Beide wel een stuk minder dan van te voren inderdaad. Maar in dat geval geldt wel dat driekwart van mijn persoonlijke favorieten tegenvielen. Het blijft wel altijd jammer als het dan op het podium toch net even wat minder is dan van te voren. Vooral bij Francesco Gabbani had ik dat wel.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:01 schreef ato het volgende:
Letland was mijn nr 1) toen ik alle preview video's had gezien en gehoord.
En toen viel het tegen, het klonk fletser. Podium act was wat saai en hij zong het wat schreeuwerig.
Letland zakte van nr 1) naar nr 6)
Itali was mijn nr 1) na het zien van de preview video's.
En toen viel het tegen, live bijna vals, dat achtergrond koor
Itali zakte van nr 1) naar nr 2)
Goeiequote:Op zaterdag 15 september 2018 22:07 schreef Peter het volgende:
Ik geloof niet dat ik hier iets aan hoef uit te leggen..
Oh god, hoe kon ik die vergeten! Mee eens.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:07 schreef Peter het volgende:
Ik geloof niet dat ik hier iets aan hoef uit te leggen..
Estland 2016 is precies zo'n voorbeeld ja. Goed nummer, was ook een grote favoriet (om door te gaan bedoel ik dan). En dan komen ze hier mee.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:06 schreef ato het volgende:
Estland 2016. was 1 van mijn favoriete nummers na het horen en zien na de previews.
En dan krijgen wij dit
Die laatste vind ik op plaat ook heel erg leuk. Eigenlijk een heel slecht nummer, maar oh wat zet ik die met plezier op. Live sloeg helemaal nergens op inderdaad.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:04 schreef Aoibhin het volgende:
Leuk topic! Ook hier heb ik er wel meerdere van, maar zo vanuit het blote hoofd herinneren ik me deze nog goed:
Versie in het Macedonisch was nog leuker, maar ook de revamp vond ik nog een leuk nummer. Ik vind het nog altijd een van de leukste nummers dat jaar op plaat, maar wat er toen live van gemaakt werd...
I rest my case
Of deze uit 2009; vind ik nog altijd heel tof op plaat, maar was live echt behoorlijk slecht:
Ook uit 2009 vond ik dit destijds een leuk nummer (wat gedateerd, maar niet op een slechte manier). Dat leek live toen ook al nergens op:
Helemaal eens, dat heeft geen inderdaad geen uitleg nodig. Hoe konden ze dat zo bedenken en vooral na afloop nog zo verdedigen.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:07 schreef Peter het volgende:
Ik geloof niet dat ik hier iets aan hoef uit te leggen..
Inderdaad ja, wat is dat toch met Macedoni elke keer. Dat waren alledrie nummers geweest die makkelijk de finale hadden kunnen halen, maar het met het live optreden volkomen verprutst hebben.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:18 schreef Redefine het volgende:
We zien hier gelijk ook wel welk land echt een stel blinde gekken in de organisatie heeft: Macedoni. Zowel bij Dance Alone, Autumn Leaves en dit jaar gewoon echt met een lachwekkende act komen
Ook met deze ben ik het helemaal eens. De clipversie is zoveel beter dan de live uitvoering. Vooral die gare danseressen/achtergrondzangeressen vond ik heel erg storend.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:09 schreef Greys het volgende:
Een van m'n allergrootste tegenvallers live was idd ook Francesco uit Itali. Die is al genoemd. Maar minstens voor mij zo'n grote tegenvaller was deze.
Clip
Live
Terecht hier geplaatst idd.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:07 schreef Peter het volgende:
Ik geloof niet dat ik hier iets aan hoef uit te leggen..
Ook dat is weer een goed voorbeeld van Macedoni ja. Die van 2012 is echt geweldig. Dit liedje vond ik ook niet zo super, maar had het best kunnen redden. Maar ging ook weer nergens over qua uitvoering. Vooral die gil aan het einde, dat was echt een moetje, want dat was in 2012 toch zo goed.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:27 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Inderdaad ja, wat is dat toch met Macedoni elke keer. Dat waren alledrie nummers geweest die makkelijk de finale hadden kunnen halen, maar het met het live optreden volkomen verprutst hebben.
In dat rijtje wil ik dan ook nog even deze toevoegen:
Kaliopi's inzending uit 2012 was een van mijn favorieten toen en zeker voor Macedonische standaarden ook live goed. Dit nummer uit 2016 was wel iets minder, maar was nog altijd finalewaardig en had mooi kunnen zijn met een goede staging.
Het kwam echter totaal niet uit de verf; raar camerawerk, lelijke jurk en dan die rare gil aan het einde... Ook weer van die dingen waarvan je denkt "jemig Macedoni, hoe verprutsen jullie het weer"
Het zal nooit mijn favoriet worden. Maar je hebt helemaal gelijk dat de live versie flink tegenviel t.o.v. clipversiequote:Op zaterdag 15 september 2018 22:16 schreef Greys het volgende:
Deze! De clip vooraf gaf me kippenvel. Echt prachtig. Live vond ik het nog steeds wel mooi omdat het lied inmiddels in m'n hart zat maar poeh, er had live toch wel heel veel meer in gezeten qua act, performance etc. Dus op dat vlak viel het me toch tegen. Juist omdat ik er zo veel van verwacht had..
Clip
Live
Bedoel je 2002? Want in 2003 deden ze niet mee. Als het om 2002 gaat. Kan mij het van destijds niet goed genoeg herinneren. Maar het liedje zelf vind ik wel ok. Live vooral slecht gezongen.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:41 schreef ato het volgende:
Wat vond je van Macedonie 2003, Redefine?
Oh ja 2002, ik was helemaal weg van Karolina. Mooie vrouw ook. Jammer dat zij het prachtig nummer matig bracht.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bedoel je 2002? Want in 2003 deden ze niet mee. Als het om 2002 gaat. Kan mij het van destijds niet goed genoeg herinneren. Maar het liedje zelf vind ik wel ok. Live vooral slecht gezongen.
Ja jammer van de zang. En ook een mooie vrouw ja. Sowieso wel veel mooie vrouwen uit Macedoni.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:50 schreef ato het volgende:
[..]
Oh ja 2002, ik was helemaal weg van Karolina. Mooie vrouw ook. Jammer dat zij het prachtig nummer matig bracht.
Kaliopi 2012 was toch ook vooral een goede plaat.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:54 schreef ato het volgende:
Macedoni heeft 1 x een goed plaatje geleverd in 2004.
Zo'n goede zanger en zo triest dat hij zo jong overleden is.
Dat zeggen ze bij de Macedonische organisatie ook altijd.quote:
Paula Seling & Ovi is ook een goed voorbeeld daarvan inderdaad! Ik vond Playing With Fire echt tof in 2010 en vond de hoge notering echt terecht. Miracle was echt een slap aftreksel en sowieso een veel minder nummer, maar wat het allemaal nog meer tacky maakte was de gimmicks van hun 2010 inzending die er ineens krampachtig bij werden gesleept. Niet alleen die hoge noot, maar ook die pianogimmick; eerst een met toetsen aan twee kanten, daarna een cirkelvormige... En er was volgens mij nog iets dat terugkwam, maar dat kan ik me zo 1 2 3 even niet herinneren.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ook dat is weer een goed voorbeeld van Macedoni ja. Die van 2012 is echt geweldig. Dit liedje vond ik ook niet zo super, maar had het best kunnen redden. Maar ging ook weer nergens over qua uitvoering. Vooral die gil aan het einde, dat was echt een moetje, want dat was in 2012 toch zo goed.
Dat was bij Paula Seling (samen met Ovi) ook al. Eerst met het briljante Playing With Fire komen en dan later je reputatie verkloten met dat rare Miracle. Met dan ook een verplichte hoge noot.
Die piano was ook echt ja. Ik denk dat die andere gimmick het vuur was. Heb geen zin om het optreden te bekijken, want dat doet pijn aan mijn ogen. Het was verder eigenlijk ook wel zo dat ze de chemie die ze beiden echt hadden tot een gimmick gemaakt hebben.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:57 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Paula Seling & Ovi is ook een goed voorbeeld daarvan inderdaad! Ik vond Playing With Fire echt tof in 2010 en vond de hoge notering echt terecht. Miracle was echt een slap aftreksel en sowieso een veel minder nummer, maar wat het allemaal nog meer tacky maakte was de gimmicks van hun 2010 inzending die er ineens krampachtig bij werden gesleept. Niet alleen die hoge noot, maar ook die pianogimmick; eerst een met toetsen aan twee kanten, daarna een cirkelvormige... En er was volgens mij nog iets dat terugkwam, maar dat kan ik me zo 1 2 3 even niet herinneren.
Dan is dat mijn nr 2) van Macedoni wat live goed werd gebracht.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Kaliopi 2012 was toch ook vooral een goede plaat.
Ja, ik denk inderdaad dat ik het vuur bedoelde! Miracle was gewoon in veel opzichten zo'n inzending waarvan krampachtig het eerdere succes werd uitgemolken, en niet eens als parodie of zo.quote:Op zaterdag 15 september 2018 23:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die piano was ook echt ja. Ik denk dat die andere gimmick het vuur was. Heb geen zin om het optreden te bekijken, want dat doet pijn aan mijn ogen. Het was verder eigenlijk ook wel zo dat ze de chemie die ze beiden echt hadden tot een gimmick gemaakt hebben.
Sowieso zie je vaak dat men teveel wil profiteren op het eerste succes. Zo van, dat vond men toen heel leuk, dus dat doen we gewoon nog een keer. Bij Jedward zag je dat ook heel goed.
Daarom vond ik het juist heel knap dat Lena toen echt iets heel anders deed Weliswaar scoorde het niet heel hoog, maar wel echt wat anders.
Lena vond ik nog beter in 2011quote:Op zaterdag 15 september 2018 23:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die piano was ook echt ja. Ik denk dat die andere gimmick het vuur was. Heb geen zin om het optreden te bekijken, want dat doet pijn aan mijn ogen. Het was verder eigenlijk ook wel zo dat ze de chemie die ze beiden echt hadden tot een gimmick gemaakt hebben.
Sowieso zie je vaak dat men teveel wil profiteren op het eerste succes. Zo van, dat vond men toen heel leuk, dus dat doen we gewoon nog een keer. Bij Jedward zag je dat ook heel goed.
Daarom vond ik het juist heel knap dat Lena toen echt iets heel anders deed Weliswaar scoorde het niet heel hoog, maar wel echt wat anders.
Ik zie inderdaad dat ze toch nog 10e is geworden Ik had in mijn hoofd zestiende ofzo. Maar ik bedoel eigenlijk meer dat ze als winnares ingezet wordt om weer te winnen (door Duitsland) en dan niet daar in de buurt komen. Dat het op dat vlak dan tegenvalt. Zelf vond ik dat natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 15 september 2018 23:06 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, ik denk inderdaad dat ik het vuur bedoelde! Miracle was gewoon in veel opzichten zo'n inzending waarvan krampachtig het eerdere succes werd uitgemolken, en niet eens als parodie of zo.
Lena werd 10e toch? Dat vind ik best hoog hoor. Al had ze nog wel wat hoger mogen eindigen gezien het deelnemersveld in 2011 (dat vind ik persoonlijk een van de minste jaren van het moderne ESF). Wel heel tof toen dat ze heel iets anders deed dan het jaar ervoor.
Kaliopi 2012 is mijn absolute favoriet van Macedoni. Goed nummer, goede artieste, goed in beeld gebracht. Een zeldzaam jaar dat alles voor Macedoni juist wel eens op de juiste plek viel. Het had ook veel hoger mogen eindigen dan het deed.quote:Op zaterdag 15 september 2018 23:05 schreef ato het volgende:
[..]
Dan is dat mijn nr 2) van Macedoni wat live goed werd gebracht.
Een beetje de CATS van Macedoni eigenlijk. Niet qua score dan. Maar wel als je kijkt naar het passende plaatje.quote:Op zaterdag 15 september 2018 23:09 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Kaliopi 2012 is mijn absolute favoriet van Macedoni. Goed nummer, goede artieste, goed in beeld gebracht. Een zeldzaam jaar dat alles voor Macedoni juist wel eens op de juiste plek viel. Het had ook veel hoger mogen eindigen dan het deed.
Dat vonden ze in Macedoni ook, daarom deden ze het in 2016 nog even dunnetjes over.quote:Op zaterdag 15 september 2018 23:10 schreef ijs_beer het volgende:
Crno I Belo. het beste van 2012. Die belachelijk hoge noot
Straight in to love van Sloveni 2013 vond ik echt wel een tof nummer toen, goeie clip opzich ook wel. Live optreden was vocaal niet echt goed en staging was armetierig.quote:Op zaterdag 15 september 2018 23:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat vonden ze in Macedoni ook, daarom deden ze het in 2016 nog even dunnetjes over.
Heb jij wat liedjes voor dit topic?
Zowel video als live was het slechtquote:Op zaterdag 15 september 2018 23:23 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Straight in to love van Sloveni 2013 vond ik echt wel een tof nummer toen, goeie clip opzich ook wel. Live optreden was vocaal niet echt goed en staging was armetierig.
Dana was live niet best nee, waardoor het flink minder was dan de clip. Al was het nog steeds wel een aardig optreden. Die andere keer dat ze nog een keer meedeedquote:Op zaterdag 15 september 2018 23:26 schreef ato het volgende:
Mijn nr 1) na het zien van de previews:
Live viel het tegen, slechte staging, choreografie. Ik had er meer van verwacht.
Zakte van nr 1) naar nr 3) op mijn lijst.
Ik vind het nummer slechts ok. Maar snap volkomen wat je bedoeld. De clipversie is dan nog wel tof, maar op het podium een rommeltje. En oei wat is het vals, mijn orenquote:Op zaterdag 15 september 2018 23:23 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Straight in to love van Sloveni 2013 vond ik echt wel een tof nummer toen, goeie clip opzich ook wel. Live optreden was vocaal niet echt goed en staging was armetierig.
Ja. Liedje was nog best leuk, maar die hele staging....En dat ze keek als een hertje in de koplampen van een aanstormende auto hielp ook niet mee.quote:
Het liedje van Joan had ook zeker de finale wel kunnen halen (sterker nog; bij de televote was ze ook 10e); wat dat betreft blijven die act en haar zenuwen ook eeuwig zonde. Joan had gewoon betere begeleiding en coaching moeten krijgen, en ook in de eerste plaats een veel betere act.quote:Op zondag 16 september 2018 00:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Liedje was nog best leuk, maar die hele staging....En dat ze keek als een hertje in de koplampen van een aanstormende auto hielp ook niet mee.
Eigenlijk vind ik Never Alone van de 3 J's ook wel hieronder. Ok er waren betere keuzes voor een liedje. Maar het was nog steeds goed genoeg om naar de finale te gaan denk ik. Maar ja dan moet je er niet zoiets oninteressants van maken.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 16 september 2018 01:17 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Het liedje van Joan had ook zeker de finale wel kunnen halen (sterker nog; bij de televote was ze ook 10e); wat dat betreft blijven die act en haar zenuwen ook eeuwig zonde. Joan had gewoon betere begeleiding en coaching moeten krijgen, en ook in de eerste plaats een veel betere act.
De 3JS hadden inderdaad betere keuzes in hun NSF, maar dan nog was Never Alone zeker een liedje dat de finale had moeten kunnen halen. Verder ging alleen alles mis qua instelling, voorbereiding, visie wat het Songfestival inhield, staging, kleding, uitstraling, etc. Zelfs Jan Dulles die normaal gesproken erg goed zingt, vond ik niet eens overal even zuiver in dat optreden. Dat jaar is echt een goed voorbeeld van een jaar dat er weinig mis was met artiest en lied, maar heel veel met alles eromheen.
Dit was zeker een enorm verschil. Ik vond het vooraf een heel aardig nummer, stond bij mij ergens in de middenmoot. Best kans op een finale. Maar die versie live is zo anders. En dan als klap op de vuurpijl dat debiele idee van die rozenstruik in zijn rugquote:Op zondag 16 september 2018 07:53 schreef Cee het volgende:
Nadat ik dit jaar alle officile clips had gezien stond dit nummer bijna fier bovenaan in mijn lijst. Niet dat de video echt geweldig / begrijpelijk was, maar het was ook niet saai. Het lied ‘pakte’ me gewoon. Zowel Alekseev’s gekwelde stem (I know, smaken verschillen) als de opbouw van het lied, het geheel, ik vond het kloppen. Een serieuze gooi naar een plek in de finale.
En toen begonnen de rehearsals en werd al snel duidelijk dat Wit-Rusland z’n inzending in ras tempo te grabbel gooide. Live matig gezongen, maar dat was nog niet eens het grootste misdrijf. Het originele arrangement van het lied was blijkbaar niet spannend en emotioneel genoeg voor de delegatie dus er werd een extra saus valse dramatiek overheen gegoten en tot overmaat van ramp werd dat ook gedaan met de act. Het resultaat: een clowneske vertolking van een prima nummer en het lachertje van het jaar.
Niet alleen de afgelopen twee jaar. Daar moeten ze toch echt wel heel stel blinde stylisten hebben om dat te verzinnen. Maar dit jaar was toch wel het toppunt, hoe kun je het verzinnen.quote:Op zondag 16 september 2018 12:36 schreef Nexum het volgende:
Macedoni is echt I N F A M O U S de laatste 2 jaren voor goeie liedjes hebben maar vervolgens de staging helemaal verneuken. Lost and Found is daar echt het beste voorbeeld van, het is een super goed lied. Maar die staging, die outfits: allemaal super fout.
Mijn absolute favoriet dat jaar. Stijf onderaan geindigd.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:06 schreef ato het volgende:
Estland 2016. was 1 van mijn favoriete nummers na het horen en zien na de previews.
En dan krijgen wij dit
Jezelf verdiepen in welke post dit nummer genoemd en geplaatst werd, is blijkbaar ook teveel gevraagd Dit was namelijk niet de OP.quote:Op vrijdag 2 november 2018 20:30 schreef Elfletterig het volgende:
De in de OP getoonde clip van Francesco Gabbani betreft niet zijn uitvoering tijdens het Songfestival, maar tijdens de nationale finale (San Remo).
Dit was de uitvoering tijdens de Songfestival-finale. Net als bij de nationale finale is het nummer in toonsoort omlaag gezet, wat de kracht ervan niet ten goede komt. En in de Songfestival-versie is ook nog het tweede couplet voor een groot deel weggeknipt.
En dan had je als kritisch publiek ook nog die puristische, muzikaal geweldig goed op de hoogte zijnde Nederlanders die niet snapten waarom er een aap naast hem stond te dansen. Dat kon natuurlijk niet. (Jezelf verdiepen in de inhoud van een nummer is uiteraard te veel gevraagd)
Dat is maar zeer de vraag ja. Daarom is het ook belangrijk dat je act zoveel mogelijk 'klopt'. Het exacte percentage zou ik niet weten. Maar het zou mij niet verbazen als 90% (of zelfs nog meer) het liedje voor de eerste keer hoort, laat staan ziet op de avond zelf. Dus dan krijgen de meeste kijkers ook niet zoveel mee.quote:Op vrijdag 2 november 2018 22:33 schreef ijs_beer het volgende:
Hoe reel is het om te verwachten dat iemand zich tijdens de uitzending gaat verdiepen in zo'n nummer? Bedoel, de liedjes blijven maar komen dus tijd is er niet echt voor.
Ah, post #2...quote:Op vrijdag 2 november 2018 22:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jezelf verdiepen in welke post dit nummer genoemd en geplaatst werd, is blijkbaar ook teveel gevraagd Dit was namelijk niet de OP.
Nee maar eerlijk is eerlijk, velen snapten het ook niet die vooraf naar de veelbekeken youtube keken. En ook eerlijk is eerlijk, het duurde bij mij ook wel even voor het kwartje van de aap viel. Ook toen ik ongevr wist waar de Italiaanse tekst over ging snapte ik het niet meteen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 22:33 schreef ijs_beer het volgende:
Hoe reel is het om te verwachten dat iemand zich tijdens de uitzending gaat verdiepen in zo'n nummer? Bedoel, de liedjes blijven maar komen dus tijd is er niet echt voor.
Kan gebeurenquote:
Je hoeft niet je te verdiepen in nummers, maar als je dan kritiek gaat spuien, zorg dan in elk geval dat je weet waarover je praat. We hebben dat dit jaar ook weer gezien met complete volksstammen die het gekakel in het nummer van Isral maar niks vonden. Dat het een inhoudelijke functie heeft in dat nummer doet er niet toe.quote:Op vrijdag 2 november 2018 22:33 schreef ijs_beer het volgende:
Hoe reel is het om te verwachten dat iemand zich tijdens de uitzending gaat verdiepen in zo'n nummer? Bedoel, de liedjes blijven maar komen dus tijd is er niet echt voor.
Of lees dit stukje van de officile Songfestival-site:quote:The crowd shouts out a mantra,
evolution stumbles.
the naked ape is dancing;
Westerners' karma,
(...)
When life becomes distracted, men fall.
Westerners' karma, Westerners' karma,
the ape gets back up
Namaste, yeah!
Er is desgewenst ook nog een Wikipedia-pagina met toelichting: https://en.wikipedia.org/wiki/Occidentali%27s_Karmaquote:During Francesco's performance, he was joined on stage by a gorilla which is specifically related to the meaning of the song. "In the end we become aware that after all we’re naked apes," Francesco explained, meaning that at the end of the day we are all humans.
Zie hier een reden waarom we in 2019 geen Nederlandstalig nummer moeten sturen. Niemand snapt het...quote:Op vrijdag 2 november 2018 22:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee maar eerlijk is eerlijk, velen snapten het ook niet die vooraf naar de veelbekeken youtube keken. En ook eerlijk is eerlijk, het duurde bij mij ook wel even voor het kwartje van de aap viel. Ook toen ik ongevr wist waar de Italiaanse tekst over ging snapte ik het niet meteen.
Sorry Elfletterig, ik ga nu even in een hoekje huilen en schamen.
Dat zal echt niet alleen in Nederland geweest zijn. Zeer waarschijnlijk in heel Europa zal een vergelijkbare reactie zijn geweest. Anders was het waarschijnlijk wel hoger geindigd.quote:Op vrijdag 2 november 2018 22:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hoeft niet je te verdiepen in nummers, maar als je dan kritiek gaat spuien, zorg dan in elk geval dat je weet waarover je praat. We hebben dat dit jaar ook weer gezien met complete volksstammen die het gekakel in het nummer van Isral maar niks vonden. Dat het een inhoudelijke functie heeft in dat nummer doet er niet toe.
Wat Occidentali's Karma betreft; dit is een deel van de tekst in het Engels vertaald:
[..]
Of lees dit stukje van de officile Songfestival-site:
[..]
Er is desgewenst ook nog een Wikipedia-pagina met toelichting: https://en.wikipedia.org/wiki/Occidentali%27s_Karma
Mijn punt is: de dansende aap had een betekenis, die vormde een concreet onderdeel van het nummer en van datgene wat de artiest wilde uitbeelden/vertellen. Maar in Nederland werd dat door de "goed genformeerde", van "echte, pure muziek" houdende goegemeente afgedaan als aandacht trekken.
Jaquote:Op vrijdag 2 november 2018 22:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zie hier een reden waarom we in 2019 geen Nederlandstalig nummer moeten sturen. Niemand snapt het...
Davina kennende zullen het dan wel bitterboinks worden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 22:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja
En uiteraard snapte ik het destijds wel na de Engelse vertaling hoor. Maar ik zeg gewoon eerlijk dat ik het niet meteen kon plaatsen. Terwijl ik het een te gek lied vond, was er nog net niet verslaafd aan En de aap vond ik sowieso wel leuk met dat gekke opvallende dansje. Dus geen kritiek verder, maar uit de Italiaanse versie kon ik de aap niet plaatsen.
Dus idd. Laten we het maar lekker Engels houden. Dan begrijpen ze iig die enorme bruine bol op het podium als Davina over bitterballs zingt.
Bitterboiiiilsquote:Op vrijdag 2 november 2018 22:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Davina kennende zullen het dan wel bitterboinks worden.
Wat dat betreft kan die juist beter in het Nederlands gaan zingenquote:
Mijn fout.Ik vond de San Remo versie juist erg leuk.quote:Op vrijdag 2 november 2018 20:30 schreef Elfletterig het volgende:
De in de OP getoonde clip van Francesco Gabbani betreft niet zijn uitvoering tijdens het Songfestival, maar tijdens de nationale finale (San Remo).
Dit was de uitvoering tijdens de Songfestival-finale. Net als bij de nationale finale is het nummer in toonsoort omlaag gezet, wat de kracht ervan niet ten goede komt. En in de Songfestival-versie is ook nog het tweede couplet voor een groot deel weggeknipt.
En dan had je als kritisch publiek ook nog die puristische, muzikaal geweldig goed op de hoogte zijnde Nederlanders die niet snapten waarom er een aap naast hem stond te dansen. Dat kon natuurlijk niet. (Jezelf verdiepen in de inhoud van een nummer is uiteraard te veel gevraagd)
Ik las het als bitter boys. Soort van homo-erotisch nummer.quote:
quote:Op vrijdag 2 november 2018 22:54 schreef Greys het volgende:
Laten we het maar lekker Engels houden. Dan begrijpen ze iig die enorme bruine bol op het podium als Davina over bitterballs zingt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |