abonnement Unibet Coolblue
pi_182030147
Ik verdien op dit moment een goed salaris en zit er aan te denken om dit te beleggen in vastgoed. Een vriend van me bijvoorbeeld heeft een simpel rijtjeshuis verbouwd tot een aantal studio-appartementen en verdient daar netto bijna ¤3.000 p/m mee. Het geld dat hij daarmee verdient kan hij weer investeren in een volgend pand. Zijn input in de vorm van arbeid blijft redelijk gelijk terwijl zijn inkomsten stijgen. Nu zijn er überhaupt niet zo heel veel mensen die ¤3.000 p/m verdienen laat staan zonder het verrichten van arbeid.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: Waarom word niet iedereen vastgoedondernemer/huisjesmelker?

Zie ik iets over het hoofd of is dit echt een betere manier om een hoog stabiel inkomen te verwerven zonder er al te veel omkijken naar te hebben dan een opleiding te volgen en vervolgens één of andere kantoorbaan te nemen?

[ Bericht 43% gewijzigd door Armani XL op 20-09-2018 19:04:23 (Dat hele eerste stuk kan in een topic in BNW ofzo) ]
pi_182030205
Slapend rijk worden bestaat niet.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 20 september 2018 @ 17:19:43 #3
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_182030283
Dat investeringsrisico neemt bijna niemand en daarom kiezen de meesten voor de gemakkelijke weg, studeren -> werken.

Edit; hoe denk je trouwens dat het met ons land gaat als iedereen uit die 'sekte' stapt? :')
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_182030329
Schopje BNW lijkt me :')
Edensnator over 'n out
pi_182030621
Aan huisjesmelker worden zitten best wel wat haken en ogen.

Zeker met de huurwetten in Nederland. 3000 euro huurpenningen per maand ontvangen voor een doorsnee rijtjeshuis, dan overtreedt je echt wel de nodige regels. Wordt leuk als de huurders naar de huurcommissie stappen en daar toestemming krijgen om de huur te halveren en het teveel betaalde te verrekenen met toekomstige huurtermijnen.
pi_182030666
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Aan huisjesmelker worden zitten best wel wat haken en ogen.

Zeker met de huurwetten in Nederland. 3000 euro huurpenningen per maand ontvangen voor een doorsnee rijtjeshuis, dan overtreedt je echt wel de nodige regels. Wordt leuk als de huurders naar de huurcommissie stappen en daar toestemming krijgen om de huur te halveren en het teveel betaalde te verrekenen met toekomstige huurtermijnen.
Als het particuliere huur betreft, geldt er geen maximale huur/puntensysteem.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_182030930
Dan heeft je vriend volgens mij gewoon ontzettend veel geluk gehad. Lijkt me dat hij dan in een redelijke buurt zit, waarvan de huisprijs ook niet bepaald laag ligt, als hij er 3000 netto per maand uit weet te halen.
pi_182030937
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Aan huisjesmelker worden zitten best wel wat haken en ogen.

Zeker met de huurwetten in Nederland.
Die bieden best veel bescherming, maar daar wel gebruik van maken. Als je genoeg panden hebt, valt het risico van die ene op de honderd huurders die zijn rechten kent best mee.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182031105
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Die bieden best veel bescherming, maar daar wel gebruik van maken. Als je genoeg panden hebt, valt het risico van die ene op de honderd huurders die zijn rechten kent best mee.
Gelukkig zijn er zoveel mensen in de positie om honderd woonunits te kunnen verhuren.

Als jij een paar huurders hebt en er besluit er eentje om niet meer te betalen en er een teringende van te maken ben je gewoon de lul als verhuurder.
pi_182031209
Omdat je in Nederland nooit van je huurders af komt. Van een vrije woningmarkt is geen sprake.
pi_182031430
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:55 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er zoveel mensen in de positie om honderd woonunits te kunnen verhuren.
:{w TS stapt uit de sekte.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182031742
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:14 schreef Partigiano het volgende:

[..]

Dat even in het midden gelaten wil ik verder gaan naar mijn volgende punt. Ik verdien op dit moment een goed salaris en zit er aan te denken om dit te beleggen in vastgoed. Een vriend van me bijvoorbeeld heeft een simpel rijtjeshuis verbouwd tot een aantal studio-appartementen en verdient daar netto bijna ¤3.000 p/m mee. Het geld dat hij daarmee verdient kan hij weer investeren in een volgend pand. Zijn input in de vorm van arbeid blijft redelijk gelijk terwijl zijn inkomsten stijgen. Nu zijn er überhaupt niet zo heel veel mensen die ¤3.000 p/m verdienen laat staan zonder het verrichten van arbeid.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: Waarom word niet iedereen vastgoedondernemer/huisjesmelker?
Ik kan wel een aardige reden noemen: Je hebt er aanzienlijk wat startkapitaal voor nodig. En zelfs dan kiezen genoeg mensen er voor om dat op andere manier te investeren. Omdat ze denken dat het geld op die manier een beter rendement oplevert of beter bij ze past.

quote:
Zie ik iets over het hoofd of is dit echt een betere manier om een hoog stabiel inkomen te verwerven zonder er al te veel omkijken naar te hebben dan een opleiding te volgen en vervolgens één of andere kantoorbaan te nemen?
Ja. Niet iedereen kan een (2e) huis kopen om te verhuren. Als wel iedereen dat zou kunnen, zou niemand meer hoeven huren en er dus geen enkele vraag naar huurwoningen zijn. Waardoor, je raadt het hopelijk al, een eigenaar ook niets zou verdienen aan het verhuren van een huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 20-09-2018 19:49:54 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_182031824
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:37 schreef yosander het volgende:

[..]

Als het particuliere huur betreft, geldt er geen maximale huur/puntensysteem.
Dat zou je nog wel eens kunnen tegenvallen ...

Eerste maanden huur toetsen en hoppa, je zit sociaal.
Dum de dum
pi_182031855
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:37 schreef yosander het volgende:

[..]

Als het particuliere huur betreft, geldt er geen maximale huur/puntensysteem.
Waar haal je die onzin vandaan?

- Voor onzelfstandige woonruimte geldt het puntensysteem altijd
- Zelfstandige woningen die volgens het puntensysteem niet meer dan 710 euro per maand mogen kosten, vallen onder de regels voor sociale woningbouw.
pi_182032150
Verkeerd gelezen...
pi_182032196
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Waar haal je die onzin vandaan?

- Voor onzelfstandige woonruimte geldt het puntensysteem altijd
- Zelfstandige woningen die volgens het puntensysteem niet meer dan 710 euro per maand mogen kosten, vallen onder de regels voor sociale woningbouw.
En een studio die meer dan 710 euro kost dan?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_182032219
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:50 schreef Piles het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)-zelfstandige-woning

Geen maximale huurprijs voor vrije-sectorwoning
Het puntensysteem geldt niet voor woningen in de vrije sector. Bij deze woningen bepalen verhuurder en huurder zelf de huurprijs.

Geldt dus alleen voor zelfstandige woonruimte. Voor een rijtjeshuis kun je dus prima 3000 euro vragen.
Dit dus. Daar kan een studio net zo goed onder vallen.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_182032223
quote:
15s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:52 schreef yosander het volgende:

[..]

En een studio die meer dan 710 euro kost dan?
Als het een zelfstandige woonruimte is mag dat: https://www.rijksoverheid(...)-zelfstandige-woning
pi_182032242
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:53 schreef yosander het volgende:

[..]

Dit dus. Daar kan een studio net zo goed onder vallen.
TS had het over een verbouwd rijtjeshuis. Dat klinkt toch meer als onzelfstandig. Maar het zou kunnen idd.
pi_182032271
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:54 schreef Piles het volgende:

[..]

TS had het over een verbouwd rijtjeshuis. Dat klinkt toch meer als onzelfstandig. Maar het zou kunnen idd.
Ik lees studio-appartementen, dat is mijn optiek zelfstandig :P.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 19:07:52 #21
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_182046981
Hou er rekening mee dat hij van die 3000 euro per maand ook:

- het huis moet onderhouden
- BTW afdragen
- als hij het als inkomen rekent, inkomstenbelasting afdragen
- als een huurder er een bende van maakt en geen cent te makken heeft, , kan hij dat ook zelf opknappen.

Het is niet allemaal rozengeur en manenschijn
Het is wat.......
pi_182047219
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:07 schreef gooddaddy het volgende:
- BTW afdragen
Verhuur van woonruimte is vrijgesteld van btw.
pi_182047356
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:07 schreef gooddaddy het volgende:
Hou er rekening mee dat hij van die 3000 euro per maand ook:

- het huis moet onderhouden
- BTW afdragen
- als hij het als inkomen rekent, inkomstenbelasting afdragen
- als een huurder er een bende van maakt en geen cent te makken heeft, , kan hij dat ook zelf opknappen.

Het is niet allemaal rozengeur en manenschijn
Inkomen uit huur van woningen waar je zelf niet woont, hoef je niet op te geven als inkomsten.
Dus die knakker uit TS zijn verhaal, een hele rits studios.. hoeft hij alleen de waarde op te geven van het gebouw, niet het inkomen van de verhuur.
pi_182047759
Je betaalt toch wel gewoon inkomstenbelasting over die 3000 euro.

Je mag toch niet zomaar een huis opdelen in studio’s en verhuren? Je mag niet eens zomaar kamers verhuren. Moet je allemaal een vergunning voor hebben. Die krijg je niet zomaar.
pi_182047814
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Inkomen uit huur van woningen waar je zelf niet woont, hoef je niet op te geven als inkomsten.

Wel als je dat bedrijfsmatig doet. Als huisjesmelker dus. Niet als het in Box3 blijft zitten.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182047914
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:59 schreef miro86 het volgende:

[..]

Wel als je dat bedrijfsmatig doet. Als huisjesmelker dus. Niet als het in Box3 blijft zitten.
Ik kan geen onderscheid vinden, bron aub dus.
pi_182048337
Box 1 of Box 3 ligt eraan of je meer dan normaal vermogensbeheer pleegt. Als je het zelf helemaal verbouwd hebt moet dat absoluut in Box 1.

Zie bijvoorbeeld https://www.jongbloed-fis(...)nden_box_1_of_box_3/
pi_182049497
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik kan geen onderscheid vinden, bron aub dus.
Zie linkje van pickup52.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182053242
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:56 schreef Desmosedici het volgende:
Je betaalt toch wel gewoon inkomstenbelasting over die 3000 euro.

Je mag toch niet zomaar een huis opdelen in studio’s en verhuren? Je mag niet eens zomaar kamers verhuren. Moet je allemaal een vergunning voor hebben. Die krijg je niet zomaar.
dit dus en een hypotheekverstrekker is er ook niet altijd kapot van,
het lijkt mooier dan het is,geld verdienen doe je door te werken en soms met een beetje geluk verdien je wat meer.
pi_182053292
https://www.rtlz.nl/algem(...)er-belasting-betalen

en allerlei instanties zitten er bovenop,ook huisjesmelker van het jaar verkiezing etc..
kortom meer lasten dan lusten
pi_182053344
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:48 schreef Carlos93 het volgende:
Dan heeft je vriend volgens mij gewoon ontzettend veel geluk gehad. Lijkt me dat hij dan in een redelijke buurt zit, waarvan de huisprijs ook niet bepaald laag ligt, als hij er 3000 netto per maand uit weet te halen.
Er zijn behoorlijk wat projectontwikkelaars failliet gegaan laatste jaren. Als ik genoeg geld had om twee of drie van die woningen in faillisement te kopen dat zou ik wel willen. Met 900 huur per maand kom je dicht in de buurt.
pi_182053486
Je moet ook wel tegen het gezeur van zo’n huurder kunnen.
.
pi_182101927
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:14 schreef Partigiano het volgende:
Ik verdien op dit moment een goed salaris en zit er aan te denken om dit te beleggen in vastgoed. Een vriend van me bijvoorbeeld heeft een simpel rijtjeshuis verbouwd tot een aantal studio-appartementen en verdient daar netto bijna ¤3.000 p/m mee. Het geld dat hij daarmee verdient kan hij weer investeren in een volgend pand. Zijn input in de vorm van arbeid blijft redelijk gelijk terwijl zijn inkomsten stijgen. Nu zijn er überhaupt niet zo heel veel mensen die ¤3.000 p/m verdienen laat staan zonder het verrichten van arbeid.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: Waarom word niet iedereen vastgoedondernemer/huisjesmelker?

Zie ik iets over het hoofd of is dit echt een betere manier om een hoog stabiel inkomen te verwerven zonder er al te veel omkijken naar te hebben dan een opleiding te volgen en vervolgens één of andere kantoorbaan te nemen?
Niet iedereen kan investeren met een kleine lening van een miljoen van papa
  maandag 24 september 2018 @ 13:43:58 #35
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182102306
Het is geen slecht idee, maar geen origineel idee. Iedereen met een beetje geld heeft de afgelopen jaren (mede door de lage rente) een huis gekocht en dooverhuurd. Daarom de huizenprijzen ook hard zijn gestegen. Dus het is minder lucratief dan je denkt.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')