quote:Op dinsdag 18 september 2018 23:04 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe, ben nog geen Flirt tegengekomen die dat pikt...
geen idee waarom die hem op zijn kant zet maar die "onderste" knop obis met kruis erdoorheen daarmee schakel je het uit (of in alstie uit staat ) en na het uitschakelen kun je via scherm een bestemming invoeren wat dan buiten op de koersborden komt te staan...quote:Op dinsdag 18 september 2018 23:51 schreef Maegrim het volgende:
stotz gelabeld 'obis' omgooien zeker
Apart, heb dat best vaak geprobeerd maar een bestemming heb ik er nog niet op gekregen.quote:Op woensdag 19 september 2018 09:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]geen idee waarom die hem op zijn kant zet maar die "onderste" knop obis met kruis erdoorheen daarmee schakel je het uit (of in alstie uit staat ) en na het uitschakelen kun je via scherm een bestemming invoeren wat dan buiten op de koersborden komt te staan...
"enter"quote:Op woensdag 19 september 2018 09:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waar klik je op nadat je de bestemming hebt geselecteerd?
Graagquote:Op woensdag 19 september 2018 09:30 schreef Salatrel het volgende:
[..]
"enter"
morgen heb ik weer een flirt dan zal ik even een herinstructie filmpje voor je maken
omdat iphonequote:Op woensdag 19 september 2018 09:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]geen idee waarom die hem op zijn kant zet maar die "onderste" knop obis met kruis erdoorheen daarmee schakel je het uit (of in alstie uit staat ) en na het uitschakelen kun je via scherm een bestemming invoeren wat dan buiten op de koersborden komt te staan...
ja dat ding heeft tegenwoordig standaard +5 bij aankomst in zwolle of amersfoort ik heb begrepen dat er wat ddar aan de kant staatquote:Op woensdag 19 september 2018 10:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat zit er veel SGMm in de Sprinter van Zwolle naar Utrecht/5600 de afgelopen weken. Is dat niet lastig om de dienstregeling te halen?
En De Oost en Marerijk? (Speciaal voor Fles )quote:
Heel veel bomenquote:Op woensdag 19 september 2018 11:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
25 sandite diensten per dag?
Ofwel, net als bij een auto... het valt of staat met de kunde van de chauffeurquote:Op woensdag 19 september 2018 15:27 schreef MTL het volgende:
Het is erg afhankelijk van de machinist in hoeverre het optrekken en remmen comfortabel gaat.
Je kan met een behoorlijke schok stil komen te staan of juist optrekken, waardoor de reizigers om zouden kunnen vallen als ze er niet op bedacht zijn.
Aan de andere kant kan je de trein juist weer heel erg rustig en zonder schok stil zetten of laten optrekken als je je best er voor doet.
Lees: Jij doet gewoon normaal en dan is het een geweldig stuk treinquote:Op woensdag 19 september 2018 15:27 schreef MTL het volgende:
Zo, vandaag de eerste echte ritten met de SNG gereden. Eerste indrukken:
Pro's voor de passagiers:
Een stille en stabiele trein. Zeer rustige loop.
Goede airco, wifi, stopcontacten en meer van dat soort dingen.
Stoelen vind ik persoonlijk ook best goed zitten, zeker voor een sprinter.
Cons voor de passagiers:
Het is erg afhankelijk van de machinist in hoeverre het optrekken en remmen comfortabel gaat.
Je kan met een behoorlijke schok stil komen te staan of juist optrekken, waardoor de reizigers om zouden kunnen vallen als ze er niet op bedacht zijn.
Aan de andere kant kan je de trein juist weer heel erg rustig en zonder schok stil zetten of laten optrekken als je je best er voor doet.
Kortom: ik denk dat er op zich een mooie trein wordt neergezet en ik ben erg benieuwd naar de eerste reacties van de reizigers
Kwestie van gewenning dus. Als machinist voel je dat natuurlijk ook.quote:Op woensdag 19 september 2018 15:47 schreef MTL het volgende:
Jep, maar het luistert bij dit materieel wel erg nauwkeurig. De tractiehendel heeft in vergelijking met bijvoorbeeld SLT meer weerstand, waardoor je al snel geneigd bent om behoorlijk fors tegen de hendel aan te duwen of te trekken voor het remmen om die weerstand te overwinnen.
Echter bij de minste of geringste verandering komt er alweer een % aan kracht bij of af. Met een duwtje heb je al snel opeens 20 à 30% aan kracht er bij/af. Dus je moet heel nauwkeurig wezen in je bediening wil je het comfortabel houden.
ondertussen bij Salatrel in de cabine:quote:Op woensdag 19 september 2018 15:59 schreef MTL het volgende:
Niet alleen gewenning, maar ook interesse in reizigerscomfort.
Dat wil soms nog wel eens achterwege blijven bij sommige machinisten
Die moeten maar lekker met badslippers gaan leurenquote:Op woensdag 19 september 2018 15:59 schreef MTL het volgende:
Niet alleen gewenning, maar ook interesse in reizigerscomfort.
Dat wil soms nog wel eens achterwege blijven bij sommige machinisten
Eindtijd is inmiddels bijgesteld naar 15:30.quote:Op donderdag 20 september 2018 11:11 schreef Salatrel het volgende:
Ik moet daar vanmiddag ook nog 2 keer langs
ja als ze het nog later bijstellen heb ik alle tijd om even naar jan de groot te lopenquote:Op donderdag 20 september 2018 12:13 schreef JDude het volgende:
[..]
Eindtijd is inmiddels bijgesteld naar 15:30.
Prognose is nu 16:45.quote:Op donderdag 20 september 2018 12:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja als ze het nog later bijstellen heb ik alle tijd om even naar jan de groot te lopen
Pics or it didn't happenquote:Op donderdag 20 september 2018 14:33 schreef GlenSpey het volgende:
Nou het is gelukt, zo was er ergens in den lande vanmiddag een Flirtje met als eindbestemming het zuid Franse Aix-en-Provence. Spijtig genoeg is het bewijsmateriaal mislukt
ben al bijgestuurd. Helaas geen tijd voor een Bossche bol want ik mort gelijk terug naar Utrecht passagierenquote:
quote:Siemens is also working with Israeli company Silentium on an active noise cancelling system in the ‘power napping’ module. This creates a ‘silence bubble’ round a passenger's head when relaxing in the module.
Er lijken wat problemen op de Maaslijn te zijnquote:Een groep machinisten van Arriva heeft in een pittige brief zijn ongenoegen geuit over de gang van zaken binnen het bedrijf.
Machinisten die op de Maaslijn tussen Venlo en Nijmegen rijden, zijn woedend over de manier waarop de vervoerder met het personeel en de reiziger omgaat, zo schrijven ze in de brief die in handen is van L1.
Kat in de zak
'De reiziger staat in zijn hemd en betaalt grof geld voor een kaartje. Voor wat? Een kat in de zak', is slechts een van de vele rake opmerkingen in de brief. Volgens de machinisten doet het bedrijf al lange tijd niks met de vele klachten van treinreizigers en het eigen personeel.
Of gewoon aan Abellioquote:Op donderdag 20 september 2018 16:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zeg afpakken van Arriva en aan Deutsche Bahn geven.
Dat zal ze leren!quote:Op donderdag 20 september 2018 16:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zeg afpakken van Arriva en aan Deutsche Bahn geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |