abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 17 september 2018 @ 22:40:38 #1
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181973027
De TT klinkt stom, ik zal het uitleggen. Ben benieuwd of iemand een antwoord heeft.

In de laatste 8 jaar is er naar mijn idee weinig veranderd. Sinds 3 jaar word ik 's nachts naar verhouding vaak wakker omdat ik het gevoel heb dat ik anders ga stikken. Dus alsof er een balletje in mijn keel zit die eruit moet. Het speeksel lijkt dan voor mij groen gespikkeld (het is dan helemaal donker dus er zijn niet echt kleuren maar mijn hersenen maken er duidelijk felgroen van).

Dit is ook gewoon secondenlang zichtbaar. Ik ben me dan bewust van de situatie maar geloof best dat ik in een soort van slaapfase zit.

Zoals je je kan voorstellen is dit niet prettig. Ik zit dan 30 seconden gewoon voor mijn gevoel moeilijkheden te hebben met ademhalen. Het is niet echt stikken, maar het lijkt wel op een lichte vorm ervan. Ik kan niet slikken tot het er voor mijn gevoel uit is, ademen lukt blijkbaar wel maar voor mijn gevoel ook slechts op de momenten dat mijn hersenen aangeven dat het kan.

Ik ben er eigenlijk wel wat treurig onder aangezien het alleen maar erger lijkt te worden en het echt niet fijn is. Ik weet ook vooral hoevaak het wel niet is omdat mijn vriendin me dan rechtop in bed ziet zitten, ik weet het dan weer als zij het me meldt die ochtend erna.

Voor zover ik weet heb ik geen trauma's of rare andere dingen (ja ik ken mijn topics, negeer die maar even wat dit betreft). Zijn er mensen die weten wat dit kan zijn? Is echt gewoon exact zoals ik het omschrijf en eigenlijk voor mijn gevoel wel een beetje ernstig. Heb het zo'n 3 keer per week nu en het is echt helemaal niet fijn om te hebben
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  maandag 17 september 2018 @ 22:44:06 #2
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181973098
En ik had zelf als idee dat mijn slijm te dik werd waardoor ik het gevoel had te stikken terwijl ik net in slaap viel. Dus vandaar de TT. Maar geen idee of dit zo is of niet.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181973388
Slaapapneu?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 17 september 2018 @ 23:27:26 #4
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181974125
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 22:54 schreef Stoney3K het volgende:
Slaapapneu?
Ja maar daarin herken ik me helemaal niet gezien wat ik toen heb gelezen. Maar goed misschien moet ik nog een keer erover lezen.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  maandag 17 september 2018 @ 23:28:20 #5
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181974137
Is trouwens wel echt strontirritant, zit nu deels te fokken omdat ik geen zin heb om te slapen vanwege het idee dat ik dat weer krijg :') Ben een beetje een droeftoeter maar ja, heb wel een beetje pech wat dit betreft
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  maandag 17 september 2018 @ 23:28:56 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181974150
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 23:27 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Ja maar daarin herken ik me helemaal niet gezien wat ik toen heb gelezen. Maar goed misschien moet ik nog een keer erover lezen.
Precies je kan beter wat vage blogs lezen dan, ik noem eens iets geks, naar je HA gaan.
And so is the past
pi_181974700
Zoek eens op maagzuur tijdens je slaap
pi_181974783
Wat zei je huisarts toen je het vroeg?
pi_181980340
het is dan helemaal donker dus er zijn niet echt kleuren maar mijn hersenen maken er duidelijk felgroen van....weleens aan gedacht om het licht aan te doen om te kijken wat de daadwerkelijke kleur is? Of hebben we het hier over denkbeeldig groen slijm.
pi_181981858
Waarom spuug je dat slijm niet uit?
''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti
pi_181982621
Rook je TS?
Zo niet, check ook acid-reflux.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_181982924
quote:
Chronische bronchitis
Bij chronische bronchitis zijn uw bronchiën steeds ontstoken. De bronchiën zijn de vertakkingen van uw luchtpijp naar uw longen. Daardoor maakt uw lichaam meer slijm aan en is ademhalen lastiger.
  dinsdag 18 september 2018 @ 13:25:05 #13
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_181982986
Volgens mij beeld ie zich dit in. Vandaar de vraag in R&P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_181990923
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 22:40 schreef mercimarci het volgende:
De TT klinkt stom, ik zal het uitleggen. Ben benieuwd of iemand een antwoord heeft.

In de laatste 8 jaar is er naar mijn idee weinig veranderd. Sinds 3 jaar word ik 's nachts naar verhouding vaak wakker omdat ik het gevoel heb dat ik anders ga stikken. Dus alsof er een balletje in mijn keel zit die eruit moet. Het speeksel lijkt dan voor mij groen gespikkeld (het is dan helemaal donker dus er zijn niet echt kleuren maar mijn hersenen maken er duidelijk felgroen van).
Is er iets significant veranderd in die tijdsperiode? Was dit rondom de geboorte van je eerste kind bijvoorbeeld?

De groene kleur zou kunnen verwijzen naar je hartchakra en dat je nu niet doet waar je hart ligt. Misschien wijst het fel op enige urgentie?

quote:
Dit is ook gewoon secondenlang zichtbaar. Ik ben me dan bewust van de situatie maar geloof best dat ik in een soort van slaapfase zit.

Zoals je je kan voorstellen is dit niet prettig. Ik zit dan 30 seconden gewoon voor mijn gevoel moeilijkheden te hebben met ademhalen. Het is niet echt stikken, maar het lijkt wel op een lichte vorm ervan. Ik kan niet slikken tot het er voor mijn gevoel uit is, ademen lukt blijkbaar wel maar voor mijn gevoel ook slechts op de momenten dat mijn hersenen aangeven dat het kan.

Ik ben er eigenlijk wel wat treurig onder aangezien het alleen maar erger lijkt te worden en het echt niet fijn is. Ik weet ook vooral hoevaak het wel niet is omdat mijn vriendin me dan rechtop in bed ziet zitten, ik weet het dan weer als zij het me meldt die ochtend erna.
Kijk in plaats van slaapapneu eens naar slaapverlamming.

quote:
Voor zover ik weet heb ik geen trauma's of rare andere dingen (ja ik ken mijn topics, negeer die maar even wat dit betreft). Zijn er mensen die weten wat dit kan zijn? Is echt gewoon exact zoals ik het omschrijf en eigenlijk voor mijn gevoel wel een beetje ernstig. Heb het zo'n 3 keer per week nu en het is echt helemaal niet fijn om te hebben
Als het alleen maar drie keer per week 's nachts is, dan lijkt het me geen fysiek probleem zoals de typische brok in de keel bij bijvoorbeeld schildklierproblemen. Maar dat zeg ik als niet-medicus.

Gezien de regio en eerdere topics zou het vanuit esotherisch opzicht iets te maken kunnen hebben met je uiten en creatieve expressie. Het keelchakra (blauw), dat steunt op het hartchakra, houdt verband met ratio en emoties, iets wat teveel naar één kant kan doorslaan bij ingrijpende gebeurtenissen cq veranderingen zoals de geboorte van een kind. Tevens hangt het samen met de oren (luisteren cq verstaan of juist niet willen horen) en de stem (uiten, gehoord kunnen worden, maar ook kunnen verweren) en onverwerkte emoties uit het verleden.

Dingen om daar enigszins mee aan de slag te gaan: Uiten dmv schrijven (dagboek, biografie), schilderen, tekenen, zingen (met name de langerekte e-klank zou goed zijn bij dit soort issues) alleen of in een koor, etc.
Zwemmen ook zonder kids en niet alleen vanwege de blauwe kleur. Probeer bijvoorbeeld eens met een vlotje onder je op je rug gewoon weer eens ontspannen te drijven. Gewoon even de boel de boel laten en niks dan een beetje meditatief dobberen. Zie ook floaten, waar je bij partijen als een Groupon soms ook aanbiedingen voor hebt.

Of iets serieuzer aanpakken met behulp van bijvoorbeeld een haptonoom, die je ratio en emoties kan helpen balanceren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')