abonnement Unibet Coolblue
pi_181900573
Goedemiddag,

In mijn tussenwoning wil ik graag onbezwaard muziek en klusherrie kunnen maken. (zowel contact- als luchtgeluid produceren). De woningen zijn gescheiden met 18cm beton zonder spouw, dus tamelijk gehorig.

Daarom wil ik langs beide betonnen wanden een spouw van 5cm creëren en dan een wand van extra zware gipsblokken van 7cm dik bouwen. De spouw vul ik dan met met 4cm platen vlokkenschuim.

De vloer wil ik zwevend maken met 20mm steenwol met daarop 50mm anhydriet (incl vloerverwarming)

Nu vraag ik me alleen af wat in dit geval beter geluid, van mij naar de zij-buren isoleert:

zie foto https://ibb.co/dFb7n9

optie A: de gipswand op de zwevende anhydriet vloer
optie B: de gipswand op beton

Ik weet dat je normaal gesproken wanden rechtstreeks op de dragende laag bouwt en met isolatiestroken de vloer van de wand scheidt, maar omdat de broodjesvloer erg weinig massa heeft en doorloopt naar de buren lijkt het mij in dit geval beter niets in contact te laten komen met deze laag.

Contactgeluiden die in mijn eigen woning worden gemaakt en doorgegeven via de anhydrietlaag wil ik wel voor lief nemen.

Is in dit geval optie A inderdaad beter, of zijn de nadelen toch te groot?

En als ik voor A ga, is het anhydriet dan sterk genoeg (op 4cm vanaf de randen) voor de zware gipsblokken? Hoe bereken ik dat? ik heb in een informatieblad over de gipsblokken gelezen dat de lijnlast 2,13 kN is bij een wand hoogte van 2,6 meter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bornebam op 14-09-2018 16:20:32 ]
  vrijdag 14 september 2018 @ 15:29:31 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181900714
Titel aangepast en de eerste twee posts over die spelfout verwijderd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')