abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 september 2018 @ 16:59:44 #76
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_182106619
quote:
10s.gif Op maandag 24 september 2018 15:21 schreef defineaz het volgende:

[..]

Ik vind sowieso de meeste programmeurs de titel 'engineer' onwaardig.
Solution Engineer bij Cloud Software

Software demo's per webex en tonnen scheppen!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 24 september 2018 @ 18:29:08 #77
165633 eriksd
The grand facade...
pi_182108510
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 08:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Bekijk de statistieken en zie dat het gewoon veenminder vaak voorkomt dan je denkt.

Dat jij toevallig met geld schuift en daar bovenmatig voor betaald wordt is ook alleen maar omdat neoliberalisme waarde toekent aan niet echt waardetoevoegende banen.
Dat onderken ik dan ook ruimschoots en als je mij zou kennen - wat je niet doet - had je geweten dat ik bepaald niet in de neoliberale hoek zit. Wat mij betreft is financiële dienstverlening ondergeschikt aan de reële economie en innovatie, en moeten een hoop mensen op de onvolprezen zuidas aardig wat toontjes lager zingen. Het is bepaald geen rocket science.

Dat is schrikken he! :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_182109230
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 18:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat onderken ik dan ook ruimschoots en als je mij zou kennen - wat je niet doet - had je geweten dat ik bepaald niet in de neoliberale hoek zit. Wat mij betreft is financiële dienstverlening ondergeschikt aan de reële economie en innovatie, en moeten een hoop mensen op de onvolprezen zuidas aardig wat toontjes lager zingen. Het is bepaald geen rocket science.

Dat is schrikken he! :{
Ik vind dat realistisch. En met de verdergaande automatisering zullen er ook nog aardig wat banen gaan verdwijnen vermoed ik.

Geld is belangrijk en het moet ook beschikbaar gesteld worden etc. Alleen de financiële wereld an sich en de beroepsgroepen daarmee geassocieerd zijn inderdaad een beetje losgezongen van de werkelijkheid. Er worden salarissen betaald die behoorlijk veel hoger zijn dan van veel andere banen op gelijk niveau.

Het is een beroep als ieder ander. En daarmee vind ik het in het algemeen nogal hoog gewaardeerd.
Whatever...
pi_182109473
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik vind dat realistisch. En met de verdergaande automatisering zullen er ook nog aardig wat banen gaan verdwijnen vermoed ik.

Geld is belangrijk en het moet ook beschikbaar gesteld worden etc. Alleen de financiële wereld an sich en de beroepsgroepen daarmee geassocieerd zijn inderdaad een beetje losgezongen van de werkelijkheid. Er worden salarissen betaald die behoorlijk veel hoger zijn dan van veel andere banen op gelijk niveau.

Het is een beroep als ieder ander. En daarmee vind ik het in het algemeen nogal hoog gewaardeerd.
Ik betwijfel of er banen zullen verdwijnen na een automatiserinsslag Wellicht enkele typemiepen, voor zover die niet al vervangen door computers zijn, en mbo banen, maar er is veel meer denkwerk bij dan jij denkt :). En dat maakt je imo een gebrekkige "manager".

In de jaren 80 dacht men al dat computers personeel zou vervangen: het tegendeel is uitgekomen: er is juist meer personeel nodig om die computers te bedienen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Sport_Life op 24-09-2018 19:34:12 ]
pi_182110269
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:15 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik betwijfel of er banen zullen verdwijnen na een automatiserinsslag Wellicht enkele typemiepen, voor zover die niet al vervangen door computers zijn, en mbo banen, maar er is veel meer denkwerk bij dan jij denkt :). En dat maakt je imo een gebrekkige "manager".

In de jaren 80 dacht men al dat computers personeel zou vervangen: het tegendeel is uitgekomen: er is juist meer personeel nodig om die computers te bedienen.
Typemiepen moeten dan de robots controleren die hun werk doen, alles schuift een stapje op :P
Ik was hier...
  maandag 24 september 2018 @ 19:45:02 #81
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_182110274
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik vind dat realistisch. En met de verdergaande automatisering zullen er ook nog aardig wat banen gaan verdwijnen vermoed ik.

Het is een beroep als ieder ander. En daarmee vind ik het in het algemeen nogal hoog gewaardeerd.
Met die automatisering gaan er overal banen verdwijnen. En bijkomen.

Daarnaast is alles een beroep 'als ieder ander'. Voor het een is alleen meer vraag/wordt meer marge gemaakt en meer betaald dan de ander.

Voor alle functies is specifieke kennis/kunde nodig, de tijd dat dat één op één vertaalde in geld is echt wel voorbij.
pi_182110636
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:15 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik betwijfel of er banen zullen verdwijnen na een automatiserinsslag Wellicht enkele typemiepen, voor zover die niet al vervangen door computers zijn, en mbo banen, maar er is veel meer denkwerk bij dan jij denkt :). En dat maakt je imo een gebrekkige "manager".

In de jaren 80 dacht men al dat computers personeel zou vervangen: het tegendeel is uitgekomen: er is juist meer personeel nodig om die computers te bedienen.
Typmiepen,lekker denigrerend van je.
pi_182110659
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 19:58 schreef Questular het volgende:

[..]

Typmiepen,lekker denigrerend van je.
Sinds het een uitgestorven beroep is, is daar niets denigrerends aan :).

Als jij denkt dat ik doel op secretaresses: nee.
pi_182111117
Dit topic gaat trouwens aardig offtopic.
pi_182111522
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:15 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik betwijfel of er banen zullen verdwijnen na een automatiserinsslag Wellicht enkele typemiepen, voor zover die niet al vervangen door computers zijn, en mbo banen, maar er is veel meer denkwerk bij dan jij denkt :). En dat maakt je imo een gebrekkige "manager".

In de jaren 80 dacht men al dat computers personeel zou vervangen: het tegendeel is uitgekomen: er is juist meer personeel nodig om die computers te bedienen.
Er komen zeker banen bij, maar dat zijn geen controllers. Eerder programmeurs en andere IT-ers.

Maargoed, on-topic.
Whatever...
pi_182111847
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Er komen zeker banen bij, maar dat zijn geen controllers. Eerder programmeurs en andere IT-ers.

Maargoed, on-topic.
Klopt, de meeste controllers zijn inmiddels ook halve it-ers :). Maar dat is iets wat al jaren gaande is, je loopt wat achter ;).

Nu echt ontopic :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 24-09-2018 21:08:57 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 24 september 2018 @ 20:50:38 #87
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_182112077
En dan gaan we nu echt weer ontopic
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_182119900
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:01 schreef stevenjack het volgende:
01: Bedrijfstak: automotive onderhoud wagenpark
02: Functie: leidinggevende werkvloer
03: Opleiding: MBO plus diverrse cursussen
04: Leeftijd: 44
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen:30
07: 13e maand: Nee,
08: Bruto maand salaris:3540
09: Netto maand salaris: 2400 plus ruime reiskostenvergoeding
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 22 jaar
12: Goodies: nee
13 .Tevreden. ja
14: (Door)Groei mogelijkheden:nihil

met een MBO opleiding / wel benieuwd of mensen dit voldoende salaris vinden voor een leidingevende functie met behoorlijke werkdruk , en diverse taken daarnaast zoals magazijnbeheer ,praktijkopleider etc,

Hoe lang zit je al bij dit bedrijf? mag eigenlijk wel 20% bij lijkt me, anders even gaan rondkijken naar wat anders..
Doei
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 17:08:42 #89
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_182126841
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:26 schreef Hoffman24 het volgende:

[..]

Hoe lang zit je al bij dit bedrijf? mag eigenlijk wel 20% bij lijkt me, anders even gaan rondkijken naar wat anders..
4200 voor een leidinggevende in een automotive sector?!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 25 september 2018 @ 17:53:19 #90
64792 Mryc
play me one more song
pi_182127707
01: Bedrijfstak: semi-overheid
02: Functie: programmasecretaris
03: Opleiding: HBO, niet afgemaakt en niet in desbetreffende richting
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 20 (= 5 weken)
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3500
09: Netto maand salaris: 2400
10: Overuren betaald: als tijd voor tijd, maar komt nauwelijks voor
11: Werkervaring: in deze specifieke rol twee jaar
12: Goodies: - ik mag de 36 uur verdelen over vier dagen, NS business card - laptop en telefoon vind ik niet (meer) onder goodies vallen tegenwoordig
13: Tevreden?: zeker
14: (Door)Groei mogelijkheden: binnen deze organisatie niet, maar wel buiten de organisatie. Voorlopig nog niet van toepassing omdat ik er nog niet zolang werk
pi_182142972
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:53 schreef Mryc het volgende:
NS business card - laptop en telefoon vind ik niet (meer) onder goodies vallen tegenwoordig
Ik weet niet precies hoe de markt is als je geen afgemaakte opleiding hebt, maar het klinkt niet slecht. Waarom vind je dat niet onder goodies vallen? Dat krijg je echt niet overal (ik heb geen business card en telefoon).
pi_182142980
Ik verdien nu naar mijn gevoel te weinig (pakweg 2500 p/m met een jaar werkervaring en twee WO bachelors en masters). Ik ben momenteel in gesprek met andere bedrijven waar het werk denk ik meer bij me past dan bij mijn huidige baan. Het punt is wel dat ik nog een hele lange opzegtermijn heb (vier maanden). Is het het nog waard om bij mijn huidige baan over mijn salaris te beginnen als ik toch van plan ben om binnenkort ontslag te nemen, of is dit not done en zet ik alleen maar kwaad bloed als ik eerst een hoger salaris eis en vervolgens tóch snel ontslag neem?

Edit: Situatie verduidelijkt :)

[ Bericht 8% gewijzigd door defineaz op 26-09-2018 14:21:19 ]
pi_182143284
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:49 schreef defineaz het volgende:
Ik verdien nu naar mijn gevoel te weinig (pakweg 2500 p/m met een jaar werkervaring en twee WO bachelors en masters). Ik voer momenteel gesprekken met andere bedrijven, waar ik eigenlijk wel ten minste één aanbod uit verwacht. Het punt is wel dat ik nog een hele lange opzegtermijn heb (vier maanden). Is het het nog waard om bij mijn huidige baan over mijn salaris te beginnen, of is dit not done en zet ik alleen maar kwaad bloed als ik eerst een hoger salaris eis en vervolgens tóch snel ontslag neem?
Ik zie er geen probleem mee om dat in een gesprek op te brengen. Je kunt dan aangeven hoeveel je verwacht ergens anders te kunnen verdienen, zeker als je al een bod gehad hebt. Het lijkt me heel normaal als je zegt: ik zou hier best willen blijven maar alleen als het zoveel omhoog kan. Dan is het aan hun om te zeggen of dat realistisch is of niet en dan weet iedereen gelijk waar ze aan toe zijn.
pi_182143630
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:09 schreef Robbiee het volgende:

[..]

Ik zie er geen probleem mee om dat in een gesprek op te brengen. Je kunt dan aangeven hoeveel je verwacht ergens anders te kunnen verdienen, zeker als je al een bod gehad hebt. Het lijkt me heel normaal als je zegt: ik zou hier best willen blijven maar alleen als het zoveel omhoog kan. Dan is het aan hun om te zeggen of dat realistisch is of niet en dan weet iedereen gelijk waar ze aan toe zijn.
Ik maakte mijn eerste post even snel tussendoor en had iets duidelijker moeten zijn (heb hem even geëdit). Ik heb nog geen aanbod, en ben sowieso niet van plan om heel lang bij mijn huidige werkgever te blijven. Bovendien is één van de geïnteresseerde bedrijven buitenlands, en verwacht ik dat het moeilijk wordt om het salaris te kunnen vergelijken (ik verwacht daar meer te kunnen verdienen, maar ook een stuk meer uitgaven te hebben). Ik heb nog geen concreet aanbod (behalve een aanbod wat ik heb afgeslagen omdat de baan me niet leuk leek. Deze was zo'n 250 euro per maand hoger dan mijn huidige salaris).

Het zou dus puur zijn om die laatste vier maanden nog wat meer te verdienen. Ik kan me voorstellen dat een werkgever het niet op prijs stelt dat ik eerst een hoger salaris onderhandel, om vervolgens binnen een maand mijn ontslag in te dienen.
pi_182144025
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:25 schreef defineaz het volgende:

[..]

Ik maakte mijn eerste post even snel tussendoor en had iets duidelijker moeten zijn (heb hem even geëdit). Ik heb nog geen aanbod, en ben sowieso niet van plan om heel lang bij mijn huidige werkgever te blijven. Bovendien is één van de geïnteresseerde bedrijven buitenlands, en verwacht ik dat het moeilijk wordt om het salaris te kunnen vergelijken (ik verwacht daar meer te kunnen verdienen, maar ook een stuk meer uitgaven te hebben). Ik heb nog geen concreet aanbod (behalve een aanbod wat ik heb afgeslagen omdat de baan me niet leuk leek. Deze was zo'n 250 euro per maand hoger dan mijn huidige salaris).

Het zou dus puur zijn om die laatste vier maanden nog wat meer te verdienen. Ik kan me voorstellen dat een werkgever het niet op prijs stelt dat ik eerst een hoger salaris onderhandel, om vervolgens binnen een maand mijn ontslag in te dienen.
Dan zou ik me meer afvragen of je het zelf de moeite waard vindt. Ik vind het nog steeds normaal om meer te vragen als je vindt dat te weinig verdient, zeker als je niet precies weet wanneer je het bedrijf wil verlaten. Het feit of je daarna wil blijven is niet relevant als je daar verder geen beloftes over maakt. Zeker met een opzegtermijn van 4 maanden trouwens (is dat normaal, nog nooit gehoord?)
pi_182145515
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:49 schreef defineaz het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe de markt is als je geen afgemaakte opleiding hebt, maar het klinkt niet slecht. Waarom vind je dat niet onder goodies vallen? Dat krijg je echt niet overal (ik heb geen business card en telefoon).
De vraag is niet aan mij, maar ik heb ook een Business Card en laptop en mobiele telefoon (gehad). Ik reken het niet als goodie, omdat ik er privé niets aan heb. Alle drie mogen (en kunnen) alleen zakelijk gebruikt worden. Enige uitzondering is dat ik op niet-werkdagen ook tussen woon- en werk kan reizen (want trajectabonnement, geen extra kosten). Het komt niet bijster vaak voor dat ik in privé-tijd naar (stad van) werk reis; de keren dat ik gratis reis vertegenwoordigd nagenoeg geen waarde. De laptop is ter vervanging van de PC op het werk; die rekent ook niemand als goodie, de business card is ter vervanging van reiskostenvergoeding.

Een vierdaagse werkweek is m.i. ook niet echt een goodie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182145539
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:59 schreef baskick het volgende:

[..]

De vraag is niet aan mij, maar ik heb ook een Business Card en laptop en mobiele telefoon (gehad). Ik reken het niet als goodie, omdat ik er privé niets aan heb. Alle drie mogen (en kunnen) alleen zakelijk gebruikt worden. Enige uitzondering is dat ik op niet-werkdagen ook tussen woon- en werk kan reizen (want trajectabonnement, geen extra kosten). Het komt niet bijster vaak voor dat ik in privé-tijd naar (stad van) werk reis; de keren dat ik gratis reis vertegenwoordigd nagenoeg geen waarde. De laptop is ter vervanging van de PC op het werk; die rekent ook niemand als goodie, de business card is ter vervanging van reiskostenvergoeding.

Een vierdaagse werkweek is m.i. ook niet echt een goodie.
Ik mag mijn iPhone en laptop ook privé gebruiken..
Ik was hier...
pi_182145574
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:00 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Ik mag mijn iPhone en laptop ook privé gebruiken..
Oke. Als je dat ook daadwerkelijk doet, dan is jouw situatie toch anders dan zoals ik 'm omschrijf? Je hoeft geen eigen laptop/telefoon/abonnement te betalen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182146142
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:49 schreef defineaz het volgende:
Ik verdien nu naar mijn gevoel te weinig (pakweg 2500 p/m met een jaar werkervaring en twee WO bachelors en masters). Ik ben momenteel in gesprek met andere bedrijven waar het werk denk ik meer bij me past dan bij mijn huidige baan. Het punt is wel dat ik nog een hele lange opzegtermijn heb (vier maanden). Is het het nog waard om bij mijn huidige baan over mijn salaris te beginnen als ik toch van plan ben om binnenkort ontslag te nemen, of is dit not done en zet ik alleen maar kwaad bloed als ik eerst een hoger salaris eis en vervolgens tóch snel ontslag neem?

Edit: Situatie verduidelijkt :)
Je opleiding is leuk, maar die 2500 krijg je op basis van het werk dat je doet. Heel gechargeerd gezegd boeien je masters niet als je bij wijze van spreke vuilnisman bent.
pi_182146572
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:29 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je opleiding is leuk, maar die 2500 krijg je op basis van het werk dat je doet. Heel gechargeerd gezegd boeien je masters niet als je bij wijze van spreke vuilnisman bent.
Jammer genoeg is dat dus wel het geval bij veel bedrijven. In de ziekenhuiszorg krijg je voor een PhD of andere aantoonbare post-masters namelijk een opslag, ongeacht je werkzaamheden.

Niet dat ik het daar mee eens ben, maar dat is dus niet altijd het geval ;)
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  woensdag 26 september 2018 @ 16:54:52 #101
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182146693
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:25 schreef defineaz het volgende:

[..]


Het zou dus puur zijn om die laatste vier maanden nog wat meer te verdienen. Ik kan me voorstellen dat een werkgever het niet op prijs stelt dat ik eerst een hoger salaris onderhandel, om vervolgens binnen een maand mijn ontslag in te dienen.
Puur voor de laatste maanden zoi ik niet doen, want zo snel is 't meestal allemaal niet goedgekeurd, laat staan doorgevoerd.
  woensdag 26 september 2018 @ 18:25:11 #102
64792 Mryc
play me one more song
pi_182148728
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:49 schreef defineaz het volgende:

[..]

Waarom vind je dat niet onder goodies vallen? Dat krijg je echt niet overal (ik heb geen business card en telefoon).
NS business card vind ik wel degelijk onder goodies vallen. Laptop en telefoon niet omdat ik ze gewoon nodig heb voor mijn werk. Heb ook geen vaste telefoon of telefoonnummer. Mijn uren kunnen verdelen over vier dagen zie ik wel als gooide omdat lang niet alle werkgevers dit toestaan.
  woensdag 26 september 2018 @ 19:11:15 #103
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_182149741
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:53 schreef Mryc het volgende:
01: Bedrijfstak: semi-overheid
02: Functie: programmasecretaris
03: Opleiding: HBO, niet afgemaakt en niet in desbetreffende richting
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 20 (= 5 weken)
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3500
09: Netto maand salaris: 2400
10: Overuren betaald: als tijd voor tijd, maar komt nauwelijks voor
11: Werkervaring: in deze specifieke rol twee jaar
12: Goodies: - ik mag de 36 uur verdelen over vier dagen, NS business card - laptop en telefoon vind ik niet (meer) onder goodies vallen tegenwoordig
13: Tevreden?: zeker
14: (Door)Groei mogelijkheden: binnen deze organisatie niet, maar wel buiten de organisatie. Voorlopig nog niet van toepassing omdat ik er nog niet zolang werk
Wat is je werkervaring hiervoor? Klinkt goed voor iemand zonder diploma's.
  woensdag 26 september 2018 @ 19:31:34 #104
64792 Mryc
play me one more song
pi_182150122
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:11 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat is je werkervaring hiervoor? Klinkt goed voor iemand zonder diploma's.
Management- en directieondersteuner. Daarnaast verschillende projecten geassisteerd.
pi_182150836
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:25 schreef Mryc het volgende:

[..]

NS business card vind ik wel degelijk onder goodies vallen. Laptop en telefoon niet omdat ik ze gewoon nodig heb voor mijn werk. Heb ook geen vaste telefoon of telefoonnummer. Mijn uren kunnen verdelen over vier dagen zie ik wel als gooide omdat lang niet alle werkgevers dit toestaan.
De NS kaart heb je toch nodig om op je werk te komen? Of mag je er ook privé mee reizen? Voor mij is het enige voordeel dat ik niet hoef voor te schieten en declareren.

Voor mij is 4 dagen de facto de standaard, daarom zie ik het niet als goodie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 26 september 2018 @ 20:20:05 #106
64792 Mryc
play me one more song
pi_182151163
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:06 schreef baskick het volgende:

[..]

De NS kaart heb je toch nodig om op je werk te komen? Of mag je er ook privé mee reizen? Voor mij is het enige voordeel dat ik niet hoef voor te schieten en declareren.

Voor mij is 4 dagen de facto de standaard, daarom zie ik het niet als goodie.
Op het traject woon-werk mag ik ook in privétijd gratis reizen. Maar een volledige reiskostenvergoeding voor het openbaar vervoer is geen arbeidsvoorwaarde bij elk bedrijf heb ik gemerkt.
pi_182151864
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:06 schreef baskick het volgende:

[..]

De NS kaart heb je toch nodig om op je werk te komen?
Er zijn zat werkgevers die dat niet vergoeden, en ook zat die wel het OV vergoeden maar niet (een deel van) de kosten die je maakt wanneer je met de auto naar je werk gaat.

In die zin dus toch wel een extra, want het scheelt geld.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_182152088
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:20 schreef Mryc het volgende:

[..]

Op het traject woon-werk mag ik ook in privétijd gratis reizen. Maar een volledige reiskostenvergoeding voor het openbaar vervoer is geen arbeidsvoorwaarde bij elk bedrijf heb ik gemerkt.
Dat heb ik ook, maar ik waardeer dat op nihil, omdat ik het maar sporadisch gebruik. Qua vergoeding ov is mijn referentiekader kennelijk enigszins vertekend.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 26 september 2018 @ 21:15:57 #109
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_182152462
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 18:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat onderken ik dan ook ruimschoots en als je mij zou kennen - wat je niet doet - had je geweten dat ik bepaald niet in de neoliberale hoek zit. Wat mij betreft is financiële dienstverlening ondergeschikt aan de reële economie en innovatie, en moeten een hoop mensen op de onvolprezen zuidas aardig wat toontjes lager zingen. Het is bepaald geen rocket science.

Dat is schrikken he! :{
Wellicht wat gechargeerd, maar toch grotendeels mee eens. De hele financiële sector is erop gericht te faciliteren zodat de 'echte' economie zo soepel mogelijk draait. Niks mis mee, maar het is toch vooral faciliteren. En ik vind het best gek dat mensen die faciliteren en aan de zijlijn staan soms meer betaald krijgen dan mensen die echt waarde toevoegen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 26 september 2018 @ 21:17:52 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182152511
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wellicht wat gechargeerd, maar toch grotendeels mee eens. De hele financiële sector is erop gericht te faciliteren en staat aan de zijlijn van de echte economie. Daar is kennelijk noodzaak toe, maar vergeet niet dat je zelf nauwelijks waarde toevoegt en vooral aan de zijlijn staat. Allemaal prima, maar je doet niet echt mee.
Nouja, in het goed controleren van de cijfers zit echt wel een toegevoegde waarde.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 26 september 2018 @ 21:18:55 #111
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_182152536
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nouja, in het goed controleren van de cijfers is echt wel een toegevoegde waarde.
Ik heb mijn post wat veranderd. Maar controle is noodzakelijk en daarmee op een manier waardevol, maar het is geen reële economische waarde.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 26 september 2018 @ 21:20:06 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182152570
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik heb mijn post wat veranderd. Maar controle is noodzakelijk en daarmee op een manier waardevol, maar het is geen reële economische waarde.
Zo ben ik het er wel mee eens.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_182152672
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:26 schreef Hoffman24 het volgende:

[..]

Hoe lang zit je al bij dit bedrijf? mag eigenlijk wel 20% bij lijkt me, anders even gaan rondkijken naar wat anders..
16 jaar in dienst , er is wel groot gebrek aan vakmensen in deze branche. ben al aantal keer benaderd
  woensdag 26 september 2018 @ 23:04:13 #114
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_182155564
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wellicht wat gechargeerd, maar toch grotendeels mee eens. De hele financiële sector is erop gericht te faciliteren zodat de 'echte' economie zo soepel mogelijk draait. Niks mis mee, maar het is toch vooral faciliteren. En ik vind het best gek dat mensen die faciliteren en aan de zijlijn staan soms meer betaald krijgen dan mensen die echt waarde toevoegen.
Vooral een stukje schaal, denk ik. Je kunt als één facilitator snel duizenden, zo niet honderdduizenden in de reële economie beïnvloeden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_182156023
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nouja, in het goed controleren beheren van de cijfers zit echt wel een toegevoegde waarde.
nuance verschil ;)

Eerlijk gezegd ben ik van mening dat er tegenwoordig weinig beroepen èchte waarde toevoegen. Iedereen vindt zijn baan belangrijk, maar of je nou metselaar bent of constructeur, controller of manager, uiteindelijk gaat de zaak echt niet kapot als er 1 persoon in een ketting van tientallen personen even niet oplet... In de "echte" economie bedoel ik dan.
Waar zit dan de toegevoegde waarde? Uiteindelijk in de combinatie van alle functies. Tegenwoordig is de wereld zo complex (gespecialiseerd) dat als er 1 functie (dus niet persoon) uitvalt, het bedrijf als een kaartenhuis in elkaar stort :).

[ Bericht 3% gewijzigd door Sport_Life op 26-09-2018 23:31:19 ]
  woensdag 26 september 2018 @ 23:35:29 #116
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_182156207
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:24 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

nuance verschil ;)

Eerlijk gezegd ben ik van mening dat er tegenwoordig weinig beroepen èchte waarde toevoegen. Iedereen vindt zijn baan belangrijk, maar of je nou metselaar bent of constructeur, controller of manager, uiteindelijk gaat de zaak echt niet kapot als er 1 persoon in een ketting van tientallen personen even niet oplet... In de "echte" economie bedoel ik dan.
Waar zit dan de toegevoegde waarde? Uiteindelijk in de combinatie van alle functies. Tegenwoordig is de wereld zo complex (gespecialiseerd) dat als er 1 functie (dus niet persoon) uitvalt, het bedrijf als een kaartenhuis in elkaar stort :).

Geen enkel individu is onmisbaar, maar ik vind het toch wel belangrijk dat ik weet welke radar ik in het geheel ben.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_182156305
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Geen enkel individu is onmisbaar, maar ik vind het toch wel belangrijk dat ik weet welke radar ik in het geheel ben.
Ik vind de branche dan nog belangrijker dan de functie die iemand uitoefent. Er zijn veel branches waar ik niet in zou willen werken (tabak, olie), krijg ook steeds meer een afkeer van Rutte met zijn pro Shell houding.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sport_Life op 27-09-2018 07:37:54 ]
  donderdag 27 september 2018 @ 06:56:04 #118
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_182158346
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:42 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik vind de branche dan nog belangrijker dan de functie die iemand uitoefent. Er zijn veel branches waar ik niet in zou willen werken (tabak, olie), krijg ook steeds meer een afkeer van Rutte met zijn pro Shell houding.

Werk nu in een branche die op globaal niveau waarde toevoegd (gezondheid) , is veel interessanter om daar op indirecte manier bij betrokken te zijn.

Bedrijven met winstoogmerk in gezondheidzorg is toch ook ethisch moeilijk?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_182158634
quote:
99s.gif Op donderdag 27 september 2018 06:56 schreef XL het volgende:

[..]

Bedrijven met winstoogmerk in gezondheidzorg is toch ook ethisch moeilijk?
Zouden die bedrijven er niet zijn, heb jij geen traplift als je over 40 jaar de trap niet meer zelfstandig op of af komt ;).
pi_182158745
quote:
99s.gif Op donderdag 27 september 2018 06:56 schreef XL het volgende:

[..]

Bedrijven met winstoogmerk in gezondheidzorg is toch ook ethisch moeilijk?
De meesten niet hoor. Niet iedereen is zo antisociaal als Martin Shkreli.
Whatever...
pi_182159895
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 16:44 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Wat zouden de kenmerken van een engineer dan moeten zijn? (ik doe een PDeng momenteel dus ben wel benieuwd, ik zie mezelf de titel sowieso niet zou gauw dragen maar ik ben dan ook niet zo van de titels dragen).
Eerlijk gezegd weet ik het niet precies. Eén ding wat ik kan bedenken is dat engineers wiskunde toepassen voor ze iets ontwerpen. Een ander ding is dat engineers iets van te voren ontwerpen, en het dan bouwen. Met software is dit zelden het geval (ik zeg trouwens niet dat dat zonder reden is).

quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:29 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je opleiding is leuk, maar die 2500 krijg je op basis van het werk dat je doet. Heel gechargeerd gezegd boeien je masters niet als je bij wijze van spreke vuilnisman bent.
Dat snap ik ook wel. Ik ben consultant en ik zit nu bij een klant waar beide opleidingen van pas komen, dus daar valt over te discussiëren. Los daarvan had ik gewoon iets meer tijd moeten nemen om me te oriënteren of om te onderhandelen voor ik 'ja' tegen mijn huidige werkgever heb gezegd.
pi_182164516
01: Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: Contractadviseur
03: Opleiding: Bedrijfskunde
04: Leeftijd: Bijna 25
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36 op het contract, 40 in werkelijkheid.
06: Aantal vakantiedagen: Iets van 46 geloof ik.
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤3.013
09: Netto maand salaris: ¤2.160
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 0
12: Goodies: Werklaptop en werkmobiel, OV kaart, 42% korting op fitness, leenauto's wanneer nodig, goeie opleidingsmogelijkheden.
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: Er zijn een boel doorgroeimogelijkheden, ja.
  donderdag 27 september 2018 @ 16:17:35 #123
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182166107
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:24 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

nuance verschil ;)

Eerlijk gezegd ben ik van mening dat er tegenwoordig weinig beroepen èchte waarde toevoegen. Iedereen vindt zijn baan belangrijk, maar of je nou metselaar bent of constructeur, controller of manager, uiteindelijk gaat de zaak echt niet kapot als er 1 persoon in een ketting van tientallen personen even niet oplet... In de "echte" economie bedoel ik dan.
Was dat vroeger anders dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_182166904
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 08:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De meesten niet hoor. Niet iedereen is zo antisociaal als Martin Shkreli.
Ik heb anders best veel gehad aan zijn youtube tutorials financial modelling
Play hard, go pro.
  donderdag 27 september 2018 @ 17:05:00 #125
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_182166921
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:24 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

nuance verschil ;)

Eerlijk gezegd ben ik van mening dat er tegenwoordig weinig beroepen èchte waarde toevoegen. Iedereen vindt zijn baan belangrijk, maar of je nou metselaar bent of constructeur, controller of manager, uiteindelijk gaat de zaak echt niet kapot als er 1 persoon in een ketting van tientallen personen even niet oplet... In de "echte" economie bedoel ik dan.
Waar zit dan de toegevoegde waarde? Uiteindelijk in de combinatie van alle functies. Tegenwoordig is de wereld zo complex (gespecialiseerd) dat als er 1 functie (dus niet persoon) uitvalt, het bedrijf als een kaartenhuis in elkaar stort :).

Maar hoeveel mensen jouw beroep uitoefenen is dan wel weer interessant. Mijn rol is er een keer of 25 in europa, bij een handvol bedrijven. Iedereen kent elkaar, iedereen kent elkaars werk. Zeer interessant voor je marktwaarde, maar wisselen kan maar een paar keer. Dan heb je alle bedrijven gehad :D
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_182166932
01: Bedrijfstak: E-commerce
02: Functie: Business analist
03: Opleiding: Hbo
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ¤2250
09: Netto maand salaris: ¤1830
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 1.5 jaar in deze functie
12: Goodies: geen
13: Tevreden?: Ja alleen vraag ik mij af of er niet meer in zit
14: (Door)Groei mogelijkheden: ja
pi_182167715
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wellicht wat gechargeerd, maar toch grotendeels mee eens. De hele financiële sector is erop gericht te faciliteren zodat de 'echte' economie zo soepel mogelijk draait. Niks mis mee, maar het is toch vooral faciliteren. En ik vind het best gek dat mensen die faciliteren en aan de zijlijn staan soms meer betaald krijgen dan mensen die echt waarde toevoegen.
Dat is toch vaak zo. Een technicus die minder verdient dan een kantoorklerk, een zaalarts die in dezelfde schaal zit als een communicatiemedewerker, dat soort verhalen hoor je wel vaak.
pi_182168096
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:03 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Ik heb anders best veel gehad aan zijn youtube tutorials financial modelling
Uhm pas je wel op dan:

https://nos.nl/artikel/22(...)-man-in-amerika.html
pi_182168121
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:05 schreef mschick het volgende:
01: Bedrijfstak: E-commerce
02: Functie: Business analist
03: Opleiding: Hbo
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ¤2250
09: Netto maand salaris: ¤1830
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 1.5 jaar in deze functie
12: Goodies: geen
13: Tevreden?: Ja alleen vraag ik mij af of er niet meer in zit
14: (Door)Groei mogelijkheden: ja
Hier zou je meer uit moeten kunnen halen. Als je een overstap maakt sowieso.
pi_182168782
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:03 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Ik heb anders best veel gehad aan zijn youtube tutorials financial modelling
Je weet dat hij veroordeeld is voor oplichting van investeerders?
Whatever...
pi_182168894
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wellicht wat gechargeerd, maar toch grotendeels mee eens. De hele financiële sector is erop gericht te faciliteren zodat de 'echte' economie zo soepel mogelijk draait. Niks mis mee, maar het is toch vooral faciliteren. En ik vind het best gek dat mensen die faciliteren en aan de zijlijn staan soms meer betaald krijgen dan mensen die echt waarde toevoegen.
Geldt dat niet voor elke sector?
Logistiek faciliteert, verkoop faciliteert, inkoop, ICT, HR. Als je ver doorgaat faciliteert zelfs de productie van veel bedrijven weer de productie van andere bedrijven.
pi_182169164
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:42 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je weet dat hij veroordeeld is voor oplichting van investeerders?
Klinkt als Trump, al kwam hij ermee weg.
pi_182171660
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:43 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

een zaalarts die in dezelfde schaal zit als een communicatiemedewerker,
Dat heb ik echt nog nooit gehoord, en ik werk in de gezondheidszorg.
pi_182172675
quote:
99s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:05 schreef XL het volgende:

[..]

Maar hoeveel mensen jouw beroep uitoefenen is dan wel weer interessant. Mijn rol is er een keer of 25 in europa, bij een handvol bedrijven. Iedereen kent elkaar, iedereen kent elkaars werk. Zeer interessant voor je marktwaarde, maar wisselen kan maar een paar keer. Dan heb je alle bedrijven gehad :D
Mijn functie kan bij elk bedrijf worden uitgevoerd :).
Maar ik heb een aantal jaar interim werk gedaan (in de Benelux en Duitsland) en heb zodoende een sterke voorkeur voor bepaalde bedrijven gekregen. Die zijn op 1 hand te tellen :). Belangrijkste is locatie (fietsafstand, dus max 15/20 km, is een absolute must) en ergens op plek 4 of 5 staat de salarishoogte, die is overal wel ongeveer gelijk. Zo niet is de functie te laag (of te hoog).

[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 27-09-2018 21:43:04 ]
pi_182172749
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:42 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je weet dat hij veroordeeld is voor oplichting van investeerders?
Ja natuurlijk, maar dan kan hij nog wel nuttige filmpjes maken.
Play hard, go pro.
  donderdag 27 september 2018 @ 21:43:52 #136
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_182173016
01: Bedrijfstak: Recruitment/workforce management
02: Functie: Business Development Manager
03: Opleiding: Hbo
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40 (op papier)
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ¤6000
09: Netto maand salaris: ¤3800
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Jaar of 10 in verschillende funties
12: Goodies: Telefoon vergoed, mobiliteitsvergoeding ¤650
13: Tevreden?: Ja, zeker, hele hoop vrijheid om zelf te bepalen wat we gaan doen
14: (Door)Groei mogelijkheden: Niet direct, zullen wat jaren overheen gaan om eventueel regionaal verantwoordelijk te worden
pi_182173748
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:05 schreef mschick het volgende:
01: Bedrijfstak: E-commerce
02: Functie: Business analist
03: Opleiding: Hbo
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ¤2250
09: Netto maand salaris: ¤1830
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 1.5 jaar in deze functie
12: Goodies: geen
13: Tevreden?: Ja alleen vraag ik mij af of er niet meer in zit
14: (Door)Groei mogelijkheden: ja
2250 voor een afgestuurde hbo'er met 1,5 jaar relevante werkervaring is niet echt vetpot...
Zou toch wel het gesprek aangaan en proberen richting de 2500-2800 te gaan, of verder kijken natuurlijk.
Laat me raden, Coolblue of bol.com?
  donderdag 27 september 2018 @ 22:10:17 #138
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_182173921
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:35 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Mijn functie kan bij elk bedrijf worden uitgevoerd :).
Maar ik heb een aantal jaar interim werk gedaan (in de Benelux en Duitsland) en heb zodoende een sterke voorkeur voor bepaalde bedrijven gekregen. Die zijn op 1 hand te tellen :). Belangrijkste is locatie (fietsafstand, dus max 15/20 km, is een absolute must) en ergens op plek 4 of 5 staat de salarishoogte, die is overal wel ongeveer gelijk. Zo niet is de functie te laag (of te hoog).
Wat ik sowieso krijg is home office, zou wel heel toevallig zijn als die paar bedrijven waarbij ik pas hier op het dorp zaten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 27 september 2018 @ 22:34:53 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182174482
quote:
99s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:10 schreef XL het volgende:

[..]

Wat ik sowieso krijg is home office, zou wel heel toevallig zijn als die paar bedrijven waarbij ik pas hier op het dorp zaten.
wat doe je dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_182178154
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:03 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat heb ik echt nog nooit gehoord, en ik werk in de gezondheidszorg.
Moet je maar eens rondvragen in welke schaal kantoorpersoneel vaak zit.
In de verpleeghuisinstelling waar ik nu werk is het ook zo.
  vrijdag 28 september 2018 @ 07:00:14 #141
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_182178692
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

wat doe je dan?
Ik werk met digital advertising data voor een groot bedrijf uit silicon valley. Specifieker kan ik het niet uitleggen. Het is niet dat wat ik kan uniek of moeilijk is, het enige geluk wat ik heb is dat ik het al 10 jaar doe en alles al eens gezien heb. Het duurt 10 jaar voor iemand die je zelf opleid zover is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_182179168
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 04:02 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Moet je maar eens rondvragen in welke schaal kantoorpersoneel vaak zit.
In de verpleeghuisinstelling waar ik nu werk is het ook zo.
In mijn ervaring dat valt allemaal wel mee hoor, van het kantoorpersoneel zijn dat vooral de afdelingsmanagers, of het gespecialiseerd personeel zoals architecten, informatici enzo.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_182179183
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 08:03 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

In mijn ervaring dat valt allemaal wel mee hoor, van het kantoorpersoneel zijn dat vooral de afdelingsmanagers, of het gespecialiseerd personeel zoals architecten, informatici enzo.
Schaal 10 (Cao Umc) hier, zaalarts en zijn aio's en die zitten in 11a (en groeien direct door als ze klaar zijn).

Ik verdien goed hoor, maar (nog) niet meer dan een arts.
pi_182179409
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 08:05 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Schaal 10 (Cao Umc) hier, zaalarts en zijn aio's en die zitten in 11a (en groeien direct door als ze klaar zijn).

Ik verdien goed hoor, maar (nog) niet meer dan een arts.
Hier dus beide in 65 (cao vvt). Vooral de verpleegkundig specialist die in 60 zit vindt het frustrerend en dat snap ik ook wel.
pi_182179474
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 08:28 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hier dus beide in 65 (cao vvt). Vooral de verpleegkundig specialist die in 60 zit vindt het frustrerend en dat snap ik ook wel.
Om wat voor een kantoorfunctie gaat dat dan? Ik kan me voorstellen dat daar nogal verschil in zit namelijk.
  vrijdag 28 september 2018 @ 10:31:52 #146
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_182181272
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 08:28 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hier dus beide in 65 (cao vvt). Vooral de verpleegkundig specialist die in 60 zit vindt het frustrerend en dat snap ik ook wel.
Bedoel je een communicatiemedewerker die in schaal 65 zit? Mag hopen van niet, zeg. Die moet dan wel manager zijn o.i.d., anders slaat dat helemaal nergens op.
pi_182188291
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:31 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Bedoel je een communicatiemedewerker die in schaal 65 zit? Mag hopen van niet, zeg. Die moet dan wel manager zijn o.i.d., anders slaat dat helemaal nergens op.
Nope. Maar ga instelling hier niet neerzetten :P
pi_182189141
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:47 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nope. Maar ga instelling hier niet neerzetten :P
Lekker vaag. De manager van een afdeling communicatie zou best wel eens in 75 of zelfs 80 kunnen zitten maar een normale medewerker communicatie? No way dat die in 65 zit.

Doorgaans is het: hbo opleiding schaal 55, WO opleiding schaal 60, WO opleiding geneeskunde of farmacie schaal 65. Boven 65 postacademisch en/of management. In cao ziekenhuizen althans, maar ik kan me niet voorstellen dat het in cao vvt enorm anders is.
pi_182191685
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:17 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Lekker vaag. De manager van een afdeling communicatie zou best wel eens in 75 of zelfs 80 kunnen zitten maar een normale medewerker communicatie? No way dat die in 65 zit.

Doorgaans is het: hbo opleiding schaal 55, WO opleiding schaal 60, WO opleiding geneeskunde of farmacie schaal 65. Boven 65 postacademisch en/of management. In cao ziekenhuizen althans, maar ik kan me niet voorstellen dat het in cao vvt enorm anders is.
Klopt denk ik wel redelijk. Maar het ligt er ook maar aan wat voor functie en in hoeverre daar een beroepsprofiel voor is vastgesteld, ik heb post-academisch en had al moeite om 65 te fixen :') Terwijl vergelijkbare opleidingen in 70 zitten en 75 als die ook nog wat leiding geven ;)

En geneeskunde is alleen tijdens a(n)ios fase, de medisch specialisten hebben een eigen schaal uiteraard :)
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_182192320
Inderdaad, geldt voor basisarts een projectapotheker. Specialist altijd cao AMS en ziekenhuisapotheker vaak in cao AMS.

Wat doe je? :) In veel functies zit voor zover ik weet weinig variatie tussen ziekenhuizen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')