Dit, dit en dit.quote:Op dinsdag 18 september 2018 15:08 schreef Joran-Joran het volgende:
Heel Duitsland is één grote wegwerkzaamheid. Altijd.
Aannemer A belt bedrijf B om weg af te laten zettenquote:Op dinsdag 18 september 2018 15:20 schreef xzaz het volgende:
Misschien had dit naar KLB gemoeten maar ik ben heel benieuwd wat de reden is. Als je 10km lang 80 moet rijden met aan weerskanten 10cm ruimte. En dan een S bocht gas erop 170km/h te gaan rijden waarna er na 5km weer 10km lange wegwerkzaamheden zijn. Maak eerst eens wat af denk ik dan.
Ja dit dus.quote:Op dinsdag 18 september 2018 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aannemer A belt bedrijf B om weg af te laten zetten
Vervolgens komt bedrijf C om asfalt te wegfrezen wat pas over 2 weken kan
Daarna komt bedrijf D over 2 maanden om nieuw asfalt erin te leggen
Dan komt bedrijf E nog even lijnen leggen, maar ze kunnen alleen in derde week van november
Dan komt bedrijf F kwaliteitscheck doen
Daarna komt bedrijf B weer om wegafzetting weg te halen
Nachts werken doen ze niet aan, te duur. Men kan wel even wachten. In Nederland kunnen we niet wachten omdat we nauwelijks uitwijkmogelijkheden hebben, kortom alles loopt dan vast. Daarom moet hier alles in een razend tempo afgewerkt worden.
Nee, ze hebben de boel (en met name de bruggen) jarenlang de boel gelaten en plukken daar nu de zure vruchten van. En dat in combinatie met een land waar efficiëntie een vies woord is.quote:Op dinsdag 18 september 2018 17:20 schreef SuperNeger het volgende:
Ze zijn veel wegen aan het verbreden of zo
Aan verzekering ben je wel heel wat meer kwijt.quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:05 schreef Fer het volgende:
MRB van een dikke suv met 3,2 diesel onder de kap is wel laag, bpm kennen ze niet.
Weetje wet echt leuk is, autopech op zo’n baustelle, 12km file en de bergingswagen staat er ook in.
Je mag blij zijn als er überhaupt 10 cm ruimte is...quote:Op dinsdag 18 september 2018 15:20 schreef xzaz het volgende:
Misschien had dit naar KLB gemoeten maar ik ben heel benieuwd wat de reden is. Als je 10km lang 80 moet rijden met aan weerskanten 10cm ruimte. En dan een S bocht gas erop 170km/h te gaan rijden waarna er na 5km weer 10km lange wegwerkzaamheden zijn. Maak eerst eens wat af denk ik dan.
Kortom, wat dat betreft zijn het prutsersquote:Ook wegverbredingen duren in Duitsland zeer lang in vergelijking met andere landen. Alleen de projecten die als PPS worden uitgevoerd verlopen vlot, conventioneel gefinancierde verbredingen worden in tal van deeltrajecten gepland en uitgevoerd, met als gevolg dat weggebruikers jarenlang overlast hebben van wegwerkzaamheden, telkens een paar kilometer verderop. Berucht is de verbreding van de A8 tussen Karlsruhe en Stuttgart, waar bijna 30 jaar lang op het traject gewerkt is, evenals de A3 tussen Aschaffenburg en Würzburg, waar men decennia bezig is met de verbreding, telkens een klein stukje verderop.
In Duitsland worden wegwerkzaamheden ook veel trager uitgevoerd dan bijvoorbeeld in Nederland, Denemarken of Frankrijk. Vaak wordt alleen tijdens kantooruren gewerkt en vrijwel nooit met weekend- of nachtafsluitingen. Regelmatig worden op belangrijke Autobahnen langdurig rijstroken afgesloten wat voor grote vertragingen zorgt, niet alleen tijdens de spits maar gedurende een groot deel van de dag. Vanwege achterstallig onderhoud is het in Duitsland vaak noodzakelijk dat de rijbaan tot op de fundering vervangen moet worden, in tegenstelling tot het vervangen van alleen de toplaag. Dit duurt langer waardoor het inrichten van een permanente Baustelle noodzakelijk is. Bijvoorbeeld in Nederland zijn vaak niet meer dan 4 of 5 trajecten waar langdurig aan de weg gewerkt wordt, terwijl dit in Nordrhein-Westfalen vaak meer dan 30 trajecten zijn. Men noemt de Baustellenplanning in deze staat 'onplanbaar' vanwege de vele wegwerkzaamheden, waardoor er geen uitwijkroutes zonder werkzaamheden meer zijn.
Klopt, en nieuwe projecten gaan niet goed.quote:Op woensdag 26 september 2018 21:33 schreef Kentekenplaat het volgende:
Dat komt omdat die Duitsers alles van de lopende rekening financieren en daar geen apart potje voor hebben. Zeg maar alsof je je huis verbouwt vanaf je gewone lopende rekening en daar geen bouwdepot voor regelt.
Stukje van wegenwiki:
[..]
Kortom, wat dat betreft zijn het prutsers
Dat Duitsland alles traag doet, en slechts 7% in de nacht (NL =80%), en dat ze te laag budgetteren, en inmiddels 60+% van NRW in slechte staat is, is toch echt hun eigen schuld.quote:Op zaterdag 29 september 2018 08:28 schreef Resistor het volgende:
Had dacht ik ook te maken met aanbestedingsregels.
Ik had verwacht dat die Duitsers dat wel voor elkaar zouden hebben. Maar dat valt vies tegen. Dan hebben die Fransen het beter voor elkaar.quote:Op zaterdag 29 september 2018 08:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat Duitsland alles traag doet, en slechts 7% in de nacht (NL =80%), en dat ze te laag budgetteren, en inmiddels 60+% van NRW in slechte staat is, is toch echt hun eigen schuld.
Ik kan er echter niet bij dat bedrijven in Duitsland niet harder protesteren. Zij verliezen tijd=geld met alle Baustellen die jaren blijven liggen. Rondom Bremen/Hamburg is 1u+vertraging al normaal.. dat kost uiteindelijk toch veel meer dan mensen in de nacht laten werken?
Die hebben de meeste snelwegen aan de markt (tolconcessionairs) gegeven. Daarbuiten is het in F ook niet altijd rozengeur en maneschijn, maar niet zo dramatisch als in D.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 21:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat die Duitsers dat wel voor elkaar zouden hebben. Maar dat valt vies tegen. Dan hebben die Fransen het beter voor elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |