abonnement Unibet Coolblue
pi_182013410
Hallo allemaal. Voor onze nieuwe woning (nieuwbouw) hebben wij het toilet en de badkamer laten betegelen. De tegels die zijn gebruikt zijn 60x60 grijze gerectificeerde tegels met lichtgrijze voeg op de vloer en bij het toiletombouw en de muren 30x60 gerectificeerde witte tegels met witte voeg. Nadat de tegels waren gevoegd zagen wij verschillen tussen de tegels, vanwege het licht dat erop staat zien we kleine schaduwen. Zie hieronder de foto's:

https://www.mupload.nl/img/k0d7m7nhhpw.jpg

https://www.mupload.nl/img/0d86qo.jpg

https://www.mupload.nl/img/hnia5yyr26q.jpg

https://www.mupload.nl/img/tntk14z2um98.jpg

https://www.mupload.nl/img/mx4wpps.jpg

https://www.mupload.nl/img/jqi5baq8g.jpg

https://www.mupload.nl/img/bs6cyxb.jpg

https://www.mupload.nl/img/xcfrb4hvd1d.jpg

Is dit acceptabel en zou hier nog wat aan gedaan kunnen worden? We betalen fors voor deze tegelzetter en ik vind het persoonlijk echt niet mooi. Alvast heel erg bedankt!
pi_182013917
De tegels liggen gewoon niet allemaal even diep. Slordig van de tegelzetter en dat kan je niet herstellen, alleen vervangen.

Van de andere kant, dat is wel iets wat komt kijken bij gerectificeerde tegels. Een afgeronde tegel heeft niet zo'n sterke overgang, waardoor dergelijke verschillen veel minder opvallen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182014127
Heb je al betaald?
"Pools are perfect for holding water"
pi_182014197
quote:
Heb je al betaald?
Nee, nog niet.
  Moderator woensdag 19 september 2018 @ 21:51:23 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182015505
Poeh, kwalitatief is het in ieder geval wel teleurstellend. Zeker als je er de hoofdprijs voor betaald hebt zou ik hier zeker niet mee akkoord gaan.

Wat zegt de tegelzetter er zelf over ?
  Moderator woensdag 19 september 2018 @ 21:52:01 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182016402
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, kwalitatief is het in ieder geval wel teleurstellend. Zeker als je er de hoofdprijs voor betaald hebt zou ik hier zeker niet mee akkoord gaan.

Wat zegt de tegelzetter er zelf over ?
Nou dit. Ik vind het eerlijk gezegd echt slecht, dit blijft je eeuwig storen.
Ik heb onlangs een nieuwe badkamer laten plaatsen en heb soortgelijke tegels die er loeistrak inzitten. Balen zeg, ben benieuwd naar de reactie van de zetter
Alius aliud dicit
  Moderator woensdag 19 september 2018 @ 22:27:39 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182016455
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:25 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Nou dit. Ik vind het eerlijk gezegd echt slecht, dit blijft je eeuwig storen.
Ik heb onlangs een nieuwe badkamer laten plaatsen en heb soortgelijke tegels die er loeistrak inzitten. Balen zeg, ben benieuwd naar de reactie van de zetter
Ja, dit is echt niks :X
pi_182016469
Het lijkt erop alsof je lampen heel veel strijklicht geven op sommige fotos.

Geen schaduwverschil krijgen is dan praktisch gezien onmogelijk.

Hoe ziet het eruit als je minder strijklicht hebt?

Eventueel zou je eens kunnen kijken naar spotjes die een iets bredere stralingshoek hebben om het effect iets op te heffen.
  woensdag 19 september 2018 @ 22:57:39 #10
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_182017078
Ja, dat is wel heel erg jammer. Het hele idee van gerectificeerde tegels is natuurlijk om een zo strak en vlak mogelijk oppervlakte te krijgen.

Daarnaast oogt te voeg relatief breed, maar dat kan optisch bedrog zijn, natuurlijk.
Wat is je tegelmaat en voegbreedte?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_182017381
Nog niet misschien zou ik dit accepteren. Tegelzetter zijn eerste klusje ofzo?

Heb je nog een paar tegels over? Hou ze eens tegen het licht en kijk of ze echt recht zijn. Ik heb ooit eens tegels gekocht bij de Hornbach die waren zo krom als een banaan.. dat was ook gewoon niet te doen met tegelen.

Ik zou hier in ieder geval niet voor betalen.
pi_182017554
Mijn hemel hier zou ik niet voor betalen nee.. Gratis hoeven ze ze van mij zo ook niet te zetten trouwens.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182017756
Tegelzetters, het typische emmertjesvolk.
Komen met een snijplank en lijmkam naar de bouw en nemen de meeste euro's mee naar huis.
Succes om daar tegen te vechten, let maar op.
Hun antwoord is gegarandeerd dat de ondergrond niet goed was
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_182018733
Dat doe ikzelf echt 100 keerbeter
Heb ook gerectificeerde tegels, maar mijn tegels liggen echt vlak.
Dit is precies de reden waarom ik dit soort zaken zelf
doe, gewoon omdat ik het beter kan/
pi_182018737
Ps niet accepteren
pi_182019796
Lang niet iedere tegelzetter kan gerectificeerde tegels zetten. Dat vereist toch wel een bepaald inzicht en precisie. Dat heeft deze niet gehad.

Niet accepteren. Lijkt wel een dambord.

Ziet er overigens wel uit als zeer lastige tegels die al snel opvallen.
Laat die handjes wapperen!
pi_182021232
Dit is inderdaad niet zoals het hoort maar ook niet erg genoeg om hier een zaak van te maken ben ik bang.

Wat mij overigens meer stoort zijn de ongelijkmatige voegen en de kleine stukjes welke hij gebruikt heeft. Normaal begin je bijvoorbeeld op 1meter peil en meet je je lagen uit zeker bij een inloopdouche. De kleine stukjes onder het raam en boven de eerste rij tegels kunnen echt niet.

succes
pi_182021320
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:36 schreef densmee het volgende:
Tegelzetters, het typische emmertjesvolk.
Komen met een snijplank en lijmkam naar de bouw en nemen de meeste euro's mee naar huis.
Succes om daar tegen te vechten, let maar op.
Hun antwoord is gegarandeerd dat de ondergrond niet goed was
Dat is niet het probleem van de klant, als daar voor aanvang van de werkzaamheden door de vakman niet nadrukkelijk op gewezen is én de klant op dat moment gezegd heeft 'maakt niet uit, de tegels moeten er nu op'.

Als je als vakman constateert dat de ondergrond niet geschikt is voor het behalen van een goed resultaat haal je je opdrachtgever erbij, leg je dit uit en ga je in overleg hoe het gecorrigeerd kan worden.

Zoals het er hier uit ziet, kan de gemiddelde amateur het nog beter.
pi_182021333
Heb je dit via de tegelzaak laten doen of een werk spotje?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182021377
Dit is niet acceptabel.
pi_182021409
@TS: Er is hier maar één oplossing mogelijk: alles uitbreken en opnieuw beginnen. De herstelkosten die je moet maken zijn dus hoger dan de kosten van alleen het tegelwerk opnieuw doen. Daarom zou ik voorlopig de betaling volledig achter de hand houden en de aannemer formeel in gebreke stellen wanneer deze niet uit zichzelf nieuwe tegels besteld en op korte termijn een afspraak maakt om het werk opnieuw uit te voeren. Het hele idee van gerectificeerde tegels is immers juist dat de onderlinge verschillen in de tegels zéér klein zijn en je dus een nagenoeg perfect strakke wand kunt krijgen als er netjes gewerkt wordt.

Wanneer je zelf de tegels ingekocht hebt, moet je bij de ingebrekestelling bovendien vermelden dat je alle schade, waaronder de kosten van het uitbreken en aanschaf van nieuwe materialen, op de tegelzetter zult verhalen.
  donderdag 20 september 2018 @ 11:09:36 #22
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_182023027
Echt
Lelijk
Gewoon
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_182023199
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:36 schreef densmee het volgende:
Tegelzetters, het typische emmertjesvolk.
Komen met een snijplank en lijmkam naar de bouw en nemen de meeste euro's mee naar huis.
Succes om daar tegen te vechten, let maar op.
Hun antwoord is gegarandeerd dat de ondergrond niet goed was
In een nieuwbouw woning?
Resistance is futile.
pi_182023215
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 09:29 schreef Ivo1985 het volgende:
@TS: Er is hier maar één oplossing mogelijk: alles uitbreken en opnieuw beginnen. De herstelkosten die je moet maken zijn dus hoger dan de kosten van alleen het tegelwerk opnieuw doen. Daarom zou ik voorlopig de betaling volledig achter de hand houden en de aannemer formeel in gebreke stellen wanneer deze niet uit zichzelf nieuwe tegels besteld en op korte termijn een afspraak maakt om het werk opnieuw uit te voeren. Het hele idee van gerectificeerde tegels is immers juist dat de onderlinge verschillen in de tegels zéér klein zijn en je dus een nagenoeg perfect strakke wand kunt krijgen als er netjes gewerkt wordt.

Wanneer je zelf de tegels ingekocht hebt, moet je bij de ingebrekestelling bovendien vermelden dat je alle schade, waaronder de kosten van het uitbreken en aanschaf van nieuwe materialen, op de tegelzetter zult verhalen.
Dit.
Resistance is futile.
  donderdag 20 september 2018 @ 11:30:52 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182023513
Onacceptabel dit. Zelfs de voegen zijn op sommige plekken niet fatsoenlijk afgesponst.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')