abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 september 2018 @ 09:22:58 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182021327
Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_182021356
Klinkt positief Sanger!

Wij hebben een tegelzetter als het goed is. Kan wel alleen in de eerste week van december dus dat wordt door stampen voor ons haha. Nu hopen dat de stuccadoor daarvoor kan :X
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 september 2018 @ 09:47:08 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182021666
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 09:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Klinkt positief Sanger!

Wij hebben een tegelzetter als het goed is. Kan wel alleen in de eerste week van december dus dat wordt door stampen voor ons haha. Nu hopen dat de stuccadoor daarvoor kan :X
Dat lijkt me wel handig ja :Y Andersom is zo lastig :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_182021706
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 09:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel handig ja :Y Andersom is zo lastig :P
Ja echt ik ben blij als alles geregeld is...
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182021859
:W Wij zijn in overweging om of te verbouwen of te verhuizen :)

Het verbouwen van ons huidige huis naar onze wensen (en behoefte van het huis) schatten we in rond de 100.000. (Grootste kostenpost is het verstevigen van de fundering)

Als we toch voor de optie verkopen zouden gaan, wat is jullie ervaring/inschatting met de verkoop van huizen die onderhoud nodig hebben? Het versterken van de fundering is echtnodig (kostenpost ongeveer 35.000), de droogte van afgelopen maanden heeft helaas z'n tol geeist :X Bij zo'n ingreep moet de hele benedenverdieping leeg, nu is de keuken met z'n 12 jaar ook wel afgeschreven maar toch.
pi_182021901
Als het in het centrum van Amsterdam staat is het zo verkocht , als het in Noord Oost Groningen is kan het jaren te koop staan.
En alles daartussen in. Maximale vraagprijs zal zijn vergelijkbare transacties minus 100k.

Waarom niet gewoon te koop zetten en kijken wat de markt ervan vindt?
pi_182022134
Geen Amsterdam (helaas :+ ), wel middenin de randstad :)

Die 100k is wel incl opbouw die we zelf nodig zouden hebben (gezin van 4), voor een andere doelgroep zou de investering van 50k voldoen lijkt me.

Kan een willekeurige makelaar nog helpen bij de inschatting van de vraagprijs of is daar een taxatie voor nodig?
pi_182022198
quote:
7s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Geen Amsterdam (helaas :+ ), wel middenin de randstad :)

Die 100k is wel incl opbouw die we zelf nodig zouden hebben (gezin van 4), voor een andere doelgroep zou de investering van 50k voldoen lijkt me.

Kan een willekeurige makelaar nog helpen bij de inschatting van de vraagprijs of is daar een taxatie voor nodig?
ik zou inderdaad een paar makelaars vragen. En hoe is het aanbod van huizen waar je zelf naartoe zou willen verhuizen? Hier raak je je huis in principe zo kwijt, maar ja, waar moet je dan heen?
pi_182022361
Fazoletti, ik zou een aantal makelaars langs laten komen voor een vrijblijvende waardebepaling. Dan kun je bekijken wat zij denken dat het opbrengt en bepalen of je dat wat vindt of liever verbouwt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182022394
@Doedezemaar:
Het wisselt hier enorm hoe snel de huizen verkopen. Er is veel aanbod in het duurdere segment, boven 600k, die gaan over het algemeen niet zo hard. Daaronder kan het snel gaan, afhankelijk van locatie/staat.
Er staan in de buurt wel een aantal huizen te koop die ons leuk lijken. We willen iig bij 1 huis gaan kijken :)

quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:32 schreef miss_sly het volgende:
Fazoletti, ik zou een aantal makelaars langs laten komen voor een vrijblijvende waardebepaling. Dan kun je bekijken wat zij denken dat het opbrengt en bepalen of je dat wat vindt of liever verbouwt.
Ah dat kan dus gewoon vrijblijvend? Dat wist ik niet :)
pi_182022453
Voor de badkamer en de toiletten zou ik beton-cirę ook wel erg mooi vinden. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?

www.beton-cire.nl
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182022469
quote:
7s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:34 schreef Fazzoletti het volgende:
@Doedezemaar:
Het wisselt hier enorm hoe snel de huizen verkopen. Er is veel aanbod in het duurdere segment, boven 600k, die gaan over het algemeen niet zo hard. Daaronder kan het snel gaan, afhankelijk van locatie/staat.
Er staan in de buurt wel een aantal huizen te koop die ons leuk lijken. We willen iig bij 1 huis gaan kijken :)

[..]

Ah dat kan dus gewoon vrijblijvend? Dat wist ik niet :)
Ja hoor. Ze willen allemaal graag jouw huis verkopen, dus ze komen graag langs voor een gesprek daarover en een waardebepaling.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 20 september 2018 @ 11:19:44 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182023271
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:37 schreef miss_sly het volgende:
Voor de badkamer en de toiletten zou ik beton-cirę ook wel erg mooi vinden. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?

www.beton-cire.nl
Twentemeisje volgens mij. Ff ander kanaaltje aanspreken dus ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182023321
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:37 schreef miss_sly het volgende:
Voor de badkamer en de toiletten zou ik beton-cirę ook wel erg mooi vinden. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?

www.beton-cire.nl
Mijn oude buren hadden het in hun badkamer, erg fraai idd, weet niet hoe het er nu (> 5 jaar later) voor staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182023378
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja hoor. Ze willen allemaal graag jouw huis verkopen, dus ze komen graag langs voor een gesprek daarover en een waardebepaling.
Bovendien kun je daarna ook nog vergelijken en afdingen op de courtage. Daar hoef je je niet lullig over te voelen. Het zijn boeven, allemaal en dat weten ze ook. ;)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182023450
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 11:19 schreef laziness het volgende:

[..]

Twentemeisje volgens mij. Ff ander kanaaltje aanspreken dus ;)
Oh, dat wist ik niet. Vraag ik het haar even.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182023476
Zo, de offerte van de parketboer voor schuren en oliën is binnen, 1900 euro, au :X . Zal helaas toch moeten gebeuren, dus vooruit.

En toen kwam de offerte van verhuisbedrijf 1... 1800 euro, nogmaals au :X . Verhuisbedrijf 2 is vanochtend geweest, hopelijk daarvan binnenkort ook reactie, en dan maar wat zaken gaan vastleggen.
pi_182023612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 11:24 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Bovendien kun je daarna ook nog vergelijken en afdingen op de courtage. Daar hoef je je niet lullig over te voelen. Het zijn boeven, allemaal en dat weten ze ook. ;)
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 20 september 2018 @ 12:36:55 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182024723
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 09:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja echt ik ben blij als alles geregeld is...
Wij gaan nu ook op zoek naar een tegelzetter en loodgieter, nu alles echt rond is. Ben benieuwd, mijn stiefvader heeft genoeg connecties in dat wereldje dus dat komt vast goed.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_182024750
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
Niet dan? :D
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182024767
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:38 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Niet dan? :D
Jawel, niets aan gelogen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182024824
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Wij gaan nu ook op zoek naar een tegelzetter en loodgieter, nu alles echt rond is. Ben benieuwd, mijn stiefvader heeft genoeg connecties in dat wereldje dus dat komt vast goed.
Het lijkt mij heel makkelijk om kennissen en vrienden in de bouw enzo te hebben wij zijn helaas altijd aangewezen om bedrijven in te huren.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182029299
Sanger, ben benieuwd of je nu biedingen binnen gaat krijgen. Zijn er nog meer bezichtigingen gepland?

Onze makelaar vind ik geen boef, hoor. Maar verder is het een beroepsgroep die ik niet hoog heb zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182029359
Onze architect heeft van de week ons nieuwe huis samen met de constructeur geïnspecteerd en nagemeten. Ik ben zo blij dat dat is gelukt Ze had er 2,5 uur voor nodig en het was nogal een gedoe om het geregeld te krijgen. Gelukkig heeft ze dat zelf gedaan. Ik houd van onze architect. O+

De volgende fase is de tekeningen met de lijst van werkzaamheden definitief maken en offertes van aannemers opvragen. Het duurt niet lang meer voor het november is, dus het wordt hoog tijd. Gelukkig hebben we al één goede optie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182029488
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:38 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Niet dan? :D
Nee, ik vond het een rake typering ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182029550
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
Onze architect heeft van de week ons nieuwe huis samen met de constructeur geïnspecteerd en nagemeten. Ik ben zo blij dat dat is gelukt Ze had er 2,5 uur voor nodig en het was nogal een gedoe om het geregeld te krijgen. Gelukkig heeft ze dat zelf gedaan. Ik houd van onze architect. O+

De volgende fase is de tekeningen met de lijst van werkzaamheden definitief maken en offertes van aannemers opvragen. Het duurt niet lang meer voor het november is, dus het wordt hoog tijd. Gelukkig hebben we al één goede optie.
O wat fijn Claudia! Zo kom je weer een stapje dichterbij. Ik heb reuze veel bewondering voor jullie keuze een dergelijk huis te kopen en aan te pakken. Wordt ongetwijfeld prachtig! Zó benieuwd en ik hoop dat je ooit toch ergens wat (wellicht onherleidbare) foto's wil delen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182029665
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

O wat fijn Claudia! Zo kom je weer een stapje dichterbij. Ik heb reuze veel bewondering voor jullie keuze een dergelijk huis te kopen en aan te pakken. Wordt ongetwijfeld prachtig! Zó benieuwd en ik hoop dat je ooit toch ergens wat (wellicht onherleidbare) foto's wil delen.
Ik vind het ook wel stoer en tegelijkertijd ook weer niet. Het is niet alsof we een enorm risico nemen. We hebben ons onderzoek gedaan, meningen van experts ingewonnen en op basis daarvan een weloverwogen beslissing genomen waarbij we ons een financiële tegenvaller kunnen permitteren. Als ik tegen mijn lief zeg dat het wel goedkomt, dan meen ik het ook. En we liggen nog niet in scheiding, dus so far so good.

Ik deel t.z.t. wel in besloten kring wat foto's!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 20 september 2018 @ 17:07:28 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182029971
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:35 schreef Claudia_x het volgende:
Sanger, ben benieuwd of je nu biedingen binnen gaat krijgen. Zijn er nog meer bezichtigingen gepland?

Onze makelaar vind ik geen boef, hoor. Maar verder is het een beroepsgroep die ik niet hoog heb zitten.
Daar zijn wij ook benieuwd naar ;)

Morgen nog twee gepland. Het staat nu nog steeds geen week te koop, dus nog geen haast hoor :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_182030013
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Daar zijn wij ook benieuwd naar ;)

Morgen nog twee gepland. Het staat nu nog steeds geen week te koop, dus nog geen haast hoor :)
Ah, je blijft er koelbloedig onder? Ik vind dat maar lastig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182033084
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 11:29 schreef mousemicky het volgende:
Zo, de offerte van de parketboer voor schuren en oliën is binnen, 1900 euro, au :X . Zal helaas toch moeten gebeuren, dus vooruit.

En toen kwam de offerte van verhuisbedrijf 1... 1800 euro, nogmaals au :X . Verhuisbedrijf 2 is vanochtend geweest, hopelijk daarvan binnenkort ook reactie, en dan maar wat zaken gaan vastleggen.
Busje huren, vrienden en familie regelen dus zelf verhuizen geen optie? Stukken goedkoper, helemaal als die vrienden/familie zelf hun bus(sen) vrijwillig voor je willen inzetten op voorwaarde van natura betaling (eten/drinken, zo nodig over nemen van spullen die jullie niet meer nodig hebben).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 20 september 2018 @ 19:55:23 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182033238
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel stoer en tegelijkertijd ook weer niet. Het is niet alsof we een enorm risico nemen. We hebben ons onderzoek gedaan, meningen van experts ingewonnen en op basis daarvan een weloverwogen beslissing genomen waarbij we ons een financiële tegenvaller kunnen permitteren. Als ik tegen mijn lief zeg dat het wel goedkomt, dan meen ik het ook. En we liggen nog niet in scheiding, dus so far so good.

Ik deel t.z.t. wel in besloten kring wat foto's!
Toch moet je zo’n project aan durven gaan. Ik vind ook stoer.

Leuk om te zien hoe jullie woonkamer tegenwoordig is op funda trouwens ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182033321
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Toch moet je zo’n project aan durven gaan. Ik vind ook stoer.

Leuk om te zien hoe jullie woonkamer tegenwoordig is op funda trouwens ;)
Ik heb het een tijdje geleden helemaal omgegooid. Wel zijn die foto's wat sterieler dan in het echt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182033337
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb het een tijdje geleden helemaal omgegooid. Wel zijn die foto's wat sterieler dan in het echt.
Mooi geworden op zolder ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182033358
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mooi geworden op zolder ook.
Ja, een superfijne ruimte.

Waarom gaan we weg? :'(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182033796
quote:
5s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:44 schreef Godshand het volgende:

[..]

Busje huren, vrienden en familie regelen dus zelf verhuizen geen optie? Stukken goedkoper, helemaal als die vrienden/familie zelf hun bus(sen) vrijwillig voor je willen inzetten op voorwaarde van natura betaling (eten/drinken, zo nodig over nemen van spullen die jullie niet meer nodig hebben).
Nee. We moeten verhuizen op een doordeweekse dag ivm tijdgebrek (twee weken tussen overdracht en verhuizing). Vrienden genoeg die bereid zijn om te helpen, maar die werken allemaal, en als ze niet werken hebben ze kleine kinderen thuis. Gelukkig hebben we al wel hulp aangeboden gekregen bij schilderwerk en vloeren leggen ^O^
pi_182034135
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:25 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Nee. We moeten verhuizen op een doordeweekse dag ivm tijdgebrek (twee weken tussen overdracht en verhuizing). Vrienden genoeg die bereid zijn om te helpen, maar die werken allemaal, en als ze niet werken hebben ze kleine kinderen thuis. Gelukkig hebben we al wel hulp aangeboden gekregen bij schilderwerk en vloeren leggen ^O^
Weet niet hoe duur hun zijn maar moet redelijk betaalbaar zijn:
https://studentverhuizers.nl/
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_182034262
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel stoer en tegelijkertijd ook weer niet. Het is niet alsof we een enorm risico nemen. We hebben ons onderzoek gedaan, meningen van experts ingewonnen en op basis daarvan een weloverwogen beslissing genomen waarbij we ons een financiële tegenvaller kunnen permitteren. Als ik tegen mijn lief zeg dat het wel goedkomt, dan meen ik het ook. En we liggen nog niet in scheiding, dus so far so good.

Ik deel t.z.t. wel in besloten kring wat foto's!
Nou maar tóch!
En ik hou me aanbevolen voor de besloten kring.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 20 september 2018 @ 21:30:44 #38
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182035367
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, je blijft er koelbloedig onder? Ik vind dat maar lastig.
Ach, zolang ik er maar geen verlies op maak is het prima op zich. Dan is er nog enkele 10duizenden speling in de prijs mocht het niet storm lopen. En voorlopig is er interesse zat. Aan de andere kant zou ik het wel liefst zo snel mogelijk verkocht hebben, gewoon omdat je er dan geen omkijken meer naar hebt. Beetje dubbelop dus.

En we hebben de tijd ook nog, de sleutel van het nieuwe huis is pas in januari dus we willen hier pas ergens half februari uit.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 20 september 2018 @ 21:32:00 #39
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182035400
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:03 schreef Claudia_x het volgende:

Waarom gaan we weg? :'(
Omdat ;)

Ik heb die gedachte nu ook weleens hoor :Y Verandering van omgeving doet een mens goed :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 20 september 2018 @ 21:32:37 #40
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182035420
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:25 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Nee. We moeten verhuizen op een doordeweekse dag ivm tijdgebrek (twee weken tussen overdracht en verhuizing). Vrienden genoeg die bereid zijn om te helpen, maar die werken allemaal, en als ze niet werken hebben ze kleine kinderen thuis. Gelukkig hebben we al wel hulp aangeboden gekregen bij schilderwerk en vloeren leggen ^O^
1 die met de kids naar Monkey Town ofzo gaat dan heb je al snel wat extra hadnjes :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_182035959
Ik waardeer de suggesties, maar nee, ik ga echt niet zelf verhuizen dit keer. Het is een heel huis vol zooi, geen studentenkamertje, en we hebben weinig tijd.

En ja, dat kost geld, en dat heb ik er dan deze keer voor over. Maar gezien de bedragen die ik online las rond de ¤1500 lagen, viel de ¤1900 toch even tegen.
pi_182035973
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Toch moet je zo’n project aan durven gaan. Ik vind ook stoer.

Leuk om te zien hoe jullie woonkamer tegenwoordig is op funda trouwens ;)
Gewoon doen zo'n project. Doen wij nu ook!

Ik heb ook even gespiekt op funda, maar ik verbaas me wel meteen over de prijzen in Amsterdam, jeetje. Hier vind iedereen ons huis duur, maar in Amsterdam zou niemand het geloven.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_182036802
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 11:24 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Bovendien kun je daarna ook nog vergelijken en afdingen op de courtage. Daar hoef je je niet lullig over te voelen. Het zijn boeven, allemaal en dat weten ze ook. ;)
Ik zou eerder kijken naar de makelaar waar je een klik mee hebt dan degene die de laagste prijs biedt. Wij betaalden 1,21% (op een verkoopprijs van 335k),kon vast goedkoper maar deze makelaar deed zijn werk prima en de koper vond hem ook fijn itt een aantal "gladde" makelaars.

Oh en ga ook niet in op "bonus boven bedrag x", in de huidige markt kun je bizarre biedingen verwachten en het is jammer wanneer dat naar de makelaar gaat :).

We huren nu tijdelijk via een andere makelaar en die is meer van het type cowboy.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sport_Life op 20-09-2018 22:35:01 ]
pi_182039314
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 11:29 schreef mousemicky het volgende:
Zo, de offerte van de parketboer voor schuren en oliën is binnen, 1900 euro, au :X . Zal helaas toch moeten gebeuren, dus vooruit.

En toen kwam de offerte van verhuisbedrijf 1... 1800 euro, nogmaals au :X . Verhuisbedrijf 2 is vanochtend geweest, hopelijk daarvan binnenkort ook reactie, en dan maar wat zaken gaan vastleggen.
Waar zit je? Ik weet een hele goede verhuizer in het noorden van het land.
pi_182039705
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:53 schreef mousemicky het volgende:
Ik waardeer de suggesties, maar nee, ik ga echt niet zelf verhuizen dit keer. Het is een heel huis vol zooi, geen studentenkamertje, en we hebben weinig tijd.

En ja, dat kost geld, en dat heb ik er dan deze keer voor over. Maar gezien de bedragen die ik online las rond de ¤1500 lagen, viel de ¤1900 toch even tegen.
Andere alternatieven:
-Marktplaats
-FHF subforum

Tenzij je die 1900¤ lachend uitgeeft, vooral doen!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_182041950
Als het goed is hebben we ook een stuccadoor nu nog een loodgieter..

Ik ben nu al klaar met die verbouwing en dan moeten we nog beginnen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182044200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:54 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Gewoon doen zo'n project. Doen wij nu ook!

Ik heb ook even gespiekt op funda, maar ik verbaas me wel meteen over de prijzen in Amsterdam, jeetje. Hier vind iedereen ons huis duur, maar in Amsterdam zou niemand het geloven.
Locatie is nu eenmaal de factor die de grootste invloed heeft op de prijs van een woning.

Ik was vanochtend hier aan het ontbijten:



Met uitzicht op de Pontsteiger:



En op zulke momenten besef ik maar al te goed hoe belangrijk locatie is. Als ik ons huis voor de helft van de prijs kon krijgen in Twente, dan zou ik het niet willen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Claudia_x op 21-09-2018 11:22:30 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:21:28 #48
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182044330
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:29 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik zou eerder kijken naar de makelaar waar je een klik mee hebt dan degene die de laagste prijs biedt. Wij betaalden 1,21% (op een verkoopprijs van 335k),kon vast goedkoper maar deze makelaar deed zijn werk prima en de koper vond hem ook fijn itt een aantal "gladde" makelaars.

Oh en ga ook niet in op "bonus boven bedrag x", in de huidige markt kun je bizarre biedingen verwachten en het is jammer wanneer dat naar de makelaar gaat :).

We huren nu tijdelijk via een andere makelaar en die is meer van het type cowboy.
Nou, wij kozen de makelaar die we de grootste klootzak vonden, en dat heeft gewerkt (voor ons).
De makelaar met wie we een klik hadden, en die deugde en vakkundig was, was onze aankoopmakelaar, maar haar hebben we heel bewust niet in de arm genomen voor de verkoop. Daarvoor hebben we een roemrucht agressief makelaarskantoor ingehuurd (waar je verder niets aan hebt, want het boeit ze verder geen moer, behalve de hoofdprijs voor je huis regelen).
Een zakelijke afweging en rot om te doen. Maar ook noodzakelijk, want we zouden ons anders altijd hebben afgevraagd of we het onderste uit de kan hadden gehaald. Niet fraai zo te moeten denken, maar we hebben het spel nu eenmaal aan twee zijden mee moeten spelen.

De makelaar met wie ik de meeste klik had, was zo ravissant knap, dat ik niet meer normaal na kon denken, dus die werd het ook niet. ;( :P
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:25:03 #49
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182044365
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Locatie is nu eenmaal de factor die de grootste invloed heeft op de prijs van een woning.

Ik was vanochtend hier aan het ontbijten:

[ afbeelding ]

Met uitzicht op de Pontsteiger:

[ afbeelding ]

En op zulke momenten besef ik maar al te goed hoe belangrijk locatie is. Als ik ons huis voor de helft van de prijs kon krijgen in Twente, dan zou ik het niet willen.

Dat is natuurlijk wel erg fraai, Claudia! O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182044373
Straks hebben we nog wel uitzicht op de Pontsteiger, maar zit even wandelen naar de IJ-kade voor roerei er niet meer in.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:51:34 #51
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182044790
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Straks hebben we nog wel uitzicht op de Pontsteiger, maar zit even wandelen naar de IJ-kade voor roerei er niet meer in.
Joh dat fix je gewoon zelf in de buitenkeuken op je eigen boot. 8-)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182047146
Eerste serieuze wind op het huis gehad sinds we er wonen. Conclusie: toch verstandig om op korte termijnde dakkapel aan de binnenkant te gaan aftimmeren,nu ligt er overal piepschuim van het dak. :X
En vanochtend gras in de achtertuin gelegd. Want na meer dan 2 maanden wachten kwam de bouwer eindelijk met wat extra zwarte grond op de proppen. Dus snel geëgaliseerd en gras erop.

Jullie zolder Claudia is zo gaaf. Die heeft model gestaan voor de extra badkamer op onze zolder.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_182047753
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:15 schreef d.k. het volgende:
Eerste serieuze wind op het huis gehad sinds we er wonen. Conclusie: toch verstandig om op korte termijnde dakkapel aan de binnenkant te gaan aftimmeren,nu ligt er overal piepschuim van het dak. :X
Oh, dat vind ik ook wel spannend, hoe het gaat zijn om daadwerkelijk in het huis te wonen. Is het aftimmeren een grote klus?

quote:
Jullie zolder Claudia is zo gaaf. Die heeft model gestaan voor de extra badkamer op onze zolder.
Leuk om te horen! Foto? O-) Ik ben met terugwerkende kracht best trots op de manier waarop ik de zolder heb ingedeeld (met veel feedback van forumleden!).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182047785
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:51 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Joh dat fix je gewoon zelf in de buitenkeuken op je eigen boot. 8-)
Hell yeah! Nou ja, onze architect begon afgelopen week een telefoongesprek met: "Ik zit op dit moment in jullie toekomstige tuin, het zonnetje schijnt en het is ontzettend idyllisch hier." Dat was wel fijn om even te horen als bevestiging.

Onze architect heeft ook onze buurvrouw ontmoet (met wie we een garage en houtworm delen). Die scheen heel aardig te zijn en ons graag te ontmoeten, dus ik heb net een kaartje op de post gedaan. Even aftasten of ze bereid is elk jaar een paar weken lang zijdehoenders te voeren. :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 21 september 2018 @ 18:29:58 #55
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182051427
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hell yeah! Nou ja, onze architect begon afgelopen week een telefoongesprek met: "Ik zit op dit moment in jullie toekomstige tuin, het zonnetje schijnt en het is ontzettend idyllisch hier." Dat was wel fijn om even te horen als bevestiging.

Onze architect heeft ook onze buurvrouw ontmoet (met wie we een garage en houtworm delen). Die scheen heel aardig te zijn en ons graag te ontmoeten, dus ik heb net een kaartje op de post gedaan. Even aftasten of ze bereid is elk jaar een paar weken lang zijdehoenders te voeren. :7
:D _O_

Gezamenlijke houtworm schept al vast een band. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182055777
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Locatie is nu eenmaal de factor die de grootste invloed heeft op de prijs van een woning.

Ik was vanochtend hier aan het ontbijten:

[ afbeelding ]

Met uitzicht op de Pontsteiger:

[ afbeelding ]

En op zulke momenten besef ik maar al te goed hoe belangrijk locatie is. Als ik ons huis voor de helft van de prijs kon krijgen in Twente, dan zou ik het niet willen.

Dat is zeker zo! Gelukkig wil niet iedereen hetzelfde, want ik zou de ruimte van het zuiden niet willen ruilen voor de stad voor langer dan een paar dagen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_182055857
Ik heb een eigen topic geopend ergens deze avond. Ook wel leuk om te delen en misschien kunnen mensen helpen als we weer eens vastlopen met iets :)

Verder erger ik mij momenteel rot aan onze keukenboer...

En Claudia prachtig uitzicht al verkies ik toch een eigen tuin denk ik :) maar het heeft altijd wel iets zo'n uitzicht.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182057262
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:15 schreef d.k. het volgende:
Eerste serieuze wind op het huis gehad sinds we er wonen. Conclusie: toch verstandig om op korte termijnde dakkapel aan de binnenkant te gaan aftimmeren,nu ligt er overal piepschuim van het dak. :X
En vanochtend gras in de achtertuin gelegd. Want na meer dan 2 maanden wachten kwam de bouwer eindelijk met wat extra zwarte grond op de proppen. Dus snel geëgaliseerd en gras erop.

Jullie zolder Claudia is zo gaaf. Die heeft model gestaan voor de extra badkamer op onze zolder.
De wind van vandaag heeft mij doen concluderen dat ik nog eens goed naar de kierdichting in de woonkamer moet kijken. Tocht langs je benen terwijl je televisie kijkt is toch maar naar...
pi_182060810
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:00 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dat is zeker zo! Gelukkig wil niet iedereen hetzelfde, want ik zou de ruimte van het zuiden niet willen ruilen voor de stad voor langer dan een paar dagen.
Dat is dan meteen mijn dilemma, want ik wil die ruimte eigenlijk ook. Ik houd van de stad en ik haat de stad, zoals de meeste Amsterdammers. Voor ons is het dus prima om er net buiten te wonen. Het uitzicht dat we op de skyline krijgen maakt dat we de binding voelen terwijl we niet in de drukte hoeven te zitten.

Maar er is altijd een prijs om te betalen. Voor ons is dat een kleine toename van de reisafstand. En we betalen veel meer voor onze woning dan we kwijt zouden zijn voor een huis ergens boven Zaandam en Purmerend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182061407
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Straks hebben we nog wel uitzicht op de Pontsteiger, maar zit even wandelen naar de IJ-kade voor roerei er niet meer in.
You win some, you loose some. Dat gevoel hebben wij ook wel. Als je verhuist van een plek waar je het echt helemaal zat bent, is dat anders. We wonen nu hartje DH, met alles dichtbij en op loopafstand, als echte stadsmensen genieten we daarvan. We zitten ook zo op de snelweg en bij de stations. Daarnaast is de buurt waar we wonen zeer divers, met als bijkomstigheid dat onze kinderen met allerlei soorten mensen in aanraking komen. Waar we nu gaan wonen, is dat een stuk minder. De school is een school met veel hoogopgeleide ouders, voornl wit, de bioscoop, musea, theaters allemaal verder weg. Soms denk ik: oei, dat wordt echt even wennen, we raken ook iets kwijt.

Tegelijkertijd vind ik het vervelend dat het vaak 's avonds lawaaiig is in onze buurt, er ook wel rare/vervelende types voor onze deur rondlopen, het vies is op straat en als ik even een boodschapje wil doen bij de AH is de dichtstbijzijnde middenin het centrum waar het altijd heel druk is en niemand je herkent. Dat het ook in DH inmiddels in het centrum 7 dagen in de week druk is, speelt wel mee. In onze straat is het nog wel rustig, maar twee straten verder zit je er middenin.

Het is een beetje een paradox dat je je echt een stadsmens kunt voelen, maar toch ook een enorme behoefte hebt aan rust? Het idee bij ons is ook dat we nu het goede van twee werelden gaan krijgen: de stad dichtbij, maar het strand ook.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:29:49 #61
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182061735
Wat herkenbaar Franny, die paradox. Wij wonen inmiddels echt buiten de stad maar voor ons dichtbij genoeg om er naar de bioscoop te gaan of uiteten of een museum. Mijn man werkt in Scheveningen dus vaak op vrijdagavond gaan we vanuit daar even naar het strand.

Maar ik word nog steeds intens gelukkig van de skyline van DH en mis het met de tram in 10min in het centrum staan. (Wij woonden in mariahoeve)
Ik woon in een prachtig duurzaam huis met een grote tuin, veel parkeerplekken, rustige wijk waar O veilig rond kan rennen met vriendjes maar die stad zit in mijn hart sinds ik er 15 jaar geleden neerstreek.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182062179
Wij haten de stad niet. Amsterdam heeft nog steeds mijn, ons, hart. We zijn vooral de drukte echt zat. We gingen gingen naar de buitenkant van de stad om het wat te ontlopen en vervolgens bouwen ze hier nog meer stad om ons heen.
Bovendien woont in het wijkje waar we wonen echt wel een aantal nare mensen. Niet het type waar wij ons fijn bij voelen.

Maar nu met de Noord/Zuidlijn is het echt heel erg fijn om snel in de stad te zijn. Ook mijn werk is nu heel gemakkelijk snel te bereiken.

We staan er alle drie dubbel in: we verheugen ons enorm op het nieuwe huis, de ruimte, rust, groen, strand op korte afstand, maar we laten ook echt wat achter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182062347
Ik ken dat wel hoor. Wij hebben ons huis verkocht omdat ik ontzettend graag terug naar Eindhoven wilde. Niet gelukt..

En in feite ben ik er zo maar toch blijft het wringen. Naja wie wet ooit mocht deze gekte op de huizenmarkt ooit stoppen ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182062451
Het scheelt dat ik nog elke dag in de stad kom omdat ik er werk. Ik hoef de stad dus niet echt te missen. En mijn fietsroute is ontzettend mooi. Ik geniet bijvoorbeeld erg van de nieuwe achterkant van Amsterdam Centraal.

Straks heb ik de keuze uit twee routes: dwars door de stad of via de oostkant over de brug. Ook dat is een heel mooie route. Dus afhankelijk van mijn humeur kan ik de drukte opzoeken of ervandaan blijven.

Ons straatje ga ik wel missen. We hebben heel leuke buren. Dit weekeinde is de Dam-tot-Damloop die langs ons huis komt en dat is elk jaar een hoogtepunt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182062481
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:13 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien woont in het wijkje waar we wonen echt wel een aantal nare mensen. Niet het type waar wij ons fijn bij voelen.
Is dat gewoon domme pech of is er een reden voor? Het verbaast me wel. Ik had het idee dat er allemaal leuke, jonge gezinnen zaten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182062521
Ik was de randstad na zeventien jaar spuugzat. Woonde in Rotterdam, Scheveningen en Den Haag en parttime bij verkeringen in Amsterdam. Ik hou van stadse levendigheid, maar ik kreeg steeds meer het gevoel dat de stad míj leefde. Ik vind het heerlijk dat je zo veel in een grote stad kán, maar langzaam aan voelde ik dat ik van alles met die stad móest. Altijd opletten dat je niet onder een tram loopt, altijd gedoe overal en ellendige mensen of mensen met ellende. Ik had daar geen zin meer in.

Toen in een stad buiten de randstad gaan wonen en hier kan ik nagenoeg alles wat ik in een grote stad ook kan, zonder dat ik iets móet.

Kan ook zijn dat ik gewoon een ouwe lul word. :+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182062548
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:13 schreef miss_sly het volgende:
Wij haten de stad niet. Amsterdam heeft nog steeds mijn, ons, hart. We zijn vooral de drukte echt zat. We gingen gingen naar de buitenkant van de stad om het wat te ontlopen en vervolgens bouwen ze hier nog meer stad om ons heen.
Bovendien woont in het wijkje waar we wonen echt wel een aantal nare mensen. Niet het type waar wij ons fijn bij voelen.

Maar nu met de Noord/Zuidlijn is het echt heel erg fijn om snel in de stad te zijn. Ook mijn werk is nu heel gemakkelijk snel te bereiken.

We staan er alle drie dubbel in: we verheugen ons enorm op het nieuwe huis, de ruimte, rust, groen, strand op korte afstand, maar we laten ook echt wat achter.
Wat voor mensen zijn dat dan miss? :o Je maakt me nu wel nieuwsgierig!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182062634
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:47 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik was de randstad na zeventien jaar spuugzat. Woonde in Rotterdam, Scheveningen en Den Haag en parttime bij verkeringen in Amsterdam. Ik hou van stadse levendigheid, maar ik kreeg steeds meer het gevoel dat de stad míj leefde. Ik vind het heerlijk dat je zo veel in een grote stad kán, maar langzaam aan voelde ik dat ik van alles met die stad móest. Altijd opletten dat je niet onder een tram loopt, altijd gedoe overal en ellendige mensen of mensen met ellende. Ik had daar geen zin meer in.

Toen in een stad buiten de randstad gaan wonen en hier kan ik nagenoeg alles wat ik in een grote stad ook kan, zonder dat ik iets móet.

Kan ook zijn dat ik gewoon een ouwe lul word. :+
Onze nieuwe stad wordt Alkmaar. Amsterdam in het klein. En volgens vrienden die vorig jaar vanuit deze zelfde wijk naar Alkmaar zijn verhuisd, kun je daar inderdaad ook van alles, prima aanbod restaurantjes, winkels, etc., Maar is alles er wat rustiger en liever. De man van dit stel is zelf geboren en getogen in Amsterdam Noord, wilde nooit weg en is nu heel erg happy dat ze gegaan zijn.

Ik vond het ook altijd heerlijk, alles wat de stad te bieden had, maar intussen heb ik liever als basis rust en zoeken we de reuring van de grote stad gewoon zo nu en dan op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182062668
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:50 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wat voor mensen zijn dat dan miss? :o Je maakt me nu wel nieuwsgierig!
Vooral mensen die vreselijk individualistisch ingesteld zijn. Die op geen enkele manier rekening houden met anderen, door bijvoorbeeld geluidoverlast. We moeten soms onze schuifpui dichtdoen omdat we binnen bijna high worden van de wietlucht. Kinderen die andere kinderen pesten en waarvan de ouders dat kennelijk prima vinden. Veel rotzooi die rondslingeren.

Ik had het niet verwacht, maar de façade is kinderrijke gezinsbuurt, maar de werkelijkheid is best asociaal.

Nu zitten we binnen aan de eettafel en zitten in de tabakslucht van de bouwvakkers bij de buren. Het staat gewoon ook te dicht op elkaar allemaal.


Maar ik ga de sportschool echt enorm missen, bijvoorbeeld. Zo'n fijne plek, met goede begeleiding en daar dan weer wel een heel fijne gemêleerde groep leden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182062684
O, en ik word inderdaad een ouwe taart, maar dat vind ik prima :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182062713
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:04 schreef miss_sly het volgende:
O, en ik word inderdaad een ouwe taart, maar dat vind ik prima :+
Dat hoort er ook gewoon bij ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182062755
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vooral mensen die vreselijk individualistisch ingesteld zijn. Die op geen enkele manier rekening houden met anderen, door bijvoorbeeld geluidoverlast. We moeten soms onze schuifpui dichtdoen omdat we binnen bijna high worden van de wietlucht. Kinderen die andere kinderen pesten en waarvan de ouders dat kennelijk prima vinden. Veel rotzooi die rondslingeren.

Ik had het niet verwacht, maar de façade is kinderrijke gezinsbuurt, maar de werkelijkheid is best asociaal.

Nu zitten we binnen aan de eettafel en zitten in de tabakslucht van de bouwvakkers bij de buren. Het staat gewoon ook te dicht op elkaar allemaal.

Maar ik ga de sportschool echt enorm missen, bijvoorbeeld. Zo'n fijne plek, met goede begeleiding en daar dan weer wel een heel fijne gemêleerde groep leden.
Oh, begrijpelijk dat jullie dat stoort! Aso's zijn wel bijzonder vervelend ja. Vooral omdat je er geen moer tegen kan doen.
Nou ja, verhuizen dus.

Alkmaar lijkt me leuk! Slechts één keer geweest als kaasmarkttoerist. :+
Gaan jullie in/bij het centrum wonen of buiten uit?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182062784
Tussen de bedrijven door: ik heb een nieuwe liefde, namelijk de linoleumkeuken. *;

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182062787
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh, begrijpelijk dat jullie dat stoort! Aso's zijn wel bijzonder vervelend ja. Vooral omdat je er geen moer tegen kan doen.
Nou ja, verhuizen dus.

Alkmaar lijkt me leuk! Slechts één keer geweest als kaasmarkttoerist. :+
Gaan jullie in/bij het centrum wonen of buiten uit?
We gaan naar een dorp iets buiten. Alkmaar. Op de fiets zijn we zo in het centrum.

Bijkomend voordeel: (nog) geen lotingssysteem voor de middelbare school. We kunnen er dus echt een school kiezen en het aanbod is ruim voldoende en van goede kwaliteit.
Misschien dat ze op de middelbare school weer bij haar vriendinnetje in de klas ik t die vorig jaar verhuisd is naar Alkmaar. Vinden beide meiden en fijn idee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182062800
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:02 schreef miss_sly het volgende:

Maar ik ga de sportschool echt enorm missen, bijvoorbeeld. Zo'n fijne plek, met goede begeleiding en daar dan weer wel een heel fijne gemêleerde groep leden.
Wat ik ook fijn vind aan de stad is dat er zoveel winkels en faciliteiten zijn. Dit is er een van. Onze kaasboer uit Oost mis ik nog steeds.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182062804
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
Tussen de bedrijven door: ik heb een nieuwe liefde, namelijk de linoleumkeuken. *;

[ afbeelding ]
Voor de vloer, neem ik aan? Niet de keuken zelf?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182062805
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
Tussen de bedrijven door: ik heb een nieuwe liefde, namelijk de linoleumkeuken. *;

[ afbeelding ]
Wat is een linoleumkeuken? En wil ik dat weten? Want ik wil almaar wat jij wil en het geld groeit me niet op de rug. }:|
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182062807
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor de vloer, neem ik aan? Niet de keuken zelf?
Nee, de keuken zelf!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182062818
Dit maakt het denk ik duidelijker:



En dat moet ik nu hebben, want ik denk dat dat heel fijn voelt en er luxe uitziet. Voor een keukenblad lijkt het me dan weer niet zo handig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182062837
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat ik ook fijn vind aan de stad is dat er zoveel winkels en faciliteiten zijn. Dit is er een van. Onze kaasboer uit Oost mis ik nog steeds.
Wij halen ons brood nog bij de bakker in Watergraafsmeer :D ik ga er ook nog naar de kapper. En als we er zijn, lopen we altijd een rondje en gaan er kaas halen.

Maar ik verheug me er ook wel op om Alkmaar en omgeving te ontdekken en nieuwe pareltjes te ontdekken. Eieren en fruit van de boer in de omgeving, bijvoorbeeld. Heel erg verse vis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182062843
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:18 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wat is een linoleumkeuken? En wil ik dat weten? Want ik wil almaar wat jij wil en het geld groeit me niet op de rug. }:|
Dit idd... :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182062844
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We gaan naar een dorp iets buiten. Alkmaar. Op de fiets zijn we zo in het centrum.

Bijkomend voordeel: (nog) geen lotingssysteem voor de middelbare school. We kunnen er dus echt een school kiezen en het aanbod is ruim voldoende en van goede kwaliteit.
Misschien dat ze op de middelbare school weer bij haar vriendinnetje in de klas ik t die vorig jaar verhuisd is naar Alkmaar. Vinden beide meiden en fijn idee.
Klinkt goed. :)

Ik zou het trouwens best spannend vinden om met het hele huishouden naar een totaal nieuwe stad te gaan. Alles weer opbouwen en zo.
Toen ik vanuit Den Haag naar hier kwam, kon ik lekker meewaaien met de echtgenoot die hier al jaren woonde.

Zien jullie daar tegenop, of valt het mee?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182062859
Ik hoor net van mijn man dat ik geen linoleumkeuken wil.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182062870
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Dit maakt het denk ik duidelijker:

[ afbeelding ]

En dat moet ik nu hebben, want ik denk dat dat heel fijn voelt en er luxe uitziet. Voor een keukenblad lijkt het me dan weer niet zo handig.
Als dat op echt houten kastjes zit ga ik failliet :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182062876
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik hoor net van mijn man dat ik geen linoleumkeuken wil.
Zijn zijn bitcoins op?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182062895
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:22 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Klinkt goed. :)

Ik zou het trouwens best spannend vinden om met het hele huishouden naar een totaal nieuwe stad te gaan. Alles weer opbouwen en zo.
Toen ik vanuit Den Haag naar hier kwam, kon ik lekker meewaaien met de echtgenoot die hier al jaren woonde.

Zien jullie daar tegenop, of valt het mee?
Valt mee.
Onze dochter heeft al een leus bedacht: "het wordt vast even wennen,maar ik leer snel nieuwe vriendjes en vriendinnetjes kennen."

Nou scheelt het misschien ook dat we best op onszelf zijn. We zijn ook niet op zoek naar een nieuwe vriendengroep of zo. Ik vind je fijn als we straks fijn contact met de hureyn hebben, maar dat hoeven geen nieuwe beste vrienden te worden. Ik vind het het meest spannend voor onze dochter, want ze zal waarschijnlijk na de kerstvakantie in groep 7 binnenkomen. Dat is einde basisschooltijd waar al vele onderlinge relaties zijn gesmeed. Onze dochter is echter best een sociaal kind en gemakkelijk in de omgang, dus ik hoop en denk dat ze wel aansluiting vindt. En anders is het nog maar anderhalf jaar en gaat ze naar de middelbare school waar iedereen opnieuw begint en zichzelf opnieuw uit moet vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182062906
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zijn zijn bitcoins op?
Opgesoupeerd. ;(
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182062914
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Dit maakt het denk ik duidelijker:

[ afbeelding ]

En dat moet ik nu hebben, want ik denk dat dat heel fijn voelt en er luxe uitziet. Voor een keukenblad lijkt het me dan weer niet zo handig.
Is het niet nogal zacht materiaal en dus gevoelig voor krassen en deuken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182062929
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat op echt houten kastjes zit ga ik failliet :'(
Ik heb een klusje als freelancer aangenomen om wat extra geld te verdienen de komende tijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182062940
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is het niet nogal zacht materiaal en dus gevoelig voor krassen en deuken?
Nee, want het ligt ook op vloeren in ruimtes die intensief worden gebruikt. Ik heb wel ooit begrepen dat linoleum wat tijd nodig heeft om uit te harden. Maar goed, ik leg het voor aan onze architect en die mag haar licht erover laten schijnen. (Fijn om eindelijk eens iemand te hebben om mee te sparren over materiaalkeuze, want aan m'n lief heb ik niks.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:34:13 #91
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_182062963
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:02 schreef miss_sly het volgende:
Ik had het niet verwacht, maar de façade is kinderrijke gezinsbuurt, maar de werkelijkheid is best asociaal
Ik ben nu weel heel benieuwd welke wijk dat is :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182062971
Ik weet niet hoe dat spul aanvoelt. Maar onze keuken wordt van het spul ultramat gemaakt. Geen vingerafdrukken O+ en het voelt ook heel fijn aan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182062972
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:34 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Ik ben nu weel heel benieuwd welke wijk dat is :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is je budget?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182062978
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb een klusje als freelancer aangenomen om wat extra geld te verdienen de komende tijd.
Dat zal wel nodig zijn met zulke kastjes ja... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182062987
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:34 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Ik ben nu weel heel benieuwd welke wijk dat is :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, een ander deel waar ze nu nog meer aan het bouwen zijn en waar ze een Zuid van gaan bouwen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182062989
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zal wel nodig zijn met zulke kastjes ja... :X
Dat was eigenlijk voor het kopen van een elektrische fiets voor m'n lief. Maar die koopt-ie nu zelf maar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182062990
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat is je budget?
:D
Jij hebt heul geen makelaar nodig joh _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182063026
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat was eigenlijk voor het kopen van een elektrische fiets voor m'n lief. Maar die koopt-ie nu zelf maar.
Nou heb ik toevallig zelf een elektrische fiets, maar ik vermoed dat die kastjes mijn toch al niet ongezonde keukenbudget met behoorlijk wat meer dan de prijs van een elektrische fiets zouden verhogen :D

Maar ook elektrische fietsen heb je in allerlei prijsklassen natuurlijk, dat dan wel weer ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:40:30 #99
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_182063040
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat is je budget?
Jouw prachtige huis valt er buiten helaas ;) (zag m langskomen op funda :D) Verder loopt mijn contact bijna af (PhD, mijn vriend heeft wel al een echte baan :p) dus we kunnen sowieso nu niet kopen. We hebben nu een erg fijn huurhuis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, waar we nu waarschijnlijk een jaar of 5 willen blijven wonen. Als jij nog een paar jaar zou zijn blijven zitten hadden we het graag van je willen kopen :+
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:43:57 #100
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_182063084
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, een ander deel waar ze nu nog meer aan het bouwen zijn en waar ze een Zuid van gaan bouwen.
ah ok! Echt jammer dat het je er zo tegen valt! Ik vind het trouwens heel jammer dat ze inderdaad weer voor hoogbouw gaan in die nieuwe fase. Laagbouw en het "dorpse gevoel" was juist zo karakteristiek voor het stadsdeel.
pi_182063093
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:40 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Jouw prachtige huis valt er buiten helaas ;) (zag m langskomen op funda :D) Verder loopt mijn contact bijna af (PhD, mijn vriend heeft wel al een echte baan :p) dus we kunnen sowieso nu niet kopen. We hebben nu een erg fijn huurhuis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, waar we nu waarschijnlijk een jaar of 5 willen blijven wonen. Als jij nog een paar jaar zou zijn blijven zitten hadden we het graag van je willen kopen :+
Er gaan de komende jaren vast nog meer nieuwbouwprojecten in Noord komen. Ik weet dat de gemeente in ieder geval grootse plannen heeft voor het industrieterrein bij de plek waar ik woon. Als het aanbod wat groter wordt, dan worden de prijzen misschien ook weer redelijker.

Maar goed, dat is niet zeker. Het kan ook zijn dat de vraag groter blijft dan het aanbod dat erbij komt. Amsterdam is de laatste decennia alleen maar voller geworden. Ik vind het zelf jammer dat een stadsdeel als Noord daardoor steeds meer 'ontwikkeld' eruit gaat zien en minder gekke plekjes heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182063117
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:16 schreef miss_sly het volgende:
We gaan naar een dorp iets buiten. Alkmaar. Op de fiets zijn we zo in het centrum.
Alkmaar is best wel wat te doen qua cultuur (De Vest, bios, achterdam). Omgeving: strand, zee en duinen, vanochtend nog hardgelopen. Heerlijk uitwaaien, frisse lucht en met de trein vanuit Castricum sta je met 25 min. op A-dam Centraal.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182063144
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:43 schreef Gentianella het volgende:

[..]

ah ok! Echt jammer dat het je er zo tegen valt! Ik vind het trouwens heel jammer dat ze inderdaad weer voor hoogbouw gaan in die nieuwe fase. Laagbouw en het "dorpse gevoel" was juist zo karakteristiek voor het stadsdeel.
Precies! Dat was ook de reden dat w hiervoor kozen. Ik wil geen stad rondom me heen gebouwd hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182063158
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Alkmaar is best wel wat te doen qua cultuur (De Vest, bios, achterdam). Omgeving: strand, zee en duinen, vanochtend nog hardgelopen. Heerlijk uitwaaien, frisse lucht en met de trein vanuit Castricum sta je met 25 min. op A-dam Centraal.
Maar dat is niet de totale reistijd. Ik was toen ik in Oost woonde binnen 20 minuten in Utrecht met de trein. Alleen moest ik wel eerst naar het station toe en daar wachten op de trein. Dat zorgde al gauw voor een verdubbeling van de reistijd.

Toen wij verhuisplannen kregen, heb ik vooral gekeken naar de reistijd van deur tot deur. Hoelang duurt het om de kinderen naar school te brengen? Hoelang doen we erover om op ons werk te komen? Wat als we een andere route willen nemen?

Maar goed, voor ons is het hebben van weinig reistijd belangrijk. Ik weet dat collega's van me allang blij zijn als ze binnen een uur vanuit huis op het werk zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182063161
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Alkmaar is best wel wat te doen qua cultuur (De Vest, bios, achterdam). Omgeving: strand, zee en duinen, vanochtend nog hardgelopen. Heerlijk uitwaaien, frisse lucht en met de trein vanuit Castricum sta je met 25 min. op A-dam Centraal.
Ja, die natuur ❤️ daar verheugen we ons nog het meeste op, geloof ik. Dochter wordt vast een beach babe met haar liefde voor de zee. Hardlopen in die omgeving lijkt me zalig, net als fietsen. En Alkmaar ontdekken is ook gewoon leuk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182063188
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:51 schreef miss_sly het volgende:
Dochter wordt vast een beach babe met haar liefde voor de zee. Hardlopen in die omgeving lijkt me zalig, net als fietsen.
Mogelijkheden te over. Van noord naar zuid: Callantsoog, Schoorl, Bergen, Egmond, Castricum en Heemskerk. Heb je een uniek natuurgebied.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182063209
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar dat is niet de totale reistijd. Ik was toen ik in Oost woonde binnen 20 minuten in Utrecht met de trein. Alleen moest ik wel eerst naar het station toe en daar wachten op de trein. Dat zorgde al gauw voor een verdubbeling van de reistijd.

Toen wij verhuisplannen kregen, heb ik vooral gekeken naar de reistijd van deur tot deur. Hoelang duurt het om de kinderen naar school te brengen? Hoelang doen we erover om op ons werk te komen? Wat als we een andere route willen nemen?

Maar goed, voor ons is het hebben van weinig reistijd belangrijk. Ik weet dat collega's van me allang blij zijn als ze binnen een uur vanuit huis op het werk zijn.
Voor mijn man maakt het niet uit. Hij rijdt heel Nederland door naar allerlei klanten of gaat naar het buitenland via Schiphol. Hij zal iets langer onderweg zijn, maar dat zal niet veel schelen.
Dochter kan bijna alleen naar school en gaat bijna naar de middelbare, dus dan is ze nog zelfsrandiger. En ik kan veel thuis werken en buiten de files naar kantoor rijden. En ben ik er met dertig minuten, denk ik. Ik ga alleen het naar mijn werk fietsen wel erg missen.

En we moeten een tweede autootje kopen. We overwegen een electrische, maar we moeten nog even kijken hoe of wat
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182063227
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Mogelijkheden te over. Van noord naar zuid: Callantsoog, Schoorl, Bergen, Egmond, Castricum en Heemskerk. Heb je een uniek natuurgebied.
Callantsoog, och, daar kwam ik vroeger tijdens s vakanties wel eens. Nog maar eens gaan kijken.

We zullen het komende jaar ook niet alleen gebruiken om afscheid te nemen van Amsterdam, maar ook om in die omgeving op ontdekking te gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182063243
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor mijn man maakt het niet uit. Hij rijdt heel Nederland door naar allerlei klanten of gaat naar het buitenland via Schiphol. Hij zal iets langer onderweg zijn, maar dat zal niet veel schelen.
Dochter kan bijna alleen naar school en gaat bijna naar de middelbare, dus dan is ze nog zelfsrandiger. En ik kan veel thuis werken en buiten de files naar kantoor rijden. En ben ik er met dertig minuten, denk ik. Ik ga alleen het naar mijn werk fietsen wel erg missen.

En we moeten een tweede autootje kopen. We overwegen een electrische, maar we moeten nog even kijken hoe of wat
Hier is het ook zoeken naar een nieuw ritme. Mijn reistijd blijft alleen hetzelfde als ik straks met een scooter ga. Die koop ik denk ik wel, een elektrische, en dan fiets ik op mijn rustige dagen (ik werk drie hele en twee halve dagen). Zo blijf ik dan toch aan m'n beweging komen.

Maar met school maken we het onszelf moeilijk door de kinderen niet naar een dorpsschool te brengen. Ik vind het niet echt een punt, maar andere mensen vinden het weer verschrikkelijk om van een auto afhankelijk te zijn. Kan ik me ook voorstellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:03:38 #110
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_182063289
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn reistijd blijft alleen hetzelfde als ik straks met een scooter ga. Die koop ik denk ik wel, een elektrische,
Neem dan liever een speed pedelec! (Een scooter past niet bij het beeld dat ik van je heb :p)
pi_182063332
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:03 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Neem dan liever een speed pedelec! (Een scooter past niet bij het beeld dat ik van je heb :p)
Die lijken me doodeng! Ik heb deze op het oog:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:12:41 #112
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182063391
Ik vind het idee van Claudia op een scooter uitermate hilarisch, al heb ik geen idee waarom! :D

Toffe scooter trouwens. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:13:41 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182063406
Groene scooter... wel toepasselijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182063678
Claudia wordt zo'n scooteraso. Wat heb ik een hekel aan die dingen. _O- . Ben al zo vaak bijna van mijn sokken gereden, of op een al druk fietspad min of meer aan de kant geduwd.

Leuk om te lezen, al die verhalen over stad/rust en de dilemma's. In Trouw staat dit weekend een heel artikel over Amsterdammers die naar Zutphen verhuizen. Kennelijk een populair alternatief. Maar de omgeving van Alkmaar klinkt ook heel goed, miss_sly!

Wat ik fijn vind, is dat we dichterbij mijn bejaarde ouders gaan wonen en dat ik vanaf ons nieuwe huis door de duinen vanaf Kijkduin zo naar Monster kan fietsen, waar zij wonen. Is een leuk ritje ook. Dan wordt het ook wat makkelijker om spontaan even bij ze langs te gaan.

Wij kunnen nu en ook straks allebei naar ons werk fietsen, de school van de kinderen ligt twee straatjes verderop. Ik vind het echt heel prettig dat we doordeweeks geen auto nodig hebben en alles dus op loop- en fietsafstand te doen is. Bij schoolkeuze speelde dat beide keren (in onze huidige buurt en nieuwe buurt) duidelijk mee. Er zijn wat van die blitse scholen verderop waar we ze ook nog wel op de wachtlijst voor hadden kunnen zetten, maar nee. Dan maar een school waar ze zich minder onderscheidend profileren, in een minder fraai gebouw, maar waar ze wel gewoon met buurtkinderen zitten en er 'ochtends geen dikke rijen auto's op de stoep staan van ouders die hun kinderen afzetten omdat ze bijna allemaal uit andere wijken komen. Voor mij zit de kwaliteit van leven echt in dat soort kneuterigheid: dat mijn dochter huppelend voor me uit naar school loopt, en ik op mijn fietsje met de wind in mijn haren naar mijn werk kan. :o . :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182063702
Ik reed vroeger op een Puch, hè, dus die scooter is een upgrade.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182063707
Ik ben wel vreselijk jaloers dat jullie allemaal zo dicht bij het strand wonen. Zou ik ook wel willen maarja dan moeten we eerst Zeeland laten afdrijven zodat Brabant ook aan zee komt te liggen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182063987
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik reed vroeger op een Puch, hè, dus die scooter is een upgrade.
Ah, ik ook! Een paarse met groene wielen. Die heul veel lawaai maakte :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182064017
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier is het ook zoeken naar een nieuw ritme. Mijn reistijd blijft alleen hetzelfde als ik straks met een scooter ga. Die koop ik denk ik wel, een elektrische, en dan fiets ik op mijn rustige dagen (ik werk drie hele en twee halve dagen). Zo blijf ik dan toch aan m'n beweging komen.

Maar met school maken we het onszelf moeilijk door de kinderen niet naar een dorpsschool te brengen. Ik vind het niet echt een punt, maar andere mensen vinden het weer verschrikkelijk om van een auto afhankelijk te zijn. Kan ik me ook voorstellen.
O ja, nieuw ritme. We zijn al iets voor ons heel nieuws aan het implementeren: boodschappen laten bezorgen voor de hele week.
Ik weet dat dat voor veel mensen heel normaal is, maar wij deden dat nooit. Vaak bracht B de boodschappen voor het eten van die dag mee als hij van de klant kwam. En dan werd het dus pas gemaakt en aten we pas heel laat. Zo leven is dadelijk echt geen optie meer, dus we zijn onszelf al wat aan het oefenen :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:06:38 #119
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182064062
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik reed vroeger op een Puch, hè, dus die scooter is een upgrade.
Een linoleumscooter zou het gaafst zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182064077
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:06 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Een linoleumscooter zou het gaafst zijn.
:D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182064107
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:06 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Een linoleumscooter zou het gaafst zijn.
:D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182064339
We zijn aan het nadenken over de slaapkamers.

Wij hadden op de bovenverdieping een houten vloer die olijfgroen geverfd was. Erg mooi, vind ik.

Maar dochter heeft al aangegeven geen groene vloer te willen, maar wit. En zo rondkijkend zag ik best leuke inspiratieplaatjes van witte kamers met naturelkleuren voor ons.

Vraag is dan wat voor vloer het wordt. Boven is geen vloerverwarming. Is dan een gietvloer of Pandomo/beton-ciré te koud? Hout is wel warmer, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182064397
Ik vind het zo knap dat jullie het zonder blikken of blozen over linoleum, gietvloer, Pandoma/beton-ciré kunnen hebben terwijl ik echt geen enkel idee heb. Echt geen enkel. Ik weet niet wat het is en als ik een plaatje zie, zoals met die linoleumkeuken, weet ik vaak niet eens of ik het nou mooi vind of niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182064432
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:30 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het zo knap dat jullie het zonder blikken of blozen over linoleum, gietvloer, Pandoma/beton-ciré kunnen hebben terwijl ik echt geen enkel idee heb. Echt geen enkel. Ik weet niet wat het is en als ik een plaatje zie, zoals met die linoleumkeuken, weet ik vaak niet eens of ik het nou mooi vind of niet.
Troost je ik ook niet _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182064490
Hahaha, snap ik wel, hoor.
Voor B en mij is het de derde keer dat we samen een huis from scratch inrichten. Dus er is al van alles gepasseerd in de loop van de jaren. We zijn er wel redelijk goed in geworden, moet ik zeggen. Vgend jaar naar het nieuwe huis verhuizen wordt dan ook de zesde keer dat we verhuizen in veertien jaar tijd ')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:49:53 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182064673
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:25 schreef miss_sly het volgende:
We zijn aan het nadenken over de slaapkamers.

Wij hadden op de bovenverdieping een houten vloer die olijfgroen geverfd was. Erg mooi, vind ik.

Maar dochter heeft al aangegeven geen groene vloer te willen, maar wit. En zo rondkijkend zag ik best leuke inspiratieplaatjes van witte kamers met naturelkleuren voor ons.

Vraag is dan wat voor vloer het wordt. Boven is geen vloerverwarming. Is dan een gietvloer of Pandomo/beton-ciré te koud? Hout is wel warmer, denk ik.
Wat voor verwarming heb je boven dan? Radiatoren? En komt er nog een ouderwetsche CV op gas in?
Kun je kiezen voor vloerverwarming in het hele huis tegen een meerprijs?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182064990
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat voor verwarming heb je boven dan? Radiatoren? En komt er nog een ouderwetsche CV op gas in?
Kun je kiezen voor vloerverwarming in het hele huis tegen een meerprijs?
Dat laatste weet ik niet, zal ik nog eens navragen.
In principe komen er radiatoren. Beneden wel een lage temperatuur vloerverwarming.


Overigens hebben we een offerte gekregen voor twee meerwerkopties die er niet standaard in zaten: een trapkast met lichtpunt en wcd realiseren (1500 zonder deur) en drie Velux dakramen op zolder (3000 met een extra over paneel).

Ik vind het erg duur. Vooral de trapkast. Van de dakramen vind ik het bijzonder, maar wel prettig dat er een extra paneel bij zit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182065034
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Callantsoog, och, daar kwam ik vroeger tijdens s vakanties wel eens. Nog maar eens gaan kijken.

We zullen het komende jaar ook niet alleen gebruiken om afscheid te nemen van Amsterdam, maar ook om in die omgeving op ontdekking te gaan.
wij zitten net voorbij Alkmaar, maar we komen er echt bijna nooit. Naar het strand in Callantsoog en Petten gaan we dan wel weer regelmatig, die omgeving is prachtig, ik zou tzt best wat dichter bij het strand willen wonen, maar dat ziet Symph niet zitten.
pi_182065218
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:25 schreef miss_sly het volgende:

Vraag is dan wat voor vloer het wordt. Boven is geen vloerverwarming. Is dan een gietvloer of Pandomo/beton-ciré te koud? Hout is wel warmer, denk ik.
Ik vind een giet- of betonvloer niet koud en ik ben een koukleum. Het zijn alleen geen goedkope opties die je noemt. Waarom zou je niet gewoon hout nemen als dat je goed bevalt en je er het budget voor hebt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 22 september 2018 @ 14:34:22 #130
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182065250
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik niet, zal ik nog eens navragen.
In principe komen er radiatoren. Beneden wel een lage temperatuur vloerverwarming.


Overigens hebben we een offerte gekregen voor twee meerwerkopties die er niet standaard in zaten: een trapkast met lichtpunt en wcd realiseren (1500 zonder deur) en drie Velux dakramen op zolder (3000 met een extra over paneel).

Ik vind het erg duur. Vooral de trapkast. Van de dakramen vind ik het bijzonder, maar wel prettig dat er een extra paneel bij zit.
Een extra velux dakraam kostte ons 3 jaar geleden ook ¤990.
De trapkast zonder deur is wel heel duur ja.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182065253
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:30 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het zo knap dat jullie het zonder blikken of blozen over linoleum, gietvloer, Pandoma/beton-ciré kunnen hebben terwijl ik echt geen enkel idee heb. Echt geen enkel. Ik weet niet wat het is en als ik een plaatje zie, zoals met die linoleumkeuken, weet ik vaak niet eens of ik het nou mooi vind of niet.
Tja, ik weet precies wat ik mooi vind. Dat is geen verdienste; zo ben ik gewoon. Daarnaast vind ik het leuk om op onderzoek te gaan en ergens helemaal in te duiken. Ik zou inmiddels ook makelaar kunnen worden.

Jullie hebben niet een huis gekocht waarin veel moet gebeuren, toch?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 22 september 2018 @ 14:42:25 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182065333
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik niet, zal ik nog eens navragen.
In principe komen er radiatoren. Beneden wel een lage temperatuur vloerverwarming.

Overigens hebben we een offerte gekregen voor twee meerwerkopties die er niet standaard in zaten: een trapkast met lichtpunt en wcd realiseren (1500 zonder deur) en drie Velux dakramen op zolder (3000 met een extra over paneel).

Ik vind het erg duur. Vooral de trapkast. Van de dakramen vind ik het bijzonder, maar wel prettig dat er een extra paneel bij zit.
Als je boven nog ouderwetse radiatoren hebt (hoge temperatuur) dan kun je de CV-ketel ook niet makkelijk vervangen, als je LTV radiatoren hebt gaat dat prima.
Ik zou sowieso zorgen dat alles LTV wordt maar persoonlijk vind ik het achterhaald om nu in nieuwe huizen nog radiatoren te gaan plaatsen, helemaal in jullie geval; jullie verhuizen eind 2019 pas, een jaar later mag je de ketel niet eens meer voor een ketel op gas vervangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 22 september 2018 @ 15:23:09 #133
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182065685
Wat sommige mensen met typen vloeren hebben, heb ik met LTV en dergelijke. :@ Waar hébben jullie het over? :o

Ik koop gewoon altijd huizen van 100+ jaar oud, waarin gewoon alles al 'zit'. En dat accepteer ik dan als fact of life.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182065955
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat sommige mensen met typen vloeren hebben, heb ik met LTV en dergelijke. :@ Waar hébben jullie het over? :o
Lage Temperatuur Verwarming. Dus warmtepomp als bron e.d.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 22 september 2018 @ 16:10:12 #135
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182066103
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Lage Temperatuur Verwarming. Dus warmtepomp als bron e.d.
Ja daar snap ik dus geen hout van. Maar ik hoef het verder ook niet te weten hoor, mocht iemand daar nu moeite in willen steken. :@ Ik schroef de thermostaat omhoog bij kou en daarna komt het doorgaans goed.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182066105
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Dit maakt het denk ik duidelijker:

[ afbeelding ]

En dat moet ik nu hebben, want ik denk dat dat heel fijn voelt en er luxe uitziet. Voor een keukenblad lijkt het me dan weer niet zo handig.
Linoleum op meubels in het algemeen vind ik er altijd erg gaaf uit zien. Forbo is bijvoorbeeld een grote leverancier van gewoon linoleum en heeft ook een furniturelijn:

https://www.forbo.com/flo(...)inoleum/b39r4s#anker

Wel boven mijn budget helaas. :(
In die stijl ben ik nu wel in de bijkeuken een keukenblok aan het maken waarbij frontjes en blad dezelfde matte kleur hebben. Binnenkort het resultaat! :D
pi_182066710
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat sommige mensen met typen vloeren hebben, heb ik met LTV en dergelijke. :@ Waar hébben jullie het over? :o

Ik koop gewoon altijd huizen van 100+ jaar oud, waarin gewoon alles al 'zit'. En dat accepteer ik dan als fact of life.
Herkenbaar :D
Alius aliud dicit
pi_182068088
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:10 schreef archito het volgende:

[..]

Linoleum op meubels in het algemeen vind ik er altijd erg gaaf uit zien. Forbo is bijvoorbeeld een grote leverancier van gewoon linoleum en heeft ook een furniturelijn:

https://www.forbo.com/flo(...)inoleum/b39r4s#anker

Wel boven mijn budget helaas. :(
In die stijl ben ik nu wel in de bijkeuken een keukenblok aan het maken waarbij frontjes en blad dezelfde matte kleur hebben. Binnenkort het resultaat! :D
Gaaf! Houd ons op de hoogte.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182068115
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:10 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja daar snap ik dus geen hout van. Maar ik hoef het verder ook niet te weten hoor, mocht iemand daar nu moeite in willen steken. :@ Ik schroef de thermostaat omhoog bij kou en daarna komt het doorgaans goed.
Daar snap ik ook nog steeds weinig van. Het is een wat obscure business, die van het 'energiezuinig wonen'. Wat ik wel begrijp: met vloerverwarming heb je geen gezeur meer met radiatoren die in de weg staan en isoleren is altijd goed (zolang je maar ook aan ventilatie denkt).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 22 september 2018 @ 18:32:07 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182068135
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Lage Temperatuur Verwarming. Dus warmtepomp als bron e.d.
Niet noodzakelijkerwijs, de bron kan ook een CV-ketel zijn, maar als je overal LTV hebt (vloerverwarming, LTV radiatoren) kun je je CV-ketel op termijn wel heel makkelijk vervangen door bijvoorbeeld een warmtepomp.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 22 september 2018 @ 18:33:21 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182068154
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:10 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja daar snap ik dus geen hout van. Maar ik hoef het verder ook niet te weten hoor, mocht iemand daar nu moeite in willen steken. :@ Ik schroef de thermostaat omhoog bij kou en daarna komt het doorgaans goed.
En wat als je na 2020 geen nieuwe CV-ketel meer kunt nemen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182069575
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:34 schreef Claudia_x het volgende:

Tja, ik weet precies wat ik mooi vind. Dat is geen verdienste; zo ben ik gewoon.
Ik heb bij heel veel dingen een behoorlijk uitgesproken smaak. Ik weet meestal ook wel wanneer ik iets echt niet mooi vind. Maar als ik me dan een beetje ga verdiepen in wat ik mooi vind, dan kan ik heen en weer schieten, soort keuzestress, en in alle details verzuip ik.

quote:
Daarnaast vind ik het leuk om op onderzoek te gaan en ergens helemaal in te duiken. Ik zou inmiddels ook makelaar kunnen worden.

Jullie hebben niet een huis gekocht waarin veel moet gebeuren, toch?
Ja, dat eerste heb ik ook, alleen dan wel bijzonder selectief. Als het om uiterlijkheden gaat, zoals inrichting huis, kleding, en ook huizen op Funda kijken e.d. dan heb ik beperkte focus en tolerantie. Als ik er langer dan een half uur mee bezig ben, dan begint mijn brein te roepen: maar WAAROM??? Waar gaat dit over?? In het ergste geval stort ik in een soort existentiële crisis. Niet helemaal grappend bedoeld hoor, en het komt vast raar en overdreven over. Maar ik ben wel gedeprimeerd thuisgekomen van een rondje meubelwinkels kijken. Als kind werd ik eens door mijn ouders meegesleept naar een auto showroom toen ze een nieuwe auto gingen uitzoeken. Ze dachten: leuk, we betrekken de kinderen erin. Maar ik weet nog hoe afschuwelijk ik het er vond, na een paar uur auto's kijken en over auto's praten dacht ik dat ik gek werd. 8)7 .

Maar er hoeft inderdaad niet zoveel te gebeuren. Het is meer een soort luxe: de keuken en badkamer zijn op zich goed genoeg, maar er zou best wat mee kunnen gebeuren, meer naar onze smaak (want die hebben we best) en allemaal net wat mooier. . En we kunnen het ons veroorloven. Dus mijn vriend zei vorige week: waarom gaan we niet gewoon voor een nieuwe keuken? Ja, op zich een topidee, en veel mensen zouden meteen losgaan, maar ik denk vooral Oh God, al die beslissingen, hoe moet dit. :') . Dan wordt ook meteen duidelijk waarom ik 'pas' op mijn 43e voor het eerst van mijn leven een huis koop. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182070264
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou, wij kozen de makelaar die we de grootste klootzak vonden, en dat heeft gewerkt (voor ons).
De makelaar met wie we een klik hadden, en die deugde en vakkundig was, was onze aankoopmakelaar, maar haar hebben we heel bewust niet in de arm genomen voor de verkoop. Daarvoor hebben we een roemrucht agressief makelaarskantoor ingehuurd (waar je verder niets aan hebt, want het boeit ze verder geen moer, behalve de hoofdprijs voor je huis regelen).
Een zakelijke afweging en rot om te doen. Maar ook noodzakelijk, want we zouden ons anders altijd hebben afgevraagd of we het onderste uit de kan hadden gehaald. Niet fraai zo te moeten denken, maar we hebben het spel nu eenmaal aan twee zijden mee moeten spelen.

De makelaar met wie ik de meeste klik had, was zo ravissant knap, dat ik niet meer normaal na kon denken, dus die werd het ook niet. ;( :P
Wij zijn ook een aantal klootzakken van makelaars tegengekomen bij onze zoektocht naar een woning. Wat mij opviel was dat sommige makelaars zonder blikken of blozen de boel belazeren: bv zogenaamd nieuwe vloer die er al 10 jaar in bleek te liggen (al is dat relatief nieuw voor een 100 jaar oud pand), idem met cv ketel en keuken.

Uiteindelijk heel blij met onze keuze voor nieuwbouw zònder (verkoop) makelaar maar via de projectontwikkelaar :). En geen gedoe met overbieden enz, maar gewoon een week lang onder optie staan en erover nadenken.

En net als hierboven nabij het strand en de duinen!
Onze dochter is nogal van het type "kan niet hard genoeg gaan", dus die kan zich straks helemaal uitleven op de surfplank. (en wij met een glas wijn in de strandtent)

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 22-09-2018 20:54:15 ]
pi_182070464
Daarin zal ik dan ook wel klunzig zijn, maar dat het noodzakelijk is om je huis te laten verkopen door klootzakken, dat onderschrijf ik niet. Ik heb een makelaar afgebeld, die bij ons thuis was geweest voor de verkoop, omdat ik de man echt verschrikkelijk vond. Ik wil dat helemaal niet joh, zo'n figuur bij ons over de vloer die aan ons en ons huis geld gaat verdienen. Dus nu hebben we er eentje die ik superaardig vind. En ons huis is nog niet verkocht. *) . :') .Maar dat gaat natuurlijk wel gebeuren. En winst maken we sowieso wel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182070580
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 september 2018 20:54 schreef Franny_G het volgende:
Daarin zal ik dan ook wel klunzig zijn, maar dat het noodzakelijk is om je huis te laten verkopen door klootzakken, dat onderschrijf ik niet. Ik heb een makelaar afgebeld, die bij ons thuis was geweest voor de verkoop, omdat ik de man echt verschrikkelijk vond. Ik wil dat helemaal niet joh, zo'n figuur bij ons over de vloer die aan ons en ons huis geld gaat verdienen. Dus nu hebben we er eentje die ik superaardig vind. En ons huis is nog niet verkocht. *) . :') .Maar dat gaat natuurlijk wel gebeuren. En winst maken we sowieso wel.
Tja mijn vrouw die had dan weer een makelaar "afgewezen" die haar niet meer herkende op straat, dat interesseert mij dan weer minder :P. Een beetje tussenweg is prima.

En onze makelaar heeft onze woning 3 dagen na funda plaatsing boven de vraagprijs weten te verkopen dus we zijn tevreden ;). Hoef ook niet per se onderste uit de kan. (met risico dat koper financiering niet rond krijgt!)
pi_182070619
Ik vind het hypotheekgedoe uitermate suf. Daar heb ik dan weer geen geduld voor. Gelukkig regelt m'n lief dat allemaal. En hij is allang blij dat hij zich niet in het verbouwingsaspect hoeft te verdiepen. We vullen elkaar goed aan. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 22 september 2018 @ 21:06:47 #147
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182070666
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat als je na 2020 geen nieuwe CV-ketel meer kunt nemen?
Dan kom ik hier wel even neuzen wat ik moet doen. :@
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 22 september 2018 @ 21:45:43 #148
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182071359
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 september 2018 20:54 schreef Franny_G het volgende:
Daarin zal ik dan ook wel klunzig zijn, maar dat het noodzakelijk is om je huis te laten verkopen door klootzakken, dat onderschrijf ik niet. Ik heb een makelaar afgebeld, die bij ons thuis was geweest voor de verkoop, omdat ik de man echt verschrikkelijk vond. Ik wil dat helemaal niet joh, zo'n figuur bij ons over de vloer die aan ons en ons huis geld gaat verdienen. Dus nu hebben we er eentje die ik superaardig vind. En ons huis is nog niet verkocht. *) . :') .Maar dat gaat natuurlijk wel gebeuren. En winst maken we sowieso wel.
Ik vind het ook niet noodzakelijk dat een makelaar een klootzak is.

De onze was het wel en het was de beste makelaar die we voor deze klus konden inhuren. Weloverwogen.

We hebben daarmee niemand bedonderd, niemand een loer gedraaid. Deze klootzak wist gewoon het beste hoe ons huis verkocht moet worden. En de koper had hopelijk een even grote klootzak bij zich, dus ik neem aan dat het karma gelijk is verdeeld. ;)
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 22 september 2018 @ 21:54:24 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182071567
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:06 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dan kom ik hier wel even neuzen wat ik moet doen. :@
:D

Maar als je nu nieuw bouwt of grondig verbouwt dan vind ik dat wel iets om rekening mee te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182071593
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:45 schreef Duderinnetje het volgende:

En de koper had hopelijk een even grote klootzak bij zich, dus ik neem aan dat het karma gelijk is verdeeld. ;)
:D
pi_182071764
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik schroef de thermostaat omhoog bij kou en daarna komt het doorgaans goed.
Ja, dat kan ook.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182071883
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:45 schreef Duderinnetje het volgende:

De onze was het wel en het was de beste makelaar die we voor deze klus konden inhuren. Weloverwogen.

We hebben daarmee niemand bedonderd, niemand een loer gedraaid. Deze klootzak wist gewoon het beste hoe ons huis verkocht moet worden. En de koper had hopelijk een even grote klootzak bij zich, dus ik neem aan dat het karma gelijk is verdeeld. ;)
Ja prima, ik maak een andere keuze. Karma zal me verder worst zijn. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 22 september 2018 @ 22:49:35 #153
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_182072631
Donderdag krijg ik de sleutel alweer. Tijd gaat hard. Het meeste is ingepakt. De vloer ligt bij de gamma klaar, ondervloer is besteld. Nog even een bezorgafspraak maken.
Verfkleuren zijn zo goed als uitgekozen.
Vrienden geregeld om te helpen bij de verhuizing. Ik denk dat ik er wel klaar voor ben.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zaterdag 22 september 2018 @ 23:04:36 #154
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182072875
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:07 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja prima, ik maak een andere keuze. Karma zal me verder worst zijn. :D .
Heerlijk als het zo kan. :Y Wij hadden met een bizarre huizenmarkt te maken en bevonden ons niet in de positie om geld te laten liggen uit altruïsme. Niet fraai, maar zo ging het. Uiteindelijk is iedereen die te veel betaald heeft blij.Wij met ons nieuwe huis en de koper met ons oude huis.

Huis verkocht binnen een paar uur met een ton boven onze eigen prijs en zonder ook maar een enkel voorbehoud. Ik was er wel blij mee, eerlijk gezegd. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Duderinnetje op 23-09-2018 08:44:33 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 22 september 2018 @ 23:11:28 #155
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182072986
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:49 schreef ieniminimuis het volgende:
Donderdag krijg ik de sleutel alweer. Tijd gaat hard. Het meeste is ingepakt. De vloer ligt bij de gamma klaar, ondervloer is besteld. Nog even een bezorgafspraak maken.
Verfkleuren zijn zo goed als uitgekozen.
Vrienden geregeld om te helpen bij de verhuizing. Ik denk dat ik er wel klaar voor ben.
Dat schiet al aardig op! *O*
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182090239
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:10 schreef archito het volgende:

[..]

Linoleum op meubels in het algemeen vind ik er altijd erg gaaf uit zien. Forbo is bijvoorbeeld een grote leverancier van gewoon linoleum en heeft ook een furniturelijn:

https://www.forbo.com/flo(...)inoleum/b39r4s#anker

Wel boven mijn budget helaas. :(
In die stijl ben ik nu wel in de bijkeuken een keukenblok aan het maken waarbij frontjes en blad dezelfde matte kleur hebben. Binnenkort het resultaat! :D
Oh jee. In dit topic krijg ik altijd hele dure ideeën. Ik geloof dat ik nu ook een linoleumkeuken wil... :X
of linoleum-meubels.

Maar inderdaad, leuk om ons op de hoogte te houden!
  maandag 24 september 2018 @ 12:03:09 #157
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182100458
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 20:13 schreef yinu het volgende:

[..]

Oh jee. In dit topic krijg ik altijd hele dure ideeën. Ik geloof dat ik nu ook een linoleumkeuken wil... :X
of linoleum-meubels.

Maar inderdaad, leuk om ons op de hoogte te houden!
Wacht maar tot je over je woon-werkvervoer na gaat denken. Alles linoleum.

Roosengaarde zal al wel bezig zijn met linoleum fietspaden. Het wachten is nu op het linoleum regenpak.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182100716
Zijn er al auto's van linoleum?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182103002
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 12:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wacht maar tot je over je woon-werkvervoer na gaat denken. Alles linoleum.

Roosengaarde zal al wel bezig zijn met linoleum fietspaden. Het wachten is nu op het linoleum regenpak.
ja! een fluweelzacht doch soepel linoleum regenpak!
pi_182121769
Over 2 weken wordt de spouw al geïsoleerd. *O*
Ben benieuwd hoeveel we dat met name 's ochtends gaan merken in huis. Vanmorgen was het 16 graden. :'(
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:17:44 #161
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_182123231
Donderdag sleutel *O*
Zaterdag komt de vloer *O*
Vanaf zaterdag ook lekker schilderen, donderdag gelijk ramen opmeten voor de gordijnen en het een beetje schoonmaken.
En dan denk ik dat alles wel zo'n beetje goed komt.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_182123626
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:50 schreef archito het volgende:
Over 2 weken wordt de spouw al geïsoleerd. *O*
Ben benieuwd hoeveel we dat met name 's ochtends gaan merken in huis. Vanmorgen was het 16 graden. :'(
Ik ook! Wat voor soort huis heb je?
pi_182123778
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:38 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Ik ook! Wat voor soort huis heb je?
Jaren 30 hoekhuis met 5-6cm spouw. De spouwisolatie is de tweede van een aantal verduurzamingsmaatregelen. Zo willen we nog een aantal ramen vervangen, op 2 plekken buitenisolatie toepassen, de kapisolatie verbeteren en misschien ook de vloer isoleren. Maar we hebben op dit moment geen toegang tot de kruipruimte dus gaat lastig worden. ;)
En zonnepanelen staat ook op het lijstje voor de komende jaren. Gasloos gaat het niet worden, maar energielabel F/G is wel heel mager. -O-

Ze gaan supafil glaswol inblazen omdat dat beter geluid isoleert dan eps parels. Dat is wel handig aangezien we midden in het centrum wonen.

Ga je binnenkort ook de spouwmuren laten isoleren of ben je benieuwd of het helpt bij ons? ;)
pi_182123889
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:50 schreef archito het volgende:

[..]

Jaren 30 hoekhuis met 5-6cm spouw. De spouwisolatie is de tweede van een aantal verduurzamingsmaatregelen. Zo willen we nog een aantal ramen vervangen, op 2 plekken buitenisolatie toepassen, de kapisolatie verbeteren en misschien ook de vloer isoleren. Maar we hebben op dit moment geen toegang tot de kruipruimte dus gaat lastig worden. ;)
En zonnepanelen staat ook op het lijstje voor de komende jaren. Gasloos gaat het niet worden, maar energielabel F/G is wel heel mager. -O-

Ze gaan supafil glaswol inblazen omdat dat beter geluid isoleert dan eps parels. Dat is wel handig aangezien we midden in het centrum wonen.

Ga je binnenkort ook de spouwmuren laten isoleren of ben je benieuwd of het helpt bij ons? ;)
Herkenbaar. Ik woon ook in een jaren 30 huis. Recent is dakvernieuwd met 10cm isolatie. Ben benieuwd naar je ervaringen want dit is ook onze volgende stap.

Welke omgeving woon je? Misschien kan het bedrijf hier ook langs rijden!
pi_182124797
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:57 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik woon ook in een jaren 30 huis. Recent is dakvernieuwd met 10cm isolatie. Ben benieuwd naar je ervaringen want dit is ook onze volgende stap.

Welke omgeving woon je? Misschien kan het bedrijf hier ook langs rijden!
Heb je een DM gestuurd met de bedrijfsnaam.

Heb je het dak van buitenaf geïsoleerd of van binnenuit? Bij ons zullen de buren aan dat eerste helaas niet meedoen. Aan de binnenzijde zitten dakplaten met 5cm isolatie. Matig aangebracht dus dat ga ik volgend jaar ook vervangen voor ongeveer 10cm isolatie.
pi_182125286
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 15:16 schreef archito het volgende:

[..]

Heb je een DM gestuurd met de bedrijfsnaam.

Heb je het dak van buitenaf geïsoleerd of van binnenuit? Bij ons zullen de buren aan dat eerste helaas niet meedoen. Aan de binnenzijde zitten dakplaten met 5cm isolatie. Matig aangebracht dus dat ga ik volgend jaar ook vervangen voor ongeveer 10cm isolatie.
Het hele dak is vervangen, zowel schuine als platte dak. Isolatie zit aan de buitenkant naar wat ik begrepen heb. Van binnen naar buiten balkenlaag, underlayment, PIR en dakbedekking.
pi_182131445
Wij gaan ook wat doen aan betere isolatie. In het bouwkundig rapport werd goed uitgelegd welke stappen snel het meest opleveren en wat we op de langere termijn kunnen doen. Op nummer 1 staat het dak, maar dat is bij ons ook een Vve-kwestie.

Het gaat de goede kant op. *O* . Vandaag drie bezichtigingen gehad, waarvan twee volgens de makelaar enthousiast waren, en overmorgen nog twee bezichtigingen. Daar moet toch wel iets uitrollen, lijkt me.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 25 september 2018 @ 21:28:49 #168
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_182131813
Dat klinkt positief Franny!

Hier ook isoleerplannen. Het dak is al gedaan door de huidige bewoners. Wij gaan kijken wat er mogelijk is qua spouwmuurisolatie. En de CV ketel moet ook vervangen worden, maar dat hoeft niet meteen (zal voorjaar/zomer worden).

Vandaag kwam de hypotheekofferte binnen! Even wachten tot we m ook op papier hebben, en dan tekenen en klaarrrrr *O*
pi_182132009
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 21:28 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook isoleerplannen. Het dak is al gedaan door de huidige bewoners. Wij gaan kijken wat er mogelijk is qua spouwmuurisolatie.
EPS korrels inspuiten. Ideaal.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182132017
Wij gaan boven nog dubbel glas erin zetten en dan gaan we van lebel C naar B. Zonnepanelen volgen ook nog. Even kijken of dat dit jaar nog gaat zijn of volgend jaar.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182132814
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:50 schreef archito het volgende:
Over 2 weken wordt de spouw al geïsoleerd. *O*
Ben benieuwd hoeveel we dat met name 's ochtends gaan merken in huis. Vanmorgen was het 16 graden. :'(
Als je niet stookt, maakt het amper verschil. Maar met een beetje verwarming, merk je al een enorme comfort verbetering: de muren voelen warmer aan, er is minder trek en het voelt door de lagere temperatuurgradiënt, een stuk comfortabeler in huis.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182133696
Wat een isolatieplannen allemaal! ;)

quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:03 schreef blomke het volgende:

[..]

Als je niet stookt, maakt het amper verschil. Maar met een beetje verwarming, merk je al een enorme comfort verbetering: de muren voelen warmer aan, er is minder trek en het voelt door de lagere temperatuurgradiënt, een stuk comfortabeler in huis.
Stoken zal sowieso moeten inderdaad, maar het zou heel fijn zijn als de warmte wat langer blijft hangen. De gang en het trappenhuis zitten aan een zijgevel. Daar stook ik minder en is nu behoorlijk koud. Hopelijk wordt het daar ook iets comfortabeler zodat het temperatuurverschil wat kleiner wordt. Ook kan in de herfst en lente de warmte van de dag wat langer in huis blijven hangen.

Het is nog spannend of de voor- en achtergevel geisoleerd kunnen worden. De adviseur vond wat zooi dat op oude isolatie leek in de spouw, maar het grootste deel van de spouw was leeg. Ze gaan op de dag zelf de situatie beter bekijken om te bepalen of ze gewoon isolatie bij kunnen spuiten. Als dat niet gaat blijft die hele spouw voor en achter leeg helaas.
pi_182138134
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:36 schreef archito het volgende:

De adviseur vond wat zooi dat op oude isolatie leek in de spouw, maar het grootste deel van de spouw was leeg. Ze gaan op de dag zelf de situatie beter bekijken om te bepalen of ze gewoon isolatie bij kunnen spuiten. Als dat niet gaat blijft die hele spouw voor en achter leeg helaas.
Laat je niks wijsmaken door "adviseurs". Polystyreen piepschuimbolletjes kunnen gewoon in een bestaande spouw. Waarschijnlijk proberen "ze" je iets anders aan te praten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182139618
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 07:59 schreef blomke het volgende:

[..]

Laat je niks wijsmaken door "adviseurs". Polystyreen piepschuimbolletjes kunnen gewoon in een bestaande spouw. Waarschijnlijk proberen "ze" je iets anders aan te praten.
Ik heb verschillende adviseurs gesproken, samen met mijn achtergrond als architect en een kritische houding heb ik wel een redelijk beeld van de situatie. Ik ben inderdaad wel alert op verkooppraatjes.

Ik heb zelf bewust voor supafil gekozen wegens de betere akoestische eigenschappen. Het gekozen bedrijf past zowel EPS als supafil toe, dus hadden minder belang bij het opdringen van 1 product.
pi_182139665
Is er hier iemand die wat verstand heeft van lucht/waterwarmtepomp?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182139674
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:18 schreef miss_sly het volgende:
Is er hier iemand die wat verstand heeft van lucht/waterwarmtepomp?
Ja, ik.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182139826
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, ik.
Dit is het aanbod:

globale kosten voor het gasvrije bouwen van uw woning bedragen ¤ 21.000,00 inclusief BTW.



De uitgangspunten hierbij zijn:



- Vloerverwarming op begane grond en 1e verdieping. Zolder in basis onverwarmd.

- Positie buitenunit nader te bepalen; of in achtertuin of wellicht op uitbouw of erker, inclusief geluidsmantel om buitenunit

- Lucht/water warmtepomp binnendeel op positie van de cv-ketel.

- Elektrische handdoekradiator in de badkamer.

- Regelbaar per verblijfsruimte

- 200 liter sanitair boiler voor warm tapwater

- Positie verdeler vloerverwarming begane grond onder trap en 1e verdieping naast lepe hoek trap met de rug tegen de bouwmuur, inclusief omkasting om vloerverdeler.

- Inclusief aanpassen EPC berekening

- Inclusief mantelbuis van binnen naar buitenunit (indien deze nodig is)

- Inclusief elektrische installatie om een en ander werkend te maken.

Wat vind je daarvan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 september 2018 @ 10:55:54 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182140215
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:18 schreef miss_sly het volgende:
Is er hier iemand die wat verstand heeft van lucht/waterwarmtepomp?
Ik denk dat dit topic ook wel interessant voor je is:
K&W / Centraal Warmtepompen topic - Deel 2
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182140249
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat dit topic ook wel interessant voor je is:
K&W / Centraal Warmtepompen topic - Deel 2
Ah, dank je!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 september 2018 @ 11:02:03 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182140303
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, dank je!
Persoonlijk zou ik het doen trouwens, gelijk nergens meer radiatoren, wat je qua inrichting van (slaap)kamers meer mogelijkheden geeft, maar het mooie is dat je het extra elektriciteitsverbruik van de warmtepomp wel kunt opvangen met zonnepanelen, en dan zou je net als Lazi nagenoeg nul op de meter kunnen wonen..
Waarbij het vervallen van het vastrecht voor gas je grootste winst is, want ik verwacht dat een nieuwbouwhuis anno 2019 ook niet zoveel gas zal verbruiken voor de verwarming, want goed geïsoleerd, en dan is je vastrecht gewoon een fors deel van je kosten voor gas (en de belastingen over belastingen uiteraard).

Alleen jammer dat het lucht/water is, zeker omdat ze nog niets gebouwd hebben

Weet je zo hoeveel m³ gas jullie nu per jaar gebruiken? Jullie huidige huis is wel kleiner, en wellicht een tussenwoning, maar ook alweer een paar jaar oud, dus de isolatie van het nieuwe huis is waarschijnlijk nog beter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182140371
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik het doen trouwens, gelijk nergens meer radiatoren, wat je qua inrichting van (slaap)kamers meer mogelijkheden geeft, maar het mooie is dat je het extra elektriciteitsverbruik van de warmtepomp wel kunt opvangen met zonnepanelen, en dan zou je net als Lazi nagenoeg nul op de meter kunnen wonen.
Waarbij het vervallen van het vastrecht voor gas je grootste winst is, want ik verwacht dat een nieuwbouwhuis anno 2019 ook niet zoveel gas zal verbruiken voor de verwarming, want goed geïsoleerd, en dan is je vastrecht gewoon een fors deel van je kosten voor gas (en de belastingen over belastingen uiteraard).

Weet je zo hoeveel m³ gas jullie nu gebruiken? Jullie huidige huis is wel kleiner, en wellicht een tussenwoning, maar ook alweer een paar jaar oud, dus de isolatie van het nieuwe huis is waarschijnlijk nog beter.
We overwegen het ook zeker heel serieus. We zijn echter een beetje geïrriteerd door de bouwer die nu pas met deze offerte komt, terwijl wij in alle haast de hypotheek rond moesten breien en we nu, terwijl er nog best wat vragen hebben, voor maandag moeten beslissen. Dus ik ga er zo nog even een mailtje uitdoen en aangeven dat ze ons echt even wat meer ruimte moeten geven. We hebben ze notabene anderhalve maand geleden om deze offerte gevraagd. Als zij er zolang voor nodig hebben om deze te regelen, kunnen ze van ons toch niet verwachten dat we binnen zes dagen beslissen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 september 2018 @ 11:09:50 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182140432
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We overwegen het ook zeker heel serieus. We zijn echter een beetje geïrriteerd door de bouwer die nu pas met deze offerte komt, terwijl wij in alle haast de hypotheek rond moesten breien en we nu, terwijl er nog best wat vragen hebben, voor maandag moeten beslissen. Dus ik ga er zo nog even een mailtje uitdoen en aangeven dat ze ons echt even wat meer ruimte moeten geven. We hebben ze notabene anderhalve maand geleden om deze offerte gevraagd. Als zij er zolang voor nodig hebben om deze te regelen, kunnen ze van ons toch niet verwachten dat we binnen zes dagen beslissen?
Ja, dat is idd bizar.
Het vervelende is dat bouwend Nederland nog helemaal niet met de nieuwe dingen om kan gaan, en dus forse prijzen vraagt voor een sub-optimale oplossing van een probleem dat ze sowieso al niet meer hadden hoeven hebben.

21K voor lucht/water (en de aanpassingen aan de woning) is een fors bedrag, maar ondanks het feit dat het sub-optimaal is zou ik er wel voor gaan, maar ik vind het geen manier van doen, als je hier zelf al tijden geleden om gevraagd hebt.

Vanwaar die haast bij hen trouwens? Ze gaan toch volgend jaar pas beginnen met bouwen?

Mogen ze überhaupt volgend jaar nog wel nieuwbouw op gas leveren?
https://www.ad.nl/economi(...)bouwwoning~acfe5c71/
Edit: oh, er is idd nog geen verbod.... het mag dus nog wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182140465
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat is idd bizar.
Het vervelende is dat bouwend Nederland nog helemaal niet met de nieuwe dingen om kan gaan, en dus forse prijzen vraagt voor een sub-optimale oplossing van een probleem dat ze sowieso al niet meer hadden hoeven hebben.

21K voor lucht/water (en de aanpassingen aan de woning) is een fors bedrag, maar ondanks het feit dat het sub-optimaal is zou ik er wel voor gaan, maar ik vind het geen manier van doen, als je hier zelf al tijden geleden om gevraagd hebt.

Vanwaar die haast bij hen trouwens? Ze gaan toch volgend jaar pas beginnen met bouwen?
Start bouw moet ergens volgende maand zijn. Veel moet er dan al in rekeningen worden verwerkt. Snap ik best, hoor, maar wij hebben ook onze tijd nodig. Overigens is er nog geen startdatum bekend en zijn we nog niet bij de notaris geweest om te passeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 september 2018 @ 11:14:33 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182140501
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Start bouw moet ergens volgende maand zijn. Veel moet er dan al in rekeningen worden verwerkt. Snap ik best, hoor, maar wij hebben ook onze tijd nodig. Overigens is er nog geen startdatum bekend en zijn we nog niet bij de notaris geweest om te passeren.
Ah, vandaar.
Toch jammer dat ze er zo slordig mee zijn dat ze een offerteaanvraag eerst 1½ maand laten liggen en iemand vervolgens 6 dagen geven om akkoord te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 26 september 2018 @ 11:19:40 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182140594
Oh, dit is trouwens wel een heel aparte manier van benaderen door de overheid;
Ze hebben de gasaansluitplicht bij nieuwbouw per 1 juli 2018 laten vervallen en stellen daarmee dat dat neerkomt op een verbod op gasaansluitingen bij nieuwbouw, omdat de netbeheerders alleen wettelijke taken mogen uitvoeren.... wow, zo had ik het nog niet eerder gezien.

https://abonneren.rijksov(...)9b-bb17-30ee3c8fec27
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182141045
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:28 schreef miss_sly het volgende:

Dit is het aanbod:

globale kosten voor het gasvrije bouwen van uw woning bedragen ¤ 21.000,00 inclusief BTW.



De uitgangspunten hierbij zijn:



- Vloerverwarming op begane grond en 1e verdieping. Zolder in basis onverwarmd.

- Positie buitenunit nader te bepalen; of in achtertuin of wellicht op uitbouw of erker, inclusief geluidsmantel om buitenunit

- Lucht/water warmtepomp binnendeel op positie van de cv-ketel.

- Elektrische handdoekradiator in de badkamer.

- Regelbaar per verblijfsruimte

- 200 liter sanitair boiler voor warm tapwater

- Positie verdeler vloerverwarming begane grond onder trap en 1e verdieping naast lepe hoek trap met de rug tegen de bouwmuur, inclusief omkasting om vloerverdeler.

- Inclusief aanpassen EPC berekening

- Inclusief mantelbuis van binnen naar buitenunit (indien deze nodig is)

- Inclusief elektrische installatie om een en ander werkend te maken.

Wat vind je daarvan?
Het gaat dus om het aanpassen van een bestaande woning waarin nu geen vloerwarming is geplaatst?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182141145
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Het gaat dus om het aanpassen van een bestaande woning waarin nu geen vloerwarming is geplaatst?
Nieuwbouwwoning die nog gebouwd moet worden. Begane grond heeft sowieso LTV en met deze optie komt op de eerste verdieping ook LTV.

We hebben bijvoorbeeld alleen nog geen antwoord oo de vraag wat voor panelen er worden gelegd en wat hun max kWh per jaar is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182141241
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:52 schreef miss_sly het volgende:
Nieuwbouwwoning die nog gebouwd moet worden. Begane grond heeft sowieso LTV en met deze optie komt op de eerste verdieping ook LTV.

We hebben bijvoorbeeld alleen nog geen antwoord oo de vraag wat voor panelen er worden gelegd en wat hun max kWh per jaar is.
Belachelijke prijs.

Subsidie op een WP maakt dat ie misschien ¤1000,- duurder is t.o.v. een CV ketel, maar verder zijn de VV-slangen, verdelers en regelingen gelijk aan een conventioneel gasgestookt systeem.

Kan je de woning niet casco op laten leveren en een "normale" aannemer de VV erin laten smeren en een installateur de WP neerzetten?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182141463
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:59 schreef blomke het volgende:

[..]

Belachelijke prijs.

Subsidie op een WP maakt dat ie misschien ¤1000,- duurder is t.o.v. een CV ketel, maar verder zijn de VV-slangen, verdelers en regelingen gelijk aan een conventioneel gasgestookt systeem.

Kan je de woning niet casco op laten leveren en een "normale" aannemer de VV erin laten smeren en een installateur de WP neerzetten?
Dat weet ik niet, Ik denk niet dat we hem zo casco kunnen laten opleveren dat er geen CV-ketel in komt, geen radiatoren op de eerste verdieping en de mogelijkheid om daar LTV te plaatsen zonder dat het halve huis weer moet worden afgebroken,
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 september 2018 @ 12:15:22 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182141480
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, Ik denk niet dat we hem zo casco kunnen laten opleveren dat er geen CV-ketel in komt, geen radiatoren op de eerste verdieping en de mogelijkheid om daar LTV te plaatsen zonder dat het halve huis weer moet worden afgebroken,
Ik denk dat de wijziging van de gaswet per 1 juli 2018 een interessanter gegeven voor jullie is, want de netbeheerder mag dus geen gas meer aanleggen.
Dan is het dus de vraag hoe dat met dit soort projecten zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182141482
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Dat weet ik niet, Ik denk niet dat we hem zo casco kunnen laten opleveren dat er geen CV-ketel in komt, geen radiatoren op de eerste verdieping en de mogelijkheid om daar LTV te plaatsen zonder dat het halve huis weer moet worden afgebroken,
Nou, mooi dat ik geen ¤21000 zou betalen voor wat extra's. Dan maar óf de ouderwetse CV-ketel, óf helemaal niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182141499
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat de wijziging van de gaswet per 1 juli 2018 een interessanter gegeven voor jullie is, want de netbeheerder mag dus geen gas meer aanleggen.
Dan is het dus de vraag hoe dat met dit soort projecten zit.
De vergunningen voor dit project zijn natuurlijk al ver voor 1 juli 2018 verleend en derhalve is dit daarop nog niet van toepassing, schat ik zo.

Maar zijn er geen subsidiepotjes voor als je je huis duurzaam wil maken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 september 2018 @ 12:20:42 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182141559
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De vergunningen voor dit project zijn natuurlijk al ver voor 1 juli 2018 verleend en derhalve is dit daarop nog niet van toepassing, schat ik zo.

Maar zijn er geen subsidiepotjes voor als je je huis duurzaam wil maken?
Dat zou ik even zeker willen weten, en idd.... hoe zit dat met die subsidiepotjes.... wie gaat daar een beroep op doen.

Overigens was in april al bekend dat de aanpassing van de gaswet niet per 1 januari 2019 maar per 1 juli 2018 zou gaan plaatsvinden, dus ik blijf dit een beetje jammer vinden, dat ze nog zo'n project uit de grond willen stampen terwijl men al wist dat die aanpassing er hoe dan ook aan zou komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182141586
Die potjes zijn hier altijd op 2 januari al leeg :{
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182141693
Het is druk in de bouwwereld, maar de aannemer en installateur gaan een offerte voor ons maken voor werkzaamheden in maart. Dat valt me uiteindelijk nog mee.
pi_182142241
Zo, mail is eruit, met een aantal opmerkingen, klachten en nog wat vragen die me in het Centrale Warmtepomptopic zijn ingefluisterd. Bedankt voor de tip, Leandra!

We hebben deze offerte 19 juli aangevraagd! En ze verwachten binnen een week op een niet erg complete offerte een akkoord voor 21.000 euro. Dat is niet heel reëel, lijkt me. Dus dat heb ik ze ook vriendelijk laten weten :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182143863
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:08 schreef miss_sly het volgende:
Zo, mail is eruit, met een aantal opmerkingen, klachten en nog wat vragen die me in het Centrale Warmtepomptopic zijn ingefluisterd. Bedankt voor de tip, Leandra!

We hebben deze offerte 19 juli aangevraagd! En ze verwachten binnen een week op een niet erg complete offerte een akkoord voor 21.000 euro. Dat is niet heel reëel, lijkt me. Dus dat heb ik ze ook vriendelijk laten weten :P
Jammer dat je mail er al uit had gestuurd. Ik zal ook de zolder van vvw voorzien als ik jou was. En wat de optie zal zijn voor een hygieneboiler ipv een "sanitair boiler".
pi_182143972
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:38 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Jammer dat je mail er al uit had gestuurd. Ik zal ook de zolder van vvw voorzien als ik jou was. En wat de optie zal zijn voor een hygieneboiler ipv een "sanitair boiler".
Die vragen kunnen er nog achteraan. Ik heb ze gezegd dat we, na twee maanden op de offerte te hebben moeten wachten, niet binnen een week kunnen beslissen, uitstel willen en meer informatie. Er ligt dus nog niets vast.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182144158
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die vragen kunnen er nog achteraan. Ik heb ze gezegd dat we, na twee maanden op de offerte te hebben moeten wachten, niet binnen een week kunnen beslissen, uitstel willen en meer informatie. Er ligt dus nog niets vast.
Oh. dan zijn er nog wel wat meer dingen te vragen. Zal ik in warmtepomptopic maar opsommen voor anderen.
pi_182144231
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:55 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Oh. dan zijn er nog wel wat meer dingen te vragen. Zal ik in warmtepomptopic maar opsommen voor anderen.
Heel graag!
We overwegen deze optie heel serieus, maar willen hem dan ook wel met goede informatie overwegen. We staan open voor alle input.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182144384
Lastig dat je deze beslissing nu moet nemen. Ik denk er al maanden over na en ben er nog steeds niet uit. Ik neig naar: niet doen nu de oplossing suboptimaal is en veel meer geld kost dan waarschijnlijk nodig is. Wel doen: alle voorbereidingen treffen om ooit wel over te gaan op bijv. een warmtepomp. Vloerverwarming zou ik dus wel nemen.

Maar dat zeg ik vooral vanuit verwarring. Ik heb nog niemand gesproken die de materie helder heeft kunnen maken voor me. Misschien gaat dat nog komen met onze architect en toekomstige aannemer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182144505
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:07 schreef Claudia_x het volgende:
Lastig dat je deze beslissing nu moet nemen. Ik denk er al maanden over na en ben er nog steeds niet uit. Ik neig naar: niet doen nu de oplossing suboptimaal is en veel meer geld kost dan waarschijnlijk nodig is. Wel doen: alle voorbereidingen treffen om ooit wel over te gaan op bijv. een warmtepomp. Vloerverwarming zou ik dus wel nemen.

Maar dat zeg ik vooral vanuit verwarring. Ik heb nog niemand gesproken die de materie helder heeft kunnen maken voor me. Misschien gaat dat nog komen met onze architect en toekomstige aannemer.
Het voorbereiden/aanpassen kost inderdaad het meeste geld.
Dus als je al het leidingnetwerk goed aanlegt. Dus VVW. En dan zo dik mogelijke leidingen. En CV ketel in een ruimte van > 4m2, vlakbij een buitenmuur. Liefst op de begane grond, richting de achtertuin.
(En optioneel 3-fase stroom richting die CV-ruimte) Dan is het een kwestie van CV eruit, WP erin en is het heel goedkoop te regelen.

Doe je het direct vanuit nieuwbouw, dan kan je (de aannemer?) 3000 euro besparen omdat je niet eens aangesloten hoeft te worden worden op het gasnet.
pi_182144652
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:14 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Het voorbereiden/aanpassen kost inderdaad het meeste geld.
Dus als je al het leidingnetwerk goed aanlegt. Dus VVW. En dan zo dik mogelijke leidingen. En CV ketel in een ruimte van > 4m2, vlakbij een buitenmuur. Liefst op de begane grond, richting de achtertuin.
(En optioneel 3-fase stroom richting die CV-ruimte) Dan is het een kwestie van CV eruit, WP erin en is het heel goedkoop te regelen.
Dat is mooi om te horen, want dat zijn dingen die we sowieso aan gaan pakken. Maar hoe verhouden deze voorbereidingen zich tot de diverse typen waterpomp die er zijn?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182144827
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is mooi om te horen, want dat zijn dingen die we sowieso aan gaan pakken. Maar hoe verhouden deze voorbereidingen zich tot de diverse typen waterpomp die er zijn?
Ongeacht welk type warmtepomp zijn dikkere leidingen gunstig. Meer flow= betere prestaties. Dit is zelfs voor CV ketels gunstig.

De locatie en grootte van ketelruimte is belangrijk voor buffervaten maar ook het vervangen van CV met warmtepomp.

Heb je later een LW-warmtepomp, dan wil je dat de buitenunit zo dichtbij mogelijk de ketelruimte is. Dus vlakbij de achtertuin (daar kan je altijd vergunningsvrij een buitenunit plaatsen. Voortuin is vervelender). Dit geldt ook voor een WW-warmtepomp trouwens.

En aangezien je niet weet wat voor type je neemt met wat voor capaciteit, wil je zeker 3-fase leidingen hebben lopen. Het liefst zelfs 2x.


Als je een huis laat bouwen, misschien zelfs een complete kelder of ketelruimte waar je meerdere buffervaten kan plaatsen. Zodat je deze kan verwarmen met zonnewarmte/zonnepanelen en je een flinke warmtebuffer krijgt.
pi_182144868
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:30 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ongeacht welk type warmtepomp zijn dikkere leidingen gunstig. Meer flow= betere prestaties.

De locatie en grootte van ketelruimte is belangrijk voor buffervaten maar ook het vervangen van CV met warmtepomp.

Heb je later een LW-warmtepomp, dan wil je dat de buitenunit zo dichtbij mogelijk de ketelruimte is. Dus vlakbij de achtertuin (daar kan je altijd vergunningsvrij een buitenunit plaatsen. Voortuin is vervelender). Dit geldt ook voor een WW-warmtepomp trouwens.

En aangezien je niet weet wat voor type je neemt met wat voor capaciteit, wil je zeker 3-fase leidingen hebben lopen. Het liefst zelfs 2x.
Dank je!

Dat is lastig, want de handigste plek voor onze cv-ketel zit juist bij de voortuin. Dichtbij huis (bijna ertegenaan, maar niet helemaal) hebben we wel een enorme schuur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182144883
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:30 schreef athlonkmf het volgende:

Als je een huis laat bouwen, misschien zelfs een complete kelder of ketelruimte waar je meerdere buffervaten kan plaatsen. Zodat je deze kan verwarmen met zonnewarmte/zonnepanelen en je een flinke warmtebuffer krijgt.
Wij gaan een oud huis verbouwen, maar er zit wel een flinke kelder in (die niet heel hoog is maar wel een best grote oppervlakte heeft - en bij de ketelruimte zit). Misschien is dat nog wat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182144913
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank je!

Dat is lastig, want de handigste plek voor onze cv-ketel zit juist bij de voortuin. Dichtbij huis (bijna ertegenaan, maar niet helemaal) hebben we wel een enorme schuur.
Dat is dan wel weer gunstig, als je de buitenunit tegen de schuur kan plaatsen. In de schuur is niet handig, want dan heb je een vriescontainer in de winter.

Je kan wel buffervaten kwijt in de schuur.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij gaan een oud huis verbouwen, maar er zit wel een flinke kelder in (die niet heel hoog is maar wel een best grote oppervlakte heeft - en bij de ketelruimte zit). Misschien is dat nog wat.
Een buffervat van 400 liter is maar 1,75m hoog. Meerdere vaten in serie doen :)
pi_182145113
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:35 schreef athlonkmf het volgende:

Een buffervat van 400 liter is maar 1,75m hoog. Meerdere vaten in serie doen :)
Kun je zo'n buffervat ook kantelen? Onze kelder is niet 1,75 m hoog (een deel wel, maar dan zijn we meteen de trapkast kwijt).

Ik lees ergens ook nog dat je aan ingraven kunt doen? Dat zou voor ons wel een aantrekkelijke optie zijn.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182145219
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je zo'n buffervat ook kantelen? Onze kelder is niet 1,75 m hoog (een deel wel, maar dan zijn we meteen de trapkast kwijt).

Ik lees ergens ook nog dat je aan ingraven kunt doen? Dat zou voor ons wel een aantrekkelijke optie zijn.

[ afbeelding ]
Deze discussie hoort eigenlijk in warmtepomptopic..

Er bestaan buffervaten die horizontaal liggen ipv verticaal.
En ja. Ingraven kan. Maar een buffervat heeft ook onderhoud nodig he. Afhankelijk van type moet je er een metalen staaf vervangen na zoveel jaar.
.
pi_182145262
Het instapniveau voor het warmtepomptopic is me wat te hoog. Maar dank voor je antwoorden! Ik weet nu weer wat beter wat voor vragen ik aan onze architect en aannemer kan stellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182145351
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
Het instapniveau voor het warmtepomptopic is me wat te hoog. Maar dank voor je antwoorden! Ik weet nu weer wat beter wat voor vragen ik aan onze architect en aannemer kan stellen.
Dat je over architect praat dacht ik dat je een huis laat bouwen.
pi_182145414
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:53 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dat je over architect praat dacht ik dat je een huis laat bouwen.
Het is een forse verbouwing en de architect maakt het ontwerp en doet de bouwbegeleiding. We gaan bijv. de cv-ketel verplaatsen van zolder naar de begane grond en zij mag daar de beste plek voor kiezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182145530
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een forse verbouwing en de architect maakt het ontwerp en doet de bouwbegeleiding. We gaan bijv. de cv-ketel verplaatsen van zolder naar de begane grond en zij mag daar de beste plek voor kiezen.
Laat de architect dan ook rekening houden dat je de VVW-verdelers zo centraal mogelijk wilt hebben in het huis :)
En misschien zelfs kijken naar mogelijkheden voor wandverwarming. Hoe meer warmteafgifte-oppervlak, hoe beter. (wel op muren waar je nooit iets zal boren)
En gelijk ruimte creeeren voor een waterontharder.
pi_182146913
Doe ik, dank je athlonkmf!

Hoog tijd voor geneuzel: hebben jullie al de reclame gezien voor de nieuwe Quookerkraan? Ik vroeg laatst nog bij een zaak in Volendam naar een kraan met gewoon water, kokend water en bruisend water in één. Kenden ze niet, leek nog pionieren te zijn (al zijn ze in Volendam misschien wat achterlijk achterlopend). De timing van Quooker is perfect. :s)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 26 september 2018 @ 17:07:03 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182146981
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:04 schreef Claudia_x het volgende:
Doe ik, dank je athlonkmf!

Hoog tijd voor geneuzel: hebben jullie al de reclame gezien voor de nieuwe Quookerkraan? Ik vroeg laatst nog bij een zaak in Volendam naar een kraan met gewoon water, kokend water en bruisend water in één. Kenden ze niet, leek nog pionieren te zijn (al zijn ze in Volendam misschien wat achterlijk achterlopend). De timing van Quooker is perfect. :s)
Deze?
https://www.quooker.nl/cube
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182147065
quote:
Jep, de Cube. Die kun je volgens mij met verschillende modellen kranen krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 26 september 2018 @ 17:12:26 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182147090
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep, de Cube. Die kun je volgens mij met verschillende modellen kranen krijgen.
Dat weet ik niet, ik heb geen quooker en er komt ook geen quooker in mijn keuken.
Quooker zit niet in mijn systeem ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182147124
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik heb geen quooker en er komt ook geen quooker in mijn keuken.
Quooker zit niet in mijn systeem ;)
Waarom komt-ie er niet in?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 26 september 2018 @ 17:19:28 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182147295
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarom komt-ie er niet in?
Ik wil er geen, ik ben er vrij zeker van dat ik daar een keer een fout in maak en dan m'n vingers onder het kokende water hou.
Al even afgezien van het feit dat ik het stroomverbruik bizar hoog vind.
Maar veiligheid is mijn primaire issue. En ja, ik weet dat het veilig is met zo'n ding, maar dat is alleen maar veilig zolang je daar geen fout mee maakt.
Als ik hem gratis kan krijgen met een nieuwe keuken wil ik hem nog niet....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182147351
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik wil er geen, ik ben er vrij zeker van dat ik daar een keer een fout in maak en dan m'n vingers onder het kokende water hou.
Al even afgezien van het feit dat ik het stroomverbruik bizar hoog vind.
Maar veiligheid is mijn primaire issue. En ja, ik weet dat het veilig is met zo'n ding, maar dat is alleen maar veilig zolang je daar geen fout mee maakt.
Als ik hem gratis kan krijgen met een nieuwe keuken wil ik hem nog niet....
hier hetzelfde argument, doodeng vind ik die kranen en ik ben nogal eens erg wazig
pi_182147357
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik wil er geen, ik ben er vrij zeker van dat ik daar een keer een fout in maak en dan m'n vingers onder het kokende water hou.
Al even afgezien van het feit dat ik het stroomverbruik bizar hoog vind.
Maar veiligheid is mijn primaire issue. En ja, ik weet dat het veilig is met zo'n ding, maar dat is alleen maar veilig zolang je daar geen fout mee maakt.
Als ik hem gratis kan krijgen met een nieuwe keuken wil ik hem nog niet....
Wij hebben nu twee aparte kranen en daar maak je dus geen fout mee. Even kijken hoe dat gaat als alles in één ding zit.



*;
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182147383
Hier ook geen quooker. Ik vind het vreselijk linke dingen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182147421
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:21 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

hier hetzelfde argument, doodeng vind ik die kranen en ik ben nogal eens erg wazig
Het verschil tussen een kraan gewoon aandoen en er kokend water uit willen krijgen is enorm. Dat is een compleet andere handeling en het kost ook echt meer moeite voor kokend water. Je moet wat naar beneden duwen en draaien tegelijkertijd.

Maar hey, jullie hoeven van mij echt niet aan de Quookerkraan! Ik vind onze kraan ideaal (beste koop van de hele keuken) en met bruisend water erbij verbruiken we veel minder plastic (daar voel ik me nu wel rot bij).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 26 september 2018 @ 17:27:34 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182147556
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hebben nu twee aparte kranen en daar maak je dus geen fout mee. Even kijken hoe dat gaat als alles in één ding zit.

[ afbeelding ]

*;
Wil ik om dezelfde reden niet, ik pak dan net zo makkelijk de verkeerde kraan.
En ja, het is mooi, maar nee... het is niets voor mij.
En ik ben blij dat dit niet het quookertopic is, want dan had ik mijn posts ongepast gevonden :D
Maar daar zou ik sowieso niet posten ;)

Wij koken op inductie trouwens, en mijn carport levert 85% van ons stroomverbruik, dus de keren dat ik water moet koken (af en toe thee, en water voor pasta/rijst) kunnen niet op tegen een apparaat dat 24/7 x liter water op 90 graden moet houden.
Sterker nog; ons stroomverbruik zou met bijna 20% stijgen door een quooker, want die gebruikt zo'n 500 kWh per jaar toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182147657
Bruisend water drink ik nooit. Ook met twee aparte kranen zou ik me vergissen, zo probeerde ik eens bij mijn ouders water uit het ingebouwde zeeppompje te krijgen. Ik ben een zeikerd qua bediening van kranen, ik ga weer voor een Grohe eurosmart, die kan ik heel makkelijk aan en uit krijgen. Nu nog op zoek naar kranen voor de fonteintjes die ik met mijn soms niet goed werkende handen makkelijk kan bedienen
  woensdag 26 september 2018 @ 17:36:05 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182147812
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Bruisend water drink ik nooit. Ook met twee aparte kranen zou ik me vergissen, zo probeerde ik eens bij mijn ouders water uit het ingebouwde zeeppompje te krijgen. Ik ben een zeikerd qua bediening van kranen, ik ga weer voor een Grohe eurosmart, die kan ik heel makkelijk aan en uit krijgen. Nu nog op zoek naar kranen voor de fonteintjes die ik met mijn soms niet goed werkende handen makkelijk kan bedienen
Wij hebben nu zo'n ziekenhuiskraan in de keuken.... kun je zelfs met je armen bedienen :D
Komt ook niet terug trouwens, want hij zit aan de muur en dat kan niet meer als ik de keuken verbouwd heb, en ik vind m verder niet mooi, maar voor zonder handen is hij ideaal :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182147813
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit is het aanbod:

globale kosten voor het gasvrije bouwen van uw woning bedragen ¤ 21.000,00 inclusief BTW.



De uitgangspunten hierbij zijn:



- Vloerverwarming op begane grond en 1e verdieping. Zolder in basis onverwarmd.

- Positie buitenunit nader te bepalen; of in achtertuin of wellicht op uitbouw of erker, inclusief geluidsmantel om buitenunit

- Lucht/water warmtepomp binnendeel op positie van de cv-ketel.

- Elektrische handdoekradiator in de badkamer.

- Regelbaar per verblijfsruimte

- 200 liter sanitair boiler voor warm tapwater

- Positie verdeler vloerverwarming begane grond onder trap en 1e verdieping naast lepe hoek trap met de rug tegen de bouwmuur, inclusief omkasting om vloerverdeler.

- Inclusief aanpassen EPC berekening

- Inclusief mantelbuis van binnen naar buitenunit (indien deze nodig is)

- Inclusief elektrische installatie om een en ander werkend te maken.

Wat vind je daarvan?
Ik vind de kosten redelijk acceptabel, bij ons kost een muurtje verplaatsen al 700 euro dus ik kijk nergens van op wat dat betreft. Zou het zelf voor dat geld wel overwegen, mits de installatie voldoende comfort biedt.
Zorg alleen dat je een exacte prijs krijgt, "globaal" klinkt nog erg vrijblijvend.

Zorg ook dat je een aparte factuur krijgt voor de zonnepanelen, dan kun je de btw terugkrijgen :). (ook bij nieuwbouw). Zo krijgen wij nog zo'n 800 euro terug aan btw. (8 panelen). Op een nieuwbouwwoning niet heel veel, maar alle kleine beetjes helpen :D.

Zie https://www.eigenhuis.nl/(...)anelen-bij-nieuwbouw

[ Bericht 3% gewijzigd door Sport_Life op 26-09-2018 17:42:13 ]
pi_182147881
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wil ik om dezelfde reden niet, ik pak dan net zo makkelijk de verkeerde kraan.
Onze Quookerkraan staat links, de gewone kraan staat in het midden, en ik ben rechtshandig. Het kost me echt veel meer moeite om de Quookerkraan te gebruiken (o.a. omdat ik dat met mijn linkerhand moet doen). Dat is geen punt, want ik ik pak veel minder vaak kokend water dan gewoon water. Gewoon water wil je heel relaxed kunnen pakken. Maar de handeling is dus zo verschillend dat je niet zomaar kokend water pakt. Daar komt bij dat het kokende water heel even de tijd nodig heeft. Je merkt meteen dat het gaat koken en stomen, nog voor je je handen eronder hebt.

Ik begrijp je koppigheid. Die had ik ook toen mijn lief een automaat wilde. :+ Nu hebben we een automaat en begrijp ik niet meer zo goed waarom er mensen zijn die niet in een automaat rijden. Allemachtig wat een fantastisch ding!

Ik ben trouwens een echte theeleut en drink veel bruisend water, net als mijn kinderen. Voor ons heeft zo'n kraan dus meerwaarde. Maar als ik heel eerlijk ben: ons bruisende water uit de supermarkt is zo goedkoop dat de Quookerkraan er nauwelijks tegenop kan. Je betaalt ongeveer 25 cent per liter (i.v.m. het vervangen van cilinders), maar daar moet je 30 euro per jaar voor een filter bij rekenen plus de extra aanschafkosten. Ons supermarktwater kost 28 cent per liter.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 26-09-2018 17:45:40 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 26 september 2018 @ 17:46:37 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182148056
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onze Quookerkraan staat links, de gewone kraan staat in het midden, en ik ben rechtshandig. Het kost me echt veel meer moeite om de Quookerkraan te gebruiken. Dat is geen punt, want ik ik pak veel minder vaak kokend water dan gewoon water. Gewoon water wil je heel relaxed kunnen pakken. Maar de handeling is dus zo verschillend dat je niet zomaar kokend water pakt. Daar komt bij dat het kokende water heel even de tijd nodig heeft. Je merkt meteen dat het gaat koken en stomen, nog voor je je handen eronder hebt.

Ik begrijp je koppigheid. Die had ik ook toen mijn lief een automaat wilde. :+ Nu hebben we een automaat en begrijp ik niet meer zo goed waarom er mensen zijn die niet in een automaat rijden. Allemachtig wat een fantastisch ding!

Ik ben trouwens een echte theeleut en drink veel bruisend water, net als mijn kinderen. Voor ons heeft zo'n kraan dus meerwaarde. Maar als ik heel eerlijk ben: ons bruisende water uit de supermarkt is zo goedkoop dat de Quookerkraan er nauwelijks tegenop kan. Je betaalt ongeveer 25 cent per liter (i.v.m. het vervangen van cilinders), maar daar moet je 30 euro per jaar voor een filter bij rekenen plus de extra aanschafkosten. Ons supermarktwater kost 28 cent per liter.
Ja, ik snap dat als er veel thee gedronken wordt dat het verhaal dan anders is, maar hier staat de waterkoker alleen maar op het aanrecht als er iemand ziek is, de rest van het jaar staat hij in de kast boven de koelkast, qua koken hoeft er ook niet altijd water aan de kook worden gebracht, dus voor mij is het ook echt op geen enkele manier die stijging van stroomverbruik met bijna 20% waard.
En er is hier in huis maar 1 persoon die bubbelwater drinkt (not me), de rest drinkt water uit de kraan (zonder bubbels :D ) dus dan zou ik nog eerder zo'n bubbelapparaat aanschaffen denk ik, maar ook dat loopt in de papieren.

Een quooker (met of zonder bubbels) is in mijn geval echt alsof je een Mercedes Maybach (alleen in automaat leverbaar ;) ) in de garage zet om een keer in de week boodschappen mee te gaan doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182148145
Thee maken, eitje koken, soep maken, pasta/rijst/aardappelen/groenten koken, noodles maken. We gebruiken de kraan best veel. Voor mij voelt geen kokendwaterkraan hebben alsof je de voorkeur geeft aan water uit de put halen boven water uit je eigen kraan tappen. :6

Overigens hebben wij een Honda. B-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 26 september 2018 @ 17:53:40 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182148201
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
Thee maken, eitje koken, soep maken, pasta/rijst/aardappelen/groenten koken, noodles maken. We gebruiken de kraan best veel. Voor mij voelt geen kokendwaterkraan hebben alsof je de voorkeur geeft aan water uit de put halen boven water uit je eigen kraan tappen. :6

Overigens hebben wij een Honda. B-)
:D
Wij gewoon een ouwe Saab.... geen automaat :')

Oh ja.... groenten koken, je kunt wel zien dat ik hier niet degene ben die kookt O-)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182148268
Ach, je raakt ook verwend. Op m'n werk heb ik geen geduld meer voor de waterkoker. En hoe verdragen mensen in hemelsnaam nog de hellingproef?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182148304
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:36 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik vind de kosten redelijk acceptabel, bij ons kost een muurtje verplaatsen al 700 euro dus ik kijk nergens van op wat dat betreft. Zou het zelf voor dat geld wel overwegen, mits de installatie voldoende comfort biedt.
Zorg alleen dat je een exacte prijs krijgt, "globaal" klinkt nog erg vrijblijvend.

Zorg ook dat je een aparte factuur krijgt voor de zonnepanelen, dan kun je de btw terugkrijgen :). (ook bij nieuwbouw). Zo krijgen wij nog zo'n 800 euro terug aan btw. (8 panelen). Op een nieuwbouwwoning niet heel veel, maar alle kleine beetjes helpen :D.

Zie https://www.eigenhuis.nl/(...)anelen-bij-nieuwbouw
Ja, dat van dat globaal vond ik ook niet echt heel prettig. We willen sowieso een beter gespecificeerde offerte en dan inderdaad een echte prijs.

Van die BTW is wel een goede, geen moment bij stilgestaan! Gaan we zeker nog navragen. Deden ze daar bij jullie moeilijk over?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 september 2018 @ 18:00:07 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182148333
quote:
6s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, je raakt ook verwend. Op m'n werk heb ik geen geduld meer voor de waterkoker. En hoe verdragen mensen in hemelsnaam nog de hellingproef?
Vertel mij wat, ik moet er al niet aan denken een auto te hebben die geen elektrische stoelen met geheugen (aan de bestuurderskant) heeft.... ook de grootste nonsens natuurlijk maar zo ideaal als je allebei dezelfde auto gebruikt, daar raak je ook totaal door verpest.

Maar zo zie je maar weer.... we raken idd verwend door totaal overbodige zaken :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182148354
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onze Quookerkraan staat links, de gewone kraan staat in het midden, en ik ben rechtshandig. Het kost me echt veel meer moeite om de Quookerkraan te gebruiken (o.a. omdat ik dat met mijn linkerhand moet doen). Dat is geen punt, want ik ik pak veel minder vaak kokend water dan gewoon water. Gewoon water wil je heel relaxed kunnen pakken. Maar de handeling is dus zo verschillend dat je niet zomaar kokend water pakt. Daar komt bij dat het kokende water heel even de tijd nodig heeft. Je merkt meteen dat het gaat koken en stomen, nog voor je je handen eronder hebt.

Ik begrijp je koppigheid. Die had ik ook toen mijn lief een automaat wilde. :+ Nu hebben we een automaat en begrijp ik niet meer zo goed waarom er mensen zijn die niet in een automaat rijden. Allemachtig wat een fantastisch ding!

Ik ben trouwens een echte theeleut en drink veel bruisend water, net als mijn kinderen. Voor ons heeft zo'n kraan dus meerwaarde. Maar als ik heel eerlijk ben: ons bruisende water uit de supermarkt is zo goedkoop dat de Quookerkraan er nauwelijks tegenop kan. Je betaalt ongeveer 25 cent per liter (i.v.m. het vervangen van cilinders), maar daar moet je 30 euro per jaar voor een filter bij rekenen plus de extra aanschafkosten. Ons supermarktwater kost 28 cent per liter.
In onze nieuwe keuken zit een Quooker Flex, dus alles in een met een slang die je eruit kunt trekken. Geen bruisend water. Wie weet overwegen we dat volgend jaar als de keuken definitief moet worden en afgeroepen wordt, maar dat heeft voor mij niet echt meerwaarde. We drinken wel bruisend water, maar de prijs per glas is nog best fors.

Ik <3 onze gewone Quooker nu ook, wil echt niet meer zonder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182148356
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vertel mij wat, ik moet er al niet aan denken een auto te hebben die geen elektrische stoelen met geheugen heeft.... ook de grootste nonsens natuurlijk maar zo ideaal als je allebei dezelfde auto gebruikt, daar raak je ook totaal door verpest.
Eh, elektrische stoelen met geheugen? Wat heb ik gemist?

miss_sly: heb je al gekeken naar lokale subsidies? Gemeenten hebben soms ook nog wat geldpotjes die ze ter beschikking stellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 26 september 2018 @ 18:02:24 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182148377
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat van dat globaal vond ik ook niet echt heel prettig. We willen sowieso een beter gespecificeerde offerte en dan inderdaad een echte prijs.

Van die BTW is wel een goede, geen moment bij stilgestaan! Gaan we zeker nog navragen. Deden ze daar bij jullie moeilijk over?
Hou met het terugvragen van de BTW rekening dat de factuur van de panelen op naam van dezelfde persoon moet zijn als degene op wiens naam het energiecontract staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 26 september 2018 @ 18:03:02 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182148391
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eh, elektrische stoelen met geheugen? Wat heb ik gemist?

miss_sly: heb je al gekeken naar lokale subsidies? Gemeenten hebben soms ook nog wat geldpotjes die ze ter beschikking stellen.
Dat mis je niet, tot je het gehad hebt....
En onze auto is al 19 jaar oud, dus dat mis je al heel lang ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182148490
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eh, elektrische stoelen met geheugen? Wat heb ik gemist?

miss_sly: heb je al gekeken naar lokale subsidies? Gemeenten hebben soms ook nog wat geldpotjes die ze ter beschikking stellen.
Nee, nog niet, moeten we dus nog doen. We moeten eigenlijk alles nog doen, omdat we nu pas een idee hebben van wat ze ongeveer kunnen leveren en wat de kosten er ongeveer van zijn.

Zoals je wellicht merkt, ben ik lichtelijk geïrriteerd :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 september 2018 @ 18:19:43 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182148652
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, nog niet, moeten we dus nog doen. We moeten eigenlijk alles nog doen, omdat we nu pas een idee hebben van wat ze ongeveer kunnen leveren en wat de kosten er ongeveer van zijn.

Zoals je wellicht merkt, ben ik lichtelijk geïrriteerd :')
Qua potjes kan het wel een voordeel zijn dat er volgend jaar pas opgeleverd wordt, potjes die nu leeg zijn zijn 1 januari misschien weer vol.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182148808
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Qua potjes kan het wel een voordeel zijn dat er volgend jaar pas opgeleverd wordt, potjes die nu leeg zijn zijn 1 januari misschien weer vol.
Ja, precies, dat had ik ook al bedacht. En we moeten nog even kijken naar de hypotheek en soms is die voor duurzame aanpassingen ook interessant. Nadeel is dan weer dat je wel nu moet beslissen en nog niet weet of je in dat subsidiepotje past.

Overigens kregen we vandaag eindelijk de brief dat aan alle opschortende voorwaarden is voldaan en we een afspraak met de notaris kunnen maken. Dat doen we dus na 8 oktober, zodat we geen overbruggingshypotheek nodig hebben. En nu moeten we even met onze financieel adviseur in conclaaf over die extra 21.000.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182148817
O ja, en verwachte oplevering is gewijzigd van najaar 2019 naar 1e kwartaal 2020. Dat wordt geen Kerst in het nieuwe huis volgend jaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 september 2018 @ 18:35:15 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182148919
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:29 schreef miss_sly het volgende:
O ja, en verwachte oplevering is gewijzigd van najaar 2019 naar 1e kwartaal 2020. Dat wordt geen Kerst in het nieuwe huis volgend jaar.
Ah, das wel bummer :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182148961
Vandaag trouwens leuk nieuws gehad van onze vloerleverancier. Eigenlijk zouden we op de 1e en 2e etage smallere en dunnere (en dus goedkopere) parketvloer dan op de BG krijgen, maar nu belde de fabricant op dat ze van hun voorraad afmoeten en krijgen we boven dezelfde breedte en dikte als op de BG! :D (22cm breed /4mm toplaag)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat van dat globaal vond ik ook niet echt heel prettig. We willen sowieso een beter gespecificeerde offerte en dan inderdaad een echte prijs.

Van die BTW is wel een goede, geen moment bij stilgestaan! Gaan we zeker nog navragen. Deden ze daar bij jullie moeilijk over?
Bij ons heeft het wel enige moeite gekost ja, dat komt voornamelijk doordat het vrij onbekend was bij de woonbegeleider. Pas nadat meerdere buren de vraag hadden uitgezet (handig zo'n Appgroep) hebben ze het onderzocht en de btw facturen gestuurd.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sport_Life op 26-09-2018 18:45:25 ]
pi_182150350
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onze Quookerkraan staat links, de gewone kraan staat in het midden, en ik ben rechtshandig. Het kost me echt veel meer moeite om de Quookerkraan te gebruiken (o.a. omdat ik dat met mijn linkerhand moet doen). Dat is geen punt, want ik ik pak veel minder vaak kokend water dan gewoon water. Gewoon water wil je heel relaxed kunnen pakken. Maar de handeling is dus zo verschillend dat je niet zomaar kokend water pakt. Daar komt bij dat het kokende water heel even de tijd nodig heeft. Je merkt meteen dat het gaat koken en stomen, nog voor je je handen eronder hebt.

Ik begrijp je koppigheid. Die had ik ook toen mijn lief een automaat wilde. :+ Nu hebben we een automaat en begrijp ik niet meer zo goed waarom er mensen zijn die niet in een automaat rijden. Allemachtig wat een fantastisch ding!

Ik ben trouwens een echte theeleut en drink veel bruisend water, net als mijn kinderen. Voor ons heeft zo'n kraan dus meerwaarde. Maar als ik heel eerlijk ben: ons bruisende water uit de supermarkt is zo goedkoop dat de Quookerkraan er nauwelijks tegenop kan. Je betaalt ongeveer 25 cent per liter (i.v.m. het vervangen van cilinders), maar daar moet je 30 euro per jaar voor een filter bij rekenen plus de extra aanschafkosten. Ons supermarktwater kost 28 cent per liter.
Helemaal mee eens, inclusief het automaat verhaal. Alleen bruisend water gebruiken we nooit dus blijft bij ons bij een normale Quooker, maar nu wel in één kraan (de flex, want ik vind uittrekbare kop ideaal).
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_182150494
quote:
6s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, je raakt ook verwend. Op m'n werk heb ik geen geduld meer voor de waterkoker. En hoe verdragen mensen in hemelsnaam nog de hellingproef?
Mijn ouders vinden zelfs de waterkoker onzin en gebruiken een fluitketel. :D
Een Quooker lijkt me ideaal, maar we zijn voor het opknappen van frontjes e.d. gegaan i.p.v. een nieuwe keuken. Ik ga i.i.g. niet in de val trappen dat mijn kinderen later mij uitlachen dat ik een quooker onzin vind. ;)
pi_182151804
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:37 schreef Sport_Life het volgende:
Vandaag trouwens leuk nieuws gehad van onze vloerleverancier. Eigenlijk zouden we op de 1e en 2e etage smallere en dunnere (en dus goedkopere) parketvloer dan op de BG krijgen, maar nu belde de fabricant op dat ze van hun voorraad afmoeten en krijgen we boven dezelfde breedte en dikte als op de BG! :D (22cm breed /4mm toplaag)

[..]

Bij ons heeft het wel enige moeite gekost ja, dat komt voornamelijk doordat het vrij onbekend was bij de woonbegeleider. Pas nadat meerdere buren de vraag hadden uitgezet (handig zo'n Appgroep) hebben ze het onderzocht en de btw facturen gestuurd.
Fijne meevaller van je vloer!

Contact met medekopers, dat vind ik nog wel een goede, inderdaad! Zal ik eens achteraan gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182159207
Wij krijgen eind oktober de sleutel van onze nieuwe woning.
Nu hebben we op zich wel ruim voldoende slaapkamers op de eerste verdieping, maar er zit zo'n ruime zolder op dat ik het zonde vind dat deze alleen bereikbaar is via een vlizotrap.
We gaan op de hele eerste verdieping nieuw laminaat leggen, en 1 van de slaapkamers wordt ingericht als inloopkast. Waarschijnlijk zal het plaatsen van een vaste trap naar zolder een deel van die kamer in beslag nemen.
Ik vind het heel logisch om nu gelijk een vaste trap naar zolder te plaatsen, zodat we de inbouwkasten en het laminaat netjes af kunnen werken.
Op de een of andere manier is mijn man nog niet overtuigd. Ziet geen noodzaak en besteedt het geld liever aan andere zaken,zoals de tuin..
Is er iets zinnigs te zeggen over de kosten waar we rekening mee moeten houden?
Man en zijn vader zijn erg handig, afwerking etc kunnen zij prima zelf of kennen op het dorp wel iemand die dat zou kunnen. Het gaat om het grote werk. De vloer van de zolder is trouwens van hout.

Iemand dit al eens laten doen?
pi_182159404
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:14 schreef Antisteigerhout het volgende:
Wij krijgen eind oktober de sleutel van onze nieuwe woning.
Nu hebben we op zich wel ruim voldoende slaapkamers op de eerste verdieping, maar er zit zo'n ruime zolder op dat ik het zonde vind dat deze alleen bereikbaar is via een vlizotrap.
We gaan op de hele eerste verdieping nieuw laminaat leggen, en 1 van de slaapkamers wordt ingericht als inloopkast. Waarschijnlijk zal het plaatsen van een vaste trap naar zolder een deel van die kamer in beslag nemen.
Ik vind het heel logisch om nu gelijk een vaste trap naar zolder te plaatsen, zodat we de inbouwkasten en het laminaat netjes af kunnen werken.
Op de een of andere manier is mijn man nog niet overtuigd. Ziet geen noodzaak en besteedt het geld liever aan andere zaken,zoals de tuin..
Is er iets zinnigs te zeggen over de kosten waar we rekening mee moeten houden?
Man en zijn vader zijn erg handig, afwerking etc kunnen zij prima zelf of kennen op het dorp wel iemand die dat zou kunnen. Het gaat om het grote werk. De vloer van de zolder is trouwens van hout.

Iemand dit al eens laten doen?
Het is lastig om de kosten te beoordelen omdat het er helemaal vanaf hangt wat voor soort trap je neemt en - belangrijker nog - of er bouwkundige aanpassingen nodig zijn voor het maken van die trap. Kan het bestaande gat bijv. worden gebruikt of niet? Moet een constructeur naar de situatie kijken? In sommige situaties kan een dakkapel helpen om meer ruimte te creëren voor een trap en dat kost natuurlijk nog meer geld.

Ik zou de trap ook nu doen om precies de redenen die jij opgeeft. De tuin is typisch iets wat kan wachten. We gaan toch het najaar in.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182159481
Dakkapel is niet nodig om de trap te plaatsen, deze komt uit op het hoogste punt van het huis.
Exact hetzelfde gat gebruiken zal niet lukken omdat we dan de kamer niet meer kunnen gebruiken die daar achter/onder ligt.

Ik heb mijn man inmiddels zover om te appen naar een vriend die uitvoerder is bij een aannemer. Stap 1 ;-)
Weten jullie of het mogelijk is om via de verkopend makelaar te regelen dat wij met een aannemer naar binnen kunnen om een offerte op te laten nemen?
pi_182159526
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:36 schreef Antisteigerhout het volgende:

Ik heb mijn man inmiddels zover om te appen naar een vriend die uitvoerder is bij een aannemer. Stap 1 ;-)
Weten jullie of het mogelijk is om via de verkopend makelaar te regelen dat wij met een aannemer naar binnen kunnen om een offerte op te laten nemen?
Goed zo! Dat is uiteindelijk de beste manier om erachter te komen. Met het laatste kan ik je wel helpen: ja, dat hebben wij ook gedaan. Lukt dat echt niet, dan kun je ook rechtstreeks contact met de verkopers opnemen (hun contactgegevens staan in de koopakte).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182159547
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:36 schreef Antisteigerhout het volgende:
Dakkapel is niet nodig om de trap te plaatsen, deze komt uit op het hoogste punt van het huis.
Exact hetzelfde gat gebruiken zal niet lukken omdat we dan de kamer niet meer kunnen gebruiken die daar achter/onder ligt.

Ik heb mijn man inmiddels zover om te appen naar een vriend die uitvoerder is bij een aannemer. Stap 1 ;-)
Weten jullie of het mogelijk is om via de verkopend makelaar te regelen dat wij met een aannemer naar binnen kunnen om een offerte op te laten nemen?
Wij hebben dat gewoon al een paar keer met de verkopers zelf geregeld.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 27 september 2018 @ 10:11:44 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182159923
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:14 schreef Antisteigerhout het volgende:
Wij krijgen eind oktober de sleutel van onze nieuwe woning.
Nu hebben we op zich wel ruim voldoende slaapkamers op de eerste verdieping, maar er zit zo'n ruime zolder op dat ik het zonde vind dat deze alleen bereikbaar is via een vlizotrap.
We gaan op de hele eerste verdieping nieuw laminaat leggen, en 1 van de slaapkamers wordt ingericht als inloopkast. Waarschijnlijk zal het plaatsen van een vaste trap naar zolder een deel van die kamer in beslag nemen.
Ik vind het heel logisch om nu gelijk een vaste trap naar zolder te plaatsen, zodat we de inbouwkasten en het laminaat netjes af kunnen werken.
Op de een of andere manier is mijn man nog niet overtuigd. Ziet geen noodzaak en besteedt het geld liever aan andere zaken,zoals de tuin..
Is er iets zinnigs te zeggen over de kosten waar we rekening mee moeten houden?
Man en zijn vader zijn erg handig, afwerking etc kunnen zij prima zelf of kennen op het dorp wel iemand die dat zou kunnen. Het gaat om het grote werk. De vloer van de zolder is trouwens van hout.

Iemand dit al eens laten doen?
Kun je de trap naar zolder niet boven de trap van beneden naar boven plaatsen? Of wordt die ruimte al deels gebruikt door eea?
Het is wel lastig als je een deel van een kamer moet inleveren voor het plaatsen van de trap.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182160706
Het zijn 2 oude woningen samengevoegd tot 1. Het linker huis is woning, het rechter garage. De bovenverdieping van beide huizen is samengevoegd.
Je komt boven via het linker huis (deze heeft geen zolder), de zolder zit boven het rechter huis.
  donderdag 27 september 2018 @ 11:04:33 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182160807
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:57 schreef Antisteigerhout het volgende:
Het zijn 2 oude woningen samengevoegd tot 1. Het linker huis is woning, het rechter garage. De bovenverdieping van beide huizen is samengevoegd.
Je komt boven via het linker huis (deze heeft geen zolder), de zolder zit boven het rechter huis.
Ah, op die manier.... niet je standaard doorzonwoning ;)
Dan moet je idd een plek vinden die het gunstigst is om een trap te plaatsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182160810
Dat de vloer van hout is scheelt al veel i.i.g.
Dan lijkt het een kwestie van raveelconstructie aanbrengen, randen opnieuw afwerken en trap plaatsen te zijn. Nog steeds niet het minste klusje, maar een heel stuk makkelijker dan beton zagen. ;)
pi_182161820
Taxatierapport is binnen, zaten geen verrassingen in. *O* Nu wachten op de offerte van de hypotheek verstrekker. Kan 5 tot 10 werkdagen duren dus nog even in spanning.
pi_182174203
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:57 schreef Antisteigerhout het volgende:
Het zijn 2 oude woningen samengevoegd tot 1. Het linker huis is woning, het rechter garage. De bovenverdieping van beide huizen is samengevoegd.
Je komt boven via het linker huis (deze heeft geen zolder), de zolder zit boven het rechter huis.
Wij hebben 4 jaar geleden een trap gemaakt naar de zolder. Het is een trap met 2x een kwart draai. We hebben wat rondgevraagd en de goedkoopste (die we genomen hebben) was rond de 5000 euro destijds. Dit was een gesloten trap in de grond met hekjes en plaatsing.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_182174405
Wij hebben bij ons nieuwbouwhuis het gat naar de zolder (in dit geval boven de garage) wel door de aannemer laten doen en toen zelf een trap als bouwpakket besteld in België. Offerte aannemer voor de trap: 2500 ex BTW excl toeslagen. kosten trap in België: 250 euro en gratis bezorgd. Dus voor een simpele zoldertrap zou ik eens op internet kijken. Dat gat in die vloer is met hout zo gemaakt.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_182175320
Mag je hier een link plaatsen naar het bedrijf waar je de trap besteld hebt?
  vrijdag 28 september 2018 @ 09:13:06 #261
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_182179955
Dus gisteren de sleutels pasjes van het appartement gekregen. Dat was teleurstelling 1. Toen leek het veel kleiner dan ik dacht. En alles, maar dan ook echt alles moet nog geschilderd worden. Plafond, kozijnen, alles. Er zit een inbouwkast in en die moet ook nog helemaal. Tevens moet er nog van alles geklust worden aan die inbouwkast.
Het instap klaar zoals het beschreven was met muurtje verven en vloertje leggen in de informatie van de makelaar is een leugen. Zo jammer.
Voor de rest overal stof en ook aangekoekte stof op elektra armatuur in de muren enzo.
Tevens is er in een wc pot gips uitgestort en doorgespoeld en nu zit er in aangekoekt. Zal worden verholpen, er moet alleen dus een nieuwe pot in. Benieuwd hoe lang ik daar om moet vragen, want het lijkt wel of de verhuurder serieus geen geld wilde uitgeven aan het project als het om de huurder gaat. Vooral het uiterlijk vertoon is gedaan. Dus het ziet er van buiten tof uit en ook de gangen zijn netjes.
We zouden eigen wasmachine aansluiting krijgen en die is niet doorgegaan ivm afvoer in het gebouw en elektra en stoppenkast enzo. Er zouden voldoende wasmachines komen in de wasruimte. Het zijn er 2 voor 15 appartementen waar dus max 25 mensen kunnen wonen.
Nog een boel punten die opgelost moeten worden.
Dus flink schoonmaken en klussen de komende week, want niet dit weekend maar het weekend erop staat de verhuizing gepland.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_182179978
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:13 schreef ieniminimuis het volgende:
Dus gisteren de sleutels pasjes van het appartement gekregen. Dat was teleurstelling 1. Toen leek het veel kleiner dan ik dacht. En alles, maar dan ook echt alles moet nog geschilderd worden. Plafond, kozijnen, alles. Er zit een inbouwkast in en die moet ook nog helemaal. Tevens moet er nog van alles geklust worden aan die inbouwkast.
Het instap klaar zoals het beschreven was met muurtje verven en vloertje leggen in de informatie van de makelaar is een leugen. Zo jammer.
Voor de rest overal stof en ook aangekoekte stof op elektra armatuur in de muren enzo.
Tevens is er in een wc pot gips uitgestort en doorgespoeld en nu zit er in aangekoekt. Zal worden verholpen, er moet alleen dus een nieuwe pot in. Benieuwd hoe lang ik daar om moet vragen, want het lijkt wel of de verhuurder serieus geen geld wilde uitgeven aan het project als het om de huurder gaat. Vooral het uiterlijk vertoon is gedaan. Dus het ziet er van buiten tof uit en ook de gangen zijn netjes.
We zouden eigen wasmachine aansluiting krijgen en die is niet doorgegaan ivm afvoer in het gebouw en elektra en stoppenkast enzo. Er zouden voldoende wasmachines komen in de wasruimte. Het zijn er 2 voor 15 appartementen waar dus max 25 mensen kunnen wonen.
Nog een boel punten die opgelost moeten worden.
Dus flink schoonmaken en klussen de komende week, want niet dit weekend maar het weekend erop staat de verhuizing gepland.
oh wat een teleustelling zeg. Het boeit zulke verhuurders helaas niks, been there, done that.
pi_182179998
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:13 schreef ieniminimuis het volgende:
Dus gisteren de sleutels pasjes van het appartement gekregen. Dat was teleurstelling 1. Toen leek het veel kleiner dan ik dacht. En alles, maar dan ook echt alles moet nog geschilderd worden. Plafond, kozijnen, alles. Er zit een inbouwkast in en die moet ook nog helemaal. Tevens moet er nog van alles geklust worden aan die inbouwkast.
Het instap klaar zoals het beschreven was met muurtje verven en vloertje leggen in de informatie van de makelaar is een leugen. Zo jammer.
Voor de rest overal stof en ook aangekoekte stof op elektra armatuur in de muren enzo.
Tevens is er in een wc pot gips uitgestort en doorgespoeld en nu zit er in aangekoekt. Zal worden verholpen, er moet alleen dus een nieuwe pot in. Benieuwd hoe lang ik daar om moet vragen, want het lijkt wel of de verhuurder serieus geen geld wilde uitgeven aan het project als het om de huurder gaat. Vooral het uiterlijk vertoon is gedaan. Dus het ziet er van buiten tof uit en ook de gangen zijn netjes.
We zouden eigen wasmachine aansluiting krijgen en die is niet doorgegaan ivm afvoer in het gebouw en elektra en stoppenkast enzo. Er zouden voldoende wasmachines komen in de wasruimte. Het zijn er 2 voor 15 appartementen waar dus max 25 mensen kunnen wonen.
Nog een boel punten die opgelost moeten worden.
Dus flink schoonmaken en klussen de komende week, want niet dit weekend maar het weekend erop staat de verhuizing gepland.
Heb je het appartement van te voren niet bekeken dan?
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:50:44 #264
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_182183955
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heb je het appartement van te voren niet bekeken dan?
Niet dit specifieke appartement. Ze hadden 2 modelwoningen. En dat zag er wel goed uit. Ze blijven maar benadrukken dat je weinig hoeft te klussen, bladiebla.
En gisteren was het ineens dat is allemaal voor rekening van de huurder. Uhm wat?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  vrijdag 28 september 2018 @ 13:05:49 #265
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182184226
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:50 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Niet dit specifieke appartement. Ze hadden 2 modelwoningen. En dat zag er wel goed uit. Ze blijven maar benadrukken dat je weinig hoeft te klussen, bladiebla.
En gisteren was het ineens dat is allemaal voor rekening van de huurder. Uhm wat?
Kun je niet op basis van eerdere documentatie afdwingen dat de afwerking in orde wordt gemaakt?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182184327
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:13 schreef ieniminimuis het volgende:
Dus gisteren de sleutels pasjes van het appartement gekregen. Dat was teleurstelling 1. Toen leek het veel kleiner dan ik dacht. En alles, maar dan ook echt alles moet nog geschilderd worden. Plafond, kozijnen, alles. Er zit een inbouwkast in en die moet ook nog helemaal. Tevens moet er nog van alles geklust worden aan die inbouwkast.
Het instap klaar zoals het beschreven was met muurtje verven en vloertje leggen in de informatie van de makelaar is een leugen. Zo jammer.
Voor de rest overal stof en ook aangekoekte stof op elektra armatuur in de muren enzo.
Tevens is er in een wc pot gips uitgestort en doorgespoeld en nu zit er in aangekoekt. Zal worden verholpen, er moet alleen dus een nieuwe pot in. Benieuwd hoe lang ik daar om moet vragen, want het lijkt wel of de verhuurder serieus geen geld wilde uitgeven aan het project als het om de huurder gaat. Vooral het uiterlijk vertoon is gedaan. Dus het ziet er van buiten tof uit en ook de gangen zijn netjes.
We zouden eigen wasmachine aansluiting krijgen en die is niet doorgegaan ivm afvoer in het gebouw en elektra en stoppenkast enzo. Er zouden voldoende wasmachines komen in de wasruimte. Het zijn er 2 voor 15 appartementen waar dus max 25 mensen kunnen wonen.
Nog een boel punten die opgelost moeten worden.
Dus flink schoonmaken en klussen de komende week, want niet dit weekend maar het weekend erop staat de verhuizing gepland.
Wat vervelend dat het zo teleurstellend was.
Een aantal zaken zou ik zeker nog achteraan gaan. De toiletpot moet echt snel vervangen, bijvoorbeeld. En over de wasmachines zou ik, eventueel met andere huurders, ook in gesprek gaan.

Wat betreft instapklaar wordt meestal bedoeld wat je hebt gekregen: bezemschoon opgeleverd en dan verven en vloer leggen. De modelwoningingen zijn dat: voorbeelden van wat je er van zou kunnen maken, niet van wat ze leveren, helaas.

Heb je een opleverlijst gekregen met alle punten die nog moeten worden aangepakt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182184407
Binnenkort passeert ons huis. We krijgen dan een leuk bedrag op onze rekening tot we bij de andere notaris voor het nieuwe huis moeten tekenen. Dat kan een paar dagen later zijn, maar ook een maand. Kunnen we dat geld ergens even stallen en wat rente opstrijken? Iemand een tip voor een spaarrekening met iets van rente op grote bedragen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182184453
Wij zitten bij Knab die heeft wat meer rente. Daar staan dat soort zelfde centjes nu bij ons op _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182184461
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:17 schreef miss_sly het volgende:
Binnenkort passeert ons huis. We krijgen dan een leuk bedrag op onze rekening tot we bij de andere notaris voor het nieuwe huis moeten tekenen. Dat kan een paar dagen later zijn, maar ook een maand. Kunnen we dat geld ergens even stallen en wat rente opstrijken? Iemand een tip voor een spaarrekening met iets van rente op grote bedragen?
Leaseplanbank biedt de hoogste rente op de vrij opneembare spaarrekening, zie de tabel in dit topic WGR / Banken met een iets "hogere" rente topic #77
pi_182184596
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:21 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Leaseplanbank biedt de hoogste rente op de vrij opneembare spaarrekening, zie de tabel in dit topic WGR / Banken met een iets "hogere" rente topic #77
Ah, mooie tabel! Dank je!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182185914
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:17 schreef miss_sly het volgende:
Binnenkort passeert ons huis. We krijgen dan een leuk bedrag op onze rekening tot we bij de andere notaris voor het nieuwe huis moeten tekenen. Dat kan een paar dagen later zijn, maar ook een maand. Kunnen we dat geld ergens even stallen en wat rente opstrijken? Iemand een tip voor een spaarrekening met iets van rente op grote bedragen?
Check wel even of je niet het bedrag van het depositogarantiestelsel misschien te boven gaat. Tijdens de Icesave crisis zijn diverse mensen daar lelijk mee in de problemen gekomen.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_182185951
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 14:57 schreef Essebes het volgende:

[..]

Check wel even of je niet het bedrag van het depositogarantiestelsel misschien te boven gaat. Tijdens de Icesave crisis zijn diverse mensen daar lelijk mee in de problemen gekomen.
Ton p.p. is dat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182186154
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 14:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ton p.p. is dat?
Volgens mij wel ja. (Mits de bank onder NL-stelsel valt)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  vrijdag 28 september 2018 @ 15:21:30 #274
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182186268
Wij zijn langzamerhand bezig met een lijstje van dingen die we moeten regelen/beslissen/uitzoeken... Denk aan raambekleding, kleur verf, badkamer installateur, zonnepanelen offertes opvragen, uitzoeken aanbieder internet & TV + energieleverancier, uitzoeken kledingkast etc.

Wat zijn nu de dingen die jullie in ons lijstje missen en zelf uit ervaring weten dat het gedaan moet worden?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_182186624
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:21 schreef sanger het volgende:
Wij zijn langzamerhand bezig met een lijstje van dingen die we moeten regelen/beslissen/uitzoeken... Denk aan raambekleding, kleur verf, badkamer installateur, zonnepanelen offertes opvragen, uitzoeken aanbieder internet & TV + energieleverancier, uitzoeken kledingkast etc.

Wat zijn nu de dingen die jullie in ons lijstje missen en zelf uit ervaring weten dat het gedaan moet worden?
Verzekeringen regelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182193377
Is die Postnl verhuisservice een must volgens jullie?
pi_182193684
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:09 schreef Antisteigerhout het volgende:
Is die Postnl verhuisservice een must volgens jullie?
Ligt eraan hoe goed je met de nieuwe bewoners van je huis bent. Wij niet heel goed, dus wel gedaan. Zou alleen fijn zijn als Postnl die service ook daadwerkelijk zou uitvoeren. Nu zit keurig een sticker op de post (zie ik in de app) maar bezorgen ho maar. Ligt dus op het oude adres waarschijnlijk. Wij krijgen nu wel geld terug van Postnl, maar heel handig is het allemaal niet.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_182196117
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 13:17 schreef miss_sly het volgende:
Binnenkort passeert ons huis. We krijgen dan een leuk bedrag op onze rekening tot we bij de andere notaris voor het nieuwe huis moeten tekenen. Dat kan een paar dagen later zijn, maar ook een maand. Kunnen we dat geld ergens even stallen en wat rente opstrijken? Iemand een tip voor een spaarrekening met iets van rente op grote bedragen?
Wij hadden hetzelfde, konden pas de 1e van de maand aflossen terwijl we de 3e vd voorgaande maand het geld kregen. Uiteindelijk maar "verlies" genomen, wel zonde want het was toch een behoorlijk bedrag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 28-09-2018 23:51:35 ]
pi_182206251
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:09 schreef Antisteigerhout het volgende:
Is die Postnl verhuisservice een must volgens jullie?
Nee, niet meer. Zelf een avondje achter de pc en je hebt 90% al online geregeld. Slechts enkele instanties moet je schrijven of op een andere manier zorgen dat ze je adres veranderen.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  zondag 30 september 2018 @ 16:39:31 #280
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182231436
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Verzekeringen regelen.
Mooie reden inderdaad om alles weer eens te bekijken :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 30 september 2018 @ 16:42:29 #281
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182231538
Wij zijn nu bezig met de indeling van de nieuwe badkamer. Omdat we eea aan materiaal al hebben zien we vast aan bepaalde indelingen. De door ons favoriete indeling heeft echter op een bepaald punt een doorgang van ca. 75cm tussen de douchewand en een kastje... Nu weet ik dat badkamerboeren een minimum doorgang aanhouden, maar niet hoeveel. Iemand hier een idee?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_182271598
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 16:42 schreef sanger het volgende:
Wij zijn nu bezig met de indeling van de nieuwe badkamer. Omdat we eea aan materiaal al hebben zien we vast aan bepaalde indelingen. De door ons favoriete indeling heeft echter op een bepaald punt een doorgang van ca. 75cm tussen de douchewand en een kastje... Nu weet ik dat badkamerboeren een minimum doorgang aanhouden, maar niet hoeveel. Iemand hier een idee?
Hm lastig de doorgang van ons douche muurtje is 75 cm. Maar dat is een douche wand en niet je doorloop maar het bad en toilet enzo. In dat geval zou dat weer te smal zijn. Wat zegt de badkamer zaak er van?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:10:28 #283
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182271857
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 12:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hm lastig de doorgang van ons douche muurtje is 75 cm. Maar dat is een douche wand en niet je doorloop maar het bad en toilet enzo. In dat geval zou dat weer te smal zijn. Wat zegt de badkamer zaak er van?
Het gaat om een douchewand (met schuifdeur) en hoge kast.

We gaan donderdagavond heen voor tekening enzo. Dus geen idee nog wat ze zeggen. We wilden afgelopen weekend gewoon aanschuiven, maar overal was het te druk en wachtrijen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_182271924
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Het gaat om een douchewand (met schuifdeur) en hoge kast.

We gaan donderdagavond heen voor tekening enzo. Dus geen idee nog wat ze zeggen. We wilden afgelopen weekend gewoon aanschuiven, maar overal was het te druk en wachtrijen.
Nee dat lukte alleen in de crisis nu is alles op afspraak haha.

Leuk hoor. Ik vond de badkamer uitzoeken echt tof.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:21:51 #285
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_182282709
Kleine update van mijn kant.
Alles muren en plafonds die wit moeten zijn, zijn wit. Wat een werk zeg. Gisteren begonnen aan de groene muren in de woonkamer. En vandaag 1 roze muur in de slaapkamer gedaan. Alles moet 2 keer. Dus dat wordt nog schilderen als ik er al woon. Tevens moet ik volgende weken dus nog kozijnen etc verven.
Alle klachten die ik verder had zoals toilet vervanging worden morgenochtend afgehandeld.
Ik wilde vandaag dus beginnen met vloer leggen, maar net toen ik op weg ging naar de bouwmarkt voor aluminium tape kwam ik ze tegen om wat dingen te vragen en dus te voorkomen dat iedereen met werkschoenen over mijn nieuwe vloer loopt. Kwamen ze verder in de middag ook nog langs om de zonneschermen te vervangen. Weer blij dat ik nog niet aan de vloer was begonnen.
Ook de huismeester ontmoet en dat is een toffe peer.
Voor de rest bevalt het nu wel, mijn eigen kleuren op de muur maakt het wel meer mijn huis.
Binnenkort een paar foto's erbij
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_182414982
Wat is het stil hier!

Ik heb me bewust even stil gehouden omdat we in spanning zaten over de verkoop van ons huis. We hebben ons huis na ongeveer een week verkocht! Er volgde nog een bouwkundige keuring. Vorige week hebben we de voorlopige koopakte getekend en inmiddels is de bedenktermijn verstreken, dus de verkoop is definitief. Wij zijn heel gelukkig met wat we voor het huis hebben gekregen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182415246
Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis *O*

Ik ben eigenlijk gewoon aan het wachten tot we de sleutel krijgen... Nog 3 weken..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182415383
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis *O*

Ik ben eigenlijk gewoon aan het wachten tot we de sleutel krijgen... Nog 3 weken..
Ja, wij krijgen dan ook de sleutel! Alleen zijn wij intussen druk bezig met voorbereidingen, vooral het komen tot een ontwerp van de verbouwde woning. En de architect is offertes van aannemers aan het opvragen en vergelijken.

We hebben het eerste ontwerp al besproken en ik ben heel enthousiast!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182415783
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, wij krijgen dan ook de sleutel! Alleen zijn wij intussen druk bezig met voorbereidingen, vooral het komen tot een ontwerp van de verbouwde woning. En de architect is offertes van aannemers aan het opvragen en vergelijken.

We hebben het eerste ontwerp al besproken en ik ben heel enthousiast!
Alle afspraken zijn hier gemaakt volgende week even naar binnen met de tegelzetter, loodgieter en stuccadoor. Keuken staat ook al vast wanneer die komt. Dus gaat lekker.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182416205
O super Claudia, gefeliciteerd!

Het is stil van mijn kant omdat ik al het karton (lees: dozen) inmiddels meer dan beu ben. Nog even volhouden, dan is het herfstvakantie en dan hoop ik wat tijd te hebben om de laatste zooi op te ruimen. Ondertussen heb ik gras gelegd (juh, eindelijk geen zwart zand meer), is de heg voor voor besteld, zijn er meubels geleverd en al weer nieuwe besteld en hopen we dat de stalen kozijnen niet te lang meer op zich laten wachten.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:08:55 #291
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182416560
Hier is het stil omdat we inmiddels 27 bezichtigingen verder zijn maar nog geen verkoop hebben.....

Morgen nummer 28, en er zijn er een paar die op de open dag hebben aangegeven een tweede bezichtiging te willen..

Vrijwel iedereen haakt af op de kleine badkamer....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:46:29 #292
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182417118
Fijn Claudia, dat het nu echt beginnen gaat! Ik kan niet wachten op verslag van de vorderingen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_182418525
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:08 schreef sanger het volgende:
Hier is het stil omdat we inmiddels 27 bezichtigingen verder zijn maar nog geen verkoop hebben.....

Morgen nummer 28, en er zijn er een paar die op de open dag hebben aangegeven een tweede bezichtiging te willen..

Vrijwel iedereen haakt af op de kleine badkamer....
Ai, wat vervelend. Gelukkig is er nog aandacht. Er komt vast wel iemand die de kleine badkamer voor lief neemt. Deden wij bij onze huidige woning ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182418560
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Fijn Claudia, dat het nu echt beginnen gaat! Ik kan niet wachten op verslag van de vorderingen!
Ik overweeg behang!

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:33:54 #295
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_182419265
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik overweeg behang!

[ afbeelding ]
JA! _O_
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:43:09 #296
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_182419454
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ai, wat vervelend. Gelukkig is er nog aandacht. Er komt vast wel iemand die de kleine badkamer voor lief neemt. Deden wij bij onze huidige woning ook.
Ja gelukkig wel :Y Er is letterlijk iedere dag minimaal een bezichtiging.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_182419525
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik overweeg behang!

[ afbeelding ]
Gaaf behangetje!
Onze behangers waren vooral blij dat niet alle muren van de slaapkamers een patroontje hadden :P
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:18:32 #298
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_182420299
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:08 schreef sanger het volgende:
Hier is het stil omdat we inmiddels 27 bezichtigingen verder zijn maar nog geen verkoop hebben.....

Morgen nummer 28, en er zijn er een paar die op de open dag hebben aangegeven een tweede bezichtiging te willen..

Vrijwel iedereen haakt af op de kleine badkamer....
Herkenbaar, hier haakten mensen af op de 2 grote slaapkamers en open zolder (en dus geen 3 kleinere slaapkamers en extra muur op zolder om er een aparte kamer van te maken). Eerste koper haakte net voor het tekenen van het koopcontract af, nu wachten op getekende contract van de tweede koper.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_182421464
Hypotheek is rond, nu nog geld naar de notoris en dan 4 december de sleutel!
pi_182424145
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:18 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Herkenbaar, hier haakten mensen af op de 2 grote slaapkamers en open zolder (en dus geen 3 kleinere slaapkamers en extra muur op zolder om er een aparte kamer van te maken). Eerste koper haakte net voor het tekenen van het koopcontract af, nu wachten op getekende contract van de tweede koper.
Mensen met een klusfobie? ;)
Ik zou het alleen maar als bonus zien geloof ik...
  woensdag 10 oktober 2018 @ 09:24:44 #301
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_182426710
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 00:58 schreef archito het volgende:

[..]

Mensen met een klusfobie? ;)
Ik zou het alleen maar als bonus zien geloof ik...
Ik heb het idee dat de meeste mensen een klusfobie hebben. Hebben dit minstens 4 keer via de makelaar teruggehoord. (Jonge) gezinnen hebben we verder ook bijna niet gehad, vooral oudere mensen die kleiner wilde wonen, terwijl we in een wijk vol (jonge) gezinnen wonen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')