abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 september 2018 @ 15:05:10 #1
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_181985267
Wij reden gister weer door Duitsland vanuit Denemarken en wat ons opviel is dat de wegen over het algemeen gewoon slecht waren. 4 jaar geleden kwamen we van het zuiden en toen hadden we dat beeld ook. Ook zijn er zoveel enorm veel werkzaamheden die ze blijkbaar allemaal tegelijk moeten doen.

Waarom kiezen ze hiervoor?
pi_181985305
Omdat het moet gebeuren denk ik.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 18 september 2018 @ 15:08:17 #3
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_181985334
Heel Duitsland is één grote wegwerkzaamheid. Altijd.
pi_181985354
Ze lopen ontzettend achter...
  dinsdag 18 september 2018 @ 15:15:47 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181985552
Wegwerkzaamheden in Duitsland. Tot wel 12 kilometer beide richtingen op één rijstrook maximaal 60 rijden. Dan zie je dat er nergens gewerkt wordt. Helemaal op het einde staan 2 bulldozers en een vrachtwagen stil, en staat een Heino tegen zijn schop geleund een peukje te roken en naar het verkeer te staren. 'Bis Januar 2022', staat er dan strots bij.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 18 september 2018 @ 15:18:15 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181985624
Klb is verderop. Open daar een topic

[ Bericht 95% gewijzigd door derLudolf op 18-09-2018 18:37:32 ]
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 18 september 2018 @ 15:20:47 #7
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_181985691
Misschien had dit naar KLB gemoeten maar ik ben heel benieuwd wat de reden is. Als je 10km lang 80 moet rijden met aan weerskanten 10cm ruimte. En dan een S bocht gas erop 170km/h te gaan rijden waarna er na 5km weer 10km lange wegwerkzaamheden zijn. Maak eerst eens wat af denk ik dan.
  dinsdag 18 september 2018 @ 15:23:51 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_181985771
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:08 schreef Joran-Joran het volgende:
Heel Duitsland is één grote wegwerkzaamheid. Altijd.
Dit, dit en dit.
Na m'n vakantie door duitsland kan ik twee woorden niet meer uitstaan.

Stau en baustelle :X -O-
pi_181985782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:20 schreef xzaz het volgende:
Misschien had dit naar KLB gemoeten maar ik ben heel benieuwd wat de reden is. Als je 10km lang 80 moet rijden met aan weerskanten 10cm ruimte. En dan een S bocht gas erop 170km/h te gaan rijden waarna er na 5km weer 10km lange wegwerkzaamheden zijn. Maak eerst eens wat af denk ik dan.
Aannemer A belt bedrijf B om weg af te laten zetten
Vervolgens komt bedrijf C om asfalt te wegfrezen wat pas over 2 weken kan
Daarna komt bedrijf D over 2 maanden om nieuw asfalt erin te leggen
Dan komt bedrijf E nog even lijnen leggen, maar ze kunnen alleen in derde week van november
Dan komt bedrijf F kwaliteitscheck doen
Daarna komt bedrijf B weer om wegafzetting weg te halen

Nachts werken doen ze niet aan, te duur. Men kan wel even wachten. In Nederland kunnen we niet wachten omdat we nauwelijks uitwijkmogelijkheden hebben, kortom alles loopt dan vast. Daarom moet hier alles in een razend tempo afgewerkt worden.
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:05:22 #10
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_181986445
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Aannemer A belt bedrijf B om weg af te laten zetten
Vervolgens komt bedrijf C om asfalt te wegfrezen wat pas over 2 weken kan
Daarna komt bedrijf D over 2 maanden om nieuw asfalt erin te leggen
Dan komt bedrijf E nog even lijnen leggen, maar ze kunnen alleen in derde week van november
Dan komt bedrijf F kwaliteitscheck doen
Daarna komt bedrijf B weer om wegafzetting weg te halen

Nachts werken doen ze niet aan, te duur. Men kan wel even wachten. In Nederland kunnen we niet wachten omdat we nauwelijks uitwijkmogelijkheden hebben, kortom alles loopt dan vast. Daarom moet hier alles in een razend tempo afgewerkt worden.
Ja dit dus.

In Nederland betaal je je er blauw voor maar dan heb je ook wat.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:20:13 #11
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181987747
Ze zijn veel wegen aan het verbreden of zo
Man of Steal.
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:54:24 #12
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_181988316
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:20 schreef SuperNeger het volgende:
Ze zijn veel wegen aan het verbreden of zo
Nee, ze hebben de boel (en met name de bruggen) jarenlang de boel gelaten en plukken daar nu de zure vruchten van. En dat in combinatie met een land waar efficiëntie een vies woord is.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 18:48:08 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181989168
In de jaren na de oorlog is er enorm veel geïnvesteerd in het uitbouwen van het netwerk van Autobahnen. Veel zijn dus rond dezelfde tijd aangelegd. En die hebben nu allemaal zo'n beetje hun uiterste houdbaarheidsdatum bereikt. Ze weten van gekkigheid niet waar ze de beschikbare capaciteit in moeten zetten. Als ze straks met alles klaar zijn, kunnen ze weer opnieuw beginnen omdat het dan weer opnieuw aan onderhoud toe is. Oftewel, Duitsland blijft altijd Baustelle ;)

Tussendoor de aanleg en nu had je ook nog een aantal crises, zodat onderhoud er vaak bij in schoot waardoor er veel achterstallig onderhoud ontstond.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_181991192
MRB van een dikke suv met 3,2 diesel onder de kap is wel laag, bpm kennen ze niet.

Weetje wet echt leuk is, autopech op zo’n baustelle, 12km file en de bergingswagen staat er ook in.
.
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 20:09:33 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181991301
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:05 schreef Fer het volgende:
MRB van een dikke suv met 3,2 diesel onder de kap is wel laag, bpm kennen ze niet.

Weetje wet echt leuk is, autopech op zo’n baustelle, 12km file en de bergingswagen staat er ook in.
Aan verzekering ben je wel heel wat meer kwijt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 18 september 2018 @ 20:21:22 #16
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_181991647
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:20 schreef xzaz het volgende:
Misschien had dit naar KLB gemoeten maar ik ben heel benieuwd wat de reden is. Als je 10km lang 80 moet rijden met aan weerskanten 10cm ruimte. En dan een S bocht gas erop 170km/h te gaan rijden waarna er na 5km weer 10km lange wegwerkzaamheden zijn. Maak eerst eens wat af denk ik dan.
Je mag blij zijn als er überhaupt 10 cm ruimte is...
Heb het al meegemaakt dat het niet paste, terwijl het bij de vorige baustelle met een linkerstrook die dezelfde max aangegeven breedte had prima ging :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_182152975
Dat komt omdat die Duitsers alles van de lopende rekening financieren en daar geen apart potje voor hebben. Zeg maar alsof je je huis verbouwt vanaf je gewone lopende rekening en daar geen bouwdepot voor regelt.

Stukje van wegenwiki:
quote:
Ook wegverbredingen duren in Duitsland zeer lang in vergelijking met andere landen. Alleen de projecten die als PPS worden uitgevoerd verlopen vlot, conventioneel gefinancierde verbredingen worden in tal van deeltrajecten gepland en uitgevoerd, met als gevolg dat weggebruikers jarenlang overlast hebben van wegwerkzaamheden, telkens een paar kilometer verderop. Berucht is de verbreding van de A8 tussen Karlsruhe en Stuttgart, waar bijna 30 jaar lang op het traject gewerkt is, evenals de A3 tussen Aschaffenburg en Würzburg, waar men decennia bezig is met de verbreding, telkens een klein stukje verderop.

In Duitsland worden wegwerkzaamheden ook veel trager uitgevoerd dan bijvoorbeeld in Nederland, Denemarken of Frankrijk. Vaak wordt alleen tijdens kantooruren gewerkt en vrijwel nooit met weekend- of nachtafsluitingen. Regelmatig worden op belangrijke Autobahnen langdurig rijstroken afgesloten wat voor grote vertragingen zorgt, niet alleen tijdens de spits maar gedurende een groot deel van de dag. Vanwege achterstallig onderhoud is het in Duitsland vaak noodzakelijk dat de rijbaan tot op de fundering vervangen moet worden, in tegenstelling tot het vervangen van alleen de toplaag. Dit duurt langer waardoor het inrichten van een permanente Baustelle noodzakelijk is. Bijvoorbeeld in Nederland zijn vaak niet meer dan 4 of 5 trajecten waar langdurig aan de weg gewerkt wordt, terwijl dit in Nordrhein-Westfalen vaak meer dan 30 trajecten zijn. Men noemt de Baustellenplanning in deze staat 'onplanbaar' vanwege de vele wegwerkzaamheden, waardoor er geen uitwijkroutes zonder werkzaamheden meer zijn.
Kortom, wat dat betreft zijn het prutsers
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_182198830
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:33 schreef Kentekenplaat het volgende:
Dat komt omdat die Duitsers alles van de lopende rekening financieren en daar geen apart potje voor hebben. Zeg maar alsof je je huis verbouwt vanaf je gewone lopende rekening en daar geen bouwdepot voor regelt.

Stukje van wegenwiki:

[..]

Kortom, wat dat betreft zijn het prutsers
Klopt, en nieuwe projecten gaan niet goed.
BER Luchthaven.
Nieuwe wegen die instorten (A20), wegen waar geen rekening gehouden werd met de ondergrond. (Buckelpiste Husum)


Veel te lang uitstellen werkzaamheden. Zo lang over werkzaamheden doen, dat ze kosten voor het bedrijfsleven enorm hoog worden (stau). En er direct na de werkzaamheden weer nieuwe werkzaamheden nodig zijn
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_182199203
Van die mooie so da brucken, so da in het land.



.
pi_182199509
Had dacht ik ook te maken met aanbestedingsregels.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_182199589
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 08:28 schreef Resistor het volgende:
Had dacht ik ook te maken met aanbestedingsregels.
Dat Duitsland alles traag doet, en slechts 7% in de nacht (NL =80%), en dat ze te laag budgetteren, en inmiddels 60+% van NRW in slechte staat is, is toch echt hun eigen schuld.

Ik kan er echter niet bij dat bedrijven in Duitsland niet harder protesteren. Zij verliezen tijd=geld met alle Baustellen die jaren blijven liggen. Rondom Bremen/Hamburg is 1u+vertraging al normaal.. dat kost uiteindelijk toch veel meer dan mensen in de nacht laten werken?
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_182199677
Arbeit macht frei
Neuj
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:39:09 #23
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_182342609
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 08:35 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Dat Duitsland alles traag doet, en slechts 7% in de nacht (NL =80%), en dat ze te laag budgetteren, en inmiddels 60+% van NRW in slechte staat is, is toch echt hun eigen schuld.

Ik kan er echter niet bij dat bedrijven in Duitsland niet harder protesteren. Zij verliezen tijd=geld met alle Baustellen die jaren blijven liggen. Rondom Bremen/Hamburg is 1u+vertraging al normaal.. dat kost uiteindelijk toch veel meer dan mensen in de nacht laten werken?
Ik had verwacht dat die Duitsers dat wel voor elkaar zouden hebben. Maar dat valt vies tegen. Dan hebben die Fransen het beter voor elkaar.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:24:09 #24
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182343667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:39 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat die Duitsers dat wel voor elkaar zouden hebben. Maar dat valt vies tegen. Dan hebben die Fransen het beter voor elkaar.
Die hebben de meeste snelwegen aan de markt (tolconcessionairs) gegeven. Daarbuiten is het in F ook niet altijd rozengeur en maneschijn, maar niet zo dramatisch als in D.

Wat ook nog wel zou kunnen helpen is dat een groot deel van het Franse snelwegennet nog relatief nieuw is.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')