontdekte de relativiteitstheorie niet. Hij dacht hem bij elkaar. Dat zijn dingen die je kunt bereiken met meditatie. Net zoals: hoe denk je dat een God in elkaar zit, wat hij is, hoe denk je dat het universum in elkaar zit.

Omdat je alledaags vastzit in je eigen patroon vol met verplichtingen heb je nooit de kans om je gedachten de vrije loop te laten.
Bij meditatie laat je je gedachten de vrije loop. De geest is veel en veel krachtiger dan iedereen denkt. Je weet veel en veel meer, maar dat is afgesloten. Met mediteren kun je hier en daar een beetje het gordijn op een kier schuiven.

Einstein deed dat.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182051620
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:27 schreef Sigaartje het volgende:
Om nog even bij andere levens te blijven: ik heb in die 40 jaar dat ik mediteer tot nu toe twee stervensherinneringen gekregen. Een was een gewone hartstilstand en de ander bij een belegering van een een of ander dorp waar ik woonde in primitieve tijden. Ik was geraakt door iets en ik weet nog dat ik stomverbaasd was dat ik zomaar dood was, ik had totaal niet door wat er gebeurd was, dat gevoel kreeg ik heel sterk.
Weetje, ik geloof persoonlijk niet in dat soort dingen, maar heb wel een vergelijkbare ervaring waarbij ik in een vlaag plotseling al mijn levens beleefde, inclusief mijn mogelijke nakomelingen en alle levenservaringen die daarbij komen kijken. Nogmaals, ik geloof niet in dat dit een echt iets was, maar het veranderde heel mijn leven. Ik was plots content; alles mocht gebeuren, of gewoonweg niet.

Het was heel rustgevend en nog steeds. Bevrijdend. :)
1 + 1 = blauw
pi_182051647
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:38 schreef Sigaartje het volgende:
Een van de meest bekende meditatiedenkers is trouwens Albert Einstein. Hij ontdekte de relativiteitstheorie niet. Hij dacht hem bij elkaar. Dat zijn dingen die je kunt bereiken met meditatie. Net zoals: hoe denk je dat een God in elkaar zit, wat hij is, hoe denk je dat het universum in elkaar zit.

Omdat je alledaags vastzit in je eigen patroon vol met verplichtingen heb je nooit de kans om je gedachten de vrije loop te laten.
Bij meditatie laat je je gedachten de vrije loop. De geest is veel en veel krachtiger dan iedereen denkt. Je weet veel en veel meer, maar dat is afgesloten. Met mediteren kun je hier en daar een beetje het gordijn op een kier schuiven.

Einstein deed dat.
Hij scheen juist van die repetitieve handelingen te gebruiken om de meer complexe vraagstukken te laten borrelen op de achtergrond. Daarom deed hij zijn werk bij een patentenkantoor. ;)

Aan de andere kant was hij ook een racist schijnbaar. :P :')
1 + 1 = blauw
pi_182051666
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:40 schreef Kamina het volgende:

[..]

Weetje, ik geloof persoonlijk niet in dat soort dingen, maar heb wel een vergelijkbare ervaring waarbij ik in een vlaag plotseling al mijn levens beleefde, inclusief mijn mogelijke nakomelingen en alle levenservaringen die daarbij komen kijken. Nogmaals, ik geloof niet in dat dit een echt iets was, maar het veranderde heel mijn leven. Ik was plots content; alles mocht gebeuren, of gewoonweg niet.

Het was heel rustgevend en nog steeds. Bevrijdend. :)
Je omschrijft het precies ook zoals ik het voel.
Kijk, geloven in iets is een groot woord, maar het overkomt je gewoon. Later denk je: verdomd, dat was inderdaad zo, zo is het gegaan.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 21 september 2018 @ 18:52:51 #52
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182051812
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:22 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee je moet zo zitten dat je volledig ontspannen bent en op een gegeven moment je lichaam niet meer voelt. Je geest moet even vrij zijn en dan zie je dingen ook totaal anders. In zo'n kleermakerszit met fuckyou-vingers lukt je dat echt niet, tenminste mij niet.
Oh zo :D
With the stars as her umbrella
pi_182051830
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:43 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je omschrijft het precies ook zoals ik het voel.
Kijk, geloven in iets is een groot woord, maar het overkomt je gewoon. Later denk je: verdomd, dat was inderdaad zo, zo is het gegaan.
Dat is leuk om te lezen! O+

Ik denk dat meditatie en alles dat daarbij, wel of niet, komt kijen, heel persoonlijk is. Daarom zeg ik anderen ook altijd om zich niet blind te staren op voorbeelden, hoe fantastisch ze ook lijken.

Het is even een momentje voor jezelf. ;)
1 + 1 = blauw
  vrijdag 21 september 2018 @ 18:55:59 #54
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182051857
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:23 schreef Kamina het volgende:

[..]

Geen probleem. Gewoon terugkeren en verder gaan met zitten. Het kan helpen om een object voor je te plaatsen.

Als ik één ding moet noemen dat ik nuttig vind aan de klassieke meditatiehouding is het een lichte tilt naar beneden van het hoofd en je oogleden laten rusten door je ogen/zicht ongeveer 45 graden naar beneden te richten.

Een object voor je neus kan dan helpen. Sommigen gebruiken een kaarsje, maar dat vind ik te fel. Ikzelf kijk naar een 'punt', wat dat ook moge zijn. Niet zozeer met mijn ogen, maar meer met mijn gedachten. Lastig uit te leggen, maar dat is wel iets dat je kan leren van meditatie (hoeft niet natuurlijk!).
Bij mij gaat dat punt ook gepaard met 'luisteren naar stilte'. Ik heb geleerd om een soort stilte te horen onder geluid. Dat kwam tot mij door simpeweg lange tijd te luisteren naar mijn ademhaling, puur uit noodzaak door maandenlange slapeloosheid in het verleden.
Pfff slapeloosheid is verschrikkelijk :{

Ok, ik ga dit proberen, met een waxinelichtje. Zien hoe lang ik dat kan volhouden.
With the stars as her umbrella
pi_182051868
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:53 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat is leuk om te lezen! O+

Ik denk dat meditatie en alles dat daarbij, wel of niet, komt kijen, heel persoonlijk is. Daarom zeg ik anderen ook altijd om zich niet blind te staren op voorbeelden, hoe fantastisch ze ook lijken.

Het is even een momentje voor jezelf. ;)
Je komt tot rust en het is uitstekend relativeren. De levensrush is dan niet belangrijk meer.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182051901
Alleen, die beleving over een eerder overleden vrouw van me, daar schrok ik van. Omdat het zo echt was, als een echte levendige herinnering en dat twee keer.
Ik was echt even in de war (na de meditatie, tijdens de meditatie was het gewoon een waarheid). En ik moest er veel over denken. Die dingen gebeuren ook.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182051938
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:55 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Pfff slapeloosheid is verschrikkelijk :{

Ok, ik ga dit proberen, met een waxinelichtje. Zien hoe lang ik dat kan volhouden.
Yep, ik had het vannacht nog. Van de paar uur die ik maar had, bleven slechts enkele over. ;(

Mijn moeder, hoe laakbaar ze ook is, had ooit een heel wijze les door haar lijdenis, namelijk: ook dat gaat weer voorbij. Wat ze zei was: als je niet kan slapen, rust dan. Krtom, ogen dicht, liggen, en wachten. Als je dat lang genoeg noodgedwongen moet doen, dan kan je niet anders dan je ademhaling gebruiken alsof het klinkt als het tikken van een klok.

Frappant genoeg is dat een meditatie techniek, iets dat zij nooit heeft geweten en nog steeds niet weet. En zelfs vies van is, want zij is een van de meest nuchtere Nederlanders die ik ooit heb mogen ontmoeten. O+
1 + 1 = blauw
pi_182052028
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:22 schreef Kamina het volgende:
Waarom niet gewoon zittend in een doodnormale stoel?

Tenzij je gelooft in chakra's en zulks kan je liggen, zitten, staan en wandelen. Je kan zelfs een herhaaldelijke fysieke handeling uitvoeren, van kraaltjes door je handen laten gaan of breien.

Zelf kan ik niet in de klassieke lotushouding zitten omdat ik niet zo flexibel ben als dat en op mijn knieen kan ik ook niet zitten, want dat doet pijn. Twee meditatiekussentjes helpen overigens wel, zo'n matje en zo'n poefje. Maar het is totaal niet nodig.

Om terug te komen op wat ik eerder zei; gewoon zitten. Op je kont en in je hoofd. Meer is niet nodig.
Zie hier de reden waarom jij nog niet verlicht bent. Dit kan dus niet hè.
Wat een belabberde instelling!
Eens kijken
  vrijdag 21 september 2018 @ 19:08:39 #59
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182052091
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wat vind jij duur? Een paar tientjes per maand? Je kan ook een goedkoop matje kopen en gratis lessen via youtube volgen.

En yoga betaalt zichzelf ruimschoots terug in de vorm van betere gezondheid.
Ja een paar tientjes per maand is voor mij duur. En ik dacht er idd aan om op youtube filmpjes te zoeken :) En yogamat heb ik al.
pi_182052334
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:04 schreef Maharski het volgende:

[..]

Zie hier de reden waarom jij nog niet verlicht bent. Dit kan dus niet hè.
Wat een belabberde instelling!
Neem mij m'n erfelijke reumatische klachten niet kwalijk okay ja nee?

Ik wijd mijn volgende middelvinger mediatie aan jou. Niet persoonlijk uiteraard. :7
1 + 1 = blauw
pi_182052498
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:21 schreef Kamina het volgende:
Neem mij m'n erfelijke reumatische klachten niet kwalijk okay ja nee?

Ik wijd mijn volgende middelvinger mediatie aan jou. Niet persoonlijk uiteraard.
B:)B
Eens kijken
  vrijdag 21 september 2018 @ 19:45:03 #62
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182052791
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:00 schreef Kamina het volgende:

[..]

Yep, ik had het vannacht nog. Van de paar uur die ik maar had, bleven slechts enkele over. ;(

Mijn moeder, hoe laakbaar ze ook is, had ooit een heel wijze les door haar lijdenis, namelijk: ook dat gaat weer voorbij. Wat ze zei was: als je niet kan slapen, rust dan. Krtom, ogen dicht, liggen, en wachten. Als je dat lang genoeg noodgedwongen moet doen, dan kan je niet anders dan je ademhaling gebruiken alsof het klinkt als het tikken van een klok.

Frappant genoeg is dat een meditatie techniek, iets dat zij nooit heeft geweten en nog steeds niet weet. En zelfs vies van is, want zij is een van de meest nuchtere Nederlanders die ik ooit heb mogen ontmoeten. O+
Hahaha mooie wel :D
Slapeloosheid is mij ook niet onbekend, ik zal aan je moeder denken de volgende keer.
With the stars as her umbrella
pi_182052805
nou, nou, nou, nou.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182052831
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:08 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ja een paar tientjes per maand is voor mij duur. En ik dacht er idd aan om op youtube filmpjes te zoeken :) En yogamat heb ik al.
Dan heb je alles wat je nodig hebt! Tip: yoga with Adrienne op youtube. Belangrijkste bij yoga is dat je de grenzen van je lichaam respecteert. Dus niks forceren (het is geen wedstrijd) en geef het vooral tijd. 1 keer per week een uurtje yoga en na een maand of twee sta je versteld van de resultaten, zowel fysiek als mentaal.
pi_182052892
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:31 schreef Maharski het volgende:

[..]

B:)B
:*

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:45 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Hahaha mooie wel :D
Slapeloosheid is mij ook niet onbekend, ik zal aan je moeder denken de volgende keer.
O+

quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:46 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dan heb je alles wat je nodig hebt! Tip: yoga with Adrienne op youtube. Belangrijkste bij yoga is dat je de grenzen van je lichaam respecteert. Dus niks forceren (het is geen wedstrijd) en geef het vooral tijd. 1 keer per week een uurtje yoga en na een maand of twee sta je versteld van de resultaten, zowel fysiek als mentaal.
Tijd is alles dat je hebt!
1 + 1 = blauw
  vrijdag 21 september 2018 @ 20:08:47 #66
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182053346
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:46 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dan heb je alles wat je nodig hebt! Tip: yoga with Adrienne op youtube. Belangrijkste bij yoga is dat je de grenzen van je lichaam respecteert. Dus niks forceren (het is geen wedstrijd) en geef het vooral tijd. 1 keer per week een uurtje yoga en na een maand of twee sta je versteld van de resultaten, zowel fysiek als mentaal.
Dank je wel voor die tip, het is idd weleens lastig om een goede youtuber te vinden daarvoor.
pi_182054751
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:14 schreef Farenji het volgende:
Wat vind jij duur? Een paar tientjes per maand? Je kan ook een goedkoop matje kopen en gratis lessen via youtube volgen.

En yoga betaalt zichzelf ruimschoots terug in de vorm van betere gezondheid.
Wat merk je daar zoal van als ik vragen mag?
Eens kijken
pi_182056303
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:12 schreef Maharski het volgende:

[..]

Wat merk je daar zoal van als ik vragen mag?
Betere conditie en betere lichaamshouding, meer flexibiliteit, meer lichaamsbewustzijn, ontspannender, beter slapen, meer tevredenheid, hardere erecties en heftigere orgasmes. Onder andere.
pi_182056423
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:29 schreef Farenji het volgende:
Betere conditie en betere lichaamshouding, meer flexibiliteit, meer lichaamsbewustzijn, ontspannender, beter slapen, meer tevredenheid, hardere erecties en heftigere orgasmes. Onder andere.
lol, die laatste 2. :D

Ik heb een paar keer yoga-oefeningen gedaan via zo'n youtube-filmpje. Dat waren Tibetaanse yoga-oefeningen, ben de naam vergeten.....
Maar ja, dat moet je eigenlijk wel vaker doen natuurlijk. Hoe vaak is aan te raden?
Eens kijken
pi_182056724
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:38 schreef Maharski het volgende:

[..]

lol, die laatste 2. :D

Ik heb een paar keer yoga-oefeningen gedaan via zo'n youtube-filmpje. Dat waren Tibetaanse yoga-oefeningen, ben de naam vergeten.....
Maar ja, dat moet je eigenlijk wel vaker doen natuurlijk. Hoe vaak is aan te raden?
Hoe meer hoe beter. Maar je moet het ook niet overdrijven. Luister naar je lichaam.
pi_182057171
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:17 schreef Maharski het volgende:

[..]

Risico is wel dat je in slaap valt dan haha.
Dan ben je in ieder geval niet mindfulness bezig :P.
pi_182057204
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:05 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

O dankje.. bekken naar voren kantelen heeft geholpen. Net gemediteerd en voor het eerst sinds best een lange tijd (paar maanden geleden dat het mij lukte om goed zen te zijn) lukte het mij :)
Fijn dat het is gelukt O+ !
  zaterdag 22 september 2018 @ 10:03:20 #73
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182062075
Hoeveel keer per dag of per week mediteren jullie ongeveer? Ter nieuwsgierigheid.
pi_182062117
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:03 schreef -Phineas- het volgende:
Hoeveel keer per dag of per week mediteren jullie ongeveer? Ter nieuwsgierigheid.
0.
1 + 1 = blauw
pi_182062586
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:03 schreef -Phineas- het volgende:
Hoeveel keer per dag of per week mediteren jullie ongeveer? Ter nieuwsgierigheid.
Idealiter 2 keer. 's ochtends en 's avonds.
Maar vaan ook maar een keer. Of een dagje niet. Dan weer 3x op een dag als ik er heel veel zin in heb.

Maar het is wel een vaste regelmaat op zich. En niet omdat het moet, maar hou er gewoon wel van (...ben er van gaan houden ;) ).
Eens kijken
  zaterdag 22 september 2018 @ 18:15:10 #76
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_182067891
Elke werkdag 8 uur lang
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  zaterdag 22 september 2018 @ 19:03:06 #77
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182068545
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:53 schreef Maharski het volgende:

[..]

Idealiter 2 keer. 's ochtends en 's avonds.
Maar vaan ook maar een keer. Of een dagje niet. Dan weer 3x op een dag als ik er heel veel zin in heb.

Maar het is wel een vaste regelmaat op zich. En niet omdat het moet, maar hou er gewoon wel van (...ben er van gaan houden ;) ).
En als je het een dagje niet doet.. voel je je dan ook echt onrustiger of zoiets?
pi_182068557
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:03 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

En als je het een dagje niet doet.. voel je je dan ook echt onrustiger of zoiets?
Ja
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182070762
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:03 schreef -Phineas- het volgende:
En als je het een dagje niet doet.. voel je je dan ook echt onrustiger of zoiets?
Nee hoor. :) Al was dat vroeger vaak wel zo. Dan kon ik dat wel merken.
Eens kijken
  zaterdag 22 september 2018 @ 21:45:44 #80
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182071360
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:03 schreef -Phineas- het volgende:
Hoeveel keer per dag of per week mediteren jullie ongeveer? Ter nieuwsgierigheid.
Iig eens per dag. Lengte varieert, van 5 minuutjes tot een dik uur ongeveer. Wat voor meditatie varieert ook. Mijn favo is gewoon in mijn geest gaan zitten en de innerlijke (en buiten) wereld aan me voorbij laten trekken. Gewoon even lekker niets, alleen maar zijn. Maar ik doe ook wel geleide meditatie, bodyscan, gecombineerd met bepaalde ademhalings oefeningen e.d.

Maar neem het ook mee naar allerlei aspecten van mijn leven. Een actievere vorm vind ik ook zeer prettig. Tijdens het wandelen met de honden bv.
Even bewust ademhalen alleen al veranderd je belevenis als je vanuit een drukke dag komt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 24 september 2018 @ 01:25:47 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182095509
Ik ben best wel snel afgeleid. Ik merk wel dat het beter wordt als ik het denken uit mijn hoofd wegdruk door me te concentreren op het zwart van mijn ogen. Vervolgens begint het focussen op de ademhaling. Steeds dieper, haast zelfhypnose. Ik moet echt een keer naar een hypnotiseur weer, dan kom je gewoon elke dag op een mooie plek. Vorig jaar een sessie gedaan waarbij ik steeds een liedje hoorde in mijn hoofd. Xavier Rudd, Follow the sun, best leuk maar ik heb an sich weinig met dat liedje. En toch word ik nu nog ogenblikkelijk relaxed als ik dat liedje hoor.
Resistance is futile.
  zondag 30 september 2018 @ 20:43:50 #82
480075 Novacane11
handed me a iceblue bong
pi_182239259
Heel veel mensen denken dat je bij het mediteren geen gedachten mag hebben. Dat is dus waar het fout gaat. Het word namelijk pas stil in je hoofd als je de passerende gedachten 'ziet', maar er niet verder in gaat zitten neuzen. Je denkt dus: Ah, daar is weer een gedachte, die laat ik rustig passeren. En neem er ook even de tijd voor.

Ik mediteer zelf om om te gaan met mijn chronische pijn, waar je toch wel erg moe van kan worden en ook down. Mediteren helpt erg voor mij om gewoon alles in perspectief te zetten, en dat ik ook leer om mijzelf te accepteren zoals ik ben. Ik ben een hele erge perfectionist en ren de hele dag heen en weer. Mediteren helpt mij dan aan het eind van de dag om alles te relativeren, in perspectief te zetten en mijzelf een schouderklopje te geven en te accepteren hoe ik me op dat moment voel.

En heb inderdaad ook vaak rug-buikpijn, dus dan ga ik gewoon op bed liggen. Werkt evengoed (al val ik dan dus wel sneller in een (korte) slaap haha).
Ik weet niet wat het was, maar het was wel mooi.
pi_182242683
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 20:43 schreef Novacane11 het volgende:
Heel veel mensen denken dat je bij het mediteren geen gedachten mag hebben. Dat is dus waar het fout gaat. Het word namelijk pas stil in je hoofd als je de passerende gedachten 'ziet', maar er niet verder in gaat zitten neuzen. Je denkt dus: Ah, daar is weer een gedachte, die laat ik rustig passeren. En neem er ook even de tijd voor.

Ik mediteer zelf om om te gaan met mijn chronische pijn, waar je toch wel erg moe van kan worden en ook down. Mediteren helpt erg voor mij om gewoon alles in perspectief te zetten, en dat ik ook leer om mijzelf te accepteren zoals ik ben. Ik ben een hele erge perfectionist en ren de hele dag heen en weer. Mediteren helpt mij dan aan het eind van de dag om alles te relativeren, in perspectief te zetten en mijzelf een schouderklopje te geven en te accepteren hoe ik me op dat moment voel.

En heb inderdaad ook vaak rug-buikpijn, dus dan ga ik gewoon op bed liggen. Werkt evengoed (al val ik dan dus wel sneller in een (korte) slaap haha).
Gedachten zijn voor mij als wolkjes aan een heldere nachtelijke sterrenhemel. :)
1 + 1 = blauw
  zondag 30 september 2018 @ 23:13:49 #84
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182243506
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 20:43 schreef Novacane11 het volgende:
Heel veel mensen denken dat je bij het mediteren geen gedachten mag hebben. Dat is dus waar het fout gaat. Het word namelijk pas stil in je hoofd als je de passerende gedachten 'ziet', maar er niet verder in gaat zitten neuzen. Je denkt dus: Ah, daar is weer een gedachte, die laat ik rustig passeren. En neem er ook even de tijd voor.

Ik mediteer zelf om om te gaan met mijn chronische pijn, waar je toch wel erg moe van kan worden en ook down. Mediteren helpt erg voor mij om gewoon alles in perspectief te zetten, en dat ik ook leer om mijzelf te accepteren zoals ik ben. Ik ben een hele erge perfectionist en ren de hele dag heen en weer. Mediteren helpt mij dan aan het eind van de dag om alles te relativeren, in perspectief te zetten en mijzelf een schouderklopje te geven en te accepteren hoe ik me op dat moment voel.

En heb inderdaad ook vaak rug-buikpijn, dus dan ga ik gewoon op bed liggen. Werkt evengoed (al val ik dan dus wel sneller in een (korte) slaap haha).
Mediteren helpt inderdaad goed om te bedenken of tot je door te laten dringen dat je niet je gedachten bent.
pi_182243667
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 23:13 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Mediteren helpt inderdaad goed om te bedenken of tot je door te laten dringen dat je niet je gedachten bent.
Ja dat zeker. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182489053
quote:
10s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:25 schreef -Miauw- het volgende:

Hoe mediteer jij en wat levert het jou op?
ben zo'n drie jaar geleden begonnen met mediteren, kwam in aanraking via een mindfulness cursus en ben niet meer gestopt ondertussen ben ik op vele fronten een andere/prettigere mens. wat een verademing! *)

techniek.

fysiek als volgt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mentaal:

met mijn aandacht bij de fysieke sensaties bij mijn buik die veroorzaakt worden door mijn ademhaling. bij het inzakken en uitdijen van de buik.

aan het begin van de zitting start ik altijd met het tellen van mijn ademhalingen. 1 tot en met 10 en dan begin weer bij 1. elke keer als ik merk dat ik ben afgedwaald en/of de tel kwijt ben, breng ik weer mijn aandacht naar de buik en begin ik weer bij 1. (als beginneling zou ik je adviseren om de gehele zitting deze techniek te gebruiken)

na enkele minuten, wanneer ik merk dat mijn geest wat rustiger is geworden, stop ik met het tellen en ga ik over op slechts het waarnemen van de fysieke sensaties bij mijn buik die veroorzaakt worden door mijn ademhaling. bij het inzakken en uitdijen van de buik.

elke keer als ik merk dat ik ben afgedwaald, breng ik weer mijn aandacht naar de buik.

oh zo simpel, maar zeker niet makkelijk :Y)

het mediteren kunnen je immens veranderen, alleen is het iets van de lange adem. net als dat sport je fysiek even als mentaal verandert door middel van langdurige beoefening, verandert mediteren je ook fysiek als mentaal door langdurige beoefening.
je zult binnen enkele weken al bepaalde dingen opmerken wat mediteren je brengt en ontneemt, maar om alle voordelen van het mediteren te kunnen oogsten is een langdurige beoefening essentieel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 13-10-2018 12:40:09 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182497461
tvp, wat zijn jullie methoden om dit structureel te doen? Ik heb het vrij vaak gedaan maar om dit in mijn systeem te krijgen "zonder het over te slaan" zo hier en daar, vind ik heel lastig.

Ik heb veel verschillende meditatie technieken gebruikt (i.e. yoga, mindfullnes, zenboeddhisme), maar gebrek aan discipline (?) is altijd het gelazer, voordat ik het weet ben ik het 30 keer over geslagen.

Hoe doen jullie dit?
Lambo of Rekt
pi_182499386
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:21 schreef EggsTC het volgende:
tvp, wat zijn jullie methoden om dit structureel te doen? Ik heb het vrij vaak gedaan maar om dit in mijn systeem te krijgen "zonder het over te slaan" zo hier en daar, vind ik heel lastig.

Ik heb veel verschillende meditatie technieken gebruikt (i.e. yoga, mindfullnes, zenboeddhisme), maar gebrek aan discipline (?) is altijd het gelazer, voordat ik het weet ben ik het 30 keer over geslagen.

Hoe doen jullie dit?
De meeste tradities hebben de praktijk om twee zittingen te doen. 1 aan het begin van de dag en 1 aan het einde van de dag. Dus 1 van de eerste dingen die je doet en 1 van de laatste dingen die je doet op een dag. De eerste zitting voor het ontbijt of na het douchen bijvoorbeeld en de tweede zitting na het tandenpoetsen voor het slapen gaan bijvoorbeeld.
Ontbijt douchen, tandenpoetsen zijn dingen die (vaak) al in je systeem hebt zitten als je dan je meditatie praktijk koppelt aan iets wat al in je systeem zit zal het makkelijker opgenomen worden. In je systeem. Dit systeem probeer ik ook dagelijks toe te passen.
Ik ben recent terug van een lange vakantie waar ik nauwelijks formeel heb gemediteerd en ben nu weer bezig om het in mijn systeem te krijgen. Zo ben ik een aantal weken begonnen met 1 meditatie sessie per dag na het tandenpoetsen voor het slapen gaan en ben inmiddels ook begonnen met de ochtend zittingen.

Uiteraard is het ook belangrijk om voor jezelf helder te hebben waarom je het doet, hett zal je motivatie goed doen als je dat helder op je netvlies hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')