abonnement Unibet Coolblue
pi_181917804
quote:
Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam wil in het uiterste geval gebedshuizen sluiten als daar haatdragende boodschappen worden verkondigd. Het gaat bijvoorbeeld om moskeeën of kerken waar wordt gezegd dat vrouwen onderdanig moeten zijn of homoseksualiteit misdadig is.
Dat stelde zij vrijdagavond in een interview met lokale zender AT5.

In het gesprek deed de nieuwe burgemeester onder meer uit de doeken hoe zij de aanpak van radicalisering in haar stad voor zich ziet. Halsema wil onderzoeken hoe de gemeente kan ingrijpen als orthodoxie overgaat in fundamentalisme dat gepaard gaat met dwang en intimidatie.

"Op dat moment ben je niet meer beschermd door de geloofsvrijheid, als je anderen dwingt of intimideert. Het is een vrij klassieke grens: als je anderen dwingt dan heb je een probleem met de gemeente", stelt ze. Halsema wil in dat soort gevallen sneller gaan optreden.

De GroenLinks-politicus beklemtoont dat het sluiten van gebedshuizen een maatregel is die zij slechts in uiterste gevallen wil toepassen. "Maar ik wil nagaan welke mogelijkheden we allemaal hebben in het grijze gebied voordat je naar het strafrecht grijpt", stelt ze.

Amsterdam wil optreden tegen lhbt-haat en sekseongelijkheid
Zij denkt aan dit soort maatregelen bij imams of predikanten die "afschuwelijk preken dat vrouwen onderdanig moeten zijn of dat homoseksualiteit misdadig is. Als dat zich herhaalt, moet je kunnen optreden tegen een moskee." Halsema voegt daaraan toe dat "exact hetzelfde geldt voor de christelijke kerk".

In tegenstelling tot haar voorganger Jozias van Aartsen is Halsema niet voornemens om de banden aan te halen met fundamentalistische, salafistische organisaties in de stad. "Mensen die antidemocratisch zijn, die de gelijkwaardigheid van man en vrouw niet serieus nemen, die nodig ik niet uit aan de bestuurstafels", stelt ze.
https://www.nu.nl/binnenl(...)shuizen-sluiten.html

Goede zaak. ^O^
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181917818
Dreigende taal, durft ze uiteindelijk toch niet. Liever thee drinken.
U MAD?
pi_181917840
Ja, in het uiterste geval, dat klinkt heel stevig maar in feite zeg je dan dat het sluiten van zo’n gebedshuis wel het laatste is wat je zal doen.
-nee-
pi_181917870
in ieder geval geeft ze het signaal af dat ze niet zo naïef is als die Van Aartsen en ook geeft dat hoop dat ze echt de burgemeester van ALLE burgers wil zijn en niet alleen van die activistische en/of salafistische hypocriete hufters.
pi_181917891
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:30 schreef Marsenal het volgende:
Ja, in het uiterste geval, dat klinkt heel stevig maar in feite zeg je dan dat het sluiten van zo’n gebedshuis wel het laatste is wat je zal doen.
Inderdaad, het uiterste geval.

Ook mooi dat ze helemaal niet uitsluit met die mensen te praten (waarschijnlijk gebeurt dat ook al) ze zegt alleen toe salafisten niet uit te nodigen aan de bestuurstafels (wat me nogal logisch lijkt, omdat je niet met die figuren bestuurt).
  zaterdag 15 september 2018 @ 12:41:08 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_181917974
quote:
Amsterdam wil optreden tegen lhbt-haat en sekseongelijkheid
Zij denkt aan dit soort maatregelen bij imams of predikanten die "afschuwelijk preken dat vrouwen onderdanig moeten zijn of dat homoseksualiteit misdadig is. Als dat zich herhaalt, moet je kunnen optreden tegen een moskee." Halsema voegt daaraan toe dat "exact hetzelfde geldt voor de christelijke kerk".

Dan kun je de SGP wel opdoeken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_181917980
Prima. Nu nog nakomen.
pi_181918036
Van mij hoeven we daar helemaal niet zo moeilijk over te doen, dat sluiten van zulke kerken en moskeeën tot 'het uiterste geval'. Maar goed, ze geeft hiermee imo een goed signaal af verder.
Eens kijken
pi_181918049
Tot zover de vrijheid van godsdienst.


Hiermee zeg ik niet dat ik achter de uitspraken in de OP sta, maar zolang er niet tot geweld opgeroepen wordt, zou dit wil onder vrijheid van godsdienst moeten vallen.

[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2018 13:16:06 ]
pi_181918092
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:46 schreef Hamzoef het volgende:
Tot zover de vrijheid van godsdienst.
Tja, als het bedreigend is dan perken we die vrijheid wel in ja. We moeten er toch naar werken dat alle religie een keer afgeschaft wordt.

Niet dat Halsema daar stappen in gaat maken, maar ze weet in elk geval welke waardeloze populistische prietpraat het volk wil horen.
-nee-
  zaterdag 15 september 2018 @ 12:49:39 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181918093
Heerlijk, als Wilders dit zegt is het land te klein.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 15 september 2018 @ 12:50:15 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_181918101
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:30 schreef Marsenal het volgende:
Ja, in het uiterste geval, dat klinkt heel stevig maar in feite zeg je dan dat het sluiten van zo’n gebedshuis wel het laatste is wat je zal doen.
Ja, dat lijkt me ook logisch. Prima toch?
Huilen dan.
pi_181918105
quote:
gebedshuizen sluiten als daar haatdragende boodschappen worden verkondigd.
Of doe dat gewoon meteen, in plaats van 'tot het uiterste geval' te wachten. Zulke haatschuren kunnen we in Nederland werkelijk missen als ebola. :{
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_181918113
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me ook logisch. Prima toch?
Ik vind het ook logisch ja, maar het is wel een beetje populistisch nonnieuws verkleed als klare taal, dat vind ik wel suf.
-nee-
pi_181918129
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:46 schreef Hamzoef het volgende:
Tot zover de vrijheid van godsdienst.
Ga toch weg
Eens kijken
pi_181918131
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:46 schreef Hamzoef het volgende:
Tot zover de vrijheid van godsdienst.
Die vrijheid moet natuurlijk gewoon eindigen waar het de vrijheid van anderen bedreigt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_181918138
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:52 schreef Ferdo het volgende:
Die vrijheid moet natuurlijk gewoon eindigen waar het de vrijheid van anderen bedreigt.
exact
Eens kijken
pi_181918349
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:52 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Die vrijheid moet natuurlijk gewoon eindigen waar het de vrijheid van anderen bedreigt.
Zodra er opgeroepen wordt tot geweld wat mij betreft. Maar als er in een gereformeerde kerk gepredikt wordt dat vrouwen geen politieke functie mogen bekleden, moet dat wat mij betreft onder vrijheid van religie vallen.
pi_181918394
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:46 schreef Hamzoef het volgende:
Tot zover de vrijheid van godsdienst.
Mensen onderdrukken of als minderwaardig bestempelen heeft idd niets met de vrijheid van godsdienst te maken.

Daarvoor moet je naar landen waar men die vrijheid van godsdienst niet heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181918414
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:13 schreef Leandra het volgende:
Mensen onderdrukken
Wie wordt er onderdrukt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:13 schreef Leandra het volgende:
of als minderwaardig bestempelen heeft idd niets met de vrijheid van godsdienst te maken.
:')

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2018 13:15:00 ]
pi_181918458
Ze heeft zich in ieder geval niet zo in laten pakken als die naïeveling van een Van Aartsen.
pi_181918479
Begin bij de PVV Femke.
  zaterdag 15 september 2018 @ 13:24:23 #23
22565 asco
Los in deze tent
pi_181918525
Krijg ik in het uiterste geval ook een boete als ik 4 kilometer per uur te hard rij?
Nee, want dan ben je pas echt een crimineel en zijn er wél duidelijke grenzen.
pi_181918654
Vind het persoonlijk toch wat te ver gaat om een bepaald religieus gebedshuis te sluiten wanneer er gedachten gepreekt worden die niet zo modern of zelfs ultraconservatief zijn. Het sluiten van zo’n gebedshuis moet volgens mij uiteindelijk gebaseerd zijn op veiligheidsargumenten, niet zozeer op hoe modern het precies is. En als er gedachten voorbij komen die de democratische rechtsstaat ondermijnen, moet je het vooral goed in de gaten houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2018 13:36:04 ]
  zaterdag 15 september 2018 @ 13:39:15 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181918689
Lijkt me nogal te ver gaan, dit valt onder vrijheid van meningsuiting. Dwang lijkt me ook niet echt opgaan, een religie kun je ook gewoon opgeven.

Wel goed dat er niet meer gepraat wordt met die salafistische lui. Dat sloeg echt nergens op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181918748
quote:
In tegenstelling tot haar voorganger Jozias van Aartsen is Halsema niet voornemens om de banden aan te halen met fundamentalistische, salafistische organisaties in de stad. "Mensen die antidemocratisch zijn, die de gelijkwaardigheid van man en vrouw niet serieus nemen, die nodig ik niet uit aan de bestuurstafels", stelt ze.
Hier ben ik vooral blij om. Dat gebedshuizen in het uiterste geval bij dwang en onderdrukking ook gesloten kunnen worden is hoopgevend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181918986
Zo, die word door haar eigen achterban meteen in het nazihokje geduwd. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181919022
Dus van middeleeuwse gedachten mee laten wegen in gemeente beleid zijn ze in Amsterdam in een burgemeester opgeschoven naar middeleeuws andermans ideeën verbieden. Leuk dat je het niet eens bent met deze mensen, maar zomaar iemands bijeenkomsten en eigendomsrechten afpakken omdat je hun ideeën niet leuk vindt gaat erg ver. Zodra die moskee geweld gaat promoten is het een ander ding, maar de nogal schuivende definitie van ''haat'' is nogal totalitair.
pi_181919231
Gaan we dan eindelijk de clash zien tussen links en Islam?

pi_181919324
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 14:06 schreef Hathor het volgende:
Zo, die word door haar eigen achterban meteen in het nazihokje geduwd. :')
Terecht, Synagoges sluiten is antisemitisme.
pi_181919463
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:28 schreef de_boswachter het volgende:
Dreigende taal, durft ze uiteindelijk toch niet. Liever thee drinken.
Nou, ik denk dat je hier behoorlijk in vergist. Halsema mag dat wel een softe GLer zijn, maar die vrouw is volgens mij wel een keiharde tante als het gaat om onderdrukking van de vrouw. Ik denk niet dat je daarover ruzie wilt maken met haar, want ze vreet je met huid en haar op, zo komt ze toch wel bij me over. Heel anders dan Job Cohen. Dat was echt een softie.
  zaterdag 15 september 2018 @ 15:33:20 #32
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181920396
Gaat toch niet gebeuren, ze zal het wel mss willen maar het gaat echt niet lukken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181920455
Als iemand wil zeggen dat vrouwen onderdanig moeten zijn of dat homoseksualiteit misdadig is dan moet dat toch gewoon kunnen
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_181920515
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:37 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Als iemand wil zeggen dat vrouwen onderdanig moeten zijn of dat homoseksualiteit misdadig is dan moet dat toch gewoon kunnen
Volgens mij wordt dat ook in een kerk gepredikt, gaan we nu kerken sluiten?
  zaterdag 15 september 2018 @ 15:48:45 #35
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181920624
Ik vind het prima. Het is natuurlijk een paradox maar intolerantie moet je niet tolereren.
  zaterdag 15 september 2018 @ 15:50:23 #36
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_181920642
Welke thee drinkt femke?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_181921074
Nee.

Ga eens na waarom het zo ver heeft kunnen komen. Kijk daarbij ook naar je eigen rol.

Waarom hebben we überhaupt haatpredikende moslims in Nederland? Is dit altijd zo geweest, en indien niet, wie en wat hebben er voor gezorgd dat die mensen nog steeds in 800 leven, ipv dat ze met de tijd zijn meegegaan?

Pas als je een antwoord hebt op die vragen, en snapt waar je staat in debatten over bootvluchtelingen zonder papieren (Amsterdam lust daar namelijk wel pap van), dan kun je gaan denken aan een drastische maatregel zoals deze.

Vrijheid van religie en de vrijheid van meningsuiting zijn twee essentiële fundamenten van onze rechtsstaat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 15 september 2018 @ 16:21:19 #38
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181921228
Wat een racist
Man of Steal.
pi_181922048
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 14:22 schreef TheJanitor het volgende:
Gaan we dan eindelijk de clash zien tussen links en Islam?

[ afbeelding ]
Hoezo "eindelijk" ? Terwijl rechts en CDA de Islam 30 jaar geleden enthousiast binnen aan het halen was zei links dingen als
quote:
“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?”
pi_181922292
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 september 2018 14:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Terecht, Synagoges sluiten is antisemitisme.
Nah, synagoges sluiten is retro, maar misschien is dat haar dingetje wel, wie weet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181922315
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:41 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Volgens mij wordt dat ook in een kerk gepredikt, gaan we nu kerken sluiten?
ik ben vaak genoeg in kerken geweest om met zekerheid te kunnen zeggen dat zulk soort dingen daar niet gepredikt worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 15 september 2018 @ 17:40:29 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181922316
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:24 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo "eindelijk" ? Terwijl rechts en CDA de Islam 30 jaar geleden enthousiast binnen aan het halen was zei links dingen als

[..]

30 jaar geleden, weet je het zeker :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181922422
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

30 jaar geleden, weet je het zeker :').
De quote is uit begin jaren 80 :P
De eerder 40 jaar. Je hebt gelijk.
pi_181922496
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:46 schreef Hamzoef het volgende:
Tot zover de vrijheid van godsdienst.

Hiermee zeg ik niet dat ik achter de uitspraken in de OP sta, maar zolang er niet tot geweld opgeroepen wordt, zou dit wil onder vrijheid van godsdienst moeten vallen.
LEVE de beperking van die "vrijheid" van godsdienst. Niets zo asociaal (wij versus zij) of pervers (machts)wellustig als een godsdienst (ik bepaal wel even hoe jij je seksualiteit mag beleven).

Tegen de vele nadelen van godsdienst wegen die enkele voordelen niet op. Optiefen met die onterechte, puur historische, bevoorrechte behandeling.
pi_181922581
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:52 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Die vrijheid moet natuurlijk gewoon eindigen waar het de vrijheid van anderen bedreigt.
En dat begint al met het niet mogen weigeren van zo'n kopvodkreng.
pi_181922825
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:53 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En dat begint al met het niet mogen weigeren van zo'n kopvodkreng.
Hoe is deze mevrouw een gevaar?

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181922897
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe is deze mevrouw een gevaar?

[ afbeelding ]
Jij wil het gewoon niet begrijpen. :{w
pi_181922967
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe is deze mevrouw een gevaar?

[ afbeelding ]
Haar schouders zijn onbedekt en ze rijdt auto.
Duidelijk een zondaar. Religie gebiedt dat je haar stenigt.
pi_181923207
We moeten er naartoe dat we van die ouderwetse religieuze meuk afkomen ipv het te blijven faciliteren.

In geval van Islam is vooral het hele ding een groepsidentiteit; ergens bij willen horen. Het gedachtegoed is natuurlijk hopeloos achterhaald en slaat volkomen nergens meer op. Maar het verschaft een groepsidentiteit. Vooral om je ook mee af te kunnen zetten.
Eens kijken
pi_181923214
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:17 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Haar schouders zijn onbedekt en ze rijdt auto.
Duidelijk een zondaar. Religie gebiedt dat je haar stenigt.
Deze is helemaal lastig:



Wel onbedekte schouders, dat wel.... maar anders zou je haar zomaar voor een gevaar voor de samenleving kunnen aanzien, zeker met zoveel pk's tot haar beschikking :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181923409
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:24 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo "eindelijk" ? Terwijl rechts en CDA de Islam 30 jaar geleden enthousiast binnen aan het halen was zei links dingen als

[..]

Het is ook niet alsof die opeens de eerste keer is dat er sprake is van kritiek op de islam door Halsema, neem bijvoorbeeld dit stuk uit 2009:
https://www.femkehalsema.nl/vrijheid-van-geloof-en-van-hoofddoek/

Goed, de kritiek is dat minder schuimbekkkend en genuanceerder dan sommigen hier zullen willen, maar het idee dat het nieuw is dat Femke Halsema kritiek levert op conservatieve moslims is volkomen misplaatst.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181923420
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:30 schreef Maharski het volgende:

In geval van Islam is vooral het hele ding een groepsidentiteit; ergens bij willen horen. Het gedachtegoed is natuurlijk hopeloos achterhaald en slaat volkomen nergens meer op
Onwetende gekkie gespot. :')
pi_181923460
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:48 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind het prima. Het is natuurlijk een paradox maar intolerantie moet je niet tolereren.
Secularisme is intolerant tegen de menging van Kerk en Staat, dus in zekere zin zou je kunnen zeggen dat tolerantie voor intolerantie de weg heeft vrijgemaakt voor secularisme. :7
pi_181923739
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:46 schreef Hamzoef het volgende:
Tot zover de vrijheid van godsdienst.


Hiermee zeg ik niet dat ik achter de uitspraken in de OP sta, maar zolang er niet tot geweld opgeroepen wordt, zou dit wil onder vrijheid van godsdienst moeten vallen.
Alleen omdat je het labeltje godsdienst op een achterlijke opvatting plaatst maakt het niet ineens oke om homos weg te zetten als 2e rangs burger.

Van mij mag sowieso de term godsdienst uit de wetteksten verwijderd worden. Het is niet meer of minder waard dan andere opvattingen die mensen hebben.

De vrijheid van godsdienst zit al verankerd in de vrijheid van vereniging en vrijheid van meningsuiting.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181925964
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:48 schreef stopnaald het volgende:

[..]

LEVE de beperking van die "vrijheid" van godsdienst. Niets zo asociaal (wij versus zij) of pervers (machts)wellustig als een godsdienst (ik bepaal wel even hoe jij je seksualiteit mag beleven).
Ik blijf het nog steeds apart vinden dat sommige mensen zo graag bij die clubjes willen horen. Je kunt ook zonder religie in God geloven. Daarvoor heb je echt geen boek of een clubhuis voor nodig.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181926445
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe is deze mevrouw een gevaar?

[ afbeelding ]
Zou je even uit willen leggen wat dit met een getolereerde intolerante conservatieve ideologie, waarbij structureel de universele rechten van de mens geschonden worden, te maken heeft? Bvd gr gr
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181926570
Waarom niet nu al?

http://www.dagelijksestan(...)jders-over-de-vloer/

Waar leg je de grens? Ze blijft zo vaag. De aanslagplegers in Barcelona hadden nauwe banden met een moskee. Als er een aanslag plaatsvindt, ben je als overheid mede verantwoordelijk voor de doden als er banden met zo'n haathut blijken zijn.

Tuurlijk praten ze tolerantie naar buiten toe. Wat moeten ze dan? Eerlijk zijn over hun denkbeelden? Dan halen ze een hoop ellende en pottenkijkers op de hals, ze zijn niet gek en ook niet dom. Ze hebben een dubbele agenda, een dubbel discours. Eentje van tolerantie naar de buitenwereld. En een intolerante boodschap naar de clientèle. Dat gaat in de meeste sektes zo. Ik heb een Tunesische vriend en die vertelt ook weleens wat. Hij gelooft er geen een. Ze gedragen zich als onschuldige lammetjes naar de buitenwereld maar het zijn wolven, het liefst worden ze de baas. En Halsema zegt maar wat om ons het idee te geven dat ze er boven op zit en het in de gaten wordt gehouden. Ik word pas wakker als ze zo'n tent sluit. Niet praten maar actie dus. En dat zie ik echt niet gebeuren, dan was het al gebeurd! Dit is zo'n typisch statement van een politicus om de gemoederen te sussen.
pi_181926769
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:24 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo "eindelijk" ? Terwijl rechts en CDA de Islam 30 jaar geleden enthousiast binnen aan het halen was zei links dingen als

[..]

Ja, 40 jaar geleden was links nog niet zo politiek correct als nu.
pi_181926950
En alle gebedshuizen waarbij "haatdragende boodschappen worden verkondigd" sluiten.

Alle moskeeën waarbij de koran word geciteerd sluiten dus?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181927254
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:46 schreef Hamzoef het volgende:
Tot zover de vrijheid van godsdienst.


Welke vrijheid van godsdienst kennen ze in de islamitische samenlevingen dan? :D :D :D
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 15 september 2018 @ 21:26:18 #61
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181927286
Haha ja in het uiterste geval leen ik mijn vrouw ook wel uit aan een neger... :{w.
And so is the past
pi_181927333
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Haha ja in het uiterste geval leen ik mijn vrouw ook wel uit aan een neger... :{w.
Haha. Als er een geweer tegen je hoofd gedrukt wordt misschien. 'In het uiterste geval' ja ja. Zo vaag.
pi_181927579
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Welke vrijheid van godsdienst kennen ze in de islamitische samenlevingen dan? :D :D :D
Gebrekkig godsdienstvrijheid is pas sinds een eeuw officieel een probleem in de islamitische wereld.
#durfgewaagdestellingenteplaatsen.
pi_181928464
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gebrekkig godsdienstvrijheid is pas sinds een eeuw officieel een probleem in de islamitische wereld.
#durfgewaagdestellingenteplaatsen.
Paganisten mochten tot 100 jaar geleden zonder restricties hun veroverde heiligdommen,zoals bijv. de Kaaba, blijven bezoeken ?
pi_181928546
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Paganisten mochten tot 100 jaar geleden zonder restricties hun veroverde heiligdommen,zoals bijv. de Kaaba, blijven bezoeken ?
Hou toch op met die idiote vragen. :')
pi_181928563
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hou toch op met die idiote vragen. :')
Zodra jij stopt met liegen ;)
pi_181928639
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:10 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zodra jij stopt met liegen ;)
Ja, want godsdienstvrijheid is afhankelijk van dat je 100 jaar geleden als Paganist wel of niet de Kaaba mag bezoeken. Ik mag niet in het publieke of privé-domein een schaap slachten conform de richtlijnen van de Islam, boehoe in Nederland is er geen godsdienstvrijheid :'(
pi_181929311
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gebrekkig godsdienstvrijheid is pas sinds een eeuw officieel een probleem in de islamitische wereld.
#durfgewaagdestellingenteplaatsen.
Onzin, en nee, we gaan niet offtopic.

:W
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181929324
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hou toch op met die idiote vragen. :')
Waarom beantwoord je niet gewoon zijn vraag. O-)
ROBODEMONS..................|:(
pi_181929366
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:18 schreef Dutchguy het volgende:
Ze heeft zich in ieder geval niet zo in laten pakken als die naïeveling van een Van Aartsen.
Precies, Femke lijkt wakker te zijn.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_181929414
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Onzin, en nee, we gaan niet offtopic.

:W
Onzin is in dit geval niets meer dan jouw onwetendheid vrees ik.
pi_181929465
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom beantwoord je niet gewoon zijn vraag. O-)
Ik heb daar een halve poging aan gewaagd in post #67. Geen idee of het bevredigend genoeg voor je is, maar niemand sprak over absolute vrijheid van godsdienst in alle mogelijke facetten. Als dat de definitie is, kan je nergens spreken over vrijheid van godsdienst gezien er overal restricties zijn.
  zaterdag 15 september 2018 @ 22:37:32 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181929526
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb daar een halve poging aan gewaagd in post #67. Geen idee of het bevredigend genoeg voor je is, maar niemand sprak over absolute vrijheid van godsdienst in alle mogelijke facetten. Als dat de definitie is, kan je nergens spreken over vrijheid van godsdienst gezien er overal restricties zijn.
Wat dom zeg. Vrijheid van godsdienst betekent alleen maar dat je zelf mag kiezen welke je aanhangt. Verder niets.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181929573
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat dom zeg. Vrijheid van godsdienst betekent alleen maar dat je zelf mag kiezen welke je aanhangt. Verder niets.
Je meent het?
  zaterdag 15 september 2018 @ 22:40:29 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181929631
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je meent het?
Ik dacht laten we even concreet zijn aangezien je daar nogal wat moeite mee lijkt te hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181929688
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik dacht laten we even concreet zijn aangezien je daar nogal wat moeite mee lijkt te hebben.
Ik vermoed juist dat je niet helemaal hebt begrepen waar je op reageert, maar het vermoeden is zo vaak bevestigd dat ik dacht laat ik het maar niet eens kans geven. Discussies over religie, filosofie en maatschappij zijn niet jouw ding. Ik waardeer(de, je participatie neemt jammerlijk af) je inbreng op het gebied van evolutie en wetenschap, maar in dit soort discussies ben je echt een ramp, sorry dat ik het zeg. Je bakt er echt niks van en hebt nooit een toegevoegde waarde.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2018 22:43:21 ]
  zaterdag 15 september 2018 @ 22:43:11 #77
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181929704
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vermoed juist dat je niet helemaal hebt begrepen waar je op reageert, maar het vermoeden is zo vaak bevestigd dat ik dacht laat ik het maar niet eens kans geven. Discussies over religie, filosofie en maatschappij zijn niet jouw ding. Ik waardeerde je inbreng op het gebied van evolutie en wetenschap, maar in dit soort discussies ben je echt een ramp, sorry dat ik het zeg. Je bakt er echt niks van en hebt nooit een toegevoegde waarde.
Ok man, goeie bijdrage weer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181929740
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ok man, goeie bijdrage weer.
Het spijt me zeer, maar jij bent echt mijn held op het gebied van wetenschap en evolutie, in dit soort discussies kom je bij mij over als een neerbuigende betweter die onterecht denkt even te kunnen vertellen hoe het zit waarbij ik afvraag of je het überhaupt wel hebt begrepen.
  zaterdag 15 september 2018 @ 22:45:34 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181929757
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het spijt me zeer, maar jij bent echt mijn held op het gebied van wetenschap en evolutie, in dit soort discussies kom je bij mij over als een neerbuigende betweter die onterecht denkt even te kunnen vertellen hoe het zit waarbij ik afvraag of je het überhaupt wel hebt begrepen.
Nogmaals bedankt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181929776
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nogmaals bedankt.
:*
  zaterdag 15 september 2018 @ 22:50:52 #81
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181929905
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat dom zeg. Vrijheid van godsdienst betekent alleen maar dat je zelf mag kiezen welke je aanhangt. Verder niets.
Het gaat in Nederland wel ietsje verder dan slechts het aanhangen. Volgens de grondwet:

quote:
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Belijden > aanhangen.

In een aantal andere Westerse landen gaat het nog wel wat verder, waarin staat en kerk meer volledig los van elkaar moeten staan, zoals bv in Frankrijk of de VS.

Hoe dan ook, vind ik het goed van Halsema om aan te geven haatpredikers te stoppen als het er op aan komt.
pi_181929957
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het spijt me zeer, maar jij bent echt mijn held op het gebied van wetenschap en evolutie, in dit soort discussies kom je bij mij over als een neerbuigende betweter die onterecht denkt even te kunnen vertellen hoe het zit waarbij ik afvraag of je het überhaupt wel hebt begrepen.
Om eerlijke te zijn begrijp ik niks van religies. Ik vind het vooral een bizar fenomeen dat ooit door de mensheid is bedacht. Lijkt me trouwens wel interessant om te weten hoe het ooit is ontstaan en waar die behoefte vandaan komt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181929998
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:52 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Om eerlijke te zijn begrijp ik niks van religies. Ik vind het vooral een bizar fenomeen dat ooit door de mensheid is bedacht. Lijkt me trouwens wel interessant om te weten hoe het ooit is ontstaan en waar die behoefte vandaan komt.
Het antwoord daarop lijkt me toch eenvoudig, macht, indoctrinatie, saamhorigheid en een 'verklaring' bieden voor wat de 'waarheid' is?
pi_181930086
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is ook niet alsof die opeens de eerste keer is dat er sprake is van kritiek op de islam door Halsema, neem bijvoorbeeld dit stuk uit 2009:
https://www.femkehalsema.nl/vrijheid-van-geloof-en-van-hoofddoek/
Wat is precies de kritiek van Halsema op de islam?
pi_181930227
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het antwoord daarop lijkt me toch eenvoudig, macht, indoctrinatie, saamhorigheid en een 'verklaring' bieden voor wat de 'waarheid' is?
Sorry, maar dat vind ik iets te simpel. Zolang het idee van een 'hogere macht' niet bekend is, zijn die zaken ook niet van toepassing. En het is niet zo dat mensen opeens op aarde waren. Daar komt toch wel wat jaren evolutie bij kijken. Dus er moet een moment in die evolutie zijn geweest dat we in staat waren om in iets te gaan geloven. En daar vervolgens een 'religie' van te maken. Dit is dan ook iets waarmee de mens zich onderscheidt van dieren.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181930332
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:01 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik iets te simpel. Zolang het idee van een 'hogere macht' niet bekend is, zijn die zaken ook niet van toepassing. En het is niet zo dat mensen opeens op aarde waren. Daar komt toch wel wat jaren evolutie bij kijken. Dus er moet een moment in die evolutie zijn geweest dat we in staat waren om in iets te gaan geloven. En daar vervolgens een 'religie' van te maken. Dit is dan ook iets waarmee de mens zich onderscheidt van dieren.
Ik kondigde dan ook bij voorbaat aan dat mijn antwoord eenvoudig zou zijn. :7
Heb jij al kind nooit je onwetendheid ingevuld met je eigen verklaringen / aannames dan? Ook in het religieus-besef heb je een evolutie gehad, van een paganistisch pantheon naar een onbereikbaar godheid die ver boven de schepping op z'n troon zit.
pi_181930439
Wie gaat er definiëren wat haat is ?
  zaterdag 15 september 2018 @ 23:07:48 #88
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181930452
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:07 schreef wawowiewa het volgende:
Wie gaat er definiëren wat haat is ?
Uiteindelijk bepaalt een rechter of er in een specifiek geval sprake is van haatzaaien.
pi_181930948
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Uiteindelijk bepaalt een rechter of er in een specifiek geval sprake is van haatzaaien.
Precies. Dan gaat een rechter dat toch lekker doen. Niet halsema of leven we in een dictatoriaal regime ?
  zaterdag 15 september 2018 @ 23:31:28 #90
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181930975
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:29 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Precies. Dan gaat een rechter dat toch lekker doen. Niet halsema of leven we in een dictatoriaal regime ?
Een rechter gaat dat niet zomaar doen, die moet eerst een zaak hebben. Dus wat je dan krijgt is dat Halsema als burgemeester een besluit neemt vanwege de openbare orde of vanuit de gemeente een proces aanspant en dat dit dan ofwel aangevochten wordt of al-dan-niet verdedigd.

Ik liep hier tegenaan: https://research.vu.nl/ws(...)en+censuurverbod.pdf
pi_181931051
Burgemeesters nemen voortdurend beslissingen zonder dat daar een rechter aan te pas komt vanwege de openbare orde en veiligheid.
Dat loopt uiteen van het uit zijn huis zetten van een overlastgever, het invoeren van een plaatselijk alcoholverbod of gebied waar de politie preventieve fouilleeracties mag uitvoeren tot het (tijdelijk) sluiten van cafe's of shishalounges.

Niks vreemd aan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 15 september 2018 @ 23:38:07 #92
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181931089
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Burgemeesters nemen voortdurend beslissingen zonder dat daar een rechter aan te pas komt vanwege de openbare orde en veiligheid.
Dat loopt uiteen van het uit zijn huis zetten van een overlastgever, het invoeren van een plaatselijk alcoholverbod of gebied waar de politie preventieve fouilleeracties mag uitvoeren tot het (tijdelijk) sluiten van cafe's of shishalounges.

Niks vreemd aan.
Er is toch niemand die beweert dat dit vreemd zou zijn?

Wat denk ik wel een legitieme vraag is of het rechtmatig is. Stel een gekke burgemeester verbiedt in een gebied om ballonnen op te blazen, vanwege de openbare orde. Dat zou je dan aan moeten vechten.
pi_181931130
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Er is toch niemand die beweert dat dit vreemd zou zijn?

Wat denk ik wel een legitieme vraag is of het rechtmatig is. Stel een gekke burgemeester verbiedt in een gebied om ballonnen op te blazen, vanwege de openbare orde. Dat zou je dan aan moeten vechten.
Twee posts boven mij roept er al een user dat we in een dictatoriaal regime zouden leven als burgemeester Halsema dit zou beslissen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 15 september 2018 @ 23:42:40 #94
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181931170
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Twee posts boven mij roept er al een user dat we in een dictatoriaal regime zouden leven als burgemeester Halsema dit zou beslissen.
Oh, dat vatte ik wat lichter op, maar je hebt gelijk.
pi_181931202
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Wat denk ik wel een legitieme vraag is of het rechtmatig is. Stel een gekke burgemeester verbiedt in een gebied om ballonnen op te blazen, vanwege de openbare orde. Dat zou je dan aan moeten vechten.
De gemeenteraad kan zo'n beslissing afkeuren of de burgemeester vragen om zijn/haar besluit te herzien. Vaak worden beslissingen door een burgemeester ook genomen op aanvraag van of in samenspraak met de gemeenteraad.

Maar hier in Rotterdam was er bijvoorbeeld een disco die een gigantisch bedrag investeerde in beveiliging, aan alle voorwaarden voldoet en zelfs een stapje extra nam om ervoor te zorgen dat de bezoekers intensief gecheckt werden die voor lange tijd dicht moest omdat er in drugs gedealt werd. Daar is toen vanuit de media en de gemeenteraad druk uitgeoefend om die tent weer snel open te krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 16 september 2018 @ 00:01:42 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181931504
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het gaat in Nederland wel ietsje verder dan slechts het aanhangen. Volgens de grondwet:

[..]

Belijden > aanhangen.

In een aantal andere Westerse landen gaat het nog wel wat verder, waarin staat en kerk meer volledig los van elkaar moeten staan, zoals bv in Frankrijk of de VS.
Correct, maar er staat ook in dat de wet er sowieso boven staat. Dus in de praktijk is het niets anders dan 'aanhangen'. Dat zou het moeten zijn, tenminste }:|.

quote:
Hoe dan ook, vind ik het goed van Halsema om aan te geven haatpredikers te stoppen als het er op aan komt.
Waarom eigenlijk? Valt dat niet gewoon onder vrijheid van meningsuiting?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181931663
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:46 schreef Hamzoef het volgende:
Tot zover de vrijheid van godsdienst.

Hiermee zeg ik niet dat ik achter de uitspraken in de OP sta, maar zolang er niet tot geweld opgeroepen wordt, zou dit wil onder vrijheid van godsdienst moeten vallen.
Oproepen tot geweld is heus niet de enige grens gesteld aan de VvM. Smaad en laster, in gevaar brengen openbare orde, haatzaaien.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 16 september 2018 @ 00:10:48 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181931677
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2018 00:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Correct, maar er staat ook in dat de wet er sowieso boven staat. Dus in de praktijk is het niets anders dan 'aanhangen'. Dat zou het moeten zijn, tenminste }:|.
Mja, in onze grondwet is op erg veel belangrijke artikelen een disclaimer geplaatst dat er nog wel eea via wet bepaald kan worden. Het is in feite een standaard toevoeging, dus tenzij je een wet weet die het terugschroeft naar aanhangen denk ik dat het niet klopt wat je zei.

Ikzelf ben meer van de vrijheid van gedachte ipv vrijheid van godsdienst, maar dat is een andere discussie.

quote:
Waarom eigenlijk? Valt dat niet gewoon onder vrijheid van meningsuiting?
Dit is de vrijheid van meningsuiting volgens onze grondwet:
quote:
Artikel 7: Vrijheid van meningsuiting; censuurverbod

1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

2. De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending.

3. Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.

4. De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.
Dit gaat dus veeleer over de vrije mening voor zover pers gaat, dan wat haatimams doen, en buiten pers, zie de wet. De wet verbiedt best wel wat. Bijvoorbeeld zie http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/137d.html

quote:
Artikel 137d

1 Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

2 Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
  zondag 16 september 2018 @ 00:15:38 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181931802
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 00:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Mja, in onze grondwet is op erg veel belangrijke artikelen een disclaimer geplaatst dat er nog wel eea via wet bepaald kan worden. Het is in feite een standaard toevoeging, dus tenzij je een wet weet die het terugschroeft naar aanhangen denk ik dat het niet klopt wat je zei.
Ben ik het niet mee eens, volgens mij slaat dat behoudens de wet juist op de beperking dat alle godsdienstige handelingen toegestaan zijn mits zij niet een andere wet overtreden. Dat is in dit geval toegevoegd om alle ambiguïteit weg te nemen. Wat mij betreft zijn uitzondering op wetten zoals het verbod op onverdoofd slachten dan ook ongrondwettelijk.

quote:
Ikzelf ben meer van de vrijheid van gedachte ipv vrijheid van godsdienst, maar dat is een andere discussie.
Eens, de bepaling over godsdienst kan sowieso worden afgeschaft wat mij betreft.

Oh, en die beperking die jij quote over dat haatzaaien is wat mij betreft een gotspe.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 september 2018 @ 00:23:57 #100
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181931952
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2018 00:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, volgens mij slaat dat behoudens de wet juist op de beperking dat alle godsdienstige handelingen toegestaan zijn mits zij niet een andere wet overtreden. Dat is in dit geval toegevoegd om alle ambiguïteit weg te nemen. Wat mij betreft zijn uitzondering op wetten zoals het verbod op onverdoofd slachten dan ook ongrondwettelijk.
Mogelijk heb je hier gelijk in. Ik ben geen jurist, dus als iemand die hier wel geschoold in is antwoord op zou kunnen geven zou dat tof zijn.

quote:
Eens, de bepaling over godsdienst kan sowieso worden afgeschaft wat mij betreft.

Oh, en die beperking die jij quote over dat haatzaaien is wat mij betreft een gotspe.
Ik ben bekend met de gedachte dat jij vindt dat een meer absolute vrijheid van meningsuiting geoorloofd is. Ik vond dat ooit ook. Ik ben daar nu wat terughoudender mee... van wat ik zo zie gebeuren nijg ik steeds meer naar deze paradoxale gedachte, je wellicht bekend:
  zondag 16 september 2018 @ 00:27:32 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181932016
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 00:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Mogelijk heb je hier gelijk in. Ik ben geen jurist, dus als iemand die hier wel geschoold in is antwoord op zou kunnen geven zou dat tof zijn.

[..]

Ik ben bekend met de gedachte dat jij vindt dat een meer absolute vrijheid van meningsuiting geoorloofd is. Ik vond dat ooit ook. Ik ben daar nu wat terughoudender mee... van wat ik zo zie gebeuren nijg ik steeds meer naar deze paradoxale gedachte, je wellicht bekend:
[ afbeelding ]
Het is wat mij betreft geen paradox. Net zoals democratie zichzelf kan opheffen, dat is nou eenmaal inherent aan vrijheid.

Overigens vind ik dit een slecht voorbeeld aangezien wat mij betreft de paradox eigenlijk de andere kant opgaat: zodra je begint met het verbieden van bepaalde ideeën is het veel te aanlokkelijk om daar alleen maar verder in te gaan. Dát is juist wat leidt tot totalitaire situaties.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181932123
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:46 schreef Hamzoef het volgende:
Tot zover de vrijheid van godsdienst.


Hiermee zeg ik niet dat ik achter de uitspraken in de OP sta, maar zolang er niet tot geweld opgeroepen wordt, zou dit wil onder vrijheid van godsdienst moeten vallen.
Ja, salafisme is vrede :')
pi_181932233
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Onzin is in dit geval niets meer dan jouw onwetendheid vrees ik.
Jij bent hier diegene die geen antwoord geeft he.

Welke vrijheid van godsdienst is er in de islam?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181932810
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 00:33 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, salafisme is vrede :')
Salafisme is geen vrede. Salafisme is onderdukking, Salafisme hoort niet thuis in mijn maatschappij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181933871
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 00:38 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Jij bent hier diegene die geen antwoord geeft he.

Welke vrijheid van godsdienst is er in de islam?
Wees eens consistent, wil je het nu hebben over 'Islamitische samenlevingen' of wil je het hebben over 'de Islam'? Als je het hebt over samenlevingen dan stel ik dat de Islamitische geschiedenis en rijken gevuld zijn met referenties waarin godsdienstvrijheid een geïnstitutionaliseerd verschijnsel was met uitgestippelde erkenning en richtlijnen om dat te garanderen die zelfs in veel gevallen haar tijd ver vooruit waren. Als je het hebt over de Islam, dan stel ik dat de Koran vol staat met referenties naar vrijheid van godsdienst en het verbod om iemand ergens toe te dwingen. Als je het hebt over 'moderne' (van deze tijd ) Islamitische landen zoals een Saoedi Arabië , Iran en Pakistan dan herhaal ik wat ik eerder zei:
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:30 schreef SpaceOddity het volgende:
Gebrekkig godsdienstvrijheid is pas sinds een eeuw officieel een probleem in de islamitische wereld.
Ga niet meteen iets onzin of offtopic noemem als je niet voorbereid bent op verweer puur omdat je niet verwacht dat je daarop wordt tegen gesproken of geen kennis van de materie hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2018 03:06:17 ]
pi_181934367
Tsjaah dan zegt zo een moskee (meestal salafistisch, niet altijd enkel hen) dat homoseksualiteit een grote zonde is in de islam, en in een islamitische staat de doodstraf erop staat. En dan wordt vanwege deze ongewenste mening en politieke voorkeur de toko gesloten met etiket haatzaaiend. Hoewel je dit juridisch niet rond gaat krijgen. Maar stel van wel.

Dan zegt de volgende moskee enkel dat dat homoseksualiteit een grote zonde is, en leest men zelf in de lectuur dat in hun ideale droomstaat veroordeelde homo's doodgemaakt moeten worden. Hebben ze het niet uitgesproken, maar kan je het wel lezen in lectuur die gemeengoed is in die stroming of video's van buitenlandse predikers die ze aanhangen.

Sociaal wenselijke antwoorden.

Je kan beter met ze in gesprek om ondanks hun ziekelijke politieke opvattingen (die je mag hebben in NL) ze te bewegen te benadrukken in preken/lectuur dat ondanks dat ze homoseksualiteit een groot probleem vinden ze erop hameren dat je deze mensen in NL niets mag doen en hun vrijheid in NL hetzelfde is als die van hunzelf als moslimminderheid. Wat overigens ook volgens hun eigen salafistische theologie de enige juiste en toegestane houding is.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 16 september 2018 @ 06:10:44 #107
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181934373
Hallo kinderen, jullie moeten eens kijken wat de functie van een grondwet is. Wat een non-discussie weer :|W
Helaaas weet huppelkutje Halsema het ook niet.
pi_181934383
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Deze is helemaal lastig:

Wel onbedekte schouders, dat wel.... maar anders zou je haar zomaar voor een gevaar voor de samenleving kunnen aanzien, zeker met zoveel pk's tot haar beschikking :X
Die Botoxlippen zouden ook zomaar kunnen ontploffen, maar die eerste die je postte zou zomaar een gevaar voor mijn huwelijk kunnen zijn...
Racist
pi_181936024
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 00:33 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, salafisme is vrede :')
Waar zeg ik dat?
pi_181936752
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 06:10 schreef Lunatiek het volgende:
Hallo kinderen, jullie moeten eens kijken wat de functie van een grondwet is. Wat een non-discussie weer :|W
Helaaas weet huppelkutje Halsema het ook niet.
Onze vvmu is niet absoluut.

Art 137d wetboek v strafrecht
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181936806
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 02:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wees eens consistent, wil je het nu hebben over 'Islamitische samenlevingen' of wil je het hebben over 'de Islam'? Als je het hebt over samenlevingen dan stel ik dat de Islamitische geschiedenis en rijken gevuld zijn met referenties waarin godsdienstvrijheid een geïnstitutionaliseerd verschijnsel was met uitgestippelde erkenning en richtlijnen om dat te garanderen die zelfs in veel gevallen haar tijd ver vooruit waren. Als je het hebt over de Islam, dan stel ik dat de Koran vol staat met referenties naar vrijheid van godsdienst en het verbod om iemand ergens toe te dwingen. Als je het hebt over 'moderne' (van deze tijd ) Islamitische landen zoals een Saoedi Arabië , Iran en Pakistan dan herhaal ik wat ik eerder zei:

[..]

Ga niet meteen iets onzin of offtopic noemem als je niet voorbereid bent op verweer puur omdat je niet verwacht dat je daarop wordt tegen gesproken of geen kennis van de materie hebt.
Ik heb dit al een keer eerder tegen jou gezegd, maar doe het nog een keer;

Als ik verhuis naar een islamistisch land ga ik mij t echt serieus verdiepen in de islam. Tot dan, gebeurt dat niet, en verwacht ik vice versa. Ik lees redelijk wat over de islam, en het enige wat mij boeit is of het in deze samenleving past of niet. Dat laatste is over duidelijk het geval. Één van de redenen is omdat het niet dezelfde vrijheden kent zoals het liberale westerse samenleving. Tekenend dat Hamzoef de islam dan verdedigt door te roepen ''tot zover de vrijheid van godsdienst'', het is inmiddels een bekend truukje. Net zoals jou manier van praten.
Het valt allemaal terug te dringen naar een kern; de islam, gedomineerd door conservatieven, is de vernietiger van liberale democraties, agressief maar ook passief. Dat is al vanaf het begin zo, maar of dat gegeven nu 1400 jaar of 50 jaar het geval is is, interesseert me niet, want het doet er niet toe hoelang dat speelt in dit geval.

Gelukkig zien steeds meer mensen in hoe gevaarlijk de islam voor ons (=mensen die een liberale seculiere democratie aanhangen/ambiëren) is.

Het is al wat dat ik uberhaubt een beetje de moeite neem om me over de islam in te lezen, maar je word zo onderhand gedwongen met alle belachelijke toestanden. En ook dat zegt wat.

Leuk voor jou dat jij zooooooveel over de islam weet, ga lekker in een islamitisch land wonen, maar val mij hier niet mee lastig. Ik wil er niets mee te maken hebben.

Maar ja, helaas kan ik niet meer zeggen dat de islam vervanmnbedshow is.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181936825
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk, als Wilders dit zegt is het land te klein.
Als GL bestuurt komen ze opeens in de realiteit terecht. Eigenlijk schaamteloos dit.
pi_181936886
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 10:27 schreef habitue het volgende:
Art 137d wetboek v strafrecht
quote:
Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Iets waar moslims structureel beweren slachtoffer van te zijn (mohammed cartoons enz), terwijl zij zich zelf hier structureel schuldig aan maken (de manier hoe moslims leren/geleerd word hoe men tegen homoseksuelen aan dient te kijken enz).
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181937038
quote:
15s.gif Op zondag 16 september 2018 10:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik heb dit al een keer eerder tegen jou gezegd, maar doe het nog een keer;

Als ik verhuis naar een islamistisch land ga ik mij t echt serieus verdiepen in de islam. Tot dan, gebeurt dat niet, en verwacht ik vice versa. Ik lees redelijk wat over de islam, en het enige wat mij boeit is of het in deze samenleving past of niet. Dat laatste is over duidelijk het geval. Één van de redenen is omdat het niet dezelfde vrijheden kent zoals het liberale westerse samenleving. Tekenend dat Hamzoef de islam dan verdedigt door te roepen ''tot zover de vrijheid van godsdienst'', het is inmiddels een bekend truukje. Net zoals jou manier van praten.
Het valt allemaal terug te dringen naar een kern; de islam, gedomineerd door conservatieven, is de vernietiger van liberale democraties, agressief maar ook passief. Dat is al vanaf het begin zo, maar of dat gegeven nu 1400 jaar of 50 jaar het geval is is, interesseert me niet, want het doet er niet toe hoelang dat speelt in dit geval.

Gelukkig zien steeds meer mensen in hoe gevaarlijk de islam voor ons (=mensen die een liberale seculiere democratie aanhangen/ambiëren) is.

Het is al wat dat ik uberhaubt een beetje de moeite neem om me over de islam in te lezen, maar je word zo onderhand gedwongen met alle belachelijke toestanden. En ook dat zegt wat.

Leuk voor jou dat jij zooooooveel over de islam weet, ga lekker in een islamitisch land wonen, maar val mij hier niet mee lastig. Ik wil er niets mee te maken hebben.

Maar ja, helaas kan ik niet meer zeggen dat de islam vervanmnbedshow is.
Ik blijf dit soort reacties bijzonder vinden. Bewust ervoor kiezen vanwege welke reden dan ook je amper te verdiepen in de islam, maar er wel allerlei verschillende opvattingen op na te houden, om het vervolgens weer aan te vullen met dat je redelijk wat leest over de Islam. Ik vind het allemaal knap.

Een ander probleem is dat je een bijzonder probleem lijkt te houden met wat je punt nu precies is, de ene keer is het dat er in Islamitische samenlevingen geen vrijheid van godsdienst zou zijn, de ander keer is het in de Islam en nu is het weer dat de Islam niet dezelfde liberale vrijheden heeft als het westen. Je bent echt de laatste hierin die moest spreken over 'bekend truukje'.

Voor iets wat je niet lijkt te interesseren, doe je er vreemd genoeg toch wel (onwetende) uitspraken over en blijf je er op reageren, soms weliswaar met 'onzin' en 'offtopic' en in de reactie hierboven toch wat ongenoegen van je afschrijven, allemaal prima. Maar gegeven is dat wanneer iemand 'veel over de Islam weet' maar 'lekker' in een Islamitische land zou moeten gaan wonen voldoende indicatie is dat jij geen kaas hebt gegeten van een seculiere liberale democratie.

Tip: Doe geen onwetende uitspraken over iets waar je geen theologisch noch historisch besef van hebt en je wordt ook niet 'lastiggevallen' door er over gecorrigeerd te worden. :*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2018 10:45:33 ]
pi_181937314
Islam is anti vrijheid
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181937435
quote:
10s.gif Op zondag 16 september 2018 10:31 schreef skrn het volgende:

[..]

Als GL bestuurt komen ze opeens in de realiteit terecht. Eigenlijk schaamteloos dit.
Na de linkse actie van hardliner Rutte en de VVD mbt de Armeense kinderen kan alles.
pi_181937653
Het risico van Triggershot tegenspreken is dat het een ellenlange discussie wordt, waarin je een hoop drek over je heen gegooid krijgt (vooral dat je dom bent en het niet begrijpt, dat voorbeeld is zelfs al terug te vinden in dit topic.).

Maar ik doe het toch. Want hij komt, zoals vrijwel altijd, met een hoop onzin.

quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 02:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wees eens consistent, wil je het nu hebben over 'Islamitische samenlevingen' of wil je het hebben over 'de Islam'? Als je het hebt over samenlevingen dan stel ik dat de Islamitische geschiedenis en rijken gevuld zijn met referenties waarin godsdienstvrijheid een geïnstitutionaliseerd verschijnsel was met uitgestippelde erkenning en richtlijnen om dat te garanderen die zelfs in veel gevallen haar tijd ver vooruit waren.
Oké, dan één voorbeeld van een islamitisch rijk waar de godsdienstvrijheid goed gewaarborgd was. Waar je dus als islamiet vrolijk kon zeggen, ''Hey, vandaag ben ik geen islamiet meer, maar christen''.

quote:
Als je het hebt over de Islam, dan stel ik dat de Koran vol staat met referenties naar vrijheid van godsdienst en het verbod om iemand ergens toe te dwingen.
Aangezien binnen de islam op bekering naar een andere godsdienst de doodstraf staat, zou ik graag een voorbeeld willen zien dat dat onderuit haalt.

Kom dus maar met die referenties uit de Koran (of Hadith).
pi_181937680
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 11:14 schreef luxerobots het volgende:
Het risico van Triggershot tegenspreken is dat het een ellenlange discussie wordt, waarin je een hoop drek over je heen gegooid krijgt (vooral dat je dom bent en het niet begrijpt, dat voorbeeld is zelfs al terug te vinden in dit topic.).

Maar ik doe het toch. Want hij komt, zoals vrijwel altijd, met een hoop onzin.

Je bent wel heel dom en begrijpt er niets van als je denkt dat ik dan nu nog inhoudelijk op je reageer. O+
  zondag 16 september 2018 @ 11:18:24 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181937713
'In het uiterste geval'.

M.a.w. er gebeurt niks.
pi_181937729
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
'In het uiterste geval'.

M.a.w. er gebeurt niks.
Misschien is er wel een beleid om de moskeeën toe te wijzen aan de Ahmaddiya of een of ander subsidieclubje?
pi_181937900
quote:
10s.gif Op zondag 16 september 2018 11:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je bent wel heel dom en begrijpt er niets van als je denkt dat ik dan nu nog inhoudelijk op je reageer. O+
Oké, eventjes niet op de man spelen.

Ik vraag twee voorbeelden van uitspraken van je.

1. Voorbeelden van godsdienstvrijheid binnen de islamitische rijken en geschiedenis.
2. Voorbeelden van referenties uit de Koran van vrijheid van godsdienst en het verbod mensen ergens toe te dwingen.
pi_181937936
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 11:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Oké, eventjes niet op de man spelen.

Ik vraag twee voorbeelden van uitspraken van je.

1. Voorbeelden van godsdienstvrijheid binnen de islamitische rijken en geschiedenis.
2. Voorbeelden van referenties uit de Koran van vrijheid van godsdienst en het verbod mensen ergens toe te dwingen.
Jezus, flikker toch eens op gast met je op de man spelen. :')
pi_181937969
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kondigde dan ook bij voorbaat aan dat mijn antwoord eenvoudig zou zijn. :7
Heb jij al kind nooit je onwetendheid ingevuld met je eigen verklaringen / aannames dan? Ook in het religieus-besef heb je een evolutie gehad, van een paganistisch pantheon naar een onbereikbaar godheid die ver boven de schepping op z'n troon zit.
Ik wilde een heel verhaal typen, maar kwam achter dat het aan mezelf ligt. :P Ik kan me gewoon niet in andere mensen verplaatsen en het gevoel dat er hogere machten zijn heb ik niet.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 16 september 2018 @ 11:38:39 #124
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181938033
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 10:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Onze vvmu is niet absoluut.

Art 137d wetboek v strafrecht
Wat heeft dat ermee te maken? De grondwet is waar degenen die de andere wetten maken zich aan hebben te houden. Er mag dus geen wet komen die een bepaalde godsdienst verbiedt, noch mag er een wet komen die een bepaalde mening verbiedt.

Het wetboek van strafrecht gaat over waar het hebben van die vrijheden de rechten van anderen schaadt. Dan kun je gestraft worden. Maar dan kun je je niet beroepen op de grondwet.
pi_181938040
quote:
12s.gif Op zondag 16 september 2018 11:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik wilde een heel verhaal typen, maar kwam achter dat het aan mezelf ligt. :P Ik kan me gewoon niet in andere mensen verplaatsen en het gevoel dat er hogere machten zijn heb ik niet.
Maar dat lijkt me verder ook prima? Zelfs binnen gelovige groepen ( van welke religie dan ook ) zie je dat een godsbeeld varieert van de andere gelovige binnen dezelfde godsdienst. De ene gelovige heeft het over een hogere macht die alles heeft geschapen en daarna het heeft gelaten voor wat het is, de ander spreekt over eentje die er constant bovenop (letterlijk en figuurlijk ) zit. De een kan zich absoluut niet voorstellen dat er iets is, terwijl de ander zich niet kan voorstellen dat er niets is. Maar om terug te komen op je vraag, denk dat het in de meest positieve zin een poging tot zingeving en hoop was en in de meest negatieve zin om macht en rijkdommen naar je toe te trekken.
pi_181938146
quote:
11s.gif Op zondag 16 september 2018 11:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me verder ook prima? Zelfs binnen gelovige groepen ( van welke religie dan ook ) zie je dat een godsbeeld varieert van de andere gelovige binnen dezelfde godsdienst. De ene gelovige heeft het over een hogere macht die alles heeft geschapen en daarna het heeft gelaten voor wat het is, de ander spreekt over eentje die er constant bovenop (letterlijk en figuurlijk ) zit. De een kan zich absoluut niet voorstellen dat er iets is, terwijl de ander zich niet kan voorstellen dat er niets is. Maar om terug te komen op je vraag, denk dat het in de meest positieve zin een poging tot zingeving en hoop was en in de meest negatieve zin om macht en rijkdommen naar je toe te trekken.
Macht naar je toe trekken kan ik enigszins nog begrijpen, maar vrouwen en homo's als minderwaardig zien niet. Dat zijn toch geen bedreigende groepen. Dit is naar mijn mening meer een zonnebok kiezen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181938216
quote:
15s.gif Op zondag 16 september 2018 11:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Macht naar je toe trekken kan ik enigszins nog begrijpen, maar vrouwen en homo's als minderwaardig zien niet. Dat zijn toch geen bedreigende groepen. Dit is naar mijn mening meer een zonnebok kiezen.
Het zou imo een misvatting zijn dat een moraliteit enkel voortkomt uit hetgeen wat je een bedreiging acht. Volgens mij zijn fatsoensnormen zelden een kwestie van bedreiging, maar eerder een geval van "ongewenst" gedrag.
pi_181938218
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 10:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik blijf dit soort reacties bijzonder vinden. Bewust ervoor kiezen vanwege welke reden dan ook je amper te verdiepen in de islam, maar er wel allerlei verschillende opvattingen op na te houden, om het vervolgens weer aan te vullen met dat je redelijk wat leest over de Islam. Ik vind het allemaal knap.
Dat wat ik er over lees is voor mij meer dan genoeg.
quote:
Een ander probleem is dat je een bijzonder probleem lijkt te houden met wat je punt nu precies is, de ene keer is het dat er in Islamitische samenlevingen geen vrijheid van godsdienst zou zijn, de ander keer is het in de Islam en nu is het weer dat de Islam niet dezelfde liberale vrijheden heeft als het westen. Je bent echt de laatste hierin die moest spreken over 'bekend truukje'.
Voor mij allemaal hetzelfde dit.
quote:
Voor iets wat je niet lijkt te interesseren, doe je er vreemd genoeg toch wel (onwetende) uitspraken over en blijf je er op reageren, soms weliswaar met 'onzin' en 'offtopic' en in de reactie hierboven toch wat ongenoegen van je afschrijven, allemaal prima. Maar gegeven is dat wanneer iemand 'veel over de Islam weet' maar 'lekker' in een Islamitische land zou moeten gaan wonen voldoende indicatie is dat jij geen kaas hebt gegeten van een seculiere liberale democratie.
Je leest er over heen. Het intereseert me niet nee, maar word min of meer er toe gedwongen me te verdiepen, in iets waar ik liever geen tijd aan wil betseden. Anders was ik wel gaan verhuizen naar Islamica.
quote:
Tip: Doe geen onwetende uitspraken over iets waar je geen theologisch noch historisch besef van hebt en je wordt ook niet 'lastiggevallen' door er over gecorrigeerd te worden. :*
Doe ik lekker wel. Jij vind het onwetend (dat mag), maar ik weet genoeg over deze conservatieve intolerante ideologie in een liberale tolerante democratie om daar mij n conclusies uit te trekken en daarop mijn mening daarover te uiten.

Ik wil er niets mee te maken hebben, ik wil het niet hier. En waarom dat zo is, dat weet jij heel goed.

Daaag Islam. :W Kom maar terug als je verlicht enz bent, en je wel weet aan te passen. Geen geweld als dwingmiddel, iedereen gelijk, vrij enz ongeacht seks.geaardheid, godsdienst enz

(Gaat nooit gebeuren).
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181938242
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 11:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]


Het wetboek van strafrecht gaat over waar het hebben van die vrijheden de rechten van anderen schaadt. Dan kun je gestraft worden. Maar dan kun je je niet beroepen op de grondwet.
Dat is dus precies wat er gebeurt wanneer je aanzet tot haat en discriminatie van bvb homos.

Dan kun je je idd niet beroepen op de grondwet.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 16 september 2018 @ 11:57:39 #130
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181938267
quote:
12s.gif Op zondag 16 september 2018 11:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik wilde een heel verhaal typen, maar kwam achter dat het aan mezelf ligt. :P Ik kan me gewoon niet in andere mensen verplaatsen en het gevoel dat er hogere machten zijn heb ik niet.
In vroeger tijden (voorchristelijke) was strafrecht (de rechtspraak) onderdeel van religie (nog steeds een beetje). Het stuurde zaken als hygiëne en milieubescherming. Het bepaalde je sociale status en dus met wie je voor legaal nageslacht mocht zorgen. Het was als systeem letterlijk overal, ook als je niet in de goden geloofde. Dat laatste was niet zo belangrijk, zolang je maar binnen de sociaal aanvaardbare normen (de vrijheid) bleef.
Daarom was het lange tijd niet zo boeiend welke religie iemand had, als het maar binnen de vrijheid paste. Inmiddels heeft de islam zich ontpopt als een religie met een eigen vrijheid, die niet binnen de westerse vrijheid past.
De christelijke kerk paste hier eerst ook niet (Bonifatius), maar die kerk heeft zich aangepast en talloze heidense gebruiken overgenomen om wel te passen. Wat tevens de reden is dat de theorie van de Bijbel niet overeenkomt met de praktijk van het christendom hier in het westen.
pi_181938298
quote:
15s.gif Op zondag 16 september 2018 11:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat wat ik er over lees is voor mij meer dan genoeg.

[..]

Voor mij allemaal hetzelfde dit.

[..]

Je leest er over heen. Het intereseert me niet nee, maar word min of meer er toe gedwongen me te verdiepen, in iets waar ik liever geen tijd aan wil betseden. Anders was ik wel gaan verhuizen naar Islamica.

[..]

Doe ik lekker wel. Jij vind het onwetend (dat mag), maar ik weet genoeg over deze conservatieve intolerante ideologie in een liberale tolerante democratie om daar mij n conclusies uit te trekken en daarop mijn mening daarover te uiten.

Ik wil er niets mee te maken hebben, ik wil het niet hier. En waarom dat zo is, dat weet jij heel goed.

Daaag Islam. :W Kom maar terug als je verlicht enz bent, en je wel weet aan te passen. Geen geweld als dwingmiddel, iedereen gelijk, vrij enz ongeacht seks.geaardheid, godsdienst enz

(Gaat nooit gebeuren).
Uiteindelijk zit er een agenda achter al dat islam nieuws, of dat nieuws nu positief of negatief is. De bedoeling is dat jij elke dag denkt aan de islam, rekening moet houden met, etcetera. Onbewust word je gehersenspoeld, een belangrijke stap in de islamisering van de maatschappij.

Ga eens op vakantie naar Portugal, geen islam in het straatbeeld, geen terreur(dreiging), geen islam in het nieuws.....heerlijk gewoon. Gewoon nog oud-Europese cultuur zonder al die islamitische/arabische bs.
pi_181938312
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 09:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
Je loopt dom te lullen dat het het einde van godsdienstvrijheid is. Bepaalde stromingen binnen de Islam, waaronder Salafisme hebbe. net zoveel met godsdienstvrijheid te maken als Nazisme.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2018 12:04:44 ]
  zondag 16 september 2018 @ 12:09:09 #133
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181938379
quote:
15s.gif Op zondag 16 september 2018 11:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Macht naar je toe trekken kan ik enigszins nog begrijpen, maar vrouwen en homo's als minderwaardig zien niet. Dat zijn toch geen bedreigende groepen. Dit is naar mijn mening meer een zonnebok kiezen.
Homo's zijn gevaarlijk als je er op een andere manier naar kijkt. Vanuit homoseks (en fappen) worden geen kinderen verwekt, dus dragen ze niet bij aan de vorming van een sterk leger, dus is er een grotere kans dat je een oorlog verliest. Merk op dat lesbisch zijn niet wordt veroordeeld in de Bijbel of Koran.
Vrouwen zijn niet per se minderwaardig (dat is later zo gegroeid) maar hebben een andere rol in de maatschappij, namelijk kinderen baren en opvoeden. Ook weer om de maatschappij sterk en gezond te houden.
Pas als er overvloed is, een welvaart waarin een sterke bevolkingsgroei plaatsvindt, kan dat veranderen. Of als oorlog niet meer om aantallen krijgers gaat.
Met de jihad, of dat nu de geweldadige vorm is of de geestelijke, blijft het in de islam om aantallen gaan. De omslag zal dus niet snel plaatsvinden. Dat zie je ook in het voortbestaan van het gebruik dat een man meer dan één vrouw mag hebben, zo kan hij zich sneller voortplanten.
pi_181938381
quote:
15s.gif Op zondag 16 september 2018 11:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat wat ik er over lees is voor mij meer dan genoeg.
Dat is doorgaans het probleem, het punt wat men bereikt waarbij ze denken inmiddels voldoende te weten of in jouw geval te lezen.

quote:
Voor mij allemaal hetzelfde dit.
Toch wel apart dan dat je ieder keer met andere categorieën komt.

quote:
Je leest er over heen. Het intereseert me niet nee, maar word min of meer er toe gedwongen me te verdiepen, in iets waar ik liever geen tijd aan wil betseden. Anders was ik wel gaan verhuizen naar Islamica.
Ja, wordt je ook gedwongen hier te reageren of die je dat uit vrije wil omdat jezelf ook je eitje kwijt wilt? Voortbouwend op jouw manier van redeneren, een ieder die in een moslimland Westerse vrijheden ambieert zou dus ook in het Westen moeten gaan leven?

quote:
Doe ik lekker wel. Jij vind het onwetend (dat mag), maar ik weet genoeg over deze conservatieve intolerante ideologie in een liberale tolerante democratie om daar mij n conclusies uit te trekken en daarop mijn mening daarover te uiten.
Och je doet maar, het is niet mijn plek om te zeggen wat je wel of niet mag doen, mijne was enkel een tip, maar goed dan vrees ik dat ik je zal moeten 'lastigvallen' ieder keer dat ik iets lees van jouw kant waar ik mijn vraagtekens bij plaats. Verder hou je volgens mij een beetje jezelf voor de gek. Je hebt het over je mening te uiten, maar stelt wel voor dat iemand die een ander mening over de Islam heeft dan jij maar zou moeten wonen in een Islamitisch land. Lekker liberale tolerante democratische houding is dat. Klinkt eerder als een moslimhardliner die geweld heeft afgezworen, maar nog steeds wel absolutistische idealen heeft over de ideale samenleving.

quote:
Ik wil er niets mee te maken hebben, ik wil het niet hier. En waarom dat zo is, dat weet jij heel goed.
Ik wil er genoeg mee te maken hebben en ik wil het wel hier. Dat jij het niet wilt en ik wel, mag beiden en nu?

quote:
Daaag Islam. :W Kom maar terug als je verlicht enz bent, en je wel weet aan te passen. Geen geweld als dwingmiddel, iedereen gelijk, vrij enz ongeacht seks.geaardheid, godsdienst enz

(Gaat nooit gebeuren).
Iedereen gelijk ongeacht (onder meer) godsdienst zeg je?
pi_181938449
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:01 schreef Homey het volgende:

[..]

Uiteindelijk zit er een agenda achter al dat islam nieuws, of dat nieuws nu positief of negatief is. De bedoeling is dat jij elke dag denkt aan de islam, rekening moet houden met, etcetera. Onbewust word je gehersenspoeld, een belangrijke stap in de islamisering van de maatschappij. Je zou haast kunnen zeggen dat jij het product bent van de deislamisering van Portugal.

Ga eens op vakantie naar Portugal, geen islam in het straatbeeld, geen terreur(dreiging), geen islam in het nieuws.....heerlijk gewoon. Gewoon nog oud-Europese cultuur zonder al die islamitische/arabische bs.
Je bent inderdaad gehersenspoeld dan vrees ik, Portugal zit vol met de Arabische / Islamitische cultuur als het gaat om de taal, keuken, architectuur en de agricultuur.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2018 12:15:57 ]
pi_181938612
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 12:03 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je loopt dom te lullen dat het het einde van godsdienstvrijheid is. Bepaalde stromingen binnen de Islam, waaronder Salafisme hebbe. net zoveel met godsdienstvrijheid te maken als Nazisme.
Nee. :')

En waarom betrek jij dit alleen op islam? Heb je de OP wel gelezen, hier worden ook christelijke kerken expliciet genoemd.
pi_181938661
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:01 schreef Homey het volgende:
Gewoon nog oud-Europese cultuur zonder al die islamitische/arabische bs.
Wel eens van Al-Andalus gehoord?
pi_181938701
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wel eens van Al-Andalus gehoord?
Mijn verkapte onderbouwing spoileren, the fuck doe je.
pi_181938727
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee. :')

En waarom betrek jij dit alleen op islam? Heb je de OP wel gelezen, hier worden ook christelijke kerken expliciet genoemd.
Klopt, echter de Islam heeft iets meer stromingen die haaks staan op de vrijheden die in Nederland gelden. Als je dit consequent toepast zullen er relatief veel moskeeën moeten sluiten. Qua Christelijke kerken denk ik niet dat er in Amsterdam veel valt te sluiten. Dan moet je het meer in de bible belt zoeken.
pi_181939030
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 12:26 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Klopt, echter de Islam heeft iets meer stromingen die haaks staan op de vrijheden die in Nederland gelden. Als je dit consequent toepast zullen er relatief veel moskeeën moeten sluiten. Qua Christelijke kerken denk ik niet dat er in Amsterdam veel valt te sluiten. Dan moet je het meer in de bible belt zoeken.
En synagoges?
pi_181939345
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

En synagoges?
Oh, wat mij betreft gaan die ook dicht als ze aan de gestelde criteria voldoen.
  zondag 16 september 2018 @ 13:10:04 #142
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181939681
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wel eens van Al-Andalus gehoord?
Niet zo verstandig om een veroverd gebied te benoemen in een verdediging van de Islam.
pi_181939728
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 13:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Niet zo verstandig om een veroverd gebied te benoemen in een verdediging van de Islam.
Waarom niet?
pi_181939925
quote:
10s.gif Op zondag 16 september 2018 12:09 schreef Triggershot het volgende:

Dat is doorgaans het probleem, het punt wat men bereikt waarbij ze denken inmiddels voldoende te weten of in jouw geval te lezen.
Het probleem is dat te weinig mensen beseffen wat islam inhoudt.
quote:
Ja, wordt je ook gedwongen hier te reageren of die je dat uit vrije wil omdat jezelf ook je eitje kwijt wilt?
Ja, omdat islam zich opdringt, en ik daar klaar mee ben.
quote:
Voortbouwend op jouw manier van redeneren, een ieder die in een moslimland Westerse vrijheden ambieert zou dus ook in het Westen moeten gaan leven?
Niet ''moeten'', maar niet onwelkom.
quote:
Och je doet maar, het is niet mijn plek om te zeggen wat je wel of niet mag doen, mijne was enkel een tip, maar goed dan vrees ik dat ik je zal moeten 'lastigvallen' ieder keer dat ik iets lees van jouw kant waar ik mijn vraagtekens bij plaats. Verder hou je volgens mij een beetje jezelf voor de gek. Je hebt het over je mening te uiten, maar stelt wel voor dat iemand die een ander mening over de Islam heeft dan jij maar zou moeten wonen in een islamitisch land.
nee, een mening gefundeerd op islamtische normen en waarden wat betreft de zogenoemde vrijheid en gelijkheid.
quote:
Lekker liberale tolerante democratische houding is dat. Klinkt eerder als een moslimhardliner die geweld heeft afgezworen, maar nog steeds wel absolutistische idealen heeft over de ideale samenleving.
Mijn ideale samenleving is er eentje waarbij niemand (sociaal) gedwongen word een religie aan te hangen of bedreigd word nav kritiek enz.
quote:
Ik wil er genoeg mee te maken hebben en ik wil het wel hier. Dat jij het niet wilt en ik wel, mag beiden en nu?

Dan hebben wij een probleem. Ik wil hier niemand die gelijkheid en vrijheid voor één ieder afkeurt. De islam faciliteert dat wel. Jij wil dat dus hier. Ik niet.
quote:
Iedereen gelijk ongeacht (onder meer) godsdienst zeg je?
Ja.

Maar niemand zou het recht moeten hebben een ander te belemmeren in zijn of haar vrijheid. ''Dankzij'' de islam is er één uitzondering voortgekomen. Word dat wel gedaan, dan dient die belemmering belemmerd te worden. De islam dient belemmerd te worden. Daaaag islam. :W

En de islam zelf is niet alleen een religie. Het is een ideologische kapstok, en het religieuze aspect is één van zn haken.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181940247
quote:
15s.gif Op zondag 16 september 2018 13:22 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Het probleem is dat te weinig mensen beseffen wat islam inhoudt.

Daar heb jij net zoveel last van.

quote:
Ja, omdat islam zich opdringt, en ik daar klaar mee ben.
Blijkbaar niet, je maakt er een gewoonte van om zelf ook actief deel te nemen aan gesprekken over de Islam.

quote:
Niet ''moeten'', maar niet onwelkom.
Je zou ze wel actief oproepen om dus naar het Westen te trekken?

quote:
nee, een mening gefundeerd op islamtische normen en waarden wat betreft de zogenoemde vrijheid en gelijkheid.
Dat is verder ook prima, maar het zou je dan verder ook sieren dat je niet klaagt over dat je wordt lastiggevallen met je ongefundeerde mening.

quote:
Mijn ideale samenleving is er eentje waarbij niemand (sociaal) gedwongen word een religie aan te hangen of bedreigd word nav kritiek enz.
Schrijf mij maar in als de eerste aanmelding voor je ideale samenleving. Dat streef ik namelijk ook.

quote:
Dan hebben wij een probleem. Ik wil hier niemand die gelijkheid en vrijheid voor één ieder afkeurt. De islam faciliteert dat wel. Jij wil dat dus hier. Ik niet.
Jouw beschrijving van de Islam komt niet verder dan wanneer een moslim uit het Midden Oosten Nederland een bolwerk van prostitutie, pedofilie en drugs zou noemen, bekrompen, oppervlakkig en onterecht. Het moge je inmiddels duidelijk zijn dat ik mij niet door jou een definitie laat opleggen van wat de Islam is. Noch bezit jij daar de inhoudelijke kennis voor om daar een goed onderbouwde poging aan te wagen vrees ik. Nofi.

quote:
Ja.
Je bent tegenstrijdig.

quote:
Maar niemand zou het recht moeten hebben een ander te belemmeren in zijn of haar vrijheid. ''Dankzij'' de islam is er één uitzondering voortgekomen. Word dat wel gedaan, dan dient die belemmering belemmerd te worden. De islam dient belemmerd te worden. Daaaag islam. :W
Je ijlt en niet een beetje ook, de wet is er voor iedereen. Ik mag niet een vrouw of een kind slaan in Nederland, ook al roept een imam ergens dat het volgens de Islam wel mag. Ik kom niet weg met zaken waar jij anders voor vervolgd zou worden omdat er een moslim/islam stempeltje aan wordt geplakt. Het tegendeel lijkt eerder waar.

quote:
En de islam zelf is niet alleen een religie. Het is een ideologische kapstok, en het religieuze aspect is één van zn haken.
Ik zou toch echt zweren dat de ideologie is voortgekomen uit de religie en niet andersom. Godsamme man. :')
pi_181943831
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 13:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar heb jij net zoveel last van.

[..]

Blijkbaar niet, je maakt er een gewoonte van om zelf ook actief deel te nemen aan gesprekken over de Islam.

[..]

Je zou ze wel actief oproepen om dus naar het Westen te trekken?

[..]

Dat is verder ook prima, maar het zou je dan verder ook sieren dat je niet klaagt over dat je wordt lastiggevallen met je ongefundeerde mening.

[..]

Schrijf mij maar in als de eerste aanmelding voor je ideale samenleving. Dat streef ik namelijk ook.

[..]

Jouw beschrijving van de Islam komt niet verder dan wanneer een moslim uit het Midden Oosten Nederland een bolwerk van prostitutie, pedofilie en drugs zou noemen, bekrompen, oppervlakkig en onterecht. Het moge je inmiddels duidelijk zijn dat ik mij niet door jou een definitie laat opleggen van wat de Islam is. Noch bezit jij daar de inhoudelijke kennis voor om daar een goed onderbouwde poging aan te wagen vrees ik. Nofi.

[..]

Je bent tegenstrijdig.

[..]

Je ijlt en niet een beetje ook, de wet is er voor iedereen. Ik mag niet een vrouw of een kind slaan in Nederland, ook al roept een imam ergens dat het volgens de Islam wel mag. Ik kom niet weg met zaken waar jij anders voor vervolgd zou worden omdat er een moslim/islam stempeltje aan wordt geplakt. Het tegendeel lijkt eerder waar.

[..]

Ik zou toch echt zweren dat de ideologie is voortgekomen uit de religie en niet andersom. Godsamme man. :')
Wel lief blijven he.

Kzit mobiel, maar;

Ik ben er klaar mee om het te tolereren.

Niet actief oproepen, wel welkom heten indien correcte integratie. Een woord wat voor veel moslims vies is.

Ik word wel lastig gevallen, en dat is zeker niet ongefundeerd. Hoe jij daar bij komt is voor mij een raadsel.

Fijn, vergeet niet de optie "iedereen is gelijk, met evenveel rechten en vrijheden, en geweld (of dreiging daarvan) is nooit een gerechtvaardigd middel om iets af te dwingen" aan te vinken. Top!

Mijn waarneming wb islam is toereikend genoeg om in te zien dat het hier niet past. Dat is de enige definitie die telt voor mij; de islam is de grote vernietiger van liberale democratien. Wees het maar lekker oneens met mij daarover, dat staat je vrij. Maar wij hebben daarover wel een probleem samen. En zoals zo vaak, zoals nu ook, gaan de problemen wb multi culti hier vaak uiteindelijk maar over 1 ding; de islam. Hence dit topic; gebedshuizen "desnoods" sluiten. Voor de vorm, en ter voorkoming van beschuldiging van politieke incorrectheid, word allerlei gebedshuizen benoemd, maar iedereen weet gewoon dat dit grotendeels geadresseerd is aan gebedshuizen waar de koran geciteerd wordt.

De islam is pas tegenstrijdig.

De wet geld weliswaar voor iedereen, maar in de praktijk werkt het niet verder in sociale kringen, iets waar vooral gelovigen denken misbruik van mogen te maken, en de islam spant de kroon hierin.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181944375
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 16:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wel lief blijven he.
Ik ben altijd lief broer, vermoedelijk ben je een topgozer, een wereld van een vent. Mijn attitude is meer jegens de dingen wat je hier neerzet.

quote:
Kzit mobiel, maar;

Ik ben er klaar mee om het te tolereren.

Niet actief oproepen, wel welkom heten indien correcte integratie. Een woord wat voor veel moslims vies is.

Ik word wel lastig gevallen, en dat is zeker niet ongefundeerd. Hoe jij daar bij komt is voor mij een raadsel.
Wat mij betreft hoef je zeker niet niet dat je daadwerkelijk in levende lijve wordt lastiggevallen - door moslims om je heen? - te tolereren. Waarom zou je inderdaad. Voor veel moslims is integratie een prima woord en zal ik je eens een geheimpje verklappen? Die geïntegreerde moslims die hun geloof niet afzweren hebben net zo veel last van niet-geïntegreerde mensen. Dat ze wel of niet moslim zijn doet voor hen er echt niet ter zake, begrijp je dat?

quote:
Fijn, vergeet niet de optie "iedereen is gelijk, met evenveel rechten en vrijheden, en geweld (of dreiging daarvan) is nooit een gerechtvaardigd middel om iets af te dwingen" aan te vinken. Top!
Zet je dan bij "iedereen is gelijk met evenveel rechten en vrijheden" ook tussenhaakjes dan "ja, ook moslims". Zou toch wel zo fijn zijn.

quote:
Mijn waarneming wb islam is toereikend genoeg om in te zien dat het hier niet past. Dat is de enige definitie die telt voor mij; de islam is de grote vernietiger van liberale democratien. Wees het maar lekker oneens met mij daarover, dat staat je vrij. Maar wij hebben daarover wel een probleem samen. En zoals zo vaak, zoals nu ook, gaan de problemen wb multi culti hier vaak uiteindelijk maar over 1 ding; de islam. Hence dit topic; gebedshuizen "desnoods" sluiten. Voor de vorm, en ter voorkoming van beschuldiging van politieke incorrectheid, word allerlei gebedshuizen benoemd, maar iedereen weet gewoon dat dit grotendeels geadresseerd is aan gebedshuizen waar de koran geciteerd wordt.
Je waarneming is dan ook vooral kern van het probleem als je het mij vraagt. Iemand die ook maar een beetje is ingelezen, zeker als het gaat om Islam in Nederland weet dat Islamitische gebedshuizen waarin er radicale zaken worden gepredikt op een hand zijn te tellen en dat extremisten zich vooral in gesloten kringen bevinden met instructies om zoveel mogelijk de moskee te vermijden. Veruit de meeste moskeeën in Nederland zijn aangesloten bij een overkoepelende organisatie die nauwe banden heeft met de overheid. Niet echt een kwestie van oneens zijn met elkaar. Je perceptie klopt simpelweg gewoon niet. Wat betreft het sluiten van gebedshuizen waarin er wel maatschappij ontwrichtende uitspraken worden gedaan, be my guest. Mijn stem heb je, liever vandaag dan morgen. Met jouw generieke uitspraken neem je meer moslims mee dan uitsluitend de extremisten, snappie?

quote:
De islam is pas tegenstrijdig.
Ik vrees dat ik toch meer tegenstrijdigheid in jouw reacties ervaar.

quote:
De wet geld weliswaar voor iedereen, maar in de praktijk werkt het niet verder in sociale kringen, iets waar vooral gelovigen denken misbruik van mogen te maken, en de islam spant de kroon hierin.
Wederom ijl je weer. Bij geen enkele overtreding van de wet krijgt een moslim een free pass vanwege zijn religieuze affiliatie of dat nu binnen of buiten sociale kringen krijgt. Je kunt er hoogstens mee wegkomen als het niet uitlekt net zoals bij ieder doorgewinterde crimineel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2018 16:58:04 ]
pi_181944466
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2018 16:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben altijd lief broer, vermoedelijk ben je een topgozer, een wereld van een vent. Mijn attitude is meer jegens de dingen wat je hier neerzet.

[..]

Wat mij betreft hoef je zeker niet niet dat je daadwerkelijk in levende lijve wordt lastiggevallen - door moslims om je heen? - te tolereren. Waarom zou je inderdaad. Voor veel moslims is integratie een prima woord en zal ik je eens een geheimpje verklappen? Die geïntegreerde moslims die hun geloof niet afzweren hebben net zo veel last van niet-geïntegreerde mensen. Dat ze wel of niet moslim zijn doet voor hen er echt niet ter zake, begrijp je dat?
Dat heel Nederland best van de buitenlucht houdt maar zich niet vereenzelvigd met Jos B. begrijpen ze prima.
pi_181944481
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 17:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat heel Nederland best van de buitenlucht houdt maar zich niet vereenzelvigd met Jos B. begrijpen ze prima.
QFTW
pi_181944587
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2018 16:57 schreef Triggershot het volgende:
Iemand die ook maar een beetje is ingelezen, zeker als het gaat om Islam in Nederland weet dat Islamitische gebedshuizen waarin er radicale zaken worden gepredikt op een hand zijn te tellen en dat extremisten zich vooral in gesloten kringen bevinden met instructies om zoveel mogelijk de moskee te vermijden. Veruit de meeste moskeeën in Nederland zijn aangesloten bij een overkoepelende organisatie die nauwe banden heeft met de overheid.
Waar blijkt dat uit? Heb je er een bron van dat extremisten zich buiten de moskee moeten houden?

En hoe kom je erbij dat de meeste moskeeën in Nederland aangesloten zijn bij overkoepelende organisaties die nauwe banden hebben met de overheid (en om welke overheid gaat het dan? De Nederlandse of bijvoorbeeld de Turkse?).

Daarbij, is nauwe banden onderhouden met de overheid (al zou het gebeuren) een garantie op het verspreiden van een tolerante/vriendelijke versie van de islam?
pi_181944636
Het lijkt trouwens wel snor te zitten met de band van deze moskeeorganisatie en de overheid.

De Turkse overheid dan.

quote:
Milli Görüs nam jongeren mee op ‘kamp’ naar radicale imam

Omstreden imam in Turkije Via een moskee-organisatie in Nederland kunnen jongeren op ‘trainingskamp’ naar een Turkse imam die de gewapende jihad steunt.

Moskee-organisatie Milli Görüs heeft de afgelopen jaren tientallen Turks-Nederlandse jongeren meegenomen naar Turkije, om hen te laten onderwijzen door een radicale imam. Het gaat om prediker Nureddin Yildiz, die de gewapende jihad in Syrië steunt en geweld tegen vrouwen legitimeert. Sinds 2013 zijn diverse reizen georganiseerd naar het Turkse onderwijscentrum van Yildiz, blijkt uit flyers, foto’s en verslagen die online zijn gepubliceerd.

Tweede Kamerleden spraken vorige week hun zorg uit over het plan van de Turkse regering om weekendscholen op te richten in Nederland, gericht op de Turkse taal, geschiedenis en godsdienst. De Kamer vreest dat Turkije hiermee greep probeert te houden op Turkse-Nederlanders. Maar het omgekeerde gebeurt dus ook: Turkse-Nederlanders die naar Turkije gaan voor onderwijs bij radicaal-islamitische scholen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)diker-a1613504#photo
pi_181944968
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 17:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar blijkt dat uit? Heb je er een bron van dat extremisten zich buiten de moskee moeten houden?
ISIS urges UK jihadis to cut beards, shun mosques & wear crosses

They are also instructed to “Avoid visiting famous Islamic places

Over de hofstadgroep:

quote:
Deze groep kan worden gezien als een netwerk van jongeren die elkaar af en toe in moskeeën ontmoeten. De moskee is echter geen vaste ontmoetingsplek. Daarvoor zijn de heersende stromingen in de moskeeën te gematigd. Hun bijeenkomsten om de koran te bestuderen vonden thuis plaats, op ‘achterkamertjes’
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/de-hofstadgroep/

De leider van Sharia4Belgium/Holland een paar jaren terug:

quote:
Met Shariah4Holland hoopt hij moslims in Nederland wakker te schudden. De moskeeën doen dit in zijn ogen veel te weinig. “Veel moslims nemen niet hun verantwoordelijkheid.
https://www.hpdetijd.nl/2(...)ns-van-harte-welkom/

De moskee in Nederland is voor dit soort types over het algemeen niet interessant. En zijn voor hen ook een bolwerk van kritiek. De moskee die voor hen wel interessant is mag liever vandaag dan morgen nog in de gaten gehouden worden door de inlichtingen en indien nodig opgedoekt worden.

quote:
En hoe kom je erbij dat de meeste moskeeën in Nederland aangesloten zijn bij overkoepelende organisaties die nauwe banden hebben met de overheid (en om welke overheid gaat het dan? De Nederlandse of bijvoorbeeld de Turkse?).
Diyanet en Mili Gorus hebben nauwe banden met de Turkse en Nederlandse regering. De meeste Marokkaanse moskeeën zijn of aangesloten bij de SMN of RMMN en ook zij staan in nauw contact met de overheid, moet ook wel als je subsidie wilt vangen. Meer over dit soort organisaties en wat voor banden ze met de Nederlandse overheid hebben kan je hier uitgebreid lezen.

quote:
Daarbij, is nauwe banden onderhouden met de overheid (al zou het gebeuren) een garantie op het verspreiden van een tolerante/vriendelijke versie van de islam?
Nee, absoluut niet. Wel is het makkelijker monitoren, richtlijnen opleggen en in een keer een aanspreekpunt wat meerdere moskeeën aangaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2018 17:36:11 ]
pi_181945136
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 17:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar blijkt dat uit? Heb je er een bron van dat extremisten zich buiten de moskee moeten houden?

En hoe kom je erbij dat de meeste moskeeën in Nederland aangesloten zijn bij overkoepelende organisaties die nauwe banden hebben met de overheid (en om welke overheid gaat het dan? De Nederlandse of bijvoorbeeld de Turkse?).

Daarbij, is nauwe banden onderhouden met de overheid (al zou het gebeuren) een garantie op het verspreiden van een tolerante/vriendelijke versie van de islam?
Als de KKK in Amerika voor haatprediken staat dan begrijp ik niet helemaal waarom je aan moet sturen op een tolerant Christendom voor de overige 99%.

De radicalen vertegenwoordigen een marginaal deel van de totale stroming moslims binnen Nederland en de AIVD heeft zonder dat wij dat allemaal hoeven te weten z'n vizier wellicht al op zo'n beetje alle potentieel gevaarlijke personen staan want over de jaren zijn er heel wat planningen in de kiem gesmoord. En zo groot is de AIVD nou ook weer niet. Dus dat het met een relatief klein team allemaal best te behappen is geeft de geringe omvang wel aan. Als je alles in de krant zet lijkt het veel maar dat is met alles zo.

Het is alleen voor bepaalde yellow press onder de media (De telegraaf , Elsevier, etc) wel lekker om alles tot het gitzwarte op te kloppen. Voor die bladen telt 'het verhaal' veel meer dan de verslaggeving. Die zoeken continu het meest zwarte toekomstbeeld op want dat is wat mensen in angst houdt en angst verkoopt. Terwijl ze het echte zwarte toekomstbeelden (als in Klimaatverandering, gezondheidsrisico's als roken en aanmoedigingen als welkome besparingen) weglachen want de redactie en lezers willen wel graag hun BMW en Mercedes laten ronken en roken als dat bij de comfortzone van de inner circle hoort. Iets kleins als een iets onveiligere verhoging (langere remweg) van de maximale snelheid op snelwegen wordt als een overwinning gevierd. Daar komen jaarlijks meer mensen bij om dan bij aanslagen.

Yellow journalism and the yellow press are American terms for journalism and associated newspapers that present little or no legitimate well-researched news while instead using eye-catching headlines for increased sales. Techniques may include exaggerations of news events, scandal-mongering, or sensationalism.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 16-09-2018 17:56:08 ]
pi_181946376
quote:
Willen terroristen zich niet veelvuldig in de moskee begeven omdat hun gedachtegoed daar niet gesteund wordt? Of is het gewoon boerenslimheid, omdat ze weten dat de moskee een plek is die nog enigszins gemonitord wordt? Kortom, je loopt er te gemakkelijk tegen de lamp?

quote:
Diyanet en Mili Gorus hebben nauwe banden met de Turkse en Nederlandse regering. De meeste Marokkaanse moskeeën zijn of aangesloten bij de SMN of RMMN en ook zij staan in nauw contact met de overheid, moet ook wel als je subsidie wilt vangen. Meer over dit soort organisaties en wat voor banden ze met de Nederlandse overheid hebben kan je hier uitgebreid lezen.
Wat betreft Diyanet en Mili Gorus heb ik er maar weinig vertrouwen in dat ze opgezet zijn om hier voor integratie te prediken. Ze worden betaald met Turks geld, hebben een lijntje met Turkije en zetten zich dan ook in voor de Turkse zaak.

Los van de band met de Turkse overheid heb ik er ook maar weinig vertrouwen in dat andere moskeeën wel opkomen voor de westerse waarden en niet doen aan het verspreiden van de islam met haar, voor ons, botsende waarden.

Neem de As Soennah-Moskee, die heeft naar buiten toe altijd tolerantie gepredikt, maar eenmaal in de moskee, als men daadwerkelijk de cursussen ging volgen. Ging het over ongelovigen die zullen branden in de hel, en lijfstraffen (zelfs de doodstraf) die men behoort te krijgen als men het islamitische recht overtreedt.
Deze Haagse moskee predikt tolerantie, maar dat is schijn

Of de Essalam Moskee:
'Buitenlandse inmenging bij inhoud activiteiten Rotterdamse Essalam Moskee'

Of:
Gematigde moslims werden weggepest uit de moskee in Geleen
pi_181948119
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2018 16:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben altijd lief broer, vermoedelijk ben je een topgozer, een wereld van een vent. Mijn attitude is meer jegens de dingen wat je hier neerzet.

[..]

Wat mij betreft hoef je zeker niet niet dat je daadwerkelijk in levende lijve wordt lastiggevallen - door moslims om je heen? - te tolereren. Waarom zou je inderdaad. Voor veel moslims is integratie een prima woord en zal ik je eens een geheimpje verklappen?
Vraag het DENK, de moslim partij, over het begrip integratie. Vraag het landen waar de islam de baas is, over datzelfde begrip.
quote:
Die geïntegreerde moslims die hun geloof niet afzweren
mooie contradictie
quote:
hebben net zo veel last van niet-geïntegreerde mensenmoslims. Dat ze wel of niet moslim zijn doet voor hen er echt niet ter zake, begrijp je dat?
Dat is wat jij zegt, ik geloof dat niet.
quote:
Zet je dan bij "iedereen is gelijk met evenveel rechten en vrijheden" ook tussenhaakjes dan "ja, ook moslims". Zou toch wel zo fijn zijn.
moslims die zich aanpassen ja. Die zijn er te weinig, en die worden vaak ook nog eens bedreigd door moslims.
quote:
Je waarneming is dan ook vooral kern van het probleem als je het mij vraagt. Iemand die ook maar een beetje is ingelezen, zeker als het gaat om Islam in Nederland weet dat Islamitische gebedshuizen waarin er radicale zaken worden gepredikt op een hand zijn te tellen
Hier geloof ik wederom niets van.
quote:
en dat extremisten zich vooral in gesloten kringen bevinden met instructies om zoveel mogelijk de moskee te vermijden. Veruit de meeste moskeeën in Nederland zijn aangesloten bij een overkoepelende organisatie die nauwe banden heeft met de overheid. Niet echt een kwestie van oneens zijn met elkaar. Je perceptie klopt simpelweg gewoon niet.
Mijn perceptie; islam is een conservatieve intolerante ideologie, en het hoort niet in een liberale tolerante democratie. Punt.
quote:
Wat betreft het sluiten van gebedshuizen waarin er wel maatschappij ontwrichtende uitspraken worden gedaan, be my guest. Mijn stem heb je, liever vandaag dan morgen. Met jouw generieke uitspraken neem je meer moslims mee dan uitsluitend de extremisten, snappie?
Ik snappie. Maar de tijd van thee drinken is voorbij. Harde maatregelen en stevige taal, is het enige wat aankomt.
quote:
Ik vrees dat ik toch meer tegenstrijdigheid in jouw reacties ervaar.
Das knap. Uit de koran kan je leren respect voor één ieder te hebben, maar tegelijkertijd ook de rechtvaardiging vinden om één ieder die de islam kwaad wil doen (en dat is ook al een wijd begrip, van kritiek tot homo en gelijkheid van mannen/vrouwen) met geweld te bestrijden.
quote:
[..]

Wederom ijl je weer. Bij geen enkele overtreding van de wet krijgt een moslim een free pass vanwege zijn religieuze affiliatie of dat nu binnen of buiten sociale kringen krijgt. Je kunt er hoogstens mee wegkomen als het niet uitlekt net zoals bij ieder doorgewinterde crimineel.
Dat zeg ik; de wet kan nooit overal waarnemen waar ie word overtreden, dus free pass, my ass, en lang leve mijn/onze eigen wetten en regels (lees; de sharia). De kans op uitlekken, zeker onder sociale druk, is veels te klein.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181953178
Even wachten op de 1001 beschuldigingen van racisme en xenofobie die ze over zich heen gaat krijgen.
pi_181954042
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 12:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Homo's zijn gevaarlijk als je er op een andere manier naar kijkt. Vanuit homoseks (en fappen) worden geen kinderen verwekt, dus dragen ze niet bij aan de vorming van een sterk leger, dus is er een grotere kans dat je een oorlog verliest. Merk op dat lesbisch zijn niet wordt veroordeeld in de Bijbel of Koran.
Vrouwen zijn niet per se minderwaardig (dat is later zo gegroeid) maar hebben een andere rol in de maatschappij, namelijk kinderen baren en opvoeden. Ook weer om de maatschappij sterk en gezond te houden.
Pas als er overvloed is, een welvaart waarin een sterke bevolkingsgroei plaatsvindt, kan dat veranderen. Of als oorlog niet meer om aantallen krijgers gaat.
Met de jihad, of dat nu de geweldadige vorm is of de geestelijke, blijft het in de islam om aantallen gaan. De omslag zal dus niet snel plaatsvinden. Dat zie je ook in het voortbestaan van het gebruik dat een man meer dan één vrouw mag hebben, zo kan hij zich sneller voortplanten.
En dit is dus precies waarom de islam zo'n achterlijke ideologie is. Tevens geeft dit ook precies aan waarom de vergelijking islam versus christendom zo mank gaat. En wat natuurlijk de ware reden voor die achterlijke kopvod is (stel je toch eens voor dat een moslima géén moslimkindjes krijgt....die broedmachine moet wel het juiste product voortbrengen)
pi_181956091
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 12:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Homo's zijn gevaarlijk als je er op een andere manier naar kijkt. Vanuit homoseks (en fappen) worden geen kinderen verwekt, dus dragen ze niet bij aan de vorming van een sterk leger, dus is er een grotere kans dat je een oorlog verliest.
Dat was idd de nazi-redenering. Daarom werden homos ook in concentratiekampen gestopt.

De redenering gaat overigens overduidelijk mank als je "kindjes maken" niet als enige manier ziet om bij te dragen aan het leger. Een arts die het leven van 1000 kinderen redt draagt duidelijk meer bij aan het leger dan het fokstel met 15 kinderen. De wetenschapper die een nieuw soort tank of wapen ontwikkelt, de monteur die zorgt dat alles kan blijven rijden etc. etc.
pi_181956162
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe is deze mevrouw een gevaar?

[ afbeelding ]
Nog nooit gezien in NL zo'n mevrouw.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 17 september 2018 @ 06:55:09 #160
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181956194
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 05:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat was idd de nazi-redenering. Daarom werden homos ook in concentratiekampen gestopt.

De redenering gaat overigens overduidelijk mank als je "kindjes maken" niet als enige manier ziet om bij te dragen aan het leger. Een arts die het leven van 1000 kinderen redt draagt duidelijk meer bij aan het leger dan het fokstel met 15 kinderen. De wetenschapper die een nieuw soort tank of wapen ontwikkelt, de monteur die zorgt dat alles kan blijven rijden etc. etc.
De redenering was in WOII al achterhaald. Maar om 1000 kindjes het leven te redden moeten die wel eerst worden gemaakt en dan moet het sperma niet verspild worden.

Ik weet niet hoe moslims hun homohaat goed praten.
pi_181957172
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 06:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De redenering was in WOII al achterhaald. Maar om 1000 kindjes het leven te redden moeten die wel eerst worden gemaakt en dan moet het sperma niet verspild worden.

Ik weet niet hoe moslims hun homohaat goed praten.
Omdat allah het niet wil misschien?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 17 september 2018 @ 08:39:32 #162
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181957228
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe is deze mevrouw een gevaar?

[ afbeelding ]
Ze zit achter het stuur van een motorvoertuig.
  maandag 17 september 2018 @ 08:59:20 #163
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181957401
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2018 08:39 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ze zit achter het stuur van een motorvoertuig.
Zonder gordel nota bene.
  maandag 17 september 2018 @ 09:21:54 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181957712
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2018 08:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zonder gordel nota bene.
Dat weet je niet, ze kan een heupgordel om hebben, als die auto die al had.
Daarbij staat ze volgens mij stil, want ze heeft geen van haar handen aan het stuur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181957733
Heeft ze het dan ook over ALLE haatpredikers?
Dus ook de pedopriesters?
Of is dit weer zo'n schijnvertoning om wat xenofobe zieltjes te winnen?
pi_181957745
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 09:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet je niet, ze kan een heupgordel om hebben, als die auto die al had.
Daarbij staat ze volgens mij stil, want ze heeft geen van haar handen aan het stuur.
Punt is natuurlijk dat dit soort mevrouwen helemaal niet rondlopen of rijden in NL.

En om je originele vraag te beantwoorden: https://www.parool.nl/kun(...)mentalisme~a3927647/
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 17 september 2018 @ 10:24:11 #167
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181958914
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 09:22 schreef Edding345 het volgende:
Heeft ze het dan ook over ALLE haatpredikers?
Dus ook de pedopriesters?
Of is dit weer zo'n schijnvertoning om wat xenofobe zieltjes te winnen?
Pedopriesters zijn geen haatpredikers. Die knijpen de katjes in het duister en roepen niet op hetzelfde te doen.
Imams zijn geen priesters btw.
  maandag 17 september 2018 @ 10:59:29 #168
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181959607
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 09:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet je niet, ze kan een heupgordel om hebben, als die auto die al had.
Daarbij staat ze volgens mij stil, want ze heeft geen van haar handen aan het stuur.
Het was dan ook maar een geintje, maar idd ze kan een heupgordel om hebben.
  maandag 17 september 2018 @ 14:49:48 #169
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181963462
Och arme, deze theemuts wil iedereen te vriend houden ....
"Hoka Hey!"
pi_181963464
Typische Stef Blok actie. Even jezelf groot voor doen voor het publiek en later met de staart tussen je benen excuses aan gaan bieden.

:')
pi_181963674
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 05:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat was idd de nazi-redenering.
dus? Dat de rassenleer achterlijk was, betekent nog niet dat het standpunt rondom homoseksualiteit dat ook was. Of dat het een leer is, voorbehouden aan het facisme. Of is, bijvoorbeeld, de Islam ook een vorm van facisme?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182005940
quote:
15s.gif Op zondag 16 september 2018 19:47 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Vraag het DENK, de moslim partij, over het begrip integratie. Vraag het landen waar de islam de baas is, over datzelfde begrip.

Waarom moet ik iets waar wij het over hebben vragen aan een derde partij. Je bent in gesprek met mij of moet ik in gesprek met jou ook verwijzen naar de opvattingen van een PVV en Vlaamsblok. Geloof mij ik zal weinig moeite hebben om jou met tig voorbeelden om de oren te slaan waarin de door jou geprezen seculiere democratieën hebben gezorgd voor verderf en chaos getallen die de meest tirannieke en bloederige dictaturen in verlegenheid brengen. Doe jezelf een lol en breng jezelf niet in verlegenheid.

quote:
mooie contradictie
Typisch gevalletje van cognitieve dissonantie, of je moet natuurlijk bereid zijn er voor uit te komen dat je alle moslims collectief als een pot nat onwillende en niet-geïntegreerde burgers ziet.

quote:
Dat is wat jij zegt, ik geloof dat niet.
Goed punt, een moslim is natuurlijk zelf volledig onkwetsbaar voor een aanslag of een auto die op een heel groep mensen rijdt. Moet niet iedereen jaar meer zorgpremies betalen en langer op wachtlijsten staan en hebben al helemaal geen last van etnisch/religieus profileren door politie en justitie. Gast, the fuck heb jij het over?

quote:
moslims die zich aanpassen ja. Die zijn er te weinig, en die worden vaak ook nog eens bedreigd door moslims.
Proefondervindelijk onjuist, als het te weinig moslims waren in Nederland die zich hadden aangepast was er in Nederland constant een bloedbad. Zelfs Wilders lukt het ondanks dat hij direct wordt bedreigd door moslims aan te geven dat de moslims milder hebben gereageerd dan hij heeft verwacht, maar dat krijg jij niet uit je mond? Bizar.

quote:
Hier geloof ik wederom niets van.
Het is geen kwestie van wel of niet geloven, het is een kwestie van toegankelijk maken wat meerdere inlichtingendiensten in hun rapport hebben opgenomen en zelfs extremistische moslims zich over hebben uitgesproken. Als jij je daarin niet hebt verdiept is dat verder prima.

quote:
Mijn perceptie; islam is een conservatieve intolerante ideologie, en het hoort niet in een liberale tolerante democratie. Punt.
Allahzijdank biedt de liberale tolerante democratie mij evenveel rechten om mijn identiteit als moslim in Nederland te beleven en uitten als jij. Jouw rechten houden op waar de mijne beginnen, wen daar maar aan of hou op z'n minst jezelf niet voor de gek door jezelf voor te doen als een liberale tolerante democraat.

quote:
Ik snappie. Maar de tijd van thee drinken is voorbij. Harde maatregelen en stevige taal, is het enige wat aankomt.
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Mensen die intolerant zijn tegen moslims en moslims die intolerant zijn tegen andere mensen moet je keihard aanpakken. Ik betwijfel alleen of ik met laatstgenoemde een medestander in jou zou vinden.

quote:
Das knap. Uit de koran kan je leren respect voor één ieder te hebben, maar tegelijkertijd ook de rechtvaardiging vinden om één ieder die de islam kwaad wil doen (en dat is ook al een wijd begrip, van kritiek tot homo en gelijkheid van mannen/vrouwen) met geweld te bestrijden.
In de liberale democratie zijn er ook rechtvaardigingen geuit om een moslimland naar de kanker te bombarderen met als gevolg een burgeroorlog en meer dan een miljoen doden. Wat is je punt, ga je nu liberalisme en democratie afzweren omdat er dingen zijn gedaan in de naam van vrijheid, beschaving en modernisering waar je -hoop ik- zelf ook niet achterstond? Ben benieuwd of je consequent genoeg bent.

quote:
Dat zeg ik; de wet kan nooit overal waarnemen waar ie word overtreden, dus free pass, my ass, en lang leve mijn/onze eigen wetten en regels (lees; de sharia). De kans op uitlekken, zeker onder sociale druk, is veels te klein.
Ik ben niet echt geïnteresseerd in een free pass voor je ass, laat ik daarmee beginnen, maar goed ik kan je helemaal platvoeren met Islamitische organisaties die om de haverklap hebben opgeroepen om radicale moslims op te geven bij justitie. Zelfs moskeeën hebben hier een oproep toe gedaan. Dat jij hier allemaal niet van op de hoogte bent is relatief onschuldig, maar dat je op basis van je onwetendheid een heel groep moslims als een gevaar wegzet en denkt ook gerechtvaardigd te zijn om de Islam te definiëren is best wel fucked up moet ik zeggen. :*
pi_182013053
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom moet ik iets waar wij het over hebben vragen aan een derde partij. Je bent in gesprek met mij of moet ik in gesprek met jou ook verwijzen naar de opvattingen van een PVV en Vlaamsblok. Geloof mij ik zal weinig moeite hebben om jou met tig voorbeelden om de oren te slaan waarin de door jou geprezen seculiere democratieën hebben gezorgd voor verderf en chaos getallen die de meest tirannieke en bloederige dictaturen in verlegenheid brengen. Doe jezelf een lol en breng jezelf niet in verlegenheid.

Jou uitspraak ''Voor veel moslims is integratie een prima woord'', kan ik moeilijk rijmen. Moeilijk rijmen als ik naar de bakermat van moslims kijk, moeilijk rijmen met de politieke partij door en voor moslims, die onlangs opperde het begrip integratie af te schaffen. Het zou mooi zijn als die partij langzaam weg zou ebben, maar ondertussen staan ze in de peilingen met 7 zetels. Vlaamsblok, ken ik net, PVV wel, verwijs eens naar opvattingen van de PVV dan. ''Islam is dodelijk''? Wilders zou geen grond hebben om zoiets te zeggen als hij zelf niet met de dood zou worden bedreigd door moslims omdat ie kritiek op de islam heeft. Mijzelf een lol doen en mezelf niet in ''verlegenheid'' brengen? Doe mij een lol zeg.
quote:
Typisch gevalletje van cognitieve dissonantie, of je moet natuurlijk bereid zijn er voor uit te komen dat je alle moslims collectief als een pot nat onwillende en niet-geïntegreerde burgers ziet.
Grotendeels wel ja. En nu?

Iemand die zichzelf als serieus praktiserend moslim ziet, zou zichzelf nooit openlijk kunnen vereenzelvigen met de hier geldende waarden. VvMU, man/vrouw, religie, rechtvaardiging van geweld.

Ga maar naar de moskee, als moslims zijnde, om te gaan staan voor deze overtuigingen. Succes.
quote:
[..]

Goed punt, een moslim is natuurlijk zelf volledig onkwetsbaar voor een aanslag of een auto die op een heel groep mensen rijdt. Moet niet iedereen jaar meer zorgpremies betalen en langer op wachtlijsten staan en hebben al helemaal geen last van etnisch/religieus profileren door politie en justitie. Gast, the fuck heb jij het over?

Ow dit had ik even verkeerd gelezen. Pardon me.
quote:
Proefondervindelijk onjuist, als het te weinig moslims waren in Nederland die zich hadden aangepast was er in Nederland constant een bloedbad. Zelfs Wilders lukt het ondanks dat hij direct wordt bedreigd door moslims aan te geven dat de moslims milder hebben gereageerd dan hij heeft verwacht, maar dat krijg jij niet uit je mond? Bizar.
Moslism die zich openlijk open stellen voor de westerse waarden kunnen dreigementen tegemoet zien, zoals die vrouwelijke imam in berlijn, of Naser Khader. Afvalligen zijn ook hier niet veilig.

Hier aansluitend dit twitterdraadje;
LaatVogeltje twitterde op zondag 16-09-2018 om 10:45:46 Bij deze:Ik leg het jou uit.Ik ben een vrouw geboren in moslim gemeenschap.Nooit heeft iemand aan mij gevraagd if ik hoofddoek wilde dragen.Ik moest het dragen, tegen mijn zin in.Net als alle jonge meisjes moest ik mijn tranen slikken. https://t.co/bKMrURSHUd reageer retweet
quote:
Het is geen kwestie van wel of niet geloven, het is een kwestie van toegankelijk maken wat meerdere inlichtingendiensten in hun rapport hebben opgenomen en zelfs extremistische moslims zich over hebben uitgesproken. Als jij je daarin niet hebt verdiept is dat verder prima.

Ik verdiep me al meer dan ik zou willen. Ik lees nu het boek ''Voor vrijheid dus tegen islamisering'' wat betreft islam in nederland. Hartstikke niet leuk boekje. Daarvoor o.a. ''ik was één van hen''. Ook heel erg niet leuk.
quote:
Allahzijdank biedt de liberale tolerante democratie mij evenveel rechten om mijn identiteit als moslim in Nederland te beleven en uitten als jij. Jouw rechten houden op waar de mijne beginnen, wen daar maar aan of hou op z'n minst jezelf niet voor de gek door jezelf voor te doen als een liberale tolerante democraat.

Ja en we zijn nu op het idiote punt aangekomen, dat wij onze waarden ook moeten veranderen, anders worden zij voor ons verandert. En dat allemaal dankzij de islam. Wij worden minder tolerant, en ik ben voor vermindering van rechten van religieuzen in het algemeen, dankzij de islam. Jouw geloof praktiseren doe je maar achter de voordeur, en religieuzen in het algemeen dienen (maar weer eens) te leren dat zij niet het recht hebben hun normen af te dwingen op een ander.

Godzijdank, dat steeds meer mensen in beginnen te zien dat de islam de grootste katalysator is van alle problemen die spelen rondom immigratie, integratie, de VvMU en de rechten die gelovigen zichzelf toe-eigenen terwijl ze gebruik van maken van onze liberale en tolerante samenleving. enz enz.

Ik ben altijd erg tolerant geweest. Dat ben ik nu niet meer.
quote:
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Mensen die intolerant zijn tegen moslims en moslims die intolerant zijn tegen andere mensen moet je keihard aanpakken. Ik betwijfel alleen of ik met laatstgenoemde een medestander in jou zou vinden.

Ja dat ligt er aan he. Intolerant waarom? Intolerant tegen alle andere geloven anders dan islam (want, omdat religie), of dan juist daarom intolerant tegen de islam alleen? Bij die laatste kun je mij vinden als medestander, maar ik ben bang dat wij elkaar daar, op die manier, niet tegen gaan komen.
quote:
In de liberale democratie zijn er ook rechtvaardigingen geuit om een moslimland naar de kanker te bombarderen met als gevolg een burgeroorlog en meer dan een miljoen doden. Wat is je punt, ga je nu liberalisme en democratie afzweren omdat er dingen zijn gedaan in de naam van vrijheid, beschaving en modernisering waar je -hoop ik- zelf ook niet achterstond? Ben benieuwd of je consequent genoeg bent.

Ik keur al het geweld op onschuldige burgers af. Ik ben niet de straat opgegaan, gaan staan dansen toen onschuldige moslims bij bom aanslagen (door niet-moslims) werden vermoord, zoals moslims dat wel deden na 911.
quote:
Ik ben niet echt geïnteresseerd in een free pass voor je ass, laat ik daarmee beginnen, maar goed ik kan je helemaal platvoeren met Islamitische organisaties die om de haverklap hebben opgeroepen om radicale moslims op te geven bij justitie. Zelfs moskeeën hebben hier een oproep toe gedaan. Dat jij hier allemaal niet van op de hoogte bent is relatief onschuldig, maar dat je op basis van je onwetendheid een heel groep moslims als een gevaar wegzet en denkt ook gerechtvaardigd te zijn om de Islam te definiëren is best wel fucked up moet ik zeggen. :*
Das geen directe reactie op die van mij. Ik zei; ''de wet kan nooit overal waarnemen waar ie word overtreden''. Dat gaat niet eens over radicaal gedoe alleen, maar ook over vrijheid die gelovigen anderen afnemen/ afdwingen, uit naam van hun geloof. (valt je trouwens op dat ik gelovigen zeg ipv moslims?)

Platvoer mij maar met berichten waarbij ik kan zien dat moslims in het algemeen openlijk verklaren dat de westerse waarden enz zoals VvMU, vrijheid van godsdienst, man/vrouw relatie, homoacceptatie enz gerespecteerd zouden moeten worden door één ieder ongeacht afkomst/religie enz omdat zij nu éénmaal ervoor hebben gekozen om hier te (blijven) wonen.

Kregen we dat soort berichten maar vaak te verwerken.

Hebben we van Geert geen last, omdat hij niet beveiligd hoeft te worden. Word radicalisatie onder moslims vanzelf tegen gewerkt en misschien zelfs opgelost, omdat radicalen misschien dan beseffen dat zij hier geen grip hebben op die, die makkelijk prooi voor hun zijn.

Maar dat is niet zo, en jij gaat mij niet daarmee platvoeren. Waarom niet? Omdat een hele grote groep moslims een gevaar zijn voor onze samenleving.

Ja ik zet een hele grote groep moslims weg als gevaar voor onze samenleving. Niet allemaal, maar een flink groot deel. En ik ben niet de enige. En steeds meer zijn deze mening toegedaan. En dit zal alleen maar toenemen. Want we worden geplatvoerd met berichten die te maken hebben met de islam. Maar niet de berichten die we graag zouden willen lezen.

Wen daar maar aan. :*
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_182016833
quote:
15s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:20 schreef SpaceOddity het volgende:
Jou uitspraak ''Voor veel moslims is integratie een prima woord'', kan ik moeilijk rijmen. Moeilijk rijmen als ik naar de bakermat van moslims kijk, moeilijk rijmen met de politieke partij door en voor moslims, die onlangs opperde het begrip integratie af te schaffen. Het zou mooi zijn als die partij langzaam weg zou ebben, maar ondertussen staan ze in de peilingen met 7 zetels. Vlaamsblok, ken ik net, PVV wel, verwijs eens naar opvattingen van de PVV dan. ''Islam is dodelijk''? Wilders zou geen grond hebben om zoiets te zeggen als hij zelf niet met de dood zou worden bedreigd door moslims omdat ie kritiek op de islam heeft. Mijzelf een lol doen en mezelf niet in ''verlegenheid'' brengen? Doe mij een lol zeg.
Broerrrrrr, wat is je end game precies, wil je mij ertoe bewegen dat ik die schizofrene idioten van DENK ga verdedigen? Vooruit dan maar: DENK wil het woord integratie vervangen met 'wederzijdse acceptatie en participatie' terwijl ze op hun website en partijprogramma zelf blijven strooien met termen als integratie, eikels zijn het zeg ik je! Verschillende mensen stemmen om een tal van verschillende redenen op bepaalde partijen. Of denk jij toevallig dat iedereen die op de VVD stemt voor het afschaffen van dividendbelasting, iedereen die op D66 stemt achter de draaikonterij van Pechtold mbt referenda en iedereen die op de PVV stemt achter de uitspraken van 'minder Marokkanen' staat? Ik wil je best vertellen dat zo een perceptie bij lange na niet klopt. Sylvana Simmons wordt met de dood bedreigd omdat ze tegen Zwarte Piet is, wat is je punt? Heeft zij nou meer ruimte om gerechtvaardigde kritiek te uiten op het Zwarte Piet / racistisch gebeuren? I'm sorry to say, maar je blijft jezelf in verlegenheid brengen met je selectieve verontwaardiging.

quote:
Grotendeels wel ja. En nu?
En nu, mja wat nu? Nu krijgt het van mij de kwalificatie achterlijke en smerige uitspraak. Leuker kan ik het niet maken, wel duidelijker.

quote:
Iemand die zichzelf als serieus praktiserend moslim ziet, zou zichzelf nooit openlijk kunnen vereenzelvigen met de hier geldende waarden. VvMU, man/vrouw, religie, rechtvaardiging van geweld.
Ik zelf alleen al ken toch echt tientallen moslims uit mijn eigen directe omgeving die nog nooit iemand hebben aangevallen vanwege hun mening, seksuele geaardheid, godsdienst of geslacht. En die iedere vrijdag in de moskee zijn, vasten met de Ramadan, geen alcohol / varkensvlees nuttigen, geen seks hebben voor het huwelijk. Goh.

quote:
Ga maar naar de moskee, als moslims zijnde, om te gaan staan voor deze overtuigingen. Succes.
Ill do you one better baby:


Hier speciaal voor jou, een uitgesproken afvallige ex moslim die kritisch is over de Islam door een Nederlandse vrouw wordt geïnterviewd in een moskee . Anno 2018, 11 jaar later gaat het nog steeds heel goed met Peyman Jafari en Susan. Ze hebben het er heelhuids van af gebracht. Over de gebruikte camera doe ik geen uitspraken, die heeft het helaas niet overleefd, rip ;(

quote:
15s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:20 schreef SpaceOddity het volgende:
Ow dit had ik even verkeerd gelezen. Pardon me.

No biggie bro.

quote:
15s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:20 schreef SpaceOddity het volgende:
Moslism die zich openlijk open stellen voor de westerse waarden kunnen dreigementen tegemoet zien, zoals die vrouwelijke imam in berlijn, of Naser Khader. Afvalligen zijn ook hier niet veilig.

Hier aansluitend dit twitterdraadje;
Mensen die zich tegen Zwarte Piet uiten kunnen dreigementen tegemoet zien, mensen die openlijk een moskee bezoeken kunnen aangevallen worden zoals in Nederland, Engeland of in Duitsland. Vrouwen die een hoofddoekje dragen kunnen aangevallen worden.

Hier aansluitend een youtube filmpje:


Vervelend en ongewenst zulke dingen ja.

quote:
15s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:20 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik verdiep me al meer dan ik zou willen. Ik lees nu het boek ''Voor vrijheid dus tegen islamisering'' wat betreft islam in nederland. Hartstikke niet leuk boekje. Daarvoor o.a. ''ik was één van hen''. Ook heel erg niet leuk.

Ah kijk, daar ligt dus het probleem, je houdt je hartstikke niet leuke opvattingen over aan hartstikke niet leuke boekjes die je leest. Misschien moet je gewoon hartstikke leuke boekjes lezen over de Islam, probleem opgelost. Kan heel erg wel leuk zijn en juist echt diepgang opleveren. Want aan de hand van je reacties hier kan ik dat niet echt bespeuren namelijk.

quote:
15s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:20 schreef SpaceOddity het volgende:
Ja en we zijn nu op het idiote punt aangekomen, dat wij onze waarden ook moeten veranderen, anders worden zij voor ons verandert. En dat allemaal dankzij de islam. Wij worden minder tolerant, en ik ben voor vermindering van rechten van religieuzen in het algemeen, dankzij de islam. Jouw geloof praktiseren doe je maar achter de voordeur, en religieuzen in het algemeen dienen (maar weer eens) te leren dat zij niet het recht hebben hun normen af te dwingen op een ander.

Godzijdank, dat steeds meer mensen in beginnen te zien dat de islam de grootste katalysator is van alle problemen die spelen rondom immigratie, integratie, de VvMU en de rechten die gelovigen zichzelf toe-eigenen terwijl ze gebruik van maken van onze liberale en tolerante samenleving. enz enz.

Ik ben altijd erg tolerant geweest. Dat ben ik nu niet meer.
Kom kom SpaceOddity, wie probeer je voor de gek te houden. Jij zou keihard knokken zodat ik kan blijven zeggen wat ik wil zeggen en in alle vrijheid kan leven in Nederland zonder dat ik vervolgd wordt toch, behoudens het oproepen tot haat en geweld of heb ik het mis? Doe jezelf niet tekort. Je weet heel goed dat je een voorstander bent van het vrije woord en dat je dat mij ook gunt. Ga nou niet jezelf anders voordoen dan je werkelijk bent, ik vermoed zelfs dat je jezelf zou aanbieden om te functioneren als doorgeefluik voor wanneer ik niet in staat ben iets te typen.

Radicale moslims kunnen hartstikke kutte dingen doen in de naam van de Islam, maar toffe moslims kunnen hartstikke toffe dingen doen in de naam van de Islam joh.

quote:
Ja dat ligt er aan he. Intolerant waarom? Intolerant tegen alle andere geloven anders dan islam (want, omdat religie), of dan juist daarom intolerant tegen de islam alleen? Bij die laatste kun je mij vinden als medestander, maar ik ben bang dat wij elkaar daar, op die manier, niet tegen gaan komen.
Sorry, ik heb geen idee wat je hierboven precies zegt. Ligt ongetwijfeld aan mij daar dat het gewoon correcte zinnen zijn, maar heb hier even wat meer toelichting voor nodig voor ik woorden in je mond leg of met verkeerde dingen op reageer vermoed ik.

quote:
Ik keur al het geweld op onschuldige burgers af. Ik ben niet de straat opgegaan, gaan staan dansen toen onschuldige moslims bij bom aanslagen (door niet-moslims) werden vermoord, zoals moslims dat wel deden na 911.
Ik vermoed, denk haast wel zeker te weten dat jij na een aanslag op moskeeën en moslims ook niet op Facebook en in je eigen kringen hebt geroepen dat moslims dit verdienen, een koekje van eigen deeg krijgen nu en het hun eigen schuld is zoals SOMMIGE Nederlanders dat wel hebben gedaan. In het geval van 911 en moslims schijnen dat ook sommige moslims te zijn geweest, maar dat ff terzijde.

quote:
Das geen directe reactie op die van mij. Ik zei; ''de wet kan nooit overal waarnemen waar ie word overtreden''. Dat gaat niet eens over radicaal gedoe alleen, maar ook over vrijheid die gelovigen anderen afnemen/ afdwingen, uit naam van hun geloof. (valt je trouwens op dat ik gelovigen zeg ipv moslims?)
Dat gaat voor alles op, dat de wet nooit altijd overal kan waarnemen. Of het nu gaat om pedofilie, witwassen, drugs of welke andere overtreding en inbreuk van persoonlijke vrijheden dan ook. Op het moment dat er wel een observatie van Oma Justitia is volgt er wel vervolging ongeacht of diegene nou een moslim of niet moslim is. (Valt het je trouwens op dat ik je niet een obsessieve Islamofoob noem? )

quote:
Platvoer mij maar met berichten waarbij ik kan zien dat moslims in het algemeen openlijk verklaren dat de westerse waarden enz zoals VvMU, vrijheid van godsdienst, man/vrouw relatie, homoacceptatie enz gerespecteerd zouden moeten worden door één ieder ongeacht afkomst/religie enz omdat zij nu éénmaal ervoor hebben gekozen om hier te (blijven) wonen.
Broeerrrrrr, je maakt het mij wel errug makkelijk. Het is gemeengoed in Islamitische kringen dat er wordt opgeroepen om te leven naar de wetten van het land waarin je woont en daar zijn echt tig verschillende fatwa's over gevaardigd:

https://www.alislam.org/l(...)edience-law-of-land/
As-Soennah-moskee stopt met sluiten islamitisch huwelijk

Moskee neemt stelling tegen eerwraak

'Imam keurt anti-homogeweld al af'
Nederland: Imam zegt: anti-homogeweld is niet islamitisch.
‘Imams keur anti-homogeweld af’
Imam: Bescherm Wilders, vrijheid belangrijker dan cartoon.


Meesten van hun, vrijwel uitsluitend, beroepen en onderbouwen dat ook met passages uit de Sharia en Koran. Het is echt niet alleen maar 'flikker homo's af van hoge gebouwen en sla vrouwen als ze zich gewaagd kleding, JA OOK IN NEDERLAND!!' wat er in de moskeeën worden gepredikt. Echt niet. Hierbij beloof ik je plechtig dat als ik ooit een redacteur voor de Telegraaf of een RTL nieuws wordt dat ik dit soort berichten ook toegankelijk voor je ga maken zodat je het dagelijks kunt lezen met genot zonder je al teveel te hoeven inspannen.

quote:
Kregen we dat soort berichten maar vaak te verwerken.
Ik wil je wel dagelijks van twee links voorzien per DM als je daar de behoefte voor hebt? Serieus voorstel overigens.

quote:
Hebben we van Geert geen last, omdat hij niet beveiligd hoeft te worden. Word radicalisatie onder moslims vanzelf tegen gewerkt en misschien zelfs opgelost, omdat radicalen misschien dan beseffen dat zij hier geen grip hebben op die, die makkelijk prooi voor hun zijn.
Mwuah, dat er door een politicus een zondebok wordt uitgekozen waar veel van alle problematiek op wordt afgeschoven hebben we in de geschiedenis wel meerdere malen eerder gezien. Ook hebben we spijtig genoeg mogen zien dat Nederland en Engeland helemaal geen radicale moslims nodig hebben om een politicus een enkeltje naar de dood te bezorgen. Hoewel eerlijk is eerlijk, de LFP toch wel zich nog enige tijd heeft ingespannen om te beweren dat Volkert was ingehuurd door Al-Qaeda. Uiteindelijk moesten ze toch wel de waarheid onder ogen zien en erkennen dat het toch weer een linkse milieuactivist was, een Nederlander, die bereid was geweld toe te passen voor zijn eigen idealen en iemand van het leven te beroven. Ffs, waarom moet Sylvana Simmons beveiligd worden ook al weer?

quote:
Maar dat is niet zo, en jij gaat mij niet daarmee platvoeren. Waarom niet? Omdat een hele grote groep moslims een gevaar zijn voor onze samenleving.
Broer, je onderschat mij, waar heb ik het precies aan te danken dat jij denkt dat ik totaal niet als een levenloos persoon jou constant linkjes kan sturen met propaganda om jouw propaganda te counteren. Ik vind het haast beledigend dat je denkt dat ik daartoe niet in staat ben. Foei, je zou wel beter moeten weten inmiddels, weet je waarom? Omdat veruit het grootste deel van moslims geen gevaar vormt voor de medelander.

quote:
15s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:20 schreef SpaceOddity het volgende:
Ja ik zet een hele grote groep moslims weg als gevaar voor onze samenleving. Niet allemaal, maar een flink groot deel. En ik ben niet de enige. En steeds meer zijn deze mening toegedaan. En dit zal alleen maar toenemen. Want we worden geplatvoerd met berichten die te maken hebben met de islam. Maar niet de berichten die we graag zouden willen lezen.

Wen daar maar aan. :*
Ik blijf het herhalen, je moet (uiteraard geen bevel hé, gewoon een tip) echt stoppen met het lezen van boeken en berichten die je helemaal niet wilt lezen. Er is genoeg literatuur beschikbaar om te lezen over de zaken die je graag zou willen lezen. Je bent toch niet vies van een beetje moeite te doen en te zoeken om beloond te worden met iets dat je leuk vindt, mag ik hopen?

Ik denk dat je vooral teleurgesteld gaat raken, net zoals ik de overgrote gedeelte van de moslims wegzet als vredelievende mensen, zeg ik het overgrote gedeelte van de niet-moslim Nederlanders weg als nuchtere, verstandige en tolerante mensen waarbij dat ook zo zal blijven. Ik weet alleen niet of jij aan dat idee zult kunnen wennen? :*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2018 23:11:23 ]
pi_182017669
Ik moet zeggen dat ik het toch wel meer eens ben met mijn eigen reacties dan die van SpaceOddity, zijn ook veel leuker, verfrissender en beter onderbouwd.
  donderdag 20 september 2018 @ 00:53:16 #176
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182018722
Nou, hoeveel gebedshaathuizen zullen er gesloten gaan worden? Ik denk dat het er wel 0 zullen zijn. Het 'uiterste geval' zal steeds net niet ernstig genoeg zijn.
pi_182038776
tldr;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
17s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:44 schreef Triggershot het volgende:


[..]

Broerrrrrr, wat is je end game precies, wil je mij ertoe bewegen dat ik die schizofrene idioten van DENK ga verdedigen? Vooruit dan maar: DENK wil het woord integratie vervangen met 'wederzijdse acceptatie en participatie' terwijl ze op hun website en partijprogramma zelf blijven strooien met termen als integratie, eikels zijn het zeg ik je! Verschillende mensen stemmen om een tal van verschillende redenen op bepaalde partijen. Of denk jij toevallig dat iedereen die op de VVD stemt voor het afschaffen van dividendbelasting, iedereen die op D66 stemt achter de draaikonterij van Pechtold mbt referenda en iedereen die op de PVV stemt achter de uitspraken van 'minder Marokkanen' staat? Ik wil je best vertellen dat zo een perceptie bij lange na niet klopt. Sylvana Simmons wordt met de dood bedreigd omdat ze tegen Zwarte Piet is, wat is je punt? Heeft zij nou meer ruimte om gerechtvaardigde kritiek te uiten op het Zwarte Piet / racistisch gebeuren? I'm sorry to say, maar je blijft jezelf in verlegenheid brengen met je selectieve verontwaardiging.
Nee, dat moslims op DENK stemmen, want islam. Maar laten we DENK nu maar even achterwege laten.

Welke religie leert mensen te bedreigen als ze kritiek op zp hebben? Zouden we zo'n religie tolereren? Hmmmm onzinvergelijking.
quote:
En nu, mja wat nu? Nu krijgt het van mij de kwalificatie achterlijke en smerige uitspraak. Leuker kan ik het niet maken, wel duidelijker.

Ik zeg alleen dat ik van mening ben dat de islam in zijn huidige vorm het onmogelijk maakt om voor een evenwichtige multi culti samenleving te zorgen. Als je dat al al achterlijk en smerig vind, wat vind je dan van het feit dat in de bakermat van de islam alle religieuze uitingen anders dan islam verboden zijn. Dan moet je dat toch helemaal totaal idioot en om te kotsen vinden? Of vind je dat niet verontwaardigend? Het religieuze centrum van moslims is zo intolerant naar alles niet-islam als kan zijn.
quote:
Ik zelf alleen al ken toch echt tientallen moslims uit mijn eigen directe omgeving die nog nooit iemand hebben aangevallen vanwege hun mening, seksuele geaardheid, godsdienst of geslacht. En die iedere vrijdag in de moskee zijn, vasten met de Ramadan, geen alcohol / varkensvlees nuttigen, geen seks hebben voor het huwelijk. Goh.

Aanvallen en vereenzelvigen zijn niet dezelfde dingen he. Het vereenzelvigen met de hier geldende normen en waarden enz zie ik hier op grote schaal niet gebeuren.

Ill do you one better baby:


Hier speciaal voor jou, een uitgesproken afvallige ex moslim die kritisch is over de Islam door een Nederlandse vrouw wordt geïnterviewd in een moskee . Anno 2018, 11 jaar later gaat het nog steeds heel goed met Peyman Jafari en Susan. Ze hebben het er heelhuids van af gebracht. Over de gebruikte camera doe ik geen uitspraken, die heeft het helaas niet overleefd, rip ;(

Is Peyman nog naar saudie arabie geweest onlangs? Met dezelfde missie?

En ik bedoelde ipv. Je komt met een aantal voorbeelden die continu overschaduwd, geplatvloerd zo je wil, worden met berichten die een heel ander beeld van de islam laten zien. Helaas.
quote:
No biggie bro.

[..]

Mensen die zich tegen Zwarte Piet uiten kunnen dreigementen tegemoet zien, mensen die openlijk een moskee bezoeken kunnen aangevallen worden zoals in Nederland, Engeland of in Duitsland. Vrouwen die een hoofddoekje dragen kunnen aangevallen worden.
Daar word tegen opgetreden. Hier zeggen we tegen immigranten uit islamtische landen in CAO's dat ze hun afvalligheid en seksuele voorkeur (indien ''afwijkend'') maar voor zich moeten houden, anders kunnen ze problemen krijgen. enz
quote:
Hier aansluitend een youtube filmpje:


Vervelend en ongewenst zulke dingen ja.

Één raar wijf die vervelend en ongewenst doet. Nou nou nou. Lang niet zo vervelend en ongewenst als de problemen die de islam veroorzaakt.
En ga nou niet weer zp er bij halen. Kern is; de islam leert intolerantie tegenover alles niet islam, waar dan ook. Je reageert bovendien niet op mijn voorbeelden, je negeert het maar.
quote:
Ah kijk, daar ligt dus het probleem, je houdt je hartstikke niet leuke opvattingen over aan hartstikke niet leuke boekjes die je leest. Misschien moet je gewoon hartstikke leuke boekjes lezen over de Islam, probleem opgelost. Kan heel erg wel leuk zijn en juist echt diepgang opleveren. Want aan de hand van je reacties hier kan ik dat niet echt bespeuren namelijk.

Dat zijn boeken met een realistisch karakter. Dat dan dan niet leuke boekjes zijn geworden ligt niet aan mij. Maar geef maar een link met een boekje die een beeld schetst over de islam in een multi culti, die leuk blijft, voor iemand zoals mij die de westerse waarden aanhangt.
quote:
Kom kom SpaceOddity, wie probeer je voor de gek te houden. Jij zou keihard knokken zodat ik kan blijven zeggen wat ik wil zeggen en in alle vrijheid kan leven in Nederland zonder dat ik vervolgd wordt toch, behoudens het oproepen tot haat en geweld of heb ik het mis? Doe jezelf niet tekort. Je weet heel goed dat je een voorstander bent van het vrije woord en dat je dat mij ook gunt. Ga nou niet jezelf anders voordoen dan je werkelijk bent, ik vermoed zelfs dat je jezelf zou aanbieden om te functioneren als doorgeefluik voor wanneer ik niet in staat ben iets te typen.
wtf is dit nu weer.

Nee nee en nee. Overtuigingen zoals man vrouw ongelijk, homo's fout enz enz (je kent het riedeltje inmiddels wel) werk ik tegen en tolereer ik niet.
quote:
Radicale moslims kunnen hartstikke kutte dingen doen in de naam van de Islam, maar toffe moslims kunnen hartstikke toffe dingen doen in de naam van de Islam joh.

Ik zeg niet alle moslims. Hartstikke leuk die voorbeelden, moslims die vuurwerk opruimen TOF wat een integratie.... helaas worden ze overschaduwd door andere berichten. Ik ga dat niet negeren omdat er enkele leuke onschuldige berichten te vinden zijn, voorbeelden die ook nog niets te maken hebben met de voorbeelden die ik aangeef waar ik problemen mee heb.
quote:
Sorry, ik heb geen idee wat je hierboven precies zegt. Ligt ongetwijfeld aan mij daar dat het gewoon correcte zinnen zijn, maar heb hier even wat meer toelichting voor nodig voor ik woorden in je mond leg of met verkeerde dingen op reageer vermoed ik.

Nog een paar keer lezen dan maar. ^O^
quote:
Ik vermoed, denk haast wel zeker te weten dat jij na een aanslag op moskeeën en moslims ook niet op Facebook en in je eigen kringen hebt geroepen dat moslims dit verdienen, een koekje van eigen deeg krijgen nu en het hun eigen schuld is zoals SOMMIGE Nederlanders dat wel hebben gedaan. In het geval van 911 en moslims schijnen dat ook sommige moslims te zijn geweest, maar dat ff terzijde.

Het belangrijke verschil is de overtuiging die er vaak met de paplepel in word gegoten. Een paplepel met minachting voor alles en iedereen, alles op basis van relgie/ideologie.
quote:
Dat gaat voor alles op, dat de wet nooit altijd overal kan waarnemen. Of het nu gaat om pedofilie, witwassen, drugs of welke andere overtreding en inbreuk van persoonlijke vrijheden dan ook. Op het moment dat er wel een observatie van Oma Justitia is volgt er wel vervolging ongeacht of diegene nou een moslim of niet moslim is. (Valt het je trouwens op dat ik je niet een obsessieve Islamofoob noem? )

De wet kan niet overal waarnemen, iets waar gelovigen gretig (misbruik) van (kunnen) maken, als het gaat om beperking van vrijheden.
quote:
Broeerrrrrr, je maakt het mij wel errug makkelijk. Het is gemeengoed in Islamitische kringen dat er wordt opgeroepen om te leven naar de wetten van het land waarin je woont en daar zijn echt tig verschillende fatwa's over gevaardigd:

https://www.alislam.org/l(...)edience-law-of-land/
As-Soennah-moskee stopt met sluiten islamitisch huwelijk

Moskee neemt stelling tegen eerwraak

'Imam keurt anti-homogeweld al af'
Nederland: Imam zegt: anti-homogeweld is niet islamitisch.
‘Imams keur anti-homogeweld af’
Imam: Bescherm Wilders, vrijheid belangrijker dan cartoon.

Meesten van hun, vrijwel uitsluitend, beroepen en onderbouwen dat ook met passages uit de Sharia en Koran. Het is echt niet alleen maar 'flikker homo's af van hoge gebouwen en sla vrouwen als ze zich gewaagd kleding, JA OOK IN NEDERLAND!!' wat er in de moskeeën worden gepredikt. Echt niet. Hierbij beloof ik je plechtig dat als ik ooit een redacteur voor de Telegraaf of een RTL nieuws wordt dat ik dit soort berichten ook toegankelijk voor je ga maken zodat je het dagelijks kunt lezen met genot zonder je al teveel te hoeven inspannen.

Aangezien jij zo ontzettend veel weet over de islam, zul je ook weten dat alles erg tegenstrijdig is, en dat alles heel erg makkelijk te interpreteren is. Zoals ze bij veel godsdiensten doen. Wat ze ook bij veel godsdiensten doen is verkondigen dat zij alles bij het enige goede eind hebben. Vermoeiend. Elders geef je aan dat de koran niet tot geweld oproept. Er zijn meer dan genoeg moslims die ook de koran kennen en dit anders zien, dat weet jij ook. Lekker belangrijk dat jij zegt dat het niet zo is, als mensen toch altijd hun eigen interpretatie maken. Je zou eigenlijk met hun in gesprek gaan, en niet met mij. Ik ben hier niet diegene die misbruik maakt van een helig boekje, ik geef alleen aan dat door alle tegenstrijdigheid mensen hier misbruik van maken om a; hun eigen interpretatie te maken en b; mensen die zorgelijke vragen over hebben te misleiden door te zeggen ''maar de koran roept niet op tot geweld''.

Verder, volgens deze filmpjes van jou zou iedere moslims zich aan westerse wetten hier moeten houden. De realiteit laat heel wat anders zien. Wil je voorbeelden? Lees jij ook maar eens die boekjes die ik opnoemde.

Ik maak er iets heel simpels van; Voor mij is er één ware islam, en dat is de islam zoals ie in saudie arabie is. De islam in zijn puurste vorm, dáár ligt het geografische hart, dát is de bakermat. Alle ''ware'' moslims erkennen Mekka en Medina als heilig, en ik lees nergens, maar dan ook echt nergens, een collectieve openbare boodschap, dat moslims zich uitspreken tegen de wantoestanden in hun eigen religeuze centrum. De dag dat dat gebeurt, zal ik de eerste zijn die zich hoopvol uitspreekt over een evenwichtige multi culti samenleving, islam incluis.
quote:
Ik wil je wel dagelijks van twee links voorzien per DM als je daar de behoefte voor hebt? Serieus voorstel overigens.

Serieus?

Nou dan ben ik benieuwd...
quote:
Mwuah, dat er door een politicus een zondebok wordt uitgekozen waar veel van alle problematiek op wordt afgeschoven hebben we in de geschiedenis wel meerdere malen eerder gezien. Ook hebben we spijtig genoeg mogen zien dat Nederland en Engeland helemaal geen radicale moslims nodig hebben om een politicus een enkeltje naar de dood te bezorgen. Hoewel eerlijk is eerlijk, de LFP toch wel zich nog enige tijd heeft ingespannen om te beweren dat Volkert was ingehuurd door Al-Qaeda. Uiteindelijk moesten ze toch wel de waarheid onder ogen zien en erkennen dat het toch weer een linkse milieuactivist was, een Nederlander, die bereid was geweld toe te passen voor zijn eigen idealen en iemand van het leven te beroven. Ffs, waarom moet Sylvana Simmons beveiligd worden ook al weer?

Nee hoho, Volkert was (is) een gestoorde gek, die met zijn daad o.a. opkwam voor de ''zielige minderheden'' die in zijn ogen door Fortuyn ''bedreigd'' werden. Moslims welteverstaan.
quote:
Broer, je onderschat mij, waar heb ik het precies aan te danken dat jij denkt dat ik totaal niet als een levenloos persoon jou constant linkjes kan sturen met propaganda om jouw propaganda te counteren. Ik vind het haast beledigend dat je denkt dat ik daartoe niet in staat ben. Foei, je zou wel beter moeten weten inmiddels, weet je waarom? Omdat veruit het grootste deel van moslims geen gevaar vormt voor de medelander.

Ik kijk daar waar de islam domineert (saudie arabie en ''geislamiseerde wijken in heel europa bijvoorbeeld) en trek toch hele andere conclusies als het gaat om ''gevaar'' voor een niet-moslimse medelander. Beter gezegd, het gevaar voor de balans van een evenwichtige multi culti samenleving, islam incluis .
quote:
Ik blijf het herhalen, je moet (uiteraard geen bevel hé, gewoon een tip) echt stoppen met het lezen van boeken en berichten die je helemaal niet wilt lezen. Er is genoeg literatuur beschikbaar om te lezen over de zaken die je graag zou willen lezen. Je bent toch niet vies van een beetje moeite te doen en te zoeken om beloond te worden met iets dat je leuk vindt, mag ik hopen?

Ik wil graag lezen over een evenwichtige multi culti samenleving, islam incluis. Komt u maar door met die leuke boekjes.

Ik denk dat je vooral teleurgesteld gaat raken, net zoals ik de overgrote gedeelte van de moslims wegzet als vredelievende mensen, zeg ik het overgrote gedeelte van de niet-moslim Nederlanders weg als nuchtere, verstandige en tolerante mensen waarbij dat ook zo zal blijven. Ik weet alleen niet of jij aan dat idee zult kunnen wennen? :*
Ik zet de meeste moslim in nederland vooralsnog ook weg als vredelievend.

Zolang de expansie vredelievend voort dijt, dijen ze vredelievend en gedwee mee. Als de expansie eenmaal zijn voltooiing nadert (saudie arabie en islamitische wijken) stijgt het intolerantie niveau tot waarden wij nog een lesje van kunnen leren als het gaat om intolerantie. Maar dan nog zullen ze ''vredelievend'' zijn.
Excuus voor spelfouten en rare zinnen. Te moe nu. Zo slapie doen. :W
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_182061772
Benieuwd welke kerken Halsema als 1e wil laten sluiten.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_182061780
Volgens mij heeft een burgermeester een dusdanige bevoegdheid niet eens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')