abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182047946
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:37 schreef Ron1986 het volgende:
Nieuw GvE project;

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18796

naar mijn idee wel wat lage rente voor het risico/zekerheden. 6% - 7% was zeker op zijn plaatst geweest, neemt niet weg dat ik denk dat hij zo vol is (maar niet door mij).
Vol in 10 seconden. Niet meegedaan.
pi_182047956
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:37 schreef Ron1986 het volgende:
Nieuw GvE project;

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18796

naar mijn idee wel wat lage rente voor het risico/zekerheden. 6% - 7% was zeker op zijn plaatst geweest, neemt niet weg dat ik denk dat hij zo vol is (maar niet door mij).
Dat was weer een snelle. Wel meegenomen obv verpanding huur van een betrouwbare zoon als huurder
Een + voor: More Dutch Design, Laurion, Alogic, Puzzle parking, OAMKB, Indreams, Jobsuits, FinancialAccess, MaBrown's, SnacktoTake, Park Plaza, il Mulino, Bruinewold montage, ABG, Lohuis, De rotonde, Monkey town, Silverline, Da Xin
pi_182047981
Had ik toch gelijk, tja d'r is nog geld zat langs de zijlijn zo te zien.
pi_182048196
Netto rendement van 5% met 0 defaults bij GVE waarbij mijn eerste project zo'n drie jaar terug was. Zoals sommige hier weten investeer ik vrij defensief aangezien ik kritisch ben t.o.v. zekerheden.
pi_182055736
Puur inzetten op projecten met veel zekerheid levert blijkbaar niet meer rendement op dan een grote portefeuille met gemiddeld genomen wat meer risico.

Geen/minder defaults maar weinig bruto rente. Toch zou je verwachten dat als je heel af en toe iets moois oppikt, je het beter zou moeten doen dan iemand die iedere week wel wat projecten meeneemt. Daarvoor is ook nodig een goede inhoudelijke beoordeling van de projecten. Ook zonder die zekerheden zit er af en toe wel wat leuks bij.

[ Bericht 21% gewijzigd door obligataire op 21-09-2018 22:04:01 ]
pi_182056837
Hoewel ik het leuk vind om jullie rendementen bij GVE te zien, klopt er helemaal niets van. Mijn overzicht geeft 4,91% aan na aftrek van fee en 90 dagen achterstand. Ik investeer bij GVE vanaf maart 2015 en heb het heel precies bijgehouden en kom op slechts 2,40% !
Ik kan niet anders dan concluderen dat GVE een andere methode gebruikt dan de AFM. Ze laten die overigens ook niet zien.
Ik heb een berekening bijgehouden waarbij ik een gemiddeld geinvesteerd vermogen per week actualiseer.
Rente-fee-default gedeeld door gemiddeld geinvesteerd vermogen. Zo kom ik dus op de helft van het rendement.
  zaterdag 22 september 2018 @ 01:07:41 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_182059118
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:08 schreef CFrealist het volgende:
Hoewel ik het leuk vind om jullie rendementen bij GVE te zien, klopt er helemaal niets van. Mijn overzicht geeft 4,91% aan na aftrek van fee en 90 dagen achterstand. Ik investeer bij GVE vanaf maart 2015 en heb het heel precies bijgehouden en kom op slechts 2,40% !
Ik kan niet anders dan concluderen dat GVE een andere methode gebruikt dan de AFM. Ze laten die overigens ook niet zien.
Ik heb een berekening bijgehouden waarbij ik een gemiddeld geinvesteerd vermogen per week actualiseer.
Rente-fee-default gedeeld door gemiddeld geinvesteerd vermogen. Zo kom ik dus op de helft van het rendement.
Dat is zeer interessant! Ik ben niet voldoende onderlegd om hier heel diep op in te gaan, maar hoop dat anderen dat wel zijn. Als GvE probeert de situatie rooskleuriger voor te schotelen dan het daadwerkelijk is zou dit een kwalijke zaak zijn.
pi_182060826
quote:
Is deze formule wel exact gelijk aan die van de AFM?
quote:
Het netto rendement volgens de rekenmethode die de AFM aanbeveelt, waarbij alle openstaande bedragen met een betalingsachterstanden vanaf 90 dagen afgeboekt zijn (berekening: bruto rendement, minus afboekingen als percentage van verstrekt, minus kosten voor investeerders als percentage van verstrekt).
Een + voor: More Dutch Design, Laurion, Alogic, Puzzle parking, OAMKB, Indreams, Jobsuits, FinancialAccess, MaBrown's, SnacktoTake, Park Plaza, il Mulino, Bruinewold montage, ABG, Lohuis, De rotonde, Monkey town, Silverline, Da Xin
pi_182062029
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:06 schreef djh77 het volgende:

[..]

Is deze formule wel exact gelijk aan die van de AFM?

[..]

Kan het zijn dat er gebruik word gemaakt van de IRR methode ?

Ik citeer van de website https://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/statistiek.aspx

De rekenmethodiek (Internal Rate of Return) voor het berekenen van het portefeuille rendement is met behulp van een externe actuaris tot stand gekomen.

https://www.fundwijzer.nl(...)af-van-afm-definitie

[ Bericht 18% gewijzigd door Ron1986 op 22-09-2018 10:08:19 ]
pi_182062036
quote:
Misschien is het het verschil tussen gerealiseerd- en verwacht rendement?
De GvE rekenmethode moet je volgens mij zien als het verwachte rendement over de gehele looptijd, gegeven de defaults tot nu toe. Dat betekent dat het effect van de defaults op het rendement wordt uitgespreid over de hele looptijd.
Wanneer je echter het rendement uitrekent op basis van daadwerkelijk ontvangen rente minus defaults (is dat wat jij doet?), dan reken je de defaults in zijn geheel toe aan de looptijd tot nu toe, en kom je op een gerealiseerd rendement dat lager is. Komen er verder geen defaults meer bij, dan zou dit gerealiseerde rendement uiteindelijk moet stijgen naar het rendement dat GvE aangeeft. Alternatief zou je de defaults mee kunnen laten tellen naar rato van de verstreken looptijd, dan zou je denk ik op hetzelfde percentage als GvE uit moeten komen...
Overigens reken ik zelf (net als jij denk ik?) ook met gerealiseerd rendement. Dat geeft wat mij betreft een eerlijker beeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door OpDieFiets op 22-09-2018 10:05:13 ]
pi_182063077
Mijn cijfers bij GVE zien er niet gek uit:

Bruto rendement 7,67%
Bruto rendement na aftrek fee 7,13%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 6,99%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 6,99%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand) 6,99%

Maar ik reken me nog niet rijk. 4 projecten in de problemen waarvan 2 in incasso (valt nog binnen de 90 dagen) en 2 met uitgestelde betaling (waarbij ik er bij n VIER jaar moet wachten om te zien of ik nog geld terug ga krijgen).
pi_182064180
Ik heb van de week een bezoek gebracht aan HCN project Bregje Veenendaal.

De zaken lijken goed te gaan, eten was prima, het personeel vriendelijk en dat alles voor een lage prijs. Natuurlijk zijn er wel wat aanmerkingen zoals het ie wat massale karakter, de gerechten zijn redelijk eenvoudig(dus de bereiding vraagt ook niet al te veel mankracht wat voor een goede marge moet zorgen) en de bediening is soms net wat te snel (we kregen de voorgerechten binnen 3 minuten, en andere tafels waren binnen het uur met drie gangen klaar(al zullen sommige mensen dat ook weer een pluspunt vinden)).
pi_182065594
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:14 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik heb van de week een bezoek gebracht aan HCN project Bregje Veenendaal.

De zaken lijken goed te gaan, eten was prima, het personeel vriendelijk en dat alles voor een lage prijs. Natuurlijk zijn er wel wat aanmerkingen zoals het ie wat massale karakter, de gerechten zijn redelijk eenvoudig(dus de bereiding vraagt ook niet al te veel mankracht wat voor een goede marge moet zorgen) en de bediening is soms net wat te snel (we kregen de voorgerechten binnen 3 minuten, en andere tafels waren binnen het uur met drie gangen klaar(al zullen sommige mensen dat ook weer een pluspunt vinden)).
Dank voor de info, van je melding krijg ik de indruk dat het een doordeweekse dag was en de hut aardig gevuld was. hoop ik althans. Ik denk goed concept als geheel. Kwaliteit goed, zeker niet te duur, bekende & "eenvoudige" gerechten welke een breed publiek altijd wel lusten. Je kan er eigenlijk met iedereen wel uit eten gaan.
pi_182065933
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:11 schreef peterc het volgende:

[..]

Dank voor de info, van je melding krijg ik de indruk dat het een doordeweekse dag was en de hut aardig gevuld was. hoop ik althans. Ik denk goed concept als geheel. Kwaliteit goed, zeker niet te duur, bekende & "eenvoudige" gerechten welke een breed publiek altijd wel lusten. Je kan er eigenlijk met iedereen wel uit eten gaan.
Ook dit jaar gaan we met de kerst weer bij Bregje eten altijd goed n niet te duur.
pi_182068228
Op GvE staat een franchise voor Spare Ribs Express. Franchisegever geeft een terugkoopverklaring. Is dat een zekerheid waar jullie goede ervaringen mee hebben?
pi_182076986
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:39 schreef Gustaf86 het volgende:
Op GvE staat een franchise voor Spare Ribs Express. Franchisegever geeft een terugkoopverklaring. Is dat een zekerheid waar jullie goede ervaringen mee hebben?
Ze hebben tot nu nooit terug hoeven kopen. In Alphen hebben ze een andere franchisenemer ingezet toen het misging en is de lening doorgelopen.
pi_182077420
Nog een Horeca recensie :9

Afgelopen weekend had Restaurant Smoked Bar.B.Q. Den Haag (#140 *** Restaurant Bar / Aanschaf inventaris en herfinanciering) een ambassadeursmiddag. We werden hartelijk onthaald en rondgeleid door de eigenaren. Lekkere hapjes en tot slot ging de barbecue ook nog aan. Jammer dat er zo weinig mensen gekomen waren; zelf hebben we de dag deels doorgebracht bij de Pier in Scheveningen zodat wij 'provincialen' dit leuk konden combineren.

Het restaurant ligt op een paar honderd meter van het Binnenhof en Paleis Noordeinde. Wel een beetje drukke en rommelige straat. Ik begreep dat alle horeca in de straat last heeft gehad van de lange hete zomer omdat de mensen daardoor verkoeling zoeken in Scheveningen. Inmiddels gaat het allemaal een stuk beter o.a. ook via de delivery via de website.

Ik probeerde trouwens de pitch nog eens door te lezen maar ik krijg 'm niet meer op het scherm, is dat iets van de vernieuwde website?
pi_182077629
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 08:57 schreef obligataire het volgende:
Ik probeerde trouwens de pitch nog eens door te lezen maar ik krijg 'm niet meer op het scherm, is dat iets van de vernieuwde website?
Ik zie hem gewoon
https://horecacrowdfundin(...)bq-den-haag-2g940op1
pi_182077675
quote:
Inderdaad, via de homepage kom je er gewoon op. Maar niet via de eigen investeringen, verbeterpuntje voor HCN.
pi_182078101
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Inderdaad, via de homepage kom je er gewoon op. Maar niet via de eigen investeringen, verbeterpuntje voor HCN.
Als je in dashboard kiest voor "projectomschrijving" zie je de pitch ook.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')