abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182000407
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Ronderotonde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Bottoms_up
SPOILER
Barreltje
SPOILER
Gaddle
SPOILER
Whoopje
SPOILER
deadly_kiss
SPOILER
BobbyMcGee
SPOILER
Kirb
SPOILER
B.ertha
SPOILER
Cygne
SPOILER
AN.
SPOILER
Ereshkigal
SPOILER
douche-eendje
SPOILER
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 30-09-2018 00:44:42 ]
pi_182000426
Kan ik nog iets aanpassen in de OP? Evt. nog belangrijke data? Dm/quote maar :)
pi_182001072
Kirb, kan je mijn spoiler updaten:
SPOILER
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
pi_182002044
@kirb: nee, bij onze dochter ging het ook niet van een leien dakje helaas, maar toen heb ik geen miskramen gehad, het ging vlak na de 20 weken echo bijna mis (ga hierbij liever niet in op details ivm herkenning)

De behandeling is nu dus ook de hele zwangerschap, omdat alle ‘symptomen’ van toen en nu konden worden teruggebracht naar een storing in de progesteronaanmaak (uit onderzoek bleek ik ook maar een lf van 7 dagen te hebben en prikte ik op 5 dpo maar een waarde van 8). Ik krijg daarom de eerste 12 weken utrogestan, daarna een cerclage en vanaf 16 weken elke week een prolutoninjectie.
pi_182003688
Als ik het goed begrijp, lukt het dus wel om vanzelf zwanger te worden maar heb je te weinig progesteron om zwanger te blijven? Dat klinkt wel als iets wat relatief eenvoudig te behandelen is :)

Wat is een cerclage?
All you need is tea & warm socks
  woensdag 19 september 2018 @ 13:37:08 #6
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182004904
Kirb:
SPOILER
pi_182006001
Over dat boek is mijn acupuncturiste dan weer niet te spreken.. iig niet over de voedingsadviezen.. :P ik ben nu op haar aanbeveling een boek over 5 elementen voeding aan het lezen..

Maarr.. Ik heb dat boek idd wel aan mijn zusje gegeven om eens te lezen.. ik neem er uit mee om iedere dag onder de douche tegen mijn lichaam te zeggen dat het er klaar voor is.. om een baby te ontvangen...

Goed zweverig ook wel en idd je moet er van houden.. maar ach... baat het niet..
pi_182006347
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:37 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Kirb:
SPOILER
Bedankt O+, ik zal er eens naar kijken (edit: en navragen morgen idd) Ben van mezelf helemaal niet "zweverig" ingesteld. Ik geloof niet in acupunctuur e.d. maar wat barreltje ook zegt, in dit geval is een boek lezen gevalletje baat het niet..
SPOILER
  woensdag 19 september 2018 @ 15:19:24 #9
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182007130
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:41 schreef Kirb het volgende:

[..]

Bedankt O+, ik zal er eens naar kijken (edit: en navragen morgen idd) Ben van mezelf helemaal niet "zweverig" ingesteld. Ik geloof niet in acupunctuur e.d. maar wat barreltje ook zegt, in dit geval is een boek lezen gevalletje baat het niet..
SPOILER
:*

Ik ben zelf ook niet zo zweverig en heb er uit gehaald wat voor mij een acceptabele aanpassing was. Dus kijken naar betere vitamines ipv de goedkoopste, geen koemelkproducten (behalve kaas, want kaas O+ ), meer havermout. Ik denk dat het ook meer ging om het idee dat je iets deed (in een situatie waar je je toch behoorlijk machteloos voelt) dan dat het echt werkte - bij mij tenminste.

SPOILER
Als je een specifiek stukje zoekt uit het boek kan ik wel een foto maken, kun je zien of het wat voor je is voor je het hele boek koopt. Het boek waar Barreltje het over heeft ken ik niet.
pi_182011040
@Bertha: klopt, het is het zwanger blijven ja. Helaas is er niet met zekerheid te zeggen dat het ook echt een progesteronprobleem is omdat progesteronwaardes voor iedereen anders zijn, dus het blijft een spannende gok.
Een cerclage is een soort bandje dat preventief (onder algehele narcose) om de baarmoedermond wordt geplaatst om vroeggeboorte te voorkomen. De risico’s zijn met 12 weken nog niet zo groot, maar ze kunnen tijdens de operatie de vliezen raken, het bandje kan afgestoten worden en het plaatsen kan weeŽn veroorzaken. Al met al best spannend dus..

Wb ‘zweverige’ dingen merk ik trouwens dat ik gedurende het proces steeds meer open ben gaan staan voor dat soort dingen, inderdaad ‘baat t niet dan schaadt t niet’. Het is zo’n oergevoel, een kinderwens, daar wil je vanalles wel voor proberen, tenminste, dat heb ik dan..

Kirb, succes morgen met het evaluatiegesprek!
pi_182012608
Welkom bamboobub, wat frustrerend als het zo vaak misgaat. Hopelijk kunnen ze jullie helpen.

Succes morgen met het gesprek, Kirb!

Mijn tekstje zou ook aangepast moeten worden. Eens kijken morgen want vandaag een hele dag op de bank gelegen: buikgriep. Goede timing weer ;(
pi_182021391
tenor.gif?itemid=7454002

Voor iedereen die het nodig heeft :)
pi_182021728
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 09:28 schreef B.ertha het volgende:
[ afbeelding ]

Voor iedereen die het nodig heeft :)
Shine bright like a diamond.
pi_182044269
Ik ga even een verslagje doen van ons gesprek (evaluatie) doen. Het was wederom slecht nieuws helaas.

SPOILER
Dus even onszelf herpakken, proberen vol moed nog een poging te doen, en onze opties verkennen als dit niet werkt.
pi_182044333
Godverdomme Kirb -O- wat een tegenslag :'(
Vwb de lege follikels, hadden ze daar nog iets over te zeggen? Zegt empty follicle syndrome jou iets?
pi_182044604
He bah, Kirb, wat een rotnieuws.. hebben ze het al over andere opties gehad of wachten ze nu deze poging af?
pi_182044825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:17 schreef Kirb het volgende:
Ik ga even een verslagje doen van ons gesprek (evaluatie) doen. Het was wederom slecht nieuws helaas.

SPOILER
Dus even onszelf herpakken, proberen vol moed nog een poging te doen, en onze opties verkennen als dit niet werkt.
Kirb, ik vind het wel heel stellig gezegd door de arts dat jouw eicellen sowieso niet goed zouden zijn. Wij hebben 2 zo'n pogingen gehad, daarna met twee verschillende gynaecologen in 2 verschillende ziekenhuizen gaan praten, en niemand heeft dit tegen ons gezegd. Wel dat onze embryo's niet mooi waren, maar nooit dat ik geen of weinig kans meer had.
Als ik me niet vergis had Barrel met een ander protocol ook een heel groot verschil in kwaliteit. Als de eicellen niet goed rijpen, dan is de kwaliteit ook niet goed. En dan krijg je vaak ook 'lege' follikels (die zijn niet echt leeg, maar als de eicel niet rijp is komt hij niet mee want hij hangt nog vast in het follikel).

Sorry voor de lap tekst maar dit komt bij mij ook even binnen. Ik ben nu bezig met een poging met menopur om hopelijk de kwaliteit wat op te krikken. Ik vind het dan moeilijk om te lezen dat er weinig hoop is. Mij hebben ze gezegd dat ik wat moeilijk te stimuleren ben maar nooit dat het quasi hopeloos is...
pi_182044902
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:49 schreef Kirb het volgende:
Kan ik nog iets aanpassen in de OP? Evt. nog belangrijke data? Dm/quote maar :)
Zou je mijn tekstje in de OP ook kunnen aanpassen als dat nog kan?

SPOILER
pi_182045606
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:17 schreef Kirb het volgende:

SPOILER
Wat enorme domper, snap dat je nu moet herpakken en je opties wil afwegen. :* Het klinkt wel als een eerlijk gesprek waarbij de kaarten open op tafel zijn gegooid.
Shine bright like a diamond.
pi_182045636
Kirb, wat ongelooflijk balen ;(

Om even beetje te relativeren: de tweede poging hadden we uiteindelijk 3 embryo's van matige kwaliteit. Ik werd toen zwanger van de verse terugplaatsing, wat helaas een vroege miskraam werd. De beide cryo's die ik had, zijn toen niet goed ontdooid. Bij de derde poging had ik ineens 4 of 5 embryo's van goede kwaliteit, toen was de verse TP de huidige zwangerschap. Het verschil tussen beide pogingen was de hoogte van de dosering menopur: de tweede keer iets hoger gestart. Hierdoor was ik ook sneller punctierijp. Misschien dat dat er wat mee te maken had, maar het blijft gissen soms.

Jullie evaluatie is natuurlijk een dikke domper, maar hopelijk ga je het nu niet somberder zien dan 'nodig' is.

pi_182046587
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:21 schreef B.ertha het volgende:
Godverdomme Kirb -O- wat een tegenslag :'(
Vwb de lege follikels, hadden ze daar nog iets over te zeggen? Zegt empty follicle syndrome jou iets?
Zegt me niets, ik zal er eens over gaan lezen. Er is verder niets gezegd over de lege follikels, alleen dat dit iets zegt over de toekomst.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:52 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Kirb, ik vind het wel heel stellig gezegd door de arts dat jouw eicellen sowieso niet goed zouden zijn. Wij hebben 2 zo'n pogingen gehad, daarna met twee verschillende gynaecologen in 2 verschillende ziekenhuizen gaan praten, en niemand heeft dit tegen ons gezegd. Wel dat onze embryo's niet mooi waren, maar nooit dat ik geen of weinig kans meer had.
Als ik me niet vergis had Barrel met een ander protocol ook een heel groot verschil in kwaliteit. Als de eicellen niet goed rijpen, dan is de kwaliteit ook niet goed. En dan krijg je vaak ook 'lege' follikels (die zijn niet echt leeg, maar als de eicel niet rijp is komt hij niet mee want hij hangt nog vast in het follikel).

Sorry voor de lap tekst maar dit komt bij mij ook even binnen. Ik ben nu bezig met een poging met menopur om hopelijk de kwaliteit wat op te krikken. Ik vind het dan moeilijk om te lezen dat er weinig hoop is. Mij hebben ze gezegd dat ik wat moeilijk te stimuleren ben maar nooit dat het quasi hopeloos is...
Eerst een dikke :* voor jou, het is absoluut niet mijn bedoeling jou hier onzeker mee te maken. Jij moet vooral uitgaan van wat jouw artsen je verteld hebben.
Mijn arts heeft niet letterlijk gezegd dat we geen tot weinig kans hebben. Hij heeft wel aangegeven dat dit iets zegt over de toekomst. We moeten niet verwachten dat we nu opeens wel cryo's zullen krijgen en alleen maar topkwaliteit embryo's. Hij hoopt inderdaad dat de menopur iets met de kwaliteit doet, maar ik vind het ook eerlijk van hem dat we geen wonderen moeten verwachten. Misschien heb ik het nu ook iets te pessimistisch uitgeschreven, maar dit is nu wel hoe ik het gesprek ervaren heb. Sorry dat dit bij jou zo binnen komt ;(
Wat je zegt over onrijpe eitjes die in follikels blijven hangen wist ik niet. Dat zou wel iets verklaren bij mij. Van de 10 follikels waren er namelijk 4 te klein gebleven. Mogelijk hebben ze daarom ook maar 5 eitjes gevonden?

Ik probeer nu zelf ook wat dingen uit te zoeken maar je leest zoveel verschillende verhalen, theorieŽn en ervaringen op internet dat ik het echt lastig vind.

Heb jij nog dingen zelf geprobeerd om kwaliteit van het een of ander te verbeteren? Welke dosis menopur gebruik jij?
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:42 schreef Mrs.Peel het volgende:
Kirb, wat ongelooflijk balen ;(

Om even beetje te relativeren: de tweede poging hadden we uiteindelijk 3 embryo's van matige kwaliteit. Ik werd toen zwanger van de verse terugplaatsing, wat helaas een vroege miskraam werd. De beide cryo's die ik had, zijn toen niet goed ontdooid. Bij de derde poging had ik ineens 4 of 5 embryo's van goede kwaliteit, toen was de verse TP de huidige zwangerschap. Het verschil tussen beide pogingen was de hoogte van de dosering menopur: de tweede keer iets hoger gestart. Hierdoor was ik ook sneller punctierijp. Misschien dat dat er wat mee te maken had, maar het blijft gissen soms.

Jullie evaluatie is natuurlijk een dikke domper, maar hopelijk ga je het nu niet somberder zien dan 'nodig' is.

Bedankt voor jouw ervaring. Het is gewoon zo gissen he, wat waar de oorzaak van kan zijn. Misschien dat ik dingen nu inderdaad iets te somber inzie. We krijgen hier gelukkig ook hulp voor.

He jongens het is echt niet mijn bedoeling geweest om een domper in dit topic te brengen. Misschien had ik het niet zo moeten uitschrijven.
pi_182046615
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:57 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Zou je mijn tekstje in de OP ook kunnen aanpassen als dat nog kan?

SPOILER
Ik kan de OP niet meer aanpassen. Misschien even een mod dm'en?
pi_182046737
Kirb, hier mag en kan je juist al je zorgen kwijt! Blijf dat ook doen, het is een belangrijk onderdeel van het proces. Het hielp mij heel erg om de dingen op een rij te zetten, te laten bezinken en weer verder te gaan. Mensen hier begrijpen het gewoon echt.
  vrijdag 21 september 2018 @ 13:57:49 #24
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_182046828
Ik vind het geen domper voor het topic hoor.. wel voor jullie ..

Tegen ons werd ook gezegd dat het kan zijn dat de combi van ons nou eenmaal dit resultaat oplevert ..
Mede daardoor zoek ik het nu dan ook bij andere hoeken...
pi_182052875
Kirb wat een domper. Ik kreeg ooit een folder van mijn gyn over een voedingssupplement die de kwaliteit van eitjes en zaad zou kunnen verbeteren. Je moest er dan wel heel ruim van tevoren mee beginnen. Ik weet niet meer hoe het heet. Misschien iemand anders?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')