abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:19:43 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181988626
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een onzin, daar is niks antidemocratisch aan. VNO-NCW heeft geen enkele democratische legitimatie. De enige reden waarom de regering of volksvertegenwoordigers daarmee zouden moeten praten is omdat het een redelijke gesprekspartner is. Wanneer die ophoudt dat te zijn door Hans de Boer voorzitter te maken, dan is het daarmee klaar.
Een school, een ziekenhuis of de FNV heeft ook geen democratische legitimatie, maar dan nog kan 'de politiek' niet besluiten om op die plek random mensen te gaan ontslaan.

Een minister(ie) kan besluiten om niet meer met VNO-NCW te praten, maar daar stopt het dan ook wel. De vraag is of je er iets mee opschiet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:21:27 #27
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181988665
Baudet _O_

Wilders _O_
Man of Steal.
pi_181988974
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een school, een ziekenhuis of de FNV heeft ook geen democratische legitimatie, maar dan nog kan 'de politiek' niet besluiten om op die plek random mensen te gaan ontslaan.

Een minister(ie) kan besluiten om niet meer met VNO-NCW te praten, maar daar stopt het dan ook wel. De vraag is of je er iets mee opschiet.
De enige reden dat hij er zit is omdat de VVD dezelfde achterlijke fabeltjes verkoopt en evenveel schijt heeft aan de bedrijven die wel van belang zijn voor onze economie.

Dus nee, hij kan niet mensen ontslaan maar hij kan ze er wel uit laten vliegen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181989196
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:11 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Ik ben blij dat het kabinet, op de VVD na, unaniem het erover eens is dat dit werkelijk een slecht plan is.
Alleen jammer dat we daar helemaal niks aan hebben als ze toch unaniem voor stemmen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181989291
Net als je denkt dat het niet meer dommer kan doet Baudet zn mond open. Sorry Thierry, het is hier geen Rusland of China, debieltje.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181989436
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hij heeft ook al eens eerder een publieke oproep gedaan om een leraar te ontslaan die iets deed wat hij niet zo leuk vond. Ik denk dat hij bijzonder serieus is, en het bijzonder aantrekkelijk zou vinden als de politiek in staat zou zijn om publieke figuren te wieberen. Zoals in Turkije vrij gebruikelijk is, zeg maar.
Ben je niet in de war met Wilders? Of hebben beiden iets dergelijks geroepen?
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:59:50 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181989456
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met Wilders? Of hebben beiden iets dergelijks geroepen?
Beide idd.

Wilders zaagt al jaren aan de poten van de gebruikelijke instituties, maar Baudet doet vrollijk mee. Het blijft natuurlijk hetzelfde slag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181989533
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Beide idd.

Wilders zaagt al jaren aan de poten van de gebruikelijke instituties, maar Baudet doet vrollijk mee. Het blijft natuurlijk hetzelfde slag.
Ah, ik zie het inderdaad. Dat was me ontgaan.
pi_181990031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nog ernstiger is dat de voorzitter van VNO-NCW geen flauw benul heeft van wat de beurs is. Die wordt helemaal niets gefinancierd dan de aankoop van een aandeel van iemand die ook helemaal geen enkele economisch relevante activiteit heeft gefinancierd. Als al die buitenlanders wegblijven van de beurs worden aandelen dus goedkoper en kunnen Nederlanders die voor een lagere prijs kopen met dezelfde dividendverwachting. Alleen maar gunstig dus.
Deze ook even quoten. ;) De topmannen van De Boer hebben zelf veel opties en aandelen doorgaans. Er is sprake van een (ietwat pervers) belang dat die stukken steeds meer waard worden. En daar kan het afschaffen van deze belasting vermoedelijk wel iets voor betekenen. Zoals gewoonlijk gaat het om zelfverrijking. Als zij spreken over "de" economie hebben ze het doorgaans over "hun" economie. Dat ziet men vaak helaas.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bart2002 op 18-09-2018 19:28:01 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Beste debater 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 19:28:23 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181990249
Zelden een meer wereldvreemd figuur gezien en gehoord dan die de Boer... Met z'n asperges en radio's. En nu uiteraard de 'zegeningen' voor de burger, deze afschaffing van de dividendbelasting. Wordt waarschijnlijk net zo'n grote 'zegen' als de ontslagrechtversoepeling en WW-verkorting, nog een paar pareltjes van die club. Go Baudet, in deze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181990264
Wie is dat knappe joch daar links? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 18 september 2018 @ 19:32:03 #37
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_181990340
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En ook hier lees ik niks over waarom men er zo tegen of zo voor is. Ook geen idee verder waarom dit een apart topic moet zijn.

Ik haal mijn schouders maar weer op en ga iets anders doen.
Nu ben ik toch wel benieuwd wat je gaat doen dan :)
Ik ben inmiddels overleden
pi_181990343
Baudet is een charlatan die voornamelijk onzin verkoopt. Maar hier gaat het naar mijn inzien duidelijk om een grapje.
pi_181990357
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zelden een meer wereldvreemd figuur gezien en gehoord dan die de Boer... Met z'n asperges en radio's. En nu uiteraard de 'zegeningen' voor de burger, deze afschaffing van de dividendbelasting. Wordt waarschijnlijk net zo'n grote 'zegen' als de ontslagrechtversoepeling en WW-verkorting, nog een paar pareltjes van die club. Go Baudet, in deze.
De Boer is niet wereldvreemd. Hij weet juist precies wat hij doet. Dat is het moreel-kwalijke.
  Beste debater 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 19:33:16 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181990367
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De Boer is niet wereldvreemd. Hij weet juist precies wat hij doet. Dat is het moreel-kwalijke.
Dat zou nog veel erger zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181990399
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De Boer is niet wereldvreemd. Hij weet juist precies wat hij doet. Dat is het moreel-kwalijke.
Dat vind ik ook. Een man met een (kwalijke) missie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181990401
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zou nog veel erger zijn.
Maar dat is het. Hij is geen willekeurige meneer. Hij is aan het lobbyen voor de grote bedrijven.
pi_181990412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Een man met een (kwalijke) missie.
Er valt niets te 'denken'. Hij is aan het lobbyen nogmaals. Natuurlijk weet hij donders goed dat vrijwel niemand, behalve een paar grote bedrijven hier iets aan heeft.
pi_181990436
Gewijzigd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181990527
Die de boer is echt een hele enge vent met een hele nare ideologie met een enorm onbetrouwbare uitstraling.

Zou je zo'n gast met een dergelijk imago echt willen als voorzitter van je brancheorganisatie?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181990533
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:00 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dat is ook maar bij wijze van spreken he.
Ah, nog een Baudet-whisperer.
pi_181990549
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een onzin, daar is niks antidemocratisch aan. VNO-NCW heeft geen enkele democratische legitimatie. De enige reden waarom de regering of volksvertegenwoordigers daarmee zouden moeten praten is omdat het een redelijke gesprekspartner is. Wanneer die ophoudt dat te zijn door Hans de Boer voorzitter te maken, dan is het daarmee klaar.
Ik doel op het dreigement van Baudet dat de Boer er uitvliegt als Baudet een grote partij is. Die macht heeft de politiek in een democratische samenleving gelukkig niet. Dat machthebbers iemand ontslaan omdat ze hem een lul vinden of omdat zijn mening ze onwelgevallig is hoort niet in een democratie thuis.
  dinsdag 18 september 2018 @ 19:50:03 #48
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181990822
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, nog een Baudet-whisperer.
Ah nog zo'n nitwit.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_181990982
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:32 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Nu ben ik toch wel benieuwd wat je gaat doen dan :)
Huilen om mijn aandelen TomTom..... :'(
pi_181991015
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik doel op het dreigement van Baudet dat de Boer er uitvliegt als Baudet een grote partij is. Die macht heeft de politiek in een democratische samenleving gelukkig niet. Dat machthebbers iemand ontslaan omdat ze hem een lul vinden of omdat zijn mening ze onwelgevallig is hoort niet in een democratie thuis.
Ik begrijp heel goed wat je bedoeling is. Zodrag Baudet iets zegt moet en zal daaruit blijken dat hij een bedreiging voor de democratie vormt. Wie weet trappen een paar sukkels daarin, net als die doorzichtige poging om het intern functioneren van partijen gelijk te stellen met onze democratie, terwijl die stemmingen bij partijcongressen nou juist onze democratie ondermijnen.

We hebben afgelopen week de VVD-fractieleider en de voorzitter gehad die 'geen belemmering' zagen om een verkozen volksvertegenwoordiger ook daadwerkelijk toe te laten treden tot de kamer, alsof zij daar over gaan en dus feitelijk iets wat van de kiezer is voor de partij claimen. We hebben Ollongren die informatie achter liet houden. En we hebben een premier die er samen met een belangenclubje van het grootbedrijf een kadootje voor zijn vorige werkgever doorheen drukt in een schimmig proces waarover de kamer aldoor verkeerd wordt voorgelicht, terwijl het ganse land tegen is.

En dan is Baudet een bedreiging voor de democratie omdat hij zegt dat hij die loopjongen van buitenlands kapitaal zo snel mogelijk wil lozen? Donder toch op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')