abonnement Unibet Coolblue
pi_181945387
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Veel mensen werken die 40 uur wegens het stigma op bijstand, maar ik zie niet hoe dat stigma vol te houden is als mensen 20 jaar zonder zicht op verbetering moeten werken in een callcenter of lopende band terwijl een van de buren niet het gezeik van nare klanten en vervelende bazen hoeft te verwerken. De afgelopen Rutte kabinetten was er altijd een beweging om de grootste klootzakken aan de bodem te belonen en de rijke mensen rijker te laten worden ten koste van de middenklasse en mensen van goede wil op de bodem. Ben je gezegend met een IQ van 65 en wil je werken? We sluiten je werkplek doei. Heb je een minimumloonbaan? Je hebt hetzelfde huis en inkomen als iemand die geen baan heeft en dat ook niet wil. Ben je Jan Modaal? Belastingverhogingen zijn allemaal voor jou want je kan toch niet zomaar verhuizen. Ben je rijk? Allemaal een belastingverlaging want daar moeten we concurrerend voor zijn.
"Ja, maar wat is het alternatief? Ik ga toch geen links stemmen? Die snappen het allemaal niet en willen alleen maar thee drinken."

Laat ze maar lekker de hik krijgen.
pi_181945655
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 17:59 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

"Ja, maar wat is het alternatief? Ik ga toch geen links stemmen? Die snappen het allemaal niet en willen alleen maar thee drinken."

Laat ze maar lekker de hik krijgen.
Welke linkse partij combineert een fatsoenlijk leven voor mensen die willen werken, maar dat om uiteenlopende redenen niet zomaar kunnen doen met het niet op termijn opblazen van de hele sociale zekerheid vanwege honderdduizenden kanslozen uit de zandbak?
pi_181945730
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Veel mensen werken die 40 uur wegens het stigma op bijstand, maar ik zie niet hoe dat stigma vol te houden is als mensen 20 jaar zonder zicht op verbetering moeten werken in een callcenter of lopende band terwijl een van de buren niet het gezeik van nare klanten en vervelende bazen hoeft te verwerken. De afgelopen Rutte kabinetten was er altijd een beweging om de grootste klootzakken aan de bodem te belonen en de rijke mensen rijker te laten worden ten koste van de middenklasse en mensen van goede wil op de bodem. Ben je gezegend met een IQ van 65 en wil je werken? We sluiten je werkplek doei. Heb je een minimumloonbaan? Je hebt hetzelfde huis en inkomen als iemand die geen baan heeft en dat ook niet wil. Ben je Jan Modaal? Belastingverhogingen zijn allemaal voor jou want je kan toch niet zomaar verhuizen. Ben je rijk? Allemaal een belastingverlaging want daar moeten we concurrerend voor zijn.
Waar heb jij het nou allemaal weer over? :') 40 uur werken wegens een stigma op bijstand? De VVD die de grootste klootzak aan de bodem beloont?
pi_181945755
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Welke linkse partij combineert een fatsoenlijk leven voor mensen die willen werken, maar dat om uiteenlopende redenen niet zomaar kunnen doen met het niet op termijn opblazen van de hele sociale zekerheid vanwege honderdduizenden kanslozen uit de zandbak?
Ach, die sociale zekerheid wordt niet bedreigd door de asielinstroom. Dat is een hardnekkig fabeltje.
pi_181945875
De sociale zekerheid wordt afgebroken wegens een groeiend wantrouwen naar elkaar, gestimuleerd door populisten die mensen op denken te kunnen delen in 'goeie' en 'slechte', zoals Dijkhoff al mooi illustreerde. Die van gedetineerden en hulpbehoevenden willen dat ze een eigen bijdrage betalen en mensen die aangewezen zijn op een uitkering het dusdanig lastig maken dat je met het zorgen voor je buurvrouw al fraudeert

Dat al die constructies meer kosten dan ze opleveren, daar hebben we het maar niet over. Bepaalde illusies mogen tenslotte best veel geld kosten, en als we dan geld inleveren wijzen we naar asielzoekers.
pi_181945950
quote:
9s.gif Op zondag 16 september 2018 18:20 schreef Xa1pt het volgende:
De sociale zekerheid wordt afgebroken wegens een groeiend wantrouwen naar elkaar, gestimuleerd door populisten die mensen op denken te kunnen delen in 'goeie' en 'slechte', zoals Dijkhoff al mooi illustreerde. Die van gedetineerden en hulpbehoevenden willen dat ze een eigen bijdrage betalen en mensen die aangewezen zijn op een uitkering het dusdanig lastig maken dat je met het zorgen voor je buurvrouw al fraudeert

Dat al die constructies meer kosten dan ze opleveren, daar hebben we het maar niet over. Bepaalde illusies mogen tenslotte best veel geld kosten, en als we dan geld inleveren wijzen we naar asielzoekers.
_O_
pi_181946129
quote:
9s.gif Op zondag 16 september 2018 18:20 schreef Xa1pt het volgende:
De sociale zekerheid wordt afgebroken wegens een groeiend wantrouwen naar elkaar, gestimuleerd door populisten die mensen op denken te kunnen delen in 'goeie' en 'slechte', zoals Dijkhoff al mooi illustreerde.
Overdrijf toch eens niet zo schromelijk zeg.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181946250
quote:
9s.gif Op zondag 16 september 2018 18:20 schreef Xa1pt het volgende:

Dat al die constructies meer kosten dan ze opleveren, daar hebben we het maar niet over. Bepaalde illusies mogen tenslotte best veel geld kosten, en als we dan geld inleveren wijzen we naar asielzoekers.
Volgens mij wordt daar wel iets gekweekt?
Of terecht of onterecht laat ik even in de middenl
pi_181946373
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Welke linkse partij combineert een fatsoenlijk leven voor mensen die willen werken, maar dat om uiteenlopende redenen niet zomaar kunnen doen met het niet op termijn opblazen van de hele sociale zekerheid vanwege honderdduizenden kanslozen uit de zandbak?
Ondertussen gebeurt dat hier en nu onder een rechts kabinet. En dat is altijd al zo geweest. De vorige wave gastarbeiders was bedoeld om de veeleisende NL werknemer (die toen nog terecht een piece of the cake wilden..) af te straffen en buitenspel te zetten omdat rechtse werkgevers niet in de looneisen wilden meegaan. Die zelfde machinatie is momenteel ook aan de gang . Dus.. hoezo links? Het gebeurt ons allemaal onder rechts sinds jaar en dag.

We zullen het erover eens zijn dat "links" geen bal heeft in te brengen qua beleid de afgelopen 40 jaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 16-09-2018 18:47:07 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181946501
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2018 18:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ach, die sociale zekerheid wordt niet bedreigd door de asielinstroom. Dat is een hardnekkig fabeltje.
Oh? Waar heb je dat vandaan?
quote:
10s.gif Op zondag 16 september 2018 18:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou allemaal weer over? :') 40 uur werken wegens een stigma op bijstand? De VVD die de grootste klootzak aan de bodem beloont?
Ooit met iemand in de bijstand gesproken? De meeste mensen schamen zich.

De VVD staat niet openlijk te juichen voor mensen die zwart of illegaal bijverdienen, maar ze hebben de pakkans gek genoeg wel verkleint en ongevaarlijke plantjes stevig in criminele handen gehouden.
pi_181946615
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dus.. hoezo links? Het gebeurt ons allemaal onder rechts sinds jaar en dag.

Allemaal typische VVD'ers ja.
pi_181946661
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Oh? Waar heb je dat vandaan?
Ik denk overigens dat dat inderdaad wel zo is. Als je erover nadenkt tenminste. De druk wordt zeer zwaar verhoogd door instroom die geen bijdrage levert. Is heel logisch. We worden daar niet "beter" van i.i.g.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181946695
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Allemaal typische VVD'ers ja.
Die demonstruurders hebben toch 0 invloed op het echte politieke beleid? Hoe kom je daar nou bij? Zij hebben geen enkele invloed. Wat er in het echt gebeurd wordt bepaald door rechts. Dat valt niet te ontkennen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181946736
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Allemaal typische VVD'ers ja.
Afbeelding ziet er wat mij betreft onnatuurlijk uit!
pi_181946771
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Afbeelding ziet er wat mij betreft onnatuurlijk uit!
Is ook een hele nare samengestelde "foto". Maar die mensen die dat wel een goed idee vinden hebben geen enkele invloed op wat er wel gebeurt. Dat beslist de rechtse politiek.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181946808
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk overigens dat dat inderdaad wel zo is. Als je erover nadenkt tenminste. De druk wordt zeer zwaar verhoogd door instroom die geen bijdrage levert. Is heel logisch. We worden daar niet "beter" van i.i.g.
Bij Somaliërs waren een paar jaar terug meer mannen drugsverslaafd dan een baan hadden. Nu zitten zij wel op het extreme spectrum, maar mensen die beweren dat we ons huidige welvaartsniveau kunnen behouden met zo'n beroepsbevolking zijn niet goed snik.
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die demonstruurders hebben toch 0 invloed op het echte politieke beleid? Hoe kom je daar nou bij? Zij hebben geen enkele invloed. Wat er in het echt gebeurd wordt bepaald door rechts. Dat valt niet te ontkennen.
Dat is waar zolang al deze partijen niet mee kunnen regeren. Misschien ben ik naïef, maar een Groenlinkser zie ik sneller vluchtelingen opnemen dan een VVD'er die tenminste moet doen alsof hij soort van tegen is.
pi_181946915
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Dat is waar zolang al deze partijen niet mee kunnen regeren. Misschien ben ik naïef, maar een Groenlinkser zie ik sneller vluchtelingen opnemen dan een VVD'er die tenminste moet doen alsof hij soort van tegen is.
Zeer zeker. Maar dat is een sociale perceptie. Die is bij links wat sterker ontwikkeld. Maar het valt niet te ontkennen dat dat wat er echt gebeurt gebeurt met de goedkeuring van een rechts kabinet. Dat moeten we wel goed blijven inzien vind ik.

Al die instroom levert op den duur fijne goedkope werknemers op waarmee we de veeleisende Nederlander buiten spel kunnen zetten. Zie in wiens voordeel dat is. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181947020
Juist op een paar naar vind ik, zitten ze er al tot hun schouders in!
pi_181947743
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Oh? Waar heb je dat vandaan?
Van de miljarden die gestoken worden in het hooghouden van illusies.

quote:
Ooit met iemand in de bijstand gesproken? De meeste mensen schamen zich.

De VVD staat niet openlijk te juichen voor mensen die zwart of illegaal bijverdienen, maar ze hebben de pakkans gek genoeg wel verkleint en ongevaarlijke plantjes stevig in criminele handen gehouden.
Fraude wordt juist strenger bestraft en bijstandsgerechtigden intensiever gecontroleerd dan ooit.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 16 september 2018 @ 19:38:57 #145
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181947890
Jaren terug aanvullende(!) bijstand aangevraagd ter overbrugging tussen twee studies. Ik woonde in een dorpje naast Arnhem, maar ik was veel in Arnhem te vinden omdat ik daar vrienden had zitten en daar ook werkte.

Toen al werd mij gevraag ''wat ik zoveel in Arnhem deed''(moest afschriften inleveren) en ''of ze een huisbezoek mochten uitvoeren''

Ik heb ze vriendelijk bedankt en die 100 euro in de maand konden ze lekker in de poepert stoppen. Toen al dat enorme wantrouwen. Vind je het gek dat mensen zich schamen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181947936
quote:
13s.gif Op zondag 16 september 2018 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
''wat ik zoveel in Arnhem deed''
Beetje lopen sjachrijnen en iedereen met "Kut!" aanspreken vermoed ik. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 16 september 2018 @ 19:41:57 #147
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181947960
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 19:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Beetje lopen sjachrijnen en iedereen met "Kut!" aanspreken vermoed ik. :)
Arnhem ligt niet in Brabant, nozem.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181948064
quote:
12s.gif Op zondag 16 september 2018 19:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Arnhem ligt niet in Brabant, nozem.
Gebeurt daar ook hoor. Ik ben een groot kenner van Marcel van Roosmalen. Zij hebben het elkaar vervelen daar uitgevonden. Maar zal in Brabant nog erger zijn vermoedelijk.

Maar even zonder gekheid: die interesse en controle geeft wel te denken. Veel te veel "overheid" houdt zich ergens mee bezig wat op zich veel en veel duurder is dan de zaken die het oplost. Kansloos. Het houdt zichzelf in stand omdat de betrokkenen daar een "baan" mee hebben.

In jouw geval zat er w.s. 4 man op om jou 100 euro te onthouden en dat te besparen tegen de kosten van 2 ton salaris voor de betrokkenen. Goed werk leveren zij. Zij beperken "misbruik" wat ons veel minder zou kosten als je er gewoon niets aan doet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 16-09-2018 19:52:19 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181950240
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:54 schreef Glazenmaker het volgende:

Dat is waar zolang al deze partijen niet mee kunnen regeren. Misschien ben ik naïef, maar een Groenlinkser zie ik sneller vluchtelingen opnemen dan een VVD'er die tenminste moet doen alsof hij soort van tegen is.
Met het gemak waarmee mensen daarin trappen hoeft zich dat ook niet te vertalen naar beleid. Ik zie het GL beleid helemaal niet zitten, maar het is tenminste beleid op vluchtelingen op te nemen. De VVD maakt niet echt beleid, maar laat het land van alles overkomen. Laten we Irak binnenvallen zonder plan voor de toekomst! O jee, oorlogen in het M-O en vluchtelingenstromen, tja, nou we hebben nou eenmaal wetten en verdragen. De kinderen van de immigranten naar wie we links hebben laten omkijken radicaliseert? Dan moeten we iedereen in de kont loeren, buitenlandse financiering van haatimams gaan we niet aanpakken want het is oliegeld en daar ligt onze loyaliteit.

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer zeker. Maar dat is een sociale perceptie. Die is bij links wat sterker ontwikkeld. Maar het valt niet te ontkennen dat dat wat er echt gebeurt gebeurt met de goedkeuring van een rechts kabinet. Dat moeten we wel goed blijven inzien vind ik.
Cohen in het kabinet Kok is degene geweest die de vluchtelingenwetgeving flink heeft aangescherpt en beperkt. Onder Verdonk is er helemaal niets gebeurd.

quote:
Al die instroom levert op den duur fijne goedkope werknemers op waarmee we de veeleisende Nederlander buiten spel kunnen zetten. Zie in wiens voordeel dat is. :)
Consumenten ook, en schuldendragers, priveschuld, staatsschuld, het is ook weer iemand namens wie je geld kan bijdrukken en aan de banken kan geven. Het internationale grootbedrijf kan nou eenmaal meer verdienen aan een Somalier op een uitkering in Nederland dan aan een Somalier in Somalie, ook als die op een uitkering zit. Vluchtelingen hoeven niet winstgevend te zijn, als de omzet maar vergroot wordt, het verlies wordt toch op de hardwerkende Nederlanders verhaald.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181951459
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 21:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Vluchtelingen hoeven niet winstgevend te zijn, als de omzet maar vergroot wordt, het verlies wordt toch op de hardwerkende Nederlanders verhaald.
Dit is de keiharde zeer cynische realiteit. En zij pikken dat omdat ze het niet doorhebben. En hopen dat zij profiteren van het beleid.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')