abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181895732
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:43 schreef CoolGuy het volgende:
Die zullen er altijd blijven komen zolang mensen niet met geld kunnen omgaan.
Nee, dit blijft gebeuren zolang men geen echt geld gebruikt maar de geest van geld, in de vorm van krediet aka euro's, dollars etc.

Schulden kunnen alleen maar groeien, dat hebben we ook gezien wereldwijd, de schulden zijn met bijna 50% gestegen.
Kunnen we hier wel heel zuinig aan gaan doen aka belastingen verhogen, maar betekent alleen maar dat je harder geraakt word als het weer zover is omdat niemand meer enige vorm van spaargeld heeft.
pi_181895740
$250 Trillion in Debt: the World’s Post-Lehman Legacy


De schuldenbergen zijn nu veel groter dan die voorafgaand aan de crisis van 2007/2008. Het eigen vermogen van de banken is iets verhoogd maar lang niet voldoende. Wanneer er een nieuwe crisis uitbreekt blijft koffiedik kijken. Oplopende rentes kunnen er toe leiden dat de schuldenbergen langzaam aan afgebouwd worden maar tot nu toe is daar nog weinig uitzicht op.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:00:22 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181895761
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tuurlijk. Whatever makes you sleep at night. :)
Jaja, vooral niet de verantwoordelijkheid willen dragen voor je eigen omgang met geld. Nee nee, het zijn de grote boze bedrijven die je verleiden met allerlei 'aanbiedingen', en ja, daar MOET je dan wel per definitie op ingaan, of je het geld ervoor hebt of niet. Das niet jouw verantwoordelijkheid joh. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181895783
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jaja, vooral niet de verantwoordelijkheid willen dragen voor je eigen omgang met geld. Nee nee, het zijn de grote boze bedrijven die je verleiden met allerlei 'aanbiedingen', en ja, daar MOET je dan wel per definitie op ingaan, of je het geld ervoor hebt of niet. Das niet jouw verantwoordelijkheid joh. :)
Uitsluitend wijzen naar mensen die niet met geld om kunnen gaan als de hoofdschuldige voor de afgelopen crisis is wel echt een enorme oversimplificatie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:02:42 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181895798
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jaja, vooral niet de verantwoordelijkheid willen dragen voor je eigen omgang met geld. Nee nee, het zijn de grote boze bedrijven die je verleiden met allerlei 'aanbiedingen', en ja, daar MOET je dan wel per definitie op ingaan, of je het geld ervoor hebt of niet. Das niet jouw verantwoordelijkheid joh. :)
Oh, sorry, ik zie dat ik hier te maken heb met een ubermensch. Had ik even niet door. :)

We proberen even een simpele vraag; moet voor een God niet zo moeilijk zijn. :)

Weet jij uberhaupt wat de grootste oorzaak was van de vorige kredietcrisis? Hmmm?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:02:55 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181895804
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Uitsluitend wijzen naar mensen die niet met geld om kunnen gaan als de hoofdschuldige voor de afgelopen crisis is wel echt een enorme oversimplificatie.
Dit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:08:45 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181895886
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Uitsluitend wijzen naar mensen die niet met geld om kunnen gaan als de hoofdschuldige voor de afgelopen crisis is wel echt een enorme oversimplificatie.
Dát beweer ik niet. Wat ik beweer is dat je wel altijd kunt roepen over overheden en bedrijven en financiële instellingen en weet ik veel wat allemaal, maar ik zou zeggen 'begin klein, begin bij dat waar je directe invloed op kunt uitoefenen', en dat ben je zelf. We kunnen wel allemaal wijzen naar Rutte, en daarvoor naar Balkenende, en naar banken, en naar weet ik veel wat allemaal, maar wat schiet jij daar persoonlijk dan mee op?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181895919
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dát beweer ik niet. Wat ik beweer is dat je wel altijd kunt roepen over overheden en bedrijven en financiële instellingen en weet ik veel wat allemaal, maar ik zou zeggen 'begin klein, begin bij dat waar je directe invloed op kunt uitoefenen', en dat ben je zelf. We kunnen wel allemaal wijzen naar Rutte, en daarvoor naar Balkenende, en naar banken, en naar weet ik veel wat allemaal, maar wat schiet jij daar persoonlijk dan mee op?
Leuk, maar als jij door de crisis je baan in de bouw kwijtraakt kun je wel altijd netjes je auto's cash gekocht hebben na het sparen, je hebt alsnog een probleem.

En bovendien, als jij zegt dat er altijd crisissen zullen zijn zolang mensen niet met geld om kunnen gaan lijk je toch wel echt te impliceren dat de hoofdreden voor crisissen, dus ook de vorige, is dat mensen niet met geld om kunnen gaan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:14:55 #34
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_181895978
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:49 schreef LXIV het volgende:
Het is

[..]

Het is juist de EU (om preciezer te zijn de ECB) die ons onafwendbaar de afgrond in schuift door een bizar lage rente en een nooit eerder vertoonde geldcreatie (via slinkse omwegen). Dit alles om de Italianen c.s. te behoeden voor hervormingen en belastingbetalen.
Italiaanse werknemers betalen ontzettend veel belasting. Het probleem is dat ZZP'ers dat minder doen, plus dat er veel geind belastinggeld in bodemloze putten verdwijnt.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_181896016
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik kan prima uit zijn op financieel gewin en de prachtigste producten en/of diensten aanbieden, maar als jij het geld daar niet voor hebt en dus 'nee' accepteert, in plaats van een kredietje te nemen, stopt het daar, want dan kun jij wel met geld omgaan. Kan ik nog steeds net zo hard uit zijn op financieel gewin hoor.
Mwah, de banken hebben het vwb consumptiekredieten en hypotheken sindsdien eigenlijk altijd gehad over "een vraag uit de markt", maar vergeten daarbij te vertellen dat ze werkten vanuit het idee van maximale kreditering. Dus zoveel mogelijk krediet verstrekken, en niet zonder meer verstrekken wat gevraagd wordt.

De drang naar resultaat in combinatie met een lange tijd mooie cijfers kunnen laten zien leidde wel degelijk tot het bewust nemen van veel te grote risico's. Het geloof werd sterker dan het verstand.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:23:10 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181896096
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:17 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Mwah, de banken hebben het vwb consumptiekredieten en hypotheken sindsdien eigenlijk altijd gehad over "een vraag uit de markt", maar vergeten daarbij te vertellen dat ze werkten vanuit het idee van maximale kreditering. Dus zoveel mogelijk krediet verstrekken, en niet zonder meer verstrekken wat gevraagd wordt.

De drang naar resultaat in combinatie met een lange tijd mooie cijfers kunnen laten zien leidde wel degelijk tot het bewust nemen van veel te grote risico's. Het geloof werd sterker dan het verstand.
Jawel, maar dat is dus wat ik bedoel. Ik zeg niet dat wat de banken deden netjes was, maar, moet je echt per sé dat nemen wat je geboden wordt, ook als dat niet nodig is? Moet je überhaupt een consumptiekrediet nemen? Ben je daar zelf niet bij, als uiteindelijk beslissingsnemer?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181896120
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:43 schreef CoolGuy het volgende:
Die zullen er altijd blijven komen zolang mensen niet met geld kunnen omgaan.
Banken met hun immorele gedrag.
Economie die groei als verdienmodel heeft
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:25:10 #38
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181896121
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:37 schreef Ludachrist het volgende:
Ja, uiteindelijk gaat er weer een nieuwe crisis uitbreken, dat is makkelijk voorspellen natuurlijk.
dit ja
pi_181896161
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:55 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Er wordt flink gebouwd......waar? Ik hoor alleen maar...er moet flink gebouwd worden….helaas is dat niet hetzelfde!
Doe even een ritje Amsterdam en omstreken.
Je vraagt je af waar in NL die torenkraanfabriek heeft gestaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181896164
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar dat is dus wat ik bedoel. Ik zeg niet dat wat de banken deden netjes was, maar, moet je echt per sé dat nemen wat je geboden wordt, ook als dat niet nodig is? Moet je überhaupt een consumptiekrediet nemen? Ben je daar zelf niet bij, als uiteindelijk beslissingsnemer?
Als een bank tegen jou zegt dat jij met je inkomen een bepaald bedrag kan lenen, omdat de bank erop speculeert dat alle woningen meer waard worden zodat ze bij een eventuele non-betaling hun verlies kunnen goedmaken met de verkoop van het onderpand, waarna ze alle slechte leningen herverpakken en doorverkopen, is de crisis dan aan jou toe te rekenen of aan de bank die je te makkelijk een krediet heeft verstrekt?

Dit gaat niet eens over maximaal lenen, he. Dit gaat ook over mensen die überhaupt geen hypotheek hadden moeten kunnen krijgen, maar die toch zonder echte controle kregen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181896166
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:56 schreef wollah het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Vind het wel een sympathieke vent. Of hij ook in staat is een land te leiden zal de toekomst uitwijzen maar ik heb er wel vertrouwen in
Prima dat het een sympathieke vent is, maar hij zal wederom het partijbeleid van de VVD uitdvoeren
pi_181896179
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:57 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Hier in Den Haag ook ….een beetje...maar met prijzen die liggen vanaf E 345 voor een appartementje, zie ik dat nog niks oplossen!
Ik bedoelde ook Den Haag ietjefietje! Prijzen blijven daar wel bizar hoog!
pi_181896544
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:40 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zeiden ze ook over de vorige.
Na 1929 begon begonnen de oefeningen pas.
pi_181896556
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar dat is dus wat ik bedoel. Ik zeg niet dat wat de banken deden netjes was, maar, moet je echt per sé dat nemen wat je geboden wordt, ook als dat niet nodig is? Moet je überhaupt een consumptiekrediet nemen? Ben je daar zelf niet bij, als uiteindelijk beslissingsnemer?
De bank is verkoper, maar ook adviseur he? Dus daar ga je heen voor beiden.

Een slechte combi uiteraard. En je ontkomt daar simpelweg niet aan wanneer je een huis gaat kopen o.i.d.

Natuurlijk ben je er zelf ook bij, maar de verhoudingen zijn niet echt 1:1... En ging mij erom dat de banken een beetje slap lullen vwb "vraag uit de markt". Het was goeddeels een vraag vanuit de bank zelf.
pi_181896561
Zolang geld alleen uit schuld word gecreëerd zal je altijd boom en bust-cycles hebben.
Er bestaat altijd meer schuld dan geld, dus afbetalen betekend dat je geld bij iets anders weghaald.
Ik denk dat de crisis er nu snel gaat komen, de VVD heeft koopkrachtverbetering voor iedereen aangekondigd.
pi_181896590
de volgende financiële crisis valt samen met het importeren van al die kansloze vluchtelingen die hier onze staat parasiteren.
pi_181897440
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:37 schreef Ludachrist het volgende:
Ja, uiteindelijk gaat er weer een nieuwe crisis uitbreken, dat is makkelijk voorspellen natuurlijk.
Precies.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:54:09 #48
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181897459
Ik denk dat er alleen een crisis komt als Trump wordt afgezet, of de verkiezingen van 2020 verliest. De kans is gelukkig klein, maar het zou een enorme klap zijn voor de financiele markten als die idiote, destructieve Democraten weer aan het roer komen te staan.
pi_181897620
Is dit nieuws?
Be curious, not judgmental
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:01:45 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181897639
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

maar ik zou zeggen 'begin klein, begin bij dat waar je directe invloed op kunt uitoefenen',
Een hypotheek, bijvoorbeeld. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')