abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182467713
registreer om deze reclame te verbergen
Nou, misschien dat ik dan toch een keer met J naar het Nijntje museum ga.

Hilmo, gefeliciteerd met R!
pi_182467838
Gefeliciteerd hilmo!

Goh, wat zouden jullie doen? T gaat naar een school redelijk ver weg, ik ben een half uur tot 45 minuten enkele reis onderweg. Nu werd ik net gebeld dat er een plek is op de dichtstbijzijnde school. Hij is net helemaal gewend op deze school. Ik vind het maar lastig. Voor mijn gemak zou ik zeggen wisselen, maar wat voor impact zal dat weer op hem hebben..
pi_182467956
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Goh, wat zouden jullie doen? T gaat naar een school redelijk ver weg, ik ben een half uur tot 45 minuten enkele reis onderweg. Nu werd ik net gebeld dat er een plek is op de dichtstbijzijnde school. Hij is net helemaal gewend op deze school. Ik vind het maar lastig. Voor mijn gemak zou ik zeggen wisselen, maar wat voor impact zal dat weer op hem hebben..
Ik zou wisselen, geen enkele twijfel! Hij staat nog maar aan het begin van zijn schoolcarrière, dus reken maar uit hoeveel reistijd dit in totaal gaat besparen over de jaren heen. En het is niet alleen jouw gemak, want in die bespaarde tijd kan hij voortaan langer slapen/spelen/whatever. :Y
pi_182468007
Hoe ver is de dichtstbijzijnde school? Ik denk dat je beter nu kan wisselen dan over een paar jaar.

Nog gefeliciteerd met R, Hilmo!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:42:20 #155
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182468285
Wisselen, wat het brengt en of het nadelen heeft voor hem weet je niet.
Ene kind wisselt 5 keer zonder problemen en het ander gaat van 1 keer helemaal overhoop.
Ik zou dan de keuze voor gemak maken en niet de keuze uit angst.

Des te kleiner des te makkelijker was het hier.
Maar mijn oudste is verhuisd en schoolwissel met 5 jaar en 8 jaar en ook dat ging goed :)
pi_182468319
Ja, dat is ook zo. Wat in m’n achterhoofd ook meespeelt is dat hij misschien volgend jaar sowieso ook naar een andere school gaat, een internationale. Maar dat staat nog niet vast. De dichtsbijzijnde school is 6 minuten wandelen ofzo. Ik denk dat we ook maar voor wisselen gaan. Gelukkig kunnen we het tot maandag overdenken.
pi_182468901
Ik zou ook wisselen, het eventuele ongemak van de wissel en het wennen weegt niet op tegen de voordelen op de lange termijn.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:04:22 #158
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182469585
Ik ben dan weer voor blijven Jager. Uit verhalen maak ik op dat hij niet heel makkelijk met veranderingen omgaat en nu en misschien volgend jaar weer wisselen lijkt mij dan niets..
pi_182469601
Ik zou wisselen maar dan niet volgend jaar weer. Dan zou ik blijven.
pi_182469695
Ik zou inderdaad zorgen dat je maar 1 keer gaat wisselen, of dat nu is of met een jaartje maakt niet veel uit. Dan zou ik beslissen op de leukheid van de school!
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:50:58 #161
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182474554
Zitten er eigenlijk kindjes van hier op een internationale school of kdv? Ik ben zo benieuwd hoe dat is.

Jagar succes met kiezen. Fijn dat je een keuze hebt (positief bekeken), maar ik snap je zorgen.

Hilmo nog gefeliciteerd!

Ik ben mijn stem kwijt en mán wat is dat vermoeiend. Eindelijk weekend btw en tijd voor knuffelen met de leukste peuter (sorry jongens).
pi_182476162
Ik zou wisselen als dit de vaste school gaat blijven. Dichtbij is zo heerlijk!

:N leukste peuter heb ik net van het kdv opgehaald! Hij heeft de hele week nog geen peutermeltdown gehad _O_

Ik doe wel mee met je niet-fit zijn Quoi. Ik heb denk ik een ontsteking in allebei mijn oren. Op karakter (en flinke pijnstillers) gewerkt vandaag, en nu 4 dagen vrij. Lekker chillen met mijn mannen. Gelukkig houdt S. tegenwoordig zoveel van voorlezen, dus kunnen we samen hangen O+
pi_182476625
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:05 schreef Arja het volgende:
Ik zou wisselen maar dan niet volgend jaar weer. Dan zou ik blijven.
Eens!

Jager, hoe gaat het nu met de pseudokroep?

Van harte Hilmo, hele nieuwe fase weer!

Aii LeSage, heel veel beterschap!

Hier hebben de jongens ineens een update gehad... Wat betekent veel meer praten en al aantal dagen ook echt geen middagslaapje meer willen. Ik moet er echt nog heel erg aan wennen. De humeurtjes redden het vaak ook net niet, dus de gezelligste peuters zijn iig niet hier. :o
Wie de brug kent die de toekomst verbindt wacht niet op de sterksten, maar stilt de honger van een kind.
pi_182476748
Haha Madivi. Zo worden vast weer heel gezellig!

S. heeft ook zo’n update ineens gehad. Ik las van de week een boekje voor en liet dan een woord weg om in te laten vullen. Alles tot op de letter perfect, zelfs ‘watertanden’ _O-
pi_182478094
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:03 schreef LeSage het volgende:
Haha Madivi. Zo worden vast weer heel gezellig!

S. heeft ook zo’n update ineens gehad. Ik las van de week een boekje voor en liet dan een woord weg om in te laten vullen. Alles tot op de letter perfect, zelfs ‘watertanden’ _O-
Herkenbaar. Emmy “leest” mij tegenwoordig voor. Ze vertelt het grotendeels goed en soms help ik haar op weg met een halve zin. Gonnie en Gijsje O+
pi_182478097
In diezelfde categorie weet mijn peuter dat "dit de compsognatus, klein maar snel als een auto" is. Dat boek hebben we vorige week uit de bieb gehaald... en de Lego-krokodil wordt door het Lego-nijlpaard afgesnauwd dat hij heel vervelend is (uit een ander boek). Dat geheugen is echt indrukwekkend. Maar bij memory draait hij wel weer steeds dezelfde kaartjes om...

Madivi, hier hielp het in die periode (en nu nog steeds want we wisselen nog steeds tussen het wel/niet slapen) om alsnog een rustmomentje te laten pakken door hem bijvoorbeeld een film te laten kijken die hij al tig keer gezien heeft of hem zelf in bed een boek te laten lezen. Maar dat gaat met 1 kind wel een stuk makkelijker dan bij twee tegelijk.

Jagar, ik sluit me bij de rest aan, nu wisselen maar dan volgend jaar niet, of enkel volgend jaar wisselen. Maar 30~45 minuten enkele reis is ook zo'n 25 minuten extra vrije tijd voor hem, x2 en elke dag. Tenzij de huidige school enorm veel beter is zou ik hier niet over twijfelen. Maar ik zou wel eerst de wel/niet internationale school-keuze maken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:33:14 #167
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182478402
Madivi! :W Vermoeiend wel dan, 2 van die stuiterballetjes!

Oh en die spraak ja. Net als dat het liedjes zingen vruchten begint af te werpen. Hier rollen er ineens vloeiend liedjes uit - al klopt niet alles helemaal, maar dat is dan wel weer leuk :P Ik merk dat qua spraak de uitspraak enorme sprongen maakt.

Of ik wil natuurlijk denken dat dat door mijn gezang komt, de afgelopen 2 jaar :s) :')
pi_182478505
De laatste tijd als ze op bed ligt, hoor ik haar nog een half uur praten en dan moet ik mijn lach inhouden achter de deur. “Omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, 8, 9, 10. Papa ga jij lekker douchen? Met een bruisbal? Lekker wassen? Aapjes in de dierentuin en in het treintje. Oma is lief. Omhoog, omlaag. Ik heb een snottebellie mama.”
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:41:59 #169
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182478653
Oh echt, dat moment van de dag is idd priceless, Arja. Hier is dat als hij aan zijn middagdut begint, ook een half uur en dan ineens midden in de monoloog is het stil. 's Avonds heeft hij nergens meer puf voor denk ik, want is het meteen stil.

Dus jouw man doucht met een bruisbal? ;)
pi_182485857
Die verhalen in bed vind ik ook echt geweldig. Dan merk je wat indruk gemaakt heeft.

Laatst had ik voor L ook een bruisbal gekocht en nu vraagt hij elke dag of de bal mee in bad mag :')

En zwemmen. Dat vraagt hij letterlijk 10x per dag en als ik zeg dat we niet gaan zwemmen wordt hij echt zo boos. Sjemme? Gaan we Sjemme? Sjemme dicht? Nee, sjemme open!' nee L, zwembad is dicht nu' nee sjemme open! Gaan sjemme mette auto!
We zwemmen vaak in Duitsland en hij kent de omgeving al. Toen we gingen tanken in Duitsland werd hij helemaal blij dat we gingen zwemmen :')

De rust na het afwennen van de speen is teruggekeerd. Hij slaapt tussen de middag weer, vraagt er niet naar en vanochtend werd hij ook weer vrolijk wakker.
pi_182487539
Ik ben sinds donderdagmiddag weer terug van een weekje Efteling met A! We verbleven in het vakantiepark ernaast (Bosrijk) en A heeft het werkelijk fantastisch gehad!

Elke ochtend hingen er broodjes aan de deur (wow! :P ) en na het ontbijt gingen we naar het park. Ze is overal in geweest wat "mocht" qua lengte. Ook in de Symbolica en Fata Morgana. Kreeg wel te horen dat die oude tovermeneer (een pratende pop) bij de entree eng was (dus het spookhuis hebben we maar overgeslagen) :') En ze was een beetje boos dat ze niet in de Python mocht :D Hele vakantie heeft ze zich voorbeeldig gedragen. Bleef tijdens het eten aan tafel zitten op een gewone stoel en geen drama's (maar die hebben we sowieso zelden) _O_
En ik heb zo genoten van dat snoetje O+ Ze vond alles zo mooi!

Volgens A gaan we volgend jaar weer samen op vakantie, maar dan niet naar die enge tovermeneer :')

Dat praten in bed doet A ook. Eerst was het ook in het 'luchtledige', maar heb gemerkt dat ze er nu wel behoefte aan heeft om de dag door te bespreken. Geeft haar ook wat meer rust merk ik.

Volgend jaar maar Disneyland doen O+
En over 2 weken is ze gewoon 3! :o
pi_182488909
De eerste keer dat emmy een bruisbal in bad kreeg was ze woest dat hij steeds kleiner werd en deed hem steeds in een bakje.

Fijn van de speen nazil
Aer klinkt als een magische vakantie. Wat vond ze van de droomvlucht?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:15:57 #173
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182489066
Aerenia wat klinkt dat heerlijk O+
En Disney O+ daar wil ik ook heen met mijn meisjes.

Haha arja, hier ook drama met bruisbal. O wilde hem zo graag bewaren en serieus verdriet dat hij verdween. En het jongste monster die het wel leuk vond om zus over de zeik te krijgen door bal weer in het water te gooien }) hier geen bruisballen meer dus :')
pi_182495051
Spoorwegmuseum was een groot succes. Na 2 uur rondwandelen was hij helemaal op van de indrukken en ook al hebben we nog lang niet alles gezien, zijn we gegaan. Overal waar hij keek waren treinen dus hij had echt geen minuut rust. Voor een paar dingen was hij net te klein, maar er was genoeg te zien wat hij wel leuk vond. De audiotour vond hij heel interessant met z'n koptelefoon op, totdat het donker werd, dat was te eng.
pi_182495300
Wat fijn dat het zo'n succes was, Nazil!

Ik geloof dat we mazzel hebben gehad dat een bruisbal in bad hier meteen een succes was. Niet eens bij stil gestaan dat het verdwijnen ervan ook negatief kan uitpakken. Wij vinden die van Lush het leukst, want blijven goed drijven en meerdere kleuren, maar zo duur.

En! Mijlpaal! *O* Ketel zat vanavond voor het eerst op het potje! *O* Na zeker een jaar resoluut "nee!" op iedere suggestie in die richting, wilde hij vanavond ineens wel. Dus ook al waren wel eigenlijk nog aan het eten, het potje werd tevoorschijn gehaald, want zo'n kans lieten we niet lopen. En hij zat er zowaar meteen zonder broek en luier op. Er kwam alleen nog geen poep of plas, maar het begin is er en ik ben zo trots!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')