abonnement Unibet Coolblue
pi_182020423
Hoi!

Op dit moment zit ik met een beginnende manie (hyper, twee nachten niet geslapen, teveel geld uitgegeven, meer onzin). En dat is irritant.
Dit heb ik gisteren al aangegeven in therapie, als het erger werd moest ik bellen. Dus straks bel ik eventjes naar de psych voor slaapmedicatie. Meestal helpt dat wel.

Alleen ik ben ook opzoek naar niet-chemische oplossingen. Zijn hier mensen die ook een manie ervaren hebben (bij mij is het meestal een week niet slapen, psychotisch worden, opname van drie weken) en hoe gaan jullie ermee om? Hoe zetten jullie de rem op jezelf voordat je compleet doorschiet? Ik wil graag thuis blijven, alleen ik moet wel aan alle remmen trekken en alles doen om erger te voorkomen. Dus elke tip is welkom!

Dank je wel alvast :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 20 september 2018 @ 07:55:41 #2
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182020452
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 07:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi!

Op dit moment zit ik met een beginnende manie (hyper, twee nachten niet geslapen, teveel geld uitgegeven, meer onzin). En dat is irritant.
Dit heb ik gisteren al aangegeven in therapie, als het erger werd moest ik bellen. Dus straks bel ik eventjes naar de psych voor slaapmedicatie. Meestal helpt dat wel.

Alleen ik ben ook opzoek naar niet-chemische oplossingen. Zijn hier mensen die ook een manie ervaren hebben (bij mij is het meestal een week niet slapen, psychotisch worden, opname van drie weken) en hoe gaan jullie ermee om? Hoe zetten jullie de rem op jezelf voordat je compleet doorschiet? Ik wil graag thuis blijven, alleen ik moet wel aan alle remmen trekken en alles doen om erger te voorkomen. Dus elke tip is welkom!

Dank je wel alvast :*
Wat ik altijd doe is tijdelijk medicatie omhoog en mijn rust pakken in een veilige omgeving. Vaak probeer ik ook die extra energie goed in te zetten, bijvoorbeeld met sporten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 20 september 2018 @ 07:57:02 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182020469
Nog nooit een manie gehad dus eigenlijk heb ik helemaal geen idee of het vergelijkbaar is met stress voor het slapen gaan zeg maar maar in de gevallen dat ik een beetje 'paniekerig' in mijn bed lig doe ik adem-oefeningen en een soort van meditatie om tot rust te komen.

Al klinkt dit een beetje als een advies 'leuke dingen doen!' wanneer je depressief bent, maarja. :@.

Sterkte in ieder geval, hopelijk ontspring je de dans.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_182020575
Heel erg dank jullie wel :*

quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 07:55 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat ik altijd doe is tijdelijk medicatie omhoog en mijn rust pakken in een veilige omgeving. Vaak probeer ik ook die extra energie goed in te zetten, bijvoorbeeld met sporten.
Sporten is nu niet handig voor me, maar ik wandel hele einden. En inderdaad de rust.
Ik bel straks voor een arts om naar de medicatie te kijken.

quote:
14s.gif Op donderdag 20 september 2018 07:57 schreef jogy het volgende:
Nog nooit een manie gehad dus eigenlijk heb ik helemaal geen idee of het vergelijkbaar is met stress voor het slapen gaan zeg maar maar in de gevallen dat ik een beetje 'paniekerig' in mijn bed lig doe ik adem-oefeningen en een soort van meditatie om tot rust te komen.

Al klinkt dit een beetje als een advies 'leuke dingen doen!' wanneer je depressief bent, maarja. :@.

Sterkte in ieder geval, hopelijk ontspring je de dans.
Het is wat anders dan stress, ik kan het moeilijk uitleggen. Maar ik heb vannacht ademhalingsoefeningen gedaan (tellen op in- en uitademen). Daarnaast heb ik visualisatieoefeningen gedaan. Alleen ik ben te druk. Dwaal telkens af. Duizend projecten en in alles zie ik een uitdaging. Ik bel straks met de psych en ik neem daarna even kalmerende pillen in. Even extra. En ik vraag of ik naar de behandelgroep mag om rust in te plannen.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 20 september 2018 @ 08:25:24 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182020706
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 08:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel erg dank jullie wel :*

[..]

Sporten is nu niet handig voor me, maar ik wandel hele einden. En inderdaad de rust.
Ik bel straks voor een arts om naar de medicatie te kijken.

[..]

Het is wat anders dan stress, ik kan het moeilijk uitleggen. Maar ik heb vannacht ademhalingsoefeningen gedaan (tellen op in- en uitademen). Daarnaast heb ik visualisatieoefeningen gedaan. Alleen ik ben te druk. Dwaal telkens af. Duizend projecten en in alles zie ik een uitdaging. Ik bel straks met de psych en ik neem daarna even kalmerende pillen in. Even extra. En ik vraag of ik naar de behandelgroep mag om rust in te plannen.
Kan je misschien iets creatiefs doen met die energie? Bijvoorbeeld muziek of schrijven?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_182020760
Goed slapen, vertellen aan je omgeving zodat ze op je kunnen letten en je afremmen. Geld pinnen en je pas thuishouden zodat je niet teveel opmaakt en inderdaad contact met je behandelaar.
  donderdag 20 september 2018 @ 08:38:38 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182020806
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 08:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is wat anders dan stress, ik kan het moeilijk uitleggen. Maar ik heb vannacht ademhalingsoefeningen gedaan (tellen op in- en uitademen). Daarnaast heb ik visualisatieoefeningen gedaan. Alleen ik ben te druk. Dwaal telkens af. Duizend projecten en in alles zie ik een uitdaging. Ik bel straks met de psych en ik neem daarna even kalmerende pillen in. Even extra. En ik vraag of ik naar de behandelgroep mag om rust in te plannen.
Check, bedankt voor de extra uitleg. En nogmaals sterkte natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_182020840
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 08:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kan je misschien iets creatiefs doen met die energie? Bijvoorbeeld muziek of schrijven?
Dat kan, maar mogelijk is het dan moeilijker zichzelf af te remmen en wie weet heeft ze dan de hele nacht geschilderd en is ze juist verder van huis.
  Spellchecker donderdag 20 september 2018 @ 09:26:55 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182021370
Heb je niet iemand in de buurt die met je mee kan wandelen?
pi_182026158
Ik heb net even een eind gewandeld en verder heb ik mezelf verbannen tot mijn "veilige" hoek. Speciaal veilig plekje voor crisissen. Een manie valt ook onder crisis.

Daarnaast contact gehad met mijn behandelaren. De psychiatrisch verpleegkundige heeft me wat praktische tips gegeven om te rusten en liet me mijn psycholoog bellen. Mijn psycholoog heeft de oorzaak wat uitgediept en laat de psychiater mij bellen.En hij gaat waarschijnlijk medicatie voorschrijven. Dus straks naar de apotheek

Op dit moment is rust even het codewoord. Ik ben al de hele nacht creatief geweest en net zoals sporten zuigt me dat helemaal op. Mijn vrienden zijn allemaal aan het werk. Dus ik moet het even alleen rooien. Alleen wel net met een vriendin gepind en de pinpas aan haar gegeven.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 20 september 2018 @ 14:24:31 #11
480456 Trying2bePositive
..It's kinda hard, don�
pi_182026693
Zeer herkenbaar verhaal, ik zelf heb de diagnose bipolair type 1. Mijn laatste manie is gelukkig alweer een tijd geleden.

Tijdens mij laatste hypomane episode heb ik mijn pinpas ingeleverd (door schade en schande toch wat wijzer geworden ;-) ) maar hier schaam ik me toch nog voor...
Verder heeft mijn behandelaar het over anti gedrag toe passen maar dat vind ik nog steeds erg moeilijk.
Natuurlijk "helpt" een stevige doses aan pammetjes wel met het slapen maar mijn hoofd blijft in de zesde versnelling staan..

Ik weet niet of jij ook stemmingsstabilatoren voorgeschreven krijgt maar sinds dat ik lithium gebruik is mijn stemming wel minder grillig geworden...
pi_182026781
Mediteren wellicht?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_182026848
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:24 schreef Trying2bePositive het volgende:
Zeer herkenbaar verhaal, ik zelf heb de diagnose bipolair type 1. Mijn laatste manie is gelukkig alweer een tijd geleden.

Tijdens mij laatste hypomane episode heb ik mijn pinpas ingeleverd (door schade en schande toch wat wijzer geworden ;-) ) maar hier schaam ik me toch nog voor...
Verder heeft mijn behandelaar het over anti gedrag toe passen maar dat vind ik nog steeds erg moeilijk.
Natuurlijk "helpt" een stevige doses aan pammetjes wel met het slapen maar mijn hoofd blijft in de zesde versnelling staan..

Ik weet niet of jij ook stemmingsstabilatoren voorgeschreven krijgt maar sinds dat ik lithium gebruik is mijn stemming wel minder grillig geworden...
Heel herkenbaar dit...

Ik gebruik een stemmingsstabilisator, alleen lithium kan ik niet gebruiken (nieren niet goed genoeg). Dat helpt wel een beetje, ik had eerst echt buien dat ik huilend de slappe lach had en van het een na het ander schoot. Alleen als ik nu uit de bocht schiet, doe ik het goed.

Pammetjes geven mij wel een soort van rust. Ik ga ervan slapen, waardoor mijn hoofd op een rustiger standje komt te staan. Het zorgt er ook voor dat ik niet naar een psychose schiet. Dit is de eerste keer dat ze me niet direct in die kliniek proppen, dus misschien ben ik er op tijd bij
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_182026860
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:31 schreef Zihuatanejo het volgende:
Mediteren wellicht?
Ik probeer het wel, alleen het is ongeveer gelijk aan zeggen dat iemand met een depressie moet lachen. Het is een neurologische onrust.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 20 september 2018 @ 14:58:13 #15
480456 Trying2bePositive
..It's kinda hard, don�
pi_182027220
Dat ze je niet meteen opnemen is inderdaad een goed teken, en dat jij je omgeving inlicht en je pinpas inlevert is een compliment waard :-) ! (dit heeft bij mij een paar jaar geduurd)

Het uitzingen en vooral niet doorschieten is voor mij ook een uitdaging. in een hypomane periode vind ik het vooral zonde om de extra energie te moeten downplayen.. juist omdat de periode daarvoor meestal behoorlijk depressief was en ik helemaal niks uitvoerde.. Ik heb heel wat CGT training gehad evenals meditatie en ontspannings oefeningen.. maar eenmaal in zo'n up zet dat voor mij weinig zoden aan de dijk..

Ik denk dat jij al een goed eind op weg bent, je vertelt je omgeving en behandelaar wat er aan de hand is .. je zorgt ervoor dat de schade beperkt blijft door het inleveren van je pinpas.. en je bent actief opzoek naar oplossingen terwijl je in je UP zit..

Edit: Ik weet niet met welke diagnose en bij welke behandelaar jij zit maar ik zelf loop bij de GGZ en daar volg ik nu al ruim een jaar een groep. Deze bestaat uit clienten met de diagnose Bipolair en komen wekelijks bij elkaar. Wij bespreken dan met elkaar hoe de afgelopen week is gegaan en waar we tegen aan zijn gelopen. Dit heeft mij tot op heden erg goed gedaan, misschien is dit iets wat jouw behandelaar ook aanbied?

[ Bericht 19% gewijzigd door Trying2bePositive op 20-09-2018 15:10:48 ]
pi_182028707
quote:
14s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:58 schreef Trying2bePositive het volgende:
Dat ze je niet meteen opnemen is inderdaad een goed teken, en dat jij je omgeving inlicht en je pinpas inlevert is een compliment waard :-) ! (dit heeft bij mij een paar jaar geduurd)
Dank je wel :) heeft bij mij ook een tijd geduurd hoor ;) Het is zeker niet mijn eerste manie ;)
quote:
Het uitzingen en vooral niet doorschieten is voor mij ook een uitdaging. in een hypomane periode vind ik het vooral zonde om de extra energie te moeten downplayen.. juist omdat de periode daarvoor meestal behoorlijk depressief was en ik helemaal niks uitvoerde.. Ik heb heel wat CGT training gehad evenals meditatie en ontspannings oefeningen.. maar eenmaal in zo'n up zet dat voor mij weinig zoden aan de dijk..
Same story. Ik heb allerlei signaleringsplannen etc. Alleen bij mijn eerste hulpvraag (ik vermoed dat ik een manie krijg, kunnen jullie me helpen) kreeg ik een lakse reactie (vertel volgende week maar hoe je het opgepakt hebt) en nu ben ik dus doorgeschoten. Gisteren kreeg ik wel een lijstje met ontspannende activiteiten mee, maar daar is het nu te laat voor. Kleuren in een kleurboek, nope. Dit typen is al een uitdaging.

Goed dat je er zoveel werk in hebt gestoken! Daar mag je echt trots op zijn.
Dat downplayen ken ik... Ik vind het haast zonde om hulp te vragen. Alles is zo helder nu! En ik ben zo energiek!
quote:
Ik denk dat jij al een goed eind op weg bent, je vertelt je omgeving en behandelaar wat er aan de hand is .. je zorgt ervoor dat de schade beperkt blijft door het inleveren van je pinpas.. en je bent actief opzoek naar oplossingen terwijl je in je UP zit..
Mwuah, goed bezit valt tegen... ik merk weerstand voor hulp. Alleen weerstand voor een IBS is groter. Ik hoop dat ze vandaag snel terugbellen, nu ik nog open sta ervoor, maar ik word steeds uhm... meer uppig
quote:
Edit: Ik weet niet met welke diagnose en bij welke behandelaar jij zit maar ik zelf loop bij de GGZ en daar volg ik nu al ruim een jaar een groep. Deze bestaat uit clienten met de diagnose Bipolair en komen wekelijks bij elkaar. Wij bespreken dan met elkaar hoe de afgelopen week is gegaan en waar we tegen aan zijn gelopen. Dit heeft mij tot op heden erg goed gedaan, misschien is dit iets wat jouw behandelaar ook aanbied?

Dat is wel handig! Ik ga er eens naar vragen. Ik heb nu Intensive Home Treatment. Dus twee keer per week een groep om je op de rit te houden, maar iedereen is depressief... behalve ik :')
Maar goed... eerst dit remmen, dan verder zien
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 20 september 2018 @ 16:37:37 #17
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182029348
wat je gekocht hebt retourneren zodat je het geld terug hebt? Of zijn het consumables?
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182029494
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:37 schreef mercimarci het volgende:
wat je gekocht hebt retourneren zodat je het geld terug hebt? Of zijn het consumables?
Godenzijdank is het maar een kleurboek op bol.com
En verder zooi op aliexpress. En nu geen pinpas meer hier. Ik sta niet rood. Ik was er op tijd bij
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 20 september 2018 @ 16:56:19 #19
480456 Trying2bePositive
..It's kinda hard, don�
pi_182029765
Dan ben je er inderdaad optijd bij!...Tijdens mijn laatste manie's heb ik een lening afgesloten (koop nu,betaal later) voor een tv van ruim 4000 euro en voor ruim 500 euro vuurwerk gekocht... gevolg was dat ik een brandwond heb opgelopen tijdens het afsteken en niet meer welkom ben bij een vriend van mij omdat ik me wel heel uitzonderlijk gedroeg. (ikzelf weet van die avond praktisch niets meer) en ik een half jaar niet naar die tv durfde te kijken vw schuld gevoel (wel nog getracht de aankoop van de tv ongedaan te krijgen icm mijn hulpverlener dit zonder succes)..

Dus ja .. ondanks dat ik me schaam om als volwassen vent mijn pinpas in te leveren bij mijn ouders, is dit wel het beste..

En ja aliexpress, verleden jaar ontdekt en binnen notime platinum member... zucht .. ;-)
pi_182029916
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:56 schreef Trying2bePositive het volgende:
Dan ben je er inderdaad optijd bij!...Tijdens mijn laatste manie's heb ik een lening afgesloten (koop nu,betaal later) voor een tv van ruim 4000 euro en voor ruim 500 euro vuurwerk gekocht... gevolg was dat ik een brandwond heb opgelopen tijdens het afsteken en niet meer welkom ben bij een vriend van mij omdat ik me wel heel uitzonderlijk gedroeg. (ikzelf weet van die avond praktisch niets meer) en ik een half jaar niet naar die tv durfde te kijken vw schuld gevoel (wel nog getracht de aankoop van de tv ongedaan te krijgen icm mijn hulpverlener dit zonder succes)..

Dus ja .. ondanks dat ik me schaam om als volwassen vent mijn pinpas in te leveren bij mijn ouders, is dit wel het beste..

En ja aliexpress, verleden jaar ontdekt en binnen notime platinum member... zucht .. ;-)
Ow wat ongelooflijk naar... is het wel goed gekomen met die vriend?

Goden zij dank doe ik geen grote aankopen. Al zou ik vandaag een nieuwe laptop willen kopen en ik heb een heel kinderachtig kinderslot op mijn PC die gestuurd wordt door een vriend, waardoor ik niks op bol.com kan bestellen :@

Ik ben meer van het extreem diëten, grote projecten starten, mensen de oren van het hoofd praten, compleet geen remming, moeite met rekening houden met de emoties van anderen (dat geeft wel problemen), teveel drinken en overdosis medicatie nemen.

Hahahaha, ik mag altijd max. 10 euro uitgeven en nu rond de 30 uitgegeven, en toen had ik ook wel al het leuks gekocht dat er te vinden is
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_182030142
Er zijn na deze posts gelezen te hebben een paar dingen die ik uit eigen ervaring kan adviseren:

- Hou je aan als je het gemaakt hebt crisisplan.
- Vermijd alcohol /cafeïne/ theïne.
- Probeer zo goed als het kan de 3 hoofdmaaltijden op een dag te blijven eten en niet veel meer of minder te eten als anders.

Het is niet heel veel maar hopelijk heb je er iets aan ChildoftheStars.
pi_182030195
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:14 schreef anotherRandomdude het volgende:
Er zijn na deze posts gelezen te hebben een paar dingen die ik uit eigen ervaring kan adviseren:

- Hou je aan als je het gemaakt hebt crisisplan.
- Vermijd alcohol /cafeïne/ theïne.
- Probeer zo goed als het kan de 3 hoofdmaaltijden op een dag te blijven eten en niet veel meer of minder te eten als anders.

Het is niet heel veel maar hopelijk heb je er iets aan ChildoftheStars.
Dat zijn inderdaad de goede tips. Vooral de middelste. Ik had al een grote fles baileys gekocht om lekker te tanken :@ en eten, laten we daar maar vooral hard om lachen... Je hebt me betrapt ;) En theïne... uhm... dat gaat bij mij hard

Ik ga er vanavond wat eten in schuiven
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_182030546
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad de goede tips. Vooral de middelste. Ik had al een grote fles baileys gekocht om lekker te tanken :@ en eten, laten we daar maar vooral hard om lachen... Je hebt me betrapt ;) En theïne... uhm... dat gaat bij mij hard

Ik ga er vanavond wat eten in schuiven
Heel veel succes en sterkte in deze fase, en is er al gebeld over of je medicatie krijgt voorgeschreven of niet?
pi_182030567
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:29 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Heel veel succes en sterkte in deze fase, en is er al gebeld over of je medicatie krijgt voorgeschreven of niet?
Morgen krijg ik een cocktail van nozinan, lorazepam en promethazine. En elke dag komt er een psychiater langs :) Dus het loopt wel los
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 20 september 2018 @ 17:32:52 #25
480456 Trying2bePositive
..It's kinda hard, don�
pi_182030592
Het is niet meer goed gekomen met die vriend maar dat heeft meerdere oorzaken en dit was de zoveelste druppel...

Jij noemt dat kinderslot kinderachtig maar ik vind het een geniaal idee! (duizendmaal beter dan iets bestellen waar je achteraf spijt van krijgt)

Het remmingloos starten van projecten en mensen daarvoor enthousiast maken en vervolgens weer in een depressie schieten en daardoor dezelfde mensen weer teleur moeten stellen ben ik ook goed in..

Teveel drinken en aankloten met medicatie is ook zeer herkenbaar, het nemen van overdosissen helaas ook (maar dat is nooit tijdens een UP)

Wat jij beschrijft van een groep waarbij de stemmingen uiteen lopen kan ik me ook in vinden, in mijn geval zitten we met 6 personen waarbij de stemming nooit synchroon lijkt te lopen.
Maar dat helpt ook mij juist wel met een stuk bewustwording.
Als ik in een dip zit en ik zie 1 van mij groepsgenoten in een UP .dat geeft me weer wat moed.
Als ik in me UP zit en mijn mede groepsgenoten niet dan helpt het mij weer een stukje naar beneden..
Het grappige is dat mijn groepsgenoten eerder stemmingsomslagen bij mij herkennen dan ikzelf en dit geld ook omgekeerd..

hoe lang duurt jou manie ongeveer? mijn laatste twee duurden hooguit een week..
pi_182031375
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:32 schreef Trying2bePositive het volgende:
Het is niet meer goed gekomen met die vriend maar dat heeft meerdere oorzaken en dit was de zoveelste druppel...
Oh nee...wat naar :{ Dikke knuffel
quote:
Jij noemt dat kinderslot kinderachtig maar ik vind het een geniaal idee! (duizendmaal beter dan iets bestellen waar je achteraf spijt van krijgt)
Jep...beetje raar, maar het werkt wel
quote:
Het remmingloos starten van projecten en mensen daarvoor enthousiast maken en vervolgens weer in een depressie schieten en daardoor dezelfde mensen weer teleur moeten stellen ben ik ook goed in..
Bij mij zijn het gelukkig knutsels, dus het kan geen kwaad ;) alleen die depressie is wel eng.
quote:
Teveel drinken en aankloten met medicatie is ook zeer herkenbaar, het nemen van overdosissen helaas ook (maar dat is nooit tijdens een UP)
Overdosissen heb ik bij manieën en depressies. Bij een manie gebeurt het pas als ik psychotisch wordt van het niet-slapen en daar zit ik nog niet.
quote:
Wat jij beschrijft van een groep waarbij de stemmingen uiteen lopen kan ik me ook in vinden, in mijn geval zitten we met 6 personen waarbij de stemming nooit synchroon lijkt te lopen.
Maar dat helpt ook mij juist wel met een stuk bewustwording.
Als ik in een dip zit en ik zie 1 van mij groepsgenoten in een UP .dat geeft me weer wat moed.
Als ik in me UP zit en mijn mede groepsgenoten niet dan helpt het mij weer een stukje naar beneden..
Het grappige is dat mijn groepsgenoten eerder stemmingsomslagen bij mij herkennen dan ikzelf en dit geld ook omgekeerd..

hoe lang duurt jou manie ongeveer? mijn laatste twee duurden hooguit een week..
Wat fijn dat je zoveel aan de groep hebt! Dat lijkt me echt fijn :) Anderen zien het inderdaad gemakkelijker aankomen. Het doet me goed om te lezen dat je zo'n fijne groep hebt.

Uhm... goede vraag. Ik ben gemiddeld thuis een week manisch, dan word ik opgenomen van voor drie weken... Dus zeg zo'n maand
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 20 september 2018 @ 18:30:24 #27
480456 Trying2bePositive
..It's kinda hard, don�
pi_182031770
Een maand? das lijkt me best wel lang .. zo zie je maar dat het per persoon erg kan verschillen. bij mij was het maanden lang zeg maar -4 gevolgd door een week +8.. er leek niks tussen in te zitten.. maar goed ..ik lees net dat er medicatie jouw kant op komt, hopelijk gaat dit je een beetje rust brengen.
En dat je in de nabije toekomst een beetje meer kan leren omgaan met je wisselingen, maar gezien de stappen die je al genomen hebt denk ik dat je dit wel gaat lukken :-)
pi_182031944
Tja...ik weet niet. Het is altijd in combinatie met een psychose. Dus hoelang alles duurt weet ik niet.

Komt wel goed allemaal. Al ben ik wel van een +10 vanochtend naar een +100 op de schaal van tien gegaan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 20 september 2018 @ 18:59:01 #29
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_182032323
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tja...ik weet niet. Het is altijd in combinatie met een psychose. Dus hoelang alles duurt weet ik niet.

Komt wel goed allemaal. Al ben ik wel van een +10 vanochtend naar een +100 op de schaal van tien gegaan
Heb je al gegeten CotS? Misschien kan je je energie kanaliseren door iets gezonds (en dan echt gezond, dus niet perse kcalarm) voor jezelf te maken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_182033941
Waarom heb je niet altijd wat zonodig-medicatie, zoals slaappillen, in huis?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_182034161
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:34 schreef kuolema het volgende:
Waarom heb je niet altijd wat zonodig-medicatie, zoals slaappillen, in huis?
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ow wat ongelooflijk naar... is het wel goed gekomen met die vriend?

Goden zij dank doe ik geen grote aankopen. Al zou ik vandaag een nieuwe laptop willen kopen en ik heb een heel kinderachtig kinderslot op mijn PC die gestuurd wordt door een vriend, waardoor ik niks op bol.com kan bestellen :@

Ik ben meer van het extreem diëten, grote projecten starten, mensen de oren van het hoofd praten, compleet geen remming, moeite met rekening houden met de emoties van anderen (dat geeft wel problemen), teveel drinken en overdosis medicatie nemen.

Hahahaha, ik mag altijd max. 10 euro uitgeven en nu rond de 30 uitgegeven, en toen had ik ook wel al het leuks gekocht dat er te vinden is
  donderdag 20 september 2018 @ 21:25:54 #32
480456 Trying2bePositive
..It's kinda hard, don�
pi_182035262
Dit klinkt misschien een beetje raar maar wil het toch nog even delen.... tijdens mijn laatste hyphomane episode heb ik s'avonds over de plaatselijke begraafplaats gelopen... De rust en stemming van die plek zorgt ervoor dat ik de maalstroom van gedachtes tijdelijk een beetje meer kan ordenen..
Voor mij voelt het ongepast om enthousiast over een begraafplaats te huppelen dus misschien werkt het daarom zo goed..het forceert mijn gedachtestroom wat meer naar het hier en nu..

Ik heb dit gedeeld met mijn behandelaars om te vragen of dit wel oke is, zolang mij het even rust bied is er volgens hun is er niks mee.. maar het blijft in mijn ogen een beetje een rare tip ;-)
pi_182035355
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Heb je al gegeten CotS? Misschien kan je je energie kanaliseren door iets gezonds (en dan echt gezond, dus niet perse kcalarm) voor jezelf te maken.
Ik ga nu koken :) Vegakip met prei, champignons, rijst en een sausje :9
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_182035382
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:34 schreef kuolema het volgende:
Waarom heb je niet altijd wat zonodig-medicatie, zoals slaappillen, in huis?
Ik heb altijd promethazine in huis, maar dat werkt niet bij manieën
Dus dan krijg ik nozinan en lorazepam erbij. En omdat ik de neiging heb teveel te gebruiken krijg ik dat per keer voorgeschreven
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_182035448
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:25 schreef Trying2bePositive het volgende:
Dit klinkt misschien een beetje raar maar wil het toch nog even delen.... tijdens mijn laatste hyphomane episode heb ik s'avonds over de plaatselijke begraafplaats gelopen... De rust en stemming van die plek zorgt ervoor dat ik de maalstroom van gedachtes tijdelijk een beetje meer kan ordenen..
Voor mij voelt het ongepast om enthousiast over een begraafplaats te huppelen dus misschien werkt het daarom zo goed..het forceert mijn gedachtestroom wat meer naar het hier en nu..

Ik heb dit gedeeld met mijn behandelaars om te vragen of dit wel oke is, zolang mij het even rust bied is er volgens hun is er niks mee.. maar het blijft in mijn ogen een beetje een rare tip ;-)
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:25 schreef Trying2bePositive het volgende:
Dit klinkt misschien een beetje raar maar wil het toch nog even delen.... tijdens mijn laatste hyphomane episode heb ik s'avonds over de plaatselijke begraafplaats gelopen... De rust en stemming van die plek zorgt ervoor dat ik de maalstroom van gedachtes tijdelijk een beetje meer kan ordenen..
Voor mij voelt het ongepast om enthousiast over een begraafplaats te huppelen dus misschien werkt het daarom zo goed..het forceert mijn gedachtestroom wat meer naar het hier en nu..

Ik heb dit gedeeld met mijn behandelaars om te vragen of dit wel oke is, zolang mij het even rust bied is er volgens hun is er niks mee.. maar het blijft in mijn ogen een beetje een rare tip ;-)
Zulke plekjes heb ik ook, alleen ik heb mijn moeder beloofd er niet 's nachts alleen heen te gaan en als ik iets beloof is het heilig voor me :@
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 20 september 2018 @ 21:36:18 #36
480456 Trying2bePositive
..It's kinda hard, don�
pi_182035500
Zulke plekjes heb ik ook, alleen ik heb mijn moeder beloofd er niet 's nachts alleen heen te gaan en als ik iets beloof is het heilig voor me :@
[/quote]

Tja.. belofte maakt schuld..vooral die aan je moeder.. :)
pi_182035582
Wat voor mij helpt is gewoon een dagritme hebben. En een lage dosis quetiapine waardoor ik alsnog in slaap val. Verder vind ik heel lastig om impulsen tegen te houden, omdat het op dat moment zo logisch is. Ik heb dan ook helemaal geen behoefte aan hulp. :@

Overigens kan ik nu wel makkelijker kritiekpunten herkennen. Op een gegeven moment is mijn lichaam helemaal op dan krijg ik soort van mini paniekaanvallen. Nu weet ik gewoon dat ik het echt rustig aan moet doen en in het weekend dan ook niks ga plannen. :{
ROBODEMONS..................|:(
pi_182041433
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:39 schreef Morrigan het volgende:
Wat voor mij helpt is gewoon een dagritme hebben. En een lage dosis quetiapine waardoor ik alsnog in slaap val. Verder vind ik heel lastig om impulsen tegen te houden, omdat het op dat moment zo logisch is. Ik heb dan ook helemaal geen behoefte aan hulp. :@

Overigens kan ik nu wel makkelijker kritiekpunten herkennen. Op een gegeven moment is mijn lichaam helemaal op dan krijg ik soort van mini paniekaanvallen. Nu weet ik gewoon dat ik het echt rustig aan moet doen en in het weekend dan ook niks ga plannen. :{
Dagritme en nachtritme zijn inderdaad heilig!
Op dit moment zit ik ook serieus te overwegen om de slaapmedicatie niet te nemen, want ik zo helder van geest ben. Maar ik "snap" dat mensen me willen helpen en ik weet dat ik ruzie krijg met mijn vrienden als ik het niet oe.

Wat knap dat je het zo bij jezelf herkent en dat je een medicijn hebt dat je helpt :* Hopelijk hoef je het nooit meer mee te maken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 24 september 2018 @ 23:53:09 #39
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182116283
Ook wel knap dat je het echt zo van jezelf al aanvoelde. Want blijkbaar ben je echt in een manie terecht gekomen
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182180332
Hoe gaat het nu met je CotS?
pi_182214345
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 07:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi!

Op dit moment zit ik met een beginnende manie (hyper, twee nachten niet geslapen, teveel geld uitgegeven, meer onzin). En dat is irritant.
Dit heb ik gisteren al aangegeven in therapie, als het erger werd moest ik bellen. Dus straks bel ik eventjes naar de psych voor slaapmedicatie. Meestal helpt dat wel.

Alleen ik ben ook opzoek naar niet-chemische oplossingen. Zijn hier mensen die ook een manie ervaren hebben (bij mij is het meestal een week niet slapen, psychotisch worden, opname van drie weken) en hoe gaan jullie ermee om? Hoe zetten jullie de rem op jezelf voordat je compleet doorschiet? Ik wil graag thuis blijven, alleen ik moet wel aan alle remmen trekken en alles doen om erger te voorkomen. Dus elke tip is welkom!

Dank je wel alvast :*
Ga een militaire app dowbloaden en ga al die oefeningen doen
Ren als een beest
je moet je energie kwijt
zet dit in sporten
en ga lekker veel lachen / sporten/ buitenlopen met goede vrienden

als je single bent:
ga lekker veel op tinder dates, kan je daar je energie en gekheid kwijt en daarna zie je ze toch nooit meer

ga gekke verhalen schrijven waarin niks te gek is
like a fantasy story, met koptelefoon met knetterende muziek op
schrijf gedichten
zing karaoke

maar het beste is met maten/ dates gieren van het lachen
en enorm veel sporten
ga extra op en neer voor boodschappen of naar bepaalde locaties zodat je in beweging blijft. slaap je beter en voel je je meer voldaan
en zet je energie niet om in negativiteit

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 22:57:27 ]
pi_182214405
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:55 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

Ga een militaire app dowbloaden en ga al die oefeningen doen
Ren als een beest
je moet je energie kwijt
zet dit in sporten
en ga lekker veel lachen / sporten/ buitenlopen met goede vrienden

als je single bent:
ga lekker veel op tinder dates, kan je daar je energie en gekheid kwijt en daarna zie je ze toch nooit meer
heb je enig idee wat je hier aanraadt? Erg slecht advies, erg slecht.
pi_182214537
oh ik lees nu dat sporten niet mag. waarom niet in een manie trouwens?
pi_182214593
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:59 schreef Dolshoor het volgende:
oh ik lees nu dat sporten niet mag. waarom niet in een manie trouwens?
als je doorslaat in die manie komt ze in een psychose. Denk je voortaan even na voordat je zomaar wat roept aub?
pi_182214896
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:57 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

heb je enig idee wat je hier aanraadt? Erg slecht advies, erg slecht.
^^ dit dus..
pi_182215154
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:59 schreef Dolshoor het volgende:
oh ik lees nu dat sporten niet mag. waarom niet in een manie trouwens?
als je je dit serieus nu nog af moet vragen, hoe haal je het dan in je hoofd om iemand dit te adviseren.
Je geeft zeer gevaarlijke adviezen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_182217144
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 07:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dagritme en nachtritme zijn inderdaad heilig!
Op dit moment zit ik ook serieus te overwegen om de slaapmedicatie niet te nemen, want ik zo helder van geest ben. Maar ik "snap" dat mensen me willen helpen en ik weet dat ik ruzie krijg met mijn vrienden als ik het niet oe.

Wat knap dat je het zo bij jezelf herkent en dat je een medicijn hebt dat je helpt :* Hopelijk hoef je het nooit meer mee te maken
Het heeft jarenlang geduurd en meerdere keren psychische hulp om überhaupt te achterhalen wat er nu precies aan de hand is. Daarnaast heb ik nog steeds niet 100% controle. Het is meer dan ik er nu bewust van ben.Het voelt een beetje as koordansen. Telkens maar die balans proberen te houden.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')