abonnement Unibet Coolblue
pi_181896513
LONDON BABY



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

REIZEN NAAR LONDEN:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4.40)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

REIZEN IN LONDEN:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £5 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Je betaalt per reis, maar met een maximum per dag (price cap). Als je op een werkdag vóór 9.30 's ochtends reist dan is de price cap £8.40 pond, anders £7.00 (prijzen uit 2012). Wanneer je vijf dagen of langer in Londen bent, is het vaak goedkoper om op de Oyster card een Travel card (voor zone 1/2) te zetten voor 7 dagen. Reis je buiten zone 2 (bijv. naar Heathrow), dan worden alleen kosten vanaf zone 2 berekend.

2) De tweede opties is een (papieren) Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de price cap op de Oyster kaart gelijk is aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 5-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer. Papieren travelcards worden zowel bij railway-stations als bij metrostations verkocht, maar om van de 2for1 aanbiedingen gebruik te maken, moet je hem op een railway-station kopen.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2012 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem (klik voor groot)


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).
Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
• Tube map: pfd / gif
Oystercard

THINGS TO DO IN LONDEN:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

OVERIG:
BBC Weather
BBC News

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man




Openingspost
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin vrijdag 14 september 2018 @ 10:48:17 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_181896526
Imperial War Museum ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 14 september 2018 @ 16:58:52 #3
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181902286
Oxford Street _O_
#KICKOUTZP
pi_181903118
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:25 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Heeft het britisch museum heel veel schilderijen?
Nee, British Museum staat vooral bekend om de goede collectie aan Griekse en Egyptische geschiedenis. Ook een erg mooi museum qua gebouw trouwens. Ben er vaak geweest. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_181903682
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:30 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Nee, British Museum staat vooral bekend om de goede collectie aan Griekse en Egyptische geschiedenis. Ook een erg mooi museum qua gebouw trouwens. Ben er vaak geweest. :)
ze hadden ook een japanse afdeling, met oude kimono’s en prachtig lakwerk doosjes
pi_181909508
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:59 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ze hadden ook een japanse afdeling, met oude kimono’s en prachtig lakwerk doosjes
Beetje weggemoffeld vond ik. Vorig jaar hadden ze een mooie tijdelijke Japanse tentoonstelling maar die heb ik net gemist ;(
Tap tap tap
pi_181909524
Op Atlas Obscura staan ook wel leuke dingen trouwens, waar je anders niet zo snel terechtkomt.
Tap tap tap
  maandag 17 september 2018 @ 11:11:52 #8
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_181959873
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:30 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Nee, British Museum staat vooral bekend om de goede collectie aan Griekse en Egyptische geschiedenis. Ook een erg mooi museum qua gebouw trouwens. Ben er vaak geweest. :)
Ik ben misschien een beetje gek wat dat betreft, maar als ik in londen ben wil ik vooral de geschiedenis weten van Londen en niet van de Griekse of Egyptische :P
pi_181960401
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 11:11 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik ben misschien een beetje gek wat dat betreft, maar als ik in londen ben wil ik vooral de geschiedenis weten van Londen en niet van de Griekse of Egyptische :P
Is de Highgate Cemetery wellicht iets voor je? Een werkelijk schitterende begraafplaats (Google maar eens) met een hoop geschiedenis en heel toffe rondleidingen door oude, mild heksachtige vrouwtjes O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181960421
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 11:11 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik ben misschien een beetje gek wat dat betreft, maar als ik in londen ben wil ik vooral de geschiedenis weten van Londen en niet van de Griekse of Egyptische :P
British Museum geeft natuurlijk vooral de historie van de British Empire weer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181960490
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 11:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

British Museum geeft natuurlijk vooral de historie van de British Empire weer.
Niet dat Griekenland ooit onder Brits beheer viel, maar enfin :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181961450
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 11:42 schreef minilot het volgende:

[..]

Niet dat Griekenland ooit onder Brits beheer viel, maar enfin :)
Het is wel lekker gejat door de Britten, is ook geschiedenis :P
Tap tap tap
pi_181961537
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 12:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is wel lekker gejat door de Britten, is ook geschiedenis :P
Da's waar. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_181965284
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 11:11 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik ben misschien een beetje gek wat dat betreft, maar als ik in londen ben wil ik vooral de geschiedenis weten van Londen en niet van de Griekse of Egyptische :P
Daarom liet ik BM in mijn eerste post met museum tips weg en had ik Museum of London er in gezet. :P

Vlakbij St Paul's Cathedral ook.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_181965297
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 16:55 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Daarom liet ik BM in mijn eerste post met museum tips weg en had ik Museum of London er in gezet. :P

Vlakbij St Paul's Cathedral ook.
Museum of London is ook wel echt top. Qua aankleding echt een van de mooiere musea waar ik ben geweest, zeker een aanrader.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_181971432
Ik wil misschien een midweek naar Londen met de trein. Wat ik echter lees qua recensies, is de treinreis erg vervelend en worden overstappunten ed slecht aangegevn. Is er iemand hier wel eens met de trein naar Londen geweest?
pi_181971556
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 21:36 schreef Meridiaan het volgende:
Ik wil misschien een midweek naar Londen met de trein. Wat ik echter lees qua recensies, is de treinreis erg vervelend en worden overstappunten ed slecht aangegevn. Is er iemand hier wel eens met de trein naar Londen geweest?
ikke!
Met Thalys naar Brussel en toen overstappen op de Eurostar.
Paar jaar geleden al weer, en enige nadeel is dat je in Brussel van ene uiteinde naar andere uiteinde van station moet.
pi_181971727
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 21:36 schreef Meridiaan het volgende:
Ik wil misschien een midweek naar Londen met de trein. Wat ik echter lees qua recensies, is de treinreis erg vervelend en worden overstappunten ed slecht aangegevn. Is er iemand hier wel eens met de trein naar Londen geweest?
Wat een onzin weer... Je stapt in Brussel uit. Loopt naar andere kant van station (gewoon overal aangegeven). Checkt daar in en stapt weer op de volgende trein. Kind van 10 kan het nog in zijn eentje. En je kan ook 1ste klas reizen. ALs je op tijd boekt kost dat ook niet veel. Krijg je nog hapje en drankje erbij ook.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Licht Ontvlambaar maandag 17 september 2018 @ 22:12:38 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181972496
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 21:36 schreef Meridiaan het volgende:
Ik wil misschien een midweek naar Londen met de trein. Wat ik echter lees qua recensies, is de treinreis erg vervelend en worden overstappunten ed slecht aangegevn. Is er iemand hier wel eens met de trein naar Londen geweest?
niks relaxter dan de trein... opstappen in Luik (in ons geval), overstappen in Brussel. Om binnen vier uur op St. Pancras.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181972529
Qua musea heeft Tate Modern mijn voorkeur.
pi_181972785
De Eurostar gaat tegenwoordig toch ook vanaf Amsterdam? Dacht zoiets te zien toen ik in augustus de Eurostar weer nam (wel gewoon van/naar Brussel in mijn geval).

Vind het persoonlijk een stuk fijner dan vliegen, al is het maar omdat je in St Pancras aankomt ipv op een vliegveld ver buiten Londen (als je budget airline vliegt).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_181972805
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 22:26 schreef Jabberwocky het volgende:
De Eurostar gaat tegenwoordig toch ook vanaf Amsterdam? Dacht zoiets te zien toen ik in augustus de Eurostar weer nam (wel gewoon van/naar Brussel in mijn geval).

Vind het persoonlijk een stuk fijner dan vliegen, al is het maar omdat je in St Pancras aankomt ipv op een vliegveld ver buiten Londen (als je budget airline vliegt).
heen moet je nog steeds overstappen. Of de trein uit in ieder geval, wegens controles
pi_181972914
Ik heb er ook weleens naar gekeken, maar je moet ruim op tijd in Brussel zijn en dat vertrouw ik niet zo. Ik heb ook eens gezeik met de Thalys naar Parijs gehad en dat wil ik met deze overstap niet hebben :')
Tap tap tap
pi_181972966
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 22:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb er ook weleens naar gekeken, maar je moet ruim op tijd in Brussel zijn en dat vertrouw ik niet zo. Ik heb ook eens gezeik met de Thalys naar Parijs gehad en dat wil ik met deze overstap niet hebben :')
je hebt wel ruime overstap nodig idd, ik herinner me twee lange rijen. paspoort en bagage
pi_181973158
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 22:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je hebt wel ruime overstap nodig idd, ik herinner me twee lange rijen. paspoort en bagage
voordeel lijkt me nu wel dat de hele reis ondanks uitstappen met Eurostar is. Mocht je iets missen dan gaat de volgende over een uur.
pi_181973398
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 22:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb er ook weleens naar gekeken, maar je moet ruim op tijd in Brussel zijn en dat vertrouw ik niet zo. Ik heb ook eens gezeik met de Thalys naar Parijs gehad en dat wil ik met deze overstap niet hebben :')
Mocht je je verbinding missen boeken ze je om naar de volgende, kosteloos. Meestal wel plek.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_181986589
Ah, dat klinkt een stuk positiever. Thanks!
pi_181986627
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 22:55 schreef RipCity het volgende:

[..]

Mocht je je verbinding missen boeken ze je om naar de volgende, kosteloos. Meestal wel plek.
Bedankt Hans
  woensdag 19 september 2018 @ 10:11:10 #29
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182000770
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 11:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Is de Highgate Cemetery wellicht iets voor je? Een werkelijk schitterende begraafplaats (Google maar eens) met een hoop geschiedenis en heel toffe rondleidingen door oude, mild heksachtige vrouwtjes O+
Oeee dat klinkt inderdaad wel wat meer voor mij. :P
  woensdag 19 september 2018 @ 10:11:49 #30
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182000779
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 16:55 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Daarom liet ik BM in mijn eerste post met museum tips weg en had ik Museum of London er in gezet. :P

Vlakbij St Paul's Cathedral ook.
Dank je wel :)
  woensdag 19 september 2018 @ 10:14:02 #31
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182000808
Degene die over Churchills bunker begon wil ik trouwens ook graag bedanken. Ik wist niet dat die daar zat, maar met de Londen pas kun je ook gratis naar de Churchill War rooms en die lijken me super vet.

Ik ga van te voren ook een documentaire kijken over Churchill. _O- Heb gehoord dat het helemaal leuk is als je “the darkest hour” gezien hebt.
pi_182001893
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:14 schreef -Phineas- het volgende:
Degene die over Churchills bunker begon wil ik trouwens ook graag bedanken. Ik wist niet dat die daar zat, maar met de Londen pas kun je ook gratis naar de Churchill War rooms en die lijken me super vet.

Ik ga van te voren ook een documentaire kijken over Churchill. _O- Heb gehoord dat het helemaal leuk is als je “the darkest hour” gezien hebt.
Ik adviseer je wel om indien mogelijk vooraf kaartjes te reserveren. Ik heb een uur in de rij gestaan en een chinees in de rij ging helemaal uit z'n plaat omdat hij moest wachten terwijl anderen voorrang hadden en hij had nog wel zo'n London Pass.
Tap tap tap
pi_182001931
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:11 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Oeee dat klinkt inderdaad wel wat meer voor mij. :P
Highgate Cemetery is echt een aanrader ja, heerlijk om daar op een beetje zonnige zondagochtend rond te lopen. Met name de West Cemetery is werkelijk schitterend. De East Cemetery is een stuk minder spectaculair maar het graf van Karl Marx is daar dus voor een bepaalde groep is dat wel interessant. Entree tot East Cemetery is 4 pond, niet per sé waard zou ik zeggen, tenzij je dus heel graag naar het graf van Karl Marx wil.

Let op: de West Cemetery kun je enkel per rondleiding bezoeken. Als je door de weeks gaat moet je boeken. Als je in het weekend gaat zou ik aanraden om er vroeg te zijn, rond kwart voor tien aanwezig zodat je een ticket kan kopen voor een van de tours van die dag. Als je dan een wat latere tour hebt (rond 11 uur ofzo) kun je eerst nog even ergens gaan ontbijten.

quote:
Saturday and Sunday

You cannot book. Tours normally run every half hour from 11am - 4pm (3pm from November to February). Tickets are sold from 10.00am for all tours that day. Places are limited.

Monday to Friday

Booking is essential. Tickets go on sale five weeks in advance. If the date you require is not listed, please check back later. We don't charge a booking fee.

On most weekdays we run tours at 11.00am and again at 1.45pm. On bank holidays tours run all day.
https://highgatecemetery.org/visit/cemetery/west#featurephoto50

Nog een tip: uitstappen bij Archway tube station, niet Highgate tube station want dan moet je veel langer lopen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182001955
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 11:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik adviseer je wel om indien mogelijk vooraf kaartjes te reserveren. Ik heb een uur in de rij gestaan en een chinees in de rij ging helemaal uit z'n plaat omdat hij moest wachten terwijl anderen voorrang hadden en hij had nog wel zo'n London Pass.
Er zijn echt teveel Chinezen (en Indiërs) in Londen de laatste jaren. Leuk dat die mensen nu ook naar West Europa op city trip kunnen maar ze zijn altijd in grote irritante groepen en vooral die Chinezen zijn ook nog eens vies.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 19 september 2018 @ 11:32:47 #35
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182002232
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 11:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik adviseer je wel om indien mogelijk vooraf kaartjes te reserveren. Ik heb een uur in de rij gestaan en een chinees in de rij ging helemaal uit z'n plaat omdat hij moest wachten terwijl anderen voorrang hadden en hij had nog wel zo'n London Pass.
Voor die bunker bedoel je? Want het lijkt me zonde om kaartjes voor die war rooms te kopen als je er ook gratis binnenkunt met de londen pas..
Die bunker was vgm niet geldig met de londen pas, maar die spreekt mij ook aan.
  woensdag 19 september 2018 @ 11:37:14 #36
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182002310
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2018 11:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Highgate Cemetery is echt een aanrader ja, heerlijk om daar op een beetje zonnige zondagochtend rond te lopen. Met name de West Cemetery is werkelijk schitterend. De East Cemetery is een stuk minder spectaculair maar het graf van Karl Marx is daar dus voor een bepaalde groep is dat wel interessant. Entree tot East Cemetery is 4 pond, niet per sé waard zou ik zeggen, tenzij je dus heel graag naar het graf van Karl Marx wil.

Let op: de West Cemetery kun je enkel per rondleiding bezoeken. Als je door de weeks gaat moet je boeken. Als je in het weekend gaat zou ik aanraden om er vroeg te zijn, rond kwart voor tien aanwezig zodat je een ticket kan kopen voor een van de tours van die dag. Als je dan een wat latere tour hebt (rond 11 uur ofzo) kun je eerst nog even ergens gaan ontbijten.

[..]

https://highgatecemetery.org/visit/cemetery/west#featurephoto50

Nog een tip: uitstappen bij Archway tube station, niet Highgate tube station want dan moet je veel langer lopen.
Ik denk erover om er dan op de laatste dag te gaan.. dan is het zaterdag. Op de zaterdag hoef je dus niet ervoor te boeken?

De begraafplaats ziet er op google echt super mooi uit inderdaad..
En thanks voor die tip van de graf van Karl Marx! :)
pi_182002509
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2018 11:32 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Voor die bunker bedoel je? Want het lijkt me zonde om kaartjes voor die war rooms te kopen als je er ook gratis binnenkunt met de londen pas..
Die bunker was vgm niet geldig met de londen pas, maar die spreekt mij ook aan.
Ja, voor de bunker. Dus het kan zijn dat er een aardige rij staat, maar misschien valt het bij jou mee. London Pass is daar geldig, want die had die Chinees dus :') .
Tap tap tap
  woensdag 19 september 2018 @ 12:06:52 #38
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182003009
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 11:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, voor de bunker. Dus het kan zijn dat er een aardige rij staat, maar misschien valt het bij jou mee. London Pass is daar geldig, want die had die Chinees dus :') .
O oké, ik vind het overigens niet zo erg om lang te wachten. Heb eerder in Rome voor het colloseum ook best wel lang gewacht, dus ik weet dat ik dat kan :P
pi_182003507
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2018 11:37 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik denk erover om er dan op de laatste dag te gaan.. dan is het zaterdag. Op de zaterdag hoef je dus niet ervoor te boeken?

De begraafplaats ziet er op google echt super mooi uit inderdaad..
En thanks voor die tip van de graf van Karl Marx! :)
Voor Highgate cemetary ook vantevoren kaartje boeken ja.

En erna kan je naar Hampstead Heath :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Admin woensdag 19 september 2018 @ 12:30:50 #40
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_182003543
Vrijdag voor 2 weken naar London, ik wil de buurt rondom Old Street gaan uitpluizen, zijn er nog dingen die ik écht gezien moet hebben, geen groot museum, buiten, begraafplaatsen, gevelstenen, aparte pubs, lekker eten, leuke straatjes, ienieminie winkeltjes.
Me werd al aangeraden om langs het kanaal naar Camden te wandelen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_182003677
quote:
17s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:30 schreef yvonne het volgende:
Vrijdag voor 2 weken naar London, ik wil de buurt rondom Old Street gaan uitpluizen, zijn er nog dingen die ik écht gezien moet hebben, geen groot museum, buiten, begraafplaatsen, gevelstenen, aparte pubs, lekker eten, leuke straatjes, ienieminie winkeltjes.
Me werd al aangeraden om langs het kanaal naar Camden te wandelen.
Shoreditch is nu natuurlijk populair. Old Spitalfields Market voor eten, Sunday Upmarket voor eten, Boxpark voor eten en drinken, veel graffiti-art (je kunt ook tours doen) en oude metrostellen op een dak van een gebouw.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 19-09-2018 12:44:53 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 19 september 2018 @ 12:41:10 #42
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182003772
quote:
17s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:30 schreef yvonne het volgende:
Vrijdag voor 2 weken naar London, ik wil de buurt rondom Old Street gaan uitpluizen, zijn er nog dingen die ik écht gezien moet hebben, geen groot museum, buiten, begraafplaatsen, gevelstenen, aparte pubs, lekker eten, leuke straatjes, ienieminie winkeltjes.
Me werd al aangeraden om langs het kanaal naar Camden te wandelen.
Deze vrijdag? Haha dan zitten wij allebei in Londen :P Ik ga volgende week woensdag.

Ga jij trouwens echt vaak naar Londen?
  Admin woensdag 19 september 2018 @ 12:56:52 #43
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_182004086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Shoreditch is nu natuurlijk populair. Old Spitalfields Market voor eten, Sunday Upmarket voor eten, Boxpark voor eten en drinken, veel graffiti-art (je kunt ook tours doen) en oude metrostellen op een dak van een gebouw.
Ik ben weleens met die London tours meegeweest ( wandelen) aanrader
Oké de buurt bekeken, Spital Fields ken ik, rest ziet er goed uit, kan ik het beste in Liverpool st uitstappen? Pak ik ook even een rondje Spital mee. Zit veel leuks zo te zien op maps, ik zat aan de nadere kant van Old Street te kijken. Daar was niet veel dat me aansprak.
En een kattencafé *O*
En al verder googlend kom ik dit tegen
https://www.volkskrant.nl(...)iet-missen~b7eed744/

Bedankt, je hebt me een heel eind op weg geholpen.
!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 19 september 2018 @ 12:57:12 #44
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182004092
Super fijn ook dat de Churchill War rooms vlakbij Westminster abbey ligt en de rest.
  Admin woensdag 19 september 2018 @ 12:57:25 #45
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_182004095
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:41 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Deze vrijdag? Haha dan zitten wij allebei in Londen :P Ik ga volgende week woensdag.

Ga jij trouwens echt vaak naar Londen?
Ja, heel vaak :o
M'n zoon en schoondochter wonen daar :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 19 september 2018 @ 13:04:11 #46
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182004201
quote:
17s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:57 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, heel vaak :o
M'n zoon en schoondochter wonen daar :)
Wow super vet en als moeder geluk! Heb je altijd een adres daar en een reden om te gaan! :P
  Admin woensdag 19 september 2018 @ 13:27:53 #47
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_182004712
quote:
17s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:04 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Wow super vet en als moeder geluk! Heb je altijd een adres daar en een reden om te gaan! :P
zeker zoals nu, dan ze gaan op vakantie en ik pas op huis en katten O+
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 19 september 2018 @ 13:28:10 #48
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182004719
Weet iemand overigens hoeveel het ongeveer kost om met de bus van Londen Luton naar station Victoria te gaan?
  woensdag 19 september 2018 @ 13:34:04 #49
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182004849
Lol ze hebben een vapiano daar. Dat is ook een goedkope eettent. In Nederland in ieder geval wel.
pi_182005330
Je kunt trouwens ook een ghost tour of iets dergelijks boeken, dan kom je soms ook op plekken waar je anders nooit zou komen. Ik heb eens een Jack the Ripper tour gedaan, en hoewel al die pleintjes en straatjes ondertussen niet meer bestaan, werd er goed verteld. Z'n werkterrein was vaak rond Spitalfields Market.
Tap tap tap
  woensdag 19 september 2018 @ 14:36:35 #51
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182006247
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:56 schreef CherryLips het volgende:
Je kunt trouwens ook een ghost tour of iets dergelijks boeken, dan kom je soms ook op plekken waar je anders nooit zou komen. Ik heb eens een Jack the Ripper tour gedaan, en hoewel al die pleintjes en straatjes ondertussen niet meer bestaan, werd er goed verteld. Z'n werkterrein was vaak rond Spitalfields Market.
Dat lijkt me leuker voor een tweede keer London. :P Ik heb maar 4 dagen en dan wil ik eigenlijk wel die cliché's zien/ wat als eerste in mijn/ je gedachten opkomt.
pi_182019635
quote:
17s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:30 schreef yvonne het volgende:
Vrijdag voor 2 weken naar London, ik wil de buurt rondom Old Street gaan uitpluizen, zijn er nog dingen die ik écht gezien moet hebben, geen groot museum, buiten, begraafplaatsen, gevelstenen, aparte pubs, lekker eten, leuke straatjes, ienieminie winkeltjes.
Me werd al aangeraden om langs het kanaal naar Camden te wandelen.
Dishoom zit oa daar, een van de beste Indiase restaurants. Ook een uitstekend ontbijt, en die in Hoxton heeft een leuk stukje om buiten te zitten als het weer dat nog toelaat.

Candid Arts Cafe in Angel is een leuk cafe gerund door kunstenaars, lekker om even te relaxen.

Brewdog Shoreditch is leuk als je van craft beer houdt.

Columbia Road Flower Market op zondag

The Old Truman Brewery heeft allerlei antiek, vintage winkeltjes en stalletjes

Whitechapel Gallery voor een iets minder toeristische kunst gallery

Needoo of Tayyabs voor nog goed meer Idiaas eten

Als je van live muziek houdt kijken of Village Underground een leuke show heeft, of wellicht de bovenverdieping van de pub Old Blue Last
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Admin donderdag 20 september 2018 @ 09:01:08 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_182021081
Dank u dank u!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_182021277
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:34 schreef -Phineas- het volgende:
Lol ze hebben een vapiano daar. Dat is ook een goedkope eettent. In Nederland in ieder geval wel.
Internationale keten, zit ook veel in Duitsland.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182021410
Nu krijg ik dus ook weer zin om te gaan. Is toch alweer 4 a 5 maanden geleden. Wellicht eerste weekend december voor de wedstrijd Barbarians - Argentinië op Twickenham.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182022662
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 09:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Internationale keten, zit ook veel in Duitsland.
Omdat het Duits is :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_182024777
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:47 schreef RipCity het volgende:

[..]

Omdat het Duits is :P
Ah :)

Duitsers zitten ook overal. Kwam er laatst ook achter dat er bijna 2.000 ALDI's in de VS zitten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182028284
quote:
6s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ah :)

Duitsers zitten ook overal. Kwam er laatst ook achter dat er bijna 2.000 ALDI's in de VS zitten.
aard van het beestje
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_182043839
Als je Shoreditch etc wil zien: ga iets noordelijker, richting Hoxton, Haggeston en Dalston. En ga zeker ook naar London Fields op een zaterdagmiddag voor de markt daar, en vergeet Victoria Park, mijn favoriete park in Londen, niet.
pi_182052290
Iemand al een langs de Bermondsey Beer Mile gegaan net ten zuiden van Borough Market? Allemaal brouwerijen met proeverijtjes enzo... ziet er leuk uit en de recensies van de brouwerijen liegen er niet om. Ben zelf geen bierdrinker, maar vrienden van me wel ...dus leuk voor een middagje/avondje dacht ik
pi_182052996
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:19 schreef Retarded het volgende:
Iemand al een langs de Bermondsey Beer Mile gegaan net ten zuiden van Borough Market? Allemaal brouwerijen met proeverijtjes enzo... ziet er leuk uit en de recensies van de brouwerijen liegen er niet om. Ben zelf geen bierdrinker, maar vrienden van me wel ...dus leuk voor een middagje/avondje dacht ik
Matigjes, vooral erg druk tijdens de geringe openingstijden. Vond Four Pure het leukst (zitten).
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 23:08:47 #62
45833 crew  Fogel
pi_182056845
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:19 schreef Retarded het volgende:
Iemand al een langs de Bermondsey Beer Mile gegaan net ten zuiden van Borough Market? Allemaal brouwerijen met proeverijtjes enzo... ziet er leuk uit en de recensies van de brouwerijen liegen er niet om. Ben zelf geen bierdrinker, maar vrienden van me wel ...dus leuk voor een middagje/avondje dacht ik
Ja, afgelopen zaterdag. Afgeladen vol. Teveel volk, dus na drie plekken maar weer richting centrum gegaan. Maar het was goed te drinken allemaal.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_182056897
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:44 schreef Monopoly_Man het volgende:
Als je Shoreditch etc wil zien: ga iets noordelijker, richting Hoxton, Haggeston en Dalston. En ga zeker ook naar London Fields op een zaterdagmiddag voor de markt daar, en vergeet Victoria Park, mijn favoriete park in Londen, niet.
Dat is wel de moeite waard inderdaad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:19 schreef Retarded het volgende:
Iemand al een langs de Bermondsey Beer Mile gegaan net ten zuiden van Borough Market? Allemaal brouwerijen met proeverijtjes enzo... ziet er leuk uit en de recensies van de brouwerijen liegen er niet om. Ben zelf geen bierdrinker, maar vrienden van me wel ...dus leuk voor een middagje/avondje dacht ik
Leuk, maar vaak ook erg druk.
  zondag 23 september 2018 @ 12:23:25 #64
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182080615
Nog 3 dagen, ik heb ingecheckt voor zowel heen en terugvlucht. Heb er echt zin in!! O+ Morgen reisdocumenten ophalen.
pi_182080731
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 12:23 schreef -Phineas- het volgende:
Nog 3 dagen, ik heb ingecheckt voor zowel heen en terugvlucht. Heb er echt zin in!! O+ Morgen reisdocumenten ophalen.
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 20:38 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik ga een beetje tegen het einde van deze maand.. (ik ga niet zeggen op welke dag, want anders weet heel fok op welke dag en in welk hotel ik zit :’) )

Dank je wel voor die links.. vooral die met die gratis dingen! Londen pas is wel duur maar ik doe wel graag veel dingen, anders verveel ik mij :P
_O-
  zondag 23 september 2018 @ 12:33:48 #66
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182080843
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 12:23 schreef -Phineas- het volgende:
Nog 3 dagen, ik heb ingecheckt voor zowel heen en terugvlucht. Heb er echt zin in!! O+ Morgen reisdocumenten ophalen.
Have fun alvast, toffe stad! O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 23 september 2018 @ 14:27:44 #67
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182083096
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2018 12:28 schreef MCH het volgende:

[..]

[..]

_O-
Ja later dacht ik whatever :P
pi_182098853
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, afgelopen zaterdag. Afgeladen vol. Teveel volk, dus na drie plekken maar weer richting centrum gegaan. Maar het was goed te drinken allemaal.
Aight thanks :) wellicht dan maar gewoon wat goede craftbeer pubs op te zoeken.
  Admin maandag 24 september 2018 @ 10:45:52 #69
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_182099103
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:19 schreef Retarded het volgende:
Iemand al een langs de Bermondsey Beer Mile gegaan net ten zuiden van Borough Market? Allemaal brouwerijen met proeverijtjes enzo... ziet er leuk uit en de recensies van de brouwerijen liegen er niet om. Ben zelf geen bierdrinker, maar vrienden van me wel ...dus leuk voor een middagje/avondje dacht ik
Heh, ik blijk er wel eens te zijn geweest. Ik was vorig jaar bij Maltby Street, en dat is er een beetje onderdeel van. Was erg leuk; ben wel nieuwsgierig naar de rest van die mile, nu. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 24 september 2018 @ 10:55:38 #70
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182099265
Weten jullie ook hoe het zit met de stopcontacten daar? Van een vriend te horen gekregen dat (hij is echter zelf niet in londen geweest) daar andere soort stopcontacten zijn.. (met 3 pinnen) dus moet ik een andere soort stopcontact/ stekkerdoos nemen of?
pi_182099333
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 10:55 schreef -Phineas- het volgende:
Weten jullie ook hoe het zit met de stopcontacten daar? Van een vriend te horen gekregen dat (hij is echter zelf niet in londen geweest) daar andere soort stopcontacten zijn.. (met 3 pinnen) dus moet ik een andere soort stopcontact/ stekkerdoos nemen of?
Ja, Google maar. Hier ff reisstekker kopen.
  Admin maandag 24 september 2018 @ 10:59:19 #72
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_182099342
Ja, de UK heeft een eigen formaat:



Adapters kun je overal wel vinden. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_182099737
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 10:55 schreef -Phineas- het volgende:
Weten jullie ook hoe het zit met de stopcontacten daar? Van een vriend te horen gekregen dat (hij is echter zelf niet in londen geweest) daar andere soort stopcontacten zijn.. (met 3 pinnen) dus moet ik een andere soort stopcontact/ stekkerdoos nemen of?
Ja kan. Ik had een andere stekkerdoos meegenomen, maar toen bleek dat het hotel daar dat ook al had dus had m voor niks meegenomen :P
pi_182100276
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 10:55 schreef -Phineas- het volgende:
Weten jullie ook hoe het zit met de stopcontacten daar? Van een vriend te horen gekregen dat (hij is echter zelf niet in londen geweest) daar andere soort stopcontacten zijn.. (met 3 pinnen) dus moet ik een andere soort stopcontact/ stekkerdoos nemen of?
Vlakbij je hotel zit een Poundland. Daar kun je voor 1 pond een adapter kopen. Koop ze dus niet voor 10 euro op het vliegveld ofzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 12:00:20 #75
45833 crew  Fogel
pi_182100354
Bij veel hotels kan je zo’n ding lenen, veel mensen vergeten ze namelijk mee naar huis te nemen.
Ook zie ik steeds vaker ‘europese’ en/of contacten bij hotels.
En bijna altijd kan je ook het stopcontact op de badkamer gebruiken, die waarop staat dat jet uitsluitend voor scheerappsraten is.

En als laatste optie gewoon iets in het derde gat frotten en je stekker een beetje uitbuigen, dat werkt ook wel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 24 september 2018 @ 12:02:59 #76
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182100449
[
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 11:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vlakbij je hotel zit een Poundland. Daar kun je voor 1 pond een adapter kopen. Koop ze dus niet voor 10 euro op het vliegveld ofzo.
Oh dankjewel :) Ik ga vandaag wel voor de zekerheid bij de blokker kijken. Beter voorbereid dan niet voorbereid. Maar toch bedankt voor tip poundland mocht mijn adapter kapot gaan.
  maandag 24 september 2018 @ 22:39:48 #77
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_182114900
In "ons" hotel zat een stopcontact met USB aansluiting, perfect.

Dankzij een flinke vertraging in juli nu een enkele reis retour gehad, nog even kijken wanneer we weer een weekend weg kunnen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 25 september 2018 @ 08:30:41 #78
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182119423
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 11:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vlakbij je hotel zit een Poundland. Daar kun je voor 1 pond een adapter kopen. Koop ze dus niet voor 10 euro op het vliegveld ofzo.
Ik heb toch maar een reisstekker gekocht voor alle zekerheid. :P Die reisstekker kan je in allerlei verschillende landen gebruiken dus heel zonde is het niet. :)
Zekerheid heeft wel even meer prioriteit bij mij dan de prijs.
pi_182119753
inmiddels ook maar de premier inn bij archway geboekt voor in december... loopafstand naar highgate cemetery en paar minuten met de metro naar camden... zin in :)

ik hoop eigenlijk dat groupon weer met een 2 voor 1 actie komt voor tickets Barbarians - Argentinië (was andere jaren wel zo)... full price is het best duur.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 25 september 2018 @ 09:08:30 #80
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182119766
Het wordt morgen (wanneer ik ga) en donderdag ook lekker weer. 21 en 23 graden.
pi_182119801
goede reis!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 09:22:03 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182119878
Heel veel plezier! Je gaat het zeker naar je zin hebben want O+ Londen O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 25 september 2018 @ 09:50:51 #83
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182120217
Dankjewel!

Nog een vraag trouwens, ik had op get your guide een ticket gekocht voor de harry potter studio's en op de ticket van get your guide staat 12:00 (ik heb voor 12:00 gereserveerd). Dus ik neem aan dat dit lokale tijd is? Dus om 12:00 op Engelse tijd.

Is misschien een heel domme vraag, maar kon het niet laten om het nog eens te vragen :@
pi_182120374
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:50 schreef -Phineas- het volgende:
Dankjewel!

Nog een vraag trouwens, ik had op get your guide een ticket gekocht voor de harry potter studio's en op de ticket van get your guide staat 12:00 (ik heb voor 12:00 gereserveerd). Dus ik neem aan dat dit lokale tijd is? Dus om 12:00 op Engelse tijd.

Is misschien een heel domme vraag, maar kon het niet laten om het nog eens te vragen :@
Ja- dit is een iets te domme vraag...

Maargoed: Ja, local time natuurlijk..

Ps: Ze zoeken nog kandidaten https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lekker_slim
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_182120385
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:06 schreef Nielsch het volgende:
inmiddels ook maar de premier inn bij archway geboekt voor in december... loopafstand naar highgate cemetery en paar minuten met de metro naar camden... zin in :)

ik hoop eigenlijk dat groupon weer met een 2 voor 1 actie komt voor tickets Barbarians - Argentinië (was andere jaren wel zo)... full price is het best duur.
Is dat een sportwedstrijd?
pi_182120389
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:08 schreef MCH het volgende:

[..]

Is dat een sportwedstrijd?
Rugby
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 25 september 2018 @ 11:02:04 #87
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182121190
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:06 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ja- dit is een iets te domme vraag...

Maargoed: Ja, local time natuurlijk..

Ps: Ze zoeken nog kandidaten https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lekker_slim
Tjah dat krijg je als een autist alleen op reis gaat. Ik ga me voor alles drukmaken/ wil overal duidelijkheid van ook al weet ik het allemaal wel. Is stukje bevestiging, maar ook drang om het te vragen puur om het vragen.
pi_182121243
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:02 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Tjah dat krijg je als een autist alleen op reis gaat. Ik ga me voor alles drukmaken/ wil overal duidelijkheid van ook al weet ik het allemaal wel. Is stukje bevestiging, maar ook drang om het te vragen puur om het vragen.
Noworries. Alles komt goed. En anders zijn Engelsen wel behulpzaam als je het netjes vraagt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 13:47:04 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182123725
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:06 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ja- dit is een iets te domme vraag...

Maargoed: Ja, local time natuurlijk..

Ps: Ze zoeken nog kandidaten https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lekker_slim
Laten we het even gezellig houden hier }:| iedereen moet zich vrij voelen om vragen te kunnen stellen zonder voor dom uitgemaakt te hoeven worden -O- dat TS autistisch is zag ik al van mijlen ver aankomen.

Gewoon je vragen stellen dus Phineas!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 25 september 2018 @ 14:01:14 #90
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182123928
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:02 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Tjah dat krijg je als een autist alleen op reis gaat. Ik ga me voor alles drukmaken/ wil overal duidelijkheid van ook al weet ik het allemaal wel. Is stukje bevestiging, maar ook drang om het te vragen puur om het vragen.
Daar zijn we voor hier :) Veel plezier daar, het is een erg fijne stad, dus komt helemaal goed :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182123932
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 12:00 schreef Fogel het volgende:
En als laatste optie gewoon iets in het derde gat frotten en je stekker een beetje uitbuigen, dat werkt ook wel.
Dat doe ik dus altijd omdat ik ook altijd mijn adapter vergeet. Gewoon met een pen het slotje in het bovenste gaatje indrukken en dan je europese stekker erin erin steken. (en pas dan het stopcontact aanzetten) Werkt altijd, andersom heb je wel altijd een adapter nodig natuurlijk.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182125086
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Laten we het even gezellig houden hier }:| iedereen moet zich vrij voelen om vragen te kunnen stellen zonder voor dom uitgemaakt te hoeven worden -O- dat TS autistisch is zag ik al van mijlen ver aankomen.

Gewoon je vragen stellen dus Phineas!
Stel je niet zo aan. En verder antwoorden we gewoon op alles :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_182126985
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Laten we het even gezellig houden hier }:| iedereen moet zich vrij voelen om vragen te kunnen stellen zonder voor dom uitgemaakt te hoeven worden -O- dat TS autistisch is zag ik al van mijlen ver aankomen.

Gewoon je vragen stellen dus Phineas!
Hee, ik ben geen autist.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 17:35:45 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182127293
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 15:37 schreef RipCity het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. En verder antwoorden we gewoon op alles :)
Als mod wil ik het hier gezellig houden, als je mensen dom gaat noemen maakt dat de sfeer onprettig. Voortaan dus even nadenken voor je wat post.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 17:36:23 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182127312
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hee, ik ben geen autist.
Weet je dat zeker? ;)

Sorry, dacht dat Phineas TS was :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 27 september 2018 @ 07:33:42 #96
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182158482
Ik kan trouwens aanraden aan mensen die van plan zijn om naar de churchill war rooms te gaan, om echt eerst de film “darkest hour” te gaan kijken. Veel herkenningspunten van de film!
  donderdag 27 september 2018 @ 23:54:44 #97
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_182176474
Ga volgende week...


Gratis, Yayoi Kusama tentoonstelling, kaarten via de site reserveren:
https://www.victoria-miro.com/exhibitions/491/

Michael Jackson on The Wall:
https://www.npg.org.uk/wh(...)the-wall/exhibition/

Sky Garden, gratis reserveren op maandag, voor de week erna:
https://skygarden.london
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:03:24 #98
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182261281
Ik wilde dit jaar overslaan, maar vanwege een mislukte vakantie deze zomer ga ik eind november toch nog een paar daagjes. :)
pi_182288211
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2018 07:33 schreef -Phineas- het volgende:
Ik kan trouwens aanraden aan mensen die van plan zijn om naar de churchill war rooms te gaan, om echt eerst de film “darkest hour” te gaan kijken. Veel herkenningspunten van de film!
En heb je het allemaal overleefd?
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:00:47 #100
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182288691
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 09:38 schreef MCH het volgende:

[..]

En heb je het allemaal overleefd?
Jazeker! Maar 4 dagen waren voor mij te kort in London. Ik ben fan en ik zal zeker vaker teruggaan :)
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:02:50 #101
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182288728
Alleen de Londen pas kan je niet kopen op het metrostation zoals een aantal vertelde. Je koopt die bij een toeristische kiosk. Ik heb hem gekocht hij de kiosk op charing cross.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:03:28 #102
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182288739
En oja, ik moest keihard janken bij harry potter :’) Ik had het allesbehalve zo verwacht.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:54:24 #103
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182290788
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:00 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Jazeker! Maar 4 dagen waren voor mij te kort in London. Ik ben fan en ik zal zeker vaker teruggaan :)
Fijn! Mijn man en ik gaan tegenwoordig altijd op z’n minst 5 volle dagen naar Londen (excl reisdagen). Liefst een week. Zoveel te doen en zien daar. Ik ben vaak al een paar uur zat om puur te genieten van The Tower Bridge op een grasveldje daar. Ja, ben raar :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182291814
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Fijn! Mijn man en ik gaan tegenwoordig altijd op z’n minst 5 volle dagen naar Londen (excl reisdagen). Liefst een week. Zoveel te doen en zien daar. Ik ben vaak al een paar uur zat om puur te genieten van The Tower Bridge op een grasveldje daar. Ja, ben raar :P
Ik heb van het voorjaar een paar uur doorgebracht in St James Park :@ Lekker gegeten, boekje gepakt en met de kop in de zon daar gezeten met een brownie. Aan de ene kant zonde van de tijd, maar ik heb echt volop genoten.
Tap tap tap
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:54:25 #105
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182291911
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb van het voorjaar een paar uur doorgebracht in St James Park :@ Lekker gegeten, boekje gepakt en met de kop in de zon daar gezeten met een brownie. Aan de ene kant zonde van de tijd, maar ik heb echt volop genoten.
Klinkt ook top. Vind zoiets ook niet echt tijdverspilling eigenlijk (en brownie :9 ). Je gaat toch ook op vakantie om wat te ontspannen en te genieten van een andere omgeving. Niks voor mij om elke dag alleen maar in de weer te zijn :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 3 oktober 2018 @ 13:15:02 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182292210
Ik vind dat ook niet raar, heerlijk toch om zo van een stad te genieten O+

Ik heb zelf in Londen gewoond dus ben ook niet van de sights. Gewoon lekker chillen met vrienden :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:58:21 #107
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_182294205
Morgen die kant op. Vraagje nog: kan je nou met een Nederlandse contactloze pinpas de metro in?
Al ff gegoogled maar geen duidelijk antwoord.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_182294224
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:58 schreef matthijst het volgende:
Morgen die kant op. Vraagje nog: kan je nou met een Nederlandse contactloze pinpas de metro in?
Al ff gegoogled maar geen duidelijk antwoord.
Mij lukte het niet.
Tap tap tap
pi_182294530
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:58 schreef matthijst het volgende:
Morgen die kant op. Vraagje nog: kan je nou met een Nederlandse contactloze pinpas de metro in?
Al ff gegoogled maar geen duidelijk antwoord.
Creditcard wel.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 3 oktober 2018 @ 15:20:51 #110
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182294561
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Fijn! Mijn man en ik gaan tegenwoordig altijd op z’n minst 5 volle dagen naar Londen (excl reisdagen). Liefst een week. Zoveel te doen en zien daar. Ik ben vaak al een paar uur zat om puur te genieten van The Tower Bridge op een grasveldje daar. Ja, ben raar :P
Neee, heerlijk _O_
With the stars as her umbrella
  Moderator woensdag 3 oktober 2018 @ 15:29:39 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182294710
Het contactloos betalen in Londen werkt wisselend, soms lukt het en een andere keer weer niet. Ik weet even niet meer of het in het OV werkte.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_182294834
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:58 schreef matthijst het volgende:
Morgen die kant op. Vraagje nog: kan je nou met een Nederlandse contactloze pinpas de metro in?
Al ff gegoogled maar geen duidelijk antwoord.
Nee, daar heb je een creditcard voor nodig. In winkels en restaurants is het echter geen probleem om contactloos met je pinpas te betalen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182294883
Hoe zou t Phineas zijn vergaan? Weer heelhuids thuis gekomen of verdwaald op t remiseterrein van de Metropolitan line in Neasden?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182294912
In de winter 's morgens de zon zien opkomen met een thermoskan koffie @ Primrose Hill O+ ^O^

Londen is meer dan een stapel bezienswaardigheden :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_182294989
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:39 schreef Nielsch het volgende:
Hoe zou t Phineas zijn vergaan? Weer heelhuids thuis gekomen of verdwaald op t remiseterrein van de Metropolitan line in Neasden?
Zie paar posts boven je ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_182294993
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:03 schreef -Phineas- het volgende:
En oja, ik moest keihard janken bij harry potter :’) Ik had het allesbehalve zo verwacht.
Aww! Maar wel goed bevallen dus, dat Londen! *O*
Kon ook eigenlijk niet anders hè? *) O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_182295247
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:03 schreef -Phineas- het volgende:
En oja, ik moest keihard janken bij harry potter :’) Ik had het allesbehalve zo verwacht.
Van teleurstelling of van ontroering? Wat had je verwacht?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182295251
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:45 schreef RipCity het volgende:

[..]

Zie paar posts boven je ;)
Ah, helemaal gemist!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:43:40 #119
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_182298599
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:19 schreef RipCity het volgende:

[..]

Creditcard wel.
Ah, jammer. M'n vrouw heeft zo'n pauper creditcard van de Rabo die nog niet contactloos kan.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:47:52 #120
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182298691
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Van teleurstelling of van ontroering? Wat had je verwacht?
Ontroering! Ik had verwacht dat het een beetje als een museum zou zijn alleen dan met harry potter spullen.. maar dat was het echt niet. Het voelde alsof je in de film zelf zat..zo mooi was het en toen heel veel emoties dat de films toch wel erg veel voor mij betekenen. :P wat emoties kunnen doen hé
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:49:20 #121
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182298724
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:46 schreef minilot het volgende:

[..]

Aww! Maar wel goed bevallen dus, dat Londen! *O*
Kon ook eigenlijk niet anders hè? *) O+
Het is een fantastische en tijdloze stad en zoveel te beleven. Je zou er minstens een week moeten blijven om echt alles gezien te hebben denk ik. Ik ben ook wel traag met “kijken”. Ik bekijk iets zoals een voorwerp of monument dat ik interessant vind heel uitgebreid en vanuit alle hoeken.

[ Bericht 4% gewijzigd door -Phineas- op 03-10-2018 18:55:30 ]
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:52:53 #122
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182298794
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Fijn! Mijn man en ik gaan tegenwoordig altijd op z’n minst 5 volle dagen naar Londen (excl reisdagen). Liefst een week. Zoveel te doen en zien daar. Ik ben vaak al een paar uur zat om puur te genieten van The Tower Bridge op een grasveldje daar. Ja, ben raar :P
Ik heb ook een hele avond bij de tower bridge gezeten! :P Vanaf een bankje de hele avond het uitzicht bewonderd.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:58:34 #123
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182298952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:39 schreef Nielsch het volgende:
Hoe zou t Phineas zijn vergaan? Weer heelhuids thuis gekomen of verdwaald op t remiseterrein van de Metropolitan line in Neasden?
_O-

Ik ben wel een paar keer de verkeerde richting opgelopen en een verkeerde bus (in tegenovergestelde richting gepakt) :@
Maar voor de rest ging het prima en veel beter dan ik had verwacht :)
pi_182299830
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:58 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

_O-

Ik ben wel een paar keer de verkeerde richting opgelopen en een verkeerde bus (in tegenovergestelde richting gepakt) :@
Maar voor de rest ging het prima en veel beter dan ik had verwacht :)
O dat doe ik ook nog hoor.

Ook in Nederland :@
Tap tap tap
  woensdag 3 oktober 2018 @ 22:26:04 #125
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182305173
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O dat doe ik ook nog hoor.

Ook in Nederland :@
Ik ook :@

Ben niet de enige *O*
  woensdag 3 oktober 2018 @ 22:28:28 #126
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182305256
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:52 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik heb ook een hele avond bij de tower bridge gezeten! :P Vanaf een bankje de hele avond het uitzicht bewonderd.
Gewoon een fijne plek en ik vind het oprecht een hele mooie brug. Vorige keren nog deze foto gemaakt daar:


En deze vanaf de brug:


Prachtige plek O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 23:10:55 #127
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182306358
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gewoon een fijne plek en ik vind het oprecht een hele mooie brug. Vorige keren nog deze foto gemaakt daar:

[ afbeelding ]

En deze vanaf de brug:

[ afbeelding ]

Prachtige plek O+
Ik vind het ook prachtige foto’s! O+

En ja het is tot nu toe in ieder geval wel de mooiste brug die ik ooit heb gezien. London bridge is ook helemaal niks vergeleken met tower bridge en er is toch een liedje over de london bridge. Door dat lied hoge verwachtigen gehad van london bridge.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 16:07:04 #128
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_182317346
Ff getest: Rabobank betaalpas doet het gewoon in het OV 🙂
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 17:51:44 #129
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182319573
quote:
Britten: na brexit visum nodig voor weekendje Londen

Als het aan de Britse regering ligt, komt niemand na de brexit nog zomaar het land in. Ook burgers uit EU-landen niet. Die moeten voortaan een elektronisch visum aanvragen, naar Amerikaans model, meldden Britse media deze week. Wat zijn de gevolgen?

Premier Theresa May kondigde deze week op het partijcongres van de Britse Conservatieven een nieuw immigratiesysteem aan. De kern: mensen uit de EU worden niet meer anders behandeld dan mensen van buiten de EU.

,,Als Groot-Brittannië de EU verlaat, maken we een einde aan het vrije verkeer van personen'', meldde de partij. ,,We vervangen het vrije verkeer door een eenduidig, gecontroleerd immigratiesysteem dat gebaseerd is op de capaciteiten van mensen, en niet op waar ze vandaan komen.''

Voornaamste doel van het voorstel is het indammen van het aantal arbeidsmigranten, maar in zijn huidige vorm raakt het iedereen die de Noordzee oversteekt.

Dat er een bepaalde vorm van controle plaatsvindt, is op zich niet nieuw. ,,Groot-Brittannië hoort nu ook al niet bij de Schengenzone'', stelt een woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee. ,,Dat betekent dat er gewoon paspoortcontroles plaatsvinden bij de grenzen.''

Toestemming vooraf
Toch komt er een belangrijke wijziging, als het aan de Britse Conservatieven ligt. ,,Controle op veiligheidsrisico's en strafblad zal voor het bezoek plaatsvinden'', meldde de BBC dinsdag op basis van voorstellen tijdens het partijcongres. ,,Vergelijkbaar met het Amerikaanse systeem van toestemming vooraf.''

Dat zou voor toeristen en zakenreizigers flink wat invloed hebben. Wie wel eens naar Amerika reist, kent het wel. Zonder elektronisch visum - een zogenaamd ESTA - kom je er niet in. Het is geen enorme procedure, maar toch ben je al gauw een kwartier kwijt met het invullen hoe je vader heet, waar je werkt, wat je komt doen, enzovoort. Het is bovendien niet gratis: een ESTA kost een paar tientjes. De aanvraag moet 72 uur voor vertrek worden ingediend, en die tijd gebruiken de Amerikanen om je gegevens te controleren.

Op Schiphol is al duidelijk wat het oordeel is. Bij KLM kom je bijvoorbeeld het vliegtuig niet in als de ESTA niet op orde is. Dat is onderdeel van het incheckproces. De Nederlandse vlieger kan nog niet precies zeggen wat de Britse plannen voor effect zouden hebben op de procedures.

Grootste bestemming
Wat in elk geval duidelijk is: de wijziging treft enorm veel mensen. Jaarlijks vliegen zo'n vijf miljoen mensen vanaf Schiphol naar Groot-Brittannië, meldt een woordvoerder van de luchthaven. Eenzelfde aantal vliegt ook weer terug. Liefst 1 op de 7 Schipholpassagiers komt van of gaat naar het Verenigd Koninkrijk, wat daarmee veruit de grootste bestemming is. Onder deze reizigers zijn veel overstappers uit andere landen.

Voor Schiphol is het dus te hopen dat de plannen van May en consorten niet al te veel invloed hebben. Het is nog maar een voorstel, en de EU onderhandelt nog volop met de Britten over de voorwaarden van de brexit. Daarom wil het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken ook geen commentaar geven op het plan.

Fijntjes wordt er aan toegevoegd dat het ministerie 'niet in de vorm van speeches' communiceert. ,,Samen met de Europese collega’s spant minister Blok zich in voor een akkoord dat de belangen van de burgers aan beide zijden van de Noordzee zo goed mogelijk dient'', besluit de woordvoerder.

Het Britse lidmaatschap van de Europese Unie eindigt in maart volgend jaar. Voor die tijd moet een akkoord bereikt worden.
-O- :(
pi_182320148
quote:
13s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:51 schreef beantherio het volgende:

[..]

-O- :(
De EU wil dit ook gaan doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 4 oktober 2018 @ 18:22:13 #131
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182320228
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De EU wil dit ook gaan doen.
Het is afhankelijk van de uiteindelijke overeenkomst die er gaat komen, maar het lijkt er meer en meer op dat er een "hard brexit" of een zogenaamde "Canada-overeenkomst" gaat komen. In beide gevallen is het vrijwel zeker dat er een soort van visum-plicht gaat komen die beide kanten op werkt.

Ik pak het gemak van visum-loos naar Londen reizen later dit jaar nog een keer mee, en daarna zal ik de bezoekjes wat meer gaan doseren.
pi_182320245
Nou ja, als het zoals de esta is, laat ik me daar niet door tegenhouden.
Tap tap tap
  donderdag 4 oktober 2018 @ 22:32:33 #133
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182324903
Ik ook niet maar ik voorspel dat het op termijn toch wel wat duurder gaat worden om een tripje te maken. En dan niet puur vanwege een ESTA-achtig visum maar meer omdat het vliegen wel eens wat duurder zou kunnen worden. Ik kan me namelijk voorstellen dat anderen zich er namelijk wel door zullen laten afschrikken en minder snel een vlucht zullen boeken. Ook zullen er misschien minder mensen voor zaken van en naar Londen vliegen want ook z'n invloed zal hebben op de prijzen. Het is moeilijk in te schatten wat er precies zal gebeuren maar ik denk dat het er niet beter op zal worden.
  Admin vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:55:31 #134
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_182329866
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:22 schreef beantherio het volgende:

Ik pak het gemak van visum-loos naar Londen reizen later dit jaar nog een keer mee, en daarna zal ik de bezoekjes wat meer gaan doseren.
Ik laat me niet afschrikken. Ik ga gewoon nog steeds een paar keer per jaar naar London, maar dan met een 'BRESTA'. ;)

Van de week weer even lekker bij HMV wezen neuzen. Daar word je tenminste nog serieus genomen als filmliefhebber: er is een enorm aanbod van blu-rays (en dvd's), heel divers, vaak met mooie luxeverpakkingen en speciale uitgaven en altijd '3 voor 20 / 5 voor 30' deals.

Daarbij is het aanbod van bijvoorbeeld Media Markt toch wat armoedig.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_182329896
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 08:55 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik laat me niet afschrikken. Ik ga gewoon nog steeds een paar keer per jaar naar London, maar dan met een 'BRESTA'. ;)

Van de week weer even lekker bij HMV wezen neuzen. Daar word je tenminste nog serieus genomen als filmliefhebber: er is een enorm aanbod van blu-rays (en dvd's), heel divers, vaak met mooie luxeverpakkingen en speciale uitgaven en altijd '3 voor 20 / 5 voor 30' deals.

Daarbij is het aanbod van bijvoorbeeld Media Markt toch wat armoedig.
Waar zit de HMV tegenwoordig nog, Regent Street ofzo?
Tap tap tap
pi_182329900
Ik ga in mei sowieso nog voor een concert, zie wel wat er dan gebeurt.
Tap tap tap
  Admin vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:12:11 #137
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_182330976
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 08:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Waar zit de HMV tegenwoordig nog, Regent Street ofzo?
Oxford Street, direct naast Bond Street station.

Ik ging vroeger altijd naar Coventry Street. Die winkel was massive, maar dat is nu zo'n el cheapo toeristen-onzinwinkel met het gebruikelijke prul.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:43:42 #138
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182331572
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 08:55 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik laat me niet afschrikken. Ik ga gewoon nog steeds een paar keer per jaar naar London, maar dan met een 'BRESTA'. ;)

Van de week weer even lekker bij HMV wezen neuzen. Daar word je tenminste nog serieus genomen als filmliefhebber: er is een enorm aanbod van blu-rays (en dvd's), heel divers, vaak met mooie luxeverpakkingen en speciale uitgaven en altijd '3 voor 20 / 5 voor 30' deals.

Daarbij is het aanbod van bijvoorbeeld Media Markt toch wat armoedig.
Gaan wij ook elke keer naar toe. Tegenwoordig heb je gewoon Amazon, maar soms wil je gewoon lekker rondsnuffelen. In NL kan dat gewoon niet meer. Ben daar zo een uur of meer zoet :D aanbod is gigantisch ja. Vooral die speciale blu ray/4K uitgaven en de series voor mij.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Admin vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:53:24 #139
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_182332667
Ja, inderdaad. Zet me daar maar neer en ga een uurtje of wat de stad verkennen, ik vermaak me wel met zorgvuldig uitzoeken welke vijf ik er voor 30 pond koop. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_182334148
London is ook mijn favoriet.
Al die parken bv overal.
De sfeer van Shoreditch en Islington
Maar ook Canary Wharf
Etc

AlwaysH, schitterende foto's btw :)
Inderdaad, dat grasveldje bij de tower bridge is ook vaak ons startpunt voor een wandeling langs de south bank richting west :D

Andere kant op ook btw.
  Admin vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:39:16 #141
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_182334621
Ja, de parken zijn geweldig. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_182424587
iemand een tip in welke wijk ik moet kijken voor een hostel?
wil een beetje de standaard dingen doen, kwa wijk niet te druk, maar ook niet te rustig.
pi_182425381
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 01:32 schreef fespo het volgende:
iemand een tip in welke wijk ik moet kijken voor een hostel?
wil een beetje de standaard dingen doen, kwa wijk niet te druk, maar ook niet te rustig.
Eerst kijken of het Generator Hostel beschikbaar is. Zit vlakbij Russell Square.

De meeste hostels zitten eigenlijk nabij Queensway / Bayswater metrostations.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182425743
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 01:32 schreef fespo het volgende:
iemand een tip in welke wijk ik moet kijken voor een hostel?
wil een beetje de standaard dingen doen, kwa wijk niet te druk, maar ook niet te rustig.
Ik vond de hostels van YHA wel prettig. Zit op meerdere plekken.
Tap tap tap
pi_182425769
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 07:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik vond de hostels van YHA wel prettig. Zit op meerdere plekken.
Slaap jij nog op dorms?
  Admin woensdag 10 oktober 2018 @ 08:18:20 #146
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_182425982
Ik heb jaren in the Generator geslapen. Was altijd heel goed te doen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_182441318
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 07:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Slaap jij nog op dorms?
Nee, 2014 was de laatste keer.
Tap tap tap
pi_182441326
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, 2014 was de laatste keer.
Toen was je 32
pi_182441330
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Toen was je 32
Dus.
Tap tap tap
pi_182520084
ben weer thuis.
London was leuk.
Uiteindelijk 5 min van de tower bridge in een hostel geslapen. Wombats city hostel.
En 1 nachtje in Venture Hostel (Deptford)
Ook wel eens leuk zo'n buitenwijk. Heerlijk gegeten, aparte sfeer en niet zo duur.

English Breakfast :9

Ik werd er wel gek van dat iedereen je overal tegen je aanloopt.
Links en rechts, aan beide kanten van de weg, nergens ging het goed.

Ook dacht ik telkens dat mensen Nederlands spraken praten, maar als je dat goed luister is het gewoon Engels.
En ik moest erg wennen aan het Britse accent, aparte worden gebruiken ze toch erg vaak.

Die Roemenen die balletje balletje spelen op de brug naast Big ben. :%
Echt om boos te worden, hoe ze daar argeloze toeristen grof staan op te lichten.

Ze staan ook tussen de straatartiesten, maar dan met een hele slechte act :N

See it, say it, sorted :+

[ Bericht 11% gewijzigd door fespo op 15-10-2018 00:59:42 ]
pi_182546795
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:18 schreef Breuls het volgende:
Ik heb jaren in the Generator geslapen. Was altijd heel goed te doen. :)
Vond ik ook, toen ik nog een jonkie was. :Y Paddo's in The Generator bleek een wat minder verstandig idee, maar is ook allemaal goed gekomen :+

Moet er nu echt niet meer aan denken, zo'n hostel! :)
Let me see you stripped down to the bone
  Admin dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:19:13 #152
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_182547596
Nee. Ik was het op een gegeven moment zat om met m'n boedeltje door de gang naar een badkamer te moeten lopen. Allemaal helemaal prima als je op een budget bent, maar op een gegeven moment wil je gewoon je eigen kamer + badkamer en een beetje meer comfort. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:01:02 #153
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182846680
Ik mis London en de Britten daar. Wat een lieve en grappige mensen waren het eigenlijk daar.

4 dagen waren echt te kort. Misschien ooit weer een half jaar ofzo daar wonen :)

Luister nu non stop Take That en Robbie Williams. Op een of manier moet ik bij hun altijd standaard aan London/ Engeland denken.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:05:02 #154
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182846741
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:01 schreef -Phineas- het volgende:
Ik mis London en de Britten daar. Wat een lieve en grappige mensen waren het eigenlijk daar.

4 dagen waren echt te kort. Misschien ooit weer een half jaar ofzo daar wonen :)

Luister nu non stop Take That en Robbie Williams. Op een of manier moet ik bij hun altijd standaard aan London/ Engeland denken.
Ik mis Londen eigenlijk ook meteen weer als we weg zijn. Zelfde met wat steden in de VS (New York, Los Angeles). Onze allereerste keer Londen was 3 dagen (waarvan 1 volle dag maar); sindsdien eigenlijk altijd 1 volle week gegaan. Dat is de perfecte duur voor ons, dan beginnen we toch wel weer heimwee naar ons huisje te krijgen. Al had ik ons huisje gewoon het liefst in Engeland gehad :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_183420981
Dit weekend weer naar Londen, (zaterdag-maandag) hoofddoel is Arsenal - Spurs maar ik ga met iemand die voor de 1e keer in Londen is dus wil de tijd wel goed benutten. De middagen staan redelijk vol gepland, maar voor de avond heb ik niet echt een idee wat leuk is om in Londen te doen. Theater is aan de prjizige kant en geen echte liefhebber van, zelfde geldt voor Musea.

Dus iemand nog tips wat leuk is om te doen in Londen in de avond?
  woensdag 28 november 2018 @ 16:12:00 #156
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_183421031
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:06 schreef Platinumgoat het volgende:
Dit weekend weer naar Londen, (zaterdag-maandag) hoofddoel is Arsenal - Spurs maar ik ga met iemand die voor de 1e keer in Londen is dus wil de tijd wel goed benutten. De middagen staan redelijk vol gepland, maar voor de avond heb ik niet echt een idee wat leuk is om in Londen te doen. Theater is aan de prjizige kant en geen echte liefhebber van, zelfde geldt voor Musea.

Dus iemand nog tips wat leuk is om te doen in Londen in de avond?
Gewoon rustig je tijd nemen in een leuk restaurant of zo? Wandeling maken langs het water?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_183498506
Oke... Wegens een aanbieding ben ik zaterdag samen met mijn vriendin in Londen. We zijn er allebei nog nooit geweest en hebben dus welgeteld 1 dag om zoveel mogelijk te ontdekken. (natuurlijk veel te kort)

Is er een route die makkelijk te lopen is die langs veel highlights gaat? Of kunnen we beter een dagje een hop on hop off ding doen om toch veel boven de grond te zien. (metro lijkt ons zonde omdat je dan niets van londen ziet)
pi_183499261
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 17:55 schreef wcborstel het volgende:
Oke... Wegens een aanbieding ben ik zaterdag samen met mijn vriendin in Londen. We zijn er allebei nog nooit geweest en hebben dus welgeteld 1 dag om zoveel mogelijk te ontdekken. (natuurlijk veel te kort)

Is er een route die makkelijk te lopen is die langs veel highlights gaat? Of kunnen we beter een dagje een hop on hop off ding doen om toch veel boven de grond te zien. (metro lijkt ons zonde omdat je dan niets van londen ziet)
Waar kom je aan in Londen? En bedenk wel dat de metro op zich ook wel een bezienswaardigheid is.
pi_183499793
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 18:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Waar kom je aan in Londen? En bedenk wel dat de metro op zich ook wel een bezienswaardigheid is.
Goede vraag... We komen van Harwich met de trein en kunnen er elk greater anglia station uit.
  dinsdag 11 december 2018 @ 19:22:57 #160
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183666984
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 18:53 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Goede vraag... We komen van Harwich met de trein en kunnen er elk greater anglia station uit.
Ik wilde nog reageren maar ik zie dat je posting van ruim anderhalve week geleden is. ;)

Is het nog gelukt? Liverpool Street had het meest centraal gelegen station van Greater Anglia in Londen geweest.
  dinsdag 11 december 2018 @ 19:24:58 #161
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183667014
foutje
  dinsdag 11 december 2018 @ 19:29:26 #162
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_183667102
Heeft iemand een goede site voor de status en plannen mbt wolkenkrabbers in de city of london (liverpool st). De bouwputten schieten uit de grond daar en aan het materieel te zien gaan ze hoog!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_183667329
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 19:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik wilde nog reageren maar ik zie dat je posting van ruim anderhalve week geleden is. ;)

Is het nog gelukt? Liverpool Street had het meest centraal gelegen station van Greater Anglia in Londen geweest.
Het is zeker gelukt we zijn idd naar londen liverpool street gegaan. Vanaf daar vooral gelopen. Veel gezien in weinig tijd. We stonden om 8u bij de tower of London en vanaf daar uiteindelijk 30km gewandeld en 2x een klein stukje met de metro gedaan uit vermoeidheid.

We moeten zeker nog een keer terug om alles wat uitvoeriger te bekijken want 1 dag is natuurlijk veel te kort. Want Londen is echt wel een heel leuke stad.
  dinsdag 11 december 2018 @ 19:37:57 #164
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183667344
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 december 2018 19:29 schreef XL het volgende:
Heeft iemand een goede site voor de status en plannen mbt wolkenkrabbers in de city of london (liverpool st). De bouwputten schieten uit de grond daar en aan het materieel te zien gaan ze hoog!
Deze twee geven wel een aardig overzicht:
https://www.dezeen.com/tag/london-skyscrapers/
https://www.skyscrapercenter.com/city/london
  dinsdag 11 december 2018 @ 19:46:11 #165
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183667598
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 19:37 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Het is zeker gelukt we zijn idd naar londen liverpool street gegaan. Vanaf daar vooral gelopen. Veel gezien in weinig tijd. We stonden om 8u bij de tower of London en vanaf daar uiteindelijk 30km gewandeld en 2x een klein stukje met de metro gedaan uit vermoeidheid.

We moeten zeker nog een keer terug om alles wat uitvoeriger te bekijken want 1 dag is natuurlijk veel te kort. Want Londen is echt wel een heel leuke stad.
Je kunt veel zien in 1 dag, maar 3 of 4 dagen is beter. En vanaf Liverpool Street kun je wel een leuke wandeling maken trouwens: vanaf daar zit je zo bij de Tower en vanaf daar loop je over Tower Bridge naar The Shard, Borough Market, Tate Modern, over de milenium Bridge naar St. Pauls, Temple, Covent Garden, Leicester Square en vervolgens Oxford street of juist richting Buckingham Palace of juist Westminster. Ik heb dit soort rondjes wel vaker gelopen. :)
  dinsdag 11 december 2018 @ 20:05:37 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_183668120
quote:
Dankje, kwam via 1 van je links bij deze



Daarop zie je Heron Tower (Bishopgate 110) niet en degene die ze ten noorden daarvan bouwen. Maar begin de meeste gemarkeerde bouwputten nu te begrijpen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_184365215
Vrijdag ga ik weer eens naar Londen, dit keer met de trein, wilde ik nog eens meemaken en was nu in de aanbieding, heb 99 euro betaald voor 'n retour, heen vanuit Breda naar Brussel en dan de Eurostar. Maandagmiddag terug en dan rechtsreeks met de Eurostar naar Rotterdam *O*

Normaal vind ik hotels veel te duur in Londen en neem ik genoegen met 'n hostel maarja januari is wel heel erg laagseizoen dus het was al goedkoop en ook nog - 40% op de vrijdag en zondagnacht. Dus ik zit voor 132 pond drie nachten in het vrij nieuwe travelodge London City hotel. 10 min lopen naar de tower bridge. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Memento-Mori op 12-01-2019 20:36:18 ]
pi_184365336
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:25 schreef Memento-Mori het volgende:
Vrijdag ga ik weer eens naar Londen, dit keer met de trein, wilde ik nog eens meemaken en was nu in de aanbieding, heb 99 euro betaald voor 'n retour, heen vanuit Breda naar Brussel en dan de Eurostar. Maandagmiddag terug en dan rechtsreeks met de Eurostar naar Rotterdam *O*

Normaal vind ik hotels veel te duur in Londen en neem ik genoegen met 'n hostel maarja januari is wel heel erg laagseizoen dus het was al goedkoop en ook nog - 40% op de vrijdag en zondagnacht. Dus ik zit voor 132 pond drie dagen in het vrij nieuwe travelodge London City hotel. 10 min lopen naar de tower bridge. :s)
Goed geregeld zo, zeg! ^O^ Nog specifieke plannen in de stad dit keer?
Let me see you stripped down to the bone
pi_184365412
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:31 schreef minilot het volgende:

[..]

Goed geregeld zo, zeg! ^O^ Nog specifieke plannen in de stad dit keer?
nee, niet echt, gewoon genieten van de stad, sfeer, pubs. Moet er echt even uit en vorig jaar maar 1x in Londen en de UK geweest dus ik had ook 'n beetje heimwee.

Nu ik niet vlieg, kan ik mooi wel wat meer bagage ed mee terug nemen, dus ook eea inslaan in de supermarkt, cider ofzo :+
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 12 januari 2019 @ 20:42:18 #170
357044 Budapestenaar
pi_184365587
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:25 schreef Memento-Mori het volgende:
Vrijdag ga ik weer eens naar Londen, dit keer met de trein, wilde ik nog eens meemaken en was nu in de aanbieding, heb 99 euro betaald voor 'n retour, heen vanuit Breda naar Brussel en dan de Eurostar. Maandagmiddag terug en dan rechtsreeks met de Eurostar naar Rotterdam *O*

Normaal vind ik hotels veel te duur in Londen en neem ik genoegen met 'n hostel maarja januari is wel heel erg laagseizoen dus het was al goedkoop en ook nog - 40% op de vrijdag en zondagnacht. Dus ik zit voor 132 pond drie nachten in het vrij nieuwe travelodge London City hotel. 10 min lopen naar de tower bridge. :s)
Travelodge _O_ Voor Londonse begrippen is dit wel echt mega-goedkoop voor drie nachten :o
pi_184365611
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:35 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

nee, niet echt, gewoon genieten van de stad, sfeer, pubs. Moet er echt even uit en vorig jaar maar 1x in Londen en de UK geweest dus ik had ook 'n beetje heimwee.

Nu ik niet vlieg, kan ik mooi wel wat meer bagage ed mee terug nemen, dus ook eea inslaan in de supermarkt, cider ofzo :+
Veel plezier dan! O+ Ik was er afgelopen zomer nog, maar het kriebelt alweer :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_184365677
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:42 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Travelodge _O_ Voor Londonse begrippen is dit wel echt mega-goedkoop voor drie nachten :o
I know _O_! Elders in de uk ook regelmatig bij travelodge of premier Inn verbleven,prima hotels. Alleen normaal in Londen 3x duurder dan buiten Londen en dat vind ik voor alleen mezelf toch wat te duur maar voor dit bedrag :s)
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 12 januari 2019 @ 21:00:30 #173
357044 Budapestenaar
pi_184365998
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:46 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

I know _O_! Elders in de uk ook regelmatig bij travelodge of premier Inn verbleven,prima hotels. Alleen normaal in Londen 3x duurder dan buiten Londen en dat vind ik voor alleen mezelf toch wat te duur maar voor dit bedrag :s)
Ik zit in Londen meestal in het Tavistock Hotel. Dat is met wat vrienden een soort van traditie. Maar Travelodge biedt prima waar voor je geld :Y Als ik alleen ga zou ik ook zeker die keuze maken.
pi_184366121
Eigen kamer O+
Tap tap tap
  Licht Ontvlambaar zaterdag 12 januari 2019 @ 21:35:46 #175
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_184366798
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:00 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik zit in Londen meestal in het Tavistock Hotel. Dat is met wat vrienden een soort van traditie. Maar Travelodge biedt prima waar voor je geld :Y Als ik alleen ga zou ik ook zeker die keuze maken.
daar heb ik stage gelopen ooit :D
Wij zitten zelf altijd in Ibis budget Whitechapel
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 12 januari 2019 @ 22:01:43 #176
357044 Budapestenaar
pi_184367224
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

daar heb ik stage gelopen ooit :D
Wij zitten zelf altijd in Ibis budget Whitechapel
Hoe is het achter de schermen? Kruipen de kakkerlakken tegen de muren op en schrobben kamermeisjes met je tandenborstel de wc of valt het mee? :+

Eén keer in Ibis Euston gezeten. Was ook goed te doen :Y
  Licht Ontvlambaar zaterdag 12 januari 2019 @ 23:05:35 #177
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_184368224
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:01 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hoe is het achter de schermen? Kruipen de kakkerlakken tegen de muren op en schrobben kamermeisjes met je tandenborstel de wc of valt het mee? :+

Eén keer in Ibis Euston gezeten. Was ook goed te doen :Y
Dat viel allemaal heel goed mee ;) Heb in dat hotel een week housekeeping gedraaid en voornamelijk in de bar gestaan.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:31:02 #178
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184558517
Na eerst het plan te hebben gehad om eind 2018 nog eens te gaan en vervolgens (toen dat niet door ging) medio februari of begin maart te gaan (wat ook lastig uit blijkt te komen) heb ik nu plannen om medio mei te gaan. Eens kijken wat Brexit over gelaten heeft van Londen. :P ;)

Zijn er mensen die d'r eind maart expres naar toe gaan? Of er dan sowieso al zijn?
pi_184558844
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:31 schreef beantherio het volgende:
Na eerst het plan te hebben gehad om eind 2018 nog eens te gaan en vervolgens (toen dat niet door ging) medio februari of begin maart te gaan (wat ook lastig uit blijkt te komen) heb ik nu plannen om medio mei te gaan. Eens kijken wat Brexit over gelaten heeft van Londen. :P ;)

Zijn er mensen die d'r eind maart expres naar toe gaan? Of er dan sowieso al zijn?
Nee, ik ga begin mei al.
Tap tap tap
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:56:48 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_184558939
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:31 schreef beantherio het volgende:
Na eerst het plan te hebben gehad om eind 2018 nog eens te gaan en vervolgens (toen dat niet door ging) medio februari of begin maart te gaan (wat ook lastig uit blijkt te komen) heb ik nu plannen om medio mei te gaan. Eens kijken wat Brexit over gelaten heeft van Londen. :P ;)

Zijn er mensen die d'r eind maart expres naar toe gaan? Of er dan sowieso al zijn?
Ik ga op brexit tour naar brighton, in de week voor de brexit. We hebben wel een eurotunnel ticket terug voor de vrijdag.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 22 januari 2019 @ 20:12:10 #181
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184559255
Ik wil dit jaar het liefst ook nog een paar dagen gaan (al ben ik er in 2018 nog geweest), maar eerst maar eens kijken wat er allemaal veranderd bij de brexit. Zou beetje zuur zijn om nu iets te boeken voor april/mei om er dan te laat achter te komen dat je nu opeens een visum nodig hebt of zo, geen idee wat er veranderd.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184559729
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik wil dit jaar het liefst ook nog een paar dagen gaan (al ben ik er in 2018 nog geweest), maar eerst maar eens kijken wat er allemaal veranderd bij de brexit. Zou beetje zuur zijn om nu iets te boeken voor april/mei om er dan te laat achter te komen dat je nu opeens een visum nodig hebt of zo, geen idee wat er veranderd.
Het zal denk ik niet zo'n vaart lopen.
Tap tap tap
  dinsdag 22 januari 2019 @ 20:49:48 #183
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184560063
Als de huidige deal toch wordt aangenomen dan zou je geen visum nodig hebben. Als het een "no-deal" brexit wordt dan waarschijnlijk wel (maar ook dat is nog niet zeker).

Hier is trouwens al de info te vinden over hoe je een Brits visum moet aanvragen: https://www.gov.uk/govern(...)isas-and-immigration Ik ben me al aan het inlezen "just in case". :)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 20:51:06 #184
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184560092
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:49 schreef beantherio het volgende:
Als de huidige deal toch wordt aangenomen dan zou je geen visum nodig hebben. Als het een "no-deal" brexit wordt dan waarschijnlijk wel (maar ook dat is nog niet zeker).

Hier is trouwens al de info te vinden over hoe je een Brits visum moet aanvragen: https://www.gov.uk/govern(...)isas-and-immigration Ik ben me al aan het inlezen "just in case". :)
^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 20:53:52 #185
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184560163
Dit klinkt trouwens niet aantrekkelijk:

quote:
How long it will take

The earliest you can apply is 3 months before you travel.

Example
You can apply from 16 March if you plan to travel on 15 June.

You should get a decision on your visa within 3 weeks.
-O- :{

En dit trouwens ook niet:
quote:
Fees

A Standard Visitor visa costs £93.
;(

Ik mag hopen dat ik het verkeerd lees (wat ik niet denk) of dat er voor EU-burgers andere prijzen gaan gelden. Wat als het zo duur wordt dan worden korte tripjes naar Londen ineens een stuk onaantrekkelijker.

[ Bericht 14% gewijzigd door beantherio op 22-01-2019 21:03:34 ]
pi_184561230
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:53 schreef beantherio het volgende:
Dit klinkt trouwens niet aantrekkelijk:

[..]

-O- :{

En dit trouwens ook niet:

[..]

;(

Ik mag hopen dat ik het verkeerd lees (wat ik niet denk) of dat er voor EU-burgers andere prijzen gaan gelden. Wat als het zo duur wordt dan worden korte tripjes naar Londen ineens een stuk onaantrekkelijker.
Informeer jezelf eens beter.. Manmanman... Jij trapt zeker ook vaak in fake news en stuurt 'stuur dit door of je verliest 100.000 euro' berichten ook door op facebook.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 22 januari 2019 @ 21:42:42 #187
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184561367
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:37 schreef RipCity het volgende:

[..]

Informeer jezelf eens beter.. Manmanman... Jij trapt zeker ook vaak in fake news en stuurt 'stuur dit door of je verliest 100.000 euro' berichten ook door op facebook.
Kijk dan zelf. Het staat nota bene op een site van de Britse overheid (zie https://www.gov.uk/standard-visitor-visa ) dus hoezo fake news?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 23:28:13 #188
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184563709
Blijkbaar zijn er vanuit zowel de EU als GB initiatieven om tot een waiver-systeem te komen voor beide gebieden, waardoor o.a. reizen naar Londen inderdaad een stuk goedkoper moet worden dan de prijs van een visum: ook bij een "no deal" Brexit. Het zal interessant worden om te zien waar dat op uit draait, maar ik ben wel wat meer gerust gesteld. ^O^
  woensdag 23 januari 2019 @ 13:45:55 #189
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_184572050
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik wil dit jaar het liefst ook nog een paar dagen gaan (al ben ik er in 2018 nog geweest), maar eerst maar eens kijken wat er allemaal veranderd bij de brexit. Zou beetje zuur zijn om nu iets te boeken voor april/mei om er dan te laat achter te komen dat je nu opeens een visum nodig hebt of zo, geen idee wat er veranderd.
Ik heb geboekt voor begin mei. Living on the edge :7
With the stars as her umbrella
  woensdag 23 januari 2019 @ 13:48:56 #190
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184572103
quote:
10s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:45 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik heb geboekt voor begin mei. Living on the edge :7
Respect :Y
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184584056
Ik heb net ook geboekt voor begin 3 nachten begin maart.
Eerste keer Londen/UK voor mij, ben benieuwd
pi_184663549
quote:
10s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:45 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik heb geboekt voor begin mei. Living on the edge :7
Ik ga het eerste weekend van April :P deels voor mijn werk en deels een korte vakantie.
  maandag 28 januari 2019 @ 11:39:02 #193
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_184670050
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:42 schreef beantherio het volgende:

[..]

Kijk dan zelf. Het staat nota bene op een site van de Britse overheid (zie https://www.gov.uk/standard-visitor-visa ) dus hoezo fake news?

Zou het dan niet moeten eindigen op co.uk? Ik vind die site er niet echt betrouwbaar uitzien.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_184670254
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 11:39 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]

Zou het dan niet moeten eindigen op co.uk? Ik vind die site er niet echt betrouwbaar uitzien.
is de officiële site
  maandag 28 januari 2019 @ 12:32:01 #195
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184670874
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 11:39 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]

Zou het dan niet moeten eindigen op co.uk? Ik vind die site er niet echt betrouwbaar uitzien.
gov.uk is het tld voor Britse overheidsinstellingen.
  Meest relativerende user 2022 maandag 28 januari 2019 @ 12:45:45 #196
357044 Budapestenaar
pi_184671097
Ik ga in december. Tegen die tijd zal het wel duidelijk zijn hoe je legaal de grens over steekt, gok ik :P
  dinsdag 29 januari 2019 @ 12:59:39 #197
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184691125
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:45 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik ga in december. Tegen die tijd zal het wel duidelijk zijn hoe je legaal de grens over steekt, gok ik :P
Mag hopen van wel :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_185030755
Ik zit dit weekend in Londen. Iemand goede tips, ben opzoek naar markten, feestje/festival, leuke restaurantjes. Airbnb = in Wandsworth aan het Wandsworth park
Veni, vidi, vodka.
pi_185031348
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:26 schreef dumble het volgende:
Ik zit dit weekend in Londen. Iemand goede tips, ben opzoek naar markten, feestje/festival, leuke restaurantjes. Airbnb = in Wandsworth aan het Wandsworth park
Ik woon zelf in Wandsworth. Als je een leuk en goed lokaal restaurant zoekt: HomeSW15 _O_
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_185031618
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 15:00 schreef Tim86 het volgende:
HomeSW15
Thanks goeje tip, gaan we zeker even langs! = 10 min wandelen ^O^
Veni, vidi, vodka.
  zondag 7 april 2019 @ 10:06:50 #201
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_186078844
Gister geboekt voor 11-17 mei, zin in! Hopelijk iets beter weer dan vorig jaar O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 7 april 2019 @ 11:50:14 #202
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_186080260
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

daar heb ik stage gelopen ooit :D
Wij zitten zelf altijd in Ibis budget Whitechapel
Oh daar gaan wij ook heen :D
With the stars as her umbrella
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 14:31:59 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_186082681
Wij zijn er 19-21 juli, even erheen voor een verjaardag _O- Mijn stadsie O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 7 april 2019 @ 14:37:50 #204
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186082760
12 en 13 juli Jerry Seinfeld in Londen:
http://jerryseinfeld.com/#tour-dates
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 7 april 2019 @ 19:37:48 #205
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_186089079
Wie heeft er wel eens een Wimbledon tour gedaan? En, hoe was dat?
With the stars as her umbrella
pi_186089760
quote:
5s.gif Op zondag 7 april 2019 19:37 schreef -Miauw- het volgende:
Wie heeft er wel eens een Wimbledon tour gedaan? En, hoe was dat?
Wat bedoel je daarmee?
  zondag 7 april 2019 @ 20:11:55 #207
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_186089813
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 20:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
Of er iemand is die wel eens een tour door het Centre Court heeft gedaan. En wat ze er van vonden.
With the stars as her umbrella
  zondag 7 april 2019 @ 20:34:32 #208
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_186090376
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:31 schreef MaJo het volgende:
Wij zijn er 19-21 juli, even erheen voor een verjaardag _O- Mijn stadsie O+
Blijft de leukste stad in Europa tot dusver O+ Al komen Lissabon en Rome erg in de buurt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_186224549
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:46 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

I know _O_! Elders in de uk ook regelmatig bij travelodge of premier Inn verbleven,prima hotels. Alleen normaal in Londen 3x duurder dan buiten Londen en dat vind ik voor alleen mezelf toch wat te duur maar voor dit bedrag :s)
Voor zaken soms in Londen. Hotels zijn niet goedkoop inderdaad. Vaak ook gewoon aan de krappe kant, ook bij sterren hotels.
pi_186347669
Begin Juni een paar dagen naar Londen. Reisdoel is de Kubricktentoonstelling en een musical. Heb nog een volle dag zonder plannen en nu ideeën aan het verzamelen om die dag zelf te beslissen wat ik ga doen.
pi_186347723
Ik ga begin juni ook weer, 3-5 juni *O* 3 juni naar Rachel Bloom live in Palladium en verder even kijken.
pi_186353314
quote:
10s.gif Op zondag 7 april 2019 20:11 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Of er iemand is die wel eens een tour door het Centre Court heeft gedaan. En wat ze er van vonden.
O, ik dacht een wijktour. Volgende keer even wat specifieker zijn.
pi_186353657
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 16:31 schreef Fixers het volgende:
Begin Juni een paar dagen naar Londen. Reisdoel is de Kubricktentoonstelling en een musical. Heb nog een volle dag zonder plannen en nu ideeën aan het verzamelen om die dag zelf te beslissen wat ik ga doen.
Kubrick?
Tap tap tap
pi_186353679
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 21:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kubrick?
Stanley..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_186354935
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 21:54 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Stanley..
Ja snap ik, sorry. Vroeg me eerder af welke tentoonstelling dat is.
Tap tap tap
pi_186357973
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 22:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja snap ik, sorry. Vroeg me eerder af welke tentoonstelling dat is.
De reizende tentoonstelling over Stanley Kubrick en zijn films. In Amsterdam heb ik 'm gemist nu is hij in London. https://designmuseum.org/(...)brick-the-exhibition
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:09:07 #217
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_186828198
Londen _O_ Helemaal met lekker weer O+ Wat pics in spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:03:37 #218
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_186829012
Wij gaan in juli weer een paar dagen. Geen plannen behalve Roof Garden. Dat is alle voorgaande keren er steeds niet van gekomen. Verder gewoon slenteren, buitenwijkjes in en terrasjes pakken etc.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 22:12:18 #219
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_186843985
quote:
5s.gif Op zondag 7 april 2019 19:37 schreef -Miauw- het volgende:
Wie heeft er wel eens een Wimbledon tour gedaan? En, hoe was dat?
Ja, al 3x. Wij doen de tour altijd met onze leerlingen als we op reisweek zijn. Erg leuk, en behalve centre Court komen we dan ook in de persruimtes, BBC studio's en je loopt langs een aantal van de buitenbanen op het terrein. Het museum is klein en op zich aardig, maar niet heel bijzonder.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_187093256
Ik ga volgend jaar weer eens naar Londen. Vind het prachtig daar, die towerbridge, the big ben (al staat die in de steigers momenteel geloof ik). Die underground ook, geweldig al die metro's die om de minuut komen en gaan. Het mooiste wat ik vond waren die grote museums waar je gratis naar binnen kan. Biology en science. Precies waar mijn intresses liggen.
Verder inderdaad lekker rond slenteren. Natuur park bezoeken. En natuurlijk genieten van de typisch Engelse maaltijden.
pi_187286127
Over 2 weken ga ik naar Londen. Laatste keer was 25 jaar geleden, dus het werd hoog tijd!

Zal hier de komende dagen eens wat inlezen en tips opdoen.
  maandag 10 juni 2019 @ 17:08:20 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_187355247
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Londen _O_ Helemaal met lekker weer O+ Wat pics in spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mooie foto's!
in de haak.
  Eindredactie Film & TV / PR zaterdag 15 juni 2019 @ 13:21:47 #223
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_187434395


Voor de Lord of the Rings-fans onder ons. Ik heb m'n kaartjes al besteld voor november :D
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  zaterdag 15 juni 2019 @ 13:34:34 #224
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187434553
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:21 schreef daan1601 het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de Lord of the Rings-fans onder ons. Ik heb m'n kaartjes al besteld voor november :D
Tempting! Net in Londen geweest alleen _O-
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187434600
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tempting! Net in Londen geweest alleen _O-
Ja ik ook, maar maakt niet uit, ik zie ook al te kijken :') ben al vier keer geweest in anderhalf jaar.
Tap tap tap
  zaterdag 15 juni 2019 @ 13:40:32 #226
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187434639
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja ik ook, maar maakt niet uit, ik zie ook al te kijken :') ben al vier keer geweest in anderhalf jaar.
:o netjes. Wij vier keer in zes jaar, net wat minder _O-
Veel plezier alvast de komende keer haha ;)

Hebben voor september al een Amerika trip gepland staan en een weekend Parijs, dus gaat hem niet meer worden dit jaar helaas.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Eindredactie Film & TV / PR zaterdag 15 juni 2019 @ 18:18:08 #227
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_187439441
Ga volgend weekend en dan nog een keer in september en november. Maar verwacht dat er vast nog 1-2 weekendjes bijkomen :@
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  maandag 17 juni 2019 @ 11:51:19 #228
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_187467204
Wij gaan over een maand!! Heb er weer zin in. Voor het eerst vliegen (naar Londen dan he ;) , normaliter gingen we met de boot.
  Moderator woensdag 17 juli 2019 @ 23:06:06 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187978397
Dit weekend ben ik weer in mijn geliefde stad O+ Op de planning staan een wandeling langs de Thames (van Tower Bridge via South Bank naar Big Ben), Covent Garden en een verjaardagsfeestje ergens bij Kings X. Verder nog geen plannen dus als er nog toffe tips zijn van nieuwe leuke/hippe plekjes let me know ^O^ We vliegen op City dus we hoeven niet meer een eind te reizen naar het centrum :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 17 juli 2019 @ 23:12:32 #230
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187978587
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 23:06 schreef MaJo het volgende:
Dit weekend ben ik weer in mijn geliefde stad O+ Op de planning staan een wandeling langs de Thames (van Tower Bridge via South Bank naar Big Ben), Covent Garden en een verjaardagsfeestje ergens bij Kings X. Verder nog geen plannen dus als er nog toffe tips zijn van nieuwe leuke/hippe plekjes let me know ^O^ We vliegen op City dus we hoeven niet meer een eind te reizen naar het centrum :s)
Bij de St Pauls zit een winkelcentrum (one new change) in de buurt. Kan je gratis de lift omhoog pakken voor een heel mooi uitzicht op de St Pauls en rest van Londen. Vooral mooi bij zonsondergang.



[ Bericht 5% gewijzigd door AlwaysHappy op 18-07-2019 13:53:51 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 17 juli 2019 @ 23:27:41 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187978934
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 23:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bij de St Pauls zit een winkelcentrum (one new change) in de buurt. Kan je gratis de lift omhoog pakken voor een heel mooi uitzicht op de St Pauls en rest van Londen. Vooral mooi bij zonsondergang.

https://flic.kr/p/TKPaGJ

Oeh dat klinkt goed! Vanaf Tate Modern heb je ook mooi uitzicht maar wel leuk om eens een ander uitzicht te pakken ^O^

Is die foto van jou? Erg mooi O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 18 juli 2019 @ 07:25:00 #232
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187981441
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 23:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oeh dat klinkt goed! Vanaf Tate Modern heb je ook mooi uitzicht maar wel leuk om eens een ander uitzicht te pakken ^O^

Is die foto van jou? Erg mooi O+
Dat is ook een mooi uitzicht ja! Een van de redenen waarom ik van Londen hou; erg veel mooie foto en uitzichtpunten ^O^

Mijn foto inderdaad, van afgelopen mei :Y
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_189088444
Schopje omhoog.
Na een paar jaar andere plekken op de wereld te hebben gezien ga in december weer eens naar Londen *O*
Eerste keer met de Eurostar dus mezelf een upgrade kado gedaan voor de terugreis :+

Nu uitzoeken wat ik allemaal wil gaan doen. Minimaal één musical sowieso.

Via airbnb een optie op een appartement in Chelsea.
Nu alleen nog vrije dagen regelen :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 23 september 2019 @ 19:47:47 #234
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189088454
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 19:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Schopje omhoog.
Na een paar jaar andere plekken op de wereld te hebben gezien ga in december weer eens naar Londen *O*
Eerste keer met de Eurostar dus mezelf een upgrade kado gedaan voor de terugreis :+

Nu uitzoeken wat ik allemaal wil gaan doen. Minimaal één musical sowieso.

Via airbnb een optie op een appartement in Chelsea.
Nu alleen nog vrije dagen regelen :7
Aladdin vonden wij erg tof als musical! En Eurostar is echt een fijne manier van reizen! Eerste klas helemaal ja, heerlijk comfi.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_189088542
quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2019 19:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Aladdin vonden wij erg tof als musical! En Eurostar is echt een fijne manier van reizen! Eerste klas helemaal ja, heerlijk comfi.
Ben benieuwd! Eerder hield de prijs me tegen en het feit dat ik eerst een eind noordwaarts moet om daarna weer af te zakken naar het zuiden. Maar als ik trein, vliegtuig, en trein de stad in bij elkaar optel (los van wachttijden en bagagerestricties) is de optie van trein naar trein (naar trein) een fijne.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189088793
Met aanbieding is Eurostar goed betaalbaar, nu twee keer met Eurostar gereisd. In december 'n concert in Londen staan, dus 'n vaste datum, ga heen met Ryanair, was eurostar me te duur op de dag dat ik wil. Terug met Eurostar rechtsreeks naar Rotterdam, aangezien Ryanair dan alleen 6:25 oid vloog, en Londen - Rotterdam was 40 euro dus dat is ook prima.
pi_189088969
Potver! Juist als ik er ben speelt Les Miserables niet ;(
Dat is mijn vaste bezoekje. Heb hem inmiddels gezien in Antwerpen, Dubai, Oslo en New York. En tig keer in Londen uiteraard.
Ah well... meer tijd voor Mathilda en Book of Mormon en dergelijke.
En ik ga ook eens kijken naar de reviews van Aladdin. Zou ik zelf niet op zijn gekomen. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189092195
Aladdin is er niet meer sinds eind augustus.

Lion King is wel een aanrader. En Book of Mormon.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 23 september 2019 @ 23:23:40 #239
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189092209
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 23:22 schreef Tim86 het volgende:
Aladdin is er niet meer sinds eind augustus.

Lion King is wel een aanrader. En Book of Mormon.
Zonde! In mei nog gezien voor de tweede keer, jammer dat die gestopt is!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_189092251
Eurostar kan ik ook aanraden. Vorige week geweest *O*
  Eindredactie Film & TV / PR maandag 23 september 2019 @ 23:55:35 #241
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_189092666
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 20:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Potver! Juist als ik er ben speelt Les Miserables niet ;(
Dat is mijn vaste bezoekje. Heb hem inmiddels gezien in Antwerpen, Dubai, Oslo en New York. En tig keer in Londen uiteraard.
Ah well... meer tijd voor Mathilda en Book of Mormon en dergelijke.
En ik ga ook eens kijken naar de reviews van Aladdin. Zou ik zelf niet op zijn gekomen. ^O^
Er is momenteel wel een concertversie van Les Mis, die kan ik heel erg aanraden. Kaartjes zijn schaars, though.
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_189093006
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 19:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Schopje omhoog.
Na een paar jaar andere plekken op de wereld te hebben gezien ga in december weer eens naar Londen *O*
Eerste keer met de Eurostar dus mezelf een upgrade kado gedaan voor de terugreis :+

Nu uitzoeken wat ik allemaal wil gaan doen. Minimaal één musical sowieso.

Via airbnb een optie op een appartement in Chelsea.
Nu alleen nog vrije dagen regelen :7
December? Pantomine @ palladium al eens gedaan?! Traditioneler (&musical’ish) kan bijna niet.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_189093778
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 23:55 schreef daan1601 het volgende:

[..]

Er is momenteel wel een concertversie van Les Mis, die kan ik heel erg aanraden. Kaartjes zijn schaars, though.
Ook die eindigt voordat ik er ben -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189093781
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 00:41 schreef RipCity het volgende:

[..]

December? Pantomine @ palladium al eens gedaan?! Traditioneler (&musical’ish) kan bijna niet.
*kijken gaat*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189104721
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 19:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ben benieuwd! Eerder hield de prijs me tegen en het feit dat ik eerst een eind noordwaarts moet om daarna weer af te zakken naar het zuiden. Maar als ik trein, vliegtuig, en trein de stad in bij elkaar optel (los van wachttijden en bagagerestricties) is de optie van trein naar trein (naar trein) een fijne.
Ik heb het in juni met de Eurostar gedaan. Je kan er voor kiezen om met de Thalys, of IC Brussel naar Brussel Zuid te gaan, je moet daar toch overstappen. Zelfs met de 'directe' Eurostar zit je bijna een uur in Brussel te wachten tot je de trein in mag.

Het enige nadeel: Eurostars, zeker de oudere treinen, hebben net zoveel beenruimte als KLM economy class. Ik zat 5 uur lang klem tegen de stoel voor me.

Verder instappen in de stad en uitstappen in de stad. Niet op koffers wachten. En geen douane bij de uitgang, maar na het uitstappen loop je zo het station uit.
pi_189105127
Ik heb combi Thalys-Eurostar op de heenweg (niet goed gelezen bij boeking dus plebs klasse :') ) en op de terugweg 4 uur ongestoorde upgrade in de Eurostar. Wel tof. In twee overstappen van St Pancras naar huis.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 25 september 2019 @ 10:33:11 #247
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189111066
Is iemand hier weleens bij Brasserie Zédel geweest? Ligt in een zijstraatje bij Piccadilly Circus.
Wij kwamen daar bij toeval omdat het begon te regenen (pijpenstelen) en een kopje koffie gingen drinken.
Een klein koffietentje (ZL cafe) waar continue mensen naar binnen gingen, door een opening liepen en niet meer terugkwamen. Op een gegeven moment moest mijn vriendin naar het toilet en die bleef ook lang weg. Bleek het pand veel groter dan het koffietentje wat aan ' de voorkant' zat.

Je leek in een heel andere wereld terecht te komen, beetje oud frans ogend met een grote trap naar beneden waar je in een Moulin Rouge wereld terecht kwam. Echt een aanradertje!
pi_189111795
Laatste keer dat ik keek was de trein nog aardig wat duurder dan het vliegtuig. Is dat een beetje recht getrokken al?
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 12:18:51 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189112894
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 20:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Potver! Juist als ik er ben speelt Les Miserables niet ;(
Dat is mijn vaste bezoekje. Heb hem inmiddels gezien in Antwerpen, Dubai, Oslo en New York. En tig keer in Londen uiteraard.
Ah well... meer tijd voor Mathilda en Book of Mormon en dergelijke.
En ik ga ook eens kijken naar de reviews van Aladdin. Zou ik zelf niet op zijn gekomen. ^O^
Balen hè? Ik wilde hem ook weer graag zien maar ze waren net het theater aan het verbouwen -O-maar komt ie niet weer terug? Wel leuk, ik ben ook zo’n musical buff. Heb Les Mis zelf gezien in Londen, Antwerpen, Malmö, New York en Rotterdam. Blijft toch een van de mooiste (op Miss Saigon na ;) )

Als alternatief kan ik Book of Mormon aanraden, die is echt hilarisch _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 25 september 2019 @ 12:49:27 #250
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189113345
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Laatste keer dat ik keek was de trein nog aardig wat duurder dan het vliegtuig. Is dat een beetje recht getrokken al?
Ligt er wel een beetje aan hoe snel je van te voren boekt volgens mij. Als je een beetje op tijd boekt is de trein vrij goedkoop imo. Tickets gezien van +-35 euro enkele reis. En je betaalt voor gemak ook. Je kan in Londen zo het treinstation uit lopen, koffers heb je bij je, etc.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_189113406
Ik zou ook weleens met de trein willen, maar vertrouw de NS niet zo dat ik op tijd in Brussel ben voor de controles.
Tap tap tap
pi_189113724
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou ook weleens met de trein willen, maar vertrouw de NS niet zo dat ik op tijd in Brussel ben voor de controles.
Dan mag je gewoon mee met de volgende eurostar. Plus je mag binnen Nederland gewoon iedere trein pakken dus ook eerder.
  donderdag 26 september 2019 @ 11:48:55 #253
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_189126789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou ook weleens met de trein willen, maar vertrouw de NS niet zo dat ik op tijd in Brussel ben voor de controles.
Zorgen dat je eerder aanwezig bent dan stipte aansluiting is niet heel moeilijk. Ik vond het prettig reizen in ieder geval.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 13:26:10 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189128156
Waarom hebben veel mensen toch zo weinig vertrouwen in de NS? Ik heb vrijwel nooit vertraging. En als je daar bang voor bent neem je toch gewoon een trein (of 2) eerder :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_189128198
Ik ben een keer met de trein naar Parijs geweest en dat ging flink mis :D vandaar dat ik er een beetje huiverig voor ben. Maar dat heb je met het vliegtuig natuurlijk ook, als er dan iets is op het spoor mis je je vlucht. Of je moet in elk geval rennen.
Tap tap tap
pi_189128630
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:26 schreef MaJo het volgende:
Waarom hebben veel mensen toch zo weinig vertrouwen in de NS? Ik heb vrijwel nooit vertraging. En als je daar bang voor bent neem je toch gewoon een trein (of 2) eerder :?
Ja, dat heb ik ook. Blijkbaar mis ik steeds de gruwelijk vertraagde aansluitingen of zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189129469
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:26 schreef MaJo het volgende:
Waarom hebben veel mensen toch zo weinig vertrouwen in de NS? Ik heb vrijwel nooit vertraging. En als je daar bang voor bent neem je toch gewoon een trein (of 2) eerder :?
Dit dus.

Ik reis echt altijd met de NS naar Schiphol. Echt zo veel fijner. Je stapt onder uit en bent er direct.
Overigens ook veel goedkoper.

Zeer zeer zelden een vertraging. 1x door een aanrijding met persoon. Maar daar kon ik makkelijk om heen reizen.

Ik neem wel altijd een trein eerder, je weet nooit waar je op je reis iets tegen komt.
En ik mag graag vroeg zijn en ik vind Schiphol sws wel fijn. Even wat drinken nog.
Daarnaast wacht een vliegtuig natuurlijk niet en een gemiste trein in NL is niet zo boeiend maar een vlucht wel.

Maar dat eerder nemen is qua NS altijd nog overbodig gebleken.
  donderdag 26 september 2019 @ 15:01:48 #258
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189129525
Vaak zat vertragingen meegemaakt hier :P Als wij naar Schiphol gaan gaan we ook met de trein, maar in de meeste gevallen is er wel iets van vertraging. We gaan dan ook altijd de avond van tevoren al naar Schiphol; verblijven dan gewoon een nachtje in een hotel op Schiphol. Werkt wat beter voor ons. Minder stress, alvast een ruim ontbijt voor de vlucht, heerlijk. Als we naar Londen/Parijs/etc gaan met de trein pakken we altijd 1-2 treinen eerder ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 26 september 2019 @ 19:45:56 #259
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_189133851
Enige probleem was een brandje in Parijs die bij de terugreis alles plat had gelegd, waardoor de keuze was een hotel te vinden in Londen of eentje in Brussel door een latere trein te boeken via telefoon (website deed niks meer door alle problemen). Maar verder vond ik Eurostar rustig reizen met minder gehaast dan met vliegtuig, terwijl vliegen al snel op een bruto even lange reistijd zit van deur tot hotel en terug.

Moet bekennen dat we de keer daarna weer met vliegtuig gingen, maar dat was ook veel minder gepland. En toen konden we wegens OV stakingen ook een nacht Schiphol bijboeken :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_189134104
Ik reis niet zo vaak met de trein. Maar toen ik eens op stedentrip maakte met de trein heb ik de ICE gemist door vertraging bij de NS. We hadden expres al een trein eerder genomen. Nog vroeger ging ook niet want dat was de eerste die dag.

Dat was mooi balen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189134138
Vanuit de stad terugreizen geeft ook nog wat nut aan die dag. Mijn trein vertrok rond 15.00 uur. Mij koffer gestald bij een bagagebewaarplek in een hotel 3 minuten van het station (eigen hotel was bij Wembley stadium). Heb nog een paar uur kunnen shoppen, geluncht, koffer opgepikt en ingecheckt.
pi_189134445
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:26 schreef MaJo het volgende:
Waarom hebben veel mensen toch zo weinig vertrouwen in de NS? Ik heb vrijwel nooit vertraging. En als je daar bang voor bent neem je toch gewoon een trein (of 2) eerder :?
Eens. Al zovaak met de trein geweest en alleen in extreme gevallen een uur vertraging gehad. Als ik naar Schiphol ga hou ik daar wel rekening mee.

Alleen een keer 3 uur vast gestaan op een defecte wissel naar Den Haag voor een sollicitatie. Ja dat moest toen een andere dag. Maar zulke dingen zijn echt bijzondere uitzonderingen. Net als met pech langs de A2 staan zeg maar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 26 september 2019 @ 21:16:12 #263
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189135558
Over die overstap gesproken:
volkskrant twitterde op donderdag 26-09-2019 om 19:30:00 De Eurostar rijdt naar verwachting vanaf januari rechtstreeks van Amsterdam naar Londen. De noodzakelijke overstap in Brussel-Zuid is vanaf dan niet meer nodig https://t.co/x0OMTfg5VE reageer retweet
pi_189135574
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:16 schreef Pino112 het volgende:
Over die overstap gesproken:
volkskrant twitterde op donderdag 26-09-2019 om 19:30:00 De Eurostar rijdt naar verwachting vanaf januari rechtstreeks van Amsterdam naar Londen. De noodzakelijke overstap in Brussel-Zuid is vanaf dan niet meer nodig https://t.co/x0OMTfg5VE reageer retweet
Heb ik net een maand te vroeg geboekt dus _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189135673
Tijdens studie en werk weleens ruim een uur vertraging gehad. Tentamens gemist, ook al nam ik twee treinen eerder. Kapotte treinen op het spoor, stroomstoringen, aanrijdingen met mens, hert of zwijn (Veluwe O+ ), gladde wielen, sneeuw, hete wielen, heb het allemaal wel meegemaakt geloof ik. Ben alleen nog nooit geëvacueerd. En ook nog nooit geweld meegemaakt in de trein (even afkloppen).
Tap tap tap
  donderdag 26 september 2019 @ 21:55:18 #266
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_189136444
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:16 schreef Pino112 het volgende:
Over die overstap gesproken:
volkskrant twitterde op donderdag 26-09-2019 om 19:30:00 De Eurostar rijdt naar verwachting vanaf januari rechtstreeks van Amsterdam naar Londen. De noodzakelijke overstap in Brussel-Zuid is vanaf dan niet meer nodig https://t.co/x0OMTfg5VE reageer retweet
Twee jaar na "oplevering" en net op tot om na de brexit te komen, maar dan heb je ook wat. Rotterdam zit hier met OV op een klein half uurtje van deur tot trein. Daar durf ik wel een gokje mee te wagen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 december 2019 @ 08:58:08 #267
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_190277932
Ha Eurostar, ik vind het prettiger dan vliegen. Met carnaval zijn we van maandag tot vrijdag weer in Londen. 3 keer nu met dochter van 15, op haar verzoek weer terug.

Heeft er iemand nog must see-must do tips?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_190302987
Ik heb net geboekt voor de solo tripje eind Jan, 99 euro donderdag tot maandag met de Eurostar. Ik heb wel vrienden in Londen. Maar genoeg alone time. Nu al zin in!

Ik heb een Google Maps kaartje met fijne plekjes. Als mensen interesse hebben. Wordt mijn 10de keer Londen!
Be brave. Be kind.
pi_190484206
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook. Blijkbaar mis ik steeds de gruwelijk vertraagde aansluitingen of zo.
Dit keer ging ik met mensen die de laatste drie vakanties flinke vertragingen hadden (als in: 12 uur later vertrekken dan gepland en zo :X )
De vloek duurde voort ;(

Heenweg:
Ruim op tijd op het station, nét een trein gemist, maar hey, we hadden toch nog tijd zat als we onze geplande trein pakten dus 20 minuten gewacht.
Aangekomen op Amsterdam bleek de Thalys van 11.15 uur net te vertrekken, geen punt, hoeven we niet voor te rennen want wij hadden plaatsen in de trein van 12.15 uur.
Dus eerst koffie en bij terugkeer bleek die Thalys naar Brussel geannuleerd ivm de stakingen in Frankrijk.
(Hadden we de trein 20 minuten eerder gehad dan was ik gaan informeren of we de trein van 11.15 uur hadden kunnen nemen... ook toen ik nog niet wist dat onze trein geschrapt werd)

We konden de intercity plus nemen. Maar gingen wel onze overstap van 15.00 uur op Brussel missen. Zou kosteloos worden omgezet, we konden om 17.00 uur vertrekken. Dat betekende niet eerst naar het logeeradres gaan, maar in de stad blijven en met koffers naar de musical. Jammer, maar geen grote ramp.
De intercity plus reed. En stopte. En bleef stilstaan. Er bleek een wissel stuk te zijn, we moesten een eindje terug. En werden ingehaald door de Thalys van 13.15 uur o|O

Uiteindelijk tegen half vier in Brussel (als we daar met de auto heen waren gegaan hadden we 4 uur later kunnen vertrekken). Naar de balie voor de omzetting. Medewerker in Amsterdam had beloofd dat ze dat zou regelen: had niks gedaan. En de trein van 17.00 uur bleek vol!
Dus mochten we de trein van 19.00 uur nemen. Zwaai maar dag met je handje naar de musical ;(

Uiteindelijk waren we rond 20.00 uur lokale tijd in Londen, hebben een taxi gepakt, koffers in het theater gestald en de tweede helft van de musical alsnog gezien. Al in al 10 uur onderweg.

Terugweg: weer een technische storing, nu maar 40 minuten vertraging.
De Standard Premier klasse is fantastisch. Voor 48 euro toeslag (enkele reis) hadden we ruime stoelen, heerlijke maaltijd, wijntje en andere drankjes en een snackbox. Leuke decadentie voor een keer.

Uitstappen in centraal Londen is ook top.

Maar deze reis kostte me ruim 160 euro retour en 8/10 uur tijd enkele reis.

Voor 70 euro en 5 uur sta ik in centraal Londen als ik het vliegtuig neem. Dus ik ben niet overtuigd.

Verder was de stad weer geweldig. Ik ging met mijn ouders, dus het was vooral de geijkte toeristische plekken en minder musical. Maar wel Phantom gezien en een moderne vertaling van A Christmas Carol in (een kleine zaal van) The Royal Albert Hall dus dat was top O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190484435
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 21:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dit keer ging ik met mensen die de laatste drie vakanties flinke vertragingen hadden (als in: 12 uur later vertrekken dan gepland en zo :X )
De vloek duurde voort ;(

Heenweg:
Ruim op tijd op het station, nét een trein gemist, maar hey, we hadden toch nog tijd zat als we onze geplande trein pakten dus 20 minuten gewacht.
Aangekomen op Amsterdam bleek de Thalys van 11.15 uur net te vertrekken, geen punt, hoeven we niet voor te rennen want wij hadden plaatsen in de trein van 12.15 uur.
Dus eerst koffie en bij terugkeer bleek die Thalys naar Brussel geannuleerd ivm de stakingen in Frankrijk.
(Hadden we de trein 20 minuten eerder gehad dan was ik gaan informeren of we de trein van 11.15 uur hadden kunnen nemen... ook toen ik nog niet wist dat onze trein geschrapt werd)

We konden de intercity plus nemen. Maar gingen wel onze overstap van 15.00 uur op Brussel missen. Zou kosteloos worden omgezet, we konden om 17.00 uur vertrekken. Dat betekende niet eerst naar het logeeradres gaan, maar in de stad blijven en met koffers naar de musical. Jammer, maar geen grote ramp.
De intercity plus reed. En stopte. En bleef stilstaan. Er bleek een wissel stuk te zijn, we moesten een eindje terug. En werden ingehaald door de Thalys van 13.15 uur o|O

Uiteindelijk tegen half vier in Brussel (als we daar met de auto heen waren gegaan hadden we 4 uur later kunnen vertrekken). Naar de balie voor de omzetting. Medewerker in Amsterdam had beloofd dat ze dat zou regelen: had niks gedaan. En de trein van 17.00 uur bleek vol!
Dus mochten we de trein van 19.00 uur nemen. Zwaai maar dag met je handje naar de musical ;(

Uiteindelijk waren we rond 20.00 uur lokale tijd in Londen, hebben een taxi gepakt, koffers in het theater gestald en de tweede helft van de musical alsnog gezien. Al in al 10 uur onderweg.

Terugweg: weer een technische storing, nu maar 40 minuten vertraging.
De Standard Premier klasse is fantastisch. Voor 48 euro toeslag (enkele reis) hadden we ruime stoelen, heerlijke maaltijd, wijntje en andere drankjes en een snackbox. Leuke decadentie voor een keer.

Uitstappen in centraal Londen is ook top.

Maar deze reis kostte me ruim 160 euro retour en 8/10 uur tijd enkele reis.

Voor 70 euro en 5 uur sta ik in centraal Londen als ik het vliegtuig neem. Dus ik ben niet overtuigd.

Verder was de stad weer geweldig. Ik ging met mijn ouders, dus het was vooral de geijkte toeristische plekken en minder musical. Maar wel Phantom gezien en een moderne vertaling van A Christmas Carol in (een kleine zaal van) The Royal Albert Hall dus dat was top O+
of er was mist waardoor je vlucht geannuleerd wordt
pi_190484640
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:19 schreef MCH het volgende:

[..]

of er was mist waardoor je vlucht geannuleerd wordt
Dat waren hun vorige twee vakanties.

Die daarvoor was motorpech.

In de zomer gaan we intercontinentaal vliegen. Ik houd mijn hart al vast ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190484756
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 21:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat waren hun vorige twee vakanties.

Die daarvoor was motorpech.

In de zomer gaan we intercontinentaal vliegen. Ik houd mijn hart al vast ;(
jammer dat je bericht nu zo negatief is over de trein
pi_190484840
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:32 schreef MCH het volgende:

[..]

jammer dat je bericht nu zo negatief is over de trein
Vind ik ook.
Ik was graag vier uur eerder in Londen geweest.
En was graag tijdig geïnformeerd over een gereserveerde trein die geannuleerd werd. Had graag gepost dat een medewerker zoals beloofd een nieuwe plek had gereserveerd. In plaats van dat wij erachter komen dat dat niet gebeurd is, met nog meer vertraging tot gevolg. Heel jammer, dat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:01:05 #274
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_190491692
Ik ga graag met de trein, maar wel op mijn manier. Ik woon in de polder, ik ga hier niet met de bus vertrekken. Ik ga ook niet met regionale treinen en overstappen. Dit soort vertragingsfeesten zijn gewoon een gevolg van teveel afhankelijkheden in het reisplan.

Ik rijd naar Brussel en parkeer daar. Ga vervolgens met de trein verder. Overstappen met alle risico's van dien en dan de koude en smerige stations zonder fatsoenlijke wachtfaciliteiten is gewoon niet mijn ding.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_190491713
Volgende keer ga ik ook zelf naar Brussel denk ik :Y

Heb je nog parkeertips?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190491797
Klinkt als die keer dat ik met de trein naar Parijs ging _O- Dat is dan misschien een uitzondering, maar je bent gewoon flink pissig als je er met de auto al twee keer had kunnen zijn _O-
Tap tap tap
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:37:40 #277
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_190492079
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Volgende keer ga ik ook zelf naar Brussel denk ik :Y

Heb je nog parkeertips?
Gewoon op het station, voor 15 euro per dag. Kun je nog reserveren ook.

Paar jaar geleden ook gedaan en toen bij terugkomst op verloren kaart gedrukt. Dagtarief + paar euro "straf".... stond voor 20 euro een hele week op het station geparkeerd (tegenwoordig is de verloren kaart wel vaak met security camera tegen dit soort fraude)

Maar heej, 15 euro per dag.... dat vind ik echt wel ok!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:43:44 #278
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_190492132
Tegenwoordig vlieg ik, vooral door de locatie waar ik in Londen moet zijn. Vliegen is vaak goedkoper dan 1ste klasse trein als je kort (2 weken) van tevoren boekt en vanaf London City ben je veel sneller en comfortabeler bij Liverpool Street.

Ik zou wel liever trein doen ivm eco footprint, maar voor mij is Brussel wel flink onhandiger dan Düsseldorf Airport. Vooral vanwege het verkeer rond Brussel
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_190492140
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:37 schreef XL het volgende:

[..]

Gewoon op het station, voor 15 euro per dag. Kun je nog reserveren ook.

Paar jaar geleden ook gedaan en toen bij terugkomst op verloren kaart gedrukt. Dagtarief + paar euro "straf".... stond voor 20 euro een hele week op het station geparkeerd (tegenwoordig is de verloren kaart wel vaak met security camera tegen dit soort fraude)

Maar heej, 15 euro per dag.... dat vind ik echt wel ok!
Dat valt best mee ja ^O^
En die verloren kaart truuk heb ik ook een keer gebruikt :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190492153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:07 schreef CherryLips het volgende:
Klinkt als die keer dat ik met de trein naar Parijs ging _O- Dat is dan misschien een uitzondering, maar je bent gewoon flink pissig als je er met de auto al twee keer had kunnen zijn _O-
Ja, ik moest aan jouw post daarover denken toen we zes uur na vertrek vanuit huis net in Brussel arriveerden :') _O- Ik had het in anderhalf uur kunnen rijden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190492183
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:43 schreef XL het volgende:
Tegenwoordig vlieg ik, vooral door de locatie waar ik in Londen moet zijn. Vliegen is vaak goedkoper dan 1ste klasse trein als je kort (2 weken) van tevoren boekt en vanaf London City ben je veel sneller en comfortabeler bij Liverpool Street.

Ik zou wel liever trein doen ivm eco footprint, maar voor mij is Brussel wel flink onhandiger dan Düsseldorf Airport. Vooral vanwege het verkeer rond Brussel
Ik zou dan een vroege trein pakken, dan heb ik ook de dag nog in Londen en geen last van het verkeer.
Deze keer accommodatie aan de Piccadilly line dus dat is ideaal vanuit St Pancras.

Maar het is eigenlijk idioot dat de trein zoveel duurder moet zijn dan het vliegtuig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:55:00 #282
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_190492286
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik zou dan een vroege trein pakken, dan heb ik ook de dag nog in Londen en geen last van het verkeer.
Deze keer accommodatie aan de Piccadilly line dus dat is ideaal vanuit St Pancras.

Maar het is eigenlijk idioot dat de trein zoveel duurder moet zijn dan het vliegtuig.
Mijn ervaring is dat het verkeer rond Brussel (en als je uit de richting Zeeland/Brabant komt ook Antwerpen) vanaf 06:30 al heel onvoorspelbaar is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_190492639
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:55 schreef XL het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het verkeer rond Brussel (en als je uit de richting Zeeland/Brabant komt ook Antwerpen) vanaf 06:30 al heel onvoorspelbaar is.
Daarom wil ik een trein die om 6.00 uur gaat.
Paar jaar geleden ging die in ieder geval naar Disneyland Parijs.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 17 december 2019 @ 11:51:47 #284
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_190493013
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 11:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Daarom wil ik een trein die om 6.00 uur gaat.
Paar jaar geleden ging die in ieder geval naar Disneyland Parijs.
Dat kan natuurlijk. Dan zit je om 07:30 al aan de Eggs Benedict O+
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_191049750
Wij gaan waarschijnlijk van de zomer naar Londen, hopelijk met de trein. We kunnen de prijzen voor juli nog niet zien helaas, dus we moeten de site in de gaten houden. We hebben de boot overwogen maar met cabin wordt dat schreeuwend duur, om er alleen te slapen. Overdag vind ik te lang duren met twee kinderen van 3 en 5.

Hoe lang zit je in de tunnel onder het Kanaal door?
Is er al meer bekend over de datum dat de trein rechtstreeks gaat rijden? Dat klinkt super namelijk :D
  woensdag 15 januari 2020 @ 22:46:47 #286
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_191050235
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 22:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij gaan waarschijnlijk van de zomer naar Londen, hopelijk met de trein. We kunnen de prijzen voor juli nog niet zien helaas, dus we moeten de site in de gaten houden. We hebben de boot overwogen maar met cabin wordt dat schreeuwend duur, om er alleen te slapen. Overdag vind ik te lang duren met twee kinderen van 3 en 5.

Hoe lang zit je in de tunnel onder het Kanaal door?
Is er al meer bekend over de datum dat de trein rechtstreeks gaat rijden? Dat klinkt super namelijk :D
Voor mijn gevoel was je zo die tunnel door, eenmaal voorbij Brussel vind ik het sowieso snel gaan. Voor kids zal het alsnog lang duren, maar is minder wisseling dan vliegen.

Goed vooruit kijken met treintickets en klooien met vertrek/retourdagen wel, een extra dagje maakt het meteen flink duurder...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 15 januari 2020 @ 22:54:57 #287
47102 Elvi
miemkwien
pi_191050415
De tunnel was iets van 20 minuten dacht ik. Het was echt kort.
pi_191050504
Fijn! Heb ooit uren vastgestaan in een tunnel in Italië en dat was minder prettig, zeg maar.

Ik snap die prijzen niet. De goedkoopste uitreis is altijd duurde dan de goedkoopste terugreis in de low price calendar.

We zijn wel aan specifieke dagen gebonden omdat we op een veijdag uitchecken van de camping in Drenthe en dan een paar daagjes Londen gaan doen voor we weer naar huis (in Oslo) rijden. Dus erg flexibel zijn we niet, maargoed. Proberen er vroeg bij te zijn denk ik.
pi_191051629
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 23:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Fijn! Heb ooit uren vastgestaan in een tunnel in Italië en dat was minder prettig, zeg maar.

Ik snap die prijzen niet. De goedkoopste uitreis is altijd duurde dan de goedkoopste terugreis in de low price calendar.

We zijn wel aan specifieke dagen gebonden omdat we op een veijdag uitchecken van de camping in Drenthe en dan een paar daagjes Londen gaan doen voor we weer naar huis (in Oslo) rijden. Dus erg flexibel zijn we niet, maargoed. Proberen er vroeg bij te zijn denk ik.
Ge ja eerste helft juli? Dan kan je rekenen op HELE hoge prijzen vanwege halve/finale ek voetbal in London.

Officiële tijd voor oversteek met euro tunnel is 35 min. Er gaat ook een boot vanaf Dover die ietsje langer duurt.

Met boot vanaf hvh is goed te doen ook met kleine kids. Ze kunnen slapen/tv kijken op de kamer of naar buiten en er is een restaurant en een bioscoop. Ook regelmatig een entertainer in de vakanties. In de zomer kom je aan als t nog licht is en rijd je in 2 uur de stad in.

[ Bericht 8% gewijzigd door RipCity op 16-01-2020 04:01:51 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_191051989
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 03:34 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ge ja eerste helft juli? Dan kan je rekenen op HELE hoge prijzen vanwege halve/finale ek voetbal in London.

Officiële tijd voor oversteek met euro tunnel is 35 min. Er gaat ook een boot vanaf Dover die ietsje langer duurt.

Met boot vanaf hvh is goed te doen ook met kleine kids. Ze kunnen slapen/tv kijken op de kamer of naar buiten en er is een restaurant en een bioscoop. Ook regelmatig een entertainer in de vakanties. In de zomer kom je aan als t nog licht is en rijd je in 2 uur de stad in.
17/18 tot 22 juli ongeveer. Ik zal de ek-data eens opzoeken. Heb ik weer :'(

We keken ook naar de boot maar met cabin zouden we voor de overtocht tegen de 400euro kwijt zijn. En aangezien we er alleen slapen, vind ik dat echt veel geld.
  donderdag 16 januari 2020 @ 09:21:53 #291
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_191053006
Binnenkort ben ik vanwege werk in London. Ik vlieg een dag eerder en komen rond dinertijd aan. Ik heb dus een avond te spenderen daar. Hoewel ik samen met een collega reis heeft hij prive afspraken die avond. Wat zijn nu echt leuke hotspots in London die ook in je eentje nog leuk zijn?

Waarschijnlijk zitten we ergens in een hotel in de buurt van Liverpool Street Station (nog niet exact bekend).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:03:18 #292
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191055582
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:21 schreef sanger het volgende:
Binnenkort ben ik vanwege werk in London. Ik vlieg een dag eerder en komen rond dinertijd aan. Ik heb dus een avond te spenderen daar. Hoewel ik samen met een collega reis heeft hij prive afspraken die avond. Wat zijn nu echt leuke hotspots in London die ook in je eentje nog leuk zijn?

Waarschijnlijk zitten we ergens in een hotel in de buurt van Liverpool Street Station (nog niet exact bekend).
Als je van wandelen houdt vind ik de route tussen de Big Ben en de Tower Bridge wel fijn om te lopen eigenlijk, lekker langs het water. En ik ben er al een aantal keer geweest.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 18:55:12 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191236970
In maart gaan we een cruise doen die ook een stop maakt van 8 uur in “Londen” Tilbury. Aangezien het zo’n 1,5 uur duurt om naar het centrum te komen gaan we dit niet doen, teveel moeite en stress voor die paar uur. Maar wellicht heeft iemand tips voor plekken ten oosten van Londen? Is Southend-on-Sea interessant? Andere plekken?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 29 januari 2020 @ 19:08:33 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191252730
Niemand dus? :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 29 januari 2020 @ 19:34:46 #295
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_191253177
Ik zou toch naar Londen gaan. Ik ken Tilbury alleen uit de aanvliegroute naar LCY. Daar ergens ligt een soort verdedigingsbolwerk.

Volgens mij duurt het niet zo lang om naar Londen te gaan. Ik zou ervoor gaan, zelfs bij 4 uur Londen beleef je meer dan bij 8 uur in zo'n troosteloos slaapdorp
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 29 januari 2020 @ 19:37:01 #296
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191253210
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 19:08 schreef MaJo het volgende:
Niemand dus? :')
Wij zijn alleen een paar keer gevlogen op Southend, verder niet die buurt in geweest helaas :@

En verder eens met XL ook; zou ook de stad in gaan als je 3/4 uurtjes hebt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_191253484
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:55 schreef MaJo het volgende:
In maart gaan we een cruise doen die ook een stop maakt van 8 uur in “Londen” Tilbury. Aangezien het zo’n 1,5 uur duurt om naar het centrum te komen gaan we dit niet doen, teveel moeite en stress voor die paar uur. Maar wellicht heeft iemand tips voor plekken ten oosten van Londen? Is Southend-on-Sea interessant? Andere plekken?
Trein naar SoS doet er net zo lang over als naar London Fenchurch Street.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator donderdag 30 januari 2020 @ 12:50:09 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191262874
Wat het vooral is is de angst dat we dan het vertrek van de boot missen. De laatste keer dat we in Londen waren hebben we bijna ons vliegtuig gemist omdat de metro’s opeens niet reden. Met vliegen kun je een volgende vlucht nemen naar met een cruise is dat geen optie :D

Misschien moeten we dan maar naar oost Londen kijken, Canary Wharf ofzo. Iemand nog tips voor het oosten van de stad?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191263086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:50 schreef MaJo het volgende:
Wat het vooral is is de angst dat we dan het vertrek van de boot missen. De laatste keer dat we in Londen waren hebben we bijna ons vliegtuig gemist omdat de metro’s opeens niet reden. Met vliegen kun je een volgende vlucht nemen naar met een cruise is dat geen optie :D

Misschien moeten we dan maar naar oost Londen kijken, Canary Wharf ofzo. Iemand nog tips voor het oosten van de stad?
Ken wel een aantal leuke hotels daar. Doubletree Hilton is ook wel leuk. Dan zit je aan de overkant van de Thames en kun je met de boot gratis oversteken.

Sowieso is de boot ook wel een leuk OV-middel daar.
pi_191263106
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:50 schreef MaJo het volgende:
Wat het vooral is is de angst dat we dan het vertrek van de boot missen. De laatste keer dat we in Londen waren hebben we bijna ons vliegtuig gemist omdat de metro’s opeens niet reden. Met vliegen kun je een volgende vlucht nemen naar met een cruise is dat geen optie :D

Misschien moeten we dan maar naar oost Londen kijken, Canary Wharf ofzo. Iemand nog tips voor het oosten van de stad?
Als de trein in Southend het niet doet heb je toch precies hetzelfde probleem? Dan kun je beter bij de boot blijven.

Ik zou de trein nemen naar Londen Fenchurch Street en dan naar de Thames wandelen en daar lekker gaan zitten en wat drinken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator donderdag 30 januari 2020 @ 13:11:12 #301
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191263265
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:01 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ken wel een aantal leuke hotels daar. Doubletree Hilton is ook wel leuk. Dan zit je aan de overkant van de Thames en kun je met de boot gratis oversteken.

Sowieso is de boot ook wel een leuk OV-middel daar.
We zijn er maar 8 uur, een hotel is daarom niet nodig ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als de trein in Southend het niet doet heb je toch precies hetzelfde probleem? Dan kun je beter bij de boot blijven.

Ik zou de trein nemen naar Londen Fenchurch Street en dan naar de Thames wandelen en daar lekker gaan zitten en wat drinken.
Dat is ook zo :@ Ik denk dat het dan toch wel een paar uurtjes Londen wordt :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')