abonnement Unibet Coolblue
pi_181988231
TS zit een langeafstandsrelatie en is daar op zich heel gelukkig mee. Probleem is alleen dat ik nu tot januari naar hem toe aan het reizen kom, omdat hij het te druk met werk en studie heeft. Ik vind zelf dat dat best lang is en krijg de indruk dat hij het zich er wel erg makkelijk vanaf maakt. Ik weet alleen niet of ik dat al als een teken aan de wand moet beschouwen. Laat ik het zo zeggen, als iemand zich al in het begin van de relatie zo opstelt (we zijn pas vier maanden bij elkaar) dan heb ik het vermoeden dat de balans nog wel vaker scheef gaat zijn wat betreft het reizen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het inderdaad tijdelijk is, maar daar ben ik mij niet helemaal zeker van. Wie heeft hier ervaring met langeafstandrelaties en kan me vertellen wat wijsheid in deze is.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  Spellchecker dinsdag 18 september 2018 @ 17:52:35 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181988279
Hoe vaak ga je daarheen? Elk weekend?

Ik heb ook 4 jaar heen en weer gereisd (vanwege mijn thuissituatie), en pas daarna hebben we om en om bij hem en bij mij de weekenden doorgebracht.

Nu wonen we 3 jaar samen O+
pi_181988309
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:52 schreef maily het volgende:
Hoe vaak ga je daarheen? Elk weekend?
Een keer in de maand. Hij woont in Europa, maar toch wel redelijk ver weg.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  Spellchecker dinsdag 18 september 2018 @ 17:54:45 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181988319
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:53 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Een keer in de maand.
Hoelang is de reistijd? Hoelang blijf je?
  Spellchecker dinsdag 18 september 2018 @ 17:55:44 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181988333
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:53 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Een keer in de maand. Hij woont in Europa, maar toch wel redelijk ver weg.
En wat als je een keer overslaat? Niet leuk natuurlijk, maar hoe zou hij reageren?
pi_181988334
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:54 schreef maily het volgende:

[..]

Hoelang is de reistijd? Hoelang blijf je?
Dikke 9 uur. Ik ben er tot nu toe altijd een week geweest. Hij is overigens ook een week bij mij al eens geweest.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  Spellchecker dinsdag 18 september 2018 @ 17:57:26 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181988362
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:55 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Dikke 9 uur. Ik ben er tot nu toe altijd een week geweest. Hij is overigens ook een week bij mij al eens geweest.
Vlieg je of trein je?
En een week is wel lang natuurlijk .... hoe doe jij dat met je werk? :@
En dat kost ook geld natuurlijk .....
pi_181988380
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:55 schreef maily het volgende:

[..]

En wat als je een keer overslaat? Niet leuk natuurlijk, maar hoe zou hij reageren?
Toen eens twee maanden er tussen zaten, gaf hij wel aan me erg te missen en was weer blij me te zien. Hij vindt het ook altijd jammer als de week weer voorbij is. Dat merk ik wel duidelijk aan hem.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:57 schreef maily het volgende:

[..]

Vlieg je of trein je?
En een week is wel lang natuurlijk .... hoe doe jij dat met je werk? :@
Bus en trein. Dat doe ik door thuiswerk. :)
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  Spellchecker dinsdag 18 september 2018 @ 18:00:07 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181988396
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:58 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Toen eens twee maanden er tussen zaten, gaf hij wel aan me erg te missen en was weer blij me te zien. Hij vindt het ook altijd jammer als de week weer voorbij is. Dat merk ik wel duidelijk aan hem.

[..]

Bus en trein. Dat doe ik door thuiswerk. :)
Ah oke. (sorry voor de vele vragen ;) )

Hoe stel je jullie relatie na januari voor? Dat hij om de maand naar jou komt? Ook een week? Werkt hij (dan) ook thuis?
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:03:52 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988436
En na januari verandert de situatie omdat?
pi_181988457
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:00 schreef maily het volgende:

[..]

Ah oke. (sorry voor de vele vragen ;) )

Hoe stel je jullie relatie na januari voor? Dat hij om de maand naar jou komt? Ook een week? Werkt hij (dan) ook thuis?
Dit inderdaad. Tenzij het door zijn studie echt niet kan. Ik wil alleen geen 90/10 reissituatie gaan krijgen. Met een 60/40 verdeling zou ik bijvoorbeeld tevreden zijn. Hij zou dan alleen in het weekend bij me zijn.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:06:29 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988465
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:05 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Tenzij het door zijn studie echt niet kan. Ik wil alleen geen 90/10 reissituatie gaan krijgen. Met een 60/40 verdeling zou ik bijvoorbeeld tevreden zijn. Hij zou dan alleen in het weekend bij me zijn.
Als jij bij hem bent, is hij dan ook druk? Of heeft ie alle tijd voor je?
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:06:50 #13
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_181988470
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:49 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Wie heeft hier ervaring met langeafstandrelaties en kan me vertellen wat wijsheid in deze is.
Heb ik. Ze werken niet.

Het 'probleem' is de periode waarop je definitief bij elkaar kunt blijven. Om een goede relatie te bouwen, is het noodzakelijk elkaar regelmatig te zien. Je hoeft echt niet elk vrij uur bij elkaar op schoot te zitten. Dat is ook ongezond, maar enige regelmaat en je 'belevingen' van de dag delen is toch cruciaal.
Als je elkaar maar heel af en toe ziet, dan is het vaak toch eerst lekker seksen, eea inhalen en dan is er nog wat tijd over voor andere dingen. Echter, dat soort momenten vallen vallen vaak in periodes dat een van de, of beide partijen vakantie hebben. Je krijgt dus eigenlijk weinig mee van elkaars 'reguliere' leven.

Goed, dat gezegd hebbende, ga ik je echt niet adviseren om het uit te maken. Dat is iets wat je echt zelf moet beslissen....
Wat is jullie toekomstperspectief?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_181988490
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als jij bij hem bent, is hij dan ook druk? Of heeft ie alle tijd voor je?
Overdag door de week is ieder met zijn eigen zaken bezig, maar 's avonds en in het weekend hebben we gewoon tijd voor elkaar.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:09:10 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988498
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:08 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Overdag door de week is ieder met zijn eigen zaken bezig, maar 's avonds en in het weekend hebben we gewoon tijd voor elkaar.
Kan hij die dingen ook bij jou doen? Of kan hij sat enkel thuis doen?
pi_181988507
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Kan hij die dingen ook bij jou doen?
Bij mij gaat dat wat lastiger waardoor hij alleen in het weekend, buiten de vakanties om kan komen.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:11:39 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988530
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:09 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Bij mij gaat dat wat lastiger waardoor hij alleen in het weekend, buiten de vakanties om kan komen.
Maar wat gaat er na/in januari verandere dan?
pi_181988539
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar wat gaat er na/in januari verandere dan?
Minder verplichtingen wat betreft studie en werk.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:13:30 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988548
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:12 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Minder verplichtingen wat betreft studie en werk.
Dat is wel een zekerheid? Want anders is 't een leukmakertje om je nog even te behouden.
pi_181988574
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is wel een zekerheid? Want anders is 't een leukmakertje om je nog even te behouden.
Dat staat inderdaad vast.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:18:20 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988604
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:15 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Dat staat inderdaad vast.
Maar wat is dan datgene waarvan je in de OP zegt waar je nog niet zeker van bent?

Want geeft hij wel aan te willen reizen en alles?


En hoe gaan jullie dat later doen? Of eeuwig latten?
pi_181988688
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar wat is dan datgene waarvan je in de OP zegt waar je nog niet zeker van bent?

Want geeft hij wel aan te willen reizen en alles?

En hoe gaan jullie dat later doen? Of eeuwig latten?
Ik wil wel binnen enkele jaren gaan samenwonen, maar nu hoeft dat nog niet. Waar ik nog niet zeker van ben is of wat hij zegt ook daadwerkelijk waar is. Het staat vast dat hij in februari komt, maar hoe zit het met de maanden daarna ? Dat is waar ik mijn twijfels bij heb.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:26:56 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181988790
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:22 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Ik wil wel binnen enkele jaren gaan samenwonen, maar nu hoeft dat nog niet. Waar ik nog niet zeker van ben is of wat hij zegt ook daadwerkelijk waar is. Het staat vast dat hij in februari komt, maar hoe zit het met de maanden daarna ? Dat is waar ik mijn twijfels bij heb.
Maar samenwonen.. Wie gaat dan verhuizen? Of zit iemand tijdelijk in 't buitenland?

Over die twijfels kunnen we weinig zeggen of dat waarheid is of slechte vermoedens.
Denk dat je dat vooral dient te zien in hoe hij doet, hoe hij praat over de toekomst. Hoe hij evt compenseert dat jij bij hem komt, dat waardeert enzo?
pi_182126577
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar samenwonen.. Wie gaat dan verhuizen? Of zit iemand tijdelijk in 't buitenland?

Over die twijfels kunnen we weinig zeggen of dat waarheid is of slechte vermoedens.
Denk dat je dat vooral dient te zien in hoe hij doet, hoe hij praat over de toekomst. Hoe hij evt compenseert dat jij bij hem komt, dat waardeert enzo?
Over een toekomst samen hebben we het nog niet gehad, maar dat is ook wel redelijk vroeg om er nu al over te beginnen in mijn ogen. Qua verhuizen word ik in ieder geval diegene die die kant komt aan het opgaan.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182355852
Wie betaalt de reiskosten?
Vind jij de reis het waard, of heb je het gevoel dat je tijd aan het verspillen bent?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:35:52 #26
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182356006
Je geeft aan dat het nog wat vroeg is om over de toekomst samen te beginnen, maar ook dat jij degene zou zijn die dan uiteindelijk zou verhuizen. Is dat wel iets wat je ziet zitten? Is het een land waar je zou kunnen aarden?
pi_182800052
Kleine update: Mijn vriend is nog een keer mijn kant opgekomen doordat iets uit zijn planning viel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 19:35 schreef Voszje het volgende:

Je geeft aan dat het nog wat vroeg is om over de toekomst samen te beginnen, maar ook dat jij degene zou zijn die dan uiteindelijk zou verhuizen. Is dat wel iets wat je ziet zitten? Is het een land waar je zou kunnen aarden?
Goede vraag, ik vind de mensen die ik tot nu toe daar heb ontmoet erg gereserveerd overkomen.
Het land is prachtig, maar ik weet nog niet of ik er zou willen wonen. Van de andere kant, als ik over anderhalf jaar relatie denk dit kan hem wel eens zijn, ben ik best bereid mij daar over heen te zetten en die kant uit te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambystoma_mexicanum op 28-10-2018 21:54:56 ]
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  Moderator zondag 28 oktober 2018 @ 23:03:58 #28
441859 crew  Lenny77
pi_182806178
Welk land?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_182806414
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:03 schreef Lenny77 het volgende:
Welk land?
DM gestuurd.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  zondag 28 oktober 2018 @ 23:49:32 #30
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182806892
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:13 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Kleine update: Mijn vriend is nog een keer mijn kant opgekomen doordat iets uit zijn planning viel.

[..]

Goede vraag, ik vind de mensen die ik tot nu toe daar heb ontmoet erg gereserveerd overkomen.
Het land is prachtig, maar ik weet nog niet of ik er zou willen wonen. Van de andere kant, als ik over anderhalf jaar relatie denk dit kan hem wel eens zijn, ben ik best bereid mij daar over heen te zetten en die kant uit te gaan.
Benieuwd naar welk land het is, maar hoe dan ook: Denk er niet te licht over. Wanneer je geen andere binding hebt met het land dan enkel je partner, is je wereld maar klein. Je eroverheen zetten is één ding, maar er ook echt een leven op kunnen bouwen is een tweede. :)

Overigens leuk dat je vriend langs is geweest! Hopelijk hebben jullie een fijne tijd gehad samen.
  maandag 29 oktober 2018 @ 00:01:07 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182807085
Je zit er dubbel in. Enerzijds vraag je commitment van hem (jij moet vóór zijn studie/werk gaan), anderzijds heb je nog niet eens met hem over de toekomst gesproken en zie je samenwonen pas over enkele jaren zitten. Kortom, jij eist hem voor jou op en geeft hem niks terug qua zekerheden. Dus waarom zou hij zijn studie en werk moeten verwaarlozen voor iemand die hem nog niks te bieden heeft.

Die langeafstandsrelaties zijn met internet niet meer te vergelijken met begin jaren '90, toen je een kapitaal kwijt was aan een telefoongesprek of dagen op een brief terug moest wachten. Facetime bestond niet eens.
pi_182809141
Het zou me niks verbazen als hij de hele week andere vrouwen neukt en jou nog extra achter de hand houdt. “Leuk voor erbij.” En om die reden zo min mogelijk geld aan je wil spenderen.

Ik zou hier wel snel klaar mee zijn. Zoek gewoon een leuke knul in de buurt.
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 09:48:59 #33
441859 crew  Lenny77
pi_182810576
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 07:59 schreef Mariocash het volgende:
Het zou me niks verbazen als hij de hele week andere vrouwen neukt en jou nog extra achter de hand houdt. “Leuk voor erbij.” En om die reden zo min mogelijk geld aan je wil spenderen.

Ik zou hier wel snel klaar mee zijn. Zoek gewoon een leuke knul in de buurt.
Toch heerlijk, zo een echt FOK! antwoord er tussenin _O-
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_182810926
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Toch heerlijk, zo een echt FOK! antwoord er tussenin _O-
Thanks.
pi_182811003
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:01 schreef Lunatiek het volgende:
Je zit er dubbel in. Enerzijds vraag je commitment van hem (jij moet vóór zijn studie/werk gaan), anderzijds heb je nog niet eens met hem over de toekomst gesproken en zie je samenwonen pas over enkele jaren zitten. Kortom, jij eist hem voor jou op en geeft hem niks terug qua zekerheden. Dus waarom zou hij zijn studie en werk moeten verwaarlozen voor iemand die hem nog niks te bieden heeft.

Die langeafstandsrelaties zijn met internet niet meer te vergelijken met begin jaren '90, toen je een kapitaal kwijt was aan een telefoongesprek of dagen op een brief terug moest wachten. Facetime bestond niet eens.
Ik zit aan het begin van mijn werkcarrière. Om daar iets op mijn niveau te vinden zal ik toch minimaal een jaar werkervaring achter de rug moeten hebben. Mijn vriend zei ook dat ik in eerste instantie naar mezelf moet kijken wat betreft werk. Vooral omdat de relatie nog zo pril is.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182811047
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 07:59 schreef Mariocash het volgende:
Het zou me niks verbazen als hij de hele week andere vrouwen neukt en jou nog extra achter de hand houdt. “Leuk voor erbij.” En om die reden zo min mogelijk geld aan je wil spenderen.

Ik zou hier wel snel klaar mee zijn. Zoek gewoon een leuke knul in de buurt.
Dat vind ik nou altijd zo'n non-argument wat langeafstandsrelaties betreft. Vreemdgaan kan ook als je met iemand samenwoont en daar bestaan genoeg verhalen over hier op Fok en andere fora.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182811116
quote:
13s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:11 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Dat vind ik nou altijd zo'n non-argument wat langeafstandsrelaties betreft. Vreemdgaan kan ook als je met iemand samenwoont en daar bestaan genoeg verhalen over hier op Fok en andere fora.
Dan zijn er meer ogen op je gericht. Als je in een andere land woont, dan heb je vrij spel. De een na de ander krijgt een veeg in de slaapkamer en je komt er nooit achter.

Uiteraard is vertrouwen ook belangrijk in een relatie, dus goed dat jij hem vertrouwt.
pi_182811161
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:49 schreef Voszje het volgende:

[..]

Benieuwd naar welk land het is, maar hoe dan ook: Denk er niet te licht over. Wanneer je geen andere binding hebt met het land dan enkel je partner, is je wereld maar klein. Je eroverheen zetten is één ding, maar er ook echt een leven op kunnen bouwen is een tweede. :)

Overigens leuk dat je vriend langs is geweest! Hopelijk hebben jullie een fijne tijd gehad samen.
Daar zit wat in. Het viel me op in de contacten die ik tot nu toe gehad hebt dat de mensen wat moeilijk te benaderen waren. In Nederland gaat dat toch veel makkelijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambystoma_mexicanum op 29-10-2018 10:24:21 ]
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182811326
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:15 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Dan zijn er meer ogen op je gericht. Als je in een andere land woont, dan heb je vrij spel. De een na de ander krijgt een veeg in de slaapkamer en je komt er nooit achter.

Uiteraard is vertrouwen ook belangrijk in een relatie, dus goed dat jij hem vertrouwt.
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt haar wel. Hoe vaak lees ik niet dat mensen intuïtief aanvoelen dat er iets niet klopt en het later bevestigt zien worden.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182811472
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:28 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt haar wel. Hoe vaak lees ik niet dat mensen intuïtief aanvoelen dat er iets niet klopt en het later bevestigt zien worden.
Ik hoop dat het je niet overkomt, meid. ;(
  maandag 29 oktober 2018 @ 12:07:51 #41
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182812814
quote:
13s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:11 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Dat vind ik nou altijd zo'n non-argument wat langeafstandsrelaties betreft. Vreemdgaan kan ook als je met iemand samenwoont en daar bestaan genoeg verhalen over hier op Fok en andere fora.
Vooral niet luisteren naar zo'n typische FOK reactie. Niet iedereen gaat vreemd, en zoals je zelf al zegt: kan ook prima gebeuren als je samenwoont. Kwestie van vertrouwen. Vooral daar nu ook niet over gaan twijfelen.

Verder: Ik zou gewoon even Januari/Februari afwachten en kijken hoe hij zich dan opstelt. Grote kans dat hij ook echt druk is. Ik ben vroeger ook een paar maanden vooral mijn man zijn kant op gereisd omdat hij het drukker had. Nooit een probleem geweest. Je spreekt voor elkaar af, niet voor elkaars locatie.

Snap dat het financieel alleen een uitdaging kan zijn. Betaalt hij wel mee als je eigenlijk alleen zijn kant op moet komen? Wellicht is dat wel een ideetje. Reiskosten delen bv. Of dat jij wat meer betaald en hij al het eten/uitjes, etc.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182815804
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:19 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

DM gestuurd.
Wat is er zo bijzonder aan het land dat je het niet openbaar wil zetten?

Sowieso, een land waar je misschien voor de liefde naartoe wil verhuizen zou volgens mij niet iets op moeten roepen van 'dat hou ik maar even geheim'. Dan lijk je zelf helemaal niet achter een verhuizing die kant op te staan, zowel nu als in de toekomst.

Denk ik dan. ;)
pi_182820751
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vooral niet luisteren naar zo'n typische FOK reactie. Niet iedereen gaat vreemd, en zoals je zelf al zegt: kan ook prima gebeuren als je samenwoont. Kwestie van vertrouwen. Vooral daar nu ook niet over gaan twijfelen.

Verder: Ik zou gewoon even Januari/Februari afwachten en kijken hoe hij zich dan opstelt. Grote kans dat hij ook echt druk is. Ik ben vroeger ook een paar maanden vooral mijn man zijn kant op gereisd omdat hij het drukker had. Nooit een probleem geweest. Je spreekt voor elkaar af, niet voor elkaars locatie.

Snap dat het financieel alleen een uitdaging kan zijn. Betaalt hij wel mee als je eigenlijk alleen zijn kant op moet komen? Wellicht is dat wel een ideetje. Reiskosten delen bv. Of dat jij wat meer betaald en hij al het eten/uitjes, etc.
Wat betreft uitjes zijn de uitgaven rond de 50/50 verdeelt. Reiskosten kan ik inderdaad eens aankaarten mocht dit een terugkerend patroon in de toekomst worden. Eerst maar eens zien of hij in februari mijn kant weer opkomt.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182820942
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat is er zo bijzonder aan het land dat je het niet openbaar wil zetten?

Sowieso, een land waar je misschien voor de liefde naartoe wil verhuizen zou volgens mij niet iets op moeten roepen van 'dat hou ik maar even geheim'. Dan lijk je zelf helemaal niet achter een verhuizing die kant op te staan, zowel nu als in de toekomst.

Denk ik dan. ;)
Of een simpelere reden, ik discussieer vaak in politieke subfora en heb er niet zo'n zin dat een bekende achter mijn identiteit komt. Niet dat ik racistische commentaren post, maar bekenden hoeven ook niet mijn mening over elk bedenkbaar politiek onderwerp te weten.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182821224
quote:
10s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:21 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Of een simpelere reden, ik discussieer vaak in politieke subfora en heb er niet zo'n zin dat een bekende achter mijn identiteit komt. Niet dat ik racistische commentaren post, maar bekenden hoeven ook niet mijn mening over elk bedenkbaar politiek onderwerp te weten.
Die begrijp ik maar al te goed. :)

Toch zegt mijn gevoel dat jij daar niet gelukkig gaat zijn.

Recent nog een korte relatie gehad met iemand die van ver in Nederland terecht is gekomen voor de liefde. Toen haar toenmalige relatie strandde had ze kinderen en kon ze niet meer weg. Ze had wel wat opgebouwd hier, maar het voelt nooit als thuis. Tot de dag van vandaag. En kun je nagaan, ze is van een niet welvarend land naar Nederland gegaan, waar objectief bezien eigenlijk alles beter is.

Dus ja, ze heeft spijt dat ze die keuze gemaakt heeft. En dat is persoonlijk natuurlijk, er zijn mensen die heel prima elders ter wereld gelukkig kunnen worden.

Maar jij twijfelt nu al.
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:41:04 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182821442
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:09 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Ik zit aan het begin van mijn werkcarrière. Om daar iets op mijn niveau te vinden zal ik toch minimaal een jaar werkervaring achter de rug moeten hebben. Mijn vriend zei ook dat ik in eerste instantie naar mezelf moet kijken wat betreft werk. Vooral omdat de relatie nog zo pril is.
Ja, dus? Als jij tegen je vriend zegt dat je met iets belangrijks voor je werk bezig bent zodat je even geen tijd voor hem hebt, denk je dat het dan terecht is dat hij op zijn buitenlandse FOK! gaat twijfelen aan jullie relatie en overweegt het uit te maken? Of zal hij snappen dat het belangrijk voor jullie toekomst zal zijn en niet moeilijk doen?
pi_182827499
Ik heb een collega die 13 jaar geleden van Israël naar hier verhuisde. Ze had 3 jaar een langeafstandsrelatie en uiteindelijk gaan samenwonen maar je raad het al. Na een jaar was de relatie gedaan.

Nu is ze al 12 jaar single. Haar familie woont in Israël, alleen heeft ze hier een job en verder geen voeling met het land.
Ze wil ook wel terug maar het gevoel is tweestrijdig.
Cindy De Vuyst
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 05:29:33 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182828428
Een studiegenootje viel als een blok voor een Engelsman. De langeafstandsrelatie duurde tot haar afstuderen, hoewel ze toen al veel daar was ivm afstudeeronderzoek. Daarna is ze daar permanent gaan wonen. Een huwelijk, drie kinderen en 25 jaar later zijn ze nog steeds samen en heeft ze daar een stevige carrière opgebouwd.
Dus het kan wel. Nou is Engeland ook niet ver weg...

Ik ken ook iemand bij wie het is mislukt. Volgens hem door de afstand, maar er speelt denk ik meer. De Engelsman van hierboven had al een carrière met zijn werk en dure hobbies en daarin veranderde niks door dat samenwonen, bovendien was zij voordat ze hem ontmoette al gek op Engeland met het vage plan ooit te migreren. Bij die andere vriend ging het om twee mensen die nog studeerden en die niet echt wisten wat ze wilden met hun toekomst. Zij voelde er niks voor naar hier te komen, hij niet om naar daar te gaan. De liefde zou de enige reden zijn. Omdat het allebei best gedreven carrièremensen zijn, zaten ze er ook mee dat het moeilijk zou worden in het buitenland een carrière op te bouwen.

Dat laatste geld ook voor een kennis met een buitenlandse vriend. Aan de liefde lag het niet dat het uitging. Alleen hadden ze beiden een opleiding voor een beroep dat ze niet in het buitenland konden uitoefenen, geen van beide wilde die carrière opgeven. Omdat zij kinderen wilde, was een pendelrelatie niet praktisch. Ze zijn als goede vrienden uiteengegaan. Hij was getuige bij haar huwelijk en ze hebben nog regelmatig contact.

Of het wat wordt lijkt dus meer te liggen aan andere factoren dan liefde of hoe vaak je bij elkaar bent. Belangrijkste is of je zonder hem ook naar dat buitenland zou gaan en er een leven op zou kunnen bouwen. Is dat niet je droom of doel dan wordt het knap lastig. Neem je pendelrelatie dan als leuke, leerzame tijd tot je je toekomstige echtgenoot ontmoet.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:57:33 #49
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_182829201
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 05:29 schreef Lunatiek het volgende:
Een studiegenootje viel als een blok voor een Engelsman. De langeafstandsrelatie duurde tot haar afstuderen, hoewel ze toen al veel daar was ivm afstudeeronderzoek. Daarna is ze daar permanent gaan wonen. Een huwelijk, drie kinderen en 25 jaar later zijn ze nog steeds samen en heeft ze daar een stevige carrière opgebouwd.
Dus het kan wel. Nou is Engeland ook niet ver weg...

Ik ken ook iemand bij wie het is mislukt. Volgens hem door de afstand, maar er speelt denk ik meer. De Engelsman van hierboven had al een carrière met zijn werk en dure hobbies en daarin veranderde niks door dat samenwonen, bovendien was zij voordat ze hem ontmoette al gek op Engeland met het vage plan ooit te migreren. Bij die andere vriend ging het om twee mensen die nog studeerden en die niet echt wisten wat ze wilden met hun toekomst. Zij voelde er niks voor naar hier te komen, hij niet om naar daar te gaan. De liefde zou de enige reden zijn. Omdat het allebei best gedreven carrièremensen zijn, zaten ze er ook mee dat het moeilijk zou worden in het buitenland een carrière op te bouwen.

Dat laatste geld ook voor een kennis met een buitenlandse vriend. Aan de liefde lag het niet dat het uitging. Alleen hadden ze beiden een opleiding voor een beroep dat ze niet in het buitenland konden uitoefenen, geen van beide wilde die carrière opgeven. Omdat zij kinderen wilde, was een pendelrelatie niet praktisch. Ze zijn als goede vrienden uiteengegaan. Hij was getuige bij haar huwelijk en ze hebben nog regelmatig contact.

Of het wat wordt lijkt dus meer te liggen aan andere factoren dan liefde of hoe vaak je bij elkaar bent. Belangrijkste is of je zonder hem ook naar dat buitenland zou gaan en er een leven op zou kunnen bouwen. Is dat niet je droom of doel dan wordt het knap lastig. Neem je pendelrelatie dan als leuke, leerzame tijd tot je je toekomstige echtgenoot ontmoet.
Deze laatste alinea sta ik volledig achter. Liefde alleen is onvoldoende fundatie om te emigreren. Je moet op z'n minst zin hebben om je te settelen in een ander land.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_182838060
Misschien is het handig om dit met hem te bespreken? Tuurlijk zou het niet zo moeten zijn dat jij altijd daar heen reist.
https://hoevrouwenjeziekmaken.com/
______________________________________________________
https://www.instagram.com/hoevrouwenjeziekmaken/
pi_182863193
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:57 schreef Hoevrouwenjeziekmaken het volgende:
Misschien is het handig om dit met hem te bespreken? Tuurlijk zou het niet zo moeten zijn dat jij altijd daar heen reist.
Communicatie is belangrijk, inderdaad.

P.S. Wat een grappige username heb je.
pi_182889262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:06 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Heb ik. Ze werken niet.

Het 'probleem' is de periode waarop je definitief bij elkaar kunt blijven. Om een goede relatie te bouwen, is het noodzakelijk elkaar regelmatig te zien. Je hoeft echt niet elk vrij uur bij elkaar op schoot te zitten. Dat is ook ongezond, maar enige regelmaat en je 'belevingen' van de dag delen is toch cruciaal.
Als je elkaar maar heel af en toe ziet, dan is het vaak toch eerst lekker seksen, eea inhalen en dan is er nog wat tijd over voor andere dingen. Echter, dat soort momenten vallen vallen vaak in periodes dat een van de, of beide partijen vakantie hebben. Je krijgt dus eigenlijk weinig mee van elkaars 'reguliere' leven.

Goed, dat gezegd hebbende, ga ik je echt niet adviseren om het uit te maken. Dat is iets wat je echt zelf moet beslissen....
Wat is jullie toekomstperspectief?
Ik sluit me hier bij aan. Sorry, TS.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')