abonnement Unibet Coolblue
pi_181998860
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181998901
Bah LeSage, wat vermoeiend voor jullie allemaal. Nu moet ik zeggen dat Sjaak alleen in slaap valt als vrouw naast hem ligt, dus ik heb geen tips helaas. Volgende maand vertrekt ze voor 2 weken naar Amerika en ik ben heel benieuwd hoe we het dan gaan redden.

Kapper: ik knip Sjaak zelf. Hij heeft nu hele toffe krullen dus we laten het groeien om te kijken waar het naartoe gaat. Rondom zijn oren knip ik nu af en toe even in ‘model’ en ik zorg ervoor dat hij geen matje krijgt. We doen dat voor de spiegel, want Sjaak wil graag zien wat ik aan het doen ben.
pi_182001182
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 07:26 schreef LeSage het volgende:
:o zou ik de vloek hebben doorgeschoven, Svane? _O-

Ik ben niet zo harteloos met niet aankijken en meestal geef ik S. nog een kusje als ik hem weer neerleg. Praten niet, want dan gaat de spraakwaterval weer aan ;)
Dat erbij zitten hebben we dus juist 2 jaar gedaan en daar was ik helemaal klaar mee.
Hij heeft laatst een dagje zijn dutje overgeslagen, maar was toen de hele middag niet te genieten en met slapen was het een oververmoeid drama.
Ik heb echt mijn portie niet-slapende kinderen wel gehad, geloof ik. Mijn god. Daarna wel beloond met een zeer lang en diep slapende kleuter, en peuter gaat zo heel langzaam ook die kant op. Al is vooral het in slaap vallen soms nog wel even een ding. Maar hij wordt al niet meer wakker van elk klein geluidje en dat is wel echt fijn.
pi_182001296
Bracht vanmorgen mijn zoontje naar de peuterspeelzaal stond daar een moeder met een Rotterdam terror corps vest.

Rotterdam terror corps :')
Ik was hier...
pi_182004960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:40 schreef Svane het volgende:

[..]

Ik heb echt mijn portie niet-slapende kinderen wel gehad, geloof ik. Mijn god. Daarna wel beloond met een zeer lang en diep slapende kleuter, en peuter gaat zo heel langzaam ook die kant op. Al is vooral het in slaap vallen soms nog wel even een ding. Maar hij wordt al niet meer wakker van elk klein geluidje en dat is wel echt fijn.
Hm, dan geen vloek meer voor jou :*
Wat is dat toch met die kinderen en (niet) slapen?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182007868
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:40 schreef Svane het volgende:

[..]

Ik heb echt mijn portie niet-slapende kinderen wel gehad, geloof ik. Mijn god. Daarna wel beloond met een zeer lang en diep slapende kleuter, en peuter gaat zo heel langzaam ook die kant op. Al is vooral het in slaap vallen soms nog wel even een ding. Maar hij wordt al niet meer wakker van elk klein geluidje en dat is wel echt fijn.
Boks! Lange, lange, LANGE periodes met maar 1,5 uur aaneengesloten slaap met een max van 4 uur per nacht. Dat is godzijdank voorbij.

Al heeft peuter een terugval sinds de 'r' in de maand is en hij weer volcontinu aan het hoesten is als hij ligt. Overdag nergens last van en zodra hij slaapt gaat het los :{. Haat aan hoest!

Wel willen beide kinderen heel graag dat we bij ze blijven tot ze slapen. Ze hebben echt een pokkenpleureshekel aan alleen zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 september 2018 @ 16:08:25 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182008020
O damn, hoe functioneer je dan? Kijk, die babyperiode is te overbruggen, omdat je weet dat het beter wordt. Maar dit lijkt me lastig hoor, vooral als je overdag weer fris en fruitig op je werk wilt verschijnen.

Wij gingen vanmorgen naar de eerste les muziek en dans voor peuters. Wat doe ik dat kereltje aan? was mijn gedachten, na het kappersbezoek van gisteren. Maar de tijd was er rijp voor, geloof ik. Hij was de jongste van het stel, maar deed alles zo enthousiast mee! Zo'n superlieve juf ook O+ Ik kijk uit naar volgende week :)
pi_182008549
Je gaat gewoon door, min of meer in zombiemodus :'). Het is echt wel zwaar, maar lichamelijk went het tot op zekere hoogte. Als ik nu een keer maar 4 uur slaap ben ik kapot, dat was toen niet in die mate zo. Toen de oudste ongeveer een half jaar was, moest ik plotseling gaan solliciteren door een reorganisatie. Ik weet nog dat ik op de ochtend van mijn sollicitatie wanhopig dacht 'HOE ga ik dit in hemelsnaam doen na weer zo'n klotenacht ;( '. Maar blijkbaar heb ik érgens energie vandaan gehaald, want aangenomen en tot op heden niet weggestuurd :+.

Maar, muziek, leuk! Op ons KDV hebben ze ook muzieklessen voor alle groepen, dat vonden allebei de kinderen ook fantastisch.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_182010381
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 16:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Al heeft peuter een terugval sinds de 'r' in de maand is en hij weer volcontinu aan het hoesten is als hij ligt. Overdag nergens last van en zodra hij slaapt gaat het los :{. Haat aan hoest!
Precies dit. Laatst een nacht er 8x uitgeweest. Dat hakt er in.

Hier ook heel lang slaapgedoe gehad. Ik vraag me nu soms wel af of het wel verantwoord was om op sommige dagen in de auto te stappen en te gaan werken, als ik terugkijk.

Er zijn zo veel leuke dingen om te doen met een peuter. Muziek lijkt me leuk, gym, dans, maar we gaan al 1x per week peuterzwemmen en anders wordt het zo druk.
pi_182014445
Ongelooflijk, ik heb respect voor jullie hoor. Voel me gezegend dat we na 8 weken baby tijd meer slaap kregen en toen hij met een paar maanden hele nachten ging maken, is dat nooit meer opgehouden. Hadden mijn man en ik denk ik ook niet getrokken. Net als bij het bed zitten, gelukkig nooit hoeven doen. Een vast ritueel sinds een paar maanden oud, die we nog steeds doen, iets uitgebreider, en weglopen en slapen. Nu hij bijna naar school gaat, merk ik dat er spanning/angsten komen, door middel van nare dromen, dus nu wel eens roepen in de nacht (en dan zijn we meteen de dag erna kapot :') ) of niet in slaap kunnen vallen door bang zijn.
pi_182016277
Ik denk dat je het ook gewoon volhoudt omdat het moet. Een alternatief is er niet echt.
Ik vind aan het hele slaapgedoe vooral de wanhoop die ik bij mezelf voel zo verschrikkelijk. Je bent zo machteloos, terwijl ik mijn kinderen zo graag lekker zou willen laten slapen. Is ook zo fijn voor ze.

S. was vandaag verder wel weer lollig. Hij kwam op mijn werk langs en ging ‘ook even werken’. Gooide vervolgens een prulletje in de prullenbak en liep tevreden weer weg. Doe mij zo’n werkdag :7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182017421
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:21 schreef LeSage het volgende:
Ik denk dat je het ook gewoon volhoudt omdat het moet. Een alternatief is er niet echt.
Ja, heel erg dit. We wisselden elkaar af als het nodig was, dan sliep de mijn vriend een halve nacht op de bank en ik de andere helft. Wanhoop, frustratie, ruzies over hoe nu verder. Maar uiteindelijk ook acceptatie. Het is nu eenmaal zo, nu. Het zal ooit beter gaan maar je gefrustreerd afvragen waarom wij in hemelsnaam een kind hebben dat niet slaapt, helpt je ook geen lor. Lukt natuurlijk niet altijd, maar toch. Als je niet gek wil worden, moet je wel.

Maar nu is alles beter en slaapt onze 6-jarige heel vast en diep. Peuter slaapt zo ongeveer 2 nachten per week door, en anders 1x wakker (en dan slaapt hij bij ons verder meestal). Tenzij ziek of hoesten dus...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_182021038
Wij hadden een dramatisch eerste jaar met peuter, maar nu gaat hij meestal binnen tien minuten slapen en slaapt over het algemeen door!

En vandaag is hij drie geworden! Hij weet dat nog niet want we vieren het pas zondag, maar toch. Het is zo'n lekker ding met zo'n sterk karakter. Ontzettend zelfstandig, koppig maar ook zorgzaam.
pi_182021360
Gefeliciteerd met T. Jagär! *O* Wat een lekker ding inderdaad O+
pi_182022366
Oh Jagar O+ Gefeliciteerd! Wat een grote peuter al zo!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182022443
Jager, ik vind T zo’n leukerd!! Gefeliciteerd met zijn derde verjaardag O+
pi_182022470
Jagar! Gefeliciteerd! Wat een knappe, leuke zoon heb je daar! *O*
Wel een beetje verdrietig dat hij jarig is en het niet weet hoor O-)
  donderdag 20 september 2018 @ 13:59:22 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182026296
Jagar, gefeliciteerd met je mooie ventje!
pi_182026309
Gefeliciteerd T! Mooie grote kerel! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182026398
Wat een heerlijk kereltje! Gefeliciteerd!!

Melba is vanmorgen wezen wennen op school. Wegbrengen vond ik heel moeilijk want hij zat zn tranen te verbijten op zn stoeltje, maar t was uiteraard heel goed gegaan. T enige wat eruit kwam was dat hij met K’nex gespeeld heeft, en er kwam ongeveer een kilo zand uit zn schoenen dus zal ook wel buitengespeeld hebben :+ en een hele peer en hele boterham gegeten...

Ohja en “er is ook een Tess (vriendinnetje van de opvang) maar die ziet er anders uit en die heet ook anders maar dat weet ik niet meer. Maar dat is wel mijn vriend net als Tessie”
Kwak
pi_182026445
Jagar, gefeliciteerd met T! Knap kind O+ .

Kwak, wat sneu dat tranen verbijten. Maar fijn dat het goed ging.
pi_182028562
Gefeliciteerd met T, Jagar! Wat een leuke knul. O+.

Fijn dat het wennen goed ging, kwak!

Hier begint school ook al op te schieten. Afgelopen maandag was er een informatieavond op school, waar ik naartoe ben geweest, en gisteren werd ik gebeld door de juf om een kennismakingsgesprek en wendagen af te spreken. I heeft er ook wel heel veel zin in! Waar ik nog wel over inzit, is of hij het wel gaat trekken: hij doet nog vrijwel elke middag een middagdutje (van zeker anderhalf uur).

Het ging ook nog over naar de kapper gaan - ik knip hem zelf (voor de tv), maar in dezelfde categorie: de tandarts! Wij hadden gisteren weer een afspraak. We hadden afgesproken dat ik eerst zou gaan, dan I en als laatste Baard. Toen ik klaar was, liep I uit eigen beweging al naar de stoel, klom erop, en hij liet zonder problemen de tandarts met zo'n ding met een puntje eraan over zijn tanden kriebelen. Trots!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_182028956
Leuk is dat he! W en ik gingen vorige week ook, en hij was naar eigen zeggen 'heel goed bij de tandarts! *) '. Hij vertelde de tandarts een verhaal, en gaat gewoon vrolijk in de stoel en houdt zijn waffel wagenwijd open O+.
T was ook mee, die vond het reuze interessant, en mag volgende keer ook!
  donderdag 20 september 2018 @ 16:24:38 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182029080
Ja zeg, benieuwd hoe dat gaat. Ik ga er positief in :X :P

Vandaag = Max halen en brengen bij de gastouder, die open is van 8-17, mét een uur reistijd van werk tot voordeur en dan ook nog mijn werk goed proberen te doen. En geen boodschappen, dus eten in huis. Stomme dag }:|
  donderdag 20 september 2018 @ 22:15:06 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182036468
En uiteindelijk was ik alleen maar blij om hem eind van de dag weer te knuffelen. Wat een horrornieuws vandaag met die bakfiets ;(

Max uitte zijn sterke wens om de buurvrouw even te zien vanavond door zijn knuffel over de 'heg' te gooien. Appen hielp niet, de bezem werkte niet, dus moesten we samen aanbellen. En dat was natuurlijk precies dat wat hij wilde, de boef :P
pi_182042539
Echt he. ;( dat laat me nog niet los.

Nou het lijkt erop dat ik meteen een vuurdoop krijg, in mijn tweede en derde werkweek gaat mijn man op reis :'). Hallo alle spitsen halen/brengen in mn eentje.
pi_182042841
Oei, sterkte crumpette.

Wat een drama in oss. Ongelofelijk.

Bedankt voor de lieve wensen!ik heb zin in zondag. Al wordt hij wel overladen met cadeaus. Gister kwam alvast een pakje binnen van 1 van de Duitse opa's en oma's. Daar zaten 4 boeken in, een enorme knuffel en een doos met vier puzzels 8)7. (We hebben het inpakpapier maar even losgemaakt om te kijken). Denk dat we maar een paar boeken tot kerst bewaren ofzo...
pi_182043514
Dezelfde opa en oma van het winkeltje, Jagär? (Het was toch een winkeltje?)

Ai Crump, sterkte! Moet je vroeg beginnen?

Oh man, ik heb ook al heel wat tranen gelaten om dat drama. :'(.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_182043654
Mwoah, ik zal wel eerst W naar school kunnen brengen vanaf dec denk ik. Uren zijn redelijk flexibel, maar dat betekent dus gewoon later klaar.
pi_182044394
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dezelfde opa en oma van het winkeltje, Jagär? (Het was toch een winkeltje?)

Ai Crump, sterkte! Moet je vroeg beginnen?

Oh man, ik heb ook al heel wat tranen gelaten om dat drama. :'(.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hè bah, dat is ook heftig.

Nee, het zijn de andere Duitse grootouders. Het was inderdaad een winkeltje. Die hebben we nog steeds niet uitgepakt :@
pi_182054717
Dat nieuws raakt me ook zo ;(


Vandaag naar cb geweest. Forse driftbui met wegen :')
92 cm en 14,3 kilo.
pi_182055023
Gefeliciteerd met T, Jagar!

Ik had vandaag zo'n dag-met-peuter die je graag wil vergeten. Korte samenvatting: aankleed drama, in de berm (tegen de broek) plassen en later nog in de autostoel, tig keer vallen, in de kelder een sixpack cola op zichzelf laten vallen en met een net schone broek op de natte schommel gaan zitten.
En dan moet je 's avonds weg en zegt peuter met zijn liefste stemmetje: "maar als je snel doet, kun je mij toch nog wel even naar bed brengen en een verhaaltje lezen?" O+
pi_182055392
Gefeliciteerd nog Jagar! Mooie knul is het! En wel jammer dat ze een pakket per post sturen en er niet voor langs komen, dat is waardevoller dan cadeau's lijkt me. Hier hebben we overigens sowieso het grootste deel van de kado's opzij gezet en komt er elke paar dagen weer wat tevoorschijn. We zijn er nu bijna doorheen...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182055749
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:44 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd nog Jagar! Mooie knul is het! En wel jammer dat ze een pakket per post sturen en er niet voor langs komen, dat is waardevoller dan cadeau's lijkt me. Hier hebben we overigens sowieso het grootste deel van de kado's opzij gezet en komt er elke paar dagen weer wat tevoorschijn. We zijn er nu bijna doorheen...
Ja, dat is het ook. Maar goed, het is een dikke zes uur rijden dus dat is ook wel veel. Mijn ouders komen en T kijkt er zo naar uit.

Hij is trouwens gaan slapen zonder luier. Hij wou er absoluut geen om. Overdag is hij al tijden zindelijk, maar snachts deden we voor ons gemak meestal nog een luier om. Door waren ook meestal droog, trouwens. Ben benieuwd hoe het gaat!
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:36:27 #35
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182056401
Hij dacht: zo, ik ben 3, klaar met die onzin! :P

Hier liggen ook nog wat uitgepakte kadootjes boven in de kast. Dat zijn ook de dingen waar hij net ietsjes ouder voor moet zijn.
pi_182061197
Helemaal droog! *O*
pi_182062993
T _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182063280
Wat snel! Wat knap!
Kwak
pi_182063505
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Helemaal droog! *O*
Jaaaaa, wat goed!
pi_182063543
Nou ja, we moeten de lange termijn trend nog zien, maar so far so good...
pi_182066694
Jagar, gefeliciteerd nog en knappe jongen hoor! Lijkt veel ouder ook.en geweldig van de nacht! Aah Melle gewend, aaah sneu van tranen onderdrukken :'(

Kapper was hier vorige week ineens dramaaaaaa. Ik kon zelf ook wel janken. S'avonds, pas als derde aan de beurt, andere kapper, het was misschien vragen om problemen. Tandarts leggen we altijd uit en gaat elke keer super. Twee keer per jaar gaat hij met mij mee.
pi_182098201
Nog gefeliciteerd Jagar! En wat knap dat hij de hele nacht droog bleef!

En fijn dat het wennen goed ging kwak!

Ik heb A afgelopen maand ingeschreven bij een andere school. Veel beter gevoel bij! :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 september 2018 @ 20:48:57 #43
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182112045
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 09:31 schreef Aerenia het volgende:
Nog gefeliciteerd Jagar! En wat knap dat hij de hele nacht droog bleef!

En fijn dat het wennen goed ging kwak!

Ik heb A afgelopen maand ingeschreven bij een andere school. Veel beter gevoel bij! :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn Aerenia! Zo kan een school een goede naam hebben of de beste papieren, toch gaat het om jouw gevoel erbij. Lijkt me fijn om die knoop te hebben doorgehakt.

Jagar, wat knap, meteen droog! Hoe is het verder gegaan de volgende nachten?

Hier vergaten we weer eens uit te rusten in het weekend :') Maar goed, wel weer toffe dingen gedaan en mannetje veerde lekker mee. Net even heel lang gedoucht samen en met natte haartjes en in ogen wrijvend op zijn bedje gelegd. Was er bijna naast gaan liggen ;)
pi_182116372
Wat knap Jagar! Ik kijk uit naar die tijd, zelfs al is het alleen maar overdag.

Wat kneuzig dat ze niet een duidelijke notitie over het net bellen hebben gemaakt Aerenia. Daar zou ik ook op afknappen. En uiteindelijk is je gevoel bij een school toch belangrijker dan het aanzien.

Wij hebben vlak voor onze vakantie O ook maar eens ingeschreven na een fijn gesprek met de directrice. Hij gaat naar de montessori. Al mijn neefjes en nichtjes die in dezelfde wijk wonen gingen/gaan allemaal naar een andere school een straat verderop, dus we hebben lang getwijfeld maar toch ook uiteindelijk voor ons gevoel gegaan en wat wij denken dat goed bij hem past, dus O komt definitief niet bij z'n nichtje en neefjes in de klas. en dan te bedenken dat montessori niet eens een optie was voor mijn man toen we hier kwamen wonen. Gelukkig zat de dichtst bijzijnde opvang daar intern
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 26 september 2018 @ 18:13:04 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182148557
Vandaag was het weer tijd voor een lesje muziek en dans. Max had principiele bezwaren tegen:
- de trap opgaan
- schoenen uitdoen
- jas uitdoen
- muziekinstrumenten, allemaal

:')

Gelukkig kwam het halverwege goed. Dat krijg je ook als je om half 6 besluit op te staan.

Nu zit ik met het liedje van Woutertje Kaboutertje in mijn hoofd. Een kabouter in een klein huisje, ergens verstopt in een kast daar, die ze dan gaan zoeken en lokken met een liedje. Zo zoetjes O+
pi_182150314
Wat lief Q.

Emmy is vandaag weer naar de psz geweest en ze vindt het zo leuk en ook wel spannend, maar wat pikt ze het snel op: juf een hand geven, in de kring zitten, plakwerkjes maken. En ik kan dan lekker hardlopen. En dan loop ik altijd even langs haar schooltje om naar het schoolplein te gluren :@
Ik vind het zo leuk om haar te zien zonder mij.

Binnenkort gaan we de meningokokken inenting halen. Ze maakt een prik nu zoveel bewuster mee. Nog tips? Ze krijgt sowieso een ijsje daarna.
  woensdag 26 september 2018 @ 20:25:26 #47
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182151295
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:42 schreef Arja het volgende:
Wat lief Q.

Emmy is vandaag weer naar de psz geweest en ze vindt het zo leuk en ook wel spannend, maar wat pikt ze het snel op: juf een hand geven, in de kring zitten, plakwerkjes maken. En ik kan dan lekker hardlopen. En dan loop ik altijd even langs haar schooltje om naar het schoolplein te gluren :@
Ik vind het zo leuk om haar te zien zonder mij.

Binnenkort gaan we de meningokokken inenting halen. Ze maakt een prik nu zoveel bewuster mee. Nog tips? Ze krijgt sowieso een ijsje daarna.
Ben even vergeten hoe oud Emmy is :@ maar ik zou het wel van te voren zeggen. En dat het ook even pijn kan doen maar ook snel weer over is.
O. Heb ik er een heel verhaal bij verteld over goede en slechte bacteriën, maar te jong snappen ze daar weinig van denk ik :D
  woensdag 26 september 2018 @ 20:55:04 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182151940
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:42 schreef Arja het volgende:
Wat lief Q.

Emmy is vandaag weer naar de psz geweest en ze vindt het zo leuk en ook wel spannend, maar wat pikt ze het snel op: juf een hand geven, in de kring zitten, plakwerkjes maken. En ik kan dan lekker hardlopen. En dan loop ik altijd even langs haar schooltje om naar het schoolplein te gluren :@
Ik vind het zo leuk om haar te zien zonder mij.

Binnenkort gaan we de meningokokken inenting halen. Ze maakt een prik nu zoveel bewuster mee. Nog tips? Ze krijgt sowieso een ijsje daarna.
Niks gezegd van tevoren, wel bedacht dat ze erna een ijsje kreeg.
Nou, mevrouw wilde alles meekijken en zat te lachen toen ze de naald erin zag gaan hoor :')

IJsje daarna wel gedaan uiteraard, maar het viel 300% mee, en ook geen naeffecten hier
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182152054
Oke thanks. Emmy is in juni 2 geworden.

Hebben jullie je zelf ook laten inenten? Ik ga het niet doen.
  woensdag 26 september 2018 @ 21:10:04 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182152316
Nope

Ik heb al voortgeplant dus ik mag dood

(Was de logica van mijn nichtje van 5, en gelijk heeft ze op zich biologisch gezien ook wel ^O^ _O_ _O- )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182153751
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:58 schreef Arja het volgende:
Oke thanks. Emmy is in juni 2 geworden.

Hebben jullie je zelf ook laten inenten? Ik ga het niet doen.
is dat een optie dan?
  woensdag 26 september 2018 @ 22:12:57 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182154239
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:58 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

is dat een optie dan?
In theorie wel - net als voor kinderen die nu niet in aanmerking komen zou je voor jezelf ook een vaccin kunnen bestellen bij je huisarts. Maar kinderen (0-4jr en de pubers) zijn naast ouderen (vanaf 50jr) de meest aangedane groepen. Wij als ouders dus niet. Dus ik vind het zelf onlogisch om een vaccinatie te nemen, helemaal daar ze schaars zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182155297
Hahaha Molo _O-

A heeft die inenting ook gehad. Had het ook van te voren verteld. Maar A vindt prikken krijgen sinds de 2e DKTP-shizzle niet meer boeiend. Ze keek ook hoe de naald erin ging, zonder een kik te geven, en vond de pleister die ze kreeg pijnlijker ;)

Ik heb zelf als peuter een Meningokokkeninfectie gehad (geen idee welk type, maar wel een ernstige) en heb op mijn 23e nog een inenting gehad waar ik doodziek van werd door de antistoffen die ik kennelijk nog had. Dus hoef die nieuwe zelf niet :)

A vroeg mij vanavond of ik alsjeblieft een blauwe panty voor haar wil kopen. Want ze wil net als mama een panty onder haar jurk en blauw is haar lievelingskleur. Roze vindt ze ook mooi. Maar blauw is mooier. Maar een panty met een klein beetje roze is ook mooi :')

Van de week zei ze tegen oma: "Mama's oortjes zijn kapot. We moeten nieuwe kopen. Witte. Geen blauwe. Ik heb blauwe slippers"

Peuterlogica O+
pi_182156371
S. wil ook altijd nieuwe ogen voor opa kopen O+

Terrorpeutermode is hier wel full on. Maar ook zo’n lieve peuter en zo grappig. En zo wijs af en toe, hij zegt ooit dingen waar ik even bij stil moet staan. Dan snap ik die buien ook wel weer, want er gaat zoveel om in dat kleine jongetje.
Deze week was ik jarig en morgen is Mijm jarig, maar we vieren het alleen zondag. Geen bezoek doordeweeks. Daar was mijn schoonmoeder nogal gepikeerd over, maar als ik zie hoeveel behoefte S. aan wat rust heeft ben ik blij met die keuze.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 27 september 2018 @ 18:56:54 #55
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182169053
Hoera voor Mijm! (al is hij geen peuter :P )
pi_182249137
Super veel verdriet omdat Mijm een stukje tand is verloren :'(
Dus ik zit op de bank te huilen en S. komt naar me toe: ‘Waarom ben je verdrietig?’
Ik uitgelegd van het tandje.
Komt S. bij me zitten, knuffelt me en zegt: ‘Hou van jou, mama.’

Ondanks mijn verdriet wel de liefste troost die er bestaat O+ ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182262228
Wat lief LeSage O+

Ik weet niet wie het hier een tijd geleden toevallig noemde, maar wat is Uno ("u-o") al leuk met een driejarige! Na het simpele Nijntje en Haba Boomgaard een spel met iets meer tactiek en hij snapt het ook al heel goed. Ze hadden hier bij de supermarkt laatst gratis mini-setjes bij een pakje menthos en die zijn met net wat minder kaarten (tm 7 en geen +4), maar perfect met een peuter. Een aanrader! Kwartet vond hij ook heel leuk, maar nog wel erg lastig. Ik gok dat hij die tactiek voorlopig nog niet snapt.

En hij kan zijn naam spellen, en de eerste letter zelf al schrijven (de andere letters moeten wij op commando), maar zindelijk worden heeft hij 0 interesse in helaas :(
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182266507
Wat leuk FF! Zo leuk ook dat je echt samen een spelletje kan doen he? Mijnes vind het knappe koppenspel momenteel echt heel leuk.

Nog meer spellentips toevallig, voor een bijna 3 jarige? :). Kan nog wel wat inspiratie gebruiken zo met sint en verjaardag in aantocht ;).
pi_182267282
Sjaak is al wat ouder (3,5 jaar) en die speelde toen graag het Dora Avonturenspel. Bij oma speelde hij Nijntje doet Tikkertje geloof ik.
Thuis spelen we nu Monopoly Junior, Stratego Junior en Wie is het Junior. En Twister O+

LeSage, wat lief van S! Ik ben af en toe verbaasd hoe empatisch peuters kunnen zijn. En ik zou ook in tranen zijn om die tand.

FF, wat knap van het schrijven!!
pi_182268756
Wij hebben laatst bij kruidvat woezel en pip vliegeren gehaald. Voor sinterklaas dus ik weet niet of het leuk is maar voor 2 euro kan ik mij niet verkopen (normale prijs daar 4 euro maar alle enkelingen prijzen ze bij ons af)

En L heeft zich even voorbeeldig gedragen bij het cb. Vormenstoof, toren en plaatjes in het boekje aanwijzen ging allemaal zonder moeite. Alleen de kleuren benoemen wat hij thuis wel doet wilde hij niet. En we moesten van de speen af. Ja ik weet het.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:07:53 #61
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182269060
Is voor iemand hier herkenbaar dat een peuter haar navel gebruikt als een soort ‘duimen’? Mevrouw zit hier het liefst de hele dag aan dr navel... Lijkt wel alsof ze er rustig van wordt. Ik vind het geen gezicht(maar probeer daar niet teveel van te zeggen omdat het anders wellicht erger wordt?) en ze doet het overal... En dat terwijl ze ook nog een speen heeft ‘s nachts...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182269657
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 04:58 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat leuk FF! Zo leuk ook dat je echt samen een spelletje kan doen he? Mijnes vind het knappe koppenspel momenteel echt heel leuk.

Nog meer spellentips toevallig, voor een bijna 3 jarige? :). Kan nog wel wat inspiratie gebruiken zo met sint en verjaardag in aantocht ;).
Nijntje Tikkertje, Boomgaard, Dino's op het spoor (voor net iets ouders denk ik maar je kan het alvast in huis halen want hij is wel echt leuk ;) ), Kleurentorentjes, Lotto. Dat was op die leeftijd bij oudste allemaal wel een hit.
pi_182270057
Hier is puzzelen wel dikke hit op het moment. Daar moet ik ook wat meer uitdaging in gaan zoeken. Spelletjes is denk ik nog wat lastig met 2,5. Alleen verstoppertje vindt S. al wel leuk, maar is nog wat lastig omdat hij de spanning niet kan verdragen en dan vast tevoorschijn komt.
En tellen: 2 5 3 wie niet weg is is gezien, ik kooooom! :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182270235
Dat ze dat allemaal al kunnen en snappen op deze leeftijd :o. Wat superleuk MevrCactus dat je met Sjaak die spellen al kunt spelen, en wat knap hee O+.

Ik voel me wel een doos, ik heb de laatste tijd wel vaker dat ik pas laat in de gaten krijg wat ze allemaal al kan en snapt :@. Ze gaan zo hard op deze leeftijd vind ik, op alle fronten. Anyway bedankt voor de spelletjes tips so far! Ik ga eens snuffelen :).

Nazil hoera voor de CB sticker! ;) En die speen, wat? *kop in het zand modus*. Ik durf nog niet, geheid groot drama en groot verdriet hier als die weg moet.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:57:24 #65
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_182270761
Wat leuk die tips, N vindt het altijd erg leuk om samen dingen te doen (lees: ze kan niet zo goed alleen spelen...), dus zoiets vindt ze vast ook leuk.

Ze speelt nu vaak memory op de computer, dat gaat al prima. Gewone memory zou vast ook lukken. Twister vond ze ook erg leuk toen we het laatst ergens deden.

Loco vindt ze ook leuk; de bambino is wel een beetje makkelijk. Mini loco gaat soms wel, soms niet, afhankelijk van het onderwerp. Rijmen vond ze heel leuk, en dingen met letters ook, al kan ze ze nog niet alle letters lezen. Maar logische reeksen snapte ze echt niets van.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_182270840
Hetzusjevan as we speak heb ik van speen 1 een stuk afgeknipt en speen 2 verstopt. Ja als ik iets in mijn hoofd heb... Hij ligt nu nog te kletsen in bed. Ik ben benieuwd of hij gaat slapen met de kapotte speen.
En de arts van het cb zei nog zo, kies een rustige week uit. Ik ben zelf kapot, we hebben een ontzettend drukke week voor de boeg en kan mijn rust wel gebruiken. Timing, i haz it.

Maar als hij speen 1 niet meer wil nu, gooien we die weg en hebben we iig nog maar 1 speen.
pi_182270884
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:23 schreef hetzusjevan het volgende:
Dat ze dat allemaal al kunnen en snappen op deze leeftijd :o. Wat superleuk MevrCactus dat je met Sjaak die spellen al kunt spelen, en wat knap hee O+.

Ik voel me wel een doos, ik heb de laatste tijd wel vaker dat ik pas laat in de gaten krijg wat ze allemaal al kan en snapt :@. Ze gaan zo hard op deze leeftijd vind ik, op alle fronten. Anyway bedankt voor de spelletjes tips so far! Ik ga eens snuffelen :).

Nazil hoera voor de CB sticker! ;) En die speen, wat? *kop in het zand modus*. Ik durf nog niet, geheid groot drama en groot verdriet hier als die weg moet.
Zou daar in jullie geval nog heel eventjes mee wachten. Er is al veel veranderd de afgelopen weken met een zusje erbij.

Wij moeten er ook aan gaan geloven. Twix is drie geworden en ondanks alleen nog in bed, wil ik van dat ding af. Ik kijk er niet naar uit....
pi_182271420
Oh ja ik was ook écht nog niet van plan 'm weg te doen op korte termijn haha. Ik heb liever dat ze eerst zindelijk wordt, dan maar iets langer die speen :'). Maar ook dat zindelijk wil dus echt niet (en idd deze tijd heeft het helemaal geen nut, laat ze eerst maar eens goed wennen aan een zusje). Ik vind het wel irritant, ze zegt gewoon: "Mama ik moet poepen. Ik ga in de luier poepen, vind ik fijn". Gvd :'). Ennieway zorg voor later..

Het is wel heel frappant om te zien hoe zeer peuter aan dat ding hangt - zusje pakt de speen bijna niet maar als ze een keertje huilt dan vliegt Eef erop af met de speen ("Nie-nah huilt! Nie-nah moet tutje! Hier Nie-nah, tutje!" - propt dat ding erin en loopt tevreden weg :')). Eef had een veel grotere zuigbehoefte (prematuur gedrag heb ik begrepen) dan Nie-nah :+ nu heeft. Eef heeft 'm nu ook vnl alleen nog in bed, vind het niet zo storend zo. Alleen als ze naar bed moet en er stress is om waar die krengen nou weer zijn gebleven dan denk ik weleens aargh :P. Inmiddels aan het oefenen dat ze d'r speentjes op het nachtkastje of in bed oid moet laten liggen :+.

Succes Nazil, ben benieuwd of je cold turkey aanpakt werkt :P.
pi_182271755
Hij ligt al een uur in bed te zingen :+ fail tot nu toe.

Speen kapot? Ja lieverd, die is kapot.. Probeer maar zonder speen :')
pi_182272345
Na 1.5 uur toch de speen maar omgewisseld. Ik ben echt te moe voor dit gedoe nu :+
pi_182274701
Emmy heeft sinds ze een half was alleen een speentje in bed. En daar is ze stapelgek op. Als het bedtijd is, verheugt ze zich al op haar speentje. En ‘s ochtends blijft ze het proberen “speentje mee?” Maar als ik haar dan aankijk en zeg: wat denk je zelf? Gooit ze hem braaf in haar bedje.

Heb haar gister ziek van de psz gehaald. Zo zielig. Ze bleef maar spugen, ook thuis en ze wilde alleen maar op schoot. Ik vond het lekker knus, maar het klopte niet ;( . Ze hoort te bruisen van het leven en haar enthousiasme. Gelukkig vandaag alweer een stuk beter.
pi_182275186
Beterschap arja!

Uno jr hebben wij met 3,5 geprobeerd en gaat op zich prima maar met de lastige kaarten vindt hij het niet leuk nog. Junior wie is het is niet meer te krijgen denk ik? Boomgaard is al tijden niet meer leuk. Maar spellen doen was voorheen leuker dan met eigenwijze bijna kleuter. Knappe koppen is veel te makkelijk, net als bijna alle uitbreidingen. Dat spel kan binnenkort wel aan de kant. Loco Bambino was te lastig, inzicht heeft R niet zo en geduld ook niet. Carcassonne junior is nu al wel leuk net. En andere Haba spellen, krokoloko, kleurentorentjes is al hele tijd leuk en blijft leuk. Woezel Pip vliegeren snapt hij hier nog steeds niet haha. Dus geen succes. Vermoed dat het ook geen succes wordt. Nu was memory ook nooit succes. Lotto ook niet haha.

Dino's op het spoor is dat geen onthoudspel? Anders wel leuk voor R idd.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:20:56 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182282679
Wie zei er dat peuters empathisch kunnen zijn? Dat klopt. Ik zei vanavond hardop dat ik best kapot was tegen mijn vriend. Max kwam vervolgens langs met een frons op zijn voorhoofd. "Mama kapot" "Max mama maken!" Tourlijk lieverd, misschien werkt die schroevendraaier uit je gereedschapskist wel.

Nazil, jammer, mislukt met de speen! Wel goed gedrag bij het CB. Was je niet al eerder een keer cold-turkey gestopt?

Hier zijn de peuterbuien inmiddels in frequentie toegenomen. Vanmorgen was echt tof }:| Uiteindelijk strompel ik dan met 2 rugtassen, de jas van Max, 2 knuffels en Max met kaplaarzen aan op mijn arm de flat uit, omdat meneer al die specifieke dingen wel/niet wil :') Mijn kleine, eigenwijze vriendje.
pi_182282755
Quoi ja toen liet ik hem alleen inslapen en legde de speen daarna weg. Alleen met de zomer op komst en het bijbehorende vroege ritme nekte mij dat. En dat afpakken van die speen doe ik nog wel vaak, maar leg hem daarna wel binnen handbereik. Alleen slaapt hij nu vaak niet diep genoeg als ik naar bed ga om die speen er uit te pakken met gevolg dat hij er wakker van wordt.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:34:35 #75
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182283153
Ik geloof dat ik het begrijp ;) Succes! Hopelijk morgen meer succes.
pi_182289401
Ik heb besloten iets concequenter de speen uit z'n mond te halen 's avonds en wel in bed te laten maar iets verder weg. En dan langzaamaan speen uit bed en nog even te wachten met helemaal zonder. Totdat ik zelf iets minder moe ben.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:45:28 #77
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182289481
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:15 schreef Hilmo het volgende:
Beterschap arja!

Uno jr hebben wij met 3,5 geprobeerd en gaat op zich prima maar met de lastige kaarten vindt hij het niet leuk nog. Junior wie is het is niet meer te krijgen denk ik? Boomgaard is al tijden niet meer leuk. Maar spellen doen was voorheen leuker dan met eigenwijze bijna kleuter. Knappe koppen is veel te makkelijk, net als bijna alle uitbreidingen. Dat spel kan binnenkort wel aan de kant. Loco Bambino was te lastig, inzicht heeft R niet zo en geduld ook niet. Carcassonne junior is nu al wel leuk net. En andere Haba spellen, krokoloko, kleurentorentjes is al hele tijd leuk en blijft leuk. Woezel Pip vliegeren snapt hij hier nog steeds niet haha. Dus geen succes. Vermoed dat het ook geen succes wordt. Nu was memory ook nooit succes. Lotto ook niet haha.

Dino's op het spoor is dat geen onthoudspel? Anders wel leuk voor R idd.
Ik zag toevallig Wie is het-Junior een half uur geleden nog liggen bij de Kruidvat!

Halli Galli, Uno, Grijpen!, Wie is het en Pim pam pet zijn hier het populairst op dit moment bij de zo-goed-als-4-jarige en bijna-6-jarige.

Oh sorry ik dacht dat ik in het kleutertopic zat :+. Nou ja, officieel is mijn dochter nog heel even peuter. En die vindt die spellen dus ook leuk :7
pi_182289896
Wij kopen alle spellen altijd bij de Kringloop dus ik weet niet zo goed wat er allemaal nieuw verkrijgbaar is op het moment.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:06:50 #79
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182289917
Oh ja kroko loco is ook populair hier! En dat win ik nooit :')
pi_182291771
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:45 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik zag toevallig Wie is het-Junior een half uur geleden nog liggen bij de Kruidvat!

Halli Galli, Uno, Grijpen!, Wie is het en Pim pam pet zijn hier het populairst op dit moment bij de zo-goed-als-4-jarige en bijna-6-jarige.

Oh sorry ik dacht dat ik in het kleutertopic zat :+. Nou ja, officieel is mijn dochter nog heel even peuter. En die vindt die spellen dus ook leuk :7
Ik wou dus heel graag Pim pam pet kopen O+
Maar is dat nog niet te moeilijk? :)
pi_182292842
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja kroko loco is ook populair hier! En dat win ik nooit :')
Hier precies zo met mijn zes en bijna vier jarige.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:48:50 #82
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182292856
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:44 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik wou dus heel graag Pim pam pet kopen O+
Maar is dat nog niet te moeilijk? :)
We kunnen niet alle kaartjes gebruiken (hoofdsteden en landen in Afrika laten we nog even links liggen :+) maar veel vragen gaan prima!
pi_182293375
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:48 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

We kunnen niet alle kaartjes gebruiken (hoofdsteden en landen in Afrika laten we nog even links liggen :+) maar veel vragen gaan prima!
Wij hebben de retroversie met onder andere de vragen 'een deugd', en 'een mensenras'. :X :X :X
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:28:11 #84
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182293623
Lijkt me tof als je zo'n spelletje kan doen met je peuter/kleuter :)

Ik ben een trotse moeder. Max was even spelen in de bieb vanmorgen en daar was een ouder (later bleek: 3 jr oud) kindje dat nog kroop en op meerdere vlakken flink achterliep (cerebrale parese oid). Gaat die lieverd met hem meekruipen, boekjes aangeven en actief oogcontact zoeken met daarbij een aandoenlijke "samen spelen?" O+ Je kon me opdweilen. Zijn moeder zei dat dat vaker gebeurt, dat andere kindjes dan ook weer gaan kruipen, maar ik was me toch een partij trots op mijn sociale peutertje :Y

Verder is de HEMA (of andere winkel) in gaan met Max een uitdaging momenteel. Ik heb hierdoor een aantal net-niet of verkeerde dingen meegenomen :') Ik ging voor een dekbedje trouwens, want de slaapzak ("slaapkak" :') ) wordt momenteel geboycot. Zit ik hier nu met een best groot dekbedje en een nog grotere 2p overtrek. Lekker bezig.

Vervolgens wil hij vanmiddag natuurlijk óók geen dekbedje in zijn bed. Het lijkt erop of hij nu eindelijk slaapt, dus ik ga even naar boven sluipen en het dekbed alsnog over hem heen leggen, want koudbrrrr.
pi_182303861
Fijn, peuters met een mening, Q :{w hoe ging het vanavond?

Ik heb ook zo’n zin in spelletjes met S., maar denk dat het nog net te moeilijk is. We hebben kroko loko wel al in huis en voor zijn verjaardag wil ik puzzels en spelletjes vragen O+

Ik had net een stomme opmerking.
S. was heel moe en ik zei: ‘een paar tellen en je bent al lekker in dromenland.’
Kijkt me een lachend aan: ‘Ben ik toch veel te moe voor mama, om naar dromenland te gaan. Ik blijf lekker thuis in mijn bedje.’
En hij kroop voor het eerst in weken tevreden in zijn eigen bed :') _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182304627
Kijk eens, wat ik vier jaar geleden (over een half uur) schreef:


vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:39 • 45
Loj
....

Maar vanavond wordt het niet meepuffen hier... Nog geen hard buikje gehad ;)



En nu heb ik over 2 uur (oke, om weer precies te zijn over precies 12 uur) geen peuter meer :o
Slingers hangen op, 1 cadeautje staat klaar en vanaf morgen ben ik voorlopig peuterloos O+

Oh nee...
Kotsend kind, kind met koorts.. hij gaat zn verjaardag goed beginnen ben ik bang :’(

[ Bericht 7% gewijzigd door Loj op 03-10-2018 23:35:33 ]
pi_182309821
Oh Loj, wat een slecht begin van de verjaardag zeg! Hoe gaat het nu met je verse kleuter? Gefeliciteerd!!

Hier ook een zieke peuter, helaas.
pi_182310238
Zieke kindjes is al stom, maar op hun verjaardag helemaal :{
Beterschap Loj en MvC :*

En gefeliciteerd natuurlijk!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 4 oktober 2018 @ 09:18:00 #89
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_182310840
Loj gefeliciteerd!! *O* Hopelijk is hij opgeknapt en heeft hij nog wel een fijne verjaardag gehad!
De 2014 oktober baby-boom leegloop hier kan beginnen ;)

MevrC hopelijk is jullie ventje ook alweer wat opgeknapt!

Spelletjes (bord/kaart/enz).. ik probeer ze vaak te spelen met Vv, maar na 1,5 minuut vliegen de speelstukken vaak door de kamer en is hij de interesse alweer kwijt.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_182312819
Ganzenbord is hier momenteel favoriet.

Ach loj, wat sneu. Gaat het wat beter nu of heb je echt een zieke jarige?
Ook beterschap voor Sjaak.

Wij mochten vandaag naar het CB. Dat kon twee kanten op gaan, maar J heeft het goed gedaan. Wilde niet eens een pleister na de prik en benoemde braaf de plaatjes van de oogtest. Alleen de driehoek bij de vormenstoof was erg lastig 8)7
pi_182313334
och wat een nare dag om ziek op te zijn.. hopelijk valt t mee!
L is vandaag trakteren op kdv. Hij had er enorm zin in.. morgen nog wennen op school (nou ja, wennen.. hij gaat gewoon de normale schooldag) en dan echt echt bijna jarig.. en dan heb ik maandag gewoon 2 schoolgaande kinderen..
  donderdag 4 oktober 2018 @ 21:25:27 #92
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182323580
Die driehoek is dan ook wel next level natuurlijk, na zo'n oogtest :')

Loj, van harte! Is het meegevallen met het ziek-zijn?

Ik spam even met mijn pretletter, bij de gastouder in het bedje. Stel je drie van die net 2-jarigen naast elkaar in één kamertje voor. Volgens de gastouder wordt er een half uur hard gezongen en lol getrapt en is het daarna stil.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182329058
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:44 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik wou dus heel graag Pim pam pet kopen O+
Maar is dat nog niet te moeilijk? :)
Ik had een tijd terug bij de trekpleister een oude versie van pim pam pet junior gescoord. Met dierenplaatjes, wel makkelijk, maar de draaischijf stopt niet bij 1 plaatje maar altijd precies in het midden van twee plaatjes, dus wat onhandig en frustrerend. Misschien de gewone versie eens proberen.
pi_182329110
Loj en JM gefeliciteerd! Weer wat vierjarige die hier uit dit topic verhuizen.

Hier ging wendag 4 weer geweldig. R. moest huilen omdat hij weg moest, dat is natuurlijk geweldig. Naar de wc gaan op school lijkt goed te gaan en lijkt hij elke keer te doen. Dat is wat hij zegt haha.
Hij heeft alleen een enorme drang naar stoeien. Vooral drukken tegen elkaar aan en kijken wie het sterkste is.
pi_182329945
4 wendagen? is dat niet hetzelfde als gewoon eerder beginnen? Of nog niet volledige dagen? Wel heel fijn dat ie t leuk vind!
Hier maar 2 wendagen (1e keer mag je er een halfuur bijblijven) beide dagen tot 11.45 (net voor de pauze)..
L vanochtend weggebacht voor 2e wendag. Hij had er zin in. Had ook al meteen een puzzel gepakt om te maken (zag ik door het raam, we mogen alleen bij ophalen de klas in). Heel fijn dat t zo makkelijk gaat voor hem!
pi_182335080
Wat een heerlijke foto Q. Het is volgens mij echt een zonnetje.

Vandaag was het ouderochtend op de psz. Ze vond het maar raar dat we mee de kring in gingen volgens mij. Ze was heel verlegen en ook verdrietig toen ik weg ging. Wel leuk om te zien waar ze mee bezig zijn: herfst, kabouters en reuzen.
pi_182337134
Wat een leuke foto Quoi! O+

Nog gefeliciteerd Loj!

M. is ook empathisch. Ik moest een keer huilen ( :')) en toen kwam ze mij haar favoriete knuffel brengen. Als ik mij stoot o.i.d. en auw roep, komt ze me een kusje geven :9
Hier ook nog een speen met slapen. Ik durf ook nog niet te stoppen :') (Slaaaappp O+ ). Ze heeft hem alleen in bed. Soms wil ze hem wel meenemen, maar ze doet hem wel uit als ik zeg dat dat niet mag.
Op het CB hadden ze er eigenlijk niets over gevraagd. Zelfs het weinige praten werd niet erg gevonden. Door tweetaligheid kan het wat achter lopen, als het met 2,5 jaar nog niet beter is kunnen we bellen voor een extra afspraak en eventueel plan van aanpak.

Sinds dinsdag hebben wij een katje O+ M. is er helemaal gek mee. Arm beestje krijgt geen rust :+ Maar zo leuk om haar zo enthousiast te zien O+
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:18:48 #98
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182352704
Arja, leuk hè die thema’s. Hier wordt nu ook “kastanje” gezegd :P
Miezziej, lief! En leuk ook een poesje.

“Jij belt vroeg!”, zei mijn moeder toen ik ze vanmorgen om 10 uur belde om af te spreken voor vanavond. Max blijft er slapen. Ik heb maar niet verteld dat mijn dag toen al een paar uur geleden was begonnen :') >:)

Avondje theater en biertjes drinken samen. Dat is geloof ik de derde keer in twee jaar :o

Oh en ons kind gebruikt voltooid deelwoorden. Holymoly. Gehad, gegeten, gekregen. Ik vind het knap.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:33:18 #99
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182352829
Grappig he die voltooid deelwoorden, het knapste vind ik de zelfverzonnen versies; nee, ik heb al gezingt of ik heb dat opgezoekt. Dat is dus geen kopieergedrag maar (als het goed is) zelfbedacht dat de zin zo moet eindigen.

Ik ben op dit moment een weekend weg met 2 kids(zonder man) slapen op één kamer. Ik heb 4u geslapen vannacht :Z
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182354893
‘Mama, ik moet nog aangeschuifd worden.’ Ik tel ‘m goed hoor :)

Verder in de aanbieding: peuter, zo goed als nieuw.
Hij heeft vanmorgen met een Ikea-takelwagen de tv geraakt. Wij gaan morgen maar even naar de mediamarkt :'(
Toen hij moest komen kijken naar de tv zei hij: ‘dat vind ik een beetje spannend.’ Volgens mij snapte S. dat dit dus écht niet de bedoeling is }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182355343
Lesage en je eigen verzekering? Ik ben ook verzekerd als ik mijn telefoon van de trap af laat vallen.

Maar leuk is het niet, nee }:|
pi_182355834
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 18:43 schreef Nazil het volgende:
Lesage en je eigen verzekering? Ik ben ook verzekerd als ik mijn telefoon van de trap af laat vallen.

Maar leuk is het niet, nee }:|
Dat moeten we even uitzoeken inderdaad. Geloof dat het wel verzekerd is uiteindelijk, maar in de tussentijd zullen we toch zelf eerst moeten kopen.
Is ook allemaal niet het grootste probleem uiteindelijk, maar het is wel even heel zuur. En stout.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182356379
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 19:20 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dat moeten we even uitzoeken inderdaad. Geloof dat het wel verzekerd is uiteindelijk, maar in de tussentijd zullen we toch zelf eerst moeten kopen.
Is ook allemaal niet het grootste probleem uiteindelijk, maar het is wel even heel zuur. En stout.
ja ligt er aan.. Ik moest eerst naar een reparatiedinges. Maar wij hebben een tussenpersoon dus kwestie van langslopen en zij zeggen of het verzekerd is of niet.
pi_182373139
Hele, hele voorzichtige hoera: L heeft gisterenavond en vanmiddag zonder speen geslapen *O* _O_ gisterenavond wilde hij hem zelf in de prullenbak doen na de zoveelste uitleg van mij dat spenen echt voor baby's zijn. Zonder mokken is hij daarna gaan slapen :+ en vanmiddag ook. Ik ben heel benieuwd of het zo makkelijk blijft. Hij heeft nog 1x in de prullenbak gekeken of hij er nog in lag maar die had ik er al uit gevist. In bed zegt hij even 'speen weg' en dan is het goed.


Die fok-wet mag mij even overslaan, alsjeblieft.
pi_182384978
Wat vervelend LeSage! Hopelijk kun je nog wat regelen met de verzekering.

Fijn speennieuws Nazil! Hier gaat dat nog niet zo :'). Het maakt M weinig uit als ik zeg dat het voor baby's is :P De fles was geen probleem, maar ohh die speen... Das toch wel haar lievelings :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182385520
Ai LeSage, wat erg met die tv! Ik hoop dat de verzekering iets voor jullie kan betekenen.

Jeuj voor Nazil-peuter zonder speen!

Miezzje, kattenspeelgoed blijft toch tof he.

Sjaak is nog steeds ziek helaas. Ik voel me eigenlijk schuldig over alle schermtijd die hij krijgt, want het is echt veel, maar hij is zo moe en ziek dat spelen hem niet lukt. En ik ben zelf ook niet lekker dus ik vind het nu eigenlijk wel even fijn.
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:18:13 #107
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_182386872
Schuldig richting wie precies?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_182387276
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:18 schreef AwayTL het volgende:
Schuldig richting wie precies?
Richting Sjaak. Want de hele ochtend op een scherm is niet goed volgens mij. Ik zou ook met hem kunnen puzzelen, of een boekje lezen etc. Rustig spelen.

Maar om mijn schuldgevoel af te kopen zijn we net even naar de bakker op de hoek gelopen. Even frisse lucht. En vanmiddag gaat hij een paar uur naar mijn moeder zodat ik ook even bij kan tanken.
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:56:24 #109
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_182387759
Ja, ik denk dat hij het echt verschrikkelijk vond en nu voor het leven getekent is.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_182388300
Wat rot van de tv LeSage! Hopelijk krijg je het nog vergoed.

MwC; W. heeft hier op sommige dagen ook meer schermtijd dan mij lief is (al zal het hem een zorg zijn), want met plakbaby en hem gecombineerd weet ik soms echt even niet hoe ik anders moet voorkomen dat ik steeds op W. moet “katten”. Niet aanzitten, niet je zus knijpen, niet met je auto’s gooien.. 8)7 . Dan maar even achter een scherm. Zolang ze niks geks kijken zal het vast wel goedkomen.

Daarover; W. wordt 3 in november en we rommelen weer met slapen. Nu slaat hij soms zijn dutje over smiddags, maar na 3 dagen zonder dutje is hij niet meer vooruit te branden. Zijn er meer peuters die in die fase soms wel en soms geen dutje doen?
pi_182388370
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:56 schreef AwayTL het volgende:
Ja, ik denk dat hij het echt verschrikkelijk vond en nu voor het leven getekent is.
:r
  maandag 8 oktober 2018 @ 14:21:28 #112
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_182390734
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:26 schreef silliegirl het volgende:
Wat rot van de tv LeSage! Hopelijk krijg je het nog vergoed.

MwC; W. heeft hier op sommige dagen ook meer schermtijd dan mij lief is (al zal het hem een zorg zijn), want met plakbaby en hem gecombineerd weet ik soms echt even niet hoe ik anders moet voorkomen dat ik steeds op W. moet “katten”. Niet aanzitten, niet je zus knijpen, niet met je auto’s gooien.. 8)7 . Dan maar even achter een scherm. Zolang ze niks geks kijken zal het vast wel goedkomen.

Daarover; W. wordt 3 in november en we rommelen weer met slapen. Nu slaat hij soms zijn dutje over smiddags, maar na 3 dagen zonder dutje is hij niet meer vooruit te branden. Zijn er meer peuters die in die fase soms wel en soms geen dutje doen?
Ja hoi, inmiddels een kleuter hier, maar dit is precies een fase, waarin ze die fase ingaan van wel/niet meer slapen in de middag.

Als wij wel een middagdut deden, was het in de avond prut. We lieten haar dan wakker, maar lag in de avond vroeger en sliep ze wél snel. Dus hier was het: kon ze zonder, wakker houden en op tijd erin. Als er tussendoor een dut kwam, dan maximaal 30 minuutjes :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 8 oktober 2018 @ 14:34:11 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182390996
Niet in die fase (3 jr), maar zeker weleens dagen dat er niet wordt gedut. Soms zelfs 2 dagen achter elkaar. Dat gaat prima (alhoewel om half 5 dan wel ff verplicht chillen - ik zie ook dat hij dan moe is). Of lekker een schermpje aan :+

Tegenwoordig lijkt die fase wel weer voorbij, want er wordt dankbaar gebruik gemaakt van de middagdut tegenwoordig.
pi_182391148
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:26 schreef silliegirl het volgende:
Wat rot van de tv LeSage! Hopelijk krijg je het nog vergoed.

MwC; W. heeft hier op sommige dagen ook meer schermtijd dan mij lief is (al zal het hem een zorg zijn), want met plakbaby en hem gecombineerd weet ik soms echt even niet hoe ik anders moet voorkomen dat ik steeds op W. moet “katten”. Niet aanzitten, niet je zus knijpen, niet met je auto’s gooien.. 8)7 . Dan maar even achter een scherm. Zolang ze niks geks kijken zal het vast wel goedkomen.

Daarover; W. wordt 3 in november en we rommelen weer met slapen. Nu slaat hij soms zijn dutje over smiddags, maar na 3 dagen zonder dutje is hij niet meer vooruit te branden. Zijn er meer peuters die in die fase soms wel en soms geen dutje doen?
Ja, dat was afhankelijk van hoe er ‘s nachts geslapen werd, wat we in de ochtend deden en wat we de dag ervoor gedaan hadden. En waarschijnlijk ook van de stand van de maan en de hoogte van het water in de zee enzo. Het was een rommelige periode, dat herinner ik me nog wel.
pi_182392789
Op de opvang wordt al weken niet meer geslapen, thuis ook veel korter (1.5 uur ipv 2-3 uur) en vandaag wilde hij ook niet. Had volgens mij weinig met de speen te maken, hij vraagt er niet meer om en dat is verleden tijd. Hij was nog te druk met spelen toen hij naar bed moest en in bed ging hij keten. Ook prima, hij oogt niet moe nu en speelt al anderhalf uur alleen. De woonkamer is nog nooit zo'n ontplofte bende geweest.

Over een paar weken hebben we om half 1 een brunch dus voor dan vind ik het niet erg dat hij kan doortrekken maar voor de rest van de dagen ben ik wel bang, ik heb zelf die rust echt nodig _O-
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:08:02 #116
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182394209
Bij 3 kindjes hier in de buurt en bij Emma was er rond 2 jaar een periode dat er ‘s middags niet geslapen werd. En wel slapen resulteerde in keet-avond. Dat duurde een paar weken, en inmiddels wordt er (en bij alle kindjes in de buurt) ook weer prima geslapen ‘s middags(1,5-2u) én ‘s avonds. Misschien bij jou ook Nazil!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182394706
Ja het zal wel een fase zijn. Vanochtend gezwommen en hij was er nog helemaal vol van. En dat is op de opvang ook zo, dan is hij te druk in z'n hoofd om te slapen.
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:57:31 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182395172
Ik vind de flexibiliteit heerlijk - slapen ‘s middags is geen must meer. Voor als het een keer zo uitkomt. Maar momenteel gaat alles heel regelmatig, moet ik zeggen.

Max schijnt iets te wild gedanst te hebben bij de gastouder en heeft een dikke bult op zijn hoofd (ben zelf nog niet thuis) :') :D
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:43:11 #119
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182395984
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:57 schreef Quoi het volgende:
Ik vind de flexibiliteit heerlijk - slapen ‘s middags is geen must meer. Voor als het een keer zo uitkomt. Maar momenteel gaat alles heel regelmatig, moet ik zeggen.

Max schijnt iets te wild gedanst te hebben bij de gastouder en heeft een dikke bult op zijn hoofd (ben zelf nog niet thuis) :') :D
Dat is ook lekker, ik ga ook gewoon dagjes weg, in de auto pakt ze dan meestal wel even wat slaap. En zo niet, dan niet. Soms is ze dan wel bloedje-chagrijnig vlak voor t avondeten :X

Arme Max! Wel leuk dat ie zo enthousiast danst! O+

Emma is al een paar dagen druk met een spook dat in de kamer zou zijn, en vanmiddag zat er een krokodil in de gang. De krokodil had t voorzien op haar poppen én haar buik. De navel is onverminderd interessant. Zonder gêne trekt ze overal haar shirt omhoog :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182397551
Dat zou ik ook wel kunnen waarderen, gewoon zonder slaapje als het even zo uitkomt. Tot nu toe hadhij zn'n slaapje echt nodig en vanaf een uur of 11 tot 4 kon ik niks plannen. Dat is al opgeschoven vanaf een uur of 1-4 maar overslaan klinkt wel aantrekkelijk. Ik denk wel dat we die kant op gaan, als ik na ga hoe het nu op de opvang is. En dan gaat het tot het avondeten ook prima.

Nouk zielig dat ze zo bang is. Navels, piemels en borsten zijn hier ook interessant. Dikke buik! Kan gewoon op straat, gelukkig beperkt hij het aanwijzen van zijn piemel en mijn borsten tot thuis.
pi_182397705
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:16 schreef Svane het volgende:

[..]

Wij hebben de retroversie met onder andere de vragen 'een deugd', en 'een mensenras'. :X :X :X
:D _O- die ken ik nog. Schrapte die altijd. Is er tegenwoordig wat uit gehaald en aan toegevoegd?
pi_182399065
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:29 schreef Miezziej het volgende:
Wat vervelend LeSage! Hopelijk kun je nog wat regelen met de verzekering.

Fijn speennieuws Nazil! Hier gaat dat nog niet zo :'). Het maakt M weinig uit als ik zeg dat het voor baby's is :P De fles was geen probleem, maar ohh die speen... Das toch wel haar lievelings :P
Speen was ook heilig hier. Nog voor z'n eerste verjaardag wel de speen alleen in bed gehouden, dus daar is hij al een eeuwigheid aan gewend. Alleen de laatste weken wilde hij zelfs elke keer twee spenen. Vandaar vorige week een kapot geknipt. Die heeft hij ook zelf weggegooid. En het babyverhaal herhaal ik al maanden af en toe en hij zei zelf ook 'speen baby' maar dat boeide hem verder echt niet. Maar na het weggooien van speen 1 is er wel iets gaan dagen blijkbaar. En zaterdag gaf hij hem zelf af ineens, en toen ik voorstelde om hem weg te gooien was dat goed. Hij kende de concequentie al van de andere speen: weg is weg.

Hij vraagt nu elke keer als hij in bed ligt nog 1 keer naar de speen, zegt dan gelijk speen bahbak of speen weg. Ik zeg ja, speen is weg. En dan is het goed en gaat hij zonder problemen slapen.

Nooit, echt nooit gedacht dat het zo makkelijk kon gaan. Ik vermoed ook niet dat het nu nog een drama gaat geven na die paar dagen.
pi_182399951
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:30 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

:r
Verkeerde smiley? :D

Wat spelen jullie al advanced spelletjes zeg. Kroco loco vindt Lou wel heel leuk, maar met pimpampet hoef ik niet aan te komen denk ik. 'Een dier met een k..' "Een hond is een dier!!" Zoiets wordt het dan :')
pi_182410295
Soms ben ik wel extra blij met het forum. Peuter werd gisteren in paniek wakker en kreeg bijna geen adem meer. Dankzij het forum dacht ik gelijk aan pseudokroep. Gestoomd, en na een half uur werd het beter. Nu reutelt hij nog en heeft hij 39 graden koorts. Als ik nooit van pseudokroep had gehoord was ik denk ik echt in paniek geraakt gister, nu kon ik goed kalm blijven...
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:20:07 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182412314
Dan nog vind ik het knap dat je eraan dacht en wist of het nu wel/niet pseudokroep was :o Sterkte daar!
pi_182413000
Idd quoi, ik had gewoon 112 gebeld. Beterschap!
pi_182413130
Nou ja, als hij echt geen lucht had gekregen had ik dat ook gedaan.

Het is echt een sneu vogeltje zo. Maar, de goden waren ons goed gezind en niet slapende baby sliep in 1x 2 uur achter elkaar, en die tijd hebben wij ook knuffelend en slapend op de bank door gebracht.... Arne jochie heeft nu 39.7...
pi_182414050
Knap idd dat je dat herkende. Stomen wist ik echt niet meer (in douche kraan heet zetten?).

ja hier zijn vijf wendagen. De eerste vier waren tot 12 uur. Vandaag was laatste wendag en nu hele dag tot 2 uur. Spannend hoor. Eerste keer brood en twee bekers mee :') brood was op, fruit bijna, beetje appeldiksap grotendeels, sinaasappelsap niet hihi. Geplast had hij niet. Thuis ineens in broek geplast. Ik had hem moeten laten plassen.

Pim Pam pet zie ik hier ook niet goed gaan trouwens :D dieren met een letter gaat hij gek doen, met fantasiewoorden.
pi_182415384
Fijn Jager, dat je het meteen in de gaten had!! Een tip voor de volgende keer: als het stomen niet werkt, kan je ook een jas aan en naar buiten. Koude lucht kan de zwelling laten weg trekken namelijk. Maar als stomen helpt, vooral blijven doen.
Het is zo sneu voor die kleintjes als ze zo ziek zijn, en alles met de ademhaling vind ik heel spannend altijd.
pi_182418344
Zaterdagmiddag moeten we in Utrecht zijn en we hadden het idee om 's ochtends wat leuks te doen. Voor een tweejarige: nijntje museum of spoorwegmuseum? Hij is wel helemaal treinengek maar ik weet niet of hij al wel groot genoeg is voor het spoorwegmuseum. Iemand tips?
pi_182418400
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:49 schreef Nazil het volgende:
Zaterdagmiddag moeten we in Utrecht zijn en we hadden het idee om 's ochtends wat leuks te doen. Voor een tweejarige: nijntje museum of spoorwegmuseum? Hij is wel helemaal treinengek maar ik weet niet of hij al wel groot genoeg is voor het spoorwegmuseum. Iemand tips?
In het Nijntjemuseum heb je ook twee treintjes en slagbomen (volgens Sjaak was dat het beste ooit, een half jaar later praat hij er nog over). De rest van het museum hebben we niet eens gezien. Ik zou dat dus aanraden.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:58:17 #132
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_182418486
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:49 schreef Nazil het volgende:
Zaterdagmiddag moeten we in Utrecht zijn en we hadden het idee om 's ochtends wat leuks te doen. Voor een tweejarige: nijntje museum of spoorwegmuseum? Hij is wel helemaal treinengek maar ik weet niet of hij al wel groot genoeg is voor het spoorwegmuseum. Iemand tips?
Wij zijn met N in het Nijntje museum geweest toen ze 2 jaar en 2 maanden was. Ze vond het op zich wel leuk, al was er ook heel veel waar ze nog niks van snapte. Maar trap op en af was al leuk, verkleden met een tuinbroek en Nijntjes tuin vegen was leuk en bij de trein met spoorboom vond ze het vooral leuk om rondjes te rijden met de driewieler. En ze hebben een ruimte waar ze hun eigen Nijntje kleurplaten kunnen kleuren. Na 2,5 uur was ze compleet afgebrand..
pi_182419037
Oh Jagar, dat is schrikken :o beterschap!

Ik heb vanmiddag zo zitten genieten van het fantasiespel van S. Hij had bedacht dat onder de speeltafel een huisje was en ging er helemaal in op. Mijm kroop natuurlijk gewoon in eigen tempo overal doorheen, maar deed volgens S. mee: ‘Oh, ga je nu naar buiten Mijmpie?’ ‘Mijmpie, kom maar even in ons huisje.’ O+
De afgelopen 2 dagen waren sowieso vrijwel vrij van meltdowns, zelfs toen we vergeten waren een eigen karretje te pakken in de AH _O_ (heeft vervolgens wel al het winkelend publiek mogen horen, hoe dom mama toch wel was om dat te vergeten :') ).
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:53:10 #134
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182419684
Wat leuk, zo'n fantasiewereldje LeSage. En hopelijk de start van een meltdown-arme periode!

Mijn ventje lag gewoon om 20u in zijn bed. Hoera. Vanmiddag wat eerder naar huis gegaan en hem lekker bijtijds opgehaald. Ik geloof dat het nieuwe werken aardig begint te wennen, alleen waar is de tijd voor mezelf gebleven? :+ Nadat ik dan dus thuiskom, eten kook, eet, koffie drink en de kleine man op bed leg, moet ik dan gaan sporten? Dan val ik dus dood neer man :N Afijn, de energie en tijd zal wel weer komen zeg ja zeg ja zeg ja

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:49 schreef Nazil het volgende:
Zaterdagmiddag moeten we in Utrecht zijn en we hadden het idee om 's ochtends wat leuks te doen. Voor een tweejarige: nijntje museum of spoorwegmuseum? Hij is wel helemaal treinengek maar ik weet niet of hij al wel groot genoeg is voor het spoorwegmuseum. Iemand tips?
Superleuk daar, alleen druuuuuuuk. Op de website schijn je te kunnen reserveren, want ze stoppen anders gewoon met toelaten.

Spoorwegmuseum staat hier op de shortlist.
pi_182420072
Nijntje museum is echt heel tof O+ en druk idd :P.

Quoi, waarom laat je Max niet naar bed brengen door papa zodat je zelf een beetje vroeg op de avond kan gaan sporten? Of is het meer dat je gewoon geen energie hebt 's avonds? :P Dat laatste is nl sowieso herkenbaar maar daarom ga ik een beetje op tijd, na het avondeten meteen sporttenue aan en meteen door, anders dan ga ik ook niet meer :').
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:12:48 #136
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182420149
Beterschap voor je peuter Jagar :* Knap van je!

Heerlijke fantasie LeSage; hier is de fantasie sinds een paar dagen een spook in de kamer en krokodil in de gang. Werkelijk geen idee waar ze dat vandaan heeft.

Q; helaas, die energie is op dan :P Ik sport ‘s morgens vroeg, voor de hele meute wakker wordt. Nu natuurlijk nog verlof, hopelijk lukt dat ook nog als ik straks weer werk (nog 4wk :o )

Nazil; ik ben bij beiden geweest met Emma. Spoorwegmuseum was ze destijds te klein voor (gratis dagje via bankgiro-loterij :') ). Nijntje vond ze erg leuk, al was ze nog net iets te klein. Ze was toen net geen 2. Nu zou t al beter gaan.

Emma wilde vanmorgen niet naar het kdv; 5 dagen alleen met mama was voor haar blijkbaar erg gezellig. Als ze er eenmaal is, vindt ze het gelukkig wel leuk.

Van t weekend met familie hoor ik Emma tegen iemand praten, maar zag t niet. Dacht dat ze het tegen m’n moeder had, maar hoorde m’n moeder niet reageren. Komt Emma naar me toe; ‘Mama! Die meneer praat niet tegen mij!’ Bleek ze t tegen een oom van m’n moeder te hebben die helemaal niet door had dat ze het tegen hem had. Praten gaat echt zo goed ineens(gaat al vrij lang goed, maar ineens zijn het écht complete zinnen). O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:19:02 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182420313
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:09 schreef hetzusjevan het volgende:
Nijntje museum is echt heel tof O+ en druk idd :P.

Quoi, waarom laat je Max niet naar bed brengen door papa zodat je zelf een beetje vroeg op de avond kan gaan sporten? Of is het meer dat je gewoon geen energie hebt 's avonds? :P Dat laatste is nl sowieso herkenbaar maar daarom ga ik een beetje op tijd, na het avondeten meteen sporttenue aan en meteen door, anders dan ga ik ook niet meer :').
Oja, die (papa/mijn vriend) neemt het graag van me over, alleen omdat ik 'm de hele dag dan niet heb gezien wil ik 'm lekker naar bed brengen. En geen energie meer daarna. Want theoretisch zou dat nog kunnen ja :P

Respect Nouk, dat je 's ochtends gaat! Ik zou dan voor 7 uur moeten gaan :o

Ik mis ook gewoon het hardlopen. Dat vond ik al-tijd leuk om te doen. Maar mijn lichaam moet nog steeds herstellen van een kind krijgen, zo lijkt het :') Ik vind het nog steeds een bittere pil dat ik niet kan sporten zoals ik gewend was. Geduld, geduld, geduld.
pi_182420646
Het wordt toch het spoorwegmuseum, ook al heb ik voorkeur voor nijntje. Man wil daar liever heen en ik denk dat L alleen het treinen kijken al heel erg tof vindt. En met jumbo dagje uit kaartjes betalen we nog maar 15 euro in totaal aan kaartjes. Zitten we ook minder gebonden aan die vaste toegangstijden van het nijntje museum. En dan zien we wel hoe lang het leuk blijft.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:52:21 #139
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182420903
Je kunt ook met de trein naar het Nijntje museum :+ ;) Serieus: benieuwd hoe L. het vindt!
pi_182421100
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:52 schreef Quoi het volgende:
Je kunt ook met de trein naar het Nijntje museum :+ ;) Serieus: benieuwd hoe L. het vindt!
Met de auto is het 1,5 uur, ik wil niet weten hoe lang ik in een trein zit om er te komen. We komen uit een uithoek. Ik ben ook heel benieuwd hoe hij het vindt! Als we naar het dorp lopen is het trein kijken trein kijken! Waar trein? Daaaaar trein!! Trein weg? Trein rijden?
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:14:11 #141
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182421253
Ik ga ook voor 7 uur Q :P ;) Zelfs nu in m’n verlof :o
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182428557
Het Nijntje museum lijkt me ook leuk, maar ik moet echt wel een drempel over voor ik dat ga doen, qua parkeergedoe (of ov gedoe).

Hardlopen doe ik ook te weinig. 'S avonds te moe of te donker, 's ochtends is geen optie, want J wordt áltijd wakker als we opstaan. Dus ik kan alleen in het weekend. Als we dan geen andere plannen hebben of het niet regent... Afijn, ik ga dus lang niet zo vaak als ik van mezelf zou moeten.

Mijn peuter is deze week zó leuk en lief en vrolijk O+ Zo mag hij voor altijd 3 blijven, hoor.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:27:30 #143
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182428805
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:11 schreef Hupje het volgende:
Het Nijntje museum lijkt me ook leuk, maar ik moet echt wel een drempel over voor ik dat ga doen, qua parkeergedoe (of ov gedoe).
Parkeergedoe hoeft er niet echt zo te zijn toch? Ik parkeer altijd in parkeergarage Vaartsche Rijn en wandel de rest.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182430915
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:11 schreef Hupje het volgende:
Het Nijntje museum lijkt me ook leuk, maar ik moet echt wel een drempel over voor ik dat ga doen, qua parkeergedoe (of ov gedoe).

Hardlopen doe ik ook te weinig. 'S avonds te moe of te donker, 's ochtends is geen optie, want J wordt áltijd wakker als we opstaan. Dus ik kan alleen in het weekend. Als we dan geen andere plannen hebben of het niet regent... Afijn, ik ga dus lang niet zo vaak als ik van mezelf zou moeten.

Mijn peuter is deze week zó leuk en lief en vrolijk O+ Zo mag hij voor altijd 3 blijven, hoor.
Utrecht heeft echt fijne P+R’s. En ook een bus die er vlakbij stopt.

Wij parkeren eigenlijk altijd op P+R Uithof en stappen dan midden in t centrum uit de bus.
Kwak
pi_182430931
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:27 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Parkeergedoe hoeft er niet echt zo te zijn toch? Ik parkeer altijd in parkeergarage Vaartsche Rijn en wandel de rest.
Ohja Vaartsche Rijn is al de goeie kant, want t is bij de Tolsteeg in de buurt, toch? Prima te doen!
Kwak
  woensdag 10 oktober 2018 @ 13:44:50 #146
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182431293
Of het bij de tolsteeg in de buurt is weet ik eigenlijk niet 🤔 Maar het is ongeveer 10 minuutjes lopen van Vaartsche Rijn naar Nijntje :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182432406
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 13:44 schreef Sylver_ het volgende:
Of het bij de tolsteeg in de buurt is weet ik eigenlijk niet 🤔 Maar het is ongeveer 10 minuutjes lopen van Vaartsche Rijn naar Nijntje :)
Herstel, ik bedoelde Ledig Erf.... maar zie nu dat dat ook tolsteeg is. Maar ja, daar dus!
Kwak
pi_182432653
Het mooie van het nijntjemuseum zijn al die maffe Japanners die dat echt als een bedevaartsoord zien. Alles staat er naast Nederlands en Engels ook in het Japans aangegeven.
pi_182439438
Nijntje is heel goed te lopen vanuit vaartsche rijn.

Q dat zou ik ook moeilijk vinden om te slikken. Ik heb hardlopen echt nodig om te ontladen en ontspannen en om op zijn minst op gewicht te blijven.
Ik ga als een trein momenteel.

Vandaag een heerlijk dagje in de dierentuin gehad met mijn ouders en Emmy. Wat een heerlijk weer. En ze was dolblij de hele dag (eigenlijk altijd O+ ).
pi_182466942
Ik ga hier afscheid nemen nu mijn kleuter 4 jaar is geworden gisteren. Niet te geloven hoe snel de tijd gaat. Overal afscheid nemen en school die vandaag officieel begint. Gister lag R. laat op bed, dus ben benieuwd of we hem op tijd op school krijgen. Hij heeft een geweldige dag gehad en nog meer die er aan komen om het te vieren. Bedankt allemaal hier weer voor het ervaringen delen en op naar het volgende topic! :W
pi_182467713
Nou, misschien dat ik dan toch een keer met J naar het Nijntje museum ga.

Hilmo, gefeliciteerd met R!
pi_182467838
Gefeliciteerd hilmo!

Goh, wat zouden jullie doen? T gaat naar een school redelijk ver weg, ik ben een half uur tot 45 minuten enkele reis onderweg. Nu werd ik net gebeld dat er een plek is op de dichtstbijzijnde school. Hij is net helemaal gewend op deze school. Ik vind het maar lastig. Voor mijn gemak zou ik zeggen wisselen, maar wat voor impact zal dat weer op hem hebben..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:25:32 #153
269689 crew  Viv
pi_182467956
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Goh, wat zouden jullie doen? T gaat naar een school redelijk ver weg, ik ben een half uur tot 45 minuten enkele reis onderweg. Nu werd ik net gebeld dat er een plek is op de dichtstbijzijnde school. Hij is net helemaal gewend op deze school. Ik vind het maar lastig. Voor mijn gemak zou ik zeggen wisselen, maar wat voor impact zal dat weer op hem hebben..
Ik zou wisselen, geen enkele twijfel! Hij staat nog maar aan het begin van zijn schoolcarrière, dus reken maar uit hoeveel reistijd dit in totaal gaat besparen over de jaren heen. En het is niet alleen jouw gemak, want in die bespaarde tijd kan hij voortaan langer slapen/spelen/whatever. :Y
pi_182468007
Hoe ver is de dichtstbijzijnde school? Ik denk dat je beter nu kan wisselen dan over een paar jaar.

Nog gefeliciteerd met R, Hilmo!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:42:20 #155
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182468285
Wisselen, wat het brengt en of het nadelen heeft voor hem weet je niet.
Ene kind wisselt 5 keer zonder problemen en het ander gaat van 1 keer helemaal overhoop.
Ik zou dan de keuze voor gemak maken en niet de keuze uit angst.

Des te kleiner des te makkelijker was het hier.
Maar mijn oudste is verhuisd en schoolwissel met 5 jaar en 8 jaar en ook dat ging goed :)
pi_182468319
Ja, dat is ook zo. Wat in m’n achterhoofd ook meespeelt is dat hij misschien volgend jaar sowieso ook naar een andere school gaat, een internationale. Maar dat staat nog niet vast. De dichtsbijzijnde school is 6 minuten wandelen ofzo. Ik denk dat we ook maar voor wisselen gaan. Gelukkig kunnen we het tot maandag overdenken.
pi_182468901
Ik zou ook wisselen, het eventuele ongemak van de wissel en het wennen weegt niet op tegen de voordelen op de lange termijn.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:04:22 #158
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182469585
Ik ben dan weer voor blijven Jager. Uit verhalen maak ik op dat hij niet heel makkelijk met veranderingen omgaat en nu en misschien volgend jaar weer wisselen lijkt mij dan niets..
pi_182469601
Ik zou wisselen maar dan niet volgend jaar weer. Dan zou ik blijven.
pi_182469695
Ik zou inderdaad zorgen dat je maar 1 keer gaat wisselen, of dat nu is of met een jaartje maakt niet veel uit. Dan zou ik beslissen op de leukheid van de school!
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:50:58 #161
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182474554
Zitten er eigenlijk kindjes van hier op een internationale school of kdv? Ik ben zo benieuwd hoe dat is.

Jagar succes met kiezen. Fijn dat je een keuze hebt (positief bekeken), maar ik snap je zorgen.

Hilmo nog gefeliciteerd!

Ik ben mijn stem kwijt en mán wat is dat vermoeiend. Eindelijk weekend btw en tijd voor knuffelen met de leukste peuter (sorry jongens).
pi_182476162
Ik zou wisselen als dit de vaste school gaat blijven. Dichtbij is zo heerlijk!

:N leukste peuter heb ik net van het kdv opgehaald! Hij heeft de hele week nog geen peutermeltdown gehad _O_

Ik doe wel mee met je niet-fit zijn Quoi. Ik heb denk ik een ontsteking in allebei mijn oren. Op karakter (en flinke pijnstillers) gewerkt vandaag, en nu 4 dagen vrij. Lekker chillen met mijn mannen. Gelukkig houdt S. tegenwoordig zoveel van voorlezen, dus kunnen we samen hangen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182476625
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 11:05 schreef Arja het volgende:
Ik zou wisselen maar dan niet volgend jaar weer. Dan zou ik blijven.
Eens!

Jager, hoe gaat het nu met de pseudokroep?

Van harte Hilmo, hele nieuwe fase weer!

Aii LeSage, heel veel beterschap!

Hier hebben de jongens ineens een update gehad... Wat betekent veel meer praten en al aantal dagen ook echt geen middagslaapje meer willen. Ik moet er echt nog heel erg aan wennen. De humeurtjes redden het vaak ook net niet, dus de gezelligste peuters zijn iig niet hier. :o
pi_182476748
Haha Madivi. Zo worden vast weer heel gezellig!

S. heeft ook zo’n update ineens gehad. Ik las van de week een boekje voor en liet dan een woord weg om in te laten vullen. Alles tot op de letter perfect, zelfs ‘watertanden’ _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182478094
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:03 schreef LeSage het volgende:
Haha Madivi. Zo worden vast weer heel gezellig!

S. heeft ook zo’n update ineens gehad. Ik las van de week een boekje voor en liet dan een woord weg om in te laten vullen. Alles tot op de letter perfect, zelfs ‘watertanden’ _O-
Herkenbaar. Emmy “leest” mij tegenwoordig voor. Ze vertelt het grotendeels goed en soms help ik haar op weg met een halve zin. Gonnie en Gijsje O+
pi_182478097
In diezelfde categorie weet mijn peuter dat "dit de compsognatus, klein maar snel als een auto" is. Dat boek hebben we vorige week uit de bieb gehaald... en de Lego-krokodil wordt door het Lego-nijlpaard afgesnauwd dat hij heel vervelend is (uit een ander boek). Dat geheugen is echt indrukwekkend. Maar bij memory draait hij wel weer steeds dezelfde kaartjes om...

Madivi, hier hielp het in die periode (en nu nog steeds want we wisselen nog steeds tussen het wel/niet slapen) om alsnog een rustmomentje te laten pakken door hem bijvoorbeeld een film te laten kijken die hij al tig keer gezien heeft of hem zelf in bed een boek te laten lezen. Maar dat gaat met 1 kind wel een stuk makkelijker dan bij twee tegelijk.

Jagar, ik sluit me bij de rest aan, nu wisselen maar dan volgend jaar niet, of enkel volgend jaar wisselen. Maar 30~45 minuten enkele reis is ook zo'n 25 minuten extra vrije tijd voor hem, x2 en elke dag. Tenzij de huidige school enorm veel beter is zou ik hier niet over twijfelen. Maar ik zou wel eerst de wel/niet internationale school-keuze maken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:33:14 #167
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182478402
Madivi! :W Vermoeiend wel dan, 2 van die stuiterballetjes!

Oh en die spraak ja. Net als dat het liedjes zingen vruchten begint af te werpen. Hier rollen er ineens vloeiend liedjes uit - al klopt niet alles helemaal, maar dat is dan wel weer leuk :P Ik merk dat qua spraak de uitspraak enorme sprongen maakt.

Of ik wil natuurlijk denken dat dat door mijn gezang komt, de afgelopen 2 jaar :s) :')
pi_182478505
De laatste tijd als ze op bed ligt, hoor ik haar nog een half uur praten en dan moet ik mijn lach inhouden achter de deur. “Omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, 8, 9, 10. Papa ga jij lekker douchen? Met een bruisbal? Lekker wassen? Aapjes in de dierentuin en in het treintje. Oma is lief. Omhoog, omlaag. Ik heb een snottebellie mama.”
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:41:59 #169
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182478653
Oh echt, dat moment van de dag is idd priceless, Arja. Hier is dat als hij aan zijn middagdut begint, ook een half uur en dan ineens midden in de monoloog is het stil. 's Avonds heeft hij nergens meer puf voor denk ik, want is het meteen stil.

Dus jouw man doucht met een bruisbal? ;)
pi_182485857
Die verhalen in bed vind ik ook echt geweldig. Dan merk je wat indruk gemaakt heeft.

Laatst had ik voor L ook een bruisbal gekocht en nu vraagt hij elke dag of de bal mee in bad mag :')

En zwemmen. Dat vraagt hij letterlijk 10x per dag en als ik zeg dat we niet gaan zwemmen wordt hij echt zo boos. Sjemme? Gaan we Sjemme? Sjemme dicht? Nee, sjemme open!' nee L, zwembad is dicht nu' nee sjemme open! Gaan sjemme mette auto!
We zwemmen vaak in Duitsland en hij kent de omgeving al. Toen we gingen tanken in Duitsland werd hij helemaal blij dat we gingen zwemmen :')

De rust na het afwennen van de speen is teruggekeerd. Hij slaapt tussen de middag weer, vraagt er niet naar en vanochtend werd hij ook weer vrolijk wakker.
pi_182487539
Ik ben sinds donderdagmiddag weer terug van een weekje Efteling met A! We verbleven in het vakantiepark ernaast (Bosrijk) en A heeft het werkelijk fantastisch gehad!

Elke ochtend hingen er broodjes aan de deur (wow! :P ) en na het ontbijt gingen we naar het park. Ze is overal in geweest wat "mocht" qua lengte. Ook in de Symbolica en Fata Morgana. Kreeg wel te horen dat die oude tovermeneer (een pratende pop) bij de entree eng was (dus het spookhuis hebben we maar overgeslagen) :') En ze was een beetje boos dat ze niet in de Python mocht :D Hele vakantie heeft ze zich voorbeeldig gedragen. Bleef tijdens het eten aan tafel zitten op een gewone stoel en geen drama's (maar die hebben we sowieso zelden) _O_
En ik heb zo genoten van dat snoetje O+ Ze vond alles zo mooi!

Volgens A gaan we volgend jaar weer samen op vakantie, maar dan niet naar die enge tovermeneer :')

Dat praten in bed doet A ook. Eerst was het ook in het 'luchtledige', maar heb gemerkt dat ze er nu wel behoefte aan heeft om de dag door te bespreken. Geeft haar ook wat meer rust merk ik.

Volgend jaar maar Disneyland doen O+
En over 2 weken is ze gewoon 3! :o
pi_182488909
De eerste keer dat emmy een bruisbal in bad kreeg was ze woest dat hij steeds kleiner werd en deed hem steeds in een bakje.

Fijn van de speen nazil
Aer klinkt als een magische vakantie. Wat vond ze van de droomvlucht?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:15:57 #173
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182489066
Aerenia wat klinkt dat heerlijk O+
En Disney O+ daar wil ik ook heen met mijn meisjes.

Haha arja, hier ook drama met bruisbal. O wilde hem zo graag bewaren en serieus verdriet dat hij verdween. En het jongste monster die het wel leuk vond om zus over de zeik te krijgen door bal weer in het water te gooien }) hier geen bruisballen meer dus :')
pi_182495051
Spoorwegmuseum was een groot succes. Na 2 uur rondwandelen was hij helemaal op van de indrukken en ook al hebben we nog lang niet alles gezien, zijn we gegaan. Overal waar hij keek waren treinen dus hij had echt geen minuut rust. Voor een paar dingen was hij net te klein, maar er was genoeg te zien wat hij wel leuk vond. De audiotour vond hij heel interessant met z'n koptelefoon op, totdat het donker werd, dat was te eng.
pi_182495300
Wat fijn dat het zo'n succes was, Nazil!

Ik geloof dat we mazzel hebben gehad dat een bruisbal in bad hier meteen een succes was. Niet eens bij stil gestaan dat het verdwijnen ervan ook negatief kan uitpakken. Wij vinden die van Lush het leukst, want blijven goed drijven en meerdere kleuren, maar zo duur.

En! Mijlpaal! *O* Ketel zat vanavond voor het eerst op het potje! *O* Na zeker een jaar resoluut "nee!" op iedere suggestie in die richting, wilde hij vanavond ineens wel. Dus ook al waren wel eigenlijk nog aan het eten, het potje werd tevoorschijn gehaald, want zo'n kans lieten we niet lopen. En hij zat er zowaar meteen zonder broek en luier op. Er kwam alleen nog geen poep of plas, maar het begin is er en ik ben zo trots!
pi_182496389
Nazil, wat klinkt jullie uitje goed!

Luna, wat gaaf dat Ketel op het potje ging *O* Trotse moeder alert :)

Aerenia, jouw midweek klinkt ook echt heel goed. Mocht je wat verder weg willen: Europapark is ook echt ontzettend leuk voor peuters! Daar is zoveel te doen voor ze, heel veel attracties waar ze al in mogen.

Praten in bed O+
pi_182500723
Dat in bed praten is idd O+. Ik luister het ook graag af. Hier zegt Eef de laatste tijd: “mama, ik ga nog niet slapen. Ik ga eerst met [knuffel] praten, en dan met mezelluf, en dan ga ik slapen.” :') Ik praat daarvoor de dag nog even door met haar en vertel vaak ook wat de dag erna gaat brengen.

Aerenia wat super leuk, klinkt als een geweldig leuk weekje weg! O+. Europapark willen wij ook nog een keer gaan doen met onze peuter (en zelf vinden we het ook heel leuk :P).

Wat knap en fijn dat het afbouwen vd speen zo snel gegaan is nazil! En goede keuze geweest dus het spoorwegmuseum. Leuk dat ie al zo’n duidelijke interesse heeft :).

Luna wat fijn dat de interesse er nu wel is na zo lang nee, goed begin!

Een bruisbal in bad, dat is nog niet in me opgekomen. Zal er eens een halen binnenkort, kijken wat ze ervan vindt :).

Vanaf welke leeftijd zijn jullie sinterklaas gaan vieren en snapte jullie peuter het concept een beetje? (Dus schoentje zetten e.d.).
pi_182502006
Nazil, wat een leuk dagje! Die speen is hier nog geen succes. We zijn z’n fiep (weer eens) kwijt en zelfs een reservefiep is al drama :')

Zusje, pakjesavond deden we toch altijd al bij mijn ouders, dit jaar wil ik ook eens de schoen zetten!

De dag doorpraten leek mij ook heel erg leuk, maar de uitwerking bleek minder. S. werd er juist drukker van en had ineens krijsbuien in de nacht. Nu doe ik dat bijvoorbeeld aan het eind van de middag.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182502243
Europapark staat al heel lang op ons verlanglijstje, maar wist niet dat dat voor peuters al leuk is, dat biedt perspectief :) Disney hebben we wel laatst geboekt voor voorjaar 2019, maar met de hele schoonfamilie.

Is ze ook in de bob geweest Aerenia? Of was die nog net dicht? Zo jammer dat die weg gaat, leek me de perfecte eerste 'achtbaan' voor mijn bangerik. Klinkt wel als een geslaagde vakantie iig!

Wat snel gedaan met de speen Nazil! Klinkt alsof het goed te doen was. En leuk dat het spoorwegmuseum een succes was!

De dag napraten/voor bespreken doen we tegenwoordig ook, daardoor gaat hij rustiger slapen heb ik gemerkt en het is gewoon gezellig. Boekjes lezen/spelletje doen we daarvoor al beneden, dus dit is een mooie afsluiting in bed.

Zusje, wij vierden altijd al sinterklaas met pakjesavond, maar toen hij 2 was begon hij te begrijpen wie sint was en dat er kado's bij hoorden maar nog niet dat die van Sint kwamen volgens mij. Dit jaar (hij is in augustus 3 geworden) gaan we voor het eerst 'echt' sinterklaas vieren met soms schoen zetten. Hij heeft het ook af en toe al over sinterklaas en piet.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182502955
Knap van ketel Luna! *O*

Thnx voor de tip MwCactus! ^O^

FF: de bob was nog dicht. Ging donderdag weer open, maar die dag zijn we niet in dat deel van het park geweest. Maar was er nooit ingegaan met A joh. Toen ik een jaar of 6/7 was, ben ik er met mijn vader in geweest. Dat ding remde toen zo hard dat ik die stang keihard in mn buik kreeg (was ook helemaal blauw geworden toen). Daar moest ik nog aan denken toen ik er langs liep. Nee hoor, ga met A als ze 12 cm groter is meteen in de "overdekop-banen" (zo noemt A ze) :P

Zusje: A snapte vorig jaar (net 2) het concept al helemaal. Elke avond als ik de gordijnen dicht deed stond haar schoenencollectie al klaar. En bij sint-liedjes op YouTube laat ze meteen zien wat dan de bedoeling is ("Mamma kijk! Als Sinteklaas komt moet ik mijn schoenen allemaal bij het raam doen. Dan ga ik slapen en als ik wakker word zitten er snoepies in. Een heleboel! :') ) Dus je kan er rustig mee beginnen alvast :P
pi_182508661
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 23:35 schreef Aerenia het volgende:
Knap van ketel Luna! *O*

Thnx voor de tip MwCactus! ^O^

FF: de bob was nog dicht. Ging donderdag weer open, maar die dag zijn we niet in dat deel van het park geweest. Maar was er nooit ingegaan met A joh. Toen ik een jaar of 6/7 was, ben ik er met mijn vader in geweest. Dat ding remde toen zo hard dat ik die stang keihard in mn buik kreeg (was ook helemaal blauw geworden toen). Daar moest ik nog aan denken toen ik er langs liep. Nee hoor, ga met A als ze 12 cm groter is meteen in de "overdekop-banen" (zo noemt A ze) :P

Zusje: A snapte vorig jaar (net 2) het concept al helemaal. Elke avond als ik de gordijnen dicht deed stond haar schoenencollectie al klaar. En bij sint-liedjes op YouTube laat ze meteen zien wat dan de bedoeling is ("Mamma kijk! Als Sinteklaas komt moet ik mijn schoenen allemaal bij het raam doen. Dan ga ik slapen en als ik wakker word zitten er snoepies in. Een heleboel! :') ) Dus je kan er rustig mee beginnen alvast :P
Mijn eigen jeugdherinnering eraan is anders gelukkig :) plus dat ze in principe geen minimumleeftijd/lengte voor de bob hebben in tegenstelling tot achtbanen, en de zitplaatsen zijn aangepast jaren geleden (naast elkaar ipv per 2 voor elkaar). Achtbanen maken ook veel meer lawaai en daar is O erg angstig voor. De wicky achtbaan in Plopsa wilde hij niet eens bij in de buurt komen vanwege het geluid. Ik gok dat mijn meiden dat wel willen doen zodra ze groot genoeg zijn, die zijn wat wilder aangelegd.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182508752
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:42 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Mijn eigen jeugdherinnering eraan is anders gelukkig :) plus dat ze in principe geen minimumleeftijd/lengte voor de bob hebben in tegenstelling tot achtbanen, en de zitplaatsen zijn aangepast jaren geleden (naast elkaar ipv per 2 voor elkaar). Achtbanen maken ook veel meer lawaai en daar is O erg angstig voor. De wicky achtbaan in Plopsa wilde hij niet eens bij in de buurt komen vanwege het geluid. Ik gok dat mijn meiden dat wel willen doen zodra ze groot genoeg zijn, die zijn wat wilder aangelegd.
Oh naast elkaar? Klinkt al beter! Misschien gaan ik en A van de winter nog eens. De Winter Efteling lijkt me ook erg leuk!

Was trouwens wel erg jammer dat het kabouterdorp in het Sprookjesbos ook afgezet was.
pi_182524076
Ah ja daar komen we niet meer onderuit dus, sinterklaas vieren ;). Ik vind het superleuk om het te gaan vieren, daar niet van. Maar Eef is een week ervoor jarig dus ik heb cadeautjesstress :+ (had ik al, dus maakt eigenlijk ook niet uit haha. Eef is niet zo’n speelgoedkind, die kan zich de hele dag vermaken met alleen drinkbekers..).

Scheelt dat ze met deze leeftijd waarschijnlijk al blij is met een kleinigheidje in de schoen zoals een zakje snoep oid ;).
pi_182524330
Wij vieren Sinterklaas niet echt. Sinterklaas is bij ons een verhaal over wie de beste man vroeger was en dat we het nu nadoen en herdenken. We kopen een gezelschapsspel met z’n allen om het te vieren, waar we de hele winter hopelijk plezier van gaan hebben.
Wij vieren kerst met cadeautjes onder de boom, maar ook niet extreem. 4 cadeautjes per persoon.
pi_182528849
Met 2,5 leefde Sint al wel, dit jaar zal dat nog meer zijn O+
Ik hanteer de 4 gift rule, dus geen overdaad, en dat bevalt ons prima.
  maandag 15 oktober 2018 @ 17:46:27 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182533564
Ik heb zo verschrikkelijk veel zin in sint en kerst met een peutertje dat alles dondersgoed snapt. Vast niet alles, maar meer dan vorig jaar iig ;)

Gister hadden we weer eens een lekkere kotspartij in de auto. Net voordat we bij pake en beppe waren, dus kon hij daar lekker in luier rond banjeren (want niet ziek). En beppe kon lekker wassen. Max weer schoon in de auto mee terug.

Nooit hebben we dit soort incidenten, dus ook nooit reservekleding bij ons. Toch maar eens standaard inpakken :')

Aerenia, ik krijg gewoon zin in de Efteling door jouw verhalen!

En dikke chapeau voor de (afwezige) speen, Nazil! ^O^
pi_182535460
Ooh quoi, dat is balen! Wagenziek of gewoon niet lekker? Wagenziek kan ook vanaf een jaar of 2 voorkomen. En L praat nu helemaal niet meer over de speen en vandaag bij oma heeft hij er ook niet naar gevraagd, normaal pakt hij hem zelf uit de tas met slapen daar. Echt bizar hoe snel dat gegaan is. Ik ben zo trots op hem! En hij slaapt 's ochtends ook weer tot 7 uur. Ook heel fijn.

Ik heb ook zo'n zin in sinterklaas en kerst! Ik ben al cadeautjes aan het bedenken. Voor in de schoen wat bruisballetjes denk ik want fantastisch (na uitleg over het verdwijnen) en met pakjesavond denk ik dat hij de tablet van man krijgt. Die wordt niet gebruikt, is een goedkoop ding en dan hoeft hij geen nijntje op mijn dure ipad te spelen.
pi_182539804
Mja als wij sinterklaas doen dan moet het ook bij mijn ouders natuurlijk, en wss bij schoonouders, en mijn zusje wilde ook al dat Eef de schoen dan bij haar kwam zetten 8)7.

Dat bedoel ik dus met cadeautjesstress, ik moet al die mensen ook vertellen wat ze kunnen kopen.. en vooral sturen in dat ze A) geen onzin of troep kopen B) niet te dure dingen, maar gewoon een kleinigheidje en C) niet teveel. Wish me luck :P. Maar het principe van die 4 gift rule is wel slim, kan natuurlijk ook om een pyjama oid vragen. Goede tip, thanks! En die bruisballen is ook een goed idee Nazil! *noteert*.

Quoi lekkah! :X Maar wel fijn dat je alles gewassen weer mee terug kreeg haha. Ik heb op deze leeftijd ook geen reservekleding meer bij me eigenlijk. Behalve naar het kinderdagverblijf, dan gaat er nog steevast een complete set reservekleding mee.
pi_182539898
Gewoon van die reservekleding een standaardding maken joh! Volgende fase: zindelijk worden (met ongelukjes in het begin :P ).
pi_182540010
Als we 'ver' weg gaan (zoals spoorwegmuseum) of hele dag weg naar oma bijv, gaat de tas van kdv mee met luiers. Als we gaan winkelen, pleur ik een luier en doekjes in m'n tas en bij ongeluk kopen we wel nieuwe kleding. Werkte de vorige keer ook :+
pi_182540319
Ik heb bij het kdv altijd een dubbele set kleding liggen, als er iets vies is geworden neem ik dat de volgende keer weer schoon mee, ik heb geen tas die mee naar huis gaat. Reserve kleding nemen we alleen mee als we een hele dag weg gaan en dan nog beperkt. Maar Quoi, ze plannen het sowieso zo dat je alleen reserve kleding nodig hebt als je het niet bij je hebt :(

Zusje, ik zou daar nu al duidelijke afspraken over maken voor je daar ieder jaar aan hangt. En nu kan dat nog, volgend jaar is je peuter weer een aar ouder en zijn er misschien al verwachtingen. Hier is de regel Sint bij mijn familie, kerst (kado's en 1e keuze welke dag) bij m'n schoonfamilie. Schoen zetten elders mag alleen bij logeren, en daar gaan ze niet speciaal voor uit logeren. Net als dat we sowieso maar om de paar dagen de schoen gaan zetten, als hij er zelf aan denkt. En ook hier oa pyjama's, sokken en wellicht een nieuwe muts als kado. En spelletjes O+
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182540955
Zusje, ik zou gewoon echt sturen in de cadeaus. Een keuze geven bijvoorbeeld. Het mag een trui, pyjama of prentenboek zijn, zoiets.
Hier is sinterklaas al jaaaaren met mijn familie (zonder kleine kinderen ook, en dan tot ver na middernacht bezig zijn met pakjes :') ). En dan kerst met de schoonfamilie. Daar doet iedereen een kleinigheidje voor de jongens en met lootjes voor elkaar.

Q, ontbrekende timing is toch wel een gebrek in de aanleg van kinderen, hè?

Peuter blijft maar lief. Het kost dan wel een nieuwe televisie, maar het is het bijna waard ;) hij gaat morgen voor het eerst naar het theater met zijn tantes, een poppenkastvoorstelling. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat vinden!

Hij heeft zijn spraak weer eens ge-update. Uitspraak is hier nog niet zo fantastisch, maar ineens zegt hij de laatste -n bij woorden heel duidelijk. En dat doen wij dus nooit, twee geboren 040-ers :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182545067
Hier gaat het belabberd. Een dan bedoel ik ook echt belabberd. T was vorige week ziek, een sinds hij weer beter is is er niets met hem te doen. Als hij besluit iets niet te doen doet hij het ook niet. Geen tandenpoetsen, geen onderbroek aan, niet naar school. Een hij gebruikt geweld, hij sloeg mij vanmorgen met een vuist in m'n gezicht. We gaan snel hulp zoeken, want zo gaat het niet. Ik ga continue over mijn en zijn grenzen heen.
pi_182545214
O Jagär, wat heftig, en dat bovenop je slaapgebrek. Goed dat je hulp gaat zoeken. Ik hoop dat het snel verbetering brengt, veel sterkte :* :* :*
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:51:29 #195
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182551267
Zijn hier nog geïnteresseerden voor Secret Santa? Aanmelden kan tot komende vrijdagavond 20 uur!

OUD / [OUD] Secret Santa 2018 aanmeldtopic

~:)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:42:18 #196
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182558022
Dankje Leijn, ik ben al van de partij ;)

Jagar, wat schrikken. Het is dus niet de eerste keer dat dit is gebeurd? Sterkte ermee.

LeSage, hoe was de voorstelling met zijn tantes?

En oja, families en sint en kerst. Daar had ik niet eens aan gedacht. Gelukkig zijn ze bij ons niet zo claimerig op dat vlak. Waar mag ik afkloppen?

Net allemaal mooie liedjes op YouTube naar de TV gestreamd en met Max op schoot gezeten. Beetje heen en weer wiegen en hij lag zo bijna te tukken. Heb hem zo op bed kunnen neerleggen. Daar kan ik aan gewend raken O+
pi_182558797
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 08:50 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier gaat het belabberd. Een dan bedoel ik ook echt belabberd. T was vorige week ziek, een sinds hij weer beter is is er niets met hem te doen. Als hij besluit iets niet te doen doet hij het ook niet. Geen tandenpoetsen, geen onderbroek aan, niet naar school. Een hij gebruikt geweld, hij sloeg mij vanmorgen met een vuist in m'n gezicht. We gaan snel hulp zoeken, want zo gaat het niet. Ik ga continue over mijn en zijn grenzen heen.
Oh Jäger, wat heftig dit zeg. Arme jij en arme T, want die weet ook niet hoe of wat natuurlijk. Knap dat je hulp zoekt, ik hoop dat je snel iemand vindt die je kan helpen.
pi_182559092
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:08 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oh Jäger, wat heftig dit zeg. Arme jij en arme T, want die weet ook niet hoe of wat natuurlijk. Knap dat je hulp zoekt, ik hoop dat je snel iemand vindt die je kan helpen.
Ja, ik vind het ook erg sneu voor hem. Hij is boos en zo verdrietig en komt er niet uit, maar wil ons op geen enkele manier op zo'n moment. En hij zoekt het ook heel erg op, ik zie hem bewust kiezen om ergens een probleem van te maken of niet. Niets helpt. Hem van te voren heel goed vertellen wat er gaat gebeuren, hem omkopen ("ik wil geen taart" :@), gewoon stug doorgaan, hem negeren, gevoelens benadrukken, knuffelen, schreeuwen :@. Vanmorgen heb ik zelfs gedacht hem onder de koude douche te zetten, want hij was zichzelf zo ongelofelijk kwijt..

Ik hoop een beetje dat het een fase is, want zo heftig heb ik het nog niet mee gemaakt. Hij heeft altijd driftbuien, maar zoveel zo lange op een dag is echt extreem.
pi_182559164
Het arme jochie heeft vanmorgen na 2 uur drama ook nog drie uur geslapen, en lag om19 uur alweer te slapen. Hij is gewoon helemaal uitgeput... We houden hem tot na de herfstvakantie dus ook maar lekker thuis..
pi_182559748
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Het arme jochie heeft vanmorgen na 2 uur drama ook nog drie uur geslapen, en lag om19 uur alweer te slapen. Hij is gewoon helemaal uitgeput... We houden hem tot na de herfstvakantie dus ook maar lekker thuis..
Och ja, hij gaat natuurlijk ook al naar school. Ik weet dat het normaal is in België maar ik vind dat nogal wat voor een peuter. Lijkt me zo vermoeiend voor ze en dan snap ik wel dat ze niet weten waar ze het moeten zoeken.

Wij hebben op een ander vlak hulp gezocht voor Sjaak (en ons, en hoe we met elkaar om moeten gaan) en toen we eenmaal bij de goede persoon zaten, was dat zo fijn! We worden nu echt geholpen en ik merk verschil bij mezelf en bij Sjaak (tussen vrouw en Sjaak ook). De drempel om hulp te zoeken was wel hoog, maar nu is het prima zo.
pi_182560252
Pfoe Jagar, wat een heftige situatie zo. Ik denk dat het heel verstandig is om hulp te zoeken. En dat thuis blijven klinkt ook wel als een goede oplossing voor nu. Het lijkt me ook best veel voor zo’n mannetje.
Die koude douche heeft vriend hier dus laatst gedaan. S. ging toen iedere nacht helemaal door het lint, tot kotsen aan toe, buiten zinnen. Toen heeft vriend hem een keer in een soort paniek daaronder gezet. Niet helemaal mijn methode, maar ik snapte het wel. S. heeft er in ieder geval iets van geleerd, hij roept nu iedere avond dat hij wel in de douche wil. ‘In de warme douche, mama. Vind ik lekker, een warme douche.’ :')

Q, de voorstelling was een succes. Ze hebben vooraf getekend in de foyer, toen de voorstelling bekeken (en meegezongen en gedanst) en daarna kreeg hij een ballon mee naar huis en zijn ze een ijsje gaan eten O+ De tantes hebben een goede beurt gemaakt vandaag.
S. bij thuiskomst op de vraag of het leuk was: ‘Ja, en een beetje spannend.’ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182562492
Sterkte Jagar, hopelijk vinden jullie snel iemand die jullie hierbij kan helpen. Even thuis houden klinkt in ieder geval als een goede keuze, hopelijk doet wat rust hem en ook jullie goed.

Wat leuk LeSage! O was zondag met papa naar de 'piratenshow' (lees: theatershow) van zijn grote held Bumba. Hij vond het geweldig, kreeg ook heel blije selfies van ze doorgestuurd en hij wilde zelfs heel graag met Bumba op de foto. En uiteraard ook een ijsje eten want dat hoort blijkbaar na een voorstelling :P We twijfelen nu om ook tickets voor Woezel & pip te halen omdat hij theater zo leuk vind en Woezel en pip tegenwoordig ook, maar ik vind die kaartjes zo belachelijk duur voor een kindervoorstelling, ¤21 per persoon...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182562498
Heftig en ontzettend dapper jager :*
  woensdag 17 oktober 2018 @ 06:54:26 #204
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182564081
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 23:48 schreef FlyingFish het volgende:
Sterkte Jagar, hopelijk vinden jullie snel iemand die jullie hierbij kan helpen. Even thuis houden klinkt in ieder geval als een goede keuze, hopelijk doet wat rust hem en ook jullie goed.

Wat leuk LeSage! O was zondag met papa naar de 'piratenshow' (lees: theatershow) van zijn grote held Bumba. Hij vond het geweldig, kreeg ook heel blije selfies van ze doorgestuurd en hij wilde zelfs heel graag met Bumba op de foto. En uiteraard ook een ijsje eten want dat hoort blijkbaar na een voorstelling :P We twijfelen nu om ook tickets voor Woezel & pip te halen omdat hij theater zo leuk vind en Woezel en pip tegenwoordig ook, maar ik vind die kaartjes zo belachelijk duur voor een kindervoorstelling, ¤21 per persoon...
Bij vakantieveilingen zijn ze geloof ik ook te vinden. En volgens mij ook bij jumbo dagje uit.
pi_182564114
Wat sneu voor hem en jullie Jagar. :* Echt onwijs knap dat je hulp gaat zoeken.

Theater, zo leuk. O+ Wij zijn bij die Woezel en Pop voorstelling geweest, maar via het werk van mijn vriendin waren kaartjes maar 7,50, ik vind het anders ook te duur. :@ Die voorstelling was best leuk. Zondag as gaan we naar een bewerking van de Gruffalo, ben heel benieuwd. :)
pi_182564538
Bedankt voor de tips, ik ga daar eens kijken! Van die werkuitjes met korting heeft m'n man ook idd.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182565073
Sterkte Jagar! Erg naar om dit mee te moeten maken! Hopelijk verandert de situatie met een beetje hulp! Verstandig dat T een paar dagen thuis bl blijft, lijkt me best zwaar voor zo'n kleintje om fulltime naar school te moeten!
pi_182569664
Pfoe, dat vind ik ook echt wel prijzig. Deze voorstelling was maar ¤5,-.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182589100
Oh man, enorme meltdown op een km van ons huis, vlak bij een grote straat, waar hij oprende. En ik had baby op de buik in de draagzak. Hij heeft baby op z'n hoofd geslagen, in z'n broek geplast en iedereen die voorbij liep had een oordeel. Ik heb (ja, ik weet het, goed voorbeeld) 1 man die me toesprak dat het zo niet kon toen ik een tierende en krijsende T over m'n schouder verder weg tilde van de drukte straat uitgescholden. :@ wat een Shit situatie zeg. En dat alles omdat ik in de speelgoedwinkel, waar hij zich voorbeeldig gedroeg, een foldertje in m'n tas stopte die hij niet mooi vond.

Wedden dat hij dat foldertje over twee uur heel erg interessant vind? Het staat vol met brio treinen...
pi_182589452
O Jagär wat rot en frustrerend zeg. :* Ik vind het eigenlijk wel een prima actie dat je die man hebt uitgescholden, laat hem zich met zijn eigen kinderen bemoeien.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 13:04:42 #211
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182589470
Sorry als dit betweterig oid overkomt jager.
Maar waarom zou je hem dat foldertje over 2 uur of zometeen of morgen geven?? Als hij daar zo over zou doen, zou ik hem dat foldertje niet meer geven. Ik vind dit beloning voor gedrag dat je niet wilt hebben. Slaan en gevaarlijke straat oprennen heeft voor mij persoonlijk echt concequenties en zou betekenen dat folder de prullenbak ingaat. Al zou dat weer een megadriftbui tot gevolg hebben.
pi_182589914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:04 schreef snoenk het volgende:
Sorry als dit betweterig oid overkomt jager.
Maar waarom zou je hem dat foldertje over 2 uur of zometeen of morgen geven?? Als hij daar zo over zou doen, zou ik hem dat foldertje niet meer geven. Ik vind dit beloning voor gedrag dat je niet wilt hebben. Slaan en gevaarlijke straat oprennen heeft voor mij persoonlijk echt concequenties en zou betekenen dat folder de prullenbak ingaat. Al zou dat weer een megadriftbui tot gevolg hebben.
hij wou het foldertje helemaal niet hebben, vond het niet mooi. Ik wou het graag meenemen omdat ik even wou kijken naar de treinen ivm sinterklaascadeau. Hij werd boos omdat ik het in m’n tas stopte terwijl hij het niet mooi vond. Dat was de trigger van de driftbui.

Ik ga het hem niet bewust geven, dat vind ik gemeen. Maar ik wil het foldertje wel even bekijken.
pi_182590176
Jagar :*
pi_182591504
Heftig Jagar! Heb je al een termijn waarop je hulp krijgt? Vrienden van ons hebben een hele temperamentvolle dochter en het heeft ze ontzettend geholpen dat iemand met een open blik handvatten gaf. Soms zit je in een patroon vast en heb je een ander nodig om dat te doorbreken. Ik vind het heel sterk dat jullie daarmee aan de slag gaan. :*

Wat betreft die oordelende mensen: dat doen ze toch wel, positief of negatief. Mensen lijken het fijn te vinden om het overduidelijke nog even aan te wijzen. Je was zelf ook niet bepaald enthousiast over de situatie.
pi_182592736
Jagar, mijn avontuur in de supermarkt vanmorgen stelde niets voor met de driftbui van T, maar toch wel vergelijkbaar.
S. was de hele ochtend ‘verdrietig, mama’.
Vervolgens zijn we boodschappen gaat doen en de hele supermarkt heeft hij gehuild. Een sneu verdrietig huiltje. Iedereen keek me aan, sommige mensen zeiden er iets van. Ik ben gewoon doorgelopen, heb gedaan wat ik altijd doe, troostte S. tussendoor af en toe. Die blikken kunnen me wat hoor, ga lekker met je eigen leven bezig zijn. Het enige wat je zou kunnen doen als omstander is hulp aanbieden (zoals T. van de straat afplukken).
Ik hoop dat je snel bruikbare hulp gaat krijgen :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 18 oktober 2018 @ 16:50:06 #216
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182593508
Ik snap dat de folder de aanleiding gaf tot driftbui. Maar je gaf aan dat hij hem over 2 uur waarschijnlijk wel graag wilde hebben. Vandaar dat ik (verkeerd) aannam dat je die folder alsnog ging geven.
En dat was iets wat ik niet zou doen.
pi_182593567
Maarre, wat is er precies zo raar aan een peuter met een meltdown? Altijd stom en in het openbaar nog meer, maar in de basis gewoon peutergedrag toch?
pi_182594207
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 16:53 schreef Crumpette het volgende:
Maarre, wat is er precies zo raar aan een peuter met een meltdown? Altijd stom en in het openbaar nog meer, maar in de basis gewoon peutergedrag toch?
een meltdown is heel normaal. deze duurde een uur voordat ik hem zover had dat we naar huis konden. Een thuis volgde het volgende drama van een uur totdat ik z'n ondergeplaste broek uit had. Ondertussen heeft hij mij en z'n broertje in het gezicht geslagen. Misschien ben ik fout in m'n conceptie dat dit erg heftig is, maar ik herken dit niet van andere peuters
pi_182594357
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 17:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

een meltdown is heel normaal. deze duurde een uur voordat ik hem zover had dat we naar huis konden. Een thuis volgde het volgende drama van een uur totdat ik z'n ondergeplaste broek uit had. Ondertussen heeft hij mij en z'n broertje in het gezicht geslagen. Misschien ben ik fout in m'n conceptie dat dit erg heftig is, maar ik herken dit niet van andere peuters
Dit klinkt mij heel heftig in de oren ja. Ik heb ook geen makkelijke peuter, maar die is echt een engeltje hierbij vergeleken.

[kleine tekst]daarnaast denk ik dat bagataliseren van dit gedrag op dit moment niet heel helpend is voor Jager[/kleine tekst]

(Hoe doe je die kleine tekst?)
pi_182594360
Mwoh, ik denk vooral dat ouders met zulke meltdowns niet echt te koop lopen. Het is idd lang, maar qua heftigheid best herkenbaar.
pi_182594409
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 17:36 schreef Crumpette het volgende:
Mwoh, ik denk vooral dat ouders met zulke meltdowns niet echt te koop lopen. Het is idd lang, maar qua heftigheid best herkenbaar.
het hoeft ook geen strijd te worden over of het normaal is of niet. Ik vind het erg heftig en ben er heel erg verdrietig over. Ik wil niet door m'n peuter in het gezicht geslagen worden en ik wil niet op eieren hoeven lopen in m'n huis om het gezellig te houden.
pi_182594476
Ik lees het verdriet uit je posts Jagar. Goed dat je hulp gaat zoeken! Dat kan soms verademend zijn. Ik hoop dat je er wat aan zult hebben. En wat je zegt, dat het voor jou/jullie té was, is genoeg. Jammer dat mensen dan commentaar hebben op straat. Handje helpen had ook gekund.
Als ik iets heb geleerd na kinderen krijgen, is dat je in dit soort situaties beter bemoedigend kan glimlachen dan afkeurend te kijken.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 17:43:59 #223
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182594492
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 16:53 schreef Crumpette het volgende:
Maarre, wat is er precies zo raar aan een peuter met een meltdown? Altijd stom en in het openbaar nog meer, maar in de basis gewoon peutergedrag toch?
Precies. En nu was het het foldertje, maar het had net zo goed gekund dat het was omdat je je linkervoet eerst buiten had gezet.

Ik denk niet dat het uitmaakt of je dat foldertje 2 uur later (alsnog) zou geven.
Volgens mij was dat ook meer om aan te geven dat de aanleiding zo stom voelt, omdat hij waarschijnlijk het foldertje wel degelijk leuk zou hebben gevonden als z'n pet anders stond.

Kleuter had als peuter eens een keer een meltdown van een half uur omdat ik de banaan verkeerd om aangaf. Met het steeltje naar me toe ipv andersom. Suuuuper stom van mij natuurlijk :(

Super ruk dat mensen om je heen zich ermee gingen bemoeien, Jagär. Het is al lastig genoeg als het zo heftig is en met ook nog een baby bij je ook nog.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 17:47:41 #224
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182594583
Oh echt, mensen die in het openbaar commentaar hebben op je :{w En dan via je kind vaak. Gister nog: “dat is toch echt een veel te hoge trap voor jou mannetje!” Sterf. Ik reageer dan gewoon totaal niet.

Ik geloof trws niet dat peuters op deze leeftijd met een geldige reden ‘downmelten’ en ook niet met opzet slaan. Het kan dat T net een wat andere aanpak nodig heeft wellicht? Moeilijk hoor. Succes! En wees niet verdrietig, je doet je best.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 19:27:11 #225
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_182596212
Je hebt peuterbuien en PeuterBuien. En nee, die laatste heeft niet ieder kind. Ik heb 2 kinderen en wat mijn eerste aan buien had was peanuts in vergelijking met mn jongste. Om dat zo weg te wuiven...:X. Das nou net hetgeen wat ook omstanders doen. Of afkeurend reageren of denken/zeggen: och, dit hoort er allemaal bij (dus maw; stel je niet zo aan). Maar die zien niet alles. Ik herken je wanhoop. Ik weet soms ook echt niet hoe ik S uit haar buien krijg, niet werkt dan. Nu ze 4 is gaat het steeds beter en is ze steeds redelijker. Ik vind het knap dat je hulp hebt gezocht en hoop dat je die hulp ook snel krijgt. Sterkte :*
pi_182597701
Jullie zijn lief. We hebben nog niet concreet hulp gezocht, maar zijn aan het overwegen wat voor hulp we kunnen inschakelen en wie daarvoor te benaderen. Best lastig in een vreemd land...
pi_182597897
Ik wil ook even een hart onder de riem geven. Ik herken het gevoel. Door je driejarige of vierjarige flink hard geslagen worden (en heel bewust ook), is echt een heel verdrietig gevoel. Ik maak het met I nog wel eens mee en die is nu 4,5. En ook dat ze soms uit frustratie haar kleine broertje maar een klap verkoopt. Vooral als ze zo lang in een bui blijft hangen, en er zoveel woede is, is het moeilijk. Momenten waarop ik wanhoop voel, is als ik het idee heb dat ze echt 'out of control' is en bijna een gevaar voor zichzelf. Zo heeft ze al een paar keer met een kinderstoeltje op haar kamer tegen de deur gegooid. Of met zware schoenen tegen een glazen deur. Dat destructieve (ook soms naar zichzelf toe) beangstigt me.

Voor mij was het ook belangrijk om dat te kunnen delen en mijn zorg met iemand te bespreken. Dat hebben wij gedaan met een pedagogisch medewerker op de school van I. Ik moet zeggen dat ik niet heel veel nieuws heb geleerd bij dat gesprek. Eigenlijk een paar dingen: dat het reguleren van emoties voor sommige kinderen een grote uitdaging is (meer dan voor anderen), omdat zij emoties heftig ervaren. I kan enorm blij en vrolijk en enthousiast zijn, dan sleept ze anderen ook echt mee in dat positieve gevoel. Er zit een intensiteit in haar die vaak heel leuk is, maar ook een keerzijde heeft. Het leren omgaan met negatieve gevoelens is dan een lange leerweg, waarbij je als ouder veel geduld moet hebben. En vooral niet moet wanhopen, of gaan denken dat er iets heel erg mis is. Vooral naar je kind blijven kijken, behoeftes proberen na te gaan, en veel werken aan het leren benoemen en verwerken van emoties. Hoe je dat doet, is per kind verschillend, Wij hebben voor I nu wel wat meer handvatten gevonden, bijv in tekenen waar ze heel veel plezier aan beleefd.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar gewoon praten kan al erg helpen. Iemand die als buitenstaander een beetje met je meedenkt en kan helpen analyseren wat opvalt in het gedrag en hoe je dat kunt verklaren of inschatten. Sterkte!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182598128
Ik sluit me aan bij wat Franny zegt. Na een bui van 45 minuten is O in slaap gevallen. Ziedend was ze. Ik moest weg maar ze wilde niet alleen zijn. Ze kwam er niet uit met zichzelf.

Ik was op een pedagogische cursus voor mijn werk en daar werd verteld dat wanneer kinderen zo in hun gevoelens zitten, dat dan een deel van hun hersenen fysiek zo groot wordt dat de brug naar het verstand letterlijk versperd is = megabui. Je kan dan lullen als brugman, maar het komt letterlijk niet aan. Ze zijn dan fysiek niet in staat om te luisteren. De enige oplossing is dan om die gevoelens te beantwoorden: troosten, knuffelen, troosten, begip tonen en vooral megaveel geduld hebben. Als de emotie dan wat afgezwakt is, kun je pas weer met ze praten.
Dat was zo'n eyeopener voor mij!
pi_182598373
Ik vind het zo fijn om het allemaal van jullie te lezen. Ik denk inderdaad vaak daar weer het óf fout doen, óf dat er wat mis is met T. Dit van jullie te lezen relativeert een beetje. Bedankt! :* Nu ga ik slapen, en proberen van morgen een positievere dag te maken!
  donderdag 18 oktober 2018 @ 21:41:13 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182598676
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik sluit me aan bij wat Franny zegt. Na een bui van 45 minuten is O in slaap gevallen. Ziedend was ze. Ik moest weg maar ze wilde niet alleen zijn. Ze kwam er niet uit met zichzelf.

Ik was op een pedagogische cursus voor mijn werk en daar werd verteld dat wanneer kinderen zo in hun gevoelens zitten, dat dan een deel van hun hersenen fysiek zo groot wordt dat de brug naar het verstand letterlijk versperd is = megabui. Je kan dan lullen als brugman, maar het komt letterlijk niet aan. Ze zijn dan fysiek niet in staat om te luisteren. De enige oplossing is dan om die gevoelens te beantwoorden: troosten, knuffelen, troosten, begip tonen en vooral megaveel geduld hebben. Als de emotie dan wat afgezwakt is, kun je pas weer met ze praten.
Dat was zo'n eyeopener voor mij!
Ik ben redelijk thuis in neurowetenschappen en dus hersenen maar ik snap hier werkelijk niets van
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182598924
Was een beetje kort door de bocht, dat groter worden is niet letterlijk. Ik bedoelde dat de connecties tussen gevoelens en verstand nog niet gelegd zijn, en dat je de gevoelens dus niet met verstand kan benaderen. Die "brug" is nog niet gemaakt. Wat je dan zegt komt niet binnen. Je moet dan het gevoel met gevoel benaderen, niet met verstand.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 21:59:51 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182599024
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Was een beetje kort door de bocht, dat groter worden is niet letterlijk. Ik bedoelde dat de connecties tussen gevoelens en verstand nog niet gelegd zijn, en dat je de gevoelens dus niet met verstand kan benaderen. Die "brug" is nog niet gemaakt. Wat je dan zegt komt niet binnen. Je moet dan het gevoel met gevoel benaderen, niet met verstand.
Het idee van aparte stukken gevoel en aparte stukken verstand in de hersenen is redelijk achterhaald.
Maar helemaal figuurlijk gezien snap ik je conclusie wel ja.

Ze zijn gewoon nog wat primair. Heftig, emotioneel en gericht op het hier en nu vooral
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182599266
Even opgezocht.
Die professor had het over de amygdala, die snel emoties verwerkt en bij kinderen dan «overreageert», en dan de weg naar meer analytisch denken blokkeert.

Nou ben ik bepaald geen neurowetenschapper, dus geen idee of het achterhaald is of niet. Maar als pedagoog heb ik veel te maken met primaire reacties van kinderen en ik heb gemerkt dat veel mensen erg analytisch reageren op gevoelens van kinderen en soms misschien iets verwachten waar een kind gewoonweg nog niet toe in staat is (zichzelf kalmeren of gevoelens aan de kant zetten en naar verstand luisteren).
pi_182599455
Ik kwam eigenlijk hier om te vertellen dat we de eerste echte meltdown hebben gehad in het openbaar, maar dat is een beetje een gekke timing nu besef ik.

Het was in de supermarkt en begon toen we 1 stap in de Plus hadden gezet en eindigde toen ik hem onder de lopende band vandaan had geplukt. En interessante ervaring. Geen opmerkingen of rare blikken, alleen Willem zelf kreeg opmerkingen als: "niet je beste dag vandaag, wel?" Daar werd hij nog bozer van. We hebben buiten op een bankje eventjes gekletst over motors en toen konden we weer naar huis.

Echt enorme langdurige meltdowns ken ik dus verder niet, maar mij bewust pijn doen en vooral zijn broer bewust pijn doen gebeurt erg vaak. Ik word dan zo intens boos. Ik ga dit bespreken bij de drie jaar afspraak bij het CB. Vooral hoe ik moet reageren en hoe ik kan doordringen dat het echt heel stout is. Het is zo zielig voor Kevin.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 22:28:03 #235
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182599526
De pedagoog bij ons op de creche omschreef het alsvolgt: de meeste 2-jarigen kunnen wel een regel snappen (als in: navertellen, je reactie voorspellen in een gesprek), maar kunnen niet hun impulsen beheersen en dus hun gedrag aanpassen/beheersen OMDAT die regel er is.

Dat neemt niet weg dat het ene kind er natuurlijk meer moeite mee heeft dan het andere, en dat ik me zeker kan voorstellen dat je er wanhopig of bezorgd van kan worden. Maar ik vond het wel fijne uitleg.

Jagar, het lijkt me lastig om de goede hulp te zoeken in een vreemd land inderdaad. Misschien via school, of de huisarts?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182604467
:W Wij komen hier aanhaken, Althans een poging doen *)

Vandaag vieren we James zn 2e verjaardag.

S. 2014
J. 2016
pi_182605234
Gefeliciteerd met James GM! Ik ben al een tijdje niet meer zo actief, hoe gaat het nu met hem?

Het klinkt heftig Jagar, sterkte :* M. heeft mij weleens een tik gegeven, met de platte hand omdat ik iets wilde pakken, daar werd ik al verdrietig van.

Blikken en opmerkingen van anderen vind ik ook vervelend, ik probeer het te negeren maar ja. Ik was laatst in de Apenheul (alleen met M), en toen had ze ook meltdown omdat er even iets niet helemaal naar haar zin ging. Ik vind het dan ook wel lastig om ermee om te gaan. Ik heb haar uiteindelijk maar opgepakt en ben gaan lopen, toen ze een andere aap zag was het wel weer goed. Maar ja gemakkelijk is anders :P
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:38:18 #238
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182605450
Ik dacht even dat je ging zeggen dat ze een aap een klap had verkocht :D

Jamesie! :W
pi_182605505
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:38 schreef Quoi het volgende:
Ik dacht even dat je ging zeggen dat ze een aap een klap had verkocht :D

Jamesie! :W
Nee, ze bleef op gepaste afstand :+ Een ringstaartmaki kwam wel heel dichtbij, vond ze prachtig :D
Ze houdt sowieso wel van dieren, leuk om te zien :Y
Mijn nichtjes (3 jaar en 2 jaar oud), waren op bezoek, en die waren helemaal bang van onze kitten. M snapte er niets van :+
pi_182608235
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:27 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd met James GM! Ik ben al een tijdje niet meer zo actief, hoe gaat het nu met hem?

Het klinkt heftig Jagar, sterkte :* M. heeft mij weleens een tik gegeven, met de platte hand omdat ik iets wilde pakken, daar werd ik al verdrietig van.

Blikken en opmerkingen van anderen vind ik ook vervelend, ik probeer het te negeren maar ja. Ik was laatst in de Apenheul (alleen met M), en toen had ze ook meltdown omdat er even iets niet helemaal naar haar zin ging. Ik vind het dan ook wel lastig om ermee om te gaan. Ik heb haar uiteindelijk maar opgepakt en ben gaan lopen, toen ze een andere aap zag was het wel weer goed. Maar ja gemakkelijk is anders :P
Hij blijft ontzettend vatbaar, dinsdag gaan zijn amandelen eruit (keel en neus) en krijgt hij vd 2e keer buisjes en hopenlijk gaat het dan rustiger worden met virussen en opnames.
Maar het is een heerlijk ventje die nog grotere streken heeft dan zn zus :')

wb blikken van anderen... Pas zat ik met een krijsende James in de bus omdat hij van mij in de buggy moest blijven (propvolle bus) en daar was hij het niet mee eens... het waren 10 hele ongemakkelijke minuten en ik denk dat iedereen blij was dat we thuis waren :X
S. 2014
J. 2016
pi_182610746
Ik was laatst bij mijn opa en oma een kopje koffie drinken met de twee zonen. Na een tijdje (ik had mijn koffie nog niet op), schuifelde opa naar de kapstok en begon Willem zijn jas aan te trekken. Ik denk dat opa Willems gezeur zat was. De hint was vrij duidelijk. Ik moest heel hard lachen. Enkele mensen kunnen dit bij mij maken. En hij had ook wel een beetje gelijk.

Nah, ik weet ook niet hoe ik hier nu bij kom. In ieder geval waren opa en oma ook blij dat we weer thuis waren volgens mij.
pi_182611426
Meltdowns, ja, die hebben we hier ook genoeg. Pas had W. de zoveelste op een dag en begon weer te schreeuwen “WAAAA!” en ik besloot het is anders te doen en met ‘m mee te schreeuwen. Keek hij me heel verbaasd aan, om vervolgens te vragen “mama? Tisser nou?” . 8)7

Bij meltdowns in het openbaar ben ik denk ik vrij kortaf. Hooguit pak ik W. op of neem hem aan de hand om hem weg te krijgen van een gevaarlijke locatie als de straat, maar verder laat ik hem doen en ga gewoon door met wat ik al aan het doen was. Dat werkt hier beter dan hem actief willen kalmeren.
pi_182612930
De laatste tijd schreeuwt peuter veel. Als iets niet lukt, als iets niet mag, enz. En dat is nogal vaak op een dag als je 3 bent :')
Vanmiddag in de speeltuin was zijn reactie op iets wat hij niet fijn vond, gooien met zand. Het maakte niet uit of de ander eerst iets had gedaan of dat hij bijv teleurgesteld was omdat de draaimolen vol was, gewoon een hand vol zand pakken en hoppa. Hij kreeg ook een paar keer een hand zand terug :7
pi_182613472
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:06 schreef silliegirl het volgende:
Meltdowns, ja, die hebben we hier ook genoeg. Pas had W. de zoveelste op een dag en begon weer te schreeuwen “WAAAA!” en ik besloot het is anders te doen en met ‘m mee te schreeuwen. Keek hij me heel verbaasd aan, om vervolgens te vragen “mama? Tisser nou?” . 8)7

Bij meltdowns in het openbaar ben ik denk ik vrij kortaf. Hooguit pak ik W. op of neem hem aan de hand om hem weg te krijgen van een gevaarlijke locatie als de straat, maar verder laat ik hem doen en ga gewoon door met wat ik al aan het doen was. Dat werkt hier beter dan hem actief willen kalmeren.
Als ik T op dat moment had laten doen was hij er niet meer geweest, dan was hij onder een auto, bus of tram gekomen. En aan de hand meenemen kan echt niet, dat zou zijn alsof ik een zak meel van 16 kilo over straat zit slepen achter me aan, een waarschijnlijk daarbij z'n schouder uit de kom trekken...
pi_182614431
Laatste meltdown hier werkte knuffelen en negeren niet (was gelukkig thuis en niet buitenshuis). Na ongeveer 45 minuten heb ik hem in de houdgreep meegenomen onder de douche, en na een minuut of 5 kalmeerde F gelukkig.

Jammer dat mensen zo reageren Jager, je deed op dat moment wat je moest doen. Oordelen is zo makkelijk tot je zelf in een zelfde soort situatie terecht komt.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:55:50 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182615613
Ik hoorde laatst iemand zeggen dat teveel cacao niet goed is voor kleine kinderen

Ik heb op dat moment even niet doorgevraagd, maar iemand hier ooit van gehoord en over het waarom hiervan?

Hier een peuter die gek is op ultrabittere pure chocolade, koffie en bier (als ze de kans zou krijgen).
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182616190
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:55 schreef Molo het volgende:
Ik hoorde laatst iemand zeggen dat teveel cacao niet goed is voor kleine kinderen

Ik heb op dat moment even niet doorgevraagd, maar iemand hier ooit van gehoord en over het waarom hiervan?

Hier een peuter die gek is op ultrabittere pure chocolade, koffie en bier (als ze de kans zou krijgen).
Ik gok de cafeine die er van nature in zit?
Kwak
pi_182616304
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 08:50 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier gaat het belabberd. Een dan bedoel ik ook echt belabberd. T was vorige week ziek, een sinds hij weer beter is is er niets met hem te doen. Als hij besluit iets niet te doen doet hij het ook niet. Geen tandenpoetsen, geen onderbroek aan, niet naar school. Een hij gebruikt geweld, hij sloeg mij vanmorgen met een vuist in m'n gezicht. We gaan snel hulp zoeken, want zo gaat het niet. Ik ga continue over mijn en zijn grenzen heen.
:* sterkte, het is niet leuk zo, nee.

Ik weet alleen niet of je van een peuter kan zeggen dat hij geweld gebruikt. Dat soort dingen beseffen ze zich helemaal niet (de link met pijn ook niet, ook al doet t bij hen ook pijn als iemand ze stompt).

Ik zeg het alleen maar omdat ik heel veel van Melba herken in wat je vertelt over T, en ook van kindjes van vriendinnen, en ik eigenlijk nooit het idee heb gehad dat M zo uitzonderlijk is qua gedrag. Ik bedoel: dat anderen jou misschien dat gevoel geven, en dat als je er zelf erg mee zit hulp altijd goed is, maar dat je denk ik niet bang hoeft te zijn dat hij abnormaal is.

Als ik terugkijk op de periode 2,5 tot bijna 4 is het echt een aaneenschakeling van schreeuwen en niks willen etc. Enorme behoefte om zelf dingen te bepalen. Ik heb wat af zitten janken als ik weer de deur niet uit kwam of mijn eigen grenzen overging om hem toch zover te krijgen... vorige week nog lag hij nakend te gillen in de wc met de deur op slot :( terwijl we naar de kapper zouden.

Maar het.wordt.wel.beter :* en veel echt heel veel kinderen hebben zo’n lange fase, die hersentjes sluiten nog zo snel kort!
Kwak
pi_182616410
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 17:36 schreef Crumpette het volgende:
Mwoh, ik denk vooral dat ouders met zulke meltdowns niet echt te koop lopen. Het is idd lang, maar qua heftigheid best herkenbaar.
Nou dat dus. Wat ik net post was ook niet om het klein te maken, maar ik ben dus oprecht geschokt dat mensen hier zo geschokt over zijn :@

Ik hoor om me heen van veel mensen zulke dingen. Volgens mij is juist het verzetten tegen alles wat moet, en het doen van dingen waarvan je weet dat je verzorgers er toch wel heftig op reageren (baby slaan, schoppen, etc) altijd vaste prik zijn. Voor zover ik weet is dat ook een (vervelende maar) normale ontwikkeling, waarin het temperament van elk kind zal verschillen.


Mijnes zit aan de heftige kant :+

Had t een half jaar geleden (net zindelijk) hier toch nog over de fase dat hij continu als hij boos was in de gang ging staan zeiken :') ? minder relaxed wel (en nee, dat lieten we idd niet zomaar toe, maar hej, ik kan zn sluitspier niet controleren)

Hier was er heel veel ineens over toen hij kon lezen. Bizar wel.
Kwak
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:03:50 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182616778
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 19:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik gok de cafeine die er van nature in zit?
Als dat het is maak ik me er niet zo druk om geloof ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182617110
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 19:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nou dat dus. Wat ik net post was ook niet om het klein te maken, maar ik ben dus oprecht geschokt dat mensen hier zo geschokt over zijn :@

Hear hear.

Toen ik overigens zorgen over dit onderwerp uitte een jaar geleden was de algemene reactie: 'goh, vervelend zeg. Gelukkig is dat hier niet zo.' Dusss het is ook nogal afhankelijk van wie je het vraagt imho.

Nu mijn oudste op de 4 afgaat wordt hij ook veel rustiger, en redelijker. En tegelijkertijd is zijn kleine broer nu echt Vol in de NEE, en ik weet dat het over gaat. Maakt het nu niet minder kut, maar hey, iig werk ik nu. :')
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:29:00 #252
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182617195
Hoe bevalt dat Crump, weer aan de slag?
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:34:50 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182617292
Hier zitten we ineens weer in de zure, flinterdunne poepluiers. Met van die vuurrode billetjes. Laatste kiezen? Ik mag nooit langer dan een ms in zijn mond kijken.

Oh en Max is opgegeven voor het sinterklaasfeest van mijn werk. Hoe leuk O+
pi_182617820
Ik denk dat als je als ouder het gevoel hebt dat je iets niet meer goed aan kunt van je kind,en je regelmatig wanhoop voelt dat het belangrijk is dat je dat serieus neemt. Dan maakt het niet veel uit of anderen wel of niet geschokt zijn. Herkenning is wel fijn natuurlijk.

Mijn buren waren een tijdje geleden wel oprecht geschokt toen bleek dat de harde dreunen die zij drie huizen verder hadden gehoord, waren veroorzaakt door I die met deuren smeet en met voorwerpen tegen een deur aan gooide. Het is maar net wat je gewend bent. Ik ken ook wel wat kleine kinderen, en ben ook opgegroeid met neefjes en nichtjes, maar dit heb ik van een drie-/vierjarige ook niet vaak gehoord of gezien eigenlijk. Het is echt niet zo heel makkelijk om te weten of in te schatten wanneer 'normaal' niet meer 'normaal' is. Tenminste, ik merk dat ik toch niet altijd zo goed weet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182618102
Wat normaal of abnormaal is, hangt af van je referentiekader. Wat zie je in je omgeving, wat heb je van huis uit meegekregen, enz. Ik werk in het speciaal onderwijs, dus maak heel wat mee. Aan de ene kant fijn, want als J een keer een megabui heeft, kan mijn professionele ik daar meestal wel wat mee (en soms ook niet, omdat ík geraakt word). Aan de andere kant moet ik er ook voor waken dat ik dingen niet bagatelliseer, omdat ze níet gewoon zijn (ook al zie ik het dagelijks).
Franny zegt het mooi, neem je gevoel serieus.
pi_182618494
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:29 schreef Quoi het volgende:
Hoe bevalt dat Crump, weer aan de slag?
Ja goed! Werken O+ hoe relaxt. Die opvangpuzzel is nog niet sluitend |:( dat is lastig zeg.
pi_182618717
Molo, hoe is het met O+ Larf O+ ?
En met jou?

Gm :W
Gefeliciteerd! Hoe gaat het met jou?

Jager, klinkt pittig. Goed dat je hulp zoekt
pi_182619596
Volgens mij raad ik ook niemand aan om zijn eigen gevoel niet serieus te nemen. Dus ja, zoek vooral hulp als je er behoefte aan hebt.

Maar ik weet ook hoe mensen met een heel ander referentiekader je soms het gevoel kunnen geven dat je als ouder vast alles fout doet als je kind “zo” is, en dan kan het fijn zijn te horen dat heel veel kinderen dit soort dingen hebben. Toch? Los van wat je er daarna mee doet voor jezelf.
Kwak
pi_182620792
Voor de ‘normaal’ stats dan: ook hier wordt broertje wel een keer of 8 per dag ondersteboven geduwd tijdens een peuterbui.

Op de opvang vroegen ze vandaag ook waar S. graag mee speelt, omdat hij vandaag met niets wilde spelen. En ook niet echt iets wilde eten.
Uhm ja, dat hangt dus volledig af van hoe peuter hij op dat moment is :')
Gisteren was ook alles ‘NIET’ en heb ik zijn favoriete boekje ontkennend voorgelezen (er was geen muis en hij had geen honger), wat zorgde voor heel veel hilariteit gelukkig :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182624700
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 22:29 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij raad ik ook niemand aan om zijn eigen gevoel niet serieus te nemen. Dus ja, zoek vooral hulp als je er behoefte aan hebt.

Maar ik weet ook hoe mensen met een heel ander referentiekader je soms het gevoel kunnen geven dat je als ouder vast alles fout doet als je kind “zo” is, en dan kan het fijn zijn te horen dat heel veel kinderen dit soort dingen hebben. Toch? Los van wat je er daarna mee doet voor jezelf.
+1.

Als ik met mijn peuters ergens ben en ze zijn luid en jongens enzo zijn er altijd wel moeders van hele rustige kindjes die bijna beledigd zijn dat mijn kids er zijn. Het is zó referentiekader afhankelijk.
pi_182625404
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:09 schreef hetzusjevan het volgende:
Mja als wij sinterklaas doen dan moet het ook bij mijn ouders natuurlijk, en wss bij schoonouders, en mijn zusje wilde ook al dat Eef de schoen dan bij haar kwam zetten 8)7.

Dat bedoel ik dus met cadeautjesstress, ik moet al die mensen ook vertellen wat ze kunnen kopen.. en vooral sturen in dat ze A) geen onzin of troep kopen B) niet te dure dingen, maar gewoon een kleinigheidje en C) niet teveel. Wish me luck :P. Maar het principe van die 4 gift rule is wel slim, kan natuurlijk ook om een pyjama oid vragen. Goede tip, thanks! En die bruisballen is ook een goed idee Nazil! *noteert*.

Quoi lekkah! :X Maar wel fijn dat je alles gewassen weer mee terug kreeg haha. Ik heb op deze leeftijd ook geen reservekleding meer bij me eigenlijk. Behalve naar het kinderdagverblijf, dan gaat er nog steevast een complete set reservekleding mee.
Heel herkenbaar de cadeau stress. E wordt over een paar weken vier plus sint bij mijn ouders en zusje en kerst incl cadeautjes bij schoonfamilie.
Voor mijn kleine E staan ook dingen als een nieuwe rugzak,jurk, haarspeldjes, borstel, diadeem, koeltasje voor haar lunch voor school en een notitieboekje met unicorns op de ideeënlijst. Allemaal dingen waar ze super blij van wordt. Misschien voor jou ook nog wat extra inspiratie.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:50:26 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182625923
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:42 schreef Arja het volgende:
Molo, hoe is het met O+ Larf O+ ?
En met jou?

Gm :W
Gefeliciteerd! Hoe gaat het met jou?

Jager, klinkt pittig. Goed dat je hulp zoekt
Hey hoiiiiiiiiiii! Goed hier, fantastisch eigenlijk op alle vlakken *O*

Ik voel me goed, Larf heb ik maar omgedoopt tot Miep aangezien het echt niet meer passend was :+
En die gaat als een speer qua ontwikkeling en vooral vrolijk in het leven staan, heerlijk dat onbezorgde.
Zingen, dansen, lachen, mama knijpen en dan kijken wat er gebeurt. Dat soort dingen :+
Per 1 december ga ik omdat zij de crèche fantastisch vindt en het voor mij ook gewoon goed voelt weer vier dagen werken.
Dus extra dagje crèche.

Veel genieten en lachen hier, ze is o.a. nu beetje gefascineerd door de wc, al haar knuffels en Duplo moeten ook plassen en dan worden de billen grondig afgeveegd met wcpapier,super lollig.

En momenteel kijk ik enorm uit naar de Sinterklaastijd. Ze is dol op door de herfstbladeren stampen en ook kruidnootjes gaan er wel in. Gezelligheid *O*

Hoe is het daar? :)

Gefeliciteerd met James GM, ook bij de peuterhelden ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182627062
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:42 schreef Arja het volgende:
Molo, hoe is het met O+ Larf O+ ?
En met jou?

Gm :W
Gefeliciteerd! Hoe gaat het met jou?

Jager, klinkt pittig. Goed dat je hulp zoekt
Ja goed! best heftige tijd gehad na de scheiding en t uit huis gaan van ex maar nu lijk ik eindelijk de wind weer ff in mn rug te hebben O+
S. 2014
J. 2016
pi_182628051
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 12:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja goed! best heftige tijd gehad na de scheiding en t uit huis gaan van ex maar nu lijk ik eindelijk de wind weer ff in mn rug te hebben O+
Over je rug gesproken, hoe staat het met je hernia? Ben je al geopereerd?
Heftige tijd heb je achter de rug zeg. Gelukkig weer in rustig vaarwater nu *O*
pi_182628478
Wat een heerlijke post molo O+

En gm eindelijk betere tijden voor jou, fijn om te horen.

Emmy gaat huppelend door het leven. Vandaag met de trein de stad in geweest. Een heel avontuur voor haar. De roltrappen blijven leuk. Ze is zo heerlijk enthousiast over alles. En daarna samen een donut met chocomel gedronken. Ze zegt dan ook de hele dag dankjewel mama!
pi_182628707
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:36 schreef Skittles het volgende:

[..]

Over je rug gesproken, hoe staat het met je hernia? Ben je al geopereerd?
Heftige tijd heb je achter de rug zeg. Gelukkig weer in rustig vaarwater nu *O*
Nee.. Ik stond toen op de planning maar zag dat niet zitten ivm te weinig hulp en James zijn slechte weerstand (opnames ed) dat ik hem richting voorjaar wilde schuiven, en eenmaal in t voorjaar bleek de hernia zelf kleiner te worden en heb ik besloten om af te wachten.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:19:47 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182629304
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:06 schreef Arja het volgende:
Wat een heerlijke post molo O+

En gm eindelijk betere tijden voor jou, fijn om te horen.

Emmy gaat huppelend door het leven. Vandaag met de trein de stad in geweest. Een heel avontuur voor haar. De roltrappen blijven leuk. Ze is zo heerlijk enthousiast over alles. En daarna samen een donut met chocomel gedronken. Ze zegt dan ook de hele dag dankjewel mama!
Top!

Ik wilde gistermiddag een ijsje halen, bleek de ijsboer hier al met wintersluiting te zijn, teleurgesteld peutertje. Gelukkig is ze zulke dingen zo weer vergeten en net lekker ingehaald :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182629506
Gm gefeliciteerd!

L is nog meer fan van treinen sinds het spoorwegmuseum omdat hij nu weet hoe een trein er van binnen uit ziet. Bij de ns-reclame is het TREIN! En blijft hij gefascineerd staan.

Bij de slager was hij nogal enthousiast toen hij een plakje worst kreeg. Bij de Turkse supermarkt daarna kreeg hij geen worst bij de vlees afdeling, kreeg een peuterbui, rende elke keer huilend terug naar die vleesbalie totdat de slager daar doorhad wat er aan de hand was en hij een flesje drinken kreeg. Super lief.
pi_182632079
Dat is hier ook zo’n ding, Nazil. S. blijft gewoon net zo lang bij de verswaren afdeling van de Appie staan tot hij een vleesje krijgt :')
En bij de bakker. En op de markt. Geen wonder dat het kind graag boodschappen doet.
Mijn lievelings is de bloemenkraam, daar krijgen ze altijd beide een bloem mee naar huis O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182632153
Ik probeer Emmy te leren dat ze niet om een worstje of kaasje mag vragen maar moet wachten :')
Gelukkig erkent de slager dat zij zelf onze kinderen verpesten.
Ze zegt overigens wel altijd superschattig dankjewel. Wij hebben hier een heel gebouw met kaasboer, slager, visboer, bakker, groenteman en komen daar geregeld. Worstje, kaasje, stukje krentenbol en als ik niet uitkijk ook nog een banaan. Het meiske heeft meteen haar lunch geregeld
pi_182632206
Ik heb 10 jaar bij een AH gewerkt en veel van mijn oud-collega’s werken daar nog. Mijn moeder woont daar om de hoek dus die gaat wekelijks met Sjaak naar die AH. Sjaak sprokkelt daar ook zijn hele lunch bij elkaar, want iedereen kent hem. Vervolgens krijgt hij bij de kassa nog 10 zakjes met hamsterballen/stickers/koekletters/weet ik veel wat. Hij wil er ook echt iedere week heem met oma :Y)
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:45:13 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182632264
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:40 schreef Arja het volgende:
Ik probeer Emmy te leren dat ze niet om een worstje of kaasje mag vragen maar moet wachten :')
Gelukkig erkent de slager dat zij zelf onze kinderen verpesten.
Ze zegt overigens wel altijd superschattig dankjewel. Wij hebben hier een heel gebouw met kaasboer, slager, visboer, bakker, groenteman en komen daar geregeld. Worstje, kaasje, stukje krentenbol en als ik niet uitkijk ook nog een banaan. Het meiske heeft meteen haar lunch geregeld
Is hier ook als Koos en zij naar de markt gaan op vrijdag. Beginnen met een paar haringen happen maar dat is ook het enige wat ze betaald naar binnen werkt. Worst, stukje brood, kaas en stuk fruit gaan er zo in _O-
Dorpje, dus iedereen kent haar ook wel tegenwoordig :D
'Hmmm heerlijk' zegt ze tegenwoordig, onze tuthola _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182632409
Wij leren hem ook dat hij er niet om moet vragen en niet altijd wat krijgt, maar hij denkt daar zelf anders over :+ en dat de Turkse supermarkt geen worst heeft snapt hij niet :')

De buit van vandaag: speculaasje, kaasje, worst, flesje drinken, broodje doner van papa en kibbeling van mama.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:21:23 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182633055
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:53 schreef Nazil het volgende:
Wij leren hem ook dat hij er niet om moet vragen en niet altijd wat krijgt, maar hij denkt daar zelf anders over :+ en dat de Turkse supermarkt geen worst heeft snapt hij niet :')

De buit van vandaag: speculaasje, kaasje, worst, flesje drinken, broodje doner van papa en kibbeling van mama.
Hier heeft de Turkse slager wel worst trouwens :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182633093
Mijn peuter kent dat niet, want de meeste dingen mag hij door zijn allergie niet hebben. Bij de bakker vinden ze dat sneu voor hem (waarom? hij weet niet beter en maakt gezellig een praatje daar) dus had het personeel hun AH koekvormpjes gespaard om toch eens iets aan J te kunnen geven O+
Wel is hij dol op het fruit wat de kinderen mogen pakken bij onze Lidl. Met glimmende oogjes kiest hij een appel en smikkelt hem op.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:27:31 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182633174
Wat lief van de bakker! Ik vind het soms bijzonder om te zien hoeveel warmte zo'n dreutel in mensen (anders dan Koos en mij dan, dat lijkt me vanzelfsprekend) naar boven kan halen _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182633209
Ahh hupje dat vind ik echt super lief van de bakker!
pi_182634244
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:27 schreef Molo het volgende:
Wat lief van de bakker! Ik vind het soms bijzonder om te zien hoeveel warmte zo'n dreutel in mensen (anders dan Koos en mij dan, dat lijkt me vanzelfsprekend) naar boven kan halen _O_ O+
Ja vind ik ook. Al die lachende gezichten als ze haar euforisch in plassen zien stampen. Of ik zie Emmy naar iets lachen en dan zie ik een bejaarde gekke bekken trekken naar haar O+

Iets anders. Iemand nog de gouden tip tegen muizen? ;( ;( . Ik ben zo bang en ze zitten dus op zolder, waar we nu vanwege een verbouwing wonen en ik voel me niet meer fijn thuis. En er ligt dus al gif en vallen en alles ;(
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:42:22 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182634648
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 20:20 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja vind ik ook. Al die lachende gezichten als ze haar euforisch in plassen zien stampen. Of ik zie Emmy naar iets lachen en dan zie ik een bejaarde gekke bekken trekken naar haar O+

Iets anders. Iemand nog de gouden tip tegen muizen? ;( ;( . Ik ben zo bang en ze zitten dus op zolder, waar we nu vanwege een verbouwing wonen en ik voel me niet meer fijn thuis. En er ligt dus al gif en vallen en alles ;(
Ja herkenning met die ouderen, awesome :D

Uhmmm, goed opruimen van etenswaar (hahahaha zei ik dat echt? Met een peuter in huis? _O- _O- _O- :'))
Uhmmm, nee, weinig aan te doen behalve alle gaten dicht stoppen met staalwol enzo. En ze af en toe als huisgenoten beetje tolereren tenzij ze echt de boel gaan overnemen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182636818
:W ik probeer het weer goed te volgen hier en hopelijk ook weer wat aan te haken ;)

Grote oktober-uitloop is al even bezig en heb er vast al veel gemist.. Iedereen met een verse kleuter nog van harte gefeliciteerd! *O*

En welkom GM! Wat ontzettend fijn dat het na alle hektiek nu weer beter gaat :)

Hier gaan we haast alleen naar de supermarkt, dus krijgt hij niks.. Niet dat hij het op zou eten ook :') Visfriet is hij wel gek van en krijgt hij vaak ook vast eentje terwijl we wachten. Dan zegt hij wel netjes "danksjewel" (nadat ik "en wat zeg je dan?" zeg uiteraard en niet eerder).

Goed dat je hulp zoekt Jagar, lijkt me altijd goed als je je zorgen maakt.

Hier gaat het allemaal eigenlijk best goed. Q is vaak vrolijk en zingt vaak. Laatste dagen is hij ineens een stuk onrustiger en jengeliger, ik vermoed dat het weer een faaase is. Paar dagen terug voor het eerst in tijden een huilbui waarbij hij op de grond ging brullen in de supermarkt. Vond het wel ietwat lastig en ook iets grappig, het begon om een pak sap maar wat er nou mee was? Ik ben er niet achter gekomen en hij wist het na een tijdje ook niet meer geloof ik :') Maar hij bleef er toch even om huilen.
Verder zit hij nog altijd op het medische kdv, waar hij het geweldig vindt. Waarschijnlijk krijgt hij verlenging tot hij begint met school. Sinds gister weten we dat dat waarschijnlijk geen regelier onderwijs zal zijn, maar speciaal basisonderwijs. Was voor mij toch even huilen, ondanks dat ik ook wel bang was hoe hij het op een gewone school moet gaan redden, hij is qua uiterlijk en doen en laten nog zo jong.. Maar vind het toch best fijn dat hij voorlopig nog extra aandacht en ondersteuning zal hebben, we merken vanzelf wel of hij dan daar z'n hele basisschooltijd zal blijven of toch naar een reguliere school zal doorstromen (hij is een twijfelgeval, dus ze sluiten het niet uit) :)
pi_182643243
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 22:35 schreef Gevalletje het volgende:
:W ik probeer het weer goed te volgen hier en hopelijk ook weer wat aan te haken ;)

Grote oktober-uitloop is al even bezig en heb er vast al veel gemist.. Iedereen met een verse kleuter nog van harte gefeliciteerd! *O*

En welkom GM! Wat ontzettend fijn dat het na alle hektiek nu weer beter gaat :)

Hier gaan we haast alleen naar de supermarkt, dus krijgt hij niks.. Niet dat hij het op zou eten ook :') Visfriet is hij wel gek van en krijgt hij vaak ook vast eentje terwijl we wachten. Dan zegt hij wel netjes "danksjewel" (nadat ik "en wat zeg je dan?" zeg uiteraard en niet eerder).

Goed dat je hulp zoekt Jagar, lijkt me altijd goed als je je zorgen maakt.

Hier gaat het allemaal eigenlijk best goed. Q is vaak vrolijk en zingt vaak. Laatste dagen is hij ineens een stuk onrustiger en jengeliger, ik vermoed dat het weer een faaase is. Paar dagen terug voor het eerst in tijden een huilbui waarbij hij op de grond ging brullen in de supermarkt. Vond het wel ietwat lastig en ook iets grappig, het begon om een pak sap maar wat er nou mee was? Ik ben er niet achter gekomen en hij wist het na een tijdje ook niet meer geloof ik :') Maar hij bleef er toch even om huilen.
Verder zit hij nog altijd op het medische kdv, waar hij het geweldig vindt. Waarschijnlijk krijgt hij verlenging tot hij begint met school. Sinds gister weten we dat dat waarschijnlijk geen regelier onderwijs zal zijn, maar speciaal basisonderwijs. Was voor mij toch even huilen, ondanks dat ik ook wel bang was hoe hij het op een gewone school moet gaan redden, hij is qua uiterlijk en doen en laten nog zo jong.. Maar vind het toch best fijn dat hij voorlopig nog extra aandacht en ondersteuning zal hebben, we merken vanzelf wel of hij dan daar z'n hele basisschooltijd zal blijven of toch naar een reguliere school zal doorstromen (hij is een twijfelgeval, dus ze sluiten het niet uit) :)
ik heb een heleboel gemist maar wat is de reden van een mkd voor Q?
S. 2014
J. 2016
pi_182644124
Jaaa Gevalletje! Welkom terug *O* Leuk om weer van jou te lezen.
  maandag 22 oktober 2018 @ 22:05:19 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182679306
Een vrolijke en zingende Q, dat klinkt goed Gevalletje. Nu ben ik ook niet zo goed op de hoogte over Q's voorgeschiedenis, maar ik hoop dat jullie een fijne en passende school kunnen vinden.

Ook hier vrolijk, zingend, rennend, dansend, etc etc. Het leven is een feestje met Max! We hebben net weer wat dagen met zure luiers achter de rug, maar dat mag de pret niet drukken. Ik kan er af en toe niet over uit hoeveel hij snapt en allemaal vertelt. Wat gaat dat snel allemaal :) Even een mooi herfstplaatje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182685474
Hoi Gevalletje :W gezellig dat je weer aanhaakt! Het lijkt me een moeilijke keuze, maar als het de beste keuze is dan voelt het vanzelf goed straks!

Max O+ Dat gezicht staat gewoon altijd op pret volgens mij!

Ik ben echt zo’n trotse moeder! S. heeft al sinds zondag geen luier meer aan. Hij gaat op de opvang iedere keer kijken met het plassen van de andere peuters en wilde ineens geen luier meer. Prima hoor. Nu nog wel ieder half uur verplicht plassen, maar pas 2 ongelukjes :D
Hij heeft gisteren 2 brilverkleiners met papa gekocht bij de Ikea (anti-slip _O_ ) en vindt het helemaal tof om zijn krukje en bril te mogen pakken.

Zo’n echte peuter is het nu:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182691963
Oh max, wat een heel mens al en zo lekker enthousiast O+

En s ook een echte peuter en hij heeft zulk mooi haar. En zindelijk wow goed hoor.

[ Bericht 17% gewijzigd door Arja op 24-10-2018 20:37:32 ]
pi_182697718
Arja, wat een prachtige meid is Emmy O+

Tipje voor alle peutermama’s: bij de Hema zit bij de pyjama’s een mini-pyjamaatje voor je knuffel/pop bij. S. was helemaal gelukkig. Ik ga er deze week nog eentje scoren om met 5 december te kunnen geven.

Foto wegens té schattig...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:40:54 #287
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182698380
Wat superlief! Dankje voor de tip :) Wij doen nog steeds met de onesies van H&M van vorig jaar, maar de knoopjes schieten open, zo krap. Wel erg fijn, die dingen.

Arja, wat een mooi dametje!

Extra dagje vrij deze week vanwege de herfstvakantie van de gastouder. Vanmorgen vroeg op de tram en trein gestapt samen. Eenmaal in Den Haag zomaar spontaan Madurodam binnengestapt en wat was dat een succes bij 'm zeg w/ Daarna weer terug met tram, trein en bus en vanaf 14u sliep hij tot eind van de middag :s)
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:43:14 #288
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182698429
Ohh zonder luiers klinkt goed! Wil ik ook!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:43:56 #289
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182698441
En Quoi, madurodam is geweldig natuurlijk! Ik denk dat A helemaal uit z'n dak gaat als we daar zijn, snel eens doen! :D O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182698576
Lesage te cute inderdaad. Emmy heeft 2 jip en janneke nachtjapons en haar knuffels soortgelijke
pi_182699086
Heerlijk ventje die Max :). Madurodam lijkt me idd geweldig voor peuters.

LeSage wat knap! En thanks voor de tip, zit het bij elke pyjama? Online kan ik er niks over vinden. Idd een super leuk idee voor 5 december :).

Arja wat een grote meid al!
pi_182700667
Wat een toffe spontane dag, Q!

Ik ben ook echt te trots op S. Vandaag naast die pyjama ook nieuw ondergoed gekocht, als ‘cadeautje’.
De pyjama kan ik zo online ook niet vinden. Was 10 euro en op het label stond een voorbeeld van de pyjama, met lange mouwen, daarnaast een klein shirtje met korte mouw O+

Vandaag overigens ook gewoon niet 1 ongelukje _O_ en best wat tijd ertussen gelaten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:34:25 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182703208
Wat een bazentip van die pyjama! Dank!

En wat een heerlijke kinderen op die foto's zeg _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182733297
Inderdaad. Wat een leuke peuterfoto's!!

Mijnes zit al ongeveer vier weken niet echt lekker in zijn vel. Of hij is heel boos of heel hangerig en dan in eens is ie weer zijn vrolijke zelf. Het zal wel een fase zijn.

Het helpt ook niet mee dat hij poepen verschrikkelijk vind. Als hij moet poepen is ie verschrikkelijk vervelend of soms zelfs in paniek. Zindelijkheid is hier, misschien ook wel hierdoor, nog ver weg.

Maar goed, hij is inmiddels 3 jaar geworden. Hij lijkt op mij, want hij zat bijna te huilen achter zijn taart toen iedereen aan het zingen was. "aaaah ik sta in de belangstelling". Verder heeft hij echt genoten van zijn dag.






[ Bericht 2% gewijzigd door Adrian4 op 25-10-2018 12:58:59 ]
pi_182733311
Ik quote mezelf...
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:08:01 #296
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_182733527
Gefeliciteerd en welkom!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_182734350
Gefeliciteerd Adrian! Die blik op de eerste foto :D Erg herkenbaar ook, mijn peuter zat ook te gillen en later te huilen toen de taart kwam. Niemand mocht zingen van hem of überhaupt kijken :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182745331
Gefeliciteerd Adrian!

Morgen is A jarig! Ze wordt ook 3!
Vandaag heeft ze getrakteerd op het kdv. Ze was supertrots! En het was dit:

[ klikmaarhierwantfotoluktnooit ]

(Geen foto's van A op een openbaar forum helaas... maar post morgen wel iets op Instagram/FB ;) )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182757675
Aerenia gefeliciteerd *O*
Adrian ook nog gefeliciteerd *O*

Kom je uit de lidl, staat de politie daar voor de deur rondjes te rijden. Ze zien L, stoppen en doen het raampje omlaag. L krijgt een sleutelhanger en ze doen de zwaailichten even aan. Nu heeft hij het heeltijd over lidl, politieauto en tatuta. Helemaal onder de indruk.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:16:23 #300
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182762264
Die blik op die eerste foto, Adrian _O- Van harte met je 3-jarige! Hopelijk is die fase weer snel voorbij.

Aerenia, die visjes O+ Ik ga ze onthouden als traktatie! Heeft ze een leuke verjaardag gehad?

Nazil, gezellige Lidl bij jou ;) En wat lief van de politie! Wij hebben zo'n vuilnisman (met joystick om die ondergrondse containers eruit te halen en te legen) die altijd even zwaait als Max gebiologeerd voor het raam staat te kijken.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:26:32 #301
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182762432
En dan ook meteen maar door naar de volgende :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')