sowieso is de bougie dé indicator bij een tweetakt over hoe je brandstofmengsel het doet. Misschien een klein tikkie meer voorontsteking en dan even wat proberen uit te lokken met de carb: maatje grotere sproeier en een beetje proberen met de gasnaald, ietsje rijker, ietje armer, puntjes een beetje dicht, beetje meer open.. 2 takt 100% afstellen is een spelletje tussen vonkjes en mengsel.quote:Op zondag 16 september 2018 21:48 schreef derLudolf het volgende:
Google rondje op "tweetakt niet volgas" worden zaken als schoonmaken van carburateur en vervangen van een vette bougie voorgesteld
Heb jij hier al naar gekeken?
hoeft niet.quote:Op maandag 17 september 2018 11:26 schreef OldMercs het volgende:
Als de carb vies zou zijn dan loopt hij toch de hele tijd niet Lekker?
ontsteking aan de late kant.. Zie mijn remark over voorontsteking.quote:Op maandag 17 september 2018 11:41 schreef OldMercs het volgende:
Er komt soms ook rook uit de carb bij het luchtgat ofzo...
Hij komt niet op toeren.quote:Op maandag 17 september 2018 11:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bedoel je trouwens dat de motor niet meer toeren maakt richting vol gas, of dat je boot niet meer snelheid maakt?
Dus voor nu de carb schoonmaken.quote:Op maandag 17 september 2018 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hoeft niet.
Oude brandstof droogt uit en laat een laagje residu achter in een carb. Als je daar weer brandstof bovenop gooit, komt het laagje los in schilfers en dat gaat aan de dwarrel, en die schilfertjes gaan om de beurt een poging doen om de sproeier in de komen, het effect laat zich raden..
Volgende keer als je weer een tijdje dat ding niet gaat gebruiken, gooi je de brandstoftoevoer dicht terwijl hij loopt en laat je hem lopen tot hij de vlotterkamer leeg heeft geslurpt, de motor valt dan vanzelf stil.
Gasnaald?quote:Op maandag 17 september 2018 02:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sowieso is de bougie dé indicator bij een tweetakt over hoe je brandstofmengsel het doet. Misschien een klein tikkie meer voorontsteking en dan even wat proberen uit te lokken met de carb: maatje grotere sproeier en een beetje proberen met de gasnaald, ietsje rijker, ietje armer, puntjes een beetje dicht, beetje meer open.. 2 takt 100% afstellen is een spelletje tussen vonkjes en mengsel.
Wegzetten met Aspen kan ook geen kwaad overigens. Verouderd niet/minder.quote:Op maandag 17 september 2018 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hoeft niet.
Oude brandstof droogt uit en laat een laagje residu achter in een carb. Als je daar weer brandstof bovenop gooit, komt het laagje los in schilfers en dat gaat aan de dwarrel, en die schilfertjes gaan om de beurt een poging doen om de sproeier in de komen, het effect laat zich raden..
Volgende keer als je weer een tijdje dat ding niet gaat gebruiken, gooi je de brandstoftoevoer dicht terwijl hij loopt en laat je hem lopen tot hij de vlotterkamer leeg heeft geslurpt, de motor valt dan vanzelf stil.
Is wel ff wat werk idd maar met Google kom je wel verquote:Op maandag 17 september 2018 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Gasnaald kom je tegen als je de carb schoonmaakt. Carb schoonmaken is niet alleen de buitenkant eh
Uitlaat kan ook. Pak gewoon alles even aan.. Ding moet sowieso 'ver' uitelkaar, dus doe het gewoon effe goed.
Liefst ultrasoon, anders gewoon een doekie met diesel, desnoods een oude tandenborsel ofzo..quote:Op maandag 17 september 2018 21:49 schreef OldMercs het volgende:
Dus gewoon carb uit elkaar zover ik schroeven zie? En dan met water of afwasmiddel? Of wasbenzine? Schoonmaken?
Zou het aan de pitch van de schroef kunnen liggen?
dan zit het duidelijk niet zoals het eerst zatquote:Op dinsdag 18 september 2018 15:40 schreef OldMercs het volgende:
Nu heb ik de carb er weer op gezet maar ALLE benzine dien ik erin poep loopt er via de carb weer uit!!! Ik weer open halen maar alles zit precies hetzelfde als eerst hoe kan dit? Het komt niet in de vlotterkamer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |