abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182245823
registreer om deze reclame te verbergen
One of the joys of parenthood: Ziek zijn en 's nachts wakker. O+ ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182246167
Boks!
pi_182247240
c_/ ?
Wij hadden eindelijk weer eens een prima nacht met 8 uur slaap. Laten we buiten beschouwing dat we met 4 in een bed sliepen :')

Wij hebben voor peuter een loopfiets van bandits and angels en dat is bij hem echt een succes. Ik heb voor Mijm alvast een kinbeschermer met zijn naam besteld, kan hij die fiets straks ook nog gebruiken.
Mijn kreeg gisteren wel een loopfietsje met 4 wielen, maar dat was nog een beetje te hoog gegrepen.

Van die kusjes van je dreumes O+ Ik kan er nu alweer naar uitkijken :)
pi_182248216
:'( Mijm is net gevallen, gewoon in huis, ik weet niet eens welke val het was, want hij valt en duikt de hele dag. En nou is er een stukje tand afgebroken. Echt zo zielig voor mijn kleine vriendje :'(
pi_182252068
Mijm en Lesage, welkom bij de dreumessen! *O* Fijn dat Mijm nog is opgeknapt en een fijne dag heeft gehad!

Sylver, de 1e keer kapper, wat leuk dat het goed ging!

Flav, wat een gave foto en een mooi kind O+

En die haarkleuren, leuk he! Mijn beide meiden zijn donker geboren, Jewel werd na een maand of 5 blond en is in de zomer aanzienlijk blonder dan in het voor- en naseizoen. Vlokje is nog steeds redelijk donker, maar wordt ook al duidelijk wat blonder. Door die overgang van donker naar blond hebben ze ook beiden een rossige gloed in hun haar. Ik heb zelf bruin haar en de donor ook, dus verwacht wel dat ze beide nog weer donker zullen worden. Maar uiteindelijk was ik zelf als kind ook hartstikke blond tot ik een jaar of 6 was waarna het ieder jaar iets donkerder werd, dus het kan nog even duren :')

Tolstoi, de kusjesfase van Simon, smelt O+

En alle knuffelkindjes hier O+ Bij Jewel verschilt het per dag. De ene dag komt ze heerlijk bij me liggen op de bank en wil ze alleen maar geknuffeld worden, andere dagen wurmt ze zich letterlijk van me los. Opvallend is ook dat Jewel sinds de zwangerschap van Vlokje opeens minder knuffelig is geworden richting mij en steeds meer is gaan trekken naar vrouwlief. Ze was toen ik zwanger raakte nog maar 10 maanden maar heeft kennelijk vanaf het allereerste begin een verandering aangevoeld. Ik had gehoopt dat het weg zou trekken als ik niet meer zwanger was, maar niets is minder waar ;( Vooral heel frustrerend voor mij op momenten dat vrouwlief haar geduld met Jewel weer eens verliest, of bijvoorbeeld ongestoord tv wil kijken en zich afsluit voor de kinderen. Dat Jewel zelfs dan toch naar haar blijft trekken, waardoor ze dan dus soms keihard wordt afgewezen en dat breekt mijn hart echt. En Jewel die mij dan in feite weer afwijst, dan is het cirkeltje rond en zijn er op dat moment alleen maar verliezers.

Gewoonmezelf, wat een leuk aapje! O+ Alweer bijna een kleuter joh, en wat sneu dat zo kort na zijn verjaardag de neus- en keelamandelen worden verwijderd.

FF, beterschap voor peuter! En wat een gave foto's O+

Gogo, wat super dat Timo los staat! Herkenbaar dat gevraag of er al gelopen wordt en dergelijke. De schoonouders waren er hier van overtuigd dat elk kind met de 1e verjaardag toch wel zelf zou moeten kunnen lopen, omdat hun kinderen dat ook konden. Wat ik overigens betwijfel, want het enige bewijs daarvan is een foto van vrouwlief die zichzelf staande houdt aan de salontafel op haar 1e verjaardag. Dat vind ik zeker geen los lopen :') Maar nog los daarvan, ieder kind ontwikkelt op eigen tempo en eigen manier. De n leert eerst lopen, de ander eerst praten, etc. Het is ook maar net afhankelijk van wt ze ontwikkelen, want de volgorde is ook voor elk kind weer anders. Uiteindelijk zullen ze het allemaal een keer leren en of ze dan een paar maanden eerder of later begonnen zal later niet eens meer ter sprake komen.

Slechte nachten en ziek-boks! Hier twee half zieke kindjes: een baby die zo vol zit dat ze ervan gaat snurken en een dreumes wiens neus om de 10 seconde helemaal leegloopt en die steeds naar oortjes en neus wijst en dan roept dat ze pijn heeft. Als loedermoeder vandaag toch de 1e keer officieel naar de crche gestuurd met een paracetamolletje (jawel, kauwtabletten, er ging een wereld voor mij open!). Vooralsnog niet gebeld dat ze zieker zijn geworden gelukkig :X

LeSage gelukkig wel een goede nacht, heel gezellig met zn vieren in n bed :D Maar wel een stukje tand bij Mijm eraf, wat zielig ;( Heeft hij er last van? Gelukkig is het een melkgebitje, maar ik voel je pijn!

Jewel is dus ziekig, daardoor lekker hangerig en ze blaft 's nachts als een zeehond dus echt bijslapen zit er voor haar (en ons) niet in, arm meisje. Daarentegen gaat ze wel als een speer met praten. Praat opeens zinnen van 3 woorden en spreekt ons in alles na (niet altijd even handig, het woord shit is al meerdere malen gevallen :')). Vreemd idee dat ze over ruim een maand gewoon alweer 2 wordt, onze bijna-kleuter :o
pi_182254267
Ah, LeSage, wat rot zeg. Heeft hij er veel last van?

Ik lees veel herkenbare dingen: dat bellen bijv. doet Ysje ook en dan roept hij de hele tijd Ja! Ja! Dahaa! *Smelt*

Verder heeft alles met wieltjes en stuurtjes nu een enorme aantrekkingskracht: loopfietsjes en autootjes. Zojuist waren we in een speelparadijs waar je in een bootje kon zitten. En maar draaien aan dat stuur. Ook de kusjes met open mond en snottebel zijn hier present, evenals de nog altijd wat vermoeiende nachten, aangezien hij steevast om vier uur wakker wordt en daarna weer om zes uur. Het is de kunst om daartussen nog te slapen, maar vanaf zes uur lukt dat sowieso niet meer en rond half zeven staat kleuter ook naast ons bed. Ik ben momenteel niet zo fit: nog steeds wat aan het kwakkelen, met gehoest en maag- en darmklachten. De combinatie met werk en gezin en een aankomende verhuizing vind ik redelijk killing. Maar goed, we overleven het wel weer.

Ik was dus vanochtend op een nieuwe speelplek in het centrum van DH: de boomhuttenclub. Ysje vond het geweldig. Na al het spelen was hij heel erg moe en toch/juist daarom gilde hij de boel bij elkaar toen we weggingen en hij in de wagen moest. Voordeel van zo'n plek is dat alle aanwezige moeders/vaders je bemoedigend toeknikken en relativerend naar je knipogen. O+ . Nu slaapt hij natuurlijk als een blok in de wagen, dus hij staat nog in het halletje. :+ .

Leuke plek voor een mini-meeting. Wie kan een keertje op maandag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:57:58 #157
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182261149
Dat ziet er leuk uit zeg, al die ruimte! Als jullie een minimeet ervan maken laat maar weten, heel soms ben ik vrij op maandag, ik wil dat Ysje wel eens in het echt bekijken :Y.

Oh Gogo hier is het grote vragen of hij al loopt ook losgebarsten. Het irritantste vind ik nog wel dat ik dan meestal zeg "nee, maar..." (hij loopt wel heel goed langs, hij trekt zich zo makkelijk op etc). Ik vind het stom dat ik blijkbaar de behoefte heb om dan te vertellen wat hij wl kan, terwijl het schaap pas 14 maanden is. En al was hij 2, etc. Ik vergeet dan toch even dat mensen dat maar gewoon vragen om iets te vragen.

LeSage ik vind de afgebroken tand ook zielig voor jou ;( .

Jacob had op de opvang toch weer 2x geslapen dus na het eten konden we nog heel lang spelen. We hebben vooral gegooid met de duplo uno en (in het mandje, uit het mandje, over je schouder) en door boekjes gebladerd. Eerste dierengeluid is gesignaleerd: hiiiiiii voor het paard *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:14:28 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182261545
Tof zeg, die plek Franny! Helaas heb ik mijn tweewekelijkse vrije maandag voor de dinsdag omgeruild.

Lopen ze nou nog niet, Jacob & Timo? ;) Leuk h, die beleefde vragen. Vervolgens hoor je dat het ook wel ok is, “want je zult er nog vaak genoeg achteraan rennen.” Mensen willen dan gewoon iets zeggen :)
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:16:55 #159
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182261594
Ik heb trouwens vorige week eindelijk zo'n Munchkin miracle cup gekocht. Ik wou er eerst niet aan want ik had al een Avent oefenbeker die erop lijkt maar Jacob had ontdekt hoe je daarmee vooral heel goed kan knoeien en de laatste tijd was zijn romper echt doorweekt na het drinken. En uit deze nieuwe drinkt hij gewoon en verder niks. Dus ik had het echt eerder moeten doen, wat een fijn ding! c_/ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182262048
Ik wist niet dat de boomhuttenclub al open was Franny, bedankt voor de tip! Kon Ysje er ook al helemaal zelfstandig spelen?

En wat een trage niet lopers hier! :P Lala kan sinds gisteren wel los staan (ook vanuit zit), en dat is nu ook meteen het leukste ooit :')

Goede tip Lemijn! We hebben hier nog zo'n ding staan waar peuter niets van moest hebben, maar wellicht (een van) de meiden wel. De Hema fles wordt tegenwoordig direct na het drinken omgekeerd om er vervolgens mee te gaan schudden en zo anti lek zijn die dingen niet.

Wel knap dat ze al zo goed praat Schanu! Mijn net 3-jarige is pas net een beetje verstaanbaar. Maar taal maakt alles wel zoveel makkelijker. Wat je schrijft over afwijzing heb ik hier ook in mindere mate gehad. M'n man heeft maandenlang 80% van de verzorging van toen dreumes op zich moeten nemen waardoor hij weinig meer van mij moest hebben. Hij was altijd een mama'skindje, maar zeker rond m'n bevalling was het papa voor en na, zelfs toen ik weer wel wat dingen met hem kon doen. Hier is het uiteindelijk vanzelf goed gekomen maar daar zijn wel wat maanden overheen gegaan voor ik weer op gelijke voet stond (ook door de tijdvretende borstvoeding waardoor ik ook na de bevalling vaak even geen leuke dingen met hem kon doen). Geef het tijd, probeer je niet op te dringen maar probeer wel bewust ook leuke dingen met haar te doen. Alleen al met z'n tweeen even boodschappen doen en dan wat lekkers uitkiezen en dat samen opeten is al erg leuk en zorgt ervoor dat die band weer terug komt.
¸¸.´`.¸¸.´`.¸><(((>
pi_182263281
Herkenbaar Schanu :Y S. is eindelijk pas weer een beetje echt mijn vriend aan het worden. Eerst was het van: ‘Mama doet Mijmpie en papa doet Jijjij.’ Nu mag ik ook weer met hem meedoen O+

Lemijn, dat verdedigen is stom h? Ik doe dat vooral over vaak ziek zijn (nou ja, maar ze steken elkaar aan. Is best normaal op deze leeftijd) en slapen (ach, als ze 18 zijn... :') ). Moet ik mee stoppen inderdaad. Laten we er samen een doel van maken. Meer aanmeldingen?

Zelfs peuter gooit alle flessen nog om, dus open bekers zijn hier nog niet gentroduceerd bij Mijm.

Franny, alleen de naam klinkt al fantastisch O+ Maar DH is voor mij wel echt heul ver uit de richting helaas ;(
pi_182267303
Zou elk nieuw jaar zo'n typische vraag hebben? In het babyjaar is "slaapt hij/zij al door?" heel hip, maar ik denk dat mensen er tegen de tijd dat kinderen 1 maar een nieuwe vraag ingooien. Gewoon vragen hoe het is, is natuurlijk veel te moeilijk. ;)

Zo'n munchkin miracle cup klinkt als een plan voor binnenkort. Er wordt af en toe met succes uit een gewone beker gedronken, want dat is gaaf natuurlijk. Misschien moet ik dat wat meer stimuleren. Zonder nat pak ook, dat klinkt fijn.

Klinkt leuk Franny maar helaas is DH erg uit de richting. Ziet er wel heel leuk uit!

Er is hier weer tandendrama. Dit heb ik echt zo niet gemist. 3 keer per nacht wakker worden en overdag ontzettend snel van slag. Het kost me zoveel energie nu, en man gaat volgende week weer naar het buitenland voor werk. Waarschijnlijk laatste keer dit jaar, dat wel, maar ik zie er dit keer flink tegenop. Gelukkig daarna vrij weekend dus dan kan ik vast 1 dagje uitslapen. O+
One could tolerate a world of demons, for the sake of an angel.
pi_182267353
LeSage, die tand! Wat vervelend zeg. :*
One could tolerate a world of demons, for the sake of an angel.
pi_182267563
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:35 schreef FlyingFish het volgende:
Ik wist niet dat de boomhuttenclub al open was Franny, bedankt voor de tip! Kon Ysje er ook al helemaal zelfstandig spelen?

En wat een trage niet lopers hier! :P Lala kan sinds gisteren wel los staan (ook vanuit zit), en dat is nu ook meteen het leukste ooit :')
Nee, zelfstandig is nog even een utopie. Alhoewel, als we er nog eens heengaan, zal het wel zelfstandiger gaan. Maar Ysje loopt dus ook nog niet en kruipend omhoog is net iets te lastig omdat hij dan wegglijdt. Dus ik moest hem een beetje omhoog duwen. Sowieso vond hij het wat spannend in het begin allemaal. Verder staat er een boot waar de kinderen in kunnen zitten en dat vond Ysje helemaal geweldig, maar hij kan daar nog niet zelf in en uit.

Ik ben dus wel zelf ongeduldig wat betreft het lopen. :') . Ik ben dat kruipen nu wel zat. Ysje heeft inmiddels een tussenvorm, zoals ook op de foto te zien is, hij loopt nu op z'n knien. Hij is alleen zo lang en groot voor z'n leeftijd en ook al heel sterk, dat ik het eigenlijk idioot vind dat hij nog niet loopt. :P . Ik weet wel dat het daar allemaal niets mee te maken heeft hoor, maar toch. Ik vind het wel tijd worden. :D .

Het praten gaat wel super. Hij zegt nu: papa, mama, ja, bal, dag, poes en hij doet veel pogingen zichzelf duidelijk te maken maar dan snap ik (nog) niet wat hij zegt. Hij kan me echt zo heel serieus in de ogen kijken, dan naar iets wijzen, me weer aankijken en iets brabbelen, met het volste vertrouwen dat ik het allemaal wel begrijp. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182267688
Ik doe wel eens vol overtuiging zn gebrabbel na, dan gaan zn oogjes helemaal glimmen zo van "ja he, jij begrijpt me" O+ zoet is dat
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182267696
Hier hadden we gisteren ineens n stuk of tien losse stapjes :o hij oefent hele dagen op het kdv en als we m dan ophalen doet ie zn nieuwe trucjes _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182267806
Lesage, wat sneu zeg een stukje van z’n tand. Daar zou ik ook goed van balen!

Franny dat ziet er tof uit zeg! Mooie rustige kleuren tov de meeste speelhallen. Helaas veel te ver weg van hier.

Nanuke, hopelijk is het tandendrama voorbij als je alleen bent volgende week!

Wat leuk al die woordjes bij Y. kan me dat gewoon nog niet voorstellen dat ze dat hier over een aantal maanden ook gaat doen. O+
Lopen kan Y nog lang genoeg de rest van zijn leven ;)

Ldg dat klinkt idd heel zoet. En al 10 losse stapjes, wow. Hier blijft het bij een paar seconden balanceren met losse handen en dan heeel trots kijken. (Nog geen stapjes dus)
pi_182267925
Ohja, die vragen over lopen. Wolfje loopt nog niet los, 1.5. Dus meestal is de vraag dan 'loopt 'ie?' op mijn nee volgt dan 'moet 'ie niet naar de fysiotherapeut dan?'
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:45:17 #169
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182268769
Wat een leuke speelruinte, Franny! Snap wel dat Ysje daar niet weg wilde :)

Hier vooral vragen 'of ze al haar heeft'. De rest doet ze schijnbaar volgens schema, maar dat haar blijft wel een dingetje. Kan ik ook weinig mee :N

Wij hebben ook een munchkin. Ze drinkt er prima uit maar de twee van mij zijn niet helemaal lekvrij. Vooral als ze op de zijkant liggen, lekken ze nog wel eens. Volgens mij is het redelijk bewerkelijk hoe je 'm in elkaar zet na het schoonmaken. Ze lekken in elk geval wel minder dan de andere bekers die we geprobeerd hebben.

Oef, Lesage, naar van de tand, zeg! Ik zou dat ook wel erg jammer vinden. Zit de tand verder niet los ofzo?
pi_182269342
Jammer dat DH zo uit de richting is, ziet er tof uit Franny!

#teammunchkin. Superfijn voor in de auto enzo.

Woordjes komen er nu steeds meer O+ althans, hij probeert het. Mama, papa, oh-ohhh, nee, dahhh (dag) *inclusief gezwaai* en soms dicht (diiihhhh)
Cas houdt ook geen moment zijn mond, net als grote zus Lou

De vragen hier zijn "slaapt hij al door?" Nee, hij wordt nog minstens 3 keer in de nacht wakker.
"Krijgt hij nog de borst?" ja
"Wanneer stop je daarmee?" Geen idee
pi_182269912
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:24 schreef Cygne het volgende:
Ohja, die vragen over lopen. Wolfje loopt nog niet los, 1.5. Dus meestal is de vraag dan 'loopt 'ie?' op mijn nee volgt dan 'moet 'ie niet naar de fysiotherapeut dan?'
:') zo fijn, van die adviezen van mensen die er totaaaaal geen verstand van hebben.

Overigens zie ik dat lopen hier wel goedkomen, er wordt in ieder geval druk geoefend (en gevallen dus), maar dat doorslapen is meer een issue in huize LeSage :{
pi_182269996
Die munchkin is hier vooral favoriet bij peuter. Want als je die op de grond gooit komt er echt aan alle kanten water uit }:|

De tand zit verder niet los ofzo, dus helaas pindakaas. Mooi wel, broer heeft een kapotte rechtervoortand en Mijm dus een linkervoortand. Mijn onhandige duo O+ (Hebben ze van mij, altijd blauwe plekken, krassen, wondjes)

Dreumespraatjes O+ Dat gaat nu weer komen ja!
Hier is ‘Raaaaa’ van hoera nu wel een ding. En zwaaien met een gil! Gelukkig maar, want we hadden al een aantekening bij het cb omdat Mijm geen opdrachtjes uit kon voeren :') <—— letterlijk mijn gezicht toen.
pi_182270039
Wat voor opdrachten moet een baby kunnen uitvoeren? Of kunnen julliesen poepen op commando? :o
pi_182270090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:09 schreef Skittles het volgende:
Wat voor opdrachten moet een baby kunnen uitvoeren? Of kunnen julliesen poepen op commando? :o
Zwaaien. Of een high-five. Of staartdelingen maken. Of pi tot 15 cijfers achter de komma opnoemen. Zoiets.

:') dus.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:17:31 #175
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182270150
Oh nog over lekkende bekers: de Muppet vindt het ook hi-la-risch om dan een grote slok water te nemen en dat dan uit haar mond te laten lopen }:| dus zelfs met een niet-lekkende beker heeft ze hier meerdere keren per dag een nat pak }:| Alsof er nog niet genoeg was is :{w
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')