abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182064940
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:03 schreef Lunatiek het volgende:
Ik denk dat alleen de afkorting naar Nederland is gekomen en Bob zelf niet.
Bij de introductie is er een backroniem van gemaakt :Y
pi_182081316
Dat Spitsbergen en Svalbard twee namen voor dezelfde eilandengroep zijn, waarvan het grootste eiland (ook) Spitsbergen heet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spitsbergen_(archipel)
  zondag 23 september 2018 @ 13:08:03 #53
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_182081517
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:06 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Die kennen dus alleen BERT, Bezopen En Rij Toch
_O_ _O-
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_182090506
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 09:04 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Belgen kennen geen BOB, die stappen gewoon allemaal zelf in de auto na gedronken te hebben. ;)
Sjefke die rijdt toch :)
Check it out
pi_182161271
Ik kwam er net achter dat de benaming "genuine leather" niet betekent dat het echt leer is, maar dat het genuine leather de soort van leer aanduidt. Blijkbaar is genuine leather van slechtere kwaliteit. Je hebt bijvoorbeeld ook "full grain leather" wat schijnbaar heel goed van kwaliteit is.
Nederlander in MŁnchen, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182161980
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:37 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik kwam er net achter dat de benaming "genuine leather" niet betekent dat het echt leer is, maar dat het genuine leather de soort van leer aanduidt. Blijkbaar is genuine leather van slechtere kwaliteit. Je hebt bijvoorbeeld ook "full grain leather" wat schijnbaar heel goed van kwaliteit is.
:o dat wist ik ook niet, weer wat geleerd
  donderdag 27 september 2018 @ 12:54:52 #57
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_182162309
quote:
Nee, echt? Wat een tricky benaming :') :')
Ik snapte het ook al niet dat er op zoveel Chinese meuk 'genuine leather' gebruikt werd.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_182166737
quote:
Ik voel me nu echt bedonderd :o
pi_182166869
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:25 schreef hjansen82 het volgende:
Dat een bank geld creŽert uit het niets. En dat de enige waarde van het geld het onderpand en de vordering op de ontvanger is.
Economie middelbare school _O_
Somebody that I used to know
pi_182166938
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:54 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Nee, echt? Wat een tricky benaming :') :')
Ik snapte het ook al niet dat er op zoveel Chinese meuk 'genuine leather' gebruikt werd.
Dat lijkt me dan weer nep/misleidend. :P
pi_182234686
Dat bij het gerecht Peking eend de eend niet uit Peking hoeft te komen.
pi_182243898
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 14:59 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat betekent het Franse 'barbe ŗ papa' in het Nederlands?
Waar de naam Barbapappa vandaan komt.
Somebody that I used to know
  maandag 1 oktober 2018 @ 00:58:59 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182245243
quote:
11s.gif Op donderdag 27 september 2018 16:53 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Het is tenminste wel leer en geen plastic.
https://amp.businessinsider.com/what-is-genuine-leather-2016-1
pi_182424164
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Bij de introductie is er een backroniem van gemaakt :Y
In mijn lokale kroeg komt een man die zegt geholpen te hebben met de campagne. Vandaag naar gevraagd, en hij bevestigde dat BOB geen afkorting is maar dat een hoop mensen denken van wel :Y
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiŽren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_182426883
quote:
Het is wel echt leer, in de zin van dierenhuid. Maar daar is dan ook alles mee gezegd, genuine is geen aanprijzing maar aan het minimumvereiste om leer te heten is voldaan, een wat flatteuze vergelijking zou echte boter van de euroshopper zijn. Nog steeds anders en veel beter dan margarine, maar geen product van speciale geknuffelde boterkoeien die het lekkerste Normandische gras grazen.

Het is welk deel van de huid is gebruikt, de toplaag is degene die mooi en duurzaam verweerd en karakter heeft. Maar de ene huid is de andere niet, kalfsleer is anders dan koeienleer, en je hebt geitenleer en schapenleer, rendierenleer, en dan heb je nog allerlei bewerkingen. Als je bijvoorbeeld laarzen van paardenkruisleer wil dan moet je buiten Nederland kijken en mag je een modaal weekloon meenemen.

quote:
11s.gif Op donderdag 27 september 2018 16:53 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Dat zou je je beter hierom kunnen voelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:25 schreef hjansen82 het volgende:
Dat een bank geld creŽert uit het niets. En dat de enige waarde van het geld het onderpand en de vordering op de ontvanger is.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_182426981
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is wel echt leer, in de zin van dierenhuid. Maar daar is dan ook alles mee gezegd, genuine is geen aanprijzing maar aan het minimumvereiste om leer te heten is voldaan, een wat flatteuze vergelijking zou echte boter van de euroshopper zijn. Nog steeds anders en veel beter dan margarine, maar geen product van speciale geknuffelde boterkoeien die het lekkerste Normandische gras grazen.

Het is welk deel van de huid is gebruikt, de toplaag is degene die mooi en duurzaam verweerd en karakter heeft. Maar de ene huid is de andere niet, kalfsleer is anders dan koeienleer, en je hebt geitenleer en schapenleer, rendierenleer, en dan heb je nog allerlei bewerkingen. Als je bijvoorbeeld laarzen van paardenkruisleer wil dan moet je buiten Nederland kijken en mag je een modaal weekloon meenemen.

[..]

[..]

Thanks voor de uitgebreidere uitleg. :)
Nederlander in MŁnchen, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182448379
Dat een knaapje in sommige plaatsen van het land een kledinghanger wordt genoemd.
pi_182474717
quote:

[..]

[..]

[..]

Nu wil ik laarzen van paardenkruisleer... :7

Maar waarom eigenlijk?
pi_182475502
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:18 schreef NFMTN het volgende:
Dat een knaapje in sommige plaatsen van het land een kledinghanger wordt genoemd.
Kleerhanger is afaik de meest gebruikte term. Knaapje klinkt miij ouderwets in de oren.
pi_182475527
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:18 schreef NFMTN het volgende:
Dat een kleerhanger in sommige delen van het land blijkbaar een knaapje wordt genoemd
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiŽren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:49:40 #71
64781 bonke
pipo koeie
pi_182475608
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 17:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dat een kleerhanger in sommige delen van het land blijkbaar een knaapje wordt genoemd
waarschijnlijk omdat in de tijd van de edelen en nobelen onder ons het knaapje komt van schandknaap
die diende dus zijn meester en pakte dus ook zijn jas aan:) ed
pies on joe toe
pi_182476266
quote:

[..]

Als je bijvoorbeeld laarzen van paardenkruisleer wil dan moet je buiten Nederland kijken en mag je een modaal weekloon meenemen.

Je zoekbewerking - paardenkruisleer - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd.

Als google het niet kent moet het wel heel speciaal leer zijn...
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:51:22 #73
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182478825
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 17:49 schreef bonke het volgende:

[..]

waarschijnlijk omdat in de tijd van de edelen en nobelen onder ons het knaapje komt van schandknaap
die diende dus zijn meester en pakte dus ook zijn jas aan:) ed
:N

http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/knaapje :Y
pi_182486064
ik vond de mijne ook redelijk logisch :)
pies on joe toe
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:18:55 #75
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_182486181
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 00:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is tenminste wel leer en geen plastic.
https://amp.businessinsider.com/what-is-genuine-leather-2016-1
Er was in de jaren "80 een Duitse firma die de naam Echtes Leder voerde en gewoon plastic schoenen in de collectie had met in het voetbed dus de opdruk Echtes Leder.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')