abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 september 2018 @ 21:23:40 #1
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182014661
Door een Windows update :(

Heb hier een Acer Aspire 7520G die draaide op Windows 10.

Kreeg gister de melding dat er een update klaar stond en of ik nu opnieuw wilde opstarten of het uit wilde stellen.

Dacht "doe maar even".. Voor het uitschakelen heeft hij nog eea geinstalleerd (of waarschijnlijk gedeïnstalleerd) en daarna heb ik geen beeld meer gehad.

Heb al van alles geprobeerd, maar weet even niet meer wat ik verder nog kan doen :'(

-Met en zonder RAM of harde schijf opgestart.
-BIOS opnieuw geprobeerd te te installeren maar hij installeert niks van een USB stick.
-BIOS batterij er een half uur uit gehad.
-Geprobeerd verbinding te maken met een extern scherm.
-Geprobeerd op te starten van installatieschijf, maar kan natuurlijk niet zien hoe dat verloopt.

Het schijnt vaker voor te komen, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.

https://answers.microsoft(...)91-9b11-244318234b73

Hij start wel op maar er is gewoon geen beeld, dus weet ook niet hoe ik blind de juiste actie kan ondernemen. (update ongedaan maken bij voorkeur)

Wie o wie kan me een beetje de juiste richting op helpen? :)
pi_182015426
Linux via usb booten, bestanden veilig stellen.

Windows herinstalleren.
  woensdag 19 september 2018 @ 21:54:43 #3
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182015593
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:48 schreef zarGon het volgende:
Linux via usb booten, bestanden veilig stellen.

Windows herinstalleren.
Pakt Linux automagisch de video drivers mee dan want voorlopig is er geen beeld. Bestanden staan op een andere schijf en zijn niet zo'n probleem.
De harde schijf werkt in een andere zelfde laptop overigens prima, Windows doet het daar gewoon op met die schijf. Zonder harde schijf of RAM heb ik ook geen beeld meer op die laptop, waar hij normaal gesproken een melding zou laten zien dat er geen stuurprogramma gevonden kan worden oid.
pi_182015736
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:54 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Pakt Linux automagisch de video drivers mee dan want voorlopig is er geen beeld. Bestanden staan op een andere schijf en zijn niet zo'n probleem.
De harde schijf werkt in een andere zelfde laptop overigens prima, Windows doet het daar gewoon op met die schijf. Zonder harde schijf of RAM heb ik ook geen beeld meer op die laptop, waar hij normaal gesproken een melding zou laten zien dat er geen stuurprogramma gevonden kan worden oid.
Meeste moderne distro's hebben genoeg drivers aan boord om beeld te krijgen ja. Maar krijg je wel bij het opstarten beeld, en gaat het beeld op zwart bij het booten van Windows? Of krijg je helemaal geen beeld? Dan gaat het misschien wat pittiger worden :T
  woensdag 19 september 2018 @ 22:03:13 #5
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182015836
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:59 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Meeste moderne distro's hebben genoeg drivers aan boord om beeld te krijgen ja. Maar krijg je wel bij het opstarten beeld, en gaat het beeld op zwart bij het booten van Windows? Of krijg je helemaal geen beeld? Dan gaat het misschien wat pittiger worden :T
Nee, er is helemaal geen beeld. 0,0 niks. Kom ook niet in de BIOS, of misschien kom ik er wel in maar dat ik het gewoon niet zie. Hij staat nu gewoon aan, maar zonder beeld. Wifi lampje brandt, CAPS- en NUMLOK reageren gewoon. Hoor soms zelfs W10 geluidje dat er een melding is in de rechter zijbalk.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 19 september 2018 @ 22:07:03 #6
39237 crew  H_T
2733
pi_182015918
Al gecheckt of je beeldscherm het nog wel doet? Aangesloten op een externe monitor of zoiets?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_182015951
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:03 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Nee, er is helemaal geen beeld. 0,0 niks. Kom ook niet in de BIOS, of misschien kom ik er wel in maar dat ik het gewoon niet zie. Hij staat nu gewoon aan, maar zonder beeld. Wifi lampje brandt, CAPS- en NUMLOK reageren gewoon. Hoor soms zelfs W10 geluidje dat er een melding is in de rechter zijbalk.
zoals HT hieronder zegt, misschien ff met HDMI oid op je TV aansluiten ofzo om te kijken of je scherm nog werkt
  woensdag 19 september 2018 @ 22:10:59 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182016015
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Al gecheckt of je beeldscherm het nog wel doet? Aangesloten op een externe monitor of zoiets?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:08 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

zoals HT hieronder zegt, misschien ff met HDMI oid op je TV aansluiten ofzo om te kijken of je scherm nog werkt
Heb hem met een VGA kabel aan een TV hangen maar die krijgt geen signaal. Dat geeft die laptop ook niet vanzelf, dan moet ik eerst verbinding maken met een projector. FN + F5 zou dat moeten doen, maar ik zie niet waar ik vervolgens op moet klikken om ook daadwerkelijk verbinding te maken.

Volgens mij moet je dan kiezen voor dupliceren of uitbreiden.

Ook via de svideo aansluiting lukte dat niet, vanwege hetzelfde probleem denk ik.
pi_182016127
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:10 schreef Woelwater het volgende:

[..]

[..]

Heb hem met een VGA kabel aan een TV hangen maar die krijgt geen signaal. Dat geeft die laptop ook niet vanzelf, dan moet ik eerst verbinding maken met een projector. FN + F5 zou dat moeten doen, maar ik zie niet waar ik vervolgens op moet klikken om ook daadwerkelijk verbinding te maken.

Volgens mij moet je dan kiezen voor dupliceren of uitbreiden.

Ook via de svideo aansluiting lukte dat niet, vanwege hetzelfde probleem denk ik.
Wat je eens kunt proberen, afhankelijk van of de laptop die functionaliteit heeft, is hem aansluiten terwijl hij uit staat, opstarten, en het scherm dichtklappen.

Mijn laptop gebruikt een extern scherm als primair scherm als de klep dicht is.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 19 september 2018 @ 22:16:04 #10
39237 crew  H_T
2733
pi_182016135
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:10 schreef Woelwater het volgende:

[..]

[..]

Heb hem met een VGA kabel aan een TV hangen maar die krijgt geen signaal. Dat geeft die laptop ook niet vanzelf, dan moet ik eerst verbinding maken met een projector. FN + F5 zou dat moeten doen, maar ik zie niet waar ik vervolgens op moet klikken om ook daadwerkelijk verbinding te maken.

Volgens mij moet je dan kiezen voor dupliceren of uitbreiden.

Ook via de svideo aansluiting lukte dat niet, vanwege hetzelfde probleem denk ik.
Bij de PC die ik nu heb (en een paar daarvoor) stuurt hij het videosignaal naar alle beschikbare kanalen zolang je nog niet in Windows zit. Krijg je iets te zien als je de laptop aan zet terwijl hij aangesloten is op je tv?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 19 september 2018 @ 22:18:18 #11
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182016192
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:15 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Wat je eens kunt proberen, afhankelijk van of de laptop die functionaliteit heeft, is hem aansluiten terwijl hij uit staat, opstarten, en het scherm dichtklappen.

Mijn laptop gebruikt een extern scherm als primair scherm als de klep dicht is.
Had die laptop zo ingesteld, bij sluiten van de deksel geen actie ondernemen. Dan ging hij gewoon door met downloaden terwijl het beeldscherm uit stond. Kan het allicht proberen maar twijfel of het wel zin heeft. Opstarten is ook een beetje tricky momenteel, de ene keer wel en soms ook niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Bij de PC die ik nu heb (en een paar daarvoor) stuurt hij het videosignaal naar alle beschikbare kanalen zolang je nog niet in Windows zit. Krijg je iets te zien als je de laptop aan zet terwijl hij aangesloten is op je tv?
Ga ik proberen :)
  woensdag 19 september 2018 @ 23:35:01 #12
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182017721
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Krijg je iets te zien als je de laptop aan zet terwijl hij aangesloten is op je tv?
Nee niks. Schijf nog even in de andere laptop gehad, maar bij FN + F5 zou hij direct verbinding moeten maken met externe scherm, doet hij ook niet.

Had een maand geleden ofzo hetzelfde. Na een tijdje kreeg ik toen plotseling weer beeld en de melding dat Windows de update ongedaan had gemaakt.
Denk dat ik gisteren diezelfde update weer heb geïnstalleerd.

Na een hoop getob staat hij nu weer actief in Windows. Laat hem maar een nachtje aanstaan, misschien dat hij om 03:00 automatisch update en weer terug naar de oude instelling gaat.
  donderdag 20 september 2018 @ 10:23:00 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_182022188
Zal wel het beruchte nvidia GPU issue zijn, staat deze laptop bekend om. Nieuwe videokaart erin (mits MXM slot en je het nog waard vind) of een reflow/reball (laten) doen.

Hou er rekening mee dat een reflow een middel is om definitief overlijden uit te stellen. Maar waarschijnlijk ben je binnen een jaar of max 2 weer aan de beurt.
pi_182028293
17 september is er een "micro-code" update geweest voor allerlei processoren, praktisch allemaal.
Kan zijn dat je cpu nu het gewoonweg niet goed meer doet en geen beeld meer kan geven.

Dat is kb4100347 als het goed is.

Kan prima wat verkloot hebben.
Staat ook een waarschuwing bij om eerst contact op te nemen met fabrikant moederbord en intel alvorens je het installeert etc.

Wat ik zelf frappant vind, want ook ik had geen keus qua installeren.
Met de home edition is het slikken of.. tja slikken.
  donderdag 20 september 2018 @ 18:31:47 #15
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182031808
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Staat ook een waarschuwing bij om eerst contact op te nemen met fabrikant moederbord en intel alvorens je het installeert etc.
Dan vraag je je bijna af waarom ze dat updaten, als ze het zelf al nodig achten om die waarschuwing toe te voegen 8)7
If it ain't broke, don't fix it.
  donderdag 20 september 2018 @ 23:01:53 #16
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182037555
Dit is eigenlijk best wel erg zuur
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182041232
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:31 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dan vraag je je bijna af waarom ze dat updaten, als ze het zelf al nodig achten om die waarschuwing toe te voegen 8)7
If it ain't broke, don't fix it.
Beter het weg te brengen voor reparatie.

Je hebt al het zinnige al geprobeerd, mijn eerste instinct zou zijn moederbord resetten maar dat heb je al geprobeerd.

Zal toch een pro naar moeten kijken.
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:34:42 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182041908
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 07:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Beter het weg te brengen voor reparatie.

Je hebt al het zinnige al geprobeerd, mijn eerste instinct zou zijn moederbord resetten maar dat heb je al geprobeerd.

Zal toch een pro naar moeten kijken.
Het is maar een oud model laptop, op marktplaats worden ze voor minder aangeboden dan dat een reparatie zou kosten. En ik heb nog een exact hetzelfde model staan dat nog wel functioneert.
pi_182042084
Duidelijk geval van overleden videokaart. Een andere optie is er niet, anders had je wel beeld gehad op de externe aansluiting. Sowieso had je het :r acer :r opstartlogo wel gezien en in de BIOS kunnen komen.

Gratis tip: koop nooit een :r acer :r
pi_182042089
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 07:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Beter het weg te brengen voor reparatie.

Je hebt al het zinnige al geprobeerd, mijn eerste instinct zou zijn moederbord resetten maar dat heb je al geprobeerd.

Zal toch een pro naar moeten kijken.
Hoe reset je een moederbord?
pi_182042117
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
17 september is er een "micro-code" update geweest voor allerlei processoren, praktisch allemaal.
Kan zijn dat je cpu nu het gewoonweg niet goed meer doet en geen beeld meer kan geven.

Dat is kb4100347 als het goed is.

Kan prima wat verkloot hebben.
Dat zal nochtans meevallen, want dan had de halve wereld nu een probleem.

De CPU is niet verantwoordelijk voor beeld, dat is de GPU. Wel opstarten en geen beeld is 100% zeker geen CPU probleem.
pi_182042126
Is het ook echt zo dat als je laptop helemaal uit heeft gestaan (batterij eruit en adapter los) dat hij dan geen acer bios scherm geeft? scherm is helemaal blank?
is hij zwart zoals hij is als hij uit staat
of heeft hij een licht grijze gloed alsof hij wel aan staat maar er niks op word displayed?
pi_182042184
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:50 schreef kovenant het volgende:
Is het ook echt zo dat als je laptop helemaal uit heeft gestaan (batterij eruit en adapter los) dat hij dan geen acer bios scherm geeft? scherm is helemaal blank?
is hij zwart zoals hij is als hij uit staat
of heeft hij een licht grijze gloed alsof hij wel aan staat maar er niks op word displayed?
Wat maakt het uit? Als het externe scherm ook niets doet zit het probleem niet in de bekabeling naar het scherm.
pi_182042216
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:55 schreef GereDathan het volgende:
Als het externe scherm ook niets doet zit het proble
is dat zo?
bios info krijg je niet op extern scherm.
als scherm zwart blijft kan het stroom / backlight issue zijn.
als het scherm wel power krijgt kan het aansturing zijn.
pi_182042286
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:47 schreef GereDathan het volgende:
Gratis tip: koop nooit een :r acer :r
Die en HP inderdaad.

Heb twee bricks liggen thuis.

Geen idee van wat ik daar nu mee kan. Bij beiden zijn volgens mij de batterijen kaduuk, volgens mij door te.vaak herstarten met Windows installeren met de juiste drivers.

Zat te denken om eventueel de schermen als draagbare monitors te gebruiken, maar matige resolutie, dus neen.
1 + 1 = blauw
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')