abonnement Unibet Coolblue
pi_182000166
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden en uitlachen van 1-jarigen... voor zover opvoeden mogelijk is :P

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182000188
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:30 schreef Schanu het volgende:

[..]

Ah chips, en een Puppy dan? :p
Die kan wel :Y

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2018 23:20 schreef Fazzoletti het volgende: Wegens geklaag in de SC over het afkorten van de naam van je kind tot een enkele letter, zal ik voortaan berichten over mijn dreumes als Otje :7
Wegens geklaag in de SC over het afkorten van de naam van je kind zal ik Ella voortaan E. noemen.


Hmmm, of L-A (el-aa) :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182000381
Dat lijkt me voor de duidelijkheid wel goed ja Sylver :+

Ik hou het wel op kroketje en dan is Otje free-to-go voor Stroop :P
pi_182004044
Dreumes J wordt toch geen Mupke maar Jewel, naar de betekenis van haar naam (juweel). Baby N heb ik dan maar omgedoopt naar Vlokje, daar haar naam sneeuw betekent :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Schanu op 20-09-2018 08:50:11 ]
  woensdag 19 september 2018 @ 12:58:04 #5
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182004110
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:47 schreef Fazzoletti het volgende:
Dat lijkt me voor de duidelijkheid wel goed ja Sylver :+

Ik hou het wel op kroketje en dan is Otje free-to-go voor Stroop :P
Ik quote deze maar even: mijn O heet inderdaad anders dan de jouwe. We noemen haar ook vaak Muppet, dus dat kan ik hier ook wel invoeren. Al heb ik heel de discussie gemist waarom het nodig is :D

En de kapitein die niet in eigen bed slaapt.. Muppet ( :+ ) heeft ook van die fases. Dan slaapt ze na 5en ofzo alleen in ons bed. Gelukkig is dat na een paar dagen uiterlijk wel weer voorbij, dus hopelijk gaat 't bij jullie ook zo!
pi_182005017
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:58 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ik quote deze maar even: mijn O heet inderdaad anders dan de jouwe. We noemen haar ook vaak Muppet, dus dat kan ik hier ook wel invoeren. Al heb ik heel de discussie gemist waarom het nodig is :D

Het komt allemaal door Lemijn :{w met dank aan Jacob natuurlijk
pi_182006165
Ik vind jacob overigens daadwerkelijk n toffe echte naam ook :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182006502
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind jacob overigens daadwerkelijk n toffe echte naam ook :D
Dit. Lemijn legt de lat gewoon heel hoog ;(
pi_182006739
In CUL wordt mijn O.tto al sinds mijn zwangerschap Günther genoemd, na een potje naam-van-de-beeb-raden. Ik heb dat tot dusver niet in OUD doorgevoerd, misschien toch maar eens doen. :7

Thuis noemen we 'm overigens vaak Ridder Speklap. 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182013399
Ik vind etenswaren als nickname echt niet kunnen :{w
  woensdag 19 september 2018 @ 20:37:53 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_182013548
Ik overweeg om mauw gewoon weer henka te gaan noemen O+
disclaimer
  woensdag 19 september 2018 @ 20:39:36 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_182013588
Oh wacht dit is dreumes. Noud blijft gewoon Noud hoor.

Of zijn er nou mensen in shock dat hij niet écht Noud heet O+
disclaimer
pi_182013664
quote:
16s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:42 schreef Fazzoletti het volgende:

Het komt allemaal door Lemijn :{w met dank aan Jacob natuurlijk
Die zit gewoon beetje achter onze rug om in de SC te stoken he.

Y wordt dan Ysje. I wil zelf graag Liselotte of Viola genoemd worden. Maar ik denk dat ik maar voor Nellie ga, wat een klein beetje een verwijzing is naar haar tweede naam. :s) . :') .

Henka. _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182013693
Dafuq? Je hebt 'm toch niet Dylano genoemd he? Je had nog zo beloofd dat niet te doen!
pi_182013719
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:39 schreef Stormqueen het volgende:
Oh wacht dit is dreumes. Noud blijft gewoon Noud hoor.

Of zijn er nou mensen in shock dat hij niet écht Noud heet O+
Ik heb dus nu een leerling die Naut heet. En dan moet ik de hele tijd aan Noud denken. Ik had ook al een keer dat ik in een flits dacht, toen ik hem wilde aanspreken: Eh, heet hij nou echt zo of..? :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 19 september 2018 @ 20:56:10 #16
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182014029
*) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182014145
Oh my je dag gisteren FF; maar dat weglopen zonder grondig te hoeven poetsen na het eten klinkt wel goddelijk. Fijne vakantie nog!
Ik ben overigens wel zo’n Miep die het stoeltje weer zo achterlaat zoals ik het aantrof en pak grotere stukken wel even van de vloer.

Oh jongens dat gewissel met die namen. Ik snap het probleem van de afkortingen niet? In het dagelijks leven kom je ook mensen met dezelfde naam tegen, zo verwarrend vind ik het niet dat er hier meerdere een N hebben. (Ook al zijn het allemaal andere namen.

Franny ik moest lachen om naut; alsof alle noud’s deze als schuilnaam gebruiken :')

Ik jompel nog even voor het slapen *O* al voor de 3de nacht op rij zonder een kik in slaap in de avond. Ze had vandaag wel wat koorts dus hoop dat het niet alleen maar zo gaat omdat ze niet helemaal lekker is :X .
  woensdag 19 september 2018 @ 21:44:04 #18
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182015287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:56 schreef Lemijn het volgende:
*) .
Kijk d'r glunderen dan.. Ik las in de SC ook dat er zo weinig ruzie en relletjes waren. Ben je die nu aan het uitlokken? Ben ik dan verplicht in jouw kliekje als Secret Santa?
  woensdag 19 september 2018 @ 21:56:54 #19
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182015649
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:48 schreef Aure het volgende:

[..]

Dit. Lemijn legt de lat gewoon heel hoog ;(
Ik heb geen meelij met jullie want Jacob is het grootste slachtoffer hiervan! Hij moet dagelijks dealen met mijn latten en overige gedrag :{w .

@stroop: ik zag het vooral als een gelegenheid om ook eens te zeggen wat ik ergens van vind. Dat doe ik IRL de hele dag door :o . Maar hier houd ik me meestal in om mijzelf onduidelijke redenen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182016827
Hii ben ik weer :@
SQ: Wat een leuke foto's O+ O+

Franny: Wat een leuke foto! De tandjes kun je goed zien O+
Nolita: Fijn van je goede slaper op de opvang. Toen E. 2x een kort slaapje deed ging dit na een tijdje over naar 1x een lang slaapje van zo'n 2 a 3 uur. Dat knijpfruitverhaal whaha _O- Yayy goede nachten *O* *O*

RF: Arme M, ze snappen er natuurlijk niks van :{ ! Hoe gaat het nu?

Lemijn: Wat een mooie haren! Lukte het met die rozijntjes?

FF: Geniet van je vakantie! Klinkt erg druk
Schanu: Jammer van de tandjes. Wel fijn dat het weg is als ze gaat wisselen.

LDG: Ahh "Geeft koffie" Vorige week sliep E. ook pas om 5:30 pff

Sylver: Kan niet die van mij heet al E.! Ik wil E. ook wel Mr. Fitz noemen ;)

Jacob O+ O+ Op z'n Nederlands klinkt het het leukste :7
Noud O+ O+

Mr. Fitz heeft al sinds vrijdag 5 poepluiers op een dag. T arme kind krijgt geloof ik een partij tanden door. Heb t idee dat hij meer poept dan hij binnen krijgt :{ :{ Hij drinkt nog wel goed
pi_182017626
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind jacob overigens daadwerkelijk n toffe echte naam ook :D
Sjaak dankt je hartelijk O+
pi_182018619
Djekob O+.
Nee op z'n Nederlands stond ie ook op een van mijn namenlijstjes.
pi_182021246
Nolita, *O* voor de goede nacht! Ging het vannacht weer zo goed?

Memoru, wat sneu van dat poepen! Hopelijk zetten de tandjes snel door zodat daarmee hopelijk ook het poepen wordt. Gelukkig dat hij nog wel goed drinkt!
pi_182022988
Memoru, wat kunnen ze poepen dan hè? Hopelijk zijn de tandjes snel door!
Hier vermoedelijk ook weer nieuwe tanden onderweg, op alles wordt weer geknaagd en er is weer sprake van kwijlgalore.
Tandenpoetsen was al een struggle, maar dat is op het moment echt helemaal een hel, wat kan ie zich verzetten en zijn mond stijf dicht houden :) :') }:|

Mijn kleine S. (voortaan dan maar Simon :) ) wordt groot, hij deed gister voor het eerst 4 stapjes achter elkaar los :o :o :o :o .En later op de dag nog een keer.
Het zag er echt zo grappig wiebelig uit :D

Hier weer begonnen met werken na vakantie, vind er echt geen zak meer aan :{ :{ :{
pi_182023076
Tandenpoetsen, één van de ergste dingen die we Jewel aan kunnen doen als ik haar mag geloven :{w Wij zijn sinds deze week overgestapt op een elektrische tandenborstel, officieel staat er vanaf 3 jaar maar ik had begrepen dat dat is omdat er dan van uit wordt gegaan dat ze er hun eigen tandjes mee poetsen. Aangezien Jewel er een gewoonte van heeft gemaakt om de tandpasta op te likken en vervolgens haar tandenborst stuk te knagen, poetsen wij haar tanden nog dus durfden we een elektrische wel voor haar 2e jaar te proberen. En warempel, ze vindt het dusdanig interessant dat in ieder geval de voorkant van haar tanden grondig gepoetst mogen worden! Haar kiesjes vindt ze nog wat eng, maar die volgen hopelijk snel, vond dit in ieder geval al een hoopvolle ontwikkeling :')

En wat knap van Simon dat hij los stapjes heeft gezet, de knapperd! *O*
pi_182023347
Oh, Schanu, wat herkenbaar. Simon likt eerst ook altijd de tandpasta van de borstel en daarna werkt ie de borstel met zijn tong eruit om vervolgens zijn lippen stijf op elkaar te houden en met zijn hoofd te gaan draaien :') }:| :{w :(
Of keihard brullen als we met de tandenborstel nog niet eens in buurt van zijn mond zijn _O-
Blijft wel frustrerend.......
pi_182026630
Nog geen poepluier vandaag *O* Wel een drukke nacht gehad. Hij is verkouden en werd steeds na 15 minuten slapen weer wakker. Luuf en neusspray geprobeerd. Uit eindelijk sliept tie pas goed om 5:00 -(10:15):O

Toi: Nog even en hij is niet meer te houden!
Schanu: Wat fijn dat het elektrisch poetsen goed gaat!

Hier vindt hij het tandpoetsen tot nu toe machtig interessant. Ik laat hem poetsen tijdens het aandoen van zijn slaapzak. Hij gaat er anders zo vandoor :W
pi_182029740
Tolstoi, heel herkenbaar, misschien helpt een elektrische tandenborstel ook bij Simon? :')

Memoru, hoera voor het uitblijven van de poepluiers vandaag! Wel sneu zo verkouden en dan zo slecht slapen :{

Ik kreeg vanmiddag bericht dat er een plekje vrij is voor de dreumes- en peutergym waar we Jewel voor hadden aangemeld. Morgenochtend kan ze al terecht voor haar 1e proefles, benieuwd hoe ze het gaat vinden *O*
  donderdag 20 september 2018 @ 17:21:42 #29
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_182030333
Dus G./Spookje is zojuist uit haar ledikant geklommen (en gevallen)..

Net 2 dagen 16 maanden. :|W
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_182032622
Tandenpoetsen is hier geen issue. Hij zit op de ladekast in onze badkamer en ik geef hem een lege tube tandpasta en poets zijn tanden.

Luiers verschonen daarentegen.. ik weet niet meer hoe ik dat moet doen. Plasluiers prima staand te doen en we hebben broekjes maar poepluiers.. hij wil echt niet liggen. Gaat slaan en krijsen.

We zijn inmiddels allemaal hartstikke ziek en beroerd. Hele nacht op de bank one born every minute gekeken.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_182032945
Wij zijn weer thuis na een heerlijke vakantie O+
De vlucht is weer goed gegaan!
Boris (dit wordt V zijn werknaam :P ) sliep al toen we nog niet van de grond waren hahah.
Daarna gesjanst met de stewardessen en kiekeboe gedaan met de mensen achter ons.
pi_182034200
Memoru en RF, beterschap voor jullie!
Het is toch wel echt vervelend dat het weer iets omslaat en er meteen verkoudheden en ziekte om de hoek komen kijken.

Schanu, veel plezier voor Jewel op de dreumesgym! Is dat met ouders erbij?
Hoe oud is Jewel?

Oei, GvE, hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen? Hopelijk niet te hard gevallen?
Ik ben er af en toe ook bang voor, maar tot nu toe blijft Simon nog in zijn ledikant, maar af en toe hangt ie wel over de zijkant.....

Flav, lekker genoten van je vakantie, fijn! Leuk dat gesjans van Boris! Simon kan dat ook zo goed :)

Vanmiddag met Simon aan 1 handje de straat op en neer gelopen, wat een enthousiasme bij dat kind O+ O+

Zat ik vanmiddag even op de bank, terwijl Simon een beetje aan het spelen was. Zegt ie opeens "poep, poep", terwijl hij op zijn luier slaat. Had ie gepoept _O- _O- _O- Wel handig zo'n dreumes die even aangeeft dat z'n luier verschoond moet worden :D _O- :7
  donderdag 20 september 2018 @ 21:22:25 #33
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_182035179
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 20:45 schreef TolstoiFan het volgende:

Oei, GvE, hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen? Hopelijk niet te hard gevallen?
Ik ben er af en toe ook bang voor, maar tot nu toe blijft Simon nog in zijn ledikant, maar af en toe hangt ie wel over de zijkant.....

Vanmiddag met Simon aan 1 handje de straat op en neer gelopen, wat een enthousiasme bij dat kind O+ O+

Zat ik vanmiddag even op de bank, terwijl Simon een beetje aan het spelen was. Zegt ie opeens "poep, poep", terwijl hij op zijn luier slaat. Had ie gepoept _O- _O- _O- Wel handig zo'n dreumes die even aangeeft dat z'n luier verschoond moet worden :D _O- :7
Nou, mevrouw was zo moe dat ze niet wilde gaan slapen, dat is wel vaker en dan brult ze zo'n 5 a 10 minuten en valt dan voor zo'n 1,5 tot 2 uur in slaap.

Dus ik ben net in de keuken bezig met het schillen van de aardappels, haar kamer zit naast de keuken, en ik hoor haar brullen, net als normaal.. En ineens *KLATS*, en een 'ik heb pijn huil'.. Dus ik ga snel haar kamer op, ligt ze op haar buik op de grond, monstertje opgetild, nog een paar seconden hard huilen en toen werd het snikken.. Even snel gekeken of ik bloed oid zag maar nee, nog geen bult/rode plek..

Na een half uur begint het spook weer te jammeren en in haar oogjes te wrijven, ondertussen "papen" mompelend (slapen dus)..

Prima, ik leg haar weer in bed, ze begint weer een beetje te brullen, maar ik liet haar kamerdeur open zodat ik kon zien wat ze deed.. En ja hoor.. Armpje over de rand, ophijsen zodat haar oksel de rand goed vast heeft en dan de beentjes zwiepen tot er een voet over de rand is. Verder heb ik uiteraard niet gekeken, maar ik weet wel dat ik zo snel mogelijk naar een ander bed ga kijken...

:')


Oh, wat stoer! Ik probeer het woord poep ook te leren aan het spook, maar het is meer 'boap' wat ze ervan maakt.. Het 'ieh... Bah!!' bewaard ze voor tijdens het verschonen.. :')
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_182036069
Toch nog 3 poepluiers gehad. Al beter dan die 5! ^O^

Schanu: Wat leuk dat ze mee kan doen! Veel plezier!

GvE: Ouchh... maar wowww wat een snelle :o Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden.

RF:Herkenbaar! Fitz gaat er ook vandoor en wilt absoluut niet op zijn rug liggen. Beterschap!

Flav: Ahh wat een leuke dreumes heb je O+ O+ Fijn dat alles goed gegaan is!

Toi; Ahh handig dat hij dat aangeeft haha!

Verkoudheid is echt naar. Hij schrok gisteren ook steeds wakker. Waarschijnlijk omdat ie moeilijk door zijn neus kan ademhalen. Wel valt hij in eens sinds lange tijd weer in slaap in mijn armen O+ O+ En legt hij lief zijn hoofd op mijn schouder O+ O+
pi_182036156
quote:
16s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:42 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Het komt allemaal door Lemijn :{w met dank aan Jacob natuurlijk
Hihi, Kevin is ook geen Kevin hé
En Willem is ook geen Willem 😋
  donderdag 20 september 2018 @ 22:07:52 #36
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_182036341
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:57 schreef Memoru het volgende:
Toch nog 3 poepluiers gehad. Al beter dan die 5! ^O^

Schanu: Wat leuk dat ze mee kan doen! Veel plezier!

GvE: Ouchh... maar wowww wat een snelle :o Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden.

RF:Herkenbaar! Fitz gaat er ook vandoor en wilt absoluut niet op zijn rug liggen. Beterschap!

Flav: Ahh wat een leuke dreumes heb je O+ O+ Fijn dat alles goed gegaan is!

Toi; Ahh handig dat hij dat aangeeft haha!

Verkoudheid is echt naar. Hij schrok gisteren ook steeds wakker. Waarschijnlijk omdat ie moeilijk door zijn neus kan ademhalen. Wel valt hij in eens sinds lange tijd weer in slaap in mijn armen O+ O+ En legt hij lief zijn hoofd op mijn schouder O+ O+
Ja, ze is bijna overal zo snel in.. nu nog in zindelijk worden :+
Nadeel is wel dat ik dus nu voor een bed moet gaan kijken waar de meeste monsters pas minimaal zo’n 8 maanden later naartoe verhuizen. En ze is een enorme draaikont in bed, dus ook voor een zacht kleed voor wanneer ze eruit dondert :+

En als je nou een kussen onder zijn matrasje bij het hoofdeinde legt? Werkte bij het spook best goed toen haar neus dichtzat..
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_182036381
Wow dat spookje!!
Kevin klimt ook overal op, maar gelukkig niet uit zijn bed. Ik zou echt niet weten hoe je dat moet oplossen!

Zowel tandenpoetsen als luiers verschonen is een gevecht hier, maar ik ben in dat gevecht inmiddels bedreven geworden.

Verkoudheid check. Zure luiers check. Chagrijnige dreumes check.volgens mij zijn er vier tanden op komst. Aan de linker kant zit een hele grote bult.
  donderdag 20 september 2018 @ 22:14:06 #38
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_182036442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:09 schreef Adrian4 het volgende:
Wow dat spookje!!
Kevin klimt ook overal op, maar gelukkig niet uit zijn bed. Ik zou echt niet weten hoe je dat moet oplossen!

Zowel tandenpoetsen als luiers verschonen is een gevecht hier, maar ik ben in dat gevecht inmiddels bedreven geworden.

Verkoudheid check. Zure luiers check. Chagrijnige dreumes check.volgens mij zijn er vier tanden op komst. Aan de linker kant zit een hele grote bult.
Dichttimmeren en voeren door de tralies van het ledikant was m’n eerste ingeving :@

Tandenpoetsen is hier vooral een gevecht omdat ze het zelf wil doen, de tandpasta vind ze zo lekker dat ze die er gelijk af eet, :')

Zure luiers ook hier.. voor het eerst een schraal spookje. Heb de calendula billencreme van Weleda ervoor gekocht en oliedoekjes, omdat ik niet met de gewone sensitive billendoekjes mag vegen.. maar het spul werkt goed :Y
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_182036838
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:07 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Ja, ze is bijna overal zo snel in.. nu nog in zindelijk worden :+
Nadeel is wel dat ik dus nu voor een bed moet gaan kijken waar de meeste monsters pas minimaal zo’n 8 maanden later naartoe verhuizen. En ze is een enorme draaikont in bed, dus ook voor een zacht kleed voor wanneer ze eruit dondert :+

En als je nou een kussen onder zijn matrasje bij het hoofdeinde legt? Werkte bij het spook best goed toen haar neus dichtzat..
Zindelijk zou mooi zijn haha! Draagt ze een slaapzak in bed? Klimmen lijkt me dan een stuk moeilijker. Is het dan juist gevaarlijk?
Bedankt voor de tip!
Fijn dat het werkt! Hoeveel tandjes heeft ze?

Adrian: Hopelijk komen daar ook snel de tandjes door.

Hier 7 tanden en onder komt de 8e door. Verder voel ik overal bulten maar Fitz vindt het verschrikkelijk als ik probeer te kijken/voelen. Hij laat het met niet toe :{
  donderdag 20 september 2018 @ 22:52:33 #40
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_182037333
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:31 schreef Memoru het volgende:

[..]

Zindelijk zou mooi zijn haha! Draagt ze een slaapzak in bed? Klimmen lijkt me dan een stuk moeilijker. Is het dan juist gevaarlijk?
Bedankt voor de tip!
Fijn dat het werkt! Hoeveel tandjes heeft ze?

Adrian: Hopelijk komen daar ook snel de tandjes door.

Hier 7 tanden en onder komt de 8e door. Verder voel ik overal bulten maar Fitz vindt het verschrikkelijk als ik probeer te kijken/voelen. Hij laat het met niet toe :{
Ik neem dr soms al mee naar de wc als ik ga, dat vind ze wel interessant. Dr vagina is ook heel interessant om naar te kijken als ik haar luier verschoon, dus ik hoop er toch over niet al te lange tijd aan te kunnen beginnen..

Ze heeft nu 6 tanden, en volgens mij zijn er wat kiesjes op komst, samen met een hoektand onder.. maar echt goed in haar mond kijken laat ze niet toe. Ze kijkt liever in de mijne :')
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  vrijdag 21 september 2018 @ 05:14:36 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182040388
GvE, hier ook een vroege uitbedklimmer. Een slaapzak heeft het proces hier wel een tijdje vertraagd, en toen hij er ook met slaapzak en al uit kon klimmen heb ik de matras in het bedje op de grond gelegd (met lattenbodem en al). Was een tip van hier ooit, het heeft hem ongeveer 2 maanden lang tegen gehouden ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 21-09-2018 05:19:56 ]
KuikenGuppy
  vrijdag 21 september 2018 @ 05:26:49 #42
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182040530
Jij bent ook vroeg op, Burdie..

Hier werkt een slaapzak gelukkig nog. Was wel spannend met de hittegolf toen ze alleen in een luiertje sliep, maar met op tijd er heen gaan is het gelukkig goed gegaan.

Ik ben al vanaf 03.20u wakker :O
LA :+vond dat het ochtend was en om 5u heb ik het terugleggen opgegeven en zijn we maar opgestaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sylver_ op 21-09-2018 05:38:31 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182041211
Oef dat is een korte nachts Sylver, sterkte vandaag c_/

Fijn om wat herkenbaars te lezen over die tanden... Kroket heeft ook veel last er van, tandenpoetsen is een drama. Plus weer elke nacht wakker en huilen. Er zijn weer 2 kiezen door dus ik hoop dat het nu weer even rustig is.
De score hier is 5 tanden en 4 kiezen :)
pi_182041217
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:00 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Hihi, Kevin is ook geen Kevin hé
En Willem is ook geen Willem 😋
Oh gelukkig, ik dacht al :{w

:D
  vrijdag 21 september 2018 @ 07:35:22 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182041316
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 05:26 schreef Sylver_ het volgende:
Jij bent ook vroeg op, Burdie..
Onvrijwillig hoor }:| Gup was aan het spoken.
Jij ook een kort nachtje dus, succes vandaag ;).
KuikenGuppy
pi_182042813
Tandenpoetsen en verschonen gaat hier nog wel (afleiden, afleiden, want leuk vindt 'ie het niet), maar nagels knippen, onmogelijk. Niet als hij moe is, niet als hij slaapt (hij wordt gewoon wakker), niet in bad, gewoon niet. Tips? Of wordt het houdgreep en veel gegil? :9
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:06:15 #47
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_182044108
Een slaapzak werkt niet.. Het spook is de reïncarnatie van Houdini. Hoe ze het doet, doet ze het, maar ze komt eruit. Ook uit de riempjes van de autostoel, zelfs met zo'n vestje als beveiliging waardoor ze het niet meer zou moeten kunnen...

Zal inderdaad eens kijken hoe het bed in elkaar zit als het matrasje op de grond ligt, niet dat ik zo een spook op de grond heb en een matras in het midden van de kamer :')
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_182044844
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:44 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik heb dus nu een leerling die Naut heet. En dan moet ik de hele tijd aan Noud denken. Ik had ook al een keer dat ik in een flits dacht, toen ik hem wilde aanspreken: Eh, heet hij nou echt zo of..? :') .
_O-
pi_182045631
GoodvsEvil, haha jouw Spookje! Jewel is ook zo ondernemend, haar hebben we echter met 15 maanden oververhuisd naar een peuterbed. Vonden we eerst heel erg spannend omdat het slapen heel slecht ging in den ledikant , maar in een peuterbed ging het vele malen beter. Af en toe rent ze er nu s nachts uit om een knuffel uit haar tipi tent te pakken, maar ze kruipt er ook altijd weer netjes in (tegen alle verwachtingen in overigens, ik heb de babyfoon camera nagelbijtend in de gaten gehouden die eerste tijd :') ). Misschien is jouw Spookje ook al toe aan een peuterbed?

RF, oh nee met zn allen ziek :o heel veel beterschap voor jullie allemaal!

Flav, wat fijn dat de vakantie lekker was en dat de terugreis goed ging met Boris!

Tolstoi, ja dat is met ouders erbij, en ze vond het geweldig! Ze is 22 maanden :)
Jouw Simon hahaha, heel handig idd O+

Ik lees over verkoudheden, beterschap voor de ongelukkigen! En korte nachten wegens meerdere spookjes :{ doorkomende tandjes en bijkomende ellende ;( sterkte voor wie het nodig heeft! :*
  vrijdag 21 september 2018 @ 13:08:36 #50
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_182045989
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:41 schreef Schanu het volgende:
GoodvsEvil, haha jouw Spookje! Jewel is ook zo ondernemend, haar hebben we echter met 15 maanden oververhuisd naar een peuterbed. Vonden we eerst heel erg spannend omdat het slapen heel slecht ging in den ledikant , maar in een peuterbed ging het vele malen beter. Af en toe rent ze er nu s nachts uit om een knuffel uit haar tipi tent te pakken, maar ze kruipt er ook altijd weer netjes in (tegen alle verwachtingen in overigens, ik heb de babyfoon camera nagelbijtend in de gaten gehouden die eerste tijd :') ). Misschien is jouw Spookje ook al toe aan een peuterbed?

RF, oh nee met zn allen ziek :o heel veel beterschap voor jullie allemaal!

Flav, wat fijn dat de vakantie lekker was en dat de terugreis goed ging met Boris!

Tolstoi, ja dat is met ouders erbij, en ze vond het geweldig! Ze is 22 maanden :)
Jouw Simon hahaha, heel handig idd O+

Ik lees over verkoudheden, beterschap voor de ongelukkigen! En korte nachten wegens meerdere spookjes :{ doorkomende tandjes en bijkomende ellende ;( sterkte voor wie het nodig heeft! :*
Ja, zodra mijn ouders terug zijn van vakantie kan opa mooi met zijn grote auto meerijden naar de Ikea. Tijd voor een nieuw bed en een zacht kleed erbij. Nog maar 5 dagen/nachten door zien te komen :Y)
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_182046844
Oei gve, wat akelig zo uit bed vallen. Hier heb ik dr ook al een keer tegen het bed op zien klimmen op de babyfoon, gelukkig kwam ze nog niet zover, maar ik dacht wel even jeetje straks is het bed niet meer veilig en dan!?
Idd een peuterbedje met bedrekje denk ik, de mijne rolt iig alle kanten op in haar slaap.

Wat een nachten hier zeg, volgens mij hadden de dreumessen een complot. Het inslapen ‘s avonds gaat echter een stuk beter, alleen lijkt er nu iets anders aan de hand. Dinsdag had ze wat uitslag op dr gezichtje, Woensdag had ze wat verhoging; afgelopen nacht is ze heel vaak jengelig wakker geworden en niets was goed. Wij hebben dus ook een drama nacht achter de rug en nu overdag is het niet veel beter. Ze is enorm moe maar moest steeds huilen waardoor ze niet in slaap viel. Nu zit ik al een half uur met haar op mijn arm en lijkt ze bijna iets dieper te slapen. Ik zit hopelijk nog een tijdje met haar op ons bed; gun haar even een goede slaap. En als ze het toelaat dat ik haar neerleg kan ik mss nog even meedoen. :O
Ik dacht mss tandjes maar kan nog niets ontdekken in haar mondje.
pi_182048412
Een complot tussen de dreumesen :o :o :o :o
Ben ik blij dat Simon die memo niet ontvangen heeft, want hij heeft weer eens een nachtje doorgeslapen *O*

Voor alle slechte nachten :* en veel c_/ c_/ voor vandaag!!!

Straks even verder bijlezen
pi_182049948
Hier hadden we gisteren de eerste losse stapjes *O* en meteen daarna weer n goede nacht ^O^ wie weet lag hij er de afgelopen nachten wakker van dat hij niet kon lopen _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 21 september 2018 @ 17:40:01 #54
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182050700
Volgens mij kunnen doorkomende tanden ook al pijn doen bij het omhoog komen als je het nog niet ziet. Dat is tenminste waarom ik bij al het ongemak de tandjes de schuld geef.

LDG wat tof losse stapjes *O* .

Verder vind ik het gezellig dat de koffieclub zo groot is her. Toch nog een kliekje c_/ . Al ga ik dadelijk aan de wijn >:O .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182051209
Maar ik drink geen koffie, nu voel ik me een beetje buitengesloten :'(

Overigens zou het wel handig zijn als ik koffie lekker zou vinden, qua nachten zou ik wel blij zijn weer thuis te zijn. Ik word nu weer van elk geluidje wakker met twee kinderen naast me ipv door een babyfoon die pas bij meerdere geluidjes aan slaat. En dat nog afgezien van de echte onderbrekingen. Gisteren zijn onze twee directe buren na een drama nacht gelijk naar huis gegaan ;)

Eerste losse stapjes voor mini LDG *O* dat durven ze hier nog niet.

Lijkt me een goed idee om een nieuw bed te halen GvE. Dat hebben wij hier ook gedaan toen peuter zich eroverheen gooide. Maar die is niet zo avontuurlijk aangelegd dus was pas bij 2,5. Ik verwacht dat we het bij de meiden over een paar maanden al moeten doen, die klimmen overal op en hebben ook iemand waar ze graag naar toe willen (al valt dat nu nog wel mee).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 21 september 2018 @ 18:27:55 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182051403
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:06 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Een slaapzak werkt niet.. Het spook is de reïncarnatie van Houdini. Hoe ze het doet, doet ze het, maar ze komt eruit. Ook uit de riempjes van de autostoel, zelfs met zo'n vestje als beveiliging waardoor ze het niet meer zou moeten kunnen...

Zal inderdaad eens kijken hoe het bed in elkaar zit als het matrasje op de grond ligt, niet dat ik zo een spook op de grond heb en een matras in het midden van de kamer :')
Slaapzak achterstevoren al geprobeerd? En/of de rits vast zetten met een veiligheidsspeld?
Gup is ook redelijk Houdini, I feel you :'). Voor de autogordel hebben we trouwens met deze clip nog maar één geslaagde loswurmpoging gehad:

KuikenGuppy
pi_182051704
Hier wordt echt nog niet gestapt :{w
Zodra ik zijn handen pak laat hij zich op zijn knieeen of kont zakken.
Geprobeerd met eten, want hij is een snoepkont, kreeg ik 2 stapjes en toen liet hij zich weer vallen.
Maar achter het wagentje gaat hij als een tiet :D
pi_182052057
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Slaapzak achterstevoren al geprobeerd? En/of de rits vast zetten met een veiligheidsspeld?
Gup is ook redelijk Houdini, I feel you :'). Voor de autogordel hebben we trouwens met deze clip nog maar één geslaagde loswurmpoging gehad:

[ afbeelding ]
Wat een briljante oplossing! Hoe heten die clips? Ga ik hier ook meteen halen voor Jewel, die wurmt zich er altijd half uit en begint dan te brullen omdat ze niet meer lekker zit :')
  vrijdag 21 september 2018 @ 19:39:02 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182052647
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:06 schreef Schanu het volgende:

[..]

Wat een briljante oplossing! Hoe heten die clips? Ga ik hier ook meteen halen voor Jewel, die wurmt zich er altijd half uit en begint dan te brullen omdat ze niet meer lekker zit :')
A3 gordelclips :) niet duur ook!
KuikenGuppy
pi_182052859
Die gordelclips zijn toch verboden? Of zijn dat weer andere?
  vrijdag 21 september 2018 @ 19:52:16 #61
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_182052980
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Slaapzak achterstevoren al geprobeerd? En/of de rits vast zetten met een veiligheidsspeld?
Gup is ook redelijk Houdini, I feel you :'). Voor de autogordel hebben we trouwens met deze clip nog maar één geslaagde loswurmpoging gehad:

[ afbeelding ]
De rits is het probleem niet.. Die zit netjes dicht.. Ze wurmt haar armen eruit en trekt hem dan gewoon helemaal uit. Dit doet ze ook met hemdjes en rompers enzo. Kleine nudist.

Over die clip heb ik dus juist weer gelezen dat het gevaarlijk was, wanneer je een ongeluk krijgt dit het borstbeen ofzo kan breken.. Daarom toen zo'n hesje gekocht voor ¤40, die ervoor zorgt dat haar armpjes er niet meer onderdoor zouden moeten kunnen.

Het spook kan dat dus wel. }:|
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_182053939
Niet dat t mij uitmaakt, vervoer mn zoon in een mercedes uit 78. Maar wat kan gebeuren bij een crash als die naar voren klapt met zn hoofd dat deze A3 clip zn keel te pakken krijgt. Zeg niet dat t gebeurt, maar dat ding kan die raken, het klikmechanisme niet. Maarja, helemaal geen gordel om omdat die zichzelf eruit heeft geworsteld is natuurlijk nog minder succesvol eindverhaal.
pi_182077122
Vreemd dat die gordelclips gewoon verkocht mogen worden als het zo gevaarlijk is? Of is het vergeleken met idd los in het stoeltje zitten.
In de maxicosi (3-puntsgordel) heeft ze het wel eens voor elkaar gekregen en zijn we meteen gestopt. In de vervolgstoel (5-puntsgordel) die we sinds kort in de ene auto hebben gestaan nog niet.

Kapitein met de eerst stapjes, lijkt me zo tof om te zien!
Hier is ze al geruime tijd flink aan het oefenen en het wordt zeker steeds stabieler. Maar het lijkt alsof N pas dingen doet op het moment dat ze het echt al goed kan, waardoor ze niet vroeg is maar het wel meteen heel stabiel en bijna zonder problemen/omvallen lukt. (Of doen alle baby’s / dreumessen dat? :D )
pi_182078606
Nolita, hier wordt juist alles heel yolo en met gevaar voor eigen voortanden vol overgave geprobeerd _O- ook al kan hij het niet eens bijna
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182081235
LDG, ook al eerste stapjes, leuk! En nog met gevaar voor eigen tanden :X , dat vind ik nog wel lastig te dealen, dat ze geen gevaar zien (of papa en mama juist teveel gevaar overal zien :+ ).

Simon loopt nu echt al stukken los rond, kan ook al van richting veranderen of even stoppen als ie zijn evenwicht dreigt te verliezen. En soms valt ie keihard op zijn billen of voorover, maar dan vangt ie zich wel met zijn armpjes op. Het is zo leuk om te zien, van de eerste wiebelige stapjes, naar al lopen van de bank naar de kast, of van de bank naar 1 van ons.
Het allermooiste is nog het trotse en blije gezicht dat ie erbij heeft O+ O+ O+ O+ O+ O+

GvE, dat klinkt als een echte Houdini, een slaapzak uit kunnen doen zonder de rits te gebruiken. Op een bepaalde manier kun je daar ook nog wel bewondering voor opbrengen, die inventiviteit O+ :P :D

Vervolg autostoeltje is hier nog wel een bevalling, zal het autostoeltjes topic eens goed gaan doorspitten en wat tests erop naslaan.
pi_182081368
Gister waren we bij de bieb voor een feestje vanwege 10 jaar Boekstart. Zo leuk om te zien hoe Simon onbevangen rondkruipt, loopt en andere kindjes benadert. En alle boeken uit de kasten haalt om ze er vervolgens weer op een andere plek in te zetten O+
Als cadeautje kreeg hij nog een klein tijgertje, dus nu loopt ie de hele tijd met dat ding rond te grommen _O- _O- _O-

Vannacht wel een kleine meltdown bij mij. Na 45 minuten proberen rond 2 uur 's nachts wilde hij nog niet slapen/terug in bed. Ik was helemaal op en verloor een beetje mijn geduld, dus ben huilend weggelopen. Gelukkig lukte het manlief om hem alsnog weer in bed te krijgen.
Soms ben ik zo toe aan gewoon echt consequent doorslapen ipv af en toe een nachtje :'( :Z :O c_/
pi_182084065
GvE: Oh jaa geslachtsdeel is hier ook heel interessant :') Maar hier zie ik het nog niet snel gebeuren dat ie zindelijk wordt. Hij praat nog niet echt... Wel brabbelen. Nog ff volhouden en dan een mooi nieuw bed ^O^ Wat een ontzettend slim kind heb jij B-)

Sylv + Fazz +Burdie +Nolita: Jammer van jullie korte nachten gisteren c_/

LDG: Goedzoo Kapitein! Super tof!

Toi: Helaas kan je het vallen niet tegenhouden. Fitz loopt nu 2 maanden en valt nu alleen nog maar op zn billen :D
Wat leuk in de bieb en van die tijger :D :D
Ahh toii* Geeft denkbeeldige knuffel* te weinig slaap kan zoveel met je doen. En dan geeft het echt niet dat het even moeilijk was. Gelukkig kan je goed op je man steunen.

Tand #8 is door! Alleen voelde als het goed is ook 2 kiezen doorkomen. Fitz wil alleen maar in de draagdoek slapen of in mijn armen (inc. rondlopen). Zo lastig om hem dan weer in bed te leggen
pi_182088870
Go kapitein B-)

Hier wordt sinds 2 dagen ook echt gestapt aan de hand. Voorheen liet hij zich steeds op zijn kont of knieeen zakken als ik zijn handen pakte.
Hoe harder wij hem aanmoedigen hoe harder hij begint te lopen, uiteraard alles met een big smile.
Hij stapte zelfs 2 stapjes terwijl ik maar 1 handje vast had, daarna maakt hij een mooie pirouette en ving ik hem op voordat hij een faceplant maakte _O-
pi_182088942
Ik geloof dat kaptein weeeeer oorontsteking heeft }:| vorige keer is nog geen maand geleden. Hij is al twee dagen hangerig, huilerig, krijst bij t neerleggen en zit nu driftig zn eigen oren te aaien ( _O- O+)

Wordt de vierde keer in iets meer dan n jaar.. Misschien toch eens buisjes overwegen :{
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182091879
Ach, LDG, wat sneu weer voor de kapitein. Beterschap :*
  zondag 23 september 2018 @ 21:27:31 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182091982
Inderdaad sneu! Stop je hem wel lekker vol met paracetamol?

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:25 schreef Memoru het volgende:
<knip>
Fitz
<knip>
Oh O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182092841
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:47 schreef Skittles het volgende:
Die gordelclips zijn toch verboden? Of zijn dat weer andere?
Voor zo ver ik weet raden ze die inderdaad af. Ik denk dat er wel verschil in zit als je ze vooruit of achteruit gebruikt.
Ik kwam er laatst na een stukje over de snelweg achter dat S zich los had gewurmd, terwijl ik de gordels echt niet strakker kreeg. Hij zit achteruit dus ik ga me toch maar eens verdiepen un zulke klipjes :S
pi_182093106
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:52 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

De rits is het probleem niet.. Die zit netjes dicht.. Ze wurmt haar armen eruit en trekt hem dan gewoon helemaal uit. Dit doet ze ook met hemdjes en rompers enzo. Kleine nudist.

Over die clip heb ik dus juist weer gelezen dat het gevaarlijk was, wanneer je een ongeluk krijgt dit het borstbeen ofzo kan breken.. Daarom toen zo'n hesje gekocht voor ¤40, die ervoor zorgt dat haar armpjes er niet meer onderdoor zouden moeten kunnen.

Het spook kan dat dus wel. }:|
Ductape ^O^
pi_182093566
Ldg yolo,hihi toch heel anders dan. Balen van de oorontsteking zeg, beterschap!

Tolstoi, ik zou ook een meltdown hebben hoor. Gaf jij ook bv, en nog steeds?
Hier drinkt N in de ochtend na het wakker worden; avond rond 20:00 ( al was ze vandaag enorm moe vlak na het eten dus heb haar zonder in bed gelegd, ze drinkt op dit moment). Maar ze wordt ‘s nachts dus altijd nog 1-2 keer wakker. De eerste keer voed ik haar en leg ik haar terug in eigen bed; de tweede keer komt ze tussen ons in liggen en slaapt dan verder. Ik zou dit graag willen doorbreken, maar dat betekent een periode nog minder slaap. Over een paar weken hebben we een weekje vrij, wellicht dan proberen..en ergens hoop ik ook dat die nachtvoeding plots verdwijnt en ze vanzelf gaat doorslapen. Wishfull thinking wss?

Memoru WoW wat gaat ie hard! Al 2 maanden lopen en 8 tanden!
pi_182096524
Pff alweer wakker sinds 2:30. ik wil slapen maar Fitz vindt het wel gezellig |:(
pi_182097779
Ik ben zojuist naar even bij Boris gaan kijken.
Gisteren om kwart over 6 in bed gelegd en tot op heden nog geen kick gehoord.
Hij maakte gelukkig geluid toen ik om de deur keek :@
Hij moet duidelijk bijkomen van de vakantie.
  maandag 24 september 2018 @ 08:38:50 #77
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182097815
Maar Memoru heb je hem nou serieus Fitz genoemd? Naar Fitzgerald Thomas Grant III? Indien ja: *; . Indien nee: sorry voor mij fandom :@ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182100122
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 07:11 schreef Fazzoletti het volgende:
Oef dat is een korte nachts Sylver, sterkte vandaag c_/

Fijn om wat herkenbaars te lezen over die tanden... Kroket heeft ook veel last er van, tandenpoetsen is een drama. Plus weer elke nacht wakker en huilen. Er zijn weer 2 kiezen door dus ik hoop dat het nu weer even rustig is.
De score hier is 5 tanden en 4 kiezen :)
Bij ons was het ook bal afgelopen twee weken, Maar nu is het weer even rustig. Jij en ik hebben dus een kroket en een ijsje. Vast exemplarisch voor wat we in onze kinderen stoppen. *) .

Maar goed, dat Ysje van mij is echt een ondeugende aan het worden. Hij heeft er enorme lol bij ook. Overal op klimmen, steeds de afstandbediening proberen te pakken, expres speelgoed onder de bank verstoppen (dan gaat hij daarna plat op z'n buik liggen en liggen gebaren en schreeuwen en dan word ik geacht direct in actie te komen om het weer tevoorschijn te toveren) of achter de verwarming. Gisteren hebben we aan het einde van de dag een halve bak aan blokjes, puzzelstukjes en aanverwante zaken uit de verwarming gehaald. De boeken in de boekenkast zijn ook niet veilig, al zet hij ze tegenwoordig wel zelf netjes weer terug. _O_ .

Gisterochtend had ik maar een klimparcours voor hem gemaakt in de woonkamer. Vond hij heel tof. Z'n zus had een dagje de blues, die wilde alleen maar filmpjes kijken en zielig doen. Was best een goede combinatie. _O- .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182103844
GvE, is het niet mogelijk om een slaapzak met een kleinere hals te kopen? Wij hadden er een paar van de prenatal met zo'n kleine hals dat ik mij niet kan voorstellen dat zelfs de echte Houdini zich via die opening zou kunnen bevrijden :')

En die clips, jeetje nu ga ik alsnog twijfelen.. Ik snap het idee van een botsing en dan tegen die clip aankomen. Maar een dreumes die maar voor de helft vastzit omdat ze er steevast een arm, of erger nog 2, uit weet te wurmen vind ik zo mogelijk nog veel gevaarlijker. Dan klapt haar bovenlijfje naar voren en kan ze haar gehele bekken breken lijkt mij, of erger dan wordt ze volledig uit het stoeltje geslingerd met alle mogelijke gevolgen van dien ;( Brr alleen al de gedachte..

Nolita, die van mij oefent dingen meestal net zo lang tot ze ze kan, al deed ze laatst wel opeens een dansje op een liedje wat ik haar al talloze keren had voorgedaan maar waarbij ze steeds weigerde om mee te doen. Blijkt ze opeens het hele dansje te kunnen zonder te oefenen, raar kind :')

Tolstoi, de knappe Simon! En heerlijk ja zo'n trots koppie er dan bij, mag hij ook terecht trots op zijn (en jullie ook)!

Memoru, wat goed van tand nummer 8 die door is! Benieuwd of de kiesjes nu idd ook snel zullen volgen. En wat vervelend van het alleen maar willen slapen in de draagdoek of in je armen, is dat nu door de tandjes of altijd al zo geweest?

Flav, nog een stappende (en heel goed slapende) dreumes, wat knap!

LDG, arme Kapitein met weer een oorontsteking, heel veel beterschap! Wat zegt de arts ervan? Jewel heeft ook zo vaak oorontstekingen gehad, bij haar blijft het dan zo lang doorgaan dat ze uiteindelijk steeds een kuurtje moest krijgen om erover heen te komen. Bij de laatste kuur heeft de arts aangegeven dat de volgende ontsteking een doorverwijzing naar de KNO arts op zal leveren omdat ze voor haar leeftijd eigenlijk al teveel ab heeft gehad en anders resistent kan worden. Dat dreigement bleek overigens voldoende, nu al zo'n half jaar oorontstekingsvrij :')

Franny, die klimparcours, heel veel O+ O+ Je brengt me wel op ideeën! :D

Hier heeft Jewel opeens weer wat slechtere nachten. Vanmorgen al heel vroeg wakker, avonden daarvoor niet naar bed willen en steeds weer huilen. Ze heeft een nieuw trucje ontdekt, heel hard auw roepen in bed en dan komt één van de mama's wel aangehold |:( Nu dus niet meer, maar wel lastig omdat het een inschatting blijft of ze niet echt pijn heeft (daar poepen haar pijn doet en het kan zijn dat ze op zo'n moment bijvoorbeeld heeft gepoept en daadwerkelijk pijn heeft). Die dreumesen weten het de ouders soms wel heel moeilijk te maken :')
pi_182104375
Flav: Ahh gelukkig dat hij t nog doet! Hij had blijkbaar zijn slaap echt nodig O+
Lemijn: O+ O+ O+ Had gekund maar heb "Fitz" eigenlijk naar een andere tv-serie personage vernoemd ;)
Franny: Wat een geweldig parcour! Kijk m stralen :D
LDG: Aww arme kapitein! Weet je inmiddels wat meer?

Schanu: Ahh lastig is dat dat ze op die manier aandacht zoekt. Moeilijk inschatten idd :?
  maandag 24 september 2018 @ 16:29:21 #81
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182105858
Dat klimparcours _O_ . Klom hij ook op zijn zus?
Dingen onder de bank gooien en dan hard lachend op zijn buik ernaar liggen kijken is hier ook favoriet.

Jacob is solidair met de slechte slapers en ik snap niet zo goed waarom. Dat maakt het wel lastig om het goede te doen (goed als in zorgen dat we allebei toch zoveel mogelijk slapen). Begin van de nacht krijg ik hem meestal niet meer in zijn eigen bed en neem ik hem mee naar mij, maar vanmorgen om half 6 begon hij blij kletsend over me heen te klimmen toen ik hem na een hele poos dingen proberen maar in zijn eigen bed kieperde ging hij lekker liggen en slapen. Echt hoor, dreumesen, ik vind ze raadselachtig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182111854
Dat klimparcours :D dat ga ik hier ook n keer doen O+ kaptein gaat ook steeds zo hoog/schuin mogelijk, bengelend aan een arm of een been :')

Hij heeft idd weer oorontsteking }:| gelukkig nog niet heel erg nog, dus nog even proberen om t met paracetamol weer weg te krijgen (al kreeg ie de vorige keer dat we dat deden n dikke dubbele middenoorontsteking :X). Doorverwijzing naar de kno gekregen om t eens te laten bekijken. Of ik buisjes wil laten doen weet ik niet, die groeien er dan steeds uit en moet je steeds opnieuw narcose om ze terug te laten zetten. Hopelijk gaan ze goed op zoek naar de oorzaak en doen ze niet alleen een oplossing voor de symptomen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182112147
Sow wat een lange slaap flav! Lekker hoor! Hoelaat werd hij uiteindelijk wakker?

Leuk franny zo’n klimparcours. Blijft Y niet op al die spullen klimmen nu? N zou het tof vinden!

Schanu, oei niet handig als ze je voor de gek gaan houden met pijn nee. Op betere nachten!

Memoru ik denk aan pretty little liars bij fitz :D

Die Jacob toch, je hoeft niet solidair te zijn hoor!

Ik had vandaag voor het eerst dat ik thuis kwam (18:30) en N al in bed lag :o . Ze bleek enorm moe dus vriend zag geen andere optie en heeft zelfs het hele ritueel overgeslagen. Ze sliep net en werd een half uur later huilend wakker. Na een voeding kon ik haar weer terug in bed leggen. Gelukkig dus nog wel éven kunnen knuffelen. Verder ben ik benieuwd wat dat voor de rest van de nacht gaat betekenen.
pi_182120877
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:53 schreef Nolita het volgende:

Leuk franny zo’n klimparcours. Blijft Y niet op al die spullen klimmen nu? N zou het tof vinden!
Nee, dat valt mee. Die hutkoffer is te hoog om erop te klimmen als er niets voor staat. Dat ikea trapje stond eerst bij de boekenkast, tot hij er een paar keer was opgeklommen om luid lachend boeken naar beneden te staan keilen. Dus die staat daar maar niet meer.

Leuke leeftijd hoor, je moet ze gewoon altijd in de gaten houden }:| .

Lemijn, je nachten klinken behoorlijk pittig. Trek je het een beetje, ook in combi met werk?
Ik ben nu voor de tweede keer sinds de zomervakantie niet lekker/ziek. Twee weken geleden had ik enorm last van mijn keel, en nu hing ik de hele nacht boven de toiletpot. De rest van het gezin markeert niets en staat vrolijk en vol energie op. Ik vrees dat ze dat allemaal van mij inpikken of zo.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:47:47 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182123733
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:42 schreef Franny_G het volgende:
Lemijn, je nachten klinken behoorlijk pittig. Trek je het een beetje, ook in combi met werk?
Ik ben nu voor de tweede keer sinds de zomervakantie niet lekker/ziek. Twee weken geleden had ik enorm last van mijn keel, en nu hing ik de hele nacht boven de toiletpot. De rest van het gezin markeert niets en staat vrolijk en vol energie op. Ik vrees dat ze dat allemaal van mij inpikken of zo.
Wat vervelend dat je ziek bent. Ik vrees wat dat betreft wel een beetje voor de komende maanden, Jacob pikt alles op van de creche en ik ben normaal gesproken wel tegen vrij veel bestand, maar met slaapgebrek komt het toch wat harder aan allemaal ben ik bang.

Ja, ik trek het wel hoor. Werken gaat goed, maar dat geef ik ook wel prioriteit door nog steeds soms op vrije dage ook een dutje te doen en weinig wilde avonden te hebben. En tja, je kan meer dan je denkt he?
We zijn nu op vakantie, en kwamen rond 11 uur mensen tegen die nog in pyjama waren. Eerst dacht ik 'oh ja, dat kan zonder kinderen' en vrij snel daarna 'maar met is veel leuker *) '. En vannacht had ik 9 uur slaap met 2 drink- en teruglegonderbrekingen, ik was helemaal duf ervan vanmorgen :') .

Plaatjes ter illustratie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182131773
Lemijn, wat een prachtige foto, die strandfoto O+

Even een korte vraag voor ik helemaal kapot mijn bed induik:

Hoe snel/vaak geven jullie paracetamol aan jullie dreumesen?
Gisteravond/nacht was het een fijn krijsfestijn, geen idee wat er aan de hand was }:| . Misschien tandjes, misschien iets anders. Uiteindelijk hebben we maar een pcm gegeven, maar ik twijfel altijd zo daarover, omdat ik ook niet onnodig en te vaak die dingen wil geven.

Trusten allemaal :O :Z :O :Z
pi_182137733
In jouw voorbeeld zou ik het ook geven, Tolstoi. Als ik het niet meer weet en vermoed dat het misschien toch pijn is, probeer ik het gewoon.
Hielp het trouwens? En ging deze nacht beter?

Fijne vakantie, Lemijn! Zo leuk om Jacob te zien O+
Vindt hij het strand leuk?

Leuk idee Franny, zo'n MonkeyTown in de huiskamer!
Zo schattig hoe blij Ysje ook kijkt :D O+

Ldg, oorontsteking is zo naar :{
Gaat het al weer beter met hem?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182138216
Ik geef vrijwel nooit paracetamol, maar als ik vermoed dat hij pijn heeft krijgt 'ie er gewoon eentje. Kan geen kwaad. ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 26 september 2018 @ 08:16:36 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182138239
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:25 schreef Memoru het volgende:
Lemijn: O+ O+ O+ Had gekund maar heb "Fitz" eigenlijk naar een andere tv-serie personage vernoemd ;)
PLL of Scandal?
KuikenGuppy
pi_182138260
@tolstoi. Wbt paracetamol, kaptein kan vrij duidelijk met huilen laten merken of iets pijn of ander ongenoegen is. Als hij pijn heeft en dat na een half uurtje knuffelen ect nog zo is dan poppen we er een pcm in.

Hij vind die zetpillen overigens vreselijk en probeert ze er altijd weer meteen terug uit te kakken 8)7 :') dus tis altijd wel even n onderneming hier.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 26 september 2018 @ 08:44:52 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182138394
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 08:21 schreef littledrummergirl het volgende:
@tolstoi. Wbt paracetamol, kaptein kan vrij duidelijk met huilen laten merken of iets pijn of ander ongenoegen is. Als hij pijn heeft en dat na een half uurtje knuffelen ect nog zo is dan poppen we er een pcm in.

Hij vind die zetpillen overigens vreselijk en probeert ze er altijd weer meteen terug uit te kakken 8)7 :') dus tis altijd wel even n onderneming hier.
Waarom geef je dan geen kauwtablet?
KuikenGuppy
pi_182138455
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 08:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waarom geef je dan geen kauwtablet?
wist niet dat dat al kon :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182138485
Er is ook vloeibare paracetamol, maar dat zou ik niet geven na het tandenpoetsen, zoete zooi :D
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 26 september 2018 @ 08:59:00 #94
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182138517
Lemijn, wat een slimme! Dat hij zelf door had dat beentjes eerst beter ging! En wat een heerlijke strandfoto O+

Tolstoi: als Muppet blijft huilen, troosten of schommelen niet helpt of ze dan na een half uur weer opnieuw begint en echt pijn lijkt te hebben, geven wij wel een pcm. Hier is dat net als bij ldg wel een uitdaging en ook dagen erna vertrouwt ze ons niet bij het luier verschonen.
Maar: ze heeft nu al weken last van tanden (denk ik). Elke nacht is het nu raak, waarbij ze minstens 4x volledig in paniek lijkt te zijn. Troosten helpt niet meteen: ze blijft huilen en niets is goed, tot ze 20 minuten later opeens stopt en weer verder slaapt. Op een slechte nacht herhaalt dit zich elk (half) uur :O Maar nu geven we geen pcm, omdat we dat dan elke avond zouden kunnen/moeten doen en dat voelt ook niet goed. Sommige nachten denken we ook dat ze ons voor de gek houdt en de aandacht wel fijn vindt. :N Lastig inschatten dus, maar zo af en toe als ze echt pijn lijkt te hebben, kan het heus geen kwaad.

Een tijdje terug ging het hier over gillen.. Wat was ookalweer de conclusie? Muppet heeft het nu ook ontdekt: harder dan je uit zo'n lijfje zou verwachten en zo hoog dat het glas in de kozijnen rinkelt. Negeren? Dan gaat ze nog harder. Boos worden? Dan lacht ze me uit ( }:| ). Is het al te vroeg om haar op de naughty spot te zetten? Bij voorkeur aan de andere kant van de straat? O-)
pi_182138796
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 08:55 schreef Messina het volgende:
Er is ook vloeibare paracetamol, maar dat zou ik niet geven na het tandenpoetsen, zoete zooi :D
tandenpoetsen, dat vergeet ik zo vaak :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182138832
Wij hebben vergelijkbare nachten nu stroop.. De eerste paar uur lukt t slapen wel, maar tussen 12 en 6 is het regelmatig keihard krijsend wakker worden en n soort paniek tot hij vlakbij ons is. We hebben m n aantal nachten tussen ons in gehad (dan wordt ie ook wel af en toe huilend wakker maar slaapt ie makkelijker verder) en nu maar als noodoplossing t campingbedje op onze kamer gezet. Heeft ie misschien iets meer rust van onze nabijheid. En wij wat minder uitstapjes naar de babykamer. Vannacht werd ie 1 keer wakker en kostte het n half uurtje over zn rug aaien maar hij kon wel weer in zn eigen campingbed doorslapen. Tot half zes :z maar toch :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182139029
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

tandenpoetsen, dat vergeet ik zo vaak :@
Je zult niet de enige zijn ;)
Maar aangezien ik genetisch slechte tanden heb ben ik er wel stipt mee. Hoe goed ik ook poets, spoel en flos... Altijd wel wat met mijn gebit. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182139428
Hoi. Gisteren werd Dirk 1 en zondag hebben we het al gevierd. Er was taart en cadeaus en Dirk vond zijn eigenste dreumesstoel het leukste ooit. Hij is altijd vrolijk, begint steeds meer los te staan en babbelt de oren van ons hoofd. Handjes klappen en dingen wijzen zijn serieuze dingen waar moeilijk bij gekeken moet worden. Slapen is voor kleine baby's dus dat doet hij niet zoveel, en bij tijden vindt hij het helemaal overbodig. Ik heb heel veel zin in het komende jaar en wat ons daarin te beleven staat.
Mijn blije aapje:

Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 26 september 2018 @ 10:30:44 #99
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182139851
Dirk! *O* . Welkom! *O* .

Foto van de stoel graag. Want dat hebben we hier niet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 26 september 2018 @ 10:31:06 #100
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182139859
Welkom Dirk! En nog gefeliciteerd!! *O*
  woensdag 26 september 2018 @ 10:34:54 #101
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182139902
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 08:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

PLL of Scandal?
Het zal dat eerste wel zijn want mijn hints naar het tweede kwamen niet over :N .

Ik ben ook makkelijk met paracetamol hoor. En ik zie ook geen bezwaar tegen het een poosje elke dag geven, als dat elke dag helpt tegen tandenpijn. Hier hielp het alleen niet helaas.

Sylver, Jacob vond het strand de eerste keer niks. Te koud, te winderig, te weids? Geen idee. We gaan het nog een keer proberen.

Diezelfde Jacob staat net als gisterochtend het campingbedje te slopen. Hij lijkt van de ene op de andere dag genoeg te hebben van het 2-3-4-achtige ritme en wil nog maar 1 keer slapen. Even schakelen voor mij dit...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 26 september 2018 @ 10:35:52 #102
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182139918
En hoewel ik iedereen slapende dreumi gun, is het toch een soort geruststelling dat die van jullie ook zo vaak spoken en bij je in bed belanden en op gestoorde tijden aan de dag beginnen en zo. Heel soms denk ik dat het aan mij ligt namelijk oO< .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182140551
T strand is hier een grote hit, een zandbak zover als je kunt kijken O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182140812
Veel plezier nog op vakantie, Lemijn!
Heerlijk dat je nog buiten het hoogseizoen kan.

Welkom Dirk. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182141615
LDG, arme Kapitein weer een oorontsteking. Beterschap! Wel fijn dat jullie een doorverwijzing hebben gekregen maar ik hoop dat ze het inderdaad wel even goed uitzoeken. Als buisjes eruit groeien dan blijf je daar ook mee bezig dus.. Het zouden overigens ook de keel- of neusamandelen nog kunnen zijn heb ik begrepen van iemand, wellicht ook de moeite waard dat ze daar naar kijken. En wat een prachtige foto! O+

Franny, beterschap! Er hangt echt iets in de lucht vrees ik, ik was zelf afgelopen weekend ziek en vrouwlief ook niet fit. Op het werk hoor ik ook van veel zieken. De herfst is duidelijk begonnen.

Lemijn, hopelijk hebben jullie een heerlijke vakantie met veel goede nachten en kom je daar lekker tot rust. Geniet ervan! En wat een mooie foto's O+

Tolstoi, ik geef vrijwel nooit paracetamol eerlijk gezegd, al heb ik dat het 1e jaar wel veelvuldig moeten doen omdat ze bijna nonstop ziek is geweest. Nu doe ik het alleen als ik merk dat ze echt veel pijn heeft, ze vindt het zelf verschrikkelijk om een zetpil te krijgen dus verzet zich er ook flink tegen. Als ze koorts heeft maar verder redelijk te pas is, geef ik niet meteen een pil. Ik laat het dus echt afhangen van de signalen die ze zelf geeft. Soms inderdaad heel lastig om de afweging te maken wanneer wel en wanneer niet, heel herkenbaar.

Ik lees kauwbare en vloeibare paracetamol, dat ik daar zelf nog nooit aan had gedacht :o Ga ik meteen halen deze week.

En dramanachten voor veel mensen lees ik, hopelijk zijn het allemaal kortdurende fases en worden de nachten voor dreumesen en ouders snel weer beter!

Nanuke en Dirk, welkom bij de dreumesen! O+
pi_182143059
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 08:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

PLL of Scandal?
PLL ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lemijn: Mooie foto! Gekke nachten check! Het is hier echt wisselend.. 2 dagen geleden liep ik nog om 5;30 met m rond. Vannacht weer 8 uurtjes. Iedere keer een verassing. Ben er nog niet achter waarom het zo verschilt..

Toi: Als hij pijn heeft en niet rustig is te krijgen. Ik denk 1x per week gemiddeld? Soms weken niet en soms 3/4x per week.
Nanuke: Welkom Dirk! Nog van harte!
LDG: Wowww mooie foto! Wat lijkt het dan al groot! Vervelend van de oorontsteking!

Vandaag naar Ballorig geweest. Vond ie leuk :P Fitz redt alle kanten op en heeft dan wel geen oog meer voor mij ;(
pi_182145743
@schanu, ik vermoed zelf ook iets van amandelen oid. Hij heeft namelijk ook vaak zn mond zo appelig open hangen :') en ademt ook veel door zn mond. Dat kan komen door vergrote amandelen en dat veroorzaakt dan ook vaak oorontsteking.

Maar dat is vooral googlewijsheid, dus we gaan t zien :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182145772
Oh en hoi nanukje en dirk O+ nog gefeliciteerd met de kleine man!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182154925
Gefeliciteerd met Dirk nanuke!!

Ik geef Kevin geen paracetamol meer. Hij reageert er nog al manisch op heb ik het idee. Kan dat? Jammeren van pijn in het bedje 's nachts resulteert na een paracetamol in een 3 uur lang door het huis stuiterende dreumes.
Chamodent lijkt te werken bij tandjespijn. Bumba ook wel.
En knuffelen met mama of grote held papa.
pi_182154989
Wat een warm welkom! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182156351
Gefeliciteerd en welkom Nanuke *O* zo gezellig dat er steeds meer van de oude babyclub deze kant op komen :)

Hier krijgen ze alleen paracetamol als niets lijkt te helpen, ik denk ieder zo'n drie keer tot nu toe. Voor tandjes smeren we dentinox, dat vinden ze ook erg lekker dus gaat makkelijk. Hier lijken eindelijk de eerste kiezen door bij Em, Lala nog niet.

Beterschap LDG! Zijn jullie ook op vakantie?

Lemijn, waar zijn jullie naar toe?

Onze strandfoto's volgen later, zijn ook iets zonniger. We gaan morgen weer naar huis en op het juiste moment want ik kijk wel weer uit naar m'n eigen bed/kamer, 'rustig' eten (ondanks het opruimen er na) en geen noodwasjes meer hoeven doen vanwege dagelijkse poepexplosies die helaas 24 uur per dag voor komen. Maar ze hebben het echt super gehad en ze hebben veel nieuwe dingen geleerd. Beide kunnen nu duidelijk ja knikken (en soms zeggen) en ook "op" zeggen ze nu soms, maar het is vooral opvallend hoeveel ze eigenlijk al begrijpen door te 'antwoorden' op simpele vragen. Alleen dat los lopen hebben ze maar geen zin in...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_182159809
Hoi allemaal :W

Mijm en ik komen hier naartoe verhuizen :)
Fantastische verjaardag vandaag, want hij is ziek :{ gelukkig vieren we het zondag pas!

Om te bewijzen dat hij echt geen baby meer is deed hij gisteren zijn eerste losse stappen *O*

‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182162295
Gefeliciteerd LeSage! Wat is dat snel gegaan!
pi_182162401
Nanuke en LeSage, van harte gefeliciteerd met jullie dreumesen *O* *O* *O* *O*
Wel jammer dat Mijm ziek is, beterschap!
  donderdag 27 september 2018 @ 13:34:14 #115
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182163022
Mijm ook al 1! En Dirk ook!
Gefeliciteerd en welkom dames! *O*

Ik hou van collages, heel tof LeSage O+
Hopelijk is Mijm wel zondag weer helemaal beter, beterschap!

En ik zag nog een blije Dirk O+

Wat een mooie foto, Ldg. Met die wolken en dan zo'n leuk jongetje op de voorgrond O+

Ben ook wel benieuwd naar de zonnige strandfotos van FF.
Tegenwoordig bestaan mijn Fok!dagen vooral uit plaatjes kijken :P

Ella is voor het eerst naar de kapper geweest vanochtend. Geen Haags matje meer :o :+
Ze deed het heel goed, bleef rustig zitten, zelfs bij het föhnen wat ze toch iets minder tof vond. Het snoepje na afloop was wel het hoogtepunt voor haar denk ik :9
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182164225
Gefeliciteerd Nanuke en Lesage *O*

Dreumes en ik maakten vandaag een lekkere wandeling, ik hou van de herfst O+
Alles ruikt nu zo lekker en de bomen worden steeds mooier.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 27 september 2018 @ 20:24:25 #117
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182170619
Gefeliciteerd Mijmpie en welkom LeSage! Hij ziet er al zeer dreumeswaardig uit *O* .

Wat een heerlijke foto Flav! Ik hou ook zo van de herfst. Hoe vond jouwes het wandelen? Ik moet Jacob vaak wel een beetje entertainen op een gegeven moment. Of ik moet gewoon korter wandelen, dat kan ook.

Sylver, de kapper! Heb je voor- en nafoto's? Ik moet er misschien ook aan geloven binnenkort maar ik wil niet. Misschien motiveert beeldmateriaal me.

Oei, die poepexplosies en noodwasjes klinken niet zo denderend, FF. Maar de nieuwe features lijken me tof. Ik kijk uit naar de zonnige foto's. Misschien upload ik zo nog even een herfstige, met jas aan maar wel spelend in het zand.

LDG wat een prachtige strandfoto trouwens. Maar dat lijkt wel een peuter joh, die blik :o .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182174655
Lesage en nanuke, gefeliciteerd met jullie mannetjes en welkom hier!
Wat sneu dat hij ziek is lesage, gelukkig geen feestje gepland vandaag en hopelijk snel beter.

Ik zag nog leuke (strand)foto’s voorbij komen. O+

V kon op die foto zo een broer van N zijn op die foto met zijn blonde haar en blauwe ogen O+
We hadden niet verwacht zo’n blond kind te krijgen. Zijn beiden wel een korte periode blond geweest, maar niet zó blond. Als ik foto’s terugkijk was ze in april nog echt donkerblond en nu echt witblond. Ik ben er nog steeds verbaasd over en vraag me af of het van de zon is gekomen of dat ze gewoon echt een witte is :D
  donderdag 27 september 2018 @ 22:53:56 #119
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182174950
Awwh Flav, hij kleurt ook zo mooi bij de blaadjes om hem heen O+

Lemijn, je kan het niet zo goed zien op een foto. Ze heeft sowieso nog niet zoveel haar :P Maar nu is alles wat meer op 1 lengte geknipt, dat staat toch wel mooier.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow Nolita, dat het haarkleur zo snel kan veranderen zeg :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182177067
Staat haar goed, Sylver. O+
pi_182179345
Als je het niet wilt, doe je het toch niet Lemijn. Dirk is een aantal keer door zijn opa geknipt, hij had steeds hele lange dikke plukken versus bijna geen haar. Nu is het mooi dik en zonder gekke pieken dus ik denk dat het nu wel even gaat duren voor er iets afgaat als het aan mij ligt. :D

Nolita, grappig hè, die haarkleur? Mijn man was vroeger als kind heel lichtblond en is inmiddels donker. Ik schijn geboren te zijn met zwart haar en ben nu donkerblond.

Sylver, staat haar echt leuk!

LeSage, welkom! *O* En losse stappen! Mijm heeft ineens haast lijkt wel. O+

Dirk heeft voor zijn verjaardag Duplo gekregen en dat hebben we allemaal in 1 kist gedaan. Er is nu niets mooiers dan daar het deksel af te halen en alle Duplo uit de kist te gooien. O+ Maar wel elke keer brullen als hij er dan weg wil en weer op een blokje gaat staan.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182180767
Vriendlief en ik waren vroeger ook wit :D
Dus had wel verwacht dat hij ook wit zou worden.
Beide zijn we nu donkerblond.

Hij amuseert zichzelf Lemijn.
Hij wijst naar vanalles en brabbelt onverstaanbare verhalen O+
Als ik dan de struiken of bomen aanraak en erbij vertel is hij heel geïnteresseerd haha.
Dat is ook het enige moment dat hij relatief rustig is, thuis vliegt hij door het huis :P
pi_182180938
Hier ook blondies. Ik was vroeger heel blond en nu donkerblond. Vriend was wit en is nu donker. Ik denk dat onze kindjes meer neigen naar mijn haarkleur, maar ben daar wel benieuwd naar. Gelukkig hebben ze beide de felblauwe ogen van hun vader meegekregen O+

Zo’n zielig kindje is heel sneu, maar ik krijg wel de beste knuffels op dit moment *;
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182181548
Grappig om te lezen idd die haarkleuren. Even ter illustratie de verandering hier op 5 maanden tijd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 27% gewijzigd door Nolita op 29-09-2018 20:16:45 ]
pi_182181651
Dat knuffelen is toch ook wel heel fijn hè lesage.

Hier ook nog niet naar de kapper geweest ondanks verschillende lengtes van het haar. Denk dat ik pas ga als ik de kortste sprieten op acceptabele lengte vindt haha. Zou niet weten wat ze er nu van moeten maken namelijk.

En dirk, op een duploblokje staan is ook vreselijk. Kan het gevoel nog zo bij me oproepen :D .

Ze zijn leuk die dreumessen O+
pi_182181777
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:34 schreef Flav het volgende:
Gefeliciteerd Nanuke en Lesage *O*

Dreumes en ik maakten vandaag een lekkere wandeling, ik hou van de herfst O+
Alles ruikt nu zo lekker en de bomen worden steeds mooier.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flav, leuke jas! Waar is die van?
Merk dat ik weer een beetje aan het stoeien ben met wat Simon aan te trekken. We hebben net een nieuwe dikkere jas bij de Hema gekocht, maar twijfel of die wel warm genoeg is voor als het echt koud wordt en wellicht voor nu nog te warm :?

Ook voor de nacht ben ik nog wat zoekende, hij ligt nu nog in een mouwloze hydrofielslaapzak, met daaronder een korte mouw romper en een pyamaatje met lange mouwen. Hij lijkt het niet koud te hebben.

Sylver, staat haar goed inderdaad!

Ik wil ook nog niet naar de kapper met Simon, zijn babyhaartjes mogen er nog niet af :D

Nanuke, herkenbaar van de Duplo. Hier ook alles in 1 opbergdoos en niks leukers dan alles eruit en er weer in doen O+

Nolita, wow dat is best een verschil in relatief korte tijd! Wat een leukerd is ze toch O+

Simon zit in zijn kusjes geef fase. ALs hij zichzelf in de weerspiegeling van een raam o.i.d. ziet, dan geeft ie zichzelf een kusje. We hebben Etos luiers waar Woezel en Pip op staan, hij moet Woezel en Pip ook altijd een kusje geven. Ook papa en mama krijgen regelmatig een kusje O+ O+ O+ O+
  vrijdag 28 september 2018 @ 11:06:41 #127
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182181946
Wow, inderdaad een groot verschil, Nolita! En wat een mooie ogen O+ sowieso komen er veel mooie kindjes langs in dit topic O+ O+

En Tolstoi, wat lief!! O+

Man en ik waren ook heel licht, nu beiden donkerblond. Muppet is - afhankelijk van het licht - licht blond/rood. Al is het lastig te zien want ze heeft nog steeds amper haar :') Voorlopig nog geen kappersbezoek hier dus (en dus ook geen schattige staartjes of vlechtjes ;( )
pi_182182016
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:56 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Flav, leuke jas! Waar is die van?
Van de C&A :D
pi_182182522
Welkom nieuwe dreumessen *O*

En wat een leuke foto's; ik hou ook zo van het strand & bos!

Afgelopen weekend waren we in een natuurspeeltuin, het lukte kroketje nog net niet om het bouwsel op te klimmen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook nog weinig haar Stroop, ik herken het gemis :P Met de oudste was dat ook zo, maar vanaf 2 begon het te groeien en nu is hij in het bezit van een zeer volle haardos met krullen O+
pi_182183450
Tolstoi, dat er weer in doen is nog niet van toepassing hier. :P En ik herken de zoektocht met betrekking tot kleertjes en slaapspul. Ik doe maar wat, maar ik heb echt geen idee wat goed is. :+

LeSage, ik ben wel een klein beetje jaloers. Knuffelen is hier echt al heel lang verleden tijd. Er moet gespeeld en ontdekt worden, en no way dat er tijd is voor knuffelen met mama. ;(

Fazz, dat ziet er echt zo leuk uit!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182183689
Hier ook Nanuke, ik word zelfs weggeduwd :D
Hij geeft soms wel zijn voorhoofd als ik vraag of ik een kusje mag, dan kan ik hem daar op kussen haha.
Knuffelen doet hij alleen als hij vreemden ziet, dan kruipt hij lekker in ons O+
pi_182184291
Daarom dus ook stiekem genieten, want dat doet hij normaal ook nooit meer. Peuter tegenwoordig weer wel. Lekker een boekje pakken en tegen me aan knuffelen terwijl ik voorlees O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182184526
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:21 schreef Nanuke het volgende:
Tolstoi, dat er weer in doen is nog niet van toepassing hier. :P En ik herken de zoektocht met betrekking tot kleertjes en slaapspul. Ik doe maar wat, maar ik heb echt geen idee wat goed is. :+
Dat is dan wel weer jammer :D :P
Simon vind het hier ook helemaal leuk om elke keer alle boekjes uit de kast te gooien. Daarna stapelt ie ze weer in de kast en daarna weer alles eruit gooien. Tja, het houdt hem bezig :D
Wij doen inderdaad ook maar wat :+
pi_182189187
Hier komt de kapitein soms even een knuffel brengen tijdens het razen door het huis. even n tijdje druk spelen en dan even naar mij, aan mn been optrekken en n knuffel halen en dan weer door als hij vind dat t lang genoeg heeft geduurd _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 28 september 2018 @ 18:27:10 #135
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182190554
Alsof je haar haar geverfd hebt, Nolita :D
Mooie ogen zeg O+

Goede poging wel van Kroketje, Fazz 😁

Ella is heel ondernemend, maar gelukkig ook knuffelig.
De laatste tijd komt ze me halen, klopt dan op de bank ('sittuh? Boeke jeesun') en wil ze samen boekjes doorbladeren O+

En ze kopieert haar zus in álles. Vaak heel schattig en heel grappig, behalve als grote zus een dramatische bui heeft: dan heb ik standaard 2 kinderen die heel hard huilen en op schoot willen (en eigenlijk ook als enige op schoot) :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182192070
Ldg en sylver, dat klinkt echt heel lief. Even tussen alle drukte door willen knuffelen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182194784
Fazz; wat een tof idee zo’n speeltuin. Klimmend kroketje wil zo graag dr broer achterna O+

Kusjes heb ik vandaag ontelbaar veel gekregen. Voornamelijk met open mond en tong hier.
Knuffelen doet ze altijd heel veel. Dat is heerlijk en tegelijkertijd een uitdaging om daarnaast nog iets gedaan te krijgen. Na 4 dagen werken plakt ze aan me vast (en terecht). De afgelopen weken jengelig op vrijdag, maar vandaag gelukkig weer eens heel vrolijk.

Och wat schattig van Ella; al wat woordjes praten O+ Jammer dat ze ook de Peuterbuien nadoet!

Dat praten is hier nog niet. Ze begrijpt wel al veel van wat we zeggen. Als we muziek aanzetten en N dansen zeggen gaan de armpjes de lucht in en wiegt ze op en neer. Als we vragen waar haar knuffel is gaat ze die zoeken ed.
pi_182201036
:W Wat leuk om al die kleine dreumesjes te zien!

Gaaf die speeltuin Fazz, dat zou James ook gaaf vinden. Kleine klimaap.

Nog 3 weken en dan heb ik geen dreumes meer :X al is het al een heuse echte dreuter, met bijhorende buien. Hij wil ook graag naar school :') Maar eerst zn verjaardag en 4 dagen daarna wordt ie geopereerd aan neus en keelamandelen en krijgt hij nieuwe buisjes.

Ik probeer nog steeds mee te lezen maar t lukt niet zo goed...

SPOILER: mijn aapje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_182208835
Jeetje wat is hij groot ineens :o
pi_182215063
Gefeliciteerd nog LeSage! En hij is er vroeg bij met stappen!

Hij lijkt ook al een flinke peuter gm! Die heeft een flinke groeispurt gehad!

Wij doen een LeSage after vakantie malaise. Peuter is flink aan de diarree met flinke huilbuien daardoor, Em kon gisteren ook alleen maar jammeren door de koorts en man en ik zijn ook niet topfit met oa hoofdpijn. Lala heeft het bij 1 avond spoken gehouden tot nu toe en lacht de hele dag, vooral als dingen op zijn zodat ze "op" kan zeggen. Je bord gewoon omkieperen werkt daarvoor ook prima -O-

en wat vakantiefoto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_182215438
GM, wat een kerel al zeg!

De ‘after vakantie malaise van LeSage’ _O- -O- Wel toffe foto’s, met name die in de kast!

Hier is het hele huis versierd, alleen is het feestvarken nog niet helemaal opgeknapt. Hopelijk is het morgen toch wel echt beter, anders moeten we alsnog afblazen ben ik bang ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182225776
AI, LeSage, dat is wel heel vervelend. Ik hoop dat de kleine zich vannacht goed genoeg hersteld heeft om van zijn feest te genieten!!!!

FF, leuke vakantiefoto's!
pi_182237650
Pfoe, dat was me het middagje wel hoor _O-
Mijm was weer hersteld, op gigantische snottebellen na, dus het feestje ging door. Het was mega druk, hij heeft veel te veel cadeaus gehad en ligt nu nog wat te miemelen in bed, maar hij heeft genoten. De hele middag zelf met zijn handjes in de lucht ‘Raaaaaaaaa’ geroepen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182237905
Wat fijn dat Mijm goed genoeg was opgeknapt en dat hij het zo leuk had!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 30 september 2018 @ 20:40:37 #145
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182239126
Raaaa, wat knap! Fijn dat het doorging zeg.

FF, toffe foto's. Is hamertje tik al leuk of stond dat er nog van hun broer?

GM jouwes is echt al groot zeg, wow O+ . En goeie wangen heeft hij.

Verder wil ik veel te laat even melden dat Jacob dus sinds een week ook opeens heel duidelijk knuffels komt halen en ook kusjes uitdeelt en mij m'n boek brengt en we hebben gisteren in het zonnetje een rondje gelopen met de loopwagen. Hij stopte bij elke auto die stilstond en bij elke persoon die langs kwam. Ik heb het tempo even nagerekend: 0,36 km/u. Je moet ergens beginnen he _O_ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182239484
Haha, dat was ook ongeveer het tempo dat wij hadden toen we gisteren met de loopfiets op pad gingen. Ieder blaadje wat op het pad lag moest ook bestudeerd worden, dat wordt wat als de blaadjes straks echt van de bomen vallen!

LeSage: fijn dat het zo goed ging en dat Mijm was opgeknapt!

Hier alles wel okee. Timo (ook nog steeds mijn baby) staat eindelijk los. 18 maanden, werd tijd! Maar goed, in zijn tempo ontwikkelt hij zich iedere week, vind het alleen soms een beetje irritant als kinderen om me heen al met tien maanden los lijken te lopen en die van mij net doorheeft hoe een loopkar werkt. En vooral ook constant die vraag: 'loopt ie al?'

Ik denk trouwens dat ik ook een nickname voor Timo ga bedenken. Nu zijn er genoeg Timo's in de wereld, maar vooral als er ooit een nummer twee komt, dan wordt het wel een stuk herkenbaarder.
pi_182239513
Fijn dat mijm opgeknapt is!

Wat heerlijk Lemijn.
Hier krijg ik zijn voorhoofd aangeboden als ik om een kusje vraag :')
Wel schattig haha.

Hier zijn ook nieuwe ‘woordjes’ O+
Wij zeggen altijd daaaag als hij niet wilt komen en sinds gisteren roept hij daaaaa terug haha!
Ook als ik met zijn boterham aankom en vraag of hij wilt komen aete roept hij aeteeee en komt aangesneld (Aete is Limburgs voor eten :P )
pi_182241689
GM wat is hij groot idd!

FF wat een leuke foto’s. Die waar ze get trapje opkruipen, heerlijk. O+
En lala met haar op, haha.

Lesage wat fijn dat het feestje door kon gaan en dat hij genoten heeft. Hier roept ze nog steeds bijna elke dag raaa en handjes de lucht in. Het komt ook vaak in liedjes (zo’n piano) en verhaaltjes voor en dan hop gaan die armpjes weer de lucht in met een big smile, hilarisch.

Lemijn hamertje tik is hier al leuk. Hij stond hoog in een kast en laatst wees ze ernaar en hebben we samen zitten tikken.
En wat een lieve Jacob met zijn kusjes en knuffels. En je moet idd ergens beginnen met de loopwagen haha.

Gogo, wat goed van timo dat hij los staat! Ieder z’n eigen tempo toch :)

Flav dat klinkt ook wel heel schattig zeg. O+

Ik lees veel loopfietsjes/wagens hier. Watvoor een hebben jullie? Hier kreeg ze voor haar verjaardag een loopscooter, maar ze komt dus echt nog lang niet met de voetjes bij de grond. Wil sowieso nog wel een keer een loopfietsje erbij.
pi_182242055
LeSage, wat fijn dat Mijm zo'n leuke dag heeft gehad en dat ie voldoende hersteld was!

Lemijn, O+ voor de knuffelende Jacob. En ergens moet je inderdaad beginnen. Tempo gaat vanzelf omhoog, wij zaten op een gegeven moment op 1 km/uur :+ :+

*O* voor Timo!

Simon weet opeens hoe hij moet "bellen". Hij zegt "hallo" terwijl hij de afstandsbediening tegen zijn oor/hoofd houdt _O- :D :+ We hebben dus even met elkaar zitten bellen met 2 afstandsbedieningen :+ :D O+
pi_182242614
Hier ook veel kusjes, maar dan het mond wijd open en meestal bonus snotneus erbij waardoor het een extra natte boel wordt :')

Lemijn, hamertje tik stond standaard in de babyclub op vakantie maar had een enorme aantrekkingskracht. Vooral die houtjes er in doen en dan er doorheen drukken vonden ze erg leuk! Met het hamertje slaan hadden ze eind van de vakantie (we kwamen er dagelijks een uurtje met ze spelen) ook door maar met de handen was wel favoriet. Kan dus best al idd.

Gogo, gebruikt timo al een echte loopfiets zelfstandig? Wij hebben op vakantie ook een loopdriewieler een paar keer getest maar daar bleven ze vooral heel goed op stil zitten :')

Tolstoi, wij hebben zo'n v tech loopding met telefoonhoorn erop, en dat snappen ze wonderbaarlijk genoeg ook al een tijdje, terwijl wij nooit bellen, laat staan met zo'n ouderwetse hoorn...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_182245823
One of the joys of parenthood: Ziek zijn en 's nachts wakker. O+ ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182246167
Boks!
pi_182247240
c_/ ?
Wij hadden eindelijk weer eens een prima nacht met 8 uur slaap. Laten we buiten beschouwing dat we met 4 in een bed sliepen :')

Wij hebben voor peuter een loopfiets van bandits and angels en dat is bij hem echt een succes. Ik heb voor Mijm alvast een kinbeschermer met zijn naam besteld, kan hij die fiets straks ook nog gebruiken.
Mijn kreeg gisteren wel een loopfietsje met 4 wielen, maar dat was nog een beetje te hoog gegrepen.

Van die kusjes van je dreumes O+ Ik kan er nu alweer naar uitkijken :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182248216
:'( Mijm is net gevallen, gewoon in huis, ik weet niet eens welke val het was, want hij valt en duikt de hele dag. En nou is er een stukje tand afgebroken. Echt zo zielig voor mijn kleine vriendje :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182252068
Mijm en Lesage, welkom bij de dreumessen! *O* Fijn dat Mijm nog is opgeknapt en een fijne dag heeft gehad!

Sylver, de 1e keer kapper, wat leuk dat het goed ging!

Flav, wat een gave foto en een mooi kind O+

En die haarkleuren, leuk he! Mijn beide meiden zijn donker geboren, Jewel werd na een maand of 5 blond en is in de zomer aanzienlijk blonder dan in het voor- en naseizoen. Vlokje is nog steeds redelijk donker, maar wordt ook al duidelijk wat blonder. Door die overgang van donker naar blond hebben ze ook beiden een rossige gloed in hun haar. Ik heb zelf bruin haar en de donor ook, dus verwacht wel dat ze beide nog weer donker zullen worden. Maar uiteindelijk was ik zelf als kind ook hartstikke blond tot ik een jaar of 6 was waarna het ieder jaar iets donkerder werd, dus het kan nog even duren :')

Tolstoi, de kusjesfase van Simon, smelt O+

En alle knuffelkindjes hier O+ Bij Jewel verschilt het per dag. De ene dag komt ze heerlijk bij me liggen op de bank en wil ze alleen maar geknuffeld worden, andere dagen wurmt ze zich letterlijk van me los. Opvallend is ook dat Jewel sinds de zwangerschap van Vlokje opeens minder knuffelig is geworden richting mij en steeds meer is gaan trekken naar vrouwlief. Ze was toen ik zwanger raakte nog maar 10 maanden maar heeft kennelijk vanaf het allereerste begin een verandering aangevoeld. Ik had gehoopt dat het weg zou trekken als ik niet meer zwanger was, maar niets is minder waar ;( Vooral heel frustrerend voor mij op momenten dat vrouwlief haar geduld met Jewel weer eens verliest, of bijvoorbeeld ongestoord tv wil kijken en zich afsluit voor de kinderen. Dat Jewel zelfs dan toch naar haar blijft trekken, waardoor ze dan dus soms keihard wordt afgewezen en dat breekt mijn hart echt. En Jewel die mij dan in feite weer afwijst, dan is het cirkeltje rond en zijn er op dat moment alleen maar verliezers.

Gewoonmezelf, wat een leuk aapje! O+ Alweer bijna een kleuter joh, en wat sneu dat zo kort na zijn verjaardag de neus- en keelamandelen worden verwijderd.

FF, beterschap voor peuter! En wat een gave foto's O+

Gogo, wat super dat Timo los staat! Herkenbaar dat gevraag of er al gelopen wordt en dergelijke. De schoonouders waren er hier van overtuigd dat elk kind met de 1e verjaardag toch wel zelf zou moeten kunnen lopen, omdat hun kinderen dat ook konden. Wat ik overigens betwijfel, want het enige bewijs daarvan is een foto van vrouwlief die zichzelf staande houdt aan de salontafel op haar 1e verjaardag. Dat vind ik zeker geen los lopen :') Maar nog los daarvan, ieder kind ontwikkelt op eigen tempo en eigen manier. De één leert eerst lopen, de ander eerst praten, etc. Het is ook maar net afhankelijk van wát ze ontwikkelen, want de volgorde is ook voor elk kind weer anders. Uiteindelijk zullen ze het allemaal een keer leren en of ze dan een paar maanden eerder of later begonnen zal later niet eens meer ter sprake komen.

Slechte nachten en ziek-boks! Hier twee half zieke kindjes: een baby die zo vol zit dat ze ervan gaat snurken en een dreumes wiens neus om de 10 seconde helemaal leegloopt en die steeds naar oortjes en neus wijst en dan roept dat ze pijn heeft. Als loedermoeder vandaag toch de 1e keer officieel naar de crèche gestuurd met een paracetamolletje (jawel, kauwtabletten, er ging een wereld voor mij open!). Vooralsnog niet gebeld dat ze zieker zijn geworden gelukkig :X

LeSage gelukkig wel een goede nacht, heel gezellig met zn vieren in één bed :D Maar wel een stukje tand bij Mijm eraf, wat zielig ;( Heeft hij er last van? Gelukkig is het een melkgebitje, maar ik voel je pijn!

Jewel is dus ziekig, daardoor lekker hangerig en ze blaft 's nachts als een zeehond dus echt bijslapen zit er voor haar (en ons) niet in, arm meisje. Daarentegen gaat ze wel als een speer met praten. Praat opeens zinnen van 3 woorden en spreekt ons in alles na (niet altijd even handig, het woord shit is al meerdere malen gevallen :')). Vreemd idee dat ze over ruim een maand gewoon alweer 2 wordt, onze bijna-kleuter :o
pi_182254267
Ah, LeSage, wat rot zeg. Heeft hij er veel last van?

Ik lees veel herkenbare dingen: dat bellen bijv. doet Ysje ook en dan roept hij de hele tijd Ja! Ja! Dahaa! *Smelt*

Verder heeft alles met wieltjes en stuurtjes nu een enorme aantrekkingskracht: loopfietsjes en autootjes. Zojuist waren we in een speelparadijs waar je in een bootje kon zitten. En maar draaien aan dat stuur. Ook de kusjes met open mond en snottebel zijn hier present, evenals de nog altijd wat vermoeiende nachten, aangezien hij steevast om vier uur wakker wordt en daarna weer om zes uur. Het is de kunst om daartussen nog te slapen, maar vanaf zes uur lukt dat sowieso niet meer en rond half zeven staat kleuter ook naast ons bed. Ik ben momenteel niet zo fit: nog steeds wat aan het kwakkelen, met gehoest en maag- en darmklachten. De combinatie met werk en gezin en een aankomende verhuizing vind ik redelijk killing. Maar goed, we overleven het wel weer.

Ik was dus vanochtend op een nieuwe speelplek in het centrum van DH: de boomhuttenclub. Ysje vond het geweldig. Na al het spelen was hij heel erg moe en toch/juist daarom gilde hij de boel bij elkaar toen we weggingen en hij in de wagen moest. Voordeel van zo'n plek is dat alle aanwezige moeders/vaders je bemoedigend toeknikken en relativerend naar je knipogen. O+ . Nu slaapt hij natuurlijk als een blok in de wagen, dus hij staat nog in het halletje. :+ .

Leuke plek voor een mini-meeting. Wie kan een keertje op maandag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 1 oktober 2018 @ 20:57:58 #157
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182261149
Dat ziet er leuk uit zeg, al die ruimte! Als jullie een minimeet ervan maken laat maar weten, heel soms ben ik vrij op maandag, ik wil dat Ysje wel eens in het echt bekijken :Y.

Oh Gogo hier is het grote vragen of hij al loopt ook losgebarsten. Het irritantste vind ik nog wel dat ik dan meestal zeg "nee, maar..." (hij loopt wel heel goed langs, hij trekt zich zo makkelijk op etc). Ik vind het stom dat ik blijkbaar de behoefte heb om dan te vertellen wat hij wél kan, terwijl het schaap pas 14 maanden is. En al was hij 2, etc. Ik vergeet dan toch even dat mensen dat maar gewoon vragen om iets te vragen.

LeSage ik vind de afgebroken tand ook zielig voor jou ;( .

Jacob had op de opvang toch weer 2x geslapen dus na het eten konden we nog heel lang spelen. We hebben vooral gegooid met de duplo uno en (in het mandje, uit het mandje, over je schouder) en door boekjes gebladerd. Eerste dierengeluid is gesignaleerd: hiiiiiii voor het paard *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:14:28 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182261545
Tof zeg, die plek Franny! Helaas heb ik mijn tweewekelijkse vrije maandag voor de dinsdag omgeruild.

Lopen ze nou nog niet, Jacob & Timo? ;) Leuk hè, die beleefde vragen. Vervolgens hoor je dat het ook wel ok is, “want je zult er nog vaak genoeg achteraan rennen.” Mensen willen dan gewoon iets zeggen :)
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:16:55 #159
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182261594
Ik heb trouwens vorige week eindelijk zo'n Munchkin miracle cup gekocht. Ik wou er eerst niet aan want ik had al een Avent oefenbeker die erop lijkt maar Jacob had ontdekt hoe je daarmee vooral heel goed kan knoeien en de laatste tijd was zijn romper echt doorweekt na het drinken. En uit deze nieuwe drinkt hij gewoon en verder niks. Dus ik had het echt eerder moeten doen, wat een fijn ding! c_/ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182262048
Ik wist niet dat de boomhuttenclub al open was Franny, bedankt voor de tip! Kon Ysje er ook al helemaal zelfstandig spelen?

En wat een trage niet lopers hier! :P Lala kan sinds gisteren wel los staan (ook vanuit zit), en dat is nu ook meteen het leukste ooit :')

Goede tip Lemijn! We hebben hier nog zo'n ding staan waar peuter niets van moest hebben, maar wellicht (een van) de meiden wel. De Hema fles wordt tegenwoordig direct na het drinken omgekeerd om er vervolgens mee te gaan schudden en zo anti lek zijn die dingen niet.

Wel knap dat ze al zo goed praat Schanu! Mijn net 3-jarige is pas net een beetje verstaanbaar. Maar taal maakt alles wel zoveel makkelijker. Wat je schrijft over afwijzing heb ik hier ook in mindere mate gehad. M'n man heeft maandenlang 80% van de verzorging van toen dreumes op zich moeten nemen waardoor hij weinig meer van mij moest hebben. Hij was altijd een mama'skindje, maar zeker rond m'n bevalling was het papa voor en na, zelfs toen ik weer wel wat dingen met hem kon doen. Hier is het uiteindelijk vanzelf goed gekomen maar daar zijn wel wat maanden overheen gegaan voor ik weer op gelijke voet stond (ook door de tijdvretende borstvoeding waardoor ik ook na de bevalling vaak even geen leuke dingen met hem kon doen). Geef het tijd, probeer je niet op te dringen maar probeer wel bewust ook leuke dingen met haar te doen. Alleen al met z'n tweeen even boodschappen doen en dan wat lekkers uitkiezen en dat samen opeten is al erg leuk en zorgt ervoor dat die band weer terug komt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_182263281
Herkenbaar Schanu :Y S. is eindelijk pas weer een beetje echt mijn vriend aan het worden. Eerst was het van: ‘Mama doet Mijmpie en papa doet Jijjij.’ Nu mag ik ook weer met hem meedoen O+

Lemijn, dat verdedigen is stom hè? Ik doe dat vooral over vaak ziek zijn (nou ja, maar ze steken elkaar aan. Is best normaal op deze leeftijd) en slapen (ach, als ze 18 zijn... :') ). Moet ik mee stoppen inderdaad. Laten we er samen een doel van maken. Meer aanmeldingen?

Zelfs peuter gooit alle flessen nog om, dus open bekers zijn hier nog niet geïntroduceerd bij Mijm.

Franny, alleen de naam klinkt al fantastisch O+ Maar DH is voor mij wel echt heul ver uit de richting helaas ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182267303
Zou elk nieuw jaar zo'n typische vraag hebben? In het babyjaar is "slaapt hij/zij al door?" heel hip, maar ik denk dat mensen er tegen de tijd dat kinderen 1 maar een nieuwe vraag ingooien. Gewoon vragen hoe het is, is natuurlijk veel te moeilijk. ;)

Zo'n munchkin miracle cup klinkt als een plan voor binnenkort. Er wordt af en toe met succes uit een gewone beker gedronken, want dat is gaaf natuurlijk. Misschien moet ik dat wat meer stimuleren. Zonder nat pak ook, dat klinkt fijn.

Klinkt leuk Franny maar helaas is DH erg uit de richting. Ziet er wel heel leuk uit!

Er is hier weer tandendrama. Dit heb ik echt zo niet gemist. 3 keer per nacht wakker worden en overdag ontzettend snel van slag. Het kost me zoveel energie nu, en man gaat volgende week weer naar het buitenland voor werk. Waarschijnlijk laatste keer dit jaar, dat wel, maar ik zie er dit keer flink tegenop. Gelukkig daarna vrij weekend dus dan kan ik vast 1 dagje uitslapen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182267353
LeSage, die tand! Wat vervelend zeg. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182267563
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:35 schreef FlyingFish het volgende:
Ik wist niet dat de boomhuttenclub al open was Franny, bedankt voor de tip! Kon Ysje er ook al helemaal zelfstandig spelen?

En wat een trage niet lopers hier! :P Lala kan sinds gisteren wel los staan (ook vanuit zit), en dat is nu ook meteen het leukste ooit :')
Nee, zelfstandig is nog even een utopie. Alhoewel, als we er nog eens heengaan, zal het wel zelfstandiger gaan. Maar Ysje loopt dus ook nog niet en kruipend omhoog is net iets te lastig omdat hij dan wegglijdt. Dus ik moest hem een beetje omhoog duwen. Sowieso vond hij het wat spannend in het begin allemaal. Verder staat er een boot waar de kinderen in kunnen zitten en dat vond Ysje helemaal geweldig, maar hij kan daar nog niet zelf in en uit.

Ik ben dus wel zelf ongeduldig wat betreft het lopen. :') . Ik ben dat kruipen nu wel zat. Ysje heeft inmiddels een tussenvorm, zoals ook op de foto te zien is, hij loopt nu op z'n knieën. Hij is alleen zo lang en groot voor z'n leeftijd en ook al heel sterk, dat ik het eigenlijk idioot vind dat hij nog niet loopt. :P . Ik weet wel dat het daar allemaal niets mee te maken heeft hoor, maar toch. Ik vind het wel tijd worden. :D .

Het praten gaat wel super. Hij zegt nu: papa, mama, ja, bal, dag, poes en hij doet veel pogingen zichzelf duidelijk te maken maar dan snap ik (nog) niet wat hij zegt. Hij kan me echt zo heel serieus in de ogen kijken, dan naar iets wijzen, me weer aankijken en iets brabbelen, met het volste vertrouwen dat ik het allemaal wel begrijp. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182267688
Ik doe wel eens vol overtuiging zn gebrabbel na, dan gaan zn oogjes helemaal glimmen zo van "ja he, jij begrijpt me" O+ zoet is dat
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182267696
Hier hadden we gisteren ineens n stuk of tien losse stapjes :o hij oefent hele dagen op het kdv en als we m dan ophalen doet ie zn nieuwe trucjes _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182267806
Lesage, wat sneu zeg een stukje van z’n tand. Daar zou ik ook goed van balen!

Franny dat ziet er tof uit zeg! Mooie rustige kleuren tov de meeste speelhallen. Helaas veel te ver weg van hier.

Nanuke, hopelijk is het tandendrama voorbij als je alleen bent volgende week!

Wat leuk al die woordjes bij Y. kan me dat gewoon nog niet voorstellen dat ze dat hier over een aantal maanden ook gaat doen. O+
Lopen kan Y nog lang genoeg de rest van zijn leven ;)

Ldg dat klinkt idd heel zoet. En al 10 losse stapjes, wow. Hier blijft het bij een paar seconden balanceren met losse handen en dan heeel trots kijken. (Nog geen stapjes dus)
pi_182267925
Ohja, die vragen over lopen. Wolfje loopt nog niet los, 1.5. Dus meestal is de vraag dan 'loopt 'ie?' op mijn nee volgt dan 'moet 'ie niet naar de fysiotherapeut dan?'
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:45:17 #169
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182268769
Wat een leuke speelruinte, Franny! Snap wel dat Ysje daar niet weg wilde :)

Hier vooral vragen 'of ze al haar heeft'. De rest doet ze schijnbaar volgens schema, maar dat haar blijft wel een dingetje. Kan ik ook weinig mee :N

Wij hebben ook een munchkin. Ze drinkt er prima uit maar de twee van mij zijn niet helemaal lekvrij. Vooral als ze op de zijkant liggen, lekken ze nog wel eens. Volgens mij is het redelijk bewerkelijk hoe je 'm in elkaar zet na het schoonmaken. Ze lekken in elk geval wel minder dan de andere bekers die we geprobeerd hebben.

Oef, Lesage, naar van de tand, zeg! Ik zou dat ook wel erg jammer vinden. Zit de tand verder niet los ofzo?
pi_182269342
Jammer dat DH zo uit de richting is, ziet er tof uit Franny!

#teammunchkin. Superfijn voor in de auto enzo.

Woordjes komen er nu steeds meer O+ althans, hij probeert het. Mama, papa, oh-ohhh, nee, dahhh (dag) *inclusief gezwaai* en soms dicht (diiihhhh)
Cas houdt ook geen moment zijn mond, net als grote zus Lou

De vragen hier zijn "slaapt hij al door?" Nee, hij wordt nog minstens 3 keer in de nacht wakker.
"Krijgt hij nog de borst?" ja
"Wanneer stop je daarmee?" Geen idee
pi_182269912
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:24 schreef Cygne het volgende:
Ohja, die vragen over lopen. Wolfje loopt nog niet los, 1.5. Dus meestal is de vraag dan 'loopt 'ie?' op mijn nee volgt dan 'moet 'ie niet naar de fysiotherapeut dan?'
:') zo fijn, van die adviezen van mensen die er totaaaaal geen verstand van hebben.

Overigens zie ik dat lopen hier wel goedkomen, er wordt in ieder geval druk geoefend (en gevallen dus), maar dat doorslapen is meer een issue in huize LeSage :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182269996
Die munchkin is hier vooral favoriet bij peuter. Want als je die op de grond gooit komt er echt aan alle kanten water uit }:|

De tand zit verder niet los ofzo, dus helaas pindakaas. Mooi wel, broer heeft een kapotte rechtervoortand en Mijm dus een linkervoortand. Mijn onhandige duo O+ (Hebben ze van mij, altijd blauwe plekken, krassen, wondjes)

Dreumespraatjes O+ Dat gaat nu weer komen ja!
Hier is ‘Raaaaa’ van hoera nu wel een ding. En zwaaien met een gil! Gelukkig maar, want we hadden al een aantekening bij het cb omdat Mijm geen opdrachtjes uit kon voeren :') <—— letterlijk mijn gezicht toen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182270039
Wat voor opdrachten moet een baby kunnen uitvoeren? Of kunnen julliesen poepen op commando? :o
pi_182270090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:09 schreef Skittles het volgende:
Wat voor opdrachten moet een baby kunnen uitvoeren? Of kunnen julliesen poepen op commando? :o
Zwaaien. Of een high-five. Of staartdelingen maken. Of pi tot 15 cijfers achter de komma opnoemen. Zoiets.

:') dus.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:17:31 #175
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182270150
Oh nog over lekkende bekers: de Muppet vindt het ook hi-la-risch om dan een grote slok water te nemen en dat dan uit haar mond te laten lopen }:| dus zelfs met een niet-lekkende beker heeft ze hier meerdere keren per dag een nat pak }:| Alsof er nog niet genoeg was is :{w
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:22:32 #176
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182270223
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:17 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh nog over lekkende bekers: de Muppet vindt het ook hi-la-risch om dan een grote slok water te nemen en dat dan uit haar mond te laten lopen }:| dus zelfs met een niet-lekkende beker heeft ze hier meerdere keren per dag een nat pak }:| Alsof er nog niet genoeg was is :{w
Ja precies dit! En Jacob doet het ook met yoghurt |:( .
Maar misschien doet hij het dus alleen maar niet met de nieuwe beker omdat die nieuw is, bedenk ik me nu :') .

Opdrachtjes bij het CB? Het zal me benieuwen, we gaan binnenkort weer. En hij voert mijn opdrachten prima uit, behalve doorslapen :{w .

Leuk filmpje Skittles!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182270351
Stroop, doet Mijm ook inderdaad. Super irritant, maar die boevenkop erbij maakt wel veel goed :)

De verpleegkundige zei: ‘Het is niet erg dat hij het niet kan, maar ik maak er wel even een aantekeningetje van.’
Maar goed, zij zit eigenlijk altijd in mijn irritatiezone, terwijl ik alle andere dames daar heel prettig vind.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182270783
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:09 schreef Skittles het volgende:
Wat voor opdrachten moet een baby kunnen uitvoeren? Of kunnen julliesen poepen op commando? :o
Van Wiechen onderzoek.

https://www.ggdghorkennis(...)action=file.download ;) (15+ maanden*)

*edit*

Ik zie nu dat het 0-15 maanden eronder staat! ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Messina op 02-10-2018 12:09:40 ]
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182270919
Franny, dat ziet er echt uit als een hele gave speelplek! Voor mij echter een beetje uit de richting, ik woon in 038 :)

Lemijn, die dierengeluiden zijn zo fantastisch O+ Wij hebben hier een boek waar je kan drukken op de dieren en dan maken ze geluid, dikke hit hier en daardoor kon ze ze vrij snel allemaal omdat ze de geluiden na ging doen.

Quoi, hele herkenbare opmerking :') Ik heb er zelf wel over in gezeten dat mijn dreumes voor mijn gevoel heel laat ging lopen, juist door dat soort opmerkingen. Uiteindelijk was ze 15 maanden toen ze voor het eerst los ging lopen (daarvoor heel lang alleen met een loopwagentje) en volgens mij is dat prima gemiddeld. Ik heb het nu los gelaten, ieder kind ontwikkelt anders en er is geen goed of fout. Je kan zo onzeker worden als je gaat vergelijken, terwijl dat nergens voor nodig is. Het zegt ook niks over hoe een kind zich uiteindelijk verder gaat ontwikkeling, het zijn allemaal momentopnames.

Die munchkin miracle cup werkt hier ook goed! Tot Jewel erachter kwam dat ze ermee kan gooien, en dat er dan toch best veel water uitkomt waar je vervolgens lekker doorheen kan schuifelen met je voeten omdat dat zo fijn glijdt :') Nu laat ik haar zoveel mogelijk drinken uit een open beker, als het op is gaat die beker weg en kan ze er dus niet mee spelen terwijl de munchkin vaak de hele dag wordt bijgevuld en op tafel staat, met juist heel veel gemors (omdat spelen en etteren met drinken = leuk) tot gevolg.

Wat 'fijn' om te lezen dat er hier herkenning is dat kinderen naar de partner toetrekken als er een baby bij komt! Ik hoop dat het hier ook een fase is :)
Fijn dat je peuter zich nu wel beter verstaanbaar kan maken FF, dat maakt het inderdaad zoveel makkelijker. Zo zielig (voor kind en ons :')) als een kind iets wil maar zich niet duidelijk kan maken met zoveel frustratie als gevolg!

Tandendrama voor Nanuke, ik leef met je mee!!

Franny, wat goed dat het praten al zo goed gaat! En dat lopen komt vanzelf, ze kunnen het opeens onder de knie krijgen en dan is het altijd ze altijd al hebben gelopen. Hopelijk voor jou gaat dat moment dan maar snel komen ;)

LDG, een stappende kapitein, wat een kanjer!

Stroopwafel, vragen of ze al haar heeft, sinds wanneer is dat zo'n big deal voor anderen :') En dat water uit de mond laten lopen hoort er dus kennelijk ook bij, hier nog zo één :o

Skittles, jouw Cas O+

LeSage, hopelijk wordt er snel doorgeslapen! Vervelend, die gebroken nachten. En opdrachten uit moeten voeren? Ik kan mij niet herinneren dat Jewel dat ook moest. Nu is het wel zo dat Jewel extra terug moest komen toen ze 1,5 jaar was, omdat ze bij de controle daarvoor zo hard moest huilen dat ze niet goed konden luisteren naar het hartje. Or so they said. Achteraf bleek dat ze zich zorgen maakten om haar ontwikkeling, want toen we terugkwamen en aangaven dat ze woordjes sprak en kon lopen en dergelijke, gaven ze aan dat ze dan weer op schema lag en de volgende afspraak weer conform normale planning kon. Serieus :') Dat Jewel tijdens dat consult waar ze zo moest huilen een nog niet ontdekte verwaarloosde longontsteking had, omdat ze al maandenlang kwakkelde met griep, holteontstekingen en oorontstekingen, laten we maar even buiten beschouwing. Want een ziek kind moet vooral goed ontwikkelen in plaats van lichamelijk bezig zijn met herstellen }:| Het CB blijft mij soms verbazen met de 'eisen' die ze aan kinderen stellen!
pi_182272003
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:12 schreef LeSage het volgende:

[..]

Zwaaien. Of een high-five. Of staartdelingen maken. Of pi tot 15 cijfers achter de komma opnoemen. Zoiets.

:') dus.
Hier ook zo'n aantekening. Het voorbeeld wat ze hier gaven is dat als je vraagt waar klok is, hij dan daarheen wijst/kijkt. Of bij waar is papa. Maar ik ben een lakse moeder en vraag dat niet aan mijn kind. Volgens mij vonden ze dat ook maar raar. Het is nu thuis een beetje een grapje geworden. 'Zeg Dirk, waar is de laptop hoes?' Hij reageert nu standaard met een neeschuddend hoofd en een grijns op die vragen. O+

En de mijne babbelt dus alleen als hij zich tof/op zijn gemak voelt. Dus daar natuurlijk geen kick, en daar kreeg ik als advies voor om dat toch meer te stimuleren. Terwijl hij soms de hele dag tegen me aan babbelt. O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Nanuke op 02-10-2018 13:28:08 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182279689
Ik moet ook echt eens zo'n munchkinbeker kopen. Timo drinkt vooral uit rietjesbekers.

Flyingfish vroeg nog naar Timo's loopfiets: hij fietst/loopt daar echt goed op. In het begin lukte het sturen nog niet, maar ook dat snapt ie inmiddels. Hij is volgens mij wel een paar maanden ouder dan jouw meiden, misschien scheelt dat wel iets. Hij heeft hem ook pas een maand ofzo.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 08:17:30 #182
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182287254
Iemand nog een idee wat te doen met een dreumes in avondetenstaking?
Zelfs de succesrecepten van voorheen worden resoluut opzij geschoven en ook de alternatieven die ik gisteren aanbood.

Ik vind het prima als ze niet wil eten, maar er ook geen punt van, maar het extreem vroeg wakker daardoor omdat ze honger heeft vind ik iets minder geslaagd.

Gisteren heb ik er met moeite een banaan in gekregen voor het slapen gaan (door kleuter steeds een hapje te voeren, dan wil Ella ook. Werkt helaas niet voor avondeten :P)
Vanochtend was het 05.15u, geen idee of dat aan de banaan lag, maar het was iig al iets beter dan de 04.00u van de dagen daar voor :O

Ik ben bang dat het gewoon een fase is waar we door heen moeten bikkelen, maar wie weet heeft iemand een gouden tip 🤞
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182287352
Avondetenperikelen, herkenbaar. Wil ze ook niet iets van vla of yoghurt, of knijpfruit? Dat wil er hier altijd nog wel in namelijk, ook als avondeten moeizaam gaat. Wat wij verder doen is op zulke momenten een grote avondfles met melk mee naar bed, daar zou je desnoods nog een papfles van kunnen maken wellicht. Melk wil Jewel namelijk altijd wel en zo heeft ze toch nog iets van een gevuld maagje voor het slapen gaan.

Verder geen tips helaas, maar ik zal met je mee duimen dat het slechts een korte fase is!
pi_182287396
Hier gaat ook een melkfles mee naar bed, en die wordt zover leeggedronken als er trek is overgebleven na het avondeten :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:19:50 #185
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182290165
Volgens mij is dat etenweigeren gewoon het ontdekken dat je het kan weigeren, zonder de consequenties goed te begrijpen. Ik vind Jacob nog zodanig klein dat ik hem dan een boterham aanbied. Op een dag moeten ze de koppeling ondervinden denk ik. Maar dat stel ik graag nog even uit :') . En verder helpt denk ik niks Sylver...

Wel echt onmeunig vroeg inderdaad :O .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182290493
Y is te gehecht aan z'n eten om in eetstaking te gaan, maar hij heeft gekozen voor een luier- en aankleedweigering. Dus een luier verschonen of iets aantrekken (al is het maar een vestje) leidt momenteel tot gekrijs alsof hij gemarteld wordt, geworstel en dikke tranen die direct opdrogen zodra de luier om is of het vestje aan is. En dan kom je op het kdv en dan vertel je dat en dan zeggen de leidsters: "Oh, nee hoor, dat doet hij hier helemaal niet."

}:| .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182290582
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:38 schreef Franny_G het volgende:
Y is te gehecht aan z'n eten om in eetstaking te gaan, maar hij heeft gekozen voor een luier- en aankleedweigering. Dus een luier verschonen of iets aantrekken (al is het maar een vestje) leidt momenteel tot gekrijs alsof hij gemarteld wordt, geworstel en dikke tranen die direct opdrogen zodra de luier om is of het vestje aan is. En dan kom je op het kdv en dan vertel je dat en dan zeggen de leidsters: "Oh, nee hoor, dat doet hij hier helemaal niet."

}:| .
Alsof ik over mijn eigen kind lees :o
Nu is het wel zo dat ze de kinderen bij onze crèche staand verschonen, dus misschien vindt Jewel dat ook gewoon echt fijner. Ik heb het geprobeerd, echt, maar ik ben daar dus echt niet goed in want onhandig enzo 8)7
Die aankleedramp houdt hier ondertussen al langer aan dan ik hoopte, het is een wonder dat de buren Veilig Thuis nog niet hebben ingeschakeld met al dat gekrijs :X
pi_182290585
Hier kunnen poepluiers alleen maar verschoont worden als ik op het plankje boven zn hoofd mn telefoon leg met een of ander filmpje aan :') :@ anders krijsen krijsen krijsen en niet op zn rug blijven liggen. Dat je die voetjes vasthebt en dat dat nekje dan al helemaal gedraaid is :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182290651
Ik maak dan ook gewoon een boterham of geef hem een bakje kwark. Ga in ieder geval de strijd niet aan, dat verlies ik toch. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182293923
Dat verschonen is zo herkenbaar. :X En op het kdv doet hij dat niet. Maar hij doet eigenlijk alles anders daar, dus dat zou me niet meer moeten verbazen. Er blijven momenten dat ik daar rete-onzeker van word, maar dat hij gister daar niet wilde eten wegens tandenleed en thuis gewoon een boterham, banaan en 2 stukken aardappel wegat maakte het iets beter. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182293992
Ja, staand verschonen doe ik bij een plasluier wel eens. Ysje is zo gek op boekjes dat ik hem dan staand aan een lage tafel boekjes laat kijken terwijl ik de luier verschoon. Ben daar destijds met oudste handig in geworden toen ze wat ouder was.

Hij krijst nu ook de boel bij elkaar als oudste even met mij wil knuffelen of bij mij wil zitten. Heeft hij net een half uur tegen me aan mogen hangen/op schoot zitten, wil kleuter even en dan is het brullen. Zo stond hij dus gisteren vijf minuten tegen ons aan te krijsen. Maar kleuter was moe, had een intensieve dag school/BSO achter de rug en ook echt even een paar tellen moederliefde nodig. Maar pfff dat gekrijs gaat wel 'onder je huid' zitten. Aan het einde van een dag kan ik daar echt moe door zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 3 oktober 2018 @ 16:24:21 #192
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182295786
Heel herkenbaar Franny. I is
nogal een driftkikker en als ze eens sporadisch een dag geen driftbui heeft gehad merk ik hoeveel energie ik nog heb en wat dat dus aan energie vreet :{

Gelukkig is ze verder wel heel leuk en al bijna een peuter :o
pi_182295876
GvsE, had je dit al eens gezien voor t ontsnappen uit autostoeltjes?

https://www.bol.com/nl/p/(...)RA_0.16.ProductTitle

Geen idee of t wat is hoor, kwam t toevallig tegen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182304001
LeSage, wat vervelend van die tand! Zou ik wel van balen.

LDG, schattig hè, dat ze je zo aan kunnen kijken van "je snapt me" O+ En *O* voor een lopende kapitein!
Simon heeft de smaak nu echt te pakken en het gaat ook steeds beter en stabieler. Hij is nu steeds heen en weer aan het lopen van de ene muur naar de andere. En het moet ook steeds sneller lijkt het wel :D

Skittles, wat een schattig filmpje! En hier dezelfde vragen, vooral de BV en waarom ik daar niet mee stop...

Hier moest er bij de 14 maanden bij het CB iets in en uit een doosje gedaan worden. Wel spelenderwijs, bij binnenkomst stond er een houten bakje met een speelgoedhondje op tafel. Simon kon daar mee spelen, terwijl wij met de jeugdarts spraken. Hij slaagde glansrijk :D

Dat avondeten is hier ook wel een gedoe af en toe. Vantevoren hadden we bedacht geen speelgoed e.d. bij het eten te willen (net als geen telefoons e.d.), maar intussen hebben we al gemerkt dat Simon soms gewoon weigert te eten als ie niet iets in zijn handjes heeft wat ie graag wil. Tenzij het iets is wat ie echt lekker vindt, zoals bv. spinazie, dan heeft ie die afleiding niet nodig :')

Van de week weigerde hij broccoli te eten. In eerste instantie dachten we, hij heeft geen trek of hij vind het weer eens niet lekker, maar toen ie een koud blikje bier (jaaaaa, nu al :P :7 _O- ) in zijn handjes kreeg, wilde hij wel eten 8)7

Vraag me dan ook af waar we goed aan doen, gewoon meegaan in deze afleidingstactiek of toch geen afleidende dingen om mee te spelen en gewoon leren eten zonder die trucjes.

We geven eigenlijk niet echt iets alternatiefs als ie niet of weinig heeft gegeten..... Vanavond heeft ie maar een paar hapjes gegeten, wel yoghurt (want lekker), verder niks. Misschien dat ie vannacht extra vaak wakker wordt.....
pi_182304111
Dat verschonen ja :X alleen op ons bed is leuk, want blijkbaar is lomp ‘teruggooien’ wel heel lollig :')

Bij eten weigeren bied ik meestal gewoon iets anders aan. Fles, vla, boterham. Bij Mijm nog nooit nodig geweest trouwens, want die eet echt als een malle. Peuter eet maar net hoe zijn pet staat. Vandaag alleen droge penne, maandag 6 (!) borden Chinese tomatensoep 8)7

Net zo’n grappige foto van Mijm gemaakt dat ik hem even moet delen met jullie O+ Ik kan zo lachen om dit kind _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 3 oktober 2018 @ 22:06:59 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182304550
Die blik is prachtig! *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182310252
Dames, ik vind het even allemaal niet meer zo leuk, moeder zijn. Ik wil slapen!!

En ondertussen ligt Kevin hier naast me de slapende onschuld uit te hangen. Nu wel!

Tolstoj, ik zou hem gewoon afleiden met speelgoed als dat werkt. Peuter heeft ook heel lang gegeten met 6 extra lepels om mee te spelen.

Geweldig kind die Mijm! Daar word je vrolijk van LeSage.

Eten weigeren gebeurt hier niet. Heel hard krijsen en paars aanlopen als het niet op tijd voor zijn neus staat wel.
pi_182312269
Grappige foto Lesage :)

Niet kunnen slapen is ook naar Adrian, dan is moederen ook niet leuk. Ik heb afgelopen nachten ook wel eens 'k*tkinderen' gemompeld toen ik er weeeeer uit moest vanwege gejank :@

Eten weigeren gebeurt hier niet, wel het weigeren van drinken. In het kleutertopic was ook een discusse over water drinken en zoete drank, zelf heb ik daar ook wel een dilemma in, maar dan voor m'n dreumes:
Eigenlijk drinkt kroket alleen flessen melk thuis, met sporadisch een slokje water/thee/*insert iets zoets van grote broer*. Als ik haar een beker limonade geeft dat drinkt ze dat wel, maar ja daar wil ik eigenlijk geen gewoonte van maken. Nu drinkt ze op haar dagen thuis 3x een grote fles en soms 's nachts nog 1. Op de opvang drinkt ze trouwens geen fles, geen idee eigenlijk of ze daar iets anders krijgt dat water :? :D

Nu heb ik zelf geen probleem met flessen geven, maar wel met dat ze 's nachts geregeld wakker wordt met dorst omdat ze (denk ik) overdag niet genoeg heeft gedronken. Hoe doen jullie dat?
pi_182312425
Ik denk dat het een beetje past in het idee dat we eerder hadden, toen ze jonger waren, dat ze 's nachts wakker werden van de honger. Maar extra dikke papflessen 's avonds geven, bleek toen volgens mij ook geen oplossing te zijn? Met andere woorden, of er echt een verband is tussen dat drinken en 's nachts wakker worden, geen idee. Ysje wordt ook wakker, de ene keer om 3:00, dan om 4:00, en vanochtend was het 'pas' om 5:30. Ik heb geen idee waar het door komt, kan er geen peil op trekken. Wat ik wel zeker weet, is dat hij genoeg eet en drinkt. Hij drinkt water of melk, de ene keer meer dan de andere keer. Ik let er niet veel op, maar bied het gewoon vaak genoeg aan of zet het binnen handbereik.

Eigenlijk is het, en dat heb ik ook tav het dilemma in het kleutertopic, alleen een dilemma zodra je jezelf (en kind) die mogelijkheid 'geeft', en het als een echte optie ziet: het drinken van limonade, sap e.d. Mijn kleuter drinkt ook niet veel, maar toch geef ik haar nooit iets anders dan water en melk. Bij uitzondering krijgt ze wel eens limonade, een sapje of chocolademelk. Maar dat is dan een 'traktatie' en niet een manier om haar meer te laten drinken. Ik denk er gewoon eigenlijk niet over na, dat werkt het beste. :') . Ik geloof er ook wel echt in dat ze het vanzelf regelen, en dat ze ook heus water drinken als ze dorst hebben. Dat is een kwestie van aanleren, gewoonte. En wat betreft dat wakker worden, dat heb ik maar opgegeven, te denken dat het een reden heeft. :') .

Samenvattend mijn advies: niet nadenken. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182312753
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:14 schreef Franny_G het volgende:

Samenvattend mijn advies: niet nadenken. _O- .
Maar ik wil zo graag weer doorslapen :'(
:+
pi_182313478
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:38 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Maar ik wil zo graag weer doorslapen :'(
:+
Ik heb de hoop op doorslapen gewoon algeheel opgegeven. Dat werkt echt stukken beter dan (terug) willen naar een situatie die er al (veel te) lang niet is. In mijn omgeving wordt dan veel gereageerd met "maar dat komt ooit echt wel!", wat frustrerend is omdat ze niet lijken te snappen dat dat niet bemoedigend werkt.

O dat sluit volgens mij aan bij het advies van Franny om er niet (te veel) over na te denken. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182313492
LeSage, ik moest heel hard lachen om je foto. Wat een blijhoofd heb je daar. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 12:27:36 #203
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182313525
Niet nadenken is ook mijn tactiek _O_ .

Wij hadden vanmorgen de 14 maandenafspraak op het CB. Daar werd mij gevraagd of hij slecht sliep door de verkoudheid. Ik nee geantwoord :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182314402
Hier wordt Kevin 's nachts wakker en dan vind hij dat hij een fles melk moet. Ongeacht de tijd. Gewoon omdat als hij wakker is melk moet. Vannacht was het half 5. En dan wordt hij zo intens boos als hij geen melk krijgt. Ik heb niet zo'n zin in nachtvoeding, maar na een drie kwartier boosheid ben ik gezwicht.
Ik heb al water geprobeerd, of aaangelengde melk, maar dan blijft hij boos. Soms valt hij na de melk weer in slaap maar soms is hij ook WAKKER en dan moet mama de dag beginnen. Een dan valt ie rond 8 uur weer in slaap.
pi_182314637
Lemijn :') hebben ze nog wel doorgevraagd?

Wat een leuke foto LeSage!

Ik heb wel dè tip om een nacht goed te kunnen slapen, ze ergens laten logeren!

Hier gingen ze overigens wel veel beter slapen nadat de borstvoeding stopte en we overstapten op een papfles (en ze tegelijkertijd ook veel beter gingen eten), tot die tijd was het drama s nachts met elk uur wakker. Maar goed gisteren hebben ze ieder twee volle bakken rijst op met nog een kleine papfles, en om 3 uur was het alsnog heel gezellig in huize FF met twee kinderen die opeens totaal niet moe meer waren...

Nanuke, ik putte er zelf wel wat troost uit om te weten dat het wel opeens weer kan gebeuren. En onze eerste doorslaapnacht kwam ook totaal onverwachts na wat dramanachten en sinds die tijd slapen ze enorm veel beter (wel met af en toe een terugval overigens) En nu slapen ze de helft van de nachten door, alleen helaas niet altijd dezelfde nachten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_182316384
SWM: Pff jaa Hier ook regelmatig dat hij het water uit zijn mond laat lopen.. Ook zodra hij genoeg heeft gegeten doet hij dat. Hij vindt zichzelf dan ook erg grapppig

Schanu: Daar woon ik ook :o :W

Pff maak me zorgen om die testjes. Moeten ze dat wijzen enzo kunnen met 15 maanden. Die van mij kan sinds deze week net uit een rietjesbeker drinken :@

LDG: Herkenbaar met het verschonen. Tandenborstel wil hier ook nog wel helpen. Wat goed dat hij loopt!

LeSage: Die foto :D

Hier momenteel ook slechte nachten. Kies #2 komt door. Betreft slapen wisselen we de wacht zodat we allebei een paar uur kunnen slapen. Hopelijk is dit een fase :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 19:06:39 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182320872
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:18 schreef FlyingFish het volgende:
Lemijn :') hebben ze nog wel doorgevraagd?
Nope. Alhoewel, ze vroeg geloof ik 'ben je tevreden'. Daar heb ik een beetje overheen gepraat.

Handig zo'n schoonmaker, Memoru!

Jacob heeft toch wel moeite met het einde van de dag op 1 slaapje. Om te voorkomen dat we om half 5 al gingen eten, zijn we weer een rondje gaan wandelen met de loopwagen buiten. Hij heeft zijn snelheid verdubbeld ten opzichte van vorige week, het was nu 0,75 km/u . En een heel blokje. Zo tof _O_ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182321598
Lesage wat een leuke foto.

Memoru wat lijkt hij al groot, handig zo’n hulp!

En Jacob aan de wandel O+ Ik moest even goed kijken wat hij aan z’n voetjes had. Ik dacht eerst even helemaal niets :D wat goed van zijn snelheid, kwam dat van de honger? :Y)
Maar dat bedoelen jullie dus met loopwagen buiten! Ik dacht dan zo’n karretje waar ze op kunnen zitten.

Ik kan me ook wel vinden in het niet nadenken. Doorslapen, dat zie ik hier ook nog niet zo snel gebeuren. Ze wordt sowieso 1x wakker (ergens tussen 23:00 en 5); gaat dan na een voeding weer door met slapen. Als ze nog eens wakker wordt mag ze meestal tussen ons in verder slapen, zonder voeding. 1-2 x in de maand wordt ze in de ochtend in haar eigen bed wakker :')
Eigenlijk wil ik van die nachtvoeding af, aan de andere kant hoop ik dat ze daar zelf een keer mee stopt?
pi_182322980
Knuffel voor iedereen met slechte nachten :* Jewel is ziek en slaapt daardoor weer slecht, wordt dan huilend wakker en eindigt in een campingbedje op onze slaapkamer omdat ze niet alleen wil zijn. Maar normaliter slaapt ze sinds geboorte van Vlokje echt héél erg goed, ik voel me gezegend als ik andere verhalen lees. Al was het hier dus ook anders tot 19 maanden. Nachtvoedingen heeft ze niet meer sinds ze 3 maanden was (ze was zo makkelijk als baby), maar ze krijgt wel vaak nog steeds een avondfles mee naar bed. Met 23 maanden, i know :@ op 1 november gaat ze voor de 1e keer voor het echie mee naar de tandarts omdat we haar voortanden opnieuw willen laten nakijken, ik verwacht wel een standje m.b.t. die fles :')

En ik zie een knappe Jacob aan de wandel en een knappe schoonmaker O+

Wat leuk trouwens Memoru! :D
pi_182323341
Handig zo'n hulp in de huishouding Memoru *)

Wat goed van Jacob, een verdubbeling van snelheid! Als hij die stijgende lijn vasthoudt rent hij je over een paar maanden vast voorbij :+

Een deel van mijn geklaag over de slechte nachten komt ook wel voort uit het te laat naar bed gaan van mijzelf O-) Ze waren vorige week logeren en sliepen natuurlijk uit tot 8:30. De avond dat ze weer thuis waren, waren ze niet moe en was de kleuter om 22:30 nog wakker. Kroketje begon om 06:00 :')

Wij waren vanmiddag spontaan nog even op het strand O+ Lekker rennen langs de waterlijn en achter een bal aan. Daarna nog even schommelen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We besloten ook spontaan nog even wat te eten op het strand :') Ik begrijp niet hoe ik na ruim 4 jaar moederen nog steeds in zo'n val kan trappen :P Het wachten duurde net even te lang, ze wilde niet in de kinderstoel en na 3 aardappeltjes had ze het wel gezien. Gelukkig hadden we wel een fles mee en konden we alsnog even snel ons bord leeg eten :Y)

[ Bericht 4% gewijzigd door Fazz op 05-10-2018 23:07:07 ]
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 06:17:16 #211
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182328857
Ah fijn dat jullie niet ál te hard gepost hebben zodat ik na 2 dagen Fok!loos gewoon weer een beetje aan kan sluiten :P

Bedankt voor de ideeën wbt de avondetenstaking.
Ik heb er niet zo'n moeite mee om iets alternatiefs aan te bieden, maar dat wordt ook gewoon geweigerd.
Ik denk dus dat het idd is wat Lemijn zegt, dat het meer ontdekken is dat je kán weigeren.
Ze krijgt altijd al kwark of yoghurt na het eten, maar dat is de laatste tijd ook maar 3 happen en dan verdwijnt het in haar haar. Ik heb wel weer Griekse yoghurt gekocht, dan vullen die 3 happen misschien net iets meer :P
En ze drinkt ook nog voor het slapen gaan een fles. Helaas lust ze geen pap. Ik heb wel dreumesmelk gekocht, wellicht vult dat iets meer dan gewone koemelk.

Gisteren had ik met kleuter afgesproken dat als Ella niks wil, we proberen bordje te ruilen. Ze weigerde haar eten en wilde idd die van kleuter en nog veeeeel liever toen ik uitlegde dat ze hetzelfde hebben en die van kleuter is en die andere van haar. Uiteindelijk bord geruild en at ze zonder problemen de helft op :')
Alsnog om 05.15u wakker overigens, dus ik stap over op Franny's advies om niet meer na te denken :+

Tolstoi, ik zou ook gewoon iets in z'n handjes geven als dat werkt. Maar ik ben sowieso wel erg makkelijk in dat soort dingen. Zo eet mijn 5jarige ook nog 9 van de 10 keer lekker Bourgondisch met haar handen. Ik weet dat ze goed met bestek kan eten en dat ze dat ook netjes doet als ze bij anderen eet, dus ik vind het wel prima :P

Wat een leuke blije foto van Mijm O+

Fazz, ik heb niet echt tips wbt het drinken, beide kinderen drinken altijd goed water. Maar Ella wordt ook heel vaak 's nachts nog wakker en vraagt dan om 'tinken'. Dan geef ik haar een rietjesbeker met water en gaat ze daarna weer slapen.
Jammergenoeg pakt ze de rietjesbeker 's nachts niet zelf, ondanks dat die in haar bedje staat.
Maar ze komt dus ook 's nachts ondanks dat ze overdag gewoon goed drinkt.

En wat een leuke foto van Kroketje op de schommel! O+

Awwwh, ik kan de foto van Memoru niet zien.

Wel een mooie en lekker stappende Jacob O+
Wat is er mis met de slofjes?

Schanu, ik denk dat Ella ook een fles krijgt tot haar 18e hoor :+
Kleuter dronk ook een flesje melk tot haar derde. Wel was op een geven moment het ritueel veranderd en dronk ze het flesje tijdens boekje lezen en gingen we daarna tandenpoetsen.
Benieuwd wat de tandarts zegt van d'r voortandjes.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:28:35 #212
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182341137
Zeg even wat anders, het is kinderboekenweek. Wat zou leuk zijn om te halen voor zo'n dreumes? Vorig jaar kocht ik Kikker en pad want jeugdsentiment en voorlezen, maar aangezien hij nu echt wel enige interesse heeft in boeken (anders kan kauwen en scheuren) is het misschien leuk iets te kopen waar hij het komende jaar plezier aan beleeft.

Iemand tips?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182341687
Lemijn, wij hebben wat van die plaatjesboeken waarin Ysje allemaal dingen kan ontdekken (waar de bal is met name), zoals deze:



Ik vind dit echt een mooi boek (van Séverine Cordier), maar zie dat het bijna nergens meer te krijgen is. Dergelijke plaatjesboeken zie je bij alle boekwinkels wel. Dat soort boeken vindt hij nu duidelijk het leukst: veel kijken, aanwijzen, brabbelen bij wat hij ziet.

Verder is Ysje echt helemaal weg van 'de spin die het te druk had' van Eric Carle. I vond het op deze leeftijd ook een erg leuk boek. Eigenlijk is alles van Carle geweldig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:01:40 #214
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182341852
Oh dat is wel een goeie tip, we hebben nog niks van Eric Carle. Wel een opzoekboek, namelijk De gele ballon van Charlotte Dematons maar dat is meer voor iets oudere kinderen denk ik. Jacob kan daar in ieder geval nog niks mee. Wat jij hierboven laat zien is al wat toegankelijker. Dank, we gaan eens naar de boekwinkel binnenkort maar dit kan wat structuur geven in het zoeken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182341899
Die zoekboeken hadden ze een hele tijd terug ook bij Kruidvat. Wie weet dat ze er nog steeds zijn.
In ieder geval een grote hit geweest bij Lou en ze vindt het nog steeds leuk. Cas is nog van het omslaan van de pagina's, liefdeskopstoten geven en af en toe met zijn vinger 'DIE' aanwijzen.

Oh, en de flapjesvoelboeken bij de action. Dan is het ook niet vervelend als ze in enthousiasme zo'n flapje eraf scheuren

Vooral deze en Milo de kat waren favoriet


[ Bericht 19% gewijzigd door Skittles op 05-10-2018 21:13:09 ]
pi_182342004
Lemijn, goeie vraag! Ik houd me ook aanbevolen voor tips :)
O+ voor boeken O+

Hier weer een mijlpaal erbij: Simon kan nu zelf op de bank klimmen!
Enerzijds O+ , anderzijds :{w Vind het wat eng, bang dat ie eraf gaat vallen met zijn hoofd op de salontafel (één van de nachtmerries die ik wel eens heb, met slechte afloop :'( :'( ), of dat ie over de armleuning gaat klimmen en met zijn hoofd op het harde laminaat valt.... ;(

Hij kan af en toe zo lekker zitten eten. Vanavond brood met avocado, zit ie eerst alle avocado eraf te eten en dan het brood. Nog lekker snoepen van een krentenbolletje, heerlijk om naar te kijken O+
pi_182342380
Die zoekboeken van het Kruidvat heb ik ook gekocht, maar die ik heb zijn wel nog wat te wijs voor een dreumes van 15 maanden, wel mooie zoekplaten. Nog even wachten tot ie wat ouder is :) Die van Franny lijken inderdaad wat toegankelijker voor nu.
pi_182342527
Ik lees graag de echte Nijntje boekjes voor. Ik vind die gedichtjes een fijn ritme hebben. Meestal lenen we er elke keer een bij de bibliotheek (niet altijd Nijntje, maar wel Dick Bruna). En langzaam breiden we onze eigen Nijntjes ook uit als ze een boekje hebben passend bij een thema. Zo kreeg peuter Kleine Pluis toen bekend werd dat hij grote broer zou worden, fien & pien toen het twee meisjes bleken, Nijntje in het museum na ons bezoek daaraan etc.

Ook vroeg leuk waren Bumba-boeken. Niet alleen vanwege Bumba, maar ook vanwege de duidelijke simpele tekeningen waar ze toch veel op kunnen zien (hoeveel vogels tel je, zie je de rode bloem...). Mijn eerste aanwijsboek op rijm' is ook erg leuk omdat ze daarmee zelf mee kunnen 'lezen', vanwege de rijmende plaatjes. 'Mama kwijt' wordt ook veel gelezen.

Voor iets ouder (2 jaar ongeveer) zou ik 'Hé, wie zit er op de wc' aan raden en ook 'De gruffalo' is erg leuk. En natuurlijk de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft (al krijgen ze daardoor het idee dat mollen vooral heel veel poepen). Afrader is het stomme 'raad eens hoeveel ik van je hou'

Wij hebben sinds deze week ook de bankklim-feature unlockt Tolstoi. Erg spannend af en toe idd. We hebben er de 1 stap los-skill ook gelijk bij gekregen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_182342647
FF, 2 feautures voor de prijs van 1 :) *O*
Lala en Em allebei, of allebei eentje?
pi_182343037
De gruffalo }:| }:|
Sinds dat het thema is op het kdv kruipt Lou weer elke nacht bij ons in bed en lig ik tussen drie snurkende beren :(
pi_182343663
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:40 schreef TolstoiFan het volgende:
FF, 2 feautures voor de prijs van 1 :) *O*
Lala en Em allebei, of allebei eentje?
Allebei allebei. Het is wat dat betreft echt een tweeling :D Al probeert Em vaker te stappen en is Lala meer de klimmer. Em lijkt wel iets handiger te zijn, die kan ook al achteruit de bank af (al gaat dat niet altijd goed)

Misschien moet je het boek zelf ook eens voor gaan lezen Skittles. Mijn peuter is er zo een die overal bang voor is, maar de Gruffalo niet. Maar ik lees het boek ook altijd voor alsof die Gruffalo een beetje een kneusje is die door een muis gefopt wordt. Ik heb overigens al die spin-offs nooit gelezen. Ooit het geluidenboek uit de bieb gehaald, maar die was uiteraard wel heel eng want geluidjes.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_182344212
Mijm kreeg afgelopen week Gonnie en vriendjes: zoek en vind. Zo’n boek met plaatjes die verstopt zitten, maar ook een ‘wrijf en ruik’ stuk en vachtjes. Mijm vindt het nog wat moeilijk, maar S. vindt het fantastisch!

Toffe features weer O+

Mijm trakteerde vandaag bij de opvang, ze hadden maar zelden een 1-jarige die zó geniet van de verjaardag :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:01:57 #223
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182344494
Boeken O+

'mama kwijt' idd! Bij kleuter destijds een hit en bij Ella ook :Y

En 'over een kleine mol die wil weten wie er op z'n kop gepoept heeft' was voor kleuter leuk vanaf dat ze 2 was en vind ze nu met 5 jaar nog steeds leuk.

Verder doen nu met 1,5 vooral korte verhaaltjes het goed, liefst met interactie (flapjes of aanwijzen enzo). Wij hebben 'Dikkie Dik in de tuin' en 'Dikkie Dik op de boerderij'. Dat vind ze leuk want het heeft én flapjes én diertjes :)

Ah, de bankklimmijlpaal, weer een paar grijze haren rijker Tolstoi en FF ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:04:46 #224
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182344535
Oh, wat een heerlijke blije foto's, LeSage O+
En schattige traktatie!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182347990
Wat een leuke foto's! O+ Daar word je toch gewoon blij van!

En boks voor de nijntje-traktatie. Dirk trakteerde Nijntje-rijstwafels. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182350109
Even snelle post tussendoor.

Ik hou van boekjes O+

Het flapjesboek oehoeh van Sébastien Braun is ook n aanrader. Ik zie op Google dat hij nog meer van die boekjes heeft met stevige flappen.
pi_182351853
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:24 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Allebei allebei. Het is wat dat betreft echt een tweeling :D Al probeert Em vaker te stappen en is Lala meer de klimmer. Em lijkt wel iets handiger te zijn, die kan ook al achteruit de bank af (al gaat dat niet altijd goed)

Misschien moet je het boek zelf ook eens voor gaan lezen Skittles. Mijn peuter is er zo een die overal bang voor is, maar de Gruffalo niet. RfMaar ik lees het boek ook altijd voor alsof die Gruffalo een beetje een kneusje is die door een muis gefopt wordt. Ik heb overigens al die spin-offs nooit gelezen. Ooit het geluidenboek uit de bieb gehaald, maar die was uiteraard wel heel eng want geluidjes.
Al gedaan. Ook uitgelegd dat de gruffalo in een bos en in het boek woont, maar daar heeft ze midden in de nacht geen boodschap aan.
Achja, ooit komt dat ook wel goed

OT:

Cas zit nu in een fase dat hij dingen demonstratief op de grond gooit, gevolgd door een oh-oh en gelach. Het voorwerp kan variëren van een blokje tot mijn telefoon :')
pi_182351890
Oeps, is je telefoon nog heel nu? :o

Leuk die boekentips O+ Kroketje is gek op Nijntje. Ze leest sowieso graag boekjes, pak ze uit de bak en wurmt zichzelf met boek op Mn schoot als teken dat ik moet voorlezen :')
pi_182352317
Net boekjes geshopt, mama kwijt en het flapjes/schuifjes/snuffel/aai boek van gonnie en gijsje O+

Wij hebben ook een heel leuk kartonboekje van fiep westendorp "fiep op wielen" met mooie illustraties van allerlei voertuigen. Verder geen tekst (los van de naam van t voertuig) maar wel leuke plaatjes waar vanalles op te zien en aan te wijzen is O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182356001
Oei Cas, alleen met je eigen spulletjes gooien!

Ik ontdekte vandaag dit ding:
https://www.bergtoys.com/nl/skelters/go2 en vind m tof!

Ben echt aan het denken wat handig zou zijn. Wanneer een driewieler, wanneer een loopfiets, wanneer kan dat met 2 wielen enz. en dan komt nog eens een echt eerste fietsje. Alles in huis halen vind ik ook weer zowat. Dus deze combi van eerste loopfiets en leren trappen lijkt me wel wat. Iemand er al bekend mee?
Daarnaast iemand ervaring met een mini en dit soort dingen. Ze zweeft namelijk nog ver boven de grond met haar voetjes op de loopscooter. Bovendstaand ding is vanaf 80cm; die is ze volgens de groeicurve pas met 21 maanden...het lijkt me zo leuk voor haar maar dan moet ik blokjes onder haar voeten monteren ofzo :')
pi_182369005
Nolita, ziet er wel stoer uit, ken het niet en weet dus ook niet of het handig is.

Skittles, dat is minder, die telefoon gooiende Cas!

LDG, O+ voor al je gekochte boekjes. Ik wilde gister ook nog naar de boekhandel, maar de vervolgautostoel kreeg even voorrang en Simon wilde pas rond 15 uur slapen, dus toen was de dag min of meer voorbij. Maar we gaan komende week nog boekjes scoren O+

Simon is echt gek op avocado, als ie er eentje zit liggen zegt ie met een wijzend vingertje "avocadie" O+ O+ O+ O+ O+

En tandenpoetsen gaat opeens weer als een zonnetje, geen gekrijs, gehuil en geworstel meer. Hij doet zijn mond open, poetsen en klaar :)
  zondag 7 oktober 2018 @ 13:10:14 #232
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_182369323
Wij zijn vandaag begonnen met n reeks van muziek op schoot, wat is dat leuk O+. Allerlei liedjes, instrumentjes, handpoppen, en de juf speelt viool O+

En ik was stiekem n beetje trots op t kapiteintje dat hij lekker op eigen houtje die ruimte door ging om te verkennen. Meestal wil hij eerst even de kat uit de boom kijken, maar nu ging hij er meteen voor :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182376895
Tolstoi wat leuk zo herkenbare woordjes O+

Ldg klinkt ook tof, muziek op schoot. En ook dat kapitein meteen op pad ging i.p.v. afwachtend. Teken dat hij zich op zijn gemak voelde!

Ik ben vanmiddag dus met N naar de speelgoedzaak gegaan om te passen of ze op bovenstaand loopding pastte. Ze kwam zowaar met de voetjes aan de grond en er was 10% korting dus ik ben overstag gegaan :@. Zo leuk om haar erop vooruit te zien komen. O+ Zal het maar een vervroegd sinterklaascadeau noemen ofzo. Dit jaar kan dat iig nog.
  zondag 7 oktober 2018 @ 20:31:26 #234
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_182377667
@nolita, schoen cadeautje _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182377714
Nolita, leuk :). Snapt ze het ding al?

LDG, klinkt leuk dat muziek op schoot. Ontdekkende kapitein O+

Vanmiddag op de fiets naar de kinderboerderij geweest, Simon had het vreselijk naar zijn zin, ezel geaaid, konijntjes geaaid, kippen gevoerd, op diverse speelgoedtractoren gereden O+
pi_182378035
V is dus met zijn loopfiets gekanteld nadat hij er eerst leuk op rondscheurde.
Nu is dat ding lava en duwt hij hem alleen vooruit :')
pi_182379149
Haha ldg :D

Tolstoi Leuk zo’n kinderboerderij! Hier in t dorp is ook zoiets, maar je kunt er niet tussen de beesten lopen. Als ze niet naar je toe komen kun je dus ook niet aaien, maar ach kijken is ook al leuk.
Ze klimt er zelf op en begint te lopen en komt dan idd vooruit. Ik had eerst de wielen te strak vast gedraaid, enorme weerstand want ze konden bijna niet ronddraaien _O- Toen die losser stonden liep ze er zo mee weg. Sturen snapt ze nog niet dus voor nu boem is ho.
Ze heeft er ook mee gelopen door voor de wagen te staan en het stuur vast te pakken, maar ook dan boem is ho.

Flav balen dat de loopfiets lava is geworden voor V. Deze zou extra stabiel moeten zijn door de ver uit elkaar staande wielen dus ik ben benieuwd.
  zondag 7 oktober 2018 @ 21:54:44 #238
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_182379617
Wij hebben zo'n drie in 1 loopfiets/trike geval. De kaptein kan erop zitten, maar rijdt verder alleen nog met de achterwielen over zn eigen voeten heen 8)7

Deze hebben we
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182385731
LeSage, wat een heerlijk vrolijke foto's van Mijm! En wat een fantastische traktatie!

Adrian, wat vervelend dat het slapen zo slecht gaat, ik kan mij voorstellen dat het je helemaal opbreekt. Is het de afgelopen dagen/nachten wat beter gegaan?

Fazzoletti, oef vervelend dat Kroketje 's nachts wakker wordt van de dorst! Ik geef Jewel vaak een flesje water mee naar bed, zodat ze 's nachts altijd zelf wat kan drinken als ze dat wil. Is dat misschien ook voor Kroketje een idee? Voor wat betreft het overdag te weinig drinken, hier helpt het door Jewel water te geven in een gewone beker. Dat vindt ze dusdanig interessant, dat ze opeens steeds meer is gaan drinken. Wij bieden dat nu aan bij alle eetmomenten en dan drinkt ze meestal alles netjes op. Tussendoor water in een antilekbeker. Overigens zit er ook vocht in eten, denk aan mandarijnen enzo. Op die manier krijgen ze ongemerkt dus ook meer vocht binnen dan je denkt.

Sylver, dat bordje ruilen, wat briljant! Het werkt hier inderdaad ook om Jewel van mijn bord mee te laten pikken. Het is dan weliswaar hetzelfde eten, maar het gaat kennelijk om de beleving. Helemaal prima, als ze op die manier maar eet, dan eet ik vervolgens Jewel's bord wel leeg als zij die van mij heeft leeggeroofd :')

Wat hier ook werkt trouwens, is 'mee laten helpen' tijdens het koken. Geeft haar het gevoel een hele grote meid te zijn, als ze bij heeft gedragen aan wat er op haar bordje ligt, dan eet ze voor mijn gevoel ook wat makkelijker. Daarnaast wil ze tijdens het koken alles proeven en op die manier krijgt ze dus ook alweer wat extra binnen :)

Ik zie zoekboeken voorbij komen, super leuk! Dit jaar heb ik er 1 gekocht bij de Kruidvat, maar die is net nog wat te moeilijk voor Jewel. Wij gaan hem dus geven voor Sinterklaas, dan is ze 2 en snapt ze hopelijk wat beter wat de bedoeling is. Verder ben ik dol op boeken, heb ik hier een boekenkast vol met alle disneyboeken (voor later), Jip en Janneke, Puk en de Petteflet, Nijntje, Fiep, Bobbi, Dikkie Dik, Raad eens hoeveel ik van je hou, en nog veel meer. Ik kreeg een mooi boek van mijn zus die ze bij de Ikea had gekocht, over droommonsters. Geen idee meer hoe die heet, maar wel een heel leuk boek. Verder ben ik zelf dol op het boek 'jij bent de allerliefste' waar hele leuke gedichtjes in staan voor kinderen. Oef en nog zoveel meer, samen lezen O+ O+

Tolstoi, een klimmende Simon, wat een knappe update! Begrijpelijk dat jij het eng vindt, Jewel heeft ook regelmatig een duikeling van de bank gemaakt. Ze leren het vanzelf :X Wat goed dat het tandenpoetsen nu probleemloos verloopt! En de kinderboerderij, altijd leuk O+

FF, ook al zo'n knappe update, allemaal klimmertjes hier O+

Skittles, een iets minder leuke update :') Alle waardevolle spullen dus buiten bereik van Cas houden :P

Nolita, dat ziet eruit als een gaaf loopfietsje! Wat fijn dat ze erop paste, en korting is altijd mooi meegenomen.

LDG, wat leuk dat muziek op schoot, en fijn dat Kapitein het ook zo leuk vindt.

Flav, hopelijk is V snel weer over zijn angst heen van het vallen en scheurt hij weer lekker verder op zijn fietsje!

Jewel werd vannacht helemaal hysterisch wakker en was bijna aan het hyperventileren. Ik dacht eerst even dat ze een pseudokroep aanval had want ze is hartstikke verkouden en een kindje waar ze mee gespeeld had vorige week bleek ook pseudokroep te hebben. Maar uiteindelijk bleek ze alleen heel veel pijn te hebben omdat ze moest poepen, ze was zo overstuur dat we niet goed wisten wat we moesten doen. Na heel veel knuffelen is ze gelukkig rustig geworden, ze heeft de nacht bij ons geslapen en dat ging gelukkig ook goed. Is het voor iemand herkenbaar dat een kindje zo overstuur kan raken van poepen? Jewel schreeuwt op zo'n moment ook echt dat ze pijn heeft. Voorheen had ze obstipatie en kon ik begrijpen dat het poepen pijn deed, dat is nu echter niet meer het geval en ik begrijp dan ook niet wat haar zo'n pijn doet dat ze het zo uitgilt. Dat gebeurt ook slechts af en toe, dus niet elke keer als ze moet poepen. Het is zo zielig ;(
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:11:31 #240
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182411332
Die Munchkinbekers he, stinken die bij jullie ook zo? Of is dat gewoon de lucht van verantwoord plastic? Ik herken het niet van de Aventbekers en het slijt ook niet na een paar weken afwassen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:14:30 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182411388
LDG, toffe fiets, maar Jacob blijft ook niet zitten als er geen rugleuning is. Zo'n lelijk Fisher Price plastic autootje werkt daarom wel.

Schanu, wat sneu dat poepen soms pijn doet. Het kan zijn dat er dan een scheurtje is ontstaan. Dan helpt het om toch weer even iets te geven om de ontlasting zachter te maken. En soms zeggen ze pijn als het eigenlijk jeuk is. Dus goed kijken of je geen wormpjes ziet :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182411524
Lemijn, bedankt voor de tip van de wormpjes, dan ga ik daar naar kijken want de ontlasting is nu zacht genoeg om geen pijn te hoeven doen. Wel weer een mooie drijfveer voor Jewel om op het potje te gaan echter, want gisteren en vandaag heeft ze weer netjes op het potje gepoept wat ze wel zonder hysterie en pijn-geroep doet. Misschien doet het dus helemaal geen pijn en is het haar reactie op het poepen in de luier, geen idee.

Ik heb geen ervaring met stinkende munchkin bekers overigens, ik heb er 3 en als ik ze elke dag in de vaatwasser doe blijven er geen nare luchtjes hangen. Wel heb ik er één die lekt als hij op zijn zij ligt, aangezien ik Jewel vaak een flesje water mee naar bed geef is dat dus echt niet handig want het is nu al 2 keer voorgekomen dat ik daardoor dacht dat ze door de luier heen in bed had geplast :') Die beker moet ik maar eens markeren denk ik zodat ik alleen de goede meegeef :)
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:22:23 #243
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182412343
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 13:22 schreef Schanu het volgende:
Ik heb geen ervaring met stinkende munchkin bekers overigens, ik heb er 3 en als ik ze elke dag in de vaatwasser doe blijven er geen nare luchtjes hangen. Wel heb ik er één die lekt als hij op zijn zij ligt, aangezien ik Jewel vaak een flesje water mee naar bed geef is dat dus echt niet handig want het is nu al 2 keer voorgekomen dat ik daardoor dacht dat ze door de luier heen in bed had geplast :') Die beker moet ik maar eens markeren denk ik zodat ik alleen de goede meegeef :)
Die van ons doen dat ook. En als ik er mee schud soms ook. Ik dacht dat het kwam omdat ik ze de eerste keer in de vaatwasser had gedaan, terwijl dat niet kan volgens de handleiding. Maar dat gaat bij jou dus gewoon goed?

Verder even opscheppen hoor O+ De Muppet vindt het fantastisch om te helpen. Dus die gooit haar luiers weg (als we de vuilnisbak open doen), legt 's morgens haar knuffel in bed en speen op het tafeltje, ruimt de vaatwasser uit (en legt haar borden op de goede plek als we de la open doen) en helpt de tafel dekken. Gisteravond was ik aan het opruimen en gaf haar een potje vitaminepillen: loopt zo naar het aanrecht om ze er op te zetten (waar ze dan nét niet bij kan O+ )! Toen de onderzetter: loopt rechtstreeks naar de la waar ze in moeten; oude krant: hup naar de kast met oud papier.. Vind het zo knap dat ze de eerste keer helpt met afruimen en al meteen weet wat waar hoort.. O+ en super handig, hulp in de huishouding :P
pi_182412867
Oh mogen die bekers niet in de vaatwasser? Dat verklaart het wellicht :') Maar bij 2 van de 3 gaat het dus wel goed, misschien heb ik geluk met die andere 2 of gewoon pech met die ene :')

Wat leuk dat Muppet zo goed meehelpt en wat knap wat ze allemaal kan! O+ Ik maak er hier ook goed gebruik van door Jewel steeds kleine taakjes te geven. Ze helpt met koken (roeren, dingen in de pan gooien, vooral ook proeven), gooit dingen voor ons weg, haalt dingen uit de vaatwasser (jammer genoeg soms ook als die nog niet is aangeweest :')), houdt de stofzuiger vast als ik zuig, ze pakt soms een doekje en begint dan spontaan haar eigen tafeltje schoon te poetsen, of ze poetst de grond schoon met de theedoek als ze drinken heeft gemorst, best heel handig inderdaad :') Jewel vindt het ook zo fantastisch en pikt dingen snel op. Mooi om te zien hoe die dreumessen zich elke dag weer een beetje verder lijken te ontwikkelen O+
pi_182412915
Ik heb 4 Munchkin bekers en die lekken allen niet. Altijd in de vaatwasser. Moet één wel heel strak vastdraaien, anders lekt 'ie wel.
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:02:27 #246
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182413007
Maar niemand vindt dus dat ze raar ruiken? Het is echt de beker zelf, want er heeft alleen maar water in gezeten tot nu toe. Hmm. Ik zou graag eens een andere besnuffelen dan.

Dat ze zich elke dag verder ontwikkelen herken ik trouwens helemaal niet :') . Jacob doet momenteel aan regressie: bij mij drinken in de frequentie van een jaar geleden en niet meer herinneren dat de nacht bedoeld is om te slapen. Hij helpt wel heel goed met dingen vies maken. Zoals gisteren, toen hij de pap aanzag voor zand en het door zijn vingers kneep en ermee gooide. Zei ik al :') ?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182413654
Net uit de verpakking vond ik het ook vies ruiken, maar nu ruik ik eigenlijk niets meer. Ik zal 'm de 21e meenemen voor je om te besnuffelen :+
pi_182414263
Ik ben heel erg verkouden dus kan niet voor je snuffelen, maar er is me eerder geen gekke geur opgevallen!

Hier ook zeker niet elke dag 'vooruitgang', hoor :P
En met 15 maanden zegt 'ie ook nog maar 5 woorden. (Papa, mama, die, boom en Bambam -de hond- :') )
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182414465
Blij dat die van jou gewoon in de vaatwasser kunnen Messina, dan blijf ik dat ook maar gewoon doen (met de gok dat ze straks allemaal lekken, maar soit :'))

En met 15 maanden maar 5 woorden kennen, die van mij kwam toen ook niet veel verder dan dierengeluiden, auto, aaien, mama en papa (leuk hoor, de hele dag door paaapaaa }:| als je geen papa hebt). Nu is ze 23 maanden en kent ze er al een stuk of 100, spreekt ook met drie woorden achter elkaar. Toen ze eindelijk door leek te hebben dat het gebruik van woorden veel effectiever is dan alleen maar wijzen en als een briesende stier 'DIEEEEE' brullen, had ze het vrij snel onder de knie en nu lijkt ze wekelijks nieuwe woordjes te ontdekken. Met andere woorden: het komt vanzelf! :)

Lemijn, pap persen door de handjes, dat klinkt best akelig bekend, ik heb met je te doen al moet ik er stiekem ook een beetje om mee lachen :')
pi_182414772
Haha oeps, ik wilde 1 jaar en 5 maanden tikken, maar daar heeft m'n hoofd 15 maanden van gemaakt. Maar goed, ik weet dat het allemaal goed komt, hij begrijpt wat ik zeg en voert opdrachtjes uit. Elk kind z'n eigen tempo ^O^

Hier wordt veel 'papa' geroepen naar mannen met een baard. (8> Van 20 tot 99, alles en iedereen met een baard is 'papa. :@

Hier gaan bakjes pap (vla, yoghurt, wat-dan-ook) uiteindelijk altijd op z'n kop over z'n hoofd. ;(

Driewieler wordt hier nog niet gesnapt. Step al helemaal niet.

Ik kan geen leuke nicknaam voor 'm verzinnen, thuis noem ik hem vaak 'de terrorist', geaccepteerd? _O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182414899
De terrorist, dat klinkt lieflijk _O-
En 17 maanden is ook niet laat hoor. Mijn buurjongetje wordt als het goed is deze of komende week 2 (want iets ouder dan Jewel) en die sprak in ieder geval tot een maand geleden nog helemaal niet. Ik heb ook eens gelezen dat jongens zich vaak fysiek wat sneller kunnen ontwikkelen en meisjes vaak op het gebied van taal iets sneller kunnen beginnen. Dat heeft die van mij ontkracht overigens door zowel laat te beginnen met lopen als met praten, maar dat heeft ze nu wel ruimschoots ingehaald dus ik keur het alsnog goed :')

En alle mannen met een baard papa noemen O+ Jewel is door haar papa fase heen, maar nu zijn alle mensen van het mannelijke geslacht opa. Ja. Alle. Dus ook jongens die nog niet eens baardgroei ontwikkeld hebben. Ik denk dat ik misschien toch weer liever terug ga naar de papa fase :')
pi_182415151
Toen Lou naar iedereen 'papa?' riep had ik het gevoel dat iedereen het vooroordeel had dat ik vast een tienermoeder was die niet wist wie de vader van haar kind was :')
pi_182418916
Haha, fijn ja, van die kinderen die je even heerlijk voor schut zetten _O-

Van dat praten vind ik nog niet zo heel zorgelijk klinken. S. kwam ook wel wat later op gang, maar die heeft het ruimschoots goed gemaakt :X die tetter staat dus nooit meer stil.

Lemijn, dat brassen is hier ook dagelijkse kost. Mijm was net compleet oranje van de spaghetti. Vervolgens kwam de thuiskapster en kwam er nog een combinatie van snot, tranen en haren bij :Y)
Hij ligt nu gelukkig helemaal fris gewassen in zijn bedje ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182419092


^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182419352
Over de munchkin bekers. Hier geen geurtjes en ook geen lekkages, tenzij hard op de grond terechtkomen. Maanden geleden eens gehad dat de beker lekte, toen bleek de rubberen ring die op de schroefdraad zit net niet goed te zitten. Even eraf en opnieuw erop doen was hier de truc. Had in eerste instantie helemaal niet gezien dat daar een rubberen ring zat!
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:46:05 #256
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182419509
Rubberen ring :? .

* loopt naar afdruiprek
* loopt terug

Oh...
En ik maar roepen dat het zo'n geniale beker was met maar 3 onderdelen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:51:51 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182419648
LDG: ik kan vies worden van buitenspelen echt 10x beter hebben dan van aangekoekte pap. Maar op zich heb je gelijk natuurlijk.

LeSage, Jacob was vanavond ook oranje, van de pompoencurry. Maar hij had zo heerlijk zitten smikkelen, dat compenseert. Wacht. Ik bedenk me nu ook: vies worden van eten is 10x beter dan vies worden van alleen maar klooien.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:04:43 #258
73386 Fazz
onderweg
pi_182419969
Je mist dus die ring Lemijn? :')

En uhm het is toch helemaal niet raar als ze rond 1,5 nog niet zoveel praten? Kroket zegt een paar woorden maar ik heb er nog geen moment over nagedacht of dat nu veel of weinig is voor haar leeftijd :')

Vandaag liet ze wel alvast een mooi staaltje dreumespuberteit zien. *) Ik had haar opgehaald van het kdv en meegenomen naar de BSO om de kleuter op te halen. Ze wilde daar boekjes lezen maar na 2 boekjes vond ik het wel tijd om te gaan. Mevrouw dus niet. Die bleef roepen NEE, NEE, NEE. Ging zitten op de grond en weigerde nog op te staan. Dat beloofd wat :+
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:07:50 #259
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182420029
Nee er is een 4e onderdeel dat ik niet had gespot. Meestal ben ik wat oplettender.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:10:00 #260
73386 Fazz
onderweg
pi_182420082
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:07 schreef Lemijn het volgende:
Nee er is een 4e onderdeel dat ik niet had gespot. Meestal ben ik wat oplettender.
Komt vast door het weinige slapen ;(
pi_182420286
Die ring hebben ze dan ook bijna onzichtbaar gemaakt, maar wel een essentieel onderdeel!

Oeh fazz dat belooft idd wat!

Vies worden, ja dat hoort erbij maar handig vind ik het niet als we net gewassen in schone kleren beneden komen en gaan ontbijten bijv. En dan heb ik het vooral over de haren waar dan vanalles ingestreken wordt.
pi_182420660
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:04 schreef Fazzoletti het volgende:
Je mist dus die ring Lemijn? :')

En uhm het is toch helemaal niet raar als ze rond 1,5 nog niet zoveel praten? Kroket zegt een paar woorden maar ik heb er nog geen moment over nagedacht of dat nu veel of weinig is voor haar leeftijd :')
Wij waren vandaag bij het cb en de jeugdverpleegkundige had het over 3 woordjes met 1.5.

Ons cb is zó fijn ook nog steeds. Wolfje loopt nog niet los en ik vroeg of ik me daar zorgen over moest maken, arts er even bij gehaald en samen even geobserveerd hoe hij stond, aan onze hand liep en langs randjes. Dat was voor nu goed genoeg, geen zorgen maken. Wel fijn toch, die bevestiging.

Stats: 82cm en 10.1 kg.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:49:05 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_182420850
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:11 schreef Messina het volgende:
Ik ben heel erg verkouden dus kan niet voor je snuffelen, maar er is me eerder geen gekke geur opgevallen!

Hier ook zeker niet elke dag 'vooruitgang', hoor :P
En met 15 maanden zegt 'ie ook nog maar 5 woorden. (Papa, mama, die, boom en Bambam -de hond- :') )
Dan praat ie haast meer dan noud van 19 maanden ;)

Noud zegt ook mama, papa, oh-oh, da-da en die. Maar meer heb je niet nodig toch?
disclaimer
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:51:12 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_182420880
Oh, ik lees nu de 17 maanden edit :P

Maar jongens zijn gemiddeld minder snel met taal. Wat Noud wél echt als een baas kan is charmeren en inpalmen met zijn enorme innemende grijns. Om vervolgens je onderlip er af te bijten O+
disclaimer
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:52:00 #265
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182420894
Ah fijn die bevestiging, Cygne!

Wij gaan donderdag, ben benieuwd naar de stats :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:53:00 #266
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182420917
Whehe, wat lief SQ :D O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:53:59 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_182420928
Zit er een afspraak bij anderhalf?

En klinkt als een fijn consultatiebureau, cygne! Die van ons is gelukkig ook zo O+
disclaimer
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:54:27 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_182420936
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:53 schreef Sylver_ het volgende:
Whehe, wat lief SQ :D O+
ja wacht maar, ik stuur hem wel een keer op je af met zijn kusjestruc ;(
disclaimer
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:55:50 #269
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182420968
Bij ons wel, SQ. Maar ik heb al vaker gehoord dat dat niet bij alle CB's zo is.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:57:01 #270
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182420992
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja wacht maar, ik stuur hem wel een keer op je af met zijn kusjestruc ;(
:o
Het klinkt ook als iets waar je gewoon élke keer weer intrapt :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182421008
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:51 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, ik lees nu de 17 maanden edit :P

Maar jongens zijn gemiddeld minder snel met taal. Wat Noud wél echt als een baas kan is charmeren en inpalmen met zijn enorme innemende grijns. Om vervolgens je onderlip er af te bijten O+
Dat charmeren is Wolf ook heel goed in.
Als ik hem mama wil laten zeggen zegt 'ie 'JIJ! :D '

Hij zegt wel meer dan zijn vader op die leeftijd. Die heeft tot 3 jaar gezwegen en sprak toen ineens vloeiend. _O-
pi_182421142
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:53 schreef Stormqueen het volgende:
Zit er een afspraak bij anderhalf?

En klinkt als een fijn consultatiebureau, cygne! Die van ons is gelukkig ook zo O+
Ik ga er zo blij weg altijd. Ze geven ook nooit echt advies over voeding, tenzij je het vraagt. Meer 'hoe gaat het met eten? Goed? Ah fijn zeg!'.

Arts is koningin relativeren. Als zij zegt dat ze zich geen zorgen maakt (bijvoorbeeld over dat lopen) legt ze ook uit wáárom ze zich geen zorgen maakt.

Zij zeggen ook wel dat je over alles kunt gaan mopperen maar dan komen ouders niet meer of ze durven niet meer eerlijk te zijn of vragen te stellen.
pi_182421344
Wat fijn zo'n cb Cygne! Hier is de arts ook erg fijn, maar een van de verpleegkundigen is een paniekzaaier. Maar die werkt gelukkig niet op de vaste dag die we tegenwoordig hebben.

Hier sprak peuter pas met bijna 2 zijn eerste mama. Z'n zusjes doen het dus een stuk sneller. Maar hij spreekt sinds hij drie is met goede zinnen en begrijpelijk (voor ons) dus hij heeft dat dik ingehaald. Zegt dus niet zoveel als ze 'laat' zijn.

Lala werd net compleet overstuur huilend wakker, heeft tien minuten geduurd voordat ze enigszins ergens op reageerde. Was nog wel doodmoe, dus sliep daarna zo verder. Een half uur later exact hetzelfde gekrijs weer, was het Em :') terwijl die heerlijk lag te slapen toen ik Lala weer in bed legde. En dit hebben ze normaal nooit (grote broer wel soms). Zullen ze toch zo'n tweelingband hebben? :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_182421820
Ach, wat sneu FF.

Oh en zo'n paniekzaaier hadden wij ook, We hadden haar in het begin en niks was goed, hij was te klein, te geel. Met spoed naar het spreekuur van de arts die eigenlijk niet snapten waarom die vpk zich zo'n zorgen maakte.

Maargoed, zij is alweer een hele tijd weg. ^O^
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:04:10 #275
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182422097
Awwh sneu FF. Zou het met dromen te maken hebben? Ella is er een tijd geleden ook ineens heel af en toe mee begonnen.

We waren vanochtend naar een minizoo, waar Ella de 'gilpad' ging voeren ('asblief' O+). Roept ze ineens 'Ffminjoo!'. Komt er een flamingo naar ons toe gelopen. Ik wist helemaal niet dat ze die kent :D
En we hebben ontdekt dat beverratten 'meh' zeggen (en Ella dus ook een half uur lang) :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182426227
Mijn neefje werd met 2 jaar naar een logopedist doorverwezen omdat hij alleen nog maar 'papa' zei. Maar ze zullen altijd het totaalplaatje bekijken, mijn neefje leek ook niet te begrijpen wat je tegen hem zei. Ik heb daar verder geen info over en het is hear-say, hoor, ik heb geen contact meer met mijn broertje dus hoor soms dingen via mijn moeder.

Hier op het CB heb ik aangegeven niet meer bij de arts te willen en daar hebben ze gewoon een notitie van gemaakt. Sindsdien de arts ook niet meer gezien.
Bij de eerste CB-afspraak zei ze dat zijn hoofd te groot was en het mogelijk een waterhoofd was. En toen stuurde ze me naar huis met 'we kijken er volgende maand wel weer naar'. :{
Zowel mijn schoonmoeder (ex-CB-arts) als schoonzus (kinderarts) snapten niet waar ze het überhaupt vandaan had, zijn hoofd was prima in verhouding meegegroeid. Hij blijft maar groeien trouwens, hier hangt er inmiddels al maat 98 in de kast en schoenmaat 24. :o

Sneu altijd als die kleintjes in paniek wakker worden. ;( Ook voor je nachtrust. :'(

Wat kan Ella al goed praten Sylver_ :D Ffminjoo O+ :D

Krijg je ook wel eens een echt kusje SQ? _O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182426349
Mag ik even mijn verbazing delen? Dirk heeft sinds kort een simpel afstandsbestuurbare busje. 2 knopjes: vooruit achteruit. In het begin drukte hij gewoon een beetje op de knopjes, maar vanochtend zag ik hem ineens heel bewust elke keer dat de bus vast staat het andere knopje indrukken. :o nu sjeest hij dus met het ding de hele kamer door en kruipt er zelf achteraan. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182426462
Smerige kindjes, ik zet Jewel soms met kleding en al onder de douche omdat ze bijvoorbeeld van onder tot boven onder de yoghurt zit en anders alles er thuis ook onder komt te zitten :')

En een ring in de munchkin beker? Ik leer hier ook elke dag weer wat nieuws :o

Fazzoletti, die peuterpuber-buien en dan ook nog in het openbaar :X :') Toen ik Jewel ophaalde van haar 1e crèchedag op onze nieuwe crèche, wilde ze niet van het fietsje af en stond ze ook op het punt om een enorme scene te schoppen. Gelukkig heb ik het in de kiem weten te smoren, op zeer verantwoorde en opvoedkundige wijze zelfs O-) Ter extra info, de nieuwe crèche is van de Montessori en Pikler stijl, het meesleuren van een krijsend kind had denk ik wel minpunten opgeleverd :')

Cygne, goede stats van Wolfje! En fijn die bevestiging dat het niet zorgelijk is dat hij niet los loopt.

En kindjes die overstuur wakker worden, zou er iets in de lucht hebben gehangen? Jewel werd ook hysterisch wakker, toen ik naar haar toe ging was er niets aan de hand :? We hebben haar in het campingbedje bij ons op de kamer gelegd en daar heeft ze de rest van de nacht zo diep geslapen dat ze niet eens wakker werd van haar zusje.

Sylver, jouw Ella in de dierentuin O+

De kusjes van Noud O+ _O-

Paniekzaaiende CB's, ik vind die van ons niet altijd even goed maar paniek zaaien doen ze gelukkig niet! Messina, fijn dat er naar jullie geluisterd wordt dat jullie niet meer naar de arts willen bij het CB! En wat groeit hij snel! Ik had ook al maat 92 in huis gehaald voor de winter voor Jewel maar die lijkt niet meer te groeien dus daar verzuipt ze nog in. Ze zit voor mijn gevoel al eeuwen in maat 86 dus heb ondertussen ook maar haar wintergarderobe in maat 86 aangevuld. Zal je net zien dat ze nu opeens een groeispurt krijgt :')

Nanuke, wat knap van Dirk dat hij door heeft hoe die auto werkt! O+
  woensdag 10 oktober 2018 @ 09:29:06 #279
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182426765
Wat een lange, Messina! Hoe oud is hij ook alweer?
Wat achterlijk van die arts zeg, nog los van dat het niet klopt, maar je kan toch niet iemand gewoon naar huis sturen voor een maand nadat je zo'n bombshell hebt gedropt? :(
Heb je daar nog iets over gezegd?

Wat goed Nanuke! Wat leuk om te zien he, dat ze dit soort dingen doorkrijgen. Het zijn echt sponsjes, ze leren zo snel :)

Mocht Jewel uit de gloednieuwe maat 86 groeien dan wil ik wel wat overnemen hoor, Schanu O-) ;)

Oh Fazz, ik wilde gisteren nog zeggen dat ik niet hoop dat de dreumesbuien een voorbode gaan zijn voor de peuterpuberteit :o
Dat worden gezellige posts in het peutertopic ter zijner tijd. Kunnen we wel kijken of het gezegde over gedeelde smart klopt :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182426801
Sylver, het voordeel van 2 meiden hebben is dat de jongste alles straks nog kan dragen, dus alle kleding waar Jewel uitgroeit bewaar ik in dozen op de zolder voor Vlokje. Ik heb nog wel wat kleding in maatje 56 die je over mag nemen maar ik denk dat Ella daar wat te groot voor is :')
  woensdag 10 oktober 2018 @ 09:41:47 #281
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182426903
Haha, daar was ik al bang voor Schanu.
Maatje 56 probeer ik nog wel eens, maar lukt echt niet meer :'( ;)

Ik heb nu ook vaak dat ik iets nieuws voor kleuter koop, het kaartje eraf haal omdat ze het graag wil hebben en ze na 5 minuten zegt dat het niet lekker zit.. Nahja, kan het alvast in de bak voor als Ella 5 is.. Voelt het toch iets minder zonde (en nu maar hopen dat Ella het ook nog leuk vind als ze 5 is, hopelijk is Frozen nog in over 3,5 jaar 🤞).
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182430185
Over buien gesproken.. Hier wordt er ineens, volledig random, keihard en hoog gekrijst }:|. T lijkt n soort verveling. Ik probeer er dan juist niet op in te gaan en op m te reageren als ie niet zo hysterisch doet.. Maar dat lukt niet altijd. Net in het OV bijvoorbeeld.. Ik wil niet dat andere mensen tutende oren hebben door dat luchtalarm. Iemand de gouden tip O-)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182433020
Ysje kan je aankijken en dan krijsen, grijnzen en weer krijsen. Negeren is dan maar het beste.

Wat betreft taalontwikkeling volgt hij naar mijn indruk z'n zus vrij goed, al was zij ietsjes sneller. Hij noemt haar trouwens steeds TinTin. O+ .

TinTin en Ysje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182434404
Wat kunnen ze toch ineens veel he O+
+1 inzicht voor Dirk :D

De terrorist is 17 maanden O+ Het zijn vooral de mouwen en broekspijpen die echt te kort zijn met maat 92.

Wat betreft het CB, ik zei op dat moment weinig. Ja, dat mijn man ook een grote baby was. Ik was echt van slag. Ik heb later wel melding gedaan, ook van het feit dat ze eerst voelde of de balletjes ingedaald waren en daarna zonder handen wassen voelde of z'n gehemelte dicht was. Laten we maar zeggen dat we niet zo klikten. 8-) :')

Die krijs-periode duurde hier maar heel kort. Maar misschien haalt 'ie dat nog later in. Ik hoop van niet.

Wat een rijkdom zo Franny. O+

Mijn oudste zoon is gaan samenwonen afgelopen weekend. Voelt zo leeg in huis :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182440122
Ah messina, dat lijkt me ook best een ding tzt ja, je kinderen uit huis!
Jeetje een arts die de hygiëne niet in acht houdt :N

Ella in de minizoo O+

En knappe dirk, zomaar snappen hoe de auto werkt!

Ik hoop dadelijk nog heel even op de bank te kunnen ploffen. N had supergoed gegeten vanavond, wat veel en achteraf wellicht wat te veel verschillende dingen. Toen ik haar om 19:45 naar bed ging doen en net een schone luier en romper aan had getrokken begon ze enorm te spugen. Alles weer uit, in bad gedaan, bed ritueel verder afgemaakt begint ze weer behoorlijk te spugen. Ik vond het best wel eng, door de stukjes, ze liep rood aan en duurde paar keer even voordat ze weer ademhaalde enzo. Wellicht allemaal normaal bij overgeven maar brrr. Nu weer verschoont en gewassen wilde ze wel heel graag bij me drinken. Aangezien ze meestal goed aan kan geven wat ze wil maar in mee gegaan. Ik verwacht dat ze zich nu in slaap drinkt en ik hoop dat ze de voeding binnen gaat houden.
pi_182440242
Och Nolita, wat naar zeg. ;( Ik hoop dat ze lekker gaat slapen zo en niet meer hoeft te spugen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182442544
Aww, wat sneu Nolita. En ook vervelend voor jullie. Is ze goed gaan slapen?

Wat een geweldige foto Franny!

Knap he Nanuke. Die ontwikkeling gaat nu ook zo snel, veel sneller dan ze kunnen laten merken. Vooral qua begrip gaat het heel hard.

Schanu, ik heb ook twee meiden, maar dat voordeel ken ik niet :P

Dat gillen kennen we hier ook, doen ze vooral graag met zn drieën tegelijk. Peuter zegt tegenwoordig zodra hij even gestopt is tegen zn zusjes dat het niet mag "mama pijn in oren". Hij heeft daar alleen zelf geen boodschap aan en zodra er een gilt, gilt de rest mee.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_182444473
Ze is idd aan de borst in slaap gevallen en werd zojuist de eerste keer wakker. Nu weer aan het voeden en dan weer door ga ik even vanuit.

FF oei, dat gillen x3 lijkt me helemaal een uitdaging. Leuk dat peuter corrigeert, maar het hem zelf nog niet lukt om daar iets mee te doen :D
  donderdag 11 oktober 2018 @ 11:33:44 #289
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182448671
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:05 schreef FlyingFish het volgende:
Schanu, ik heb ook twee meiden, maar dat voordeel ken ik niet :P
Haha :+

Gillen in drievoud lijkt me ook wel erg pijnlijk voor je oren 😬

TinTin en Ysje! O+
Wat een toffe naam voor I heeft Ysje bedacht zeg!

Achossie Nolita, hopelijk hebben jullie rustig geslapen zonder verdere spuugincidenten. Sneu is dat altijd hè.

Ella is ook weer goedgekeurd op het consultatiebureau.
82cm en 10,2kg.
Klopt toch dat maat 80 niet goed meer past :)

Ze heeft zich nog een beetje lopen uitsloven door niet alleen de blokkentoren om te gooien, maar 'm gelijk ook weer op te bouwen en door de deksel terug te eisen die de vpk van het bakje afhaalde, zodat ze het rondje door het ronde gat en 't vierkantje door het vierkante gat enzo kon doen ipv gewoon los in het bakje :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 11-10-2018 11:42:05 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182448815
Zieke kindjes is altijd sneu. Hopelijk voelt ze zich beter!
En Ella naar maat 86! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 12:23:21 #291
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182449555
Ella heeft ook nog even het cb-hondje voor ze uitgelaten :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel jammer dat ze er ook echt mee naar buiten wilde en 'm niet terug wilde brengen :P

[ Bericht 18% gewijzigd door Sylver_ op 11-10-2018 12:29:47 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182458916
Wat goed, sylver! Als ze zich dan toch moet uitsloven kan t maar beter bij t CB zijn, dan heb je er ook nog wat aan. :D En zo'n leuk hondje zou ik ook mee willen nemen naar huis. Ik kan haar geen ongelijk geven.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182461350
Inderdaad. Ysje heeft een toffe naam voor zijn zus gekozen!

Oh, sylver. Ik vind dreumes met rugzak altijd zo enorm schattig. En ze lijken dan zo groot. Dit was hier een paar weken geleden:
pi_182478058
Die dreumessen lijken idd super groot met die rugzakjes om! En lopend natuurlijk. Lijkt zo’n verschil met N!

En Ella zich uitgesloofd op het cb O+

Hier eindelijk een afspraak staan om een spaarrekening voor N te openen. Echt zoiets wat we al een jaar van plan zijn, maar steeds voor ons uit schuiven. Eens zien wat de buit uit de spaarpot inmiddels al is. Zetten jullie ook maandelijks een bedrag opzij? Denk dat we dat wel gaan doen, maar nog geen idee welk bedrag.
pi_182478129
Hier geen maandelijks spaarbedrag, maar wij sparen de kinderbijslag. Dus omgerekend per maand is dat zo'n 65 euro. Twee derde gaat naar een spaarrekening op onze eigen naam, maar wel bedoeld voor Teetjes studie. De rest gaat naar een spaarrekening op zijn eigen naam, daar krijgt hij dus na zijn 18e zelf zeggenschap over.

Wat geweldig schattig, dat rugzakje zo. Teetje heeft er ook een, maar draagt hem eigenlijk nooit op zijn rug. Nou loopt ie ook nog niet, en op de arm is het toch een beetje raar zo'n rugzak om. Hij kletst trouwens echt de oren van onze kop af, zo leuk! Er komen ook bijna iedere dag woorden bij lijkt het.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:21:05 #296
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_182478163
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:14 schreef Nolita het volgende:
Die dreumessen lijken idd super groot met die rugzakjes om! En lopend natuurlijk. Lijkt zo’n verschil met N!

En Ella zich uitgesloofd op het cb O+

Hier eindelijk een afspraak staan om een spaarrekening voor N te openen. Echt zoiets wat we al een jaar van plan zijn, maar steeds voor ons uit schuiven. Eens zien wat de buit uit de spaarpot inmiddels al is. Zetten jullie ook maandelijks een bedrag opzij? Denk dat we dat wel gaan doen, maar nog geen idee welk bedrag.
Hier per maand ¤50,00 voor onze inmiddels kleuter. Opa's en oma's duwen ook wel eens wat toe. Verder wat er overblijft van de kinderbijslag.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_182478180
Wij hebben n aparte spaarrekening (die we al hadden) voor de kaptein gemaakt, daar komt de minderbijslag op en soms geven we die uit, en soms blijft die erop staan. Nog niet echt een condtructieve spaarrekening dus, maar dat komt ooit wel :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182478233
Wij sparen elke week 12,5 euro op een spaarrekening op zijn naam. Alles wat in zijn spaarpot komt storten we eens in de zoveel tijd bij. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:27:23 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182478263
Wat een ander gezicht zeg, met rugzak en lopend!

edit: ah, opeens 5 nieuwe posts. Ja die spaarrekening is hier ook iets wat al bijna 15 maanden op de wensenlijst staat... En er is geen spaarpot dus zijn saldo is gewoon 0.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:22 schreef littledrummergirl het volgende:
minderbijslag
Dat is nog een seen leuke vertyping. Al vind ik het niet eens zo weinig!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182478462
Hier hebben ze spaarrekeningen van opa gekregen voor hun geboorte. We sparen zelf ¤100 per kwartaal per kind (gaat direct na de storting van kinderbijslag er af) en verder vult opa de spaarrekening. We waren vooraf meer van plan (hele formule wat uiteindelijk neerkwam op ¤150 per maand maar dat zou dan uiteindelijk ¤75 en ¤75 zak/kleedgeld worden op middelbare schoolleeftijd maar ook op basis van haalbaarheid met 2 kinderen totaal), maar opa stort genoeg om ze iig door de eerste jaren studie heen te loodsen dus daar is uiteindelijk niks van terecht gekomen. Ik vond het openen overigens ook gedoe met tig dingen tekenen, het aan een rekening van ons laten koppelen en langs de bank moeten gaan...

Ik vind die rugtasjes ook erg leuk staan. De meiden hebben er nog geen, maar peuter kan zich uren vermaken met speelgoed in zijn tas doen, het er weer uithalen en met z'n tas op z'n rug rondwandelen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:45:09 #301
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182478716
Hier hebben ze allebei een eigen spaarrekening op hun naam en daar storten we elke 3 maanden de kinderbijslag op.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')