abonnement Unibet Coolblue
pi_181918341
Hoi, sinds een aantal weken studeer ik (weer) aan de UvA. Hiervoor had ik een tussenjaar genomen omdat ik een verkeerde studiekeuze had gemaakt en niet wist wat ik wel zou willen. Ik heb het erg naar mijn zin op de studie, maar ik ben nog vrij terughoudend wat betreft het opdoen van sociale contacten. Ik ben 20 jaar en ik zou me graag ook op sociaal gebied willen ontplooien. In het eerste jaar deed ik daar niet genoeg mijn best voor maar nu wil ik het anders aanpakken.

Ik ben een aantal keren al naar een studentenvereniging geweest, maar zo'n vereniging is veelal zuipen en feesten, iets waar ik me niet erg thuis bij voel tenzij ik zelf veel drink (wat ik dus niet wil). Zijn er ook verenigingen waar de nadruk minder op het zuipen ligt en meer op het opdoen van sociale contacten? Ik weet dat die twee dingen vaak samen gaan, maar ik voel me niet zo goed bij dat overmatig drinken.

Op het moment ben ik bang dat ik een slechte eerste indruk op andere maak omdat ze zien dat ik me totaal niet op mijn gemak voel. Ik weet dat die gedachte niet helpt en ik probeer me er ook tegen te verzetten. Zo wil ik met een aantal jongens naar de gym van de uni te gaan omdat dat een van de plekken is waar ik die angst veel minder ervaar. Wat zou ik nog meer kunnen doen? Ik zou graag met wat meer sociale types om willen gaan zodat ik wat zelfverzekerder in de omgang word.

Het gebrek aan zelfvertrouwen is mijn grootste vijand. Ik ben bang dat ik me niet goed kan relateren aan anderen. Zo heb ik nauwelijks ervaring op romantisch gebied. Hier zou ik graag aan willen werken maar hoe kaart ik dit ooit aan? Met mijn huidige vrienden kom ik geen steek verder op dat gebied. Ik wil het zelfvertrouwen hebben om op z'n minst mijn intenties bij een ander duidelijk te maken. Als die ander niet geīnteresseerd is ga ik verder met mijn leven maar nu verloopt dit meestal net iets stroever dan ik zou willen.

Ik ben over het algemeen een bedachtzaam type en trek pas echt uit mijn schuld als ik het gevoel heb dat er een klik is met de andere persoon. Dit zorgt ervoor dat ik me in sociale situaties vaak ietwat passief opstel. Ik probeer hieraan te werken door te reageren voordat de onzekerheid inslaat, met wisselend succes. Over de jaren heen ben ik hierdoor wel een stuk closer geworden met mijn huidige vrienden omdat ik me nu vaker van mijn gevoelige kant durf te laten zien (klinkt zwaarder op de hand dan het daadwerkelijk is hoor).

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Mijn huidige plan is om me aan te sluiten bij de studievereniging, de contacten die ik heb aan te houden en door tijd te besteden aan mijn hobby's voor zelfontplooiing.
  Moderator zaterdag 15 september 2018 @ 13:25:35 #2
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_181918544
Welke studie ben je gaan doen? Want dan maakt het nogal uit wat voor studievereniging je hebt :+ Ik vraag me trouwens af of je SV Liber ooit hebt bezocht, dat is niet echt een vereniging van zuipen en feesten en meer van gewoon borrelen.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator zaterdag 15 september 2018 @ 13:28:39 #3
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_181918577
Overigens ben ik door mijn studievereniging van typische zolderkamerautist naar een wat meer uitgaande en sociaal capabele jongeman gegaan, dus studievereniging is een goed idee, maar mijn studievereniging (studeer aan de VU en aldaar filosofie) zit vol met mensen die wel iets van een sticker opgeplakt hebben gekregen, dus dat helpt. En de vrienden aldaar helpen me dus zo ook door relatiestruggles heen.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_181918600
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:25 schreef naatje_1 het volgende:
Welke studie ben je gaan doen? Want dan maakt het nogal uit wat voor studievereniging je hebt :+ Ik vraag me trouwens af of je SV Liber ooit hebt bezocht, dat is niet echt een vereniging van zuipen en feesten en meer van gewoon borrelen.
Mijn studievereniging heet via. Naar SV Liber heb ik nog niet gekeken. Ik vond hun op het eerste gezicht net iets te alternatief maar ik kan zeker wel een poging bij hun wagen.

quote:
3s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:28 schreef naatje_1 het volgende:
Overigens ben ik door mijn studievereniging van typische zolderkamerautist naar een wat meer uitgaande en sociaal capabele jongeman gegaan, dus studievereniging is een goed idee, maar mijn studievereniging (studeer aan de VU en aldaar filosofie) zit vol met mensen die wel iets van een sticker opgeplakt hebben gekregen, dus dat helpt. En de vrienden aldaar helpen me dus zo ook door relatiestruggles heen.
Wat voor activiteiten zocht jij bij je studievereniging dan op? Deed je een commissie o.i.d.?
pi_181918608
Groepsprojecten waren de beste manier om vrienden te maken. Je werkt samen, leert elkaar kennen, biertje doen na afloop, etc. Voelt ook minder geforceerd dan wanneer je probeert te socializen bij een vereniging.
  Moderator zaterdag 15 september 2018 @ 13:34:48 #6
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_181918648
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:30 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Mijn studievereniging heet via. Naar SV Liber heb ik nog niet gekeken. Ik vond hun op het eerste gezicht net iets te alternatief maar ik kan zeker wel een poging bij hun wagen.

[..]

Wat voor activiteiten zocht jij bij je studievereniging dan op? Deed je een commissie o.i.d.?
We hebben een hele koele sociale ruimte, waar ik nu nog steeds gewoon elke dag te vinden ben en dat betekent dus beetje studeren, beetje discussiëren en ja, af en toe een drankje, maar er zijn zeker ook niet-drinkers daar aanwezig. In het begin van mn studie ben ik bij de borrelcommissie gegaan (we borrelen op woensdag om de week) en zo heb ik in korte tijd de mensen van de vereniging leren kennen en in mijn tweede jaar heb ik bestuursjaar van die vereniging gedaan, evenals in het derde jaar. Vanaf tweede jaar heb ik dus ook bijna alle activiteiten bezocht en sommige ook georganiseerd (dat gaat dan van discussies tussen docenten naar sinterklaas naar studiereis naar filmavonden).
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator zaterdag 15 september 2018 @ 13:44:58 #7
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_181918745
Een vereniging die overigens ook niet per se drinkheavy is, is Bonaparte. Dat is een debatvereniging. Met een dergelijke omgeving leer je jezelf ook presenteren in de publieke ruimte en dat kan ook enorm helpen met je zelfvertrouwen. Ben er zelf nog nooit geweest, maar dat komt voornamelijk omdat ik al bij Icarus me thuis voel, de mensen die ik van Bonaparte ken zijn over het algemeen stuk voor stuk toppers.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_181918772
Studenten sportvereniging is het antwoord mijn vriend.

Vind je een bepaalde sport interessant. In studenten steden heb je altijd wel leuke tennis, roei en andere verenigingen.
  Moderator zaterdag 15 september 2018 @ 13:52:16 #9
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_181918811
Oja, die zijn er ook nog natuurlijk :@ Ik heb goede verhalen gehoord over Skoll (roeivereniging). Verder ben ik niet echt bekend met de sportstudentenverenigingen in Amsterdam :+ Maar, hier is een overzicht: https://amsterdamstudente(...)en/sportverenigingen

:P
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_181918935
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:46 schreef Desmosedici het volgende:
Studenten sportvereniging is het antwoord mijn vriend.

Vind je een bepaalde sport interessant. In studenten steden heb je altijd wel leuke tennis, roei en andere verenigingen.
Ik ben even gaan kijken naar alle sportverenigingen die er zijn en swchermen klinkt gaaf! Het lijkt me leuk om daar de beginnerscursus van te volgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door needlesslylargerod op 15-09-2018 14:08:55 ]
pi_181919174
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:52 schreef naatje_1 het volgende:
Oja, die zijn er ook nog natuurlijk Ik heb goede verhalen gehoord over Skoll (roeivereniging). Verder ben ik niet echt bekend met de sportstudentenverenigingen in Amsterdam Maar, hier is een overzicht: https://amsterdamstudente(...)en/sportverenigingen
Voor Skoll kan ik me niet meer inschrijven :%
  Moderator zaterdag 15 september 2018 @ 14:43:35 #12
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_181919584
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 14:18 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Voor Skoll kan ik me niet meer inschrijven :%
Ah, jammer. Ja, deze vraag komt ook in principe te laat, want in augustus zijn meestal alle kennismakingsdingen e.d. :+
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_181919631
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2018 14:43 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ah, jammer. Ja, deze vraag komt ook in principe te laat, want in augustus zijn meestal alle kennismakingsdingen e.d. :+
Oeps :% Gelukkig geldt dit niet voor iedere vereniging en bij mijn studievereniging zou ik me altijd nog aan kunnen sluiten.
pi_181920381
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 14:18 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Voor Skoll kan ik me niet meer inschrijven :%
Heb je niet een lente lichting bij Skoll?

Ik heb in Groningen bij een roeivereniging gezeten en daar kon je op 2 momenten inschrijven/instromen.

Edit: Kan in april weer. Duurt dus wel even.
https://skoll.nl/lid-worden/

Hoelang duurt je studie nog? Een roeivereniging is echt een aanrader.
pi_181920498
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:32 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

Heb je niet een lente lichting bij Skoll?

Ik heb in Groningen bij een roeivereniging gezeten en daar kon je op 2 momenten inschrijven/instromen.

Edit: Kan in april weer. Duurt dus wel even.
https://skoll.nl/lid-worden/

Hoelang duurt je studie nog? Een roeivereniging is echt een aanrader.
3 jaar bachelor, daarna nog een master waarschijnlijk.
pi_181920555
Waarom wil je zo graag een goede indruk maken op mensen?

Anyhow sporten is wel een goede iig denk ik, alleen als je met de gym fitness/krachttraining/bb bedoelt, dan leg je minder snel contacten dan met een groepssport.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181920746
Ik vond de sportverenigingen idd de beste manier. Er zijn ook veel van die gezellige studentensporten zoals knotsbal waarin niemand ervaring heeft, maar wel leuk is om te doen met een groep.

Vaak kun je op willekeurige momenten invallen bij dat soort verenigingen, behalve bij het roeien idd.
pi_181920970
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom wil je zo graag een goede indruk maken op mensen?
Onzekerheid. Ik weet dat het constante opzoeken van validatie bij anderen me op de lange termijn niet zal helpen, maar ik hoop dat ik door positieve ervaringen met andere mensen mijn zelfvertrouwen een beetje kan opkrikken.
pi_181920999
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:05 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Onzekerheid. Ik weet dat het constante opzoeken van validatie bij anderen me op de lange termijn niet zal helpen, maar ik hoop dat ik door positieve ervaringen met andere mensen mijn zelfvertrouwen een beetje kan opkrikken.
Oké. :)

Verder volkomen menselijk hoor, denk dat vrijwel iedereen dit wel heeft in zekere mate; maar misschien wel iets om bewust van te zijn.

Ystävällisin terveisin Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181921836
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:08 schreef needlesslylargerod het volgende:
Hoi, sinds een aantal weken studeer ik (weer) aan de UvA. Hiervoor had ik een tussenjaar genomen omdat ik een verkeerde studiekeuze had gemaakt en niet wist wat ik wel zou willen. Ik heb het erg naar mijn zin op de studie, maar ik ben nog vrij terughoudend wat betreft het opdoen van sociale contacten. Ik ben 20 jaar en ik zou me graag ook op sociaal gebied willen ontplooien. In het eerste jaar deed ik daar niet genoeg mijn best voor maar nu wil ik het anders aanpakken.

Ik ben een aantal keren al naar een studentenvereniging geweest, maar zo'n vereniging is veelal zuipen en feesten, iets waar ik me niet erg thuis bij voel tenzij ik zelf veel drink (wat ik dus niet wil). Zijn er ook verenigingen waar de nadruk minder op het zuipen ligt en meer op het opdoen van sociale contacten? Ik weet dat die twee dingen vaak samen gaan, maar ik voel me niet zo goed bij dat overmatig drinken.

Op het moment ben ik bang dat ik een slechte eerste indruk op andere maak omdat ze zien dat ik me totaal niet op mijn gemak voel. Ik weet dat die gedachte niet helpt en ik probeer me er ook tegen te verzetten. Zo wil ik met een aantal jongens naar de gym van de uni te gaan omdat dat een van de plekken is waar ik die angst veel minder ervaar. Wat zou ik nog meer kunnen doen? Ik zou graag met wat meer sociale types om willen gaan zodat ik wat zelfverzekerder in de omgang word.

Het gebrek aan zelfvertrouwen is mijn grootste vijand. Ik ben bang dat ik me niet goed kan relateren aan anderen. Zo heb ik nauwelijks ervaring op romantisch gebied. Hier zou ik graag aan willen werken maar hoe kaart ik dit ooit aan? Met mijn huidige vrienden kom ik geen steek verder op dat gebied. Ik wil het zelfvertrouwen hebben om op z'n minst mijn intenties bij een ander duidelijk te maken. Als die ander niet geīnteresseerd is ga ik verder met mijn leven maar nu verloopt dit meestal net iets stroever dan ik zou willen.

Ik ben over het algemeen een bedachtzaam type en trek pas echt uit mijn schuld als ik het gevoel heb dat er een klik is met de andere persoon. Dit zorgt ervoor dat ik me in sociale situaties vaak ietwat passief opstel. Ik probeer hieraan te werken door te reageren voordat de onzekerheid inslaat, met wisselend succes. Over de jaren heen ben ik hierdoor wel een stuk closer geworden met mijn huidige vrienden omdat ik me nu vaker van mijn gevoelige kant durf te laten zien (klinkt zwaarder op de hand dan het daadwerkelijk is hoor).

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Mijn huidige plan is om me aan te sluiten bij de studievereniging, de contacten die ik heb aan te houden en door tijd te besteden aan mijn hobby's voor zelfontplooiing.
Als jij niet wil drinken, dan hoeft dat echt niet. Een paar van de tofste mensen die ik ken drinken niet, zelfs al drinkt iedereen om ze heen wel.

Het is geheel je eigen keuze, maar je dan moet je wel zelfverzekerd zijn. Of principes hebben waar je niet over heen wil.
1 + 1 = blauw
pi_181922573
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:06 schreef Kamina het volgende:

[..]

Als jij niet wil drinken, dan hoeft dat echt niet. Een paar van de tofste mensen die ik ken drinken niet, zelfs al drinkt iedereen om ze heen wel.

Het is geheel je eigen keuze, maar je dan moet je wel zelfverzekerd zijn. Of principes hebben waar je niet over heen wil.
Zelfverzekerd over het feit dat ik niet te veel wil drinken?
  zaterdag 15 september 2018 @ 18:01:06 #22
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181922730
Ga sporten broer ik zeg je eerlijk
Man of Steal.
pi_181922934
Studievereniging?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_181924330
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:53 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Zelfverzekerd over het feit dat ik niet te veel wil drinken?
Ja, waarom niet? Het is geen zwakte, of wel?
1 + 1 = blauw
  zaterdag 15 september 2018 @ 19:50:49 #25
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181924883
Ik zou je echt adviseren om vooral wel veel uit te gaan e.d. mits het financieel ook uitkan natuurlijk. Ik vond de middelbare echt verschrikkelijk en heb daar eigenlijk nooit echte vrienden gehad. Toen ik ging studeren wel wat meer sociale activiteiten gedaan en het was ook heel gezellig allemaal. Maar nooit te gek want studie moest absoluut voorgaan. Achteraf wou ik dat toen veel meer had gefeest enzo, zoveel oud-studiegenoten die nu nog veel met elkaar omgaan enzo. Maar dat zijn ook met name de feestbeesten. Je studietijd is echt zo'n makkelijke periode om nieuwe vrienden te maken. Nu ik klaar ben met m'n studie merk ik pas hoe moeilijk het is om later nog nieuwe vrienden te maken (Heb eigenlijk nog geen idee nu).
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')