abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181990640
De voorgenomen afschaffing van de dividendbelasting valt honderden miljoenen duurder uit dan gepland. Volgens bronnen in Den Haag loopt de rekening op in de richting van de 2 miljard euro.

De maatregel is van meet af aan zeer omstreden. Geen van de vier regeringspartijen had afschaffing van de dividendbelasting in het verkiezingsprogramma opgenomen. Desondanks besloot het kwartet tot afschaffing van de belasting op de winstuitkering van ondernemingen aan hun aandeelhouders.

Bij het aantreden van het kabinet gingen de coalitiepartijen VVD, CDA, D66 en ChristenUnie er nog vanuit dat het schrappen van de dividendbelasting 1,4 miljard euro aan inkomsten zou schelen. In mei bleek echter al dat dit bedrag te laag was ingeschat, omdat de opbrengsten in 2017 200 miljoen hoger waren.

Economische groei
Aangejaagd door de economische groei en toegenomen winsten neemt het bedrag intussen alleen maar verder toe, stellen ingewijden. Voor de zomer werd de opbrengst in kabinetskringen over 2018 al op 1,9 miljard euro geschat, aldus een betrokkene: ,,Het kan zomaar zijn dat het meer dan 2 miljard wordt.”

Het kabinet wil de dividendbelasting per 1 januari 2020 schrappen. Het wetsvoorstel dat de afschaffing regelt, komt echter komende Prinsjesdag al naar de Tweede Kamer, als onderdeel van een omvangrijk Belastingplan. In dat wetsvoorstel staat ook hoe groot de inkomstenderving is.

Daarvoor heeft het ministerie van Financiën zich te baseren op de meest actuele cijfers. Voor elke euro bovenop de 1,4 miljard uit het regeerakkoord zal extra dekking moeten worden gevonden. ,,Hier staat veel druk op”, bevestigt een ingewijde.

Vestigingsklimaat
Minister-president Mark Rutte heeft de maatregel altijd fanatiek verdedigd omdat die zou leiden tot een beter Nederlands vestigingsklimaat. Handhaving van de dividendbelasting zou voor grote bedrijven een reden kunnen zijn om hun hoofdkantoor niet in Nederland te vestigen of te verplaatsen naar het buitenland.

Volgens het Centraal Planbureau is er echter geen hard bewijs dat de maatregel effect heeft en komt de opbrengst ten goede aan buitenlandse overheden. Ook ambtenaren van Financiën uitten in memo’s aan de formerende partijen grote twijfels over het nut van de maatregel.

Nieuwe raming
Vandaag bleek uit een nieuwe raming van het Centraal Planbureau dat de Nederlandse economie dit jaar en volgend jaar iets minder hard groeit dan eerder werd voorzien. Het CPB voorziet nu voor 2018 een groei van 2,8 procent en van 2,5 procent in 2019. In juni ging het planbureau nog uit van een groei van respectievelijk 2,9 en 2,7 procent.

,,Ook in economisch opzicht is het een mooie zomer, met aanhoudende groei en verder dalende werkloosheid. Maar het is niet alleen maar zonneschijn. Onzekerheden rond brexit, het handelsbeleid van de VS en het economisch beleid in Italië kunnen het beeld doen kantelen'', zegt CPB-directeur Laura van Geest.

Morgen komt het kabinet voor het eerst sinds de vakantie weer bijeen voor de ministerraad.


Om te :r die loopjongens van Shell en Unilever :r

https://www.ad.nl/politie(...)og-duurder~a06257b1/

Wij bezuinigen omdat buitenlanders de dividend belasting niet kunnen verrekenen :r
Ontwikkelingshulp van 2 miljard per jaar aan de grootste bedrijven |:( |:(
Oprotten met dat zooitje en een beetje snel :(
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181990693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dit vind ik altijd zo'n dooddoener, en wordt altijd aangehaald door VVD-ers.

Ja, het gaat nog atlijd behoorlijk goed met Nederland. Maar dat is niet dankzij, maar ondanks de VVD.

Schijnbaar zijn VVD-ers nogal gauw tevreden, want ze missen het idee dat het in dit land veel beter zou kunnen gaan.

Zo is in 40 jaar al de koopkracht niet verbeterd voor gezinnen, gaat er steeds meer van wat wij gezamenlijk verdienen richting kapitaal in plaats van richting werknemers, en worden zekerheden en verworven rechten steeds meer afgebouwd (zoals ontslagrecht of gehandicaptenvoorzieningen).

Allemaal ontwikkelingen die zich onder de VVD verder zullen doorzetten, en waardoor het echt niet een beter land om in te wonen van zal worden.

Deze bewuste afschaffing van de dividendbelasting is slechts één voorbeeld die raakvlakken heeft met die tendens.
Goede reactie op dit:

quote:
Overigens vind ik deze wel grappig. Vind je dat het nu slecht gaat bijvoorbeeld? Dan ben je echt alle realiteit kwijt hoor. Dat het altijd beter kan en er verbeterpunten zijn ben ik met je eens, maar ik vind het echt lachwekkend dat er wordt gedaan alsof het niet goed gaat met Nederland. Kolder, waanzinnige kolder. Er zijn weinig landen waar het beter is/gaat dan hier.
Het lukt me helaas niet om cross-deel te quoten omdat het gedeelte waarop gereageerd wordt dan niet meegenomen wordt.

Het wordt misschien wel een beter land overigens maar voor een steeds kleinere groep. Dat wil de VVD. Het is een prototype eigenbelang partij.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bart2002 op 18-09-2018 19:52:46 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181990905
De VVD variant van 'we hebben het goed in dit land' is dan ook vooral contextueel treurig. Want dat is vooral om niet aan zelfreflectie te hoeven doen. MAAR, het is wel soms van belang dat wij (Nederlanders) beseffen dat wij het inderdaad erg goed hebben. Dat wil alleen natuurlijk niet zeggen dat je daarom een dividendbelasting maar moet afschaffen.
pi_181990935
Maar, ook moet ik erbij zeggen dat ik de verontwaardiging over de afschaffing van de dividendbelasting nogal overdreven vindt. Het is maar zoveel % (weet niet precies) van de totale staatskas.
  dinsdag 18 september 2018 @ 19:58:09 #5
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181990972
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dit vind ik altijd zo'n dooddoener, en wordt altijd aangehaald door VVD-ers.

Ja, het gaat nog atlijd behoorlijk goed met Nederland. Maar dat is niet dankzij, maar ondanks de VVD.
Omdat het ook gewoon waar is.

Bovendien is jouw opmerking net zo goed een dooddoener zonder feitelijke onderbouwing. Daarnaast regeert een partij nooit alleen en je zal mij dus nooit horen zeggen dat nu het zo goed gaat dit alleen door de VVD komt. Ik ben in ieder geval blij dat de VVD verantwoordelijkheid blijft nemen en dat we het mede dankzij de VVD zo goed hebben in Nederland de laatste jaren. En het vooruitzicht is dat het allemaal beter zal gaan.

quote:
Schijnbaar zijn VVD-ers nogal gauw tevreden, want ze missen het idee dat het in dit land veel beter zou kunnen gaan.
Dit is ook gewoon niet waar wat je zegt. Een suggestieve aanname. Er zijn genoeg punten waar ook de VVD vindt dat het beter kan en moet. Zowel economisch, sociaal, op woongebied, onderwijs en wanneer het gaat om het immigratiebeleid. Dat een VVD'er over het algemeen niet zo negatief in het leven staat is wat anders.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 september 2018 @ 19:59:08 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181990998
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:56 schreef theunderdog het volgende:
Maar, ook moet ik erbij zeggen dat ik de verontwaardiging over de afschaffing van de dividendbelasting nogal overdreven vindt. Het is maar zoveel % (weet niet precies) van de totale staatskas.
Voor precies dat geld kan je de extra kosten van de zorg opvangen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181991036
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voor precies dat geld kan je de extra kosten van de zorg opvangen.
Je kan ook de kosten van de zorg opvangen + dividendbelasting afschaffen. Qua kosten doet het niet zoveel. Het is vooral een morele-kwestie. Waar ik het mee eens ben, maar laten we niet hysterisch doen.
pi_181991042
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:58 schreef fetX het volgende:

[..]

Omdat het ook gewoon waar is.

Bovendien is jouw opmerking net zo goed een dooddoener zonder feitelijke onderbouwing. Daarnaast regeert een partij nooit alleen en je zal mij dus nooit horen zeggen dat nu het zo goed gaat dit alleen door de VVD komt. Ik ben in ieder geval blij dat de VVD verantwoordelijkheid blijft nemen en dat we het mede dankzij de VVD zo goed hebben in Nederland de laatste jaren. En het vooruitzicht is dat het allemaal beter zal gaan.

[..]

Dit is ook gewoon niet waar wat je zegt. Een suggestieve aanname. Er zijn genoeg punten waar ook de VVD vindt dat het beter kan en moet. Zowel economisch, sociaal, op woongebied en wanneer het gaat om het immigratiebeleid. Dat een VVD'er over het algemeen niet zo negatief in het leven staat is wat anders.
Je ontwijkt precies die punten waardoor ik van mening ben dat de VVD er juist voor zorgt dat Nederland het minder goed doet dan het zou kunnen doen, en als het zich doorzet het nog veel minder goed zal doen als dat het zou kunnen doen.... :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 september 2018 @ 20:03:59 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181991120
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan ook de kosten van de zorg opvangen + dividendbelasting afschaffen. Qua kosten doet het niet zoveel. Het is vooral een morele-kwestie. Waar ik het mee eens ben, maar laten we niet hysterisch doen.
Lekker nog meer schulden maken lost het probleem idd wel op.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181991211
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:58 schreef fetX het volgende:
Dat een VVD'er over het algemeen niet zo negatief in het leven staat is wat anders.
Oorzaak of gevolg. Je zou kunnen zeggen dat men lid wordt van deze partij als het je voor de wind gaat en je dat vooral zo wilt houden. Hoewel het een misvatting is volgens mij dat je dan bij de VVD op de goede plek bent. Ik vind het een partij die wordt gedreven door eigenbelang ondersteund door mensen die hoog in de boom zitten en het zo een self fulfilling prophecy laten worden.

Afschaffen dividendbelasting is ook typisch een maatregel gedreven door eigenbelang. Ik vind dat niet zo'n mooie eigenschap in een democratie. Het is ook opvallend dat zij spreken over "de" economie maar het dan steevast hebben over hun eigen economie. Voos en vals. Hele doortrapte achterbakse bende waar liegen en bedriegen de norm is. Zie de integriteitsindex voor het bewijs daarvan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181991288
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lekker nog meer schulden maken lost het probleem idd wel op.
Staatsschulden zijn niet zo'n probleem. Zolang je het maar niet te groot maakt.
pi_181991306
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Staatsschulden zijn niet zo'n probleem. Zolang je het maar niet te groot maakt.
Is een beetje onnozel bericht dit als je erover nadenkt. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181991329
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is een beetje onnozel bericht dit als je erover nadenkt. :)
De realiteit kan inderdaad erg onnozel zijn. Maakt het niet minder waar.
  dinsdag 18 september 2018 @ 20:11:54 #14
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181991346
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Oorzaak of gevolg. Je zou kunnen zeggen dat men lid wordt van deze partij als het je voor de wind gaat en je dat vooral zo wilt houden. Hoewel het een misvatting is volgens mij dat je dan bij de VVD op de goede plek bent. Ik vind het een partij die wordt gedreven door eigenbelang ondersteund door mensen die hoog in de boom zitten en het zo een self fulfilling prophecy laten worden.

Afschaffen dividendbelasting is ook typisch een maatregel gedreven door eigenbelang. Ik vind dat niet zo'n mooie eigenschap in een democratie.
Dit stereotype gaat langzaamaan steeds minder op. En ik kan het weten, want ik zet me op veel vlakken in voor de partij en weet daarom ook precies wat voor mensen er rondlopen. Het stereotype dat de VVD'er alleen maar om pracht en praal geeft en gouden sieraden + dure auto's heeft is allang niet meer van deze tijd. Sterker nog; steeds meer mensen die op het geld zitten stemmen links.

Wat betreft de dividendbelasting ben ik het met je eens. Dat heb ik al eerder aangegeven. :)
pi_181991392
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lekker nog meer schulden maken lost het probleem idd wel op.
De inkomstenderving vanuit het afschaffen van de dividendbelasting is al ruimschoots gecompenseerd door de AB-heffing te verhogen. Dat is het probleem niet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181991724
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:13 schreef nostra het volgende:

[..]

De inkomstenderving vanuit het afschaffen van de dividendbelasting is al ruimschoots gecompenseerd door de AB-heffing te verhogen. Dat is het probleem niet.
Ik vind wel dat er gewoon een goede reden moet komen. Vooralsnog is die er niet behalve dat personen het "willen" danwel "voelen" in "al hun vezels". Dat is beschamend.

Zie ook hier: De Boer is ook zo'n drammertje die ervan overtuigd is dat het moet maar niet weet te vertellen waarom dan.

NWS / Baudet: ‘U vliegt er als eerste uit'
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181991903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:23 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind wel dat er gewoon een goede reden moet komen. Vooralsnog is die er niet behalve dat personen het "willen" danwel "voelen" in "al hun vezels". Dat is beschamend.
Die redenen zijn er wel, met name vanuit technisch perspectief en die heb ik al eerder gepost. Dat Rutte c.s. dat op een wat beschamende manier trachten te verkopen aan het electoraat ben ik het mee eens.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181992069
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:28 schreef nostra het volgende:

[..]

Die redenen zijn er wel, met name vanuit technisch perspectief en die heb ik al eerder gepost. Dat Rutte c.s. dat op een wat beschamende manier trachten te verkopen aan het electoraat ben ik het mee eens.
En dat hij er al sinds 2010 mee bezig is zoals laatst bleek. :{ Maar ondertussen de vermoorde onschuld spelen en doen alsof hem hier niets van bekend is. De man is een Rat. Een echte uit het boekje.

Deze kwestie dient slechts het belang van enkelen. En daar mag het collectief voor opdraaien. Typisch nepotisme van Marc R. (te DH).
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181992213
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:32 schreef Bart2002 het volgende:
En dat hij er al sinds 2010 mee bezig is zoals laatst bleek. :{ Maar ondertussen de vermoorde onschuld spelen en doen alsof hem hier niets van bekend is. De man is een Rat. Een echte uit het boekje.
Ach ja, dat soort kwalificaties zijn altijd een beetje makkelijk. Iets als de dividendbelasting afschaffen ligt natuurlijk volledig in de lijn van het gedachtegoed van de VVD, met name omdat er maar een beperkte (of eigenlijk geen) ratio achter de heffingsgrondslag zit. Maar dat moet je dan ook nog maar eens politiek te zien verkopen en dat doet hij toch uitermate knullig. Heel veel ingewikkelder is het niet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181992314
Staatssecretaris van Financiën Menno Snel legt bij Pauw uit hoe we dat concreet gaan merken in onze portemonnee. Ook is hij komend jaar verantwoordelijk voor de hervorming van ons belastingstelsel en de afschaffing van de beruchte dividendbelasting.

https://pauw.bnnvara.nl/nieuws/vanavond-bij-pauw-173

We worden weer voorgelogen vanavond :r
pi_181992459
Er moet een achterliggende reden zijn dat Rutte de afschaffing dividendbelasting wil doordrukken. Hopelijk gaat Pauw daarop in.
pi_181993342
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:56 schreef theunderdog het volgende:
Maar, ook moet ik erbij zeggen dat ik de verontwaardiging over de afschaffing van de dividendbelasting nogal overdreven vindt. Het is maar zoveel % (weet niet precies) van de totale staatskas.
Snap je het niet nee?
pi_181993358
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:43 schreef Loekie1 het volgende:
Er moet een achterliggende reden zijn dat Rutte de afschaffing dividendbelasting wil doordrukken. Hopelijk gaat Pauw daarop in.
Carrière bij unilever/shell
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 21:24:36 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181993378
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:23 schreef loni55 het volgende:

[..]

Carrière bij unilever/shell
Dit zit er dik in natuurlijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 september 2018 @ 21:27:00 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181993415
Oeh, vanavond kunnen we genieten van hoe Klaver en Baudet dit nogmaals compleet kapot gaan maken :9
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181993589
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:37 schreef nostra het volgende:
Heel veel ingewikkelder is het niet.
Ik vraag het u af. :) Ik ben ervan overtuigd dat de man een agenda heeft. Onbetrouwbaar en doortrapt. Het is makkelijk om er zo over te denken, dat geef ik toe. Maar hoeft niet minder waar te zijn daardoor natuurlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181993850
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:22 schreef loni55 het volgende:

[..]

Snap je het niet nee?
?
pi_181994079
Van dat geld hadden een paar JSF's extra kunnen kopen :)
Are you nuts??
pi_181996069
quote:
Met fiscale maatregelen vergroten we de aantrekkingskracht van ons land voor grote en kleinere bedrijven. De vennootschapsbelasting wordt lager en de dividendbelasting wordt afgeschaft. We willen echte bedrijvigheid belonen en alleen bedrijven naar ons land halen die wat toevoegen aan onze economie. Belastingontwijking, zoals in het geval van brievenbusfirma’s, wordt daarom tegengegaan.
https://www.rijksoverheid(...)09/18/troonrede-2018

Koning spreekt dit uit in de troonrede die door Rutte is geschreven :') :|W
Dit moet nog door de eerste kamer maar Wimlex weet het al zeker 8)7
Te genant voor woorden dit :( , zelfs de koning wordt gepiepeld door Rutte :r
  dinsdag 18 september 2018 @ 23:38:03 #30
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181996222
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2018 23:27 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)09/18/troonrede-2018

Koning spreekt dit uit in de troonrede die door Rutte is geschreven :') :|W
Dit moet nog door de eerste kamer maar Wimlex weet het al zeker 8)7
Te genant voor woorden dit :( , zelfs de koning wordt gepiepeld door Rutte :r
Dat was ook waar ik toch steil van achterover sloeg. Dat de Koning actief wordt ingezet om een vezeltjespost van tussen de ¤100 & ¤175 Miljard aan waarde er doorheen te drukken.
Met goed fatsoen kan je als Eerste Kamer het "Dividend plannetje" niet meer terugjagen naar waar het vandaan kwam. Ronduit bizar !!!!
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181996239
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2018 23:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Belastingontwijking, zoals in het geval van brievenbusfirma’s, wordt daarom tegengegaan.
Die snap ik niet, dat "daarom".... Althans: blijkt uit het voorgaande duidelijk dat ze de belasting-ontwijkende spookbedrijven gaan aanpakken? Dat lees ik niet. Als het samen zou gaan met een pakket maatregelen tegen freeridende "bedrijven" zou ik er nog iets in zien. Blijft uitgesproken schimmig en gewoon heel slecht nieuws voor de Man in de Straat. Zoveel is zeker.

En waarom wordt nou weer wel belasting verlagen voor bedrijven maar nooit voor "ons"...?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181996570
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 23:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die snap ik niet, dat "daarom".... Althans: blijkt uit het voorgaande duidelijk dat ze de belasting-ontwijkende spookbedrijven gaan aanpakken? Dat lees ik niet.
Er komt een bronheffing op dividenden, royalty's en rente.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 19 september 2018 @ 01:08:24 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181996841
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 00:22 schreef nostra het volgende:
bronheffing op dividenden, royalty's en rente
De correlatie die hier en daar wordt gemaakt tussen afschaffen "dividend belasting" en het (be)lastiger maken van postbusfirma's (middels die bronheffing, zo overzees weg te jagen) snap ik trouwens niet.

Het staat qua strekking imho los van het andere. Je neemt een maatregel die (als NL kennelijk) het aantrekkelijk maakt voor bedrijven zich te vestigen omdat aandeelhouders het dividend niet meer hoeven te verrekenen, en je neemt een andere maatregel door "freeriders" af te (s)toppen.

Dit laatste (de "freeriders" wegwerken) is trouwens meer een EU order en zal ONS als land ws gewoon geld kosten omdat wij nu aantrekkelijk "heimelijke" verdragjes hebben lopen.
Postbussen verhuizen sws sneller dan de heffingsbrief die verstuurd zal worden.Degene die goedbedoeld blijven zullen dus meer betalen en zich achter de oren krabben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 19-09-2018 01:21:08 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 19 september 2018 @ 01:16:40 #34
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181996871
Een onvermoed bijeffect van afschaffen van Dividend Belasting kan zorgen dat financiële beleggingsinstellingen (zg. fbi's) waarschijnlijk niet langer zullen of zelfs mogen beleggen in vastgoed.

quote:
Bron: rendement.nl 18sep18 , FD meldt het ook maar @paywall. "Een fbi valt onder het nultarief van de vennootschapsbelasting (VPB). Dan moet de instelling wel jaarlijks haar winst uitdelen aan haar beleggers. Op deze winstuitdeling wordt momenteel dividendbelasting ingehouden. Binnenlandse beleggers kunnen deze belasting echter verrekenen in hun aangifte, terwijl buitenlandse beleggers dit niet kunnen. Een fbi kan, omdat zij geen VPB betaalt, de dividendbelasting ook niet verrekenen. Daarom is er een afdrachtvermindering in het leven geroepen waardoor de af te dragen belasting verminderd mag worden met de ten laste van de fbi ingehouden dividendbelasting. Deze vervalt nu door de afschaffing".... "Daarnaast is aangegeven dat een fbi niet meer direct mag beleggen in Nederlands vastgoed. Als deze maatregel niet wordt meegenomen, zou bij buitenlandse beleggers in fbi’s het Nederlandse heffingsrecht verloren gaan over resultaten uit in Nederland gelegen vastgoed."
Goed plan, dat afschaffen, zodat er ook minder vastgoed gebouwd zal (gaan) worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 19 september 2018 @ 07:13:05 #35
165633 eriksd
The grand facade...
pi_181998792
quote:
3s.gif Op woensdag 19 september 2018 01:16 schreef Vallon het volgende:
Een onvermoed bijeffect van afschaffen van Dividend Belasting kan zorgen dat financiële beleggingsinstellingen (zg. fbi's) waarschijnlijk niet langer zullen of zelfs mogen beleggen in vastgoed.

[..]

Goed plan, dat afschaffen, zodat er ook minder vastgoed gebouwd zal (gaan) worden.
Tsja, niet zo heel gek toch dat je in NL belasting betaalt over winsten behaald met in NL gelegen OG? Was wellicht wat teveel van het goede...
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 19 september 2018 @ 07:55:13 #36
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181999072
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 07:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tsja, niet zo heel gek toch dat je in NL belasting betaalt over winsten behaald met in NL gelegen OG? Was wellicht wat teveel van het goede...
Mogelijk begrijp je de strekking niet of ik leg(de) het wat te snel verkeerd uit.

Het is ook juist goed dat belasting moet worden betaald over winst. De belegger van/in een Nederlandse "fbi" zal echter bij afschaffen van DividendBelasting juist helemaal geen belasting meer hoeven betalen, wat het "kabinet" dan zg. "slim" blokkeert door dit soort beleggingen (ter reparatie) maar te verbieden.

Wat denk je dat de belegger gaat doen die geld heeft gestoken in een fbi ?
En wat is dan het bestaansrecht nog van een Fiscale cq. Financiële BeleggingsInsttelling die in zeg belegt in OG of groene innovatie ?
Ik antwoordt maar: Zonder maatregelen gaan de grootbeleggers naar elders uitwaaieren en de FBI wordt opgedoekt met alle gevolgen voor hun beleggingsopbjecten.

Bron met goede uitleg: Dufas 14nov2017, ik vat samen: Destijds is het ‘FBI-regime" - vereffenen "winst" als "Dividend belasting" - ooit ingesteld om beleggen via een beleggingsfonds fiscaal te behandelen als direct beleggen in ondernemingen - die VPB/vennootschapbelasting betalen - op de beurs.

Voor de normale "persoon" zonder (fiscaal) belegd vermogen is dit allemaal irrelevant. Voor het grote geld des te meer (FBI's beleggen voor ca ¤800Miljard@NL waarbij zij dus nu 25% over de winst (in de vorm van dividend) belasting betalen. Dat grote geld is nu juist wat het kabinet "hier" probeert te houden.
Het is wat ze noemen, een ws. onbedoeld (negatief) fiscaal gevolg van het afschaffen van de dividendbelasting wat de politiek zich niet realiseert.

Het zal vast wel met een noodwetje gerepareerd worden... zoals handhaaf de dividendbelasting voor de FBI. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 19-09-2018 08:06:25 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 19 september 2018 @ 08:14:37 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181999251
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2018 07:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Mogelijk begrijp je de strekking niet of ik leg(de) het wat te snel verkeerd uit.

Het is ook juist goed dat belasting moet worden betaald over winst. De belegger van/in een Nederlandse "fbi" zal echter bij afschaffen van DividendBelasting juist helemaal geen belasting meer hoeven betalen, wat het "kabinet" dan zg. "slim" blokkeert door dit soort beleggingen (ter reparatie) maar te verbieden.

Wat denk je dat de belegger gaat doen die geld heeft gestoken in een fbi ?
En wat is dan het bestaansrecht nog van een Fiscale cq. Financiële BeleggingsInsttelling die in zeg belegt in OG of groene innovatie ?
Ik antwoordt maar: Zonder maatregelen gaan de grootbeleggers naar elders uitwaaieren en de FBI wordt opgedoekt met alle gevolgen voor hun beleggingsopbjecten.

Bron met goede uitleg: Dufas 14nov2017, ik vat samen: Destijds is het ‘FBI-regime" - vereffenen "winst" als "Dividend belasting" - ooit ingesteld om beleggen via een beleggingsfonds fiscaal te behandelen als direct beleggen in ondernemingen - die VPB/vennootschapbelasting betalen - op de beurs.

Voor de normale "persoon" zonder (fiscaal) belegd vermogen is dit allemaal irrelevant. Voor het grote geld des te meer (FBI's beleggen voor ca ¤800Miljard@NL waarbij zij dus nu 25% over de winst (in de vorm van dividend) belasting betalen. Dat grote geld is nu juist wat het kabinet "hier" probeert te houden.
Het is wat ze noemen, een ws. onbedoeld (negatief) fiscaal gevolg van het afschaffen van de dividendbelasting wat de politiek zich niet realiseert.

Het zal vast wel met een noodwetje gerepareerd worden... zoals handhaaf de dividendbelasting voor de FBI. :P
Is het niet zo dat de Nederlandse particuliere belegger nu in totaal meer belasting gaat betalen, bijvoorbeeld als hij in vastgoedfondsen zoals wereldhave zit? Want dan wordt er ' intern' al een keer belasting geheven en daarna ook nog eens de VRH, waarvan de buitenlandse belegger geen last heeft. Is dit dan ook niet onrechtvaardig, zoals nu wordt aangegeven met de dividendbelasting?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 19 september 2018 @ 08:27:18 #38
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181999324
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 08:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is het niet zo dat de Nederlandse particuliere belegger nu in totaal meer belasting gaat betalen, bijvoorbeeld als hij in vastgoedfondsen zoals wereldhave zit? Want dan wordt er ' intern' al een keer belasting geheven en daarna ook nog eens de VRH, waarvan de buitenlandse belegger geen last heeft. Is dit dan ook niet onrechtvaardig, zoals nu wordt aangegeven met de dividendbelasting?
Volgens mij niet. Ik maak onderscheid tussen de instelling en de belegger als persoon.
Nu betaalt de (fiscale beleggings) instelling 25% over de beleggingswinst die zij maakt, het restant gaat als "rendement" naar de belegger. De belegger betaalt weer VRH over zijn (particuliere) vermogen.

De belegger als persoon verrekent NU zijn afgedragen Dividendbelasting met zijn inkomstenbelasting. Bij afschaffen DB maakt de totaal betaalde belasting voor de Nederlander geen verschil.

Sws hebben we het probleem dat (ook een vermogende) belasting moet betalen waarover reeds belasting is betaald. Ik spaar met geld uit werk waarover ik VRH moet betalen 8)7
De kleine vermogende tot zeg netto ¤1 miljoen kan sws geen kant op en de echt grote jongens zoeken het in rare constructies die ongemoeid (en imho, juist aantrekkelijker) blijven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vallon op 19-09-2018 08:34:51 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 19 september 2018 @ 08:44:28 #39
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181999482
Blijft toch bijzonder hoe de PvdA roept (Asscher, gisteren bij BNR) dat de afschaffing 'alle huishoudens ¤ 250,- kost', terwijl de rekening uiteindelijk betaald wordt door hetzelfde bedrijfsleven...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 19 september 2018 @ 08:53:04 #40
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181999567
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2018 08:44 schreef SicSicSics het volgende:
Blijft toch bijzonder hoe de PvdA roept (Asscher, gisteren bij BNR) dat de afschaffing 'alle huishoudens ¤ 250,- kost', terwijl de rekening uiteindelijk betaald wordt door hetzelfde bedrijfsleven...
De lasten worden wel herverdeeld, en er zijn dus zeker bedrijven die daar onder de streep méér door gaan betalen aan belastingen. Die kosten zullen uiteindelijk ook gewoon doorberekend worden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181999598
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan ook de kosten van de zorg opvangen + dividendbelasting afschaffen. Qua kosten doet het niet zoveel. Het is vooral een morele-kwestie. Waar ik het mee eens ben, maar laten we niet hysterisch doen.
Of de studiefinanciering herinvoeren. iets wat mij een stuk meer rendement lijkt op te leveren dan in ouderen of grote bedrijven stoppen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 19 september 2018 @ 09:06:39 #42
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181999735
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 08:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Of de studiefinanciering herinvoeren. iets wat mij een stuk meer rendement lijkt op te leveren dan in ouderen of grote bedrijven stoppen.
Idd. het is van de zotte dat studeren (zo)veel eigen geld moet kosten en zo onbereikbaar wordt gemaakt.

Dat je de "voordelen" van een gevolgde studie moet (terug)betalen vind ik geen probleem.
Het hele studiegebeuren is ook op latere leeftijd een fors probleem, ga je zelf maar 's (echt) omscholen.. wat ieder van ons straks 2 tot 4 keer zal moeten doen..... je kan dat nergens financieren. Met wat mazzel zit je bij een werkgever waar je je - in eigen tijd - bij kunt scholen totdat dat niet meer zinvol is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181999759
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Idd. het is van de zotte dat studeren (zo)veel eigen geld moet kosten en zo onbereikbaar wordt gemaakt.

Dat je de "voordelen" van een gevolgde studie moet (terug)betalen vind ik geen probleem.
Het hele studiegebeuren is ook op latere leeftijd een fors probleem, ga je zelf maar 's (echt) omscholen.. wat ieder van ons straks 2 tot 4 keer zal moeten doen..... je kan dat nergens financieren. Met wat mazzel zit je bij een werkgever waar je je - in eigen tijd - bij kunt scholen totdat dat niet meer zinvol is.
Ja want die aftrekpost vervalt ook komend jaar.
Overigens betaalde je die studie altijd al 3x terug d.m.v. hogere belastingen maar op een of andere manier zijn die niet verlaagd terwijl je wel meer mag betalen voor je studie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 19 september 2018 @ 12:18:20 #44
165633 eriksd
The grand facade...
pi_182003278
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 08:53 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

De lasten worden wel herverdeeld, en er zijn dus zeker bedrijven die daar onder de streep méér door gaan betalen aan belastingen. Die kosten zullen uiteindelijk ook gewoon doorberekend worden.
Net als de dividendbelasting wellicht?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 19 september 2018 @ 12:49:40 #45
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182003965
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:18 schreef eriksd het volgende:
Net als de dividendbelasting wellicht?
Mogelijk.
Maar ik acht de kans dat de prijzen van producten omhoog gaan bij belastingverhoging groter, dan de kans dat de producten weer goedkoper worden na een belastingverlaging.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 19 september 2018 @ 16:43:30 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182008548
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 08:53 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

De lasten worden wel herverdeeld, en er zijn dus zeker bedrijven die daar onder de streep méér door gaan betalen aan belastingen. Die kosten zullen uiteindelijk ook gewoon doorberekend worden.
Uiteindelijk is het hele stelsel idd een communicerend vat. De vraag is alleen bij wie het meer of minder op welk moment zakt/stijgt.

Het van de zotte dat bedrijven aka. hun "zeer mobiele" aandeelhouders nog meer winst moeten maken middels een belastingsubsidie zodat bedrijven (hier) blijven.
De gedachte dat daardoor producten goedkoper worden is een economische illusie, de aandeel houder heeft helemaal geen - economische - reden om op grond van genoeg winst ; zijn prijs te verlagen.

In tegenstelling tot de aandeelhouder die makkelijk kan verhuizen heeft, kort door de bocht gezegd, de consument geen locatiekeuze, die woont immers hier.
De consument kan hooguit geen of een ander product meer afnemen.
Pas wanneer het product te duur of te weinig verkocht wordt, zal de aandeelhouder bereid zijn met minder winst genoegen te nemen (oftewel marktwerking).

Belasting is geen vrijblijvende zaak die moet je opleggen. Het afschaffen van DB zal leiden tot meer winst elders omdat die belasting immers niet meer afgedragen hoeft te worden. De belastingbetaler (communicerend vat) zal het niet ontvangen deel moeten compenseren dus er moet meer betaald worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182021236
Oppositie partijen stellen dat VVD nu stompzinnige dingen zegt als bliksemafleider voor het afschaffen van de dividendbelasting. Maar je zou ook kunnen stellen dat de gehele verontwaardiging over de afschaffing van de dividendbelasting er is als bliksemafleider van zaken die er echt toedoen.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 09:10:33 #48
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182310753
Verhuizing Unilever naar Nederland wankelt, en daarmee de afschaffing dividendbelasting

De verhuizing van het hoofdkantoor van Unilever naar Nederland wankelt. Boze Britse aandeelhouders dreigen het plan van de Brits-Nederlandse multinational eind deze maand weg te stemmen. Dat melden bronnen rond de multinational.

Als de komst van Unilever naar Nederland inderdaad wordt weggestemd, zijn de gevolgen verstrekkend. Niet alleen voor de Unilever-top, maar ook voor premier Mark Rutte, die zijn omstreden plan om de dividendbelasting af te schaffen vooral heeft bedacht met deze verhuizing in het achterhoofd. Het einde van de verhuisplannen betekent naar verwachting ook het vroegtijdige einde van topman Paul Polman en president-commissaris Marijn Dekkers. Zij kunnen niet zomaar op hun post blijven als hun blauwdruk voor de komende vijftig jaar is weggestemd.

Unilever is van oudsher (1930) een Brits-Nederlands bedrijf met twee aandelen en twee hoofdkantoren, in Londen en Rotterdam. Om ‘slagvaardiger te kunnen opereren’ besloot Unilever onder leiding van Paul Polman begin maart een puur Nederlands bedrijf te worden, met het hoofdkantoor in Rotterdam.

Dat besluit leidde aanvankelijk tot weinig beroering in het Verenigd Koninkrijk, maar nu uur U nadert, dreigt alsnog een revolte. Diverse grote Britse beleggers van Unilever hebben de laatste weken gemeld tegen de verhuizing naar Rotterdam te gaan stemmen, of dreigen dat te gaan doen. Dat is van belang, want zowel de Nederlandse als Britse beleggers moeten de omvorming van Unilever tot Nederlands bedrijf nog goedkeuren.

Aan de Nederlandse kant is dat naar verwachting geen probleem. Op de aandeelhoudersvergadering op 25 oktober in Rotterdam volstaat een gewone meerderheid van de stemmen. Een dag later in Londen ligt dat heel anders. Daar moet op 26 oktober minimaal 75 procent van de Britse aandeelhouders de voorgenomen verhuizing steunen. Voor Unilever wordt het een steeds bangere vraag of dat wel gaat lukken.

Als Unilever officieel een Nederlands bedrijf wordt, wordt het uit de FTSE-100-index gezet, zeg maar de Londense AEX. Dat betekent dat een deel van de Britse aandeelhouders (die in die index belegt) hun aandelen Unilever gedwongen moet verkopen. Los van dat praktische bezwaar zijn de Britten toch al wantrouwend over de motieven van Unilever. Ze vermoeden dat de multinational naar Nederland wil, omdat het zich hier beter kan beschermen tegen onder meer ongewenste overnames. Angelsaksische aandeelhouders moeten niets hebben van zulke regels.

Unilever probeert het snel oplopende ongenoegen te keren met een haastig ogende pr-campagne. :')

President-commissaris Marijn Dekkers heeft in Britse media gemeld dat het vooral een papieren operatie is. De belangrijkste divisie blijft gewoon in Londen en Britse banen kost het ook niet. Volgens Dekkers is de steun onder aandeelhouders ‘enorm’. Maar inmiddels heeft al bijna 10 procent van de Britse aandeelhouders openlijk laten weten tegen te zullen stemmen. Of dat oploopt tot boven de voor Unilever fatale grens van 25 procent, hangt vooral af van het stemadvies dat twee grote adviesbureaus voor beleggers gaan geven. Die adviezen worden eind deze week of begin volgende week verwacht.

Mocht Unilever erin slagen het verzet onder de 25 procent te houden, dan is het er nog niet. Ook jan met de pet met een paar Unilever aandelen moet de verhuizing van de tweede multinational van het land naar Nederland goedkeuren. Als in de eerste stemming 75 procent of meer van alle aandelen heeft voor gestemd, volgt een tweede ronde. Daarin moet minimaal 50 procent van alle aandeelbezitters nog groen licht geven. De stem van een particuliere belegger met tien aandelen Unilever telt even zwaar als die van een pensioenfonds met tien miljoen aandelen – one man, one vote.

Bij grote professionele beleggers kan de Unilever-top nog een beroep doen op hun redelijkheid, maar de bijna veertigduizend Britse particuliere beleggers overtuigen is een ander verhaal. Die zien te midden van de oplopende Brexit-retoriek dat ‘hun’ Magnum, Dove en – vooral – Marmite ook nog eens naar het Europese vasteland gaan. Alleen op papier, maar het is de vraag of ‘kleine’ beleggers dat onderscheid weten te maken.

Elke stemming moet gehaald worden, anders is de verhuizing van Unilever van de baan. Mocht in Londen de eerste hobbel van 75 procent genomen worden, dan zullen de zenuwen van de Unilever-top – en niet alleen van hen – in die tweede stemprocedure dus hoog oplopen.

GEVOLGEN VOOR DE DIVIDENDBELASTING
Stemmen de Britse aandeelhouders de verhuizing van Unilever weg, dan nadert in Nederland het einde van het plan de dividendbelasting af te schaffen. Die maatregel – die in geen enkel verkiezingsprogramma stond en 1,9 miljard euro per jaar kost – is vooral bedacht om Unilever naar Nederland te halen. Shell wil het ook al vele jaren, maar gaat niet weg uit Nederland als het niet doorgaat, is de inschatting.

Als op 26 oktober in Londen blijkt dat Unilever toch niet naar Nederland komt, valt het belangrijkste motief voor het afschaffen van de dividendbelasting opeens weg. Het kabinet kan dan volharden in de maatregel, maar de verdediging wordt dan nog moeilijker – om niet te zeggen ondoenlijk. Het kabinet kan de gehate maatregel ook per direct intrekken – ‘helaas, mislukt’. Dat is ook niet erg waarschijnlijk. Dat zou nog meer voeding geven aan het verwijt van cliëntelisme. De boze Britse beleggers wijzen er de laatste weken steeds op dat Mark Rutte oud-werknemer is van Unilever. :P _O-

Wat het kabinet wel kan doen: het afschaffen van de dividendbelasting, die in 2020 moet ingaan, uitstellen naar volgend jaar, omdat ze er door de nieuwe omstandigheden nog eens naar willen kijken. Zo zou de meest gehate kabinetsmaatregel uit de recente historie, die zelfs bij doorgaans weldenkende mensen heeft geleid tot cynisme over de politiek, ergens volgend jaar een zachte dood kunnen sterven.

‘Moet je je voorstellen’, zegt een betrokkene over dit scenario. ‘Worden we straks met z’n allen gered door de kleine Britse belegger.’

https://www.volkskrant.nl(...)dbelasting~bec9196c/

Goed bezig Mark :|W :|W :R
pi_182311561
Dat zou nog wel eens de grap van de eeuw kunnen zijn Rutte die zijn oude werkgever wil paaien ten koste van ons en aan de kant gezet wordt door het Britse publiek
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:16:39 #50
862 Arcee
Look closer
pi_182329521
quote:
Unilever blaast verhuizing af

Unilever trekt de verhuizing van het
hoofdkantoor naar Rotterdam in.Het
bedrijf zegt in een persverklaring af
te zien van de volledige verhuizing
naar Rotterdam en twee hoofdkantoren te
houden.
:W afschaffing dividendbelasting. w/
pi_182329547
Unilever lost het probleemdossier 'dividendbelasting' voor Rutte op.

De centjes kunnen nu naar koopkrachtbevordering! *O*

Misschien gaan we er nu allemaal op vooruit. c_/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:24:51 #52
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182329573
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 08:16 schreef Arcee het volgende:
:W afschaffing dividendbelasting. w/
Nu het nee-kamp voldoende steun heeft behaald, staan er nogal wat mensen in hun hemd. De vraag is of Paul Polman, ceo van Unilever, nog geloofwaardig is. _O_ _O_ _O_
Datzelfde geldt voor de concurrentiepositie van het bedrijf en de koers van het aandeel. Voor de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb is het ook een hard gelag.
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-de-baan~ae732a16/

Het voorlopig niet doorgaan van de verhuizing van het Unilever-hoofdkantoor naar Nederland is een streep door de rekening van het kabinet. *O* *O* *O*
De regering wil de dividendbelasting afschaffen om hoofdkantoren van grote bedrijven als Unilever in Nederland te vestigen.
https://www.telegraaf.nl/(...)izing-naar-rotterdam


Rutte en Polman allebei ........



*O* *O* *O* *O* *O* *O*

[ Bericht 17% gewijzigd door ikweethetookniet op 05-10-2018 08:31:37 ]
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:36:35 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182329676
Hehehe
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182329844
Hahaha

Vrees dat de dividendbelasting wel van de baan blijft...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:24:04 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182330173
Kabinet bedolven onder hoon oppositie na besluit Unilever: 'Mega-afgang' :D

Oppositiepartijen bedelven het kabinet onder de hoon nu Unilever zijn plan om van Rotterdam de hoofdzetel te maken heeft afgeblazen. Daarmee vervalt volgens hen het argument om de dividendbelasting af te schaffen, waardoor volgens de regering Nederland aantrekkelijker zou worden als vestigingsland

PVV-leider Geert Wilders spreekt van een ‘mega-afgang’ (PVV), GroenLinks-voorman Jesse Klaver vindt het ‘pijnlijk’ en volgens PvdA’er Lodewijk Asscher is de gang van zaken ‘gênant’. Wilders zegt meteen een debat te hebben gevraagd om minister-president Mark Rutte over het besluit van Unilever aan de tand te voelen. Asscher roept het kabinet op vandaag tijdens de Ministerraad alsnog te besluiten de maatregel van tafel te halen. ,,Nu zijn alle smoezen op", aldus de PvdA-voorman.

Afgelopen woensdag maakte VVD-Kamerlid Aukje de Vries tijdens de Financiële Beschouwingen nog duidelijk dat de keuze van de afschaffing van de dividendbelasting niet alleen afhing van het besluit van Unilever. Zij benadrukte dat de omstreden maatregel ‘breder’ moet worden gezien en behoort tot een ‘mix’ om het Nederlandse vestigingsklimaat beter te maken. ;( ;(

https://www.ad.nl/politie(...)ega-afgang~ab5a5e61/

*O* *O* *O* *O*
pi_182330349
Niet dat de VVD zich daar iets van aam gaat trekken. Die dividendbelasting moet en zal afgeschaft worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:06:03 #57
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182330872
Gnagnagna. Dat de VVD lekker het veld mag ruimen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:24:01 #58
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_182331214
De belastingbetaler is keihard in de kont geneukt door het kabinet en Unilever _O- Ontkennen heeft geen zin meer Rutte. Nu snel een streep door het plan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_182332545
VVD = Vereniging voor dividend.
Check it out
pi_182332768
Ik ben benieuwd wat er morgen op het D66-congres gebeurt.

Ik gok zelf op "Het is in het landsbelang dat de regering niet valt, dus we blijven de VVD steunen" :X
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:01:30 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182332817
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:04:10 #62
408813 crew  trein2000
pi_182332888
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 11:59 schreef Igen het volgende:
Ik ben benieuwd wat er morgen op het D66-congres gebeurt.

Is dat morgen _O-
Kon niet slechter voor de VVD.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:05:14 #63
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182332915
Rutte staat wel met de broek op de knieën dankzij Unilever.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_182332948
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 12:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is dat morgen _O-
Kon niet slechter voor de VVD.
Ja. En er is een motie om de dividendbelasting te "heroverwegen" (met neutraal advies van de partijleiding) en een motie om de dividendbelasting te behouden (ontraden door de partijleiding).

De timing van Unilever is dus iig. in de roos :D

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2018 12:07:58 ]
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:07:35 #65
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182332951
quote:
Volgens Polman komt dat doordat Britse beleggers niet zeker weten of de dividendbelasting in Nederland wordt afgeschaft. De oppositie in de Tweede kamer is fel tegen het plan van premier Rutte.

"Voor een deel van de Britse aandeelhouders is de politieke discussie die in Nederland is ontstaan naar aanleiding van het kabinetsvoornemen om de dividendbelasting in 2020 af te schaffen, een factor geweest bij de afweging om het voorliggende voorstel van de board niet te steunen," zegt de topman.
Terwijl meneer Polman twee maanden geleden nog beweerde dat het helemaal geen invloed had op de beleggers.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:15:09 #66
408813 crew  trein2000
pi_182333086
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 12:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. En er is een motie om de dividendbelasting te "heroverwegen" (met neutraal advies van de partijleiding) en een motie om de dividendbelasting te behouden (ontraden door de partijleiding).

De timing van Unilever is dus iig. in de roos :D
Dat wordt fantastisch :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:24:44 #67
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182333246
Unilever-baas geeft discussie over dividendbelasting de schuld :') :|W :|W :|W

Unilever-topman Paul Polman geeft de discussie over de afschaffing van de dividendbelasting de schuld van het afblazen van het plan om het hoofdkantoor naar Rotterdam te verplaatsen en het bedrijf te versimpelen.

De Britse aandeelhouders waren tot voor kort voor het plan van de Unilever-top, aldus de ceo. De politieke discussie heeft hun mening veranderd, aldus Polman in een verklaring. ,,Voor dit voorstel was brede steun van onze aandeelhouders. De afgelopen weken gaf een deel van de Britse Plc-aandeelhouders echter aan dat zij vonden dat het niet in hun belang was om voor het voorstel te stemmen. Voor een deel van de Britse Plc-aandeelhouders is de politieke discussie die in Nederland is ontstaan naar aanleiding van het kabinetsvoornemen om de dividendbelasting per 1-1-2020 af te schaffen, een factor geweest bij de afweging om het voorliggende voorstel van de Board niet te steunen.’’

https://www.telegraaf.nl/(...)dbelasting-de-schuld

Het ligt gelukkig niet aan die randdebiel van een Polman :r ook niet aan zijn billemaatje Rutte :r maar aan het volk wat zijn vieze plannetje doorhad en in oproer kwam

Wat een lul die Polman :r :r
pi_182333295
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 12:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Unilever-baas geeft discussie over dividendbelasting de schuld :') :|W :|W :|W

Unilever-topman Paul Polman geeft de discussie over de afschaffing van de dividendbelasting de schuld van het afblazen van het plan om het hoofdkantoor naar Rotterdam te verplaatsen en het bedrijf te versimpelen.

De Britse aandeelhouders waren tot voor kort voor het plan van de Unilever-top, aldus de ceo. De politieke discussie heeft hun mening veranderd, aldus Polman in een verklaring. ,,Voor dit voorstel was brede steun van onze aandeelhouders. De afgelopen weken gaf een deel van de Britse Plc-aandeelhouders echter aan dat zij vonden dat het niet in hun belang was om voor het voorstel te stemmen. Voor een deel van de Britse Plc-aandeelhouders is de politieke discussie die in Nederland is ontstaan naar aanleiding van het kabinetsvoornemen om de dividendbelasting per 1-1-2020 af te schaffen, een factor geweest bij de afweging om het voorliggende voorstel van de Board niet te steunen.’’

https://www.telegraaf.nl/(...)dbelasting-de-schuld

Het ligt gelukkig niet aan die randdebiel van een Polman :r ook niet aan zijn billemaatje Rutte :r maar aan het volk wat zijn vieze plannetje doorhad en in oproer kwam

Wat een lul die Polman :r :r
Zij waren natuurlijk een lobbyende partij en wouden dit achter de schermen regelen. Maar hier is absoluut geen steun voor.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:28:18 #69
408813 crew  trein2000
pi_182335402
noorlanderarjan twitterde op vrijdag 05-10-2018 om 14:24:03 De geruchten gonzen op het Binnehof.Persconferentie Rutte straks om 1500 over dividend-belasting. Draait ie afschaffing terug? reageer retweet
15uur persco rutte
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:30:58 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182335446
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:28 schreef trein2000 het volgende:
noorlanderarjan twitterde op vrijdag 05-10-2018 om 14:24:03 De geruchten gonzen op het Binnehof.Persconferentie Rutte straks om 1500 over dividend-belasting. Draait ie afschaffing terug? reageer retweet
15uur persco rutte
Double ou quitte?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:32:07 #71
408813 crew  trein2000
pi_182335464
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Double ou quitte?
Gezien het D66 congres van morgen kan hij haast niet double-en...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:33:51 #72
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182335480
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 12:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Unilever-baas geeft discussie over dividendbelasting de schuld :') :|W :|W :|W

Unilever-topman Paul Polman geeft de discussie over de afschaffing van de dividendbelasting de schuld van het afblazen van het plan om het hoofdkantoor naar Rotterdam te verplaatsen en het bedrijf te versimpelen.

De Britse aandeelhouders waren tot voor kort voor het plan van de Unilever-top, aldus de ceo. De politieke discussie heeft hun mening veranderd, aldus Polman in een verklaring. ,,Voor dit voorstel was brede steun van onze aandeelhouders. De afgelopen weken gaf een deel van de Britse Plc-aandeelhouders echter aan dat zij vonden dat het niet in hun belang was om voor het voorstel te stemmen. Voor een deel van de Britse Plc-aandeelhouders is de politieke discussie die in Nederland is ontstaan naar aanleiding van het kabinetsvoornemen om de dividendbelasting per 1-1-2020 af te schaffen, een factor geweest bij de afweging om het voorliggende voorstel van de Board niet te steunen.’’

https://www.telegraaf.nl/(...)dbelasting-de-schuld

Het ligt gelukkig niet aan die randdebiel van een Polman :r ook niet aan zijn billemaatje Rutte :r maar aan het volk wat zijn vieze plannetje doorhad en in oproer kwam

Wat een lul die Polman :r :r
Het is uiteindelijk toch altijd de schuld van de burger. Altijd. Dat zag je ook met de referenda. De burger was te dom, de burger overzag de consequenties niet, de burger gebruikte het om het kabinet te straffen, de burger... En hier waren er ook genoeg idioten de meeklapten met de elite. Goedzo Ollongren, weg met de directe democratie.

En nu is daar het dossier dividendbelasting en surprise surprise, het komt weer door die onruststokende burger dat alle mooie plannetjes in de soep lopen. Verdomme!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:36:36 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182335518
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gezien het D66 congres van morgen kan hij haast niet double-en...
Bij de D66 is de dividendbelasting nog één van hun minste zorgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182335549
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bij de D66 is de dividendbelasting nog één van hun minste zorgen.
De dividendbelasting alleen niet nee, maar die past natuurlijk wel heel goed in het beeld dat D66 onvoldoende zichtbaar is in het kabinet. Ze moeten een flinke berg beleid slikken of verdedigen waar ze eigenlijk niet echt achter staan maar ze krijgen er vooralsnog maar bijzonder weinig voor terug.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:07:13 #75
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_182335984
Oh, we gaan het "wegen".

En doorrrrrr
Order! Ordeeeeeeeeer!
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:10:21 #76
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182336024
quote:
Dit!

Als je een winkel binnenstapt in Nederland denk je dat ze aan concurentie doen. Het maakt allemaal geen fuck uit.
pi_182336054
Rutte gaat het heroverwegen *O*
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:14:45 #78
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182336102
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De dividendbelasting alleen niet nee, maar die past natuurlijk wel heel goed in het beeld dat D66 onvoldoende zichtbaar is in het kabinet. Ze moeten een flinke berg beleid slikken of verdedigen waar ze eigenlijk niet echt achter staan maar ze krijgen er vooralsnog maar bijzonder weinig voor terug.
Ja, ze moeten eigenlijk van zich af gaan bijten, maar daar is het nu al te laat voor.. ze staan laag in de peilingen, dus het kabinet riskeren is... riskant. En hun lijsttrekker is kort geleden ook zwaar beschadigd, met dat abortus-verhaal. Nieuwe verkiezingen zouden desastreus uitpakken, maar blijven zitten en aan de frikandel van Rutte blijven zuigen leidt op termijn tot nog zwaarder gezichtsverlies.

Het zijn geen fijne tijden voor D66.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:15:28 #79
408813 crew  trein2000
pi_182336122
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:11 schreef StephanL het volgende:
Rutte gaat het heroverwegen *O*
Is politiek jargon voor in de prullenbak flikkeren...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182336148
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:11 schreef StephanL het volgende:
Rutte gaat het heroverwegen *O*
Het gedraaikont voor de bühne en bullshitverhaaltje voor het uiteindelijk terugkrabbelen mogen op zich wel achterwege blijven.
pi_182336197
Goed, we hebben 2+ miljard extra te besteden. Ik zeg 117 euro verdelen over het volk :)
pi_182336232
We doen dit niet voor één bedrijf, maar aangezien één bedrijf nu wat doet gaan we het 'heroverwegen' (lees: niet uitvoeren). Typisch Rutte.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:22:55 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182336286
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:20 schreef MrBadGuy het volgende:
We doen dit niet voor één bedrijf, maar aangezien één bedrijf nu wat doet gaan we het 'heroverwegen' (lees: niet uitvoeren). Typisch Rutte.
Liar, liar.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:35:05 #84
249559 crew  Lavenderr
pi_182336507
quote:
18s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Liar, liar.
Stond zijn broek maar in brand :')
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:36:07 #85
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182336521
Dit gaat er dus uiteindelijk na veel management of gezichtsverlies toch niet doorheen komen of afgezwakt worden. Van de vrindjes van de Unilever hoeft het toch niet. Eind goed al goed, en wat een goodwill zullen we dan hebben voor alle ellende die we wel te verduren krijgen de komende jaren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182336589
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:20 schreef MrBadGuy het volgende:
We doen dit niet voor één bedrijf, maar aangezien één bedrijf nu wat doet gaan we het 'heroverwegen' (lees: niet uitvoeren). Typisch Rutte.
Ze krijgen van Unilever toch gewoon munitie om het ongelijk van de oppositie te bewijzen? Als ik de coalitie was zou ik nu gewoon heroverwegen, en de oppositie om de oren slaan met dergelijke quotes.


[/quote] Volgens Polman komt dat deels doordat Britse beleggers niet zeker weten of de dividendbelasting in Nederland wordt afgeschaft. De oppositie in de Tweede kamer is fel tegen het plan van premier Rutte.

"Voor een deel van de Britse aandeelhouders is de politieke discussie die in Nederland is ontstaan naar aanleiding van het kabinetsvoornemen om de dividendbelasting in 2020 af te schaffen, een factor geweest bij de afweging om het voorliggende voorstel van de board niet te steunen," zegt de topman.
[quote]

Dit valt in ieder geval beter te verdedigen dan al het falen van de andere VVD politici de afgelopen jaren.

Dit is meer gewoon een zwakke ruggengraat van D66 en CU. Die hadden toen gewoon nee moeten zeggen. Ik weet zeker dat Rutte met alleen de CDA dit gewoon verdedigd had. Je kan het zo spinnen dat door het politieke gekonkel over de "uitstekende maatregel van Rutte" van de oppositie Unilever nu weggejaagd is.
pi_182336772
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:20 schreef MrBadGuy het volgende:
We doen dit niet voor één bedrijf, maar aangezien één bedrijf nu wat doet gaan we het 'heroverwegen' (lees: niet uitvoeren). Typisch Rutte.
Er waren geen overtuigende rapporten dat de afschaffing zou helpen, maar Rutte voelde "in elke vezel" dat zijn idee juist was en het besluit van Unilever had dat moeten onderstrepen.

Nu heb je én geen overtuigende rapporten én de beslissing van Unilever zet een streep door het "gevoel" van Rutte.
pi_182336792
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Er waren geen overtuigende rapporten dat de afschaffing zou helpen, maar Rutte voelde "in elke vezel" dat zijn idee juist was en het besluit van Unilever had dat moeten onderstrepen.

Nu heb je én geen overtuigende rapporten én de beslissing van Unilever zet een streep door het "gevoel" van Rutte.
Unilever bevestigd juist wat rutte altijd heeft gezegd, als we de dividendbelasting afschaffen komt unilever naar rotterdam....
speak only if it improves the silence.
pi_182336819
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:56 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Unilever bevestigd juist wat rutte altijd heeft gezegd, als we de dividendbelasting afschaffen komt unilever naar rotterdam....
En dat dit plan dus alleen er is voor Unilever en niet voor het brede bedrijfsleven, wat Rutte nog steeds ontkend.
pi_182336830
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:56 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Unilever bevestigd juist wat rutte altijd heeft gezegd, als we de dividendbelasting afschaffen komt unilever naar rotterdam....
Dan had Unilever wel afgewacht of het plan door de Kamer zou komen en de boel niet vóór de stemming - die best "positief" had kunnen uitpakken - al afgeblazen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2018 15:59:14 ]
pi_182336850
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:58 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En dat dit plan dus alleen er is voor Unilever en niet voor het brede bedrijfsleven, wat Rutte nog steeds ontkend.
Shell, relx en er zijn nog wel meer britse bedrijven die naar europa willen maar tegelijk last hebben van hun britse aandeelhouder. Ik heb het in een ander topic ook al aangestipt, de kans is aanwezig dat ook vodafone weg gaat uit london, dan komen ze automatisch in de problemen met hun aandeelhouders.
speak only if it improves the silence.
pi_182336867
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan had Unilever wel afgewacht of het plan door de Kamer zou komen en de boel niet vóór de stemming - die best "positief" had kunnen uitpakken - al afgeblazen.
Unilever heeft het plan afgeblazen omdat de britse aandeelhouders, die nodig zijn voor de bijzondere meerderheid, geen vertrouwen hebben in onze politiek.

Het is een eerst zien dan geloven geworden.
speak only if it improves the silence.
pi_182336905
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan had Unilever wel afgewacht of het plan door de Kamer zou komen en de boel niet vóór de stemming - die best "positief" had kunnen uitpakken - al afgeblazen.
Nogmaals:

Volgens Polman komt dat deels doordat Britse beleggers niet zeker weten of de dividendbelasting in Nederland wordt afgeschaft. De oppositie in de Tweede kamer is fel tegen het plan van premier Rutte.

"Voor een deel van de Britse aandeelhouders is de politieke discussie die in Nederland is ontstaan naar aanleiding van het kabinetsvoornemen om de dividendbelasting in 2020 af te schaffen, een factor geweest bij de afweging om het voorliggende voorstel van de board niet te steunen," zegt de topman.


Ik kan me zo voorstellen dat je toch graag zekerheid hierover hebt op de lange termijn als bedrijf.
CU en D66 laten VVD hard vallen, als ze na heroverwegen de stekker eruit trekken. Helemaal omdat de VVD al zoveel zwakke politici heeft moeten laten vallen. Geen goede basis voor de overige 3 jaar in ieder geval.
pi_182336923
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:05 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Nogmaals:

Volgens Polman komt dat deels doordat Britse beleggers niet zeker weten of de dividendbelasting in Nederland wordt afgeschaft. De oppositie in de Tweede kamer is fel tegen het plan van premier Rutte.

"Voor een deel van de Britse aandeelhouders is de politieke discussie die in Nederland is ontstaan naar aanleiding van het kabinetsvoornemen om de dividendbelasting in 2020 af te schaffen, een factor geweest bij de afweging om het voorliggende voorstel van de board niet te steunen," zegt de topman.


Ik kan me zo voorstellen dat je toch graag zekerheid hierover hebt op de lange termijn als bedrijf.
CU en D66 laten VVD hard vallen, als ze na heroverwegen de stekker eruit trekken. Helemaal omdat de VVD al zoveel zwakke politici heeft moeten laten vallen. Geen goede basis voor de overige 3 jaar in ieder geval.
Eerst zien dan geloven.
speak only if it improves the silence.
pi_182336925
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:02 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Unilever heeft het plan afgeblazen omdat de britse aandeelhouders, die nodig zijn voor de bijzondere meerderheid, geen vertrouwen hebben in onze politiek.

Het is een eerst zien dan geloven geworden.
Dat is de spin die die ene vent eraan geeft. Omdat die waarschijnlijk zelf tot z'n kin in de lobby voor afschaffing van de dividendbelasting zit.

Als je het zo leest waren de argumenten van de Britten heel andere, voornamelijk dat Unilever niet uit de FTSE-index mocht vallen.
pi_182336933
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Eerst zien dan geloven.
Ze hebben het "zien" niet afgewacht, dus dit is onzin.
pi_182336947
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze hebben het "zien" niet afgewacht, dus dit is onzin.
Juist wel, unilever heeft de verhuisplannen bewust niet laten wegstemmen, het staat even op pauze.
speak only if it improves the silence.
pi_182337073
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:02 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Unilever heeft het plan afgeblazen omdat de britse aandeelhouders, die nodig zijn voor de bijzondere meerderheid, geen vertrouwen hebben in onze politiek.

Het is een eerst zien dan geloven geworden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:08 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Juist wel, unilever heeft de verhuisplannen bewust niet laten wegstemmen, het staat even op pauze.
Welke is het nou?

(Ik weet het antwoord al hoor. De verhuisplannen staan inderdaad op pauze. Wat dus dat hele 'afgeblazen' gedoe een flinke zweem van stemmingsmakerij geeft. Maar he, dat volledige verhaal valt wat moeilijker te spinnen als 'het is de schuld van de critici')

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 05-10-2018 16:23:12 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_182337217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:17 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Welke is het nou?

(Ik weet het antwoord al hoor. De verhuisplannen staan inderdaad op pauze. Wat dus dat hele 'afgeblazen' gedoe een flinke zweem van stemmingsmakerij geeft. Maar he, dat volledige verhaal valt wat moeilijker te spinnen als 'het is de schuld van de critici')
Het is voorlopig afgeblazen maar formeel niet weggestemt.
speak only if it improves the silence.
pi_182337407
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is de spin die die ene vent eraan geeft. Omdat die waarschijnlijk zelf tot z'n kin in de lobby voor afschaffing van de dividendbelasting zit.

Als je het zo leest waren de argumenten van de Britten heel andere, voornamelijk dat Unilever niet uit de FTSE-index mocht vallen.
Onder andere, een ander iets waar zij mee zaten was dat Nederland een veel sterkere bescherming tegen ongewenste overnames biedt. Wat leuk is voor de top van een bedrijf, maar iets minder voor de aandeelhouders (het heeft een drukkend effect op de waarde). Voor sommigen gaf zelfs het 'verlies' van het Britse icoon Vegimite de doorslag :D.
pi_182337495
Afschaffing dividendbelasting is niet alleen voor verhuizing Unilever : Zegt het kabinet.
Unilever stelt verhuizing uit.
Afschaffing dividendbelasting wordt heroverwogen : Zegt het kabinet.
Dus toch voor Unilever.

[ Bericht 68% gewijzigd door hjansen82 op 05-10-2018 16:46:09 ]
Check it out
pi_182338138
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:40 schreef hjansen82 het volgende:
Afschaffing dividendbelasting is niet alleen voor verhuizing Unilever : Zegt het kabinet.
Unilever stelt verhuizing uit.
Afschaffing dividendbelasting wordt heroverwogen : Zegt het kabinet.
Dus toch voor Unilever.
Jij zou nog kunnen stellen dat er plus- en minpunten zijn en dat er met Unilever erbij meer plus-, dan minpunten waren, maar dat na het besluit van Unilever de balans net anders uitvalt. Als vind ik het een ongeloofwaardig verhaal, maar dat zou ik maar verkondige als ik politicus was.

Maar wat zul jij je als bijvoorbeeld nummer 16 van het CDA een lulletje rozenwater voelen. De enige dag wordt jou verteld dat jij voor afschaffing van de dividendbelasting bent. Het volgende moment hebben jouw bazen weer besloten dat jij tegen bent.
pi_182338188
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:40 schreef hjansen82 het volgende:
Afschaffing dividendbelasting is niet alleen voor verhuizing Unilever : Zegt het kabinet.
Unilever stelt verhuizing uit.
Afschaffing dividendbelasting wordt heroverwogen : Zegt het kabinet.
Dus toch voor Unilever.
Pssst morgen heeft d66 een congres......
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:37:48 #104
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_182339311
Rutte is zn geloofwaardigheid voor de zoveelste keer kwijt. Als hij dit er nu alsnog weer door weet te drukken dan is het gewoon weer het bewijs dat de oppositie in NL een wassen neus is en nog geen deuk in been pak boter kan slaan. Allemaal mooie praatjes, 0 daadkracht.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:44:36 #105
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182339391
Gerrit Zalm de grote man achter de schermen is verdacht stil :r
Raar want het Is toch zo een kanjer _O-
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:52:06 #106
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182340376
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 18:37 schreef VeX- het volgende:
Rutte is zn geloofwaardigheid voor de zoveelste keer kwijt. Als hij dit er nu alsnog weer door weet te drukken dan is het gewoon weer het bewijs dat de oppositie in NL een wassen neus is en nog geen deuk in been pak boter kan slaan. Allemaal mooie praatjes, 0 daadkracht.
Weet bijna 100% zeker dat Rutte hier gewoon doorheen komt. Dividendbelasting is ook nog eens iets wat de meeste Nederlanders weinig boeit denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182340411
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Weet bijna 100% zeker dat Rutte hier gewoon doorheen komt. Dividendbelasting is ook nog eens iets wat de meeste Nederlanders weinig boeit denk ik.
Nah, dit is dan toch wel een item dat is doorgedrongen tot bijna de gehele bevolking hoor, omdat het eerst 1,6 miljard en daarna zelfs 2 miljard per jaar kost.
I´m back.
pi_182340471
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 18:37 schreef VeX- het volgende:
Rutte is zn geloofwaardigheid voor de zoveelste keer kwijt. Als hij dit er nu alsnog weer door weet te drukken dan is het gewoon weer het bewijs dat de oppositie in NL een wassen neus is en nog geen deuk in been pak boter kan slaan. Allemaal mooie praatjes, 0 daadkracht.
Sws al, maar nu is het dus zo dat de aandeelhouders van Unilever aangeven niet te willen verhuizen, zomaar ineens de reden waarom Rutte dit wil "heroverwegen", niet de oceaan van kritiek door mensen met verstand van zaken daarvoor, welnee, alleen de aandeelhouders van Unilever veroorzaken een heroverweging, bij Rutte.
Dus de aandeelhouders die zijn de baas.
I´m back.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:05:08 #109
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182340626
Gert Jan Seegers vanavond bij Pauw :D
Dat wordt gezellig :+ _O-
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:11:16 #110
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_182340739
Dit is wel eindelijk sinds.. tsja Rutte premier is een goede reden om hem eruit te schoppen.

Maak er gebruik van oppositie.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:11:29 #111
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_182340745
Wat een afgang zeg :')
pi_182340780
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gert Jan Seegers vanavond bij Pauw :D
Dat wordt gezellig :+ _O-
De gebeden zijn verhoord. :').
I´m back.
pi_182340815
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:11 schreef KingRoland het volgende:
Dit is wel eindelijk sinds.. tsja Rutte premier is een goede reden om hem eruit te schoppen.

Maak er gebruik van oppositie.
Gaat niet gebeuren helaas.
Ben wel benieuwd hoe het verpakt wordt, wrs gaat de vennootschapsbelasting omlaag en gaan ze versneld aflossen op de staatsschuld en dit verkopen als goed voor de generaties die na ons komen oid.
I´m back.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:16:12 #114
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182340846
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:11 schreef KingRoland het volgende:
Dit is wel eindelijk sinds.. tsja Rutte premier is een goede reden om hem eruit te schoppen.....
Vergeet niet deze andere debielen als je toch met de grote schoonmaak bezig bent

Gerrit Zalm
Polman
Ralph Hamers
Van der Veer

Begin daar eens mee :7
pi_182341393
Die Rutte moet nu toch z'n biezen pakken? Wat een kansloze rukker zeg.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:18:23 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182342167
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:16 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Vergeet niet deze andere debielen als je toch met de grote schoonmaak bezig bent

Gerrit Zalm
Polman
Ralph Hamers
Van der Veer

Begin daar eens mee :7
Het zijn overlevers.... die ga je niet zomaar wegwerken. Er is altijd wel weer één of andere zot die ze vanwege een gunst weer ergens op of aan het paard zet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  FOK!fotograaf vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:22:05 #117
842 Zorro
Z
pi_182342244
Hoe krijg je het verzonnen als oppositie.

Eerst stennis maken over de afschaffing dividendbelasting
Dan zegt een partij, Uniliever dus, ja kom, wij komen niet want teveel onduidelijkheid.
En dan durven beweren ZIE JE WEL DAT DIE AFSCHAFFING NIET WERKT!

Echt :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_182342460
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:22 schreef Zorro het volgende:
Hoe krijg je het verzonnen als oppositie.

Eerst stennis maken over de afschaffing dividendbelasting
Dan zegt een partij, Uniliever dus, ja kom, wij komen niet want teveel onduidelijkheid.
En dan durven beweren ZIE JE WEL DAT DIE AFSCHAFFING NIET WERKT!

Echt :')
Er is 0 onderbouwing geweest voor afschaffing.
Er zijn maar 2 partijen voor, heel gek genoeg 2 partijen die er alleen maar zijn voor de werkgever.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:33:58 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182342506
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 17:13 schreef maan_man het volgende:
Maar wat zul jij je als bijvoorbeeld nummer 16 van het CDA een lulletje rozenwater voelen. De enige dag wordt jou verteld dat jij voor afschaffing van de dividendbelasting bent. Het volgende moment hebben jouw bazen weer besloten dat jij tegen bent.
Heel scherp, goed moment voor de gekozen volksvertegenwoordigers om zich 's achter de oren te krabben. Volgen ze de zwalkende leider of staan ze voor wie en wat ze horen te vertegenwoordigen. Controleren zij onafhankelijk en zelfstandig het gevoerde beleid of houden ze een iPhone XR stoeltje warm.....

Alvast wat popcorn ingeslagen om te zien hoe al die zg. voorstemmers gaan wegdraaien. Wel alvast nieuws voor ze, u is gezien.
quote:
Bron: 2eKamer 25apr18
Namens de regering waren premier Rutte en minister Wiebes (Economische Zaken en Klimaat) aanwezig bij het debat. Een groot deel van de oppositie steunde een motie van afkeuring van GroenLinks-fractievoorzitter Klaver vanwege de handelswijze van de premier in de kwestie. Maar in een hoofdelijke stemming werd de motie verworpen: 67 Kamerleden stemden voor, terwijl 76 Kamerleden tegen stemden.
O ja... er was ook nog iets wat de Koning moest uitkramen... ben het FF kwijt.....

Zijlijnpissers zullen zeggen, het is goed wat Rutte doet, het getuigt van opmerkelijk inzicht: Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald... toch ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  FOK!fotograaf vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:46:57 #120
842 Zorro
Z
pi_182342783
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:32 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Er is 0 onderbouwing geweest voor afschaffing.
Er zijn maar 2 partijen voor, heel gek genoeg 2 partijen die er alleen maar zijn voor de werkgever.
Jawel, maar daar gaat het me niet om. Je zorg eerst met je gedrag dat het niet lukt en dan zeg je : Zie je wel dat het niet werkt!

Dat slaat natuurlijk nergens op.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_182342902
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:46 schreef Zorro het volgende:

[..]

Jawel, maar daar gaat het me niet om. Je zorg eerst met je gedrag dat het niet lukt en dan zeg je : Zie je wel dat het niet werkt!

Dat slaat natuurlijk nergens op.
Wat voor onderbouwing ?
  FOK!fotograaf vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:59:17 #122
842 Zorro
Z
pi_182343065
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:52 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wat voor onderbouwing ?
?
Voor de duidelijkheid, het zal mij rotten of die dividendbelasting wordt afgeschaft of niet.
Maar dat is om grote bedrijven te lokken. Die komt er, Unilever. Dan, door het dwarsliggen trekt die zich terug en dan zeggen ze: Zie je wel dat er niemand wordt overgehaald te komen door die afschaffing?

Duidelijker kan ik het niet maken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_182343096
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:59 schreef Zorro het volgende:

[..]

?
Voor de duidelijkheid, het zal mij rotten of die dividendbelasting wordt afgeschaft of niet.
Maar dat is om grote bedrijven te lokken. Die komt er, Unilever. Dan, door het dwarsliggen trekt die zich terug en dan zeggen ze: Zie je wel dat er niemand wordt overgehaald te komen door die afschaffing?

Duidelijker kan ik het niet maken.
Ze betalen allen bij elkaar echt niet meer dan 2 miljard belasting.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:01:50 #124
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182343124
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:41 schreef Stefanovich het volgende:
Die Rutte moet nu toch z'n biezen pakken? Wat een kansloze rukker zeg.
Dit is dus Ruttes reddingsboei.
Hij heeft een excuus gevonden onder de afschaffing uit te komen. Dit komt Rutte heeeeel erg goed uit.
pi_182343563
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gert Jan Seegers vanavond bij Pauw :D
Dat wordt gezellig :+ _O-
Soms moet je een meloen doorslikken. En dat had waarschijnlijk helemaal niet gehoeven.
Check it out
pi_182343612
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:01 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dit is dus Ruttes reddingsboei.
Hij heeft een excuus gevonden onder de afschaffing uit te komen. Dit komt Rutte heeeeel erg goed uit.
Misschien is het wel een een tweetje geweest tussen Rutte en Unilever. Om er onderuit te komen.
Check it out
pi_182343665
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:21 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Misschien is het wel een een tweetje geweest tussen Rutte en Unilever. Om er onderuit te komen.
Taak van de oppositie om goed fel tegen te gaan.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:34:46 #128
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182343868
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:21 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Misschien is het wel een een tweetje geweest tussen Rutte en Unilever. Om er onderuit te komen.
Tja, ik had niet gedacht dat voor Rutte zo'n reddingsboei nog zou komen.
Ik wist zeker dat het over en uit was voor hem.
pi_182344762
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:32 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Er is 0 onderbouwing geweest voor afschaffing.
Te kort door de bocht. Het is wel degelijk een overweging voor bedrijven. Bovendien wordt nu gedaan alsof de dividendbelasting alleen was voor Shell, Unilever, Philips en Akzonobel maar voor het MKB was het echt wel een boost. De kleine bedrijven durven dan meer investeringen te doen, ook in personeel.

quote:
Er zijn maar 2 partijen voor, heel gek genoeg 2 partijen die er alleen maar zijn voor de werkgever.
Een werkgever heeft veel minder sociale regelingen (pensioenopbouw etc.) dan een werknemer. Dit moeten ze vaak zelf regelen en dat konden ze dus met dividend, als ze die al hadden, want als bedrijven net quitte spelen vangen ze dus niets. Verder krijgen werkgevers vanuit hun bedrijf gewoon salaris waar ze net als iedereen al belasting over betalen.

Dividendbelasting is gewoon een van de vele belastingen die afgeschaft moet worden. Ons systeem zou drie belastingvormen moeten kennen: inkomstenbelasting (Alleen uit werk. Erfenissen, schenkingen en dividend zou mijn inziens belastingvrij moeten worden), omzetbelasting en vermogensbelasting (een hele vervelende maar wel belangrijk als je genoeg geld in de economie wilt houden, geld moet immers rollen).
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:47:10 #130
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_182345301
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 23:17 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Te kort door de bocht. Het is wel degelijk een overweging voor bedrijven. Bovendien wordt nu gedaan alsof de dividendbelasting alleen was voor Shell, Unilever, Philips en Akzonobel maar voor het MKB was het echt wel een boost. De kleine bedrijven durven dan meer investeringen te doen, ook in personeel.
Leg uit? Voor het MKB is de dividendbelasting gewoon een voorheffing, deze kunnen ze terugvragen c.q. verrekenen in de IB of Vpb-aangifte.

quote:
Dividendbelasting is gewoon een van de vele belastingen die afgeschaft moet worden. Ons systeem zou drie belastingvormen moeten kennen: inkomstenbelasting (Alleen uit werk. Erfenissen, schenkingen en dividend zou mijn inziens belastingvrij moeten worden), omzetbelasting en vermogensbelasting (een hele vervelende maar wel belangrijk als je genoeg geld in de economie wilt houden, geld moet immers rollen).
Dat is dividendbelasting ook. Deze functioneert nu als voorheffing op de Inkomstenbelasting en kan als zodanig ook in de Nederlandse IB-aangifte worden verrekend. Voor buitenlanders kan dit niet, maar die kunnen in hun eigen (buitenlandse) belastingaangifte de Nederlandse dividendbelasting als voorheffing verrekenen. Wat ook logisch is, de NL economie heeft die buitenlandse aandeelhouders immers in staat gesteld het inkomen te verkrijgen. Logisch dat NL daar een beetje belasting op heft.
pi_182345339
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 18:37 schreef VeX- het volgende:
Rutte is zn geloofwaardigheid voor de zoveelste keer kwijt. Als hij dit er nu alsnog weer door weet te drukken dan is het gewoon weer het bewijs dat de oppositie in NL een wassen neus is en nog geen deuk in been pak boter kan slaan. Allemaal mooie praatjes, 0 daadkracht.
Eerder dat de coalitieleden stuk voor stuk slaven van hun partijleiding zijn. Er hoeft maar één 'tegen afschaffing' Kamerlid uit de coalitie zijn/haar taak als volksvertegenwoordiger boven de 'partijtrouw' te zetten. En in dat opzicht is het toch raar wanneer er bij een aardig grote kritiek vanuit de partijleden en stemmers van zelfs de coalitiepartijen, geen enkel bij die partijen horend Kamerlid zich geroepen voelt om dat deel van de achterban te vertegenwoordigen, maar liever slaafs volgt wat de baas wil.

Al bewegen die 74 hemel en aarde, zolang de andere 76 hun poot stijf houden is het gewoon gedaan. In deze situatie (ons huidige politieke stelsel en landschap) wijt ik dan niet zozeer aan een gebrek aan daadkracht bij oppositie, maar eerder aan een gebrek aan ruggengraat bij de coalitie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182345376
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

Heel scherp, goed moment voor de gekozen volksvertegenwoordigers om zich 's achter de oren te krabben. Volgen ze de zwalkende leider of staan ze voor wie en wat ze horen te vertegenwoordigen. Controleren zij onafhankelijk en zelfstandig het gevoerde beleid of houden ze een iPhone XR stoeltje warm.....
Precies dit.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 00:02:36 #133
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_182345635
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 23:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Eerder dat de coalitieleden stuk voor stuk slaven van hun partijleiding zijn. Er hoeft maar één 'tegen afschaffing' Kamerlid uit de coalitie zijn/haar taak als volksvertegenwoordiger boven de 'partijtrouw' te zetten. En in dat opzicht is het toch raar wanneer er bij een aardig grote kritiek vanuit de partijleden en stemmers van zelfs de coalitiepartijen, geen enkel bij die partijen horend Kamerlid zich geroepen voelt om dat deel van de achterban te vertegenwoordigen, maar liever slaafs volgt wat de baas wil.

Al bewegen die 74 hemel en aarde, zolang de andere 76 hun poot stijf houden is het gewoon gedaan. In deze situatie (ons huidige politieke stelsel en landschap) wijt ik dan niet zozeer aan een gebrek aan daadkracht bij oppositie, maar eerder aan een gebrek aan ruggengraat bij de coalitie.
Precies hiervoor hadden referenda een tegengewicht kunnen zijn geweest.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:28:29 #134
165633 eriksd
The grand facade...
pi_182348171
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 23:47 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Leg uit? Voor het MKB is de dividendbelasting gewoon een voorheffing, deze kunnen ze terugvragen c.q. verrekenen in de IB of Vpb-aangifte.

[..]
. Voor buitenlanders kan dit niet, maar die kunnen in hun eigen (buitenlandse) belastingaangifte de Nederlandse dividendbelasting als voorheffing verrekenen.
Niet altijd

quote:
Wat ook logisch is, de NL economie heeft die buitenlandse aandeelhouders immers in staat gesteld het inkomen te verkrijgen. Logisch dat NL daar een beetje belasting op heft.
Gaat bij de ondernemingen die lobbyden voor afschaffing juist grotendeels om buitenlandse winsten waar NL niets mee te maken heeft.

Maargoed, ben blij dat de afschaffing van tafel gaat.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:52:53 #135
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_182348385
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:01 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dit is dus Ruttes reddingsboei.
Hij heeft een excuus gevonden onder de afschaffing uit te komen. Dit komt Rutte heeeeel erg goed uit.
Is dat wel zo? Dit maakt toch alleen maar duidelijk dat niet de burger maar grote bedrijven het voor het zeggen hebben in Nederland. Rutte is een loopjongen van Unilever.
pi_182348569
Benieuwd hoe veel er uiteindelijk van die 2 miljard overblijft straks.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182348606
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 08:52 schreef Heufd het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Dit maakt toch alleen maar duidelijk dat niet de burger maar grote bedrijven het voor het zeggen hebben in Nederland. Rutte is een loopjongen van Unilever.
Bij grote bedrijven verdien je als werknemer meer geld met hetzelfde beroep.
pi_182348870
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 23:17 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Te kort door de bocht. Het is wel degelijk een overweging voor bedrijven. Bovendien wordt nu gedaan alsof de dividendbelasting alleen was voor Shell, Unilever, Philips en Akzonobel maar voor het MKB was het echt wel een boost. De kleine bedrijven durven dan meer investeringen te doen, ook in personeel.

[..]

Een werkgever heeft veel minder sociale regelingen (pensioenopbouw etc.) dan een werknemer. Dit moeten ze vaak zelf regelen en dat konden ze dus met dividend, als ze die al hadden, want als bedrijven net quitte spelen vangen ze dus niets. Verder krijgen werkgevers vanuit hun bedrijf gewoon salaris waar ze net als iedereen al belasting over betalen.

Dividendbelasting is gewoon een van de vele belastingen die afgeschaft moet worden. Ons systeem zou drie belastingvormen moeten kennen: inkomstenbelasting (Alleen uit werk. Erfenissen, schenkingen en dividend zou mijn inziens belastingvrij moeten worden), omzetbelasting en vermogensbelasting (een hele vervelende maar wel belangrijk als je genoeg geld in de economie wilt houden, geld moet immers rollen).
Voor de MKB is het geen boost omdat ze geen aandelen hebben, je moet aandelen hebben anders heb je er niets aan.
Kleine bedrijven die winst hebben kunnen sowieso in hun bedrijf en personeel investeren gaat hierdoor echt niet minder op worden.
Dat hoort ook elk mens is verplicht om belasting te betalen een werkgever ook + zijn bedrijf maar dat moet iedere werkgever.
We hebben hier al zat bedrijven ook internationaal, laten die wat meer voor hun land doen in plaats van ergens anders geld verdienen. We geven ze een hoop laat ze ons dan eerst ook wat geven.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:42:36 #139
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182357015
Gezichtsverlies voor VNO-NCW

Werkgeversorganisatie VNO-NCW en haar voorzitter Hans de Boer hebben fors gezichtsverlies geleden door in de lobby zo hard in te zetten op afschaffing van de dividendbelasting, terwijl er buiten Shell, Unilever en AkzoNobel nauwelijks steun voor is bij ondernemers.

„Wij hebben altijd al gezegd dat VNO-NCW niet zo hard op de trom moest roffelen om de afschaffing van de dividendbelasting”, zegt Rients Abma, directeur van Eumedion, de belangenclub van institutionele beleggers als pensioenfondsen. „De dividendbelasting is nauwelijks een belemmering voor het vestigingsklimaat. Dat zijn wel de enorme beschermingsconstructies.”

VNO-NCW en MKB-Nederland staan nog altijd lijnrecht tegenover elkaar als het gaat over de afschaffing van de dividendbelasting. Met het heroverwegen van de maatregel, heeft het midden- en kleinbedrijf, goed voor ruim 60% van de banen, het voorlopig gewonnen van het grootkapitaal van VNO-NCW.

Vechthuwelijk
Hoewel VNO-NCW en MKB-Nederland onder één dak huizen, duidt alles op een vechthuwelijk met als bizarre werkelijkheid dat beide organisaties hetzelfde woordvoerdersteam delen dat al naar gelang de pet die zij op heeft compleet verschillende boodschappen uitdraagt.

Zo blijft VNO een felle voorstander van de afschaffing van de dividendbelasting. „We hebben continu betoogd dat het een verstandige maatregel is. We gaan in gesprek met het kabinet over de nieuwe weging die gaat plaatsvinden”, aldus een woordvoerder. „Voor ons is het essentieel dat onderaan de streep het vestigingsklimaat verbetert.”

’Trots’
Voorzitter Hans de Boer maakte zich meerdere malen hard voor de afschaffing van de dividendtaks en zei zelfs trots te zijn op de lobby ervan. De heroverweging moet dan ook hard zijn aangekomen bij de multinationals.

De verhoudingen in De Malietoren staan daarmee nog altijd op scherp. Voorzitter Jacco Vonhof van MKB-Nederland leverde bij zijn aanstelling flinke kritiek op de afschaffing van de dividendtaks. Een woordvoerder van MKB-Nederland laat weten dat het standpunt van Vonhof over de dividendbelasting ongewijzigd is. „Het is nu afwachten wat er gebeurt. Ondertussen onderhandelen we door met het kabinet over verbeteringen voor het mkb.”

https://www.telegraaf.nl/(...)verlies-voor-vno-ncw

Lekker bezig weer :') _O-
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:44:55 #140
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182357052
Polman luisterde op het laatst niet meer

Paul Polman bleef net even te lang zitten als ceo van Unilever. Zou hij net na de succesvol afgeslagen aanval van Kraft Heinz het Brits-Nederlandse voedingsmiddelenconcern hebben verlaten, dan zou hij op een schild zijn gehesen en als een golden boy zijn vertrokken.

https://www.telegraaf.nl/(...)het-laatst-niet-meer

Die gaat dus binnenkort ook weg _O- _O-

:W :W :W Die gaan we missen :+
  zondag 7 oktober 2018 @ 13:48:03 #141
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182369920
De VVD kiezer wil de dividendbelasting liever in ere houden.

https://www.telegraaf.nl/(...)ting-niet-afschaffen

quote:
De hierdoor vrijgekomen 2 miljard zou volgens de meeste kiezers moeten worden besteed aan het niet door laten gaan van de btw-verhoging van 6 naar 9 procent, de verhoging van de salarissen in de zorg en de verlaging van de inkomstenbelasting.
Roerend mee eens.
pi_182369947
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De VVD kiezer wil de dividendbelasting liever in ere houden.

https://www.telegraaf.nl/(...)ting-niet-afschaffen

[..]

Roerend mee eens.
Het VVD-gepeupel was voor deze draai van Rutte voor de afschaffing. Wat blijft het toch een dom en simpel volk.
pi_182370076
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:50 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het VVD-gepeupel was voor deze draai van Rutte voor de afschaffing. Wat blijft het toch een dom en simpel volk.
Dat eerste weet ik nog zo net niet. Dat is niet onderzocht en het stond ook niet in het verkiezingsprogramma. Het is meer een privé-dingetje van Rutte en De Boer.

Dat laatste klopt natuurlijk wel. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182370203
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 20:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Polman luisterde op het laatst niet meer

Paul Polman bleef net even te lang zitten als ceo van Unilever. Zou hij net na de succesvol afgeslagen aanval van Kraft Heinz het Brits-Nederlandse voedingsmiddelenconcern hebben verlaten, dan zou hij op een schild zijn gehesen en als een golden boy zijn vertrokken.

https://www.telegraaf.nl/(...)het-laatst-niet-meer

Die gaat dus binnenkort ook weg _O- _O-

:W :W :W Die gaan we missen :+
Ceo’s hebben zo hun houdbaarheidsdatum. Vaak is op een gegeven moment hun luisterend vermogen op en gaan ze gewoon hun gang. Dan is het eigenlijk net te laat. Een goede ceo weet dan ook wanneer hij moet opstappen.

Meestal na twee of misschien drie strategische cycli.
Whatever...
pi_182370289
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De VVD kiezer wil de dividendbelasting liever in ere houden.

https://www.telegraaf.nl/(...)ting-niet-afschaffen

De hierdoor vrijgekomen 2 miljard zou volgens de meeste kiezers moeten worden besteed aan het niet door laten gaan van de btw-verhoging van 6 naar 9 procent, de verhoging van de salarissen in de zorg en de verlaging van de inkomstenbelasting.

Roerend mee eens.
Het eerste kost al drie miljard.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182370641
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:05 schreef Spanky78 het volgende:
Meestal na twee of misschien drie strategische cycli.
Anders krijgt het publiek door dat het gewoon gokken is wat ze doen. :) En saneren natuurlijk om te snijden in de kosten, ook altijd makkelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 07-10-2018 14:43:14 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 14:48:48 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182370873
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De VVD kiezer wil de dividendbelasting liever in ere houden.

https://www.telegraaf.nl/(...)ting-niet-afschaffen

[..]De hierdoor vrijgekomen 2 miljard zou volgens de meeste kiezers moeten worden besteed aan het niet door laten gaan van de btw-verhoging van 6 naar 9 procent, de verhoging van de salarissen in de zorg en
de verlaging van de inkomstenbelasting.


Roerend mee eens.
klopt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 7 oktober 2018 @ 15:07:33 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182371250
Peilingen: VVD breekt door het ijs na uitspraken Unilever over dividendbelasting _O- _O_

De afgelopen week was geen goede week voor Rutte en zijn partij, de VVD. Nadat Unilever bekendmaakte het besluit om een kantoor in Rotterdam te openen te annuleren kwam er hoongelach voor Rutte. Pijnlijk! Het lijkt er nu op dat de discussie over de dividendbelasting gaat knagen aan de grootste regeringspartij van ons land. De meest recente peilingen van Maurice de Hond (07-10-2018) ondersteunen dit beeld want de VVD verliest deze week welgeteld twee zetels! Verder laten de peilingen weinig nieuws zien.

Van 33 zetels naar 24 in anderhalf jaar na de verkiezingen. _O- *O* *O*
Het verlies begint nu wel te knagen en de machtspositie van de liberalen staat onder druk. Rutte was deze week duidelijk geirriteerd en zal deze uitslag dan ook wel verwacht hebben. Unilever kondigde deze week aan waarschijnlijk toch geen kantoor in Nederland te openen. In een persconferentie kwam de irritatie van de premier duidelijk naar boven. Rutte begrijpt heel goed wanneer er politieke spelletjes worden gespeeld en de aankondiging van Unilever kwam op een zeer slecht moment.

De vragen van de journalisten stoelden vrijwel allemaal op de kerngedachte dat Rutte afgaat als een gieter. _O- _O- Rutte zei geïrriteerd: “ik ga niet in ‘sport termen’ hierover spreken” beet hij de journalisten toe. De discussie over de dividendbelasting doet de VVD pijn en het begint nu echt te knagen. De voorsprong op de andere partijen slinkt snel.


De resultaten van de meest recente peiling door Maurice de Hond, 7 oktober 2018.

Het grote nieuws is dus niet dat de PvdA en FvD een zetel winnen, maar dat de VVD er twee verliest. Een meerderheid is voor het behouden van de huidige regelingen rondom de dividendbelasting, aldus de Hond. Zo vindt 69% dat de huidige regel in stand moet worden gehouden en gaf slechts 21% aan voorstander te zijn voor het afschaffen (of verlagen) van de dividendbelasting. Deze discussie doet de VVD dus geen goed en Rutte weet dit. Dat is ook de reden waarom hij zo concreet mogelijk benoemd hoe de vork in de steel steekt en vermijdt hij emotioneel geladen uitspraken. Voor de VVD is het nu all hens aan dek om deze discussie zo snel mogelijk en met draagvlak te beëindigen. Rutte kan het beste hopen dat Unilever hem niet volledig in de steek laat…

http://www.dagelijksestan(...)der-in-de-peilingen/

-9 voor de VVD debielen *O* *O*
Willen jullie meer of minder VVD :?
Dan gaan we dat regelen :P _O_


-10voor Meneertje Pechthold _O- _O-
Die zelf buiten de deur neukt, geschenken aanpakt van 200.000 en anderen de maat neemt :r
Willen jullie meer of minder D66 :?
Is al geregeld ^O^ _O-



[ Bericht 2% gewijzigd door ikweethetookniet op 07-10-2018 15:16:31 ]
  zondag 7 oktober 2018 @ 15:11:57 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182371347
Minister Hoekstra: 'Heroverwegen dividendbelasting kan nog even duren'

Het zal nog wel even duren voordat de coalitie de knoop doorhakt over de dividendbelasting, de heffing op de winstuitkering aan aandeelhouders. "Er komen ongetwijfeld nog een heleboel gesprekken", zei minister Wopke Hoekstra (Financiën) zondag.

De coalitie overlegt maandag opnieuw over de omstreden afschaffing van de dividendtaks. De regeringspartijen besloten eerder die heffing te schrappen, maar premier Mark Rutte kondigde vrijdag aan dat besluit opnieuw te wegen.

"Het gesprek zal echt niet in één keer afgelopen zijn. We gaan het op een nette en ordentelijke manier doen", aldus Hoekstra in WNL Op Zondag.
Hij wilde niet zeggen of het schrappen definitief van de baan is, maar volgens waarnemers in Den Haag betekent "heroverwegen" niets anders dan dat.

Bij handhaving van de dividendbelasting gaat de coalitie bekijken hoe het bedrijfsleven op een andere manier tegemoet wordt gekomen. Volgens de oppositie moet de opbrengst van de taks, bijna 2 miljard euro, naar bijvoorbeeld onderwijs en zorg. Maar de dividendbelasting "gaat over de inkomstenkant van de begroting", aldus Hoekstra. "Veel van de ideeën die mensen hebben geopperd hebben juist met de uitgavenkant te maken."

https://www.nu.nl/politie(...)-nog-even-duren.html

quote:
We gaan het op een nette en ordentelijke manier doen"
:? Wat is er mis met de oude manier, lekker achterbaks besluiten in achterkamertjes, en dan verstand op nul oren dicht en doordrukken door de strot van het volk ook als die het niet wil
Alles om te laten zien dat Rutte :r het wel even regelen kan :') _O- _O-
Rutte je bent om te :r :r :r
pi_182371793
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Anders krijgt het publiek door dat het gewoon gokken is wat ze doen. :) En saneren natuurlijk om te snijden in de kosten, ook altijd makkelijk.
Ze gokken niet, maar nemen bewust risico. Dat is iets heel anders. Zo zwart wit als jij het stelt is het niet. En enig cynisme is wel op zijn plaats, maar niet zoveel als jij nu laat zien.

Het probleem is volgens mij eerder dat vanwege de enorme macht die een ceo heeft ze zichzelf op een gegeven moment onoverwinnelijk wanen.

Goede ceo’s zijn succesvol omdat ze goed luisteren naar hun mensen en dan een slimme afweging maken. Na een aantal jaar in een bedrijf lijken de meesten te denken dat ze het allemaal wel weten.

Voor mij de reden dat ceo’s, net als ministers passanten zijn.
Whatever...
pi_182372330
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:37 schreef Spanky78 het volgende:
Ze gokken niet, maar nemen bewust risico. Dat is iets heel anders. Zo zwart wit als jij het stelt is het niet. En enig cynisme is wel op zijn plaats, maar niet zoveel als jij nu laat zien.
Dat klopt. :) Beetje chargeren. Goede post overigens qua nuance.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 19:42:32 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182376701
Via via vanuit de politieke top gehoord wat de reden is waarom de dividendbelasting kostte-wat-kost afgeschaft moest worden: Dit was in opdracht van de EU en idd specifiek vanwege Unilever. Daarom heeft het nu ook geen prioriteit meer. Blijkbaar zit de haat jegens de UK vanwege de Brexit nog zeer, zeer diep in Brussel en moet het UK op alle mogelijke wijzen kapot gemaakt worden. Bedrijven daar weglokken is een van die manieren. Dat dit de Nederlandse belastingbetaler dan 2 miljard per jaar kost, och, daar liggen ze in Brussel niet wakker van.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 7 oktober 2018 @ 19:45:49 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182376758
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:42 schreef LXIV het volgende:
Via via vanuit de politieke top gehoord wat de reden is waarom de dividendbelasting kostte-wat-kost afgeschaft moest worden: Dit was in opdracht van de EU en idd specifiek vanwege Unilever. Daarom heeft het nu ook geen prioriteit meer. Blijkbaar zit de haat jegens de UK vanwege de Brexit nog zeer, zeer diep in Brussel en moet het UK op alle mogelijke wijzen kapot gemaakt worden. Bedrijven daar weglokken is een van die manieren. Dat dit de Nederlandse belastingbetaler dan 2 miljard per jaar kost, och, daar liggen ze in Brussel niet wakker van.
Rutte zou er vast een mooie top baan aan overgehouden hebben in Brussel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 7 oktober 2018 @ 19:46:54 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182376775
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Rutte zou er vast een mooie top baan aan overgehouden hebben in Brussel
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Rutte zou er vast een mooie top baan aan overgehouden hebben in Brussel
Het is inderdaad gebruikelijk om daar iets tegenover te stellen. Hij stelt zijn politieke carriére immers wel in de waagschaal.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 7 oktober 2018 @ 19:49:41 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182376813
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Het is inderdaad gebruikelijk om daar iets tegenover te stellen. Hij stelt zijn politieke carriére immers wel in de waagschaal.
Ik heb het idee dat de UK echt niet in puin zakt met een Nodeal brexit

Dar zal de USA , China en Rusland wel voor zorgen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 7 oktober 2018 @ 19:50:00 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182376824
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de UK echt niet in puin zakt met een Nodeal brexit

Dar zal de USA , China en Rusland wel voor zorgen
En de Commonwealth.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 7 oktober 2018 @ 19:51:04 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182376849
Napoleon en Hitler hebben ook geprobeerd vanuit continentaal Europa de Engelsen er onder te krijgen. Dat is ze niet gelukt. Uit frustratie vielen ze op zeker moment dan maar Rusland aan. Dat liep ook slecht af. De geschiedenis herhaalt zich keer-op-keer-op-keer-op-keer...
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 7 oktober 2018 @ 20:13:06 #158
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182377315
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:42 schreef LXIV het volgende:
Via via vanuit de politieke top gehoord wat de reden is waarom de dividendbelasting kostte-wat-kost afgeschaft moest worden: Dit was in opdracht van de EU en idd specifiek vanwege Unilever.
Gezien de mogelijke impact van deze opmerking lijkt het me niet onbehoorlijk daar een bron bij te geven.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  zondag 7 oktober 2018 @ 23:36:09 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182381792
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:13 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Gezien de mogelijke impact van deze opmerking lijkt het me niet onbehoorlijk daar een bron bij te geven.
Impact. Kamervragen. "Iemand op FOK! postte dat hij via-via gehoord had dat....". Het zal wel loslopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182381982
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:13 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Gezien de mogelijke impact van deze opmerking lijkt het me niet onbehoorlijk daar een bron bij te geven.
Ik ken de eerste via wel vrij goed.
  maandag 8 oktober 2018 @ 06:19:19 #161
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182383616
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:36 schreef LXIV het volgende:
Impact. Kamervragen. "Iemand op FOK! postte dat hij via-via gehoord had dat....". Het zal wel loslopen.
Geen bron dus.
Weer een FOKker die ik met zijn geblaat niet meer serieus hoef te nemen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 8 oktober 2018 @ 08:17:38 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182384092
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik ken de eerste via wel vrij goed.
Ok!! Hoe dan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 8 oktober 2018 @ 08:18:11 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182384095
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 06:19 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Geen bron dus.
Weer een FOKker die ik met zijn geblaat niet meer serieus hoef te nemen.
ke snapt toch dat ik die niet kan geven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 8 oktober 2018 @ 08:32:38 #164
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182384230
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 08:18 schreef LXIV het volgende:
ke snapt toch dat ik die niet kan geven.
Je snapt toch dat wij je niet geloven als je die niet geeft.

Tijd voor een WOBje?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 8 oktober 2018 @ 08:51:56 #165
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182384463
Advocaat-generaal veegt laatste argument dividendbelasting van tafel _O_ _O_

Advocaat-generaal Peter Wattel heeft in een advies aan de Hoge Raad gesteld dat de rechtszaken die zijn aangespannen door grote buitenlandse bedrijven tegen de dividendbelasting geen kans maken. Dat schrijven Trouw en het FD die dat advies in handen hebben.

Volgens de kranten hebben veel buitenlandse beleggingsfondsen bezwaren ingediend tegen de dividendbelasting. Daarvan zijn er 7000 in een rechtszaak beland. De fondsen claimen gezamenlijk ruim anderhalf miljard euro aan dividendbelasting terug.

Tijd voor een beter plan van Rutte
In één van de zaken vroeg de rechtbank Zeeland-West-Brabant advies aan de Hoge Raad. In dat nog niet gepubliceerde advies concludeert Wattel dat de claims weinig kans maken. De buitenlandse fondsen worden weliswaar anders behandeld, maar daar hebben zij ook voordeel van. Die andere behandeling maakt dan ook niet zoveel verschil. De advocaat-generaal baseert zich op een uitspraak van het Europees Hof van Justitie in een vergelijkbare zaak in Denemarken in augustus.

Voor de Nederlandse regering waren de rechtszaken een belangrijke reden om de dividendbelasting af te schaffen.

Heroverwegen
Dat argument vervalt nu op bijna hetzelfde moment dat premier Mark Rutte bekend maakte dat het kabinet het afschaffen van de dividendbelasting gaat heroverwegen. Hij deed dat afgelopen vrijdag en noemde het 'teleurstellend' dat Unilever de verhuizing van het hoofdkantoor naar Rotterdam voorlopig in de ijskast zet.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-van-tafel~ae8a773c/

Sow koekoek Rutte nu oprotten en snel :R o|O o|O
  maandag 8 oktober 2018 @ 08:54:58 #166
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182384513
Rutte heeft de politiek en de VVD een slechte dienst bewezen

COMMENTAARWie vraagtekens plaatst bij de onafhankelijkheid van de politiek kan helaas geen ongelijk gegeven worden.

Nu een beslissing van de top van het Nederlands-Britse Unilever om niet alleen in Rotterdam nog een hoofdkantoor aan te houden onmiddellijk leidde tot de aankondiging dat de voorgenomen afschaffing van de dividendbelasting wordt heroverwogen, kan niemand twijfelaars kwalijk nemen daar tussen een verband te zien.

De oppositie probeerde een jaar lang aan te tonen dat Rutte de dividendbelasting slechts wilde afschaffen op dringend verzoek van Shell en Unilever. De argumenten waren overtuigend, maar Rutte en zijn coalitie bleven ontkennen. Om in minder dan een dag de verdenking beslissend aan te wakkeren.

Het dossier afschaffing dividendbelasting is een verschrikkelijk dossier.
Coalitiepartijen van de VVD lieten in alle openhartigheid weten het voorstel alleen maar te hebben aanvaard om een derde kabinet-Rutte mogelijk te maken. ChristenUnie en D66 bewezen daarmee het aanzien van de politiek geen dienst, maar wat er vrijdag gebeurde tart elke beschrijving. Hier zijn helaas niet alleen de reputatie van de VVD en Mark Rutte in het geding. Dat mag beide zwaar worden aangerekend.

Onzalig
Unilever toonde vrijdag aan dat de aan- of afwezigheid van zoiets als een belasting voor de aandeelhouders niet doorslaggevend is voor het nemen van strategische vestigingsbeslissingen. Nu de zaak volgens een aankondiging van Rutte wordt heroverwogen, zou dat een belangrijk gegeven moeten zijn voor het kabinet.

Beslissingen over vestigingsplaatsen worden genomen op grond van tal van overwegingen. Het opleidingsniveau van de lokale bevolking bijvoorbeeld, of de betrouwbaarheid van de lokale overheid. In dat soort zaken investeren en streven naar verbetering is nimmer weggegooid geld.

Daarvoor is, nu de dividendbelasting vrijwel zeker blijft bestaan, 1,9 miljard euro beschikbaar. Daarvan moet wel het deel worden afgetrokken dat via belastingverhogingen door het bedrijfsleven had moeten worden opgebracht. De beslissing om het midden- en kleinbedrijf aan te slaan voor het afschaffen van de dividendbelasting was al onzalig, maar nu dit niet doorgaat is het niet meer dan logisch dat ook dat niet doorgaat.

Om de onafhankelijkheid van de politiek na deze onverkwikkelijke gang van zaken te herstellen, zou het kabinet bovendien de raad van de directeur van het Centraal Planbureau ter harte kunnen nemen. Het kabinet, aldus Laura van Geest, zou meer kunnen doen tegen belastingontwijking door grote bedrijven. Er ligt dus een kans voor open doel.

https://www.trouw.nl/opin(...)st-bewezen~a6ec5212/

Oprotten met Rutte :7
  maandag 8 oktober 2018 @ 09:25:28 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182384917
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 08:32 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Je snapt toch dat wij je niet geloven als je die niet geeft.

Tijd voor een WOBje?
FOK is geen bestuursorgaan
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 8 oktober 2018 @ 10:22:07 #168
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182385886
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

FOK is geen bestuursorgaan
Jouw bron waarschijnlijk wel.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_182388835
Ook wel apart dat dat dat dan hier bekend wordt en dat nog geen krant of zo het heeft opgepikt. Het is nogal wat.
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:05:07 #170
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182389223
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Ook wel apart dat dat dat dan hier bekend wordt en dat nog geen krant of zo het heeft opgepikt. Het is nogal wat.
Het is dan ook gewoon niet waar totdat trolletje LXIV het tegendeel kan bewijzen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:05:34 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182391582
het is altijd hetzelfde

de economie draait nu weer goed en dan gaan ze stimuleren , had dat dan 5 jaar geleden gedaan

ga nu van dat geld maar eens wat huizen bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:33:56 #172
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182412547
@NOS/Politiek... vragenuurtje 09okt18 1u40 ... Lillian Marijnissen stel een paar kritische vragen aan de MP.... Rutte vind dat kennelijk niet amusant en reposteert iedere keer weer dat het gaat om "banen" en "investeringsklimaat", dat Unilever zich terugtrekt is reden om niet door te stomen. Op de vraag waarom de MP toch van meet af aan doorging ondanks alle tegenwerping, kruipt Rutte weg.

NB: Dat dit geblunder allemaal wat uithaalt is sws twijfelachtig omdat de "coalitie" zich en-block heeft geschaard en niet het risico wil lopen van een breuk... dat is wel triest voor de democratie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:32:16 #173
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182502919
Column: Multinationals belangrijker voor Rutte dan kiezers

Dat de democratie een farce is in de meeste opkomende landen, wisten we allang. Maar ook in de ontwikkelde wereld worden de laatste jaren steeds vaker leiders gekozen die, als ze eenmaal zitten, de grondwet veranderen en de macht naar zich toetrekken, waardoor hun democratie een autocratie wordt.

Nederland lijkt een keurig democratisch land te zijn, maar het debacle rond de dividendbelasting laat zien dat het ook hier niet veel uitmaakt wat je als kiezer vindt. :D Een maatregel die in geen enkel verkiezingsprogramma staat, en waar je je als kiezer dus ook niet over kunt uitspreken, kan zomaar genomen worden als twee multinationals en een club van grote bedrijven daarom vragen. Voor Rutte zijn zij belangrijker dan een paar miljoen kiezers. Een dergelijke opstelling past bij een autocratie, niet bij een democratie. Na acht jaar premierschap lijkt ook Rutte bevangen te zijn door de arrogantie van de macht.

Uiteindelijk gaat de maatregel niet door omdat Britse aandeelhouders zich roeren. Die blijken meer gewicht in de schaal te leggen dan alle kiezers, economen en andere deskundigen en het hele MKB bij elkaar.

Centrale banken
Maar het optreden van Rutte verbleekt bij dat van de centrale banken. Die worden geleid door niet door het volk gekozen technocraten, die hun onafhankelijke positie misbruiken door het meest extreme en ingrijpende beleid te voeren dat we in zestig jaar hebben gezien. Rentes die negatief gehouden worden en lager zijn dan ze ooit in de economische geschiedenis waren.

Als het nu 1795 was, zou een volkstribunaal Draghi en zijn ECB kunnen aanklagen voor een hele reeks economische misdaden, :D waaronder het beroven van spaarders en gepensioneerden, het ongeautoriseerd overhevelen van miljarden van noord naar zuid, en van burgers naar overheden en bedrijven, voor het vergroten van de inkomens- en vermogensongelijkheid, voor het creëren van een recordhoge schuldenberg, voor het opblazen van zeepbellen op financiële markten, voor het opjagen van huizenprijzen waardoor starters niet meer aan de bak komen, en zo meer. Maar het is geen 1795 en Draghi kan ongestoord zijn gang blijven gaan.

Afschaffing zomertijd
De achterkamertjespoliticus Juncker doet in zijn nadagen nog een poging democratisch over te komen. De EU organiseert midden in de zomervakantie een raadpleging over de afschaffing van de zomertijd. Opkomst: 0,9% van de EU-bevolking, waaronder meest Duitsers. Omdat die voor zijn, wil Juncker nu alle landen opleggen op één tijd over te gaan.

Wetend dat ze bij hun volksvertegenwoordigers vaak niet doorkomen, was een aantal jaren lang in Nederland de hoop van burgers erop gericht om via referenda bij ingrijpende maatregelen hun stem te laten horen. Maar dit leverde de politieke elite vooral onwelgevallige uitkomsten op en dus is het middel afgeschaft, op voorstel van een minister van D66. De D in de partijnaam stond ooit voor Democraten. _O_

Door JAAP VAN DUIJN
https://www.telegraaf.nl/(...)or-rutte-dan-kiezers

_O_ _O_ _O_
pi_182503252
Geneuzel in de marge
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:31:10 #175
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182523638
Hoe Rutte de greep op zijn eigen plan heeft verloren

Deze week, mogelijk vandaag al, laat het kabinet weten wat de heroverweging van het schrappen van de dividendbelasting oplevert. Vol vuur verdedigde Rutte de maatregel een jaar lang. Het plan ontglipte hem geleidelijk. Een reconstructie in drie bedrijven.

Over een meloen...,
September 2017. Op een van de laatste dagen van de lange kabinetsformatie hebben de VVD-onderhandelaars Mark Rutte en Halbe Zijlstra een verrassing voor de andere drie partijen. De liberalen mokken dat zij te weinig hebben gekregen en leggen drie opties voor: een enorme verlaging van de winstbelasting, versoepeling van het strenge bonusbeleid voor bankiers of afschaffing van de dividendbelasting.

Het is geen vrolijk gesprek. De VVD speelt het keihard. Van de eerste twee mogelijkheden krijgen CDA, D66 en ChristenUnie koude rillingen. In die ­fase willen deze drie partijen de onderhandelingen niet meer laten klappen. Schaf dan maar de dividendbelasting af, is hun antwoord als de druk verder wordt opgevoerd.

Het blijkt een tijdbom. Op het ­regeerakkoord staat dan wel vrolijk in blauwe letters ‘Vertrouwen in de ­toekomst’ en de sfeer in de coalitie is aanvankelijk triomfantelijk, maar bij de eerste de beste kritiek gaan de coalitiepartijen door de bocht. De eensgezindheid verbrokkelt.

Kamerlid Eppo Bruins van de ­ChristenUnie bijt het spits af met een memorabele uitdrukking: hij omschrijft de afschaffing van de dividendbelasting als ‘het doorslikken van een meloen’. Bij de ChristenUnie willen ze precies vertellen hoe het zit: ze vinden het een waardeloos plan en steunen het alleen omdat regeren nou eenmaal betekent dat je compromissen sluit.

Daarna voelen ook anderen zich vrij: CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt zegt dat hij ook niet enthousiast is en bij de ­oppositie rijst de vraag: hoe hecht is ­deze coalitie? D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold voegt er aan toe dat hij het plan niet heeft bedacht. Opvallend is dat CDA-leider Sybrand Buma niet zover gaat als zijn partijgenoot Omtzigt; Buma verdedigt het plan om de dividendbelasting af te schaffen. Hij is er simpelweg van overtuigd dat het een goed besluit is.

Maar in de beeldvorming staat Rutte moederziel alleen. De oppositie weet: alle ballen op de premier. Het kabinet heeft de verdediging van de afschaffing van de dividendbelasting niet op orde. Het is een plan dat in geen enkel verkiezingsprogramma stond. Rutte beweert dat er bij de formatie geen berekeningen zijn gemaakt over het nut. De tweede man in hiërarchie bij de VVD, fractievoorzitter Klaas Dijkhoff, stelt dat afschaffing ‘een gok’ is. Het maakt het voor de coalitie niet makkelijker.

Vanaf dat moment is duidelijk dat de dividendbelasting de achilleshiel is van Rutte III. Minister-president Rutte praat voor wat hij waard is om het te verdedigen: het is goed voor de werkgelegenheid in Nederland en echt geen presentje voor twee bedrijven. Shell voert al jaren een lobby om een einde te maken aan de dividendbelasting. Dat Unilever het ook wil, is een publiek geheim, maar over een lobby van deze multinational wil Rutte niet praten.

Rutte haalt alles uit de kast. Nadat CDA, D66 en ChristenUnie zich eerst even hebben laten gaan, sluiten zij snel de rijen en steunen de minister-president. Maar het kwaad is al geschied: de bekentenis dat zij er eigenlijk niet allemaal achter staan, maakt van de premier een schietschijf.

…een memo…
Op de ochtend van 20 april, een paar maanden later, schrikt Rutte zich te pletter. Trouw meldt op de voorpagina dat er wel degelijk stukken over de afschaffing van de dividendbelasting zijn gemaakt ten behoeve van de formatie. De premier zei eerder dat hij ‘geen herinnering’ had aan stukken. Niet alleen Rutte heeft een slechte dag, de hele coalitie voelt dat het plan op wankelen staat.

Rutte moet zijn eerste draai maken. De onthulling dwingt hem om niet één, maar een reeks memo’s openbaar te maken. Eén daarvan is een intern VVD-stuk dat diende als basis voor de onderhandeling, geschreven door staatssecretaris en nu minister Eric Wiebes. Rutte had het onder zijn arm toen hij over de gang van de Tweede Kamer liep om de ene na de andere onderhandelaar warm te maken voor het idee.

In het debat over de vergeten memo’s moet Rutte erkennen dat hij mist heeft gecreëerd. “Naar mijn beste weten lag er geen memo. Onbedoeld heb ik de suggestie gewekt dat er ook helemaal geen stukken zijn. Dat er wel stukken zijn, bleek mij afgelopen vrijdag uit Trouw. Tot die tijd wist ik het niet.”

In de memo’s komen de namen van twee internationale concerns heel vaak voor: Shell en Unilever, in combinatie met een VVD-memo is het een explosief mengsel. Rutte stelt dat afschaffing van de dividendbelasting echt niet alleen voor deze twee bedrijven is maar ook voor andere multinationals in ­Nederland en voor vele kleinere bedrijven die aan deze grote jongens goederen en diensten leveren.

…en een bericht uit Londen
Zomer 2018 zit de VVD-top bij elkaar in het Franse huis van partijprominent Ben Verwaayen: Rutte, Annemarie Jorritsma (fractievoorzitter Eerste Kamer), Klaas Dijkhoff (fractievoorzitter Tweede Kamer), Bas van ’t Wout (vicefractievoorzitter Tweede Kamer) en Christianne van der Wal (partijvoorzitter). Het is het ‘kernteam’, zoals de liberalen het noemen. Zij houden daar al de opties tegen het licht. Zij zien Rutte zwoegen om de afschaffing te verdedigen. In de peilingen heeft de VVD nauwelijks last. De conclusie luidt: standvastig koers houden.

Prima, denken CDA, D66 en ChristenUnie. Zij weten: als wij er op aandringen om er vanaf te zien, moeten wij ook iets van onze eigen plannen inleveren. Laat de VVD de kritiek maar opvangen. Crisisberaad in de coalitie over de dividendbelasting is er daarom nooit.

Wel blijkt bij de opstelling van de ­begroting dat de afschaffing niet 1,4 miljard maar 1,9 miljard euro kost. Het kabinet moet extra dekking van 500 miljoen zoeken en vindt dat bij het ­heffen van een hogere belasting op ­leningen die directeur/eigenaren ­afsluiten bij hun eigen bedrijf. Pijnlijk punt: het bedrijfsleven was net blij met afschaffing van de dividendbelasting, maar deze toevoeging zet kwaad bloed. Voor de VVD blijft het motto: koers houden.

Dus zegt de koning in de Troonrede: “De dividendbelasting wordt afgeschaft.”

Drie dagen later krijgt Rutte toch weer een klap. Hij verdedigt op 21 september zijn begroting in de Tweede Kamer en daar haakt twijfelaar SGP af. Die partij steunt het kabinet bijna altijd, maar over de dividendbelasting zegt fractievoorzitter Kees van der Staaij: “De argumenten worden dunner en de kosten hoger.” Dan is Rutte echt helemaal ­alleen. Ja, hij heeft Buma aan zijn zijde, maar niemand die dat nog opvalt.

Dan komt er op vrijdagochtend 5 ­oktober, om 07.00 uur, een bericht uit Londen. Bestuursvoorzitter Paul Polman van Unilever laat Mark ­Rutte weten dat hij het plan om Unilever met één hoofdkantoor in Rotterdam verder te laten gaan van tafel haalt. Te veel Britse aandeelhouders huiveren bij het idee dat de hoofdzetel van het concern niet meer aan de Theems zit.

Rutte is woedend. Al die moeite voor niks. Rutte is verrast over het moment van het besluit van Unilever. Hij had het later verwacht. De boodschap van Polman wekt geen ­verbazing. Twee dagen eerder belde Rutte al met fractievoorzitter Dijkhoff over de vraag wat er zou moeten gebeuren als Unilever zijn plannen aanpast.

Tijdens de ministerraad in de ­Trêveszaal, later die ochtend, vertelt Rutte de andere ministers dat de ­situatie onhoudbaar geworden is. Om 11.00 uur onderbreekt hij de vergadering voor een conference call met Pechtold en Segers. Buma is even onbereikbaar en wordt later bijgepraat. In die gesprekken krijgen de drie fractievoorzitters te ­horen hoe de premier wil draaien.

De oplossing ligt zoals vaak bij de premier in het Ruttiaanse taalgebruik. Dit keer spreekt hij over het ‘opnieuw wegen’ van het voorstel voor de afschaffing van de dividendbelasting. Het is een voorzichtige aankondiging van een onvermijdelijk besluit. Het VVD-plan is ten dode opgeschreven.

https://www.trouw.nl/demo(...)-verloren~a85f57078/

Rutte :') :R
pi_182524243
Hoe kan zo iemand als Rutte nog steeds op die plek zitten....
  maandag 15 oktober 2018 @ 15:52:10 #177
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182531196
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:43 schreef naiipajiiau het volgende:
Hoe kan zo iemand als Rutte nog steeds op die plek zitten....
Door te draaien als een drol in een wc pot ;)

Rutte: afschaffing dividendbelasting definitief van tafel :D

De dividendbelasting wordt definitief niet afgeschaft. Dat heeft premier Mark Rutte maandag bekendgemaakt.

Dat heeft de coalitie zojuist afgesproken. Nadat het bedrijf Unilever toch niet met het hoofdkantoor naar Nederland kwam, ondanks de voorgenomen afschaffing van de belasting, werd besloten om het schrappen van de taks te heroverwegen.

Die heroverweging is nu klaar. Premier Rutte zei na afloop dat al het vrijgekomen geld naar het bedrijfsleven gaat. “Er komt nu een pakket dat qua draagvlak, denken wij, beter gaat scoren.”

De precieze verdeling van het geld wordt later vandaag in een Kamerbrief onthuld

https://www.telegraaf.nl/(...)definitief-van-tafel

:|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W
Heroverwegen duurde nog geen week :|W _O- _O- _O-
En de koning maar in zijn troonrede lullen over afschaffing :|W :|W
Die nemen we vanaf nu dus ook niet meer serieus :7
En Rutte
o|O o|O o|O o|O o|O o|O o|O
Oprotten en snel :( :r
  maandag 15 oktober 2018 @ 15:54:09 #178
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182531240
Op 7 oktober lazen we dit ..............

Rutte: wegen van dividendbelasting kost tijd

De coalitie neemt een paar weken de tijd om de omstreden afschaffing van de dividendbelasting opnieuw te bekijken. „Wegen kost tijd”, benadrukt premier Mark Rutte. Maandag is het eerste rondje van het overleg. „We zijn er morgen nog niet uit.”

https://www.telegraaf.nl/(...)dbelasting-kost-tijd

Week later en weg is de afschaffing :') :') _O- _O- _O- _O-
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:00:49 #179
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182531360
De regeringspartijen zijn eruit: de omstreden afschaffing van de dividendbelasting is van de baan. De 1,9 miljard euro die jaarlijks vrijkomt, gaat volledig naar het bedrijfsleven, zowel grote als kleine bedrijven.

De regeringspartijen hebben daar zojuist een akkoord over bereikt, laat premier Mark Rutte weten.

Hij noemde het besluit van Unilever om toch niet het hoofdkantoor van Londen naar Rotterdam te verplaatsen een 'testcase die misging' :D :D :D

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ljard-euro-bedrijven

Hij wilde even testen hoever en hoehard wij burgers in ons poepertje geneukt konden worden :X :r :r :r :r
Wegwezen met die lul :W :W :W :W :W :W :W
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:02:16 #180
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182531391
quote:
6s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
De regeringspartijen zijn eruit: de omstreden afschaffing van de dividendbelasting is van de baan. De 1,9 miljard euro die jaarlijks vrijkomt, gaat volledig naar het bedrijfsleven, zowel grote als kleine bedrijven.

De regeringspartijen hebben daar zojuist een akkoord over bereikt, laat premier Mark Rutte weten.

Hij noemde het besluit van Unilever om toch niet het hoofdkantoor van Londen naar Rotterdam te verplaatsen een 'testcase die misging' :D :D :D

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ljard-euro-bedrijven

Hij wilde even testen hoever en hoehard wij burgers in ons poepertje geneukt konden worden :X :r :r :r :r
Wegwezen met die lul :W :W :W :W :W :W :W
Doe is ff normaal.
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:05:21 #181
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182531452
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:02 schreef xzaz het volgende:
Doe is ff normaal.

Doe zelf eens ff normaal
Ik ben zelf volkomen rustig :7
pi_182531470
Wtf, dus de afschaffing gaat niet door. _O- *O*
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:10:51 #183
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182531576
Hoogleraren: mogelijke schijn belangenverstrengeling rond Rutte

Twee hoogleraren integriteit vinden dat premier Mark Rutte de mogelijke schijn van belangenverstrengeling wekt door de manier waarop hij omgaat met de zakelijke belangen van Ben Verwaayen, een van zijn belangrijkste adviseurs. Ze vinden dat de VVD openheid van zaken moet geven, schrijft HP/De Tijd.

Verwaayen, een belangrijke adviseur van de hele VVD-top en van Rutte in het bijzonder, en zijn zoon hebben miljoenen geïnvesteerd in jonge internetbedrijfjes. Verwaayen junior drong er in 2015 bij Rutte op aan de belastingregels voor deze 'scale-ups' te versoepelen. Dat pleidooi belandde vervolgens in het verkiezingsprogramma van de VVD.

Hoogleraren Muel Kaptein en Leo Huberts, gespecialiseerd in integriteit in het openbaar bestuur, vinden dat 'de mogelijke schijn van belangenverstrengeling nu overtuigend op tafel ligt'. Ze opperen een onderzoek door de integriteitscommissie van de VVD.

De VVD vindt onderzoek niet nodig, omdat zij geen concrete aanwijzingen ziet van belangenverstrengeling.

https://www.ad.nl/politie(...)rond-rutte~a4438cae/

Ook dat nog :') :') :')
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:14:06 #184
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182531645
Alsnog niet afgeschaft. Een hoop gekloot, tijdverspilling en gezichtsverlies later. Netjes weer.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182531700
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Wtf, dus de afschaffing gaat niet door. _O- *O*
Great succes.

Mafia-praktijken
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:20:52 #186
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_182531770
Goede zaak dat het niet wordt afgeschaft. Het verhaal was slap en niet onderbouwd.
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:22:26 #187
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182531802
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:20 schreef fetX het volgende:
.......... Het verhaal was slap en niet onderbouwd.
Idd maar gelukkig wel in de troonrede opgenomen en voorgelezen door Willem :') :') :')
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:23:57 #188
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_182531835
quote:
6s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:22 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Idd maar gelukkig wel in de troonrede opgenomen en voorgelezen door Willem :') :') :')
Tja, en dus?
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:26:05 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182531886
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:23 schreef fetX het volgende:
Tja, en dus?
Staat Willem ook voor lul ;)
Daar zal hij blij mee zijn :+
pi_182532241
Dit wist je natuurlijk al vanaf die ene vrijdag dan Unilever besloot het hoofdkantoor niet te verplaatsen.

Toen kon je aan de woordkeuze van Rutte al horen dat hij alsnog zou afzien van afschaffing van dividendbelasting. Dit was slechts het argument dat hij nodig had om zich er alsnog uit de draaien.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator maandag 15 oktober 2018 @ 16:45:30 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182532279
netto is er dus niets gebeurt :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:50:30 #192
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182532343
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:
netto is er dus niets gebeurt :')
Niet helemaal waar ;)
In het torentje zijn de gordijnen van de muur getrokken en nog wat andere dingen gesneuveld :P _O-
pi_182532461
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:50 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Niet helemaal waar ;)
In het torentje zijn de gordijnen van de muur getrokken en nog wat andere dingen gesneuveld :P _O-
Flutte zal wel boos wezen dat al z'n vriendjes weg aan het gaan zijn
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:56:09 #194
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182532464
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:
netto is er dus niets gebeurt :')
quote:
10s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Een hoop gekloot, tijdverspilling en gezichtsverlies
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 15 oktober 2018 @ 17:26:24 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182533088
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:43 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit wist je natuurlijk al vanaf die ene vrijdag dan Unilever besloot het hoofdkantoor niet te verplaatsen.

Toen kon je aan de woordkeuze van Rutte al horen dat hij alsnog zou afzien van afschaffing van dividendbelasting. Dit was slechts het argument dat hij nodig had om zich er alsnog uit de draaien.
Maar dit geeft dan ook aan dat het hem enkel of hoofdzakelijk te doen was om Unilever. Voor wie werkt deze man nu? Voor de Nederlander of voor Unilever?
Zolang wij zijn salaris betalen moet hij voor ons werken. Als hij straks door Unilever betaalt wordt mag hij doen wat hij wil.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 oktober 2018 @ 17:35:34 #196
862 Arcee
Look closer
pi_182533304
quote:
6s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
De 1,9 miljard euro die jaarlijks vrijkomt, gaat volledig naar het bedrijfsleven, zowel grote als kleine bedrijven.
Haha, nu gaat de oppositie natuurlijk nog steeds net zo lang zeuren totdat die 1,9 miljard aan onderwijs, zorg en politie wordt besteed.
pi_182533331
quote:
10s.gif Op maandag 15 oktober 2018 17:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

Haha, nu gaat de oppositie natuurlijk nog steeds net zo lang zeuren totdat die 1,9 miljard aan onderwijs, zorg en politie wordt besteed.
Die gaan wel zeuren maar dat gaat niet gebeuren. Het was een VVD-dingetje, die gaan dat niet inleveren bij D66 en de CU natuurlijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_182533705
quote:
Het kabinet wil de lasten voor het bedrijfsleven verlagen. De plannen komen in de plaats van de omstreden afschaffing van de dividendbelasting. Die maatregel is definitief van tafel, liet premier Rutte vandaag weten.

Haagse bronnen zeggen dat de vennootschapsbelasting die grote bedrijven betalen over hun winst wordt verlaagd van 22,5 naar 20,5 procent. Voor het midden- en kleinbedrijf gaat die belasting van 16 naar 15 procent.

Expatregeling
Het kabinet zet in op lagere personeelslasten voor werkgevers. Daarom wordt de zogeheten expatregeling met twee jaar verlengd. Bedrijven kunnen daarmee buitenlandse werknemers tot 30 procent van hun salaris belastingvrij uitkeren.

Eerder wilde staatssecretaris Snel van Financiën de duur van die gunstige regeling terugbrengen van acht jaar naar vijf jaar. Die versobering wordt nu twee jaar uitgesteld.

Naar schatting 65.000 expats maken gebruik van het belastingvoordeel. Jaarlijks loopt de schatkist daardoor tussen de 900 miljoen en 1 miljard euro mis.

Daarnaast komt er voor het bedrijfsleven nog een subsidieregeling om innovatie te bevorderen. In totaal gaat het om een lastenverlichting van 1,9 miljard euro. Dat was ook het bedrag dat gemoeid was met de afschaffing van de dividendbelasting.
Hoewel ik eigenlijk tegen een lastenverlichting voor het bedrijfsleven ben, is dit in ieder geval een wat evenwichtiger pakket aan maatregelen dan alleen de afschaffing van de dividendbelasting. Het midden- en kleinbedrijf profiteert nu in ieder geval ook en er gaat wat extra geld naar innovatie.
pi_182533778
Ben benieuwd wat Hans de Boer te zeggen heeft, hij stond immers aan de goede kant van streep _O-
pi_182533829
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 17:54 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Hoewel ik eigenlijk tegen een lastenverlichting voor het bedrijfsleven ben, is dit in ieder geval een wat evenwichtiger pakket aan maatregelen dan alleen de afschaffing van de dividendbelasting. Het midden- en kleinbedrijf profiteert nu in ieder geval ook en er gaat wat extra geld naar innovatie.
En expats kunnen ook doorgaan met Nederlanders van hun banen en uit hun huizen te houden.
pi_182533933
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 17:58 schreef Aquarii het volgende:
Ben benieuwd wat Hans de Boer te zeggen heeft, hij stond immers aan de goede kant van streep _O-
_O- Oh ja! Wat een eikel is dat zeg.
pi_182534215
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En expats kunnen ook doorgaan met Nederlanders van hun banen en uit hun huizen te houden.
Ja, want die bedrijven doen al die moeite om expats naar Nederland te halen voor banen die eigenlijk heel makkelijk ingevuld kunnen worden via de Nederlandse arbeidsmarkt. :')
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:44:08 #203
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182534630
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]Ja, want die bedrijven doen al die moeite om expats naar Nederland te halen voor banen die eigenlijk heel makkelijk ingevuld kunnen worden via de Nederlandse arbeidsmarkt. :')
Fiscaal, arbeidsrechtelijk en investeringstechnisch zitten daar idd voordelen aan om mensen uit het buitenland hier in te zetten. Vooral ook, geen gezeik in het rijk.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:53:10 #204
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_182534868
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:23 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ja, want die bedrijven doen al die moeite om expats naar Nederland te halen voor banen die eigenlijk heel makkelijk ingevuld kunnen worden via de Nederlandse arbeidsmarkt. :')
Heel makkelijk misschien niet, maar begin eens met lonen voor bijvoorbeeld technici hoger te maken.
pi_182535002
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

_O- Oh ja! Wat een eikel is dat zeg.
Dat is wel serieus iemand waar ik bang van word als ik me bedenk dat zo iemand dus een machtige lobby aanvoert.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_182535054
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:53 schreef tfors het volgende:

[..]

Heel makkelijk misschien niet, maar begin eens met lonen voor bijvoorbeeld technici hoger te maken.
De “ze pakken onze banen af!”-tokkies zijn natuurlijk geen hoogopgeleide technici die vanwege de lage lonen vrijwillig thuis zitten.
pi_182536547
They took our jobs!
  maandag 15 oktober 2018 @ 22:45:53 #208
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182540676
De soap moet kennelijk nog bizarder ..... de 2 miljard van de dividendbelasting wordt nu geherinvesteerd (?) in het "bedrijfsleven" - wie of wat dan ook is - die imo daar niet op zit te wachten. Immers voorheen was dit ook niet aan de orde.

Ik snap het ook niet. Blij dat die keutel van burgerlijk onbegrip van de weg is en vervolgens wordt er nieuwe stront over het volk uitgereden.

Ik snap dat er kennelijk "ineens" 2 miljard is omdat die eerder (?) werd weggegeven die nu plots naar bedrijven moet gaan..... voorheen ging dat geld (in de vorm van belasting afschaffen wat dus voor de burger betalen is) naar buitenlandse mogendheden...

Nu moeten we kennelijk 2 miljard toch extra betalen zodat "bedrijven" korting krijgen op de winstbelasting etc. en dat buitenlandse "high-tech" hier gesubsidieerd naar de AH2go kan gaan. Ik ben ze echt helemaal kwijt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 15 oktober 2018 @ 22:54:05 #209
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182540831
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:53 schreef tfors het volgende:

[..]

Heel makkelijk misschien niet, maar begin eens met lonen voor bijvoorbeeld technici hoger te maken.
Die lonen zijn best al hoog maar de belasting (helaas) ook. Nederlandse technici krijgen geen 30% korting op de belasting en dan praat ik nog maar niet over allerlei andere voordelen die een expat hier heeft. Het om er ongeveer op neer dat een expat hier gratis woont en 30% (netto) meer verdiend dan dan de Nederlander. Daar kan je niet tegenaan verlonen.

NB: Die voordelen waren vooral bedoeld om het voor de expat minder pijnlijk te maken waarbij het nu begint te lijken dat we de buitenlandse werknemer op onze kosten willen vertroetelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 15 oktober 2018 @ 23:21:24 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182541387
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:10 schreef bloodymary1 het volgende:
They took our jobs!
Dat slaat echt nergens op. Er is geen sprake van een eerlijke concurrentiepositie voor de Nederlandse werknemer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182542445
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat slaat echt nergens op. Er is geen sprake van een eerlijke concurrentiepositie voor de Nederlandse werknemer.
Dat was een grapje omdat iemands iets zei over banen inpikken. Komt uit South Park.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 01:02:47 #212
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182542527
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:23 schreef Breekfast het volgende:
Ja, want die bedrijven doen al die moeite om expats naar Nederland te halen voor banen die eigenlijk heel makkelijk ingevuld kunnen worden via de Nederlandse arbeidsmarkt. :')
En wij hebben Ralph Hamers van ING, die drie miljoen wil verdienen omdat hij zo goed kan witwassen _O-
En hij anders naar het buitenland vertrekt :|W
De gevangenis in Amerika, naast Bill Cosby :P daar hoort hij thuis :7
pi_182542585
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:23 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ja, want die bedrijven doen al die moeite om expats naar Nederland te halen voor banen die eigenlijk heel makkelijk ingevuld kunnen worden via de Nederlandse arbeidsmarkt. :')
Ken ook gewoon promovendi die gebruik maken van de regeling. Dus figuren die promoveren aan de universiteit.

Wat een waanzin.

Ik vind een expat-regeling niet zo slecht maar vind de salarissen te laag. Zodat ze wel degelijk concurreren met Nederlanders.

[ Bericht 7% gewijzigd door skrn op 16-10-2018 01:23:43 ]
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:05:53 #214
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182553712
LIVE | 'Schaam u, meneer Rutte, en stap vanavond nog op'

De 1,9 miljard euro die is vrijgekomen nu het kabinet afziet van de afschaffing van de dividendbelasting, moet naar de publieke sector. Dat is de inzet van de oppositie, die vanavond met premier Mark Rutte over de kwestie debatteert. De coalitie heeft echter hele andere plannen en wil dat de pot geld alsnog naar het bedrijfsleven gaat.


Mis niks van het debat met ons lie blog

https://www.ad.nl/politie(...)ond-nog-op~a66aeea1/

Lekker bezig met Rutte afzeiken _O_ _O_ _O_ *O* *O* *O* *O*
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:44:22 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182554556
Ah, Tax&Spend, Tax&Spend
Geef dat geld gewoon aan de burger in lastenverlichting op inkomen uit werken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182554628
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:43 schreef Loekie1 het volgende:
Er moet een achterliggende reden zijn dat Rutte de afschaffing dividendbelasting wil doordrukken. Hopelijk gaat Pauw daarop in.
Alsof Pauw hierop ingaat. _O-
Redacted
pi_182556903
Ik kots zo op die oppositiepartijen die alles wat met het bedrijfsleven te maken heeft als de duivel zien :')

Die bedrijven heb je goddomme keihard nodig en veel Nederlanders verdienen er hun geld mee
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_182556990
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat slaat echt nergens op. Er is geen sprake van een eerlijke concurrentiepositie voor de Nederlandse werknemer.
Dat lees ik wel eens anders van je Maestro. Die is er m.i. behoorlijk voor de laaggeschoolde werknemer en tevens voor de hoger opgeleiden wegens de royale "expat" regelingen. Waar vooral werkgevers van profiteren trouwens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182557025
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik kots zo op die oppositiepartijen die alles wat met het bedrijfsleven te maken heeft als de duivel zien :')

Die bedrijven heb je goddomme keihard nodig en veel Nederlanders verdienen er hun geld mee
Als die bedrijven gewoon belasting betalen in het land waar ze het geld verdienen is dat prima. Alleen: dat doen ze dus niet en het onderwerp van dienst gaat daar ook over. Bovendien gaat de 2 miljard per jaar nu naar.... belastingverlichting voor bedrijven. Terwijl die reeds lang al veel meer profiteren van de conjunctuur dan de NL werknemer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:50:04 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182557048
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als die bedrijven gewoon belasting betalen in het land waar ze het geld verdienen is dat prima. Alleen: dat doen ze dus niet en het onderwerp van dienst gaat daar ook over.
Ligt er maar net wat je definitie is van waar het geld verdient wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182557089
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ligt er maar net wat je definitie is van waar het geld verdient wordt.
Zeker. Ik ben tegen constructies als het betalen van royalties en rechten naar elders omdat die regeling misbruikt worden om geld te verplaatsen van waar het verdiend wordt naar belastingparadijzen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:52:58 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182557109
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat lees ik wel eens anders van je Maestro. Die is er m.i. behoorlijk voor de laaggeschoolde werknemer en tevens voor de hoger opgeleiden wegens de royale "expat" regelingen. Waar vooral werkgevers van profiteren trouwens.
Ik bedoel dus dat de expat door het belastingvoordeel dus aantrekkelijker is voor de werkgever. Dat is oneerlijk. Er moet minstens een gelijk speelveld zijn.

Verder vind ik dat Rutte c.s. Nederland bestiert alsof het een bedrijventerrein aan de Noordzee zou zijn, niet met inwoners maar met werknemers. Ook de glimlach op z'n gezicht toen hij verkondigde dat 'iedere cent' naar het bedrijfsleven zou gaan. Hij zit er niet voor het bedrijfsleven, hij zit er voor de Nederlandse kiezer (dat zou hij iig moeten). De VVD kan zich wel op de borst kloppen met de groei van de economie, onder de streep blijft er voor de Nederlander eigenlijk niks over. De stijging in salaris wordt zo goed als volledig door allerlei gestegen kosten weggenomen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182557267
Helemaal mee eens (zoals gewoonlijk). U en ik zien dat scherp maar U schrijft het mooier op. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:06:49 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182557357
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeker. Ik ben tegen constructies als het betalen van royalties en rechten naar elders omdat die regeling misbruikt worden om geld te verplaatsen van waar het verdiend wordt naar belastingparadijzen.
Hoe wil dat gaan doen? De entertainment industrie, software etc is niet anders dan royalties en rechten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182557481
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe wil dat gaan doen? De entertainment industrie, software etc is niet anders dan royalties en rechten
Daar vinden we wel iets op Piet. Als we maar willen. En dat willen is het probleem vooralsnog. Ten eerste voor de dingen die geen software zijn zoals koffie. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:16:44 #226
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_182557517
Jetten waant zich al als lid van het kabinet met 'waarover u Kamer al eerder.. uh waarover wij als Kamer'..
Mooie verspreking.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_182557554
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Jetten waant zich al als lid van het kabinet met 'waarover u Kamer al eerder.. uh waarover wij als Kamer'..
Mooie verspreking.
Een robot annex trekpop. Bloedhekel aan dat soort mensen die puur een rol spelen. Kan me tenminste niet voorstellen dat ie echt zo is. :) Jan Marijnissen b.v. Je kunt daar alles van vinden maar hij speelde geen rol, hij was echt. Dat soort mensen heb je nodig in de politiek. Links of rechts.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:30:23 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182557787
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar vinden we wel iets op Piet. Als we maar willen. En dat willen is het probleem vooralsnog. Ten eerste voor de dingen die geen software zijn zoals koffie. ;)
Daar vinden we wel wat op, dat soort redenaties bracht Griekenland in de euro.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182557941
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar vinden we wel wat op, dat soort redenaties bracht Griekenland in de euro.
Fijne frame. :D Maar slaat als K*t op Dirk Pierre. U is niet zo goed in vergelijkingen doorgaans.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:46:14 #230
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_182558109
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Een robot annex trekpop. Bloedhekel aan dat soort mensen die puur een rol spelen. Kan me tenminste niet voorstellen dat ie echt zo is. :) Jan Marijnissen b.v. Je kunt daar alles van vinden maar hij speelde geen rol, hij was echt. Dat soort mensen heb je nodig in de politiek. Links of rechts.
Mwah, dat was ook een act hoor, en ging er zelf in geloven. Heeft zelf ook wel eens toegegeven te acteren geloof ik. In Kijken in de Ziel.

Maar met een beetje is ook niks mis, en hij kwam gewoon van een normale baan en ging naar politicus met een missie. Stuk beter dan beroepspolitici. Zeker voor leden van het parlement. Daarom had ik ook niks met Dijksma, maar als stass heeft ze het wel meerdere keren goed gedaan.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:10:18 #231
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182558841
Zat net ff NPO politiek te kijken met Rutte :r
Tenenkrommend weer veel praten veel herhalen veel onzin
Gelijk weggezapt :7
pi_182559117
Wat een lulverhaal weer van Rutte :') Weg met die trekpop van het grootkapitaal.
pi_182559637
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:18 schreef Tem het volgende:
Wat een lulverhaal weer van Rutte :') Weg met die trekpop van het grootkapitaal.
Ja maar de asielzoekers!!!1! Ja maar de hypotheekrenteaftrek!11!!!1 Ja maar al die linkse theedrinkers zijn nog veel erger!!!11!!

Het Nederlandse volk is te dom, deal with it
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:57:30 #234
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182560194
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
....Het Nederlandse volk is te dom, deal with it
:N Het nl volk wordt domgehouden, waardoor sukkels zoals Rutte en de zwijnen ons denken te kunnen controleren en besturen
In het land der blinden is een oog koning
Rutte :r is middelmaat en hoort niet in een leiding gevende functie :7
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:10:10 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182560532
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Fijne frame. :D Maar slaat als K*t op Dirk Pierre. U is niet zo goed in vergelijkingen doorgaans.
En u niet in onderbouwen, maar daar vind je vast wel wat op
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182562209
Klavertje viel echt enorm door de mand bij dat debat.

fvdemocratie twitterde op dinsdag 16-10-2018 om 23:12:58 FVD-leider @thierrybaudet tegen GroenLinkser @jesseklaver tijdens #dividenddebat "Laat eens zien dat je ballen hebt." #FVD #dividendbelasting #Klaver https://t.co/AxcuY4jWxN reageer retweet
Kijk em zweten door onze Thierry. :')
pi_182562231
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 23:27 schreef Nintex het volgende:
Klavertje viel echt enorm door de mand bij dat debat.

fvdemocratie twitterde op dinsdag 16-10-2018 om 23:12:58 FVD-leider @thierrybaudet tegen GroenLinkser @jesseklaver tijdens #dividenddebat "Laat eens zien dat je ballen hebt." #FVD #dividendbelasting #Klaver https://t.co/AxcuY4jWxN reageer retweet
Kijk em zweten door onze Thierry. :')
En dan weer dat vies lachen bah wat een vent
Soms is het beter iets te verliezen,beter verliezen,dan dat je nooit hebt gehad.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:24:24 #238
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182566313
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:57 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N Het nl volk wordt domgehouden, waardoor sukkels zoals Rutte en de zwijnen ons denken te kunnen controleren en besturen
In het land der blinden is een oog koning
Rutte :r is middelmaat en hoort niet in een leiding gevende functie :7
afschaffen dvd belasting is iets waar de koning en de rijken der aarde blij mee zijn , die betalen toch al geen inkomstenbelasting dus kunnen zij het ook niet aftrekken

duidelijk voorsorteren op een zeer dik nietsdoen baantje elders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')