abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:09:08 #1
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_181895137
quote:
Friend after friend stepped to podiums at a suburban Dallas church Thursday to deliver tearful tributes to the kindness of Botham Shem Jean, the pious and beloved St. Lucia man killed by a police officer in his own apartment.
https://edition-m.cnn.com(...)%2Fduckduckgo.com%2F


Onschuldige zwarte man gedood door politie en vervolgens proberen ze hem zwart te maken:

FOX4 twitterde op vrijdag 14-09-2018 om 00:09:15 DEVELOPING: Search warrant: Marijuana found in Botham Jean's apartment after deadly shooting https://t.co/ISSGgxgt34 https://t.co/iE6IsnNUUX reageer retweet
https://mobile.twitter.com/FOX4/status/1040361795519541249

Misschien is dit de reden dat zwarte atleten het nodig achten om te knielen voor Het volkslied?

[ Bericht 15% gewijzigd door WoordenShuffelaar op 14-09-2018 09:18:55 ]
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_181895163
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:09 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

[url=https://edition-m.cnn.com/2018/09/13/us/dallas-police-shooting-protests/index.html?r=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F]Link[/url]

Onschuldige zwarte man gedood door politie en vervolgens proberen ze hem zwart te maken:

jack twitterde op dinsdag 21-03-2006 om 21:50:14 just setting up my twttr reageer retweet
https://mobile.twitter.com/FOX4/status/1040361795519541249

Misschien is dit de reden dat zwarte atleten het nodig achten om te knielen voor Het volkslied?
Kan de OP wat duidelijker? Snap er zo geen hol van.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181895178
Is er wat meer informatie hoe en wat deze man is doodgeschoten dan een topic te openen waar de OP alleen maar bestaat uit beschuldigingen van racisme?

Blijkbaar gaat het om dit artikel:

Politieagent vergist zich in appartement en schiet zwarte 'inbreker' dood

De NOS heeft het artikel inmiddels wat aangepast, maar de oorspronkelijk titel toen ik hem las was "Witte agente schiet zwarte "inbreker" dood, met meermaals verwijzingen naar "witte" in het artikel. :')

Dus een agente maakt een fout, en ondanks dat zwarte Amerikanen het meeste worden doodgeschoten door zwarte agenten moeten de racisme roepers dit meteen weer kapen want nu heeft een verhaal geen twee kanten, nee nu is het meteen weer racisme. :')
pi_181895214
quote:
Misschien is dit de reden dat zwarte atleten het nodig achten om te knielen voor Het volkslied?
Er worden ook wel eens onschuldige blanken doodgeschoten in de VS, alleen komt dat nooit in het nieuws. Wordt het niet eens tijd voor de blanke atleten te gaan knielen om dat eens aan het licht te brengen?
pi_181895245
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:17 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Er worden ook wel eens onschuldige blanken doodgeschoten in de VS, alleen komt dat nooit in het nieuws. Wordt het niet eens tijd voor de blanke atleten te gaan knielen om dat eens aan het licht te brengen?
Er worden meer blanken doodgeschoten door agenten, er worden meer "burgers van alle kleuren" doodgeschoten door zwarte of hispanic agenten. Er worden ook meer blanken vermoord door zwarte criminelen. Zwarten zijn ook de grootste groep slachtoffers van zwarte criminelen. Dat ze eens knielen voor het geweld jegens blanken, zoals de blanken jacht na de zoveelste BLM optocht.

De media doet leugens verspreiden over "buitenlander jacht" in het buitenland, en geen woord over de realiteit waar blanken opgejaagd worden door zwarten. Hypocriet gedoe allemaal :')
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 09:23:28 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181895263
naja het staat de witte man ook gewoon vrij om te knielen tijdens het volkslied natuurlijk

dat politiegeweld is over de hele linie een probleem lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:24:20 #7
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_181895276
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Is er wat meer informatie hoe en wat deze man is doodgeschoten dan een topic te openen waar de OP alleen maar bestaat uit beschuldigingen van racisme?

Blijkbaar gaat het om dit artikel:

Politieagent vergist zich in appartement en schiet zwarte 'inbreker' dood

De NOS heeft het artikel inmiddels wat aangepast, maar de oorspronkelijk titel toen ik hem las was "Witte agente schiet zwarte "inbreker" dood, met meermaals verwijzingen naar "witte" in het artikel. :')

Dus een agente maakt een fout, en ondanks dat zwarte Amerikanen het meeste worden doodgeschoten door zwarte agenten moeten de racisme roepers dit meteen weer kapen want nu heeft een verhaal geen twee kanten, nee nu is het meteen weer racisme. :')
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:17 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Er worden ook wel eens onschuldige blanken doodgeschoten in de VS, alleen komt dat nooit in het nieuws. Wordt het niet eens tijd voor de blanke atleten te gaan knielen om dat eens aan het licht te brengen?
Gaat niet zozeer om dat hij is doodgeschoten, maar om het feit dat ze meteen dit soort nutteloze berichten naar buiten brengen om de publieke opinie over hem te manipuleren. "Hij had wiet in zijn appartement dus hij vroeg erom.

Waarom überhaupt een huiszoekingsbevel tegen iemand die niets heeft misdaan en is doodgeschoten door politie?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_181895285
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er worden meer blanken doodgeschoten door agenten, er worden meer "burgers van alle kleuren" doodgeschoten door zwarte of hispanic agenten. Er worden ook meer blanken vermoord door zwarte criminelen. Zwarten zijn ook de grootste groep slachtoffers van zwarte criminelen. Dat ze eens knielen voor het geweld jegens blanken, zoals de blanken jacht na de zoveelste BLM optocht.

De media doet leugens verspreiden over "buitenlander jacht" in het buitenland, en geen woord over de realiteit waar blanken opgejaagd worden door zwarten. Hypocriet gedoe allemaal :')
Het is een beetje jammer allemaal en je bereikt er geen kut mee, want de problemen gaan niet opgelost worden.
pi_181895289
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:24 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

[..]

Gaat niet zozeer om dat hij is doodgeschoten, maar om het feit dat ze meteen dit soort nutteloze berichten naar buiten brengen om de publieke opinie over hem te manipuleren. "Hij had wiet in zijn appartement dus hij vroeg erom.
Zijn dit dan geen nutteloze berichten?

quote:
De moeder van het slachtoffer vraagt zich in de Amerikaanse media af of dat ook was gebeurd als het een wit slachtoffer was geweest. Jean is zwart, de agente wit.
Aannames, maar niemand maakt er een probleem van als die aannames uit het "zwarte" kamp zijn natuurlijk.
pi_181895291
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er worden meer blanken doodgeschoten door agenten, er worden meer "burgers van alle kleuren" doodgeschoten door zwarte of hispanic agenten. Er worden ook meer blanken vermoord door zwarte criminelen. Zwarten zijn ook de grootste groep slachtoffers van zwarte criminelen. Dat ze eens knielen voor het geweld jegens blanken, zoals de blanken jacht na de zoveelste BLM optocht.

De media doet leugens verspreiden over "buitenlander jacht" in het buitenland, en geen woord over de realiteit waar blanken opgejaagd worden door zwarten. Hypocriet gedoe allemaal :')
Dit is dus een topic over een onschuldige, zwarte kerel die is neergeschoten door de politie, maar jij vindt het vooral belangrijk om te melden dat blanken het ware slachtoffer zijn?

Oke, dat kan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181895297
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:24 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

[..]

Gaat niet zozeer om dat hij is doodgeschoten, maar om het feit dat ze meteen dit soort nutteloze berichten naar buiten brengen om de publieke opinie over hem te manipuleren. "Hij had wiet in zijn appartement dus hij vroeg erom.
Dat is jouw invulling van de publiceerde feiten.
pi_181895299
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is dus een topic over een onschuldige, zwarte kerel die is neergeschoten door de politie, maar jij vindt het vooral belangrijk om te melden dat blanken het ware slachtoffer zijn?

Oke, dat kan.
Lees je eens in voordat je je weer belachelijk maakt.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:28:16 #13
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_181895329
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zijn dit dan geen nutteloze berichten?

[..]

Aannames, maar niemand maakt er een probleem van als die aannames uit het "zwarte" kamp zijn natuurlijk.
Haar zoon is net vermoord, is niet een heel gek idee dag ze er niet objectief naar kijkt.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 09:28:49 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181895336
misschien voelde de agent in kwestie zich bedreigd door de wietlucht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:29:22 #15
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_181895342
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:26 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat is jouw invulling van de publiceerde feiten.
Waarom moeten zulke irrelevante feiten gepubliceerd worden?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_181895346
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Lees je eens in voordat je je weer belachelijk maakt.
Nou ja, dat er in de VS problemen zijn met politiegeweld, lijkt mij evident. Dat vooral zwarten daarvan het slachtoffer worden, is evenmin een controversiële stelling. Dit is immers het zoveelste incident.

Toch is in jouw hoofd de blanke Amerikaan het ware slachtoffer. Tsja, dat kan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181895382
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:29 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Waarom moeten zulke irrelevante feiten gepubliceerd worden?
Sensatie verkoopt? Kijk maar eens naar hoeveel reacties ze krijgen. Zelfs topics op fok!
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:34:49 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181895402
Met Cynthia Nixon in charge was dit niet ongestraft gebeurd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181895419
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:30 schreef KoosVogels het volgende:
Dat vooral zwarten daarvan het slachtoffer worden, is evenmin een controversiële stelling. Dit is immers het zoveelste incident.
Er worden meer blanken doodgeschoten dan zwarten door de politie.

30% zwart, 50% blank ongeveer. Dus vooral zwarten slachtoffer slaat nergens op.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:36:04 #20
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_181895422
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Sensatie verkoopt? Kijk maar eens naar hoeveel reacties ze krijgen. Zelfs topics op fok!
Maak jezelf maar wijs dat dat de reden is. Want fox news heeft nooit zijn subjectiviteit laten blijken met betrekking tot dit onderwerp.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_181895426
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:28 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Haar zoon is net vermoord, is niet een heel gek idee dag ze er niet objectief naar kijkt.
Het was een agente wat er net woonde en op de verkeerde verdieping zat. Het kan gebeuren, het lijkt mij sterk dat ze op haar eigen houtje een huis is binnengeslopen en de trekker heeft overgehaald omdat iemand zwart was.
pi_181895428
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Maak jezelf maar wijs dat dat de reden is.
Want het nieuws heeft aandelen in de politie?
pi_181895432
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:35 schreef habitue het volgende:

[..]

Er worden meer blanken doodgeschoten dan zwarten door de politie.

30% zwart, 50% blank ongeveer. Dus vooral zwarten slachtoffer slaat nergens op.
Er wonen echter een stuk meer blanken in de VS. Dus relatief gezien is deze groep vaker slachtoffer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181895438
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wonen echter een stuk meer blanken in de VS. Dus relatief gezien is deze groep vaker slachtoffer.
Dat is een compleet andere opmerking.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:37:56 #25
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_181895447
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het was een agente wat er net woonde en op de verkeerde verdieping zat. Het kan gebeuren, het lijkt mij sterk dat ze op haar eigen houtje een huis is binnengeslopen en de trekker heeft overgehaald omdat iemand zwart was.
Dat zeg ik toch ook niet? Dat hij vermoord is hoeft niets te zeggen, maar hoe op gereageerd wordt is vreemd.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_181895464
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wonen echter een stuk meer blanken in de VS. Dus relatief gezien is deze groep vaker slachtoffer.
Maar als je gaat kijken naar hoe vaak deze groepen in aanraking komen met de politie klopt de 30/50% gewoon en is er niet iets racistisch aan de hand.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 09:41:00 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181895490
het kan gebeuren _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181895501
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:30 schreef KoosVogels het volgende:
ou ja, dat er in de VS problemen zijn met politiegeweld, lijkt mij evident. Dat vooral zwarten daarvan het slachtoffer worden, is evenmin een controversiële stelling. Dit is immers het zoveelste incident.

Toch is in jouw hoofd de blanke Amerikaan het ware slachtoffer. Tsja, dat kan.
De cijfers wijzen toch iets anders uit, blanken zijn veel vaker het slachtoffer van dodelijk geweld door zwarten dan andersom. Dit onderwerp is te uitgebreid om het zwart/wit te bekijken. In absolute aantallen worden blanken ook vaker doodgeschoten door agenten.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:44:25 #29
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181895521
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is dus een topic over een onschuldige, zwarte kerel die is neergeschoten door de politie, maar jij vindt het vooral belangrijk om te melden dat blanken het ware slachtoffer zijn?

Oke, dat kan.
Het gecultiveerde zwarte-slachtofferschap word genuanceerd, en dat bevalt je niet, klaarblijkelijk mogen we elkaar alleen maar na kakelen over hoe "zielig" zwarten in de VS wel niet zijn?

Oke, dat kan natuurlijk ook.
&lt;signature here&gt;.
pi_181895524
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:37 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Dat hij vermoord is hoeft niets te zeggen, maar hoe op gereageerd wordt is vreemd.
Hij is per ongeluk om het leven gebracht. Het is een bizar ongeluk en verschrikkelijk voor iedereen die er mee te maken heeft, en het ergste voor die man zelf natuurlijk. En er moet onderzoek gedaan worden naar het handelen van die vrouw.

Dat het nieuws smakeloos sensatienieuws naar buiten brengt voor kliks... tja. En er iets racistisch achter zoeken heeft ook niemand wat aan.
pi_181895555
Executeert? :')
pi_181895559
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wonen echter een stuk meer blanken in de VS. Dus relatief gezien is deze groep vaker slachtoffer.
En op deze opmerking was ik aan het wachten. Natuurlijk gaat het nu wel opeens om de "verhouding" van het aantal inwoners en slachtoffers. Maar zodra gekeken wordt naar de verhouding aantal inwoners en vertegenwoordiging in de statistieken houd dat standpunt nooit stand. (Denk maar eens aan de discussies over de oververtegenwoordiging van bepaalde groepen in de statistieken) In de ene discussie gaat het dus om de verhouding en in de andere de absolute aantallen, en keer op keer moet het zo gedraaid worden dat bepaalde groepen er beter uitkomen en anderen weer slechter. Het is hypocriet geneuzel.

Zwarte en hispanic agenten schieten vaker dan blanke agenten. Zwarte criminelen lopen ook meer kans door deze groep te worden neergeschoten. Daarbij als we het over verhoudingen gaan hebben, wat is de verhouding van het inwonersaantal zwarte mensen en vertegenwoordiging in de criminaliteit? Die ligt ook stukken hoger, dus meer kans dat zwarten worden doodgeschoten.
pi_181895569
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:37 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Dat hij vermoord is hoeft niets te zeggen, maar hoe op gereageerd wordt is vreemd.
Ik zie een aanname gericht op racisme naar zwarten, en ik zie een feit, drugs gevonden in het appartement. Maar toch valt het feitje onder "zwartmaken" en de aanname wordt niks over geroepen? Aparte gedachtegang.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 09:48:39 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181895571
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En op deze opmerking was ik aan het wachten. Natuurlijk gaat het nu wel opeens om de "verhouding" van het aantal inwoners en slachtoffers. Maar zodra gekeken wordt naar de verhouding aantal inwoners en vertegenwoordiging in de statistieken houd dat standpunt nooit stand. In de ene discussie gaat het dus om de verhouding en in de andere de absolute aantallen, en keer op keer moet het zo gedraaid worden dat bepaalde groepen er beter uitkomen en anderen weer slechter. Het is hypocriet geneuzel.

Zwarte en hispanic agenten schieten vaker dan blanke agenten. Zwarte criminelen lopen ook meer kans door deze groep te worden neergeschoten. Daarbij als we het over verhoudingen gaan hebben, wat is de verhouding van het inwonersaantal zwarte mensen en vertegenwoordiging in de criminaliteit? Die ligt ook stukken hoger, dus meer kans dat zwarten worden doodgeschoten.
ja nee ok zwarte mensen zijn verschrikkelijk en veel stommer dan witte mensen

daar heb je wel gelijk in
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181895593
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja nee ok zwarte mensen zijn verschrikkelijk en veel stommer dan witte mensen

daar heb je wel gelijk in
Waar zeg ik dat? Waarom nu weer zo'n domme opmerking? Had ik het topic moeten binnenkomen met een reactie op de OP dat alle blanken slecht zijn? Want dat is hetzelfde niveau wat enkelen hier keer op keer aanhouden zodra iemand ook maar een beetje tegengas durft te geven met argumenten. Ik heb geen zin om het voor de 100e keer te googlen en links te dumpen, want het is nutteloos. Deze discussie wordt nog jaren gevoerd en mensen weigeren de feiten in te zien. Genoeg te vinden op het internet, maar probeer eens buiten de persoonlijke opvatting te kijken.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:50:48 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181895602
Daarom je voordeur ook op slot doen.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 09:52:53 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181895635
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Waarom nu weer zo'n domme opmerking? Had ik het topic moeten binnenkomen met een reactie op de OP dat alle blanken slecht zijn? Want dat is hetzelfde niveau wat enkelen hier keer op keer aanhouden zodra iemand ook maar een beetje tegengas durft te geven met argumenten.
nou ik had graag dat je het topic binnen kwam met een reactie op het onderwerp

ik snap dat je getriggered raakt als iemand wit zegt maar de reactie van de moeder van dit onschuldige slachtoffer is maar een heel klein puntje in dit dieptragische verhaal

als je dat dan aangrijpt om te roepen hoe verschrikkelijk slechter de zwarten het doen dan de witten dan krijg je dit soort reacties ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:52:57 #38
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_181895636
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wonen echter een stuk meer blanken in de VS. Dus relatief gezien is deze groep vaker slachtoffer.
Er zitten ook meer zwarten dan blanken witten in de gevangenis in Amerika , wat is je punt ?
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:53:48 #39
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_181895650
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:23 schreef sp3c het volgende:
naja het staat de witte man ook gewoon vrij om te knielen tijdens het volkslied natuurlijk

dat politiegeweld is over de hele linie een probleem lijkt me
Geweld tegen de politie zodat de politie genoodzaakt wordt om zelf sneller geweld te gebruiken is een groter probleem. Meer respect voor de mensen die hun leven wagen om de samenleving veilig te houden!
pi_181895666
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja nee ok zwarte mensen zijn verschrikkelijk en veel stommer dan witte mensen

daar heb je wel gelijk in
Sneue invulling van de feiten wel. Hebben we toch ook geen kut aan?
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 09:56:12 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181895695
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:53 schreef tfors het volgende:

[..]

Geweld tegen de politie zodat de politie genoodzaakt wordt om zelf sneller geweld te gebruiken is een groter probleem.
das een beetje een kip/ei verhaal waar je nooit uit gaat komen

beiden zijn een probleem en waar het dan ooit begon bergafwaarts te gaan vind ik niet zo heel erg rullevant

quote:
Meer respect voor de mensen die hun leven wagen om de samenleving veilig te houden!
meer dan wat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 09:57:16 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181895716
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Sneue invulling van de feiten wel. Hebben we toch ook geen kut aan?
het boeit me ook eigenlijk niet eens

feit is dat deze agent het verkeerde huis binnenstapt, iemand zonder reden doodschiet en vervolgens over marihuana begint te zeuren en dan heb ik het niet op die nare fixatie op huidskleur van bv J.A.R.V.I.S. en co.

dat vind ik op een heleboel punten een verdachte situatie

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 14-09-2018 10:02:42 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:02:30 #43
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181895795
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:56 schreef sp3c het volgende:
meer dan wat?
Ehmmmm,

Dan de gemiddelde joker die nooit bloot word gesteld aan de risico's die aan die baan vast zitten, maar het natuurlijk wel beter weten?

Zomaar een idee.
&lt;signature here&gt;.
pi_181895808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

het boeit me ook eigenlijk niet eens

feit is dat deze agent het verkeerde huis binnenstapt, iemand zonder reden doodschiet en vervolgens over marihuana begint te zeuren en dan heb ik het niet op die rare fixatie op huidskleur van bv J.A.R.V.I.S. en co.

dat vind ik op een heleboel punten een verdachte situatie
De TS begint het topic met huidskleur in de TT, inclusief de woorden politie executeert. Hoe verwacht je dan dat een topic gaat verlopen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:04:10 #45
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181895818
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:57 schreef sp3c het volgende:

heb ik het niet op die nare fixatie op huidskleur van bv J.A.R.V.I.S. en co.
Misschien een idee dat je dit richting de TS richt? Want die heeft dit topic geopend? :')
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:05:02 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181895829
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ehmmmm,

Dan de gemiddelde joker die nooit bloot word gesteld aan de risico's die aan die baan vast zitten, maar het natuurlijk wel beter weten?

Zomaar een idee.
in mijn ogen is het respectloos richting agenten die hun werk wel naar behoren uitvoeren met alle risico's die daarbij komen als je de rotte appels bedekt met de mantel der liefde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:05:40 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181895835
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:03 schreef habitue het volgende:

[..]

De TS begint het topic met huidskleur in de TT, inclusief de woorden politie executeert. Hoe verwacht je dan dat een topic gaat verlopen.
het is toch een onschuldige zwarte man?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181895859
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is toch een onschuldige zwarte man?
Je weet wat executeren betekent?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:08:34 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181895882
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:07 schreef habitue het volgende:

[..]

Je weet wat executeren betekent?
ja

als een agent zonder reden je huis binnen stapt en je door je hoofd schiet vind ik dat een redelijke term maar daar zou je nog best over kunnen discussieren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:08:50 #50
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181895890
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:09 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

https://edition-m.cnn.com(...)%2Fduckduckgo.com%2F

Onschuldige zwarte man gedood door politie en vervolgens proberen ze hem zwart te maken:

FOX4 twitterde op vrijdag 14-09-2018 om 00:09:15 DEVELOPING: Search warrant: Marijuana found in Botham Jean's apartment after deadly shooting https://t.co/ISSGgxgt34 https://t.co/iE6IsnNUUX reageer retweet
https://mobile.twitter.com/FOX4/status/1040361795519541249

Misschien is dit de reden dat zwarte atleten het nodig achten om te knielen voor Het volkslied?
Ze proberen de man zwart te maken? Maar hij was toch al zwart?

Indien het waar is: ongelofelijke blunder van die politie agente natuurlijk. Volstrekt onaanvaardbaar en deze vrouw moet uit haar functie worden gezet en diep door het stof richting de familie. Maar was er ook zo'n ophef geweest als het andersom was geweest (zwarte agent schiet blanke neer of het slachtoffer was een blanke - oh je, allemaal racistische termen die ik hier schrijf :r )?
"Hoka Hey!"
pi_181895892
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:52 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Er zitten ook meer zwarten dan blanken witten in de gevangenis in Amerika , wat is je punt ?
Het punt lijkt mij duidelijk. Dat zwarten oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken, is evident. Maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal. De positie van zwarten binnen de Amerikaanse samenleving is nog altijd moeilijk en er is nog altijd sprake van latent geïnstitutionaliseerd racisme.

Maar veel mensen weigeren dat in te zien, omdat zij bovenstaande zien als een aanval op het nobele blanke ras (wat het niet is).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:10:19 #52
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181895911
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

in mijn ogen is het respectloos richting agenten die hun werk wel naar behoren uitvoeren met alle risico's die daarbij komen als je de rotte appels bedekt met de mantel der liefde
A) zou ik persoonlijk nooit afdekken,
B) ga je er blind vanuit dat de agent in kwestie zijn/haar werk niet goed uitvoerde?

Heerlijk het gezapige Nederland als de norm nemen, straal negeren dat NL de VS niet is, op meer dan 1 manier niet,

En dan tot de ronkende conclusie komen dat het "niet anders kan" dan dat de agent in kwestie zijn/haar werk niet deden?

Maar je snapt dat mijn postje waar je op reageert bij deze van toepassing is op je, hé?

Je hebt geen clou, staat niet in die mensen hun schoenen,

Maar je weet het wel beter.

En ten overvloede: dit is tragisch. Absoluut.

Maar als we naar oorzaak -> gevolg kijken, is de oorzaak niet de agent in kwestie.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:10:38 #53
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181895914
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het punt lijkt mij duidelijk. Dat zwarten oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken, is evident. Maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal. De positie van zwarten binnen de Amerikaanse samenleving is nog altijd moeilijk en er is nog altijd sprake van latent geïnstitutionaliseerd racisme.

Maar veel mensen weigeren dat in te zien, omdat zij bovenstaande zien als een aanval op het nobele blanke ras (wat het niet is).
Racisme komt in alle lagen van de bevolking en bij elk "ras" voor. Dat is niet perse voorbehouden aan "blanken" ...
"Hoka Hey!"
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:11:01 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181895920
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

A) zou ik persoonlijk nooit afdekken,
B) ga je er blind vanuit dat de agent in kwestie zijn/haar werk niet goed uitvoerde?

Heerlijk het gezapige Nederland als de norm nemen, straal negeren dat NL de VS niet is, op meer dan 1 manier niet,

En dan tot de ronkende conclusie komen dat het "niet anders kan" dan dat de agent in kwestie zijn/haar werk niet deden?

Maar je snapt dat mijn postje waar je op reageert bij deze van toepassing is op je, hé?

Je hebt geen clou, staat niet in die mensen hun schoenen,

Maar je weet het wel beter.

En ten overvloede: dit is tragisch. Absoluut.

Maar als we naar oorzaak -> gevolg kijken, is de oorzaak niet de agent in kwestie.
ze stapt het verkeerde huis binnen
schiet de verkeerde man dood

dan doet de agent haar werk niet goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181895926
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het gecultiveerde zwarte-slachtofferschap word genuanceerd, en dat bevalt je niet, klaarblijkelijk mogen we elkaar alleen maar na kakelen over hoe "zielig" zwarten in de VS wel niet zijn?

Oke, dat kan natuurlijk ook.
Nee hoor.

Maar het zo draaien dat juist blanken het grote slachtoffer zijn, gaat er bij mij niet in.

Kan ook slecht tegen figuren die claimen dat je als autochtone Nederlander wordt benadeeld. Dat is gewoonweg niet waar. En ja, ik spreek uit ervaring.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181895930
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja

als een agent zonder reden je huis binnen stapt en je door je hoofd schiet vind ik dat een redelijke term maar daar zou je nog best over kunnen discussieren
Nee dat is geen redelijke term. Het is laster, terzij je kunt aantonen die die agent bewust naar binnen ging om een neger dood te schieten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181895932
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:10 schreef matspontius het volgende:

[..]

Racisme komt in alle lagen van de bevolking en bij elk "ras" voor. Dat is niet perse voorbehouden aan "blanken" ...
Dat beweer ik toch helemaal nergens?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:12:27 #58
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181895938
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze stapt het verkeerde huis binnen
schiet de verkeerde man dood

dan doet de agent haar werk niet goed
Zegt wie?

Jij?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:13:50 #59
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181895959
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat beweer ik toch helemaal nergens?
Je insinueert in al je reacties bepaalde denkwijzen. Hou je maar niet van de domme ...
"Hoka Hey!"
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:14:16 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181895965
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:11 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee dat is geen redelijke term. Het is laster, terzij je kunt aantonen die die agent bewust naar binnen ging om een neger dood te schieten.
het hoeft toch niet per se gelijk een neger te zijn, dat wist die agent helemaal niet want die had geen idee wie er woonde ... toch trapt ze de deur in en schiet ze de bewoner dood
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:14:25 #61
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181895968
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

Maar het zo draaien dat juist blanken het grote slachtoffer zijn, gaat er bij mij niet in.
Dat lijkt mij ook overdreven.

De VS heeft gewoon een probleem met politie-geweld, all over the board, size grand canyon.

En dit dan weer aangrijpen om weer te gaan tamboeren, over hoe "razisties" iedereen en alles weer is :') , gaat er bij mij dus niet in.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:14:43 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181895974
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zegt wie?

Jij?
dat is de informatie die we hebben op dit moment, aan de hand daarvan formuleer ik mijn mening
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:16:06 #63
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181895997
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is de informatie die we hebben op dit moment, aan de hand daarvan formuleer ik mijn mening
Maar je realiseert je dat de politie aldaar onderzoek gaat doen, en de uitkomst best wel eens zou kunnen zijn: tragisch, maar agent heeft niks fout gedaan?

Zou sowieso niet de eerste keer zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_181896034
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

het hoeft toch niet per se gelijk een neger te zijn, dat wist die agent helemaal niet want die had geen idee wie er woonde ... toch trapt ze de deur in en schiet ze de bewoner dood
Vreemd dat je dan uitgaat van executie (wat dus betekent dat de politie een doodvonnis ter uitvoer brengt) ipv een vreselijk ongeluk of incompetentie van de agent in kwestie.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:18:28 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896038
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar je realiseert je dat de politie aldaar onderzoek gaat doen, en de uitkomst best wel eens zou kunnen zijn: tragisch, maar agent heeft niks fout gedaan?

Zou sowieso niet de eerste keer zijn.
ja natuurlijk realiseer ik me dat

ik zie je punt ff niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181896055
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er worden meer blanken doodgeschoten door agenten, er worden meer "burgers van alle kleuren" doodgeschoten door zwarte of hispanic agenten. Er worden ook meer blanken vermoord door zwarte criminelen. Zwarten zijn ook de grootste groep slachtoffers van zwarte criminelen. Dat ze eens knielen voor het geweld jegens blanken, zoals de blanken jacht na de zoveelste BLM optocht.

De media doet leugens verspreiden over "buitenlander jacht" in het buitenland, en geen woord over de realiteit waar blanken opgejaagd worden door zwarten. Hypocriet gedoe allemaal :')
Maar als je dit roept, waarom geef je dan geen bron erbij?
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:19:33 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896058
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:18 schreef habitue het volgende:

[..]

Vreemd dat je dan uitgaat van executie (wat dus betekent dat de politie een doodvonnis ter uitvoer brengt) ipv een vreselijk ongeluk of incompetentie van de agent in kwestie.
ik ga niet uit van een executie, ik ga uit van een afschuwelijke fout van een heel slechte agent

dat zeg ik ook nergens, ik zeg dat ik het niet onredelijk vind als je de term erop wilt plakken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:21:28 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896079
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja natuurlijk realiseer ik me dat

ik zie je punt ff niet
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:10 schreef ExTec het volgende:
Heerlijk het gezapige Nederland als de norm nemen, straal negeren dat NL de VS niet is, op meer dan 1 manier niet,

En dan tot de ronkende conclusie komen dat het "niet anders kan" dan dat de agent in kwestie zijn/haar werk niet deden?

Maar je snapt dat mijn postje waar je op reageert bij deze van toepassing is op je, hé?

Je hebt geen clou, staat niet in die mensen hun schoenen,

Maar je weet het wel beter.
&lt;signature here&gt;.
pi_181896123
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het gecultiveerde zwarte-slachtofferschap word genuanceerd, en dat bevalt je niet, klaarblijkelijk mogen we elkaar alleen maar na kakelen over hoe "zielig" zwarten in de VS wel niet zijn?

Oke, dat kan natuurlijk ook.
Het is ook wel vervelend daar als je donker bent.

Racisme is daar al zo lang. Veel witte racisten/nazi's daar, van die rednecks, die mensen met een ander kleurtje zien als onmenselijk. De tijd daarna waarin mensen met een donkere huidskleur niks mochten, het is allemaal nog niet zo lang geleden en sijpelt nu nog steeds door.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:26:10 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896140
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is de informatie die we hebben op dit moment, aan de hand daarvan formuleer ik mijn mening
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:27:05 #71
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896153
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

Ja, comfortabel vanachter je toetsenbordje, totaal geen rekening houdend met de lokale omstandigheden.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:28:15 #72
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896168
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:25 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Zwarte mensen zijn zie-lug
Duidelijk.
&lt;signature here&gt;.
pi_181896173
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou ik had graag dat je het topic binnen kwam met een reactie op het onderwerp

ik snap dat je getriggered raakt als iemand wit zegt maar de reactie van de moeder van dit onschuldige slachtoffer is maar een heel klein puntje in dit dieptragische verhaal

als je dat dan aangrijpt om te roepen hoe verschrikkelijk slechter de zwarten het doen dan de witten dan krijg je dit soort reacties ja
Ehm? Ik kom binnen met een "klacht" over de inhoudsloze OP, ik vul zelfs nog wat info aan met het artikel waar het over gaat. En dan moet ik het topic binnenkomen met een reactie op het onderwerp? Ik zie Koos wederom voor de zoveelste keer binnenkomen met een aanval op een argument en alweer geen inhoudelijke reactie op het topic, maar geen kritiek daarover?
pi_181896183
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Duidelijk.
Waarom verander je mijn woorden?
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:29:52 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896185
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, comfortabel vanachter je toetsenbordje, totaal geen rekening houdend met de lokale omstandigheden.
ik heb rekening gehouden met de informatie die we hebben op dit moment, aan de hand daarvan formuleer ik mijn mening
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:30:06 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896187
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

...maar geen kritiek daarover?
Nee, hij verwijt jou een obsessie met huidskleur, maar de TS, daar besteden we geen woorden aan.
&lt;signature here&gt;.
pi_181896188
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:19 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Maar als je dit roept, waarom geef je dan geen bron erbij?
Omdat anderen en ik het al 100x geroepen hebben met bijbehorende bronnen die dan genegeerd worden of je ziet de "klagers" daarna niet meer in het topic. Nutteloos, alsof je tegen een muur praat.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:30:38 #78
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896193
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:29 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Waarom verander je mijn woorden?
Was een samenvatting.

Is die niet accuraat?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:30:45 #79
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181896195
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ehm? Ik kom binnen met een "klacht" over de inhoudsloze OP, ik vul zelfs nog wat info aan met het artikel waar het over gaat. En dan moet ik het topic binnenkomen met een reactie op het onderwerp? Ik zie Koos wederom voor de zoveelste keer binnenkomen met een aanval op een argument en alweer geen inhoudelijke reactie op het topic, maar geen kritiek daarover?
Eens, beetje kortzichtige reactie van een moderator. Misschien ook eens kijken naar andere reacties die nooit op de topic inhoud ingaan maar altijd ageren tegen bepaalde personen of meningen ...
"Hoka Hey!"
pi_181896227
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tuskegee-syfilisonderzoek

Dit is zo'n situatie, nog niet lang geleden, waaruit blijkt hoe racisme in Amerika tegenover mensen met een donkere huidskleur extreem is. Een van de vele voorbeelden. En ik geloof (of weet wel zeker) dat dat nu nog steeds wel bij, vooral de dommere witte medemens, een gedachtengang is.

Vandaar ook de extreme reacties als er weereens een donker persoon wordt neergeschoten door een politieagent. Die geschiedenis van racisme en haat tegenover mensen met een andere huidskleur is nog zeer recent.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:33:24 #81
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896244
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb rekening gehouden met de informatie die we hebben op dit moment, aan de hand daarvan formuleer ik mijn mening
Dan valt je mening onder het kopje "bedenkelijk".

De wat verstandigere mensen begrijpen dat je niet heel de wereld kan beschouwen door een NL bril.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:33:53 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896255
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, hij verwijt jou een obsessie met huidskleur, maar de TS, daar besteden we geen woorden aan.
TS zegt ook niet zoveel raars

als hij straks ook met dat soort posts begint te strooien kan hij het ook best krijgen hoor :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181896258
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Omdat anderen en ik het al 100x geroepen hebben met bijbehorende bronnen die dan genegeerd worden of je ziet de "klagers" daarna niet meer in het topic. Nutteloos, alsof je tegen een muur praat.
Ik ben hartstikke benieuwd. Ik zie enorm veel van dat soort reacties, maar nergens een (betrouwbare) bron. Zou fijn zijn als je iets kan laten zien. Anders komt het over als gelul om een punt te maken, terwijl je je punt niet maakt omdat je het niet kunt onderbouwen met feiten.
pi_181896262
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:19 schreef sp3c het volgende:
ik zeg dat ik het niet onredelijk vind als je de term erop wilt plakken
Maar dan moet je dus een aanwijzing hebben dat die agent, of het politiekorps in zijn algemeenheid met voorbedachte rade deze persoon dood wilde schieten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:36:56 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896316
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:33 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan valt je mening onder het kopje "bedenkelijk".

De wat verstandigere mensen begrijpen dat je niet heel de wereld kan beschouwen door een NL bril.
ik denk niet dat er veel verstandigere mensen zijn die het met mijn mening (agent zit heel erg fout) oneens zijn eerlijk gezegd

ze klagen haar ook gewoon aan voor moord als ik het goed begrijp
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:37:23 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896333
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:33 schreef habitue het volgende:

[..]

Maar dan moet je dus een aanwijzing hebben dat die agent, of het politiekorps in zijn algemeenheid met voorbedachte rade deze persoon dood wilde schieten.
ik denk dat de agent in kwestie wat schietgraag is ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:37:55 #87
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896347
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:32 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tuskegee-syfilisonderzoek

Dit is zo'n situatie, nog niet lang geleden, waaruit blijkt hoe racisme in Amerika tegenover mensen met een donkere huidskleur extreem is. Een van de vele voorbeelden. En ik geloof (of weet wel zeker) dat dat nu nog steeds wel bij, vooral de dommere witte medemens, een gedachtengang is.

Vandaar ook de extreme reacties als er weereens een donker persoon wordt neergeschoten door een politieagent. Die geschiedenis van racisme en haat tegenover mensen met een andere huidskleur is nog zeer recent.
Maar dat soort vage shit is van alle plaatsen en tijden. In Zweden bv. Hebben ze ook shitloads aan wat ze toen dachten "minder succesvollen" gesteriliseerd.

En die waren ook nog eens roomblank.

A) Kan ik me heus wat voorstellen bij wat je probeert te stellen,
B) doe je jezelf geen plezier door met iets vaags uit de jaren '70 te komen.

En ja, de kans dat dit soort zooi je overkomt als zwarte persoon is gemakkelijk groter.

Maar dat heeft gewoon geen moer met huidskleur te maken. Dit is niet de oorzaak.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:39:39 #88
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896379
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk niet dat er veel verstandigere mensen zijn die het met mijn mening (agent zit heel erg fout) oneens zijn eerlijk gezegd
Ja, en om die reden maken we onderscheid tussen burgers en politie agenten.

Burgers, niet gehinderd door enige kennis, vinden al snel allerhande dingen eng.

quote:
ze klagen haar ook gewoon aan voor moord als ik het goed begrijp
En als de agente zich aan de regels heeft gehouden, dient ze vrijgesproken te worden.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:41:18 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896415
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk dat de agent in kwestie wat schietgraag is ja
En die "mening" heb je ook "geformuleerd" aan de hand van "beschikbare informatie"? :')

Nee, sorry. Dat valt echt niet vol te houden.

Da's puur je natte vinger.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:42:23 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896437
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, en om die reden maken we onderscheid tussen burgers en politie agenten.

Burgers, niet gehinderd door enige kennis, vinden al snel allerhande dingen eng.

[..]

En als de agente zich aan de regels heeft gehouden, dient ze vrijgesproken te worden.
ja maar dat ontken ik toch ook helemaal niet?

lijkt mij de normale gang van zaken maar ik zie het zoals de feiten nu bekend zijn alleen niet gebeuren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:42:51 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896445
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

En die "mening" heb je ook "geformuleerd" aan de hand van "beschikbare informatie"? :')

Nee, sorry. Dat valt echt niet vol te houden.

Da's puur je natte vinger.
daarom staat er 'ik denk' voor he

niet ik weet of ik las oid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:43:41 #92
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896458
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

TS zegt ook niet zoveel raars

als hij straks ook met dat soort posts begint te strooien kan hij het ook best krijgen hoor :Y
Als jij als mod niet zit te wachten op het volgende volstrekt voorspelbare rondje links/rechts/racisme/whatever,

Heb ik daar alle begrip voor, maar het zou je sieren om dan te beginnen bij diegene die begint, en niet bij iemand die slechts een reactie geeft.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:45:01 #93
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896477
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar dat ontken ik toch ook helemaal niet?
Ow, want je koestert je nogal beperkte visie?

Leuk man :')
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:45:43 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896486
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, want je koestert je nogal beperkte visie?

Leuk man :')
waar heb je het nou over man :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181896506
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:33 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik ben hartstikke benieuwd. Ik zie enorm veel van dat soort reacties, maar nergens een (betrouwbare) bron. Zou fijn zijn als je iets kan laten zien. Anders komt het over als gelul om een punt te maken, terwijl je je punt niet maakt omdat je het niet kunt onderbouwen met feiten.
Dat geloof ik graag, daarom raad ik je ook aan om eens te googlen en door de propaganda artikelen heen te lezen. Ik ga er geen tijd meer in steken, sorry. Houd vooral rekening met het aantal zwarten wat neergeschoten worden door zwarte en hispanic agenten. De oververtegenwoordiging van zwarten in de criminaliteit en het feit dat meer blanken worden doodgeschoten door agenten, waar we toevallig nooit van te horen krijgen als het zwarte agenten zijn die blanke "criminelen" doodschieten.

Neemt niet weg dat ik niet zal ontkennen dat er racisme is in Amerika, maar dat komt van beide kanten, het is jammer dat daarom ook alleen aandacht wordt gegeven aan blank racisme en alle incidenten automatisch op die stapel worden gegooid.
pi_181896545
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar dat soort vage shit is van alle plaatsen en tijden. In Zweden bv. Hebben ze ook shitloads aan wat ze toen dachten "minder succesvollen" gesteriliseerd.

En die waren ook nog eens roomblank.

A) Kan ik me heus wat voorstellen bij wat je probeert te stellen,
B) doe je jezelf geen plezier door met iets vaags uit de jaren '70 te komen.

En ja, de kans dat dit soort zooi je overkomt als zwarte persoon is gemakkelijk groter.

Maar dat heeft gewoon geen moer met huidskleur te maken. Dit is niet de oorzaak.
Huh? Heb je het wel gelezen? Dit is niet vaag. Dit heeft plaatsgevonden en was simpelweg racistisch. Deze mannen zijn doodgegaan omdat ze donker waren en ze wilden weten hoe de ziekte verliep bij mensen met een andere huidskleur. Daar zijn ook nog 'excuses' voor aangeboden door de president. Met de toevoeging: het was fout en (uiteraard) racistisch.

"Het was een onderzoek van de U.S. Public Health Service, het Amerikaanse ministerie van Volksgezondheid. De mannen waren sharecroppers uit de armste gebieden van Alabama. Het doel van het experiment was vast te stellen wat de gevolgen van syfilis waren voor zwarte mannen. Hun werd niet verteld wat voor ziekte ze onder de leden hadden en hoe ernstig deze was: ze kregen te horen dat ze behandeld werden vanwege 'slecht bloed'. De artsen gaven geen medicijnen om de syfilis te bestrijden, ook niet nadat vanaf 1947 een behandeling met penicilline de standaardbehandeling werd. De patiënten konden daardoor onnodig te maken krijgen (plm. 35%) met de gevolgen van een onbehandelde syfilis: tumoren, hartziekten, verlamming, blindheid, krankzinnigheid en de dood. Begin jaren zeventig kwam de onderzoeksgroep tot de conclusie dat de resultaten van het experiment eigenlijk niet bruikbaar waren. Toen de media over het onderzoek in juli 1972 berichtten (het eerst The Washington Post), werd het stopgezet.

De gevolgen van het experiment:

28 mannen stierven direct aan syfilis
100 mannen overleden aan de complicaties
40 vrouwen kregen ook syfilis
19 kinderen hadden bij de geboorte al syfilis"

En dat was Amerika. Voor donkere mensen. Dit soort zaken x10000.

Ik snap sowieso niet waarom je de hele geschiedenis van racisme in Amerika wil ontkennen. Ik neem aan dat je het wel hebt gehad met geschiedenis toch? Vreemd. Maar als je die geschiedenis weet, dan zijn de reacties op dit soort moorden ook meer te plaatsen.
pi_181896570
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk dat de agent in kwestie wat schietgraag is ja
Leuk dat je dat denkt. Maar de TT presenteert het als feit. De zaak moet nog voor de rechter komen. Innocent until proven guilty?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:53:09 #98
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896579
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

waar heb je het nou over man :')
Als ik jou aangeef dat er dus een verschil is tussen burgers en agenten, dan onderschrijf je dat.

Maar je mening daar op aanpassen, neuh.

Die aanwezige andere kant van het verhaal negeren, en volharden. Ook al weet je dat er een andere kant is?
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 10:57:49 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896623
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als ik jou aangeef dat er dus een verschil is tussen burgers en agenten, dan onderschrijf je dat.

Maar je mening daar op aanpassen, neuh.

Die aanwezige andere kant van het verhaal negeren, en volharden. Ook al weet je dat er een andere kant is?
welke andere kant is er dan?

haar claim dat ze dacht dat ze in haar eigen huis was maakt het er allemaal niet veel beter op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:00:09 #100
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896643
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:49 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Huh? Heb je het wel gelezen? Dit is niet vaag.
Ik heb het ff gescanned.

En bv. in Zweden werden mensen met afwijkende levensstijlen gesteriliseerd.

Dat is weliswaar volgens de (oude :D) definitie niet racisme, maar wel je reinste discriminatie.

quote:
Ik neem aan dat je het wel hebt gehad met geschiedenis toch?
Nope.

Wat fijn voor jou dat jij van mening bent dat de als we de geschiedenis van de mens moeten onderwijzen, en doorgaans pakken we dan als het begin bv. de oude chinese beschavingen,

Dat we dan vooral de nadruk moeten leggen op de segregatie van zwarten in de VS de afgelopen 2 eeuwen, :z :O

Maar dat zegt voornamelijk wat over jou, dat jij persoonlijk dat heel erg belangrijk vind.

Maar of dat belangrijk is voor mensen die anno nu in NL geschiedenis krijgen?

Ik denk het niet.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:01:52 #101
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896662
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

welke andere kant is er dan?
Wel reageren maar niet lezen waar je op reageert:

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als ik jou aangeef dat er dus een verschil is tussen burgers en agenten, dan onderschrijf je dat.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 11:03:54 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896682
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wel reageren maar niet lezen waar je op reageert:

[..]

dat is toch ook gewoon zo?
dat ontken ik toch ook helemaal niet?

ik zie niet zo goed waar je heen wilt eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:05:19 #103
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181896699
Tja het is al gezegd he. Dit was geen racisme maar gewoon een domme fout. Die man was sowieso doodgeschoten, al was hij blank, geel, rood of pimpelpaars geweest.

Het maakt het overdreven beschuldigende SJW-gehalte van de OP wel hilarisch. Bewaar dat sentimentele gejammer voor als er echt een keer een zwarte wordt doodgeschoten op klaarlichte dag door racisme.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:06:03 #104
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896706
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is toch ook gewoon zo?

dat ontken ik toch ook helemaal niet?
We gaan rond.

Als ik jou mededeel dat er daadwerkelijk een andere kant is, en je dat erkent, en je je standpunt niet aanpast, ben je (bij wijze van spreken) je beperkte visie aan het koesteren.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 11:06:55 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896717
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tja het is al gezegd he. Dit was geen racisme maar gewoon een domme fout. Die man was sowieso doodgeschoten, al was hij blank, geel, rood of pimpelpaars geweest.

Het maakt het overdreven beschuldigende SJW-gehalte van de OP wel hilarisch. Bewaar dat sentimentele gejammer voor als er echt een keer een zwarte wordt doodgeschoten op klaarlichte dag.
lijkt me geen racisme nee

ze dacht dat ze haar een inbreker in haar huis tegenkwam en schoot hem kapot ... echter was ze niet in haar eigen huis :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 11:07:37 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896727
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

We gaan rond.

Als ik jou mededeel dat er daadwerkelijk een andere kant is, en je dat erkent, en je je standpunt niet aanpast, ben je (bij wijze van spreken) je beperkte visie aan het koesteren.
je mededeling doet helemaal niets voor of tegen mijn standpunt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:08:18 #107
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896740
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

je mededeling doet helemaal niets voor of tegen mijn standpunt
Exact.

Vandaar "beperkt".
&lt;signature here&gt;.
pi_181896752
Met trollen moet je niet discussiëren.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 11:09:28 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896754
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Exact.

Vandaar "beperkt".
je snapt hoop ik wel dat je niet zomaar iemand in zijn eigen huis dood kunt schieten he
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:10:50 #110
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896767
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Die man was sowieso doodgeschoten, al was hij blank, geel, rood of pimpelpaars geweest.
Is dat zo?

Zag het slachtoffer er uit als ware hij een OG? (Komt voor, hip hop achtige kledingstijl is zeer gangbaar in stedelijk VS).

Had hij ook omgelegd geworden als hij zich zakelijk had gekleed?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:12:25 #111
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896783
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

je snapt hoop ik wel dat je niet zomaar iemand in zijn eigen huis dood kunt schieten he
Alleen als jij snapt dat de gemiddelde VS agent alle kleuren van de regenboog schijt in gevallen als dit en daarom, noodgedwongen, een mentaliteit etaleren a'la: shoot first ask questions later.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 11:13:57 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Alleen als jij snapt dat de gemiddelde VS agent alle kleuren van de regenboog schijt in gevallen als dit en daarom, noodgedwongen, een mentaliteit etaleren a'la: shoot first ask questions later.
dat laatste is gewoon onzin, dan ben jij degene die geen clou heeft wat politiewerk betreft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:15:02 #113
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896822
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat laatste is gewoon onzin, dan ben jij degene die geen clou heeft wat politiewerk betreft
Dus het tegenovergestelde is waar: agenten in de VS gaan zeer beheerst om met hun geweldsmonopolie?
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 11:16:25 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896840
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus het tegenovergestelde is waar: agenten in de VS gaan zeer beheerst om met hun geweldsmonopolie?
nee maar dan komen er nog een paar stappen tot je op shit first, ask questions later aan bent beland hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:16:26 #115
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896842
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat laatste is gewoon onzin, dan ben jij degene die geen clou heeft wat politiewerk betreft
Ow, en het gaat om de strekking hé, niet om de exacte bewoording.

Maar geef ff aan als je intentie vanaf hier is om maximaal komma's te neuken.

Weten we waar we aan toe zijn, zeg maar.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:16:49 #116
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181896846
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee maar dan komen er nog een paar stappen tot je op shit first, ask questions later aan bent beland hoor
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, en het gaat om de strekking hé, niet om de exacte bewoording.

Maar geef ff aan als je intentie vanaf hier is om maximaal komma's te neuken.

Weten we waar we aan toe zijn, zeg maar.
&lt;signature here&gt;.
pi_181896894
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik heb het ff gescanned.

En bv. in Zweden werden mensen met afwijkende levensstijlen gesteriliseerd.

Dat is weliswaar volgens de (oude :D) definitie niet racisme, maar wel je reinste discriminatie.

[..]

Nope.

Wat fijn voor jou dat jij van mening bent dat de als we de geschiedenis van de mens moeten onderwijzen, en doorgaans pakken we dan als het begin bv. de oude chinese beschavingen,

Dat we dan vooral de nadruk moeten leggen op de segregatie van zwarten in de VS de afgelopen 2 eeuwen, :z :O

Maar dat zegt voornamelijk wat over jou, dat jij persoonlijk dat heel erg belangrijk vind.

Maar of dat belangrijk is voor mensen die anno nu in NL geschiedenis krijgen?

Ik denk het niet.
Godverdomme zeg, wat moeilijk :'). Het gaat hier om een situatie in Amerika. Waarin een donkere man door een politieagent is geëxecuteerd. Omdat ie zogenaamd een inbreker zou zijn. In z'n eigen huis. En zij zegt dat ze dacht in haar eigen huis te zijn.

En dan de reacties dat het racisme zou zijn: natuurlijk is het handig als je de geschiedenis van racisme, geweld, moord en uitbuiting tegenover donkere Amerikanen dan weet te plaatsen.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 11:23:03 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181896895
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, en het gaat om de strekking hé, niet om de exacte bewoording.

Maar geef ff aan als je intentie vanaf hier is om maximaal komma's te neuken.

Weten we waar we aan toe zijn, zeg maar.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181896980
Het is ook wel een ontzettend ongeloofwaardig verhaal van die agente. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181897025
Ik heb niet het hele topic gelezen, enkel het Nederlandse nieuwsbericht hierover, dus mogelijk is mijn vraag al een keer beantwoord:

Hoe loop je per ongeluk een woning binnen die niet van jezelf is? Stond de deur nog open?
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:33:08 #121
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181897037
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:29 schreef nostra het volgende:
Het is ook wel een ontzettend ongeloofwaardig verhaal van die agente. :')
Dus wat dan? Ze is expres bij het huis van de buurman ingebroken met het expliciete doel om een zwarte man te vermoorden. :') Heftige bitch hoor!
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 11:34:55 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181897060
dat klinkt al haast geloofwaardiger ja _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:36:25 #123
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181897079
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:22 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Godverdomme zeg, wat moeilijk :'). Het gaat hier om een situatie in Amerika. Waarin een donkere man door een politieagent is geëxecuteerd. Omdat ie zogenaamd een inbreker zou zijn. In z'n eigen huis. En zij zegt dat ze dacht in haar eigen huis te zijn.
Ja, bizar. Echt tragisch.

quote:
En dan de reacties dat het racisme zou zijn: natuurlijk is het handig als je de geschiedenis van racisme, geweld, moord en uitbuiting tegenover donkere Amerikanen dan weet te plaatsen.
Maar je vraag was of ik dat bij geschiedenis heb gehad. En het antwoord is nee.

Wat ik begrijpelijk vind.

En waarom is dat handig? Wat is de relevantie?

Discriminatie en racisme is in dat opzicht binair, het is er of het is er niet. En het is er.

Waarom is die kennis in dit geval handig?

Zodat we de conclusie kunnen trekken dat ook dit "razzisme" is?

Wel allemaal lekker simpel enzo.
&lt;signature here&gt;.
pi_181897081
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dus wat dan? Ze is expres bij het huis van de buurman ingebroken met het expliciete doel om een zwarte man te vermoorden. :') Heftige bitch hoor!
Ze had al tig keer geklaagd over geluidsoverlast, waaronder die dag. De buren hebben kloppen gehoord en "Let me in!" door een vrouwenstem.

Haar versie van het verhaal is dat ze op de verkeerde verdieping heeft geparkeerd, naar haar veronderstelde appartement is gelopen, dat toen bleek dat de deur open stond, ze haar sleutel in het slot heeft gestoken, die ook nog eens paste en toen ze naar binnenliep ineens een schim zag. Die heeft ze twee keer gewaarschuwd en toen heeft ze geschoten. Toen ze 911 belde, vroegen ze waar ze was, en toen is ze naar de voordeur gelopen om opeens toch maar het nummer te bekijken. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:37:34 #125
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181897091
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:34 schreef sp3c het volgende:
dat klinkt al haast geloofwaardiger ja _O-
Kijk.

Zeg dat dan meteen joh.

Dan hoeven we niet te doen alsof we beschaafd discussiëren ;)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:38:41 #126
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181897112
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:32 schreef Physsic het volgende:
Ik heb niet het hele topic gelezen, enkel het Nederlandse nieuwsbericht hierover, dus mogelijk is mijn vraag al een keer beantwoord:

Hoe loop je per ongeluk een woning binnen die niet van jezelf is? Stond de deur nog open?
Ja vaag. Ik heb ik 1 keer gehad dat ik gerommel hoorde bij m'n voordeur. Iemand probeerde de sleutel in het slot te krijgen. Toen keek ik, zag ik dat het mijn buurman was :D Hij stond op de verkeerde verdieping. Natuurlijk was hij zo dronken als wat. :') Hoop niet dat die agente stomdronken was toen ze besloot te schieten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181897113
Als je een dienst van 20 uur erop hebt zitten en alles zit nog in dozen vanwege je verhuizing. Verkeerde huis binnengelopen ziet iemand en schiet direct. Een pavlov reactie.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 11:38:56 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181897116
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kijk.

Zeg dat dan meteen joh.

Dan hoeven we niet te doen alsof we beschaafd discussiëren ;)
grapje joh

zie ook die emoticon en eerlijk gezegd was ik al gestopt met onze discussie want ik kan echt vlees noch vis van je reacties maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181897121
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:24 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]


[..]

Gaat niet zozeer om dat hij is doodgeschoten, maar om het feit dat ze meteen dit soort nutteloze berichten naar buiten brengen om de publieke opinie over hem te manipuleren. "Hij had wiet in zijn appartement dus hij vroeg erom.

Waarom überhaupt een huiszoekingsbevel tegen iemand die niets heeft misdaan en is doodgeschoten door politie?
"Ze" proberen de publieke opinie over hem te manipuleren? De media probeert volgens jouw dus hier de politie te beschermen?
De politie heeft dat bericht niet naar buiten gebracht. De marijuana was simpelweg één van de items op de inventarisatie lijst van spullen die op de plaats van het misdrijf gevonden zijn. Die lijst is door een rechter, vanwege een 'public records' regel openbaar gemaakt. De media begin zich vervolgens op te winden over wat wiet.

Waarom een huiszoekingsbevel? Het is geen huiszoekingsbevel "tegen iemand", zoals jij beweert. Het is een search warrant voor de crime scene. Het is verdomme een plaats delict, natuurlijk wordt die onderzocht. Moeten ze volgens jouw anders het wapen waar mee geschoten is (en al het andere bewijsmateriaal) maar daar achterlaten en maar vertrekken, omdat het in het huis van het slachtoffer ligt? Zonder search warrant mag zo'n bewijs in veel gevallen niet worden verzameld.
pi_181897137
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Ze had al tig keer geklaagd over geluidsoverlast, waaronder die dag. De buren hebben kloppen gehoord en "Let me in!" door een vrouwenstem.

Haar versie van het verhaal is dat ze op de verkeerde verdieping heeft geparkeerd, naar haar veronderstelde appartement is gelopen, dat toen bleek dat de deur open stond, ze haar sleutel in het slot heeft gestoken, die ook nog eens paste en toen ze naar binnenliep ineens een schim zag. Die heeft ze twee keer gewaarschuwd en toen heeft ze geschoten. Toen ze 911 belde, vroegen ze waar ze was, en toen is ze naar de voordeur gelopen om opeens toch maar het nummer te bekijken. :')
Geloofwaardig. Arme vrouw.
pi_181897168
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, bizar. Echt tragisch.

[..]

Maar je vraag was of ik dat bij geschiedenis heb gehad. En het antwoord is nee.

Wat ik begrijpelijk vind.

En waarom is dat handig? Wat is de relevantie?

Discriminatie en racisme is in dat opzicht binair, het is er of het is er niet. En het is er.

Waarom is die kennis in dit geval handig?

Zodat we de conclusie kunnen trekken dat ook dit "razzisme" is?

Wel allemaal lekker simpel enzo.
Geen idee of dit racisme is, maar er is weer discussie ontstaan. Met de geschiedenis in het achterhoofd is die discussie zeer begrijpelijk. Voor jou niet dan, maar zo werkt het natuurlijk wel.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:41:52 #132
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181897180
https://www.cbsnews.com/n(...)na-today-2018-09-13/

Dit gaat echt weer zo'n ekte amerikaanse rel worden. Let op.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181897199
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja vaag. Ik heb ik 1 keer gehad dat ik gerommel hoorde bij m'n voordeur. Iemand probeerde de sleutel in het slot te krijgen. Toen keek ik, zag ik dat het mijn buurman was :D Hij stond op de verkeerde verdieping. Natuurlijk was hij zo dronken als wat. :') Hoop niet dat die agente stomdronken was toen ze besloot te schieten.
Dat laatste is wel iets waar ik meteen aan moest denken.

Maar als de deur nog open stond, vind ik het al iets geloofwaardiger. Dan denk je; wat gek, waarom staat mijn voordeur open? Misschien is er ingebroken.
Dan ga je al met een bepaald voorgevoel naar binnen en mogelijk zelfs met een getrokken wapen.

Ik heb echter nergens gelezen dat de deur open stond.
pi_181897234
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Ze had al tig keer geklaagd over geluidsoverlast, waaronder die dag. De buren hebben kloppen gehoord en "Let me in!" door een vrouwenstem.

Haar versie van het verhaal is dat ze op de verkeerde verdieping heeft geparkeerd, naar haar veronderstelde appartement is gelopen, dat toen bleek dat de deur open stond, ze haar sleutel in het slot heeft gestoken, die ook nog eens paste en toen ze naar binnenliep ineens een schim zag. Die heeft ze twee keer gewaarschuwd en toen heeft ze geschoten. Toen ze 911 belde, vroegen ze waar ze was, en toen is ze naar de voordeur gelopen om opeens toch maar het nummer te bekijken. :')
Waarom je sleutel in het slot doen als de deur al open staan? 🤔
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:45:03 #135
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181897240
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:38 schreef thesiren.nl het volgende:
Als je een dienst van 20 uur erop hebt zitten en alles zit nog in dozen vanwege je verhuizing.
Daar was sprake van?

Anders vind ik het moeilijk om aan te nemen dat ze zich vergiste.

Denk dat we allemaal bekend zijn met bv. op kantoor op de verkeerde verdieping uitstappen, bv, maar meestal zien we dan heel snel, zelfs aan hele kleine dingetjes dat we verkeerd zitten, ook al is elke verdieping precies hetzelfde.

Geen ingericht huis hebben, er dus blijkbaar net wonen, + in het donker maken het aannemelijker.
&lt;signature here&gt;.
pi_181897696
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarom je sleutel in het slot doen als de deur al open staan? 🤔
"Ajar", dus op een kiertje. Het kan natuurlijk wel dat je dat niet door hebt als je dat niet verwacht.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:05:29 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181897702
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

welke andere kant is er dan?

haar claim dat ze dacht dat ze in haar eigen huis was maakt het er allemaal niet veel beter op
Ik ben sowieso benieuwd hoe ze binnengekomen is....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:08:22 #138
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181897738
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben sowieso benieuwd hoe ze binnengekomen is....
Of je leest de topic?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:11:33 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181897783
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Of je leest de topic?
Het topic dat vooral bestaat uit verontwaardigd zijn dat de moeder van de vermoorde (zwarte) man denkt dat er een racistisch motief zou kunnen meespelen, en de Dallas politie de man postuum nog even door het slijk haalt door te melden dat er marihuana gevonden is, alsof dat de fout van deze verwarde politieagente ook maar enigszins zou goedmaken dan wel verklaren?

Link even, tussen de posts door die voornamelijk gaan over het zogenaamd overdreven zijn van het regelmatig racistisch handelen door de Amerikaanse politie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 12:15:48 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181897857
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:17:00 #141
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181897884
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het topic dat vooral bestaat uit verontwaardigd zijn dat de moeder van de vermoorde (zwarte) man denkt dat er een racistisch motief zou kunnen meespelen, en de Dallas politie de man postuum nog even door het slijk haalt door te melden dat er marihuana gevonden is, alsof dat de fout van deze verwarde politieagente ook maar enigszins zou goedmaken dan wel verklaren?

Link even, tussen de posts door die voornamelijk gaan over het zogenaamd overdreven zijn van het regelmatig racistisch handelen door de Amerikaanse politie.
Het postje boven je post waar je vraagt hoe de persoon binnen is gekomen geeft meteen het antwoord.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:17:26 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181897888
quote:
Ja, die had ik gelezen, maar daaruit blijkt nog niet hoe ze binnengekomen is.
Haar initiële verklaring dat de deur openstond klopte al niet, dus hoe heeft ze hem opengemaakt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 12:18:18 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181897901
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, die had ik gelezen, maar daaruit blijkt nog niet hoe ze binnengekomen is.
Haar initiële verklaring dat de deur openstond klopte al niet, dus hoe heeft ze hem opengemaakt?
jawel staat er letterlijk

quote:
maar de politie zei later dat Jean de deur had geopend.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:21:20 #144
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181897950
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

jawel staat er letterlijk

[..]

Mjah.

quote:
dus hoe heeft ze hem opengemaakt?
Goeie vraag wat mij betreft.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:25:21 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898035
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

jawel staat er letterlijk

[..]

Oh Jean.... de man die doodgeschoten is... dat maakt het verhaal helemaal dubieus.

Maar goed; kennelijk zijn er verschillende verklaringen over afgelegd en uit dit stuk blijkt weer dat ze kracht heeft moeten zetten om de deur te open, of hij heeft de deur idd zelf voor haar geopend:

https://www.rollingstone.(...)cop-shooting-722177/

Drie versies:
quote:
According to the affidavit, Guyger said the door was “ajar,” but she still inserted her key card and the “force” made the door open. The lights were off and Guyger claims it was too dark to tell that she was in the wrong apartment, but she did see a silhouette moving across the room. Guyger drew her weapon, “gave verbal commands that were ignored,” and then fired twice, hitting Jean once in the chest and abdomen. Guyger dialed 911 before turning on the lights; that’s when she realized her mistake. Jean was rushed to a local hospital and died a short time later.

Guyger’s account of the incident in the affidavit contains new details and key differences from early reports by the local media. For example, on Saturday, the local NBC news affiliate, citing an anonymous police source, wrote that Guyger “struggled with the lock” and was “fight[ing] with the key when the resident swung open the door.” In that account, the shooting happened in the doorway to the apartment. The story was syndicated by other NBC news outlets. NBC has since deleted the account of the anonymous police source (an archived version of the article is preserved here) “due to conflicting reports of the incident from various sources.”

However, that “conflicting report” is similar to the one given in the Texas Rangers’ search warrant affidavit filed on Saturday, which states that Guyger was “attempting to enter the apartment with a set of keys” when Jean “confronted the officer at the door.” There is no mention of Guyger giving “verbal commands” — though a neighbor is noted as having heard “an exchange of words” — before shooting Jean. Rolling Stone’s attempts to seek comment from the Texas Rangers have thus far been unsuccessful.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:25:44 #146
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181898038
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:17 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Er worden ook wel eens onschuldige blanken doodgeschoten in de VS, alleen komt dat nooit in het nieuws. Wordt het niet eens tijd voor de blanke atleten te gaan knielen om dat eens aan het licht te brengen?
Welke blanke atleten? Het wordt tijd dat de SJW'ers gaan eisen dat de topsport een betere afspiegeling van de maatschappij; meer Aziaten, latino's en blanken in de NBA en de NFL :(
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:28:28 #147
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181898080
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wonen echter een stuk meer blanken in de VS. Dus relatief gezien is deze groep vaker slachtoffer.
Zal het er iets mee te maken hebben dat zwarte mannen 6x zo vaak een moord plegen dan een 'gemiddelde' Amerikaan?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 12:29:38 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181898099
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mjah.

[..]

Goeie vraag wat mij betreft.
ze heeft de deur schijnbaar niet open gemaakt, dat heeft die dude zelf gedaan volgens de politie

volgens dit artikel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:32:07 #149
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181898131
Wel geruststellend dat Amerika zo'n veilig land is met al die wapens.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 12:32:42 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181898136
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Welke blanke atleten? Het wordt tijd dat de SJW'ers gaan eisen dat de topsport een betere afspiegeling van de maatschappij; meer Aziaten, latino's en blanken in de NBA en de NFL :(
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:32:57 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181898140

Zo jammer dat ze heeft verloren. Want ze ziet het heel scherp.
En dit topic is weer een schrijnend voorbeeld van de tweedeling in de Amerikaanse samenleving.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181898142
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:28 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Zal het er iets mee te maken hebben dat zwarte mannen 6x zo vaak een moord plegen dan een 'gemiddelde' Amerikaan?
Dat zwarten in de VS relatief vaker misdaden plegen, ontken ik ook nergens. Ik laat even in het midden welke oorzaken daaraan ten grondslag kunnen leggen. Maar goed, het is daarom voor de hand liggend dat zwarten relatief gezien vaker slachtoffer worden van politiegeweld.

Het heeft er echter ook toe geleid dat agenten eerder het wapen trekken wanneer zij worden geconfronteerd met zwarten. Talloze incidenten hebben dat inmiddels wel aangetoond. Ik kan ook prima voorstellen dat de zwarte gemeenschap in de VS daar aandacht voor vraagt.

Maar bepaalde lieden, waaronder jij, lijken deze constatering te beschouwen als een aanval op het nobele blanke ras en verzetten zich daarom in absurde mate hiertegen. Beste jongen, je hoeft je niet aangevallen te voelen als blijkt dat zwarten in de VS meer risico lopen om te worden neergeknald door een agent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:33:48 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898150
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze heeft de deur schijnbaar niet open gemaakt, dat heeft die dude zelf gedaan volgens de politie

volgens dit artikel
Maar zelf stelt ze dat de deur op een kier stond, en volgens andere verhalen had ze ruzie met het slot gehad voor ze de deur met behoorlijk wat kracht geopend had.

Hoe dan ook; als hij de deur voor haar geopend heeft dan klopt haar hele verhaal niet dat ze binnen stond en het silhouet van een man zag.
Dat hij de deur voor haar geopend heeft en zij toen gelijk heel Amerikaans trigger-happy tekeer is gegaan acht ik een stuk waarschijnlijker.
Als je binnenstaat in een huis waarvan je denkt dat het het jouwe is dan valt je ook wel op dat het er anders ruikt dan thuis, dus ik verwacht dat ze idd nog niet binnen gestaan heeft, maar de locatie van het lichaam zal dat wel hebben kunnen duiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 12:34:33 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181898161
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar zelf stelt ze dat de deur op een kier stond, en volgens andere verhalen had ze ruzie met het slot gehad voor ze de deur met behoorlijk wat kracht geopend had.

Hoe dan ook; als hij de deur voor haar geopend heeft dan klopt haar hele verhaal niet dat ze binnen stond en het silhouet van een man zag.
Dat hij de deur voor haar geopend heeft en zij toen gelijk heel Amerikaans trigger-happy tekeer is gegaan acht ik een stuk waarschijnlijker.
Als je binnenstaat in een huis waarvan je denkt dat het het jouwe is dan valt je ook wel op dat het er anders ruikt dan thuis, dus ik verwacht dat ze idd nog niet binnen gestaan heeft, maar de locatie van het lichaam zal dat wel hebben kunnen duiden.
ik vind haar verhaal sowieso het meest onwaarschijnlijke verhaal dat ik deze week gehoord heb

schien wel van de hele maand (tot nu toe)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:35:19 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898167
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:32 schreef Copycat het volgende:

Zo jammer dat ze heeft verloren. Want ze ziet het heel scherp.
En dit topic is weer een schrijnend voorbeeld van de tweedeling in de Amerikaanse samenleving.
Het is nog erger; ik zie hier allerlei mensen dingen over de Amerikaanse samenleving posten terwijl ze geen flauw idee hebben, er waarschijnlijk zelfs nog nooit geweest zijn, laat staan er gewoond hebben.

Als je echt denkt dat zwarten in de VS niet gediscrimineerd worden dan heb je werkelijk geen flauw idee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:35:52 #156
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181898173
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze heeft de deur schijnbaar niet open gemaakt, dat heeft die dude zelf gedaan volgens de politie

volgens dit artikel
Eh, ok.....

:{
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 12:36:23 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181898180
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, ok.....

:{
ok man ....

:{
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:36:30 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898182
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind haar verhaal sowieso het meest onwaarschijnlijke verhaal dat ik deze week gehoord heb

schien wel van de hele maand (tot nu toe)
Het is dan ook bizar dat ze gewoon heeft kunnen vertrekken van de crime scene, en pas 3 dagen later opgepakt is.... dat was met een burger nooit gebeurd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:37:34 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898195
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, ok.....

:{
Ja dat is lekker... er loopt iemand aan je slot te prutsen, je doet de deur open en wordt vervolgens doodgeschoten door de politieagente die aan je deur stond te morrelen.
En dan komt ze ook nog met het "ik dacht dat het mijn eigen appartement was" excuus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181898206
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:04 schreef nostra het volgende:

[..]

"Ajar", dus op een kiertje. Het kan natuurlijk wel dat je dat niet door hebt als je dat niet verwacht.
Helder.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:38:49 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898214
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb jij weer :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:39:03 #162
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181898217
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ok man ....

:{
Wat nu weer? Geef ik je gelijk is het weer niet goed.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:39:41 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898225
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

Helder.
Nou niet echt helder, dat "op een kier" verhaal is zelfs al door de Dallas politie ontkracht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:39:56 #164
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181898228
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat is lekker... er loopt iemand aan je slot te prutsen, je doet de deur open en wordt vervolgens doodgeschoten door de politieagente die aan je deur stond te morrelen.
En dan komt ze ook nog met het "ik dacht dat het mijn eigen appartement was" excuus.
JA DIE VIEZE RACIST MOET GEWOON HANGEN.

Ow...
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 12:40:42 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181898238
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat nu weer? Geef ik je gelijk is het weer niet goed.
ja zo voel ik me ook al de hele ochtend, ik dacht dat we gewoon zo met elkaar omgingen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:45:19 #166
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181898291
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is dan ook bizar dat ze gewoon heeft kunnen vertrekken van de crime scene, en pas 3 dagen later opgepakt is.... dat was met een burger nooit gebeurd.
Ja, wat erg.

Niet het hele incident, nee, dat ze pas 3 dagen later in de boeien werd geslagen. Wat een ramp. Wat vreselijk. Dat dat kan!

:')

Denk dat dat allemaal wat pragmatischer in elkaar steekt dat je denkt. A'la, dat haar collega's er zat vertrouwen in hadden dat ze haar achteraf nog wel zouden kunnen vinden enzo.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:50:52 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898338
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, wat erg.

Niet het hele incident, nee, dat ze pas 3 dagen later in de boeien werd geslagen. Wat een ramp. Wat vreselijk. Dat dat kan!

:')

Denk dat dat allemaal wat pragmatischer in elkaar steekt dat je denkt. A'la, dat haar collega's er zat vertrouwen in hadden dat ze haar achteraf nog wel zouden kunnen vinden enzo.
Ja, want een politieagente die point blank iemand neerschiet kan niet de benen nemen natuurlijk, waar ieder ander dat wel kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181898362
Het is toch wel een groot probleem daar bij de politie, de bereidheid om tot dodelijk geweld over te gaan is schrikbarend hoog. Je kan je afvragen wat ze daar leren op de politie opleiding en wat de toelatingseisen zijn. Ik heb inmiddels al zo vaak beelden voorbij zien komen waarbij gericht een compleet magazijn word leeggeschoten op een ongewapende wegvluchtende verdachte dat het eerder op een liquidatie lijkt dan op een poging een verdachte te arresteren. Zelfs iets te enthousiast blaffende honden worden probleemloos afgeknald. En dan zijn het vaak ook nog eens van die agenten die fysiek niet eens in aanmerking zouden mogen komen voor het beroep van agent, omdat ze veel te vet zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:54:25 #169
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181898384
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, want een politieagente die point blank iemand neerschiet kan niet de benen nemen natuurlijk, waar ieder ander dat wel kan.
Tuurlijk kan dat.

De inschatting was dat ze dat niet ging doen. Die inschatting was correct.

Maar; ik snap, werkt allemaal maar als een rode lap op een stier hé? Want racistische barbertje moet hangen, en hard en vlug ook.
&lt;signature here&gt;.
pi_181898404
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:52 schreef Hathor het volgende:
Het is toch wel een groot probleem daar bij de politie, de bereidheid om tot dodelijk geweld over te gaan is schrikbarend hoog. Je kan je afvragen wat ze daar leren op de politie opleiding en wat de toelatingseisen zijn. Ik heb inmiddels al zo vaak beelden voorbij zien komen waarbij gericht een compleet magazijn word leeggeschoten op een ongewapende wegvluchtende verdachte dat het eerder op een liquidatie lijkt dan op een poging een verdachte te arresteren. Zelfs iets te enthousiast blaffende honden worden probleemloos afgeknald. En dan zijn het vaak ook nog eens van die agenten die fysiek niet eens in aanmerking zouden mogen komen voor het beroep van agent, omdat ze veel te vet zijn.
Agenten in Amerika hebben dan ook een grotere kans om neergeschoten te worden dan agenten hier. Een simpele verkeerscontrole loopt daar al vaak verkeerd af doordat de aangehouden persoon een wapen trekt. Het probleem zal in het midden liggen, trigger-happy, veel criminelen met wapens, racisme en verontwaardigde SJW'ers. Maar om alles alleen op racistische blanke schietgrage agenten te gooien gaat mij te ver. Vooral als blijkt dat het merendeel het vooral de zwarte en hispanic agenten zijn die verantwoordelijk zijn voor de meeste doden door een politiekogel.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:57:08 #171
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181898412
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:52 schreef Hathor het volgende:
Het is toch wel een groot probleem daar bij de politie, de bereidheid om tot dodelijk geweld over te gaan is schrikbarend hoog. Je kan je afvragen wat ze daar leren op de politie opleiding en wat de toelatingseisen zijn.
Geen enkele opleiding gaat voorkomen dat every man + dog in dat land wapens kan hebben.

Het is gewoon een glijdende schaal. Hoe vrediger de maatschappij, des te zachter de politie zich opstelt. En omgekeerd.

Die film Tropa de Elite niet gezien? VS agenten zijn engeltjes ivm hoe ze bv. in Brazilië opereren.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 12:58:03 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181898424
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Agenten in Amerika hebben dan ook een grotere kans om neergeschoten te worden dan agenten hier. Een simpele verkeerscontrole loopt daar al vaak verkeerd af doordat de aangehouden persoon een wapen trekt. Het probleem zal in het midden liggen, trigger-happy, veel criminelen met wapens, racisme en verontwaardigde SJW'ers. Maar om alles alleen op racistische blanke schietgrage agenten te gooien gaat mij te ver. Vooral als blijkt dat het merendeel het vooral de zwarte en hispanic agenten zijn die verantwoordelijk zijn voor de meeste doden door een politiekogel.
daar gooit hij het toch ook niet op, eigenlijk ben jij de enige die dat doet

constant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:58:30 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898429
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat.

De inschatting was dat ze dat niet ging doen. Die inschatting was correct.

Maar; ik snap, werkt allemaal maar als een rode lap op een stier hé? Want racistische barbertje moet hangen, en hard en vlug ook.
Maar bij een willekeurige burger maken ze die inschatting niet, al zit iemand in een rolstoel.

Ik weet ook niet waarom je keer op keer richting mij moet doen alsof ik er een racismeverhaal van wil maken.
Maar kennelijk vind je het belangrijker dat de nabestaanden (van het zoveelste onschuldige zwarte slachtoffer van politiegeweld) niet mogen roepen dat racisme een rol zou kunnen spelen dan dat hier een normale discussie over de gebeurtenissen gevoerd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:59:59 #174
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181898445
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar bij een willekeurige burger maken ze die inschatting niet, al zit iemand in een rolstoel.
Heb je daar een voorbeeld van? Rolstoel?

Daarbij: vind je dat raar? Je hebt het wel over politie agenten onderling.
&lt;signature here&gt;.
pi_181898447
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou niet echt helder, dat "op een kier" verhaal is zelfs al door de Dallas politie ontkracht.
Maar maakt het verhaal van haar kant wel duidelijker. Of het nou waar is of niet.
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:02:15 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898477
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Heb je daar een voorbeeld van? Rolstoel?

Daarbij: vind je dat raar? Je hebt het wel over politie agenten onderling.
Als jij de politie belt dat je iemand hebt neergeschoten in zijn huis waarvan je dacht dat het jouw huis was dan ga je mee naar het bureau, dan zeggen ze niet van "dat komt later wel, ga eerst maar lekker slapen en bijkomen".
Als je denkt dat dat tegen een willekeurige burger gezegd zou kunnen worden dan heb je werkelijk geen idee.... nee zelfs als iemand in een rolstoel iemand neerschiet gaan ze daar geen 3 dagen overheen laten gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181898478
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar gooit hij het toch ook niet op, eigenlijk ben jij de enige die dat doet

constant
Het probleem ligt in het midden geef ik aan, heb ik daar geen gelijk in dan? Het probleem in Amerika is groter dan wat trigger-happy agenten met een foute politieopleiding, en vooral groter dan de focus op alleen de blanke trigger-happy agent.
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:02:31 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898486
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar maakt het verhaal van haar kant wel duidelijker. Of het nou waar is of niet.
Als het niet waar is niet natuurlijk....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:02:54 #179
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181898489
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zwarten in de VS relatief vaker misdaden plegen, ontken ik ook nergens. Ik laat even in het midden welke oorzaken daaraan ten grondslag kunnen leggen. Maar goed, het is daarom voor de hand liggend dat zwarten relatief gezien vaker slachtoffer worden van politiegeweld.

Het heeft er echter ook toe geleid dat agenten eerder het wapen trekken wanneer zij worden geconfronteerd met zwarten. Talloze incidenten hebben dat inmiddels wel aangetoond. Ik kan ook prima voorstellen dat de zwarte gemeenschap in de VS daar aandacht voor vraagt.

Maar bepaalde lieden, waaronder jij, lijken deze constatering te beschouwen als een aanval op het nobele blanke ras en verzetten zich daarom in absurde mate hiertegen. Beste jongen, je hoeft je niet aangevallen te voelen als blijkt dat zwarten in de VS meer risico lopen om te worden neergeknald door een agent.
Ik voel mij absoluut niet aangevallen. Je legt nota bene zelf uit wat de oorzaak is waardoor een agent meer zenuwachtig is als hij voor een kapot achterlichtje een auto met zwarte mannen laat stoppen dan een familie Aziaten. En dat de zwarten in de VS het idee krijgen dat racistische politieagenten erop uit zijn zwarte mannen dood te schieten wanneer ze daar de kans voor krijgen, is door de leugens van BLM en andere activisten, die hun onzin luidkeels mogen verkondigen in de media. Er zijn inderdaad gevallen waarbij de politie onterecht dodelijk geweld gebruikt heeft (die zijn er in Nederland ook; Rishii / Mike Post / Michael Koomen) en er zullen van die gevallen zelfs ook wel voorbeelden te vinden zijn waarbij de agenten racistische denkbeelden hebben, maar in de door de linksdwazen aangevoerde posterboys waren er diverse die absoluut niet de brave koorknaapjes waren die men claimde dat ze waren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:05:37 #180
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181898539
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:32 schreef Copycat het volgende:

Zo jammer dat ze heeft verloren. Want ze ziet het heel scherp.
En dit topic is weer een schrijnend voorbeeld van de tweedeling in de Amerikaanse samenleving.
Ze heeft verloren van Cuomo, de kandidaat van het establishment en het kapitaal. De DNC zal nooit akkoord gaan met teveel gevalletjes Alexandra Ocasio-Cortez.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181898544
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het niet waar is niet natuurlijk....
Het ging mij er om dat ik de kant van het verhaal van de politieagente heel erg onlogisch (en daarmee ongeloofwaardig) vond. Een sleutel in het slot doen terwijl de deur al open staat..
Met wat nostra er daarna over zei, werd het al iets minder onlogisch.

Dat was los van of het ook waar is of niet, ik wilde gewoon weten wat haar eigen verklaring was.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 13:06:49 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181898570
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het probleem ligt in het midden geef ik aan, heb ik daar geen gelijk in dan? Het probleem in Amerika is groter dan wat trigger-happy agenten met een foute politieopleiding, en vooral groter dan de focus op alleen de blanke trigger-happy agent.
maar niemand heeft het over alleen de blanke trigger-happy agent, het is nu toevallig voor de verandering een keer een blank vrouwtje dat de trekker overhaalt, je geeft zelf ook al aan dat het probleem zich niet beperkt tot de blanke agenten en dat zegt ook helemaal niemand

ik snap dan ook niet waarom je het aan blijft zwengelen

dat de zwarte zich aangevallen voelt wil niet per definitie zeggen dat de witte het gedaan heeft

de politie heeft het gedaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:08:14 #183
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181898596
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je denkt dat dat tegen een willekeurige burger gezegd zou kunnen worden dan heb je werkelijk geen idee....
Want ik heb ergens gesteld dat het ook daadwerkelijk bij een willekeurig burger zomaar zou kunnen gebeuren? :z

quote:
nee zelfs als iemand in een rolstoel iemand neerschiet gaan ze daar geen 3 dagen overheen laten gaan.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik vraag of je dat vreemd vind?

Je hebt het over een groep mensen die niet zo zeer een baan hebben maar voor roeping hebben gekozen. Die zich dondersgoed realiseren dat ze een aparte groep binnen de maatschappij vormen. Of die samen klitten en elkaar anders behandelen dan outsiders? Wat denk je zelf?

Of je dat nou leuk vind of niet, of het nu terecht is of niet, het is allemaal weinig onbegrijpelijk.
&lt;signature here&gt;.
pi_181898689
De deur leek dus te zijn geforceerd?
pi_181898693
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:34 schreef Copycat het volgende:
Met Cynthia Nixon in charge was dit niet ongestraft gebeurd.
Wut?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181898703
Als iedereen gewapend is dan moet je elke deur met getrokken pistool openen. Echt alleen in Amerika.
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:20:52 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898767
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want ik heb ergens gesteld dat het ook daadwerkelijk bij een willekeurig burger zomaar zou kunnen gebeuren? :z

[..]

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik vraag of je dat vreemd vind?

Je hebt het over een groep mensen die niet zo zeer een baan hebben maar voor roeping hebben gekozen. Die zich dondersgoed realiseren dat ze een aparte groep binnen de maatschappij vormen. Of die samen klitten en elkaar anders behandelen dan outsiders? Wat denk je zelf?

Of je dat nou leuk vind of niet, of het nu terecht is of niet, het is allemaal weinig onbegrijpelijk.
Ja, je verwacht van mensen met een baan waar je zo'n roeping voor moet hebben bijvoorbeeld ook niet dat ze onder invloed achter het stuur stappen....

Bij datzelfde Dallas PD:
DallasPD twitterde op dinsdag 11-09-2018 om 23:20:04 On September 11, 2018, Dallas Police Officer Ashely N. Parmely, #11035, was arrested by the Rowlett Police Department for Driving While Intoxicated. https://t.co/icv2TQWzIr reageer retweet
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:22:37 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898787
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:16 schreef thesiren.nl het volgende:
Als iedereen gewapend is dan moet je elke deur met getrokken pistool openen. Echt alleen in Amerika.
Als hij met getrokken pistool de deur geopend had en degene die aan zijn deur liep te morrelen point blank neergeschoten had dan hadden we idd een totaal andere situatie gehad.... met een kleine kans dat hij ooit weer vrij zou komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181898793
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar niemand heeft het over alleen de blanke trigger-happy agent, het is nu toevallig voor de verandering een keer een blank vrouwtje dat de trekker overhaalt, je geeft zelf ook al aan dat het probleem zich niet beperkt tot de blanke agenten en dat zegt ook helemaal niemand

ik snap dan ook niet waarom je het aan blijft zwengelen

dat de zwarte zich aangevallen voelt wil niet per definitie zeggen dat de witte het gedaan heeft

de politie heeft het gedaan
Het maakt niet uit wat ik zeg, je moet en zal meteen de aanval blijven openen op mij he?

Jij hebt zeker ook niet het topic gevolgd? Zullen we eens beginnen over de titel die nu inmiddels wel is aangepast? Of gaan we verder over de algemene stemming waarom dit topic weer werd gestart? Dan nog natuurlijk de gebruikers die meteen met gestrekt been hier binnenkomen en keer op keer de feiten negeren maar wel meteen roeptoeteren over dat zwarte burgers vaker worden doodgeschoten door "witte" agenten. En dan heb ik het nog niet eens gehad dat jij het continue "witte" mensen noemt, terwijl de officiële benaming toch echt "blank" is?

Al in de OP werd alweer gezeurd over een onschuldige zwarte man doodgeschoten door een "witte" vrouw. De meeste argumenten die hier worden aangedragen zijn "zwarten worden ook vaker neergeschoten". Ik geef alleen aan dat het probleem breder is, dat niet alles meteen als racisme moet gezien worden. Het nieuwsbericht wat ik poste van de NOS moest ook even het non feitje erbij vermelden dat het niet zou gebeuren als het een "witte" man zou zijn, ook niet echt feiten maar aannames wat als nieuws wordt verkocht.

Als dit topic was geopend met "Agent schiet "inbreker" dood in verkeerd huis" Wat dit een heel ander topic, ik ben die discussie over zwart/wit niet begonnen maar wordt er wel over aangevallen omdat ik de boel probeer te nuanceren.
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:23:25 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898804
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:15 schreef Physsic het volgende:
De deur leek dus te zijn geforceerd?
Het meest waarschijnlijke is dat hij de deur zelf geopend heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181898810
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het meest waarschijnlijke is dat hij de deur zelf geopend heeft.
Oh, hij. Verkeerd begrepen dan.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 13:25:17 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181898831
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat ik zeg, je moet en zal meteen de aanval blijven openen op mij he?

Jij hebt zeker ook niet het topic gevolgd? Zullen we eens beginnen over de titel die nu inmiddels wel is aangepast? Of gaan we verder over de algemene stemming waarom dit topic weer werd gestart? Dan nog natuurlijk de gebruikers die meteen met gestrekt been hier binnenkomen en keer op keer de feiten negeren maar wel meteen roeptoeteren over dat zwarte burgers vaker worden doodgeschoten door "witte" agenten. En dan heb ik het nog niet eens gehad dat jij het continue "witte" mensen noemt, terwijl de officiële benaming toch echt "blank" is?

Al in de OP werd alweer gezeurd over een onschuldige zwarte man doodgeschoten door een "witte" vrouw. De meeste argumenten die hier worden aangedragen zijn "zwarten worden ook vaker neergeschoten". Ik geef alleen aan dat het probleem breder is, dat niet alles meteen als racisme moet gezien worden. Het nieuwsbericht wat ik poste van de NOS moest ook even het non feitje erbij vermelden dat het niet zou gebeuren als het een "witte" man zou zijn, ook niet echt feiten maar aannames wat als nieuws wordt verkocht.

Als dit topic was geopend met "Agent schiet "inbreker" dood in verkeerd huis" Wat dit een heel ander topic, ik ben die discussie over zwart/wit niet begonnen maar wordt er wel over aangevallen omdat ik de boel probeer te nuanceren.
ja maar het is toch zo?

niemand heeft over racistische blanke agenten gesproken voordat jij erover begon, waar of niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:25:36 #193
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181898836
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, je verwacht van mensen met een baan waar je zo'n roeping voor moet hebben bijvoorbeeld ook niet dat ze onder invloed achter het stuur stappen....

Bij datzelfde Dallas PD:
DallasPD twitterde op dinsdag 11-09-2018 om 23:20:04 On September 11, 2018, Dallas Police Officer Ashely N. Parmely, #11035, was arrested by the Rowlett Police Department for Driving While Intoxicated. https://t.co/icv2TQWzIr[ afbeelding ] reageer retweet
Ja, het zou fijn zijn als alle politie corpsen gevuld zijn met engeltjes.

Maar lieve koekjes worden niet gebakken.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:26:36 #194
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181898853
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar het is toch zo?

niemand heeft over racistische blanke agenten gesproken voordat jij erover begon, waar of niet?
Nee, daarvoor moet je bij de TS zijn.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:27:32 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898863
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat ik zeg, je moet en zal meteen de aanval blijven openen op mij he?

Jij hebt zeker ook niet het topic gevolgd? Zullen we eens beginnen over de titel die nu inmiddels wel is aangepast? Of gaan we verder over de algemene stemming waarom dit topic weer werd gestart? Dan nog natuurlijk de gebruikers die meteen met gestrekt been hier binnenkomen en keer op keer de feiten negeren maar wel meteen roeptoeteren over dat zwarte burgers vaker worden doodgeschoten door "witte" agenten. En dan heb ik het nog niet eens gehad dat jij het continue "witte" mensen noemt, terwijl de officiële benaming toch echt "blank" is?

Al in de OP werd alweer gezeurd over een onschuldige zwarte man doodgeschoten door een "witte" vrouw. De meeste argumenten die hier worden aangedragen zijn "zwarten worden ook vaker neergeschoten". Ik geef alleen aan dat het probleem breder is, dat niet alles meteen als racisme moet gezien worden. Het nieuwsbericht wat ik poste van de NOS moest ook even het non feitje erbij vermelden dat het niet zou gebeuren als het een "witte" man zou zijn, ook niet echt feiten maar aannames wat als nieuws wordt verkocht.

Als dit topic was geopend met "Agent schiet "inbreker" dood in verkeerd huis" Wat dit een heel ander topic, ik ben die discussie over zwart/wit niet begonnen maar wordt er wel over aangevallen omdat ik de boel probeer te nuanceren.
Je moet dan ook bij media als Fox zijn die deze man nog even postuum proberen te besmeuren door vooral de nadruk te leggen op de marihuana die in zijn huis gevonden is, dat die in hetzelfde rijtje staat als een politie rugtas en een kogelvrij politievest doet er kennelijk niet toe, dat niet bekendgemaakt is van wie die marihuana is ook niet, men wekt graag de suggestie dat de marihuana van de neergeschoten man is, en daarmee doet men nog even een poging een onschuldige, in eigen huis neergeschoten, man door het slijk te halen en de ernst van deze daad te bagatelliseren.

En hier doet men er vrolijk aan mee, want foei.... iemand zegt eens iets over politiegeweld tegen zwarten in de VS, terwijl dat in de VS gewoon erkend wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:28:10 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898872
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oh, hij. Verkeerd begrepen dan.
Ja, was tricky met een achternaam als "Jean".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 13:28:16 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181898876
ook koosvogels waar je zo over struikelde had het niet over witte agenten die de zwartjes overhoop knallen

hij zegt er is een probleem met politiegeweld en zwarten zijn daar vaker slachtoffer van, dat kan waar zijn of niet waar zijn dat weet ik niet maar dat is nog niet direct hetzelfde als roeptoeteren over dat zwarte burgers vaker worden doodgeschoten door "witte" agenten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:28:58 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898888
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, het zou fijn zijn als alle politie corpsen gevuld zijn met engeltjes.

Maar lieve koekjes worden niet gebakken.
Oh, dus toch niet zo logisch dat je iemand die zojuist meerdere malen op iemand heeft geschoten maar gewoon lekker naar huis laat gaan om bij te slapen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:30:36 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181898906
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:28 schreef sp3c het volgende:
ook koosvogels waar je zo over struikelde had het niet over witte agenten die de zwartjes overhoop knallen

hij zegt er is een probleem met politiegeweld en zwarten zijn daar vaker slachtoffer van, dat kan waar zijn of niet waar zijn dat weet ik niet maar dat is nog niet direct hetzelfde als roeptoeteren over dat zwarte burgers vaker worden doodgeschoten door "witte" agenten
Nee klopt, zwarte burgers worden ook vaker slachtoffer van zwarte agenten, het politiegeweld an sich is een probleem, en tegen zwarte burgers komt het veel vaker voor, en vooral tegen onschuldige zwarte burgers komt het vaker voor dan tegen onschuldige blank burgers.

Verdorie, nou heb ik zin in hamburgers :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181898915
https://en.wikipedia.org/(...)llas_police_officers

Ik kan me dit incident ook nog herinneren. In USA heb je vergeleken met hier in West Europa een enorm extra risico om beschoten te worden. (150 dode agenten per jaar, in NL voor het laatst in 1929) Daar moet je als agent bestand tegen zijn, die stress.

Deze vrouw is dat kennelijk niet. En dus zeer ongeschikt als agent en verdient het dan ook om vervolgd te worden.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:32:06 #201
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181898928
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dus toch niet zo logisch dat je iemand die zojuist meerdere malen op iemand heeft geschoten maar gewoon lekker naar huis laat gaan om bij te slapen?
We maken natuurlijk wel onderscheid tussen dat wat met goed fatsoen bij het werk hoort, namelijk je wapen gebruiken met dodelijke uitkomst, en iets wat geen reet met je werk te maken heeft -> alcohol op achter het stuur.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:34:10 #202
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181898959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:31 schreef habitue het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)llas_police_officers

Ik kan me dit incident ook nog herinneren. In USA heb je vergeleken met hier in West Europa een enorm extra risico om beschoten te worden. (150 dode agenten per jaar, in NL voor het laatst in 1929) Daar moet je als agent bestand tegen zijn, die stress.
Op zich wel grappig.

Want je suggereert dat het een kwestie van stressbestendigheid is.

Terwijl het meer een tombola is.

Achter de volgende deur kan zomaar iemand staan met een geweer. Stress bestendig of niet.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 13:34:59 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181898984
reden te meer om te zorgen dat je het juiste adres hebt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181898987
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
en ondanks dat zwarte Amerikanen het meeste worden doodgeschoten door zwarte agenten
Huh, wat?
pi_181899023
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

We maken natuurlijk wel onderscheid tussen dat wat met goed fatsoen bij het werk hoort, namelijk je wapen gebruiken met dodelijke uitkomst
Jongens, ik ben bij een verkeerd adres naar binnen gegaan en heb daar iemand doodgeschoten."
- Hoort erbij, je hebt naar behoren en goed fatsoen je werk uitgevoerd.
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:37:46 #206
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181899024
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:34 schreef sp3c het volgende:
reden te meer om te zorgen dat je het juiste adres hebt
Correct. Anderzijds is vergissen menselijk.

En wat de waarheid is, we gaan het allicht lezen, al denk ik het niet.

Wat een rechtbank besluit is immers geaccepteerde consensus, niet de waarheid.
&lt;signature here&gt;.
pi_181899078
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Huh, wat?
Black suspects more at risk from black cops

Even googlen, tussen het de "policor" artikelen staan genoeg artikelen met feiten en geen onderbuikgevoelens.

quote:
Despite an intense national focus on high-profile police shootings involving white officers and black men, a new study shows that white officers are not statistically more likely to shoot and kill a black suspect.

Among a sample of 2,699 fatal police killings between 2013 and 2015, the study found that the odds of a black suspect being killed by a black police officer were consistently greater than the odds of a black suspect getting killed by a white officer.
Toen er een zwarte man werd doodgeschoten in ik dacht Baltimore, was de agent die geschoten had ook zwart (kan een andere stad zijn trouwens, dacht 2 jaar geleden gebeurd). Er waren flinke rellen in die stad, natuurlijk weer "racisme" en "BLM". Maar niemand had oog voor het feit dat het gewoon een zwarte agent was die een zwarte burger doodgeschoten had. De discussie ging toch vooral weer over racistische blanke agenten.
pi_181899110
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Black suspects more at risk from black cops

Even googlen, tussen het de "policor" artikelen staan genoeg artikelen met feiten en geen onderbuikgevoelens.

[..]

Toen er een zwarte man werd doodgeschoten in ik dacht Baltimore, was de agent die geschoten had ook zwart (kan een andere stad zijn trouwens, dacht 2 jaar geleden gebeurd). Er waren flinke rellen in die stad, natuurlijk weer "racisme" en "BLM". Maar niemand had oog voor het feit dat het gewoon een zwarte agent was die een zwarte burger doodgeschoten had. De discussie ging toch vooral weer over racistische blanke agenten.
https://www.snopes.com/fa(...)y-kill-black-people/
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:43:55 #209
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181899120
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Huh, wat?
Niet gehinderd door enige kennis, is je motto zo ongeveer, of niet? :)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:44:43 #210
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181899129
quote:
Snopes vs. The Washington Times.

Wie te geloven, moeilijk moeilijk.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 13:46:14 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181899148
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Black suspects more at risk from black cops

Even googlen, tussen het de "policor" artikelen staan genoeg artikelen met feiten en geen onderbuikgevoelens.

[..]

Toen er een zwarte man werd doodgeschoten in ik dacht Baltimore, was de agent die geschoten had ook zwart (kan een andere stad zijn trouwens, dacht 2 jaar geleden gebeurd). Er waren flinke rellen in die stad, natuurlijk weer "racisme" en "BLM". Maar niemand had oog voor het feit dat het gewoon een zwarte agent was die een zwarte burger doodgeschoten had. De discussie ging toch vooral weer over racistische blanke agenten.
het lijkt me ook gewoon logisch

in Nederland sturen we ook liever zwarte agenten de zwarte wijken in dan witte agenten, daarnaast heb je ook in Amerika (volgens mij nog steeds?) wijkagent achtige types die gewoon uit de gemeenschap zelf komen

dan is het waarschijnlijk dat zwarte agenten ook vaker de trekker overhalen in die wijken

dat hele BLM verhaal gaat ook meer over een racistisch politiekorps dan over racistische blanke agenten, althans dat was het in den beginne wel misschien dat het tegenwoordig gekaapt is ofzo dat weet ik niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181899157
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Snopes vs. The Washington Times.

Wie te geloven, moeilijk moeilijk.
quote:
The most reliable data that is currently available is being compiled and made public by journalists, for example a Washington Post database of police shootings, and Fatal Encounters, a database by Nevada-based journalist D. Brian Burghart that tracks all in-custody deaths.
quote:
First, in initial contacts of those unarmed civilians who ultimately died after a confrontation with police in 2015, [like Lott and Moody] we found that police did not selectively target by race.

Second, based on the data we collected, it is not possible to determine whether, once contact is made, police treated black or Hispanic people differently from white people. The distinction is nuanced, and it is critical as America considers ways to consider whether there is unfair policing and biased behavior by officers.

What we found in our study was that of people stopped by police in encounters that ultimately resulted in the death of an unarmed person in 2015, the ratio of blacks to whites to Hispanics was statistically the same whether police initiated the encounter or whether the encounter was initiated by a member of the community. From this we conclude that the police are not targeting for any special attention minorities.
pi_181899164
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moet dan ook bij media als Fox zijn die deze man nog even postuum proberen te besmeuren door vooral de nadruk te leggen op de marihuana die in zijn huis gevonden is, dat die in hetzelfde rijtje staat als een politie rugtas en een kogelvrij politievest doet er kennelijk niet toe, dat niet bekendgemaakt is van wie die marihuana is ook niet, men wekt graag de suggestie dat de marihuana van de neergeschoten man is, en daarmee doet men nog even een poging een onschuldige, in eigen huis neergeschoten, man door het slijk te halen en de ernst van deze daad te bagatelliseren.

Hier kan ik mij in vinden, het is inderdaad niet relevant voor deze zaak en totale onzin dat ze dat vermelden. Dit lijkt gewoon op een onfortuinlijk ongeluk. Maar de andere kant van de media moet vooral de nadruk leggen dat het een witte agent is die een onschuldige zwarte man doodschoot. Dat is van hetzelfde niveau. Toen ik het artikel enkele dagen geleden las op de NOS website was het ook hardere taal. De nadruk op Witte agent en Zwarte onschuldige burger stond zelfs in de titel. Een paar uur later viel mij op dat het artikel al was aangepast. (Zal in de toekomst eens een printscreen maken)

quote:
En hier doet men er vrolijk aan mee, want foei.... iemand zegt eens iets over politiegeweld tegen zwarten in de VS, terwijl dat in de VS gewoon erkend wordt.
De OP en de titel was al voldoende om die discussie te starten (inmiddels aangepast zie ik), maar daar mag niet over gevallen worden? En wat zeggen mensen dan over het politiegeweld tegen zwarten wat verkeerd is? Ik zie alleen mensen de onderbuikgevoelens ontkrachten met zaken die overal op het internet te vinden zijn, en dat is dat het algemene idee dat blanken agenten het op zwarten gemunt hebben onzin is. Genoeg voorbeelden te vinden op het internet dat zwarte burgers vaker worden doodgeschoten door zwarte agenten of hispanic agenten.
pi_181899191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Black suspects more at risk from black cops

Even googlen, tussen het de "policor" artikelen staan genoeg artikelen met feiten en geen onderbuikgevoelens.

[..]

Toen er een zwarte man werd doodgeschoten in ik dacht Baltimore, was de agent die geschoten had ook zwart (kan een andere stad zijn trouwens, dacht 2 jaar geleden gebeurd). Er waren flinke rellen in die stad, natuurlijk weer "racisme" en "BLM". Maar niemand had oog voor het feit dat het gewoon een zwarte agent was die een zwarte burger doodgeschoten had. De discussie ging toch vooral weer over racistische blanke agenten.
Die gasten weer :') . Die geven zelf aan dat ze onvoldoende data hebben, dat de resultaten van het onderzoek mogelijk statistisch onjuist zijn vanwege bepaalde outliers / onvolledigheden in de data en dat het bovendien niet eens hun doel was om dat goed te onderzoeken. Ze wilden onderzoeken of zwarte mensen bovengemiddeld vaak werden neergeschoten door blanke agenten.

In dat onderzoek geven ze zelf aan dat er geen significant bewijs is voor een verschil tussen blanke en zwarte agenten als het aankomt op zwarte mensen neerschieten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181899199
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Snopes vs. The Washington Times.

Wie te geloven, moeilijk moeilijk.
Jij neemt The Washington Times heel serieus?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 13:51:21 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181899214
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De OP en de titel was al voldoende om die discussie te starten (inmiddels aangepast zie ik)
de titel ging daar helemaal niet over man, er stond "Politie executeert zwarte man in zijn eigen huis"

dat dat een aanklacht is tegen racistische witte agenten komt volledig uit je eigen koker, is in de OP ook helemaal niets van terug te vinden

enige reden dat ik het uberhaupt heb aangepast is omdat dat hele executie verhaal de boel wat scheef begon te trekken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181899256
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hier kan ik mij in vinden, het is inderdaad niet relevant voor deze zaak en totale onzin dat ze dat vermelden. Dit lijkt gewoon op een onfortuinlijk ongeluk. Maar de andere kant van de media moet vooral de nadruk leggen dat het een witte agent is die een onschuldige zwarte man doodschoot. Dat is van hetzelfde niveau. Toen ik het artikel enkele dagen geleden las op de NOS website was het ook hardere taal. De nadruk op Witte agent en Zwarte onschuldige burger stond zelfs in de titel. Een paar uur later viel mij op dat het artikel al was aangepast. (Zal in de toekomst eens een printscreen maken)

[..]

De OP en de titel was al voldoende om die discussie te starten (inmiddels aangepast zie ik), maar daar mag niet over gevallen worden? En wat zeggen mensen dan over het politiegeweld tegen zwarten wat verkeerd is? Ik zie alleen mensen de onderbuikgevoelens ontkrachten met zaken die overal op het internet te vinden zijn, en dat is dat het algemene idee dat blanken agenten het op zwarten gemunt hebben onzin is. Genoeg voorbeelden te vinden op het internet dat zwarte burgers vaker worden doodgeschoten door zwarte agenten of hispanic agenten.
Heb je nou echt niet een heel klein beetje door wat je - al dan niet bewust - aan het doen bent? Topic gaat over een donkere man die is doodgeschoten in eigen huis. Vervolgens trek je een heel arsenaal blikken aan drogredenen en stropoppen open om de schuld bij donkere mensen neer te leggen.
pi_181899284
quote:
Snopes zegt dat het niet te meten is omdat de huidskleur van de agenten niet wordt bijgehouden. Washington post heeft een onderzoek gedaan naar alle voorvallen en de agenten "geïdentificeerd" via databases of het internet en zo een lijstje gemaakt van de huidskleur. Snopes verschuilt zich achter politiek correct gedrag dat de cijfers niet beschikbaar zijn, en Washington post heeft gewoon een journalistiek onderzoek uitgevoerd.

Een compleet ander onderzoek:

quote:
Crunching the numbers, the researchers report "white police officers actually kill black and other minority suspects at lower rates than we would expect if killings were randomly distributed among officers of all races."

In contrast, "we find that nonwhite officers kill both black and Latino suspects at significantly higher rates than white officers," they write. "This is likely due to the fact that minority police officers tend to be assigned to minority neighborhoods, and therefore have more contact with minority suspects."
Zulke verhalen zijn ook te vinden tussen het politiek correct geschreeuw:

When the victim is white and the cop is black, the response has been different

Maar wel apart dat de afkomst/kleur van de daders bij wordt gehouden, maar niet die van de agenten? Dat moet allemaal op de stapel "racistische blanke agenten" worden gegooid.
pi_181899296
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Snopes zegt dat het niet te meten is omdat de huidskleur van de agenten niet wordt bijgehouden. Washington post heeft een onderzoek gedaan naar alle voorvallen en de agenten "geïdentificeerd" via databases of het internet en zo een lijstje gemaakt van de huidskleur. Snopes verschuilt zich achter politiek correct gedrag dat de cijfers niet beschikbaar zijn, en Washington post heeft gewoon een journalistiek onderzoek uitgevoerd.

Een compleet ander onderzoek:

[..]

Zulke verhalen zijn ook te vinden tussen het politiek correct geschreeuw:

When the victim is white and the cop is black, the response has been different

Maar wel apart dat de afkomst/kleur van de daders bij wordt gehouden, maar niet die van de agenten? Dat moet allemaal op de stapel "racistische blanke agenten" worden gegooid.
Zucht.

quote:
The most reliable data that is currently available is being compiled and made public by journalists, for example a Washington Post database of police shootings, and Fatal Encounters, a database by Nevada-based journalist D. Brian Burghart that tracks all in-custody deaths.
quote:
First, in initial contacts of those unarmed civilians who ultimately died after a confrontation with police in 2015, [like Lott and Moody] we found that police did not selectively target by race.

Second, based on the data we collected, it is not possible to determine whether, once contact is made, police treated black or Hispanic people differently from white people. The distinction is nuanced, and it is critical as America considers ways to consider whether there is unfair policing and biased behavior by officers.

What we found in our study was that of people stopped by police in encounters that ultimately resulted in the death of an unarmed person in 2015, the ratio of blacks to whites to Hispanics was statistically the same whether police initiated the encounter or whether the encounter was initiated by a member of the community. From this we conclude that the police are not targeting for any special attention minorities.
De data die ze gebruiken is allesbehalve volledig, het zijn alleen gevallen die verslagen zijn door media. En dat kun je, zoals je kunt lezen, niet echt representatief noemen.
pi_181899302
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Snopes zegt dat het niet te meten is omdat de huidskleur van de agenten niet wordt bijgehouden. Washington post heeft een onderzoek gedaan naar alle voorvallen en de agenten "geïdentificeerd" via databases of het internet en zo een lijstje gemaakt van de huidskleur. Snopes verschuilt zich achter politiek correct gedrag dat de cijfers niet beschikbaar zijn, en Washington post heeft gewoon een journalistiek onderzoek uitgevoerd.
Laten we naar het onderzoek van die twee zelf kijken. Wat staat er in de abstract?

quote:
We find that the probability of an unarmed black suspect being killed by a white police officer is significantly greater than the probability of a black suspect being killed by a black police officer.
quote:
We also find that while black officers are generally more likely than white officers to kill unarmed black suspects at a higher rate than they kill unarmed white ones, the differences in these gaps for black and white officers are not statistically significant.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181899330
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In dat onderzoek geven ze zelf aan dat er geen significant bewijs is voor een verschil tussen blanke en zwarte agenten als het aankomt op zwarte mensen neerschieten.
Wat opzich al een interessante observatie is. 🤔
pi_181899344
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je nou echt niet een heel klein beetje door wat je - al dan niet bewust - aan het doen bent? Topic gaat over een donkere man die is doodgeschoten in eigen huis. Vervolgens trek je een heel arsenaal blikken aan drogredenen en stropoppen open om de schuld bij donkere mensen neer te leggen.
Ongelooflijk, voor de laatste keer dat ik het in dit topic zeg:

De OP en de titel van dit topic hinte voordat jullie je allemaal al melde en ik al aan het disussieren was gewoon weer naar racisme jegens zwarte mensen van een witte agent. Dat dit is aangepast valt blijkbaar niet op.

Daarbij leg ik nergens, en werkelijk nergens de schuld bij zwarte mensen. Ik zie een quote komen graag komen waar ik de schuld bij zwarte mensen leg? Maar ook dit is weer een standaard tactiek, altijd tot het extreme trekken en woorden in de mond leggen die ik of anderen niet gebruiken. Wat ik doe is de discussie aangaan tegen de roeptoeters (zoals ook de NOS) die weer moeten hinten naar racisme. Ik zeg al de hele tijd in dit topic dat dit gewoon een onfortuinlijk ongeluk was, maar dat willen enkelen niet horen. Dan worden er weer doedoeners gebruikt dat er problemen zijn in Amerika met het neerschieten van zwarte mensen waarna ik weer aangeef dat hier ook enige nuance in aangebracht dient te worden. Mensen moeten eens kappen met alles op de stapel "racisme" te gooien.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 14:01:54 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181899356
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De OP en de titel van dit topic hinte
nee hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181899377
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Daarbij leg ik nergens, en werkelijk nergens de schuld bij zwarte mensen.
Nee?
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Er worden meer blanken doodgeschoten door agenten, er worden meer "burgers van alle kleuren" doodgeschoten door zwarte of hispanic agenten. Er worden ook meer blanken vermoord door zwarte criminelen. Zwarten zijn ook de grootste groep slachtoffers van zwarte criminelen.
"Zwarte mensen zijn de boosdoener en de blanke mensen, die zijn het echte slachtoffer. Ondertussen verzin ik er nog even bij dat zwarte mensen ook nog eens het meest door zwarte agenten worden doodgeschoten, maar ik leg niet de schuld bij zwarte mensen neer."

Goed verhaal weer.

En nee, de OP en titel zie ik nergens op hinten. Ook dat verzin je er weer zelf bij om de racist uit te kunnen hangen.
pi_181899388
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee hoor
Dus jij wil zeggen dat ze niet aangepast zijn? Dan zou ik graag even mijn medeusers willen raadplegen die ook al sinds de start van de topic aanwezig waren en vragen of de titel aangepast is? Volgens mij was het toch iets in de trend van "terroriseert zwarte man".
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:05:23 #226
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181899411
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

En dan quote je je eigen bron?

Helder :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181899421
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Agenten in Amerika hebben dan ook een grotere kans om neergeschoten te worden dan agenten hier. Een simpele verkeerscontrole loopt daar al vaak verkeerd af doordat de aangehouden persoon een wapen trekt. Het probleem zal in het midden liggen, trigger-happy, veel criminelen met wapens, racisme en verontwaardigde SJW'ers. Maar om alles alleen op racistische blanke schietgrage agenten te gooien gaat mij te ver. Vooral als blijkt dat het merendeel het vooral de zwarte en hispanic agenten zijn die verantwoordelijk zijn voor de meeste doden door een politiekogel.
Even huidskleur buiten beschouwing gelaten, het lijkt er gewoon verdomd veel op dat de politie in de VS in veel gevallen een "shoot first, ask questions later" visie hanteren, en dat is best bizar, ook al weet je dat een groot deel van de bevolking daar zelf ook in bezit van vuurwapens is. Die agressieve insteek legt de drempel voor burgers om dan zelf maar als eerste te schieten ook een stuk lager. Ze hebben daar inmiddels een maatschappij gecreeerd die geregeerd word door angst en wantrouwen, en dat is geen gezonde situatie.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 14:06:13 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181899428
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dus jij wil zeggen dat ze niet aangepast zijn? Dan zou ik graag even mijn medeusers willen raadplegen die ook al sinds de start van de topic aanwezig waren en vragen of de titel aangepast is? Volgens mij was het toch iets in de trend van "terroriseert zwarte man".
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

de titel ging daar helemaal niet over man, er stond "Politie executeert zwarte man in zijn eigen huis"

dat dat een aanklacht is tegen racistische witte agenten komt volledig uit je eigen koker, is in de OP ook helemaal niets van terug te vinden

enige reden dat ik het uberhaupt heb aangepast is omdat dat hele executie verhaal de boel wat scheef begon te trekken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:06:13 #229
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181899429
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij neemt The Washington Times heel serieus?
Ken hem eigenlijk niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_181899438
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

En dan quote je je eigen bron?

Helder :)
Wat klopt er niet aan?
pi_181899443
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ken hem eigenlijk niet.
Beetje het minder talentvolle, conservatieve broertje van The Washington Post.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:07:42 #232
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181899456
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:06 schreef Ludachrist het volgende:

conservatieve broertje van The Washington Post.
Maar dat zegt dus helemaal niks.
&lt;signature here&gt;.
pi_181899462
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar dat zegt dus helemaal niks.
Ok.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181899503
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Even huidskleur buiten beschouwing gelaten, het lijkt er gewoon verdomd veel op dat de politie in de VS in veel gevallen een "shoot first, ask questions later" visie hanteren, en dat is best bizar, ook al weet je dat een groot deel van de bevolking daar zelf ook in bezit van vuurwapens is. Die agressieve insteek legt de drempel voor burgers om dan zelf maar als eerste te schieten ook een stuk lager. Ze hebben daar inmiddels een maatschappij gecreeerd die geregeerd word door angst en wantrouwen, en dat is geen gezonde situatie.
Juist, daar heb je het probleem. Dat er racisme is ga ik niet ontkennen, maar racisme komt van twee kanten. Of is elke zwarte agent zo integer om gelijkwaardig op te treden? Waarmee ik het niet goedpraat want het moet uitgeroeid worden (nee roeptoeters, geen zwarte mannen uitroeien maar racisme). Dat is misschien wel het grootste probleem in Amerika het "shoot first' principe. Alleen probeer ik mij in te denken hoe moeilijk het wel niet moet zijn om agent te zijn in de US. Iedereen kan daar met een geweer lopen, een simpele verkeerscontrole loopt daar al uit op een shooting met een dode agent tot gevolg. Ik heb eens een reportage gezien waarin werd aangegeven dat familie van agenten en agenten zelf elke dag maar hopen dat ze weer levend thuiskomen. Zou dat ook in Nederland zijn? Het probleem is veel en veel groter dan alleen agenten die racistisch zijn naar zwarte burgers, waarmee ik niet ontken dat die ertussen zitten.
pi_181899504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar dat zegt dus helemaal niks.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Snopes vs. The Washington Times.

Wie te geloven, moeilijk moeilijk.
Ok dan.
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:10:28 #236
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181899507
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Laten we naar het onderzoek van die twee zelf kijken. Wat staat er in de abstract?

[..]

[..]

Ligt het aan mij of spreekt het zichzelf tegen?
&lt;signature here&gt;.
pi_181899511
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of spreekt het zichzelf tegen?
Dat ligt aan jou.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:14:07 #238
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181899565
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat ligt aan jou.
Nope:

quote:
We find that the probability of an unarmed black suspect being killed by a white police officer is significantly greater than the probability of a black suspect being killed by a black police officer.
quote:
We also find that while black officers are generally more likely than white officers to kill unarmed black suspects at a higher rate than they kill unarmed white ones
Wat is het nou?
&lt;signature here&gt;.
pi_181899572
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope:

[..]

[..]

Wat is het nou?
Allebei natuurlijk, aangezien het elkaar niet tegenspreekt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:15:01 #240
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181899579
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ok.
Nee, de kleur van de publicatie maakt het wmb niet perse instant waar/niet waar.
&lt;signature here&gt;.
pi_181899599
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, de kleur van de publicatie maakt het wmb niet perse instant waar/niet waar.
Oke.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:18:02 #242
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181899619
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke.
Verbazend hé ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_181899625
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Verbazend hé ;)
Ik zeg dat ook helemaal niet, dus ik val niet direct van mijn stoel momenteel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:18:47 #244
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181899631
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Allebei natuurlijk, aangezien het elkaar niet tegenspreekt.
En het enige verschil is dat blanke agenten equal oppertunity excessief geweld gebruikers zijn ofzo?
&lt;signature here&gt;.
pi_181899637
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Snopes vs. The Washington Times.

Wie te geloven, moeilijk moeilijk.
quote:
Newspapers like The Guardian and The Washington Post have started gathering a database of fatal police shootings,
wiki

Valt natuurlijk niet op dat één van de partijen die wel degelijk een database is gaan bijhouden niet serieus genomen wordt zodra een andere partij op de onderbuik beweert dat het niet klopt.
pi_181899654
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

[..]

wiki

Valt natuurlijk niet op dat één van de partijen die wel degelijk een database is gaan bijhouden niet serieus genomen wordt zodra een andere partij op de onderbuik beweert dat het niet klopt.
Wat bazel je nou allemaal?
pi_181899663
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

En het enige verschil is dat blanke agenten equal oppertunity excessief geweld gebruikers zijn ofzo?
Nee? Het is toch vrij simpel wat daar staat.

Als je een zwarte, ongewapende man bent is de kans groter dat je wordt neergeschoten door een blanke dan door een zwarte agent.

Hoewel zwarte agenten volgens de gebruikte dataset iets vaker zwarte mensen neerschieten ten opzichte van witte mensen in vergelijking met witte agenten is dat geen significant verschil. Daardoor heb je nog steeds meer kans om door een witte agent neergeschoten te worden want, verrassing, daar zijn er meer van.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

[..]

wiki

Valt natuurlijk niet op dat één van de partijen die wel degelijk een database is gaan bijhouden niet serieus genomen wordt zodra een andere partij op de onderbuik beweert dat het niet klopt.
Als je nu heel nauwkeurig leest zie je dat het twee verschillende kranten zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:31:45 #248
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181899797
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:21 schreef Ludachrist het volgende:
Hoewel zwarte agenten volgens de gebruikte dataset iets vaker zwarte mensen neerschieten ten opzichte van witte mensen in vergelijking met witte agenten is dat geen significant verschil..
De duivel zit in de details hé.

Want het gebeurt wel vaker, maar blijkbaar is het verschil niet significant?

Het gebeurt vaker, of niet.

Statistische significantie, leuk en aardig, maar ik ben geen statisticus.

Vaker of niet:

J/N?

quote:
Daardoor heb je nog steeds meer kans om door een witte agent neergeschoten te worden want, verrassing, daar zijn er meer van.
En wat nou als het politie corps 50/50 zwart/blank zou zijn?
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 14:32:59 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181899826
dan niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181899850
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

De duivel zit in de details hé.

Want het gebeurt wel vaker, maar blijkbaar is het verschil niet significant?

Het gebeurt vaker, of niet.

Statistische significantie, leuk en aardig, maar ik ben geen statisticus.

Vaker of niet:

J/N?
In die dataset wel. Dat staat er toch gewoon?

quote:
En wat nou als het politie corps 50/50 zwart/blank zou zijn?
Dan zou er waarschijnlijk geen significant verschil in die kans zijn volgens dit onderzoek. Maar aangezien jij geen statisticus bent, of daar überhaupt enige interesse in hebt, is het verder wat zinloos om over statistische kansen te gaan praten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:50:55 #251
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_181900159
Tja, dit krijg je ervan. Had je maar niet in je eigen huis moeten zijn. Dat is vragen om problemen. :')
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')