abonnement Unibet Coolblue
pi_182064887
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:11 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je slaat nu iig twee keer de plank mis.
1-instapmoment maakt geen reet uit bij een tweejaarlijkse cyclus, het is ook niet de fabrikant die daar baat bij heeft.
De fabrikant heeft baat bij grote updates een jaar uitstellen is wel degelijk in het voordeel van de fabrikant. Ik wil het wel uitspellen voor je waarom dat zo is, ongeacht wanneer iemand instapt, maar niet nu.
quote:
2-mijn toestel kan dan alleen sneller afspraken bijhouden gok ik of net iets scherpere foto's maken als ik elk jaar zou upgraden. Dat bedoel ik met haast subjectieve verschillen.
En mijn punt is dat elke keer “net iets” bij elkaar opgeteld genoeg vooruitgang biedt om wél jaarlijks te updaten, als ik de kosten van die update afweeg tegen wat ik er in mijn gebruik voor terug krijg. Natuurlijk is dat subjectief. Ik probeer ook nergens het punt te maken dat mijn redenen om te upgraden op iedereen van toepassing zijn.
pi_182064951
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wist ik niks van. Zo te lezen verschijnt dat alleen na een nietstorencyclus. Jammer dat het niet gewoon aktief kan zijn zonder die cyclus, anders had ik hem ook willen gebruiken.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zaterdag 22 september 2018 @ 14:57:04 #128
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_182065465
quote:
Tering, wat een onzin dat het maar beperkt zichtbaar is. :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:09 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Wist ik niks van. Zo te lezen verschijnt dat alleen na een nietstorencyclus. Jammer dat het niet gewoon aktief kan zijn zonder die cyclus, anders had ik hem ook willen gebruiken.
Idem. Die standaard-app gooi ik dus maar weer van mijn toestel af.
  zaterdag 22 september 2018 @ 15:10:30 #129
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_182065584
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:57 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Tering, wat een onzin dat het maar beperkt zichtbaar is. :')

[..]

Idem. Die standaard-app gooi ik dus maar weer van mijn toestel af.
Superhandig ook aangezien je met een seconde aanraken al unlockt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 22 september 2018 @ 15:12:17 #130
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_182065600
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De fabrikant heeft baat bij grote updates een jaar uitstellen is wel degelijk in het voordeel van de fabrikant. Ik wil het wel uitspellen voor je waarom dat zo is, ongeacht wanneer iemand instapt, maar niet nu.

[..]

En mijn punt is dat elke keer “net iets” bij elkaar opgeteld genoeg vooruitgang biedt om wél jaarlijks te updaten, als ik de kosten van die update afweeg tegen wat ik er in mijn gebruik voor terug krijg. Natuurlijk is dat subjectief. Ik probeer ook nergens het punt te maken dat mijn redenen om te upgraden op iedereen van toepassing zijn.
Het is alleen niet iets waar een fabrikant rekening mee houdt, maar gewoon elk jaar een halve update doet ongeacht of je op de hele of de halve update instapt, iets wat je aanvankelijk wel meende.

En dan kom je weer met jouw gebruik maar ik vraag al een tijdje om een praktisch voorbeeld.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_182065834
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:12 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Het is alleen niet iets waar een fabrikant rekening mee houdt, maar gewoon elk jaar een halve update doet ongeacht of je op de hele of de halve update instapt, iets wat je aanvankelijk wel meende.
Nee. Mijn argument was dat je, als je op de halve update instapt, je er als consument alleen maar meer voordeel uit haalt. En de fabrikant haalt er het voordeel uit dat een groot deel van de gebruikers maar wat blij zijn met het halve werk dat zij leveren.

Probeer in overweging te nemen dat al dat jaarlijkse geklaag over hoe teleurstellend een iPhone-update is, niet komt van de overgrote massa die elke twee jaar een nieuw toestel neemt.
quote:
En dan kom je weer met jouw gebruik maar ik vraag al een tijdje om een praktisch voorbeeld.
En ik heb die al herhaaldelijk gegeven: ik heb een groter scherm. Langere accuduur. Een scherm dat niet bij gebruik elke paar minuten de brightness omlaag gooit omdat de koeling slecht is. Een camera die net wat beter presteert. Een processor die net wat sneller video exporteert, games net wat comfortabeler draait (wat merkbaar is in de schermhelderheid die constant blijft).

Ik snap niet zo goed waar je zo moeilijk over loopt te doen :? Het is niet één “praktisch voorbeeld” wat voor mij een jaarlijks upgrade interessant maakt. En dat heb ik nooit gezegd.
pi_182068722
Kan iemand opnoemen waarin de iPhone 7 beter is tegenover de 6s Plus?
pi_182068923
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:15 schreef Krollie het volgende:
Kan iemand opnoemen waarin de iPhone 7 beter is tegenover de 6s Plus?
Google is your friend.

https://www.tele2.nl/mobi(...)chil-iphone-6s-en-7/

https://m.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=8064&idPhone2=7243

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2018 19:27:05 ]
  zaterdag 22 september 2018 @ 20:32:06 #134
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_182070120
Iemand een idee wat een ‘kale’ iPhone 6 (dus zonder lader/oortjes) met normale gebruikschade zou moeten opbrengen? Er zit wel een heel klein barstje in het scherm, maar dit is helemaal bovenaan de zijkant van het scherm zodat je er geen last van hebt.

¤100 ofzo?
pi_182070374
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:15 schreef Krollie het volgende:
Kan iemand opnoemen waarin de iPhone 7 beter is tegenover de 6s Plus?
Vrij weinig. Hij is waterbestendig. Verder heb je een kleiner scherm met lagere resolutie, kleinere accu, camera die pakweg gelijk is en een SoC die maar marginaal sneller is.
  zaterdag 22 september 2018 @ 23:21:47 #136
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_182073142
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:39 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee. Mijn argument was dat je, als je op de halve update instapt, je er als consument alleen maar meer voordeel uit haalt. En de fabrikant haalt er het voordeel uit dat een groot deel van de gebruikers maar wat blij zijn met het halve werk dat zij leveren.

Probeer in overweging te nemen dat al dat jaarlijkse geklaag over hoe teleurstellend een iPhone-update is, niet komt van de overgrote massa die elke twee jaar een nieuw toestel neemt.

[..]

En ik heb die al herhaaldelijk gegeven: ik heb een groter scherm. Langere accuduur. Een scherm dat niet bij gebruik elke paar minuten de brightness omlaag gooit omdat de koeling slecht is. Een camera die net wat beter presteert. Een processor die net wat sneller video exporteert, games net wat comfortabeler draait (wat merkbaar is in de schermhelderheid die constant blijft).

Ik snap niet zo goed waar je zo moeilijk over loopt te doen :? Het is niet één “praktisch voorbeeld” wat voor mij een jaarlijks upgrade interessant maakt. En dat heb ik nooit gezegd.
Allemaal incrementeel. Ok. Maar er is dus geen enkele noodzaak buiten luxe? Geen videos die je ermee draait wat niet met een jaar oud model meer gaat etc?

Kijk, mij maakt het geen reet uit hoor, als je per se elk jaar een nieuwe wil hebben. Doen. Maar je post hier wel geregeld een soort van noodzaak zonder dan in details te willen treden waarom dat met het oude model niet zou kunnen. En dan is de conclusie nu dus dat het dan op luxe en voorkeur blijft steken omdat het nu eenmaal nieuwer en dus sneller is. Prima, maar zeg dat dan ook.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_182073327
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 20:32 schreef Zwansen het volgende:
Iemand een idee wat een ‘kale’ iPhone 6 (dus zonder lader/oortjes) met normale gebruikschade zou moeten opbrengen? Er zit wel een heel klein barstje in het scherm, maar dit is helemaal bovenaan de zijkant van het scherm zodat je er geen last van hebt.

¤100 ofzo?
150 misschien?
pi_182073727
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 23:21 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Allemaal incrementeel. Ok. Maar er is dus geen enkele noodzaak buiten luxe? Geen videos die je ermee draait wat niet met een jaar oud model meer gaat etc?

Kijk, mij maakt het geen reet uit hoor, als je per se elk jaar een nieuwe wil hebben. Doen. Maar je post hier wel geregeld een soort van noodzaak zonder dan in details te willen treden waarom dat met het oude model niet zou kunnen. En dan is de conclusie nu dus dat het dan op luxe en voorkeur blijft steken omdat het nu eenmaal nieuwer en dus sneller is. Prima, maar zeg dat dan ook.
Nee. Niet wat ik zeg.
  zondag 23 september 2018 @ 00:11:37 #139
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182074154
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 23:21 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Allemaal incrementeel. Ok. Maar er is dus geen enkele noodzaak buiten luxe? Geen videos die je ermee draait wat niet met een jaar oud model meer gaat etc?

Kijk, mij maakt het geen reet uit hoor, als je per se elk jaar een nieuwe wil hebben. Doen. Maar je post hier wel geregeld een soort van noodzaak zonder dan in details te willen treden waarom dat met het oude model niet zou kunnen. En dan is de conclusie nu dus dat het dan op luxe en voorkeur blijft steken omdat het nu eenmaal nieuwer en dus sneller is. Prima, maar zeg dat dan ook.
Kan aan mij liggen, maar ik heb hem alleen maar zien posten dat het gewoon uit persoonlijke voorkeur is. Net wat betere foto's, net wat meer snelheid. Dat kan voor hem een noodzaak zijn omdat hij dat gewoon fijner vind. En gezien hoeveel mensen er elk jaar updaten naar een nieuw model is hij niet de enige.

Ik snap dus niet zo waarom hij zich moet blijven verdedigen eigenlijk?

Discussie hierover is nu dan ook wel zo'n beetje klaar, anders blijven jullie in rondjes rennen. Laten we vooral proberen om elkaars keuze gewoon in waarde te laten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 23 september 2018 @ 00:35:59 #140
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_182074791
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 23:52 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee. Niet wat ik zeg.
Dan begrijpen we elkaar flink verkeerd gok ik. Ook geen probleem.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_182075626
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 00:35 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dan begrijpen we elkaar flink verkeerd gok ik. Ook geen probleem.
Geen probleem inderdaad, kan altijd gebeuren :)

En, nee, er is niets wat ik niet op een ouder model kan. Maar elk nieuwer model neemt een beetje van mijn frustraties weg, en komt een beetje dichter bij de perfecte smartphone. Dus elke kleine vooruitgang is welkom, en daar ben ik bereid voor te betalen. Ik gebruik mijn iPhone zó intensief, dat ik elke verbetering merk. Daarom is het de (absurde) prijs van een jaarlijkse upgrade waard.

Dat is niet uit te leggen in één concreet voorbeeld. Het gaat om de totaalervaring. Mijn iPhone is met afstand mijn meest gebruikte apparaat, dus ik zal voorlopig bereid zijn elke absurde premium te betalen voor de best mogelijke ervaring.

Apple sheep? Als je dat nodig vindt: dan, ja.

[ Bericht 35% gewijzigd door Splackavellie02 op 23-09-2018 02:24:23 ]
pi_182076566
Heb momenteel de iphone 5s en na 5 trouwe en tevreden jaren ga ik nu voor de Iphone XS.
Met ductape bovenaan het scherm om alles bij elkaar te houden (scherm kapot deze vakantie), is m’n telefoon nu echt aan het eind van z’n Latijn.
Nu nog een vertrouwde winkel vinden die ‘m op voorraad heeft (space grey 64gb). Nog even wachten dus..... en dan kan ik er hopelijk weer 4/5 jaar tegenaan met de XS.
  zondag 23 september 2018 @ 03:20:39 #143
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182076595
Wanneer wordt duur te duur?

Ik vind 300 euro wel aardig de limit. Kun je prima 2de hands iPhone voor kopen. En voorheen met Windows was het helemaal makkelijk om onder dat budget te blijven. Maar helaas heeft Windows de boot gemist en wordt het aantal beschikbare apps niet beter. Dus dan maar iPhone.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182076598
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 23:32 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

150 misschien?
Dat is best wel optimistisch. Geen lader, geen oortjes, geen laadkabel, geen doosje, barstje in scherm en wat gebruikersschade. Mogelijk ook geen aankoopbon (garantie zal wel voorbij zijn maar dan als bewijs dat ie niet gejat is). Kan bijna niet nog erger eigenlijk.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zondag 23 september 2018 @ 08:11:46 #145
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_182077010
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 23:32 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

150 misschien?
Verkocht!
pi_182077991
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 01:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Geen probleem inderdaad, kan altijd gebeuren :)

En, nee, er is niets wat ik niet op een ouder model kan. Maar elk nieuwer model neemt een beetje van mijn frustraties weg, en komt een beetje dichter bij de perfecte smartphone. Dus elke kleine vooruitgang is welkom, en daar ben ik bereid voor te betalen. Ik gebruik mijn iPhone zó intensief, dat ik elke verbetering merk. Daarom is het de (absurde) prijs van een jaarlijkse upgrade waard.

Dat is niet uit te leggen in één concreet voorbeeld. Het gaat om de totaalervaring. Mijn iPhone is met afstand mijn meest gebruikte apparaat, dus ik zal voorlopig bereid zijn elke absurde premium te betalen voor de best mogelijke ervaring.

Apple sheep? Als je dat nodig vindt: dan, ja.
Ik ben dus net van een iPhone 6 16gb naar een (tweedehands) iPhone X 256gb gegaan. Een waanzinnig verschil natuurlijk. Ben er erg blij mee en zoals je het nu zegt ga ik volgend jaar wellicht wel voor een compleet nieuwe iPhone XI :D Je gebruikt je lulijzer tegenwoordig vaker/intensiever dan een PC, laptop of tablet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tenninetyfive op 23-09-2018 09:48:17 ]
Ook geen 38
  zondag 23 september 2018 @ 14:08:07 #147
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_182082669
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 01:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Geen probleem inderdaad, kan altijd gebeuren :)

En, nee, er is niets wat ik niet op een ouder model kan. Maar elk nieuwer model neemt een beetje van mijn frustraties weg, en komt een beetje dichter bij de perfecte smartphone. Dus elke kleine vooruitgang is welkom, en daar ben ik bereid voor te betalen. Ik gebruik mijn iPhone zó intensief, dat ik elke verbetering merk. Daarom is het de (absurde) prijs van een jaarlijkse upgrade waard.

Dat is niet uit te leggen in één concreet voorbeeld. Het gaat om de totaalervaring. Mijn iPhone is met afstand mijn meest gebruikte apparaat, dus ik zal voorlopig bereid zijn elke absurde premium te betalen voor de best mogelijke ervaring.

Apple sheep? Als je dat nodig vindt: dan, ja.
Ik val niet over het applesheep gebeuren, als jij blij wordt van het feit dat je telefoon nieuwer en net iets beter is, soit.

Ik val over het ondefinieerbare intensieve gebruik. En wellicht ben ik gewoon autistisch, maar ik kan me het opmerken van de verschillen niet voorstellen.

Mijn vorige stap was van een 4S naar een 6. Daar was iedereen ly-risch over. Batterij voor dagen, beter beeld, supersnel. En ik zat op de bank met het idee "ja, het is een iphone, ja hij is iets vlotter, maar ik heb niet idee dat ik hier een nieuwe messias in handen heb. Even weer inpluggen want die superbatterij gaat net zo hard als die van de 4S"

Snap je?

Wel een opvallende ontwikkeling:
Sinds iOS12 krijg ik gewoon geen notificaties meer van FB, daarvoor was het al sporadisch en onvoorspelbaar wanneer wel en wanneer niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Skull-splitter op 23-09-2018 14:35:52 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_182083463
Ik begrijp het. Als je zelf die verschillen niet ervaart, is het inderdaad ook moeilijk concreet te beschrijven. Ik stoorde me bij de X bijvoorbeeld mateloos aan het scherm dat constant gedimd werd als het toestel ook maar een beetje warm werd. De XS Max heeft dat (tot nu toe) niet. Dat is mij al een paar tientjes waard richting een upgrade, naast het grotere scherm.

Overigens merk ik wel verschil in accuduur. Ik heb de iPhone gisterochtend om 9u van de lader gehaald en kwam vannacht om 3u thuis met nog 19% batterij.

De camera vind ik wel underwhelming. Hij is misschien iets beter, maar ik merk nog steeds duidelijk verschil in lowlight performance met mijn DxO One:

Links is de XS Max, rechts de DxO One
  zondag 23 september 2018 @ 15:15:21 #149
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_182083892
Ik denk dat je er meer van zou balen als je scherm stuk ging door een te hoge temperatuur voor oled ;)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_182084023
Past een Xs cover op een X?
Ook geen 38
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')