abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181893616
https://www.facebook.com/(...)0868/?type=3&theater


Die traag lopende lijnen van "instromende volksvijanden".

De PVV doet het er volgens mij gewoon om.
Dit kun je niet verzinnen zonder eerst het nazi-filmpje te hebben gezien.
En daarna verongelijkt doen als je met de NSB/Nazi's wordt vergeleken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_181894005
Geertje vergeet even voor het gemak dat onze voorouders niet alleen door keihard zwoegen, maar vooral door andere continenten te plunderen en toe te eigenen ook de huidige welvaart mogelijk hebben gemaakt.
pi_181894161
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 05:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Die traag lopende lijnen van "instromende volksvijanden".
Nog nooit een documentaire op Discovery of National Geographic gezien over WWII? Het stikt daar van de filmpjes waar ze gebruik maken van traag lopende lijnen van instromende vijanden met de kaart van Europa op de achtergrond. Betekent dat dan ook dat Discovery en National Geographic nazi-zenders zijn?
pi_181894173
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:47 schreef Hiddendoe het volgende:
Geertje vergeet even voor het gemak dat onze voorouders niet alleen door keihard zwoegen, maar vooral door andere continenten te plunderen en toe te eigenen ook de huidige welvaart mogelijk hebben gemaakt.
Leugens. De huidige welvaart is volledig na WOII en zonder "plunderingen" en kolonies tot stand gekomen.

Die vuile leugen is nu wel vaak genoeg ontkracht.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181894182
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nog een documentaire op Discovery of National Geographic gezien over WWII? Het stikt daar van de filmpjes waar ze gebruik maken van traag lopende lijnen van instromende vijanden met de kaart van Europa op de achtergrond. Betekent dat dan ook dat Discovery en National Geographic nazi-zenders zijn?
Nazi's vallen Europa binnen vanuit Afrika!!

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181894441
Je hoeft ze geen ster op te prikken om ze te herkennen. _O-

Maar ik vrees dat Gekke Geertje weer zijn gelijk zal krijgen. :{w
pi_181894478
PVV is voor mensen met een IQ < 90
Hetzelfde geldt overigens voor een partij als DENK of een partij zoals die van SS.
U MAD?
pi_181894627
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:44 schreef de_boswachter het volgende:
PVV is voor mensen met een IQ < 90
Hetzelfde geldt overigens voor een partij als DENK of een partij zoals die van SS.
Dan mag jij lid van de club worden!
pi_181894859
Ik moet bekennen dat ik geen andere manier zou weten om zo'n boodschap te verkondigen dan met traaglopende lijnen _O-
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:05:05 #10
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181895104
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 05:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

En daarna verongelijkt doen als je met de NSB/Nazi's wordt vergeleken.
Maar heel veel moslims zijn nazi's van het zuiverste water. Ze willen liever alle joden vergassen en vinden het jammer dat Hitler zijn werk niet heeft kunnen afmaken.
pi_181895538
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Leugens. De huidige welvaart is volledig na WOII en zonder "plunderingen" en kolonies tot stand gekomen.

Die vuile leugen is nu wel vaak genoeg ontkracht.
Ooit afgevraagd waar de term gouden eeuw vandaan komt?
pi_181895680
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:47 schreef Hiddendoe het volgende:
Geertje vergeet even voor het gemak dat onze voorouders niet alleen door keihard zwoegen, maar vooral door andere continenten te plunderen en toe te eigenen ook de huidige welvaart mogelijk hebben gemaakt.
Relevantie: 0,0
pi_181895774
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:05 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Maar heel veel moslims zijn nazi's van het zuiverste water. Ze willen liever alle joden vergassen en vinden het jammer dat Hitler zijn werk niet heeft kunnen afmaken.
Heel veel moslims nog wel. :o
pi_181895775
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:55 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Relevantie: 0,0
Nee, Greet Wilders is relevant met 'onze voorouders', het lijkt me beter dat blondje zich bij een psychiater aan meldt. Het begint echt een ongezonde obsessie te worden.
Cartoonflauwekul is doodgebloed, dan maar dit weer uit de kast halen.
Aandachtshoer!
pi_181896131
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee, Greet Wilders is relevant met 'onze voorouders', het lijkt me beter dat blondje zich bij een psychiater aan meldt. Het begint echt een ongezonde obsessie te worden.
Cartoonflauwekul is doodgebloed, dan maar dit weer uit de kast halen.
Aandachtshoer!
Tja, hij is tegen zijn land in de uitverkoop zetten. Lijkt me niets mis mee.
pi_181896834
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:25 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Tja, hij is tegen zijn land in de uitverkoop zetten. Lijkt me niets mis mee.
Welk land? Hij is van oorsprong een Indo.
pi_181896899
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Welk land? Hij is van oorsprong een Indo.
Ben jij nu zo dom of ik zo slim?
pi_181896906
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:23 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Ben jij nu zo dom of ik zo slim?
Jij bent zo dom.
pi_181896956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Welk land? Hij is van oorsprong een Indo.
Racistisch wel dit als je er echt zo over denkt.
pi_181896957
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 05:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.facebook.com/(...)0868/?type=3&theater


Die traag lopende lijnen van "instromende volksvijanden".

De PVV doet het er volgens mij gewoon om.
Dit kun je niet verzinnen zonder eerst het nazi-filmpje te hebben gezien.
En daarna verongelijkt doen als je met de NSB/Nazi's wordt vergeleken.
Zowel de PVV als de NSB maakten gebruik van filmpjes, dus het is één pot nat _O-

Kijk, de NOS is eigenlijk ook gewoon de NSB:


_O-
pi_181897036
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:47 schreef Hiddendoe het volgende:
Geertje vergeet even voor het gemak dat onze voorouders niet alleen door keihard zwoegen, maar vooral door andere continenten te plunderen en toe te eigenen ook de huidige welvaart mogelijk hebben gemaakt.
Ok, dus omdat onze voorouders dat eeuwen geleden hebben gedaan, moeten wij dat onszelf nu ook laten overkomen?
pi_181897061
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:28 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Racistisch wel dit als je er echt zo over denkt.
Nee hoor.
pi_181897076
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee hoor.
Dus mensen met ook maar een paar % roots in het buitenland kunnen nooit echt Nederlander worden en Nederland hun land vinden? Dat vind ik wel racistisch en kortzichtig.
pi_181897131
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ok, dus omdat onze voorouders dat eeuwen geleden hebben gedaan, moeten wij dat onszelf nu ook laten overkomen?
Nee, dat schreef ik niet. Maar het schijnt wel een soort natuurwet te zijn.
Net zoals de Kelten eeuwen geleden de Romeinen stevig onder de knoet hadden en daarna de Romeinen de Kelten (zie de Asterix-albums), is dit ook een soort herhaling.

Let op mijn woorden; Als het eind der tijden aanbreekt, zijn de dino's ook weer teruggekeerd.



En die gaan gewoon vrolijk verder waar ze 90 miljoen jaar geleden waren gebleven.
Eten en neuken.
Net zoals de gemiddelde mens nu ook doet.

_O-
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:55:02 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_181897479
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee, dat schreef ik niet. Maar het schijnt wel een soort natuurwet te zijn.
Net zoals de Kelten eeuwen geleden de Romeinen stevig onder de knoet hadden en daarna de Romeinen de Kelten (zie de Asterix-albums), is dit ook een soort herhaling.

Let op mijn woorden; Als het eind der tijden aanbreekt, zijn de dino's ook weer teruggekeerd.

[ afbeelding ]

En die gaan gewoon vrolijk verder waar ze 90 miljoen jaar geleden waren gebleven.
Eten en neuken.
Net zoals de gemiddelde mens nu ook doet.

_O-
De Kelten :? Die waren een paar eeuwen daarvoor al de door de Germanen goeddeels het Europese vasteland uitgetrapt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_181897827
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Leugens. De huidige welvaart is volledig na WOII en zonder "plunderingen" en kolonies tot stand gekomen.

Die vuile leugen is nu wel vaak genoeg ontkracht.
Heuy, laten we eeuwenlang plunderen en koloniseren, en dankzij al die rijkdom een goed fundament opzetten, maar laten we de welvaart die vervolgens afhangt van dat fundament maar gewoon negeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 12:15:27 ]
pi_181897869
En dit had Arjen Lubach al veel eerder besproken, toch?

Edit:
Toch niet, zo te zien, want ik kan het niet zo snel terugvinden op YouTube. Hm...

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 12:20:36 ]
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:27:19 #28
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181898065
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 05:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.facebook.com/(...)0868/?type=3&theater


Die traag lopende lijnen van "instromende volksvijanden".

De PVV doet het er volgens mij gewoon om.
Dit kun je niet verzinnen zonder eerst het nazi-filmpje te hebben gezien.
En daarna verongelijkt doen als je met de NSB/Nazi's wordt vergeleken.
Toch een knap staaltje filmwerk van die Duitsers :Y

Maar je vergelijkt dus de totale haat tegen en de oproep tot de volledige vernietiging van de joden (kijk ook even hoe ze weg gezet worden in het filmpje, zie je dat terug in het filmpje van de PVV?) met het terugdringen van de criminaliteit door bepaalde bevolkingsgroepen en het terugdringen van de invloed van een bepaald geloof in Nederland. Daar zie jij een duidelijke overeenkomst in?
"Hoka Hey!"
pi_181898128
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De Kelten :? Die waren een paar eeuwen daarvoor al de door de Germanen goeddeels het Europese vasteland uitgetrapt.
Nou dan.
pi_181898132
Goed filmpje in de OP.

Eens met Geert.

We hebben geen plaats, ruimte, werk, huizen en geld voor al die mensen.

Bovendien botsen hun normen, waarden, cultuur en geloof enorm met de onze. Dag gaat gewoon niet goed komen samen, hoe graag je het ook zou willen.

Ik voorzie grote problemen in de toekomst. Tevens ben ik blij dat ik geen kinderen heb. Tegen diegene met wel kinderen zou ik willen zeggen: "Succes. Je kinderen gaan het een stuk kutter krijgen dan wij het gehad hebben".

Ps: ik ben geen racist.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181898268
Hou de derde wereld in de derde wereld. Niets mis mee. Het is bovendien een feit dat mensen zich prettiger voelen tussen mensen wiens normen en waarden worden verdeeld, tussen groepen die ongeveer hetzelfde denken, praten, er ongeveer hetzelfde uitzien etc. Dat is geen racisme maar gewoon een heel natuurlijk gevoelsding.
Eens kijken
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:48:54 #32
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181898323
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:32 schreef vosss het volgende:
Goed filmpje in de OP.

Eens met Geert.

We hebben geen plaats, ruimte, werk, huizen en geld voor al die mensen.

Bovendien botsen hun normen, waarden, cultuur en geloof enorm met de onze. Dag gaat gewoon niet goed komen samen, hoe graag je het ook zou willen.

Ik voorzie grote problemen in de toekomst. Tevens ben ik blij dat ik geen kinderen heb. Tegen diegene met wel kinderen zou ik willen zeggen: "Succes. Je kinderen gaan het een stuk kutter krijgen dan wij het gehad hebben".

Ps: ik ben geen racist.
Als dat in dit tempo verder gaat en er wordt geen actie ondernomen verhuis ik met mijn gezin wel naar een werelddeel waar die kloothommels niet komen - Nieuw Zeeland bv. Maar ik voorzie wel degelijk actie van de lokale bevolking, je merkt dat de onvrede steeds meer toeneemt ......... Er moet wat gedaan worden anders loopt het volledig uit de hand vanuit beide kanten ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:50:31 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181898337
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:42 schreef Maharski het volgende:
Hou de derde wereld in de derde wereld. Niets mis mee. Het is bovendien een feit dat mensen zich prettiger voelen tussen mensen wiens normen en waarden worden verdeeld, tussen groepen die ongeveer hetzelfde denken, praten, er ongeveer hetzelfde uitzien etc. Dat is geen racisme maar gewoon een heel natuurlijk gevoelsding.
Probleem met dat standpunt is dat dankzij de klimaatverandering die Derde Wereld binnenkort redelijk onbewoonbaar wordt. Dus je krijg vluchtelingen die je niet eens terug kunt sturen, tenzij je accepteert dat het hun dood betekent.

Which I mean is fine. Als je dat als samenleving accepteert, dan is dat nu eenmaal zo.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:55:18 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181898396
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heuy, laten we eeuwenlang plunderen en koloniseren, en dankzij al die rijkdom een goed fundament opzetten, maar laten we de welvaart die vervolgens afhangt van dat fundament maar gewoon negeren.
Omdat het ook gewoon niet waar is. Nederland was in de 19e eeuw sterk verarmd en dat zette zich door in de 20e eeuw. Daarnaast kostte in die tijd het onderhouden van kolonies meer geld dan het opleverde. Denk aan het optuigen van een koloniaal leger, koloniale regering en ga zo maar door.
pi_181898494
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heuy, laten we eeuwenlang plunderen en koloniseren, en dankzij al die rijkdom een goed fundament opzetten, maar laten we de welvaart die vervolgens afhangt van dat fundament maar gewoon negeren.
Nederland verdiende geld met handel (Oostzee), niet met de WIC en de VOC. Dat heeft Nederland heel veel geld gekost voor die paar grachtenpanden.

En het fundament van Nederland is natuurlijk onze instelling/cultuur. Als je Nederland nu zou platbombarderen zouden we over 30 jaar weer welvarend zijn.
pi_181898665
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:50 schreef DustPuppy het volgende:
Probleem met dat standpunt is dat dankzij de klimaatverandering die Derde Wereld binnenkort redelijk onbewoonbaar wordt. Dus je krijg vluchtelingen die je niet eens terug kunt sturen, tenzij je accepteert dat het hun dood betekent.

Which I mean is fine. Als je dat als samenleving accepteert, dan is dat nu eenmaal zo.
Conclusie: alles gaat naar de klote en de mensheid kan langzaam maar zeker geen kant meer op?
Eens kijken
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:56:45 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181899285
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:14 schreef Maharski het volgende:

[..]

Conclusie: alles gaat naar de klote en de mensheid kan langzaam maar zeker geen kant meer op?
Bingo!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:10:35 #38
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181899508
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:14 schreef Maharski het volgende:

[..]

Conclusie: alles gaat naar de klote en de mensheid kan langzaam maar zeker geen kant meer op?
De mens is zelf destructief dus graaft uiteindelijk zijn eigen graf ...
"Hoka Hey!"
pi_181899526
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Omdat het ook gewoon niet waar is. Nederland was in de 19e eeuw sterk verarmd en dat zette zich door in de 20e eeuw. Daarnaast kostte in die tijd het onderhouden van kolonies meer geld dan het opleverde. Denk aan het optuigen van een koloniaal leger, koloniale regering en ga zo maar door.
Het cultuurstelsel dat werd ingevoerd in Nederlands-Indië hielp wel enorm mee om in Nederland de Tweede Industriële Revolutie te ontketenen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Batig_slot
pi_181900362
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Omdat het ook gewoon niet waar is. Nederland was in de 19e eeuw sterk verarmd en dat zette zich door in de 20e eeuw. Daarnaast kostte in die tijd het onderhouden van kolonies meer geld dan het opleverde. Denk aan het optuigen van een koloniaal leger, koloniale regering en ga zo maar door.
En daarom hebben alle voormalige koloniserende grootmachten heel efficient deze macht geoutsourced naar corrupte leiders in de voormalige kolonies en het bedrijfsleven. Veel meer sociaal geaccepteerd, en je krijgt nog steeds alle natuurlijke rijkdom voor een habbekrats.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181900382
quote:
Op vrijdag 14 september 2018 12:42 schreef Maharski het volgende:
Hou de derde wereld in de derde wereld. Niets mis mee. Het is bovendien een feit dat mensen zich prettiger voelen tussen mensen wiens normen en waarden worden gedeeld, tussen groepen die ongeveer hetzelfde denken, praten, er ongeveer hetzelfde uitzien etc. Dat is geen racisme maar gewoon een heel natuurlijk gevoelsding.
Wier. }:|
  vrijdag 14 september 2018 @ 16:00:40 #42
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181901248
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:11 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Het cultuurstelsel dat werd ingevoerd in Nederlands-Indië hielp wel enorm mee om in Nederland de Tweede Industriële Revolutie te ontketenen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Batig_slot
En heeft Nederland alsnog niet rijk gemaakt. Nederland werd pas weer rijk na de Tweede Wereldoorlog.
pi_181901395
Prima filmpje, beetje amateuristisch, maar ik kan me helemaal vinden in de boodschap.
pi_181901473
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En heeft Nederland alsnog niet rijk gemaakt. Nederland werd pas weer rijk na de Tweede Wereldoorlog.
Nederland werd wel degelijk rijk. Dankzij het batig slot uit Indië konden we de enorme staatsschuld omlaag brengen, het belastingstelsel moderniseren en allerlei grote infrastructuurprojecten zoals de Nieuwe Waterweg aanleggen.
pi_181902809
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:05 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Maar heel veel moslims zijn nazi's van het zuiverste water. Ze willen liever alle joden vergassen en vinden het jammer dat Hitler zijn werk niet heeft kunnen afmaken.
Mooie verzinsels weer man. Lekker moslims in het algemeen criminaliseren en ontmenselijken. Goed bezig.
  vrijdag 14 september 2018 @ 18:11:23 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181903904
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 05:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Die traag lopende lijnen van "instromende volksvijanden".

Jij bent hartstikke gek man.
Die lopende lijntjes op de wereldkaart worden in tal van youtubevideos gebruikt om migratie van bepaalde volkeren aan te tonen.

Je OP en TT slaan helemaal nergens op.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 14 september 2018 @ 18:21:53 #47
63302 rockstah
New World Disorder
pi_181904059
Tsja, past ook wel in de huidige tijdsgeest waarin politici over elkaar heen vallen om de zgn eeuwenoude Nederlandse waarden te beschermen. Nu is een eeuw blijkbaar een rekbaar begrip want als je kijkt naar welke waarden dat zouden moeten zijn kun je niet anders dan concluderen dat Nederland ergens in de jaren 60 van de vorige eeuw gesticht is, maar goed. Bij de eeuwige Nederlander hoort natuurlijk ook de eeuwige moslim.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_181904091
Greetje toch _O-
pi_181904119
Die korte dramatische zinnen met lange pauzes ertussen. Zo spreek je een kleuter toe
pi_181904215
Is er een of ander media adviseur van de PVV die doelbewust als sabotage constant de vergelijking opzoekt ofzo :')
pi_181904234
Dit is gewoon de zoveelste truc om aandacht, hij ziet online zijn zetels dalen en wil het omhoogkrikken
pi_181904395
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:25 schreef Adames het volgende:
Die korte dramatische zinnen met lange pauzes ertussen. Zo spreek je een kleuter toe
Je kan horen dat hij goed heeft geoefend tijdens vergaderingen van de PVV.
pi_181909843
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Nederland verdiende geld met handel (Oostzee), niet met de WIC en de VOC. Dat heeft Nederland heel veel geld gekost voor die paar grachtenpanden.
Nou nou.... veel Nederlanders verdienden wel hun geld aan die slavenclubs
En daar was een elite die daar rijk van werd en bleef.
pi_181910597
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou nou.... veel Nederlanders verdienden wel hun geld aan die slavenclubs
En daar was een elite die daar rijk van werd en bleef.
Individuen ja, net zoals bij elke crisis/schimmige handel/slavernij. Nederland zelf heeft een hoop moeten lappen voor de WIC en de VOC die meerdere malen failliet zijn gegaan.

Nederland verdiende vooral veel geld met de Oostzeehandel.
pi_181910652
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:32 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Individuen ja, net zoals bij elke crisis/schimmige handel/slavernij. Nederland zelf heeft een hoop moeten lappen voor de WIC en de VOC die meerdere malen failliet zijn gegaan.
De VOC ging toch 1x failliet ? En dat was na 195 jaar .
WIC toch ook 1 x? Maar dat die clubs nog tientallen jaren bleef bestaan, geeft toch aan dat het winstgevend was .
pi_181911557
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De VOC ging toch 1x failliet ? En dat was na 195 jaar .
WIC toch ook 1 x? Maar dat die clubs nog tientallen jaren bleef bestaan, geeft toch aan dat het winstgevend was .
Er is verschillende keren geld in gepompt en uitstel van betaling verleend voor meerdere jaren. Het was lang niet altijd winstgevend. Verder was veel van de winstgevendheid intra-Aziatisch. Dat geld bleef vaak dan ook in Azië en niet in Nederland. Vergelijkbaar met dat veel winst van Shell ook niet in Nederland terecht komt.
pi_181912191
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 00:19 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Er is verschillende keren geld in gepompt en uitstel van betaling verleend voor meerdere jaren. Het was lang niet altijd winstgevend. Verder was veel van de winstgevendheid intra-Aziatisch. Dat geld bleef vaak dan ook in Azië en niet in Nederland. Vergelijkbaar met dat veel winst van Shell ook niet in Nederland terecht komt.
Toch heeft de VOC veel succes gehad tegen de Portugezen, die veel handel en gebieden in Azië hebben verloren, zoals Ceylon, aan de VOC.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nederlands-Portugese_Oorlog
  zaterdag 15 september 2018 @ 01:04:23 #58
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181912591
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:13 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Nederland werd wel degelijk rijk. Dankzij het batig slot uit Indië konden we de enorme staatsschuld omlaag brengen, het belastingstelsel moderniseren en allerlei grote infrastructuurprojecten zoals de Nieuwe Waterweg aanleggen.
Toon dat maar even aan dan. Ik vind het behoorlijk wensdenken.
pi_181913649
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 01:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Toon dat maar even aan dan. Ik vind het behoorlijk wensdenken.
quote:
Voorstellen van Willem I om de staat te laten participeren in spoorwegenaanleg werden in 1838 door het parlement afgewezen (maar door hem buiten het parlement toch doorgezet). Na het terugtreden van Willem I was het lange tijd door de financiële noodsituatie ondenkbaar dat de regering op dit terrein initiatieven zou ondernemen. Pas na de voltooiing van de reorganisatie van de overheidsfinanciën en nadat het Indisch Batig Slot gezorgd had voor het ontstaan van grote overschotten op de begroting, konden dergelijke plannen weer op de politieke agenda verschijnen. Van belang is tevens dat private investeringen in belangrijke mate complementair waren aan deze, door de financiële crisis weggedrukte overheidsuitgaven. Overheidsbijdragen voor de aanleg van de spoorwegen (in de vorm van subsidies voor nieuwe lijnen, of de daadwerkelijke aanleg van de aarden banen) lokten private investeerders, in bijvoorbeeld aanvullende infrastructuur, in rijtuigen en locomotieven, uit. Het ‘crowding out’-effect dat econometrisch is vastgesteld, zou eveneens langs deze weg verklaard kunnen worden. Er is dus alle reden om aan te nemen dat de financiële crisis van de staat een factor van belang is geweest in het veroorzaken van zowel geringe private investeringen als verminderde overheidsuitgaven tussen 1830 en 1860.
Blz. 199 van het boek ‘Nederland 1780-1914 Staat, Instituties en Economische Ontwikkeling’ Jan Luiten van Zanden, Arthur van Riel (uit 2000)

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 15-09-2018 02:14:25 ]
pi_181914288
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nazi's vallen Europa binnen vanuit Afrika!!

Vergeet ik nog 1 van mijn favoriete sitcoms; Dad's Army.


De BBC :r blijkt ook al een smerige verspreider van nazi-propaganda te zijn. :{
pi_181914597
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:47 schreef Hiddendoe het volgende:
Geertje vergeet even voor het gemak dat onze voorouders niet alleen door keihard zwoegen, maar vooral door andere continenten te plunderen en toe te eigenen ook de huidige welvaart mogelijk hebben gemaakt.
En van dat plunderen heeft de Nederlandse overheid, lees ambtenaren -zijn 80% van linkse signatuur- , met alle mogelijkheden die er zijn, deze plunderingen tegen willen houden ?

Wel hier het goede nieuws...de Nederlandse overheid is er multimiljardair mee geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 15-09-2018 08:15:58 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 15 september 2018 @ 09:24:07 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181915762
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 02:01 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]


[..]

Blz. 199 van het boek ‘Nederland 1780-1914 Staat, Instituties en Economische Ontwikkeling’ Jan Luiten van Zanden, Arthur van Riel (uit 2000)
De vraag is in hoeverre Nederland daar, zeg, vlak na de Tweede Wereldoorlog nog van heeft geprofiteerd. Toen begon de echte economische opbouw van ons land, mede mogelijk gemaakt door de EGvKS, later de EEG en de Marshall hulp.
pi_181916210
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 07:53 schreef cempexo het volgende:

ambtenaren -zijn 80% van linkse signatuur- ,
80% links in vroegere eeuwen ? Lijkt me onzin
Eerder 80% rechts
pi_181916302
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 07:53 schreef cempexo het volgende:

[..]

En van dat plunderen heeft de Nederlandse overheid, lees ambtenaren -zijn 80% van linkse signatuur- , met alle mogelijkheden die er zijn, deze plunderingen tegen willen houden ?

Wel hier het goede nieuws...de Nederlandse overheid is er multimiljardair mee geworden.
Complete quatsch dit weer. In die tijd bestond het links-rechts politieke denken niet eens. Sociaal democratisch gedachtgoed was volkomen onbekend :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181917264
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 09:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

80% links in vroegere eeuwen ? Lijkt me onzin
Eerder 80% rechts
In en rondom de gouden eeuw was Nederland een Republiek. Een republiek kan zowel een democratie als een aristocratie zijn.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181917404
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Leugens. De huidige welvaart is volledig na WOII en zonder "plunderingen" en kolonies tot stand gekomen.

Die vuile leugen is nu wel vaak genoeg ontkracht.
Die welvaart wordt echter niet gedeeld met de loonslaven. Voor laatst genoemden zijn hier de eerste levensbehoeften bijna onbetaalbaar. Ook is het hier al decennia zo dat men de armen dwingt om te spreken met getrouwde mannen. Velen zijn dus op laakbare wijze aan die welvaart gekomen.
pi_181917548
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:31 schreef cempexo het volgende:

[..]

In en rondom de gouden eeuw was Nederland een Republiek. Een republiek kan zowel een democratie als een aristocratie zijn.
De denkwiljzes links en rechts zoals we die nu kennen of die van 100 jaar geleden bestonden niet in de 17e eeuw. De ambtenaren waren uit de regentenklasse of uit de middenklasse en waren conservatief en gezagstrouw.
Dit was nog te zien tot in de 20e eeuw.
pi_181917562
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:45 schreef torentje het volgende:

[..]

Die welvaart wordt echter niet gedeeld met de loonslaven. Voor laatst genoemden zijn hier de eerste levensbehoeften bijna onbetaalbaar. Ook is het hier al decennia zo dat men de armen dwingt om te spreken met getrouwde mannen. Velen zijn dus op laakbare wijze aan die welvaart gekomen.
quote: ........men de armen dwingt om te spreken met getrouwde mannen.
???? Dit lijkt me wartaal..
pi_181919279
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 05:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.facebook.com/(...)0868/?type=3&theater


Die traag lopende lijnen van "instromende volksvijanden".

De PVV doet het er volgens mij gewoon om.
Dit kun je niet verzinnen zonder eerst het nazi-filmpje te hebben gezien.
En daarna verongelijkt doen als je met de NSB/Nazi's wordt vergeleken.
Zit ook een opmerkelijke asymmetrie in in beide opgeroepen beelden, als je de filmpjes even afkijkt.
Greetje waarschuwt voor die mensen, omdat ze zich niet aanpassen.
Nazi's/NSB'ers omdat de joden zich wel aanpassen, en dus niet meer herkenbaar zijn als jood.
Dat laatste is natuurlijk een stuk venijniger als zodanig, als je er even over nadenkt.
Als de mensen waarvoor Greetje waarschuwt zich zouden aanpassen zou er geen probleem zijn voor Greetje.
Voor de nazi's was aanpassen juist het probleem, dan zijn de joden niet meer herkenbaar en kunnen dus ongezien hun slechte eigenschappen botvieren op de onschuldige Arische bevolking. De geschiedenis wijst dan ook uit dat het nazisme een ongemeen onmenselijke ideologie was. Op Greetje en dit filmpje ook kun je veel commentaar hebben, maar zo erg als het nazisme is hij niet toch.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 15-09-2018 14:42:51 ]
I´m back.
pi_181919686
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 14:25 schreef Ryan3 het volgende:
Op Greetje kun je veel commentaar hebben, maar zo erg als het nazisme is hij niet toch.

Dat klopt..... maar zo erg als het nazisme was in 1943, was het nazisme in 1928 echt niet.
De beweging kon uitgroeien tot een monster door een massale steun van de bevolking , waarna door repressie mensen niet meer durfden hun mening openlijk te geven .
Die massale steun + staatsgreep zal de PVV nooit krijgen in Nederland van 2018.
Wat blijft , is dat dit soort haatbewegingen in potentie monsters kunnen worden.... en dus blijft het zaak de kiezers te wijzen daarop.
pi_181919778
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 14:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat klopt..... maar zo erg als het nazisme was in 1943, was het nazisme in 1928 echt niet.
De beweging kon uitgroeien tot een monster door een massale steun van de bevolking , waarna door repressie mensen niet meer durfden hun mening openlijk te geven .
Die massale steun + staatsgreep zal de PVV nooit krijgen in Nederland van 2018.
Wat blijft , is dat dit soort haatbewegingen in potentie monsters kunnen worden.... en dus blijft het zaak de kiezers te wijzen daarop.
Ja, en toch wijs ik je dus op een belangrijke asymmetrie in de twee opgeroepen beelden, waardoor dat filmpje van de nazi's toch vele malen venijniger werkt dan dat van Greet imho.
Het beeld van Greet kun je makkelijk van repliek bedienen, dat van de nazi's niet.
I´m back.
pi_181920086
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 09:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De vraag is in hoeverre Nederland daar, zeg, vlak na de Tweede Wereldoorlog nog van heeft geprofiteerd. Toen begon de echte economische opbouw van ons land, mede mogelijk gemaakt door de EGvKS, later de EEG en de Marshall hulp.
Vlak na de Tweede Wereldoorlog moest Nederland voor een deel weer opgebouwd worden. Bijvoorbeeld Walcheren, dat onder water werd gezet om Europa te bevrijden van de Duitse bezetters moest worden drooggelegd. Ook trouwens de Wieringermeerpolder moest weer drooggelegd worden, dat hadden de Duitsers nog onder water gezet.

https://www.oorlogzeeland(...)-walcheren?showall=1

quote:
Er was een tekort aan menskracht en materialen en er moest heel sterk worden geïmproviseerd. Mijnen vormden aanvankelijk een groot probleem. Pas met de bevrijding van Noord-Nederland in mei 1945 kon al het materiaal van de Maatschappij tot Uitvoering van Zuiderzeewerken vanaf het IJsselmeer worden vervoerd naar Zeeland. Bij het beëindigen van de oorlog kwam ook veel oorlogsmateriaal van de geallieerden beschikbaar zoals vrachtwagens en bulldozers. Men probeerde op de traditionele manieren de gaten in de dijken te sluiten; met zinkstukken en stortsteen, met kades van klei waar tussen zand werd geperst. Het verval was te groot, en er stonden zware stromen in de geulen. Mede onder invloed van Engelse liaison-officieren werden onorthodoxe methoden gebruikt. Reeds bij discussies over de aanleg van de Afsluitdijk was er hevig gediscussieerd over het gebruik van beton voor de aanleg van deze dijk. Uiteindelijk koos men voor de traditionele manier.
https://www.oorlogzeeland.nl/index.php/zeeland-dijkherstel

[ Bericht 12% gewijzigd door zakjapannertje op 15-09-2018 16:29:37 ]
pi_181920175
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 14:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en toch wijs ik je dus op een belangrijke asymmetrie in de twee opgeroepen beelden, waardoor dat filmpje van de nazi's toch vele malen venijniger werkt dan dat van Greet imho.
Het beeld van Greet kun je makkelijk van repliek bedienen, dat van de nazi's niet.
Dat anti-semitisch filmpje is gemaakt in WO II ? Toen de NSB al uitgegroeid was tot een jodenhaatclub ..... en zich sterk voelde door de Nazi-bezetting .
Dat is niet de situatie van de PVV nu.... Men wordt door de heersende machten afgeremd in hun etnische haat ( nou ja... Stef Blok even uitgezonderd) en de NSB niet of wie dan ook dat filmpje heeft gemaakt.
Voor 1938 was de NSB wel fascistisch inclusief de etnisch-nationalistische neiging, maar nog niet zo bezopen als de Duitse nazi's. Gesterkt door deze grote broer groeide het monstertje.

Overigens wat Wilders tweette over de steun van Stef Blok. Het oproepen tot etnische zuiveringen
geertwilderspvv twitterde op vrijdag 20-07-2018 om 20:15:17 Het wordt tijd voor het kabinet Wilders 1. Schoon schip maken. Weg islam. Nederland weer voor de Nederlanders.Stef Blok mag Minister van Monocultuur worden.Dan hoeft hij zijn woorden niet terug te nemen en kan hij werken aan het ontmantelen vd multiculturele samenleving. reageer retweet
pi_181920428
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Men wordt door de heersende machten afgeremd in hun etnische haat

[..]

Het oproepen tot etnische zuiveringen

Ranzige demonisering en stemmingmakerij weer dit.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2018 15:35:54 ]
pi_181921118
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat anti-semitisch filmpje is gemaakt in WO II ? Toen de NSB al uitgegroeid was tot een jodenhaatclub ..... en zich sterk voelde door de Nazi-bezetting .
Onduidelijk idd, lijkt me van wel, en zal ook eerder een filmpje van de nazi's zelf zijn, schat ik in.
quote:
Dat is niet de situatie van de PVV nu.... Men wordt door de heersende machten afgeremd in hun etnische haat ( nou ja... Stef Blok even uitgezonderd) en de NSB niet of wie dan ook dat filmpje heeft gemaakt.
Voor 1938 was de NSB wel fascistisch inclusief de etnisch-nationalistische neiging, maar nog niet zo bezopen als de Duitse nazi's. Gesterkt door deze grote broer groeide het monstertje.
Ja, nou heb ik me de laatste jaren niet meer ingelezen, maar ook bij de NSB'ers waren wel erg radicale nazi's actief, schijnt. Het beeld dat daarvoor bestond was idd verhoudingsgewijs veel gematigder. Dit afgezien van degenen die zich aansloten bij de Nederlandsche SS, die waren sws een stuk radicaler. Daar waar de NSB in principe een Germaanse statenbond nastreefde met nazi-Dld als leider, maar met min of meer autonomie voor de aangesloten staten, streefde de Nederlandsche SS een volledig opgaan van NL in een Groot-Duits Rijk na iig.
quote:
Overigens wat Wilders tweette over de steun van Stef Blok. Het oproepen tot etnische zuiveringen
[tweet="1020371583213408262","41778159","geertwilderspvv","http://pbs.twimg.com/profile_images/857557230790602752/ashkPbVv_normal.jpg","Fri Jul 20 18:15:17 +0000 2018"]Het wordt tijd voor het kabinet Wilders 1.

Schoon schip maken. Weg islam.
Nederland weer voor de Nederlanders.
Stef Blok mag Minister van Monocultuur worden.
Dan hoeft hij zijn woorden niet terug te nemen en kan hij werken aan het ontmantelen vd multiculturele samenleving.[/tweet]
Maar ja, alhoewel het allemaal lariekoek is, zie ik er toch niet de NSDAP van 1928 in. Belangrijkste verschil is natuurlijk het ontbreken van een paramilitaire organisatie en het ontbreken van het gebruik van geweld. Ik denk dus dat overdreven alarmisme strategisch en tactisch niet de juiste methode is.
I´m back.
pi_181921622
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:14 schreef Ryan3 het volgende:

Maar ja, alhoewel het allemaal lariekoek is, zie ik er toch niet de NSDAP van 1928 in. Belangrijkste verschil is natuurlijk het ontbreken van een paramilitaire organisatie en het ontbreken van het gebruik van geweld. Ik denk dus dat overdreven alarmisme strategisch en tactisch niet de juiste methode is.
ik stel de PVV ook niet gelijk aan de NSDAP van 1928. Dat schreef ik al in een eerdere posting
Idd de PVV is niet tegen de democratie en voor een militairistische dictatuur.
( wel voorstander van de partijdictatuur van de grote leider Wilders)
Wat je wel als gemeenschappelijk kunt vaststellen is de etnische haat naar een reli-etnische bevolkingsgroep . En de lessen van Duitsland is dat men altijd moet uitkijken met die haatideologieën. De ingehoudenheid van de PVV komt door een maatschappelijke weerstand tegen hun haat. En die weerstand viel weg in Duitsland .
In Nederland zal dat niet gebeuren, maar blijf toch maar waakzaam. Niet alleen met de PVV, maar wellicht eerder tav andere extremisten die zich gesterkt voelen door een haatklimaat en tot geweld overgaan.
  zaterdag 15 september 2018 @ 17:02:39 #77
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181921798
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik stel de PVV ook niet gelijk aan de NSDAP van 1928.
Dat doe je wel. En je ontkent ook dat veel moslims in Nederland totaal niet thuishoren in dit land. Geen jood is meer veilig voor de soldaten van de Profeet.
pi_181922282
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik stel de PVV ook niet gelijk aan de NSDAP van 1928. Dat schreef ik al in een eerdere posting
Idd de PVV is niet tegen de democratie en voor een militairistische dictatuur.
( wel voorstander van de partijdictatuur van de grote leider Wilders)
Wat je wel als gemeenschappelijk kunt vaststellen is de etnische haat naar een reli-etnische bevolkingsgroep . En de lessen van Duitsland is dat men altijd moet uitkijken met die haatideologieën. De ingehoudenheid van de PVV komt door een maatschappelijke weerstand tegen hun haat. En die weerstand viel weg in Duitsland .
In Nederland zal dat niet gebeuren, maar blijf toch maar waakzaam. Niet alleen met de PVV, maar wellicht eerder tav andere extremisten die zich gesterkt voelen door een haatklimaat en tot geweld overgaan.
Dagelijkse praktijk merk ik allemaal weinig van wat zich afspeelt op internet, tho. Goed de bias is, ik woon zelf in een dorp en beroepshalve in de techniek/veiligheid bezig. Maar netwerk is redelijk groot, ik kom mensen van verschillende nationaliteiten tegen beroepshalve, maar geen onderlinge haat.

Verder denk ik dat Greet een punt heeft als hij het anders onder woorden zou brengen, zoals Paul Scheffer doet bijvoorbeeld. Als we GL zijn gang laten hebben we in 2050 24 miljoen inwoners en is de opbouw van de gehele bevolking zoals nu in Asd. Als we PVV en/of FvD hun gang laten gaan hebben we 16 miljoen inwoners en dan is de opbouw ietsje minder allochtonen zoals nu in Asd. Welke gevolgen heeft dat, wat hebben we dan nodig, wat kiezen we, hoe gaan we dat bereiken?
Nu doet de politiek alsof hun neus bloed, een natuurlijk proces (historicisme dus), kunnen we niets aan doen, wen er maar aan. Scheffer zegt dus dat dit gewoon voorgelegd moet worden aan de bevolking. Wat kiezen we, welke richting gaan we uit? Niet meer dat ahw binnen zonder kloppen-effect dus en niet meer voor voldongen feiten laten zetten door Merkelianistich wir schaffen dass-effect, volgens Scheffer. (En Scheffer is geen nazi noch een fascistoïde schreeuwer, maar een sociaal-democraat).

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 15-09-2018 17:43:42 ]
I´m back.
pi_181922539
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heuy, laten we eeuwenlang plunderen en koloniseren, en dankzij al die rijkdom een goed fundament opzetten, maar laten we de welvaart die vervolgens afhangt van dat fundament maar gewoon negeren.
Dat klopt gewoon niet. Het was juist andersom, het fundament werd gelegd met handel en de rijkdom werd vergaard met handel. Handel op de Oostzee, handel op de Noordzee, handel op de Middellandse zee (gevaarlijk met al die Arabische en Turkse slavendrijvers) en handel met Azie en Amerika. Er kwamen wel allemaal leuke dingen terug uit Azie, maar dat was maar een fractie van wat de VOC deed, die kon veel meer verdienen aan handel binnen Azie want dan kon het schip twee keer met een volle lading varen. Van Nederland naar Azie moest het schip leeg heen want die Aziaten hadden de mooie spullen, die zaten niet te wachten op Nederlandse pottenbakkerij, wollen stoffen terwijl ze zelf zijde hadden en Nederlandse huiselijke tafereeltjes van al die schilders.

Het duurde bijna 70 jaar voordat Nederland vond het een imperium moest worden zoals de Spanjaarden of de Britten, met landen bezetten en daar gaan heersen, en plantages met slaven. Dat leverde ook helemaal niet op. De WIC, met diens slavenhandel, was qua rendement een mislukking. Indonesie wel, maar dat was ook vooral omdat ze bovenop het bestaande stelsel gingen zitten, een extra bestuurslaagje zeg maar. Indonesie heeft Nederland vooral de ernstig verarmde 19e eeuw door geholpen door 5% van de Rijksbegroting te vullen. Nou was Nederland in de 19e wel gewoon een hufterige koloniale macht, ook in vergelijking met zijn tijdgenoten, maar die armoe kwam ook weer doordat Frankrijk Nederland gekoloniseerd had.

Surinamers en de Antillianen horen er wat mij betreft gewoon bij, dat is een historisch gegroeide verplichting. Maar t.a.v. de Turken, de Marokkanen, of wat voor Arabieren, Afghanen, Pakistanen en Afrikanen of wat dan ook zijn we aan niemand iets moreel verplicht. Niet aan die landen, niet aan hun inwoners, niet aan de EU en niet aan het internationale grootbedrijf waar de EU zich zo voor inspant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181922794
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:02 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Dat doe je wel. En je ontkent ook dat veel moslims in Nederland totaal niet thuishoren in dit land. Geen jood is meer veilig voor de soldaten van de Profeet.
ach ja...... zgn de joden willen beschermen....in feite doe je hetzelfde als jodenhaters: een reli-etnische minderheid haten
Dat is jouw overeenkomst met de jodenhaat door de eeuwen heen. In eerdere postings heb ik al de verschillen tussen PVV en de NSDAP genoemd. Dat wil je niet lezen, kennelijk.
Je wilt de overeenkomsten verdonkeremanen...
pi_181923693

Indrukwekkende cgi voor de periode. Wist niet dat het toen al mogelijk was.
pi_181923707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:47 schreef Hiddendoe het volgende:
Geertje vergeet even voor het gemak dat onze voorouders niet alleen door keihard zwoegen, maar vooral door andere continenten te plunderen en toe te eigenen ook de huidige welvaart mogelijk hebben gemaakt.
:')
pi_181923923

Vind dit altijd een hele mooie en emotionele scene over de Jodenvervolging en hoe iemand kan "bewogen" worden om geen vinger te bewegen wanneer het allemaal voor je ogen plaats vindt
  zaterdag 15 september 2018 @ 19:13:59 #84
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181924023
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:10 schreef Triggershot het volgende:

Vind dit altijd een hele mooie en emotionele scene over de Jodenvervolging en hoe iemand kan "bewogen" worden om geen vinger te bewegen wanneer het allemaal voor je ogen plaats vindt
In deze film was de keus op dat moment het leven van je eigen familie of dat van de verborgen joden, toch?
"Hoka Hey!"
pi_181924057
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

In deze film was de keus op dat moment het leven van je eigen familie of dat van de verborgen joden, toch?
si. En een fucked up analogie waarbij joden eerst vakkundig werden vergeleken met ratten.
  zaterdag 15 september 2018 @ 19:17:33 #86
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181924095
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

si. En een fucked up analogie waarbij joden eerst vakkundig werden vergeleken met ratten.
Wat een keus en wat een schuldgevoel .... Der herr kolonel kon inderdaad aardig manipuleren ....
"Hoka Hey!"
pi_181924275
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

si. En een fucked up analogie waarbij joden eerst vakkundig werden vergeleken met ratten.
Nou ja, als je dat filmpje ziet in OP, zie je dus dat het grootste verraad van de joden is, niet dat ze zich niet aanpassen, maar dat ze zich wel aanpassen, dat ze zich mengen tussen de gastbevolking dus en het gezonde volkslichaam der Germanen/Ariërs infecteren zonder dat de gastbevolking dit in de gaten heeft, wat ja, de jood gaat niemand vertellen dat-ie een jood is. In feite is dat rattenverhaal dus niet geheel in overstemming daarmee juist.
Maar goed, het is allemaal een stuk smeriger dan wat ome Greet doet.
I´m back.
  zaterdag 15 september 2018 @ 21:24:30 #88
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181927240
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach ja...... zgn de joden willen beschermen....in feite doe je hetzelfde als jodenhaters: een reli-etnische minderheid haten
Dat is jouw overeenkomst met de jodenhaat door de eeuwen heen. In eerdere postings heb ik al de verschillen tussen PVV en de NSDAP genoemd. Dat wil je niet lezen, kennelijk.
Je wilt de overeenkomsten verdonkeremanen...
Ik bescherm niemand, ik constateer alleen maar. Jij weigert te zien dat de islam een heel groot gevaar is voor onze beschaving, manier van leven en vrijheid. Die religieuze minderheid hoort gewoon niet in Nederland als zij zich niet willen onderwerpen aan de Nederlandse grondwet en de Nederlandse gebruiken niet willen accepteren. Heel veel van die lui zijn in mijn ogen compleet achterlijk ..... maar dat is maar mijn bescheiden mening hoor.
pi_181927406
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:17 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat een keus en wat een schuldgevoel .... Der herr kolonel kon inderdaad aardig manipuleren ....
Doet je toch afvragen inderdaad of jezelf niet had gezwicht. Ik weet het bijna wel zeker.
pi_181927478
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, als je dat filmpje ziet in OP, zie je dus dat het grootste verraad van de joden is, niet dat ze zich niet aanpassen, maar dat ze zich wel aanpassen, dat ze zich mengen tussen de gastbevolking dus en het gezonde volkslichaam der Germanen/Ariërs infecteren zonder dat de gastbevolking dit in de gaten heeft, wat ja, de jood gaat niemand vertellen dat-ie een jood is. In feite is dat rattenverhaal dus niet geheel in overstemming daarmee juist.
Maar goed, het is allemaal een stuk smeriger dan wat ome Greet doet.
Dat wat de Nazi's deden een heeeeel stuk smeriger was dan wat Ome Greet doet lijkt mij wel evident, alleen ik denk dat je een moeilijke tijd zou hebben als je zou ontkennen dat er niet op z'n minst parallellen zijn tussen beide. Daarbij beticht Wilders de ene na de andere moslim van Taqqiyah.
pi_181927609
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat wat de Nazi's deden een heeeeel stuk smeriger was dan wat Ome Greet doet lijkt mij wel evident, alleen ik denk dat je een moeilijke tijd zou hebben als je zou ontkennen dat er niet op z'n minst parallellen zijn tussen beide. Daarbij beticht Wilders de ene na de andere moslim van Taqqiyah.
Misschien moeten de aangesprokenen denken; Geert is niet wijzer laat hem maar blaffen. Hij speelt het spelletje graag en wil alleen aandacht en zijn gelijke willen hebben.
pi_181927695
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:40 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Misschien moeten de aangesprokenen denken; Geert is niet wijzer laat hem maar blaffen. Hij speelt het spelletje graag en wil alleen aandacht en zijn gelijke willen hebben.
Geertje is al bijna 15 jaar volledig losgerukt van de samenleving door de dreigementen van radicale moslims, dus het is niet alsof zijn houding uit de lucht is komen te vallen. Alleen dat iemand die niet meer vrijuit kan bewegen in de samenleving zoveel invloed naar zich toe kan trekken is een ander probleem op zich.
pi_181929069
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geertje is al bijna 15 jaar volledig losgerukt van de samenleving door de dreigementen van radicale moslims, dus het is niet alsof zijn houding uit de lucht is komen te vallen. Alleen dat iemand die niet meer vrijuit kan bewegen in de samenleving zoveel invloed naar zich toe kan trekken is een ander probleem op zich.
Zoveel invloed is dat niet, toch?
I´m back.
pi_181929086
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoveel invloed is dat niet, toch?
Op een na grootste partij, is geen marginaal invloed?
pi_181929127
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat wat de Nazi's deden een heeeeel stuk smeriger was dan wat Ome Greet doet lijkt mij wel evident, alleen ik denk dat je een moeilijke tijd zou hebben als je zou ontkennen dat er niet op z'n minst parallellen zijn tussen beide. Daarbij beticht Wilders de ene na de andere moslim van Taqqiyah.
Ja, goed dat is wel waar ik ook aan dacht, echter is dat nou iets waar Greetje de hele tijd mee adverteert?
I´m back.
pi_181929187
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed dat is wel waar ik ook aan dacht, echter is dat nou iets waar Greetje de hele tijd mee adverteert?
Niet als hij het over de zorgstelsel heeft of over de Polen natuurlijk, maar wel wanneer het relevant is om te benoemen.
pi_181929207
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op een na grootste partij, is geen marginaal invloed?
Ja, nou ja, geen invloed ondanks dat dus, of zie je dat anders?
1 x gedogen van minderheidskabinet en dat werd vrij snel puinhoop (wel leuke CDA conferentie dat wel, we hebben de beelden nog).
I´m back.
pi_181929233
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, geen invloed ondanks dat dus, of zie je dat anders?
1 x gedogen van minderheidskabinet en dat werd vrij snel puinhoop (wel leuke CDA conferentie dat wel, we hebben de beelden nog).
De tranen raken mij nog steeds van de conferentie :'(
Ik vind dat niet een te verwaarlozen voorbeeld, jij wel begrijp ik?
pi_181929234
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet als hij het over de zorgstelsel heeft of over de Polen natuurlijk, maar wel wanneer het relevant is om te benoemen.
En hoeveel moties al die het niet gehaald hebben?
I´m back.
pi_181929254
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En hoeveel moties al die het niet gehaald hebben?
"Gekke Geert roept maar wat, geen reden tot zorg" moet ik het zo begrijpen?
pi_181929310
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De tranen raken mij nog steeds van de conferentie :'(
Was wel uber entertainment. En dan ook nog: als u voor de motie bent, dan stemt u tegen... :P.
quote:
Ik vind dat niet een te verwaarlozen voorbeeld, jij wel begrijp ik?
Geen deuk in een pakje boter wmb.

En toch heeft-ie af en toe standpunten die wel nozel zijn. Ik volg Paul Scheffer dan.
I´m back.
pi_181929322
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"Gekke Geert roept maar wat, geen reden tot zorg" moet ik het zo begrijpen?
Zoiets wel idd uiteindelijk.
I´m back.
pi_181929372
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was wel uber entertainment. En dan ook nog: als u voor de motie bent, dan stemt u tegen... :P.

[..]

Geen deuk in een pakje boter wmb.

En toch heeft-ie af en toe standpunten die wel nozel zijn. Ik volg Paul Scheffer dan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoiets wel idd uiteindelijk.
Ik weet het niet, vind het eigenlijk persoonlijk een niet te verwaarlozen voorbeeld, maar dat is persoonlijk gezien je houtsnijdende verweer.
pi_181929459
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Ik weet het niet, vind het eigenlijk persoonlijk een niet te verwaarlozen voorbeeld, maar dat is persoonlijk gezien je houtsnijdende verweer.
Hoort er een beetje bij, NL is niet zo'n verstopt toilet als Dld nog. En hier is het al redelijk verstopt.

Overigens als sociaal-democraat denk ik dat sociaal-economische standpunten leidend moeten zijn, en daar krijgen we in de nabije toekomst echt mee te maken weer hoor.
I´m back.
pi_181929548
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoort er een beetje bij, NL is niet zo'n verstopt toilet als Dld nog. En hier is het al redelijk verstopt.

Overigens als sociaal-democraat denk ik dat sociaal-economische standpunten leidend moeten zijn, en daar krijgen we in de nabije toekomst echt mee te maken weer hoor.
Ben benieuwd, dat het uberhaupt al zo lang heeft geduurd om een kabinet te vormen, mede door dat ze hem moesten vermijden doet z'n invloed toch niet onderschatten.
pi_181929774
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben benieuwd, dat het uberhaupt al zo lang heeft geduurd om een kabinet te vormen, mede door dat ze hem moesten vermijden doet z'n invloed toch niet onderschatten.
Ben benieuwd hoe de algemene en politieke beschouwingen gaan verlopen na Prinsjesdag. Zijn zoveel dossiers nu opgestapeld die heikel zijn. Dan moet EK nog stemmen over belastingplan. Dan krijgen we nog provinciale verkiezingen en dus EK verkiezingen. Grootste struikel punt is nog wel die afschaffing van de dividendbelasting dus. Ben benieuwd.
En als dit kabinet struikelt, wat moeten we dan stemmen.
En de volgende economische crisis die zich al weer aankondigt, wat doen we dan? Hoe gaat dat uitpakken?
Mooi politiek jaar in het vooruitzicht wel.
I´m back.
pi_181929835
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe de algemene en politieke beschouwingen gaan verlopen na Prinsjesdag. Zijn zoveel dossiers nu opgestapeld die heikel zijn. Dan moet EK nog stemmen over belastingplan. Dan krijgen we nog provinciale verkiezingen en dus EK verkiezingen. Grootste struikel punt is nog wel die afschaffing van de dividendbelasting dus. Ben benieuwd.
En als dit kabinet struikelt, wat moeten we dan stemmen.
En de volgende economische crisis die zich al weer aankondigt, wat doen we dan? Hoe ghaat dat uitpakken?
Mooi politiek jaar in het vooruitzicht wel.
Denk dat de PVV wel een stabiele resultaat weet te behouden gezien de onrust over Rutte alleen maar toeneemt. Een proteststem, een stem om Willy meer inbreng te geven? Ben net zo benieuwd.
pi_181929912
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Denk dat de PVV wel een stabiele resultaat weet te behouden gezien de onrust over Rutte alleen maar toeneemt. Een proteststem, een stem om Willy meer inbreng te geven? Ben net zo benieuwd.
Ik weet niet, FvD haken veel mensen al af, PVV blijft wel redelijk constant, maar gekoppeld aan een volgende crisis? Vrij Links lui hoe gaat zich dat ontwikkelen?
Interessant hoor. Ben benieuwd.
Maar nee PVV gaat nooit aan de wagen trekken iig.
I´m back.
pi_181929939
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet, FvD haken veel mensen al af, PVV blijft wel redelijk constant, maar gekoppeld aan een volgende crisis? Vrij Links lui hoe gaat zich dat ontwikkelen?
Interessant hoor. Ben benieuwd.
Maar nee PVV gaat nooit aan de wagen trekken iig.
Vanwege een cordon sanitaire niet nee, niet omdat hij weinig invloed heeft.
pi_181930063
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vanwege een cordon sanitaire niet nee, niet omdat hij weinig invloed heeft.
Valt weinig samen te werken met Greetje, die zit 24/7 aan de foon dan met de PM en vak ministers, die mannen worden gek van hem. En dan is hij nog onvoorspelbaar.
I´m back.
pi_181930107
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Valt weinig samen te werken met Greetje, die zit 24/7 aan de foon dan met de PM en vak ministers, die mannen worden gek van hem. En dan is hij nog onvoorspelbaar.
Stel hij wordt de grootste, maar het lukt hem niet om een coalitiekabinet te vormen, geeft de koning dan de opdracht aan de op een na grootste partij in Nederland, is dat wel eens voorgevallen?
pi_181930199
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stel hij wordt de grootste, maar het lukt hem niet om een coalitiekabinet te vormen, geeft de koning dan de opdracht aan de op een na grootste partij in Nederland, is dat wel eens voorgevallen?
Ja, dan gaat de opdracht naar de op 1 na grootste, volgens mij ook meer logica dan dat het ergens in het staatsrecht staat. Maar wat je zegt gaat niet gebeuren wrs.
I´m back.
pi_181930234
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dan gaat de opdracht naar de op 1 na grootste, volgens mij ook meer logica dan dat het ergens in het staatsrecht staat. Maar wat je zegt gaat niet gebeuren wrs.
Jij acht de kans dat hij de grootste partij wordt nihil?
pi_181930328
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij acht de kans dat hij de grootste partij wordt nihil?
Tenzij 9/11-achtige taferelen in NL? Maar die kans is ook gering. Jihadisten houden meer van NL dan van Denemarken en Zweden zelfs, denk ik ergens.
I´m back.
pi_181930462
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tenzij 9/11-achtige taferelen in NL? Maar die kans is ook gering. Jihadisten houden meer van NL dan van Denemarken en Zweden zelfs, denk ik ergens.
Had je wel voorzien dat groep Wilders uiteindelijk de op één na grootste partij zou worden dan zonder 9/11 achtige taferelen?
pi_181930699
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Had je wel voorzien dat groep Wilders uiteindelijk de op één na grootste partij zou worden dan zonder 9/11 achtige taferelen?
Nou, door de fragmentarisering van links was dat wel min of meer te voorspellen. Geen grote centrumlinkse partij meer hè. Dat is nog steeds ook de grootste leemte. Centrumlinks is echt in een grote crisis vervallen, eigenlijk al vanaf 2002. Met dan de opleving tijdens vorig kabinet, Maar die heeft het volledig verbruid. Eigenlijk heeft centrumlinks het al verbruid sinds het afschudden van de ideologische veren natuurlijk. Maar dat wisten we toen nog niet.

Maar goed, later. ;).
I´m back.
pi_181931090
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik stel de PVV ook niet gelijk aan de NSDAP van 1928. Dat schreef ik al in een eerdere posting
Idd de PVV is niet tegen de democratie en voor een militairistische dictatuur.
( wel voorstander van de partijdictatuur van de grote leider Wilders)
Wat je wel als gemeenschappelijk kunt vaststellen is de etnische haat naar een reli-etnische bevolkingsgroep . En de lessen van Duitsland is dat men altijd moet uitkijken met die haatideologieën. De ingehoudenheid van de PVV komt door een maatschappelijke weerstand tegen hun haat. En die weerstand viel weg in Duitsland .
In Nederland zal dat niet gebeuren, maar blijf toch maar waakzaam. Niet alleen met de PVV, maar wellicht eerder tav andere extremisten die zich gesterkt voelen door een haatklimaat en tot geweld overgaan.
Haat de PVV de islam?

Of willen ze alleen maar waarschuwen voor een haat ideologie?

Ik vind beide vragen polariserend.

Nuance is gevraagd van PVV'ers, van moslims en van social media discussieerders. Verkettering van welke kant ook betekent uitsluiting van de discussie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181931239
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Haat de PVV de islam?

Of willen ze alleen maar waarschuwen voor een haat ideologie?
De PVV ideologie is die haatideologie. Ze haten islamieten. Ze willen islamieten het land uittrappen, maar dat zegt men niet zo direct.

quote:
Nuance is gevraagd van PVV'ers, van moslims en van social media discussieerders. Verkettering van welke kant ook betekent uitsluiting van de discussie.
De nuance is de PVV herkennen voor wat het is . Nuance is niet ... het bagatelliseren, goedpraten,
en toedekken van die ideologie.
Sommige islamitische denkwijzes zijn haatideologieën. Maar de meeste islamieten willen gewoon vreedzaam hun eigen leventje leiden..... De PVV gooit al die diverse denkwijzes op één hoop en verkettert een hele bevolkingsgroep. Deed men indertijd ook zo met Joden.
pi_181931403
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De PVV ideologie is die haatideologie. Ze haten islamieten. Ze willen islamieten het land uittrappen, maar dat zegt men niet zo direct.

[..]
Islamieten? Dat zijn fundamentalistische moslims?
quote:
De nuance is de PVV herkennen voor wat het is . Nuance is niet ... het bagatelliseren, goedpraten,
en toedekken van die ideologie.
Sommige islamitische denkwijzes zijn haatideologieën. Maar de meeste islamieten willen gewoon vreedzaam hun eigen leventje leiden..... De PVV gooit al die diverse denkwijzes op één hoop en verkettert een hele bevolkingsgroep. Deed men indertijd ook zo met Joden.
Als PVV alleen fundamentalistische moslims de deur wil wijzen ben je er ook mee akkoord dus?
Dat is toch wat de PVV wil?
I´m back.
pi_181931469
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Islamieten? Dat zijn fundamentalistische moslims?
Ze willen alle islamieten verwijderen. Dat is toch duidelijk.

quote:
Als PVV alleen fundamentalistische moslims de deur wil wijzen ben je er ook mee akkoord dus?
Dat is toch wat de PVV wil?
Vrijheid van meningsuiting. Niet mensen straffen en verbannen vanwege een mening is het principe.
PVV is ook fundamentalisme... terug naar het fundament van vroeger met nauwelijks islamieten en donkere niet-westerse buitenlanders in het land.
pi_181931672
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 23:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De PVV ideologie is die haatideologie. Ze haten islamieten. Ze willen islamieten het land uittrappen, maar dat zegt men niet zo direct.
Ik denk niet dat de PVV DE Islam haat. Ik denk dat ze willen opkomen voor de Nederlanders, zoals wij willen leven. Daar past geen sharia (wetgeving op basis van geloven) bij. Niet meer dan logisch, toch? De 'ware' Islam mag wat mij betreft een plaats hebben in Nederland, maar hou het daar in die besloten groep. De 'ware' Islam kan geen openlijke significante plek hebben in 'onze' maatschappij, puur en alleen al omdat ze DIE maatschappij ondermijnt. Het botst.

Mijn buurman is een Soennitische Syrische vluchteling en hij heeft mij doen inzien dat Soennieten ook fantastische mensen kunnen zijn, terwijl ik voorheen dacht dat Soennieten strenger in de leer waren dan Sjiieten. Niettemin blijf ik dat idee wel hebben als ik SA vergelijk met Iran.

Maar goed, mijn buurman, mijn buurvrouw en hun 3 zonen zijn een aanwinst voor Nederland. Alleen jammer dat vader en moeder niet aan de bak komen. Syrische diploma's zijn minder waard hier. De Buurman is hartspecialist, mijn vrouw hartpatiënt. Ze heeft bij haar hartchirurg al voorgesteld om hem in dienst te nemen. Veel Arabische patiënten die het misschien fijn vinden om in het Arabisch uitleg te krijgen bv. Maar goed, ik dwaal af......

quote:
De nuance is de PVV herkennen voor wat het is . Nuance is niet ... het bagatelliseren, goedpraten,
en toedekken van die ideologie.
Sommige islamitische denkwijzes zijn haatideologieën. Maar de meeste islamieten willen gewoon vreedzaam hun eigen leventje leiden..... De PVV gooit al die diverse denkwijzes op één hoop en verkettert een hele bevolkingsgroep. Deed men indertijd ook zo met Joden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181931724
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 00:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze willen alle islamieten verwijderen. Dat is toch duidelijk.
Nee, het ging toch over de uitwassen?

quote:
Vrijheid van meningsuiting. Niet mensen straffen en verbannen vanwege een mening is het principe.
PVV is ook fundamentalisme... terug naar het fundament van vroeger met nauwelijks islamieten en donkere niet-westerse buitenlanders in het land.
Nogmaals, ik denk niet dat de PVV tegen de Islam is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181931768
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 00:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze willen alle islamieten verwijderen. Dat is toch duidelijk.

[..]
Niet mensen die moslim zijn en gewoon keurig netjes een baan hebben, een huis bezitten en overal in meedraaien, volgens mij.
quote:
Vrijheid van meningsuiting. Niet mensen straffen en verbannen vanwege een mening is het principe.
PVV is ook fundamentalisme... terug naar het fundament van vroeger met nauwelijks islamieten en donkere niet-westerse buitenlanders in het land.
Ja, goed, Greetje slaat wel door af en toe idd, maar ik denk niet dat het generieke idee is om iedereen die moslim is onder de bus te gooien. Denk ik althans.

Is ook volkomen kolder. We blazen altijd het beeld van wat we van onze tegenstander hebben op. Kijk maar hoe dat in POL-FB ging vandaag. Heeft niets met de werkelijkheid van alledag te maken echter. De dagelijkse praktijk dus, waarin mensen werken en opbouwen of herstellen en elke ochtend naar hun werk gaan, ongeacht etniciteit of allerlei andere fratsen die niet ter zake doende zijn,
I´m back.
pi_181936333
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 00:14 schreef Ryan3 het volgende:

Niet mensen die moslim zijn en gewoon keurig netjes een baan hebben, een huis bezitten en overal in meedraaien, volgens mij.

Dan moet Wilders zijjn zuiveringsplannen concreet invullen en publiceren. Voorlopig moet je van het maximale uitgaan.
Maar daar zit hum de crux. Als hij het wel concreet bekend maakt , wie hij het land wilt uittrappen, dan krijgt hij veel verzet en wordt opnieuw voor de rechter gedaagd.
Zoals hij nu niet concreet zijn ideologie verkondigt ... heeft hij het over moslims op zich die hij wilt verwijderen uit de samenleving. Maar dat zegt hij niet direct. Hij verschuilt zich achter een abstractie als " de islam"
Zou het zijn dat als hij het over Joden en jodendom had, dan was de PVV allang verboden en hij in de gevangenis ? Goede vraag voor een apart topic

geertwilderspvv twitterde op vrijdag 20-07-2018 om 20:15:17 Het wordt tijd voor het kabinet Wilders 1. Schoon schip maken. Weg islam. Nederland weer voor de Nederlanders.Stef Blok mag Minister van Monocultuur worden.Dan hoeft hij zijn woorden niet terug te nemen en kan hij werken aan het ontmantelen vd multiculturele samenleving. reageer retweet
Schoon schip maken. Weg islam. = eufemisme voor 'weg met islamieten'... die wil hij verwijderen
Het ontmantelen van de multiculturele samenleving = eufemisme voor bepaalde buitenlanders mn islamieten wegpesten, wegjagen, verbannen. En dat kan alleen met geweld.
Geweld van de staat, en/of van burgers . De Chemnitzneigingen.


[ Bericht 7% gewijzigd door Bluesdude op 16-09-2018 10:19:35 ]
pi_181936400
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 00:12 schreef Montagui het volgende:

Nee, het ging toch over de uitwassen?
Dat is de politiek correcte schijn die Wilders en knechtjes gebruiken

quote:
Nogmaals, ik denk niet dat de PVV tegen de Islam is.
idem
pi_181936943
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:47 schreef Hiddendoe het volgende:
Geertje vergeet even voor het gemak dat onze voorouders niet alleen door keihard zwoegen, maar vooral door andere continenten te plunderen en toe te eigenen ook de huidige welvaart mogelijk hebben gemaakt.
Ah krijgen we die weer.

Ten eerste is dat zwaar overdreven, maar daar heb ik nu geen zin in om op in te gaan. Ik geef je dit argument.

Maar jij en ik hebben daar niks mee te maken gehad, dat is zeker. En moeten we daarom maar als 'straf' voor onze voorouders, ons land laten overnemen door 20 miljoen Afrikanen? Is dat wat jij en ik verdienen? Kom toch op, is toch geen argument.

Ik vind het geen 'erg' filmpje, omdat ze verder geen slechte eigenschappen van de Afrikanen benoemen. Het gaat simpelweg om aantallen. Zonder racisme, gewoon de feiten.

Als er een miljard Japanners zouden zijn die te weinig middelen hebben om te overleven en richting Europa zouden willen komen, dan is dat ook niet goed. Verschillende bevolkingen mixen op grote schaal leidt altijd tot, naast problemen, een verandering van identiteit en cultuur.

Iedereen begrijpt dat er ergens een 'grens' ligt aan het aantal mensen van een andere cultuur waarbij de gast geen gast meer is. 1% moslims in je land bijvoorbeeld? Geen probleem, hier en daar lekker een broodje kebap halen. Maar 65% moslims in je land? Tja, dat moet toch voor iedereen hier een te hoog cijfer zijn. Een meerderheid moslims zal namelijk er voor zorgen dat dit een islamitisch land wordt met alle gevolgen van dien.

Dus ja, waar het getal ligt laat ik aan ieder zelf over. 10%? 25%? 40%? 99%?

Het meest gehoorde argument is altijd 'ach het zal zo'n vaart wel niet lopen. Ze verzinnen wel wat'.

De meeste mensen denken niet verder dan hun eigen levensduur. En inderdaad, over een jaar of 40-50 zal het misschien nog wel meevallen hier. De grote steden zijn dan wellicht voor 80% islamitisch en hier en daar wat kleinere gemeenten ook, maar op het platteland en de kleine dorpjes heb je nog nergens last van. Ver van je bed show tot dat je sterft.

Maar geef het een paar honderd jaar zónder controle en maatregelen, dan komen er hier gewoon enorme aantallen bij en zal het percentage toenemen tot boven de kritieke waarden.

Ik vind het vreemd dat mensen hier geen vraagtekens bij zetten en gewoon alles maar op zijn beloop willen laten. Dan onderschat je de overlevingsdrang van andere volkeren plus de haat die er is jegens het westen. Maar daar hoeven jij en ik en zeker onze kinderen niet onder te lijden.
  zondag 16 september 2018 @ 13:58:16 #127
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181940643
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 10:39 schreef matigeuser het volgende:

Maar geef het een paar honderd jaar zónder controle en maatregelen, dan komen er hier gewoon enorme aantallen bij en zal het percentage toenemen tot boven de kritieke waarden.

Ik vind het vreemd dat mensen hier geen vraagtekens bij zetten en gewoon alles maar op zijn beloop willen laten. Dan onderschat je de overlevingsdrang van andere volkeren plus de haat die er is jegens het westen. Maar daar hoeven jij en ik en zeker onze kinderen niet onder te lijden.
Klopt, met name GL- en d66-adepten juichen open grenzen toe en dragen dus bij aan de uiteindelijke, onvermijdelijke en door hen gewenste vernietiging van onze welvaart, beschaving en vrijheid.
pi_181956384
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ooit afgevraagd waar de term gouden eeuw vandaan komt?
Weet je wanneer die afgelopen was?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181956388
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heuy, laten we eeuwenlang plunderen en koloniseren, en dankzij al die rijkdom een goed fundament opzetten, maar laten we de welvaart die vervolgens afhangt van dat fundament maar gewoon negeren.
Dus Turkije zijn welvaart is gebaseerd op hun eeuwenlange kolonisatie en plunderingen van Europa, MO en Noord-Afrika?
En daarom zouden die massaal naar Turkije moeten kunnen komen?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181958709
Zolang het verkoopt?
Veel Nederlanders zijn ook nakomenlingen van NSB'-ers en het zou mij niet verbazen als ze weer terug willen naar de goeie ouwe tijd waarin alles beter was :')
  woensdag 19 september 2018 @ 08:18:45 #131
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181999278
Het kan aan mij liggen, maar ik zie de overeenkomst niet
Laffe huichelaar
pi_182000696
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 08:18 schreef timmmmm het volgende:

Het kan aan mij liggen, maar ik zie de overeenkomst niet

Ik zie hem wel. Het is min of meer hetzelfde verhaal in een andere tijd met een ander etnisch doelwit. Deze twee propagandafilmpjes zijn ook verwerpelijk om exact dezelfde redenen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 19 september 2018 @ 10:10:40 #133
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182000765
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie hem wel. Het is min of meer hetzelfde verhaal in een andere tijd met een ander etnisch doelwit. Deze twee propagandafilmpjes zijn ook verwerpelijk om exact dezelfde redenen.
Het is niet hetzelfde verhaal. Het focus van het filmpje van Wilders is hoe goed Nederland wel niet is en dat we dat moeten beschermen. De focus van het NSB-filmpje is hoe slecht joden wel niet zijn en dat we die moeten bestrijden.
Laffe huichelaar
pi_182000788
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is niet hetzelfde verhaal. Het focus van het filmpje van Wilders is hoe goed Nederland wel niet is en dat we dat moeten beschermen. De focus van het NSB-filmpje is hoe slecht joden wel niet zijn en dat we die moeten bestrijden.
Hoe is dat een verschil? Wilders roept op om ons land te beschermen tegen de instroom van Afrikanen en Moslims, de NSB roept op om onszelf te beschermen tegen de instroom van Joden.

Exact hetzelfde met een ander labeltje. Beide is onversneden haat jegens bevolkingsgroepen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 19 september 2018 @ 10:21:41 #135
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182000909
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe is dat een verschil? Wilders roept op om ons land te beschermen tegen de instroom van Afrikanen en Moslims, de NSB roept op om onszelf te beschermen tegen de instroom van Joden.

Exact hetzelfde met een ander labeltje. Beide is onversneden haat jegens bevolkingsgroepen.
Nee, een filmpje over je land beschermen tegen vreemde elementen door de grenzen dicht te doen is nu eenmaal niet hetzelfde als een filmpje over de joodse rattenplaag die het land geïnfiltreerd hebben en minderwaardig zijn.

Dat zie je ook in het essentiele verschil tussen Wilders en Hitler. Beiden zijn ze volslagen gestoord en gebruiken ze het vijandbeeld van van een religie om zieltjes te winnen, maar waar Hitler gewoon alle joden dood wilde, thuis en elders, wil Wilders de Islam gewoon niet in Nederland. Daarbij is Wilders, en dit is een aanname dus ik kan het fout hebben, er volgens mij niet van overtuigd dat moslims een volk zijn en men daar niet vanaf kan. Maw, hij wil in Nederland wel af van de islam maar niet per se van iedereen die nu moslim is. Als ze maar afstand doen van die islam. Waar dat bij de nazi;s natuurlijk geen denkbare optie was. Joden zijn een volk, geen geloof.

Hoe dan ook, ik vind het neit vergelijkbaar. Ja, Wilders is een engnek, ja hij discrimineert, nee, hij zaait niet zo'n extreme haat als NSB-filmpjes
Laffe huichelaar
pi_182002432
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoe dan ook, ik vind het neit vergelijkbaar. Ja, Wilders is een engnek, ja hij discrimineert, nee, hij zaait niet zo'n extreme haat als NSB-filmpjes
hoewel hij wel een inspiratie is voor breivik en breivikfans

dus het blijft extreem
  woensdag 19 september 2018 @ 11:53:43 #137
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182002662
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 11:44 schreef 0o0o het volgende:

[..]

hoewel hij wel een inspiratie is voor breivik en breivikfans

dus het blijft extreem
Dat ontken ik ook niet
Laffe huichelaar
pi_182003094
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:21 schreef timmmmm het volgende:

Dat zie je ook in het essentiele verschil tussen Wilders en Hitler. Beiden zijn ze volslagen gestoord en gebruiken ze het vijandbeeld van van een religie om zieltjes te winnen, maar waar Hitler gewoon alle joden dood wilde, thuis en elders, wil Wilders de Islam gewoon niet in Nederland.
Hitler en Wilders wilden beiden geen joden/islamieten in eigen land. Hitler heeft nooit gezegd dat hij alle joden wilde doden ( op 1 speech na in 1939 op een partijcongres, die je zo kunt interpreteren)
De lessen van de nazi's is ook dat men aanvankelijk niet zo met concrete onderdrukkingsplannen komt. Dat gebeurde wel naar mate men meer macht had.
Wilders zal die macht nooit krijgen, maar alswel.... dan komt hij ook met met meer concrete onderdrukkingsplannen.... Het deporteren, wegpesten en wegjagen van bepaalde groepen met name islamieten zal hij wel nooit openlijk prediken, maar zo nu en dan laat hij iets doorschemeren.
Zoals zijn nieuwe initiatiefwet van islamitische uitingen verbieden.
En zijn retoriek van de multiculturele samenleving afschaffen, daar zit de verborgen wens achter mensen te willen deporteren
pi_182003434
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 11:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet
dus wilders is gewoon het ongedierte van deze tijd en hitler was het van zijn tijd

en natuurlijk heeft wilders beperkingen ten opzichte van hitler, want het is nu een heel andere soort wereld
pi_182003835
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hitler en Wilders wilden beiden geen joden/islamieten in eigen land. Hitler heeft nooit gezegd dat hij alle joden wilde doden ( op 1 speech na in 1939 op een partijcongres, die je zo kunt interpreteren)
De lessen van de nazi's is ook dat men aanvankelijk niet zo met concrete onderdrukkingsplannen komt. Dat gebeurde wel naar mate men meer macht had.
Wilders zal die macht nooit krijgen, maar alswel.... dan komt hij ook met met meer concrete onderdrukkingsplannen.... Het deporteren, wegpesten en wegjagen van bepaalde groepen met name islamieten zal hij wel nooit openlijk prediken, maar zo nu en dan laat hij iets doorschemeren.
Zoals zijn nieuwe initiatiefwet van islamitische uitingen verbieden.
En zijn retoriek van de multiculturele samenleving afschaffen, daar zit de verborgen wens achter mensen te willen deporteren
Grote verschil was, dat de joden in Duitsland er al woonden en er geen massale immigratie van joden bezig was, al decennia lang.

Verder heb ik nog nooit PVV-stormtroepen zien vechten in straten en in de 2e kamer noch heeft NL een indrukwekkend militair apparaat.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_182011256
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hitler en Wilders wilden beiden geen joden/islamieten in eigen land. Hitler heeft nooit gezegd dat hij alle joden wilde doden ( op 1 speech na in 1939 op een partijcongres, die je zo kunt interpreteren)
De lessen van de nazi's is ook dat men aanvankelijk niet zo met concrete onderdrukkingsplannen komt. Dat gebeurde wel naar mate men meer macht had.
Wilders zal die macht nooit krijgen, maar alswel.... dan komt hij ook met met meer concrete onderdrukkingsplannen.... Het deporteren, wegpesten en wegjagen van bepaalde groepen met name islamieten zal hij wel nooit openlijk prediken, maar zo nu en dan laat hij iets doorschemeren.
Zoals zijn nieuwe initiatiefwet van islamitische uitingen verbieden.
En zijn retoriek van de multiculturele samenleving afschaffen, daar zit de verborgen wens achter mensen te willen deporteren
De islam is dan ook een gevaarlijke fascistische ideologie en het is heel goed dat Wilders zich daartegen blijft uitspreken. Wilders heeft nog nooit opgeroepen tot geweld en neemt daar expliciet afstand van. Daarentegen hebben we hier wel te maken met imams die openlijk genocidair taalgebruik jegens joden verkondigen en agressief moslimvolk die stelselmatig joden aanvallen, treiteren en wegpesten. Niet voor niets vluchten er steeds meer joden weg uit Europa. Dat is louter te danken aan de islamitische agressie en het gebrek aan bescherming door de westerse overheden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2018 19:12:52 ]
pi_182011733
Overigens zijn er wel vele gelijkenissen te vinden tussen de koran en Mein Kampf:

quote:
“Mein Kampf” – Verklaart dat de Duitsers het superieure ras van de mensheid zijn en dat Duitsland voorbestemd is om de wereld te regeren en alle andere rassen en naties te domineren.

De koran – Verklaart dat de islam en de moslims de meerderen in de mensheid zijn en dat de islam de goddelijke opdracht heeft om de wereld te regeren en alle andere rassen, geloofsovertuigingen en naties te domineren.
….

“Mein Kampf” – Zegt dat de Duitse staat de controle moet hebben over elk aspect van het leven. Zegt dat alle mensen zich dienen te onderwerpen aan de staat.

De koran – Zegt dat de islam en de sharia elk aspect van het leven dienen te controleren. Zegt dat alle mensen zich moeten onderwerpen aan de islam.
….

“Mein Kampf” – Zegt dat Duitsers de plicht hebben hun door God gegeven plaats in de wereld op te eisen en dat met alle mogelijke middelen. Plaatst loyaliteit aan het ‘Volk’ (het ras) boven alle andere ethische overwegingen.

De koran – Zegt dat moslims de plicht hebben om Jihad te voeren en dominantie van de islam over de gehele wereld te bevorderen (Dar al Islam en Dar al Harb) en dat met alle mogelijke middelen. Plaatst loyaliteit aan medemoslims (Oemma) en de islam boven alle andere ethische overwegingen.

“Mein Kampf” – Machtigt mannen superieur te zijn over vrouwen en dat de rol van vrouwen beperkt zou moeten zijn tot voortplanting, keuken en het huis.

De koran – Machtigt mannen superieur te zijn aan vrouwen en dat de rol van vrouwen moet worden beperkt tot voortplanting, de keuken en het huis. (Toegegeven, de koran gaat bij dit onderwerp heel wat verder dan “Mein Kampf”)

….

“Mein Kampf” – Zegt dat homoseksuelen “verraders van het ras” zijn en ter dood moeten worden veroordeeld. (Velen werden daadwerkelijk in concentratiekampen vermoord)

De koran – Zegt dat homoseksuelen voor Allah onheilig zijn en ter dood moeten worden veroordeeld.

….

“Mein Kampf” – Formuleert een gedetailleerd model voor de verovering van de wereld, met inbegrip van regels over de manier waarop overwonnen volken moeten worden onderdrukt en gedomineerd door het Duitse ras. Het zegt dat de rijkdom, de (natuurlijke) bronnen en eigendommen van onderworpen volken aan Duitsers rechtens toekomen en het recht op leven van overwonnen volken afhankelijk is van de Duitsers. Het verklaart dat niet-Duitsers geen wettelijke rechten en burgerrechten hebben.

De koran – Formuleert een gedetailleerd model voor de verovering van de wereld, met inbegrip van regels over de manier waarop overwonnen volken onderdrukt en gedomineerd moeten worden door moslims. Verklaart dat de rijkdom, de (natuurlijke) bronnen en de eigendommen van overwonnen volken aan moslims rechtens toebehoren en het recht op leven van onderworpen volken afhankelijk is van de moslims. Hij verklaart dat niet-moslims geen wettelijke rechten en geen burgerrechten hebben. (In werkelijkheid is veel hiervan geworteld in de Hadith en de soenna, maar zijn beiden in wezen afgeleid van de koran, samen met alle andere aspecten van de sharia.)

….

“Mein Kampf” – Verdeelt de wereld in “Duits” en vijandelijk gebied. Het verklaart dat het gebied waarin Duitsers leven of dat ooit door Duitsers rechtens werd geregeerd, aan Duitsland toebehoort en Duitsland er recht op heeft het terug te krijgen, op welke wijze dan ook.

De koran – Verdeelt de wereld in Dar al Islam (landen die door moslims worden geregeerd) en de Dar al Harb (vijandelijk grondgebied). Hij verklaart dat gebieden waar moslims leven of ooit rechtens geregeerd hebben, toebehoren aan de Dal al Islam en dat moslims het recht hebben, met alle mogelijke middelen, deze terug te krijgen.

….

“Mein Kampf” – Verwijt de Joden de maatschappelijke problemen en zegt dat ze moeten worden uitgeroeid.

De koran – Verwijt de Joden maatschappelijke problemen en zegt dat ze moeten worden uitgeroeid. (Op de Dag des Oordeels, de rotsen en de bomen zullen uitroepen: “O moslim!” Daar is een Jood achter mij, kom en dood hem!”)

https://ejbron.wordpress.(...)n-versus-mein-kampf/
Ook opmerkelijk dat er in de koran meer passages staan met jodenhaat dan in Mein Kamp:


http://www.cspipublishing(...)t_anti-Jew_Text.html

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2018 19:38:01 ]
  woensdag 19 september 2018 @ 20:53:47 #143
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182013972
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee, een filmpje over je land beschermen tegen vreemde elementen door de grenzen dicht te doen is nu eenmaal niet hetzelfde als een filmpje over de joodse rattenplaag die het land geïnfiltreerd hebben en minderwaardig zijn.

Dat zie je ook in het essentiele verschil tussen Wilders en Hitler. Beiden zijn ze volslagen gestoord en gebruiken ze het vijandbeeld van van een religie om zieltjes te winnen, maar waar Hitler gewoon alle joden dood wilde, thuis en elders, wil Wilders de Islam gewoon niet in Nederland.
Nou ja, zijn ambities gaan echt wel verder dan dat. De retoriek betrekt eigenlijk de gehele (zogezegd Joods-christelijke) westerse beschaving waarvan de frontlinie naar eigen zeggen in Israël ligt, maar houdt opmerkelijk genoeg inderdaad vaak op wanneer het om de islamitische wereld (in geografisch opzicht) zelf gaat. Populisten zijn niet per se haviken wat dat betreft zeker als je ze met hun tegenhangers in de Amerikaanse think-tanks vergelijkt. Komt denk ik omdat ze toch vooral sterk nativistisch ingesteld zijn en daar horen ook bijzondere cultuurrelativistische trekjes als dit bij.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_182019218
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:44 schreef de_boswachter het volgende:
PVV is voor mensen met een IQ < 90
Hetzelfde geldt overigens voor een partij als DENK of een partij zoals die van SS.
Dit.
pi_182019569
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Overigens zijn er wel vele gelijkenissen te vinden tussen de koran en Mein Kampf:

[..]

Ook opmerkelijk dat er in de koran meer passages staan met jodenhaat dan in Mein Kamp:

[ afbeelding ]
http://www.cspipublishing(...)t_anti-Jew_Text.html
Als de Koran en MK gelijkenissen tonen omdat ze beiden anti-homoseksueel zijn, vinden dat de man een superieure rol moet hebben tov de vrouw. Wat is dan de Torah ten opzicht van Mein Kamp en de Koran, onderscheidend? _O-

Verder nooit geweten dat " “O moslim!” Daar is een Jood achter mij, kom en dood hem!” een vers uit de Koran is, dat het ook geen enkele manier in te Koran terugkomt maakt het niet echt geloofwaardiger. Voor iemand die ook maar een beetje z'n huiswerk heeft gedaan weet dat het voortkomt uit de hadith, niet uit de Koran. :*

Vele gelijkenissen zegtie. Je hebt de onderbouwingen van je eigen bron amper nagelezen hé?

Tussen de verzen die 'jodenhaat' zou citeren staan zelfs verzen als :

quote:
2:62 Truly, those who believe in the Koran, along with Christians, Jews, and Sabians [perhaps the Christians of Iraq], and whoever believes in Allah and the Day and is righteous will be rewarded by theirLord. They should have no fears or regrets.
quote:
3:92 All food was permissible for the Children of Israel, except that which Israel itself forbade, before the Law was sent down. Say: Bring the Law (Torah) and read it if what you say is true. Those who invent lies about Allah after this are surely evil-doers. Say: Allah speaks the truth. Therefore, follow the religion of Abraham, the righteous. He was not one of the idolaters.
quote:
3:63 Say: People of the Book [Christians and Jews]! Let us settle upon an agreement: We will worship no one except Allah, we will set up no one as His equal, and none of us will take one from among us as a lord besides Allah. If they reject your proposal say, “Bear witness then that we are Muslims.”
quote:
3:112 Yet not all of them are the same. There are some among the People of the Book who are righteous and who recite Allah’s revelations throughout the night and worship Him. They believe in Allah and the Last Day, and command what is right and forbid what is wrong and urge each other on to do good works. These are the righteous people. They will not be denied their reward for whatever good they do for Allah knows those who do good.
quote:
5:77 Say: Oh, people of the Book, do not step out of the bounds of truth in your religion, and do not follow the desires of those who have gone wrong and led many astray. They have themselves gone astray from the even way.
Verder gaat het voor een grote deel over een herlezing uit de Bijbel van de exodus van de Joden met Mozes. Wat vrijwel een identiek verhaal is uit de Bijbel, guess that makes the Bijbel ook Mein Kampf achtig. :') ?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 05:33:26 ]
pi_182019639
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee, een filmpje over je land beschermen tegen vreemde elementen door de grenzen dicht te doen is nu eenmaal niet hetzelfde als een filmpje over de joodse rattenplaag die het land geïnfiltreerd hebben en minderwaardig zijn.

Dat zie je ook in het essentiele verschil tussen Wilders en Hitler. Beiden zijn ze volslagen gestoord en gebruiken ze het vijandbeeld van van een religie om zieltjes te winnen, maar waar Hitler gewoon alle joden dood wilde, thuis en elders, wil Wilders de Islam gewoon niet in Nederland. Daarbij is Wilders, en dit is een aanname dus ik kan het fout hebben, er volgens mij niet van overtuigd dat moslims een volk zijn en men daar niet vanaf kan. Maw, hij wil in Nederland wel af van de islam maar niet per se van iedereen die nu moslim is. Als ze maar afstand doen van die islam. Waar dat bij de nazi;s natuurlijk geen denkbare optie was. Joden zijn een volk, geen geloof.

Hoe dan ook, ik vind het neit vergelijkbaar. Ja, Wilders is een engnek, ja hij discrimineert, nee, hij zaait niet zo'n extreme haat als NSB-filmpjes
Zijn aanhang bestaat toch vooral uit echte racisten die iets tegen iedereen met een niet-blanke huidskleur hebben en ook erg homofoob zijn.
Ik vraag me ook af of Geert stiekem niet ook homofoob is, maar nu even homo's knuffelt zolang dit in zijn politieke belang is. Moslims zijn anti-homo, dus is Geert tijdelijk voor homo's. Echte rauwe volksmensen, toch de aanhang van de PVV, zijn in de regel ook mensen die graag af en toe 'flikkertikken' of 'poten rammen'.

Ik ben bang dat het de PVV helemaal niet louter om Moslims gaat. Gezien zijn 'flikkertikkende' aanhang en 'ik wil niet racistisch zijn hoor, maar ...'-aanhang, vertrouw ik deze partij totaal niet.
pi_182045649
Ernstig hoe laag het niveau en historisch bewustzijn hier is. Niet dat het jullie schuld is hoor na decennia van indoctrinatie maar alsnog..
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:08:50 #149
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182252709
quote:
Nee, die Kunzu is een lekker ding :r
"Hoka Hey!"
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:15:25 #150
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182252818
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:08 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, die Kunzu is een lekker ding :r
Tegen een mede-kamerlid zeggen "U hoort hier niet thuis. U bent het vergif van deze samenleving en democratie. Dit is ons land. Dit is niet uw land, (...) wegwezen, meneer Kuzu." vind jij somehow niet om te kotsen? Als jij erop stemt zou je je op het moment dat je dat leest kapot moeten schamen, wat mij betreft.

Overigens roept dit bij mij ook de vraag op wie Wilders hier precies bedoelt met "ons" in "ons land". Hoewel ik zover mijn stamboom reikt 100% Nederlander ben spreekt hij hier absoluut niet namens mij. Namens wie dan wel, da's de grote vraag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:21:55 #151
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182252939
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tegen een mede-kamerlid zeggen "U hoort hier niet thuis. U bent het vergif van deze samenleving en democratie. Dit is ons land. Dit is niet uw land, (...) wegwezen, meneer Kuzu." vind jij somehow niet om te kotsen? Als jij erop stemt zou je je op het moment dat je dat leest kapot moeten schamen, wat mij betreft.

Overigens roept dit bij mij ook de vraag op wie Wilders hier precies bedoelt met "ons" in "ons land". Hoewel ik zover mijn stamboom reikt 100% Nederlander ben spreekt hij hier absoluut niet namens mij. Namens wie dan wel, da's de grote vraag.
Of ik me kapot moet schamen maak ik zelf wel uit. Hij spreekt schijnbaar voor een grote groep Nederlanders gezien het percentage stemmen wat hij krijgt. Dat jij het daarmee oneens bent zal al die mensen echt een worst wezen ...

En als je het dan perse wil weten, ik stem niet op Wilders omdat hij geen zoden aan de dijk zet, om verschillende redenen. Een van de redenen is zo'n stuk als hierboven inderdaad. Kuzu is overigens van hetzelfde laken een pak, waarschijnlijk alleen een stuk slimmer en indirecter ....

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 01-10-2018 14:58:13 ]
"Hoka Hey!"
pi_182253138
Wilders is geen fascist, maar het is wel de taal van toenmalig Nederlands fascisme tav de Joden.
Wilders is het gif van de samenleving, net zoals de NSB het indertijd was tav de Joden
pi_182253177
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:21 schreef matspontius het volgende:
Kuzu is overigens van hetzelfde laken een pak, waarschijnlijk alleen een stuk slimmer en indirecter ....
Zover ik weet is Kuzu niet zo haatdragend tav een etnische bevolkingsgroep. Wilders wel.
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:02:50 #154
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182253658
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:32 schreef Bluesdude het volgende:
Wilders is geen fascist, maar het is wel de taal van toenmalig Nederlands fascisme tav de Joden.
Wilders is het gif van de samenleving, net zoals de NSB het indertijd was tav de Joden
Jij vergelijkt Wilders met de totale uitroeiing van het jodendom en de moord op miljoenen joden? Beetje simpel vind jezelf ook niet?
"Hoka Hey!"
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:04:51 #155
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182253695
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:21 schreef matspontius het volgende:

[..]

Of ik me kapot moet schamen maak ik zelf wel uit.
Of ik vind dat jij je kapot moet schamen maak jij niet uit, dat maak ik uit. :P

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:21 schreef matspontius het volgende:

Hij spreekt schijnbaar voor een grote groep Nederlanders gezien het percentage stemmen wat hij krijgt. Dat jij het daarmee oneens bent zal al die mensen echt een worst wezen ...
Dit gaat verder dan zomaar een politiek verschil van mening. Wilders zegt niet alleen dat hij het kennelijk niet eens is met Kuzu, hij zegt dat hij dit land moet verlaten. Dat tegen een mede-kamerlid, een gekozen volksvertegenwoordiger, zeggen... is echt not done.

De cruciale vraag die je reactie bij mij oproept is: vind jij dat kunnen? Want als jij dat wel vindt kunnen, dan ben jij wat mij betreft degene die maar op moet hoepelen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:11:02 #156
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182253828
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Of ik vind dat jij je kapot moet schamen maak jij niet uit, dat maak ik uit. :P

[..]

Dit gaat verder dan zomaar een politiek verschil van mening. Wilders zegt niet alleen dat hij het kennelijk niet eens is met Kuzu, hij zegt dat hij dit land moet verlaten. Dat tegen een mede-kamerlid, een gekozen volksvertegenwoordiger, zeggen... is echt not done.

De cruciale vraag die je reactie bij mij oproept is: vind jij dat kunnen? Want als jij dat wel vindt kunnen, dan ben jij wat mij betreft degene die maar op moet hoepelen.
Kuzu en zijn hele partij mag van mij wel ophoepelen ja. Voor de rest gaat het je geen moer aan wat ik vind want je taalgebruik staat me niet aan ....

Nogmaals: jij vindt het taalgebruik van Wilders vergelijkbaar met de massamoord op de joden?
"Hoka Hey!"
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:57:20 #157
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182254919


[ Bericht 100% gewijzigd door Molurus op 01-10-2018 15:57:36 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 1 oktober 2018 @ 16:00:43 #158
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182255004
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:11 schreef matspontius het volgende:

[..]

Kuzu en zijn hele partij mag van mij wel ophoepelen ja. Voor de rest gaat het je geen moer aan wat ik vind want je taalgebruik staat me niet aan ....
Het taalgebruik van Wilders staat mij niet aan, en dat je een beetje naar Kuzu aan het wijzen bent zonder je druk te maken over het feit dat Wilders staat te roepen dat gekozen volksvertegenwoordigers het land moeten verlaten staat mij evenmin aan.

Let wel: ik heb niets met Wilders *of* Kuzu. Op geen van beide zou ik ooit stemmen. Maar ik begrijp wat er in NRC wordt gezegd: dit is echt puur fascisme waar Wilders zich van bedient.

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:11 schreef matspontius het volgende:

Nogmaals: jij vindt het taalgebruik van Wilders vergelijkbaar met de massamoord op de joden?
Heb ik dat ergens gezegd dan? Volgens mij niet.

Dat laat niet weg dat zijn uitspraken meer dan afkeurenswaardig zijn. En dan vind ik het wel een beetje smakeloos als jij in reactie daarop niet meer weet te produceren dan een kotssmiley richting Kuzu. Grow up.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 1 oktober 2018 @ 16:42:40 #159
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182255917
Holocaustontkenning doen we nog altijd niet op FOK!
Laffe huichelaar
pi_182257777
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:32 schreef Bluesdude het volgende:
Wilders is geen fascist, maar het is wel de taal van toenmalig Nederlands fascisme tav de Joden.
Wilders is het gif van de samenleving, net zoals de NSB het indertijd was tav de Joden
Waarom is dat de taal?
Waarom is Wilders het gif?

Onderbouw je onderbuikgepruttel eens.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182257781
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

1. Het taalgebruik van Wilders staat mij niet aan.

2. Maar ik begrijp wat er in NRC wordt gezegd: dit is echt puur fascisme waar Wilders zich van bedient.

[..]

3. Dat laat niet weg dat zijn uitspraken meer dan afkeurenswaardig zijn.

4. Want als jij dat wel vindt kunnen, dan ben jij wat mij betreft degene die maar op moet hoepelen.
1, 2, 3 en 4 zijn beweringen of meningen, geen argumenten.

Onderbouw je onderbuikgepruttel eens.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182257792
Was de rechter die Geert Wilders veroordeelde een nationaal-socialist omdat hij Marokkanen een ras noemde?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182257928
DENK bestaat uit intriganten. Het zijn bewezen Grijze Wolven. Ze hebben kwaad in de zin richting Nederland en Nederlanders. Dit blijkt uit het feit dat ze allerlei anti-Nederlandse plannetjes proberen door te drukken in de Tweede Kamer en een anti-Nederlands geluid in de media laten horen.

Alleen op basis van hun ras zouden Turken niet welkom moeten zijn in de Tweede Kamer. Ik voorkom liever dit soort toestanden: https://www.dw.com/en/tho(...)n-cologne/a-19439669: "Erdogan is onze commandant en wij zijn zijn soldaten." Dit wil DENK naar Nederland halen. Een krachtig tegengeluid is noodzakelijk: DENK moet direct verboden te worden. Partijleden, achterban en stemmers moeten worden opgepakt en uitgezet, terug naar Turkije.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:41:03 #164
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182258277
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:42 schreef timmmmm het volgende:
Holocaustontkenning doen we nog altijd niet op FOK!
Ongelofelijk dit soort figuren ...
"Hoka Hey!"
pi_182259947
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jij vergelijkt Wilders met de totale uitroeiing van het jodendom en de moord op miljoenen joden? Beetje simpel vind jezelf ook niet?
Dat Duitse filmpje was van ver voor de holocaust.

Daarnaast mag je volgens mij best wel parallellen trekken tussen het gebruik van het logo en de stormmeeuw van de NSB en de vorm van communicatie van de boodschap van een filmpje. Het is niet erg vergezocht.
pi_182260025
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:20 schreef Oostwoud het volgende:
DENK bestaat uit intriganten. Het zijn bewezen Grijze Wolven. Ze hebben kwaad in de zin richting Nederland en Nederlanders. Dit blijkt uit het feit dat ze allerlei anti-Nederlandse plannetjes proberen door te drukken in de Tweede Kamer en een anti-Nederlands geluid in de media laten horen.

Alleen op basis van hun ras zouden Turken niet welkom moeten zijn in de Tweede Kamer. Ik voorkom liever dit soort toestanden: https://www.dw.com/en/tho(...)n-cologne/a-19439669: "Erdogan is onze commandant en wij zijn zijn soldaten." Dit wil DENK naar Nederland halen. Een krachtig tegengeluid is noodzakelijk: DENK moet direct verboden te worden. Partijleden, achterban en stemmers moeten worden opgepakt en uitgezet, terug naar Turkije.
DENK eruit om de Turkse inmenging, bij Forum lijkt het alsof Rusland een pakket aan geld op tafel heeft gelegd en Wilders schurkt graag tegen Israel aan. Van alle drie maar even de geldstromen doornemen dan.
pi_182267564
Voor Geertje goyim is het Israel first
pi_182267581
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:20 schreef Oostwoud het volgende:
DENK bestaat uit intriganten. Het zijn bewezen Grijze Wolven. Ze hebben kwaad in de zin richting Nederland en Nederlanders. Dit blijkt uit het feit dat ze allerlei anti-Nederlandse plannetjes proberen door te drukken in de Tweede Kamer en een anti-Nederlands geluid in de media laten horen.


Onderbouw je onderbuikgepruttel eens
pi_182270280
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

DENK eruit om de Turkse inmenging, bij Forum lijkt het alsof Rusland een pakket aan geld op tafel heeft gelegd en Wilders schurkt graag tegen Israel aan. Van alle drie maar even de geldstromen doornemen dan.
https://www.rijksoverheid(...)n-politieke-partijen

Er zijn de afgelopen jaren 2 partijen die buitenlands geld hebben ontvangen, PVV & SP: https://www.businessinsid(...)artijen-wil-stoppen/

PVV: https://www.nu.nl/verkiez(...)ilders-nemen-af.html

DENK speelt het spel slim. Turken staan met 1 been in Nederland en met het andere been in Turkije. Het geld wat ze nodig hebben wordt niet opgehaald door DENK zelf. Het wordt opgehaald door de achterban: in de autogarages, de theehuizen, de halalslagerijen, de moskeeën, de bruidsmodewinkels, de restaurants en de subsidieclubs die. Turken zijn alleen loyaal aan de eigen groep en wanneer het strategisch goed uitkomt aan andere moslims en zolang het opportuun is doen ze vriendelijk tegen ongelovigen. Ze spelen dit spelletje al vele jaren op deze manier.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ophef-over-toespraak-kuzu/
https://politiek.tpo.nl/2(...)elangen-kuzu-ozturk/
https://www.geenstijl.nl/4950872/grijze_wolven_onderdeel_contac/
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182271333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:27 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)n-politieke-partijen

Er zijn de afgelopen jaren 2 partijen die buitenlands geld hebben ontvangen, PVV & SP: https://www.businessinsid(...)artijen-wil-stoppen/

PVV: https://www.nu.nl/verkiez(...)ilders-nemen-af.html

DENK speelt het spel slim. Turken staan met 1 been in Nederland en met het andere been in Turkije. Het geld wat ze nodig hebben wordt niet opgehaald door DENK zelf. Het wordt opgehaald door de achterban: in de autogarages, de theehuizen, de halalslagerijen, de moskeeën, de bruidsmodewinkels, de restaurants en de subsidieclubs die. Turken zijn alleen loyaal aan de eigen groep en wanneer het strategisch goed uitkomt aan andere moslims en zolang het opportuun is doen ze vriendelijk tegen ongelovigen. Ze spelen dit spelletje al vele jaren op deze manier.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ophef-over-toespraak-kuzu/
https://politiek.tpo.nl/2(...)elangen-kuzu-ozturk/
https://www.geenstijl.nl/4950872/grijze_wolven_onderdeel_contac/
Thanks en verbaast me niks. Forum is nog niet gescand btw.
pi_182277263
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 12:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Thanks en verbaast me niks. Forum is nog niet gescand btw.
Klopt, in 2016 was Forum nog een 'denktank'.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182279358
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:19 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Klopt, in 2016 was Forum nog een 'denktank'.
inderdaad

Het ergste wat DENK trouwens kan overkomen is dat Erdogan zou vallen als staatshoofd. Kuzu en Öztürk zijn typische AKP mannen en gaan niet het geluid van het CHP of een andere Turkse partij vertolken.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:49:44 #173
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182281837
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

inderdaad

Het ergste wat DENK trouwens kan overkomen is dat Erdogan zou vallen als staatshoofd. Kuzu en Öztürk zijn typische AKP mannen en gaan niet het geluid van het CHP of een andere Turkse partij vertolken.
Nou, laten we dan voor alle partijen hopen dat die mafkees snel valt, zijn we ook gelijk van dat Denk af
"Hoka Hey!"
pi_182281946
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

inderdaad

Het ergste wat DENK trouwens kan overkomen is dat Erdogan zou vallen als staatshoofd. Kuzu en Öztürk zijn typische AKP mannen en gaan niet het geluid van het CHP of een andere Turkse partij vertolken.
Wat gebeurt er precies als Erdogan valt dan?
pi_182285023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat gebeurt er precies als Erdogan valt dan?
Dat schreef ik hierboven.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:02:29 #176
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182349069
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ooit afgevraagd waar de term gouden eeuw vandaan komt?
Het is een aanduiding voor een periode van grote voorspoed. De economische welvaart van de Republiek berustte voornamelijk op de Oostzeehandel en in veel mindere mate op de activiteiten van de VOC.
https://historiek.net/oostzeehandel-moedernegotie-voc/76139/
https://www.historischnie(...)ernegotie/index.html
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')