Ja, en de kindertjes in Afrika hebben ook nog steeds honger. En dat is ook erg.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou ja uberhaupt, voelt meer als een verplichting dat ze wel verdrietig en misselijk moet zijn want anders klopt het niet.
Wat heeft de rest van Nederland nou met dat ongeluk te maken? Niets.
Hoe erg het ook is.
Dat misplaatste plaatsvervangende verdriet en alles bah.
[..]
Zo kun je wel meer noemen.
Als iets in het Westen aan de hand is dan staat het direct op NOS.nl, exact hetzelfde of erger in het Noorden en geen kip die er naar kraait.
Zo kun je wel 100 dingen noemen.
Is ook een vrij standaard reactie om niet toe te hoeven geven dat er soms ongelukken gebeuren.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Rustig maar kereltje, dat gebeurt in ieder land van niet al te immense grootte
Ook voor de mensen die het zagen gebeuren, daar zaten ook kinderen bij meen ik.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:24 schreef Hedera het volgende:
De treinmachinist komt dit ook nooit meer te boven.
Wat tragedie voor iedereen zeg.
En zul je als begeleider de overmacht moeten hebben op de kinderen zodat ze luisteren.quote:Op donderdag 20 september 2018 19:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je geen afspraken met ze kunt maken, waarom er dan vanuit gaan dat ze hun gordel vast laten zitten? Hoe je het wendt of keert, ergens in het scenario zullen ze moeten luisteren.
En dat is de enige reden waarom ik het snap. Maar anderzijds denk ik dus: als het ding verder goed functioneert, je nooit gekke dingen hebt gehad en je geen gekke routes ermee rijdt maar bijv. gewoon over fietspaden rijdt. Waarom zou je dan toch dat ding buiten gebruik stellen door een ongeval.quote:Op donderdag 20 september 2018 20:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat ze met kinderen geen risico's willen nemen?
Ze rijden al een paar jaar rond, hebben een goedkeuring, enz.quote:Zonder ernstige incidenten. Er zullen ongetwijfeld incidenten geweest zijn. Stel dat jij zo'n ding hebt en er is twee weken geleden 'iets geks' mee gebeurd, waarvoor je toen je schouders ophaalde? Dan denk je nu wel even na, toch? En terecht.
En het is een relatief nieuw concept. Eerst weten wat er nou precies gebeurd is, is wel verstandig, denk ik.
Welneequote:Op donderdag 20 september 2018 19:37 schreef Loekie1 het volgende:
Dit gaat allemaal niet over het ongeluk maar het is wel goed het vervoermiddel eens goed onder de loep te nemen.
Dan ben je dus aan het proberen om dingen te goedkoop te doen terwijl dat eigenlijk niet mag.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:25 schreef Kamelenteen het volgende:Vraag me af wat het alternatief is voor de diverse gebruikers? Als je bijv. 6 kinderen moet vervoeren, kan dat ook niet in 1 auto.. en in een normale bakfiets ook niet.
Risico's, ja. Die kun je zelfs zonder gebeurtenis inventariseren. Maar statistiek: nee.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:18 schreef habitue het volgende:
[..]
Je kunt wel degelijk veiligheidsrisico''s vaststellen op basis van 1 gebeurtenis, zelfs al voor die gebeurtenis. En een noodstop op een logische plek lijkt me daar wel 1 van.
Nadeel van de vrije markt waar de overheid nauwelijks grip op heeft.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan ben je dus aan het proberen om dingen te goedkoop te doen terwijl dat eigenlijk niet mag.
Volgens mij noemen we dat concurrentievervalsing.
Enige alternatief zou een busje zijn, want auto’s en bijv normale bakfietsen gaat gewoon niet omdat je dan opeens 3 of leidsters moet hebben voor het vervoer. Deze stints zijn juist ontworpen omdat ze veiliger zouden zijn rondom scholen en in het verkeer.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:25 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En dat is de enige reden waarom ik het snap. Maar anderzijds denk ik dus: als het ding verder goed functioneert, je nooit gekke dingen hebt gehad en je geen gekke routes ermee rijdt maar bijv. gewoon over fietspaden rijdt. Waarom zou je dan toch dat ding buiten gebruik stellen door een ongeval.
[..]
Ze rijden al een paar jaar rond, hebben een goedkeuring, enz.
Als je er klachten mee had of gekke dingen, had je het ding al buiten gebruik gesteld.
Persoonlijk denk ik dat de reactie -hoewel begrijpelijk- iets overtrokken is. Ik neem aan dat het ding voor het op de markt kwam ook al uitvoerig getest is. Als je nu zegt: we laten dat ding eerst volledig nalopen door de fabrikant op werking kan ik daar wel inkomen.
Vraag me af wat het alternatief is voor de diverse gebruikers? Als je bijv. 6 kinderen moet vervoeren, kan dat ook niet in 1 auto.. en in een normale bakfiets ook niet.
Hoe het gebeurd is+ locatie+ wie er in zitten+vervoermiddel maken allemaal het plaatje, en vanuit dat plaatje gaan mensen zaken beredeneren, hoe minder van dat plaatje hoe minder druk men zich over maakt denk ik.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Enige alternatief zou een busje zijn, want auto’s en bijv normale bakfietsen gaat gewoon niet omdat je dan opeens 3 of leidsters moet hebben voor het vervoer. Deze stints zijn juist ontworpen omdat ze veiliger zouden zijn rondom scholen en in het verkeer.
Ik vraag me ook af of deze discussie zo door zou blijven gaan als er bijvoorbeeld ‘maar’ 1 kind in had gezeten. Of bijvoorbeeld dat alleen de leidster zwaargewond zou zijn geweest omdat het op de terugweg gebeurde zonder kinderen
in A´foort heb je ze ookquote:Op donderdag 20 september 2018 21:42 schreef Eenskijken het volgende:
wel apart, heb nog nooit zo'n ding gezien, of van gehoord uberhaupt.. is dit misschien iets zuidelijks? dat voornamelijk in brabant/limburg voorkomt? hier in amsterdam heb je wel langwerpige bakfietsen, maar niet dit soort grote 'bakken' voor zover ik weet.
Dat is goed, maar ook niet zaligmakend.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:25 schreef Kamelenteen het volgende:
Ze rijden al een paar jaar rond, hebben een goedkeuring, enz.
Zo zit de mens niet in elkaar. "Het is allemaal goedgekeurd, dus het zal allemaal wel ok zijn. En af en toe een hapering betekent vast niets".quote:Als je er klachten mee had of gekke dingen, had je het ding al buiten gebruik gesteld.
Dit is de eerste keer dat je het eindelijk goed zegt; ze 'zouden' veiliger zijn. Niemand die zeker weet of het zo is.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:34 schreef Blik het volgende:
Deze stints zijn juist ontworpen omdat ze veiliger zouden zijn rondom scholen en in het verkeer.
Dat zegt niks natuurlijk, als ik ineens mijn remblokken verlies is mijn remweg ook wat langer.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:44 schreef Loekie1 het volgende:
Remweg bij 15 km per uur is 3,5 meter.
https://stintum.com/product/bso/
Bij bijvoorbeeld crossmotoren heb je een bandje om je arm pols die in contact staat met de knop. Zodra je valt of je arm omhoog doet activeer je de dodemansknop / startonderbrekerquote:Op donderdag 20 september 2018 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo'n stopknop waar je van bovenaf op moet slaan is natuurlijk totaal ongeschikt voor reflexmatige bediening. Daarnaast weten we van gashendels ook dat die nog weleens ongewild geactiveerd worden door bestuurders die de controle kwijt zijn en zich vast willen grijpen. Dat bedieningspaneel uit het filmpje lijkt helemaal nergens op.
Gewoon twee knijpremmen die schijfremmen bedienen en die bij hard aanknijpen de stroom onderbreken, begeleiders die ermee geoefend hebben en het is een prima vervoersoplossing. Maar hij is natuurlijk weer ontworpen door een of andere software-engineer die denkt dat alles met software moet omdat hij niet verder kan kijken dan zijn eigen vakgebied.
Dr zijn er een paar duizend van verkocht, begreep ik. Die rijden overal rond waar er meer meerdere kinderen verplaatst moeten worden. In de stad, op het platteland. Overal waar kinderen verplaatst moeten worden.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:42 schreef Eenskijken het volgende:
wel apart, heb nog nooit zo'n ding gezien, of van gehoord uberhaupt.. is dit misschien iets zuidelijks? dat voornamelijk in brabant/limburg voorkomt? hier in amsterdam heb je wel langwerpige bakfietsen, maar niet dit soort grote 'bakken' voor zover ik weet.
Ik lees nergens dat hij verplicht is (zoals WAM) maar enkel dat je hem aan kan vragen.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:20 schreef quirina het volgende:
[..]
https://stintum.com/docum(...)zekering-ontwikkeld/
Ze hebben bij uitzondering een speciale "goedkeuring" gekregen idd. Geen normale type goedkeuring met allerlei plichten, zo lees ik het althans.quote:Op donderdag 20 september 2018 21:25 schreef Kamelenteen het volgende:
Ze rijden al een paar jaar rond, hebben een goedkeuring, enz.
Ja zonder dat de motor blijft duwen, met een volle of lege bak?quote:Op donderdag 20 september 2018 21:44 schreef Loekie1 het volgende:
Remweg bij 15 km per uur is 3,5 meter.
https://stintum.com/product/bso/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |