abonnement Unibet Coolblue
pi_182003139
Hoi!

Ik zit momenteel alweer ruim twee weken in een ''pijnaanval'' van m'n Fibromyalgie. Van m'n nek tot m'n onderrug zit ik muurvast met uitstralingen richting bovenarmen en heupen. Mooi kut dus.

Maandag maar eens naar de huisarts gegaan en gevraagd om Baclofen. Dit schijnt in lage dosering spierverslappend te werken. Zij durfde mij dit echter niet voor te schrijven en heeft me doorverwezen naar de reumatoloog. Net gebeld, ik kan op z'n vroegst in december langskomen :')

Heb heel wat afgegoogled maar word niet veel wijzer, vandaar mijn vraag om ervaringen;

Wie heeft er voor soortgelijke klachten spierverslappers gebruikt? Hoe heten ze en welke dosering had je? Dit kan me eventueel helpen in de zoektocht naar snelle verlichting.

Oxazepam en Lorazepam werken al niet meer, dus die (en andere benzo's) kunnen alvast worden afgestreept.

Thanks!
  woensdag 19 september 2018 @ 15:38:57 #2
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_182007520
Ik gebruik dat middel ook, off-label, tegen angstklachten. Heb ook last van fibromyalgie en merk dat het wel iets baat heeft. De pijn is dan vaak wat minder. Zal denk ik eerder komen door wijziging in de neurotransmitters dan sec de spierverslappende werking.

Spierverslappend merk ik de werking ook, maar dat voelt niet altijd fijn, omdat sporten dan minder goed gaat, je kan je soms echt zo voelen alsof je door je benen gaat, onstabiel dus ook. Ook vanwege de dempende werking.

Het is een middel dat zeer divers bij mensen uit kan pakken qua sterkte, maar ook qua werking en bijwerking, en bij de ene werkt het bij kleine dosis en de ander heeft veel meer nodig. Ik gebruik zelf tussen de 10 en 40 mg per dag.

Verder gebruik ik omdat ik ook Lyme en reuma heb regelmatig in perioden tramadol en oxycodon, de pijn bij fibromyalgie wordt vaak anders behandeld, maar dat zullen ze je vast hebben verteld.

Omdat de oorzaak van de pijn vaak niet komt door beschadiging van de gewrichten of spieren zelf, maar eerder een beschadiging is in het pijnsysteem. Daar proberen ze soms ook met bv antidepressiva wat aan te doen.

Overigens jammer dat de reumatoloog pas zo laat ruimte heeft, kan je niet vragen of ze een afspraak kunnen maken als een ander uitvalt / afbelt, heb ik ook wel eens gedaan. Vaak hebben ze ook plekken die ze open houden voor urgente situaties.

Dus voel je dat het voor jou urgent is, opnieuw bellen en aangeven dat het belangrijk is dat je snel hulp krijgt. Anders opnieuw even de huisarts contacten voor mogelijkheden.

Sterkte ermee! :)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_182008675
quote:
Bedankt voor je uitgebreide reactie, hier heb ik wat aan!

Ik ben ongevoelig voor normale pijnstillers, van Tramadol en die morfinepleister die ik ooit eens heb gekregen werd ik doodziek.

Ik heb ook aangegeven dat ze me altijd mogen bellen als ze een uitvaller hebben, dit is ook in mijn 'dossier' gezet. Ik moet dan wel huphup naar het ziekenhuis (5 minuutjes lopen :P ) want ze willen m'n bloed ook weer checken. Dit is al drie keer eerder gedaan trouwens, had nergens een tekort aan.

Sporten is momenteel ook niet zo'n succes, heb nu naast de fibropijn ook nog vreselijk spierpijn. Alles gaat meer zeer doen, terwijl m'n schema verder hetzelfde is als normaal. Ga vrijdagochtend met de fysio de zaal in om wat speciale oefeningen te doen, hopelijk werkt dit wat. Bij m'n Mensendieck therapeute ben ik alweer uitbehandeld.
  woensdag 19 september 2018 @ 18:31:54 #4
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182010461
benzo's zijn toch die drugsdingen?
Man of Steal.
pi_182010961
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 18:31 schreef SuperNeger het volgende:
benzo's zijn toch die drugsdingen?
Niks mis met een beetje drugs op z'n tijd :+
Maar nee. Google maar eens op benzodiazepines.
  woensdag 19 september 2018 @ 18:59:51 #6
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_182010967
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 16:50 schreef Poes. het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide reactie, hier heb ik wat aan!

Ik ben ongevoelig voor normale pijnstillers, van Tramadol en die morfinepleister die ik ooit eens heb gekregen werd ik doodziek.

Ik heb ook aangegeven dat ze me altijd mogen bellen als ze een uitvaller hebben, dit is ook in mijn 'dossier' gezet. Ik moet dan wel huphup naar het ziekenhuis (5 minuutjes lopen :P ) want ze willen m'n bloed ook weer checken. Dit is al drie keer eerder gedaan trouwens, had nergens een tekort aan.

Sporten is momenteel ook niet zo'n succes, heb nu naast de fibropijn ook nog vreselijk spierpijn. Alles gaat meer zeer doen, terwijl m'n schema verder hetzelfde is als normaal. Ga vrijdagochtend met de fysio de zaal in om wat speciale oefeningen te doen, hopelijk werkt dit wat. Bij m'n Mensendieck therapeute ben ik alweer uitbehandeld.
Graag gedaan, nou goed bezig verder. Fijn trouwens dat je zo dicht bij een ziekenhuis woont. Nu hopen dat er snel een plekkie vrij komt. Sterkte verder!
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  woensdag 19 september 2018 @ 19:00:35 #7
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182010991
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 18:59 schreef Poes. het volgende:

Maar nee. Google maar eens op benzodiazepines.
Ik dacht dat Benzo 6-APB was. of wat je tegenwoordig ook hebt. Soort xtc.
Man of Steal.
pi_182011037
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 18:59 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Graag gedaan, nou goed bezig verder. Fijn trouwens dat je zo dicht bij een ziekenhuis woont. Nu hopen dat er snel een plekkie vrij komt. Sterkte verder!
Thanks! Kwam er achter dat de pijnpoli hier een wachttijd van maar liefst 7! dagen heeft. Morgen de huisarts voor een verwijzing vragen.
Dit is m'n derde pijnaanval en het duurt me nu te lang.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:00 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik dacht dat Benzo 6-APB was. of wat je tegenwoordig ook hebt. Soort xtc.
Nee joh. Het zijn in het algemeen kalmeringsmiddelen, sommige werken ook spierverslappend.
  woensdag 19 september 2018 @ 19:03:25 #9
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182011061
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:02 schreef Poes. het volgende:

[..]

Thanks! Kwam er achter dat de pijnpoli hier een wachttijd van maar liefst 7! dagen heeft. Morgen de huisarts voor een verwijzing vragen.
Dit is m'n derde pijnaanval en het duurt me nu te lang.

[..]

Nee joh. Het zijn in het algemeen kalmeringsmiddelen, sommige werken ook spierverslappend.
Weet je het zeker? Ik was laatst op een feest en die mensen zaten aan de benzo's en dat was echt geen spierverslapper :')
Man of Steal.
  woensdag 19 september 2018 @ 19:03:37 #10
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_182011064
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:00 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik dacht dat Benzo 6-APB was. of wat je tegenwoordig ook hebt. Soort xtc.
Jij bedoelt denk ik benzo-fury, dat is wat anders. Zelfde beginletters, dat wel... ;)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  woensdag 19 september 2018 @ 19:04:22 #11
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182011081
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:03 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Jij bedoelt denk ik benzo-fury, dat is wat anders. Zelfde beginletters, dat wel... ;)
Verwarrend dat ze die medicijnen naar een drugs vernoemen dan.
Man of Steal.
pi_182011087
Benzo is hier een afkorting voor benzodiazepines. Heel wat anders ;)
pi_182011099
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:04 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Verwarrend dat ze die medicijnen naar een drugs vernoemen dan.
De medicatie was er eerst hoor ;)
  woensdag 19 september 2018 @ 19:05:09 #14
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_182011108
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:04 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Verwarrend dat ze die medicijnen naar een drugs vernoemen dan.
Heeft met de chemische samenstelling te maken: 1-benzofuran-6-ylpropan-2-amine
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  woensdag 19 september 2018 @ 19:06:34 #15
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182011140
Naja 1 ding is zeker je moet ze in ieder geval niet verwisselen in bed of op een feest.
Man of Steal.
  woensdag 19 september 2018 @ 19:07:41 #16
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_182011164
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:06 schreef SuperNeger het volgende:
Naja 1 ding is zeker je moet ze in ieder geval niet verwisselen in bed of op een feest.
Zeker, hoewel een benzo (het medicijn) ook een chill/high kan geven, is het een stuk minder denk ik dan de drugsvariant. De medicijnen worden vaak namelijk recreatief gebruikt. ;)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  woensdag 19 september 2018 @ 19:08:09 #17
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182011175
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:07 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Zeker, hoewel een benzo (het medicijn) ook een chill/high kan geven, is het een stuk minder denk ik dan de drugsvariant. De medicijnen worden vaak namelijk recreatief gebruikt. ;)
Lijkt me iets te verslavend om recreatief te nemen.
Man of Steal.
  woensdag 19 september 2018 @ 19:10:04 #18
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_182011220
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:08 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Lijkt me iets te verslavend om recreatief te nemen.
Is het ook, maar redelijk makkelijk te verkrijgen en het houdt sommigen niet tegen dat het verslavend is. Maakt natuurlijk ook uit hoe vaak en hoe sterk je ze neemt.
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_182011268
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:10 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Is het ook, maar redelijk makkelijk te verkrijgen en het houdt sommigen niet tegen dat het verslavend is. Maakt natuurlijk ook uit hoe vaak en hoe sterk je ze neemt.
Ik ben verslaafd geweest aan Alprazolam, dat afkicken was KUT joh :X Voelde me net een junk.

Nu ga ik er een stuk verantwoordelijker mee om. 1 ŕ 2 keer per week, Lora en Oxa afgewisseld.
  woensdag 19 september 2018 @ 19:15:23 #20
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182011320
Bij mij helpen Tapentadol (pillen) en fentanyl (plakkers) best wel goed tegen de pijn (chronische rug en heup pijn). Het probleem is dat je alleen steeds meer hoeveelheid moet gebruiken voor het zelfde effect.

Groeten
(ps ik weet niet of ze in NL de zelfde naam hebben, ik woon in Spanje)
pi_182011555
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:15 schreef ZwerverMetHuis het volgende:
Bij mij helpen Tapentadol (pillen) en fentanyl (plakkers) best wel goed tegen de pijn (chronische rug en heup pijn). Het probleem is dat je alleen steeds meer hoeveelheid moet gebruiken voor het zelfde effect.

Groeten
(ps ik weet niet of ze in NL de zelfde naam hebben, ik woon in Spanje)
Tapentadol ken ik niet. De Fentanyl pleister heb ik gehad, maar werd er doodziek van. En dan kan ik niet gebruiken met een 5-jarige in huis.
  woensdag 19 september 2018 @ 19:36:53 #22
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182011774
Als je er doodziek van wordt, heb je waarschijnlijk een te hoge dosis gehad (dat heb ik ook gehad de eerste keer) Probeer eerst een lage dosis bv 50 mg en na bv een week 75 en als dat nog niet genoeg is na 2 of 3 weken 100 mg

Hier staat wat meer info over Tapentadol https://nl.wikipedia.org/wiki/Tapentadol

Groeten
pi_182011790
Ik kreeg van de arts op de pijnpoli Celebrex voorgeschreven. Ik neem ze nu eigenlijk alleen nog op vakantie, omdat ik dan iets makkelijker door kan gaan, anders lig ik daar ook de hele tijd in de kreukels.
pi_182011961
Ik zal er eens op googelen, thanks ^O^
  woensdag 19 september 2018 @ 20:18:14 #25
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_182012975
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:12 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik ben verslaafd geweest aan Alprazolam, dat afkicken was KUT joh :X Voelde me net een junk.

Nu ga ik er een stuk verantwoordelijker mee om. 1 ŕ 2 keer per week, Lora en Oxa afgewisseld.
Ik ook joh, wat een troep. Ja was geen pretje daarvan af te komen, gewoon echt ziek, pijn, zweten, ziek, beroerd, misselijk, rillingen, the whole sjabang. :'( :(

Blij dat dat voorbij is. Met baclofen heb ik dat dus allemaal niet, kan je zo zonder, zonder reacties fysiek. Bij mij dus.

Goed wat je doet om het af te wisselen trouwens. ^O^
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')