abonnement Unibet Coolblue
pi_181963626
Aan alle mede-rechtenstudenten:

Ik ben momenteel een tweedejaars rechtenstudent en vraag me af hoe jullie die studieboeken leren. Ik volg nu de twee vakken internationaal publiekrecht en goederenrecht maar ze hebben opgeteld meer dan 1000 bladzijdes. Het lijkt mij onmogelijk om alles te lezen en samen te vatten. Hoe doen jullie het?
pi_181963840
Koop gewoon kleinere studieboeken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 17 september 2018 @ 15:20:36 #3
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181963893
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:01 schreef tiafknj het volgende:
Aan alle mede-rechtenstudenten:

Ik ben momenteel een tweedejaars rechtenstudent en vraag me af hoe jullie die studieboeken leren. Ik volg nu de twee vakken internationaal publiekrecht en goederenrecht maar ze hebben opgeteld meer dan 1000 bladzijdes. Het lijkt mij onmogelijk om alles te lezen en samen te vatten. Hoe doen jullie het?
Dat vraag je serieus hier? Nou, dat wordt later een assertieve meester :N
"Hoka Hey!"
pi_181963975
Ja, dat kan hier gevraagd worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181966148
Bijzonder dat je dit nog in je tweede jaar vraagt.

Lees en leer alleen hetgeen relevant is voor het vak. Van de 1000 pagina's zul je maximaal de helft nodig hebben. Behandel vooral de kernpunten uit (werk)colleges. Het onderscheid maken dus hoofd- en bijzaak dien je onder de knie te hebben.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2018 17:47:22 ]
pi_181967433
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 17:45 schreef Bolasie het volgende:
Bijzonder dat je dit nog in je tweede jaar vraagt.

Lees en leer alleen hetgeen relevant is voor het vak. Van de 1000 pagina's zul je maximaal de helft nodig hebben. Behandel vooral de kernpunten uit (werk)colleges. Het onderscheid maken dus hoofd- en bijzaak dien je onder de knie te hebben.
Alles wat ik lees uit de boeken lijkt me van belang. Ik snap niet zozeer wat ik achterwege kan laten? Studeer je zelf ook rechten?
  maandag 17 september 2018 @ 18:51:56 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181967563
als alles relevant is, zal je dus ook alles moeten lezen en leren.
En samenvattingen maken mocht dit je helpen. Dan is 't eenmaal veel werk.

Misschien is niet alles even relevant. Dan scheelt 't weer.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 september 2018 @ 19:00:11 #8
408813 crew  trein2000
pi_181967742
SES / [SC] WO Rechten #1019 Woonark

Misschien zitten hoer nog mensen die je kunnen helpen TS
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181970765


[ Bericht 100% gewijzigd door toppertim op 17-09-2018 21:17:22 ]
pi_181970785
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 21:16 schreef toppertim het volgende:
Koop een eenvoudigere versie van het boek. De boeken van bijvoorbeeld Noordhoff over recht zijn een stuk duidelijker/beknopter.
pi_181974894
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 18:44 schreef tiafknj het volgende:

[..]

Alles wat ik lees uit de boeken lijkt me van belang. Ik snap niet zozeer wat ik achterwege kan laten? Studeer je zelf ook rechten?
Ja, nu in de master.
pi_181974963
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 00:18 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ja, nu in de master.
Ah, oké. Heb even bij wat andere threads ideeën opgehaald en heb een soort van eigen 'leer-ritueel' gevormd:
Voor de hoorcollege's van mijn twee vakken die op de maandag zijn de stof voor die week aandachtig lezen. Na deelname aan de hoorcollege's voorbereiden op de werkgroepen door de door mijn studievereniging aangeboden samenvatting van net benoemde boeken te leren en werkgroepopgaven te maken. Als ik dan iets niet snap uit de samenvatting pak ik het boek erbij en leer ik het hele stuk die bij dat aandachtspunt hoort.
Ben benieuwd naar wat jij hiervan vindt. Woon dus alle hoorcolleges en werkgroepen bij, lees de stof en leer de door iemand anders gemaakte samenvatting van die stof.
pi_181975044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 00:25 schreef tiafknj het volgende:

[..]

Ah, oké. Heb even bij wat andere threads ideeën opgehaald en heb een soort van eigen 'leer-ritueel' gevormd:
Voor de hoorcollege's van mijn twee vakken die op de maandag zijn de stof voor die week aandachtig lezen. Na deelname aan de hoorcollege's voorbereiden op de werkgroepen door de door mijn studievereniging aangeboden samenvatting van net benoemde boeken te leren en werkgroepopgaven te maken. Als ik dan iets niet snap uit de samenvatting pak ik het boek erbij en leer ik het hele stuk die bij dat aandachtspunt hoort.
Ben benieuwd naar wat jij hiervan vindt. Woon dus alle hoorcolleges en werkgroepen bij, lees de stof en leer de door iemand anders gemaakte samenvatting van die stof.
Uiteindelijk studeert iedereen op zijn of haar manier, dus je moet maar kijken wat jij het prettigst vindt. Met samenvattingen van derde partijen zou ik overigens wel altijd oppassen of het inhoudelijk daadwerkelijk klopt. Ik zou - als je een samenvatting gebruikt - het nooit gebruiken ter vervanging van het boek, de slides en alle literatuur. Begin daar altijd mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2018 00:34:24 ]
pi_181975201
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 00:33 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Uiteindelijk studeert iedereen op zijn of haar manier, dus je moet maar kijken wat jij het prettigst vindt. Met samenvattingen van derde partijen zou ik overigens wel altijd oppassen of het inhoudelijk daadwerkelijk klopt. Ik zou - als je een samenvatting gebruikt - het nooit gebruiken ter vervanging van het boek, de slides en alle literatuur. Begin daar altijd mee.
Ja, ik lees ook de literatuur, volg de hoorcolleges en neem deel aan de werkgroepen dus niet mijn enige bron van kennis. Bedankt voor de tip
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')