abonnement Unibet Coolblue
pi_181907682
Ik heb er zelf geen moeite mee en kan het zelf niet uitgebreider beantwoorden.
pi_181907727
Niets
  Moderator / Miss SHO vrijdag 14 september 2018 @ 21:35:22 #3
22592 crew  Ole
pi_181907781
Heerlijk juist! Geen geclaim en gedoe. Af en toe een ' gezellige' avond en dan weer lekker naar mijn eigen huisje. Doen wat en met wie ik wil. Been there.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_181907799
Enige wat ik soms miste was een maatje die achter je staat als er iets is.
  Spellchecker vrijdag 14 september 2018 @ 21:40:02 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181908012
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:40 schreef maily het volgende:
Geen elpee zijn :'(
:D

OT: De momenten dat ik het erg vind dan vind ik alleen maar zo alleen en mis ik toch een bepaalde intimiteit eigenlijk.
  vrijdag 14 september 2018 @ 22:15:47 #7
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_181908654
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:35 schreef Ole het volgende:
Heerlijk juist! Geen geclaim en gedoe. Af en toe een ' gezellige' avond en dan weer lekker naar mijn eigen huisje. Doen wat en met wie ik wil. Been there.
Als ik die maar had was het ook niet erg nee.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_181908803
Altijd weer rode piemol met paprika chips
Ik zwaai naar dieren.
pi_181909488
Steeds in een leeg huis komen, alleen slapen en niet vaak seks hebben vind ik naarmate ik langer vrijgezel ben toch wel klote. En het hebben van een beste vriend.
  vrijdag 14 september 2018 @ 22:55:37 #10
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_181909651
Dat mijn sperma niet goed word benut.
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_181909762
Vrijheid.
pi_181910590
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:00 schreef loni55 het volgende:
Vrijheid.
Dat vind je erg?
pi_181910647
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat vind je erg?
Ja.
pi_181910764
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:34 schreef loni55 het volgende:

[..]

Ja.
Wat vind je erg aan vrijheid?
pi_181911590
Alleen door het leven gaan heeft meer voordelen dan nadelen. Kijk alleen al in je omgeving, er zijn altijd wel relaties die voor geen meter werken. :')
Op zo'n moment wanneer je er weer ongewild deel van wordt gemaakt is de enige goede reactie: pffffffffffff :') ___!
Next.
  zaterdag 15 september 2018 @ 00:58:48 #16
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181912492
Ligt aan situatie denk. Ik ben 27 3 kwart en nooit relatie gehad. En paar paar x ONS. Vrienden van me zijn gesetteld of huppelen van de 1 van de ander. Voor mij is het wel echt frustrerend om o.a. die reden. Soort van jaloezie ( niet misgunnend naar andere toe) en het gevoel niet te weten hoe je situatie te moeten veranderen. (Op laatste jaar na nooit wanhopig geweest) Dus ik heb er wel behoefte aan, denk ik... Hoewel ik liever het gewoon in eigen hand heb. Dus zeg maar dat ik kan bepalen of ik relatie wil/heb of niet. Maar helaas, ik voel me best wel kansloos. Dus vind single zij kut
pi_181912879
Het ergste aan single zijn is als je niet zonder een ander kan leven.

De kunst is om helemaal afhankelijk te zijn een partner willen. Bijna niemand kan of durft alleen te zijn. Misschien voor een paar weken. Of hooguit een paar maanden.
Ik ken vrijwel iemand die niet op zoek is naar een relatie. Om zich vervolgens te storten in een wegwerpflirt. :')
Next.
  zaterdag 15 september 2018 @ 01:29:35 #18
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_181913087
Single zijn is heerlijk.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_181916103
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2018 01:19 schreef Je-EXx het volgende:
Het ergste aan single zijn is als je niet zonder een ander kan leven.

De kunst is om helemaal afhankelijk te zijn een partner willen. Bijna niemand kan of durft alleen te zijn. Misschien voor een paar weken. Of hooguit een paar maanden.
Ik ken vrijwel iemand die niet op zoek is naar een relatie. Om zich vervolgens te storten in een wegwerpflirt. :')
Bijna niemand? Volgens mij wordt die groep steeds groter kijk maar de reacties hier

Ik vind niks erg aan single zijn behalve dat ik mezelf ouder zie worden en ik besef dat een seksleven iets zou zijn waar ik nu voor moet kiezen, omdat het vanwege het feit dat het plezier dat je daaruit haalt is omgekeerd aan je leeftijd, vanaf een bepaalde leeftijd natuurlijk. En dat seksuele aantrekkingskracht misschien nodig is om de gebreken van mensen te accepteren, zonder welke (aantrekkingskracht niet gebreken) de relatie anders een kwelling zou zijn. Dus dat relatie op nog oudere leeftijd gewoon een kwestie zou zijn van helemaal de boot gemist qua geluk, ook omdat je dan geen gezjn meer kunt beginnen. Maar tegelijkertijd hoef ik het nu niet, dus ben ik nog niet heel bang dat ik later spijt ga krijgen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181916532
Zelf het huishouden moeten doen.
pi_181916739
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 00:20 schreef Je-EXx het volgende:
Alleen door het leven gaan heeft meer voordelen dan nadelen. Kijk alleen al in je omgeving, er zijn altijd wel relaties die voor geen meter werken. :')
Op zo'n moment wanneer je er weer ongewild deel van wordt gemaakt is de enige goede reactie: pffffffffffff :') ___!
Maar mensen in relaties zijn gemiddeld gelukkiger dan singles.
pi_181917209
Denk dat het lastig is om deze vraag objectief te beantwoorden.

Als je nog nooit een relatie hebt gehad, weet je ook niet hoe het is (en dus wat je mist). Dat geldt in mijn geval ook, nu ik al bijna 7 jaar geen relatie heb gehad.

Toen het net over ging, leek het me vreselijk om lang single te blijven. Inmiddels, jaren later, weet ik niet beter en mis ik het ook niet echt.

Enige moment waarop ik het wél mis is bijvoorbeeld met op vakantie gaan ofzo. Met vrienden hoeft van mij niet meer zo nodig, alleen is een paar keer goed bevallen maar is op een gegeven moment ook leuk geweest.
  zaterdag 15 september 2018 @ 11:28:55 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_181917235
Ik vind single zijn heel fijn, maar zou wel graag liefde willen kennen.

Denk dat veel fokkers niet klagen over single zijn, maar wanhoop en eenzaamheid. Sociale uitsluiting.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_181917246
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:28 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind single zijn heel fijn, maar zou wel graag liefde willen kennen.

Denk dat veel fokkers niet klagen over single zijn, maar wanhoop en eenzaamheid. Sociale uitsluiting.
Mee eens helaas. :'( ;(
  Moderator / Miss SHO zaterdag 15 september 2018 @ 12:19:07 #25
22592 crew  Ole
pi_181917706
Scheelt wel dat ik 2 keer lang heb samengewoond. Vooral de 2e keer erg veel verdriet gehad en het moeilijk gehad. Nu erg aan mijn vrijheid gehecht. Neemt niet weg dat ik best wel een partner zou willen. Maar zie dat als aanvulling. Heb een goed sociaal leven en hoef sowieso niet zo snel meer samen te wonen. Ik sluit overigens niets uit.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_181918599
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:41 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat vind je erg aan vrijheid?
Teveel keuze.
pi_181918810
Ik heb een geweldige relatie, al 10 jaar eigenlijk wel (ben 28).. tis echt mn beste maatje...maar ik mis de vrijheid van het single zijn wel.
pi_181919198
Erg klinkt zo zwaar. Als je single bent mis je wel bepaald contact wat je beperkter kunt halen bij vrienden. Seks kun je altijd wel regelen, dus op zichzelf is dat het probleem niet, maar ook hier geldt dat je dan toch een bepaald contact, zeg verdieping, kan missen.

Als je een relatie hebt zijn er ook weer nadelen. Daarom: het moet wel een heel bijzonder iemand zijn om de switch te maken. En dan moet het ook nog blijven werken.
pi_181921561
Niet altijd de mogelijkheid hebben om te neuken.

Maar het weegt niet op tegen de voordelen *O*
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_181921943
niet op je rug gekriebeld kunnen worden
geen mee-eters uit je rug kunnen laten drukken
geen sex elke dag
boodschappen zijn altijd teveel voor in je 1tje

daarom ook vriendin
pi_181922026
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 00:58 schreef Ciclon het volgende:
Ligt aan situatie denk. Ik ben 27 3 kwart en nooit relatie gehad. En paar paar x ONS. Vrienden van me zijn gesetteld of huppelen van de 1 van de ander. Voor mij is het wel echt frustrerend om o.a. die reden. Soort van jaloezie ( niet misgunnend naar andere toe) en het gevoel niet te weten hoe je situatie te moeten veranderen. (Op laatste jaar na nooit wanhopig geweest) Dus ik heb er wel behoefte aan, denk ik... Hoewel ik liever het gewoon in eigen hand heb. Dus zeg maar dat ik kan bepalen of ik relatie wil/heb of niet. Maar helaas, ik voel me best wel kansloos. Dus vind single zij kut
De valkuil hier is dat je je eigen persoonlijke (egoïstische) behoeftes op een vrouwelijke mens projecteert en voor haar al hebt ingevuld wie en wat zij is, in tegenstelling tot de situatie als nieuw aan te gaan en de magie van het moment zn werk laten doen.
  zaterdag 15 september 2018 @ 17:31:05 #32
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_181922152
Hangt volledig van je doelstelling af, ik heb er geen enkel probleem mee in 'zichzelf dat ik alweer 8 jaar single ben (en sexloos, moet je er blijkbaar ook altijd bijvermelden want single betekent tegenwoordig niet perse bovenstaand geloof ik.. ) maar heb je een kinderwens en wil je dus serieus verder met je volwassen leven dan totale radiostilte zodra je thuiskomt dan is het simpelweg frustrerend.

Maar goed moet je vooral iemand zijn die een grafhekel heeft aan luide clubs en dus aangewezen is op terrasjes waar iedereen op haar eigen eilandje (of in de tel.) zit zoals ik.

Achja. Dan maar geraakt worden door de bliksem, moet toch een keer gebeuren toch?

edit: p.s. hoi sal.

[ Bericht 14% gewijzigd door BaajGuardian op 15-09-2018 17:39:47 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 15 september 2018 @ 20:04:35 #33
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181925189
Ach ja een persoon die kleurenblind is zal ook bepaalde kleuren niet missen tot hij/zij die kleuren wel ziet.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181927722
Dat je als single soms anders wordt behandeld dan wanneer je samen met iemand bent. Denk aan uit eten gaan, op excursie gaan. Ik merk toch dat ik altijd een beetje raar word aangekeken door de obers of excursiegidsen wanneer ik alleen ben. Zelfs op concerten of bij clubs word ik aangekeken. Een keer werd me bij een excursie door de gids zelfs vol ongeloof gevraagd of ik in mijn eentje ben. Nou, ja dus. Alsof de ogen van een mens enkel werken wanneer hij niet in zijn eentje is :P . Ook eens een keer vol genegeerd in een caféetje terwijl alle koppeltjes die na mij binnenkwamen wel meteen een menu kregen en op hun wenken bediend werden. Ja, dan steekt het wel een beetje.

Verder (ik reis veel) vind ik het irritant dat je in de trein of het vliegtuig altijd naast een vreemde zit. En dat niemand op je spullen kan letten in de trein wanneer je even naar de wc wil of even eten wil halen, loop je daar van hot naar her te slepen met je koffers die uiteraard nooit allemaal in het kleine wc-hokje passen. :'(

Vooral praktische zaken dus. Verder vind ik het wel prima. Ik vind alleen reizen heerlijk, kom helemaal tot rust, dus dan maken die paar rare blikken me ook niet meer uit.
pi_181928266
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:44 schreef Kolbasa het volgende:
Dat je als single soms anders wordt behandeld dan wanneer je samen met iemand bent. Denk aan uit eten gaan, op excursie gaan. Ik merk toch dat ik altijd een beetje raar word aangekeken door de obers of excursiegidsen wanneer ik alleen ben. Zelfs op concerten of bij clubs word ik aangekeken. Een keer werd me bij een excursie door de gids zelfs vol ongeloof gevraagd of ik in mijn eentje ben. Nou, ja dus. Alsof de ogen van een mens enkel werken wanneer hij niet in zijn eentje is :P . Ook eens een keer vol genegeerd in een caféetje terwijl alle koppeltjes die na mij binnenkwamen wel meteen een menu kregen en op hun wenken bediend werden. Ja, dan steekt het wel een beetje.

Verder (ik reis veel) vind ik het irritant dat je in de trein of het vliegtuig altijd naast een vreemde zit. En dat niemand op je spullen kan letten in de trein wanneer je even naar de wc wil of even eten wil halen, loop je daar van hot naar her te slepen met je koffers die uiteraard nooit allemaal in het kleine wc-hokje passen. :'(

Vooral praktische zaken dus. Verder vind ik het wel prima. Ik vind alleen reizen heerlijk, kom helemaal tot rust, dus dan maken die paar rare blikken me ook niet meer uit.
Dit vind ik toch wel sneu, ik begrijp het ook niet helemaal. Iemand negeren omdat diegene alleen is :? nou ja het zal wel
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181944032
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:03 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dit vind ik toch wel sneu, ik begrijp het ook niet helemaal. Iemand negeren omdat diegene alleen is :? nou ja het zal wel
Ja, ik deed het eerst af als "ze zullen wel denken dat ik op iemand aan het wachten ben en daarna ga bestellen", dus ik vroeg zelf maar om een menu. Maar toen ik wilde bestellen en na het eten wilde betalen moest ik ook telkens een serveerster roepen, terwijl bij alle andere gasten de "hints" (gaan zitten en wachten op een menu, gesloten menukaart, lege borden, oogcontact) meteen werden opgevangen. Ik mocht als een viswijf gaan schreeuwen omdat ik anders gewoon genegeerd werd.

Grapje heeft anderhalf uur geduurd (ik ben ook niet zo assertief, zeker niet als ik zie dat die serveersters ook gewoon druk zijn), waarvan ik misschien 15 minuten heb zitten eten. :'(
pi_181946404
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 16:33 schreef Kolbasa het volgende:

Ja, ik deed het eerst af als "ze zullen wel denken dat ik op iemand aan het wachten ben en daarna ga bestellen", dus ik vroeg zelf maar om een menu. Maar toen ik wilde bestellen en na het eten wilde betalen moest ik ook telkens een serveerster roepen, terwijl bij alle andere gasten de "hints" (gaan zitten en wachten op een menu, gesloten menukaart, lege borden, oogcontact) meteen werden opgevangen. Ik mocht als een viswijf gaan schreeuwen omdat ik anders gewoon genegeerd werd.

Grapje heeft anderhalf uur geduurd (ik ben ook niet zo assertief, zeker niet als ik zie dat die serveersters ook gewoon druk zijn), waarvan ik misschien 15 minuten heb zitten eten. :'(
Nou ik snap het als je daar nooit meer komt. Sommige cafe's hebben gewoon slechte service
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181946433
Laat ik voorop stellen dat ik het geen probleem vind om single te zijn. Vind het prima om op mijzelf te zijn en op de momenten dat ik behoefte heb aan contact heb ik genoeg goede vrienden waarmee ik iets leuks kan doen of een goed gesprek mee kan houden.

Maarja, het is wel eens jammer dat je thuis komt van een lange dag en je niemand hebt om je dag mee door te nemen. Dat als je tv kijkt en er een debat of iets grappigs passeert en er niemand naast je zit waarmee je even kunt discussiëren of lachen. Wat ik wel eens irritant vind is wanneer je een familiefeestje hebt en je aan het hoofdeinde van de tafel wordt gezet omdat de rest uit koppels bestaat. Vervolgens wordt dan weer de vraag gesteld waarom je 'nog' alleen bent.

Kan het doorgaans ook altijd wel vinden met de vriendinnen van m'n vrienden. Het zal dan ook wel eens leuk zijn dat je zelf iemand kan meenemen om iets met z'n vieren te doen ofzo.
pi_181946578
Het enige wat ik kan bedenken is sex. Maar verder echt helemaal niks.
Heerlijk om lekker samen met mijn zoon op zondag voetbal te kijken zonder gezeik aan m'n kop.
pi_181947589
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:46 schreef Duveldrinker het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is sex. Maar verder echt helemaal niks.
Heerlijk om lekker samen met mijn zoon op zondag voetbal te kijken zonder gezeik aan m'n kop.
Er zijn vrouwen die ook graag naar voetbal kijken. En die dat kunnen zonder te zeiken. ;)

Het seksaspect: vrienden van mij die losse contacten hebben neuken gemiddeld meer dan die met een langere relatie. Dus dat is niet echt waar dat je met een relatie meer seks hebt.
pi_181953088
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:43 schreef Bananenpap het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik het geen probleem vind om single te zijn. Vind het prima om op mijzelf te zijn en op de momenten dat ik behoefte heb aan contact heb ik genoeg goede vrienden waarmee ik iets leuks kan doen of een goed gesprek mee kan houden.

Maarja, het is wel eens jammer dat je thuis komt van een lange dag en je niemand hebt om je dag mee door te nemen. Dat als je tv kijkt en er een debat of iets grappigs passeert en er niemand naast je zit waarmee je even kunt discussiëren of lachen. Wat ik wel eens irritant vind is wanneer je een familiefeestje hebt en je aan het hoofdeinde van de tafel wordt gezet omdat de rest uit koppels bestaat. Vervolgens wordt dan weer de vraag gesteld waarom je 'nog' alleen bent.

Kan het doorgaans ook altijd wel vinden met de vriendinnen van m'n vrienden. Het zal dan ook wel eens leuk zijn dat je zelf iemand kan meenemen om iets met z'n vieren te doen ofzo.
Door dit soort uitspraken ga ik me echt een weirdo / einzelgänger voelen.

Ik ben al sinds 2011 alleen, en met name sinds ik afgestudeerd ben, fulltime werk en (alleen) in mijn eigen appartement woon, merk ik dat ik ook heel erg op mijzelf gericht ben geraakt.

Mijn vrije tijd kan ik 100% mijn eigen plan trekken, en ik raak al vrij snel geïrriteerd als andere mensen dingen van mij ''verwachten''. Laatst vroeg een buurmeisje mij of ik haar kat 4 dagen eten wilde geven omdat ze op vakantie ging, ik werd alleen al geïrriteerd doordat ze het überhaupt in haar hoofd haalde dat aan mij te vragen.

Waarmee ik bedoel te zeggen : ik ben best sociaal, heb vrienden, ga in het weekend op stap/naar festivals/naar voetbal. Maar dat ik thuis niemand naast mij op de bank heb zitten om allerlei futiliteiten zoals je ''werkdag'' of boer zoekt vrouw mee te bespreken, ervaar ik juist als een godsgeschenk in plaats van een gemis. En daar ben ik niet blij mee, want juist dat ik me thuis (alleen) zo goed vermaak en helemaal niemand mis om dingen mee te bespreken (ik verwerk het liever alleen in mijn hoofd, met een muziekje op, beetje overdenken) doet mij twijfelen of ik überhaupt wel geschikt ben voor een relatie. Elke dag met iemand in een woonkamer zitten om daar een beetje slap over koetjes en kalfjes mee te moeten ouwehoeren, vreselijk.
pi_181953094
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:46 schreef Duveldrinker het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is sex. Maar verder echt helemaal niks.
Heerlijk om lekker samen met mijn zoon op zondag voetbal te kijken zonder gezeik aan m'n kop.
Dit dus. En zelfs de seks mis ik niet eens :') Best vreemd.
pi_181953361
geen sex elke dag. over sex praten. hem pleasen. veel knuffelen. over onzin praten. treiteren. dat is wat ik mis. oh en samen slapen en samen douchen en hem insmeren met zeep en voor hem kunnen zorgen. samen reizen. discussies voeren. experimenteren met sex en lachen. kut humor delen zoals greentext en dumpert. buiten wandelen. kut programmas als temptation island samen kijken en overal commentaar op leveren. ( ik ben vrouw)

regelrechte afknapper: als hij voetbal kijkt. sorry maar ik vind temptation island echt 1000maal meer diepgang hebben.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2018 23:39:29 ]
pi_181957453
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:12 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Door dit soort uitspraken ga ik me echt een weirdo / einzelgänger voelen.

Ik ben al sinds 2011 alleen, en met name sinds ik afgestudeerd ben, fulltime werk en (alleen) in mijn eigen appartement woon, merk ik dat ik ook heel erg op mijzelf gericht ben geraakt.

Mijn vrije tijd kan ik 100% mijn eigen plan trekken, en ik raak al vrij snel geïrriteerd als andere mensen dingen van mij ''verwachten''. Laatst vroeg een buurmeisje mij of ik haar kat 4 dagen eten wilde geven omdat ze op vakantie ging, ik werd alleen al geïrriteerd doordat ze het überhaupt in haar hoofd haalde dat aan mij te vragen.

Waarmee ik bedoel te zeggen : ik ben best sociaal, heb vrienden, ga in het weekend op stap/naar festivals/naar voetbal. Maar dat ik thuis niemand naast mij op de bank heb zitten om allerlei futiliteiten zoals je ''werkdag'' of boer zoekt vrouw mee te bespreken, ervaar ik juist als een godsgeschenk in plaats van een gemis. En daar ben ik niet blij mee, want juist dat ik me thuis (alleen) zo goed vermaak en helemaal niemand mis om dingen mee te bespreken (ik verwerk het liever alleen in mijn hoofd, met een muziekje op, beetje overdenken) doet mij twijfelen of ik überhaupt wel geschikt ben voor een relatie. Elke dag met iemand in een woonkamer zitten om daar een beetje slap over koetjes en kalfjes mee te moeten ouwehoeren, vreselijk.
Nou ja, dat je prima op jezelf kunt zijn is natuurlijk niet een slecht iets. Ik ken ook genoeg mensen die niet zonder hun partner kunnen zijn en geen identiteit hebben als zichzelf. Maar wat je omschrijft is wel een beetje het 'gevaar' van lang alleen zijn. Op een gegeven moment zit je zo in je eigen wereldje dat je denkt dat je alles wel alleen kunt.
pi_181958125
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 09:04 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Nou ja, dat je prima op jezelf kunt zijn is natuurlijk niet een slecht iets. Ik ken ook genoeg mensen die niet zonder hun partner kunnen zijn en geen identiteit hebben als zichzelf. Maar wat je omschrijft is wel een beetje het 'gevaar' van lang alleen zijn. Op een gegeven moment zit je zo in je eigen wereldje dat je denkt dat je alles wel alleen kunt.
Ik kan het ook prima alleen, maar als single moet je ook wel een beetje een vooruitziende blik hebben.

Nu ben ik bijna elk weekend nog wel op stap, de meeste van mijn vrienden hebben nog geen kinderen bijvoorbeeld, nog niet getrouwd. Wat dat betreft voel ik me (29) nog niet echt een outsider.

Dat zou over een jaar of 5 wel eens heel anders kunnen zijn. En als het even kan zou ik zo'n situatie wel graag willen voorkomen.
pi_181960144
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:44 schreef Kolbasa het volgende:

Verder (ik reis veel) vind ik het irritant dat je in de trein of het vliegtuig altijd naast een vreemde zit. En dat niemand op je spullen kan letten in de trein wanneer je even naar de wc wil of even eten wil halen, loop je daar van hot naar her te slepen met je koffers die uiteraard nooit allemaal in het kleine wc-hokje passen. :'(

Vooral praktische zaken dus. Verder vind ik het wel prima. Ik vind alleen reizen heerlijk, kom helemaal tot rust, dus dan maken die paar rare blikken me ook niet meer uit.
Dan ben je toch wel een beetje sociaal gestoord.

Tussen die vreemde trein reizigers kan wel mooi de grote L van je leven zitten. Maar jij ziet alleen maar problemen ipv kansen. Zo schiet het niet op :')

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:12 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Door dit soort uitspraken ga ik me echt een weirdo / einzelgänger voelen.

Ik ben al sinds 2011 alleen, en met name sinds ik afgestudeerd ben, fulltime werk en (alleen) in mijn eigen appartement woon, merk ik dat ik ook heel erg op mijzelf gericht ben geraakt.

Mijn vrije tijd kan ik 100% mijn eigen plan trekken, en ik raak al vrij snel geïrriteerd als andere mensen dingen van mij ''verwachten''. Laatst vroeg een buurmeisje mij of ik haar kat 4 dagen eten wilde geven omdat ze op vakantie ging, ik werd alleen al geïrriteerd doordat ze het überhaupt in haar hoofd haalde dat aan mij te vragen.

Waarmee ik bedoel te zeggen : ik ben best sociaal, heb vrienden, ga in het weekend op stap/naar festivals/naar voetbal. Maar dat ik thuis niemand naast mij op de bank heb zitten om allerlei futiliteiten zoals je ''werkdag'' of boer zoekt vrouw mee te bespreken, ervaar ik juist als een godsgeschenk in plaats van een gemis. En daar ben ik niet blij mee, want juist dat ik me thuis (alleen) zo goed vermaak en helemaal niemand mis om dingen mee te bespreken (ik verwerk het liever alleen in mijn hoofd, met een muziekje op, beetje overdenken) doet mij twijfelen of ik überhaupt wel geschikt ben voor een relatie. Elke dag met iemand in een woonkamer zitten om daar een beetje slap over koetjes en kalfjes mee te moeten ouwehoeren, vreselijk.
Dit. Ben tegenwoordig gaar na het werk, heb echt geen zin dan in slap geouwehoer over vervelende collega's van haar of dat ze leuke handtas heeft gezien bij de Zara. En dat ze dan weer geïrriteerd raak dat ik in slaap flikker bij BoerzV.

quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 09:44 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Ik kan het ook prima alleen, maar als single moet je ook wel een beetje een vooruitziende blik hebben.

Nu ben ik bijna elk weekend nog wel op stap, de meeste van mijn vrienden hebben nog geen kinderen bijvoorbeeld, nog niet getrouwd. Wat dat betreft voel ik me (29) nog niet echt een outsider.

Dat zou over een jaar of 5 wel eens heel anders kunnen zijn. En als het even kan zou ik zo'n situatie wel graag willen voorkomen.
Valt mee hoor. Je gewoon omringen met kanslozen en je hebt genoeg single vrienden.

Zelfs degene die niet kansloos waren maar met 40+ vrijgezel weer zijn, zijn of worden er genoeg. Aan relaties worden tegenwoordig hoge eisen gesteld en als daar niet aan word voldaan worden er al snel koffers gepakt. De man krijgt een omgangsregeling met zijn kind(eren) dus weer tijd zat voor games/kroeg/vul maar in.

Hier dus 42, genoeg vrienden, nog steeds single maar prima zo.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_181960531
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 11:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit. Ben tegenwoordig gaar na het werk, heb echt geen zin dan in slap geouwehoer over vervelende collega's van haar of dat ze leuke handtas heeft gezien bij de Zara. En dat ze dan weer geïrriteerd raak dat ik in slaap flikker bij BoerzV.

[..]

Valt mee hoor. Je gewoon omringen met kanslozen en je hebt genoeg single vrienden.

Zelfs degene die niet kansloos waren maar met 40+ vrijgezel weer zijn, zijn of worden er genoeg. Aan relaties worden tegenwoordig hoge eisen gesteld en als daar niet aan word voldaan worden er al snel koffers gepakt. De man krijgt een omgangsregeling met zijn kind(eren) dus weer tijd zat voor games/kroeg/vul maar in.

Hier dus 42, genoeg vrienden, nog steeds single maar prima zo.
Klopt, het kost me ook echt veel energie om die interesse te blijven houden. Ik eet nog wel eens bij mijn ouders, en mijn zusje is verpleegkundige. Die moet elke dag na haar werkdag uitgebreid vertellen over patiënt X en Y en zuster Lisa en zuster Truus. Allemaal mensen die ik nooit van mijn leven gezien heb en ook nooit van mijn leven ga zien, wat boeit mij het wat die vertellen, wat die deden, waar die mensen wonen en of hun relatie net uit is? Ik zit dan echt met kromme tenen aan tafel en elke minuut dat zo'n gesprek langer duurt word ik geïrriteerder van binnen :P En als het dan echt te lang duurt, kan ik het niet laten om er iets van te zeggen, waarna ik de sfeer aan tafel verpest heb.

Wat betreft je omringen met single vrienden: Het lijkt me best een lekker leven. Je moet even over een drempel heen om 'schijt' te hebben aan de mening van de maatschappij. Je wordt inderdaad wel als loser weggezet vaak als je geen gezin/relatie etc. hebt.

Aan de andere kant blijf ik wel van mening dat het ook gemis met zich mee brengt. Ik ben nu 8 jaar single en inmiddels weet ik niet eens meer hoe het voelde/hoe het was met een relatie. Maar ik weet dat ik het eerste jaar na die relatie het heel erg miste. Wat dat betreft houd je toch wel een soort zwarte vlek in je leven waar je misschien ook een hoop moois uit had kunnen halen. En blijven wachten op de eventueel veranderende levens van je vrienden lijkt me ook niet zo'n goed plan.
pi_181961012
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 11:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan ben je toch wel een beetje sociaal gestoord.

Tussen die vreemde trein reizigers kan wel mooi de grote L van je leven zitten. Maar jij ziet alleen maar problemen ipv kansen. Zo schiet het niet op :')

[..]

Dit. Ben tegenwoordig gaar na het werk, heb echt geen zin dan in slap geouwehoer over vervelende collega's van haar of dat ze leuke handtas heeft gezien bij de Zara. En dat ze dan weer geïrriteerd raak dat ik in slaap flikker bij BoerzV.

[..]

Valt mee hoor. Je gewoon omringen met kanslozen en je hebt genoeg single vrienden.

Zelfs degene die niet kansloos waren maar met 40+ vrijgezel weer zijn, zijn of worden er genoeg. Aan relaties worden tegenwoordig hoge eisen gesteld en als daar niet aan word voldaan worden er al snel koffers gepakt. De man krijgt een omgangsregeling met zijn kind(eren) dus weer tijd zat voor games/kroeg/vul maar in.

Hier dus 42, genoeg vrienden, nog steeds single maar prima zo.
Je houdt jezelf ook wel ontzettend de schijn op als je jezelf wijsmaakt dat een relatie voornamelijk bestaat uit slap geouwehoer over tassen en simpele tv-programma's.
  maandag 17 september 2018 @ 13:00:22 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_181961685
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 11:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan ben je toch wel een beetje sociaal gestoord.

Tussen die vreemde trein reizigers kan wel mooi de grote L van je leven zitten. Maar jij ziet alleen maar problemen ipv kansen. Zo schiet het niet op :')

[..]

Dit. Ben tegenwoordig gaar na het werk, heb echt geen zin dan in slap geouwehoer over vervelende collega's van haar of dat ze leuke handtas heeft gezien bij de Zara. En dat ze dan weer geïrriteerd raak dat ik in slaap flikker bij BoerzV.

[..]

Valt mee hoor. Je gewoon omringen met kanslozen en je hebt genoeg single vrienden.

Zelfs degene die niet kansloos waren maar met 40+ vrijgezel weer zijn, zijn of worden er genoeg. Aan relaties worden tegenwoordig hoge eisen gesteld en als daar niet aan word voldaan worden er al snel koffers gepakt. De man krijgt een omgangsregeling met zijn kind(eren) dus weer tijd zat voor games/kroeg/vul maar in.

Hier dus 42, genoeg vrienden, nog steeds single maar prima zo.
Helemaal met je eens.

Maar ik zou het wel leuk vinden om echte liefde te kennen. Dus iemand vinden waar ik onvoorwaardelijk van hou en die ook zo over mij denkt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 17 september 2018 @ 13:27:09 #50
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181962126
Ik mis de liefde en genegenheid. Ik voel mij ook redelijk vaak eenzaam. Dat je ook geen kleine dingen met iemand kan delen. Ook jammer dat ik geen kinderen heb want ik heb die wens wel. Ik stort mij op allerlei hobbies/passies en ga vaak de deur uit maar toch mis ik wat. Bij mij blijft er een gevoel zitten dat ik mijn jaren zit te verprutsen.

Des ik ouder word, word het ook moeilijker want bepaalde dingen zoals feestjes, uitgaan tot 5 ochtends doe ik bijna niet meer. Ik kom dus niet zo snel nieuwe mensen tegen en zou weet soms niet wat ik met mijn vrije tijd moet. Ook vind ik mensen van leeftijdscategorie [30-40] die nog single zijn vaak saai en oppervlakkig. Ik zeg niet dat er niets mis met mij is. Ik erken dat ik ook gebreken heb.

[ Bericht 6% gewijzigd door Zihuatanejo op 17-09-2018 13:33:20 ]
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181962247
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:35 schreef Dolshoor het volgende:
geen sex elke dag. over sex praten. hem pleasen. veel knuffelen. over onzin praten. treiteren. dat is wat ik mis. oh en samen slapen en samen douchen en hem insmeren met zeep en voor hem kunnen zorgen. samen reizen. discussies voeren. experimenteren met sex en lachen. kut humor delen zoals greentext en dumpert. buiten wandelen. kut programmas als temptation island samen kijken en overal commentaar op leveren. ( ik ben vrouw)

regelrechte afknapper: als hij voetbal kijkt. sorry maar ik vind temptation island echt 1000maal meer diepgang hebben.
:')
  maandag 17 september 2018 @ 13:44:04 #52
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181962370
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:35 schreef Dolshoor het volgende:
geen sex elke dag. over sex praten. hem pleasen. veel knuffelen. over onzin praten. treiteren. dat is wat ik mis. oh en samen slapen en samen douchen en hem insmeren met zeep en voor hem kunnen zorgen. samen reizen. discussies voeren. experimenteren met sex en lachen. kut humor delen zoals greentext en dumpert. buiten wandelen. kut programmas als temptation island samen kijken en overal commentaar op leveren. ( ik ben vrouw)

regelrechte afknapper: als hij voetbal kijkt. sorry maar ik vind temptation island echt 1000maal meer diepgang hebben.
Ik kan begrijpen dat je voetbal niets vind, maar als je echt mannen daarop afwijst...
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181962387
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 22:23 schreef Geerd het volgende:
Altijd weer rode piemol met paprika chips
De befaamde Oranje Kraag! _O-

Ik dacht dat dat een incrowd-grapje van ons was _O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181962517
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:19 schreef Ole het volgende:
Scheelt wel dat ik 2 keer lang heb samengewoond. Vooral de 2e keer erg veel verdriet gehad en het moeilijk gehad. Nu erg aan mijn vrijheid gehecht. Neemt niet weg dat ik best wel een partner zou willen. Maar zie dat als aanvulling. Heb een goed sociaal leven en hoef sowieso niet zo snel meer samen te wonen. Ik sluit overigens niets uit.
Yep ik heb 3x samengewoond. Moet nog over de laatste heenkomen. Al heb ik een goede sociale kring, fijne familie etc. Toch als je thuis komt is het wennen dat er niemand is. Een soort stok achter de deur, zeker als je elkaar de ruimte geeft in een relatie, maar ook juist leuke dingen samen kan doen heeft een relatie wel meerwaarde.

Ik zie ook veel relaties waar van ik denk; dan ben ik maar liever vrijgezel.
Maar in de juiste balans is een relatie fijner meen ik.
pi_181962709
Een nadeel waar ik bijna dagelijks mee geconfronteerd word is dat het prijsniveau gebaseerd is op het besteedbaar inkomen van tweeverdieners. Ook belastingtechnisch is het verschil enorm. Best zuur als je graag solitair leeft.
  maandag 17 september 2018 @ 14:17:03 #56
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_181962945
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 13:27 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik mis de liefde en genegenheid. Ik voel mij ook redelijk vaak eenzaam. Dat je ook geen kleine dingen met iemand kan delen. Ook jammer dat ik geen kinderen heb want ik heb die wens wel. Ik stort mij op allerlei hobbies/passies en ga vaak de deur uit maar toch mis ik wat. Bij mij blijft er een gevoel zitten dat ik mijn jaren zit te verprutsen.

Des ik ouder word, word het ook moeilijker want bepaalde dingen zoals feestjes, uitgaan tot 5 ochtends doe ik bijna niet meer. Ik kom dus niet zo snel nieuwe mensen tegen en zou weet soms niet wat ik met mijn vrije tijd moet. Ook vind ik mensen van leeftijdscategorie [30-40] die nog single zijn vaak saai en oppervlakkig. Ik zeg niet dat er niets mis met mij is. Ik erken dat ik ook gebreken heb.
Waarom vind je ze saai, uit die leeftijdscategorie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 17 september 2018 @ 14:22:34 #57
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181963040
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 14:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waarom vind je ze saai, uit die leeftijdscategorie?
Een groot deel van hun leven bestaat uit zuipen, feesten en uitslapen. Ik heb het gevoel dat ze nog geestelijk en qua levenstijl nog 22-24 zijn. Alleen dat ze nu een baan hebben in plaats van dat ze op de universiteit zitten.

Ik generaliseer natuurlijk hier keihard. Bijvoorbeeld ik vind gescheiden singles met kinderen daartentegen wat serieuzer en interessanter.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  maandag 17 september 2018 @ 14:36:35 #58
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_181963268
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 14:22 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Een groot deel van hun leven bestaat uit zuipen, feesten en uitslapen. Ik heb het gevoel dat ze nog geestelijk en qua levenstijl nog 22-24 zijn. Alleen dat ze nu een baan hebben in plaats van dat ze op de universiteit zitten.

Ik generaliseer natuurlijk hier keihard. Bijvoorbeeld ik vind gescheiden singles met kinderen daartentegen wat serieuzer en interessanter.
Ik heb juist het idee dat het juist laatbloeiers zijn. Tussen 22-24 waren ze braaf en nerderig, nu willen ze feesten en genieten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_181963300
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 14:22 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Een groot deel van hun leven bestaat uit zuipen, feesten en uitslapen. Ik heb het gevoel dat ze nog geestelijk en qua levenstijl nog 22-24 zijn. Alleen dat ze nu een baan hebben in plaats van dat ze op de universiteit zitten.

Ik generaliseer natuurlijk hier keihard. Bijvoorbeeld ik vind gescheiden singles met kinderen daartentegen wat serieuzer en interessanter.
Iemand tussen 30 en 40 kan onmogelijk een weekend lang zuipen en feesten.
pi_181963828
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2018 14:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Iemand tussen 30 en 40 kan onmogelijk een weekend lang zuipen en feesten.
Nee dat kan dan niet meer
Ik zwaai naar dieren.
pi_181963964
Ik heb nog nooit een relatie gehad, dus ik weet niet hoe het is. Ik mis ook niks.
Nosce te ipsum.
pi_181963973
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2018 14:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Iemand tussen 30 en 40 kan onmogelijk een weekend lang zuipen en feesten.
Hoezo niet?? Mij lukt dat prima.
Nosce te ipsum.
pi_181964010
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:26 schreef AlexanderC het volgende:
Ik heb nog nooit een relatie gehad, dus ik weet niet hoe het is. Ik mis ook niks.
Maar wel geneukt toch ?
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 17 september 2018 @ 15:29:51 #64
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181964024
Ik zei ook niet dat iemand van 30-40 nooit meer naar een feestje mag gaan.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  maandag 17 september 2018 @ 15:30:02 #65
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181964029
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 23:35 schreef Dolshoor het volgende:
geen sex elke dag. over sex praten. hem pleasen. veel knuffelen. over onzin praten. treiteren. dat is wat ik mis. oh en samen slapen en samen douchen en hem insmeren met zeep en voor hem kunnen zorgen. samen reizen. discussies voeren. experimenteren met sex en lachen. kut humor delen zoals greentext en dumpert. buiten wandelen. kut programmas als temptation island samen kijken en overal commentaar op leveren. ( ik ben vrouw)

regelrechte afknapper: als hij voetbal kijkt. sorry maar ik vind temptation island echt 1000maal meer diepgang hebben.
Bij poker speel ik ook soms tot vaak tegen iemand die als nickname dolshoor heeft. Dat ben jij niet toevallig zeker?
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181964060
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:29 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maar wel geneukt toch ?
Dat wel. Tegenwoordig ook niet veel interesse meer in. Ben trouwens net 30.
Nosce te ipsum.
pi_181964268
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 13:27 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik mis de liefde en genegenheid. Ik voel mij ook redelijk vaak eenzaam. Dat je ook geen kleine dingen met iemand kan delen. Ook jammer dat ik geen kinderen heb want ik heb die wens wel. Ik stort mij op allerlei hobbies/passies en ga vaak de deur uit maar toch mis ik wat. Bij mij blijft er een gevoel zitten dat ik mijn jaren zit te verprutsen.

Des ik ouder word, word het ook moeilijker want bepaalde dingen zoals feestjes, uitgaan tot 5 ochtends doe ik bijna niet meer. Ik kom dus niet zo snel nieuwe mensen tegen en zou weet soms niet wat ik met mijn vrije tijd moet. Ook vind ik mensen van leeftijdscategorie [30-40] die nog single zijn vaak saai en oppervlakkig. Ik zeg niet dat er niets mis met mij is. Ik erken dat ik ook gebreken heb.
Maar als de single groep in die leeftijdscategorie volgens jou veel feest / zuipt, en jijzelf niet, ga ik er even vanuit dat de meesten van jouw vrienden een relatie hebben. Zijn die dan minder oppervlakkig?

Ik zie eigenlijk totaal geen verband tussen het al dan niet hebben van een relatie, en oppervlakkigheid.
pi_181964294
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:32 schreef AlexanderC het volgende:

[..]

Dat wel. Tegenwoordig ook niet veel interesse meer in. Ben trouwens net 30.
Beetje vroeg om dan al bijna uitgeneukt te zijn. Tenzij je jarenlang getrouwd bent als ik zo om mij heen hoor. ;)
pi_181964357
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2018 14:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Iemand tussen 30 en 40 kan onmogelijk een weekend lang zuipen en feesten.
Lukt anders nog aardig.
  maandag 17 september 2018 @ 15:52:54 #70
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181964361
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 15:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar als de single groep in die leeftijdscategorie volgens jou veel feest / zuipt, en jijzelf niet, ga ik er even vanuit dat de meesten van jouw vrienden een relatie hebben. Zijn die dan minder oppervlakkig?

Ik zie eigenlijk totaal geen verband tussen het al dan niet hebben van een relatie, en oppervlakkigheid.
Uiteraard kunnen mensen met relaties/gezinnen ook oppervlakkig zijn. Misschien is het alleen in mijn omgeving. Maar algemeen, supergeneraliserend, zie ik mensen met relaties/gezin toch meer interessanter zijn dan de (langdurige) singles in die leeftijdscategorie. Misschien omdat een relatie aangaan en behouden, een gezin starten toch wat werk en karakter vereist. En single zijn, tja, minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zihuatanejo op 17-09-2018 15:58:08 ]
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181964849
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:52 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Uiteraard kunnen mensen met relaties/gezinnen ook oppervlakkig zijn. Misschien is het alleen in mijn omgeving. Maar algemeen, supergeneralizerend, zie ik mensen met relaties/gezin toch meer interessanter zijn dan de (langdurige) singles in die leeftijdscategorie. Misschien omdat een relatie aangaan en behouden, een gezin starten toch wat werk en karakter vereist. En single zijn, tja, minder.
Wel een interessante stelling. Voor wat het waard is; in de geschiedenis waren veel grote denkers (ik noem een Kant, Schopenhauer, Nietzsche) juist notoire singles. Als ik om mij heen kijk zie ik singles vaak een interessantere ontwikkeling doormaken, al zijn dat wel vaak de singles die uit een (lange) relatie komen - dus in die zin in lijn met jouw stelling.

W.b. kinderkrijgende vrienden heb ik nog te weinig informatie om de conclusie te trekken dat dat bijdraagt aan het bouwen van karakter. De causaliteit kan natuurlijk ook andersom liggen.
pi_181964928
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 16:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wel een interessante stelling. Voor wat het waard is; in de geschiedenis waren veel grote denkers (ik noem een Kant, Schopenhauer, Nietzsche) juist notoire singles. Als ik om mij heen kijk zie ik singles vaak een interessantere ontwikkeling doormaken, al zijn dat wel vaak de singles die uit een (lange) relatie komen - dus in die zin in lijn met jouw stelling.

W.b. kinderkrijgende vrienden heb ik nog te weinig informatie om de conclusie te trekken dat dat bijdraagt aan het bouwen van karakter. De causaliteit kan natuurlijk ook andersom liggen.
Het ligt er natuurlijk ook maar helemaal aan wat je precies schaart onder de noemer ''interessant''. Ik denk dat veel mensen in een relatie (en al helemaal met kinderen) over het algemeen wel serieuzere gespreksonderwerpen aansnijden (over wasmachines, bijtelling bij hun lease auto, dat soort dingen). Ik denk dat veel singles in slaap vallen zodra het daar over gaat. Maar Zihuatanejo vindt dat misschien juist interessante en volwassen gespreksonderwerpen. Jij en ik misschien juist weer niet.

Daarom zijn dit soort discussies ook altijd zo subjectief: iedereen trekt het naar zichzelf toe en probeert voor zichzelf (single, relatie) de discussie te winnen. Terwijl iedereen überhaupt vanuit een heel ander startpunt redeneert. Dus heeft het ook geen zin om over dit soort dingen te wedijveren.

Zihuatenejo vindt bijvoorbeeld dat je karakter moet hebben om kinderen te nemen. ik vind het juist weer van karakter getuigen om als single je eigen boeltje te regelen zonder dat je altijd alles alleen samen aandurft. De mensen in mijn omgeving die ik ken die vroeg zijn gaan samenwonen/kinderen zijn over het algemeen juist ook de mensen die ik minder karakter vind hebben (nooit spannende keuzes durven maken, altijd in geboortedorp blijven wonen vlak bij pa en ma, dat soort figuren). Vind ik niet echt getuigen van karakter. Zij vinden mij misschien weer niet serieus/volwassen genoeg omdat ik niet het standaard boekje volg.
  dinsdag 18 september 2018 @ 09:46:09 #73
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181979088
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 16:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wel een interessante stelling. Voor wat het waard is; in de geschiedenis waren veel grote denkers (ik noem een Kant, Schopenhauer, Nietzsche) juist notoire singles. Als ik om mij heen kijk zie ik singles vaak een interessantere ontwikkeling doormaken, al zijn dat wel vaak de singles die uit een (lange) relatie komen - dus in die zin in lijn met jouw stelling.

W.b. kinderkrijgende vrienden heb ik nog te weinig informatie om de conclusie te trekken dat dat bijdraagt aan het bouwen van karakter. De causaliteit kan natuurlijk ook andersom liggen.
Goed punt. Misschien kan de causiliteit idd andersom liggen, dat je in relatie leert met elkaar samen te leven, compromissen te sluiten, ander te troosten etc. met als resultaat je een sterkere karakter van krijgt.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181981428
De eenzaamheid zou wel het ergste zijn. En daarna iemand missen waar je je ei kwijt kan, die je onvoorwaardelijk kan vertrouwen en waar je samen een toekomst mee kan bouwen. Vrienden zullen dat niet altijd kunnen bieden.

Wat betreft oppervlakkigheid, kan je daar geen zinnig woord over zeggen zonder je eigen verwachtingen tov een ander daarbij te betrekken. Als single persoon alle koppels oppervlakkig noemen, zegt imo veel meer over de single persoon dan andersom. Ik ken zowel singles als koppels die ik oppervlakkig vind, maar dat ligt voornamelijk dus aan mijn verwachtingen tov die personen. Voorbeelden waar in mijn ogen diepgang mist:

- Singles van 30+ die hun studententijd nog steeds aanbidden alsof er niets mooiers bestaat en het liefst ieder weekend 15 man optrommelen om iets te gaan doen. Heel gezellig en hip natuurlijk, maar door een gebrek aan toekomstvisie en intimiteit is de vriendschap in mijn ogen vrij oppervlakkig. De rust opzoeken kennen ze niet.
- Stelletjes van beiden 30+, die nooit meer iets spannends ondernemen, veilig in hun koopwoning zitten met een goed inkomen en alleen nog maar braaf overdag op de koffie willen komen. Het is in feite wachten op het eerste kindje. Omdat alles planmatig moet, is dat imo ook oppervlakkig. Uitdagingen zijn volledig afgeschermd.
pi_182004767
ik sta er zelden bij stil
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_182018067
Wat ik ook begin te merken is dat masturberen gewoon niet meer helpt.....
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 20 september 2018 @ 00:17:19 #77
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182018411
Moet je een relatie nemen, werkt het elke keer weer dat je vriendin chagrijnig is om een flutreden
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182019022
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 00:17 schreef mercimarci het volgende:
Moet je een relatie nemen, werkt het elke keer weer dat je vriendin chagrijnig is om een flutreden
Een relatie nemen gaat volgens mij niet zo makkelijk...buitenkomen uit je comfortzone etc...
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 20 september 2018 @ 01:57:08 #79
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_182019037
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 00:17 schreef mercimarci het volgende:
Moet je een relatie nemen, werkt het elke keer weer dat je vriendin chagrijnig is om een flutreden
Een relatie "nemen".
pi_182019040
quote:
10s.gif Op donderdag 20 september 2018 01:57 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Een relatie "nemen".
Ik las der maar even omheen :P
Ik zou niet eens weten hoe je zoiets moet aanpakken ....
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 20 september 2018 @ 02:03:23 #81
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_182019052
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 01:58 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik las der maar even omheen :P
Ik zou niet eens weten hoe je zoiets moet aanpakken ....
Dat is het sleutelwoord tegenwoordig toch? Dat je iets neemt want jij bent het waard@sneeuwvlokje.

Ik ben trouwens geen single maar zie het wel om me heen, wat een gedoe :D Gewoon oogcontact in een kroeg en je ziet wel toch? Zo zie ik het iig. :7
pi_182019058
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 02:03 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat is het sleutelwoord tegenwoordig toch? Dat je iets neemt want jij bent het waard@sneeuwvlokje.

Ik ben trouwens geen single maar zie het wel om me heen, wat een gedoe :D Gewoon oogcontact in een kroeg en je ziet wel toch? Zo zie ik het iig. :7
Dan denk ik altijd..dat zei denkt ohw heb je weer zo een gluurder
Ik zwaai naar dieren.
pi_182036683
Single zijn zelf vind ik niet zo erg.

Wat ik wel erg vind is een gevolg ervan. Ik ben 30, en ik merk wel dat veel leeftijdsgenoten die zich wél keurig aan het boekje houden : relatie aangaan rond je 25e, ca. 3 jaartjes samenwonen, dan verloven en/of trouwen of een samenlevingscontract. Samen een ''toekomstbestendige gezinswoning'' kopen, begin dertig aan kinderen beginnen.

Ze hebben vaak wel wat betweterigs in mijn ogen. Een beetje een houding van ''ik weet precies hoe het leven in elkaar zit en jij, single, weet helemaal niks.''. Niet dat ze het zo letterlijk zeggen maar vaal hebben ze wel zo'n air om zich heen hangen.

Daar baal ik wel van soms, juist omdat ik weet dat veel van die figuren zich nauwelijks bezig houden met maatschappelijke ontwikkelingen / politiek / wetenschap maar zichzelf toch veel wijzer voelen dan dat jij bent. Kan daar slecht tegen eerlijk gezegd.
pi_182042277
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:24 schreef Jaume_I het volgende:
Single zijn zelf vind ik niet zo erg.

Wat ik wel erg vind is een gevolg ervan. Ik ben 30, en ik merk wel dat veel leeftijdsgenoten die zich wél keurig aan het boekje houden : relatie aangaan rond je 25e, ca. 3 jaartjes samenwonen, dan verloven en/of trouwen of een samenlevingscontract. Samen een ''toekomstbestendige gezinswoning'' kopen, begin dertig aan kinderen beginnen.

Ze hebben vaak wel wat betweterigs in mijn ogen. Een beetje een houding van ''ik weet precies hoe het leven in elkaar zit en jij, single, weet helemaal niks.''. Niet dat ze het zo letterlijk zeggen maar vaal hebben ze wel zo'n air om zich heen hangen.

Daar baal ik wel van soms, juist omdat ik weet dat veel van die figuren zich nauwelijks bezig houden met maatschappelijke ontwikkelingen / politiek / wetenschap maar zichzelf toch veel wijzer voelen dan dat jij bent. Kan daar slecht tegen eerlijk gezegd.
Zolang ze niks zeggen, gewoon negeren. Jij vindt immers dat ze geen gelijk hebben, jullie levens zijn niet beter of slechter alleen anders.

Over single zijn gesproken. Ik heb mooiere herinneringen aan single zijn, dan aan mijn relaties. Als ik terugdenk aan momenten uit mijn single bestaan krijg ik een gevoel van "wauw, het leven was toen perfect". Als ik terugdenk aan mijn relaties denk ik wauw wat ben ik blij dat die tijd voorbij is
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182045171
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 00:17 schreef mercimarci het volgende:
Moet je een relatie nemen, werkt het elke keer weer dat je vriendin chagrijnig is om een flutreden
Een relatie nemen. :'( Was het maar zo simpel. _O-
pi_182047932
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:24 schreef Jaume_I het volgende:
Single zijn zelf vind ik niet zo erg.

Wat ik wel erg vind is een gevolg ervan. Ik ben 30, en ik merk wel dat veel leeftijdsgenoten die zich wél keurig aan het boekje houden : relatie aangaan rond je 25e, ca. 3 jaartjes samenwonen, dan verloven en/of trouwen of een samenlevingscontract. Samen een ''toekomstbestendige gezinswoning'' kopen, begin dertig aan kinderen beginnen.

Ze hebben vaak wel wat betweterigs in mijn ogen. Een beetje een houding van ''ik weet precies hoe het leven in elkaar zit en jij, single, weet helemaal niks.''. Niet dat ze het zo letterlijk zeggen maar vaal hebben ze wel zo'n air om zich heen hangen.

Daar baal ik wel van soms, juist omdat ik weet dat veel van die figuren zich nauwelijks bezig houden met maatschappelijke ontwikkelingen / politiek / wetenschap maar zichzelf toch veel wijzer voelen dan dat jij bent. Kan daar slecht tegen eerlijk gezegd.
Deze arrogantie zit bij de meeste mensen toch wel ingebakken, en het is gedeeltelijk ook wel projectie van jouw kant vermoed ik.
pi_182054021
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Deze arrogantie zit bij de meeste mensen toch wel ingebakken, en het is gedeeltelijk ook wel projectie van jouw kant vermoed ik.
Het is denk ik ook een beetje de tijd. Jezelf in de etalage zetten is denk ik niet eerder zo belangrijk geweest als nu in de tijd waarom het vaak gaat om ''ik'' (vloggen, instagram, Facebook, linkedin, etc).

Probeer mezelf ook wel eens te overtuigen van de mogelijkheid dat het misschien ook wel erg tussen mijn oren zit. Ik ben inmiddels ook wel goed geworden in het niet ''triggeren'' van zulk gedrag bij bepaalde mensen (Beetje zelfspot hebben, jezelf ook kwetsbaar durven opstellen dat er in jouw leven nog bepaalde doelen te behalen zijn en ook gerust durven uitspreken dat jij graag ooit op een dag bepaalde dingen zou willen behalen die zij al wel behaald hebben).

Maar dan nog zijn er helaas wel een legio aan voorbeelden te noemen van mensen / kennissen en zelfs vrienden die ''het allemaal op een rijtje hebben'' die dan menen jou als single een beetje als een soort lulletje rozenwater weg te zetten.

Ik lig er ook niet wakker van verder hoor. Misschien hebben ze ergens ook wel een punt. In de ogen van die vriend van mij met een twee onder een kap woning, gezins auto, relatie van 10 jaar en een tweede kindje op komst, ben ik als single die op vrijdagavond nog weinig anders doet dan in de kroeg hangen, voetbal inside kijken, netflixen met nul verantwoordelijkheid naar anderen en die voor 99% alleen maar voor mijzelf leeft, misschien ook wel erg studentikoos nog.
  zaterdag 22 september 2018 @ 08:31:43 #88
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182061171
Wtf lees ik hier. Mensen die niet weten hoe ze het aan moeten pakken als ze een relatie zouden willen??

Euh. Dat is echt nog nooit zo makkelijk geweest.
pi_182061207
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:31 schreef BadderHaring het volgende:
Wtf lees ik hier. Mensen die niet weten hoe ze het aan moeten pakken als ze een relatie zouden willen??

Euh. Dat is echt nog nooit zo makkelijk geweest.
Niet als je vooral op zolder zit met Fortnite of Fok! :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 08:46:49 #90
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_182061302
Helemaal niets.

Single zijn _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 22 september 2018 @ 08:59:12 #91
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182061403
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:36 schreef Godshand het volgende:

[..]

Niet als je vooral op zolder zit met Fortnite of Fok! :')
Ik verbaas me er elke keer over dat die karikaturen ook echt bestaan.

Voor Fok! begrippen ben ik een Alfamannetje _O_
  woensdag 26 september 2018 @ 19:34:17 #92
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182150163
quote:
10s.gif Op donderdag 20 september 2018 01:57 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Een relatie "nemen".
Ja je neemt je vriendin toch ook in bed. Je neemt je vriendin ook mee uit eten. Die dingen zijn allemaal positief maar een relatie nemen is dan weer verkeerd zogenaamd.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182156966
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:31 schreef BadderHaring het volgende:
Wtf lees ik hier. Mensen die niet weten hoe ze het aan moeten pakken als ze een relatie zouden willen??

Euh. Dat is echt nog nooit zo makkelijk geweest.
Ik denk dat het jaren geleden makkelijker was als je alleen in contact kwam met de mededorpsbewoners dan nu met zoveel websites, apps en mogelijkheden dat de keuzemogelijkheden gigantisch zijn en mensen dus moeite hebben om het juiste te kiezen. Als er dan maar een miniscuul iets tegenvalt zoek je even verder.
Oh.
  donderdag 27 september 2018 @ 07:40:28 #94
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182158511
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 01:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik denk dat het jaren geleden makkelijker was als je alleen in contact kwam met de mededorpsbewoners dan nu met zoveel websites, apps en mogelijkheden dat de keuzemogelijkheden gigantisch zijn en mensen dus moeite hebben om het juiste te kiezen. Als er dan maar een miniscuul iets tegenvalt zoek je even verder.
De meeste mensen woonde ook toen niet in een dorp met alleen een kroegje en een volleybalvereniging, waar iedereen van het herenteam alle speelsters van het damesteam één voor één af kan gaan.

In de stad is het echt anders, zeker voor Fok!-autisten.
  donderdag 27 september 2018 @ 07:49:27 #95
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_182158561
De eenzaamheid.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 27 september 2018 @ 08:42:59 #96
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182158908
Het gebrek aan zekerheid van regelmatige seks.
Man of Steal.
  donderdag 27 september 2018 @ 08:46:05 #97
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182158939
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 07:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
De eenzaamheid.
Dat is toch niet gerelateerd aan single zijn? Ik heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld als in het laatste jaar van mijn huwelijk.
pi_182159943
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 00:17 schreef mercimarci het volgende:
Moet je een relatie nemen, werkt het elke keer weer dat je vriendin chagrijnig is om een flutreden
Wat de een een flutreden noemt, vindt de ander een hele goede. ;)
pi_182159959
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Zolang ze niks zeggen, gewoon negeren. Jij vindt immers dat ze geen gelijk hebben, jullie levens zijn niet beter of slechter alleen anders.

Over single zijn gesproken. Ik heb mooiere herinneringen aan single zijn, dan aan mijn relaties. Als ik terugdenk aan momenten uit mijn single bestaan krijg ik een gevoel van "wauw, het leven was toen perfect". Als ik terugdenk aan mijn relaties denk ik wauw wat ben ik blij dat die tijd voorbij is
Dat ligt dan wel heel erg aan die relaties. Want dan klopt er toch echt iets niet.
pi_182159975
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:31 schreef BadderHaring het volgende:
Wtf lees ik hier. Mensen die niet weten hoe ze het aan moeten pakken als ze een relatie zouden willen??

Euh. Dat is echt nog nooit zo makkelijk geweest.
Waarom is dat nog nooit zo gemakkelijk geweest?
pi_182161255
Geen sex -O- -O- -O-
With all due respect. F*ck you, Sir!
  donderdag 27 september 2018 @ 11:53:05 #102
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_182161515
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:24 schreef Jaume_I het volgende:
Single zijn zelf vind ik niet zo erg.

Wat ik wel erg vind is een gevolg ervan. Ik ben 30, en ik merk wel dat veel leeftijdsgenoten die zich wél keurig aan het boekje houden : relatie aangaan rond je 25e, ca. 3 jaartjes samenwonen, dan verloven en/of trouwen of een samenlevingscontract. Samen een ''toekomstbestendige gezinswoning'' kopen, begin dertig aan kinderen beginnen.

Ze hebben vaak wel wat betweterigs in mijn ogen. Een beetje een houding van ''ik weet precies hoe het leven in elkaar zit en jij, single, weet helemaal niks.''. Niet dat ze het zo letterlijk zeggen maar vaal hebben ze wel zo'n air om zich heen hangen.

Daar baal ik wel van soms, juist omdat ik weet dat veel van die figuren zich nauwelijks bezig houden met maatschappelijke ontwikkelingen / politiek / wetenschap maar zichzelf toch veel wijzer voelen dan dat jij bent. Kan daar slecht tegen eerlijk gezegd.
Na drie jaar samen al trouwen lijkt me wel erg vroeg.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182162059
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 07:40 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De meeste mensen woonde ook toen niet in een dorp met alleen een kroegje en een volleybalvereniging, waar iedereen van het herenteam alle speelsters van het damesteam één voor één af kan gaan.

In de stad is het echt anders, zeker voor Fok!-autisten.
Dan nog is er nu nog veel meer keuze, wat het niet perse gemakkelijker maakt.
Oh.
  donderdag 27 september 2018 @ 14:07:36 #104
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_182163666
Het enige wat ik vervelend vind, is dat je echt alleen bent. Als er iets met je gebeurt waardoor je (al dan niet tijdelijk) minder mobiel bent, moet je t zelf oplossen.

Ik heb me gered toen ik twee weken nauwelijks kon lopen, maar kut was het wel :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_182164455
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:07 schreef Samzz het volgende:
Het enige wat ik vervelend vind, is dat je echt alleen bent. Als er iets met je gebeurt waardoor je (al dan niet tijdelijk) minder mobiel bent, moet je t zelf oplossen.

Ik heb me gered toen ik twee weken nauwelijks kon lopen, maar kut was het wel :').
Dat is soms ook op te lossen met familie. ;)
  donderdag 27 september 2018 @ 14:45:36 #106
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_182164480
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is soms ook op te lossen met familie. ;)
Niet als jij in Zeeland woont en je familie in Overijssel :7.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_182164503
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:45 schreef Samzz het volgende:

[..]

Niet als jij in Zeeland woont en je familie in Overijssel :7.
Hence 'soms'. :)
pi_182164592
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:53 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Na drie jaar samen al trouwen lijkt me wel erg vroeg.
Hoe later je begint hoe sneller het "moet" he ;)
  donderdag 27 september 2018 @ 14:55:11 #109
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_182164674
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hoe later je begint hoe sneller het "moet" he ;)
Het lijkt me een ontzettend benauwend.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182165084
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Het lijkt me een ontzettend benauwend.
Ik snap je punt niet helemaal. Zeven jaar met iemand samen (moeten) zijn en dan trouwen / kinderen is toch ook benauwend?
pi_182165121
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:53 schreef PzKpfw het volgende:

Na drie jaar samen al trouwen lijkt me wel erg vroeg.
Door schade en schande wijzer geworden zeg ik dat het eigenlijk altijd te vroeg is om te trouwen. ;)
  donderdag 27 september 2018 @ 15:24:30 #112
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182165178
Ik zit nog in mijn eerste echte relatie. Voor die tijd was ik niet ''beter'' gewend, dus toen miste ik ook niet echt iets. Kan daarom alleen maar oordelen hoe ik denk dat ik me zou voelen als mijn huidige relatie het opeens toch niet redt. Ik zou het het vervelendste vinden om elke avond thuis te komen in een leeg huis (naast wat huisdieren misschien). Ook vakanties zou ik een stuk meer moeite mee hebben. Met vrienden zal ik niet zo snel op vakantie gaan. Alleen echter ook niet, want nagenieten van een geslaagde vakantie is toch een van mijn favoriete onderdelen van vakanties. Iemand die er ook was en die mee kan lachen bij bepaalde herinneringen, etc. Je kan aan iemand vertellen hoe het was, maar dat zou nooit hetzelfde zijn. En inderdaad dat er altijd iemand is die achter je staat, of die er voor je kan zijn als je wat minder mobiel bent, etc. Zou me zo eenzaam voelen alleen tbh.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 27 september 2018 @ 16:26:28 #113
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_182166248
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet helemaal. Zeven jaar met iemand samen (moeten) zijn en dan trouwen / kinderen is toch ook benauwend?
Meer het idee van trouwen überhaupt en al helemaal na slechts drie jaar.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182168276
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zit nog in mijn eerste echte relatie. Voor die tijd was ik niet ''beter'' gewend, dus toen miste ik ook niet echt iets. Kan daarom alleen maar oordelen hoe ik denk dat ik me zou voelen als mijn huidige relatie het opeens toch niet redt. Ik zou het het vervelendste vinden om elke avond thuis te komen in een leeg huis (naast wat huisdieren misschien). Ook vakanties zou ik een stuk meer moeite mee hebben. Met vrienden zal ik niet zo snel op vakantie gaan. Alleen echter ook niet, want nagenieten van een geslaagde vakantie is toch een van mijn favoriete onderdelen van vakanties. Iemand die er ook was en die mee kan lachen bij bepaalde herinneringen, etc. Je kan aan iemand vertellen hoe het was, maar dat zou nooit hetzelfde zijn. En inderdaad dat er altijd iemand is die achter je staat, of die er voor je kan zijn als je wat minder mobiel bent, etc. Zou me zo eenzaam voelen alleen tbh.
Het niet kunnen "delen" van dingen dat ik wat ik inderdaad het meeste mis.
  donderdag 27 september 2018 @ 18:25:37 #115
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_182168423
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 08:46 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is toch niet gerelateerd aan single zijn? Ik heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld als in het laatste jaar van mijn huwelijk.
Hoeft niet perse natuurlijk.
Ik merkte het echter wel. Dat eenzame huis. Niemand om naast wakker te worden, niemand om mee te ontbijten. Een oorverdovende stilte.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_182170325
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:53 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Na drie jaar samen al trouwen lijkt me wel erg vroeg.
Ook dit is weer een typisch voorbeeld :') Waarschijnlijk ben je zelf iemand die al langer dan die 3 jaar een vriendin heeft, en dan is de manier waarop jij het doet/hebt gedaan maar meteen de beste manier.

Kijk ik ben bijna dertig, en kan me goed voorstellen dat als ik iemand ontmoet, ik niet eerst 5 jaar een beetje ga lopen daten, kloten, vervolgens een keer samenwonen, na 7 jaar trouwen en na 10 jaar beginnen aan kinderen.

Dat is leuk als je je eeuwige liefde al in 4 havo ontmoet, maar als je wat ouder bent, is dit niet een hele realistische benadering. Ik bedoel daarmee niet dat je moet overhaasten, maar ik denk dat ik best aan kinderen zou durven beginnen als ik twee jaar een relatie heb en het voelt goed.

Maar ik weet inderdaad nu alweer dat er dan mensen (die zelf al wel veel vroeger een relatie kregen en dus langer alle tijd hebben gehad om het rustig aan te doen) met een vingertje gaan wijzen omdat het in hun ogen allemaal niet goed / te snel, etc. is.
  donderdag 27 september 2018 @ 21:03:57 #117
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_182171683
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 20:09 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Ook dit is weer een typisch voorbeeld :') Waarschijnlijk ben je zelf iemand die al langer dan die 3 jaar een vriendin heeft, en dan is de manier waarop jij het doet/hebt gedaan maar meteen de beste manier.

Kijk ik ben bijna dertig, en kan me goed voorstellen dat als ik iemand ontmoet, ik niet eerst 5 jaar een beetje ga lopen daten, kloten, vervolgens een keer samenwonen, na 7 jaar trouwen en na 10 jaar beginnen aan kinderen.

Dat is leuk als je je eeuwige liefde al in 4 havo ontmoet, maar als je wat ouder bent, is dit niet een hele realistische benadering. Ik bedoel daarmee niet dat je moet overhaasten, maar ik denk dat ik best aan kinderen zou durven beginnen als ik twee jaar een relatie heb en het voelt goed.

Maar ik weet inderdaad nu alweer dat er dan mensen (die zelf al wel veel vroeger een relatie kregen en dus langer alle tijd hebben gehad om het rustig aan te doen) met een vingertje gaan wijzen omdat het in hun ogen allemaal niet goed / te snel, etc. is.
Wat een aannames, je kon er niet verder naast zitten zal ik je zeggen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182172899
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:03 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Wat een aannames, je kon er niet verder naast zitten zal ik je zeggen.
zou ik ook zeggen.
  donderdag 27 september 2018 @ 21:55:25 #119
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_182173467
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:40 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

zou ik ook zeggen.
Ik zal dat zelf toch echt wel beter weten. Ben begin twintig en heb nog een serieuze relatie gehad.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 27 september 2018 @ 23:41:06 #120
240618 Micson
The lonely stoner
pi_182176165
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:52 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Uiteraard kunnen mensen met relaties/gezinnen ook oppervlakkig zijn. Misschien is het alleen in mijn omgeving. Maar algemeen, supergeneraliserend, zie ik mensen met relaties/gezin toch meer interessanter zijn dan de (langdurige) singles in die leeftijdscategorie. Misschien omdat een relatie aangaan en behouden, een gezin starten toch wat werk en karakter vereist. En single zijn, tja, minder.
Werk en karakter hebben niets met interessant zijn te maken.

Interessant zijn heeft te maken met de kop boven het maaiveld uitsteken en anders dan de rest durven zijn. Relaties en gezinnen leiden onherroepelijk tot conformisme. Mensen in relaties worden bezig gehouden door hun hypotheek, een nieuwe bank kopen en gezeik op het werk. Als ze kinderen hebben wordt het nog erger. Dan gaat het de hele dag over dat kind.

En als er iets niet interessant is, dan zijn het wel kinderen. Ik heb nog nooit een kind iets horen zeggen wat ook maar engszins interessant of grappig was. Maar toch iedereen lachen he, want het is een kind en wat kinderen doen is altijd leuk.

Wie vrijgezel is, heeft de vrijheid om zich ergens in te verdiepen en zichzelf te ontwikkelen. Dát is wat iemand interessant maakt.
pi_182176901
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 23:41 schreef Micson het volgende:

Werk en karakter hebben niets met interessant zijn te maken.

Interessant zijn heeft te maken met de kop boven het maaiveld uitsteken en anders dan de rest durven zijn. Relaties en gezinnen leiden onherroepelijk tot conformisme. Mensen in relaties worden bezig gehouden door hun hypotheek, een nieuwe bank kopen en gezeik op het werk. Als ze kinderen hebben wordt het nog erger. Dan gaat het de hele dag over dat kind.

En als er iets niet interessant is, dan zijn het wel kinderen. Ik heb nog nooit een kind iets horen zeggen wat ook maar engszins interessant of grappig was. Maar toch iedereen lachen he, want het is een kind en wat kinderen doen is altijd leuk.

Wie vrijgezel is, heeft de vrijheid om zich ergens in te verdiepen en zichzelf te ontwikkelen. Dát is wat iemand interessant maakt.
Het is denk ik meer: kinderen zijn emotioneel nog niet zo sterk , dus die moet je zoveel mogelijk sparen door hen niet het gevoel te geven dat wat ze zeggen niet leuk is als ze er erg hun best op hebben gedaan. Dus altijd moeite doen om te lachen, ook al is het niet grappig. Dit, of mensen veranderen door ouder te worden echt in mensen die alles van hun kind geweldig vinden. Tja. En dan vaak wel kinderen van anderen irritant blijven vinden.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 28 september 2018 @ 07:03:40 #122
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182178720
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 23:41 schreef Micson het volgende:

[..]

Werk en karakter hebben niets met interessant zijn te maken.

Interessant zijn heeft te maken met de kop boven het maaiveld uitsteken en anders dan de rest durven zijn. Relaties en gezinnen leiden onherroepelijk tot conformisme. Mensen in relaties worden bezig gehouden door hun hypotheek, een nieuwe bank kopen en gezeik op het werk. Als ze kinderen hebben wordt het nog erger. Dan gaat het de hele dag over dat kind.

En als er iets niet interessant is, dan zijn het wel kinderen. Ik heb nog nooit een kind iets horen zeggen wat ook maar engszins interessant of grappig was. Maar toch iedereen lachen he, want het is een kind en wat kinderen doen is altijd leuk.

Wie vrijgezel is, heeft de vrijheid om zich ergens in te verdiepen en zichzelf te ontwikkelen. Dát is wat iemand interessant maakt.
So, de zuurtegraad is hoog. :')

En wat een bizar eenzijdig beeld van het gezinsleven. Alsof ik naast mijn kinderen en werk niet in staat ben om mezelf te ontwikkelen op elk vlak waarop ik dat wil.

De 'keuzes' die jij omschrijft hebben niets te maken met relaties of kinderen of hypotheek, maar met intrinsieke motivatie.
pi_182178724
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 23:41 schreef Micson het volgende:

[..]

Werk en karakter hebben niets met interessant zijn te maken.

Interessant zijn heeft te maken met de kop boven het maaiveld uitsteken en anders dan de rest durven zijn. Relaties en gezinnen leiden onherroepelijk tot conformisme. Mensen in relaties worden bezig gehouden door hun hypotheek, een nieuwe bank kopen en gezeik op het werk. Als ze kinderen hebben wordt het nog erger. Dan gaat het de hele dag over dat kind.

En als er iets niet interessant is, dan zijn het wel kinderen. Ik heb nog nooit een kind iets horen zeggen wat ook maar engszins interessant of grappig was. Maar toch iedereen lachen he, want het is een kind en wat kinderen doen is altijd leuk.

Wie vrijgezel is, heeft de vrijheid om zich ergens in te verdiepen en zichzelf te ontwikkelen. Dát is wat iemand interessant maakt.
Wat een bullshit zeg. Net zo goed als dat een vrijgezel heerlijk in zijn comfortzone kan blijven hangen, conformistisch kan zijn en bezig met hypotheek, bankje, enz. kan iemand met een relatie zichzelf persoonlijk ontwikkelen, non conformistisch zijn en zich in het geheel niet druk maken om dagelijkse beslommeringen.

Overigens: voor ontwikkeling moet je open staan. Je geeft in jouw post blijk van het tegenovergestelde. ;)
  vrijdag 28 september 2018 @ 07:16:35 #124
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_182178797
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 23:41 schreef Micson het volgende:

[..]

Werk en karakter hebben niets met interessant zijn te maken.

Interessant zijn heeft te maken met de kop boven het maaiveld uitsteken en anders dan de rest durven zijn. Relaties en gezinnen leiden onherroepelijk tot conformisme. Mensen in relaties worden bezig gehouden door hun hypotheek, een nieuwe bank kopen en gezeik op het werk. Als ze kinderen hebben wordt het nog erger. Dan gaat het de hele dag over dat kind.

En als er iets niet interessant is, dan zijn het wel kinderen. Ik heb nog nooit een kind iets horen zeggen wat ook maar engszins interessant of grappig was. Maar toch iedereen lachen he, want het is een kind en wat kinderen doen is altijd leuk.

Wie vrijgezel is, heeft de vrijheid om zich ergens in te verdiepen en zichzelf te ontwikkelen. Dát is wat iemand interessant maakt.
. Kijk! Hier spit iemand gewoon even de waarheid!
Try to save myself but myself keeps slipping away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')