abonnement Unibet Coolblue
pi_181906539
De VVD is onder Mark Rutte uitgegroeid tot de grootste partij van Nederland. Een positie die ze nu al acht jaar vast hebben weten te houden en daar lijkt vooralsnog op korte termijn weinig verandering in te komen.

Ik vraag me echter af hoe het kan dat een partij wiens loyaliteit ligt bij grote bedrijven en vermogende particulieren ooit de grootste partij kan worden, in welk land dan ook. Rijkdom is namelijk een relatief begrip en de groep die profiteert van beleid dat de rijken bevoordeelt is per definitie gering.

Om me heen zie ik echter de meest uiteenlopende personen op de VVD stemmen: van studenten tot bouwvakkers. Geen van die partijen lijkt echter profijt te ondervinden van een stem op die partij maar toch weigeren ze hun standpunt te herzien.

Bij studenten zou men nog in overweging kunnen nemen dat men verwacht ooit zelf vermogend te worden maar bouwvakkers? Zelfs leraren die trouw VVD stemmen lijken niet langer een uitzondering te zijn.

Is dit een schoolvoorbeeld van het Stockholmsyndroom?
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 20:53:41 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_181906762
VVD _O_
Dat krampachtige gehaat altijd van mensen die te lui zijn om eigenverantwoordelijkheid te nemen :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_181906929
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:53 schreef Plompzakker het volgende:
VVD _O_
Dat krampachtige gehaat altijd van mensen die te lui zijn om eigenverantwoordelijkheid te nemen :')
Bah, neoliberaal gedoe, een beetje het idee van bankiers die ons geld verkwisten, wij mogen betalen en zij met veel bonussen alsnog een luxe leventje leiden
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 21:01:27 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_181906956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:00 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Bah, neoliberaal gedoe, een beetje het idee van bankiers die ons geld verkwisten, wij mogen betalen en zij met veel bonussen alsnog een luxe leventje leiden
Goede retoriek weer emile roemer
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_181907040
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:01 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Goede retoriek weer emile roemer
Is wel zo
pi_181907078
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:44 schreef Partigiano het volgende:
De VVD is onder Mark Rutte uitgegroeid tot de grootste partij van Nederland. Een positie die ze nu al acht jaar vast hebben weten te houden en daar lijkt vooralsnog op korte termijn weinig verandering in te komen.

Ik vraag me echter af hoe het kan dat een partij wiens loyaliteit ligt bij grote bedrijven en vermogende particulieren ooit de grootste partij kan worden, in welk land dan ook. Rijkdom is namelijk een relatief begrip en de groep die profiteert van beleid dat de rijken bevoordeelt is per definitie gering.

Om me heen zie ik echter de meest uiteenlopende personen op de VVD stemmen: van studenten tot bouwvakkers. Geen van die partijen lijkt echter profijt te ondervinden van een stem op die partij maar toch weigeren ze hun standpunt te herzien.

Bij studenten zou men nog in overweging kunnen nemen dat men verwacht ooit zelf vermogend te worden maar bouwvakkers? Zelfs leraren die trouw VVD stemmen lijken niet langer een uitzondering te zijn.

Is dit een schoolvoorbeeld van het Stockholmsyndroom?
Breng jij hen ook wijs, dat men bij hun hoofd getikt is als men er op stemt ?
  vrijdag 14 september 2018 @ 21:08:00 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181907125
VVD gebruikt veel populistische standpunten, en ze spelen goed in op het onderbuikgevoel van de mensen. Ze profileren dat ze zogenaamd opkomen en zich inzetten voor de "hardwerkende Nederlander".

Maar wie is de hardwerkende Nederlander? Daar kan iedereen zich wel een beetje in vinden.

Ondernemers (rijk en arm) zien zichzelf als hardwerkend.
Artsen, advocaten, en ingenieurs zien zichzelf als hardwerkend.
Bouwvakkers, fabrieksarbeiders, en kantoorslaafjes zien zichzelf als hardwerkend.
Mensen die ergens tuintjes en natuurgebieden bijhouden met subsidie of behoud van uitkering zullen zich misschien ook als hardwerkend zien (ook al roken ze elke 5 minuten een sigaretje).

Ze zijn op het gebied van immigratie en integratie erg kritisch. Veel mensen maken zich (terecht of onterecht) zorgen om de multiculturele samenleving, en de VVD weet daar altijd goed op in te spelen door strenge uitspraken te doen. De "ROT OP!" uitspraak van Rutte was daar een mooi voorbeeld van, en was precies goed getimed zo vlak voor de verkiezingen.

Hetzelfde verhaaltje met de werkeloosheid en mensen die in uitkeringen zitten. De VVD stelt zich hier keihard tegen op, alsof het allemaal luie aso's zijn, terwijl de realiteit laat zien dat het overgrote deel van de werkelozen een arbeidsbeperking heeft, en niet kunnen voldoen aan de eisen van een werkgever. Ook hier spelen ze altijd effectief in op het onderbuikgevoel van de "hardwerkende NLer". Want "eigen verantwoordelijkheid" en "eigen broek ophouden".

Ze hebben precies de juiste standpunten en visie die ze delen met het gros van de bevolking in Nederland. Mensen worden nou niet bepaald socialer naar elkaar. Er is een groeiend gebrek aan inlevingsvermogen en empathie. Het samenleven gaat gewoon niet meer zoals vroeger. Dus dan is VVD een logische keuze.

Het werkelijke ideaal van de VVD is een Amerikaanse nachtwakersstaat. En dat lijkt me een ware nachtmerrie. De V.S heeft zoveel interne problemen doordat collectieve zorg en sociale zekerheid daar bijna niet bestaan. Dat zouden we hier nooit moeten willen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181908244
Jan Modaal van de VVD en niet van de VVD is fors aan het inleveren. Zijn koopkracht is aan minimaliseren gedurende de laatste 2 jaar en dat terwijl het fantastisch gaat, aldus Rutte dan.

Zijn koopkracht in 2018 alsmede in 2019 is ergens rondom 0%. Overigens groeit de NL economie niet meer zo. Verwachtingen zijn naar beneden bijgesteld.


Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181916232
De maatschappij verschuift van een collectieve maatschappij, waarin alles voor iedereen geldt naar een individualistische maatschappij, waarbij je het eerst moet verdienen, en je andere mensen niet zomaar helpt. De VVD gaat hierin mee, terwijl de andere partijen dat niet genoeg doen.
Daarnaast is hun propaganda machine goed ontwikkeld, die zegt dat mensen in de bijstand aso's zijn en niks willen, terwijl in de werkelijkheid het overgrote deel niet kan werken ivm arbeidsongeschiktheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181916301
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:08 schreef Harvest89 het volgende:

Ze hebben precies de juiste standpunten en visie die ze delen met het gros van de bevolking in Nederland. Mensen worden nou niet bepaald socialer naar elkaar. Er is een groeiend gebrek aan inlevingsvermogen en empathie. Het samenleven gaat gewoon niet meer zoals vroeger. Dus dan is VVD een logische keuze.
Vanwege internet wordt de wereld kleiner en soort zoekt soort op. Werd men vroeger nog genuanceerd door mensen in je buurt, nu zit je op je zolderkamer alleen met mensen in contact die exact hetzelfde denken.
Daarmee daalt je emapthie en inlevingsvermogen en als er dan een partij komt die net zo is, dan wordt daarop gestemd. Ik zie het ook niet zo gauw veranderen.

Het gekke is dat men ook accepteert dat er wordt ingeleverd. Dat het individuele reeele inkomen in de afgelopen 30 jaar met tientallen procenten is gezakt wordt met blauwe ogen gewoon verdedigd door dezelfde persoon die er dus op inkomen op achteruit is gegaan. Daarnaast is men ook harder gaan werken omdat de arbeidsproductiviteit is gestegen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 september 2018 @ 10:06:00 #11
408813 crew  trein2000
pi_181916367
Voor mezelf als student; vooral omdat ik een hekel heb aan een bemoei-overheid. Leven en laten leven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181916457
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:06 schreef trein2000 het volgende:
Voor mezelf als student; vooral omdat ik een hekel heb aan een bemoei-overheid. Leven en laten leven.
je wilt toch dat zaken zoals stufi goed geregeld zijn ?
pi_181916931
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:12 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

je wilt toch dat zaken zoals stufi goed geregeld zijn ?
natuurlijk niet. Alleen veiligheid is de taak van de overheid, voor de rest moet de burger het zelf uitzoeken. Lekker lage belastingen, dus gunstig voor de rijke en de sterke medemens. De rest kan in de stront zakken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181917012
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

natuurlijk niet. Alleen veiligheid is de taak van de overheid, voor de rest moet de burger het zelf uitzoeken. Lekker lage belastingen, dus gunstig voor de rijke en de sterke medemens. De rest kan in de stront zakken.
Je bedoelt het cynisch hoop ik :{
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 september 2018 @ 11:03:48 #15
408813 crew  trein2000
pi_181917014
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

natuurlijk niet. Alleen veiligheid is de taak van de overheid, voor de rest moet de burger het zelf uitzoeken. Lekker lage belastingen, dus gunstig voor de rijke en de sterke medemens. De rest kan in de stront zakken.
Daar komt het in de kern natuurlijk wel op neer, waarbij ik wel zou willen aanvullen dat er natuurlijk een vangnet moet zijn voor mensen die buiten hun schuld om het gewoon niet redden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181917022
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar komt het in de kern natuurlijk wel op neer, waarbij ik wel zou willen aanvullen dat er natuurlijk een vangnet moet zijn voor mensen die buiten hun schuld om het gewoon niet redden.
Precies. Dat is hoe de VVD denkt.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 september 2018 @ 11:07:23 #17
408813 crew  trein2000
pi_181917047
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Precies. Dat is hoe de VVD denkt.
En dat is ook hoe ik denk. Waarbij “het niet redden” wel ruim uitgelegd mag worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181917075
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En dat is ook hoe ik denk. Waarbij “het niet redden” wel ruim uitgelegd mag worden.
Het neo-liberalisme ten top, waarom geloven jullie niet in alternatieven ?
Het Rijnlandmodel lijkt mij het meest goede model, kapitalisme maar dan met een groot sociale orde en grote overheid
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 september 2018 @ 11:16:57 #19
408813 crew  trein2000
pi_181917139
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:09 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het neo-liberalisme ten top, waarom geloven jullie niet in alternatieven ?
Het Rijnlandmodel lijkt mij het meest goede model, kapitalisme maar dan met een groot sociale orde en grote overheid
Ik wil best geloven in alternatieven. Maar, ik vind heel sterk dat het initiatief ten alle tijde van de burger moet komen, komt de burger er dan niet uit kan de overheid helpen. Daaraan is inherent dat mensen die niet willen ook niet geholpen worden.

Daarnaast vind ik dat de overheid er voor iedereen is, dus ook voor bedrijven en rijken. Niet zoals bepaalde partijen alleen ter bescherming van “jan modaal”
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181917171
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik wil best geloven in alternatieven. Maar, ik vind heel sterk dat het initiatief ten alle tijde van de burger moet komen, komt de burger er dan niet uit kan de overheid helpen. Daaraan is inherent dat mensen die niet willen ook niet geholpen worden.

Daarnaast vind ik dat de overheid er voor iedereen is, dus ook voor bedrijven en rijken. Niet zoals bepaalde partijen alleen ter bescherming van “jan modaal”
Juist de zwakkere hebben de overheid nodig. Nu de overheid alleen voor winst van ondernemingen gaat tja.. Daar is de overheid niet voor bedoeld. En waarom zou de overheid Jan-Modaal niet mogen beschermen ?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 september 2018 @ 11:22:43 #21
408813 crew  trein2000
pi_181917188
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:20 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Juist de zwakkere hebben de overheid nodig. Nu de overheid alleen voor winst van ondernemingen gaat tja.. Daar is de overheid niet voor bedoeld. En waarom zou de overheid Jan-Modaal niet mogen beschermen ?
Natuurlijk mag de overheid jan modaal beschermen. Ik stel alleen dat de overheid meer taken heeft en meer belangen in het oog te houden heeft dan alleen die van Jan modaal.

Omdat ik het in de kern onrechtvaardig vind dat succes bestraft wordt, bijvoorbeeld middels een progressief belastingstelsel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181917249
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Natuurlijk mag de overheid jan modaal beschermen. Ik stel alleen dat de overheid meer taken heeft en meer belangen in het oog te houden heeft dan alleen die van Jan modaal.

Omdat ik het in de kern onrechtvaardig vind dat succes bestraft wordt, bijvoorbeeld middels een progressief belastingstelsel.
Succes mag juist beloond worden als een bedrijf dat succes deelt met anderen (salarisverhoging werkenden, innovatie) Zichzelf verrijken doen er helaas nog heel wat bedrijven en dat lijkt helaas ook een beetje de insteek te worden. Ikke ikke ikke en de rest stikke. Iedereen van SP - VVD kijkt met bewondering naar het bedrijf RijkZwaan die winst omzet in extra innovatie, scholing. Ze zijn een groot internationaal bedrijf geworden en hierdoor oogsten ze ook veel respect naar hen die met ze samenwerken.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 september 2018 @ 11:33:14 #23
408813 crew  trein2000
pi_181917278
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:30 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Succes mag juist beloond worden als een bedrijf dat succes deelt met anderen (salarisverhoging werkenden, innovatie) Zichzelf verrijken doen er helaas nog heel wat bedrijven en dat lijkt helaas ook een beetje de insteek te worden. Ikke ikke ikke en de rest stikke. Iedereen van SP - VVD kijkt met bewondering naar het bedrijf RijkZwaan die winst omzet in extra innovatie, scholing. Ze zijn een groot internationaal bedrijf geworden en hierdoor oogsten ze ook veel respect naar hen die met ze samenwerken.
Waarom zou je als bedrijf salarisverhoging moeten verstrekken? Iedereen weet dat er ook weer slechte tijden aankomen. Ik heb nog nooit gehoord dat er dan teruggegaan wordt in salaris. Bovendien, als het gras elders groener is ga je toch weg?

Volgens mij hebben we hier de kern van onze tegenstelling te pakken...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181917311
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom zou je als bedrijf salarisverhoging moeten verstrekken? Iedereen weet dat er ook weer slechte tijden aankomen. Ik heb nog nooit gehoord dat er dan teruggegaan wordt in salaris. Bovendien, als het gras elders groener is ga je toch weg?

Volgens mij hebben we hier de kern van onze tegenstelling te pakken...
Ik noem het maar als voorbeeld. Ik zeg nergens dat een bedrijf dat moet ! doen. Maar het oogst wel respect als je het wel doet. Als je goede scholing hebt gegeven, geïnvesteerd in personeel, wil je toch dat die niet weggaan omdat bij de concurrent de lonen hoger zijn ?
pi_181917323
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:22 schreef trein2000 het volgende:

Omdat ik het in de kern onrechtvaardig vind dat succes bestraft wordt, bijvoorbeeld middels een progressief belastingstelsel.
Dat is de grootste misvatting die bestaat. Dat "succes bestraft" zou worden met een progressief belastingtarief.

Feit is dat mensen met een hoger inkomen ook meer profijt hebben van de goede scholing die ze hebben gehad (door de staat betaalt), dat ze meer profijt hebben van goede infrastructuur (door de staat betaalt), en ondermeer ook meer profijt hebben van de heersende stabiliteit en veiligheid in ons land (door de staat betaalt).

Dit zijn maar een aantal factoren, maar in dat licht bezien is een progressief belastingstelsel helemaal niet zo onrechtvaardig.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181917324
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:20 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Juist de zwakkere hebben de overheid nodig. Nu de overheid alleen voor winst van ondernemingen gaat tja.. Daar is de overheid niet voor bedoeld. En waarom zou de overheid Jan-Modaal niet mogen beschermen ?
Op het moment dat je financieel in aanraking komt bij de overheid is dat inderdaad vaak een zwakkere als status. Maar die zwakkere vindt het toch wel prettig om vooral maar de zwakkere te blijven. Beurt best wel goed en er is toch geen effectieve controle van de overheid.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181917329
De VVd is na 8 jaar onafgebroken regeren gewoon hoog toe aan een tijd in de oppositiebanken.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 september 2018 @ 11:48:27 #28
408813 crew  trein2000
pi_181917435
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is de grootste misvatting die bestaat. Dat "succes bestraft" zou worden met een progressief belastingtarief.

Feit is dat mensen met een hoger inkomen ook meer profijt hebben van de goede scholing die ze hebben gehad (door de staat betaalt), dat ze meer profijt hebben van goede infrastructuur (door de staat betaalt), en ondermeer ook meer profijt hebben van de heersende stabiliteit en veiligheid in ons land (door de staat betaalt).

Dit zijn maar een aantal factoren, maar in dat licht bezien is een progressief belastingstelsel helemaal niet zo onrechtvaardig.
Ja en mensen met een lager inkomen leven gemiddeld ongezonder (zorg;overheidsuitgave nummer 1). Krijgen uitkeringen en toeslagen (overheidsuitgave nummer 2) en wonen in sociale huurwoningen (overheidsuitgave nummer 5)

Dus in dat licht bezien is het wel onrechtvaardig. Kortom dat kun je zo niet zeggen...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181917462
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja en mensen met een lager inkomen leven gemiddeld ongezonder (zorg;overheidsuitgave nummer 1). Krijgen uitkeringen en toeslagen (overheidsuitgave nummer 2) en wonen in sociale huurwoningen (overheidsuitgave nummer 5)

Dus in dat licht bezien is het wel onrechtvaardig.
Leven gemiddeld ongezonder; Overheid heeft de BTW op groente en fruit verhoogd en daarmee is de koopkracht op dat gebied lager geworden voor de zwakkeren.
pi_181917469
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja en mensen met een lager inkomen leven gemiddeld ongezonder (zorg;overheidsuitgave nummer 1). Krijgen uitkeringen en toeslagen (overheidsuitgave nummer 2) en wonen in sociale huurwoningen (overheidsuitgave nummer 5)

Dus in dat licht bezien is het wel onrechtvaardig.
Maar deze mensen leven over het algemeen ook korter, spenderen gedurende hun hele leven vrijwel hun gehele inkomen aan noodzakelijke uitgaven (komt dus voor 90% weer meteen in de economie terecht) en bovendien zorgen deze uitgaven ook voor een schone, veilige en stabiele omgeving waar veelverdieners weer meer profijt van hebben.

Overigens zijn goede sociale voorzieningen evenals een goed zorgstelsel ook gewoon goed voor de economie. Ook daar heeft een veelverdiener profijt van.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 september 2018 @ 12:06:04 #31
408813 crew  trein2000
pi_181917586
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:52 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Leven gemiddeld ongezonder; Overheid heeft de BTW op groente en fruit verhoogd en daarmee is de koopkracht op dat gebied lager geworden voor de zwakkeren.
Klopt. Maatregel waar ik om die reden ook op tegen ben.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181917625
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Klopt. Maatregel waar ik om die reden ook op tegen ben.
Ben je ook een voorstander dat de belasting op het kapitaal groter moeten worden. Het lastig is, is dat het wereldwijd zit. Als je socialistische buurlanden had dan was het heel anders geweest denk ik
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 september 2018 @ 12:10:30 #33
408813 crew  trein2000
pi_181917629
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar deze mensen leven over het algemeen ook korter, spenderen gedurende hun hele leven vrijwel hun gehele inkomen aan noodzakelijke uitgaven (komt dus voor 90% weer meteen in de economie terecht) en bovendien zorgen deze uitgaven ook voor een schone, veilige en stabiele omgeving waar veelverdieners weer meer profijt van hebben.

Overigens zijn goede sociale voorzieningen evenals een goed zorgstelsel ook gewoon goed voor de economie. Ook daar heeft een veelverdiener profijt van.
Moet ik nu weer een lijst van zaken waar de veelverdiener niet van profiteert gaan aandragen? Heeft geen zin. Hier komen we niet uit. Op dit punt zou je echt eerst fors onderzoek moeten doen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 september 2018 @ 12:12:09 #34
408813 crew  trein2000
pi_181917639
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:10 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ben je ook een voorstander dat de belasting op het kapitaal groter moeten worden. Het lastig is, is dat het wereldwijd zit. Als je socialistische buurlanden had dan was het heel anders geweest denk ik
Vergeef het me dat ik je laatste zin even niet snap.

Maar nee ik ben niet voor meer belasting op kapitaal. Wederom omdat succes niet gestraft moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181917644
De veelverdiener profiteert er van om in een welvarend land te wonen.

Maar diegene met weinig inkomsten profiteert er nog veel meer van omdat hij niet in de onderklasse in een armlastig land hoeft te wonen.
  zaterdag 15 september 2018 @ 12:13:40 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181917655
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:03 schreef trein2000 het volgende:
waarbij ik wel zou willen aanvullen dat er natuurlijk een vangnet moet zijn voor mensen die buiten hun schuld om het gewoon niet redden.
Ook de mensen die buiten hun schuld om in de problemen zitten krijgen het steeds moeilijker. En er wordt al snel tegen ze gezegd van "doe gewoon normaal", ga gewoon ffe werken", "kweek een ruggengraat". Ik maak me daar zelf ook wel eens schuldig aan. Maar zo makkelijk is het helaas niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 15 september 2018 @ 12:15:17 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181917670
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Vanwege internet wordt de wereld kleiner en soort zoekt soort op. Werd men vroeger nog genuanceerd door mensen in je buurt, nu zit je op je zolderkamer alleen met mensen in contact die exact hetzelfde denken.
Daarmee daalt je emapthie en inlevingsvermogen en als er dan een partij komt die net zo is, dan wordt daarop gestemd. Ik zie het ook niet zo gauw veranderen.

Het gekke is dat men ook accepteert dat er wordt ingeleverd. Dat het individuele reeele inkomen in de afgelopen 30 jaar met tientallen procenten is gezakt wordt met blauwe ogen gewoon verdedigd door dezelfde persoon die er dus op inkomen op achteruit is gegaan. Daarnaast is men ook harder gaan werken omdat de arbeidsproductiviteit is gestegen.
Helemaal mee eens.
Behalve misschien dat we nu harder aan het werken zijn. Ligt misschien aan het beroep, maar ik heb het idee dat er vroeger een stuk harder gewerkt werd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 september 2018 @ 12:17:45 #38
408813 crew  trein2000
pi_181917693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ook de mensen die buiten hun schuld om in de problemen zitten krijgen het steeds moeilijker. En er wordt al snel tegen ze gezegd van "doe gewoon normaal", ga gewoon ffe werken", "kweek een ruggengraat". Ik maak me daar zelf ook wel eens schuldig aan. Maar zo makkelijk is het helaas niet.
Ligt natuurlijk ook aan je definitie van “buiten hun schuld om”. Het valt mij namelijk op dat er een bepaalde catergorie is die inderdaad zonder schuld in de situatie is gekomen maar vervolgens alleen maar in onmogelijkheden denkt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181917709
Ik denk ook omdat alternatieven zich ook niet echt bezig houden met ‘Jan met de pet’. Die steken meer geld in Europa en de zieligheidsindustrie (D’66 GroenLinks en PvdA) of de echt lage inkomens (SP). In onze grootdeels atheïstische samenleving stoot een CU of CDA ook snel af dus dan kom je al snel - misschien ongewild op VVD.
pi_181917710
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:06 schreef trein2000 het volgende:
Voor mezelf als student; vooral omdat ik een hekel heb aan een bemoei-overheid. Leven en laten leven.
Geld ophalen bij de burger en uitdelen aan Shell en Unilever vind ik ook een storende overheidsbemoeienis anders.
pi_181917733
De VVD heeft ook geen samenhangende visie meer en er is weinig liberaals aan (muv de jongerenafdeling misschien). Wat deze toespraak o.a. illustreert:
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 september 2018 @ 12:21:50 #42
408813 crew  trein2000
pi_181917739
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik denk ook omdat alternatieven zich ook niet echt bezig houden met ‘Jan met de pet’. Die steken meer geld in Europa en de zieligheidsindustrie (D’66 GroenLinks en PvdA) of de echt lage inkomens (SP). In onze grootdeels atheïstische samenleving stoot een CU of CDA ook snel af dus dan kom je al snel - misschien ongewild op VVD.
Dit speelt bij mij ook zeker een rol, de VVD is niet zaligmakend. Maar er is een groot gebrek aan alternatieven. Eigenlijk is het raar dat de “normaal”rechtse flank totaal door 1 partij wordt afgedekt terwijl dat er op links wel een stuk of 3 zijn
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181917949
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:10 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ben je ook een voorstander dat de belasting op het kapitaal groter moeten worden. Het lastig is, is dat het wereldwijd zit. Als je socialistische buurlanden had dan was het heel anders geweest denk ik
Nee de Nederlandse overheid moet eens stoppen met belastingverhogingen en overgaan tot het bezuinigen binnen eigen interne en externe gelederen ic niet meer geld uitgeven maar minder.

De overheid is een zakkenvuller, niet de burger, welke burger dan ook.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181918305
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Moet ik nu weer een lijst van zaken waar de veelverdiener niet van profiteert gaan aandragen? Heeft geen zin. Hier komen we niet uit. Op dit punt zou je echt eerst fors onderzoek moeten doen
De veelverdiener profiteert vrijwel overal van. Is het niet in directe zin dan is het wel in indirecte zin.

Ik denk dat vooral jij degene bent die onderzoek zou moeten gaan doen en de samenhang der dingen zien.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181918693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:03 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je bedoelt het cynisch hoop ik :{
uiteraard en dan tegen die studentjes die denken dat ze alles zijn na afloop van hun studie.
Zelf was ik ook zo tijdens mijn studie en binnen 3 maanden afgeleerd na mijn studie :Y
Minimumloon met ten minste 10% omhoog en bedrijven die dan gaan verhuizen gaan uitzwaaien bij de grens *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door sjorsie1982 op 15-09-2018 13:46:16 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181918711
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:37 schreef Tomatenboer het volgende:
Dit zijn maar een aantal factoren, maar in dat licht bezien is een progressief belastingstelsel helemaal niet zo onrechtvaardig.
het is het rechtvaardigste stelsel wat er bestaat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181918719
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:37 schreef cempexo het volgende:

[..]

Op het moment dat je financieel in aanraking komt bij de overheid is dat inderdaad vaak een zwakkere als status. Maar die zwakkere vindt het toch wel prettig om vooral maar de zwakkere te blijven. Beurt best wel goed en er is toch geen effectieve controle van de overheid.
die mensen zijn er, maar bij lange na niet de meerderheid, ondanks was het vvd propaganda machine je vertelt.
Ik ken niemand die toeslagen krijgen en salarisverhogingen afslaan om maar arm te blijven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181920680
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:53 schreef Plompzakker het volgende:
VVD _O_
Dat krampachtige gehaat altijd van mensen die te lui zijn om eigenverantwoordelijkheid te nemen :')
En ondertussen verantwoordelijk zijn voor situaties waarbij een bijstandsmoeder die voor de buurvrouw van een paar deuren verderop zorgt gekort wordt op haar uitkering.

Of mensen ontslagen worden en een maand later tegen behoud van de bijstandsuitkering hetzelfde werk staan te doen.

VVD. _O_
  Moderator zaterdag 15 september 2018 @ 16:01:05 #49
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_181920845
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En ondertussen verantwoordelijk zijn voor situaties waarbij een bijstandsmoeder die voor de buurvrouw van een paar deuren verderop zorgt gekort wordt op haar uitkering.

Of mensen ontslagen worden en een maand later tegen behoud van de bijstandsuitkering hetzelfde werk staan te doen.

VVD. _O_
VVD _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_181921265
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En ondertussen verantwoordelijk zijn voor situaties waarbij een bijstandsmoeder die voor de buurvrouw van een paar deuren verderop zorgt gekort wordt op haar uitkering.

Of mensen ontslagen worden en een maand later tegen behoud van de bijstandsuitkering hetzelfde werk staan te doen.

VVD. _O_
2 miljard geven aan rijke buitenlanders en te beroerd zijn om de salarissen van de leraren op een fatsoenlijk niveau te houden... _O_
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181922565
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

die mensen zijn er, maar bij lange na niet de meerderheid, ondanks was het vvd propaganda machine je vertelt.
Ik ken niemand die toeslagen krijgen en salarisverhogingen afslaan om maar arm te blijven.
Nederland haalt buitenlanders binnen om het werk aan te kunnen. Nederland heeft op dit moment 354.000 werklozen. Werken...waarom dan ?

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181922631
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nederland haalt buitenlanders binnen om het werk aan te kunnen. Nederland heeft op dit moment 354.000 werklozen. Werken...waarom dan ?

[ afbeelding ]
Omdat veel arbeidsmigranten via allerlei constructies goedkoper werken dan Nederlanders, en omdat veel structureel werklozen kampen met een arbeidsbeperking of anderszins niet mee kunnen komen met de steeds veeleisender wordende arbeidsmarkt.

Het is allemaal geen hogere wiskunde hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181922706
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Omdat veel arbeidsmigranten via allerlei constructies goedkoper werken dan Nederlanders, en omdat veel structureel werklozen kampen met een arbeidsbeperking of anderszins niet mee kunnen komen met de steeds veeleisender wordende arbeidsmarkt.

Het is allemaal geen hogere wiskunde hoor.
Onzin

https://www.rijksoverheid(...)echt-op-het-cao-loon
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181922727
quote:
Je hebt wel recht maar of je het ook krijgt is een tweede, en er wordt daar veel te weinig op gehandhaafd, zoals met veel dingen in Nederland :O
pi_181922756
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:00 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je hebt wel recht maar of je het ook krijgt is een tweede, en er wordt daar veel te weinig op gehandhaafd, zoals met veel dingen in Nederland :O
Graag een bewijs van je bewering.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181922764
quote:
Ja hé hé, en jij denkt dat het gros het allemaal via de regeltjes doet? :')

Ik zeg toch, via tal van constructies. Er zijn er velen die op papier wel het CAO loon betalen ja, maar arbeidsmigranten vervolgens langer laten werken, verplicht laten afdragen voor huisvesting enz. waardoor zo'n arbeidsmigrant uiteindelijk wel degelijk veel goedkoper is dan een Nederlandse werknemer.

Zo zijn er nog tal van constructies en semi-legale routes.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181922819
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:03 schreef cempexo het volgende:

[..]

Graag een bewijs van je bewering.
Waarom willen de werkgevers zo graag poolse werknemers in dienst, ja er is een tekort, aan de andere kant omdat ze zo lekker goedkoop zijn...
pi_181922921
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
Alleen veiligheid is de taak van de overheid, voor de rest moet de burger het zelf uitzoeken.
Je kan ook overdrijven hè. De VVD is verre van libertair en inmiddels ook nauwelijks liberaal meer te noemen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181923102
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:03 schreef cempexo het volgende:

[..]

Graag een bewijs van je bewering.
Als je tv kijkt dan heb je je bewijs.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923118
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nederland haalt buitenlanders binnen om het werk aan te kunnen. Nederland heeft op dit moment 354.000 werklozen. Werken...waarom dan ?

[ afbeelding ]
Dat is eigenlijk al gezegd in dit topic, maar goed, je wilt dat niet lezen, ik snap dat wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923133
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja hé hé, en jij denkt dat het gros het allemaal via de regeltjes doet? :')

Ik zeg toch, via tal van constructies. Er zijn er velen die op papier wel het CAO loon betalen ja, maar arbeidsmigranten vervolgens langer laten werken, verplicht laten afdragen voor huisvesting enz. waardoor zo'n arbeidsmigrant uiteindelijk wel degelijk veel goedkoper is dan een Nederlandse werknemer.

Zo zijn er nog tal van constructies en semi-legale routes.
Graag een bewijs van je bewering
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181923138
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:09 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Waarom willen de werkgevers zo graag poolse werknemers in dienst, ja er is een tekort, aan de andere kant omdat ze zo lekker goedkoop zijn...
Is geen bewijs
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181923152
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je tv kijkt dan heb je je bewijs.
Ik heb sinds oktober 2014 geen TV meer gekeken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181923167
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:26 schreef cempexo het volgende:

[..]

Graag een bewijs van je bewering
Zelf lever je ook geen bewijs van je uitspraken.....
pi_181923192
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja hé hé, en jij denkt dat het gros het allemaal via de regeltjes doet? :')

Ik zeg toch, via tal van constructies. Er zijn er velen die op papier wel het CAO loon betalen ja, maar arbeidsmigranten vervolgens langer laten werken, verplicht laten afdragen voor huisvesting enz. waardoor zo'n arbeidsmigrant uiteindelijk wel degelijk veel goedkoper is dan een Nederlandse werknemer.

Zo zijn er nog tal van constructies en semi-legale routes.
regeltjes zijn er om te overtreden. Dat was laatst nog in het nieuws... vooral de kosten van woning zijn enorm en worden van het loon afgetrokken.... lekker goede arbeid inderdaad.
Er is EU regelgeving dat chauffeurs niet mogen overnachten in de vrachtwagen in het weekend. In de omringende landen is er handhaving, in NL totaal niet en handhaving komt er ook niet. De overheid komt hier gewoon ronduit voor uit dat ze het niet doen. Dus dan komen alle chauffeurs in Duitsland hier net over de grens het gehele weekend in de vrachtwagen overnachten....
Regels zijn er om overtreden te worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923197
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:27 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik heb sinds oktober 2014 geen TV meer gekeken.
vandaar dat je zo wereldvreemd bent
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923227
Als je buitenlander bent dan hoef je van de nederlandse overheid neit te verwachten dat er handhaving is van de wet betreffende arbeidsrecht, dat staat in ieder geval al vast.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923237
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

vandaar dat je zo wereldvreemd bent
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je buitenlander bent dan hoef je van de nederlandse overheid neit te verwachten dat er handhaving is van de wet betreffende arbeidsrecht, dat staat in ieder geval al vast.
Doet Duitsland er moeilijker over ?
pi_181923256
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:33 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

[..]

Doet Duitsland er moeilijker over ?
ja, duitsland handhaaft die EU-regelgeving en heeft geen jurispendentie in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923272
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja, duitsland handhaaft die EU-regelgeving en heeft geen jurispendentie in NL.
Nederland behoort toch ook aan de EU-regelgeving te houden ?
pi_181923276
quote:
Poolse arbeiders zijn te goedkoop en worden uitgebuit, zeggen werknemers die hun baan verliezen
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181923289
Dit willen de vvder stemmers natuurlijk allemaal niet horen, ik snap dat wel. Als er toch reactie komt dan is het altijd hetzelfde liedje... ook dat snap ik wel, want als je gedachtegoed wordt aangevallen en in elkaar gaat duigen dan ga je in de verdediging en doe je alsof het niet waar is of steek je je kop in de grond.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923295
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:35 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Nederland behoort toch ook aan de EU-regelgeving te houden ?
ja, maar doen ze niet.
FNV is bezig met rechtzake, maar die duren eeuwen omdat de overheid per definitie altijd in beroep gaat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923298
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

regeltjes zijn er om te overtreden. Dat was laatst nog in het nieuws... vooral de kosten van woning zijn enorm en worden van het loon afgetrokken.... lekker goede arbeid inderdaad.
Er is EU regelgeving dat chauffeurs niet mogen overnachten in de vrachtwagen in het weekend. In de omringende landen is er handhaving, in NL totaal niet en handhaving komt er ook niet. De overheid komt hier gewoon ronduit voor uit dat ze het niet doen. Dus dan komen alle chauffeurs in Duitsland hier net over de grens het gehele weekend in de vrachtwagen overnachten....
Regels zijn er om overtreden te worden.
Onzin verhaal.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181923311
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

Onzin verhaal.
typische reactie van iemand die zijn gedachtegoed in rook ziet opgaan en het niet wil....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923317
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:35 schreef cempexo het volgende:

[..]

Poolse arbeiders zijn te goedkoop en worden uitgebuit, zeggen werknemers die hun baan verliezen
Volgens mij ben jij gewoon een troll. Dat kan niet anders. :')

Ik ken niemand die zó wereldvreemd is namelijk.

Dat Polen worden uitgebuit en via tal van constructies worden aangenomen om zo goedkoper uit te komen dan Nederlanders is inmiddels lang en breed bij één ieder bekend.

Één keer Googlen geeft je tal van voorbeelden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181923318
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

typische reactie van iemand die zijn gedachtegoed in rook ziet opgaan en het niet wil....
graag en bewijs
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181923327
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:37 schreef cempexo het volgende:

[..]

graag en bewijs
Dan moet je maar tv kijken
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923328
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:35 schreef cempexo het volgende:

[..]

Poolse arbeiders zijn te goedkoop en worden uitgebuit, zeggen werknemers die hun baan verliezen
Dat kan je ontkennen maar het is zo !
Heel fijn dat jou land er niet (stelselmatig) aan mee werkt, maar in Nederland is dit wel de praktijk
pi_181923335
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij gewoon een troll. Dat kan niet anders. :')

Ik ken niemand die zó wereldvreemd is namelijk.

Dat Polen worden uitgebuit en via tal van constructies worden aangenomen om zo goedkoper uit te komen dan Nederlanders is inmiddels lang en breed bij één ieder bekend.

Één keer Googlen geeft je tal van voorbeelden.
een echte libertatier gelooft zelfs dat iemand tegen 1 euro per dag aannemen goed is voor beide partijen....
De argumentatie is om van te huilen en volgens mij zijn dat ook autisten met narcisme erbij....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923361
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:38 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat kan je ontkennen maar het is zo !
Heel fijn dat jou land er niet (stelselmatig) aan mee werkt, maar in Nederland is dit wel de praktijk
en nog doelbewust ook. De overheid komt hier gewoon voor uit in de media.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923373
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:37 schreef cempexo het volgende:

[..]

graag en bewijs
Hier alvast wat Google resultaten voor je:

Uitbuiting Polen

Constructies arbeidsmigranten

Goedkope arbeidsmigranten

Hier vindt je tal van resultaten die het beeld onderschrijven.

Veel plezier ermee. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181923402
Ik zal wel een mail sturen naar de CU waarom ze dit toelaten
pi_181923415
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:43 schreef Geytenbeekje het volgende:
Ik zal wel een mail sturen naar de CU waarom ze dit toelaten
Dan zullen ze zeggen dat ze het doorsturen naar de betreffende afdeling en er alles aan doen om het tegen te houden :')
Maar handhaving kost geldt, dus dan houdt het op toch? Liever 2 miljard naar de buitenlandse rijken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923444
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan zullen ze zeggen dat ze het doorsturen naar de betreffende afdeling en er alles aan doen om het tegen te houden :')
Maar handhaving kost geldt, dus dan houdt het op toch? Liever 2 miljard naar de buitenlandse rijken.
Is ook zo. Pas zei iemand nog tegen me; Ach joh die 2 milj. waar maken de mensen zich nog druk om. :')
pi_181923458
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hier alvast wat Google resultaten voor je:

Uitbuiting Polen

Constructies arbeidsmigranten

Goedkope arbeidsmigranten

Hier vindt je tal van resultaten die het beeld onderschrijven.

Veel plezier ermee. ^O^
De overheid, de Nederlandse, heeft tools om te controleren. Er is dus geen uitbuiting...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181923463
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:46 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Is ook zo. Pas zei iemand nog tegen me; Ach joh die 2 milj. waar maken de mensen zich nog druk om. :')
tja, soms is het net een religie. Hoeveel voorbeeld je ook hebt dat het niet klopt, je blijft erin geloven....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923471
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:47 schreef cempexo het volgende:

[..]

De overheid, de Nederlandse, heeft tools om te controleren. Er is dus geen uitbuiting...
:')

Okee, het is goed met je. :W
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181923478
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:47 schreef cempexo het volgende:

[..]

De overheid, de Nederlandse, heeft tools om te controleren. Er is dus geen uitbuiting...
*O* er worden geen mensen meer vermoord in NL
*O* Iedereen houdt zich aan de verkeersregels
*O* Er is geen fraude meer
*O* etc

NL is echt een utopie en heilstaat *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923479
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

tja, soms is het net een religie. Hoeveel voorbeeld je ook hebt dat het niet klopt, je blijft erin geloven....
Wat is jouw politieke ideologie als ik vragen mag ?
Mij lijkt het Rijnlands Model een goede optie
Beetje keynesiaans misschien maar toch..
pi_181923514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:49 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wat is jouw politieke ideologie als ik vragen mag ?
Mij lijkt het Rijnlands Model een goede optie
Beetje keynesiaans misschien maar toch..
geen flauw benul hoe het heet.
Ik sta ervoor dat iedereen een dusdanig netto salaris heeft dat hij er goed van kan rondkomen ook met kinderen en partner.
Beetje zoals de jaren 60, dat 1 persoon nog genoeg verdiende om een gezin te onderhouden op een gemiddelde manier in die tijd.
Zo zou dat ook moeten nu op de gemiddelde levenswijze zoals deze nu geldt.
Waarom accepteren dat het slechter gaat dan vroeger?

Huren zonder toeslag moet ook goedkoper zijn dan kopen en er moet een leegstand zijn van ongeveer 3% in de huurmarkt, zodat er mobiliteit is onder nederlanders.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923561
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

geen flauw benul hoe het heet.
Ik sta ervoor dat iedereen een dusdanig netto salaris heeft dat hij er goed van kan rondkomen ook met kinderen en partner.
Beetje zoals de jaren 60, dat 1 persoon nog genoeg verdiende om een gezin te onderhouden op een gemiddelde manier in die tijd.
Zo zou dat ook moeten nu op de gemiddelde levenswijze zoals deze nu geldt.
Waarom accepteren dat het slechter gaat dan vroeger?
Vrouwen moesten ineens gaan werken.. Omdat vrouwen zogenaamd niet geparticipeerd waren.. Net als akkoord met Wassenaar... ook een misbaksel, Nu werkt men alsnog 40 + uren
pi_181923576
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:52 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Vrouwen moesten ineens gaan werken.. Omdat vrouwen zogenaamd niet geparticipeerd waren.. Net als akkoord met Wassenaar... ook een misbaksel, Nu werkt men alsnog 40 + uren
Dat vrouwen gingen werken is prima, maar dat moet dan niet ipv loonstijgingen worden ingezet, zoals wel zo is gedaan. Alles voor de rijke aandeelhouders.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923614
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat vrouwen gingen werken is prima, maar dat moet dan niet ipv loonstijgingen worden ingezet, zoals wel zo is gedaan. Alles voor de rijke aandeelhouders.....
Klopt. Aan de andere kant had de Kabinet den uyl minder risicos moeten maken omtrent de Ziektewet, werkgevers konden je toen heel makkelijk inschoppen waardoor zij niet veel meer hoefden te betalen en de overheid juist wel meer.
pi_181923671
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom accepteren dat het slechter gaat dan vroeger?
Het gaat niet slechter dan vroeger. Die rare, geromantiseerde hang naar het verleden zie je zowel bij alt-rechts als bij relatief-extreem links terugkomen, maar is toch vooral ingegeven vanuit onvrede over de eigen situatie en/of angst voor verandering.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181923691
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:58 schreef nostra het volgende:

[..]

Het gaat niet slechter dan vroeger. Die rare, geromantiseerde hang naar het verleden zie je zowel bij alt-rechts als bij relatief-extreem links terugkomen, maar is toch vooral ingegeven vanuit onvrede over de eigen situatie en/of angst voor verandering.
toch zijn er tig rapporten geschreven, die je zelf kan vinden op internet via google, dat de individuele salarissen gecompenseerd met inflatie zijn gezakt de afgelopen 30 jaar.
Hier op fok was laatst nog een link van een onderzoek van de rabobank met grafieken en onderbouwing erbij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923704
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:58 schreef nostra het volgende:

[..]

Het gaat niet slechter dan vroeger. Die rare, geromantiseerde hang naar het verleden zie je zowel bij alt-rechts als bij relatief-extreem links terugkomen, maar is toch vooral ingegeven vanuit onvrede over de eigen situatie en/of angst voor verandering.
Ik ben ook wel heel links maar heb geen neiging naar de jaren 70. Alhoewel ik Joop den Uyl altijd een goede minister blijf vinden
pi_181923733
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

toch zijn er tig rapporten geschreven, die je zelf kan vinden op internet via google, dat de individuele salarissen gecompenseerd met inflatie zijn gezakt de afgelopen 30 jaar.
Hier op fok was laatst nog een link van een onderzoek van de rabobank met grafieken en onderbouwing erbij.
Besteedbaar inkomens waren indertijd groter, aan de andere kant heb je nu meer mogelijkheden (meer apparaten groter kans dat je kanker overleeft) Het is wikken en wegen
pi_181923764
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:01 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Besteedbaar inkomens waren indertijd groter, aan de andere kant heb je nu meer mogelijkheden (meer apparaten groter kans dat je kanker overleeft) Het is wikken en wegen
Klopt, maar je moet ook kijken naar een gemiddeld leven in die tijd en een gemiddeld leven in deze tijd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923793
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:58 schreef nostra het volgende:

[..]

Het gaat niet slechter dan vroeger. Die rare, geromantiseerde hang naar het verleden zie je zowel bij alt-rechts als bij relatief-extreem links terugkomen, maar is toch vooral ingegeven vanuit onvrede over de eigen situatie en/of angst voor verandering.
Hou toch eens op. Je hebt 40 (veertig) jaar geen netto loonsverhoging gehad om dat netto te kunnen besteden.

Je gaat er al 40 jaar niet op vooruit: waarom niet?

https://www.rtlz.nl/life/(...)-vooruit-waarom-niet

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 15-09-2018 19:18:23 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181923799
de ratio omzet van een bedrijf tegen loonkosten zijn ook gestegen, wat betekent dat bedrijven meer winst maken maar de loonkosten niet meestijgen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923810
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt, maar je moet ook kijken naar een gemiddeld leven in die tijd en een gemiddeld leven in deze tijd.
Ik denk ook haast niet dat je terug kan gaan naar die tijd. De wereld, mentaliteit is zo veranderd helaas.. Natuurlijk kan je alsnog zaken terugdraaien maar de jaren 60-70 herbeleven in een moderner jasje.. Nee dat denk ik niet
pi_181923833
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik denk ook haast niet dat je terug kan gaan naar die tijd. De wereld, mentaliteit is zo veranderd helaas.. Natuurlijk kan je alsnog zaken terugdraaien maar de jaren 60-70 herbeleven in een moderner jasje.. Nee dat denk ik niet
Het gaat mij niet om dat specifiek leven, maar meer om de vergelijking met besteedbaar inkomen tegen leefkosten.... de gemiddelde NL is erop achter uit gegaan de afgelopen 30 jaar.
En wie is er in de overheid gekomen in die tijd? Juist de VVD.... Correlatie is nog geen causliteit, maar ik vind dit wel opvallend....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923852
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:04 schreef cempexo het volgende:
Hou toch eens op. Je hebt 40 (veertig) jaar geen netto loonsverhoging gehad om netto te kunnen besteden.
Ik ben nog geen 40 (veertig) jaar oud en ik heb van de 21 (eenentwintig) jaar dat ik werk geen jaar geen nettoloonsverhoging-om-netto-te-kunnen-besteden gehad.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181923891
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om dat specifiek leven, maar meer om de vergelijking met besteedbaar inkomen tegen leefkosten.... de gemiddelde NL is erop achter uit gegaan de afgelopen 30 jaar.
Wie is de gemiddelde Nederlander ?
Iedereen heeft verschillende behoeftes, er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die behoefte hebben aan moderne apparatuur (kanker, werk) Voor de een zijn we er op achteruit gegaan voor de ander weer niet.. Verschilt ook weer per persoon denk ik. Je kan het meten met cijfers maar ik denk dat de emotionele beleving hele andere dingen zegt.
pi_181923894
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:07 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik ben nog geen 40 (veertig) jaar oud en ik heb van de 21 (eenentwintig) jaar dat ik werk geen jaar geen nettoloonsverhoging-om-netto-te-kunnen-besteden gehad.
Mijn salaris stijgt ook elk jaar, net zoals dat vroeger ook zo was. Echter de leefkosten stijgen ook mee....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923904
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
toch zijn er tig rapporten geschreven, die je zelf kan vinden op internet via google, dat de individuele salarissen gecompenseerd met inflatie zijn gezakt de afgelopen 30 jaar.
Hier op fok was laatst nog een link van een onderzoek van de rabobank met grafieken en onderbouwing erbij.
Kijk eens naar de reële loonontwikkeling voor huishoudens. Daar kan je absoluut kanttekeningen bij plaatsen, maar de negatieve ontwikkeling die je nu belicht, is simpelweg niet aanwezig.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181923908
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Mijn salaris stijgt ook elk jaar, net zoals dat vroeger ook zo was. Echter de leefkosten stijgen ook mee....
Tjoh Gek :')
pi_181923910
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:08 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wie is de gemiddelde Nederlander ?
Iedereen heeft verschillende behoeftes, er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die behoefte hebben aan moderne apparatuur (kanker, werk) Voor de een zijn we er op achteruit gegaan voor de ander weer niet.. Verschilt ook weer per persoon denk ik. Je kan het meten met cijfers maar ik denk dat de emotionele beleving hele andere dingen zegt.
cijfers zijn betrouwbaarder dan emotinele belevenis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923942
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

cijfers zijn betrouwbaarder dan emotinele belevenis.
Niet altijd.. Iemand die arm is, kan toch heel gelukkig zijn en andersom ?
pi_181923954
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:09 schreef nostra het volgende:

[..]

Kijk eens naar de reële loonontwikkeling voor huishoudens. Daar kan je absoluut kanttekeningen bij plaatsen, maar de negatieve ontwikkeling die je nu belicht, is simpelweg niet aanwezig.
huishoudens geeft een vertekent beeld ivm de vrouw is erbij is gaan werken..... zoals ik al zei: de loonstijging is ten koste gegaan van extra arbeidscapaciteit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923960
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:10 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Niet altijd.. Iemand die arm is, kan toch heel gelukkig zijn en andersom ?
het gaat niet om geluk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181923994
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het gaat niet om geluk
Je kan het wel zo zien.
Vind je het slechter dan vroeger. Mensen kunnen een antwoord geven op rationele beleving (Vroeger was ik vaker ongelukkiger) Maar idd ook economisch (Vroeger had ik meer te besteden)
pi_181923999
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
huishoudens geeft een vertekent beeld ivm de vrouw is erbij is gaan werken..... zoals ik al zei: de loonstijging is ten koste gegaan van extra arbeidscapaciteit.
Klopt, de wereld verandert. Dat maakt hem nog niet per definitie slechter dan voorheen. Natuurlijk zijn er slechtere aspecten, maar het algemene welzijnsniveau is toch echt een stuk hoger dan in de jaren '60.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181924016
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:13 schreef nostra het volgende:

[..]

Klopt, de wereld verandert. Dat maakt hem nog niet per definitie slechter dan voorheen. Natuurlijk zijn er slechtere aspecten, maar het algemene welzijnsniveau is toch echt een stuk hoger dan in de jaren '60.
Dat is ook wel heel wat waard
pi_181924041
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:07 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik ben nog geen 40 (veertig) jaar oud en ik heb van de 21 (eenentwintig) jaar dat ik werk geen jaar geen nettoloonsverhoging-om-netto-te-kunnen-besteden gehad.
Misschien snap je het nu wel. 2017 is hetzelfde als 2016. 2018 wordt ook hetzelfde.

Dit is het NETTO besteedbaar inkomen:

2x opklikken

https://i.redditmedia.com(...)2af802e8268e76e612ab
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181924080
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:14 schreef cempexo het volgende:

[..]

Misschien snap je het nu wel. 2017 is hetzelfde als 2016. 2018 wordt ook hetzelfde.

Dit is het NETTO besteedbaar inkomen:

2x opklikken

https://i.redditmedia.com(...)2af802e8268e76e612ab
Ik dacht dat de gemiddelde Brit altijd een stuk armer was dan wij.. Maar ook wel zo is dat werknemers veel meer belasting betalen of nog heel wat meer rekeningen toegeworpen krijgen... In andere landen..
pi_181924125
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:14 schreef cempexo het volgende:
Misschien snap je het nu wel. 2017 is hetzelfde als 2016. 2018 wordt ook hetzelfde.

2x opklikken
Wat moet ik snappen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181924179
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
de ratio omzet van een bedrijf tegen loonkosten zijn ook gestegen, wat betekent dat bedrijven meer winst maken maar de loonkosten niet meestijgen....
Onzin. De belastingen en premies op het loon gaan wél omhoog.

De lonen zijn niet te hoog maar te duur.

Een werknemer die 1600 E netto p maand verdient krijgt 19.200 E per jaar plus vakantietoeslag. De werkgever betaalt voor deze werknemer:

19.200 x factor 2.0 is 38.400
19.200 x factor 2.1 is 40.320
19.200 x factor 2.2 is 42.240
19.200 x factor 2.3 is 44.160

Factor is afhankelijk van de cao.

Deze berekening is exclusief het door betalen van het loon voor een zieke werknemer voor de periode van 2 jaar.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181924230
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:20 schreef cempexo het volgende:

[..]

Onzin. De belastingen en premies op het loon gaan wél omhoog.

De lonen zijn niet te hoog maar te duur.

Een werknemer die 1600 E netto p maand verdient krijgt 19.200 E per jaar plus vakantietoeslag. De werkgever betaalt voor deze werknemer:

19.200 x factor 2.0 is 38.400
19.200 x factor 2.1 is 40.320
19.200 x factor 2.2 is 42.240
19.200 x factor 2.3 is 44.160

Factor is afhankelijk van de cao.

Deze berekening is exclusief het door betalen van het loon voor een zieke werknemer voor de periode van 2 jaar.
Het is de vraag wat de werknemer waard is, vaak is het zo , hoe hoger de functie hoe mer betaald, maar in een heel winstgevend bedrijf kan een werknemer die 1600 E verdiend netto op jaarbasis wel meer dan 70 000 opleveren
pi_181924372
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:09 schreef nostra het volgende:

[..]

Kijk eens naar de reële loonontwikkeling voor huishoudens. Daar kan je absoluut kanttekeningen bij plaatsen, maar de negatieve ontwikkeling die je nu belicht, is simpelweg niet aanwezig.
Okee, maar hoe komen ze dan hierbij:

Koopkracht gezin in 40 jaar amper gestegen

Toegegeven, dat is geen negatieve ontwikkeling, maar het is ook geen positieve ontwikkeling.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181924442
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:18 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat moet ik snappen?
Dat het netto besteedbaar inkomen in Nederland laag zo niet zeer laag is. De enige die zich de ballen uit de broek lacht is de Nederlandse overheid en de bij behorende 1.800.000 Nederlandse ambtenaren. Zij halen het geld bij jou weg...voor zichzelf.

Recentelijk heeft een grote groep ambtenaren 7 (zeven) procent loonsverhoging gehad.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181924443
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Okee, maar hoe komen ze dan hierbij:

Koopkracht gezin in 40 jaar amper gestegen

Toegegeven, dat is geen negatieve ontwikkeling, maar het is ook geen positieve ontwikkeling.
Kan wel negatief zijn, als de belastingen een stuk omhoog gegaan zijn is er uiteindelijk minder te besteden
pi_181924478
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Okee, maar hoe komen ze dan hierbij:

Koopkracht gezin in 40 jaar amper gestegen

Toegegeven, dat is geen negatieve ontwikkeling, maar het is ook geen positieve ontwikkeling.
Ten opzichte van andere bv Noord Europese landen is het wel een -zeer- negatieve ontwikkeling. Die is financieel ook niet meer in te halen.

Bij deze weet je dus je financiële toekomst in Nederland !
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181924506
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:33 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ten opzichte van andere bv Noord Europese landen is het wel een -zeer- negatieve ontwikkeling. Die is financieel ook niet meer in te halen.

Bij deze weet je dus je financiële toekomst in Nederland !
Wie zegt dat de Noorderlingen wel hun besteedbaar inkomen blijven behouden ?
pi_181924510
Goed...ik stop er mee, ga mijn deze week verdiende geld tellen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181924536
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:35 schreef cempexo het volgende:
Goed...ik stop er mee, ga mijn deze week verdiende geld tellen.
Als noordeling ben je daar wel lang mee bezig zeker :P
pi_181924583
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Okee, maar hoe komen ze dan hierbij:

Koopkracht gezin in 40 jaar amper gestegen

Toegegeven, dat is geen negatieve ontwikkeling, maar het is ook geen positieve ontwikkeling.
Dat ben ik ook wel met je eens. Daarbij is natuurlijk alles wel relatief: een tochtige woning in de jaren '70, een Ford Taurus kunnen rijden of de vakantie naar Noord-Brabant waren wel van een ander comfortniveau dan wat je je nu voor hetzelfde (gecorrigeerde) bedrag kan veroorloven.

De werkelijke vruchten komen meer en meer bij het kapitaal, dat is zeker waar. Daar moet je ook zelf op schakelen en je zoveel als mogelijk niet afhankelijk maken van cao's of overheidsbeleid. Maar de zwakkeren - klinkt wat lullig, maar het is wel zo - in de samenleving kunnen dat niet of in mindere mate.

Persoonlijk vind ik dat we die menselijke maat in Nederland nog steeds erg hoog hebben. Je kan natuurlijk altijd twisten of dat genoeg is of niet, daar is de politiek ook voor. Maar laten we alsjeblieft niet doen alsof we het met zijn allen zo verschrikkelijk veel slechter hebben dan veertig jaar geleden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181924668
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:38 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat ben ik ook wel met je eens. Daarbij is natuurlijk alles wel relatief: een tochtige woning in de jaren '70, een Ford Taurus kunnen rijden of de vakantie naar Noord-Brabant waren wel van een ander comfortniveau dan wat je je nu voor hetzelfde (gecorrigeerde) bedrag kan veroorloven.

De werkelijke vruchten komen meer en meer bij het kapitaal, dat is zeker waar. Daar moet je ook zelf op schakelen en je zoveel als mogelijk niet afhankelijk maken van cao's of overheidsbeleid. Maar de zwakkeren - klinkt wat lullig, maar het is wel zo - in de samenleving kunnen dat niet of in mindere mate.

Persoonlijk vind ik dat we die menselijke maat in Nederland nog steeds erg hoog hebben. Je kan natuurlijk altijd twisten of dat genoeg is of niet, daar is de politiek ook voor. Maar laten we alsjeblieft niet doen alsof we het met zijn allen zo verschrikkelijk veel slechter hebben dan veertig jaar geleden.
Is zo, het kan altijd beter, als je dat niveau hebt roep je dat ook etc. etc. Totdat je zo gierig bent dat je er helemaal in bezeten raakt...
pi_181924908
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:31 schreef cempexo het volgende:
Dat het netto besteedbaar inkomen in Nederland laag zo niet zeer laag is.
Tja goed, ik heb geen (2 (twee) keer opklikbaar) plaatje nodig om mijn netto besteedbaar inkomen te beïnvloeden. Bovendien is dat besteedbaar inkomen misschien qua drempelbedrag wel een basisvoorwaarde voor geluk, maar verder toch bepaald niet doorslaggevend.

Ik heb liever dat dat inkomen van een zodanig niveau is, dat ik af en toe een goede whisky met een maat kan drinken, leuke dingen met een vrouwmens kan doen en een lang weekend naar een leuke Europese stad kan gaan. Dat is voor mij een stuk belangrijker dan mezelf in een verlaten Deense boerderij te vergapen aan de Europese GDP-verschillen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181929438
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:44 schreef Partigiano het volgende:
De VVD is onder Mark Rutte uitgegroeid tot de grootste partij van Nederland. Een positie die ze nu al acht jaar vast hebben weten te houden en daar lijkt vooralsnog op korte termijn weinig verandering in te komen.

Ik vraag me echter af hoe het kan dat een partij wiens loyaliteit ligt bij grote bedrijven en vermogende particulieren ooit de grootste partij kan worden, in welk land dan ook. Rijkdom is namelijk een relatief begrip en de groep die profiteert van beleid dat de rijken bevoordeelt is per definitie gering.

Om me heen zie ik echter de meest uiteenlopende personen op de VVD stemmen: van studenten tot bouwvakkers. Geen van die partijen lijkt echter profijt te ondervinden van een stem op die partij maar toch weigeren ze hun standpunt te herzien.

Bij studenten zou men nog in overweging kunnen nemen dat men verwacht ooit zelf vermogend te worden maar bouwvakkers? Zelfs leraren die trouw VVD stemmen lijken niet langer een uitzondering te zijn.

Is dit een schoolvoorbeeld van het Stockholmsyndroom?
VVD heeft gewoon heel gehaaid de perceptie gewekt dat hun vriendjespolitiek voor bedrijven er voor gezorgd heeft dat de gewone burger het ook goed heeft en dat al het slechte komt van linkse partijen. Hun afdeling 'sturen van perceptie' is verreweg de beste van alle partijen.

Daarom zijn ze het grootste. En daarom is er de laatste 2 decennia ook zo'n enorme afbraak van alles waar de gewone burger wat aan heeft: vangnetten & zorg enzo. Want uiteindelijk is het gewoon een afbraakpartij. Geld moet van arm naar rijk.

Wat dat betreft, petje af voor de VVD. Alle schandalen (by far de meeste van alle partijen) glijdt gewoon van ze af. Meesterlijk ergens. Pechtold met zijn appartementje had wat dat betreft beter bij de VVD kunnen zitten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_181934386
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:52 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja goed, ik heb geen (2 (twee) keer opklikbaar) plaatje nodig om mijn netto besteedbaar inkomen te beïnvloeden. Bovendien is dat besteedbaar inkomen misschien qua drempelbedrag wel een basisvoorwaarde voor geluk, maar verder toch bepaald niet doorslaggevend.

Ik heb liever dat dat inkomen van een zodanig niveau is, dat ik af en toe een goede whisky met een maat kan drinken, leuke dingen met een vrouwmens kan doen en een lang weekend naar een leuke Europese stad kan gaan. Dat is voor mij een stuk belangrijker dan mezelf in een verlaten Deense boerderij te vergapen aan de Europese GDP-verschillen.
De hoogte en afdracht van belastingen worden vooral bepaald door de landelijke en lokale ambtenaren. Die weten in Nederland er wel raad mee op de morele basis, dus niet de financiële basis, van een: Maar we doen het al jaren en jaren zo...dus doen we het dit jaar ook zo.

En reagerend op de Deense boerderij: Er is hier sinds 2001 een skattestop. Dat betekent dat de belastingen niet verhoogd mogen worden. Hooguit een uitzondering, maar die moet voorgelegd worden aan een speciale commissie.

https://da.wikipedia.org/wiki/Skattestoppet

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 16-09-2018 06:45:05 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181938008
Ach joh, alsof de VVD de welvaartsstaat wil afschaffen. De VVD is nu 8 jaar aan de macht (en daarvoor hebben ze een jaar of 40 in CDA-regeringen gezeten) en we hebben gewoon een keurige welvaartsstaat. Ik vind het prima dat we voor de allerzwaksten in de maatschappij zorgen, maar het moet niet doorschieten. Idem ditto voor al die regels rondom het ontslagrecht. We moeten niet doorschieten, dat werkt alleen maar averechts. Verder heeft de VVD op papier gewoon realistische voorstellen over immigratie en de EU. Niet dat idealistische gedoe van GroenLinks en D66, maar ook niet die suïcidaal antiglobalistische houding van FvD en PVV (we blijven een open economie).

Ik weet trouwens niet zeker of je de achterban van de VVD kan gelijkstellen aan Jan Modaal. De VVD snapt het Nederlandse electoraat het beste van alle partijen, maar ook de achterban van de VVD is vrij uniek. Volgens Maurice de Hondt haalde de VVD in 2017 38% van de stemmen bij de hoogste inkomens en 10% bij de laagste inkomens. Ik weet trouwens niet hoe Maurice de Hond de inkomensgrenzen vaststelt, het is volgens mij geen 25/25/25/25 verdeling (ik denk dat de groep hoge inkomens vrij klein is). Volgens het CBS zat de helft van de VVD-stemmers in 2012 bij de 25% hoogste inkomens (en in totaal verdiende zo'n 72% van de VVD-stemmers bovenmodaal). Bij opleidingsniveau zie je hetzelfde patroon. Hoe hoger, hoe meer VVD (al is het effect een stuk minder sterk).
  zondag 16 september 2018 @ 11:44:29 #135
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181938095
Denk ook dat de VVD nu een positie heeft waarbij mensen zich comfortabel voelen met de VVD aan de macht. Zo van, ja het is misschien niet heel goed, maar eigenlijk ook niet zo slecht. In feite kabbelt alles kalmpjes voort (totdat er misschien weer een crisis uitbreekt). Eigenlijk is het extreem rustig in Nederland de laatste jaren. Er zijn nauwelijks (geen?) echt grote protesten geweest bijvoorbeeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181938736
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:34 schreef Knipoogje het volgende:
Wat dat betreft, petje af voor de VVD. Alle schandalen (by far de meeste van alle partijen) glijdt gewoon van ze af. Meesterlijk ergens. Pechtold met zijn appartementje had wat dat betreft beter bij de VVD kunnen zitten.
Dit komt gewoon omdat de stemmers corruptie niet belangrijk vinden en heeft niks te maken met de vvd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181939772
quote:
2s.gif Op zondag 16 september 2018 11:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Denk ook dat de VVD nu een positie heeft waarbij mensen zich comfortabel voelen met de VVD aan de macht. Zo van, ja het is misschien niet heel goed, maar eigenlijk ook niet zo slecht. In feite kabbelt alles kalmpjes voort (totdat er misschien weer een crisis uitbreekt). Eigenlijk is het extreem rustig in Nederland de laatste jaren. Er zijn nauwelijks (geen?) echt grote protesten geweest bijvoorbeeld.
Ja denk je...dat comfortabel voelen in Nederland ? Onder leiding van de VVD.

De emigratie vanuit Nederland is in 10 jaar met 28% gestegen van 122.576 (2007) naar 156.950 (2017) per jaar. Belangrijkste redenen blijken avontuur, zoektocht naar rust, ruimte en een natuurlijke omgeving voor de kinderen, weg van de files, criminaliteit en de ‘hufter‘ mentaliteit in Nederland.

Een eenvoudige rekensom leert mij: laten we zeggen dat het gemiddelde van de laatste 10 jaar 125.000 van de NL emigranten is, ik hou het laag.

Dat betekent dat er 1.250.000 Nederlanders het land hebben verlaten. Maar dat betekent ook dat er niet meer in NL wordt gekocht, niet meer wordt geïnvesteerd en ook dat er geen belastingen van deze groep meer binnenkomt. Ze nemen hun eigen inkomen mee.

Edoch, volgens het CBS stijgt het aantal inwoners in Nederland, maar die groei wordt veroorzaakt door vooral buitenlandse migratie.

CBS 2017: Ruim vier vijfde van de bevolkingsgroei is afkomstig van buitenlandse migratie.

Pak je rekenmachine maar even en reken uit wat dat kost. Die -forse- rekening gaat naar de belastingbetaler. Uiteraard.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 16-09-2018 18:10:35 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181939894
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 13:15 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ja denk je...dat comfortabel voelen in Nederland ? Onder leiding van de VVD.

De emigratie vanuit Nederland is in 10 jaar met 28% gestegen van 122.576 (2007) naar 156.950 (2017) per jaar. Belangrijkste redenen blijken avontuur, zoektocht naar rust, ruimte en een natuurlijke omgeving voor de kinderen, weg van de files, criminaliteit en de ‘hufter‘ mentaliteit in Nederland.

Een eenvoudige rekensom leert mij: laten we zeggen dat het gemiddelde van de laatste 10 jaar 125.000 van de NL emigranten is, ik hou het laag.

Dat betekent dat er 1.250.000 Nederlanders het land hebben verlaten. Maar dat betekent ook dat er geen belastingen van deze groep binnenkomt.

Edoch, volgens het CBS stijgt het aantal inwoners in Nederland, maar die groei wordt veroorzaakt door vooral buitenlandse migratie.

CBS 2017: Ruim vier vijfde van de bevolkingsgroei is afkomstig van buitenlandse migratie.

Pak je rekenmachine maar even en reken uit wat dat kost. Die -forse- rekening gaat naar de belastingbetaler. Uiteraard.
Dit verbaast me niks.
Het is omdat ik ruim boven modaal verdien, maar als het lager zou zijn zou ik een economische emigrant zijn naar het buitenland. IK heb ook al 4 jaar in duitsland gewoond *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181969201
Maar even hier bij ontbreken van een centraal VVD-topic: vanavond om 20.25 een portret van Klaas Dijkhof op 2 in Door Andere Ogen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181971960
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:08 schreef Harvest89 het volgende:
VVD gebruikt veel populistische standpunten, en ze spelen goed in op het onderbuikgevoel van de mensen. Ze profileren dat ze zogenaamd opkomen en zich inzetten voor de "hardwerkende Nederlander".

Maar wie is de hardwerkende Nederlander? Daar kan iedereen zich wel een beetje in vinden.

Ondernemers (rijk en arm) zien zichzelf als hardwerkend.
Artsen, advocaten, en ingenieurs zien zichzelf als hardwerkend.
Bouwvakkers, fabrieksarbeiders, en kantoorslaafjes zien zichzelf als hardwerkend.
Mensen die ergens tuintjes en natuurgebieden bijhouden met subsidie of behoud van uitkering zullen zich misschien ook als hardwerkend zien (ook al roken ze elke 5 minuten een sigaretje).

Ze zijn op het gebied van immigratie en integratie erg kritisch. Veel mensen maken zich (terecht of onterecht) zorgen om de multiculturele samenleving, en de VVD weet daar altijd goed op in te spelen door strenge uitspraken te doen. De "ROT OP!" uitspraak van Rutte was daar een mooi voorbeeld van, en was precies goed getimed zo vlak voor de verkiezingen.

Hetzelfde verhaaltje met de werkeloosheid en mensen die in uitkeringen zitten. De VVD stelt zich hier keihard tegen op, alsof het allemaal luie aso's zijn, terwijl de realiteit laat zien dat het overgrote deel van de werkelozen een arbeidsbeperking heeft, en niet kunnen voldoen aan de eisen van een werkgever. Ook hier spelen ze altijd effectief in op het onderbuikgevoel van de "hardwerkende NLer". Want "eigen verantwoordelijkheid" en "eigen broek ophouden".

Ze hebben precies de juiste standpunten en visie die ze delen met het gros van de bevolking in Nederland. Mensen worden nou niet bepaald socialer naar elkaar. Er is een groeiend gebrek aan inlevingsvermogen en empathie. Het samenleven gaat gewoon niet meer zoals vroeger. Dus dan is VVD een logische keuze.

Het werkelijke ideaal van de VVD is een Amerikaanse nachtwakersstaat. En dat lijkt me een ware nachtmerrie. De V.S heeft zoveel interne problemen doordat collectieve zorg en sociale zekerheid daar bijna niet bestaan. Dat zouden we hier nooit moeten willen.
Dit vat het wel aardig samen en ik ben ook bang dat we langzaam naar zo'n staat toegaan onder het mom 'participeren' waarbij voor het gemak degenen die wel willen maar het niet kunnen en daardoor buiten de boot vallen over dezelfde kam worden geschoren als degenen die niet willen maar wel kunnen.

Niet alleen in de VS maar ook in delen van Zuid Amerika is het vrij gewoon geworden dat de elite de beste genezende middelen tot z'n beschikking heeft en er wat plastische chirurgietoetjes aan toevoegd en het armere deel maar wat goedkope warmhoudertjes krijgt of helemaal niets omdat ze het niet kunnen betalen.

Daarnaast laten ze de middenklasse ook gewoon vallen. Een goede vriendin had voor een speciaal onderzoek een afspraak waar ze na heel lang wachten pas terecht kon. Een dag ervoor wordt ze gebeld dat de afspraak niet door kan gaan omdat er wat tussen gekomen is, moest ze maar naar een ander nummer bellen om opnieuw een afspraak te maken. Zo gaat het daar en voor zo'n middelvingercultuur moet in Nederland gewaakt worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 17-09-2018 22:00:04 ]
  maandag 17 september 2018 @ 22:07:18 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181972332
quote:
7s.gif Op maandag 17 september 2018 20:12 schreef nostra het volgende:
Maar even hier bij ontbreken van een centraal VVD-topic: vanavond om 20.25 een portret van Klaas Dijkhof op 2 in Door Andere Ogen.
Ik vind de populariteit van Dijkhof maar een enge ontwikkeling.

Die gast deugt niet. Kan niet goed omschrijven waarom, maar er klopt gewoon iets niet aan die vent.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181974864
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 22:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik vind de populariteit van Dijkhof maar een enge ontwikkeling.

Die gast deugt niet.
Dat staat je vrij om te vinden, natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 18 september 2018 @ 00:23:02 #143
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181974939
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2018 00:15 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat staat je vrij om te vinden, natuurlijk.
Maar ik denk ook dat dat zo is.
Maar goed dat zal in de toekomst wel duidelijk worden. 8-)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181974945
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2018 00:15 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat staat je vrij om te vinden, natuurlijk.
Joh. :')

Wat vond je van de uitzending? Zelf niet gekeken overigens.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181975606
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 00:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Joh. :')

Wat vond je van de uitzending? Zelf niet gekeken overigens.
Het terugkijken niet erg waard. Een Hennis die hem eng-idolaat bewierookte, een gesjeesde politicoloog die alles met een wat misplaatst cynisme beschouwde en een algemene tendens dat hij het als prodigy allemaal eerst maar eens moet waarmaken. Niets dat je vooraf niet kunt invullen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181987894
Ik heb het idee dat veel stemmers niet verder kijken dan de migratiekwestie. De VVD heeft zich dan ook enorm geprofileerd als een beter alternatief dan de PPV. Toen duidelijk werd dat de PVDA in het vorig kabinet wel eens groot zou kunnen worden hebben stemmers strategisch voor de VVD gekozen, omdat vrijwel alle partijen samenwerking met de PVV uitsloot en men zo toch nog voor een kabinet stemde dat de migratiewetten zou aanscherpen. Dijkhof heeft vervolgens in zijn ministerpost adequaat opgetreden, waardoor de VVD in de huidige verkiezing beloftes als meer veiligheid en strengere migratie overtuigend kon inzetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambystoma_mexicanum op 18-09-2018 17:34:10 ]
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_181988579
VVD-stemmers zijn ook niet de slimsten. Een gedeelte laat zich gijzelen door angst en blijft daardoor VVD stemmen, en een ander gedeelte is gevoelig voor de populistische campagnes die de VVD altijd net voor verkiezingen voert.
pi_181988713
De VVD heeft een gigantische kernbom onder dit land gelegd. Een gedeelte van de VVD-stemmers is zich daar bewust van maar vermoeden ook tegelijkertijd dat de VVD weet wat de rode draadjes zijn en de groene draadjes zijn en hopen maar dat ze de schade beperken.
pi_181989063
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:23 schreef Braindead2000 het volgende:
De VVD heeft een gigantische kernbom onder dit land gelegd. Een gedeelte van de VVD-stemmers is zich daar bewust van maar vermoeden ook tegelijkertijd dat de VVD weet wat de rode draadjes zijn en de groene draadjes zijn en hopen maar dat ze de schade beperken.
Hebben we nog kernbommen in Woensdrecht ?
pi_181990698
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:41 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Hebben we nog kernbommen in Woensdrecht ?
Meer dan ooit zou ik zeggen. Vriend en vijand is het toch eens dat de VVD een slaaf is van de EU?
  woensdag 19 september 2018 @ 13:48:44 #151
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182005165
Eigenlijk zijn ze niet noemenswaardig groter dan dat ze in de jaren 80 en 90 waren als je de uitslagen over een langere termijn bekijkt. Zo zie je ook dat Nederlandse kabinetten sinds die tijd eigenlijk volledig het resultaat zijn van de dynamiek tussen 3 partijen: CDA, PVDA en VVD.
Ik denk niet dat het heel zinvol is om dit vanuit een ideologische invalshoek te benaderen want dat heeft gewoon weinig te betekenen in de NL'se politiek. Elk van deze drie partijen bouwen min of meer hun gehele gezicht en verhaal elke verkiezing opnieuw op als het nodig is. Zelfde verhaal met al die schandaaltjes en misvattingen, het doet er echt vrij weinig toe hoor.

Kijk je naar de Nederlandse politiek vanaf de eeuwwisseling, dan zie je een aantal ontwikkelingen die de koers tot op de dag van vandaag zouden gaan bepalen. Enerzijds is dat de opkomst van Fortuyn die zijn pijlen richtte op Paars en eigenlijk het hele idee van de derde weg. Aan een landelijke koers die sinds de jaren 80 ondanks decennia aan overwegend rechtse kabinetten eigenlijk alleen maar linkser en progressiever leek te worden kwam plots een eind en al gauw vielen mensen over elkaar heen om te stellen dat het maar eens afgelopen moest zijn met die alles-moet-kunnen mentaliteit van de jaren 90. 11 september en de dood van diezelfde Fortuyn zouden de nieuwe koers vervolgens verzegelen.

De PVDA kreeg uiteraard sowieso een flinke klap, maar de VVD wist er aanvankelijk ook geen raad mee en bleef een periode kwakkelen onder oudgedienden uit het paarse tijdperk als Dijkstral, Zalm en v. Aartsen. Het CDA bleef echter ongeschonden, zat in die verderfelijke paarse periode natuurlijk op de bank en kon hier dan ook weer aan de bak. Herinneren jullie Lubbers nog? Dat was eigenlijk de boodschap, en zodoende kwam een terugkeer aan verschillende smaken aan CDA-VVD kabinetten onder Balkenende die achter elkaar stuk voor stuk van ellende uit elkaar klapten.

Ondertussen werd vrijwel elk jaar de ondergang van de PVDA aangekondigd, keer op keer breed uitgemeten in de media die blijkbaar ook nog niet door hadden hoe het politieke spel werkt in NL. De PVDA zou immers door de jaren heen consistent tussen de 20 en 40 zetels blijven scoren net als de VVD. Diezelfde media kreeg in die tijd natuurlijk zelf ook een paar flinke klappen en is sindsdien eigenlijk nooit meer hersteld, maar dat terzijde. Het CDA voelde zich genoodzaakt om toch maar weer met de PVDA in zee te gaan en het resultaat was eigenlijk het beste kabinet dat we sinds de eeuwwisseling gehad hebben.
De VVD kreeg zo wat tijd om haar nieuwe Elan te verzilveren. De liberale pretenties werden over de jaren heen stilletjes afgeschud en maakten plaats voor de echte publiekstrekkers in deze nieuwe tijd. Nadat hun achterban al een tijdje heeft kunnen smullen van hoe ze publiekelijk negerkindjes weg aan het pesten waren konden de vingers nu helemaal afgelikt worden, er was immers een kneiterrechts kabinet in aantocht. Die historisch o zo stabiele CDA-VVD combinatie was natuurlijk precies wat we nodig hadden om Nederland de crisis door te lozen.

Nadat het daaruit volgende kabinet onvermijdelijker wijs uit elkaar viel hebben we vervolgens hèt moment van Rutte's politieke carrière mogen aanschouwen.
Hij zag op tijd in dat het CDA vastbesloten was om zichzelf compleet de electorale vernieling in te helpen en wendde zich in een ogenblik tot de PVDA waar hij in zijn maatje Samson een gewillige partner-in-crime vond. Een weergaloze serie aan toneelstukken later sloeg hij toch weer de handen ineen met de partij wiens programma hij niet veel eerder nog een zelfmoordbrief had genoemd, precies zoals gepland. Ze wisten immers wel beter, aan het begin van de Rutte 2 periode kon je al in de krant lezen hoe de VVD bonzen hun vrienden bij het VNO-NCW geruststelden, zij zouden de belangrijkste hervormingen nog wel even rekken tot het aankomende VVD-CDA-D66 kabinet, en lo and behold. Kijk eens wat we uiteindelijk gekregen hebben.

Rutte hoefde enkel de PVDA te "decimeren", zoals hij dat graag noemt. Dit bleek niet al te moeilijk. De toon werd eigenlijk al direct gezet met het vervallen van de inkomensafhankelijke zorgpremie, een enorme publieke vernedering voor de PVDA. Vervolgens kregen ze nog wat extra hulp van de vluchtelingencrisis, een verlaat cadeautje van Balkenende en Co.
De PVDA kon slechts spartelend instemmen met een VVD die het spreekwoordelijke mes aan de keel van duizenden verdwaalde negertjes hield.
De PVDA zal nu wel voorgoed uitgespeeld zijn in diezelfde zin als dat het CDA dat was, oftewel helemaal niet. Het is vooral heel erg voorspelbaar allemaal.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 19 september 2018 @ 13:54:11 #152
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182005284
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:48 schreef rockstah het volgende:
Het is vooral heel erg voorspelbaar allemaal.
Mooie post. Een van de beste posts in dit topic denk ik.

Maar het is voorspelbaar zeg je.
Wanneer valt dit kabinet? En welke partijen gaan daarna regeren?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 19 september 2018 @ 17:38:02 #153
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182009457
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Mooie post. Een van de beste posts in dit topic denk ik.

Maar het is voorspelbaar zeg je.
Wanneer valt dit kabinet? En welke partijen gaan daarna regeren?
Nee weet ik niet, volg het ook niet meer zo intensief als voorheen. Of en wanneer het kabinet valt is afhankelijk van externe triggers die niet te voorzien zijn, de deelnemers weten verder prima waar ze aan begonnen zijn dus het is niet inherent instabiel zoals sommige voorgaande combinaties.

Verder ga ik er vanuit dat D66 de meeste klappen op zal vangen en we weer gewoon een VVD CDA combinatie gaan krijgen met whatever er verder voorhanden ligt, of misschien een minderheidskabinet. Ze verzinnen wel wat. Op den duur zal de PVDA ook wel weer opkrabbelen.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_182015389
De VVD profileert zich als een partij die opkomt voor carrière gericht werkvolk.
Dat heb ik een andere partij nog niet echt zien doen.

Dat (werkende/studerende) mensen op de VVD stemmen komt ook omdat er niet echt een liberaal alternatief is.
pi_182015864
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:47 schreef von_manstein het volgende:
De VVD profileert zich als een partij die opkomt voor carrière gericht werkvolk.
Dat heb ik een andere partij nog niet echt zien doen.

Dat (werkende/studerende) mensen op de VVD stemmen komt ook omdat er niet echt een liberaal alternatief is.
De VVD is niet liberaal.

Daarnaast is de VVD ook voor het (verder) afschaffen van het ontslagrecht, loonmatiging, en dat steeds meer van ons BBP vloeit naar houders van het kapitaal in plaats van terug naar de werknemers / burgers / consumenten.

Misschien toch niet zo goed voor je carrière?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_182015880
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 17:38 schreef rockstah het volgende:
Verder ga ik er vanuit dat D66 de meeste klappen op zal vangen en we weer gewoon een VVD CDA combinatie gaan krijgen met whatever er verder voorhanden ligt, of misschien een minderheidskabinet. Ze verzinnen wel wat. Op den duur zal de PVDA ook wel weer opkrabbelen.
Hangt een beetje van het tijdstip van de verkiezingen af. Als er nog dit jaar TK verkiezingen worden gehouden, denk ik dat de Pechthold affaires een zware wissel op D'66 trekken. En Rutte hebben we ook al (te) lang gezien, tijd voor een nieuwe VVD voorman met grote kans op een VVD verkiezingsnederlaag. Waarschijnlijk (tijdelijk) verschuiving naar links: PvdA, GL en SP. Maar niets is zeker.

Ergerlijk vind ik de CU die door een lijstverbintenis, net een zetel heeft gekregen waardoor deze combinatie mogelijk is geworden, maar dat terzijde (liefst zie ik Paars met een vleugje PVV).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182015904
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Misschien toch niet zo goed voor je carrière?
Op den duur wel: denk aan het motief achter het afschaffen van de Dividendbelasting. En aan je pensionering.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182015913
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:06 schreef blomke het volgende:

[..]

Op den duur wel: denk aan het motief achter het afschaffen van de Dividendbelasting.
Jij gelooft daarin? :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_182015943
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Jij gelooft daarin? :')
Nou…..als dreigement….of om de multinationals te paaien...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182015979
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 22:07 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vind de populariteit van Dijkhof maar een enge ontwikkeling.

Die gast deugt niet. Kan niet goed omschrijven waarom, maar er klopt gewoon iets niet aan die vent.
Iets met de combinatie accent/ogen/baard misschien?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182015995
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:08 schreef blomke het volgende:

[..]

Nou…..als dreigement….of om de multinationals te paaien...
Ja, maar geloof je in het motief erachter dat het werkgelegenheid zou opleveren?

Als het enkele hoofdkantoren naar Nederland zou halen (wat dus al uiterst twijfelachtig is) dan gaat dat hooguit om enkele tientallen banen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_182016037
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:10 schreef Tomatenboer het volgende:

Ja, maar geloof je in het motief erachter dat het werkgelegenheid zou opleveren?

Nou, ik denk dat het meer om mogelijke politieke invloed op die multinationals en hun kapitaal gaat.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182016088
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, maar geloof je in het motief erachter dat het werkgelegenheid zou opleveren?

Als het enkele hoofdkantoren naar Nederland zou halen (wat dus al uiterst twijfelachtig is) dan gaat dat hooguit om enkele tientallen banen.
Ik denk meer rond de 1000, voor de mensen is het natuurlijk wel sneu, maar als er hierdoor beter geïnvesteerd kan worden in alles, verdiend het wel weer terug, en meestal is het zo dat de werknemers van Shell hoog opgeleid zijn en snel aan de bak weer kunnen komen
  woensdag 19 september 2018 @ 22:25:00 #164
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182016392
Waar je vroeger katholieken en protestanten had, heb je nu individualisme en populisme. VVD vult dat gat op.
De confessionelen brachten nog normen en waarden. De VVD brengt neo-liberalisme en zoek het allemaal maar uit. Niks geen naastenliefde of moraal.
De maatschappij moet een nieuwe balans vinden denk ik en het Amerikaanse model dat de VVD propagandeert lijkt me niet de beste optie.
  woensdag 19 september 2018 @ 22:27:19 #165
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182016450
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Hangt een beetje van het tijdstip van de verkiezingen af. Als er nog dit jaar TK verkiezingen worden gehouden, denk ik dat de Pechthold affaires een zware wissel op D'66 trekken. En Rutte hebben we ook al (te) lang gezien, tijd voor een nieuwe VVD voorman met grote kans op een VVD verkiezingsnederlaag. Waarschijnlijk (tijdelijk) verschuiving naar links: PvdA, GL en SP. Maar niets is zeker.

Ergerlijk vind ik de CU die door een lijstverbintenis, net een zetel heeft gekregen waardoor deze combinatie mogelijk is geworden, maar dat terzijde (liefst zie ik Paars met een vleugje PVV).
D66 is kunstmatig groot op dit moment, een groot aandeel bestaat uit teleurgestelde PVDA'ers en die mensen zijn ook niet gek. Als de PVDA ze kwijt kan raken door een belabberde regeringsdeelname dan kan de D66 dat ook. Partij van de kroonjuwelen hè, wat is nu de grote bijdrage aan de burgeremancipatie van dit kabinet? Het afschaffen van een referendum?
We hebben het allemaal eerder gezien, PR is gewoon niet hun sterkste kant. Ze hadden er eigenlijk gelijk voor moeten bedanken toen GL begon af te druipen, maar ze hebben natuurlijk ook andere motieven gehad.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_182017161
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:25 schreef BasEnAad het volgende:
Waar je vroeger katholieken en protestanten had, heb je nu individualisme en populisme. VVD vult dat gat op.
De confessionelen brachten nog normen en waarden. De VVD brengt neo-liberalisme en zoek het allemaal maar uit. Niks geen naastenliefde of moraal.
De maatschappij moet een nieuwe balans vinden denk ik en het Amerikaanse model dat de VVD propagandeert lijkt me niet de beste optie.
De confessionelen brachten ook het neo-liberalisme mee.
  woensdag 19 september 2018 @ 23:06:51 #167
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182017198
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:04 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

De confessionelen brachten ook het neo-liberalisme mee.
CDA in het kabinet haalt altijd het slechtste in alle partijen in de coalitie naar boven.
  woensdag 19 september 2018 @ 23:09:33 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182017247
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Iets met de combinatie accent/ogen/baard misschien?
Die arrogante blik in zijn ogen denk ik.
En als hem bijvoorbeeld gevraagd wordt naar de terechte zorgen van veel "arme" en "zwakkere" mensen in Nederland dan komt hij altijd zo nonchalant over.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182017345
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:06 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

CDA in het kabinet haalt altijd het slechtste in alle partijen in de coalitie naar boven.
Mwah, ik heb meer het idee dat de VVD dat doet.
pi_182020524
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:06 schreef BasEnAad het volgende:
CDA in het kabinet haalt altijd het slechtste in alle partijen in de coalitie naar boven.
Dat getuigt dus van politieke slimheid van het CDA: laat de anderen de kastanjes uit het vuur halen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182020529
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
Mwah, ik heb meer het idee dat de VVD dat doet.
Daar weet de PvdA i.c. Samsom alles van gezien hun TK verkiezingsresultaat
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182040196
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De VVD is niet liberaal.

Daarnaast is de VVD ook voor het (verder) afschaffen van het ontslagrecht, loonmatiging, en dat steeds meer van ons BBP vloeit naar houders van het kapitaal in plaats van terug naar de werknemers / burgers / consumenten.

Misschien toch niet zo goed voor je carrière?
Volgens mij behoort de VVD tot de top 3 van de liberale politieke partijen. Binnen de VVD hebben ze een klassiek-liberale, conservatief-liberale en sociaal-liberale stroming.
En dat is volgens mij een van de de rede dat mensen uit alle lagen van de bevolking op de VVD stemt.

Een soepeler ontslagrecht zorgt er mede voor dat werkgevers sneller de "minder" presterende werknemers (lees klaplopers) naar buiten kunnen werken. Dit zorgt o.a. voor een betere werksfeer en geeft ruimte voor nieuwe instroom van medewerkers en/of promotie van huidige medewerkers.
En een soepeler ontslagrecht zorgt er voor dat bedrijven langer kunnen blijven bestaan en dat is beter voor de werkgelegenheid. Stel een bedrijf met 150 medewerkers draait slecht, maar kan blijven bestaan als ze 40 ontslaan of ze gaan failliet en dan staat 150 man op straat. Lullig als je een van die 40 bent maar fijn als je bij de 110 hoort.

Loonmatiging geeft bedrijven een betere concurrentie positie en op de lange termijn een lagere inflatie.

Dat het geld (BBP) voor een groot deel terug vliegt richting de kapitaal houders is hoe het kapitalistisch systeem in de Westerse wereld werkt. En daar profiteren we allemaal van:
Voorbeeld: werkgevers starten bedrijven --> bedrijven worden succesvol en de werkgevers nemen medewerkers in dienst --> Medewerkers krijgen salaris --> salaris wordt uitgegeven aan goederen en diensten welke door werkgevers worden geproduceerd/verleend.

Als jij en ik een product kopen of dienst afnemen dan is kans reëel dat wij (en de rest van Nederland) deels elkaars salaris betalen.
pi_182043805
We hebben een gelovige hoor. _O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 05:01 schreef von_manstein het volgende:

[..]

Volgens mij behoort de VVD tot de top 3 van de liberale politieke partijen. Binnen de VVD hebben ze een klassiek-liberale, conservatief-liberale en sociaal-liberale stroming.
En dat is volgens mij een van de de rede dat mensen uit alle lagen van de bevolking op de VVD stemt.
Volgens mij is de VVD vooral erg conservatief de laatste jaren.

quote:
Een soepeler ontslagrecht zorgt er mede voor dat werkgevers sneller de "minder" presterende werknemers (lees klaplopers) naar buiten kunnen werken. Dit zorgt o.a. voor een betere werksfeer en geeft ruimte voor nieuwe instroom van medewerkers en/of promotie van huidige medewerkers.
En een soepeler ontslagrecht zorgt er voor dat bedrijven langer kunnen blijven bestaan en dat is beter voor de werkgelegenheid. Stel een bedrijf met 150 medewerkers draait slecht, maar kan blijven bestaan als ze 40 ontslaan of ze gaan failliet en dan staat 150 man op straat. Lullig als je een van die 40 bent maar fijn als je bij de 110 hoort.
Klinkt allemaal heel leuk, die theorie. De praktijk betekent dat hoe langer hoe meer mensen op basis van flexibele contracten aan het werk zijn, en sneller 'naar beneden zullen vallen' een uitkering in, of in loon.

Toenemende onzekerheid is slecht voor de economie (het zal het consumentenvertrouwen doen afnemen). Op de lange termijn dus slecht voor de economie.

quote:
Loonmatiging geeft bedrijven een betere concurrentie positie en op de lange termijn een lagere inflatie.
Leuke theorie wederom, in de praktijk betekent het dat gezinnen in 40 jaar al niet meer in koopkracht zijn gestegen.

Meer koopkracht betekent ook meer bestedingen -> is goed voor de economie.

quote:
Dat het geld (BBP) voor een groot deel terug vliegt richting de kapitaal houders is hoe het kapitalistisch systeem in de Westerse wereld werkt. En daar profiteren we allemaal van:
Voorbeeld: werkgevers starten bedrijven --> bedrijven worden succesvol en de werkgevers nemen medewerkers in dienst --> Medewerkers krijgen salaris --> salaris wordt uitgegeven aan goederen en diensten welke door werkgevers worden geproduceerd/verleend.
Het is totaal niet in het belang van werknemers en consumenten dat een steeds groter percentage van ons BBP richting kapitaalhouders vloeit en minder in de zakken van werknemers en consumenten terechtkomt.

Maar de VVD faciliteert wel actief deze toenemende ontwikkelingen.

quote:
Als jij en ik een product kopen of dienst afnemen dan is kans reëel dat wij (en de rest van Nederland) deels elkaars salaris betalen.
Precies. ^O^

Dat werkt dus ook andersom (loonmatiging -> goedkopere producten) meer loonstijging zorgt voor meer koopkracht en meer bestedingen, uiteindelijk zal dat tot hogere inflatie leiden ja, maar zo kun je de cyclus blijven herhalen.

Het is in ieder geval beter dan volhouden in de race to the bottom waar de VVD zo'n voorstander van is. Want reëel concurreren met China of andere lagelonenlanden kunnen wij in West-Europa toch niet (op de lange termijn) op basis van loon. Wél op basis van kwaliteit en kennis als we daarop inzetten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_182052237
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 05:01 schreef von_manstein het volgende:
Loonmatiging geeft bedrijven een betere concurrentie positie en op de lange termijn een lagere inflatie.
nee, stijging van arbeidproductiviteit zorgt voor betere concurrentie, en juist dat is flink gestegen in NL.
Als het om lonen gaat dan zouden we allemaal gaan werken in Griekenland en Spanje. Juist daar gaan geen bedrijven heen vanwege de lage arbeidsproductiviteit daar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 05:01 schreef von_manstein het volgende:
Een soepeler ontslagrecht zorgt er mede voor dat werkgevers sneller de "minder" presterende werknemers (lees klaplopers) naar buiten kunnen werken. Dit zorgt o.a. voor een betere werksfeer en geeft ruimte voor nieuwe instroom van medewerkers en/of promotie van huidige medewerkers.
En een soepeler ontslagrecht zorgt er voor dat bedrijven langer kunnen blijven bestaan en dat is beter voor de werkgelegenheid. Stel een bedrijf met 150 medewerkers draait slecht, maar kan blijven bestaan als ze 40 ontslaan of ze gaan failliet en dan staat 150 man op straat. Lullig als je een van die 40 bent maar fijn als je bij de 110 hoort.
Goh, je zou maar eens investeren in je mensen door ze op te leiden, te begeleiden en te motiveren om geen klaploper meer te zijn.... Dat laatste kan gewoon in NL zonder problemen.
Ik werkte laatst bij een bedrijf waarin de CEO met droge ogen beweerde dat de beste 10% van de werknemers elk jaar moesten doorgroeien naar betere functie, de onderste 10% moest worden ontslagen en het overige deel geen salarisverhoging zou moeten krijgen. O-) Om te huilen en uiteraard totaal onuitvoerbaar, want welke functie moete die beste dan krijgen en waar haal je de nieuwe 20% per jaar vandaan?
quote:
Dat het geld (BBP) voor een groot deel terug vliegt richting de kapitaal houders is hoe het kapitalistisch systeem in de Westerse wereld werkt.
nee, hoe kom je daarbij?
quote:
En daar profiteren we allemaal van:
Ben je echt zo iemand die gelooft dat iemand voor 1 euro per dag aan te nemen goed is voor beiden partijen? :')
quote:
Voorbeeld: werkgevers starten bedrijven --> bedrijven worden succesvol en de werkgevers nemen medewerkers in dienst --> Medewerkers krijgen salaris --> salaris wordt uitgegeven aan goederen en diensten welke door werkgevers worden geproduceerd/verleend.
Dit is de cirkel van de economie maar ik zie niet in hoe dit jouw verhaal beargumenteerd....

[ Bericht 29% gewijzigd door sjorsie1982 op 21-09-2018 19:32:15 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182052361
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Leuke theorie wederom, in de praktijk betekent het dat gezinnen in 40 jaar al niet meer in koopkracht zijn gestegen.
en dan ook nog 40% tot 50% meer zijn gaan werken in echte uren tegen dezelfde koopkracht.... :X 8)7 -O- Over de gestegen arbeidsproductiviteit praat ik dan nog niet eens....

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 21-09-2018 19:33:22 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182052385
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:41 schreef Tomatenboer het volgende:

Het is in ieder geval beter dan volhouden in de race to the bottom waar de VVD zo'n voorstander van is.
Race to the bottom is voor iedereen slecht, dit levert namelijk meer criminaliteit op.
Gelukkig zie ik zelf kleine lichtpuntjes dat men niet meer per definitie voor de goedkoopste kiest, omdat men zich steeds meer beseft dat poep betalen stront aan kwaliteit oplevert en pis als service en laten we het al helemaal niet hebben over loyaliteit....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182052609
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:25 schreef BasEnAad het volgende:
Waar je vroeger katholieken en protestanten had, heb je nu individualisme en populisme. VVD vult dat gat op.
De confessionelen brachten nog normen en waarden. De VVD brengt neo-liberalisme en zoek het allemaal maar uit. Niks geen naastenliefde of moraal.
De maatschappij moet een nieuwe balans vinden denk ik en het Amerikaanse model dat de VVD propagandeert lijkt me niet de beste optie.
Alle partijen streven toch het neo-liberalisme na in welke vorm dan ook en in welke mate dan ook. Zelfs de SP doet dit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182052661
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, maar geloof je in het motief erachter dat het werkgelegenheid zou opleveren?

Als het enkele hoofdkantoren naar Nederland zou halen (wat dus al uiterst twijfelachtig is) dan gaat dat hooguit om enkele tientallen banen.
uiteraard niet, maar de wereld wordt geregeerd door multinationals die chanteren en bedriegen tot de hoogste politieke kringen aan toe.
Zelfs niks doen om problemen op te lossen en vingertjes wijzen naar de overheden....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182052701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:47 schreef von_manstein het volgende:
De VVD profileert zich als een partij die opkomt voor carrière gericht werkvolk.
hoe kom je hierbij? Een carriere gerichte schoonmaker of cassiere heeft echt niks aan de VVD hoor....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182076643
Twee verschillende dingen.

Als het goed gaat, wil je daar graag zelf van profiteren. Rechts.

Als het slecht gaat, wil je graag dat de regering daar voor betaalt. Links.

Een verzekering is ook heel rechts: uitbetalen drukt de winst, je kunt beter een jurist in dienst nemen.

Het is ook niet meer dan realistisch om mensen geen gezondheidszorg meer te betalen als ze 50+ zijn. Want dan begint het veel geld te kosten. En dat willen we natuurlijk niet betalen.

Maar de grootste kostenpost in de gezondheidszorg is het papierwerk: niet alleen moeten we ook de ziektekostenverzekeraars en hun winst betalen, maar moeten alle verplegers en artsen uitgebreid aantonen dat ze ook iets gedaan hebben dat betaald moet worden.

Het papierwerk kost ongeveer de helft van het werk. De betaling en winst van de verzekeraar komt daar nog bij.

En, natuurlijk zijn er initiatieven om dit te verbeteren.

Ten eerste, een "second opinion" wordt vaak niet vergoed. Medische specialisten haten het, als zij jou een diagnose geven en je gaat daarna aan iemand anders vragen of dat wel klopt. Ze eisen daar de hoofdprijs voor. Zij bepalen of jij leeft of dood gaat.

Ook bepalen de verzekeraars waar jij behandeld mag worden. Zodat ze daar scherpe tarieven voor op kunnen stellen.

En uiteraard is het sinds meer dan 10 jaar zo, dat medici alleen een vergoeding krijgen als ze ook een handeling uitvoeren. Vroeger kregen ze een jaarlijkse vergoeding per ingeschreven patiënt.

Je wordt dus niet snel geholpen, er zijn lange wachtrijen en je moet heel vaak opdraven. Want ze verdienen 5x zo veel als je 5x langs moet komen.

Mensen beter maken is dus geen prioriteit meer. Het gaat alleen om het zo efficiënt mogelijk verdelen van de tijd van de medici, zodat die zo efficiënt mogelijk gedeclareerd kan worden.

Of mensen er beter of slechter van worden, is bijzaak. Alhoewel het natuurlijk wel mooi staat in de statistieken als mensen beter worden.

Leugens, heftig liegen en statistieken.
pi_182076973
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

hoe kom je hierbij? Een carriere gerichte schoonmaker of cassiere heeft echt niks aan de VVD hoor....
Maar zo verkopen ze zichzelf wel dat klopt enigszins.
pi_182077221
VVD-stemmers hebben maar weinig keuze. Ze stemmen uit angst op de VVD (een angst die de VVD zelf gecreëerd heeft). Een mm naar links is voor hun een grotere angst, een mm naar rechts is voor hun een grotere angst. Ze kiezen dus voor een partij waar ze de minste angst voor hebben.
pi_182077292
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 08:36 schreef Braindead2000 het volgende:
VVD-stemmers hebben maar weinig keuze. Ze stemmen uit angst op de VVD (een angst die de VVD zelf gecreëerd heeft). Een mm naar links is voor hun een grotere angst, een mm naar rechts is voor hun een grotere angst. Ze kiezen dus voor een partij waar ze de minste angst voor hebben.
En jij stemt D66?
pi_182077305
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 08:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

En jij stemt D66?
Vreemde conclusie.
pi_182077325
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 08:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Vreemde conclusie.
Pvdd?
pi_182077396
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 08:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Pvdd?
Ik stem PVV.
pi_182079270
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 08:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar zo verkopen ze zichzelf wel dat klopt enigszins.
ja, maar de vvd neemt hun van alles af.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 23 september 2018 @ 11:24:40 #188
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182079674
Het is sowieso erg beperkt om alleen maar te kijken naar wie er wel of niet financieel op vooruit zouden gaan, dat mensen alleen maar met hun portemonnee zouden stemmen blijkt keer op keer onjuist te zijn.

Daarmee werken veel partijen met conservatieve campagne strategieën. i.e., het is niet "stem op ons want dan ga je meer geld verdienen" maar meer "Uw inkomen wordt bedreigd door de crisis / overheidsuitgaven / immigranten / vergrijzing / globalisering / technologische ontwikkeling / Chinezen / het grootkapitaal / de andere partij enzovoorts en wij gaan daar iets aan doen". Er is altijd wel wat en zo kun je dus decennia lang in een impasse blijven zitten zonder dat het echt duidelijk wordt of de genoemde oorzaken inderdaad beslissend zijn of dat de partij gewoon slecht werk aflevert. Een bewezen tactiek inmiddels, want men gelooft liever in slachtofferschap dan dat ze accepteren dat ze de verkeerde ideeën aanhangen en dus voor een groot deel zelf de oorzaak zijn.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_182083392
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 11:24 schreef rockstah het volgende:
Het is sowieso erg beperkt om alleen maar te kijken naar wie er wel of niet financieel op vooruit zouden gaan, dat mensen alleen maar met hun portemonnee zouden stemmen blijkt keer op keer onjuist te zijn.

Daarmee werken veel partijen met conservatieve campagne strategieën. i.e., het is niet "stem op ons want dan ga je meer geld verdienen" maar meer "Uw inkomen wordt bedreigd door de crisis / overheidsuitgaven / immigranten / vergrijzing / globalisering / technologische ontwikkeling / Chinezen / het grootkapitaal / de andere partij enzovoorts en wij gaan daar iets aan doen". Er is altijd wel wat en zo kun je dus decennia lang in een impasse blijven zitten zonder dat het echt duidelijk wordt of de genoemde oorzaken inderdaad beslissend zijn of dat de partij gewoon slecht werk aflevert. Een bewezen tactiek inmiddels, want men gelooft liever in slachtofferschap dan dat ze accepteren dat ze de verkeerde ideeën aanhangen en dus voor een groot deel zelf de oorzaak zijn.
Dat is mens eigen... het is altijd de schuld van een ander.
Degene die niet zo zijn, zijn over het algemeen succesvoller/gelukkiger in het leven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 23 september 2018 @ 14:59:59 #190
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_182083672
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De VVD is niet liberaal.

Daarnaast is de VVD ook voor het (verder) afschaffen van het ontslagrecht, loonmatiging, en dat steeds meer van ons BBP vloeit naar houders van het kapitaal in plaats van terug naar de werknemers / burgers / consumenten.

Misschien toch niet zo goed voor je carrière?
Vergeet niet dat een hoop starters (trainees, young professionals, high potentials) en mensen in de bloei van hun carriere (managers, bovenmodalers) graag ook dat ontslagrecht zien versoepelen, omdat de oldtimers in de organisatie dan kunnen worden vervangen door andere werknemers. Loonmatiging en kapitaalsgroei is minder erg als je zelf een beoordelingstoeslag ontvangt of in tijden zoals nu weet te solliciteren op een andere baan en het daarom niet hoeft te hebben van lousy CAO-verhogingen. Daarnaast zijn er nog mensen die goed in de smiezen hebben dat meer winst voor het kapitaal zorgt voor betere toekomstige pensioenen en mensen die het internationaal vergelijk wel hebben om te zien dat Nederland toch nog behoorlijk comfortabel en rustig is. Dat lijkt me een behoorlijk stevige achterban. Kantoorbaan, bovenmodaal inkomen, groot vertrouwen in eigen kunnen. Je hoeft niet van oud geld afkomstig te zijn om bij de VVD te passen, de gemiddelde VINEX-bewoner doet het ook.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 23 september 2018 @ 15:06:43 #191
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_182083776
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:41 schreef Tomatenboer het volgende:
We hebben een gelovige hoor. _O_

[..]

Toenemende onzekerheid is slecht voor de economie (het zal het consumentenvertrouwen doen afnemen). Op de lange termijn dus slecht voor de economie.
Consumentenvertrouwen zit op recordhoogtes. Wat vooral goed is voor het consumentenvertrouwen is een huizenbubble; dan lossen mensen minder af en gaan ze meer spullen kopen, vakanties boeken en dineren ze vaker in restaurants.

quote:
Leuke theorie wederom, in de praktijk betekent het dat gezinnen in 40 jaar al niet meer in koopkracht zijn gestegen.
Er zijn weinig gezinnen die al 40 jaar niet in koopkracht zijn gestegen, simpelweg omdat weinig gezinnen 40 jaar een vergelijkbaar inkomen hebben. De koopkrachtplaatjes zijn statisch en het gemiddeld gezin maakt een dynamisch inkomens- en uitgavenpatroon door.

quote:
Het is totaal niet in het belang van werknemers en consumenten dat een steeds groter percentage van ons BBP richting kapitaalhouders vloeit en minder in de zakken van werknemers en consumenten terechtkomt.

Maar de VVD faciliteert wel actief deze toenemende ontwikkelingen.
Steeds meer oude mensen, steeds meer gepensioneerden die leven van het kapitaal dat ze tijdens hun werkzame leven hebben opgebouwd. Een vergrijzende samenleving is een conservatieve en economisch rechtse samenleving. Het socialisme past beter bij landen met een groene bevolkingspyramide.

quote:
Het is in ieder geval beter dan volhouden in de race to the bottom waar de VVD zo'n voorstander van is. Want reëel concurreren met China of andere lagelonenlanden kunnen wij in West-Europa toch niet (op de lange termijn) op basis van loon. Wél op basis van kwaliteit en kennis als we daarop inzetten.
China en andere lagelonenlanden willen ook meedoen in de race to the top, net zoals wij. Immers, die landen hebben ook steeds meer middenklasse en dan heb je als land (dus als politici) wat te verliezen als je inkomenspositie niet groeit.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_182084582
quote:
15s.gif Op zondag 23 september 2018 15:06 schreef GSbrder het volgende:
Er zijn weinig gezinnen die al 40 jaar niet in koopkracht zijn gestegen, simpelweg omdat weinig gezinnen 40 jaar een vergelijkbaar inkomen hebben. De koopkrachtplaatjes zijn statisch en het gemiddeld gezin maakt een dynamisch inkomens- en uitgavenpatroon door.
Dit doet er niet toe.

Iemand in mijn situatie met gelijke functie, leeftijd, opleiding en gezinssituatie had toen meer te besteden blijkt uit recent onderzoek van de rabobank. Terwijl toen de parnter niet werkte en nu wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182084627
quote:
15s.gif Op zondag 23 september 2018 15:06 schreef GSbrder het volgende:
Steeds meer oude mensen, steeds meer gepensioneerden die leven van het kapitaal dat ze tijdens hun werkzame leven hebben opgebouwd. Een vergrijzende samenleving is een conservatieve en economisch rechtse samenleving. Het socialisme past beter bij landen met een groene bevolkingspyramide.
uiteraard, meestal geldt: hoe ouder hoe conservatiever. Mensen zijn gewoontedieren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 23 september 2018 @ 16:54:15 #194
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_182085677
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit doet er niet toe.

Iemand in mijn situatie met gelijke functie, leeftijd, opleiding en gezinssituatie had toen meer te besteden blijkt uit recent onderzoek van de rabobank. Terwijl toen de parnter niet werkte en nu wel.
Daar heeft iemand geen boodschap aan als hij of zij toen niet leefde. Ik vergelijk mijn situatie niet met iemand die 40 jaar geleden een vergelijkbare gezinssituatie, opleidingsniveau, werkgebied en werkervaring had. Partners kunnen door technologische ontwikkelingen en een gestegen welvaartsniveau ook vaker werken, omdat het huishouden runnen ook minder tijd en energie kost dan vroeger.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_182086665
quote:
15s.gif Op zondag 23 september 2018 16:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Daar heeft iemand geen boodschap aan als hij of zij toen niet leefde. Ik vergelijk mijn situatie niet met iemand die 40 jaar geleden een vergelijkbare gezinssituatie, opleidingsniveau, werkgebied en werkervaring had. Partners kunnen door technologische ontwikkelingen en een gestegen welvaartsniveau ook vaker werken, omdat het huishouden runnen ook minder tijd en energie kost dan vroeger.
Toch is dat wel het eerlijkste vergelijken betreffende stijging koopkracht.
Partners gingen dus werken en de koopkracht steeg niet. Argo individueel salaris is gedaald.
Je kan het erg vinden of niet, het ermee eens zijn of niet, maar de cijfers laten die keihard zien aldus de rabobank.
En juist in die tijd dat de rabobank dit onderzocht heeft de vvd aardig vaak in de politiek gezeten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 23 september 2018 @ 18:02:12 #196
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_182087562
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 17:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Toch is dat wel het eerlijkste vergelijken betreffende stijging koopkracht.
Partners gingen dus werken en de koopkracht steeg niet. Argo individueel salaris is gedaald.
Je kan het erg vinden of niet, het ermee eens zijn of niet, maar de cijfers laten die keihard zien aldus de rabobank.
En juist in die tijd dat de rabobank dit onderzocht heeft de vvd aardig vaak in de politiek gezeten.
Kun je wel de VVD de schuld van proberen te geven, maar het is niet de schuld van de VVD dat er meer mensen gingen studeren en dat (bijvoorbeeld) daardoor de prijs van een hoogopgeleide omlaag zakte. Daarnaast is het ook niet de schuld van de VVD dat vrouwen emancipeerden. Ik vind het nogal gezocht een causale relatie te zien in de politieke vertegenwoordiging van een politieke partij en dit soort demografische, maatschappelijke en economische trends.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_182088569
quote:
3s.gif Op zondag 23 september 2018 18:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kun je wel de VVD de schuld van proberen te geven, maar het is niet de schuld van de VVD dat er meer mensen gingen studeren en dat (bijvoorbeeld) daardoor de prijs van een hoogopgeleide omlaag zakte. Daarnaast is het ook niet de schuld van de VVD dat vrouwen emancipeerden. Ik vind het nogal gezocht een causale relatie te zien in de politieke vertegenwoordiging van een politieke partij en dit soort demografische, maatschappelijke en economische trends.
ik noem gewoon feiten en wellicht een correlatie... uiteraard spelen veel meer aspecten een rol, maar gezien het beleid van de VVD in de afgelopen tijd hebben ze er in ieder geval niet aan bijgedragen dat de koopkracht wel is gestegen.
Als het anabod hoogopeleide mensen stijgt dan daalt het aanbod laagopgeleide mensen bij gelijke hoeveelheid mensen. Dit zou betekenen dat laagopgeleide mensen meer zouden zijn gaan verdienen, terwijl er juist een 2deling te zien is qua inkomen, namelijk hoog vs laag opgeleide mensen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 23 september 2018 @ 19:07:20 #198
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_182089142
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik noem gewoon feiten en wellicht een correlatie... uiteraard spelen veel meer aspecten een rol, maar gezien het beleid van de VVD in de afgelopen tijd hebben ze er in ieder geval niet aan bijgedragen dat de koopkracht wel is gestegen.
Als het anabod hoogopeleide mensen stijgt dan daalt het aanbod laagopgeleide mensen bij gelijke hoeveelheid mensen. Dit zou betekenen dat laagopgeleide mensen meer zouden zijn gaan verdienen, terwijl er juist een 2deling te zien is qua inkomen, namelijk hoog vs laag opgeleide mensen.
Er is mondiaal dan ook veel meer aanbod van laagopgeleide arbeid gekomen. De arbeidsmarkt van Nederland heeft geen hek om onze grenzen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_182089771
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:13 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik denk meer rond de 1000, voor de mensen is het natuurlijk wel sneu, maar als er hierdoor beter geïnvesteerd kan worden in alles, verdiend het wel weer terug, en meestal is het zo dat de werknemers van Shell hoog opgeleid zijn en snel aan de bak weer kunnen komen
Er zit ook een psychologische kant aan.

Als bijv. het hoofdkantoor van Unilever in Nederland staat, dan zal de vraag naar de locatie voor een fabriek ook geformuleerd worden als in "Zullen we de fabriek gewoon in Nederland houden, of is het voor de loonkosten veel gunstiger om te off-shoren?" Dat betekent dat dankzij de aanwezigheid van het hoofdkantoor de Nederlandse fabrieksarbeider ook meer loon kan krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2018 19:47:08 ]
pi_182089857
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 19:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Er zit ook een psychologische kant aan.

Als bijv. het hoofdkantoor van Unilever in Nederland staat, dan zal de vraag naar de locatie voor een fabriek ook geformuleerd worden als in "Zullen we de fabriek gewoon in Nederland houden, of is het voor de loonkosten veel gunstiger om te off-shoren?" Dat betekent dat dankzij de aanwezigheid van het hoofdkantoor de Nederlandse fabrieksarbeider ook meer loon kan krijgen.
Het punt is, is dat ze niet 2 milj. per jaar aan belasting betalen. Dit kost alleen maar geld
pi_182090198
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 19:52 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het punt is, is dat ze niet 2 milj. per jaar aan belasting betalen. Dit kost alleen maar geld
Het kost 2 miljard ja, maar de opbrengsten kun je in dit geval niet zo makkelijk becijferen als wanneer het om brievenbusfirma's gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2018 20:11:01 ]
pi_182090958
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 19:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Er zit ook een psychologische kant aan.

Als bijv. het hoofdkantoor van Unilever in Nederland staat, dan zal de vraag naar de locatie voor een fabriek ook geformuleerd worden als in "Zullen we de fabriek gewoon in Nederland houden, of is het voor de loonkosten veel gunstiger om te off-shoren?" Dat betekent dat dankzij de aanwezigheid van het hoofdkantoor de Nederlandse fabrieksarbeider ook meer loon kan krijgen.
Ik betwijfel dit ten zeerste....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182091643
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 20:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik betwijfel dit ten zeerste....
Even een deel van een random krantenartikel vertaald:
quote:
Nog steeds bereikt het bbp per hoofd in <regio X> slechts 70 procent van dat in <regio Y>. Tegelijk is de groei in <regio X> zwak, zodat de achterstand niet binnen afzienbare tijd zal zijn ingehaald.

De economie van <regio X> is te kleinschalig, staat in het rapport. Zo zijn de grootste bedrijven van het land en alle beursgenoteerde bedrijven zonder uitzondering in <regio Y> gevestigd. Ook de concerncentrales van grote bedrijven zijn in <regio X> nauwelijks te vinden. Slechts ongeveer 20 procent van de werknemers werkt in bedrijven met meer dan 250 medewerkers, in <regio Y> is dat ongeveer 50 procent.

Vanwege hun geringe omvang hebben bedrijven in <regio X> een ander profiel: veel bedrijven uit <regio X> produceren voor bedrijven in <regio Y>. <Regio X> geldt daarom vaak nog steeds als "lagelonenland". "En in zulke gevallen zit de R&D dan dus ergens anders", zegt hij. Nieuwe producten en methoden worden voornamelijk in de concerncentrales ontwikkeld en daar getest; de toeleveranciers uit <regio X> kunnen daarom zelden hun lage arbeidsproductiviteit verbeteren.

bron


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2018 21:16:18 ]
pi_182091673
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 19:45 schreef Igen het volgende:
Als bijv. het hoofdkantoor van Unilever in Nederland staat, dan zal de vraag naar de locatie voor een fabriek ook geformuleerd worden als in "Zullen we de fabriek gewoon in Nederland houden, of is het voor de loonkosten veel gunstiger om te off-shoren?" Dat betekent dat dankzij de aanwezigheid van het hoofdkantoor de Nederlandse fabrieksarbeider ook meer loon kan krijgen.
Frappant dat er zoveel fabrieken naar het oostblok zijn verhuisd. Textiel, chemie e.d.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182091781
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 21:16 schreef blomke het volgende:

[..]

Frappant dat er zoveel fabrieken naar het oostblok zijn verhuisd. Textiel, chemie e.d.
Ja, maar dat is enkel omdat de lonen daar veel lager zijn. Als de lonen daar vergelijkbaar met de onze zouden zijn, dan zouden die fabrieken nooit verhuisd zijn. De werknemers in die landen zullen daarom nooit zo veel geld als een Nederlander met een vergelijkbare functie kunnen verdienen.

Als wij de grote bedrijven en de hoofdkantoren wegjagen, dan komen wij in dezelfde positie terecht. Deel je maandsalaris dan maar vast door twee.
pi_182109259
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 21:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, maar dat is enkel omdat de lonen daar veel lager zijn. Als de lonen daar vergelijkbaar met de onze zouden zijn, dan zouden die fabrieken nooit verhuisd zijn. De werknemers in die landen zullen daarom nooit zo veel geld als een Nederlander met een vergelijkbare functie kunnen verdienen.

Als wij de grote bedrijven en de hoofdkantoren wegjagen, dan komen wij in dezelfde positie terecht. Deel je maandsalaris dan maar vast door twee.
Dat is bangmakerij waar ik echt geen drol van geloof. Wellicht zullen er een paar weggaan, die kan je uitzwaaien, wat die uitvreters brengen niks goeds aan de economie.

Uiteindelijk gaat het helemaal niet om de hoogte van de lonen, maar de ratio tussen arbeidsproductiviteit en loon. Geautomatiseerde processen, die alleen debielen hoeven te controleren kunnen naar goedkope landen met laag arbeidsproductiviteit. Andere processen blijven gewoon hier vanwege de hoge arbeidsproductiviteit in NL en de verwachten dat die verder stijgt met niet noemenswaardige stijging van de lonen, zoals in de afgelopen 40 jaar ook al is gebeurd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182109707
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is bangmakerij waar ik echt geen drol van geloof. Wellicht zullen er een paar weggaan, die kan je uitzwaaien, wat die uitvreters brengen niks goeds aan de economie.

Uiteindelijk gaat het helemaal niet om de hoogte van de lonen, maar de ratio tussen arbeidsproductiviteit en loon. Geautomatiseerde processen, die alleen debielen hoeven te controleren kunnen naar goedkope landen met laag arbeidsproductiviteit. Andere processen blijven gewoon hier vanwege de hoge arbeidsproductiviteit in NL en de verwachten dat die verder stijgt met niet noemenswaardige stijging van de lonen, zoals in de afgelopen 40 jaar ook al is gebeurd.
Zoals in het artikel staat dat ik citeerde, investeren bedrijven vooral in het verbeteren van de arbeidsproductiviteit in de buurt van het hoofdkantoor.
  maandag 24 september 2018 @ 21:52:47 #208
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_182113759
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 19:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is bangmakerij waar ik echt geen drol van geloof. Wellicht zullen er een paar weggaan, die kan je uitzwaaien, wat die uitvreters brengen niks goeds aan de economie.

Uiteindelijk gaat het helemaal niet om de hoogte van de lonen, maar de ratio tussen arbeidsproductiviteit en loon. Geautomatiseerde processen, die alleen debielen hoeven te controleren kunnen naar goedkope landen met laag arbeidsproductiviteit. Andere processen blijven gewoon hier vanwege de hoge arbeidsproductiviteit in NL en de verwachten dat die verder stijgt met niet noemenswaardige stijging van de lonen, zoals in de afgelopen 40 jaar ook al is gebeurd.
Puur uit interesse; waarom zou de arbeidsproductiviteit in Nederland verder stijgen (of, als je verder zou gaan, harder stijgen) dan in andere landen? Is hier nog een grote inhaalslag te maken op het gebied van opleidingsniveau, arbeidsparticipatie of kapitaalsinvesteringen waarmee we andere landen kunnen voorblijven? Ik heb het idee dat de hoge arbeidsproductiviteit in Nederland geen zekerheidje is voor de toekomstige arbeidsproductiviteit.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_182116351
quote:
5s.gif Op maandag 24 september 2018 21:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Puur uit interesse; waarom zou de arbeidsproductiviteit in Nederland verder stijgen (of, als je verder zou gaan, harder stijgen) dan in andere landen? Is hier nog een grote inhaalslag te maken op het gebied van opleidingsniveau, arbeidsparticipatie of kapitaalsinvesteringen waarmee we andere landen kunnen voorblijven? Ik heb het idee dat de hoge arbeidsproductiviteit in Nederland geen zekerheidje is voor de toekomstige arbeidsproductiviteit.
De Nederlandse mentaliteit is heel anders dan in Rusland\China.
Frankrijk had ooit een miljonairstaks ingevoerd, 99 procent bleef en 1 procent verkaste naar het buitenland. Waarom de andere niet weg gingen simpel: Netwerken (Zuidas van Parijs) Hun kennis, de Fransen zelf. De grote bedrijven mogen zichzelf wel heel groot voelen, maar ze hebben maar een klein hartje.
pi_182221400
De kabinetten Rutte hebben een hoop krassen gemaakt op het blazoen van de NL'se democratie.

Maar het lijkt niet te deren. De lat ligt enorm laag.
  zondag 30 september 2018 @ 11:48:45 #211
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182223499
Het interview met Dijkhof in de NRC dit weekend geeft wel een beetje aan wat de post-Rutte koers van de VVD nu zou kunnen worden, mocht het allemaal catastrofaal mis gaan.

Hij schaart zich iig met hernieuwde verve achter zijn probleemwijkenplan, en geeft weer eens aan dat liberaal volgens hem niet een vorm van politiek is (dat stelt hij min of meer gelijk met "links geneuzel"), maar de beoogde staat van de samenleving wanneer alle dissidente elementen eruit gewerkt zijn, die hij identificeert met de naar eigen zeggen niet-politieke aanduidingen werkloos, laagopgeleid en niet-westers. De rechtstaat mag hierbij niet in de weg staan.

Het is een beetje alsof ze de ontwikkeling van de republikeinen volgen wat dat betreft, in dat ze alleen nog maar de conclusie lijken te kunnen trekken dat hun gevoerde beleid niet aan de verwachtingen voldoet omdat het gewoon niet rechts genoeg is. Zo kunnen ze over de jaren heen verder gaan radicaliseren naarmate de macht wisselt.

[ Bericht 0% gewijzigd door rockstah op 30-09-2018 12:00:49 ]
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_182224279
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 11:48 schreef rockstah het volgende:
De rechtstaat mag hierbij niet in de weg staan.
Dat zegt hij niet.

Hij zegt dat rechtvaardigheid in het resultaat en niet in de kaders zit. En zoals hij zelf ook toegeeft is dat helemaal niet rechts, maar juist een 'sociaal-democratische' gedachte.
  zondag 30 september 2018 @ 12:53:11 #213
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182224812
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 12:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet.

Hij zegt dat rechtvaardigheid in het resultaat en niet in de kaders zit. En zoals hij zelf ook toegeeft is dat helemaal niet rechts, maar juist een 'sociaal-democratische' gedachte.
Woordspelletjes, hard en repressief stonden volgens hem ook gelijk aan bevrijdend en weet ik het allemaal. "rechtvaardigheid zit in het resultaat en niet in de kaders", komt bij mij over als "the end justifies the means". Hij zegt inderdaad niet letterlijk dat de rechtstaat in de weg staat, maar dat is het logische gevolg wanneer je mensen harder gaat straffen op basis van etniciteit, inkomen of opleidingsniveau. Hij kiest er slechts voor om dat niet te erkennen.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_182224876
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 12:53 schreef rockstah het volgende:

[..]

Woordspelletjes, hard en repressief stonden volgens hem ook gelijk aan bevrijdend en weet ik het allemaal. "rechtvaardigheid zit in het resultaat en niet in de kaders", komt bij mij over als "the end justifies the means". Hij zegt inderdaad niet letterlijk dat de rechtstaat in de weg staat, maar dat is het logische gevolg wanneer je mensen harder gaat straffen op basis van etniciteit, inkomen of opleidingsniveau. Hij kiest er slechts voor om dat niet te erkennen.
Maar dat is zijn voorstel helemaal niet. In het NRC-artikel legt hij dat ook expliciet en uitgebreid uit.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 12:56:16 ]
  zondag 30 september 2018 @ 13:24:11 #215
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182225595
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 12:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat is zijn voorstel helemaal niet. In het NRC-artikel legt hij dat ook expliciet en uitgebreid uit.
Er zit één stapje tussen, that's it.

Voorstel 1:
-Mensen in probleemwijken moeten harder gestraft worden.
Voorstel 2:
-Probleemwijken moeten vastgesteld worden volgens de criteria van zijn Deense collega's: wijken met werkloze, laagopgeleide en niet-westerse inwoners.

Een beetje optelwerk moet je toch wel kunnen doen, dat is hoe je het ook wendt of keert rechtsongelijkheid. De rest is ontwijkend gebral, dit is de enige expliciete deel dat je eruit kunt halen.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_182225735
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 13:24 schreef rockstah het volgende:

[..]

Er zit één stapje tussen, that's it.

Voorstel 1:
-Mensen in probleemwijken moeten harder gestraft worden.
Voorstel 2:
-Probleemwijken moeten vastgesteld worden volgens de criteria van zijn Deense collega's: wijken met werkloze, laagopgeleide en niet-westerse inwoners.

Een beetje optelwerk moet je toch wel kunnen doen, dat is hoe je het ook wendt of keert rechtsongelijkheid. De rest is ontwijkend gebral, dit is de enige expliciete deel dat je eruit kunt halen.
Ten eerste gaat het om de plaats van het delict en niet om de woonplaats van de dader. Probleemwijken worden ook nogal eens als 'speeltuin' gezien door crimineeltjes uit andere wijken.

Ten tweede zegt Dijkhoff in het NRC-interview dat hij het jammer vindt dat zijn voorstellen tot dit ene punt worden gereduceerd.
pi_182226179
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 13:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Ten eerste gaat het om de plaats van het delict en niet om de woonplaats van de dader. Probleemwijken worden ook nogal eens als 'speeltuin' gezien door crimineeltjes uit andere wijken.

Ten tweede zegt Dijkhoff in het NRC-interview dat hij het jammer vindt dat zijn voorstellen tot dit ene punt worden gereduceerd.
Ach, kom nou. Hij noemt het plan 'verheffend en bevrijdend'. :') Dat is het niet, je straft er immers ook juist de mensen mee die kwetsbaar zijn en die hij kwetsbaar noemt.

Dat mensen dit gebral nog verdedigen ook.
  zondag 30 september 2018 @ 13:57:48 #218
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182226587
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 13:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Ten eerste gaat het om de plaats van het delict en niet om de woonplaats van de dader. Probleemwijken worden ook nogal eens als 'speeltuin' gezien door crimineeltjes uit andere wijken.

Ten tweede zegt Dijkhoff in het NRC-interview dat hij het jammer vindt dat zijn voorstellen tot dit ene punt worden gereduceerd.
Ja ik pinkte een traantje voor hem weg hoor, het leven van een crypto-fascist gaat niet over rozen. Niet getreurd, zijn tijd komt nog wel. Het is slechts een voorproefje van wat ons te wachten staat zoals ik eerder al voorlegde.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_182226888
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 13:57 schreef rockstah het volgende:

[..]

Ja ik pinkte een traantje voor hem weg hoor, het leven van een crypto-fascist gaat niet over rozen. Niet getreurd, zijn tijd komt nog wel. Het is slechts een voorproefje van wat ons te wachten staat zoals ik eerder al voorlegde.
Door hem voor fascist uit te maken kun je je misschien goed voelen omdat je denkt de moral high ground te hebben, maar kinderen die opgroeien tussen criminaliteit en ouders die nauwelijks Nederlands kunnen schieten daar niks mee op.
pi_182226982
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 14:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Door hem voor fascist uit te maken kun je je misschien goed voelen omdat je denkt de moral high ground te hebben, maar kinderen die opgroeien tussen criminaliteit en ouders die nauwelijks Nederlands kunnen schieten daar niks mee op.
Die schieten ook niks op met deze "het is verheffend en bevrijdend"-retoriek.
pi_182227043
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 14:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die schieten ook niks op met deze "het is verheffend en bevrijdend"-retoriek.
Die schieten wel iets op met bijv. bijles.
pi_182227093
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 14:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Die schieten wel iets op met bijv. bijles.
Daar is niemand op tegen. Wel tegen deze gevaarlijke denkwijze.
pi_182227123
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 14:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar is niemand op tegen.
Ik hoor op dat punt anders niemand "Goed idee van Dijkhoff" zeggen.
pi_182227157
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 14:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik hoor op dat punt anders niemand "Goed idee van Dijkhoff" zeggen.
Je denkt echt dat Dijkhoff de eerste is daarmee en het een vrij uniek voorstel is?
pi_182227194
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 14:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je denkt echt dat Dijkhoff de eerste is daarmee en het een vrij uniek voorstel is?
Je bent nu alleen maar bezig om de moral high ground te claimen, ipv. na te denken hoe je het leven van mensen daadwerkelijk beter kan maken.
  zondag 30 september 2018 @ 14:20:36 #226
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182227214
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 14:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Door hem voor fascist uit te maken kun je je misschien goed voelen omdat je denkt de moral high ground te hebben, maar kinderen die opgroeien tussen criminaliteit en ouders die nauwelijks Nederlands kunnen schieten daar niks mee op.
Die liggen aan zijn knieën inderdaad. Die worden graag als lui en slecht volk getypeerd en begrijpen in zijn geheel waarom het rechtvaardig is dat hun zoon Mohammed harder gestraft wordt dan Jordy die een wijk verderop die hetzelfde vergrijp gepleegd heeft. |:(
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_182227272
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 14:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Je bent nu alleen maar bezig om de moral high ground te claimen, ipv. na te denken hoe je het leven van mensen daadwerkelijk beter kan maken.
Je ontwijkt de vraag. Ik ga af op het voorstel wat Dijkhoff initieert. Ik heb daar op zijn zachtst gezegd mijn vraagtekens bij. Jij suggereert hier al twee keer dat zijn motieven goed zijn dus dat we ook niet zo kritisch moeten zijn, hij stelt tenslotte ook voor om extra bijles te geven.

Dat heeft niks te maken met het punt wat rockstah eerder ook al maakte.
pi_182227367
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 14:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je ontwijkt de vraag. Ik ga af op het voorstel wat Dijkhoff initieert. Ik heb daar op zijn zachtst gezegd mijn vraagtekens bij. Jij suggereert hier al twee keer dat zijn motieven goed zijn dus dat we ook niet zo kritisch moeten zijn, hij stelt tenslotte ook voor om extra bijles te geven.

Dat heeft niks te maken met het punt wat rockstah eerder ook al maakte.
Zal ik maar citeren wat Dijkhoff er zelf over zegt?
quote:
In het debat zei u al snel dat u de dubbele straffen ook wel wilde inruilen voor andere maatregelen. Het leek erop dat u dát alleen had bedacht om aandacht te trekken.

„Daar kan ik niet wakker van liggen, als dat er in wordt gelezen. En dubbel straffen, afhankelijk van de plek, dat kán. Neem het verkeer. Als je te hard rijdt krijg je een boete. Als je te hard rijdt langs wegwerkzaamheden krijg je een zwaardere straf, omdat het tijdelijk een kwetsbare plek is. Zo’n wijk is hopelijk ook alleen tijdelijk een kwetsbare plek. Ik vind dubbel straffen een prima middel. Maar als iedereen ertegen is, wil ik mijn plan daar niet van laten afhangen. Dat is een verkeerd soort koppigheid.”
pi_182227802
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 14:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Zal ik maar citeren wat Dijkhoff er zelf over zegt?

[..]

Ja, hij zegt er mee door te willen gaan. Wat is precies je punt?
  zondag 30 september 2018 @ 14:44:00 #230
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182227853
Ik vindt zijn kromme analogieën en rechtvaardigingen niet zo interessant. De getroffenen weten wel hoe laat het is wanneer Roderick in zijn Audi wegkomt met een tik op de vinger terwijl Achmed in zijn Opel Kadett de cel in moet. Maar dat is de kant die jij liever niet ziet geloof ik.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_182227925
Ah, Dijkhof moet en zal de nieuwe fascist worden lees ik alweer. Over hyperbolen gesproken zeg.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182227983
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 14:44 schreef rockstah het volgende:
Ik vindt zijn kromme analogieën en rechtvaardigingen niet zo interessant. De getroffenen weten wel hoe laat het is wanneer Roderick in zijn Audi wegkomt met een tik op de vinger terwijl Achmed in zijn Opel Kadett de cel in moet. Maar dat is de kant die jij liever niet ziet geloof ik.
De afschrikwekkende, preventieve werking van straf wordt bepaald door de pakkans en de hoogte van de straf. Het is dus heel logisch dat op plekken waar de problemen groter zijn, de pakkans en/of de hoogte van de straf hoger moet zijn.

Verder is er ook geen grote verontwaardiging over het gegeven dat men meer politie inzet (en dus de pakkans vergroot) op plekken waar meer criminaliteit verwacht wordt. Terwijl dat net zo "oneerlijk" is.

Edit: En bovendien zegt Dijkhoff dus dat hij dit onderdeel van het plan best wil opgeven als daar veel verzet tegen is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 14:52:30 ]
pi_182228257
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 14:48 schreef Igen het volgende:
Verder is er ook geen grote verontwaardiging over het gegeven dat men meer politie inzet (en dus de pakkans vergroot) op plekken waar meer criminaliteit verwacht wordt. Terwijl dat net zo "oneerlijk" is.
:')

Kom op man.
pi_182228393
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 14:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Kom op man.
Ik mis in deze post een beetje de inhoudelijke argumentatie.
pi_182228426
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik mis in deze post een beetje de inhoudelijke argumentatie.
Er is niemand die beweert dat veel politie inzet bij een belangrijke voetbalwedstrijd of meer controle in een wijk waar veel gebeurt oneerlijk is. Je bent je weer van onzinnige stromannen aan het bedienen.
pi_182228479
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is niemand die beweert dat veel politie inzet bij een belangrijke voetbalwedstrijd of meer controle in een wijk waar veel gebeurt oneerlijk is. Je bent je weer van onzinnige stromannen aan het bedienen.
Het klopt dat niemand dat beweert. Mijn standpunt is dat je dat wél zou moeten beweren als je je echt zo druk maakt over de eerlijkheid van politie en justitie. Want de pakkans is net zozeer een factor als de hoogte van de straf. En bijv. bij etnisch profileren is men wél kritisch op de differentiatie naar pakkans.

Concluderend valt dus te zeggen dat de kritiek niet voortkomt uit een coherente visie op de eerlijkheid van politie en justitie, maar enkel uit de wens om Dijkhoff zwart te maken.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 15:06:24 ]
pi_182228597
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Het klopt dat niemand dat beweert. Mijn standpunt is dat je dat wél zou moeten beweren als je je echt zo druk maakt over de eerlijkheid van politie en justitie. Want de pakkans is net zozeer een factor als de hoogte van de straf. En bijv. bij etnisch profileren is men wél kritisch op de differentiatie naar pakkans.
Nee, je snapt het niet. Niemand heeft er iets op tegen als de pakkans wordt verhoogd. Mensen hebben er wel wat op tegen als het ene individu zwaarder wordt bestraft dan een ander omdat hij toevallig in een andere wijk hetzelfde delict heeft gepleegd. Zeker in dit geval werk je daarmee alleen maar in de hand dat kwetsbare mensen juist meer en harder getroffen worden.

Dat is wat er op tegen is.

Maar als jij graag wil doen dat men er op uit is om Dijkhoff zwart te maken ( :')_! ) moet je dat vooral doen natuurlijk.
pi_182228701
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, je snapt het niet. Niemand heeft er iets op tegen als de pakkans wordt verhoogd. Mensen hebben er wel wat op tegen als het ene individu zwaarder wordt bestraft dan een ander omdat hij toevallig in een andere wijk hetzelfde delict heeft gepleegd.
Zoals Dijkhoff zegt zijn er precedenten voor een afwijkende strafmaat voor hetzelfde vergrijp, als de omstandigheden anders zijn.
quote:
Zeker in dit geval werk je daarmee alleen maar in de hand dat kwetsbare mensen juist meer en harder getroffen worden.
Ik vind het typisch dat je je zo druk maakt om "kwetsbare" criminelen en niet om de kwetsbare burgers die juist last hebben van de criminaliteit in probleemwijken.
pi_182228792
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Zoals Dijkhoff zegt zijn er precedenten voor een afwijkende strafmaat voor hetzelfde vergrijp, als de omstandigheden anders zijn.
Dat is alleen niet vergelijkbaar met het voorstel van Dijkhoff. Natuurlijk is een oudere vrouw beroven een ernstiger vergrijp dan een man van 30. Jij zegt vervolgens; "ja, maar dat is ook oneerlijk en daar hoor ik niemand over".

quote:
Ik vind het typisch dat je je zo druk maakt om "kwetsbare" criminelen en niet om de kwetsbare burgers die juist last hebben van de criminaliteit in probleemwijken.
Omdat er sowieso al niet zo'n grote tegenstelling is tussen die 2. Die 'criminelen' zijn vaak figuren van rond de 20. Als je die dubbel zo hard bestraft als Jan-Diederik is de kans ook aanzienlijk groter dat je er een recidivist bij hebt en dat in diens omgeving mensen ook niet echt vooruit gaan. Criminaliteit los je niet op door harder te straffen.
pi_182228872
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat er sowieso al niet zo'n grote tegenstelling is tussen die 2. Die 'criminelen' zijn vaak figuren van rond de 20. Als je die dubbel zo hard bestraft als Jan-Diederik is de kans ook aanzienlijk groter dat je er een recidivist bij hebt en dat in diens omgeving mensen ook niet echt vooruit gaan. Criminaliteit los je niet op door harder te straffen.
Kijk, dit is in ieder geval een argument. :)

Maar voor zover ik weet is het niet waar dat een zwaardere straf tot meer recidive leidt. Daar zou ik graag een bron van zien. En uit sociologisch onderzoek blijkt dat hardere straffen wel degelijk de afschrikwekkende werking van de straf vergroten en i.i.g. langs die weg de criminaliteit verminderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 15:23:15 ]
  zondag 30 september 2018 @ 17:25:25 #241
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182232915
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 14:48 schreef Igen het volgende:

[..]

De afschrikwekkende, preventieve werking van straf wordt bepaald door de pakkans en de hoogte van de straf. Het is dus heel logisch dat op plekken waar de problemen groter zijn, de pakkans en/of de hoogte van de straf hoger moet zijn.
Ja leuk, maar wie bepaald dus welke plekken dat zijn? Hij. En waar wil hij dit op baseren? Het gehalte aan werkloze, laagopgeleide en niet-westerse burgers.

quote:
Verder is er ook geen grote verontwaardiging over het gegeven dat men meer politie inzet (en dus de pakkans vergroot) op plekken waar meer criminaliteit verwacht wordt. Terwijl dat net zo "oneerlijk" is.
Niet onder mensen die er geen last van hebben nee. Dat is geen valide criterium. Daarnaast zit er nogal een verschil tussen plekken waar mensen komen ( evenementen oid), en plekken waar mensen wonen.

quote:
Edit: En bovendien zegt Dijkhoff dus dat hij dit onderdeel van het plan best wil opgeven als daar veel verzet tegen is.
Ja, hij is bereid om te wachten tot de tijd er rijp voor is want hij wordt nu nog teveel belemmert door zijn softe collega's die het liberalisme niet begrijpen. "Het volk heeft het beter door dan politici" was het toch? Doet niets af aan het feit dat hij het persoonlijk dus een puik idee vindt.

Het staat ook niet los van de rest van de ideologie die hij de afgelopen maanden stukje bij stukje bloot heeft gelegd.
Ik voel me dan ook niet verheven boven hem zoals jij dat mij verwijt, ik voel me bedreigd door hem. Ik voldoe sowieso al aan twee van de drie voorwaarden (laagopgeleid en niet-westers) en ben dus straks een bedreiging voor de verzorgingsstaat en de liberale samenleving.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_182233455
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:25 schreef rockstah het volgende:

Het staat ook niet los van de rest van de ideologie die hij de afgelopen maanden stukje bij stukje bloot heeft gelegd.
Ik voel me dan ook niet verheven boven hem zoals jij dat mij verwijt, ik voel me bedreigd door hem. Ik voldoe sowieso al aan twee van de drie voorwaarden (laagopgeleid en niet-westers) en ben dus straks een bedreiging voor de verzorgingsstaat en de liberale samenleving.
Waarom voel je je bedreigd? Ik neem aan dat je i.i.g. geen crimineel bent en van dat deel geen last zal hebben.

Verder lijkt het me niet erg omstreden dat kinderen uit kansarme gezinnen, eh, minder kansen hebben. Voor het plan van de bijles valt dus ook wel iets te zeggen.

Ik vind het zelf wel erg lastig. Persoonlijk vind ik dat je ook het recht moet hebben op een gezinsleven. Dat je het recht hebt om je kinderen zo op te voeden zoals jij dat zelf wil. Daarom hebben we bijv. ook particulier én openbaar onderwijs. En ik vind dat thuisonderwijs ook zou moeten mogen. Het plan van Dijkhoff gaat daar linea recta tegenin, want het heeft gelijke uitkomsten tot doel.

Maar volgens mij vertegenwoordig ik dan het rechtsconservatieve standpunt en Dijkhoff het socialistische standpunt.
  zondag 30 september 2018 @ 18:03:13 #243
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182234133
Ze weten de loyale, belastingbetalende, werkende Nederlander te laten geloven dat het voor hun goed is. En dat is een relatief grote groep, daarom blijven ze aan de macht.

De realiteit is dat juist deze groep, alles wat tussen de 25.000 en 80.000 bruto per jaar verdient, helemaal geen profijt heeft bij VVD. Alles wat daaronder zit valt weinig bij te behalen, je kunt ze ook niks meer afpakken. Alles wat daarboven zit heeft kapitaal om te investeren en dat doen ze niet om er armer van te worden.
  zondag 30 september 2018 @ 19:12:33 #244
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182236141
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom voel je je bedreigd? Ik neem aan dat je i.i.g. geen crimineel bent en van dat deel geen last zal hebben.
Omdat ik aan denk te voelen waar we heen gaan wanneer er aan dit soort ideeën ruimte wordt gegeven. Ik heb in mijn jeugd veel racisme meegemaakt maar heb me daar nooit belemmerd door gevoeld, je kon er immers vanuit gaan dat we voor het recht allemaal gelijk zijn. Ik vrees voor niets anders dan het idee dat ik straks een keer op de verkeerde plek ben en in een cel beland waar niemand mij op mijn woord zal geloven, oftewel institutioneel racisme.

Nu is de VVD al jaren op het law & order pad en lijken ze dat hellende vlak steeds verder uit te kammen. Stukje bij beetje wordt er gezaagd aan de stoelpoten van de rechtstaat, zowel de ombudsman als de RvS hebben er vernietigende rapporten over geschreven. Zolang we in deze nieuwe red scare zitten zie ik deze ontwikkeling niet snel ten einde komen. Het is in theorie misschien een goed idee om probleemwijken vol te laten stromen met politieagenten, maar in de echte wereld heb je te maken met een politieapparaat dat zelf met een racismeprobleem worstelt en inwoners die al een racismecomplex hebben. Een explosief mengsel. Ik zie niet hoe dit beter uit zal werken als dat het in Amerikaanse ghetto's heeft gewerkt, zelfs als het rechtsstatelijk allemaal in orde lijkt is het een groot probleem voor de inwoners die er bovendien zelf vaak helemaal niet om gevraagd hebben.

Daarnaast begin ik steeds meer door te krijgen hoe sommige VVD'ers hier tegen aan kijken. Nederland is nog steeds in de ban van Fortuyniaanse ideeën waarin allochtonen geen individuen meer zijn maar karikaturen. Dit is juist een klimaat waar nuances verdwijnen, het doet er straks niet meer toe of je iets gedaan hebt. Kom je nu bijvoorbeeld als vluchteling Nederland binnen dan ben je iig al een potentieel terrorist en verkrachter en zul je op veel plekken met argwaan behandeld worden. Hier kan de politiek niet zoveel aan doen en ik stel ook niet eens voor dat hier tegenop getreden moet worden, maar het laat wel zien waarom het juist in zo'n situatie belangrijk is om een ijzersterke rechtstaat voor te staan. Daarnaast zie ik ook liever niet dat het actief van hogerop aangemoedigd wordt en dat is nou juist waar de VVD heengaat.

Ik denk nog steeds terug aan het zomergasten interview met Mark Rutte, waarin hij op het ene moment vol lof zijn liberale opvoeding aanprijsde en het volgende moment duidelijk maakte dat iig voor Turken zo'n gunst niet weggelegd is. Dan moet hij ineens "normerend optreden". En dat was niet lang nadat zijn VVD collega's verkiezingsposters naar beneden aan het halen waren. Dat zegt genoeg over hoe die mensen denken: "Democratie is natuurlijk niet voor deze mensen weggelegd. Zijn ze te dom voor, maken toch de verkeerde keuzes." Ik ken het inmiddels wel.

quote:
Verder lijkt het me niet erg omstreden dat kinderen uit kansarme gezinnen, eh, minder kansen hebben. Voor het plan van de bijles valt dus ook wel iets te zeggen.

Ik vind het zelf wel erg lastig. Persoonlijk vind ik dat je ook het recht moet hebben op een gezinsleven. Dat je het recht hebt om je kinderen zo op te voeden zoals jij dat zelf wil. Daarom hebben we bijv. ook particulier én openbaar onderwijs. En ik vind dat thuisonderwijs ook zou moeten mogen. Het plan van Dijkhoff gaat daar linea recta tegenin, want het heeft gelijke uitkomsten tot doel.

Maar volgens mij vertegenwoordig ik dan het rechtsconservatieve standpunt en Dijkhoff het socialistische standpunt.
Je ziet echt niet in dat dit hele bijles idee een halfbakken poging is om onder zijn eigen gestuntel uit te komen? De VVD is de eerste partij die dit soort vogelaar-achtige plannen af zal schieten zodra ze horen dat dit geld gaat kosten, net zoals ze dat met de betaalde inburgeringscursus van Verdonk hebben gedaan.
Hij kwam zelf met een achterlijk voorstel en werd door iedereen weggehoond inclusief zijn collega VVD'ers, hij doet nu alsof het hem allemaal niet deert en keert zich tot zijn vertrouwde mantra's ( "Het is geen probleem maar een uitdaging" en zulks), maar blijft tegelijkertijd tussen neus en lippen door bij zijn standpunt.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  zondag 30 september 2018 @ 19:49:47 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182237248
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:44 schreef Partigiano het volgende:
De VVD is onder Mark Rutte uitgegroeid tot de grootste partij van Nederland. Een positie die ze nu al acht jaar vast hebben weten te houden en daar lijkt vooralsnog op korte termijn weinig verandering in te komen.

Ik vraag me echter af hoe het kan dat een partij wiens loyaliteit ligt bij grote bedrijven en vermogende particulieren ooit de grootste partij kan worden, in welk land dan ook. Rijkdom is namelijk een relatief begrip en de groep die profiteert van beleid dat de rijken bevoordeelt is per definitie gering.

Om me heen zie ik echter de meest uiteenlopende personen op de VVD stemmen: van studenten tot bouwvakkers. Geen van die partijen lijkt echter profijt te ondervinden van een stem op die partij maar toch weigeren ze hun standpunt te herzien.

Bij studenten zou men nog in overweging kunnen nemen dat men verwacht ooit zelf vermogend te worden maar bouwvakkers? Zelfs leraren die trouw VVD stemmen lijken niet langer een uitzondering te zijn.

Is dit een schoolvoorbeeld van het Stockholmsyndroom?
veel stemmers heeft de VVD te danken aan de behoud van de HRA aftrek
Nu de VVD zelf kiest voor een supersnelle afbouw zal dat effect verdwenen zijn en gaan de bouwvakkers weer PVDA stemmen

Nu Rutte aan de rij staat voor een EU functie zal nog even snel de dividend belasting afschaffen , de ware VVD er komt nu boven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 30 september 2018 @ 19:50:40 #246
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182237279
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 18:03 schreef Ixnay het volgende:
Ze weten de loyale, belastingbetalende, werkende Nederlander te laten geloven dat het voor hun goed is. En dat is een relatief grote groep, daarom blijven ze aan de macht.

De realiteit is dat juist deze groep, alles wat tussen de 25.000 en 80.000 bruto per jaar verdient, helemaal geen profijt heeft bij VVD. Alles wat daaronder zit valt weinig bij te behalen, je kunt ze ook niks meer afpakken. Alles wat daarboven zit heeft kapitaal om te investeren en dat doen ze niet om er armer van te worden.
Deze modale Nederlander heeft een koophuis en de HRA is / was van levensbelang
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 30 september 2018 @ 20:00:15 #247
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182237575
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 19:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Deze modale Nederlander heeft een koophuis en de HRA is / was van levensbelang
Klopt, ze zijn er van afhankelijk, als een slaafje.

Ze denken dat ze goed profiteren van die HRA, maar de categorie met een huis van een paar miljoen, dié profiteren pas van deze regel, niet die modale Nederlander.
  zondag 30 september 2018 @ 20:01:56 #248
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182237637
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 20:00 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Klopt, ze zijn er van afhankelijk, als een slaafje.

Ze denken dat ze goed profiteren van die HRA, maar de categorie met een huis van een paar miljoen, dié profiteren pas van deze regel, niet die modale Nederlander.
nee voor de modale nederlander is 225 per maand netto HRA zeer bepalend om VVD te stemmen, maar nu gaat de VVD het snel afschaffen om het gemis van de dividendbelasting te compenseren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182238997
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 19:12 schreef rockstah het volgende:

[..]

Omdat ik aan denk te voelen waar we heen gaan wanneer er aan dit soort ideeën ruimte wordt gegeven. Ik heb in mijn jeugd veel racisme meegemaakt maar heb me daar nooit belemmerd door gevoeld, je kon er immers vanuit gaan dat we voor het recht allemaal gelijk zijn. Ik vrees voor niets anders dan het idee dat ik straks een keer op de verkeerde plek ben en in een cel beland waar niemand mij op mijn woord zal geloven, oftewel institutioneel racisme.
Helder
quote:
Nu is de VVD al jaren op het law & order pad en lijken ze dat hellende vlak steeds verder uit te kammen. Stukje bij beetje wordt er gezaagd aan de stoelpoten van de rechtstaat, zowel de ombudsman als de RvS hebben er vernietigende rapporten over geschreven. Zolang we in deze nieuwe red scare zitten zie ik deze ontwikkeling niet snel ten einde komen. Het is in theorie misschien een goed idee om probleemwijken vol te laten stromen met politieagenten, maar in de echte wereld heb je te maken met een politieapparaat dat zelf met een racismeprobleem worstelt en inwoners die al een racismecomplex hebben. Een explosief mengsel. Ik zie niet hoe dit beter uit zal werken als dat het in Amerikaanse ghetto's heeft gewerkt, zelfs als het rechtsstatelijk allemaal in orde lijkt is het een groot probleem voor de inwoners die er bovendien zelf vaak helemaal niet om gevraagd hebben.
Als het daarop uitdraait, dan is het inderdaad contraproductief. Maar is het in Amerika niet ook zo, dat daar eigenlijk alleen aan repressie wordt gedaan, en maar bar weinig opbouwend beleid?
quote:
Daarnaast begin ik steeds meer door te krijgen hoe sommige VVD'ers hier tegen aan kijken. Nederland is nog steeds in de ban van Fortuyniaanse ideeën waarin allochtonen geen individuen meer zijn maar karikaturen. Dit is juist een klimaat waar nuances verdwijnen, het doet er straks niet meer toe of je iets gedaan hebt.
Een interessant punt, wat misschien ook wel effecten zal hebben. Zullen witte Nederlanders bijv. nog sterker 'zwarte' wijken gaan mijden, als het als consequentie heeft als je daar gaat wonen, dat je je kind in een verplichte naschoolse staatsbijles moet stoppen? Dat zijn wel vragen waar over nagedacht moet worden.
quote:
[..]

Je ziet echt niet in dat dit hele bijles idee een halfbakken poging is om onder zijn eigen gestuntel uit te komen? De VVD is de eerste partij die dit soort vogelaar-achtige plannen af zal schieten zodra ze horen dat dit geld gaat kosten, net zoals ze dat met de betaalde inburgeringscursus van Verdonk hebben gedaan.
Toevallig zegt Dijkhoff daar wat over in het interview:
quote:
De inburgering in Nederland noemt hij „behoorlijk liberaal”: eigen verantwoordelijkheid, geen betutteling. „Helaas”, gaat hij verder, „heeft die liberale methode niet tot betere resultaten geleid dan het linkse gepamper dat we ervoor hadden.”
Ik heb wat stukjes uit je post weggeknipt. Die heb ik zeker ook gelezen, maar daar heb ik verder op dit moment niks over te zeggen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 20:38:07 ]
  zondag 30 september 2018 @ 22:25:56 #250
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182242548
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 20:37 schreef Igen het volgende:

Als het daarop uitdraait, dan is het inderdaad contraproductief. Maar is het in Amerika niet ook zo, dat daar eigenlijk alleen aan repressie wordt gedaan, en maar bar weinig opbouwend beleid?
Maar dat is niet zomaar zo gekomen, ik ben bang dat het er onvermijdelijk op uitdraait. Het is niet zo dat er geen pogingen tot opbouwend beleid geweest zijn, het is gewoon ontzettend moeilijk om zulk beleid effectief vorm te geven en nog moeilijker om het vol te houden. Kijk bijvoorbeeld naar het Great Society programma van LBJ. Aanvankelijk werd het ontzettend goed ontvangen maar het liep al snel allemaal de soep in door het kortzichtige megalomane populisme van haar bedenkers en de weergaloze incompetentie van de uitvoerders op elk niveau. De schok was zo groot dat men sindsdien als de dood is om opnieuw zoiets te proberen. Vergelijk dat met het repressieve beleid, wat feitelijk misschien wel even contraproductief is geweest maar electoraal verder geen grote problemen heeft opgeleverd omdat het nu eenmaal een stuk minder kostbaar is.

quote:
Toevallig zegt Dijkhoff daar wat over in het interview:
Dat is dus precies het soort redenering waar ik op doel, de inburgeringscursus was een gemankeerd maar in beginsel toch een prima vorm van constructief liberaal beleid die ook door de cursisten zeer goed ontvangen werd. Hij stelt het nu echter zo voor dat het allemaal één grote mislukking was omdat de gehele moslimpopulatie niet spontaan de koran is gaan verbranden maar dat was helemaal niet het doel van die cursus. Dat weet hij allemaal best, maar hij wil het graag laten lijken alsof hij er alles aan gedaan heeft. Het beeld dat geschetst moet worden is dat we gewoon veel de aardig zijn geweest voor de medelanders, een linkse hobby die de hardwerkende Nederlander al veel te veel gekost heeft waardoor het nu tijd is voor genadeloos hard repressief beleid. De vingers kunnen weer afgelikt worden.
Wordt hij daar op aangesproken dan heeft hij het natuurlijk allemaal niet zo bedoeld, maar dat is een patroon die we al jaren bij de VVD zien. De stemmers die ze er mee willen bereiken hebben de boodschap dan immers al binnengekregen.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_182243130
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 20:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Helder

[..]

Als het daarop uitdraait, dan is het inderdaad contraproductief. Maar is het in Amerika niet ook zo, dat daar eigenlijk alleen aan repressie wordt gedaan, en maar bar weinig opbouwend beleid?

[..]

Een interessant punt, wat misschien ook wel effecten zal hebben. Zullen witte Nederlanders bijv. nog sterker 'zwarte' wijken gaan mijden, als het als consequentie heeft als je daar gaat wonen, dat je je kind in een verplichte naschoolse staatsbijles moet stoppen? Dat zijn wel vragen waar over nagedacht moet worden.

[..]

Toevallig zegt Dijkhoff daar wat over in het interview:

[..]

Ik heb wat stukjes uit je post weggeknipt. Die heb ik zeker ook gelezen, maar daar heb ik verder op dit moment niks over te zeggen. :)
Dat is al het geval in bijvoorbeeld de Schilderswijk. Politie wordt niet gerespecteerd omdat er, zeker bij Hoefkade, veel racistische mongolen in uniform rondlopen. Daarmee werkt de politie segregatie zelf in de hand.

Zelfs de korpschef van Hoefkade, die later is aangesteld als vaandeldrager van de portefeuille 'diversiteit' gooide er een aantal jaren terug nog behoorlijk racistische uitspraken uit op tv. Marokkanen zouden genetische barbaren zijn en zulks.
  Moderator zondag 30 september 2018 @ 22:59:31 #252
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182243213
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 22:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is al het geval in bijvoorbeeld de Schilderswijk. Politie wordt niet gerespecteerd omdat er, zeker bij Hoefkade, veel racistische mongolen in uniform rondlopen. Daarmee werkt de politie segregatie zelf in de hand.

Zelfs de korpschef van Hoefkade, die later is aangesteld als vaandeldrager van de portefeuille 'diversiteit' gooide er een aantal jaren terug nog behoorlijk racistische uitspraken uit op tv. Marokkanen zouden genetische barbaren zijn en zulks.
:')
Als de politie niet racistisch was dan zouden het zulke lieverdjes zijn en zou het een succeswijk zijn geworden :')
Wat een stomme politie :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_182243359
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 22:59 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

:')
Als de politie niet racistisch was dan zouden het zulke lieverdjes zijn en zou het een succeswijk zijn geworden :')
Wat een stomme politie :')
Als het te ingewikkeld wordt voor je kun je beter niks posten.
  Moderator zondag 30 september 2018 @ 23:06:32 #254
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182243377
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 23:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als het te ingewikkeld wordt voor je kun je beter niks posten.
Sterk argument man
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_182243440
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 23:06 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Sterk argument man
Je gaf geen argument, je bediende je alleen van een stroman waaruit bleek dat je er niks van begrijpt. Dan kun je maar beter niks posten. Maar als je graag je domheid etaleert staat niemand je in de weg.
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 08:01:53 #256
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182247153
quote:
7s.gif Op zondag 30 september 2018 23:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je gaf geen argument, je bediende je alleen van een stroman waaruit bleek dat je er niks van begrijpt. Dan kun je maar beter niks posten. Maar als je graag je domheid etaleert staat niemand je in de weg.
Goede aanname weer jesse
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:49:28 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182367493
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:44 schreef Partigiano het volgende:
De VVD is onder Mark Rutte uitgegroeid tot de grootste partij van Nederland. Een positie die ze nu al acht jaar vast hebben weten te houden en daar lijkt vooralsnog op korte termijn weinig verandering in te komen.

Ik vraag me echter af hoe het kan dat een partij wiens loyaliteit ligt bij grote bedrijven en vermogende particulieren ooit de grootste partij kan worden, in welk land dan ook. Rijkdom is namelijk een relatief begrip en de groep die profiteert van beleid dat de rijken bevoordeelt is per definitie gering.

Om me heen zie ik echter de meest uiteenlopende personen op de VVD stemmen: van studenten tot bouwvakkers. Geen van die partijen lijkt echter profijt te ondervinden van een stem op die partij maar toch weigeren ze hun standpunt te herzien.

Bij studenten zou men nog in overweging kunnen nemen dat men verwacht ooit zelf vermogend te worden maar bouwvakkers? Zelfs leraren die trouw VVD stemmen lijken niet langer een uitzondering te zijn.

Is dit een schoolvoorbeeld van het Stockholmsyndroom?
Rutte komt niet meer terug he , de kiezer heeft het nu wel gehad met hem

https://www.telegraaf.nl/(...)ting-niet-afschaffen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')