abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181921622
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:14 schreef Ryan3 het volgende:

Maar ja, alhoewel het allemaal lariekoek is, zie ik er toch niet de NSDAP van 1928 in. Belangrijkste verschil is natuurlijk het ontbreken van een paramilitaire organisatie en het ontbreken van het gebruik van geweld. Ik denk dus dat overdreven alarmisme strategisch en tactisch niet de juiste methode is.
ik stel de PVV ook niet gelijk aan de NSDAP van 1928. Dat schreef ik al in een eerdere posting
Idd de PVV is niet tegen de democratie en voor een militairistische dictatuur.
( wel voorstander van de partijdictatuur van de grote leider Wilders)
Wat je wel als gemeenschappelijk kunt vaststellen is de etnische haat naar een reli-etnische bevolkingsgroep . En de lessen van Duitsland is dat men altijd moet uitkijken met die haatideologieŽn. De ingehoudenheid van de PVV komt door een maatschappelijke weerstand tegen hun haat. En die weerstand viel weg in Duitsland .
In Nederland zal dat niet gebeuren, maar blijf toch maar waakzaam. Niet alleen met de PVV, maar wellicht eerder tav andere extremisten die zich gesterkt voelen door een haatklimaat en tot geweld overgaan.
  zaterdag 15 september 2018 @ 17:02:39 #77
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181921798
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik stel de PVV ook niet gelijk aan de NSDAP van 1928.
Dat doe je wel. En je ontkent ook dat veel moslims in Nederland totaal niet thuishoren in dit land. Geen jood is meer veilig voor de soldaten van de Profeet.
pi_181922282
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik stel de PVV ook niet gelijk aan de NSDAP van 1928. Dat schreef ik al in een eerdere posting
Idd de PVV is niet tegen de democratie en voor een militairistische dictatuur.
( wel voorstander van de partijdictatuur van de grote leider Wilders)
Wat je wel als gemeenschappelijk kunt vaststellen is de etnische haat naar een reli-etnische bevolkingsgroep . En de lessen van Duitsland is dat men altijd moet uitkijken met die haatideologieŽn. De ingehoudenheid van de PVV komt door een maatschappelijke weerstand tegen hun haat. En die weerstand viel weg in Duitsland .
In Nederland zal dat niet gebeuren, maar blijf toch maar waakzaam. Niet alleen met de PVV, maar wellicht eerder tav andere extremisten die zich gesterkt voelen door een haatklimaat en tot geweld overgaan.
Dagelijkse praktijk merk ik allemaal weinig van wat zich afspeelt op internet, tho. Goed de bias is, ik woon zelf in een dorp en beroepshalve in de techniek/veiligheid bezig. Maar netwerk is redelijk groot, ik kom mensen van verschillende nationaliteiten tegen beroepshalve, maar geen onderlinge haat.

Verder denk ik dat Greet een punt heeft als hij het anders onder woorden zou brengen, zoals Paul Scheffer doet bijvoorbeeld. Als we GL zijn gang laten hebben we in 2050 24 miljoen inwoners en is de opbouw van de gehele bevolking zoals nu in Asd. Als we PVV en/of FvD hun gang laten gaan hebben we 16 miljoen inwoners en dan is de opbouw ietsje minder allochtonen zoals nu in Asd. Welke gevolgen heeft dat, wat hebben we dan nodig, wat kiezen we, hoe gaan we dat bereiken?
Nu doet de politiek alsof hun neus bloed, een natuurlijk proces (historicisme dus), kunnen we niets aan doen, wen er maar aan. Scheffer zegt dus dat dit gewoon voorgelegd moet worden aan de bevolking. Wat kiezen we, welke richting gaan we uit? Niet meer dat ahw binnen zonder kloppen-effect dus en niet meer voor voldongen feiten laten zetten door Merkelianistich wir schaffen dass-effect, volgens Scheffer. (En Scheffer is geen nazi noch een fascistoÔde schreeuwer, maar een sociaal-democraat).

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 15-09-2018 17:43:42 ]
pi_181922539
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heuy, laten we eeuwenlang plunderen en koloniseren, en dankzij al die rijkdom een goed fundament opzetten, maar laten we de welvaart die vervolgens afhangt van dat fundament maar gewoon negeren.
Dat klopt gewoon niet. Het was juist andersom, het fundament werd gelegd met handel en de rijkdom werd vergaard met handel. Handel op de Oostzee, handel op de Noordzee, handel op de Middellandse zee (gevaarlijk met al die Arabische en Turkse slavendrijvers) en handel met Azie en Amerika. Er kwamen wel allemaal leuke dingen terug uit Azie, maar dat was maar een fractie van wat de VOC deed, die kon veel meer verdienen aan handel binnen Azie want dan kon het schip twee keer met een volle lading varen. Van Nederland naar Azie moest het schip leeg heen want die Aziaten hadden de mooie spullen, die zaten niet te wachten op Nederlandse pottenbakkerij, wollen stoffen terwijl ze zelf zijde hadden en Nederlandse huiselijke tafereeltjes van al die schilders.

Het duurde bijna 70 jaar voordat Nederland vond het een imperium moest worden zoals de Spanjaarden of de Britten, met landen bezetten en daar gaan heersen, en plantages met slaven. Dat leverde ook helemaal niet op. De WIC, met diens slavenhandel, was qua rendement een mislukking. Indonesie wel, maar dat was ook vooral omdat ze bovenop het bestaande stelsel gingen zitten, een extra bestuurslaagje zeg maar. Indonesie heeft Nederland vooral de ernstig verarmde 19e eeuw door geholpen door 5% van de Rijksbegroting te vullen. Nou was Nederland in de 19e wel gewoon een hufterige koloniale macht, ook in vergelijking met zijn tijdgenoten, maar die armoe kwam ook weer doordat Frankrijk Nederland gekoloniseerd had.

Surinamers en de Antillianen horen er wat mij betreft gewoon bij, dat is een historisch gegroeide verplichting. Maar t.a.v. de Turken, de Marokkanen, of wat voor Arabieren, Afghanen, Pakistanen en Afrikanen of wat dan ook zijn we aan niemand iets moreel verplicht. Niet aan die landen, niet aan hun inwoners, niet aan de EU en niet aan het internationale grootbedrijf waar de EU zich zo voor inspant.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_181922794
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:02 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Dat doe je wel. En je ontkent ook dat veel moslims in Nederland totaal niet thuishoren in dit land. Geen jood is meer veilig voor de soldaten van de Profeet.
ach ja...... zgn de joden willen beschermen....in feite doe je hetzelfde als jodenhaters: een reli-etnische minderheid haten
Dat is jouw overeenkomst met de jodenhaat door de eeuwen heen. In eerdere postings heb ik al de verschillen tussen PVV en de NSDAP genoemd. Dat wil je niet lezen, kennelijk.
Je wilt de overeenkomsten verdonkeremanen...
pi_181923693

Indrukwekkende cgi voor de periode. Wist niet dat het toen al mogelijk was.
pi_181923707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:47 schreef Hiddendoe het volgende:
Geertje vergeet even voor het gemak dat onze voorouders niet alleen door keihard zwoegen, maar vooral door andere continenten te plunderen en toe te eigenen ook de huidige welvaart mogelijk hebben gemaakt.
:')
pi_181923923

Vind dit altijd een hele mooie en emotionele scene over de Jodenvervolging en hoe iemand kan "bewogen" worden om geen vinger te bewegen wanneer het allemaal voor je ogen plaats vindt
  zaterdag 15 september 2018 @ 19:13:59 #84
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181924023
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:10 schreef Triggershot het volgende:

Vind dit altijd een hele mooie en emotionele scene over de Jodenvervolging en hoe iemand kan "bewogen" worden om geen vinger te bewegen wanneer het allemaal voor je ogen plaats vindt
In deze film was de keus op dat moment het leven van je eigen familie of dat van de verborgen joden, toch?
"Hoka Hey!"
pi_181924057
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

In deze film was de keus op dat moment het leven van je eigen familie of dat van de verborgen joden, toch?
si. En een fucked up analogie waarbij joden eerst vakkundig werden vergeleken met ratten.
  zaterdag 15 september 2018 @ 19:17:33 #86
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181924095
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

si. En een fucked up analogie waarbij joden eerst vakkundig werden vergeleken met ratten.
Wat een keus en wat een schuldgevoel .... Der herr kolonel kon inderdaad aardig manipuleren ....
"Hoka Hey!"
pi_181924275
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, als je dat filmpje ziet in OP, zie je dus dat het grootste verraad van de joden is, niet dat ze zich niet aanpassen, maar dat ze zich wel aanpassen, dat ze zich mengen tussen de gastbevolking dus en het gezonde volkslichaam der Germanen/AriŽrs infecteren zonder dat de gastbevolking dit in de gaten heeft, wat ja, de jood gaat niemand vertellen dat-ie een jood is. In feite is dat rattenverhaal dus niet geheel in overstemming daarmee juist.
Maar goed, het is allemaal een stuk smeriger dan wat ome Greet doet.
  zaterdag 15 september 2018 @ 21:24:30 #88
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181927240
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach ja...... zgn de joden willen beschermen....in feite doe je hetzelfde als jodenhaters: een reli-etnische minderheid haten
Dat is jouw overeenkomst met de jodenhaat door de eeuwen heen. In eerdere postings heb ik al de verschillen tussen PVV en de NSDAP genoemd. Dat wil je niet lezen, kennelijk.
Je wilt de overeenkomsten verdonkeremanen...
Ik bescherm niemand, ik constateer alleen maar. Jij weigert te zien dat de islam een heel groot gevaar is voor onze beschaving, manier van leven en vrijheid. Die religieuze minderheid hoort gewoon niet in Nederland als zij zich niet willen onderwerpen aan de Nederlandse grondwet en de Nederlandse gebruiken niet willen accepteren. Heel veel van die lui zijn in mijn ogen compleet achterlijk ..... maar dat is maar mijn bescheiden mening hoor.
pi_181927406
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:17 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat een keus en wat een schuldgevoel .... Der herr kolonel kon inderdaad aardig manipuleren ....
Doet je toch afvragen inderdaad of jezelf niet had gezwicht. Ik weet het bijna wel zeker.
pi_181927478
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, als je dat filmpje ziet in OP, zie je dus dat het grootste verraad van de joden is, niet dat ze zich niet aanpassen, maar dat ze zich wel aanpassen, dat ze zich mengen tussen de gastbevolking dus en het gezonde volkslichaam der Germanen/AriŽrs infecteren zonder dat de gastbevolking dit in de gaten heeft, wat ja, de jood gaat niemand vertellen dat-ie een jood is. In feite is dat rattenverhaal dus niet geheel in overstemming daarmee juist.
Maar goed, het is allemaal een stuk smeriger dan wat ome Greet doet.
Dat wat de Nazi's deden een heeeeel stuk smeriger was dan wat Ome Greet doet lijkt mij wel evident, alleen ik denk dat je een moeilijke tijd zou hebben als je zou ontkennen dat er niet op z'n minst parallellen zijn tussen beide. Daarbij beticht Wilders de ene na de andere moslim van Taqqiyah.
pi_181927609
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat wat de Nazi's deden een heeeeel stuk smeriger was dan wat Ome Greet doet lijkt mij wel evident, alleen ik denk dat je een moeilijke tijd zou hebben als je zou ontkennen dat er niet op z'n minst parallellen zijn tussen beide. Daarbij beticht Wilders de ene na de andere moslim van Taqqiyah.
Misschien moeten de aangesprokenen denken; Geert is niet wijzer laat hem maar blaffen. Hij speelt het spelletje graag en wil alleen aandacht en zijn gelijke willen hebben.
pi_181927695
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:40 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Misschien moeten de aangesprokenen denken; Geert is niet wijzer laat hem maar blaffen. Hij speelt het spelletje graag en wil alleen aandacht en zijn gelijke willen hebben.
Geertje is al bijna 15 jaar volledig losgerukt van de samenleving door de dreigementen van radicale moslims, dus het is niet alsof zijn houding uit de lucht is komen te vallen. Alleen dat iemand die niet meer vrijuit kan bewegen in de samenleving zoveel invloed naar zich toe kan trekken is een ander probleem op zich.
pi_181929069
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geertje is al bijna 15 jaar volledig losgerukt van de samenleving door de dreigementen van radicale moslims, dus het is niet alsof zijn houding uit de lucht is komen te vallen. Alleen dat iemand die niet meer vrijuit kan bewegen in de samenleving zoveel invloed naar zich toe kan trekken is een ander probleem op zich.
Zoveel invloed is dat niet, toch?
pi_181929086
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoveel invloed is dat niet, toch?
Op een na grootste partij, is geen marginaal invloed?
pi_181929127
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, goed dat is wel waar ik ook aan dacht, echter is dat nou iets waar Greetje de hele tijd mee adverteert?
pi_181929187
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed dat is wel waar ik ook aan dacht, echter is dat nou iets waar Greetje de hele tijd mee adverteert?
Niet als hij het over de zorgstelsel heeft of over de Polen natuurlijk, maar wel wanneer het relevant is om te benoemen.
pi_181929207
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op een na grootste partij, is geen marginaal invloed?
Ja, nou ja, geen invloed ondanks dat dus, of zie je dat anders?
1 x gedogen van minderheidskabinet en dat werd vrij snel puinhoop (wel leuke CDA conferentie dat wel, we hebben de beelden nog).
pi_181929233
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, geen invloed ondanks dat dus, of zie je dat anders?
1 x gedogen van minderheidskabinet en dat werd vrij snel puinhoop (wel leuke CDA conferentie dat wel, we hebben de beelden nog).
De tranen raken mij nog steeds van de conferentie :'(
Ik vind dat niet een te verwaarlozen voorbeeld, jij wel begrijp ik?
pi_181929234
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet als hij het over de zorgstelsel heeft of over de Polen natuurlijk, maar wel wanneer het relevant is om te benoemen.
En hoeveel moties al die het niet gehaald hebben?
pi_181929254
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En hoeveel moties al die het niet gehaald hebben?
"Gekke Geert roept maar wat, geen reden tot zorg" moet ik het zo begrijpen?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')