abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181949236
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb een Mercury merc 7.5 7.5PK 2 takt 2 cylinder achter een rubberboot van ong. 2.70, hij loopt heel mooi, maar als ik vol gas geef gaat hij gewoon niet harder (volgens mij maakt hij dan ook te weinig toeren)
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Ik heb de motor wel zo gekocht. tweedehands dus, daarom weet ik helaas geen achtergronden.

- schroef?

[ Bericht 7% gewijzigd door OldMercs op 17-09-2018 17:15:06 ]
  Moderator zondag 16 september 2018 @ 20:48:47 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181949780
Gaskabel afstelling?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_181951230
Nee als ik het gas vanaf onder de kap regel (niet met handvat) doet hij het ook niet
pi_181951274
registreer om deze reclame te verbergen
Te weinig brandstof ?
.
pi_181951471
Te weinig brandstof. Waar zou dat door kunnen komen?
  zondag 16 september 2018 @ 21:46:57 #6
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_181951552
Sproeier vuil?
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  Moderator zondag 16 september 2018 @ 21:48:06 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181951580
registreer om deze reclame te verbergen
Google rondje op "tweetakt niet volgas" worden zaken als schoonmaken van carburateur en vervangen van een vette bougie voorgesteld ;)

Heb jij hier al naar gekeken?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_181955592
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 21:48 schreef derLudolf het volgende:
Google rondje op "tweetakt niet volgas" worden zaken als schoonmaken van carburateur en vervangen van een vette bougie voorgesteld ;)

Heb jij hier al naar gekeken?
sowieso is de bougie d indicator bij een tweetakt over hoe je brandstofmengsel het doet. Misschien een klein tikkie meer voorontsteking en dan even wat proberen uit te lokken met de carb: maatje grotere sproeier en een beetje proberen met de gasnaald, ietsje rijker, ietje armer, puntjes een beetje dicht, beetje meer open.. 2 takt 100% afstellen is een spelletje tussen vonkjes en mengsel.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_181960197
Als de carb vies zou zijn dan loopt hij toch de hele tijd niet Lekker?
pi_181960468
Er komt soms ook rook uit de carb bij het luchtgat ofzo...
pi_181960696
Bedoel je trouwens dat de motor niet meer toeren maakt richting vol gas, of dat je boot niet meer snelheid maakt?
pi_181960802
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 11:26 schreef OldMercs het volgende:
Als de carb vies zou zijn dan loopt hij toch de hele tijd niet Lekker?
hoeft niet.

Oude brandstof droogt uit en laat een laagje residu achter in een carb. Als je daar weer brandstof bovenop gooit, komt het laagje los in schilfers en dat gaat aan de dwarrel, en die schilfertjes gaan om de beurt een poging doen om de sproeier in de komen, het effect laat zich raden..

Volgende keer als je weer een tijdje dat ding niet gaat gebruiken, gooi je de brandstoftoevoer dicht terwijl hij loopt en laat je hem lopen tot hij de vlotterkamer leeg heeft geslurpt, de motor valt dan vanzelf stil.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_181960834
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 11:41 schreef OldMercs het volgende:
Er komt soms ook rook uit de carb bij het luchtgat ofzo...
ontsteking aan de late kant.. Zie mijn remark over voorontsteking.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_181961105
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 11:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bedoel je trouwens dat de motor niet meer toeren maakt richting vol gas, of dat je boot niet meer snelheid maakt?
Hij komt niet op toeren.
Achteruit komt ie wel op toeren
pi_181961146
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 12:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hoeft niet.

Oude brandstof droogt uit en laat een laagje residu achter in een carb. Als je daar weer brandstof bovenop gooit, komt het laagje los in schilfers en dat gaat aan de dwarrel, en die schilfertjes gaan om de beurt een poging doen om de sproeier in de komen, het effect laat zich raden..

Volgende keer als je weer een tijdje dat ding niet gaat gebruiken, gooi je de brandstoftoevoer dicht terwijl hij loopt en laat je hem lopen tot hij de vlotterkamer leeg heeft geslurpt, de motor valt dan vanzelf stil.
Dus voor nu de carb schoonmaken.
pi_181962048
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 02:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

sowieso is de bougie d indicator bij een tweetakt over hoe je brandstofmengsel het doet. Misschien een klein tikkie meer voorontsteking en dan even wat proberen uit te lokken met de carb: maatje grotere sproeier en een beetje proberen met de gasnaald, ietsje rijker, ietje armer, puntjes een beetje dicht, beetje meer open.. 2 takt 100% afstellen is een spelletje tussen vonkjes en mengsel.
Gasnaald?
pi_181962527
Zou het de uitlaat kunnen zijn?
pi_181970653
Gasnaald kom je tegen als je de carb schoonmaakt. Carb schoonmaken is niet alleen de buitenkant eh :+

Uitlaat kan ook. Pak gewoon alles even aan.. Ding moet sowieso 'ver' uitelkaar, dus doe het gewoon effe goed.
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator maandag 17 september 2018 @ 21:29:18 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181971208
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 12:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hoeft niet.

Oude brandstof droogt uit en laat een laagje residu achter in een carb. Als je daar weer brandstof bovenop gooit, komt het laagje los in schilfers en dat gaat aan de dwarrel, en die schilfertjes gaan om de beurt een poging doen om de sproeier in de komen, het effect laat zich raden..

Volgende keer als je weer een tijdje dat ding niet gaat gebruiken, gooi je de brandstoftoevoer dicht terwijl hij loopt en laat je hem lopen tot hij de vlotterkamer leeg heeft geslurpt, de motor valt dan vanzelf stil.
Wegzetten met Aspen kan ook geen kwaad overigens. Verouderd niet/minder.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_181971755
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Gasnaald kom je tegen als je de carb schoonmaakt. Carb schoonmaken is niet alleen de buitenkant eh :+

Uitlaat kan ook. Pak gewoon alles even aan.. Ding moet sowieso 'ver' uitelkaar, dus doe het gewoon effe goed.
Is wel ff wat werk idd maar met Google kom je wel ver :)
pi_181971815
Dus gewoon carb uit elkaar zover ik schroeven zie? En dan met water of afwasmiddel? Of wasbenzine? Schoonmaken?

Zou het aan de pitch van de schroef kunnen liggen?
pi_181975818
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 21:49 schreef OldMercs het volgende:
Dus gewoon carb uit elkaar zover ik schroeven zie? En dan met water of afwasmiddel? Of wasbenzine? Schoonmaken?

Zou het aan de pitch van de schroef kunnen liggen?
Liefst ultrasoon, anders gewoon een doekie met diesel, desnoods een oude tandenborsel ofzo..

Let op met schroefjes, veertjes en rubbers/pakkingen. niet aan luchtstel- of andere afstelschroeven draaien ls het niet noodzakelijk is, of anders goed opletten dat je het weer terugschroeft zoals het was.

En idd, op Youtube staan vaak goede how-to's.

schroef pitch shizzle heb ik geen kaas van gegeten, maar als die er al 10 jaar op zit, zal die best goed zijn denk ik. Als je auto stottert ligt het ook niet aan de wielen.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_181979690
Ik heb de hele carb uit mekaar gehad en alle gaatjes doorgeblazen (alles was open) filters schoongemaakt en ligt nu te drogen in de zon.
pi_181986075
Nu heb ik de carb er weer op gezet maar ALLE benzine dien ik erin pomp loopt er via de carb weer uit!!! Ik weer open halen maar alles zit precies hetzelfde als eerst hoe kan dit? Het komt niet in de vlotterkamer

[ Bericht 4% gewijzigd door OldMercs op 19-09-2018 07:48:08 ]
pi_181986247
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:40 schreef OldMercs het volgende:
Nu heb ik de carb er weer op gezet maar ALLE benzine dien ik erin poep loopt er via de carb weer uit!!! Ik weer open halen maar alles zit precies hetzelfde als eerst hoe kan dit? Het komt niet in de vlotterkamer
dan zit het duidelijk niet zoals het eerst zat :+
Torque makes life easy.
Team Jean
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')