abonnement Unibet Coolblue
pi_181891507
quote:
Gasexplosies verwoesten huizen in VS, drie dorpen geëvacueerd

In de Amerikaanse staat Massachusetts hebben zich donderdag meerdere gasexplosies voorgedaan. Volgens de politie van de staat zijn hulpdiensten op zeker zeventien verschillende locaties bezig, vooral wegens explosies en daaropvolgende branden.

Er zouden inmiddels zoveel branden woeden dat mensen 'de lucht niet meer kunnen zien'. In de stad Lawrence, goed voor zo'n tachtigduizend inwoners, zijn volgens een lokale politiechef 20 tot 25 branden aan de gang. Lawrence en het naburige Andover en North Andover worden (deels) geëvacueerd.

Mensen in North Andover wordt gevraagd om, als ze gasaansluitingen in huis hebben, per direct het huis uit te gaan.

Gasexplosies verwoesten huizen in VS, drie dorpen geëvacueerd
MassStatePolice twitterde op vrijdag 14-09-2018 om 00:26:52 Updated plotting of confirmed fires and explosions by MSP Watch Center. 39 locations confirmed thus far. Number will grow. New responses ongoing. Reminder: all residents of Lawrence/Andover/N Andover who have Columbia Gas must evacuate, as should anyone else who smells gas. https://t.co/IwD4phgTfu reageer retweet
pi_181891555
MassStatePolice twitterde op donderdag 13-09-2018 om 23:48:22 Confirmed fires/explosions plotted on map by MSP Watch Center. As seen, incidents are across a wide swath of dozens of blocks across Lawrence and North Andover. https://t.co/0GoLK0Q94q reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181891599
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 14 september 2018 @ 00:43:51 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181891653
Ik zou toch maar even rap naar buiten gaan ja :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181891731
kathrynburcham twitterde op vrijdag 14-09-2018 om 00:36:54 60-100 HOMES ON FIRE IN THE MERRIMACK VALLEY RIGHT NOW. MULTIPLE INJURIES - per Methuen Police Chief at the command center @bo reageer retweet
pi_181891813
quote:
Police say they are dealing with explosions or fires in 39 locations.

One person has been reported dead by local media.

It is not known if there are any other casualties.

At least 50 properties are now on fire.

Residents of all three towns who use Columbia Gas have been told to leave their houses immediately as has anyone else who smells gas.

Columbia Gas is currently working to depressurise its gas lines but this will take some time.

Streets near the explosions are also being evacuated.

It is believed the explosions have been caused by gas leaks.

Massachusetts State Police released a statement saying: “Numerous evacuations of neighbourhoods where there are gas orders are underway.

“Far too early to speculate on cause.

“Joint investigation will be conducted when situation is stabilised.”

Police Chief Joseph Solomon claimed there are so many fires “you can’t even see the sky”.

The Mayor of Lawrence, Massachusetts, has said the explosions were caused by “over-pressured gas valves.”

Merrimack College, a private Catholic school in North Andover, has instructed its staff and students to evacuate “immediately”.
https://www.express.co.uk(...)-gas-leak-evacuation




Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181891817
Oke dit is wel erg bizar.

livestream:

https://whdh.com/on-air-live-stream/
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181891850
AndoverMassPD twitterde op vrijdag 14-09-2018 om 01:04:08 ELECTRICITY will be shut off by N'Grid in affected areas to limit spark-started fires. Fire threat is on-going. #MVGasFire #andoverma reageer retweet
pi_181891955
39 branden momenteel :o
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181892075
MassStatePolice twitterde op vrijdag 14-09-2018 om 01:25:29 MSP Fusion Center has current updated tally of responses to fires/explosions/investigations of gas odor at 70. Spread over wide swath of south #Lawrence and northern part of #NorthAndover with several others across Merrimack River in north Lawrence. https://t.co/a7kBYaWFrJ reageer retweet
70 branden/explosies
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 14 september 2018 @ 01:31:16 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181892083
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 01:30 schreef Houtenbeen het volgende:
MassStatePolice twitterde op vrijdag 14-09-2018 om 01:25:29 MSP Fusion Center has current updated tally of responses to fires/explosions/investigations of gas odor at 70. Spread over wide swath of south #Lawrence and northern part of #NorthAndover with several others across Merrimack River in north Lawrence. https://t.co/a7kBYaWFrJ reageer retweet
70 branden/explosies
Niet helemaal, ook meldingen van een gaslucht worden meegeteld :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181892088
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 01:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Niet helemaal, ook meldingen van een gaslucht worden meegeteld :P
:|W my bad
pi_181892137
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 14 september 2018 @ 01:36:44 #14
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_181892145
quote:
Daar zit je dan met je zonne-energie..
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_181892400
Erg triest
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_181892462
Die mensen ook die nu allemaal in het donker over de snelweg moeten.
Wat een vreemd nieuws zeg,
pi_181893346
Andover - ben daar nog wel eens voor een appartement gaan kijken.

Te veel druk op het gasnet? Je zou denken dat ze juist daar voor wel meerdere overdrukventielen hebben.

Enfin, de VS: tot over hun oren in de health and safety, zodat het gezonde verstand al lang verdwenen is. Ik zeg niet dat dit probleem met minder H&S was voorkomen, maar dat al die red tape in dit geval niet geholpen heeft, lijkt me duidelijk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 14 september 2018 @ 06:05:31 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181893719
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 05:12 schreef Lyrebird het volgende:
Andover - ben daar nog wel eens voor een appartement gaan kijken.

Te veel druk op het gasnet? Je zou denken dat ze juist daar voor wel meerdere overdrukventielen hebben.

Enfin, de VS: tot over hun oren in de health and safety, zodat het gezonde verstand al lang verdwenen is. Ik zeg niet dat dit probleem met minder H&S was voorkomen, maar dat al die red tape in dit geval niet geholpen heeft, lijkt me duidelijk.
Dat zou inderdaad goed beveiligd moeten zijn tegen overdruk. Interessant om de precieze oorzaak te leren. Wat betreft HSE standaarden hebben veel bedrijven denk ik een check the box mentaliteit. Letterlijk voldaan aan standaard? Ben je in ieder geval juridisch gedekt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181894008
Toch wel apart, toen ik dit nieuws online bij ad.nl las op mijn telefoon, er een reclamebanner van Eigen huis onder stond: "Overstappen energieleverancier makkelijker dan je denkt"
Racist
pi_181894152
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:05 schreef nixxx het volgende:

Wat betreft HSE standaarden hebben veel bedrijven denk ik een check the box mentaliteit. Letterlijk voldaan aan standaard? Ben je in ieder geval juridisch gedekt.
Bij de universiteit waar ik nu werk zijn ze dol op H&S. De laatste tijd heb ik het bijgehouden op vergaderingen. We kunnen met gemak 20% van een vergadering aan H&S toewijden. Dat moet allemaal vanwege de verzekering. Op jaarbasis zet de universiteit een miljard om; dat lijkt me genoeg om onszelf te verzekeren en die 20% van de vergadertijd op een nuttigere manier te besteden.

Frappant genoeg was er het afgelopen jaar voor onze afdeling absoluut niets te melden als het om veiligheidsincidenten ging. Komt dat dan doordat ze hun H&S zo goed op orde hebben, of komt dat doordat je wel gek moet zijn om een ongeluk te melden?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181894933
Pastagerai
  vrijdag 14 september 2018 @ 08:49:25 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181894976
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 05:12 schreef Lyrebird het volgende:
Andover - ben daar nog wel eens voor een appartement gaan kijken.

Te veel druk op het gasnet? Je zou denken dat ze juist daar voor wel meerdere overdrukventielen hebben.

Enfin, de VS: tot over hun oren in de health and safety, zodat het gezonde verstand al lang verdwenen is. Ik zeg niet dat dit probleem met minder H&S was voorkomen, maar dat al die red tape in dit geval niet geholpen heeft, lijkt me duidelijk.
In de VS zijn ze vooral heel goed in het schrijven van H&S beleid en regels. Daarin gaan ze nog verder dan Nederland. Alles is op papier prima in orde. Probleem zit hem in het naleven van die regels en dan vooral het onderhoud van bestaande installaties. Als ze in de VS iets neerzetten dan voldoet het doorgaans aan alle regels maar daarna wordt er ook dertig jaar niet meer naar omgekeken.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:12:52 #23
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181895172
quote:
Veel van die suburbhuizen worden gebouwd vanaf een houtskelet, waar vervolgens met een tacker multiplex- of zelfs woodchipplaten tegenaan worden gespijkerd. Niet gek dat bij iedere scheet zo'n huis in elkaar sodemietert of tot de grond affikt. Bij een flinke storm gaan hele dorpen tegen de vlakte.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181896023
And the lights all went out in Massachusetts
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:44:18 #25
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181896466
Amerikaanse infrastructuur _O_ _O-
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_181897885
quote:
Ik zie hier geen brandschade, is deze schade wel gerelateerd aan de gasstoring?
Of hebben ze de gasleiding als fundament gebruikt en is die leiding nu ontploft?
Racist
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:19:44 #27
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181897925
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:17 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik zie hier geen brandschade, is deze schade wel gerelateerd aan de gasstoring?
Of hebben ze de gasleiding als fundament gebruikt en is die leiding nu ontploft?
Of ze hebben de rotte palen bewust omgeschopt en proberen nu de de verzekering van het gasbedrijf te tillen ;)
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181897973
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:17 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik zie hier geen brandschade, is deze schade wel gerelateerd aan de gasstoring?
Of hebben ze de gasleiding als fundament gebruikt en is die leiding nu ontploft?
de leiding zal niet zomaar ontploffen je hebt een goede mengverhouding nodig, puur gas zonder zuurstof erbij kan niet ontploffen.

Het zal wel weer een partij wijzen worden waarbij uiteindelijk het natuurlijk de schuld van de consument zal zijn.
pi_181898022
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

de leiding zal niet zomaar ontploffen je hebt een goede mengverhouding nodig, puur gas zonder zuurstof erbij kan niet ontploffen.
Dat klopt, tenzij er ineens 40 bar op een leiding staat die maar berekend is op 6 bar, dan springen de flensbouten er af, komt er een lading gas van jewelste vrij en daar sta je dan in de zuurstofrijke open lucht met je sigaretje...
Racist
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:11:06 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181898637
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:24 schreef Toga het volgende:

[..]

Dat klopt, tenzij er ineens 40 bar op een leiding staat die maar berekend is op 6 bar, dan springen de flensbouten er af, komt er een lading gas van jewelste vrij en daar sta je dan in de zuurstofrijke open lucht met je sigaretje...
Meest aannemelijke scenario.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181900075
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:12 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Veel van die suburbhuizen worden gebouwd vanaf een houtskelet, waar vervolgens met een tacker multiplex- of zelfs woodchipplaten tegenaan worden gespijkerd. Niet gek dat bij iedere scheet zo'n huis in elkaar sodemietert of tot de grond affikt. Bij een flinke storm gaan hele dorpen tegen de vlakte.
Moderne huizen hier (ook stenen) zijn ook vaak houtskeletbouw.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_181914113
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181914134
quote:
Bizar drama en wat een pech had die overleden jongen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')