abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 20 september 2018 @ 18:10:05 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182031333
registreer om deze reclame te verbergen
Congrats, goed bezig :)
We are shaping the future.
pi_182031338
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:47 schreef Salatrel het volgende:
Zul je altijd zien! De obis van deze flirt doet het niet :) speciaal voor James handmatig ingesteld en omgeroepen :)
Wel de tractie digitaal bediend hopelijk?
ಠ_ಠ
pi_182031386
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Pics or it didn't happen :P
fdejyw.jpg
  donderdag 20 september 2018 @ 18:15:34 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182031442
registreer om deze reclame te verbergen
Ik zie wat je bedoelde :')

Wel tof dat het gelukt is. Heb je het ook netjes omgeroepen? ^O^
We are shaping the future.
  donderdag 20 september 2018 @ 18:15:49 #105
252747 WcPot
Niemand kan zonder mij.
pi_182031445
quote:
10s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:13 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zie alleen maar streepjes -O-
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_182031465
Beetje creatief denken, dan zie je het er wel in
pi_182031480
registreer om deze reclame te verbergen
Net bij Oss west vertrokken. Heel mediacircus nog en uiteraard een zee van bloemen...
pi_182031584
Heftig wat daar vandaag gebeurd is. Sterkte aan iedereen die er direct of indirect bij betrokken was
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 september 2018 @ 18:25:50 #109
252747 WcPot
Niemand kan zonder mij.
pi_182031681
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:05 schreef MTL het volgende:
Doe ik voor de laatste keer mee met een juiste SNG koersrol :P

[ link | afbeelding ]

Laatste opleidingsdag gehad, dus mag ik ook de SNG rijden *O*
Hoe werken de remmen van een SNG. Ik zie op foto's van in de cabine maar n (tractie)hendel. Rem je daar standaard ED mee en neemt hij het dan pneumatisch over. :@
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_182031780
Als het is zoals bij Flirt dan rem je ED tenzij je deze bewust uitschakelt (waarna hij overschakelt op EP). Helemaal overgaan op pneumatisch remmen kan niet zomaar, alleen met een nood(snel)remming.
pi_182031796
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:25 schreef WcPot het volgende:

[..]

Hoe werken de remmen van een SNG. Ik zie op foto's van in de cabine maar n (tractie)hendel. Rem je daar standaard ED mee en neemt hij het dan pneumatisch over. :@
Je hebt twee remhendels, maar de tweede is standaard niet gemonteerd.
De remhendel die je standaard in de cabine ziet is inderdaad de ED/EP rem. Wekt de ED rem te weinig kracht op, dan vult de EP rem aan.
De tweede remhendel is voor het remnoodbedrijf. Is er iets waardoor er geen gebruik gemaakt kan worden van de standaard remhendel, dan kan er pneumatisch geremd worden. Dat is bijvoorbeeld voor het afslepen van een ander treinstel.
Overigens remt het ding ook erg goed met die pneumatische remhendel :)
Die tweede remhendel bij het remnoodbedrijf is wel een pulsremkraan, dus dat kan voor sommigen even wennen zijn.
  donderdag 20 september 2018 @ 19:37:39 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_182032979
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:31 schreef MTL het volgende:

[..]

Die tweede remhendel bij het remnoodbedrijf is wel een pulsremkraan, dus dat kan voor sommigen even wennen zijn.
Als op de 1600 en Thalys toch?

Is de ED-rem niet gewoon uit te schakelen trouwens?
pi_182033249
Thalys weet ik niet, maar inderdaad als een 1600 of een Traxx.
Uiteraard is de ED rem uit te schakelen, maar waarom zou je dat willen?
Sterker nog, bijvoorbeeld bij stroomloze bruggen remt de SNG volautomatisch iets af om zo voldoende energie op te wekken om zo alle verbruikers aan te kunnen te laten staan.
Uiteraard doet de trein dat niet bij lage snelheden om te voorkomen dat je stil komt te staan, dus als dat het geval is zullen dingen als de airco etc wel even uit gaan.

[ Bericht 28% gewijzigd door MTL op 20-09-2018 20:06:22 ]
pi_182034100
Dat doet de FLIRT ook trouwens.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_182036645
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:56 schreef MTL het volgende:
Uiteraard is de ED rem uit te schakelen, maar waarom zou je dat willen?
ED-rem op de Flirt staat erom berucht makkelijk te gaan glijden op vochtige rails. Bij de eerste paar druppels druk ik m gelijk weg :+
pi_182040021
Oh ja, die Flirt en dat dynamische remcriterium. Daar heeft de SNG gelukkig geen last van. Die heeft gewoon een vast criterium.
  vrijdag 21 september 2018 @ 09:02:10 #117
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_182042273
Past de FLIRT z'n remcriterium aan, aan de gewenste eindsnelheid en de snelheid daarvoor? Dat lijkt mij slim. Als je als Machinist weet waar je aan toe bent dan..
pi_182042325
Ik werk voor een rail infra bedrijf . Is er interesse in foto's filmpjes van ons materieel? Vernieuwingstrein, kettinghor, stopmachines, krollen enz..?
pi_182042366
Heb je ook weleens op Brazzers gevraagd of er behoefte is aan tieten?
Bier.
pi_182042714
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Past de FLIRT z'n remcriterium aan, aan de gewenste eindsnelheid en de snelheid daarvoor? Dat lijkt mij slim. Als je als Machinist weet waar je aan toe bent dan..
Nee, aan de actuele remvertraging. Dat is juist erg verneukeratief. Ga je ook maar even glijden of rij je net even een helling af, dan is de remvertraging onvoldoende en heb je een ATB snelremming te pakken.

[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 21-09-2018 09:44:24 ]
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:41:07 #121
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_182043795
Bah.
pi_182044230
Klopt, als de Flirt ATB gaat bellen (en dat doet ie met een dynamisch remcriterium nogal rap) dan moet je de rem ook zo snel mogelijk in de volremstand zetten om opnieuw remcriterium te krijgen. Alleen komt dat remcriterium dan vaak pas erg laat weer tevoorschijn (het is volgens mij softwarematig niet helemaal goed geregeld), waardoor je zelfs als je m snel genoeg in de volrem trekt dus alsnog een snelrem krijgt.

Had dat vorige week bij Boxtel, daar zat een ATB baanstoring die ik kreeg tijdens het optrekken. ATB terug naar 40 terwijl je nog tractie geeft, moet je dus die hendel dus een grafeind naar achteren trekken maar ik was nog steeds op tijd, maar alsnog een snelrem gekregen omdat de computer het niet bij kon houden :')
pi_182044256
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:05 schreef jefjef het volgende:
Ik werk voor een rail infra bedrijf . Is er interesse in foto's filmpjes van ons materieel? Vernieuwingstrein, kettinghor, stopmachines, krollen enz..?
Tuurlijk, daar is dit topic voor.

In diezelfde categorie: er is vandaag een open dag van VolkerRail in Almelo. Duurt van 11u tot 18.30u, locatie is achter de parkeergarage bij het station: https://www.tubantia.nl/a(...)-in-almelo~a8f8c496/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_182044369
De BB heeft problemen om een goede brandbeveiliging in de nieuw bedachte slaapcoup's te krijgen:
zugreiseblog twitterde op vrijdag 21-09-2018 om 11:03:12 Der Brandschutz im neuen #Nachtzug der @unsereOEBB ist sehr aufwendig - gerade in den geplanten Minikabinen. Im Moment gibt es dafr noch keine Lsung. #InnoTrans2018 https://t.co/NEGK03vnS3 .Dnm0VzFX4AEgCXT.jpg reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_182045085
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:15 schreef GlenSpey het volgende:
Klopt, als de Flirt ATB gaat bellen (en dat doet ie met een dynamisch remcriterium nogal rap) dan moet je de rem ook zo snel mogelijk in de volremstand zetten om opnieuw remcriterium te krijgen. Alleen komt dat remcriterium dan vaak pas erg laat weer tevoorschijn (het is volgens mij softwarematig niet helemaal goed geregeld), waardoor je zelfs als je m snel genoeg in de volrem trekt dus alsnog een snelrem krijgt.

Had dat vorige week bij Boxtel, daar zat een ATB baanstoring die ik kreeg tijdens het optrekken. ATB terug naar 40 terwijl je nog tractie geeft, moet je dus die hendel dus een grafeind naar achteren trekken maar ik was nog steeds op tijd, maar alsnog een snelrem gekregen omdat de computer het niet bij kon houden :')
He he dat had ik gisteren ook bij Boxtel. Daar zit al een tijdje een ATB baanvakstoring en ik kreeg zelfs bij een volremming geen remkriterium. En ook bij mij liep dat uit op een snelremming. En bij vertrek uit Boxtel ben je inderdaad nog aan het optrekken en krijg je plots die baanvakstoring.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')