abonnement Unibet Coolblue
pi_181906954
DFB ruziet met FIFA om ontmoeting Infantino met Erdogan

De Duitse voetbalbond DFB vreest inmenging van de FIFA bij de toewijzing van het EK 2024. Een verzoek om ‘neutraliteit’ van DFB-preses Reinhard Grindel is volgens Der Spiegel echter verkeerd gevallen bij de wereldvoetbalbond.



Duitsland is samen met Turkije in de race voor het EK in 2024. Op 27 september wordt bekend gemaakt wie van de twee landen het toernooi mag organiseren. De Duitsers zijn bepaald niet zeker van hun zaak, zo blijkt uit uitgelekte correspondentie tussen DFB en FIFA.

DFB-president Reinhard Grindel heeft FIFA-voorzitter Gianni Infantino verzocht om zich neutraal op te stellen. Dit vanwege het bezoek dat de FIFA-baas afgelopen jaar aan de Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft gebracht. Infantino prees daarbij de Turkse kandidatuur voor het EK van 2024. Grindel vreest dat die inmenging in het nadeel van Duitsland is.

Het verzoek van de DFB-president luidde volgens Der Spiegel tot een heftige reactie van Infantino, die ‘verrast en teleurgesteld’ was over ‘de toon en inhoud’ van Grindels schrijven. ,,Voor men zo’n brief stuurt, zou ik het persoonlijk passender vinden om in een rechtstreekse discussie te weten te komen wat er werkelijk is gebeurd om te voorkomen dat men zich alleen op verwijten uit de media baseert’’, zo citeert het blad uit de reactie van de gebelgde Infantino.

Infantino is overigens niet één van de 17 UEFA-kiesmannen die eind deze maand bepalen wie het EK mag organiseren. De Duitsers zien hem echter wel als bijzonder invloedrijk.
https://www.ad.nl/buitenl(...)et-erdogan~ac9e4c3d/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181907037
Die vrees is zeker niet onterecht gezien Qatar als gastland voor het WK.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 14 september 2018 @ 21:06:20 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181907081
Nou ja, je zou natuurlijk totaal niet verwachten dat iemand als Erdogan iemand als Infantino wat centen en andere presentjes toe zou stoppen om wat invloed uit te oefenen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181907086
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:04 schreef rutger05 het volgende:
Die vrees is zeker niet onterecht gezien Qatar als gastland voor het WK.
En zuid afrika. En en en en.....

Fifa :') corrupte zooi
pi_181907204
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:06 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, je zou natuurlijk totaal niet verwachten dat iemand als Erdogan iemand als Infantino wat centen en andere presentjes toe zou stoppen om wat invloed uit te oefenen.
Je zou ook totaal niet verwachten dat FIFA ook maar een beetje naar Duitsland zijn redelijke verzoek zou luisteren. Die gaan er met gestrekt been in.

Maar goed, we weten nu dus al waar het EK 2024 gehouden gaat worden.
Een EK buiten Europa :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181907279
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:06 schreef bamibij het volgende:

[..]

En zuid afrika. En en en en.....

Fifa :') corrupte zooi
Het organiseren van het EK kost ook veel geld. Je zou verwachten dat een arm land als Turkije het geld wel beter kan gebruiken.
pi_181907326
Vieze fucking misgunners. Kots er op.

Niets voor niets is de DFB al beticht van racisme in de casus Özil.

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 21:17:56 ]
pi_181907385
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:17 schreef Hamzoef het volgende:
Vieze fucking misgunners. Kots er op.

Niets voor niets is de DFB al beticht van racisme in de casus Özil.
En dat was gewoon onzin, die racismekaart kun je tegenwoordig ook gewoon je reet mee afvegen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181907441
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dat was gewoon onzin, die racismekaart kun je tegenwoordig ook gewoon je reet mee afvegen.
Dat doen ze dan ook

quote:
Voorzitter Duitse voetbalbond: 'Herken me niet in beschuldigingen Özil'

Het doet de voorzitter van de Duitse voetbalbond (DFB), Reinhard Grindel, pijn dat hij door Mesut Özil is beschuldigd van racisme. Dat zegt hij in een verklaring op de website van de DFB.
Het is voor het eerst dat Grindel van zich laat horen nadat Özil bekend had gemaakt te stoppen als Duits international wegens racisme.

"De waarden van de Duitse voetbalbond zijn ook mijn waarden. Diversiteit, solidariteit, non-discriminatie en integratie: het zijn allemaal waarden en overtuigingen die mij na aan het hart liggen", aldus Grindel.

Geen racisme
"Natuurlijk vraag ik mezelf af wat ik beter had kunnen doen. Maar ik geef openlijk toe dat deze persoonlijke kritiek mij heeft geraakt. En misschien vind ik het nog wel vervelender voor alle vrijwilligers en werknemers die aan de basis staan van de DFB. Ik wijs het beslist af dat wij in verband worden gebracht met racisme."
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181907444
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dat was gewoon onzin, die racismekaart kun je tegenwoordig ook gewoon je reet mee afvegen.
Nee. :')
pi_181907457
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat doen ze dan ook

[..]

Ich habe es nicht gewusst. Zijn ze goed in.
pi_181907464
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:04 schreef rutger05 het volgende:
Die vrees is zeker niet onterecht gezien Qatar als gastland voor het WK.
Ja, want westerse landen mogen bepalen waar het EK/WK wordt gehouden. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181907531
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee. :')
Joh, die discussie hebben we hier maanden geleden al gevoerd, ga jij het nog effe dunnetjes overdoen? Als je als speler van de Duitse nationale ploeg op de foto gaat met een leider die Duitsland te pas en te onpas uitmaakt voor nazi's, en je biedt hem een shirt aan met daarop de tekst "voor mijn president" dan ben je ook gewoon een oliedomme teringturk en verdien je alle bagger die je over je heen krijgt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181907590
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Joh, die discussie hebben we hier maanden geleden al gevoerd, ga jij het nog effe dunnetjes overdoen? Als je als speler van de Duitse nationale ploeg op de foto gaat met een leider die Duitsland te pas en te onpas uitmaakt voor nazi's, en je biedt hem een shirt aan met daarop de tekst "voor mijn president" dan ben je ook gewoon een oliedomme teringturk en verdien je alle bagger die je over je heen krijgt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181907642
quote:
Zou natuurlijk fantastisch en verdiend zijn als Turkije in eigen huis kampioen wordt!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 21:29:55 ]
pi_181907653
quote:
Ja, als je je geloofwaardigheid wil verliezen en dezelfde kant opgaan als Blatter moet je vooral jezelf zo verkopen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181907731
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zou natuurlijk fantastisch en verdiend zijn als Turkije in eigen huis kampioen wordt!
Geloof je nu werkelijk dat Turkije een kandidaat is om het EK te winnen?
De kans is nog groter dat Oranje dat EK wint.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181907771
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Geloof je nu werkelijk dat Turkije een kandidaat is om het EK te winnen?
De kans is nog groter dat Oranje dat EK wint.
In eigen huis zijn ze op zijn minst een geduchte outsider.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')