abonnement Unibet Coolblue
pi_182011233
Een staand toilet, waarvan de stortbak in de muur zit weggewerkt, net zoals een hangend toilet. Verder zit het toilet met de achterkant strak tegen de muur gemonteerd. Ik vind het er zelf netjes uitzien en het afvoergat hoeft niet verplaatst te worden (zit nu 10cm van de muur). Zijn er nog nadelen en hoe goed is dat Rimfree systeem?


.
  woensdag 19 september 2018 @ 19:24:11 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182011507
Ik vraag me altijd af met zulke wc's, wat doe je als je stortbak kapot is?

Ik heb in mijn huizen wel eens gehad dat als je te hard op die doortrek knop ramt dat die blijft hangen en moet je de deksel eraf halen om dat mechanisme weer goed te doen. Maar als dat hiermee gebeurt ben je de sjaak
Man of Steal.
pi_182011847
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:24 schreef SuperNeger het volgende:
Ik vraag me altijd af met zulke wc's, wat doe je als je stortbak kapot is?

Ik heb in mijn huizen wel eens gehad dat als je te hard op die doortrek knop ramt dat die blijft hangen en moet je de deksel eraf halen om dat mechanisme weer goed te doen. Maar als dat hiermee gebeurt ben je de sjaak
Je kan t hele mechanisme vervangen via het gat achter de bediening.
  woensdag 19 september 2018 @ 19:41:00 #4
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182011888
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:39 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Je kan t hele mechanisme vervangen via het gat achter de bediening.
Ooooh dus je haalt alleen die kap van die knoppen eraf.

Dit is echt al zo lang een mysterie voor mij :') Maar 't is eigenlijk zo simpel.

Thanks
Man of Steal.
pi_182012099
Ik ben heel tevreden over mijn sphinx rimfree toilet. Heel goed schoon te maken.
pi_182016290
Villery boch subway 2.0 rimfree hier in huis. Werkt prima.
pi_182016421
Let wel even op de verschillende vormen van rimfree. Sphinx heeft echt helemaal geen rand (alleen een minimaal sprongetje). V&B heeft nog wel een hoek.
  woensdag 19 september 2018 @ 22:26:15 #8
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182016425
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:39 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Je kan t hele mechanisme vervangen via het gat achter de bediening.
ik heb dat ook een keer moeten doen ivm doorlopen.
het lukt inderdaad maar ik voelde me net een gynaecoloog.
Wat een gepruts door in zo'n kleine ruimte. Alles wat valt is zoek.
Tot nooit .......
pi_182019114
Wij hebben er in onze badkamer over gedacht. Wij wilde een staand toilet. En dan is back to wall mooier.

De verkoper deed voorkomen alsof het veel minder de ruimte in komt. Maar inclussief ombouw scheelde het 3cm. En dan vond ik een toilet van 1000 euro absurt.

Dus bij ons was die vrij snel van de wensenlijst.
pi_182021539
De benodigde ruimte inclusief ombouw verschilt inderdaad nauwelijks met een regulier toilet.

Wel kun je ruimte winnen als het toilet tegen een holle wand staat. Je kan dan het inbouw reservoir deels in de wand schuiven. Dan scheelt het ineens 8 tot 10cm aan diepte. Er zijn ruimtebesparende inbouwreservoirs die op deze manier volledig in een hollewand weggewerkt kunnen worden.
pi_182022733
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 09:38 schreef Ivo1985 het volgende:
De benodigde ruimte inclusief ombouw verschilt inderdaad nauwelijks met een regulier toilet.

Wel kun je ruimte winnen als het toilet tegen een holle wand staat. Je kan dan het inbouw reservoir deels in de wand schuiven. Dan scheelt het ineens 8 tot 10cm aan diepte. Er zijn ruimtebesparende inbouwreservoirs die op deze manier volledig in een hollewand weggewerkt kunnen worden.
Daarnaast zijn er ook ruimte besparende duoblokken.

Back to the wall is wel een stuk mooier.
pi_182048777
Heb er ook naar gekeken, maar het enige voordeel technisch gezien vond ik dat je de afvoer niet hoeft te verplaatsen. Als 'ie uberhaupt daar zit. Daar loop je soms tegenaan bij vervangen van een oude vlakspoeler.

Qua prijs is het vele malen duurder dan een mooi hangend toilet, dus ik mis het punt voor de rest.
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:10:31 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182056874
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:53 schreef R2R het volgende:
Heb er ook naar gekeken, maar het enige voordeel technisch gezien vond ik dat je de afvoer niet hoeft te verplaatsen. Als 'ie uberhaupt daar zit. Daar loop je soms tegenaan bij vervangen van een oude vlakspoeler.

Qua prijs is het vele malen duurder dan een mooi hangend toilet, dus ik mis het punt voor de rest.
Is er eigenlijk een manier om eenvoudig te achterhalen waar die afvoer zit, behalve de pot weghalen?
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')