abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 september 2018 @ 23:38:13 #1
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181931092
Je bent een dag koning-keizer-admiraal van de wereld en je mag 8 punten veranderen aan het geopolitieke landschap van de wereld om de wereld beter of rechtvaardiger te maken. De garantie is dat jouw veranderingen iig de volgende 500 jaar en misschien wel permanent gerespecteerd zullen blijven.

TS begint:

1. De Mullah in Iran afzetten en het land transformeren naar een seculiere parlementaire democratische monarchie.

2. China opdelen in 6 tot 8 aparte landen op basis van cultuur.

3. Tibet, Jammu-Kashmir en andere losse himalaya gemeenschappen samenvoegen als nieuwe boeddhistische natiestaat, los van India en China

4. De VS opdelen in 5 tot 6 verschillende landen op basis van cultuur en het stemming-systeem van deze nieuwe landen transformeren naar Single Transferable Vote.

5. Rusland verder opdelen in verschillende landen op basis van cultuur

6. West-Papoea en Papua transformeren naar een Nederlands protectoraat en alle Indonesiërs er uit trappen.

7. India opdelen in verschillende natie-staten op basis van cultuur

8. Noord-Korea transformeren naar een open democratische republiek met als doel om over 50 jaar de bevolking zelf te laten kiezen over hereniging met het zuiden.

Wat is jouw lijstje?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 16 september 2018 @ 03:47:45 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181934080
9. Europa muv VK tot 1 staat maken waarbij we Zwitserland annexeren alle staten veel minder macht geven dan bij de EU. Het zijn nu meer een soort provincies. Tevens meer geld in leger investeren en presidentsverkiezingen zoals in de VS lijkt me prima.
#KICKOUTZP
pi_181939792
Hoe weet je of de ideeen de wereld rechtvaardiger en beter gaan maken?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181949887
Vlaanderen, Luxemburg en een groot gebied van West Duitsland bij Nederland betrekken.

Handelsverdrag sluiten tussen de Nederlanders, Engelsen, Japanners en Amerikanen.

Oekraine terug naar Rusland

Groot stuk land in Egypte leasen en daar een nieuwe grote 'wereldstad' beginnen voor de vluchtelingen. Het Singapore van het Midden Oosten en Afrika zogezegd

Gaza en de Jordaanoever ontruimen en de bevolking verhuizen naar Egypte Israel flink utibreiden

Turkije opheffen en het nieuwe seculiere land Byzantinie stichten met Constantinopel als hoofdstad

Irak opdelen in 4 landen
  zondag 16 september 2018 @ 21:52:59 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181951691
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe weet je of de ideeen de wereld rechtvaardiger en beter gaan maken?
Ik denk idd dat dat vrijwel niet te voorspellen is. Het opdelen van landen is leuk, maar dat kan ook zorgen voor extra spanningen doordat het wij/zij gevoel versterkt wordt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 16 september 2018 @ 21:53:44 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181951705
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 03:47 schreef wollah het volgende:
9. Europa muv VK tot 1 staat maken waarbij we Zwitserland annexeren alle staten veel minder macht geven dan bij de EU. Het zijn nu meer een soort provincies. Tevens meer geld in leger investeren en presidentsverkiezingen zoals in de VS lijkt me prima.
Die is gek.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_181951903
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:38 schreef SpecialK het volgende:

3. Tibet, Jammu-Kashmir en andere losse himalaya gemeenschappen samenvoegen als nieuwe boeddhistische natiestaat, los van India en China
Ik weet niet of het handig is om een gebied waar moslims en hindoes over twisten, onder te brengen in een boeddhistische staat.

Ik vind het wel een goed idee om bepaalde landen op te splitsen. Veel grenzen die door koloniale machten getrokken zijn, zijn op zijn zachtst gezegd niet praktisch.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zondag 16 september 2018 @ 22:08:26 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181952047
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 22:01 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ik weet niet of het handig is om een gebied waar moslims en hindoes over twisten, onder te brengen in een boeddhistische staat.
Muah. Even ongenuanceerde modus hier. Ik zou de moslims er dus uit trappen. Ga lekker naar Pakistan. Hindoes en Boeddhisten kunnen prima samen leven. Misschien dat Jammu nog bij India mag van me.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181952057
Wat een korte termijn ideeen voornamelijk gebaseerd op economie en etnociteit zeg... :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 16 september 2018 @ 22:11:08 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181952099
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 22:09 schreef Barbusse het volgende:
Wat een korte termijn ideeen voornamelijk gebaseerd op economie en etnociteit zeg... :{
Cultuur is belangrijk. Economie.. heb ik volgens mij niet ergens genoemd.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181952206
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 22:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Cultuur is belangrijk. Economie.. heb ik volgens mij niet ergens genoemd.
Oh. Dus dan zie je dus nog niet eens de economische effecten in van je voorstellen? Het is echt alleen maar etnopolitiek? Alles voor iedereen behalve voor de rest zoals - pak 'm beet - de helft van de wereldbevolking?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 16 september 2018 @ 22:20:54 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181952289
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 22:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oh. Dus dan zie je dus nog niet eens de economische effecten in van je voorstellen? Het is echt alleen maar etnopolitiek? Alles voor iedereen behalve voor de rest zoals - pak 'm beet - de helft van de wereldbevolking?
Het staat je vrij om specifiek in te gaan op de punten en uit te leggen waarom specifiek op technisch niveau mijn meningen gelijk staan aan de drammende kreuntjes van een gefrustreerde randmongool.

Of je kan natuurlijk verder gaan met moral posturing door algemene statements te geven zonder dat je jezelf toelegt op een discussie. Dat kan ook.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 16 september 2018 @ 22:21:48 #13
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181952301
De EU omvormen tot de EASN: Europese Alliantie van Soevereine Natiestaten. Alleen samenwerking op militair en economie gebied. Euro blijft, EP ook, gekozen President en EU Commissie weg.
pi_181952381
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 22:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het staat je vrij om specifiek in te gaan op de punten en uit te leggen waarom specifiek op technisch niveau mijn meningen gelijk staan aan de drammende kreuntjes van een gefrustreerde randmongool.

Of je kan natuurlijk verder gaan met moral posturing door algemene statements te geven zonder dat je jezelf toelegt op een discussie. Dat kan ook.
Je mag me een zeikerd vinden natuurlijk. Maar als je niet inziet dat de voorstellen die je doet meer chaos geven dan dat ze goed doen ligt aan jezelf.

Dat moral posturing is nogal raar. Dat sugerreert dat je dus zelf of geen moraal hebt, of dat je die graag als een soort autocratisch leider deze graag terzijde legt zonder na te denken over de resultaten ervan.

Ik stel slechts vragen. Als je problemen hebt met kritische vragen hoor je niet op een discussieforum thuis.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 16 september 2018 @ 22:32:54 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181952509
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 22:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je mag me een zeikerd vinden natuurlijk. Maar als je niet inziet dat de voorstellen die je doet meer chaos geven dan dat ze goed doen ligt aan jezelf.
Leg maar uit hoe. Want deze tactiek van "je ideeen zijn fout maar ik ga je lekker niet vertellen hoe" is wel een beetje doorzichtig natuurlijk.

quote:
Dat moral posturing is nogal raar. Dat sugerreert dat je dus zelf of geen moraal hebt, of dat je die graag als een soort autocratisch leider deze graag terzijde legt zonder na te denken over de resultaten ervan.
Dan snap je niet wat moral posturing is. Mja.. als je het niet snapt.. dan... kan ik je niks meer vertellen want tsja... dat is toch wel zo simpel (irritant, he?)

quote:
Ik stel slechts vragen.
Je stelt helemaal geen vragen. Ik zie slechts wat retorisch algemeen gelul om je eigen ego te aaien.

Zeg iets specifieks of ga lekker weg
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181952542
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 22:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Leg maar uit hoe. Want deze tactiek van "je ideeen zijn fout maar ik ga je lekker niet vertellen hoe" is wel een beetje doorzichtig natuurlijk.

[..]

Dan snap je niet wat moral posturing is. Mja.. als je het niet snapt.. dan... kan ik je niks meer vertellen want tsja... dat is toch wel zo simpel (irritant, he?)

[..]

Je stelt helemaal geen vragen.
Ok, je opent dus een topic om gewoon wat scheetjes te laten? Je weigert na te denken over de effecten van je eigen voorstellen?

Ik stel wel degelijk vragen. Dus ga er eens op in.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 16 september 2018 @ 22:37:07 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181952578
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 22:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ok, je opent dus een topic om gewoon wat scheetjes te laten? Je weigert na te denken over de effecten van je eigen voorstellen?
Ik weiger helemaal niks.

quote:
Ik stel wel degelijk vragen. Dus ga er eens op in.
Ik zie geen vragen. Alleen retorisch gelul.

"wat zijn de economische effecten van ALLE 8 DINGEN DIE JE OPNOEMT? Graag 65 pagina's op mijn bureau morgenochtend.

Nogmaals: Vraag iets specifieks of rot op.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181952652
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 22:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De EU omvormen tot de EASN: Europese Alliantie van Soevereine Natiestaten. Alleen samenwerking op militair en economie gebied. Euro blijft, EP ook, gekozen President en EU Commissie weg.
Dan zit je praktisch nog met dezelfde situatie, met wat vertraging in het proces.
pi_181952668
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 22:37 schreef SpecialK het volgende:

Ik zie geen vragen. Alleen retorisch gelul.

"wat zijn de economische effecten van ALLE 8 DINGEN DIE JE OPNOEMT? Graag 65 pagina's op mijn bureau morgenochtend.

Nogmaals: Vraag iets specifieks of rot op.
Nee, wat zijn de economische effecten van zo'n etnoculturele herverdeling. Als het een tijdje gerespecteerd dient te blijven lijkt me ook dat je zelf genoeg implicaties over dacht hebt.

Ik vraag me overigens wel af waarom je dat überhaupt zou willen, maar ok.
pi_181952669
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 22:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik weiger helemaal niks.

[..]

Ik zie geen vragen. Alleen retorisch gelul.

"wat zijn de economische effecten van ALLE 8 DINGEN DIE JE OPNOEMT? Graag 65 pagina's op mijn bureau morgenochtend.

Nogmaals: Vraag iets specifieks of rot op.
Niet zo boos doen. Is slecht voor je bloeddruk. Die 8 dingen schreef je zelf op, ik niet. Ik stel slechts wat vragen die schijnbaar enige reflectie nodig hebben. Dat is ok, neem de tijd. Dat is juist goed, dat je nadenkt over wat je doet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 16 september 2018 @ 22:43:32 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181952678
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 22:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, wat zijn de economische effecten van zo'n etnoculturele herverdeling.

Ik vraag me overigens wel af waarom je dat überhaupt zou willen, maar ok.
Dat hangt volledig van de casus af. Dat zal verschillen per voorstel. Dat weet je zelf ook wel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 16 september 2018 @ 22:44:08 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181952691
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 22:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Niet zo boos doen. Is slecht voor je bloeddruk. Die 8 dingen schreef je zelf op, ik niet. Ik stel slechts wat vragen die schijnbaar enige reflectie nodig hebben. Dat is ok, neem de tijd. Dat is juist goed, dat je nadenkt over wat je doet.
Check even hoe irritant je bent.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181952725
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 22:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat hangt volledig van de casus af. Dat zal verschillen per voorstel. Dat weet je zelf ook wel.
Nou ja, ja, en nee. De algemene deler is die herverdeling en daar zitten wel wat uniforme implicaties aan vast. Of dat nu in de VS is of in Rusland.
  zondag 16 september 2018 @ 22:45:51 #24
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181952726
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 21:53 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Die is gek.
Lijkt mij wel een goed plan. Meer macht
#KICKOUTZP
pi_181952730
quote:
10s.gif Op zondag 16 september 2018 22:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Check even hoe irritant je bent.
Dat is subjectief natuurlijk. En offtopic.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 16 september 2018 @ 22:46:23 #26
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181952738
Jongens ff kalm aan aub. Vrede op aarde.
#KICKOUTZP
pi_181952745
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 22:46 schreef wollah het volgende:
Jongens ff kalm aan aub. Vrede op aarde.
Dat gaat er niet komen met de 'voorstellen' die er hier gedaan worden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 16 september 2018 @ 22:47:48 #28
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181952751
quote:
10s.gif Op zondag 16 september 2018 22:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat gaat er niet komen met de 'voorstellen' die er hier gedaan worden.
Helaas idd.
#KICKOUTZP
  zondag 16 september 2018 @ 22:49:06 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181952772
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 22:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, ja, en nee. De algemene deler is die herverdeling en daar zitten wel wat uniforme implicaties aan vast. Of dat nu in de VS is of in Rusland.
Betwijfel ik. Economische gevolgen zullen afhangen van de verdeling van resources, educatie, draagkracht, etc...

Dat is in India verschillend van de VS hoe die balans is.

Niks houdt deze landen overigens tegen om na opdeling alsnog op economisch vlak samen te werken. Alleen zijn ze gedwongen dat te doen via de context van een collectie overheden die soevereiniteit en dus beslissingskracht hebben over hun eigen kleinere regios
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181952814
Nou ja, TS opent dit topic in POL, niet in GC. Dus ik hoopte op wat meer uitleg en verdieping. Maar als ik vragen stel begint hij direct te schelden. In plaats van na te denken over wat de effecten van zijn voorstellen zouden zijn. Dat vind ik jammer.

[ Bericht 53% gewijzigd door yvonne op 19-09-2018 12:14:44 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 16 september 2018 @ 22:52:22 #31
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181952818
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 22:45 schreef wollah het volgende:

[..]

Lijkt mij wel een goed plan. Meer macht
Vooral nog meer macht naar dat zooitje ongeregeld :') Zo'n hele Europese staat is gedoemd te mislukken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 16 september 2018 @ 22:54:22 #32
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181952845
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 22:52 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Vooral nog meer macht naar dat zooitje ongeregeld :') Zo'n hele Europese staat is gedoemd te mislukken.
Want? Amerika is het ook gelukt. En alsof het nu geen chaos is..... Het ene Europese land wil dit, het andere wil dat. (Zie bijv Bulgarije) maar ondertussen willen we wel 1 Europa zijn :')
#KICKOUTZP
pi_181952865
Ik denk dat de overgrote meerderheid zichzelf Nederlander noemt ipv Drent of Utrecht (bepaalde provincies wat meer regio-fan dan andere) Ik denk dat Nederland daar niet uniek in is en het zo moet blijven zo als het nu is. Voor de een is het wel een leuke opdeling voor de ander roept het beelden voor zich op die hij niet wil en er helemaal tegen is.
  zondag 16 september 2018 @ 22:56:46 #34
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181952871
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 22:54 schreef wollah het volgende:

[..]

Want? Amerika is het ook gelukt. En alsof het nu geen chaos is..... Het ene Europese land wil dit, het andere wil dat. (Zie bijv Bulgarije) maar ondertussen willen we wel 1 Europa zijn :')
Je beantwoord je eigen vraag al.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 16 september 2018 @ 22:57:14 #35
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181952878
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 22:56 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Je beantwoord je eigen vraag al.
Nee Einstein want dan ligt de macht bij 1 president ipv van 30 verschillende.
#KICKOUTZP
pi_181952881
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 22:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Betwijfel ik. Economische gevolgen zullen afhangen van de verdeling van resources, educatie, draagkracht, etc...

Dat is in India verschillend van de VS hoe die balans is.

Niks houdt deze landen overigens tegen om na opdeling alsnog op economisch vlak samen te werken. Alleen zijn ze gedwongen dat te doen via de context van een collectie overheden die soevereiniteit en dus beslissingskracht hebben over hun eigen kleinere regios
Dus er zijn over die herverdeling geen algemene stelregels van toepassing als het gaat om impact op de economie, nee?

Maar ik ben wel benieuwd waarom je dat zou willen overigens. En wat je doet met mensen die daar niet echt voorstander van zijn.
pi_181952907
Ik denk dat voor een brainstormtopic als deze het Nederlander voelen vs Fries voelen compleet irrelevant is eigenlijk. En dat bedoel ik wereldwijd.

Koning keizer admiraal, verander het allemaal. En niemand hoeft afstand te doen van cultuur of land. Denk eens wat groter dan dat.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 16 september 2018 @ 22:59:37 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181952911
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 22:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus er zijn over die herverdeling geen algemene stelregels van toepassing als het gaat om impact op de economie, nee?
Import regio's die onderdeel uitmaakte van een export-georienteerd land zullen zich nu kunnen richten op monetaire politiek die gunstig is.

Export regio's die onderdeel uitmaakte van een import-georienteerd land zullen zich nu kunnen richten op monetaire politiek die gunstig is.

Dat is een regel die ik kan bedenken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 16 september 2018 @ 23:07:36 #39
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181953031
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 22:57 schreef wollah het volgende:

[..]

Nee Einstein want dan ligt de macht bij 1 president ipv van 30 verschillende.
Zo meneer is een beetje getergd? Die 30 verschillende leiders vertegenwoordigen wel even 30 volkeren. Het is niet zo dat wanneer je van de een op de andere dag een Europese staat zou hebben met een president iedereen hierachter zou staan. En om nou de USA als een voorbeeld te nemen... ik denk dat Europa en met name Nederland in de huidige staat toch wel aardig beter af zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 16 september 2018 @ 23:09:26 #40
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181953054
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 23:07 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Die 30 verschillende leiders vertegenwoordigen wel even 30 volkeren.
:') _____

JIj denkt dat er in Europa nu ook maar 30 volkeren leven? Zie alleen al Spanje, daar wonen ook tig volkeren en met 1 centraal bestuur werkt dat prima
#KICKOUTZP
pi_181953061
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:09 schreef wollah het volgende:

[..]

:') _____

JIj denkt dat er in nu ook maar 30 volkeren leven? Zie alleen al Spanje, daar wonen ook tig volkeren en met 1 centraal bestuur werkt dat prima
Nou daar is in bijzonder voor een groot deel van de catalanen het niet mee eens...
  zondag 16 september 2018 @ 23:10:48 #42
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181953066
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:10 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Nou daar is in bijzonder voor een groot deel van de catalanen het niet mee eens...
Dat is wat anders. Maar het functioneerd wel
#KICKOUTZP
pi_181953092
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:10 schreef wollah het volgende:

[..]

Dat is wat anders. Maar het functioneerd wel
Het functioneert, ik vind prima een iets te positief woord voor dit bestuur en dit land
pi_181953102
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 22:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Import regio's die onderdeel uitmaakte van een export-georienteerd land zullen zich nu kunnen richten op monetaire politiek die gunstig is.

Export regio's die onderdeel uitmaakte van een import-georienteerd land zullen zich nu kunnen richten op monetaire politiek die gunstig is.

Dat is een regel die ik kan bedenken.
Lekker doordacht ook. Ok, laat ik het anders vragen, wat worden rechtspersonen geacht te doen? Je herverdeelt ook economisch kapitaal en veel ongelijkheid lijkt me niet bepaald bevorderlijk voor de sfeer zeg maar.
  zondag 16 september 2018 @ 23:13:24 #45
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181953104
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:12 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het functioneert, ik vind prima een iets te positief woord voor dit bestuur en dit land
Mwa waarom? Het was even zorgelijk tijdens en na dat referendum maar inmiddels is de rust allang wedegekeerd en is het weer zoals het was.
#KICKOUTZP
pi_181953131
Waarom blijven jullie allemaal zo gefixeerd op landsgrenzen en handelsverdragen? Oude wijn in nieuwe zakken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181953144
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:13 schreef wollah het volgende:

[..]

Mwa waarom? Het was even zorgelijk tijdens en na dat referendum maar inmiddels is de rust allang wedegekeerd en is het weer zoals het was.
Ik zag pas nog een demonstratie van een club catalanen. In meerdere steden. Maar goed, in Nederland leven ook heel veel nationalitieten 190 dacht ik, gat niet altijd goed maar de meeste Nederlanders hoeven er niet om te klagen
pi_181953157
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:14 schreef Barbusse het volgende:
Waarom blijven jullie allemaal zo gefixeerd op landsgrenzen en handelsverdragen? Oude wijn in nieuwe zakken.
Jij wilt een communistische wereld zonder grenzen en iedereen even veel geld en iedereen gelukkig :P
  zondag 16 september 2018 @ 23:17:04 #49
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181953162
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:09 schreef wollah het volgende:

[..]

:') _____

JIj denkt dat er in Europa nu ook maar 30 volkeren leven? Zie alleen al Spanje, daar wonen ook tig volkeren en met 1 centraal bestuur werkt dat prima
Als je argumenten op zijn dan maar met een of andere nietszeggende smiley op komen draven...

Ja Spanje werkt helemaal prima, totaal geen onderlinge spanningen e.d.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_181953173
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:15 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik zag pas nog een demonstratie van een club catalanen. In meerdere steden. Maar goed, in Nederland leven ook heel veel nationalitieten 190 dacht ik, gat niet altijd goed maar de meeste Nederlanders hoeven er niet om te klagen
Het gaat over het algemeen juist behoorlijk goed. De grote meerderheid leeft en werkt met elkaar alleen ze komen niet dagelijks bij elkaar thuis over de vloer. Maar dat lijkt me ook niet echt een realistisch criterium.
  zondag 16 september 2018 @ 23:18:00 #51
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181953174
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 23:17 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Als je argumenten op zijn dan maar met een of andere nietszeggende smiley op komen draven...

Ja Spanje werkt helemaal prima, totaal geen onderlinge spanningen e.d.
Ja joh heel Spanje staat in brand! Overal chaos demonstraties alles

oh wacht............
#KICKOUTZP
pi_181953209
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:16 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Jij wilt een communistische wereld zonder grenzen en iedereen even veel geld en iedereen gelukkig :P
Nee. Alles behalve dat. Maar alles wat ik langs zie komen hier is letterlijk oude wijn in nieuwe zakken. Hetzelfde systeem in stand houden met dezelfde tegenstellingen tussen volkeren en landen. Dat doen we al millenia, dus waarom het opnieuw uitproberen?

Vernieuw eens.

Ik heb wel wat ideetjes, maar ik weet zeker dat ik uitgelachen ga worden :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 16 september 2018 @ 23:20:37 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181953212
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 23:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker doordacht ook. Ok, laat ik het anders vragen, wat worden rechtspersonen geacht te doen? Je herverdeelt ook economisch kapitaal en veel ongelijkheid lijkt me niet bepaald bevorderlijk voor de sfeer zeg maar.
Waar herverdeel ik economisch kapitaal?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181953213
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 23:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat over het algemeen juist behoorlijk goed. De grote meerderheid leeft en werkt met elkaar alleen ze komen niet dagelijks bij elkaar thuis over de vloer. Maar dat lijkt me ook niet echt een realistisch criterium.
Inderdaad, het is de harde kern die blijft demonstreren tot het einde maar wel vriendelijk kan zijn tegen Spanjaarden
pi_181953226
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 23:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee. Alles behalve dat. Maar alles wat ik langs zie komen hier is letterlijk oude wijn in nieuwe zakken. Hetzelfde systeem in stand houden met dezelfde tegenstellingen tussen volkeren en landen. Dat doen we al millenia, dus waarom het opnieuw uitproberen?

Vernieuw eens.

Ik heb wel wat ideetjes, maar ik weet zeker dat ik uitgelachen ga worden :P
Ik ben toch wel heel benieuwd :)
  zondag 16 september 2018 @ 23:22:44 #56
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181953242
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:18 schreef wollah het volgende:

[..]

Ja joh heel Spanje staat in brand! Overal chaos demonstraties alles

oh wacht............
Zijn we de Catalonië crisis alweer vergeten?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_181953247
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 23:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waar herverdeel ik economisch kapitaal?
Dat is toch inherent aan herverdeling? Of wil je een culturele groep at random een stad geven met heel veel kapitaal en een stad waarin alles op z’n gat ligt mag weer aan een andere groep toegewezen worden?
  zondag 16 september 2018 @ 23:26:52 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181953280
quote:
10s.gif Op zondag 16 september 2018 23:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is toch inherent aan herverdeling? Of wil je een culturele groep at random een stad geven met heel veel kapitaal en een stad waarin alles op z’n gat ligt mag weer aan een andere groep toegewezen worden?
Oh. Het zit jou dwars wanneer bijvoorbeeld wallonië voor zichzelf moet zorgen of wanneer Spanje ineens geen buitensporige hoeveelheid belasting kan opzuigen uit catalonië?

Vervelend inderdaad wanneer mensen ineens voor hun eigen stad moeten zorgen en niet kunnen leunen op een staatskas die gevuld wordt door mensen die wel hard werken.

Moet zeggen dat ik dat niet eens voor ogen had toen ik die opdeling bedacht maar dat lijkt mij stiekem wel positief.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181953291
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 23:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh. Het zit jou dwars wanneer bijvoorbeeld wallonië voor zichzelf moet zorgen of wanneer Spanje ineens geen buitensporige hoeveelheid belasting kan opzuigen uit catalonië?

Vervelend inderdaad wanneer mensen ineens voor hun eigen stad moeten zorgen en niet kunnen leunen op een staatskas die gevuld wordt door mensen die wel hard werken.

Moet zeggen dat ik dat niet eens voor ogen had toen ik die opdeling bedacht maar dat lijkt mij stiekem wel positief.
Je ontwijkt de vraagstelling.
pi_181953295
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 23:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh. Het zit jou dwars wanneer bijvoorbeeld wallonië voor zichzelf moet zorgen of wanneer Spanje ineens geen buitensporige hoeveelheid belasting kan opzuigen uit catalonië?

Vervelend inderdaad wanneer mensen ineens voor hun eigen stad moeten zorgen en niet kunnen leunen op een staatskas die gevuld wordt door mensen die wel hard werken.

Moet zeggen dat ik dat niet eens voor ogen had toen ik die opdeling bedacht maar dat lijkt mij stiekem wel positief.
Gemeenten die veel schulden hebben ligt dat altijd aan het beleid van de politici ?
  zondag 16 september 2018 @ 23:32:43 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181953338
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2018 23:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je ontwijkt de vraagstelling.
Dan leg je het niet goed uit. Ik ontwijk niks. Ik denk oprecht te reageren op je vraag.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181953368
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:21 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik ben toch wel heel benieuwd :)
Alle landen mogen bestaan zoals ze zijn, of niet. Het is irrelevant, want de enige taken die de overheid heeft is het verschaffen van infrastructuur voor de volgende dingen:

Universeel onderwijs voor iedereen wereldwijd, en gratis. Onderwijs gebaseerd op wetenschap.

Vrijheid van religie, maar het blijft in de prive sfeer. Ieder verzoek om uitzondering vanwege religie is pech, gaat niet door.

Einde van het roofkapitalisme. Niks mis met geld verdienen, maar als je zoals een Bezos de rijkste man ter wereld kan worden terwijl je personeel met een fulltime baan nog niet eens de huur kan betalen ben je af. Werk moet lonen. Voor iedereen.

Wetenschappelijk onderzoek onafhankelijk maken van de commercie.

Duurzaamheid en vooruitgang moet altijd een speerpunt zijn. Exit fossiele brandstoffen en plastics.

1 belastingstelsel wereldwijd, waarvan de inkomsten rechtevenredig over alle landen worden verspreid.

Clean up the mess we made. Consuminder. Maak mensen bewust dat men niet jaarlijks een nieuwe smartphone nodig heeft. Ontwikkel een economie waarin het niet draait om alleen maar groei groei groei.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181953403
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 23:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan leg je het niet goed uit. Ik ontwijk niks. Ik denk oprecht te reageren op je vraag.
Ok, stel je herverdeelt Nederland in 12 landen. Zuid-Holland is een van de meest economisch gunstige regio’s dus de culturele groep die je daar huisvest heeft natuurlijk een dikke voorsprong op de groep die je in Drenthe huisvest. Dat lijkt me niet heel gunstig voor de sfeer want veel ongelijkheid. Of kan de groep in Zuid-Holland dan een tijdje wat afdragen aan Drenthe om daar wat geld in de opbouw te steken?
pi_181953419
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 23:35 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Alle landen mogen bestaan zoals ze zijn, of niet. Het is irrelevant, want de enige taken die de overheid heeft is het verschaffen van infrastructuur voor de volgende dingen:

Universeel onderwijs voor iedereen wereldwijd, en gratis. Onderwijs gebaseerd op wetenschap.

Vrijheid van religie, maar het blijft in de prive sfeer. Ieder verzoek om uitzondering vanwege religie is pech, gaat niet door.

Einde van het roofkapitalisme. Niks mis met geld verdienen, maar als je zoals een Bezos de rijkste man ter wereld kan worden terwijl je personeel met een fulltime baan nog niet eens de huur kan betalen ben je af. Werk moet lonen. Voor iedereen.

Wetenschappelijk onderzoek onafhankelijk maken van de commercie.

Duurzaamheid en vooruitgang moet altijd een speerpunt zijn. Exit fossiele brandstoffen en plastics.

1 belastingstelsel wereldwijd, waarvan de inkomsten rechtevenredig over alle landen worden verspreid.

Clean up the mess we made. Consuminder. Maak mensen bewust dat men niet jaarlijks een nieuwe smartphone nodig heeft. Ontwikkel een economie waarin het niet draait om alleen maar groei groei groei.
Veel met je eens. Behalve dit:
- Wetenschap: In welk soort methode wetenschap ga je mensen in les geven ? 2 verschillende scholen (Chr. en neutraal) (Creationisme, Evolutionisme)
Vrijheid Religie: Veel tradities hebben een oorspronkelijke afkomst namelijk< Religie, hoe zou je dit willen zien ?
  zondag 16 september 2018 @ 23:43:09 #65
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181953452
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 23:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, stel je herverdeelt Nederland in 12 landen. Zuid-Holland is een van de meest economisch gunstige regio’s dus de culturele groep die je daar huisvest heeft natuurlijk een dikke voorsprong op de groep die je in Drenthe huisvest. Dat lijkt me niet heel gunstig voor de sfeer want veel ongelijkheid. Of kan de groep in Zuid-Holland dan een tijdje wat afdragen aan Drenthe om daar wat geld in de opbouw te steken?
In principe blijven mensen wonen waar ze wonen. Ik huisvest of herverdeel niet mensen ergens tenzij expliciet aangegeven in de OP. En als ik dat doe dan is dat op basis van culturele of religieuze inslag niet op basis van economische status.

Dus mensen zullen binnen de realiteit van hun nieuwe land een manier moeten vinden om aan geld te komen. Ik kan me voorstellen dat in sommige gevallen de rijkere landen tijdelijk (direct na de opsplitsing) aan ontwikkelingshulp zullen doen om de armere regio's te helpen maar dat is niet verplicht vanuit mijn mandaat.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181953485
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:40 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Veel met je eens. Behalve dit:
- Wetenschap: In welk soort methode wetenschap ga je mensen in les geven ? 2 verschillende scholen (Chr. en neutraal) (Creationisme, Evolutionisme)
Vrijheid Religie: Veel tradities hebben een oorspronkelijke afkomst namelijk< Religie, hoe zou je dit willen zien ?
Ik begrijp je vragen geloof ik niet zo goed :@

Er zijn geen 2 verschillende scholen. Er is wetenschap. Wiskunde is hetzelfde in Bangladesh als in Canada. Religie is niks mis mee, maar hoort niet in school. Daar is vrije tijd voor. En als jij in je vrije tijd graag naar bijbelschool gaat, of koranlessen volgt is dat helemaal prima imho :)

Maar als ik je verkeerd begrepen heb, verklaar je nader.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181953524
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 23:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In principe blijven mensen wonen waar ze wonen. Ik huisvest of herverdeel niet mensen ergens tenzij expliciet aangegeven in de OP. En als ik dat doe dan is dat op basis van culturele of religieuze inslag niet op basis van economische status.

Dus mensen zullen binnen de realiteit van hun nieuwe land een manier moeten vinden om aan geld te komen. Ik kan me voorstellen dat in sommige gevallen de rijkere landen tijdelijk (direct na de opsplitsing) aan ontwikkelingshulp zullen doen om de armere regio's te helpen maar dat is niet verplicht vanuit mijn mandaat.
Niet heel levensvatbaar dus.
pi_181953538
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 23:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik begrijp je vragen geloof ik niet zo goed :@

Er zijn geen 2 verschillende scholen. Er is wetenschap. Wiskunde is hetzelfde in Bangladesh als in Canada. Religie is niks mis mee, maar hoort niet in school. Daar is vrije tijd voor. En als jij in je vrije tijd graag naar bijbelschool gaat, of koranlessen volgt is dat helemaal prima imho :)

Maar als ik je verkeerd begrepen heb, verklaar je nader.
Je hebt wetenschap gebaseerd op creationisme en op evolutionisme. Welke kies je ? Zo zijn er natuurlijk nog veel meer soorten wetenschappen die hetzelfde onderzoeken maar op een totale verschillende manier benaderen
Het is goed voor de kinderen als ze in het begin van hun leven worden opgevoed met waarden en normen die ze vanuit huis uit meekrijgen, kinderen met een christelijke achtergrond is christelijke school het beste naar mijn idee. Als ze ouder geworden zijn zullen ze zich ook het beste voelen op een chr school maar is het toch anders omdat ze zich beter kunnen weren in discussies bijv.
  zondag 16 september 2018 @ 23:53:25 #69
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181953594
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 23:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet heel levensvatbaar dus.
Nog inhoudelijk iets te melden?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181953608
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:49 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je hebt wetenschap gebaseerd op creationisme en op evolutionisme.
Het is goed voor de kinderen als ze in het begin van hun leven worden opgevoed met waarden en normen die ze vanuit huis uit meekrijgen, kinderen met een christelijke achtergrond is christelijke school het beste naar mijn idee. Als ze ouder geworden zijn zullen ze zich ook het beste voelen op een chr school maar is het toch anders omdat ze zich beter kunnen weren in discussies bijv.
Sorry, maar creationisme is gewoon onzin, geen wetenschap. En ik ga me niet laten verlagen tot het soort discussie als 'ik heb hier 1 wetenschapper die zegt dat klimaatverandering niet zeker is, dus is het niet zeker!'.

Thuis voelen doe je thuis. Op school leer je dingen die je thuis niet kunt leren. Dingen die de mensheid in z'n geheel vooruit brengen. Niet alleen ik of jij of dingen die graag leert of hoort.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181953695
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 23:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Sorry, maar creationisme is gewoon onzin, geen wetenschap. En ik ga me niet laten verlagen tot het soort discussie als 'ik heb hier 1 wetenschapper die zegt dat klimaatverandering niet zeker is, dus is het niet zeker!'.

Thuis voelen doe je thuis. Op school leer je dingen die je thuis niet kunt leren. Dingen die de mensheid in z'n geheel vooruit brengen. Niet alleen ik of jij of dingen die graag leert of hoort.
Lekker humaan, thuis voelen doe je thuis... :X
Ik zei dat je wetenschap van bepaalde kanten kan kijken.. Er zijn veel evolutionisten die veel twijfels hebben over de evolutie leer . Maar dat terzijde.. Zo sluit je mensen uit die niet in jouw straatje passen, en dat kan jouw ideaal zijn niet de mijne...
pi_181956112
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 00:00 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Lekker humaan, thuis voelen doe je thuis... :X
Ik zei dat je wetenschap van bepaalde kanten kan kijken.. Er zijn veel evolutionisten die veel twijfels hebben over de evolutie leer . Maar dat terzijde.. Zo sluit je mensen uit die niet in jouw straatje passen, en dat kan jouw ideaal zijn niet de mijne...
Lekker humaan, zegt 'ie. Terwijl TS en anderen bewust en/of onbewust WOIII starten met regime change en gedwongen verplaatsing van hele volkeren val jij hierover. Grapjas :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181956141
Ik zou van Afrika een groot strafkamp maken en alle arme, luie, criminele en lelijke mensen daar heen sturen. Dan kan de rest van de wereld zonder rotte appels leven en is er verder weinig verandering nodig.
pi_181956184
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 06:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Lekker humaan, zegt 'ie. Terwijl TS en anderen bewust en/of onbewust WOIII starten met regime change en gedwongen verplaatsing van hele volkeren val jij hierover. Grapjas :')
Ik zie anders maar weinig onderbouwing voor dit soort extreme claims over WOIII. :)
pi_181956250
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 06:51 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik zie anders maar weinig onderbouwing voor dit soort extreme claims over WOIII. :)
Ja, massale gedwongen volksverhuizingen zonder enige compensatie hebben nog nooit tot oorlogen geleid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181956267
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 06:35 schreef Sjemmert het volgende:
Ik zou van Afrika een groot strafkamp maken en alle arme, luie, criminele en lelijke mensen daar heen sturen. Dan kan de rest van de wereld zonder rotte appels leven en is er verder weinig verandering nodig.
Kunnen we ze dan niet beter gewoon meteen vermoorden? Kunnen we Afrika ook zelf houden. Best groot, toffe dieren, aardig wat grondstoffen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181956282
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 07:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, massale gedwongen volksverhuizingen zonder enige compensatie hebben nog nooit tot oorlogen geleid.
Precies. Sommige mensen willen gewoon nog een diaspora. Man man man :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181956390
quote:
5s.gif Op maandag 17 september 2018 07:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Kunnen we ze dan niet beter gewoon meteen vermoorden? Kunnen we Afrika ook zelf houden. Best groot, toffe dieren, aardig wat grondstoffen.
Die dieren sterven uiteindelijk toch wel uit, net als een deel van die mensen.
pi_181956436
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 07:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, massale gedwongen volksverhuizingen zonder enige compensatie hebben nog nooit tot oorlogen geleid.
Dat herleid ik niet uit de OP overigens.
pi_181956533
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 07:28 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dat herleid ik niet uit de OP overigens.
'Op basis van cultuur'

Denk je dan dat een bepaalde regio al voor 100% uit één specifieke cultuur / etniciteit bestaat? Volgens mij is dat namelijk niet heel vaak het geval. Als dat zo zou zijn, zou er immers ook niet echt een herverdeling nodig zijn.

Dus zullen er een hele hoop mensen gedwongen moeten verhuizen. En wellicht zitten ze daar helemaal niet zo op te wachten.

En het zonder compensatie stukje noemt de TS in post #66.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 17-09-2018 07:45:55 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_181956564
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 07:16 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Die dieren sterven uiteindelijk toch wel uit, net als een deel van die mensen.
Nou ja .. Als de wereld dan toch alleen maar uit knappe, intelligente en welvarende mensen bestaat (want laten we eerlijk zijn, dat is toch waar we naar toe willen) dan kunnen we ook wel ophouden met jagen op uitstervende diersoorten. Dat is immers iets voor domme en/of arme mensen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181956840
Ik zou Vlaanderen annexeren, maar verder ben ik wel tevreden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181957468
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 06:51 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik zie anders maar weinig onderbouwing voor dit soort extreme claims over WOIII. :)
Met hem valt niet te praten dat zie je maar weer :')
pi_181957525
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 09:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Met hem valt niet te praten dat zie je maar weer :')
Ha ha. Grapjas :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181957560
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 09:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ha ha. Grapjas :')
Ik had het over jouw quotes, de andere quotes heb ik niet gelezen.
pi_181957626
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 09:14 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik had het over jouw quotes, de andere quotes heb ik niet gelezen.
Das dom. Heel dom.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181957667
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 09:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Das dom. Heel dom.
Bye, tegen jou post ik niet meer :(
pi_181957721
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:38 schreef SpecialK het volgende:
Je bent een dag koning-keizer-admiraal van de wereld en je mag 8 punten veranderen aan het geopolitieke landschap van de wereld om de wereld beter of rechtvaardiger te maken. De garantie is dat jouw veranderingen iig de volgende 500 jaar en misschien wel permanent gerespecteerd zullen blijven.

TS begint:

1. De Mullah in Iran afzetten en het land transformeren naar een seculiere parlementaire democratische monarchie.

2. China opdelen in 6 tot 8 aparte landen op basis van cultuur.

3. Tibet, Jammu-Kashmir en andere losse himalaya gemeenschappen samenvoegen als nieuwe boeddhistische natiestaat, los van India en China

4. De VS opdelen in 5 tot 6 verschillende landen op basis van cultuur en het stemming-systeem van deze nieuwe landen transformeren naar Single Transferable Vote.

5. Rusland verder opdelen in verschillende landen op basis van cultuur

6. West-Papoea en Papua transformeren naar een Nederlands protectoraat en alle Indonesiërs er uit trappen.

7. India opdelen in verschillende natie-staten op basis van cultuur

8. Noord-Korea transformeren naar een open democratische republiek met als doel om over 50 jaar de bevolking zelf te laten kiezen over hereniging met het zuiden.

Wat is jouw lijstje?
Kashmir is zo Islam als wat :')
  maandag 17 september 2018 @ 13:20:19 #89
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181961995
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 09:22 schreef Edding345 het volgende:

[..]

Kashmir is zo Islam als wat :')
Welk een pech... voor die moslims. Ik hoop dat ze in pakistan een mooi leven zullen opbouwen voor zichzelf <3
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181962145
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 13:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Welk een pech... voor die moslims. Ik hoop dat ze in pakistan een mooi leven zullen opbouwen voor zichzelf <3
Dat liep de vorige keer ook al uit op een groot feest ja :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_181962176
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 13:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat liep de vorige keer ook al uit op een groot feest ja :')
Tja, beter dan dat ze een nieuwe Myanmar worden waar die gekke boeddhies alle andersdenkenden uitroeien (ideologie van vrede ja :') zegmaar )
  Moderator maandag 17 september 2018 @ 13:33:52 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181962216
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 13:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat liep de vorige keer ook al uit op een groot feest ja :')
Ja, die aardige vreedzame hindoes maakten er een groot feest van, net als vandaag de dag in India.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181962413
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 22:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Cultuur is belangrijk. Economie.. heb ik volgens mij niet ergens genoemd.
Denken dat je een land kan eigenen welke een gek on het verleden bedacht heeft dat die voor zichzelf mag en dan zichzelf koning/god noemen :')
pi_181965840
1. Het electoraal landschap in de Verenigde Staten veranderen, d.w.z. third party support, proportionele voting en verkiezingen voor het huis worden proportionele stemmingen per staat. Via deze manier dus mensen aanmoedigen om voor echt links of voor echt / anders rechts te stemmen, en dit zou de democratie ten goede moeten komen, omdat het daar ontbreekt aan een sociale voorzieningen.
2. Agglomeratie Rijsel / Lille en Frans-Vlaanderen terug naar België, net zoals de staat Luxemburg, Zeeuws-Vlaanderen en regio Maastricht, hoewel dat laatste nu ook niet per se hoeft. Alternatief zie ik een verenigd Nederland ook wel zitten, maar dan opnieuw met Wallonie, Luxemburg, Brussel, Frans-Vlaanderen en agglomeratie Rijsel inbegrepen. Bij een referendum zou ik wellicht wel stemmen voor samenvoeging van Vlaanderen bij Nederland (als Belg) indien dit ooit ter sprake komt. Maar dan wil ik wel een andere eerste minister dan Rutte. En het koninkrijk van beide landen mag ook oprotten. Ik wil een republiek!
3. Een onafhankelijk Koerdistan oprichten op basis van hun grondgebied in Iran, Syrie, Irak en Turkije. Midden-Oosten is sowieso (bewust door westerse mogendheden) indertijd zeer slecht veroordeeld met als doel onrust te creëren zodat deze staten zich niet konden ontwikkelden.
4. Istanboel en het gebied ten westen van Istanboel terug naar Griekenland. Van Istanboel een stad maken met veel autonomie voor alle religieuze groepen. Zelfde model als wat voor Jeruzalem moet gebeuren, onafhankelijk van Israel/Palestina, en onafhankelijk van Griekenland/Turkije
5. Sovjet-Unie terug al zijn voormalige grondgebieden teruggeven. Kalininingrad en Vyborg echter teruggeven aan Duitsland en Finland. En Oekraine en Georgie mogen ook onafhankelijk blijven, tenzij op Donetsk, Zuid-Ossetie en Luhansk na. Sovjet-Unie transformeren naar een open democratisch-socialistische republiek, met een socialistische grondwet. Zelfde model voor China uitvoeren, dat komaf moet maken met het kapitalisme en een open democratische socialistische grondwet moet hebben.
6. Europese Unie opheffen of drastisch verkleinen tot VK, Ierland, IJsland, Zwitserland, Noorwegen, Denemarken, Finland, Zweden, Estland, Belgie, Luxemburg, Nederland, Frankrijk en Oostenrijk. Voor andere landen geen plaats, want we delen niet dezelfde culturele waarden, en dat maakt van de EU een log instituut. Meer directe democratie, minder bureaucratie!
7. Hereniging van Korea, maar dan wel onder een democratisch socialistische grondwet. Niet onder de voorwaarden van de VS. De democratische waardes en socialistische waardes van resp. Zuid- en Noord-Korea samen laten smelten. Onafhankelijke staat van maken, volledig onafhankelijk van extranationale belangen. Kapitalisme en dictatuur allebei zwaar veroordelen. Democratisch socialisme!
8. Oprichting van heel wat nieuwe staten: Texas, Californië, Tibet, Catalonië en Schotland.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheRussianBear op 17-09-2018 17:37:14 ]
PVDA-PTB lid. Sanders supporter. Student psychologie. Interesse voor films, sport, geschiedenis, multimedia, wereldpolitiek, geologie en het weer.
  maandag 17 september 2018 @ 21:48:18 #95
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181971794
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 13:46 schreef Edding345 het volgende:

[..]

Denken dat je een land kan eigenen welke een gek on het verleden bedacht heeft dat die voor zichzelf mag en dan zichzelf koning/god noemen :')
9. Edding345 in de kerker smijten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')