abonnement Unibet Coolblue
pi_182273782
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Generaliseren doe je ook al niet?
Hoezo, je kent er eentje met gymnasium?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:04:25 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182273800
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:03 schreef ietjefietje het volgende:

Hoezo, je kent er eentje met gymnasium?
Meerdere, ook artsen en apothekers. Civiel ingenieurs, noem maar op.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_182273946
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:56 schreef ietjefietje het volgende:
helemaal mee eens! Het zijn trouwens alleen de westerse landen die moeten delen en divers moeten worden. Als we met ons allen naar Indonesie gaan heet het opeen kolonisatie!
Het is nog steeds een vorm van post-koloniale arrogantie. De witte man komt jullie wel even vertellen hoe jullie je land moeten besturen. Terecht dat de meeste Japanners, jong en oud, daar niks van moeten hebben. 400 jaar geleden niet, nu niet.
pi_182273960
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Meerdere, ook artsen en apothekers. Civiel ingenieurs, noem maar op.
Jij kent dé beroemde apotheker uit Aleppo? :o _O_
pi_182274021
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 10:05 schreef Aurelius het volgende:
NPO reisbureau draait weer op volle toeren zie ik.

Hoeveel clichés over Japan kwamen er weer voorbij?
Alleen maar. Lelijk wijf is dat trouwens.
pi_182274094
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Meerdere, ook artsen en apothekers. Civiel ingenieurs, noem maar op.
:')
pi_182274312
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:12 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Het is nog steeds een vorm van post-koloniale arrogantie. De witte man komt jullie wel even vertellen hoe jullie je land moeten besturen. Terecht dat de meeste Japanners, jong en oud, daar niks van moeten hebben. 400 jaar geleden niet, nu niet.
Ja, ik hoorde ook niet over problemen met woningnood etc. Waarschijnlijk hebben ze die niet.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182274344
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Meerdere, ook artsen en apothekers. Civiel ingenieurs, noem maar op.
En die zouden er niet beter toe doen om hun eigen land vooruit te helpen? Want ik dacht dat daar erg veel behoefte aan is. Daarom ook de nederlandse artsen zonder grenzen die daar gaan helpen!!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182274414
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:30 schreef ietjefietje het volgende:
Ja, ik hoorde ook niet over problemen met woningnood etc. Waarschijnlijk hebben ze die niet.
In Tokyo en andere grote steden is het wel duur/lastig om iets te vinden als je een gezin hebt. Net als de Randstad hier. Meeste mensen gaan dan iets buiten Tokyo wonen, in Saitama of Edogawa. T'is meer de kleine dorpjes die leeglopen/vergrijzen. Maar ik heb nooit echt het probleem begrepen. Over 20-30 jaar lost zich dat vanzelf op, en kunnen ze die gebieden teruggeven aan de natuur.

Dit is wel een goed YouTube kanaal als je een wat genuanceerder, en diepgaander beeld wilt krijgen over het leven van de gemiddelde Japanner.


Sowieso. YouTube >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> NPO
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:36:04 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182274441
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:31 schreef ietjefietje het volgende:

En die zouden er niet beter toe doen om hun eigen land vooruit te helpen? Want ik dacht dat daar erg veel behoefte aan is. Daarom ook de nederlandse artsen zonder grenzen die daar gaan helpen!!
Ze vluchten natuurlijk voor hun lol weg vanuit die regimes, bedoel je?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_182276685
Interessant om te zien dat de lokale afdeling van Pegida dit programma ook heeft ontdekt, maar kan het nu wellicht weer on-topic?
pi_182276932
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Ze vluchten natuurlijk voor hun lol weg vanuit die regimes, bedoel je?
Er was oorlog, Heino.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:35:19 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182277536
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:00 schreef vredesdruif het volgende:

Er was oorlog, Heino.
Inderdaad allemaal prettige regimes om daar dan te blijven.
Ethiopië. Eritrea. Somalië. Iran. Irak .Koerdistan.
Allemaal ongeletterde hordes volgens een user hier.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_182277622
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Inderdaad allemaal prettige regimes om daar dan te blijven.
Ethiopië. Eritrea. Somalië. Iran. Irak .Koerdistan.
Allemaal ongeletterde hordes volgens een user hier.
95% minstens idd.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:45:28 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182277743
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:46 schreef Kansenjongere het volgende:
Interessant om te zien dat de lokale afdeling van Pegida dit programma ook heeft ontdekt, maar kan het nu wellicht weer on-topic?
Ik stop ook maar met tegengas aan die enge gastjes te geven.
Verder maar weer over Tokidoki.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:51:53 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182277868
Leuk programma, waardeloos uitzendmoment (want tegenover BZV) en de herhaling op zaterdagmorgen uitslaaptijd.
Gemiste kans weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182278278
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Inderdaad allemaal prettige regimes om daar dan te blijven.
Ethiopië. Eritrea. Somalië. Iran. Irak .Koerdistan.
Allemaal ongeletterde hordes volgens een user hier.
Allemaal hierheen dan maar! Samen met half Afrika. ^O^

Godzijdank zijn er landen als Japan die nog wel verstandig zijn. En je kunt er ook nog TV-programma’s over maken waarbij je lekker “tut tut tut” kunt doen ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aurelius op 02-10-2018 19:21:03 ]
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:13:56 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182278323
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:51 schreef Leandra het volgende:
Leuk programma, waardeloos uitzendmoment (want tegenover BZV) en de herhaling op zaterdagmorgen uitslaaptijd.
Gemiste kans weer.
dit
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:15:15 #69
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182279416
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:51 schreef Leandra het volgende:
Leuk programma, waardeloos uitzendmoment (want tegenover BZV) en de herhaling op zaterdagmorgen uitslaaptijd.
Gemiste kans weer.
Ik neem aan dat de meeste kijkers van dit programma, net als ik, nooit naar BZV kijken. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:23:24 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182279593
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de meeste kijkers van dit programma, net als ik, nooit naar BZV kijken. :+
Ik kijk beide.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182279682
Geen zorgen. Ik durf te wedden dat er volgend jaar vast weer een aantal NPO-ers wat programma’s in Japan mogen maken.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:30:21 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182279751
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de meeste kijkers van dit programma, net als ik, nooit naar BZV kijken. :+
Dat is denk ik een denkfout, net als Bosbeetle kijk ik ook beide.

Ik gok dat mijn moeder ook beide kijkt, van BZV weet ik het zeker, van Tokidoki kan ik me niet voorstellen dat ze het niet kijkt, maar goed die is 77, dat zal vast niet de doelgroep zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:32:14 #73
176766 crew  zoem
zoemt
pi_182279792
Diepgang is niet erg, maar laten we het een beetje bij Tokidoki houden en niet verzanden in NWS/POL-discussies :*

Leuk programma. Ik heb nog niet alles gekeken. Ik ben zelf in verschillende Japanse steden geweest en wel leuk om een andere kant van het land belicht te zien.
pi_182284387
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik stop ook maar met tegengas aan die enge gastjes te geven.
Verder maar weer over Tokidoki.
Ja en Japan zit dan helemaal vol met van die enge gasjes, en dat zint tokidoki niet, LOL!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:37:16 #75
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182284594
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:20 schreef ietjefietje het volgende:

Ja en Japan zit dan helemaal vol met van die enge gasjes, en dat zint tokidoki niet, LOL!
Hoe vaak ben jij er eigenlijk al geweest en spreek je net als Paulien ook een beetje verstaanbaar Japans?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:51:36 #76
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_182284791
moshi moshi
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_182287132
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:37 schreef golfer het volgende:
Hoe vaak ben jij er eigenlijk al geweest en spreek je net als Paulien ook een beetje verstaanbaar Japans?
Wat maakt dat uit? Er zijn voldoende andere bronnen om je een genuanceerd beeld van Japan te kunnen vormen. Wat dat betreft ben je echt niet afhankelijk van één VPRO-presentatrice.

Wat me stoort aan dit soort programma is gewoon de algehele oppervlakkigheid, het makkelijke, de vooringenomenheid, het vingerwijzen. "Kijk die rare xenofobe Japanners eens vrouwen, homo's en immigranten niet naar mijn maatstaven behandelen".

Maar goed, ik wil ook niet te zeikerig doen. Op zich positief dat mensen het programma wel leuk vinden en kennismaken met Japan. Maar probeer zaken ook eens vanuit een ander perspectief te zien in plaats van meteen te oordelen. Er zijn redenen dat ze erg hechten aan hun eigen cultuur, buitenstanders uitsluiten en een groepsmentaliteit hebben. Is dat slecht? Is wat mij betreft subjectief.

[ Bericht 9% gewijzigd door Aurelius op 03-10-2018 08:16:16 ]
pi_182287171
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:21 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Voor een omroep die zegt zich zorgen te maken om het klimaat.......verspillen ze toch echt veel kerosine!
Alles is het omgekeerde, Groenlinkse elite reist ook het meest met het vliegtuig.
pi_182287391
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:02 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Alles is het omgekeerde, Groenlinkse elite reist ook het meest met het vliegtuig.
De 'do as I say not as I do' mentaliteit!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182287473
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 07:54 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Wat me stoort aan dit soort programma is gewoon de algehele oppervlakkigheid, het makkelijke, de vooringenomenheid, het vingerwijzen. "Kijk die rare xenofobe Japanners eens vrouwen, homo's en immigranten niet naar mijn maatstaven behandelen".
Mijns inziens doet dit programma juist zijn best om de Japanners niet op die manier te behandelen maar een veelzijdiger beeld te schetsen.
pi_182289380
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mijns inziens doet dit programma juist zijn best om de Japanners niet op die manier te behandelen maar een veelzijdiger beeld te schetsen.
Voor iemand die zegt te houden van Japan vind ik haar nog weinig positief geweest in het programma. Dat ze zegt 'kijk, dit en dat vind ik zo geweldig'. Maar dat zal dan wel komen door haar ironische relativerende houding.
Koel en donker bewaren
pi_182290092
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:40 schreef Guanabana het volgende:
Voor iemand die zegt te houden van Japan vind ik haar nog weinig positief geweest in het programma. Dat ze zegt 'kijk, dit en dat vind ik zo geweldig'. Maar dat zal dan wel komen door haar ironische relativerende houding.
Die zogenaamde liefde van haar voor Japan wordt wel erg krampachtig aangedikt. Ook op de website. Tekeningetjes, blogs. :')

Maar het is de publieke omroep hé? Multiculturele propaganda staat voorop! Dus alles is daaraan gerelateerd. Ze gaan dus niet naar een ander land omdat ze oprecht geïnteresseerd zijn, maar om de zaken die niet in de eigen denkbeelden passen uitgebreid te belichten. Doel is dus niet informatie over Japan te tonen, maar om de kijker in Nederland te laten denken dat we "dit hier toch niet zouden moeten willen".

En zoals gezegd, er zijn weinig landen zo veilig, makkelijk en comfortabel om dit te doen als Japan. Ik zie Pauline bijvoorbeeld niet zo snel naar Saoedi-Arabië gaan om de situatie van vluchtelingen en homo’s uitgebreid kritisch te bespreken.

Maar goed, nu hou ik er echt over op (tot de volgende aflevering). Waar gaat die eigenlijk over? Kernenergie? Overbevissing? Walvisvangst? Bonzaï boompjes?
  Moderator woensdag 3 oktober 2018 @ 11:28:31 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182290299
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 07:54 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit? Er zijn voldoende andere bronnen om je een genuanceerd beeld van Japan te kunnen vormen. Wat dat betreft ben je echt niet afhankelijk van één VPRO-presentatrice.

Wat me stoort aan dit soort programma is gewoon de algehele oppervlakkigheid, het makkelijke, de vooringenomenheid, het vingerwijzen. "Kijk die rare xenofobe Japanners eens vrouwen, homo's en immigranten niet naar mijn maatstaven behandelen".

Maar goed, ik wil ook niet te zeikerig doen. Op zich positief dat mensen het programma wel leuk vinden en kennismaken met Japan. Maar probeer zaken ook eens vanuit een ander perspectief te zien in plaats van meteen te oordelen. Er zijn redenen dat ze erg hechten aan hun eigen cultuur, buitenstanders uitsluiten en een groepsmentaliteit hebben. Is dat slecht? Is wat mij betreft subjectief.
Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien maar vind dit programma (en die in china van de vpro) juist niet zo oordelend. Mede doordat de presentatoren zelf de taal spreken krijg je juist een beetje een ander beeld en niet de cliché "iedereen is raar" er zit juist ook veel duiding in, waarom is het en dat wordt gewoon netjes gevraagd. Ik vind het juist een verfrissend contrast met de hihihaha we gaan eens laten zien hoe stom het allemaal is. Bijvoorbeeld de mos fans, die kun je ook benaderen vanuit zo dat is belachelijk, maar in dit geval gingen ze gewoon in gesprek en vroegen oprecht wat is het dan dat jullie zo leuk vinden aan mos. Er zat ook geen stomme voice over bij die daarna semi grappig ging zeggen zie je wel wat zijn het toch absurde mensen met hun mos. Het was ook heel makkelijk geweest om dat item te presenteren als "iedereen in japan is gek op mos" maar het wordt gewoon gebracht de gemiddelde japanner loopt eraan voorbij maar voor deze mensen is het...

Als ik dit topic lees heb ik (zoals wel vaker) het gevoel dat andere mensen een heel ander programma aan het kijken zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182290320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:16 schreef Aurelius het volgende:


Maar het is de publieke omroep hé? Multiculturele propaganda staat voorop! Dus alles is daaraan gerelateerd. Ze gaan dus niet naar een ander land omdat ze oprecht geïnteresseerd zijn, maar om de zaken die niet in de eigen denkbeelden passen uitgebreid te belichten. Doel is dus niet informatie over Japan te tonen, maar om de kijker in Nederland te laten denken dat we "dit hier toch niet zouden moeten willen".


Dat was heel erg duidelijk bij dat stukje met die Koerden. Werd misselijk van die lui en het verhaaltje.
pi_182290581
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:29 schreef vredesdruif het volgende:
Dat was heel erg duidelijk bij dat stukje met die Koerden. Werd misselijk van die lui en het verhaaltje.
Ik had dat bij dat stukje over emancipatie. Alsof het allemaal de schuld van mannen is. :')

De meeste Japanse vrouwen zijn blij als ze uit de corporate culture kunnen ontsnappen! Hun doel is een rijke vent te vinden en daarna lekker thuis voor de kinderen te zorgen, te shoppen met de creditcard van manlief en lekker gebakjes te eten met vriendinnen. Minnaar erbij voor de seks en het is wel klaar tot het pensioen van de echtgenoot.

De twee meest aantrekkelijke kenmerken van een Japanse man zijn:
1) Waar heeft hij gestudeerd (Tokyo University = kassa!).
2) Wat verdient de man (datingbijeenkomsten, gokons genaamd, hebben vaak een inkomenseis voor de man).

Daar zijn mijn inziens meer interessante items over te maken dan een huisvrouw die om 5 uur 's ochtends opstaat om de lunch van haar man te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aurelius op 03-10-2018 11:52:24 ]
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:01:47 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182290959
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:16 schreef Aurelius het volgende:

Maar goed, nu hou ik er echt over op (tot de volgende aflevering). Waar gaat die eigenlijk over? Kernenergie? Overbevissing? Walvisvangst? Bonzaï boompjes?
Mono no aware: de schoonheid van de vergankelijkheid. Paulien spreekt eenzame ouderen, bezoekt een verlaten dorp dat nu bevolkt wordt door poppen en probeert met doden te praten via de windtelefoon.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_182292031
Net als Bosbeetle krijg ook ik de indruk dat ik blijkbaar een andere versie van het programma kijk dan sommige anderen.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:22:40 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182293492
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:04 schreef Kansenjongere het volgende:
Net als Bosbeetle krijg ook ik de indruk dat ik blijkbaar een andere versie van het programma kijk dan sommige anderen.
De vooringenomenheid tegen de NPO en met name de VPRO levert *niet doen* vlekken voor de ogen op waardoor ze andere zaken zien dan die worden uitgezonden. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door zoem op 03-10-2018 17:33:38 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:32:45 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182293712
quote:
12s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:22 schreef golfer het volgende:

[..]

De vooringenomenheid tegen de NPO en met name de VPRO levert bij *knip* vlekken voor de ogen op waardoor ze andere zaken zien dan die worden uitgezonden. ;)
Fijn dat je er ook iedere keer op blijft ingaan zodat ze door kunnen blijven gaan een topic over een TV-programma te vernaggelen met hun xenofobische gedoe, echt top!
Moderatie ook trouwens, met een fluisterend "wel on topic blijven graag"

Dit is precies wat er mis is met FOK! tegenwoordig, dat werkelijk ieder topic kan veranderen in een zeik-topic over buitenlanders en Nederlands linkschvolk, en dat dat off-topic gezeik zelfs blijft staan :r

[ Bericht 0% gewijzigd door zoem op 03-10-2018 17:34:12 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182294296
*knip: gewoon niet op ingaan*

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:32 schreef Leandra het volgende:
Dit is precies wat er mis is met FOK! tegenwoordig, dat werkelijk ieder topic kan veranderen in een zeik-topic over buitenlanders en Nederlands linkschvolk, en dat dat off-topic gezeik zelfs blijft staan :r
Mogen er alleen veren in Pauline haar reet worden gestoken, of mogen we hier ook nog kritisch over het programma en de gekozen invalshoeken zijn? Zij kiest er toch voor om in haar programma de situatie van Koerdische vluchtelingen in Japan te laten zien, en te stellen dat Japan meer vluchtelingen zou moeten opnemen. Hoe is dat dan off-topic?

[ Bericht 16% gewijzigd door zoem op 03-10-2018 17:34:30 ]
pi_182294460
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:04 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Mogen er alleen veren in Pauline haar reet worden gestoken, of mogen we hier ook nog kritisch over het programma en de gekozen invalshoeken zijn? Zij kiest er toch voor om in haar programma de situatie van Koerdische vluchtelingen in Japan te laten zien, en te stellen dat Japan meer vluchtelingen zou moeten opnemen. Hoe is dat dan off-topic?
Je hebt gelijk, de afgelopen drie afleveringen gingen niet of nauwelijks over Japan, maar uitsluitend over de Koerdische vluchtelingen.
pi_182294536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:15 schreef Kansenjongere het volgende:
Je hebt gelijk, de afgelopen drie afleveringen gingen niet of nauwelijks over Japan, maar uitsluitend over de Koerdische vluchtelingen.
En mos, en de emancipatie van vrouwen. Allemaal on-topic dus.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 15:28:01 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182294691
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:04 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Sneuneus.

[..]

Mogen er alleen veren in Pauline haar reet worden gestoken, of mogen we hier ook nog kritisch over het programma en de gekozen invalshoeken zijn? Zij kiest er toch voor om in haar programma de situatie van Koerdische vluchtelingen in Japan te laten zien, en te stellen dat Japan meer vluchtelingen zou moeten opnemen. Hoe is dat dan off-topic?
Ga ieder topic over de VS dan ook even verneuken met je verongelijkte gezeik over de hoeveelheid vluchtelingen die ze opnemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182294983
quote:
12s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:22 schreef golfer het volgende:

[..]

De vooringenomenheid tegen de NPO en met name de VPRO levert bij *knip* vlekken voor de ogen op waardoor ze andere zaken zien dan die worden uitgezonden. ;)
Ach, ik ben ook "knetterrechts" maar vind het een leuk programma. Vooral omdat ze de taal spreekt. Net als Erdbrink, JBC en Terlou. Voegt iets extra's toe.

Ik moest wel lachen bij die aflevering met het tafeltjesgooien. Er stond hier in de locale arcade ook een tijdje zo'n videogame.



[ Bericht 0% gewijzigd door zoem op 03-10-2018 17:36:26 ]
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_182295128
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ach, ik ben ook "knetterrechts" maar vind het een leuk programma. Vooral omdat ze de taal spreekt. Net als Erdbrink, JBC en Terlou. Voegt iets extra's toe.
Misschien had ik daardoor wat meer verwacht, ach ja.

quote:
Ik moest wel lachen bij die aflevering met het tafeltjesgooien. Er stond hier in de locale arcade ook een tijdje zo'n videogame.

Het duurt alleen altijd zo lang voor je kunt flippen. Taiko no Tatsujin is leuker om stoom af te blazen.
pi_182295404
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:04 schreef Aurelius het volgende:
en te stellen dat Japan meer vluchtelingen zou moeten opnemen.
Dat maak je er wel zelf van hè.

Kan me niet precies herinneren dat dat expliciet zo gebracht werd. En om het impliciet te veronderstellen, tja, dat is gewoon wantrouwen naar de agenda van de NPO, weet niet of ik daar aan meedoe.
Koel en donker bewaren
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 3 oktober 2018 @ 17:45:58 #97
176766 crew  zoem
zoemt
pi_182297508
Laten we aardig blijven doen. Diepgang en kritische blik prima, maar graag stoppen met op de persoon spelen of doordrammen met politieke voorkeur of (complot)theorieën. Het is hier geen NWS, geen POL en geen BNW. Thx :*
pi_182300392
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:05 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Dat maak je er wel zelf van hè.

Kan me niet precies herinneren dat dat expliciet zo gebracht werd. En om het impliciet te veronderstellen, tja, dat is gewoon wantrouwen naar de agenda van de NPO, weet niet of ik daar aan meedoe.
Je hebt gewoon niet goed opgelet, zij begint er in haar programma zelf over, of we wel weten dat er dit jaar 20......jah ha, maar 20 buitenlanders een verblijfsvergunning gekregen hebben, en dat ze dat niet snapt omdat de vergrijzing in Japan schrikbarend is!

*knip: niet door blijven drammen aub*


En verder mag ze best stellen dat de vrouwenemancipatie een beetje achterloopt, maar door dan te laten zien dat een vrouw een gebakken eitje maakt voor de lunch van haar man, overtuig je mij niet zo, tenslotte kost het 5 minuten om een eitje te bakken, waarom staat die vrouw dan om 5 uur op?

Er zijn best dingen mis in Japan, neem de lange werktijden en weinig dagen vrij, maar dat zal haar wel niet opvallen want dat heerst in de arbeiders klasse en in die kringen beweegt ze zich niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door zoem op 04-10-2018 21:23:13 ]
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 3 oktober 2018 @ 20:20:49 #99
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_182301056
Leuk programma, presentatrice beetje zeikstem.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:19:13 #100
263417 Keyos
Like a Boss
pi_182334243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:43 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik had dat bij dat stukje over emancipatie. Alsof het allemaal de schuld van mannen is. :')

De meeste Japanse vrouwen zijn blij als ze uit de corporate culture kunnen ontsnappen! Hun doel is een rijke vent te vinden en daarna lekker thuis voor de kinderen te zorgen, te shoppen met de creditcard van manlief en lekker gebakjes te eten met vriendinnen. Minnaar erbij voor de seks en het is wel klaar tot het pensioen van de echtgenoot.

De twee meest aantrekkelijke kenmerken van een Japanse man zijn:
1) Waar heeft hij gestudeerd (Tokyo University = kassa!).
2) Wat verdient de man (datingbijeenkomsten, gokons genaamd, hebben vaak een inkomenseis voor de man).

Daar zijn mijn inziens meer interessante items over te maken dan een huisvrouw die om 5 uur 's ochtends opstaat om de lunch van haar man te maken.
Dat veel Japanse vrouwen zo willen leven heb ik wel gemerkt in de afgelopen 2,5 week daar. Niet dat ik een groot referentiekader heb maar had op een bepaald moment een gesprek met twee vrouwen die bovengemiddeld geïnteresseerd in mij waren, hoofdzakelijk om uiterlijke kenmerken (westers en - naar eigen zeggen - niet lelijk). Hoewel ze mij natuurlijk niet straight-up vroegen wat mijn inkomen was stelde ze wel heel erg veel vragen hoeveel de reis mij bijvoorbeeld gekost had. Toen ik de rail pass liet zien ging de aandacht hoofdzakelijk uit naar de waarde van die pas. Wat natuurlijk beide weer een indicatie is van wat ik te spenderen heb.

Moet de docu overigens nog terugkijken, zat zelf in Japan vanaf het moment dat het begon (had wel stuk van aflevering 1 gezien maar ik verveelde me vrij snel met de verder niet zo heel interessante Paulien Cornelisse en het religieuze onderwerp). Heb alleen niet de indruk dat dit de docu van China gaat overstijgen terwijl ik verder echt helemaal niets China en Chinezen heb. Mijn 8 uur op het vliegveld van Shanghai, de ervaring met Chinezen in het vliegtuig en de Chinese toeristen in Japan hebben voor mij iig bevestigd dat het superioriteitsgevoel van Japanners ten opzichte van Chinezen volledig gegrond is.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')